Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy si nesmí pronajímat lokomotivy z Rakouska, rozhodl úřad

České dráhy musí řešit nečekaný problém s lokomotivami, které si pronajímají od rakouských státních drah ÖBB. Podle rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže by pronájem měly ukončit, protože při uzavírání smlouvy porušily zákon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38i30r49k38a 30D68v47o97ř30á40k 4905850163108

Hlavně doufám, že příští výběrko na nové lokomotivy bude už dokonale regulérní a žádné podkuřování Škodovce!! A nové lokomotivy o slušném výkonu aspoň na 160 km/h budou už brzy potřeba, až se 380 rozjedou především do Hamburku a Budapešti.

+1/0
24.6.2014 10:35

J84o19s87e51f 51K98u97b34e36š 9785595829984

Němci si 380 určitě do Hamburku nepustí, jestli to bude jezdit do Drážďan, bude to úspěch...

+1/−2
24.6.2014 16:19

J13a15k71u34b 51Z97a75c93h 3595866783560

pane Kubeš... DB už si 380 koupily .. viz tiskové zprávy Skoda transportation.. budou tahat nové dvoupatrové soupravy vyrobené taky ve Skode.

+2/0
24.6.2014 18:45

J12o67s56e32f 78K28u81b65e17š 9195725789264

Ano koupily, obrovská zakázka na 6 kusů... Němci si spíše oťukávají, co jim náš výrobce, který má doma šité zakázky na míru, dodá... Ale pokud budou mít úspěch, bude to jen dobře...

+1/0
24.6.2014 18:57

J91i97r45k34a 24D77v14o77ř69á71k 4145700523228

A není to náhodou tak, že už je to dojednané?

0/0
25.6.2014 14:02

V39a14c41l38a85v 18H33a68j42e90k 3256629989

Nekončí náhodo dnes všechny Taurusy v Praze a dál to vozí "bastardi" (312/371 ČD respektive 180 DB) ???

0/0
26.6.2014 15:45

M42i89l11a67n 80L56a55š46ť30o15v32k54a 8262354433728

Bastardi jezdí do Dresden, dál je nepustí, jsou na jejich tratě pomalé

0/0
26.6.2014 17:59

V62a24c93l92a19v 58H95a74j28e57k 3266279589

OK, ale to nic nemění na tom že rakouské Taurusy končí v Praze.

0/0
30.6.2014 10:47

J17a44n 65H43o30r57a 6407491666

Je to bublina,která brzo splaskne.......

0/0
24.6.2014 10:22

J81o25s36e86f 95H41o77n23e91š 7251232200453

To si mají tu lokomotivu vyrobit?Od koho budou nakupovat komponenty?Je to začarovaný kruh.Leda,že by se lokomotiva vytiskla na 3D tiskárně-to by si snad nikdo nemohl stěžovat

0/0
23.6.2014 19:16

J26i96ř15í 81K24o41c93u33r24e23k 6355884885658

Úřad nezajímá, že svým rozhodnutím poškodí koncové zákazníky, které snad měl dle zřizovacích listin chránit před případnou zvůlí dominantního dodavatele služeb. Jak to tak vypadá, tak úřad nakonec toho dominatního dopravce doní k tomu, aby zhoršil služby koncovým zákazníkům. K čemu, u všech rohatých, takový úřad?!

Orwell se popadá za břicho, smíchy. Já ne a to jezdím jinudy než je RailJet plánován.

+3/0
23.6.2014 19:43

J65a72n 10Č98e56k75a31l 7459795114934

Njn, Škodovka si zvykla, že dostává všechno na zlatém podnose, a ono to najednou nejde... Takhle to dopadá, když má firma jisté státní zakázky a není zvyklá na konkurenci...

+11/0
23.6.2014 15:45

J45i85r38k11a 60D21v44o43ř74á49k 4425280173328

Je to do značné míry pravda, ale soudí se i západní firmy.

+1/0
24.6.2014 10:29

J51i59ř10í 25H51o35v87o48r64k56a 8777216242285

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže si silně zahrává s popularitou. Protože pokud lokomotivy 1216 nebudou moci provozovat, tak nenasadí nové vozy Railjet - lokomotivy řady 380 je nemohou táhnout/tlačit. V důsledku toho:

a) na odstavném nádraží bude stát 49 vozů bez užitku

b) dojde k omezení mezinárodního provozu - buď lokomotivy 380 budou jezdit do Žiliny, nebo do Vídně. Obojí najednou nepůjde

c) cestujícím, kterým byly slibovány lepší vozy ČD jednoduše vysvětlí, že oni jsou ti hodní, ale zlý úřad jim to zakázal.

