Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy si nesmí pronajímat lokomotivy z Rakouska, rozhodl úřad

České dráhy musí řešit nečekaný problém s lokomotivami, které si pronajímají od rakouských státních drah ÖBB. Podle rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže by pronájem měly ukončit, protože při uzavírání smlouvy porušily zákon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76i36r32k42a 21D56v18o89ř14á19k 4505230933738

Hlavně doufám, že příští výběrko na nové lokomotivy bude už dokonale regulérní a žádné podkuřování Škodovce!! A nové lokomotivy o slušném výkonu aspoň na 160 km/h budou už brzy potřeba, až se 380 rozjedou především do Hamburku a Budapešti.

+1/0
24.6.2014 10:35

J61o14s59e19f 82K32u31b97e36š 9725185419674

Němci si 380 určitě do Hamburku nepustí, jestli to bude jezdit do Drážďan, bude to úspěch...

+1/−2
24.6.2014 16:19

J42a31k79u90b 30Z40a20c22h 3675186903350

pane Kubeš... DB už si 380 koupily .. viz tiskové zprávy Skoda transportation.. budou tahat nové dvoupatrové soupravy vyrobené taky ve Skode.

+2/0
24.6.2014 18:45

J50o85s67e33f 95K82u49b29e67š 9415975239794

Ano koupily, obrovská zakázka na 6 kusů... Němci si spíše oťukávají, co jim náš výrobce, který má doma šité zakázky na míru, dodá... Ale pokud budou mít úspěch, bude to jen dobře...

+1/0
24.6.2014 18:57

J28i45r62k78a 98D58v34o78ř88á74k 4685340283308

A není to náhodou tak, že už je to dojednané?

0/0
25.6.2014 14:02

V81a83c60l92a95v 67H83a42j45e62k 3736409899

Nekončí náhodo dnes všechny Taurusy v Praze a dál to vozí "bastardi" (312/371 ČD respektive 180 DB) ???

0/0
26.6.2014 15:45

M68i22l98a10n 33L65a20š11ť93o56v43k68a 8582664553618

Bastardi jezdí do Dresden, dál je nepustí, jsou na jejich tratě pomalé

0/0
26.6.2014 17:59

V20a98c98l76a61v 66H44a16j47e11k 3546949859

OK, ale to nic nemění na tom že rakouské Taurusy končí v Praze.

0/0
30.6.2014 10:47

J98a98n 15H67o68r64a 6657881736

Je to bublina,která brzo splaskne.......

0/0
24.6.2014 10:22

J44o67s17e28f 86H36o27n34e47š 7111382790353

To si mají tu lokomotivu vyrobit?Od koho budou nakupovat komponenty?Je to začarovaný kruh.Leda,že by se lokomotiva vytiskla na 3D tiskárně-to by si snad nikdo nemohl stěžovat

0/0
23.6.2014 19:16

J62i73ř63í 37K11o77c92u62r31e20k 6255254935578

Úřad nezajímá, že svým rozhodnutím poškodí koncové zákazníky, které snad měl dle zřizovacích listin chránit před případnou zvůlí dominantního dodavatele služeb. Jak to tak vypadá, tak úřad nakonec toho dominatního dopravce doní k tomu, aby zhoršil služby koncovým zákazníkům. K čemu, u všech rohatých, takový úřad?!

Orwell se popadá za břicho, smíchy. Já ne a to jezdím jinudy než je RailJet plánován.

+3/0
23.6.2014 19:43

J37a10n 88Č12e88k71a45l 7639405684434

Njn, Škodovka si zvykla, že dostává všechno na zlatém podnose, a ono to najednou nejde... Takhle to dopadá, když má firma jisté státní zakázky a není zvyklá na konkurenci...

+11/0
23.6.2014 15:45

J78i17r87k23a 62D53v66o15ř73á45k 4405140413628

Je to do značné míry pravda, ale soudí se i západní firmy.

+1/0
24.6.2014 10:29

J87i94ř21í 22H57o91v13o92r78k89a 8347586982485

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže si silně zahrává s popularitou. Protože pokud lokomotivy 1216 nebudou moci provozovat, tak nenasadí nové vozy Railjet - lokomotivy řady 380 je nemohou táhnout/tlačit. V důsledku toho:

a) na odstavném nádraží bude stát 49 vozů bez užitku

b) dojde k omezení mezinárodního provozu - buď lokomotivy 380 budou jezdit do Žiliny, nebo do Vídně. Obojí najednou nepůjde

c) cestujícím, kterým byly slibovány lepší vozy ČD jednoduše vysvětlí, že oni jsou ti hodní, ale zlý úřad jim to zakázal.

