Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSA loni prodělaly téměř miliardu, vstup Korejců se projeví až za rok

Ztrátové hospodaření Českých aerolinií (ČSA) po velkém zeštíhlení pokračuje. Firma loni prodělala 922 milionů korun při tržbách 13,3 miliardy. Jde o nejhorší výsledek od roku 2009, v minulých letech však byla čísla zkreslena rozprodejem majetku, který pomáhal ČSA přežít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60a79n 30L69a61k68o90m86ý 7131935235904

Perspektiva ČSA je už jen v tom, že to zabalí a budou lítat pro Korean do Soulu se svým logem na ocase a pro TVS pár linek, na který oni sami nebudou mít letadla. Pak budou mít tržbu necelou miliardu místo dnešních 13, ale i z toho dokážou vydolovat zisk. Maďaři taky žijí, i když nemají MALEV, stejně tak budeme žít my, když ČSA téměř skončí.

0/0
20.6.2014 3:24

J13i63ř52í 35Š15e43v56č51í75k 4144743305

No hlavně aby se vstup korejcu neprojevil tak že prodělají miliardy dvě

0/0
19.6.2014 12:51

J25a10n 83S11l14a29d75k70y 8633767185118

Ale zadna dlouhodoba neprizniva situace v letecke doprave uz neni, to jsou jen vymluvy. Jen CSA se neumi prizbusobit trhu!! A ze neletaji do Londyna je napriklad jeden z faktoru...

0/0
19.6.2014 12:25
Foto

R89a42d67i24m 58L56u53k22e86š 9382161182745

ČSA v pohodě vydělávaly do doby než se dostal k moci nad nima Jaroslav Tvrdík. Od té doby to šlo tvrdě do propasti. Kam vstoupí levičák, tam ani aerolinky nelétají!

+2/0
19.6.2014 12:13

P71a41v47e58l 63K90u55c15h10t54a 4616841887814

Nechci se zastávat Luftjardy, nemám proč, ale v té době se do problémů dostávala řada tradičních aerolinek v malých zemích - Sabena, Swissair, ale stát je nechal padnout a vytvořil v podstatě nové nejen názvem. A nebylo to spojení s velkým jako Air France.  Kdyby tam místo Luftjardy seděl třeba Bém nebo Dvořák, dopadlo by to stejně.

+2/0
19.6.2014 12:45

A83l27e52x37a36n54d51r 45K72o74s42t92k28a 5599616439856

Potíž je v tom, že jmenujete naprosto stejné zloděje, jako je Jarda sám. Spíš by mě zajímalo, jak to mohlo vypadat, kdyby tam neseděl ani jeden zmiňovaný.

+2/0
19.6.2014 13:52

P93a74v35e42l 86K37u21c98h84t62a 4956891877164

Chtěl jsem jen zmínit, že by nebylo asi velkého rozdílu mezi sestavou Špidla,Gross, Paroubek - Tvrdík a třeba Klaus a jeho oblíbenec Bém (navíc tam taky seděl Klausův kámoš Kočárník). Asi Češi co jsou u lízu víc nevyprodukují ať jsou motivy jakékoliv.

0/0
19.6.2014 14:12

K39a68r74e69l 93F44a11j78t 5638332361683

Výsledky odrážejí dlouhodobě nepříznivou situaci v letecké dopravě ??? ... A co takhle - výsledky odrážejí dlouhodobě špatnou práci, neefektivitu, chybná manažerská rozhodnutí a katastrofální koncepci vedení společnosti (započatou v minlosti) ???

+7/0
19.6.2014 11:31

B72e26d70ř71i95c52h 66K67u67d19r62n49a 1958888402370

Jak je to soudruzi možné ? Vždyť ČSA bylo již mnohonásobně optimalizováno přesně cílenou redukcí majetku a zaměstnanců pod vedením top managerů. Že by se ta managareská esa zmýlila v tom, že pouhým prodejem majetku a snižovaním stavu zaměstnanců lze ozdravit ČSA a přivést k zisku, aniž by se muselo vymyslet kde se vezmou zákazníci ?

+3/0
19.6.2014 11:18

V50l91a54d54a 84S67i13m33o53n88i66k 3979843243215

Jediný, kdo by byl schopen v krátké době provést zásadní kroky, byl Václav Novák. Ale zástupci majitele takového člověka zase až tak moc nechtěli - oni si představovali mírný pokrok v rámci zákona. A to v ČSA není možné.

0/0
19.6.2014 11:56

F11a15b28i64o 93S38g23a66t52t33o30n48i 9291150357730

Šašci, natřou B737 na barvy skyteamu (k tomu dvě B737 dají do retronátěru), aby o pár měsíců všechny B737 vyřadili z provozu...

