Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Státní ŘSD zvažuje opravy D1 podle Jančurových návrhů

Více než rok od začátku rozsáhlé modernizace dálnice D1 uvažuje Ředitelství silnic a dálnic o tom, že by změnilo základní technologický recept, podle kterého se opravy realizují. Radost by mohl mít podnikatel Radim Jančura. Silničáři totiž uvažují o plánu, který loni navrhlo jeho sdružení Stínové ŘSD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L66u94b21o82š 30S46t52e93h26n11o 8662489561419

Také nechápu, proč se dálnice rozšiřuje o 75 cm a kvůli tomu se bourají mosty, pod něž se v budoucnu tři pruhy zase nevejdou a tedy se budou bourat znovu. Povrch se měl opravit celoplošně provizorně a na některých úsecích postupně zahájit výstavbu tří pruhové dálnice. Současné řešení přináší jen malá pozitiva za hodně peněz. Tak jak je obvyklé, když se čerpají státní prostředky.

0/0
3.7.2014 14:44

J65o38s32e41f 20N48o28v13á66k 1300683335

Jsem přesvědčený, že pan Lakomý opravy zlevní.

0/0
1.7.2014 12:52
Foto

J19a70n 33B71r20a12b98e24c 8827637828628

Cela megalomanska oprava D1 je podle meho nazoru podvod. Kdyby se v budoucnu nepocitalo s rozsirenim dalnice na 6 pruhu po cele trase Pha - Brno, tak chapu, ze delaji kompletni rekonstrukci vc. zakladu a nechteji davat asfalt, nybrz bily beton, ktery je bezesporu trvanlivejsi nez Jancurou navrhovny asfalt. Nicmene pokud chapu planovani nasi site dalnic a rychlostnich silnic spravne, tak pote co se podari dostavet R35, tak by na to plynule melo navazat rozsirovani D1 na zminovane 2x3pruhy (po vykoupeni pozemku atd.)... Pokud panove  z MD a RSD nezvladnou postavit R35 do 15ti let (coz se odhaduje trvanlivost pri pouziti asfaltu na D1), tak nema cenu se tim snad ani zabyvat a nutno si polozit otazku co tam ti lide vubec delaji pro nas stat! Nicmene snad svita na lepsi casy... Uvidime... ;-D;-O

+1/0
24.6.2014 13:52

J17a42n 94Š11m84í84d95a 7905768399352

Modernizace D1 jasně ukazuje situaci kolem státních zakázek v ČR a výběru firem s českým vedením. Tušili jsme to a nyní to již víme-velká ostuda. K čemu je nám ŘSD jako garant nejvhodnějšího a technologicky precizního provedení rekonstrukce D1, potažmo dalších dopravních staveb? Když někdo něco neumí (z mnoha příčin...), je to v důsledku časová a finanční ztráta. Celá záležitost s výstavbou a opravami dálniční sítě v ČR měla být svěřena tomu, kdo problematice výstavby dálnic rozumí, umí je stavět levněji, kvalitněji a není napojen na české korupční prostředí.

+1/0
24.6.2014 9:05
Foto

R43o87b58e56r55t 92I79n63n25e83m69a16n 6397423767450

Tak to by mě teda zajímalo, proč Němci staví betonové dálnice. že by jen kvůli tomu, aby měli co opravovat? ;-D Nový ministr musí vždy znamenat změnu o 180°, jen aby ukázal, že se to musí udělat jinak. ;-(;-(;-(;-(

0/0
24.6.2014 8:20

B12r75o14n12i55s69l33a76v 52M27e28r80t34l76í56k 1782451891822

Tahne mi na pade :-( Myslite si, ze se doziju okruhu kolem Prahy a R35? (babicka se dozila 98 ale ja moc zdrave neziju :-)

0/0
24.6.2014 0:23

J60a55r52d30a 13S10o66k77o47l 1366658671181

A co betonářské loby. O litr větší spotřeba jak na asfaltě tak co dělají ekologove?

+1/−2
23.6.2014 19:19

T48o66m88á11š 35M33a87r28e35k 9780133759604

Neodvádí ŘSD náhodou pozornost od připravované arbitráže s Eurovií za vlnobití na D47? Tedy od příprav na její prohru?

+2/−2
23.6.2014 17:02

R81a90d17o23s37l93a52v 92C83h81a58d54r11a11b87a 6914854503867

Ne, to s tím nemá nic společného.

0/0
23.6.2014 23:15

J58i20ř41í 66K87o55c53u21r12e64k 6355754495548

Tahle technologie byla použita při opravě silnice I/47 (postaru R47) mezi Lipníkem a Hranicemi. Jezdí se po ní od roku 2004, tedy 10 let v provozu.

+1/0
23.6.2014 16:22

T51o27m75á70š 33Z97e71m25a24n 3635848404555

Jo, ale paralelně tam vede D1, takže tam za těch 10 let projelo tolik aut, co po D1 za rok..

+2/0
23.6.2014 20:25

T33e31o10d35o48r 38N25ě26m49e49c 9330290677

Byla by velká chyba to stopnout, hrozí že když se v tom budou vrtat,  nadělají víc škody než užitku. Ta stavba je poměrně dobře připravená a zatím byla i slušně (transparentně) soutěžená, což bylo vidět podle počtu účastníků i vysoutěžené ceny. Cena 15 mld. za generální opravu 160 km naší nejvytíženější dálnice není zase tak moc, navíc je šance, že většinu ceny proplatí EU. A hlavně to bude oprava kvalitní, vydrží i 30 let. Ne žádné flikování, které bude potřeba zase za pár let předělat. Mimochodem, jel jste někdo nedávno po D11 z Prahy na HK? Právě tam to opravovali touto "Jančurovou" technologií a výsledek (jízdní komfort hlavně) nic moc...

