Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Solárních zdrojů a bioplynek přibývá, vyplácejí se i bez dotací

Přestože stát zcela odstřihl solární elektrárny a bioplynové stanice od dotací a od letoška nemají žádnou veřejnou podporu, staví se v zemi stovky nových zelených elektráren tohoto typu. Lidem se investice vyplatí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53a10v88e30l 97Ř75a47p18e68k 7702286759665

Prý to není dotováno ;-D;-D;-D

Na soláry dotace dál existují, na pěstování kukuřice, která se zbytečně spálí v kotli, rovněž.

+2/0
23.6.2014 14:30
Foto

V64l48a16d35i15m75í97r 57Š80ť12a68s13t30n23ý 1111666545893

fotovoltaické instalace se konečně dostávají do formy a rozměrů, kterou vždycky měly mít a kterou nikdy neměly překročit. Malé instalace na střechách domů s přednostní spotřebou v místě výroby. Ani dnes to nemůže být žádný zázrak ale fandové se na tom třeba vyřádí. Jinak podpora obnovitelných zdrojů energie je gigantická zlodějina, která jednou vejde do čítanek a učebnic ekonomie jako odstrašující případ, jak jdou celé národy zmanipulovat, že je ani vysoká cena energií neprobere a dokáží přitom ještě radostně hýkat zelené kecy o tom, že podporují "čistou" energii.

+11/0
23.6.2014 13:15

J29á86n 44B29a87d93i34o20v21s13k50ý 2759964276276

no tak to nesouhlasím. Neznám jednoho člověka co se dnes necítí probuzen... Akurát nevím co jako probuzen mám dělat... Nějaký nápad?

+1/0
23.6.2014 13:19
Foto

V77l12a28d28i18m50í50r 91Š71ť71a97s30t27n77ý 1621456505243

já jich znám ještě celou řadu. V odkazu je to, co dělám já.  http://www.oskrusno.estranky.cz/

Jinak souhlasím, že je proti tomu těžká obrana.

0/0
23.6.2014 13:22

K80a98r88e32l 45K60u21t11t93e63l93w17a15s14c50h84e52r 2201821484453

Zákon o obnovitelných zdrojích energie schválili poslanci ČSSD, KSČM a lidovci.Jejich jména jsou všeobecně známá.Každý majitel přípojky el.energie má v ruce faktúru za dodávku el. energie, kde je položka příplatek na obnovitelné zdroje.Každý majitel, který se cítí probuzen "zvěrstvem" obnovitelných zdrojů by měl položku obnovitelných zdrojů faktúrovat některému poslanci, který pro to zdvihl ruku.Například Dluhoslav Sobotka by měl být první na řadě, ačkoliv soudruh Filip také není k zahození.KSČM je přeci tady pro lidi a s lidmi.Oni to nezaplatí, tak to je potřebné dát k soudu, protože poslanci svým hlasováním se dopustili podvodu na občanech této země, porušili slib poslance a je nanejvýš jisté, že se dopustili vlastizrady.Vědomě poškodili ekonomiku vlastního státu.Divím se, že "superpolicajt" Šlachta a "právní konstruktér" Ištván se nemají k dílu.A co teprve korupcobijec Janeček?A co "investigativní" MFD paní šéfredaktorko?Pane Bardiovský, možná by to fungovalo.Chce to odvahu a možná také trochu práce navíc by s tím bylo.Bohužel lide této země je tak zpitomělí a líní, že to asi nebude proveditelné.Oni to raději zaplatí sami a budou dále svorně nadávat na Nečase.Úspěch by byl zaručen, pokud by se tohoto "experimentu" účastnilo a faktúry poslalo alespoň milión majitelů přípojek.Potom by to ani Bureš nedokázal zatajit i když má velké znalosti, jak se vyhnout pravdě.

0/0
23.6.2014 20:52

M48a77r93t72i57n 89K72a16r42á58s66e98k 9618253288388

No v zasade souhlas, nicmene pokud by v budoucnu byly solary schopne dodavat konkurenceschopnou elektrinu na trh tak nevidim duvod aby nemohly byt velke solarni elektrarny....

0/−1
23.6.2014 13:47

P54e66t67r 16M16a55l85i96š63k66a 6921785421343

Troufám si tvrdit, že u nás na to nebudou podmínky.

0/0
23.6.2014 19:59

P52a61v12e77l 42O30d93r58a87z69i47l 6934619157370

Nepredikovatelný zdroj to bude mít s konkurenceschopností těžké.

