Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bývalý šéf ČD se domáhá zlatého padáku. Dráhy ho odmítly vyplatit

Exšéf Českých drah Dalibor Zelený se zjevně nehodlá smířit s tím, že mu jeho bývalý zaměstnavatel nevyplatí několik milionů korun za to, že nebude pracovat pro případnou konkurenci. Zhruba měsíc poté, co dozorčí rada státního dopravce rozhodla, že konkurenční doložku nevyplatí, se začal těchto peněz domáhat – zatím bez právníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11e82t93r 74U35r64b26á70n14e22k 3131329247128

Nehrál náhodou v Haló! Haló!?

+1/0
20.6.2014 13:17

A94d19a58m 59S40e36i54f85e62r62t 2947281678270

Tak za prvé je špatně celý ten systém. Stát nemá vůbec podnikat a tím rozhodovat jak naloží s našimi penězi. Druhá věc je, jsem ten papír neviděl a i kdybych ho viděl tak mi možná nebude jasné jestli to má dostat nebo ne, protože nejsem právník. Za třetí je vzhledem k jeho výsledkům nemorální jakákoli odměna, jedině snad kdyby byla ve výši řadového zaměstnance drah.

0/−3
20.6.2014 11:18
Foto

A30l93a10n 92Ř46e25p47k89a 4165176

Proč by stát neměl podnikat? To je zase blbost jak z Novinek;-D.

0/0
20.6.2014 11:54

A85d66a23m 32S22e42i45f60e88r62t 2777531388280

Tak třeba proto, že pro*ebava peníze daňových poplatníků na korupčních nesmyslech. Bere mi moje peníze a nakládá s nimi podle svého (blbeho) uvážení. Svoje peníze chci mít sám pod kontrolou a sám rozhodovat kam je investovat. To, že vám a dalším socialistickým ovčanům to nevadí tak to už bohužel pro mě novinky nejsou.... :)

0/−1
20.6.2014 12:06

J69a63n 79K74o37s17t22k71a 9694967139856

Stát musí ze své podstaty zajišťovat občanům služby. Je pouze otázka, na jakých se občané (bohužel pouze formou voleb do zákonodárných sborů) dohodnou. Zatím je to tak, že takovou službou je i železniční doprava. Stejně jako školství, ochrana vnější (armáda), vnitřní (policie, hasiči), zdravotnictví, silniční infrastruktura, ...

+2/0
20.6.2014 12:33

A91d18a31m 31S64e79i71f67e52r33t 2507861718390

Ok ale u integrovaného záchranného systému a ozbrojených složek to chápu, ta nikdy nebude generovat zisk a je to správné a nezbytné ale dotovat ztrátové akciové společnosti je ekonomický nesmysl... Jako podnikatel bych taky nedržel umírající byznys nad vodou jen tak z nostalgie ale stát má bohužel nad soukromnikem navrch nástroj kterému se říká daně a myslí že je to neomezený zdroj prostředků.

0/−2
20.6.2014 12:42

P50e61t82r 16F38i67a26l55a 9643286553823

Pane Seiferte, vyjadřujete se tak, jako byste nevěděl, že původní České dráhy byly rozděleny na více organizací a ČD je již jen dopravce pro osobní přepravu, jinak byste nevykládal o ekonomických nesmyslech.

0/0
20.6.2014 14:41

A19d41a78m 77S54e50i62f24e39r58t 2677791408550

Ok rozumím více organizací za státní účasti = ještě dražší provoz ze stejnými výsledky. Je úplně jedno jestli je to cargo nebo osobní všechno stojí za pytel. I když cargo bylo ještě nedávno ok nebýt ,,odborníků".

0/−1
20.6.2014 15:27

P87e58t55r 12F21i56a34l49a 9443816313183

Nerozumíte, ČD je osobní přeprava, služba pro cestující, taková celkově nevydělává nikde na světě. Proto si také čeští soukromí přepravci vybírají jen atraktivní tratě.

A není to jedno, nákladní přeprava vždy vydělávala a také ve světě vydělává stále.  U ČD Cargo byla vina ve špatném vedení, začalo být ve ztrátě za působení té party kamarádíčků, o kterých se trefně vyjadřoval jistý drážní odborář. S tím ale nemá Zelený nic společného.

Zeleného neznám, ale vím, že má drážní VŠ. Jeho předchůdce to neměl, ale plat  tenkrát dvakrát tak vysoký.... a podílel se i na zničení nákladní přepravy.  Pokud se dostal na post ministra dopravy Slovák, který není odborník a neumí česky - ale má zásluhy - protože se svým přítelem půjčovali Topolánkovi byt, není se čemu divit.....