+21/−1
23.6.2014 16:08

K83a81r49e38l 58V16o18v98e58s 1834218312619

Rozumné reseni

+1/−8
23.6.2014 16:07
Foto

A51l24a43n 95Ř77e81p56k98a 4295886

To zase jednou Jančurovi něco vyšlo;-D Teď si (spolu s Leošem) říká, ještě dostat z drah ty miliony za to, že jezdily moc levně, i když my jsme začli a dráhy jen na nás reagovaly, ale to jsme nechtěli.. ;-)

+2/−7
23.6.2014 15:53

I12v38a 85K46r34i37s12t76o52f50o65v24á 7885743842152

A nejsou tam třeba ještě nějaké žabky nebo ještěrky, které je třeba před položením čehokoliv na vozovku zachránit? 8-o;-):-P;-D

+2/−2
23.6.2014 15:48

P77e32t56r74a 47N87o14v85á86k10o82v53á 7718506714688

Tak jako i Němci na Své dálnici Vídeň - Brno - Vratislav počítali s podmostěním dálnice tak, aby mohli projet i zemědělci s traktorama. Takže o 70 let později by to neměl být takový problém.

0/0
24.6.2014 7:32

D64a92v47i10d 71R68y83c70h56e16t67s79k95ý 9366351670200

Může mi někdo vysvětlil proč tu dálnici rozšiřujeme za 2,5 pruhu na 2,7314 pruhu? Není to stejně na h?

+13/−6
23.6.2014 15:30

P71e13t34r 51V53i51n23t34r10l59í33k 3546574141

je, celá oprava je na velký h, R^

+1/−4
23.6.2014 15:42

A59l95e37š 84D42o19h47n84a27l 6408296334895

Aby to nebyla oprava, ale modernizace a mohli tak vytáhnout peníze z EU...

+3/−2
23.6.2014 15:52

T59e74o25d42o98r 47N46ě26m20e51c 9340740717

Ten vámi udávaný 2,7314 pruh totiž umožní jízdu v režimu 2+2, což má má zásadní dopad pro vznik kolon při uzavírkách jedné poloviny dálnice.

+7/−1
23.6.2014 15:59

P97a12v66e11l 98M76e38j40s35t39r93i85k 2664363207926

To je sice moc hezke, ale vzhledem k tomu ze to ma vydrzet cca dalsich 30let tak by me zajimalo k cemu ty uzavery poloviny dalnice budou dobre. Pochybuju, ze budou az tak flexibilni a presouvat provoz do protismeru pri havariich a naslednych kolonach. Jinak mi prijde jednodussi oprava s polovicni zivotnosti a tretinovou cenou vyhodnejsi nez megaoprava s ponekud diskutabilnim rozsirenim. Navic by se penize vyclenene na modernizaci treba daly vyuzit na vystavbu R35 ktera by zasadne ulevila D1 a tim i prodlouzila dalsi zivotnost.

+4/−1
23.6.2014 16:45

T10o20m98á57š 38Z25e14m63a41n 3795498544125

I v těch 30 letech bude potřeba provádět údržbu..

+1/0
23.6.2014 20:29

M19a70r10t86i67n 28K38a62r32á89s82e45k 9838173698528

Tak s ohledem na to ze rekonstrukce bude trva tak 5 let, tak je dost royumne ji udelat tak aby vydrzela 30 let a ne 15, navic diky tomu rozsireni se to zaplati castecne z EU a cenovy rozdil bude mnohem mensi .....

0/0
24.6.2014 9:42

P60a58v82e40l 40O74d61r19a12z86i82l 6964139687280

Já bych byl raději, kdyby to opravili pořádně, takže by tam žádné kolony při uzavírkách nevznikaly.

To ale chci v českém zaprděném dolíku asi moc.

+1/−1
23.6.2014 17:03

P37e83t37r25a 67N92o98v97á17k80o39v76á 7298266224538

Co to znamená "opravili pořádně" a "při uzavírkách kolony nevznikaly"?

0/0
24.6.2014 7:34

J17o44s20e80f 30P65a23g71á44č 3186903842804

U nas je problem v tom, ze vyberou to jakoby nejtrvanlivejsi reseni za co nejvic penez, ale ve skutecnosti se to akorat zaflikuje a oprava se bude delat brzo znovu. Jsem pro to udelat za tretinove naklady a za tretinovy cas. Do 2 roku muze byt D1 cela jako nova :-P

+6/−5
23.6.2014 14:50

R44o41s59t62i71s54l60a56v 90C11a59h61a 8605741580102

tretinove naklady a tretinovy cas pri trvanlivosti 15 let je ok. Puvodni dalnice take nemela trvanlivost delsi nez 3*15=45 let.

+3/−2
23.6.2014 15:00

V42l91a89d42i74m61í92r 87D96i70a69t65k80a 1583127231274

Rozbíjet to není ani potřeba, rozbitý to je, ne? :)

+19/0
23.6.2014 14:46

K79u24b56a 70C60i96k26r42y59t 2297698896630

Radši opravíme dálnici asfaltobetonem, který má životnost 15 let (a vyjeté koleje po roce užívání), než novým cementobetonovým krytem s životností 30 let. Tomu říkám teda návrhR^

+31/0
23.6.2014 14:45

J46a75n 97K94o47t68i78l 9653741748

Bože můj. Nové koště dobře mete. Ať už tam ty mozky nemění, co hlava to novinka a dálnice je stále rozkopaná. Ať to dodělají, jak je to připraveno. Zaplatí to navíc Brusel, tak na nějaké koruně až tolik nesejde. My bychom ty peníze na nic jiného stejně použít nemohli, protože ten podnik, to ