Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSA loni prodělaly téměř miliardu, vstup Korejců se projeví až za rok

Ztrátové hospodaření Českých aerolinií (ČSA) po velkém zeštíhlení pokračuje. Firma loni prodělala 922 milionů korun při tržbách 13,3 miliardy. Jde o nejhorší výsledek od roku 2009, v minulých letech však byla čísla zkreslena rozprodejem majetku, který pomáhal ČSA přežít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a38n 52L72a23k38o58m73ý 7521295205234

Perspektiva ČSA je už jen v tom, že to zabalí a budou lítat pro Korean do Soulu se svým logem na ocase a pro TVS pár linek, na který oni sami nebudou mít letadla. Pak budou mít tržbu necelou miliardu místo dnešních 13, ale i z toho dokážou vydolovat zisk. Maďaři taky žijí, i když nemají MALEV, stejně tak budeme žít my, když ČSA téměř skončí.

0/0
20.6.2014 3:24

J61i48ř91í 64Š95e75v90č55í93k 4944873855

No hlavně aby se vstup korejcu neprojevil tak že prodělají miliardy dvě

0/0
19.6.2014 12:51

J17a52n 33S46l70a12d65k23y 8353347215538

Ale zadna dlouhodoba neprizniva situace v letecke doprave uz neni, to jsou jen vymluvy. Jen CSA se neumi prizbusobit trhu!! A ze neletaji do Londyna je napriklad jeden z faktoru...

0/0
19.6.2014 12:25
Foto

R98a54d89i40m 69L34u48k36e65š 9982461892545

ČSA v pohodě vydělávaly do doby než se dostal k moci nad nima Jaroslav Tvrdík. Od té doby to šlo tvrdě do propasti. Kam vstoupí levičák, tam ani aerolinky nelétají!

+2/0
19.6.2014 12:13

P75a83v96e75l 79K33u34c47h96t77a 4286501727654

Nechci se zastávat Luftjardy, nemám proč, ale v té době se do problémů dostávala řada tradičních aerolinek v malých zemích - Sabena, Swissair, ale stát je nechal padnout a vytvořil v podstatě nové nejen názvem. A nebylo to spojení s velkým jako Air France.  Kdyby tam místo Luftjardy seděl třeba Bém nebo Dvořák, dopadlo by to stejně.

+2/0
19.6.2014 12:45

A98l95e73x51a59n81d77r 39K71o63s46t55k48a 5159566269816

Potíž je v tom, že jmenujete naprosto stejné zloděje, jako je Jarda sám. Spíš by mě zajímalo, jak to mohlo vypadat, kdyby tam neseděl ani jeden zmiňovaný.

+2/0
19.6.2014 13:52

P13a95v79e70l 64K75u67c58h49t24a 4766291307644

Chtěl jsem jen zmínit, že by nebylo asi velkého rozdílu mezi sestavou Špidla,Gross, Paroubek - Tvrdík a třeba Klaus a jeho oblíbenec Bém (navíc tam taky seděl Klausův kámoš Kočárník). Asi Češi co jsou u lízu víc nevyprodukují ať jsou motivy jakékoliv.

0/0
19.6.2014 14:12

K92a71r55e30l 85F92a42j46t 5938802331333

Výsledky odrážejí dlouhodobě nepříznivou situaci v letecké dopravě ??? ... A co takhle - výsledky odrážejí dlouhodobě špatnou práci, neefektivitu, chybná manažerská rozhodnutí a katastrofální koncepci vedení společnosti (započatou v minlosti) ???

+7/0
19.6.2014 11:31

B25e96d49ř61i69c10h 50K39u23d92r56n82a 1948988922800

Jak je to soudruzi možné ? Vždyť ČSA bylo již mnohonásobně optimalizováno přesně cílenou redukcí majetku a zaměstnanců pod vedením top managerů. Že by se ta managareská esa zmýlila v tom, že pouhým prodejem majetku a snižovaním stavu zaměstnanců lze ozdravit ČSA a přivést k zisku, aniž by se muselo vymyslet kde se vezmou zákazníci ?

+3/0
19.6.2014 11:18

V93l15a19d80a 31S49i68m36o27n49i63k 3539363813205

Jediný, kdo by byl schopen v krátké době provést zásadní kroky, byl Václav Novák. Ale zástupci majitele takového člověka zase až tak moc nechtěli - oni si představovali mírný pokrok v rámci zákona. A to v ČSA není možné.

0/0
19.6.2014 11:56

F86a38b28i81o 86S35g25a97t79t79o68n94i 9911300267170

Šašci, natřou B737 na barvy skyteamu (k tomu dvě B737 dají do retronátěru), aby o pár měsíců všechny B737 vyřadili z provozu...

