Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bývalý šéf ČD se domáhá zlatého padáku. Dráhy ho odmítly vyplatit

Exšéf Českých drah Dalibor Zelený se zjevně nehodlá smířit s tím, že mu jeho bývalý zaměstnavatel nevyplatí několik milionů korun za to, že nebude pracovat pro případnou konkurenci. Zhruba měsíc poté, co dozorčí rada státního dopravce rozhodla, že konkurenční doložku nevyplatí, se začal těchto peněz domáhat – zatím bez právníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91e90t51r 47U49r29b66á10n55e77k 3551579647338

Nehrál náhodou v Haló! Haló!?

+1/0
20.6.2014 13:17

A67d76a37m 90S21e71i71f65e38r66t 2697671968430

Tak za prvé je špatně celý ten systém. Stát nemá vůbec podnikat a tím rozhodovat jak naloží s našimi penězi. Druhá věc je, jsem ten papír neviděl a i kdybych ho viděl tak mi možná nebude jasné jestli to má dostat nebo ne, protože nejsem právník. Za třetí je vzhledem k jeho výsledkům nemorální jakákoli odměna, jedině snad kdyby byla ve výši řadového zaměstnance drah.

0/−3
20.6.2014 11:18

A90l66a93n 93Ř86e65p19k61a 4905466

Proč by stát neměl podnikat? To je zase blbost jak z Novinek;-D.

0/0
20.6.2014 11:54

A29d23a27m 73S15e22i78f34e43r12t 2297801408460

Tak třeba proto, že pro*ebava peníze daňových poplatníků na korupčních nesmyslech. Bere mi moje peníze a nakládá s nimi podle svého (blbeho) uvážení. Svoje peníze chci mít sám pod kontrolou a sám rozhodovat kam je investovat. To, že vám a dalším socialistickým ovčanům to nevadí tak to už bohužel pro mě novinky nejsou.... :)

0/−1
20.6.2014 12:06

J84a88n 43K36o61s83t77k80a 9324337189876

Stát musí ze své podstaty zajišťovat občanům služby. Je pouze otázka, na jakých se občané (bohužel pouze formou voleb do zákonodárných sborů) dohodnou. Zatím je to tak, že takovou službou je i železniční doprava. Stejně jako školství, ochrana vnější (armáda), vnitřní (policie, hasiči), zdravotnictví, silniční infrastruktura, ...

+2/0
20.6.2014 12:33

A82d60a69m 97S24e15i85f90e71r97t 2537971598250

Ok ale u integrovaného záchranného systému a ozbrojených složek to chápu, ta nikdy nebude generovat zisk a je to správné a nezbytné ale dotovat ztrátové akciové společnosti je ekonomický nesmysl... Jako podnikatel bych taky nedržel umírající byznys nad vodou jen tak z nostalgie ale stát má bohužel nad soukromnikem navrch nástroj kterému se říká daně a myslí že je to neomezený zdroj prostředků.

0/−2
20.6.2014 12:42

P86e45t34r 94F24i20a36l57a 9193976323823

Pane Seiferte, vyjadřujete se tak, jako byste nevěděl, že původní České dráhy byly rozděleny na více organizací a ČD je již jen dopravce pro osobní přepravu, jinak byste nevykládal o ekonomických nesmyslech.

0/0
20.6.2014 14:41

A98d16a67m 48S90e93i64f27e39r28t 2637441868230

Ok rozumím více organizací za státní účasti = ještě dražší provoz ze stejnými výsledky. Je úplně jedno jestli je to cargo nebo osobní všechno stojí za pytel. I když cargo bylo ještě nedávno ok nebýt ,,odborníků".

0/−1
20.6.2014 15:27

P94e48t73r 86F44i44a75l46a 9963426563373

Nerozumíte, ČD je osobní přeprava, služba pro cestující, taková celkově nevydělává nikde na světě. Proto si také čeští soukromí přepravci vybírají jen atraktivní tratě.

A není to jedno, nákladní přeprava vždy vydělávala a také ve světě vydělává stále.  U ČD Cargo byla vina ve špatném vedení, začalo být ve ztrátě za působení té party kamarádíčků, o kterých se trefně vyjadřoval jistý drážní odborář. S tím ale nemá Zelený nic společného.

Zeleného neznám, ale vím, že má drážní VŠ. Jeho předchůdce to neměl, ale plat  tenkrát dvakrát tak vysoký.... a podílel se i na zničení nákladní přepravy.  Pokud se dostal na post ministra dopravy Slovák, který není odborník a neumí česky - ale má zásluhy - protože se svým přítelem půjčovali Topolánkovi byt, není se čemu divit.....

