Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy si nesmí pronajímat lokomotivy z Rakouska, rozhodl úřad

České dráhy musí řešit nečekaný problém s lokomotivami, které si pronajímají od rakouských státních drah ÖBB. Podle rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže by pronájem měly ukončit, protože při uzavírání smlouvy porušily zákon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95i64r98k39a 62D40v41o62ř95á62k 4355870773268

Hlavně doufám, že příští výběrko na nové lokomotivy bude už dokonale regulérní a žádné podkuřování Škodovce!! A nové lokomotivy o slušném výkonu aspoň na 160 km/h budou už brzy potřeba, až se 380 rozjedou především do Hamburku a Budapešti.

+1/0
24.6.2014 10:35

J52o72s71e16f 18K12u69b94e76š 9325665519814

Němci si 380 určitě do Hamburku nepustí, jestli to bude jezdit do Drážďan, bude to úspěch...

+1/−2
24.6.2014 16:19

J55a39k49u74b 28Z61a75c62h 3495566743290

pane Kubeš... DB už si 380 koupily .. viz tiskové zprávy Skoda transportation.. budou tahat nové dvoupatrové soupravy vyrobené taky ve Skode.

+2/0
24.6.2014 18:45

J42o81s68e18f 66K20u78b92e47š 9965405739314

Ano koupily, obrovská zakázka na 6 kusů... Němci si spíše oťukávají, co jim náš výrobce, který má doma šité zakázky na míru, dodá... Ale pokud budou mít úspěch, bude to jen dobře...

+1/0
24.6.2014 18:57

J10i12r36k90a 54D32v86o35ř52á77k 4165600783938

A není to náhodou tak, že už je to dojednané?

0/0
25.6.2014 14:02

V14a34c13l74a22v 95H71a64j87e41k 3666899389

Nekončí náhodo dnes všechny Taurusy v Praze a dál to vozí "bastardi" (312/371 ČD respektive 180 DB) ???

0/0
26.6.2014 15:45

M67i88l17a38n 89L12a16š40ť84o49v82k19a 8852524803618

Bastardi jezdí do Dresden, dál je nepustí, jsou na jejich tratě pomalé

0/0
26.6.2014 17:59

V39a30c44l17a86v 77H30a28j74e40k 3486829319

OK, ale to nic nemění na tom že rakouské Taurusy končí v Praze.

0/0
30.6.2014 10:47

J87a75n 56H87o40r21a 6797821976

Je to bublina,která brzo splaskne.......

0/0
24.6.2014 10:22

J26o57s42e12f 73H49o62n91e13š 7201292820353

To si mají tu lokomotivu vyrobit?Od koho budou nakupovat komponenty?Je to začarovaný kruh.Leda,že by se lokomotiva vytiskla na 3D tiskárně-to by si snad nikdo nemohl stěžovat

0/0
23.6.2014 19:16

J75i56ř77í 21K48o45c72u12r14e50k 6545514855898

Úřad nezajímá, že svým rozhodnutím poškodí koncové zákazníky, které snad měl dle zřizovacích listin chránit před případnou zvůlí dominantního dodavatele služeb. Jak to tak vypadá, tak úřad nakonec toho dominatního dopravce doní k tomu, aby zhoršil služby koncovým zákazníkům. K čemu, u všech rohatých, takový úřad?!

Orwell se popadá za břicho, smíchy. Já ne a to jezdím jinudy než je RailJet plánován.

+3/0
23.6.2014 19:43

J98a71n 21Č15e42k70a44l 7269855114844

Njn, Škodovka si zvykla, že dostává všechno na zlatém podnose, a ono to najednou nejde... Takhle to dopadá, když má firma jisté státní zakázky a není zvyklá na konkurenci...

+11/0
23.6.2014 15:45

J50i22r17k23a 52D54v23o36ř71á35k 4445390413138

Je to do značné míry pravda, ale soudí se i západní firmy.

+1/0
24.6.2014 10:29

J32i31ř83í 60H56o65v17o56r35k78a 8817836212225

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže si silně zahrává s popularitou. Protože pokud lokomotivy 1216 nebudou moci provozovat, tak nenasadí nové vozy Railjet - lokomotivy řady 380 je nemohou táhnout/tlačit. V důsledku toho:

a) na odstavném nádraží bude stát 49 vozů bez užitku

b) dojde k omezení mezinárodního provozu - buď lokomotivy 380 budou jezdit do Žiliny, nebo do Vídně. Obojí najednou nepůjde

c) cestujícím, kterým byly slibovány lepší vozy ČD jednoduše vysvětlí, že oni jsou ti hodní, ale zlý úřad jim to zakázal.