0/0
20.6.2014 15:42

A24d95a57m 34S91e74i66f46e34r88t 2577211538710

Máte pravdu ale po něm nastoupí zase další člověk, třeba s trojnásobným platem a zase mu to bude jedno, protože to bude pořád jenom zaměstnanec a bude mít svoje jisté za každé situace, když v tom nebude mít žádné peníze. Pokud jak vy říkáte nejsou některé trasy atraktivní tak by možná stálo za úvahu je vyměnit za atraktivní autobusovou dopravu a nesmirit se s tím, že je normální když to nefunguje jinde tak u nás taky a nedá se s tím nic dělat.

0/0
20.6.2014 16:27

P41e30t76r 35F31i33a47l57a 9363696673153

Je to složité. Opravdu výdělečná je trať Praha - Ostrava, možná ještě na Brno, ostatní hlavní tratě tak tak přežívají, lokálky jsou vyloženě prodělkové.

Některé lokálky již byly zrušeny, jezdí tam pár autobusů v týdnu, o víkendech jsou obce zcela odříznuté, protože soukromník s autobusovou dopravou potřebuje vydělávat - a pokud by měl platit poplatky za používání silnice jako dopravní cesty, tak jezdit vůbec nebude.... pokud nedostane dotaci od konkrétních obcí.

Finance za stavbu a údržbu silnic platí jen stát, takže ono je sporné, co je doopravdy lacinější.

Veřejná osobní doprava je prostě služba obyvatelstvu, kterou by měl stát nebo obce v určité míře dotovat, aby třeba v pohraničí vůbec žili lidé.

Podobně jako to bylo za naší 1. republiky nebo jak to dělají ve Švýcarsku. Tam dostanou sedláci od státu finance za sekání trávy na kyselých loukách, kde je sice tráva k ničemu, ale nekvetou tam pak traviny, které způsobují alergie - ušetří se ve zdravotnictví a ještě země vypadá krásnější. Za průjezd auta v tunelech atd. se platí tak vysoké poplatky, že je výhodnější naložit auto na rychlík a sám jet v tom vlaku ve spacím voze. To je nejen ekonomika, ale i ekologie - v rozumné míře. Jsou tam tratě státní i soukromé, všechny s určitými dotacemi a s důslednou kontrolou financí i bezpečnosti, jak je ve Švýcarsku zvykem.

V USA zase např. zajíždí školní autobus k jakékoliv vzdálené farmě pro děti a studenty do škol, část platí rodiče a velkou část obce. Vědí, proč to dělají.

0/0
20.6.2014 22:43

J71i53r70k62a 16D39v42o72ř29á54k 4985420113438

Němci také na osobní železniční dopravu připlácejí z veřejných rozpočtů a dobře vědí proč. Dál, autobusová doprava je atraktivní jen na první pohled. Se silniční dopravou mají veřejné rozpočty mnoho dalších skrytých výdajů. Nejhorší je řešení nehod. Kdo zaplatí všechny ty policajty, hasiče, záchranky, ropné úniky atd?

0/0
22.6.2014 20:17
Foto

A86l64a88n 51Ř33e66p53k98a 4125616

Tak se laskavě odstěhujte někam na pustý ostrov, kde se neplatí ŽÁDNÉ daně a nakládejte si s penězma jak chcete Vy! A platit miliardy za objednanou dopravu ze státního rozpočtu (žádné dotace to nejsou!) soukromým společnostem by Vám nevadilo? ..Peníze by se ukáteli kdo ví kam, takhle aspoň zůstanou v české společnosti vlastněné státem.

0/0
20.6.2014 15:04

A17d23a15m 94S85e90i57f10e96r32t 2177601738800

Já neříkám že nebudu platit žádné daně ale nemusí jich být tolik když nebudou potřeba na řízení monstrózního byrokratického celku...měly by být efektivně využité.. A o objednané dopravě nevím proč mluvíte nepadlo o ní ani slovo. To jste opravdu tak na státu závislý ze vám musí i určovat kdy vám pojede vlak? A jakým vlakem pojedete. A kdy v něm můžete hrát piškvorky s kolegou :)? Nepochopil jste totiž že mluvím o kompletní privatizaci ale to vás přes knedlíky a tlačenku ani nenapadlo.

0/−1
20.6.2014 15:36

P27e93t14r 24F38i68a11l31a 9363886313143

Na kompletní privatizaci dopravy by musely být dokonale upraveny zákony a kontrolní činnost, jinak je ohrožena bezpečnost cestujících.