Osobně se domnívám, že zasáhne nějaký politik a úřadu pro ochranu hospodářské soutěže bude nakázáno zametení případu pod koberec

+3/−2
23.6.2014 15:10

J74o59s87e94f 53H70o78n96e28š 7821812930283

Já bych škody prodal jako pohledávku nějaký holandský firmě a ta by podojila stát v arbitráži

+1/−1
23.6.2014 19:19

J65i47r15k64a 56D58v72o67ř37á66k 4885120893798

Takovou sílu možná ČD měly ale už myslím nemají.

0/0
24.6.2014 11:05

J26i21r78k23a 64D66v73o63ř77á30k 4585460223138

Spíš si myslím, že to UOHS tentokrát přepálil a svým rozhodnutím trh spíš poškozuje než posiluje. Je dost možné, že dá zpátečku spíš z tohoto důvodu.

+3/−1
24.6.2014 11:07

M84a22t94ú60š 93B76e24n79a37k 9888874182343

380 môže RJ ťahať, ono sa to správa ako klasický vozeň. Do Žiliny môžu jazdiť 150, prípadne 163/2, tie stoja bez úžitku v depách. Navyše od decembra majú cez Žilinu jazdiť aj tak 361(361.1), a 380 prejdu na trasu smer Budapešť, kde budú jazdiť spolu s 350.

0/0
24.6.2014 22:20

M48i57l48a19n 81L88a14š15ť42o50v61k32a 8562154613618

380 může RJ " ťahať," ale to je asi tak vše, možná by nefungovalo ani zavírání dveří;-D

0/0
26.6.2014 18:02

V91á68c95l63a95v 53V56a39c10h23o80v55e76c 8620394141829

UOHS je trochu pomýlený. Jestliže jsou soupravy railjet vedeny lokomotivou Taurus, tak jaké výběrové řízení. Tady chce někdo být papežštější než papež.

+5/0
23.6.2014 14:04

J76i68r58k44a 79D95v24o65ř97á32k 4605120913978

Tak to ne. Taurus není součástí produktu továrny - koupeného railjetu. Jen vás zmátlo, že je součástí (ne nutně) záměrně stejnojmenného spoje ÖBB v jízdním řádu a kromě toho také názvu vlakové soupravy ÖBB která na tom spoji obvykle (ne vždy přesně takto) jezdí, víceméně podobně i soupravy ČD. To jsou tři celkem různé věci co nesou stejné nebo podobné pojmenování.

0/−2
24.6.2014 10:27

J22i28r36k79a 58D87v93o52ř92á80k 4845780773158

Nějak jsem nepochopil, odkdy je vyrovnávka výkonů braná jako pronájem. Není to náhodou nějaký čerstvý vynález českého UOHS, podle kterého by nejraději pokutoval úplně všechny žel. dopravce v Evropě?

+9/0
23.6.2014 13:28

J36a45n 83L16a81k35o42m49ý 7631385415654

Od té doby co nic nevyrovnávají? Vyrovnávka bude až do nového GVD, teď při zkušebním provozu je to pronájem.

0/0
23.6.2014 18:01

J13i64r82k34a 29D58v50o34ř85á12k 4835810533358

No, už v rámci zkušebního provozu do Vídně jezdí naše railjety, takže vyrovnávají. Sice ne na nulu, protože trať je delší po našem území, ale nepoměr není zas až takový, railjety jsou o dost dražší než ten Taurus co je táhne. Nedávno zas jezdily do vídně naše 380. když to vemete jako celek, tak penězi se řeší jen dočasný výpadek těch 380 v nedávné minulosti neschválených do Rakouska. A za ten může právě Škodovka a za svoji chybu žalovala ČD, chápete? Chucpe!

+1/−1
24.6.2014 10:17

P15e71t42r 22U60l72l23m87a32n57n 2677318707352

Začíná mi připadat, že kdyby ČD dělaly vše čistě podle zákonů, tak nám žádné vlaky nejezdí.

+9/0
23.6.2014 12:58

J93i56n44d11ř60i98c47h 68Š65k89o95p13e34k 4515101640135

ale jezdí.

Jenže je nutné investice připravovat včas (ne zjednodušeně v neděli, když od pondělí potřebuju jezdit) a přemýšlet

0/−1
23.6.2014 13:25

J70i55r18k22a 53D26v16o69ř19á94k 4775690353898

Připravovalo se to několik let.

+1/0
23.6.2014 13:29

J28i97n51d86ř27i46c93h 84Š50k11o62p70e77k 4195881270155

jde o to, co berem za význam "připravovat" Pokud by se na tom opravdu makalo několik let, nechal by se pronájem zajistit v souladu se zákonem.