0/0
26.6.2014 8:44

J18i53ř88í 32D55v96o52ř25á41k 5398913908960

Možná, až si fandové uvědomí , že v okamžiku , kdy budou dodávat třeba i minimální množství do sítě , stávají se podnikateli.Když příjdou o práci , nemají nárok na podporu v nezaměstnanosti ....

0/0
23.6.2014 15:00

J18i89ř95í 93Z73ý18k15a 9149953821810

fandové se na tom nevyřádí, protože i když mají elektrovzdělání, tak si to nemůžou sami zapojit ani pro vlastní potřebu-spotřebu, ale musí na to být odborná firma = drahé jako prase, bez možnosti experimentů, nebo nějakých nestandardních řešení.

0/0
23.6.2014 15:48

J96a44r95o78m96í67r 22K93r80á69l 4550229144569

Nemáte pravdu.  Stačí revize.

0/0
23.6.2014 17:11

J85i37ř10í 46Z69ý48k49a 9399953501960

nějaká změna? Když jsem se o to zajímal, tak bylo schváleno, že to musí dělat nějaký specialista na OZE

0/0
23.6.2014 17:46

P72e53t29r 52N10o32v21o69t16n34y 3219112729272

Řekl bych, že to stále plati(a tyka se to i kolektoru pro ohrev vody), takze nějaké rady typu samodomo nejsou moc na miste. Revize je dobra věc, ale tu máte víceméně jen pro pojišťovnu.

0/0
23.6.2014 18:52

P72a26v97e20l 37O62d77r91a46z87i79l 6144679357440

Má pravdu. Podle novely Zákona o hospodaření s energií smí zařízení, využívající OZE montovat pouze osoba autorizovaná MPO.

0/0
26.6.2014 8:45

L42i66b48o54r 81K33ř24u91p50a80l46a 3435523968318

nepsalo se náhodou nedávno že bioplynky mohou výt ještě větší průser jak fotovoltaika ?

+2/0
23.6.2014 13:09

L74i35b37o29r 96K31ř51u29p67a87l29a 3805173418728

být ještě, pěkný překlep ;-D

0/0
23.6.2014 13:09

R94a64d85o34s73l66a72v 55K90l92a58u33d56a 5394908294342

Tak pokud by bioplynka explodovala budeme výt všichni. Kejda bude lítat jako v Trháku. :-)

+3/0
23.6.2014 13:25

J94a24n 22P53e76k47a 5383233893

Bez dotací? Opravdu? To by znamenalo, že stát vykoupí energii levněji, než ji dále prodá...

+1/0
23.6.2014 12:36

P47e79t66r 62H52a16r60i77p84r81a56s27a33d 64H12a79j45i35č 8473960944897

Bez dotací se vám to vyplatí, když si to sám spotřebujete. Je to levnější, než jí nakupovat. Problém je ale s ukládáním. Pokud si opatříte baterii, tak to vyjde asi tak 2x dráž než samotná instalace FVE. I tak to ale vychází trochu levněji než ze sítě. Elektrickou přípojku pak budete mít jenom v případě, že se bude nedostávat.

+2/0
23.6.2014 12:51

R76a67d93o84s91l28a28v 27K26l56a21u82d29a 5914878374502

Tak tohle je velmi odvážné tvrzení.

+1/0
23.6.2014 13:05

K51a72r78e53l 18J71a16n71í59k 9208732405224

Pokud myslíte tu poslední větu, tak ano. Jinak je to realita: uvědomte si, že domácí instalace srovnávají nákupní cenu ze sítě a svou výrobní.

0/0
23.6.2014 13:39

R89a25d94o57s12l97a67v 66K24l41a59u66d64a 5104168494452

Tak předně ty baterie musíte měnit. Ty vám fakt 20, nebo dokonce 30 let nevydrží. Za další je problém nejen v noci, ale i v zimě, kdy jsou dny krátké a slunečního svitu málo. Celé dny je pošmourno.

+2/0
23.6.2014 13:45

P19a90v17e84l 94O34d26r45a67z95i86l 6234429187530

To neznamená, že nemůžete mít ostrovní provoz. Baterie 30 let vydrží, pokud zvolíte vhodný systém.

0/0
26.6.2014 8:46

A86l13e65x 94G87r70e89g89o69r 9824372402289

Tak to ale nefunguje.

Vy ji vyrobíte a přebytek dodáte do sítě ČEZu a v dobách kdy ji potřebujete tedy v noci a když nesvítí slunce si ji zase odeberete. Jinak to funguje na principu zpětného odběru. Baterie netřeba.