Osobně se domnívám, že zasáhne nějaký politik a úřadu pro ochranu hospodářské soutěže bude nakázáno zametení případu pod koberec

+3/−2
23.6.2014 15:10

J26o83s40e39f 91H20o63n94e60š 7931902960983

Já bych škody prodal jako pohledávku nějaký holandský firmě a ta by podojila stát v arbitráži

+1/−1
23.6.2014 19:19

J37i58r27k73a 37D80v73o38ř47á22k 4425350543288

Takovou sílu možná ČD měly ale už myslím nemají.

0/0
24.6.2014 11:05

J42i65r80k43a 70D70v12o23ř54á50k 4135980493928

Spíš si myslím, že to UOHS tentokrát přepálil a svým rozhodnutím trh spíš poškozuje než posiluje. Je dost možné, že dá zpátečku spíš z tohoto důvodu.

+3/−1
24.6.2014 11:07

M68a36t32ú65š 65B68e18n28a75k 9618174562393

380 môže RJ ťahať, ono sa to správa ako klasický vozeň. Do Žiliny môžu jazdiť 150, prípadne 163/2, tie stoja bez úžitku v depách. Navyše od decembra majú cez Žilinu jazdiť aj tak 361(361.1), a 380 prejdu na trasu smer Budapešť, kde budú jazdiť spolu s 350.

0/0
24.6.2014 22:20

M48i87l45a28n 95L65a64š45ť61o94v23k56a 8362384343458

380 může RJ " ťahať," ale to je asi tak vše, možná by nefungovalo ani zavírání dveří;-D

0/0
26.6.2014 18:02

V72á33c33l81a33v 45V78a85c20h69o88v58e33c 8460144811629

UOHS je trochu pomýlený. Jestliže jsou soupravy railjet vedeny lokomotivou Taurus, tak jaké výběrové řízení. Tady chce někdo být papežštější než papež.

+5/0
23.6.2014 14:04

J24i72r74k66a 15D84v13o83ř37á32k 4735370523198

Tak to ne. Taurus není součástí produktu továrny - koupeného railjetu. Jen vás zmátlo, že je součástí (ne nutně) záměrně stejnojmenného spoje ÖBB v jízdním řádu a kromě toho také názvu vlakové soupravy ÖBB která na tom spoji obvykle (ne vždy přesně takto) jezdí, víceméně podobně i soupravy ČD. To jsou tři celkem různé věci co nesou stejné nebo podobné pojmenování.

0/−2
24.6.2014 10:27

J42i79r92k40a 87D83v32o57ř24á51k 4655410853958

Nějak jsem nepochopil, odkdy je vyrovnávka výkonů braná jako pronájem. Není to náhodou nějaký čerstvý vynález českého UOHS, podle kterého by nejraději pokutoval úplně všechny žel. dopravce v Evropě?

+9/0
23.6.2014 13:28

J75a85n 38L57a18k73o72m23ý 7611695155274

Od té doby co nic nevyrovnávají? Vyrovnávka bude až do nového GVD, teď při zkušebním provozu je to pronájem.

0/0
23.6.2014 18:01

J48i77r49k18a 55D21v81o27ř79á25k 4535520723938

No, už v rámci zkušebního provozu do Vídně jezdí naše railjety, takže vyrovnávají. Sice ne na nulu, protože trať je delší po našem území, ale nepoměr není zas až takový, railjety jsou o dost dražší než ten Taurus co je táhne. Nedávno zas jezdily do vídně naše 380. když to vemete jako celek, tak penězi se řeší jen dočasný výpadek těch 380 v nedávné minulosti neschválených do Rakouska. A za ten může právě Škodovka a za svoji chybu žalovala ČD, chápete? Chucpe!

+1/−1
24.6.2014 10:17

P77e90t25r 59U24l48l52m26a87n60n 2467458787432

Začíná mi připadat, že kdyby ČD dělaly vše čistě podle zákonů, tak nám žádné vlaky nejezdí.

+9/0
23.6.2014 12:58

J44i69n65d41ř70i82c66h 83Š78k74o43p19e30k 4145781950705

ale jezdí.

Jenže je nutné investice připravovat včas (ne zjednodušeně v neděli, když od pondělí potřebuju jezdit) a přemýšlet

0/−1
23.6.2014 13:25

J83i15r44k79a 93D32v46o19ř90á77k 4945610603568

Připravovalo se to několik let.

+1/0
23.6.2014 13:29

J19i74n12d82ř44i55c87h 20Š12k21o21p17e46k 4835791390325

jde o to, co berem za význam "připravovat" Pokud by se na tom opravdu makalo několik let, nechal by se pronájem zajistit v souladu se zákonem.