Pochybuji,  že by to naše vláda zvládla, když to neodkázala ani Velká Británie. Železná lady a její špatní poradci měli na svědomí množství lidských životů při železničních nehodách na soukromých tratích, zaviněných špatným stavem vagonů a kolejí. Soukromé firmy jen rejžovaly, neinvestovaly do údržby, kontrolu si většinou dělaly samy - čili žádnou.

+1/0
20.6.2014 15:49

A69d71a80m 25S81e15i98f71e59r54t 2317281678340

Tak to je zase otázka kompetentnosti naší vlády. Když jim to prodám tak jim musím nastavit normální podmínky jako každému podnikateli. Proč bych měl mít zájem na tom nechávat umírat cestující a poslat vlastní živobytí ke dnu když mi to bude vydělávat? Kontroluje se technický stav i méně složitým a i více složitý dopravním prostředkům než jsou vlaky. Já neříkám uveďme dráhy v anarchii ale pristujme k němu jako k jinému podnikání a budeme mít víc peněz pro sebe a méně jich splachovat do záchodu.

0/−1
20.6.2014 16:37

P68e18t83r 11F45i64a56l37a 9773526493593

Ve vyspělé zemi jako je Velká Británie, se většina podnikatelů v železniční dopravě chovala stylem - po nás potopa, dlouhá léta se starali jen o zisk a spoléhali, že se nic nestane. Nešlo tam o nastavení podmínek, ale o důslednost kontroly, zda jsou podmínky dodržovány. Něco jiného je Švýcarsko, ale tam jsou soukromé spíš menší tratě a stát dává velké finance na kontrolní činnost.

Domníváte se, že by v naší republice dala většina podnikatelů v dopravě přednost dlouhodobému menšímu zisku před okamžitým výdělkem? Já ne.

Nevidím ovšem důvod, proč by měli manažeři ČD brát platy vyšší než v soukromé sféře.

+1/0
20.6.2014 22:48

M94a87r32t48i22n 82M68a95i68k53s39n35a50r 3914783688802

Protoze  stat jako takovej nema motivaci setrit, jeho penize neplynou z vysledku podnikani, ale od danovych poplatniku, takze nemusi sluzby ani prizpusobovat poptavce... proto dokud jsme meli bez konkurence jen CD, tak vypadli jako neco co jste vytahl z vrakoviste, a az ted se najednou objevili sluzby navic :)

0/0
26.6.2014 15:10
Foto

A55l44a59n 92Ř20e10p76k61a 4275156

Ne, ČD modernizují protože mají 1) už pár let konečně dlouhodobé smlouvy s kraji a MD a banky jim tedy dají úvěry 2) to je taky kec, že bez konkurence dráhy nemodernizovaly, šlo to sice pomaleji, ale vinou chybějícího bodu 1

0/0
26.6.2014 16:17

V30l68a14s24t52i47m38i65l 48S76v71o31b81o16d83a 7643718485404

No tak za 400 tisíc Kč, které dostává, očekávám, že Kurucz ČD za rok přetransformuje v ziskový podnik i bez dotací. Jestli ne, tak je to jen na minimální mzdu 9000 Kč.

+1/−2
20.6.2014 11:09

P70e19t23r 64F57i18a70l92a 9243446943223

Žaluda, který bral 500 tis. měsíčně také nepřivedl ČD do zisku. To totiž nejde nikde na světě vydělávat na osobní přepravě.

Ovšem ten slavný Žaluda dokázal spolu s dalšími ´odborníky ´ přivést do ztráty i ČD Cargo, tj. nákladní přepravu, která ve světě vydělává a předtím vydělávala i v naší republice.

Divím se, že tohle nikomu nevadilo a křičí se až nyní, když už u dopravy není ta slavná parta určitých lidí, kteří jsou v naší zemi hájení.

+1/−1
20.6.2014 11:40
Foto

A47l45a31n 50Ř90e47p84k34a 4205976

Za Žaludy myslím ČD byli v zisku, minimálně v provozním, ale dolů je táhnou odpisy a nutné úvěry, které slouží k modernizaci zastaralého vozového parku.

0/0
20.6.2014 11:56

P53e50t13r 41F78i72a38l20a 9143266213893

Pane Řepko,  opravdu myslíte, že za Žaludy ´ČD "byli" v zisku´?:-)

0/0
20.6.2014 12:02

J77i73r59k58a 90D59v94o38ř66á71k 4345410753188

Žaluda vyvedl ČD z naprostého finančního marasmu na úroveň, kdy dokázala dostat i slušný mezinárodní rating. Od celkové  ziskovosti byly už jen krok. Zcela logicky (a v neprospěch svého image) investoval víc prostředků do budoucnosti - do obnovy vozidlového parku. Je velmi snadné ČD na úkor budoucnosti uvést účetně do ziskovosti aby hlupáci začali tleskat - stačí pár let pořádně přiškrtit investice o několik miliard ročně - jako to začal Zelený.