0/0
19.6.2014 11:09
Foto

P15a13v72e38l 70M77a80k83o14v23e47c 8278165851

Většina leteckých dopravců již několik let slušně vydělává. Odhaduji, že "hračka" zvaná ČSA stála daňové poplatníky jen za posledních 10 let cca 20 miliard korun. Hlavní odpovědnost leží na ministrech financí ČR v posledních 20 letech a členech dozorčí rady ČSA navržených státem. Jejich jména je možné dohledat...a při troše dobré vůle i podat trestní oznámení...(to má ale smysl pouze ve funkčních demokraciích...:-().

+5/0
19.6.2014 10:46

Z67b81y52n97ě61k 43K76o34ř45í97n37e35k 9124313639292

Co vám brání to trestní oznámení podat?

0/0
19.6.2014 10:51
Foto

P83a27v28e25l 61M94a22k85o49v33e34c 8448595801

Patrně jste nepřečetl můj příspěvek do konce...(text v závorce).

0/0
19.6.2014 10:59

Z90b94y60n66ě64k 47K94o30ř53í90n95e79k 9664733119452

Tak třeba se zadaří a ukáže se, že tu máme funkční demokracii.

0/0
19.6.2014 11:36

J75i58ř29í 83Š39e29v97č89í33k 4714693665

Funkční demokracii určitě ano, ale nefunkční soudní systém zcela určitě. Možná by jim poradila Vesecká :-)

+2/0
19.6.2014 12:48

J58a38n 18H42a73v64l17i41n73a 9454656259343

prd nepriznivou situaci v Evrope, ale dlouhodobou neschopnost spise diletantstvi vedeni CSA

+4/0
19.6.2014 10:11

S62t72a36n28i80s38l47a84v 13S56r74b24a 4755514708954

pokud čas operuje 100 letů denně a tedy 30000 letů ročně, tak na každém letu prodělávají 30 000 korun? to ale znamená, že při průměrné obsazenosti by letenka musela stát o 700 více. ale to přece v rámci konkurenčního boje nemají šanci nasadit. asi je někde něco špatně.

+1/0
19.6.2014 9:49

P69a42v92e77l 37K70u25c82h63t16a 4126661687714

Možná už více práce na trhu pro klasické aerolinky není, více práce může být pro typ podnikání jako Travel Service, ale za nimi musí být ohromné peníze.

0/0
19.6.2014 10:03

K39a91r13e59l 75F56a71j70t 5528432321813

Jenže ČSA mělo peníze, pravidelně dostávalo další (byť na úhradu ztrát), ale především na rozdíl od nové společnosti měly základy na kterých mohly stavět ....

0/0
19.6.2014 11:33

J55a80n 42C27e97p22e45k 1444146130

Když to někteří mohou dělat se ziskem, proč to nejde ČSA?

0/0
19.6.2014 9:25

P72a47v96e91l 56K53u63c74h36t79a 4256411267814

Orientace na východní území asi nic moc (nejen krátkodobě) a o zázračnosti linek jako ta nová do Sevilly (od 8 tisíc Kč), nevím, nevím ... Ale to musí posouduit odborníci.

+1/0
19.6.2014 9:32

J21a25n 75S24ů34r97a 4885593553542

Sevilla není linka ČSA, pouze codeshare se SmartWings

0/0
19.6.2014 9:41

P25a44v49e46l 17K88u30c34h67t36a 4296651627834

Omlouvám se - chybička se vloudila.

0/0
19.6.2014 9:58

V98l27a17d76i17m51í66r 24P63r60í15k81a46z30s19k15ý 4233233908518

Protoze takticky ustoupily z linek, kde byla letadla plna... trena do Stokholmu..

0/0
19.6.2014 9:41

F75a22b14i27o 66S46g59a89t73t89o62n54i 9621910257170

nebo do Londýna...

0/0
19.6.2014 11:10

P90a22v51e14l 87K11u79c88h40t34a 4526981257614

I když to tady někteří svedou vše na Luftjardu, tak asi malé zemičky nemohou už dnes dělat klasické aerolinky. Jak dopadl Swissair nebo i z velké země Alitalia.

+1/0
19.6.2014 9:20

F23a16b74i20o 17S85g22a88t19t69o90n75i 9501730967600

jj, i Austrian jsou pěkně osekané, Lufthansa to pěkně shrábla pod sebe.

+1/0
19.6.2014 11:10

K29a54r15e11l 23F10a70j85t 5638742421253

s Austrian jsem letěl dvakrát minulý týden - letenky za 60% toho co z Prahy, obsazenost odhadem 80 - 85%, nové letadlo, velmi slušný palubní servis ... a podle jejich bulletinu zhruba 3 x tolik letadel co ČSA.

+1/0
19.6.2014 11:36

P85a41v93e59l 74K21u75n56c 9792519848398

ČSA prodělaly miliardu, přičemž vstup Korejců se teprve projeví. Rozumím tomu správně?

+1/0
19.6.2014 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.