+1/0
23.6.2014 14:11

J86i53ř70í 98D32v24o10ř82á32k 5378943908780

V době , kdy FV vyrábí nejvíc , tzn. po poledni , běží u nás noční proud.Jinými slovy je přebytek .

+1/0
23.6.2014 14:55

P22a43v11e79l 53O80d33r15a79z60i43l 6214609737280

Stát energii nevykupuje.

0/0
26.6.2014 8:46

J11á47n 11B67a92d96i58o24v34s87k90ý 2289174706636

Otázečka pro všechny, kteří tomu tak rozuměmí (viz. diskuze). Fakt 1 - dotace už není. Fakt 2 - připojují se cca 10 za měsíc. Otázka: když to je tak nevýhodné tak proč to dělají? Jenom se ptám. Nerozumím tomu.

0/0
23.6.2014 12:36

R75a70d14o19s57l56a87v 88K39l56a17u22d16a 5914378874702

cca 120 za rok... To je prd. Lidé dělají věci z různých důvodů. Někdo si myslí že tím pomáhá přírodě, jiný zase předpokládá že nastane black out a on bude připravenej.....

+2/0
23.6.2014 12:41

J49á81n 80B84a35d36i96o80v63s28k75ý 2919614626256

beru

0/0
23.6.2014 13:18

K44a26r83e71l 17J51a26n71í23k 9578712215854

Stát to teď naopak potírá, dnes pro solárko na vlastní spotřebu by měl člověk eru odvádět poplatky a kdo ví co ještě.

Pokud bude pokles cen instalací zhruba stejně pokračovat, instalace porostou geometrickou řadou.

+2/0
23.6.2014 13:46

S83v51a32t96o98p29l78u35k 88S78i50l44n16ý 4372936379218

Stát je veden idioty. To se ví už dávno.

+3/0
23.6.2014 14:25

P96e76t92r 90H77a89r17i65p80r29a33s19a67d 36H63a25j21i96č 8213950784927

Ano, konečně si toho publicista všiml. To, že se to dá postavit tak, aby malospotřebitel ušetřil a nikoho tím finančně nezatížil jsem si spočítal už asi před třemi roky, kdy to ale ještě bylo dost na hraně. Dnes je malá FVE na střeše už výrazně pod cenou, kterou platíme distributorovi.

+3/0
23.6.2014 12:22

R41a83d89o54s47l43a37v 10K23l31a44u11d59a 5934278944162

Což je právě nesmysl. Ostrovní systém má smysl jen tam, kde by přípojka byla velmi nákladná a majitelé střešních FVE aby nemuseli elektřinu draze skladovat, tak jí prodávají do sítě. Pochopitelně aniž by jí někdo potřeboval.

+1/0
23.6.2014 12:26

P61e24t41r 27H10a54r25i31p51r85a28s94a40d 82H40a41j14i44č 8193100324527

Nevím, proč by jí nikdo nepotřeboval. Stejně tak klidně můžete tvrdit, že nikdo nepotřebuje elektřinu z JE Temelín. FVE je nevypočitatelná a JE se těžko reguluje, tak proč by měl někdo potřebovat elektřinu vůbec?

+3/−1
23.6.2014 12:33

R72a38d79o15s11l73a65v 75K68l96a26u89d59a 5804478744412

ČEZ na tyhle malé zdroje absolutně nebere ohled. On musí elektřinu vyrábět, ale především dodávat, non-stop. Nemám nic proti tomu aby si ten kdo má FVE vyráběl elektřinu pro vlastní potřebu.

0/0
23.6.2014 12:38

P38e73t33r 94H56a18r14i82p48r13a68s55a58d 17H93a83j18i50č 8123460934537

To ovšem není problém společenský, ale problém ČEZ, E.O.N., RWE a dalších. Dříve nebo později na to ohled brát budou muset, protože se tyto společnosti pod tlakem budou muset přizpůsobit. Alespoň v těch rozumnějších státech. Kam spadneme my, to nevím.

+1/0
23.6.2014 12:47

R50a64d74o27s30l78a50v 32K58l93a39u12d80a 5354978564262

Ne. Není to problém společenský, ale technický. ČEZ zkrátka nemůže brát vážně dodavatele který jim do sítě něco pošle, nebo nepošle.

+1/−1
23.6.2014 12:55

P29e75t32r 61H70a95r30i20p89r31a15s50a39d 44H37a47j83i33č 8683300394867

Bude muset. Doby, kdy měl nasmlouváno a přes razítko nejel vlak jsou ty tam. Buď se přizpůsobí a začne dělat regulátor spotřeby, nebo ho převálcují zahraniční dodavatelé, kteří na tomto modelu již nějakou dobu pracují. Ostatně, cena elektřiny na burze se také mění aktuálně, už to není fixní částka za období.