0/0
22.6.2014 20:26

P43e69t62r 24F80i11a54l45a 9983256203173

Hlupáci mohou tleskat tvrzení, že od celkové ziskovosti byl u ČD už jen krok. Přece osobní přeprava, pokrývající i neatraktivní tratě, nemůže být nikdy zisková.

Pochybuji, že by Žaluda vyvedl ČD z finančního marastu, protože on a jeho kamarádi přivedli do ztráty ČD Cargo, a to nákladní přeprava vydělávala za každého režimu - až do doby jejich působení.

0/0
23.6.2014 12:30

H15e38l24e51n15a 83M17a31c33k40o71v26á 6871366436

Zeman se chvástá milionovým darem státu ale tohle je důkaz o jeho prasečinách kdy kamarádům nasliboval zlaté padáky jen aby mu šli do vlády kterou před tím za pomoci intrik a prodejných státních zástupců shodil. Doufám, že ty miliony (mimochodem za paskvil v ČD) dá panu Zelenému Zeman ze svého, stejně jako dalším komunistickým kamarádům. Hezky si Zemanovci a Sobotkovci zvykli ždímat stát.

0/−1
20.6.2014 10:34

P60e12t24r 83F40i17a46l95a 9293756433623

Paní Macková, volil jsem p. Schwarzenberga a ODS, přesto musím říct, že jste zaujatá.

Vadilo Vám také, jaký plat bral Žaluda a že se Slamečka stal ministrem dopravy, protože půjčoval Topolánkovi byt na schůzky s Talmanovou? Předem píšu, nesnažte se tvrdit, že to není pravda, to totiž nešikovně prozradil Topolánek v televizi.

0/0
20.6.2014 11:47

D96a18v76i29d 23R58y74c48h87e32t37s56k81ý 9356911100220

Jakkoliv je mi z toho padáku blbě tak víc mě děsí současná móda vyhlásit mnou napsanou, podepsanou a dodržovanou smlouvu po letech "za neplatnou" na základě posudku právníka, kterého jsem za tím účelem najal. Hudečkismus.

+4/−1
20.6.2014 10:06

F46i31l51i63p 22S28i12r47o22t94e32k 9742319762551

Přesně o to zjevně jde. Podepsal si zlatý padák sám se sebou nebo to nechal podepsat nějakého podřízeného, to je jedno. Vypadá to jako pokus o podvod.

+1/−1
20.6.2014 10:38

J85a17k73u67b 36F31e94i96f73a76r 7689219246919

naprostý souhlas. Vyplatit a vymáhat, třeba exekučně po těch, kdo to podepsali, resp. schválili.

0/0
20.6.2014 10:48

M56a82r35t20i13n 28F63r96a40n54t54i63š10e21k 7215610533645

fakt vám nedochází proč by měla smlouvu generálního ředitele s jím řízeným podnikem ve vlastnictví státu schválit ještě dozorčí rada? a jestli k tomu došlo už bych nechal na těch právnících.

+2/−1
20.6.2014 12:35

D16a78v35i49d 83R36y53c19h98e56t65s48k51ý 9436361960130

A Vám nedochází, že pracovní smlouva se podepisuje předtím, než někdo někam nastoupí a stane se ředitelem.

0/0
20.6.2014 13:42

J75a90k94u66b 51Š66a53f75a37n80d76a 7405967621641

Ano. A pak měl 7 měsíců času se přesvědčit, zda je smlouva OK a zda by ten padák skutečně dostal. A troufám si tvrdit, že určitě se mu dostala na stůl jiná smlouva pro jiného člena vedení. Takže do kontaktu s tímto problémem určitě přišel.

0/0
20.6.2014 13:48

M16a67r59t43i49n 13F98r70a28n91t20i86š41e97k 7885250573775

dodatek?

0/0
20.6.2014 14:04

D84a63v49i87d 66R20y22c82h82e40t59s26k38ý 9326251680840

To víte odkud? Konkurenční doložku nikdo do dodatku nedá, protože už jaksi ztrácí smysl - ta osoba už pro Vás pracuje a (má k dispozici Vaše tajemství) a nikdo ji nenutí ten dodatek podepsat.

+1/0
20.6.2014 14:24

J85i36r67k47a 68D35v86o94ř94á33k 4745430883948

Ale ano - peníze. Tady konkrétně snad šest melounů.

