Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Státní ŘSD zvažuje opravy D1 podle Jančurových návrhů

Více než rok od začátku rozsáhlé modernizace dálnice D1 uvažuje Ředitelství silnic a dálnic o tom, že by změnilo základní technologický recept, podle kterého se opravy realizují. Radost by mohl mít podnikatel Radim Jančura. Silničáři totiž uvažují o plánu, který loni navrhlo jeho sdružení Stínové ŘSD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L91u25b62o82š 12S26t64e40h75n97o 8812679621829

Také nechápu, proč se dálnice rozšiřuje o 75 cm a kvůli tomu se bourají mosty, pod něž se v budoucnu tři pruhy zase nevejdou a tedy se budou bourat znovu. Povrch se měl opravit celoplošně provizorně a na některých úsecích postupně zahájit výstavbu tří pruhové dálnice. Současné řešení přináší jen malá pozitiva za hodně peněz. Tak jak je obvyklé, když se čerpají státní prostředky.

0/0
3.7.2014 14:44

J97o42s34e92f 76N35o21v11á70k 1640913905

Jsem přesvědčený, že pan Lakomý opravy zlevní.

0/0
1.7.2014 12:52
Foto

J10a12n 15B44r58a62b33e85c 8897817658778

Cela megalomanska oprava D1 je podle meho nazoru podvod. Kdyby se v budoucnu nepocitalo s rozsirenim dalnice na 6 pruhu po cele trase Pha - Brno, tak chapu, ze delaji kompletni rekonstrukci vc. zakladu a nechteji davat asfalt, nybrz bily beton, ktery je bezesporu trvanlivejsi nez Jancurou navrhovny asfalt. Nicmene pokud chapu planovani nasi site dalnic a rychlostnich silnic spravne, tak pote co se podari dostavet R35, tak by na to plynule melo navazat rozsirovani D1 na zminovane 2x3pruhy (po vykoupeni pozemku atd.)... Pokud panove  z MD a RSD nezvladnou postavit R35 do 15ti let (coz se odhaduje trvanlivost pri pouziti asfaltu na D1), tak nema cenu se tim snad ani zabyvat a nutno si polozit otazku co tam ti lide vubec delaji pro nas stat! Nicmene snad svita na lepsi casy... Uvidime... ;-D;-O

+1/0
24.6.2014 13:52

J37a54n 61Š86m52í95d57a 7925838759762

Modernizace D1 jasně ukazuje situaci kolem státních zakázek v ČR a výběru firem s českým vedením. Tušili jsme to a nyní to již víme-velká ostuda. K čemu je nám ŘSD jako garant nejvhodnějšího a technologicky precizního provedení rekonstrukce D1, potažmo dalších dopravních staveb? Když někdo něco neumí (z mnoha příčin...), je to v důsledku časová a finanční ztráta. Celá záležitost s výstavbou a opravami dálniční sítě v ČR měla být svěřena tomu, kdo problematice výstavby dálnic rozumí, umí je stavět levněji, kvalitněji a není napojen na české korupční prostředí.

+1/0
24.6.2014 9:05
Foto

R86o48b34e13r36t 41I89n53n96e89m21a25n 6617353417490

Tak to by mě teda zajímalo, proč Němci staví betonové dálnice. že by jen kvůli tomu, aby měli co opravovat? ;-D Nový ministr musí vždy znamenat změnu o 180°, jen aby ukázal, že se to musí udělat jinak. ;-(;-(;-(;-(

0/0
24.6.2014 8:20

B98r37o67n86i26s39l98a60v 20M56e39r57t17l83í60k 1202911681802

Tahne mi na pade :-( Myslite si, ze se doziju okruhu kolem Prahy a R35? (babicka se dozila 98 ale ja moc zdrave neziju :-)

0/0
24.6.2014 0:23

J16a41r78d90a 90S14o90k36o18l 1466258681481

A co betonářské loby. O litr větší spotřeba jak na asfaltě tak co dělají ekologove?

+1/−2
23.6.2014 19:19

T31o92m87á18š 68M48a91r73e72k 9470273769504

Neodvádí ŘSD náhodou pozornost od připravované arbitráže s Eurovií za vlnobití na D47? Tedy od příprav na její prohru?

+2/−2
23.6.2014 17:02

R97a49d73o16s12l65a77v 42C47h66a57d76r94a21b47a 6714524733417

Ne, to s tím nemá nic společného.