Osobně se domnívám, že zasáhne nějaký politik a úřadu pro ochranu hospodářské soutěže bude nakázáno zametení případu pod koberec

+3/−2
23.6.2014 15:10

J17o89s97e43f 93H92o32n69e15š 7481682650583

Já bych škody prodal jako pohledávku nějaký holandský firmě a ta by podojila stát v arbitráži

+1/−1
23.6.2014 19:19

J19i30r21k95a 94D56v48o10ř76á33k 4515820763398

Takovou sílu možná ČD měly ale už myslím nemají.

0/0
24.6.2014 11:05

J85i38r96k88a 14D54v27o96ř82á46k 4965190483408

Spíš si myslím, že to UOHS tentokrát přepálil a svým rozhodnutím trh spíš poškozuje než posiluje. Je dost možné, že dá zpátečku spíš z tohoto důvodu.

+3/−1
24.6.2014 11:07

M28a89t72ú53š 90B43e92n71a67k 9928384112593

380 môže RJ ťahať, ono sa to správa ako klasický vozeň. Do Žiliny môžu jazdiť 150, prípadne 163/2, tie stoja bez úžitku v depách. Navyše od decembra majú cez Žilinu jazdiť aj tak 361(361.1), a 380 prejdu na trasu smer Budapešť, kde budú jazdiť spolu s 350.

0/0
24.6.2014 22:20

M48i40l65a56n 59L26a62š45ť40o17v59k63a 8212404213468

380 může RJ " ťahať," ale to je asi tak vše, možná by nefungovalo ani zavírání dveří;-D

0/0
26.6.2014 18:02

V73á98c84l18a17v 81V85a60c96h91o43v46e23c 8700144591129

UOHS je trochu pomýlený. Jestliže jsou soupravy railjet vedeny lokomotivou Taurus, tak jaké výběrové řízení. Tady chce někdo být papežštější než papež.

+5/0
23.6.2014 14:04

J93i78r66k26a 89D46v92o84ř94á86k 4825220893798

Tak to ne. Taurus není součástí produktu továrny - koupeného railjetu. Jen vás zmátlo, že je součástí (ne nutně) záměrně stejnojmenného spoje ÖBB v jízdním řádu a kromě toho také názvu vlakové soupravy ÖBB která na tom spoji obvykle (ne vždy přesně takto) jezdí, víceméně podobně i soupravy ČD. To jsou tři celkem různé věci co nesou stejné nebo podobné pojmenování.

0/−2
24.6.2014 10:27

J12i80r35k92a 93D52v92o52ř65á53k 4155580673828

Nějak jsem nepochopil, odkdy je vyrovnávka výkonů braná jako pronájem. Není to náhodou nějaký čerstvý vynález českého UOHS, podle kterého by nejraději pokutoval úplně všechny žel. dopravce v Evropě?

+9/0
23.6.2014 13:28

J26a32n 69L13a98k60o26m60ý 7541295835614

Od té doby co nic nevyrovnávají? Vyrovnávka bude až do nového GVD, teď při zkušebním provozu je to pronájem.

0/0
23.6.2014 18:01

J91i33r22k93a 13D47v17o21ř40á64k 4875760193178

No, už v rámci zkušebního provozu do Vídně jezdí naše railjety, takže vyrovnávají. Sice ne na nulu, protože trať je delší po našem území, ale nepoměr není zas až takový, railjety jsou o dost dražší než ten Taurus co je táhne. Nedávno zas jezdily do vídně naše 380. když to vemete jako celek, tak penězi se řeší jen dočasný výpadek těch 380 v nedávné minulosti neschválených do Rakouska. A za ten může právě Škodovka a za svoji chybu žalovala ČD, chápete? Chucpe!

+1/−1
24.6.2014 10:17

P19e51t22r 22U21l40l77m19a67n72n 2277798227382

Začíná mi připadat, že kdyby ČD dělaly vše čistě podle zákonů, tak nám žádné vlaky nejezdí.

+9/0
23.6.2014 12:58

J63i51n35d15ř19i41c59h 69Š40k71o50p66e51k 4565521610435

ale jezdí.

Jenže je nutné investice připravovat včas (ne zjednodušeně v neděli, když od pondělí potřebuju jezdit) a přemýšlet

0/−1
23.6.2014 13:25

J91i92r91k51a 73D48v42o18ř52á83k 4825640493758

Připravovalo se to několik let.

+1/0
23.6.2014 13:29

J33i35n78d57ř88i38c81h 67Š77k56o48p20e50k 4715531880315

jde o to, co berem za význam "připravovat" Pokud by se na tom opravdu makalo několik let, nechal by se pronájem zajistit v souladu se zákonem.

