Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bývalý šéf ČD se domáhá zlatého padáku. Dráhy ho odmítly vyplatit

Exšéf Českých drah Dalibor Zelený se zjevně nehodlá smířit s tím, že mu jeho bývalý zaměstnavatel nevyplatí několik milionů korun za to, že nebude pracovat pro případnou konkurenci. Zhruba měsíc poté, co dozorčí rada státního dopravce rozhodla, že konkurenční doložku nevyplatí, se začal těchto peněz domáhat – zatím bez právníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P83e42t47r 59U73r10b43á76n86e44k 3951889557138

Nehrál náhodou v Haló! Haló!?

+1/0
20.6.2014 13:17

A35d67a98m 18S57e62i23f88e48r10t 2847951248520

Tak za prvé je špatně celý ten systém. Stát nemá vůbec podnikat a tím rozhodovat jak naloží s našimi penězi. Druhá věc je, jsem ten papír neviděl a i kdybych ho viděl tak mi možná nebude jasné jestli to má dostat nebo ne, protože nejsem právník. Za třetí je vzhledem k jeho výsledkům nemorální jakákoli odměna, jedině snad kdyby byla ve výši řadového zaměstnance drah.

0/−3
20.6.2014 11:18
Foto

A38l72a35n 41Ř55e81p40k22a 4385606

Proč by stát neměl podnikat? To je zase blbost jak z Novinek;-D.

0/0
20.6.2014 11:54

A51d33a31m 57S91e37i37f95e90r29t 2907731218960

Tak třeba proto, že pro*ebava peníze daňových poplatníků na korupčních nesmyslech. Bere mi moje peníze a nakládá s nimi podle svého (blbeho) uvážení. Svoje peníze chci mít sám pod kontrolou a sám rozhodovat kam je investovat. To, že vám a dalším socialistickým ovčanům to nevadí tak to už bohužel pro mě novinky nejsou.... :)

0/−1
20.6.2014 12:06

J57a49n 78K79o81s47t49k95a 9574237699476

Stát musí ze své podstaty zajišťovat občanům služby. Je pouze otázka, na jakých se občané (bohužel pouze formou voleb do zákonodárných sborů) dohodnou. Zatím je to tak, že takovou službou je i železniční doprava. Stejně jako školství, ochrana vnější (armáda), vnitřní (policie, hasiči), zdravotnictví, silniční infrastruktura, ...

+2/0
20.6.2014 12:33

A82d16a13m 60S40e89i21f54e75r18t 2877541128450

Ok ale u integrovaného záchranného systému a ozbrojených složek to chápu, ta nikdy nebude generovat zisk a je to správné a nezbytné ale dotovat ztrátové akciové společnosti je ekonomický nesmysl... Jako podnikatel bych taky nedržel umírající byznys nad vodou jen tak z nostalgie ale stát má bohužel nad soukromnikem navrch nástroj kterému se říká daně a myslí že je to neomezený zdroj prostředků.

0/−2
20.6.2014 12:42

P95e90t20r 78F43i72a40l33a 9183236823703

Pane Seiferte, vyjadřujete se tak, jako byste nevěděl, že původní České dráhy byly rozděleny na více organizací a ČD je již jen dopravce pro osobní přepravu, jinak byste nevykládal o ekonomických nesmyslech.

0/0
20.6.2014 14:41

A59d89a62m 61S15e84i96f18e92r95t 2577811498360

Ok rozumím více organizací za státní účasti = ještě dražší provoz ze stejnými výsledky. Je úplně jedno jestli je to cargo nebo osobní všechno stojí za pytel. I když cargo bylo ještě nedávno ok nebýt ,,odborníků".

0/−1
20.6.2014 15:27

P21e57t32r 76F52i18a36l92a 9243836813293

Nerozumíte, ČD je osobní přeprava, služba pro cestující, taková celkově nevydělává nikde na světě. Proto si také čeští soukromí přepravci vybírají jen atraktivní tratě.

A není to jedno, nákladní přeprava vždy vydělávala a také ve světě vydělává stále.  U ČD Cargo byla vina ve špatném vedení, začalo být ve ztrátě za působení té party kamarádíčků, o kterých se trefně vyjadřoval jistý drážní odborář. S tím ale nemá Zelený nic společného.

Zeleného neznám, ale vím, že má drážní VŠ. Jeho předchůdce to neměl, ale plat  tenkrát dvakrát tak vysoký.... a podílel se i na zničení nákladní přepravy.  Pokud se dostal na post ministra dopravy Slovák, který není odborník a neumí česky - ale má zásluhy - protože se svým přítelem půjčovali Topolánkovi byt, není se čemu divit.....

0/0
20.6.2014 15:42

A88d96a58m 96S89e77i69f24e60r63t 2227551818680

Máte pravdu ale po něm nastoupí zase další člověk, třeba s trojnásobným platem a zase mu to bude jedno, protože to bude pořád jenom zaměstnanec a bude mít svoje jisté za každé situace, když v tom nebude mít žádné peníze. Pokud jak vy říkáte nejsou některé trasy atraktivní tak by možná stálo za úvahu je vyměnit za atraktivní autobusovou dopravu a nesmirit se s tím, že je normální když to nefunguje jinde tak u nás taky a nedá se s tím nic dělat.

0/0
20.6.2014 16:27

P15e37t13r 94F62i96a93l45a 9293746853453

Je to složité. Opravdu výdělečná je trať Praha - Ostrava, možná ještě na Brno, ostatní hlavní tratě tak tak přežívají, lokálky jsou vyloženě prodělkové.

Některé lokálky již byly zrušeny, jezdí tam pár autobusů v týdnu, o víkendech jsou obce zcela odříznuté, protože soukromník s autobusovou dopravou potřebuje vydělávat - a pokud by měl platit poplatky za používání silnice jako dopravní cesty, tak jezdit vůbec nebude.... pokud nedostane dotaci od konkrétních obcí.

Finance za stavbu a údržbu silnic platí jen stát, takže ono je sporné, co je doopravdy lacinější.

Veřejná osobní doprava je prostě služba obyvatelstvu, kterou by měl stát nebo obce v určité míře dotovat, aby třeba v pohraničí vůbec žili lidé.

Podobně jako to bylo za naší 1. republiky nebo jak to dělají ve Švýcarsku. Tam dostanou sedláci od státu finance za sekání trávy na kyselých loukách, kde je sice tráva k ničemu, ale nekvetou tam pak traviny, které způsobují alergie - ušetří se ve zdravotnictví a ještě země vypadá krásnější. Za průjezd auta v tunelech atd. se platí tak vysoké poplatky, že je výhodnější naložit auto na rychlík a sám jet v tom vlaku ve spacím voze. To je nejen ekonomika, ale i ekologie - v rozumné míře. Jsou tam tratě státní i soukromé, všechny s určitými dotacemi a s důslednou kontrolou financí i bezpečnosti, jak je ve Švýcarsku zvykem.

V USA zase např. zajíždí školní autobus k jakékoliv vzdálené farmě pro děti a studenty do škol, část platí rodiče a velkou část obce. Vědí, proč to dělají.

0/0
20.6.2014 22:43

J40i61r48k66a 75D78v79o84ř95á98k 4585940163798

Němci také na osobní železniční dopravu připlácejí z veřejných rozpočtů a dobře vědí proč. Dál, autobusová doprava je atraktivní jen na první pohled. Se silniční dopravou mají veřejné rozpočty mnoho dalších skrytých výdajů. Nejhorší je řešení nehod. Kdo zaplatí všechny ty policajty, hasiče, záchranky, ropné úniky atd?

0/0
22.6.2014 20:17
Foto

A84l35a53n 77Ř82e20p53k47a 4175756

Tak se laskavě odstěhujte někam na pustý ostrov, kde se neplatí ŽÁDNÉ daně a nakládejte si s penězma jak chcete Vy! A platit miliardy za objednanou dopravu ze státního rozpočtu (žádné dotace to nejsou!) soukromým společnostem by Vám nevadilo? ..Peníze by se ukáteli kdo ví kam, takhle aspoň zůstanou v české společnosti vlastněné státem.

0/0
20.6.2014 15:04

A92d86a43m 75S95e72i15f77e18r88t 2827841698680

Já neříkám že nebudu platit žádné daně ale nemusí jich být tolik když nebudou potřeba na řízení monstrózního byrokratického celku...měly by být efektivně využité.. A o objednané dopravě nevím proč mluvíte nepadlo o ní ani slovo. To jste opravdu tak na státu závislý ze vám musí i určovat kdy vám pojede vlak? A jakým vlakem pojedete. A kdy v něm můžete hrát piškvorky s kolegou :)? Nepochopil jste totiž že mluvím o kompletní privatizaci ale to vás přes knedlíky a tlačenku ani nenapadlo.

0/−1
20.6.2014 15:36

P71e39t19r 50F56i58a48l77a 9573576933593

Na kompletní privatizaci dopravy by musely být dokonale upraveny zákony a kontrolní činnost, jinak je ohrožena bezpečnost cestujících.

Pochybuji,  že by to naše vláda zvládla, když to neodkázala ani Velká Británie. Železná lady a její špatní poradci měli na svědomí množství lidských životů při železničních nehodách na soukromých tratích, zaviněných špatným stavem vagonů a kolejí. Soukromé firmy jen rejžovaly, neinvestovaly do údržby, kontrolu si většinou dělaly samy - čili žádnou.

+1/0
20.6.2014 15:49

A51d31a74m 83S61e42i14f57e81r68t 2127101978200

Tak to je zase otázka kompetentnosti naší vlády. Když jim to prodám tak jim musím nastavit normální podmínky jako každému podnikateli. Proč bych měl mít zájem na tom nechávat umírat cestující a poslat vlastní živobytí ke dnu když mi to bude vydělávat? Kontroluje se technický stav i méně složitým a i více složitý dopravním prostředkům než jsou vlaky. Já neříkám uveďme dráhy v anarchii ale pristujme k němu jako k jinému podnikání a budeme mít víc peněz pro sebe a méně jich splachovat do záchodu.

0/−1
20.6.2014 16:37

P97e30t80r 39F47i98a65l83a 9153536113133

Ve vyspělé zemi jako je Velká Británie, se většina podnikatelů v železniční dopravě chovala stylem - po nás potopa, dlouhá léta se starali jen o zisk a spoléhali, že se nic nestane. Nešlo tam o nastavení podmínek, ale o důslednost kontroly, zda jsou podmínky dodržovány. Něco jiného je Švýcarsko, ale tam jsou soukromé spíš menší tratě a stát dává velké finance na kontrolní činnost.

Domníváte se, že by v naší republice dala většina podnikatelů v dopravě přednost dlouhodobému menšímu zisku před okamžitým výdělkem? Já ne.

Nevidím ovšem důvod, proč by měli manažeři ČD brát platy vyšší než v soukromé sféře.

+1/0
20.6.2014 22:48

M36a50r80t21i85n 13M37a18i52k45s60n28a96r 3274203938932

Protoze  stat jako takovej nema motivaci setrit, jeho penize neplynou z vysledku podnikani, ale od danovych poplatniku, takze nemusi sluzby ani prizpusobovat poptavce... proto dokud jsme meli bez konkurence jen CD, tak vypadli jako neco co jste vytahl z vrakoviste, a az ted se najednou objevili sluzby navic :)

0/0
26.6.2014 15:10
Foto

A60l53a96n 18Ř28e21p74k86a 4515626

Ne, ČD modernizují protože mají 1) už pár let konečně dlouhodobé smlouvy s kraji a MD a banky jim tedy dají úvěry 2) to je taky kec, že bez konkurence dráhy nemodernizovaly, šlo to sice pomaleji, ale vinou chybějícího bodu 1

0/0
26.6.2014 16:17

V65l80a49s77t97i34m89i29l 73S20v88o90b55o45d98a 7493258225744

No tak za 400 tisíc Kč, které dostává, očekávám, že Kurucz ČD za rok přetransformuje v ziskový podnik i bez dotací. Jestli ne, tak je to jen na minimální mzdu 9000 Kč.

+1/−2
20.6.2014 11:09

P49e69t24r 14F89i96a96l58a 9223476273503

Žaluda, který bral 500 tis. měsíčně také nepřivedl ČD do zisku. To totiž nejde nikde na světě vydělávat na osobní přepravě.

Ovšem ten slavný Žaluda dokázal spolu s dalšími ´odborníky ´ přivést do ztráty i ČD Cargo, tj. nákladní přepravu, která ve světě vydělává a předtím vydělávala i v naší republice.

Divím se, že tohle nikomu nevadilo a křičí se až nyní, když už u dopravy není ta slavná parta určitých lidí, kteří jsou v naší zemi hájení.

+1/−1
20.6.2014 11:40
Foto

A68l97a60n 18Ř78e95p61k21a 4115916

Za Žaludy myslím ČD byli v zisku, minimálně v provozním, ale dolů je táhnou odpisy a nutné úvěry, které slouží k modernizaci zastaralého vozového parku.

0/0
20.6.2014 11:56

P97e85t38r 97F96i13a68l30a 9883306173443

Pane Řepko,  opravdu myslíte, že za Žaludy ´ČD "byli" v zisku´?:-)

0/0
20.6.2014 12:02

J47i39r25k11a 63D77v73o51ř12á77k 4735210353798

Žaluda vyvedl ČD z naprostého finančního marasmu na úroveň, kdy dokázala dostat i slušný mezinárodní rating. Od celkové  ziskovosti byly už jen krok. Zcela logicky (a v neprospěch svého image) investoval víc prostředků do budoucnosti - do obnovy vozidlového parku. Je velmi snadné ČD na úkor budoucnosti uvést účetně do ziskovosti aby hlupáci začali tleskat - stačí pár let pořádně přiškrtit investice o několik miliard ročně - jako to začal Zelený.

0/0
22.6.2014 20:26

P36e73t82r 79F91i84a48l27a 9633986933173

Hlupáci mohou tleskat tvrzení, že od celkové ziskovosti byl u ČD už jen krok. Přece osobní přeprava, pokrývající i neatraktivní tratě, nemůže být nikdy zisková.

Pochybuji, že by Žaluda vyvedl ČD z finančního marastu, protože on a jeho kamarádi přivedli do ztráty ČD Cargo, a to nákladní přeprava vydělávala za každého režimu - až do doby jejich působení.

0/0
23.6.2014 12:30

H75e87l30e63n34a 45M38a40c95k80o83v43á 6451836766

Zeman se chvástá milionovým darem státu ale tohle je důkaz o jeho prasečinách kdy kamarádům nasliboval zlaté padáky jen aby mu šli do vlády kterou před tím za pomoci intrik a prodejných státních zástupců shodil. Doufám, že ty miliony (mimochodem za paskvil v ČD) dá panu Zelenému Zeman ze svého, stejně jako dalším komunistickým kamarádům. Hezky si Zemanovci a Sobotkovci zvykli ždímat stát.

0/−1
20.6.2014 10:34

P12e56t14r 29F11i84a27l37a 9213916813663

Paní Macková, volil jsem p. Schwarzenberga a ODS, přesto musím říct, že jste zaujatá.

Vadilo Vám také, jaký plat bral Žaluda a že se Slamečka stal ministrem dopravy, protože půjčoval Topolánkovi byt na schůzky s Talmanovou? Předem píšu, nesnažte se tvrdit, že to není pravda, to totiž nešikovně prozradil Topolánek v televizi.

0/0
20.6.2014 11:47

D19a83v56i17d 45R97y27c12h55e38t57s49k60ý 9206381120470

Jakkoliv je mi z toho padáku blbě tak víc mě děsí současná móda vyhlásit mnou napsanou, podepsanou a dodržovanou smlouvu po letech "za neplatnou" na základě posudku právníka, kterého jsem za tím účelem najal. Hudečkismus.

+4/−1
20.6.2014 10:06

F20i94l35i22p 25S85i97r76o25t38e95k 9732479252981

Přesně o to zjevně jde. Podepsal si zlatý padák sám se sebou nebo to nechal podepsat nějakého podřízeného, to je jedno. Vypadá to jako pokus o podvod.

+1/−1
20.6.2014 10:38

J11a47k37u90b 57F23e92i60f94a83r 7619309316649

naprostý souhlas. Vyplatit a vymáhat, třeba exekučně po těch, kdo to podepsali, resp. schválili.

0/0
20.6.2014 10:48

M22a24r90t68i82n 88F12r15a96n30t13i22š15e95k 7125380353595

fakt vám nedochází proč by měla smlouvu generálního ředitele s jím řízeným podnikem ve vlastnictví státu schválit ještě dozorčí rada? a jestli k tomu došlo už bych nechal na těch právnících.

+2/−1
20.6.2014 12:35

D77a49v46i72d 27R87y86c17h79e68t72s62k72ý 9966761230890

A Vám nedochází, že pracovní smlouva se podepisuje předtím, než někdo někam nastoupí a stane se ředitelem.

0/0
20.6.2014 13:42

J35a71k15u84b 30Š86a67f74a19n46d77a 7535187661871

Ano. A pak měl 7 měsíců času se přesvědčit, zda je smlouva OK a zda by ten padák skutečně dostal. A troufám si tvrdit, že určitě se mu dostala na stůl jiná smlouva pro jiného člena vedení. Takže do kontaktu s tímto problémem určitě přišel.

0/0
20.6.2014 13:48

M62a83r78t28i69n 22F38r89a98n51t69i66š36e71k 7645960973655

dodatek?

0/0
20.6.2014 14:04

D69a92v71i72d 63R68y78c51h58e34t58s67k40ý 9186181260130

To víte odkud? Konkurenční doložku nikdo do dodatku nedá, protože už jaksi ztrácí smysl - ta osoba už pro Vás pracuje a (má k dispozici Vaše tajemství) a nikdo ji nenutí ten dodatek podepsat.

+1/0
20.6.2014 14:24

J95i80r16k42a 60D30v41o12ř53á49k 4785870433968

Ale ano - peníze. Tady konkrétně snad šest melounů.

0/0
22.6.2014 22:54

J94i90ř20í 25V59o90s69e79č64e49k 8820389580281

Že ho hanba nefackuje. A ještě k tomu to byl nekompetentní šašek, každy jeho rozhodnuti v ČD bylo spatny.

Zelený byl bohužel jeden z dusledku Mlha prezidentem.

+1/−1
20.6.2014 10:00

J97o66s24e82f 18Š89e72m94e29l10í43k 7549231820227

Já to vidím tak, že když mu nezaplatí, bude to muset všechno vyzradit.

Podobně, jak píše Partick Ryan v "Jak jsem vyhrál válku" - Wir mussen essen unsere tajné kódy.

0/0
20.6.2014 9:55

J54i12r83k78a 76D57v60o96ř75á16k 4205470763958

Je to jen rozdíl pár měsíců. A když prozradí něco co bývalého zaměstnavatele PROKAZATELNĚ poškodí, tak ten to prokáže soudu a Zelený jde do báně.

0/0
22.6.2014 23:01

P88a33v41e51l 56H93a32l95b28i90c30h 6469672976689

Parazitismus... Rv

+1/0
20.6.2014 9:49

J90a46n 17K22o93s76t70k84a 9124807389126

Záruka je vlastně také právní vztah mezi prodávajícím a kupujícím. A jak se lidi rozčilují. když se je prodejce pokouší odbýt tvrzením, že například "ty boty nejsou určeny k dennímu nošení". To je hned křiku a stížností. Jenže tady jde o někoho jiného a tak se názor obratem mění, že?

0/0
20.6.2014 9:34

J22a16n 52H94e35l96l95e84r 9198845786

tady ovsem zcela flagrantne udelali kupujici najezd na prodejnu, sebrali vsechno, rvali u toho jak jsou skveli ... nakradli si a ted jeste krici o zaruku. jak Ovar presne chtel ...;-D

0/0
20.6.2014 10:06

M63i61r73o44s34l90a42v 41H35o18r16á66k 8583935647514

Proč ten pan Veselý již neuklízí v červené vestě perón ?

0/−1
20.6.2014 9:34

K27a49t88e38ř90i73n66a 42K71o40z88á89k44o70v69á 2538891745468

Je vidět, že to není odborník, že tam šel jenom kvůli tomu zlatému padáku.

+1/−2
20.6.2014 9:21

P61e31t35r 93F32i61a30l43a 9943746763803

Člověk se vzděláním v oboru podle Vás není odborník.... domníváte se snad, že odborník musí patřit do party Slamečka, Žaludy, Jana Nováka atd.?

Divila jste se, že ministrem dopravy je Slovák, který vůbec neumí česky a ještě je to neodborník? Je pravda, že měl zásluhy, byt, kde žil se svým přítelem, půjčoval Topolánkovi na schůzky s Talmanovou. ;-D

Divila jste se, že ředitelem malých okleštěných ČD je neodborník a bere 500 tis. měsíčně, zatím co ředitelé ještě původních mamutích, nerozdělených ČD měli 200 nebo 250 tis.?

0/−1
20.6.2014 10:16

J17i29r63k19a 33D38v65o57ř98á60k 4765470843578

A odborník na co přesně? Na řízení miliardových financí nebo na přehazování výhybek?

0/0
22.6.2014 23:05

P65e42t94r 65F66i21a43l46a 9433226623523

Máte špatné informace, ČD odborníky na přehazování výhybek nemá ani nepotřebuje.;-D

0/0
23.6.2014 12:32

A37l43e40š 66J81a51v47ů48r53e45k 2222139760740

zlaty padak neobhajuji, ale pokud bych podepsal se zamestnavatelem prac.smlouvu se zlatym padakem, tak by me nezajimalo zda tu smlouvu schvalila nejaka dalsi "rada starsich".

Ja mam v ruce platnou prac.smlouvu a vice me nezajima

0/0
20.6.2014 9:16

J23a12k55u21b 15M94a77t76ě90j72ů 5365962631465

jenze on nepodepsal pracovni smlouvu se zlatym padakem, on podepsal vypoved s dvoumesicnim odstupnym a konkurencni dolozku, jenze jako tehdejsi reditel mel vedet, ze konkurencni dolozku musi schvalit dozorci rada, coz se nestalo, takze vlastne podepsal bezcenny car papiru

+2/0
20.6.2014 9:54

K11a94t55e97ř22i48n18a 85D13r29a28h14o19k88o57u74p55i68l47o82v27á 9746681382773

Pěkně se odkopal. ;-D

+1/0
20.6.2014 9:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.