Jenže spíše se o tom několik let mluvilo a pak to dopadlo takhle

0/−1
23.6.2014 13:34

J22i19ř64í 74K60o73c98u64r74e42k 6945604905878

Je rok 2014. Podle původní objednávky měly lokomotivy 109E jezdit v roce 2008 vč. schválení do Německa. Psal se rok 2011 - tedy 3 roky po termínu dodání lokomotiv - když ČD přišly ze záměrem koupit RailJet. Za další tři roky přišly soupravy RailJet a Škodovka? Ani 6 let po termínu není schopná dodat ty lokomotivy a k nim schválení.

Tohle není ze soboty na neděli. To v úterý slíbil řezník že přijde v sobotu ráno. Je pondělí poledne a na dvoře "řádí" řezník z vedlejší vesnice, protože už v sobotu v poledne bylo jasné, že místní řezník to prase ten den neporazí. Tak objednali konkurenci.

+4/0
23.6.2014 19:34

J88i26r23k86a 10D54v11o94ř61á24k 4955930423688

Ano, to je pravda. A Škodovka každých půl roku slibovala, že to razítko bude, a tak efektivně bránila ČD v krátkodobém plánování a právně čistšímu ošetření toho ne-pronájmu. Skoro jako by si připravovala půdu pro tuhle žalobu. ;-D

0/0
24.6.2014 10:19

M82a25t98ú34š 20B48e72n49a51k 9908434242373

razítko dávno mohlo byť, to by však EBA nesmela dostať od SIemensu objednávku aby nebolo, ešte že sídlia v jednej budove

0/0
24.6.2014 22:24

R83a78d80i54m 25Š50o29l32c 1275295695924

...mají tahat... Slovo nasazován by bylo asi lepší, protože jednu cestu by určitě tlačil...

+1/0
23.6.2014 12:07

D38a76v20i23d 12Č60e63r79n66o95h91o27r94s36k80ý 1496254766716

Super ... Škodivka má šílené zpoždění s předáním lokomotiv ale brečí že si je dráhy sehnaly jinde ....

+15/−1
23.6.2014 12:03

J94o65s40e72f 21Z81a43h51á77l90k48a 4593969798636

a) na účel pro který jsou loko od OBB pronajímány, škodovácké nepomůžou

b) zpoždění předání lokomotiv nejde jen za Škodovkou (normy EU, schvalování, konkurenční boje Škoda-Siemens, atd.). Škoda mezitím loko 190E stihla vyvinout, postavit a kompletně přestavět.

0/0
23.6.2014 12:23

J27i19ř95í 38H38o88v82o59r57k27a 8817886362305

Návrh norem byl kolik let dopředu. Že výrobce počítá "pouze" podle starých, když je jasné, že budou platit nové, je to jeho chyba. Nic nesvádět na normy...

+2/0
23.6.2014 13:35

J63i39r29k47a 42D16v81o80ř24á93k 4985540253578

JO. za tu dobu by se totiž stačily vyvinout ne dvě lokomotivy ale tři.

0/−1
24.6.2014 10:22

M75a11t76ú94š 37B65e29n46a59k 9908374672663

Bolo tam pomerne dlhé preklenovacie obdobie počas ktorého mohli byť uvedené do prevádzky aj podľa starých noriem, avšak ČD sa nakoniec rozhodlo požadovať splnenie nových noriem, Škodovke to vyhovovalo, pretože nemusí vyvíjať novú loko na nové normy. Nedá sa povedať že vedeli o tom ako budú znieť nové normy, keďže sa to dohadovala do poslednej chvíle a normy sú značne nejasné (ako všetky EN).

V súčastnosti je najväčším problémom že nevyhovujú zberače pre všetky krajiny(ono je to choré aby každá krajina mala iné požiadavky na obloženie zberaču, ale je to tak), pričom FAIVELEY (Lekov) pri vývoji sľúbil že vyvinú také zberače čo budú môcť ísť do všetkých 6 krajín.

0/0
24.6.2014 22:35

D47a56v51i35d 56V16a15c52h83t52a81r13č65í90k 8899642315168

109E  ....

+1/0
23.6.2014 14:59

E30d71a 95H52a97n55s 5637342866169

Oni nám to Rakušácí nepovolej, i kdyby to Škodovka měla hotový třeba zejtra. V tomhle byznysu je zdržovací taktika normální. Rakousko a Německo si chrání trh, nedopustí, aby se tam naši cpali a brali jim zakázky. Ti politici se plácají po zádech, ale když dojde na obchod tak radši potajnu zavolá támhle do rakouskýho drážního ústavu, nebo zabaví a rozeberou naši lokomotivu jako to už udělali a maximálně se to snaží průtahy zdržet a nás odstranit. Nadávají na to i čeští zbrojaři, jak jim němcí nedovolili v přístavu pod nějakou záminkou naložit nový transportéry, který měly jít na zbrojařskou výstavu do Braziliie. A tak se tam už naši nedostali a Němcí si prodali svoje. Oni si tyhle státy velmi tvrdě hlídají hospodářskuo politiku a práci pro svoje výrobky, proto taky Německo ohromě z těch cizích afilací bohatne. Nám jen řeknou, hele vy si tady věště Tibetský vlajky, což my s chutí děláme. Za odměnu nám občas dají do školy vyřazenou kopírku nebo jako křovákům zrcátko.