Jenže spíše se o tom několik let mluvilo a pak to dopadlo takhle

0/−1
23.6.2014 13:34

J66i16ř38í 35K85o29c85u88r12e92k 6965664575768

Je rok 2014. Podle původní objednávky měly lokomotivy 109E jezdit v roce 2008 vč. schválení do Německa. Psal se rok 2011 - tedy 3 roky po termínu dodání lokomotiv - když ČD přišly ze záměrem koupit RailJet. Za další tři roky přišly soupravy RailJet a Škodovka? Ani 6 let po termínu není schopná dodat ty lokomotivy a k nim schválení.

Tohle není ze soboty na neděli. To v úterý slíbil řezník že přijde v sobotu ráno. Je pondělí poledne a na dvoře "řádí" řezník z vedlejší vesnice, protože už v sobotu v poledne bylo jasné, že místní řezník to prase ten den neporazí. Tak objednali konkurenci.

+4/0
23.6.2014 19:34

J15i90r95k26a 41D71v97o62ř32á61k 4345250453138

Ano, to je pravda. A Škodovka každých půl roku slibovala, že to razítko bude, a tak efektivně bránila ČD v krátkodobém plánování a právně čistšímu ošetření toho ne-pronájmu. Skoro jako by si připravovala půdu pro tuhle žalobu. ;-D

0/0
24.6.2014 10:19

M62a97t70ú63š 63B62e26n57a21k 9508464162913

razítko dávno mohlo byť, to by však EBA nesmela dostať od SIemensu objednávku aby nebolo, ešte že sídlia v jednej budove

0/0
24.6.2014 22:24

R68a85d45i84m 11Š30o78l43c 1295545545224

...mají tahat... Slovo nasazován by bylo asi lepší, protože jednu cestu by určitě tlačil...

+1/0
23.6.2014 12:07

D26a32v13i83d 75Č11e70r83n82o35h14o32r42s12k94ý 1606564796546

Super ... Škodivka má šílené zpoždění s předáním lokomotiv ale brečí že si je dráhy sehnaly jinde ....

+15/−1
23.6.2014 12:03

J79o34s78e39f 76Z86a75h33á94l65k68a 4423539268506

a) na účel pro který jsou loko od OBB pronajímány, škodovácké nepomůžou

b) zpoždění předání lokomotiv nejde jen za Škodovkou (normy EU, schvalování, konkurenční boje Škoda-Siemens, atd.). Škoda mezitím loko 190E stihla vyvinout, postavit a kompletně přestavět.

0/0
23.6.2014 12:23

J46i39ř22í 73H44o49v74o31r19k42a 8807226512975

Návrh norem byl kolik let dopředu. Že výrobce počítá "pouze" podle starých, když je jasné, že budou platit nové, je to jeho chyba. Nic nesvádět na normy...

+2/0
23.6.2014 13:35

J35i28r86k49a 98D74v86o46ř92á35k 4965100773758

JO. za tu dobu by se totiž stačily vyvinout ne dvě lokomotivy ale tři.

0/−1
24.6.2014 10:22

M27a24t91ú60š 16B90e65n64a47k 9818454152143

Bolo tam pomerne dlhé preklenovacie obdobie počas ktorého mohli byť uvedené do prevádzky aj podľa starých noriem, avšak ČD sa nakoniec rozhodlo požadovať splnenie nových noriem, Škodovke to vyhovovalo, pretože nemusí vyvíjať novú loko na nové normy. Nedá sa povedať že vedeli o tom ako budú znieť nové normy, keďže sa to dohadovala do poslednej chvíle a normy sú značne nejasné (ako všetky EN).

V súčastnosti je najväčším problémom že nevyhovujú zberače pre všetky krajiny(ono je to choré aby každá krajina mala iné požiadavky na obloženie zberaču, ale je to tak), pričom FAIVELEY (Lekov) pri vývoji sľúbil že vyvinú také zberače čo budú môcť ísť do všetkých 6 krajín.

0/0
24.6.2014 22:35

D13a69v95i94d 73V34a34c69h46t81a92r53č50í63k 8989452865768

109E  ....

+1/0
23.6.2014 14:59

E44d71a 98H14a93n50s 5307162606419

Oni nám to Rakušácí nepovolej, i kdyby to Škodovka měla hotový třeba zejtra. V tomhle byznysu je zdržovací taktika normální. Rakousko a Německo si chrání trh, nedopustí, aby se tam naši cpali a brali jim zakázky. Ti politici se plácají po zádech, ale když dojde na obchod tak radši potajnu zavolá támhle do rakouskýho drážního ústavu, nebo zabaví a rozeberou naši lokomotivu jako to už udělali a maximálně se to snaží průtahy zdržet a nás odstranit. Nadávají na to i čeští zbrojaři, jak jim němcí nedovolili v přístavu pod nějakou záminkou naložit nový transportéry, který měly jít na zbrojařskou výstavu do Braziliie. A tak se tam už naši nedostali a Němcí si prodali svoje. Oni si tyhle státy velmi tvrdě hlídají hospodářskuo politiku a práci pro svoje výrobky, proto taky Německo ohromě z těch cizích afilací bohatne. Nám jen řeknou, hele vy si tady věště Tibetský vlajky, což my s chutí děláme. Za odměnu nám občas dají do školy vyřazenou kopírku nebo jako křovákům zrcátko.