0/0
20.6.2014 15:42

A18d97a60m 35S50e70i75f40e15r79t 2327321168590

Máte pravdu ale po něm nastoupí zase další člověk, třeba s trojnásobným platem a zase mu to bude jedno, protože to bude pořád jenom zaměstnanec a bude mít svoje jisté za každé situace, když v tom nebude mít žádné peníze. Pokud jak vy říkáte nejsou některé trasy atraktivní tak by možná stálo za úvahu je vyměnit za atraktivní autobusovou dopravu a nesmirit se s tím, že je normální když to nefunguje jinde tak u nás taky a nedá se s tím nic dělat.

0/0
20.6.2014 16:27

P42e41t85r 67F80i88a17l10a 9243866823323

Je to složité. Opravdu výdělečná je trať Praha - Ostrava, možná ještě na Brno, ostatní hlavní tratě tak tak přežívají, lokálky jsou vyloženě prodělkové.

Některé lokálky již byly zrušeny, jezdí tam pár autobusů v týdnu, o víkendech jsou obce zcela odříznuté, protože soukromník s autobusovou dopravou potřebuje vydělávat - a pokud by měl platit poplatky za používání silnice jako dopravní cesty, tak jezdit vůbec nebude.... pokud nedostane dotaci od konkrétních obcí.

Finance za stavbu a údržbu silnic platí jen stát, takže ono je sporné, co je doopravdy lacinější.

Veřejná osobní doprava je prostě služba obyvatelstvu, kterou by měl stát nebo obce v určité míře dotovat, aby třeba v pohraničí vůbec žili lidé.

Podobně jako to bylo za naší 1. republiky nebo jak to dělají ve Švýcarsku. Tam dostanou sedláci od státu finance za sekání trávy na kyselých loukách, kde je sice tráva k ničemu, ale nekvetou tam pak traviny, které způsobují alergie - ušetří se ve zdravotnictví a ještě země vypadá krásnější. Za průjezd auta v tunelech atd. se platí tak vysoké poplatky, že je výhodnější naložit auto na rychlík a sám jet v tom vlaku ve spacím voze. To je nejen ekonomika, ale i ekologie - v rozumné míře. Jsou tam tratě státní i soukromé, všechny s určitými dotacemi a s důslednou kontrolou financí i bezpečnosti, jak je ve Švýcarsku zvykem.

V USA zase např. zajíždí školní autobus k jakékoliv vzdálené farmě pro děti a studenty do škol, část platí rodiče a velkou část obce. Vědí, proč to dělají.

0/0
20.6.2014 22:43

J63i86r16k62a 18D35v91o62ř84á66k 4655140763928

Němci také na osobní železniční dopravu připlácejí z veřejných rozpočtů a dobře vědí proč. Dál, autobusová doprava je atraktivní jen na první pohled. Se silniční dopravou mají veřejné rozpočty mnoho dalších skrytých výdajů. Nejhorší je řešení nehod. Kdo zaplatí všechny ty policajty, hasiče, záchranky, ropné úniky atd?

0/0
22.6.2014 20:17

A68l55a17n 25Ř26e50p79k83a 4125436

Tak se laskavě odstěhujte někam na pustý ostrov, kde se neplatí ŽÁDNÉ daně a nakládejte si s penězma jak chcete Vy! A platit miliardy za objednanou dopravu ze státního rozpočtu (žádné dotace to nejsou!) soukromým společnostem by Vám nevadilo? ..Peníze by se ukáteli kdo ví kam, takhle aspoň zůstanou v české společnosti vlastněné státem.

0/0
20.6.2014 15:04

A60d38a60m 66S29e17i83f73e51r28t 2177871348520

Já neříkám že nebudu platit žádné daně ale nemusí jich být tolik když nebudou potřeba na řízení monstrózního byrokratického celku...měly by být efektivně využité.. A o objednané dopravě nevím proč mluvíte nepadlo o ní ani slovo. To jste opravdu tak na státu závislý ze vám musí i určovat kdy vám pojede vlak? A jakým vlakem pojedete. A kdy v něm můžete hrát piškvorky s kolegou :)? Nepochopil jste totiž že mluvím o kompletní privatizaci ale to vás přes knedlíky a tlačenku ani nenapadlo.

0/−1
20.6.2014 15:36

P70e95t40r 52F74i75a75l81a 9903876293603

Na kompletní privatizaci dopravy by musely být dokonale upraveny zákony a kontrolní činnost, jinak je ohrožena bezpečnost cestujících.

Pochybuji,  že by to naše vláda zvládla, když to neodkázala ani Velká Británie. Železná lady a její špatní poradci měli na svědomí množství lidských životů při železničních nehodách na soukromých tratích, zaviněných špatným stavem vagonů a kolejí. Soukromé firmy jen rejžovaly, neinvestovaly do údržby, kontrolu si většinou dělaly samy - čili žádnou.

+1/0
20.6.2014 15:49

A92d97a70m 41S51e79i84f72e12r79t 2737341438760

Tak to je zase otázka kompetentnosti naší vlády. Když jim to prodám tak jim musím nastavit normální podmínky jako každému podnikateli. Proč bych měl mít zájem na tom nechávat umírat cestující a poslat vlastní živobytí ke dnu když mi to bude vydělávat? Kontroluje se technický stav i méně složitým a i více složitý dopravním prostředkům než jsou vlaky. Já neříkám uveďme dráhy v anarchii ale pristujme k němu jako k jinému podnikání a budeme mít víc peněz pro sebe a méně jich splachovat do záchodu.

0/−1
20.6.2014 16:37

P81e91t61r 58F84i80a31l64a 9543306203363

Ve vyspělé zemi jako je Velká Británie, se většina podnikatelů v železniční dopravě chovala stylem - po nás potopa, dlouhá léta se starali jen o zisk a spoléhali, že se nic nestane. Nešlo tam o nastavení podmínek, ale o důslednost kontroly, zda jsou podmínky dodržovány. Něco jiného je Švýcarsko, ale tam jsou soukromé spíš menší tratě a stát dává velké finance na kontrolní činnost.

Domníváte se, že by v naší republice dala většina podnikatelů v dopravě přednost dlouhodobému menšímu zisku před okamžitým výdělkem? Já ne.

Nevidím ovšem důvod, proč by měli manažeři ČD brát platy vyšší než v soukromé sféře.

+1/0
20.6.2014 22:48

M18a36r67t77i47n 72M47a67i24k84s13n19a75r 3374123608492

Protoze  stat jako takovej nema motivaci setrit, jeho penize neplynou z vysledku podnikani, ale od danovych poplatniku, takze nemusi sluzby ani prizpusobovat poptavce... proto dokud jsme meli bez konkurence jen CD, tak vypadli jako neco co jste vytahl z vrakoviste, a az ted se najednou objevili sluzby navic :)

0/0
26.6.2014 15:10

A90l31a16n 19Ř97e92p83k29a 4415126

Ne, ČD modernizují protože mají 1) už pár let konečně dlouhodobé smlouvy s kraji a MD a banky jim tedy dají úvěry 2) to je taky kec, že bez konkurence dráhy nemodernizovaly, šlo to sice pomaleji, ale vinou chybějícího bodu 1

0/0
26.6.2014 16:17

V47l39a38s53t50i31m24i70l 58S14v33o42b11o86d74a 7613958885514

No tak za 400 tisíc Kč, které dostává, očekávám, že Kurucz ČD za rok přetransformuje v ziskový podnik i bez dotací. Jestli ne, tak je to jen na minimální mzdu 9000 Kč.

+1/−2
20.6.2014 11:09

P81e57t77r 69F24i63a97l14a 9273206423833

Žaluda, který bral 500 tis. měsíčně také nepřivedl ČD do zisku. To totiž nejde nikde na světě vydělávat na osobní přepravě.

Ovšem ten slavný Žaluda dokázal spolu s dalšími ´odborníky ´ přivést do ztráty i ČD Cargo, tj. nákladní přepravu, která ve světě vydělává a předtím vydělávala i v naší republice.

Divím se, že tohle nikomu nevadilo a křičí se až nyní, když už u dopravy není ta slavná parta určitých lidí, kteří jsou v naší zemi hájení.

+1/−1
20.6.2014 11:40

A58l15a70n 98Ř38e84p41k62a 4875616

Za Žaludy myslím ČD byli v zisku, minimálně v provozním, ale dolů je táhnou odpisy a nutné úvěry, které slouží k modernizaci zastaralého vozového parku.

0/0
20.6.2014 11:56

P65e53t56r 26F58i30a28l43a 9453956933763

Pane Řepko,  opravdu myslíte, že za Žaludy ´ČD "byli" v zisku´?:-)

0/0
20.6.2014 12:02

J59i53r69k68a 24D88v51o27ř96á59k 4255300743368

Žaluda vyvedl ČD z naprostého finančního marasmu na úroveň, kdy dokázala dostat i slušný mezinárodní rating. Od celkové  ziskovosti byly už jen krok. Zcela logicky (a v neprospěch svého image) investoval víc prostředků do budoucnosti - do obnovy vozidlového parku. Je velmi snadné ČD na úkor budoucnosti uvést účetně do ziskovosti aby hlupáci začali tleskat - stačí pár let pořádně přiškrtit investice o několik miliard ročně - jako to začal Zelený.

0/0
22.6.2014 20:26

P39e87t46r 75F64i36a63l30a 9903346233963

Hlupáci mohou tleskat tvrzení, že od celkové ziskovosti byl u ČD už jen krok. Přece osobní přeprava, pokrývající i neatraktivní tratě, nemůže být nikdy zisková.

Pochybuji, že by Žaluda vyvedl ČD z finančního marastu, protože on a jeho kamarádi přivedli do ztráty ČD Cargo, a to nákladní přeprava vydělávala za každého režimu - až do doby jejich působení.

0/0
23.6.2014 12:30

H15e77l84e82n74a 46M88a80c55k26o39v69á 6701526206

Zeman se chvástá milionovým darem státu ale tohle je důkaz o jeho prasečinách kdy kamarádům nasliboval zlaté padáky jen aby mu šli do vlády kterou před tím za pomoci intrik a prodejných státních zástupců shodil. Doufám, že ty miliony (mimochodem za paskvil v ČD) dá panu Zelenému Zeman ze svého, stejně jako dalším komunistickým kamarádům. Hezky si Zemanovci a Sobotkovci zvykli ždímat stát.

0/−1
20.6.2014 10:34

P70e63t16r 37F35i50a31l89a 9403966683413

Paní Macková, volil jsem p. Schwarzenberga a ODS, přesto musím říct, že jste zaujatá.

Vadilo Vám také, jaký plat bral Žaluda a že se Slamečka stal ministrem dopravy, protože půjčoval Topolánkovi byt na schůzky s Talmanovou? Předem píšu, nesnažte se tvrdit, že to není pravda, to totiž nešikovně prozradil Topolánek v televizi.

0/0
20.6.2014 11:47

D67a23v38i61d 44R54y26c83h73e41t24s83k78ý 9416931790220

Jakkoliv je mi z toho padáku blbě tak víc mě děsí současná móda vyhlásit mnou napsanou, podepsanou a dodržovanou smlouvu po letech "za neplatnou" na základě posudku právníka, kterého jsem za tím účelem najal. Hudečkismus.

+4/−1
20.6.2014 10:06

F58i75l15i21p 25S92i66r84o95t87e56k 9822869542851

Přesně o to zjevně jde. Podepsal si zlatý padák sám se sebou nebo to nechal podepsat nějakého podřízeného, to je jedno. Vypadá to jako pokus o podvod.

+1/−1
20.6.2014 10:38

J16a14k30u67b 26F63e93i24f54a67r 7469389486319

naprostý souhlas. Vyplatit a vymáhat, třeba exekučně po těch, kdo to podepsali, resp. schválili.

0/0
20.6.2014 10:48

M58a93r56t51i77n 81F30r62a29n51t29i71š76e47k 7665690103865

fakt vám nedochází proč by měla smlouvu generálního ředitele s jím řízeným podnikem ve vlastnictví státu schválit ještě dozorčí rada? a jestli k tomu došlo už bych nechal na těch právnících.

+2/−1
20.6.2014 12:35

D86a38v77i73d 20R35y63c57h63e61t59s53k78ý 9636271620460

A Vám nedochází, že pracovní smlouva se podepisuje předtím, než někdo někam nastoupí a stane se ředitelem.

0/0
20.6.2014 13:42

J92a98k41u19b 71Š64a52f84a77n47d54a 7865557571841

Ano. A pak měl 7 měsíců času se přesvědčit, zda je smlouva OK a zda by ten padák skutečně dostal. A troufám si tvrdit, že určitě se mu dostala na stůl jiná smlouva pro jiného člena vedení. Takže do kontaktu s tímto problémem určitě přišel.

0/0
20.6.2014 13:48

M66a58r51t20i53n 84F82r30a87n29t28i68š12e75k 7725650543245

dodatek?

0/0
20.6.2014 14:04

D10a72v69i68d 77R24y72c34h88e41t87s18k70ý 9176131740850

To víte odkud? Konkurenční doložku nikdo do dodatku nedá, protože už jaksi ztrácí smysl - ta osoba už pro Vás pracuje a (má k dispozici Vaše tajemství) a nikdo ji nenutí ten dodatek podepsat.

+1/0
20.6.2014 14:24

J29i22r16k19a 61D19v77o53ř88á53k 4955490193158

Ale ano - peníze. Tady konkrétně snad šest melounů.