+6/0
23.6.2014 11:52

M43a92t69ú56š 15B47e25n43a67k 9528734962193

Pre Rakúsko už povolenie je, Nemecko nasadilo zdržovaciu taktiku, ale nakoniec bude musieť ustúpiť keďže DB si objednalo niekoľko 109E

+1/0
23.6.2014 12:00

J52o33s26e34f 23Z33a98h38á55l94k68a 4303479938506

V případě Railjetů to není o povolení, ale o kompatibilitě. A tu mají Railjety jen pro rakouská tažná vozidla ... Bez nich a nebo bez úpravy lokomotiv ČD na rakouský standard ani ránu.

0/0
23.6.2014 12:15

K14a53t78e91ř80i27n46a 49P58é22r56o59v52á 2730308637635

Zababa by je už všechny srovnal.

+4/0
23.6.2014 11:49

P55e73t86r 98N73o39v39o21t62n16y 3159472739862

Tak ať škodovka dodá okamžitě kompatibilní lokomotivy a nebude problém. ;-D

+5/−1
23.6.2014 11:45

M84a98t30ú91š 63B98e94n15a37k 9348864762743

Lokomotívy kompatibilné sú, nekompatibilný je Railjet, kedže je spravený podľa noriem OBB a nie európskych, tie ostatne v čase vývoja RJ ani neexistovali. Škoda dodala to čo si ČD zaplatili a kompatibilita s Rj to nebola.

+2/−2
23.6.2014 12:02

P11e76t49r 84N80o73v15o65t91n30y 3629142789492

Škodovka napadla pronájem lokomotiv, které tahají jednotky RJ, tak ať dodá vlastní, které s RJ budou spolupracovat. Realita je taková, že jednotky jsou v ČR na kolejích a je potřeba je něčím vozit.

+2/0
23.6.2014 12:54

J62i69r64k39a 43D21v47o69ř74á52k 4535380103648

K tomu "pronájmu", a´t už je to cokoli, byly ČD dotlačené právě Škodovkou.

+1/0
24.6.2014 11:09

J60i68r59k73a 86D62v63o20ř85á66k 4295650983818

Tahle evropská norma je opsaná právě od šikovné rakouské, jenom trochu pozměněná... Kdyby Skodovka byla schopná lokomotivy dodat s menším zpožděním a nejančila tolik s žalobama, bylo by možné se s ní rozumně dohodnout a dodatečně tam tu kompatibilitu dodělat...

0/0
23.6.2014 13:24

M28a17t10ú39š 59B29e54n51a67k 9698564422633

to by im musel Siemens (síce je to štandard OBB, ale funguje len na výrobkoch Siemensu) dat podklady a na to môžme zabudnúť, navyše zmena softwaru na 380 je beh na roky papierovania a testovania v mene byrokracie...

Kompenzácia meškania je momentálne na rozhodcovskom súde, osobne predpokladám že Škodovka si pekne siahne do vrecka.

+1/0
23.6.2014 14:28

J62i16r73k42a 37D45v14o10ř40á61k 4135390903868

Neviděl bych to tak černobíle, Škodovka sa Siemens mají také vlastní obchodní vztahy. Dohoda je možná, ale to se někdo nesmí chovat jako idiot za oponou právní džungle. Škodovka ze sebe udělala celkové pochybného partnera co má ve svůj prospěch zkorumpovaná nejvyšší patra politiky. Dal byste někomu takovému svoji licenci? Možná ano, ale až kdyby už její cena byla malá. K čemuž koneckonců norma na víceméně neprodejný Taurus a railjet už pomalu spěje.

0/0
24.6.2014 11:16

M63a76t28ú76š 47B35e29n38a67k 9538184892823

Ono najjednoduchšie by bolo vyvinúť zariadenie ktoré by bolo v RJ(tých 7ČD +4OBB), a prekladalo by jeho poveli tak aby to prekúsali aj lokomotívy používané u ČD (ono to nieje len 380, ale aj 362/3,aj keď iba v ČR), bolo by to jednoduchšie na schválenie (iba CR a AT) ako keby to bolo na strane 380, kde by to muselo byť schválené v ČR, AT, DE, PL, SK, Hu.

Čo sa ku mne dostali info tak rokovania Škoda-Siemens prebehli a zadrhli sa na strane Siemensu, ale čo čakať od molochu, akým Siemens je...

0/0
24.6.2014 22:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.