0/0
23.6.2014 23:15

J69i19ř85í 89K72o11c32u29r88e87k 6435934615238

Tahle technologie byla použita při opravě silnice I/47 (postaru R47) mezi Lipníkem a Hranicemi. Jezdí se po ní od roku 2004, tedy 10 let v provozu.

+1/0
23.6.2014 16:22

T50o16m51á62š 11Z43e58m90a16n 3825358394415

Jo, ale paralelně tam vede D1, takže tam za těch 10 let projelo tolik aut, co po D1 za rok..

+2/0
23.6.2014 20:25

T73e37o54d12o30r 73N85ě17m41e22c 9580100147

Byla by velká chyba to stopnout, hrozí že když se v tom budou vrtat,  nadělají víc škody než užitku. Ta stavba je poměrně dobře připravená a zatím byla i slušně (transparentně) soutěžená, což bylo vidět podle počtu účastníků i vysoutěžené ceny. Cena 15 mld. za generální opravu 160 km naší nejvytíženější dálnice není zase tak moc, navíc je šance, že většinu ceny proplatí EU. A hlavně to bude oprava kvalitní, vydrží i 30 let. Ne žádné flikování, které bude potřeba zase za pár let předělat. Mimochodem, jel jste někdo nedávno po D11 z Prahy na HK? Právě tam to opravovali touto "Jančurovou" technologií a výsledek (jízdní komfort hlavně) nic moc...

+21/−1
23.6.2014 16:08

K79a46r88e53l 14V72o95v62e53s 1154948182509

Rozumné reseni

+1/−8
23.6.2014 16:07

A39l81a78n 12Ř13e64p42k69a 4585906

To zase jednou Jančurovi něco vyšlo;-D Teď si (spolu s Leošem) říká, ještě dostat z drah ty miliony za to, že jezdily moc levně, i když my jsme začli a dráhy jen na nás reagovaly, ale to jsme nechtěli.. ;-)

+2/−7
23.6.2014 15:53

I44v85a 22K29r74i16s19t92o91f61o96v63á 7225123612772

A nejsou tam třeba ještě nějaké žabky nebo ještěrky, které je třeba před položením čehokoliv na vozovku zachránit? 8-o;-):-P;-D

+2/−2
23.6.2014 15:48

P61e43t78r29a 32N58o92v79á44k13o37v38á 7198936674448

Tak jako i Němci na Své dálnici Vídeň - Brno - Vratislav počítali s podmostěním dálnice tak, aby mohli projet i zemědělci s traktorama. Takže o 70 let později by to neměl být takový problém.

0/0
24.6.2014 7:32

D30a54v54i67d 91R53y30c55h43e21t13s55k53ý 9756681760500

Může mi někdo vysvětlil proč tu dálnici rozšiřujeme za 2,5 pruhu na 2,7314 pruhu? Není to stejně na h?

+13/−6
23.6.2014 15:30

P34e12t97r 89V39i68n85t91r41l84í71k 3776804831

je, celá oprava je na velký h, R^

+1/−4
23.6.2014 15:42

A97l93e61š 43D67o56h92n85a18l 6238336844205

Aby to nebyla oprava, ale modernizace a mohli tak vytáhnout peníze z EU...

+3/−2
23.6.2014 15:52

T54e46o36d68o44r 60N86ě83m90e68c 9530900857

Ten vámi udávaný 2,7314 pruh totiž umožní jízdu v režimu 2+2, což má má zásadní dopad pro vznik kolon při uzavírkách jedné poloviny dálnice.

+7/−1
23.6.2014 15:59

P68a75v59e68l 58M76e62j37s15t61r90i41k 2114293567486

To je sice moc hezke, ale vzhledem k tomu ze to ma vydrzet cca dalsich 30let tak by me zajimalo k cemu ty uzavery poloviny dalnice budou dobre. Pochybuju, ze budou az tak flexibilni a presouvat provoz do protismeru pri havariich a naslednych kolonach. Jinak mi prijde jednodussi oprava s polovicni zivotnosti a tretinovou cenou vyhodnejsi nez megaoprava s ponekud diskutabilnim rozsirenim. Navic by se penize vyclenene na modernizaci treba daly vyuzit na vystavbu R35 ktera by zasadne ulevila D1 a tim i prodlouzila dalsi zivotnost.

+4/−1
23.6.2014 16:45

T93o84m66á53š 57Z40e54m15a25n 3365268924985

I v těch 30 letech bude potřeba provádět údržbu..