0/0
19.6.2014 11:09
Foto

P91a45v58e50l 93M87a52k39o19v86e68c 8408295411

Většina leteckých dopravců již několik let slušně vydělává. Odhaduji, že "hračka" zvaná ČSA stála daňové poplatníky jen za posledních 10 let cca 20 miliard korun. Hlavní odpovědnost leží na ministrech financí ČR v posledních 20 letech a členech dozorčí rady ČSA navržených státem. Jejich jména je možné dohledat...a při troše dobré vůle i podat trestní oznámení...(to má ale smysl pouze ve funkčních demokraciích...:-().

+5/0
19.6.2014 10:46

Z24b21y72n39ě12k 56K23o88ř15í51n75e33k 9324543159502

Co vám brání to trestní oznámení podat?

0/0
19.6.2014 10:51
Foto

P56a58v53e70l 32M19a74k27o50v78e76c 8868985811

Patrně jste nepřečetl můj příspěvek do konce...(text v závorce).

0/0
19.6.2014 10:59

Z85b88y91n21ě37k 74K60o16ř15í43n62e43k 9114373159812

Tak třeba se zadaří a ukáže se, že tu máme funkční demokracii.

0/0
19.6.2014 11:36

J10i62ř84í 64Š23e35v78č51í67k 4614283675

Funkční demokracii určitě ano, ale nefunkční soudní systém zcela určitě. Možná by jim poradila Vesecká :-)

+2/0
19.6.2014 12:48

J78a47n 47H70a64v72l98i45n33a 9724286609963

prd nepriznivou situaci v Evrope, ale dlouhodobou neschopnost spise diletantstvi vedeni CSA

+4/0
19.6.2014 10:11

S45t31a78n19i26s13l40a63v 17S76r48b81a 4265814328144

pokud čas operuje 100 letů denně a tedy 30000 letů ročně, tak na každém letu prodělávají 30 000 korun? to ale znamená, že při průměrné obsazenosti by letenka musela stát o 700 více. ale to přece v rámci konkurenčního boje nemají šanci nasadit. asi je někde něco špatně.

+1/0
19.6.2014 9:49

P97a12v95e19l 48K53u25c93h64t63a 4886431277374

Možná už více práce na trhu pro klasické aerolinky není, více práce může být pro typ podnikání jako Travel Service, ale za nimi musí být ohromné peníze.

0/0
19.6.2014 10:03

K63a48r40e49l 16F27a54j32t 5408492571623

Jenže ČSA mělo peníze, pravidelně dostávalo další (byť na úhradu ztrát), ale především na rozdíl od nové společnosti měly základy na kterých mohly stavět ....

0/0
19.6.2014 11:33

J44a17n 17C57e94p59e63k 1164896950

Když to někteří mohou dělat se ziskem, proč to nejde ČSA?

0/0
19.6.2014 9:25

P56a69v47e28l 82K10u77c59h25t68a 4516231587484

Orientace na východní území asi nic moc (nejen krátkodobě) a o zázračnosti linek jako ta nová do Sevilly (od 8 tisíc Kč), nevím, nevím ... Ale to musí posouduit odborníci.

+1/0
19.6.2014 9:32

J98a53n 67S64ů94r57a 4945773643262

Sevilla není linka ČSA, pouze codeshare se SmartWings

0/0
19.6.2014 9:41

P23a74v46e12l 28K81u35c69h41t13a 4846341587204

Omlouvám se - chybička se vloudila.

0/0
19.6.2014 9:58

V69l83a84d21i65m56í83r 84P91r47í15k81a11z25s17k46ý 4373913738888

Protoze takticky ustoupily z linek, kde byla letadla plna... trena do Stokholmu..

0/0
19.6.2014 9:41

F33a14b45i61o 45S49g32a49t93t76o22n39i 9221640787700

nebo do Londýna...

0/0
19.6.2014 11:10

P97a84v18e79l 40K11u19c88h27t43a 4896871637584

I když to tady někteří svedou vše na Luftjardu, tak asi malé zemičky nemohou už dnes dělat klasické aerolinky. Jak dopadl Swissair nebo i z velké země Alitalia.

+1/0
19.6.2014 9:20

F12a69b26i22o 81S77g19a94t87t60o21n32i 9481510257640

jj, i Austrian jsou pěkně osekané, Lufthansa to pěkně shrábla pod sebe.

+1/0
19.6.2014 11:10

K87a33r12e77l 33F72a22j12t 5908472951643

s Austrian jsem letěl dvakrát minulý týden - letenky za 60% toho co z Prahy, obsazenost odhadem 80 - 85%, nové letadlo, velmi slušný palubní servis ... a podle jejich bulletinu zhruba 3 x tolik letadel co ČSA.

+1/0
19.6.2014 11:36

P30a44v39e43l 32K59u86n33c 9742629618198

ČSA prodělaly miliardu, přičemž vstup Korejců se teprve projeví. Rozumím tomu správně?

+1/0
19.6.2014 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.