Jenže spíše se o tom několik let mluvilo a pak to dopadlo takhle

0/−1
23.6.2014 13:34

J75i78ř41í 61K60o60c40u26r85e19k 6215424115958

Je rok 2014. Podle původní objednávky měly lokomotivy 109E jezdit v roce 2008 vč. schválení do Německa. Psal se rok 2011 - tedy 3 roky po termínu dodání lokomotiv - když ČD přišly ze záměrem koupit RailJet. Za další tři roky přišly soupravy RailJet a Škodovka? Ani 6 let po termínu není schopná dodat ty lokomotivy a k nim schválení.

Tohle není ze soboty na neděli. To v úterý slíbil řezník že přijde v sobotu ráno. Je pondělí poledne a na dvoře "řádí" řezník z vedlejší vesnice, protože už v sobotu v poledne bylo jasné, že místní řezník to prase ten den neporazí. Tak objednali konkurenci.

+4/0
23.6.2014 19:34

J80i48r52k11a 28D83v50o46ř92á34k 4615650903168

Ano, to je pravda. A Škodovka každých půl roku slibovala, že to razítko bude, a tak efektivně bránila ČD v krátkodobém plánování a právně čistšímu ošetření toho ne-pronájmu. Skoro jako by si připravovala půdu pro tuhle žalobu. ;-D

0/0
24.6.2014 10:19

M77a47t73ú18š 58B43e46n53a48k 9798164652493

razítko dávno mohlo byť, to by však EBA nesmela dostať od SIemensu objednávku aby nebolo, ešte že sídlia v jednej budove

0/0
24.6.2014 22:24

R90a45d97i50m 82Š31o26l21c 1345835835374

...mají tahat... Slovo nasazován by bylo asi lepší, protože jednu cestu by určitě tlačil...

+1/0
23.6.2014 12:07

D60a24v68i10d 92Č87e52r12n95o79h42o69r40s35k44ý 1556884126546

Super ... Škodivka má šílené zpoždění s předáním lokomotiv ale brečí že si je dráhy sehnaly jinde ....

+15/−1
23.6.2014 12:03

J59o44s61e33f 34Z68a49h76á38l39k91a 4193469798306

a) na účel pro který jsou loko od OBB pronajímány, škodovácké nepomůžou

b) zpoždění předání lokomotiv nejde jen za Škodovkou (normy EU, schvalování, konkurenční boje Škoda-Siemens, atd.). Škoda mezitím loko 190E stihla vyvinout, postavit a kompletně přestavět.

0/0
23.6.2014 12:23

J15i41ř50í 73H16o20v75o39r15k45a 8557946952325

Návrh norem byl kolik let dopředu. Že výrobce počítá "pouze" podle starých, když je jasné, že budou platit nové, je to jeho chyba. Nic nesvádět na normy...

+2/0
23.6.2014 13:35

J86i64r87k98a 25D43v59o32ř83á75k 4905550173328

JO. za tu dobu by se totiž stačily vyvinout ne dvě lokomotivy ale tři.

0/−1
24.6.2014 10:22

M95a63t38ú68š 63B30e59n15a49k 9538564592633

Bolo tam pomerne dlhé preklenovacie obdobie počas ktorého mohli byť uvedené do prevádzky aj podľa starých noriem, avšak ČD sa nakoniec rozhodlo požadovať splnenie nových noriem, Škodovke to vyhovovalo, pretože nemusí vyvíjať novú loko na nové normy. Nedá sa povedať že vedeli o tom ako budú znieť nové normy, keďže sa to dohadovala do poslednej chvíle a normy sú značne nejasné (ako všetky EN).

V súčastnosti je najväčším problémom že nevyhovujú zberače pre všetky krajiny(ono je to choré aby každá krajina mala iné požiadavky na obloženie zberaču, ale je to tak), pričom FAIVELEY (Lekov) pri vývoji sľúbil že vyvinú také zberače čo budú môcť ísť do všetkých 6 krajín.

0/0
24.6.2014 22:35

D21a73v68i46d 68V34a42c77h16t18a42r55č33í22k 8829452855448

109E  ....

+1/0
23.6.2014 14:59

E46d55a 54H79a98n94s 5127472466689

Oni nám to Rakušácí nepovolej, i kdyby to Škodovka měla hotový třeba zejtra. V tomhle byznysu je zdržovací taktika normální. Rakousko a Německo si chrání trh, nedopustí, aby se tam naši cpali a brali jim zakázky. Ti politici se plácají po zádech, ale když dojde na obchod tak radši potajnu zavolá támhle do rakouskýho drážního ústavu, nebo zabaví a rozeberou naši lokomotivu jako to už udělali a maximálně se to snaží průtahy zdržet a nás odstranit. Nadávají na to i čeští zbrojaři, jak jim němcí nedovolili v přístavu pod nějakou záminkou naložit nový transportéry, který měly jít na zbrojařskou výstavu do Braziliie. A tak se tam už naši nedostali a Němcí si prodali svoje. Oni si tyhle státy velmi tvrdě hlídají hospodářskuo politiku a práci pro svoje výrobky, proto taky Německo ohromě z těch cizích afilací bohatne. Nám jen řeknou, hele vy si tady věště Tibetský vlajky, což my s chutí děláme. Za odměnu nám občas dají do školy vyřazenou kopírku nebo jako křovákům zrcátko.