+6/0
23.6.2014 11:52

M69a80t14ú14š 92B69e83n76a96k 9408324752523

Pre Rakúsko už povolenie je, Nemecko nasadilo zdržovaciu taktiku, ale nakoniec bude musieť ustúpiť keďže DB si objednalo niekoľko 109E

+1/0
23.6.2014 12:00

J16o79s42e98f 16Z64a37h66á29l60k15a 4113439148976

V případě Railjetů to není o povolení, ale o kompatibilitě. A tu mají Railjety jen pro rakouská tažná vozidla ... Bez nich a nebo bez úpravy lokomotiv ČD na rakouský standard ani ránu.

0/0
23.6.2014 12:15

K74a54t74e66ř72i92n98a 65P76é87r60o80v78á 2310478557535

Zababa by je už všechny srovnal.

+4/0
23.6.2014 11:49

P68e28t92r 33N61o51v23o51t33n73y 3509292979132

Tak ať škodovka dodá okamžitě kompatibilní lokomotivy a nebude problém. ;-D

+5/−1
23.6.2014 11:45

M58a65t84ú11š 52B65e64n12a58k 9168244642203

Lokomotívy kompatibilné sú, nekompatibilný je Railjet, kedže je spravený podľa noriem OBB a nie európskych, tie ostatne v čase vývoja RJ ani neexistovali. Škoda dodala to čo si ČD zaplatili a kompatibilita s Rj to nebola.

+2/−2
23.6.2014 12:02

P55e82t57r 44N80o14v60o41t24n21y 3749232139602

Škodovka napadla pronájem lokomotiv, které tahají jednotky RJ, tak ať dodá vlastní, které s RJ budou spolupracovat. Realita je taková, že jednotky jsou v ČR na kolejích a je potřeba je něčím vozit.

+2/0
23.6.2014 12:54

J25i49r28k58a 45D77v84o11ř25á93k 4305940893878

K tomu "pronájmu", a´t už je to cokoli, byly ČD dotlačené právě Škodovkou.

+1/0
24.6.2014 11:09

J65i69r85k19a 95D41v67o67ř74á38k 4685250473708

Tahle evropská norma je opsaná právě od šikovné rakouské, jenom trochu pozměněná... Kdyby Skodovka byla schopná lokomotivy dodat s menším zpožděním a nejančila tolik s žalobama, bylo by možné se s ní rozumně dohodnout a dodatečně tam tu kompatibilitu dodělat...

0/0
23.6.2014 13:24

M44a53t19ú86š 49B14e49n61a39k 9568774852353

to by im musel Siemens (síce je to štandard OBB, ale funguje len na výrobkoch Siemensu) dat podklady a na to môžme zabudnúť, navyše zmena softwaru na 380 je beh na roky papierovania a testovania v mene byrokracie...

Kompenzácia meškania je momentálne na rozhodcovskom súde, osobne predpokladám že Škodovka si pekne siahne do vrecka.

+1/0
23.6.2014 14:28

J53i67r63k23a 84D24v71o75ř54á34k 4655260713918

Neviděl bych to tak černobíle, Škodovka sa Siemens mají také vlastní obchodní vztahy. Dohoda je možná, ale to se někdo nesmí chovat jako idiot za oponou právní džungle. Škodovka ze sebe udělala celkové pochybného partnera co má ve svůj prospěch zkorumpovaná nejvyšší patra politiky. Dal byste někomu takovému svoji licenci? Možná ano, ale až kdyby už její cena byla malá. K čemuž koneckonců norma na víceméně neprodejný Taurus a railjet už pomalu spěje.

0/0
24.6.2014 11:16

M56a74t88ú88š 30B40e23n66a70k 9838424552843

Ono najjednoduchšie by bolo vyvinúť zariadenie ktoré by bolo v RJ(tých 7ČD +4OBB), a prekladalo by jeho poveli tak aby to prekúsali aj lokomotívy používané u ČD (ono to nieje len 380, ale aj 362/3,aj keď iba v ČR), bolo by to jednoduchšie na schválenie (iba CR a AT) ako keby to bolo na strane 380, kde by to muselo byť schválené v ČR, AT, DE, PL, SK, Hu.

Čo sa ku mne dostali info tak rokovania Škoda-Siemens prebehli a zadrhli sa na strane Siemensu, ale čo čakať od molochu, akým Siemens je...

0/0
24.6.2014 22:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.