+1/0
23.6.2014 20:29

M16a35r17t51i80n 87K27a35r48á64s56e32k 9828493848458

Tak s ohledem na to ze rekonstrukce bude trva tak 5 let, tak je dost royumne ji udelat tak aby vydrzela 30 let a ne 15, navic diky tomu rozsireni se to zaplati castecne z EU a cenovy rozdil bude mnohem mensi .....

0/0
24.6.2014 9:42

P36a43v41e40l 45O96d83r86a47z38i37l 6304539527310

Já bych byl raději, kdyby to opravili pořádně, takže by tam žádné kolony při uzavírkách nevznikaly.

To ale chci v českém zaprděném dolíku asi moc.

+1/−1
23.6.2014 17:03

P59e69t38r98a 35N82o89v29á40k39o22v55á 7298206314748

Co to znamená "opravili pořádně" a "při uzavírkách kolony nevznikaly"?

0/0
24.6.2014 7:34

J90o69s69e88f 92P84a62g62á19č 3516303142524

U nas je problem v tom, ze vyberou to jakoby nejtrvanlivejsi reseni za co nejvic penez, ale ve skutecnosti se to akorat zaflikuje a oprava se bude delat brzo znovu. Jsem pro to udelat za tretinove naklady a za tretinovy cas. Do 2 roku muze byt D1 cela jako nova :-P

+6/−5
23.6.2014 14:50

R60o96s81t94i42s95l61a53v 50C58a61h46a 8235111110332

tretinove naklady a tretinovy cas pri trvanlivosti 15 let je ok. Puvodni dalnice take nemela trvanlivost delsi nez 3*15=45 let.

+3/−2
23.6.2014 15:00

V50l63a76d25i62m46í60r 83D63i37a74t17k74a 1883837611844

Rozbíjet to není ani potřeba, rozbitý to je, ne? :)

+19/0
23.6.2014 14:46

K75u78b41a 40C59i86k23r68y30t 2497208176520

Radši opravíme dálnici asfaltobetonem, který má životnost 15 let (a vyjeté koleje po roce užívání), než novým cementobetonovým krytem s životností 30 let. Tomu říkám teda návrhR^

+31/0
23.6.2014 14:45

J78a82n 60K39o67t87i53l 9873881238

Bože můj. Nové koště dobře mete. Ať už tam ty mozky nemění, co hlava to novinka a dálnice je stále rozkopaná. Ať to dodělají, jak je to připraveno. Zaplatí to navíc Brusel, tak na nějaké koruně až tolik nesejde. My bychom ty peníze na nic jiného stejně použít nemohli, protože ten podnik, to ŘSD, nebylo schopno nic jiného připravit tak, aby se mohlo stavět- D 3, D11, R3, R4, R6 atd.Svoje nápady ať si vyzkouší na něčem, co je v v počátku přípravy, a co nás tolik nebolí. Ta D1 je děsná a pokud tu bude takto každý exhibovat, nebude modernizovaná nikdy. Bůh s námi. A pryč s lobisty a nátlakovými skupinami, ať již ekologickými nebo z oboru stavebnictví, dopravy, poradenství apod.

+27/−1
23.6.2014 14:19

Z45d96e41n14ě31k 54O78r60š73u98l60í47k 1315680927902

Myslíš že někoho tvůj výkřik zajímá?mě třeba zajímá kdy bude opravena dálnice z ovy do Bohumína.všichni jen blbě tlachaj, čas běžía nice se neděje.ale jinak s tebou naprosto souhlasímR^

+1/−7
23.6.2014 14:30

J75a63n 56K42o95t49i75l 9203581908

no pravda, zapomněl jsem na moravské cesty, omlouvám se:-) Bohužel ale asi nezajímá, jen jsem chtěl vyjádřit svůj názor, protože už mi to tady v tom českém bordelu leze dost na nervy...:-)

+6/0
23.6.2014 14:33

R55a45d31o95s18l95a85v 65C94h42a27d81r90a23b51a 6884454183907

Že vám není trapně, Oršulíku. Rv

+1/0
23.6.2014 15:25

P41ř60e91m46y75s21l 88H41r56o26m95a31d31a 2554396988421

Zbourat a nechat ležet. Však se Moravsko stejně brzo osamostatní a do Prahy jezdit nebudou.

+3/−10
23.6.2014 14:12

J38a77n89a 63M60o65l72á59k73o93v71á 7427906166144

Jsne. Jako slovaci sem nejezdi...