+2/0
23.6.2014 13:15

R35a42d25o54s74l26a55v 35K67l85a61u34d82a 5704718904792

Co bude muset? ;-D Kromě toho že vykoupí elektřinu od nějakýho chalupáře, tak jí bude muset zároveň vyrobit někde jinde.

0/0
23.6.2014 13:19
Foto

V67l54a17d40i56m44í81r 28Š58ť11a64s96t12n38ý 1361856425493

a co myslíte, kdo má na trhu lepší postavení, ten který dokáže dodat ve chvíli, kdy zákazník energii chce a potřebuje, anebo ten, který vám ji slíbí až zafouká nebo zasvítí?

+3/0
23.6.2014 13:19

K88a46r25e31l 13J63a63n62í28k 9888142615654

nebylo tak myšleno? Jako spotřebitel když zasvítí mám vlastní, když nezasvítí, chci koupit. A v lepším postavení MEZI dodavateli bude ten, kdo mi to dokáže takto nárazově prodat.

0/0
23.6.2014 13:44

R74a92d52o11s74l32a55v 77K96l43a35u26d24a 5904388644562

Ta na takového spotřebitele se dodavatelé můžou leda vys....:-P Dneska se každý jouda který si šel do supermarketu koupit sirky myslí, kdoví jakým pro ten řetězec není přínosem a diví se že se mu pokladní neklaní.

+3/0
23.6.2014 13:49

P34a48v49e31l 81O54d63r46a50z52i75l 6924259927230

Kdyby nebylo netržní podpory schválené různými ekofanatiky a podělanci, tak byste si tou solární energií mohli vytápět leda bazén. Tak strašně nekvalitní je už jen energie z vnitrozemských VěE.

0/0
26.6.2014 8:49

P96a45v88e13l 59O37d60r62a85z71i91l 6124899157870

Mimochodem, tím vaším ¨Bude muset" odhalujete strašlivou míru svého diletantství. Klidně může, ale někdo to musí zaplatit. Navíc ekofanatikům nedochází, že vodní zdroje jsou přirozeně limitované, takže se regulace musí dělat plynem, ano, tím hnusným fosilním palivem.

0/0
26.6.2014 8:50

M72i34l97a70n 63V65a21l44á92š47e87k 5643342791780

Bohužel ,i u spotřebované energie doma z FVE se platí zelený poplatek-jako v kocourkově.;-(

0/0
24.6.2014 23:04

P83e80t50r 21R29i78h11a34k 7151298738846

V případě slunečních parků jde ale výhradně o malé instalace na střechách obytných domů, zemědělských či průmyslových objektů.... a tak to mělo byt hned od zacatku a ne to stavet na polich.

+10/0
23.6.2014 12:20

P62e59t89r 51H73a41r61i78p50r94a53s39a57d 84H10a95j65i71č 8723360824167

Ten kayak v zakoně tam přiložil jakýsi poslanec z ČSSD, teď si už nevzpomenu... Hádejte, kdo za tím stojí? Bursík byl údajně proti tomu a původní varianta měla umožňovat instalace výhradně na střechy a neobdělané plochy vyňaté z půdního fondu.

0/0
23.6.2014 12:26

R86a20d61o78s85l19a71v 10K91l51a89u80d58a 5834128944242

Tak zrovna ty FVE na poli mi vadí nejmíň. Nebudou tam navěky, na rozdíl od řepky nesmrděj a také jsou tiché a neubližují fauně jako větrníky. Jediný problém vidím v těch nesmyslných dotacích.

+4/−1
23.6.2014 12:29

P32e71t10r 37H87a36r21i63p43r77a14s68a43d 56H46a11j55i71č 8793890934557

Právě. mě tam obecně také nevadí, ale problém je v tom, že si velkou FVE na poli mohou postavit jenom dobře situovaní jedinci, pro které je to byznys a protože tomu naše právní prostředí napomáhalo, což vedlo ke zbytečnému navyšování poplatků za OZE.

+2/0
23.6.2014 12:41

R52a17d50o13s12l48a76v 36K25l92a69u57d49a 5644828784972

Tak zrovna tohle bych netvrdil. Málokdo investoval svůj kapitál. Na FVE ochotně půjčovali všechny banky. :-)

+1/0
23.6.2014 12:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.