0/0
22.6.2014 22:54

J82i87ř25í 48V83o79s51e27č70e76k 8390909250861

Že ho hanba nefackuje. A ještě k tomu to byl nekompetentní šašek, každy jeho rozhodnuti v ČD bylo spatny.

Zelený byl bohužel jeden z dusledku Mlha prezidentem.

+1/−1
20.6.2014 10:00

J86o41s92e58f 18Š81e29m39e71l50í26k 7269791610797

Já to vidím tak, že když mu nezaplatí, bude to muset všechno vyzradit.

Podobně, jak píše Partick Ryan v "Jak jsem vyhrál válku" - Wir mussen essen unsere tajné kódy.

0/0
20.6.2014 9:55

J25i26r59k17a 96D70v30o54ř44á10k 4295100163848

Je to jen rozdíl pár měsíců. A když prozradí něco co bývalého zaměstnavatele PROKAZATELNĚ poškodí, tak ten to prokáže soudu a Zelený jde do báně.

0/0
22.6.2014 23:01

P50a75v91e95l 95H78a17l45b42i49c39h 6869102676849

Parazitismus... Rv

+1/0
20.6.2014 9:49

J76a43n 62K34o46s19t96k24a 9734657799896

Záruka je vlastně také právní vztah mezi prodávajícím a kupujícím. A jak se lidi rozčilují. když se je prodejce pokouší odbýt tvrzením, že například "ty boty nejsou určeny k dennímu nošení". To je hned křiku a stížností. Jenže tady jde o někoho jiného a tak se názor obratem mění, že?

0/0
20.6.2014 9:34

J70a72n 14H73e81l98l38e64r 9648755506

tady ovsem zcela flagrantne udelali kupujici najezd na prodejnu, sebrali vsechno, rvali u toho jak jsou skveli ... nakradli si a ted jeste krici o zaruku. jak Ovar presne chtel ...;-D

0/0
20.6.2014 10:06

M65i82r45o18s24l73a57v 41H43o54r75á25k 8523665527604

Proč ten pan Veselý již neuklízí v červené vestě perón ?

0/−1
20.6.2014 9:34

K13a66t94e81ř32i23n37a 55K71o76z35á22k28o67v56á 2218771865838

Je vidět, že to není odborník, že tam šel jenom kvůli tomu zlatému padáku.

+1/−2
20.6.2014 9:21

P58e53t23r 77F64i50a15l41a 9383386583963

Člověk se vzděláním v oboru podle Vás není odborník.... domníváte se snad, že odborník musí patřit do party Slamečka, Žaludy, Jana Nováka atd.?

Divila jste se, že ministrem dopravy je Slovák, který vůbec neumí česky a ještě je to neodborník? Je pravda, že měl zásluhy, byt, kde žil se svým přítelem, půjčoval Topolánkovi na schůzky s Talmanovou. ;-D

Divila jste se, že ředitelem malých okleštěných ČD je neodborník a bere 500 tis. měsíčně, zatím co ředitelé ještě původních mamutích, nerozdělených ČD měli 200 nebo 250 tis.?

0/−1
20.6.2014 10:16

J65i56r71k22a 14D71v83o91ř82á60k 4315800683128

A odborník na co přesně? Na řízení miliardových financí nebo na přehazování výhybek?

0/0
22.6.2014 23:05

P80e15t31r 35F18i67a40l87a 9643756543233

Máte špatné informace, ČD odborníky na přehazování výhybek nemá ani nepotřebuje.;-D

0/0
23.6.2014 12:32

A81l13e67š 72J32a23v42ů47r75e24k 2612219830980

zlaty padak neobhajuji, ale pokud bych podepsal se zamestnavatelem prac.smlouvu se zlatym padakem, tak by me nezajimalo zda tu smlouvu schvalila nejaka dalsi "rada starsich".

Ja mam v ruce platnou prac.smlouvu a vice me nezajima

0/0
20.6.2014 9:16

J73a24k10u65b 69M61a56t82ě80j13ů 5605332171335

jenze on nepodepsal pracovni smlouvu se zlatym padakem, on podepsal vypoved s dvoumesicnim odstupnym a konkurencni dolozku, jenze jako tehdejsi reditel mel vedet, ze konkurencni dolozku musi schvalit dozorci rada, coz se nestalo, takze vlastne podepsal bezcenny car papiru

+2/0
20.6.2014 9:54

K88a97t25e82ř56i37n27a 70D20r79a92h58o57k55o68u43p39i16l73o95v83á 9416241502753

Pěkně se odkopal. ;-D

+1/0
20.6.2014 9:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.