+1/0
23.6.2014 14:40

P28ř26e40m63y98s55l 84H28r64o39m48a98d20a 2954356608241

No, to je právě ta chyba, nerozkopaná D1 ;-)

0/0
23.6.2014 14:43

T18o60m67á27š 37K80ü93h28r 2852126260273

Generální oprava D1 se měla rozjet až bude hotová R35, pak by se to mohlo zavřít celé a postavit de-facto úplně novou dálnici, místo lepení, které se stejně rozpadne během dvou zim. Jenže R35 v celé plánované délce nebude patrně existovat nikdy, takže nic. ;-D

+11/−1
23.6.2014 14:06

P97ř64e20m91y63s12l 38H98r45o43m82a91d70a 2984306278731

takže nic ;-)

+4/0
23.6.2014 14:13
Foto

L49u77m68í20r 28K82u55c45h50a90ř 4459454442239

R35 bude kompletně hotová mezi Opatovicemi a Mohelnicí řadově 2023 - 2025, to je realistický termín, když vše půjde hladce ... což je za víc než deset let, takže rekonstrukce D1 holt čekat nemůže !

+5/0
23.6.2014 14:17

P53e68t11r 66F73e38i17g56l 5928953610772

Dálnice D8 měla být celá hotová v roce 1998...Je 2014 a stále není, takže dávat si termíny je u nás bohužel nesmyslné...:-/...jezdím už fakt dlouho po D8 téměř každý den a ten poslední úsek stále není...cestu z UL zkrátí o dobrých 15-20 minut...

0/0
23.6.2014 14:20

J74a76n 74K55o38t59i76l 9543461338

protože tam stojí kopec, který bylo třeba objet, a když už to měli skoro hotové, tak se jim posunul do cesty. Už ani ta příroda se na ten kabaret nemohla dívat :-D

+4/0
23.6.2014 14:38

J57a17n 78K81o63t55i23l 9213921638

takže reálný termín dokončený je někde kolem roku 2037, a to ještě když do té doby nebude moc pršet, sněžit, foukat vítr a nebudou se moc často, tj. každé 4 roky, měnit vlády!!! - zapomeňte na ni....

+2/0
23.6.2014 14:36

P10ř29e39m33y69s41l 56H88r66o91m83a71d57a 2504176778691

Tak na R 35 je potřeba ještě 170 Km ve složitém terénu. Na to opravdu hned tak peníze nebudou.

+1/0
23.6.2014 14:44
Foto

L94u62m85í68r 89K76u29c20h93a86ř 4919734602439

R35 Mohelnice - Opatovice bude měřit 110 km, rozdělená na 9 úseků, stát to bude cca 35 miliard Kč, které postupně v čase budou, přispěje EU takže problém není finanční, nýbrž příprava, kterou politici úspěšně dokázali dlouho bojkovat, sláva jim!!! Rv

0/0
23.6.2014 16:59

P81e13t97r77a 54N47o51v84á95k13o87v87á 7538486854588

Tak je celkem fascinující sledovat, jak to, co nám Němci vyměřili a nachystali za války, my úspěšně realizujeme následujících 100 let.

0/0
24.6.2014 7:40

J38i73ř84í 84K28o57c16u93r20e52k 6195224755538

Před 10 lety bylo pozdě...

+1/0
23.6.2014 16:24

P64a24v15e58l 12V67y59s72o62č39a28n 6192658828

Bezva, tak teď to rozmlátíme a zvýšíme za nějakých 10 let si to celé zopakujeme a tak dále a tak dále. Jen bacha abychom za chvíli nemuseli zvyšovat protihlukové stěny.

+13/0
23.6.2014 14:03

P79e11t33r 79K34u44b58i27š88t74a 7249338965131

To je jak ta kráva v tom chlívku furt srala a srala pod sebe a když dosáhla stropu, tak jí postavili novej chlívek.:-)

+3/0
23.6.2014 14:24

D66a11v38i38d 18Z51a48j73d81á93k 8465272970651

Deset az patnact let staci,ne?Usijem to horkou jehlou,vedome pripravime dalsi tunel i pro dalsi.Protoze v ty dobe my uz u kormidla stejne nebudem.A nebudeme preci az tak hladovi...Proc to delat poradne,kdyz s tim muzem vydrbat a mit to "levnejsi".Typicky ceske reseni.

+5/0
23.6.2014 14:02

J21a54n66a 18M91o33l24á18k29o39v86á 7407936466354

No problem je, ze ono o moc vic nez 15 let nevydrzi ani nova dalnice..... U nas.

+3/−1
23.6.2014 14:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.