0/0
22.6.2014 22:54

J81i98ř72í 54V83o24s97e80č36e47k 8280959500421

Že ho hanba nefackuje. A ještě k tomu to byl nekompetentní šašek, každy jeho rozhodnuti v ČD bylo spatny.

Zelený byl bohužel jeden z dusledku Mlha prezidentem.

+1/−1
20.6.2014 10:00

J78o58s20e64f 37Š88e52m52e47l14í48k 7629901240877

Já to vidím tak, že když mu nezaplatí, bude to muset všechno vyzradit.

Podobně, jak píše Partick Ryan v "Jak jsem vyhrál válku" - Wir mussen essen unsere tajné kódy.

0/0
20.6.2014 9:55

J75i84r78k36a 16D19v97o61ř28á60k 4875480843688

Je to jen rozdíl pár měsíců. A když prozradí něco co bývalého zaměstnavatele PROKAZATELNĚ poškodí, tak ten to prokáže soudu a Zelený jde do báně.

0/0
22.6.2014 23:01

P89a65v68e45l 74H40a43l40b22i29c62h 6389612676169

Parazitismus... Rv

+1/0
20.6.2014 9:49

J31a32n 82K92o65s70t43k26a 9244357689596

Záruka je vlastně také právní vztah mezi prodávajícím a kupujícím. A jak se lidi rozčilují. když se je prodejce pokouší odbýt tvrzením, že například "ty boty nejsou určeny k dennímu nošení". To je hned křiku a stížností. Jenže tady jde o někoho jiného a tak se názor obratem mění, že?

0/0
20.6.2014 9:34

J57a46n 75H11e14l66l78e24r 9818935556

tady ovsem zcela flagrantne udelali kupujici najezd na prodejnu, sebrali vsechno, rvali u toho jak jsou skveli ... nakradli si a ted jeste krici o zaruku. jak Ovar presne chtel ...;-D

0/0
20.6.2014 10:06

M49i57r36o44s71l59a73v 76H57o39r55á96k 8373145547294

Proč ten pan Veselý již neuklízí v červené vestě perón ?

0/−1
20.6.2014 9:34

K96a56t49e53ř19i15n79a 84K93o45z27á57k71o81v53á 2338361765428

Je vidět, že to není odborník, že tam šel jenom kvůli tomu zlatému padáku.

+1/−2
20.6.2014 9:21

P44e39t35r 70F66i50a58l21a 9293126483473

Člověk se vzděláním v oboru podle Vás není odborník.... domníváte se snad, že odborník musí patřit do party Slamečka, Žaludy, Jana Nováka atd.?

Divila jste se, že ministrem dopravy je Slovák, který vůbec neumí česky a ještě je to neodborník? Je pravda, že měl zásluhy, byt, kde žil se svým přítelem, půjčoval Topolánkovi na schůzky s Talmanovou. ;-D

Divila jste se, že ředitelem malých okleštěných ČD je neodborník a bere 500 tis. měsíčně, zatím co ředitelé ještě původních mamutích, nerozdělených ČD měli 200 nebo 250 tis.?

0/−1
20.6.2014 10:16

J95i58r47k80a 66D42v50o45ř44á76k 4515490353418

A odborník na co přesně? Na řízení miliardových financí nebo na přehazování výhybek?

0/0
22.6.2014 23:05

P25e15t74r 85F31i69a60l70a 9193896703843

Máte špatné informace, ČD odborníky na přehazování výhybek nemá ani nepotřebuje.;-D

0/0
23.6.2014 12:32

A82l13e60š 92J59a82v55ů96r30e98k 2332109850890

zlaty padak neobhajuji, ale pokud bych podepsal se zamestnavatelem prac.smlouvu se zlatym padakem, tak by me nezajimalo zda tu smlouvu schvalila nejaka dalsi "rada starsich".

Ja mam v ruce platnou prac.smlouvu a vice me nezajima

0/0
20.6.2014 9:16

J85a41k97u67b 87M84a45t34ě34j52ů 5465432791785

jenze on nepodepsal pracovni smlouvu se zlatym padakem, on podepsal vypoved s dvoumesicnim odstupnym a konkurencni dolozku, jenze jako tehdejsi reditel mel vedet, ze konkurencni dolozku musi schvalit dozorci rada, coz se nestalo, takze vlastne podepsal bezcenny car papiru

+2/0
20.6.2014 9:54

K86a35t48e57ř20i81n59a 47D83r50a26h67o93k38o20u26p80i73l98o41v82á 9296721512113

Pěkně se odkopal. ;-D

+1/0
20.6.2014 9:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.