Diskuze

Dráhy si nesmí pronajímat lokomotivy z Rakouska, rozhodl úřad

České dráhy musí řešit nečekaný problém s lokomotivami, které si pronajímají od rakouských státních drah ÖBB. Podle rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže by pronájem měly ukončit, protože při uzavírání smlouvy porušily zákon.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hlavně doufám, že příští výběrko na nové lokomotivy bude už dokonale regulérní a žádné podkuřování Škodovce!! A nové lokomotivy o slušném výkonu aspoň na 160 km/h budou už brzy potřeba, až se 380 rozjedou především do Hamburku a Budapešti.

1 0
možnosti

J67o89s93e23f 16K71u87b90e83š

24. 6. 2014 16:19

Němci si 380 určitě do Hamburku nepustí, jestli to bude jezdit do Drážďan, bude to úspěch...

1 2
možnosti

J80a76n 10H55o54r24a

24. 6. 2014 10:22

Je to bublina,která brzo splaskne.......

0 0
možnosti

J80o93s96e73f 82H64o39n11e87š

23. 6. 2014 19:16

To si mají tu lokomotivu vyrobit?Od koho budou nakupovat komponenty?Je to začarovaný kruh.Leda,že by se lokomotiva vytiskla na 3D tiskárně-to by si snad nikdo nemohl stěžovat

0 0
možnosti

Úřad nezajímá, že svým rozhodnutím poškodí koncové zákazníky, které snad měl dle zřizovacích listin chránit před případnou zvůlí dominantního dodavatele služeb. Jak to tak vypadá, tak úřad nakonec toho dominatního dopravce doní k tomu, aby zhoršil služby koncovým zákazníkům. K čemu, u všech rohatých, takový úřad?!

Orwell se popadá za břicho, smíchy. Já ne a to jezdím jinudy než je RailJet plánován.

3 0
možnosti

J65a13n 76Č13e49k42a80l

23. 6. 2014 15:45

Njn, Škodovka si zvykla, že dostává všechno na zlatém podnose, a ono to najednou nejde... Takhle to dopadá, když má firma jisté státní zakázky a není zvyklá na konkurenci...

11 0
možnosti

Je to do značné míry pravda, ale soudí se i západní firmy.

1 0
možnosti

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže si silně zahrává s popularitou. Protože pokud lokomotivy 1216 nebudou moci provozovat, tak nenasadí nové vozy Railjet - lokomotivy řady 380 je nemohou táhnout/tlačit. V důsledku toho:

a) na odstavném nádraží bude stát 49 vozů bez užitku

b) dojde k omezení mezinárodního provozu - buď lokomotivy 380 budou jezdit do Žiliny, nebo do Vídně. Obojí najednou nepůjde

c) cestujícím, kterým byly slibovány lepší vozy ČD jednoduše vysvětlí, že oni jsou ti hodní, ale zlý úřad jim to zakázal.

Osobně se domnívám, že zasáhne nějaký politik a úřadu pro ochranu hospodářské soutěže bude nakázáno zametení případu pod koberec

3 2
možnosti

J75o30s56e73f 96H42o18n87e20š

23. 6. 2014 19:19

Já bych škody prodal jako pohledávku nějaký holandský firmě a ta by podojila stát v arbitráži

1 1
možnosti

UOHS je trochu pomýlený. Jestliže jsou soupravy railjet vedeny lokomotivou Taurus, tak jaké výběrové řízení. Tady chce někdo být papežštější než papež.

5 0
možnosti

Tak to ne. Taurus není součástí produktu továrny - koupeného railjetu. Jen vás zmátlo, že je součástí (ne nutně) záměrně stejnojmenného spoje ÖBB v jízdním řádu a kromě toho také názvu vlakové soupravy ÖBB která na tom spoji obvykle (ne vždy přesně takto) jezdí, víceméně podobně i soupravy ČD. To jsou tři celkem různé věci co nesou stejné nebo podobné pojmenování.

0 2
možnosti

Nějak jsem nepochopil, odkdy je vyrovnávka výkonů braná jako pronájem. Není to náhodou nějaký čerstvý vynález českého UOHS, podle kterého by nejraději pokutoval úplně všechny žel. dopravce v Evropě?

9 0
možnosti

J38a43n 16L32a63k30o77m96ý

23. 6. 2014 18:01

Od té doby co nic nevyrovnávají? Vyrovnávka bude až do nového GVD, teď při zkušebním provozu je to pronájem.

0 0
možnosti

Začíná mi připadat, že kdyby ČD dělaly vše čistě podle zákonů, tak nám žádné vlaky nejezdí.

9 0
možnosti

ale jezdí.

Jenže je nutné investice připravovat včas (ne zjednodušeně v neděli, když od pondělí potřebuju jezdit) a přemýšlet

0 1
možnosti

R26a92d46i96m 69Š45o91l47c

23. 6. 2014 12:07

...mají tahat... Slovo nasazován by bylo asi lepší, protože jednu cestu by určitě tlačil...

1 0
možnosti

Super ... Škodivka má šílené zpoždění s předáním lokomotiv ale brečí že si je dráhy sehnaly jinde ....

15 1
možnosti

a) na účel pro který jsou loko od OBB pronajímány, škodovácké nepomůžou

b) zpoždění předání lokomotiv nejde jen za Škodovkou (normy EU, schvalování, konkurenční boje Škoda-Siemens, atd.). Škoda mezitím loko 190E stihla vyvinout, postavit a kompletně přestavět.

0 0
možnosti