+6/0
23.6.2014 11:52

M75a90t28ú61š 55B19e26n53a76k 9678574102823

Pre Rakúsko už povolenie je, Nemecko nasadilo zdržovaciu taktiku, ale nakoniec bude musieť ustúpiť keďže DB si objednalo niekoľko 109E

+1/0
23.6.2014 12:00

J19o23s28e52f 34Z27a73h14á35l50k57a 4543219278526

V případě Railjetů to není o povolení, ale o kompatibilitě. A tu mají Railjety jen pro rakouská tažná vozidla ... Bez nich a nebo bez úpravy lokomotiv ČD na rakouský standard ani ránu.

0/0
23.6.2014 12:15

K97a76t27e17ř77i33n61a 62P40é74r97o33v39á 2720328667905

Zababa by je už všechny srovnal.

+4/0
23.6.2014 11:49

P21e38t80r 74N73o54v53o92t34n51y 3329912519432

Tak ať škodovka dodá okamžitě kompatibilní lokomotivy a nebude problém. ;-D

+5/−1
23.6.2014 11:45

M48a41t92ú91š 24B37e81n11a58k 9788494952853

Lokomotívy kompatibilné sú, nekompatibilný je Railjet, kedže je spravený podľa noriem OBB a nie európskych, tie ostatne v čase vývoja RJ ani neexistovali. Škoda dodala to čo si ČD zaplatili a kompatibilita s Rj to nebola.

+2/−2
23.6.2014 12:02

P42e15t44r 33N59o75v12o10t28n91y 3119742849752

Škodovka napadla pronájem lokomotiv, které tahají jednotky RJ, tak ať dodá vlastní, které s RJ budou spolupracovat. Realita je taková, že jednotky jsou v ČR na kolejích a je potřeba je něčím vozit.

+2/0
23.6.2014 12:54

J73i38r91k67a 70D25v47o25ř32á80k 4935810693158

K tomu "pronájmu", a´t už je to cokoli, byly ČD dotlačené právě Škodovkou.

+1/0
24.6.2014 11:09

J78i33r46k51a 23D78v51o91ř16á58k 4315260653668

Tahle evropská norma je opsaná právě od šikovné rakouské, jenom trochu pozměněná... Kdyby Skodovka byla schopná lokomotivy dodat s menším zpožděním a nejančila tolik s žalobama, bylo by možné se s ní rozumně dohodnout a dodatečně tam tu kompatibilitu dodělat...

0/0
23.6.2014 13:24

M74a12t11ú33š 53B21e44n85a36k 9978554232253

to by im musel Siemens (síce je to štandard OBB, ale funguje len na výrobkoch Siemensu) dat podklady a na to môžme zabudnúť, navyše zmena softwaru na 380 je beh na roky papierovania a testovania v mene byrokracie...

Kompenzácia meškania je momentálne na rozhodcovskom súde, osobne predpokladám že Škodovka si pekne siahne do vrecka.

+1/0
23.6.2014 14:28

J37i36r20k86a 18D61v33o58ř35á84k 4515530673208

Neviděl bych to tak černobíle, Škodovka sa Siemens mají také vlastní obchodní vztahy. Dohoda je možná, ale to se někdo nesmí chovat jako idiot za oponou právní džungle. Škodovka ze sebe udělala celkové pochybného partnera co má ve svůj prospěch zkorumpovaná nejvyšší patra politiky. Dal byste někomu takovému svoji licenci? Možná ano, ale až kdyby už její cena byla malá. K čemuž koneckonců norma na víceméně neprodejný Taurus a railjet už pomalu spěje.

0/0
24.6.2014 11:16

M16a63t88ú66š 46B71e35n79a46k 9548944362563

Ono najjednoduchšie by bolo vyvinúť zariadenie ktoré by bolo v RJ(tých 7ČD +4OBB), a prekladalo by jeho poveli tak aby to prekúsali aj lokomotívy používané u ČD (ono to nieje len 380, ale aj 362/3,aj keď iba v ČR), bolo by to jednoduchšie na schválenie (iba CR a AT) ako keby to bolo na strane 380, kde by to muselo byť schválené v ČR, AT, DE, PL, SK, Hu.

Čo sa ku mne dostali info tak rokovania Škoda-Siemens prebehli a zadrhli sa na strane Siemensu, ale čo čakať od molochu, akým Siemens je...

0/0
24.6.2014 22:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.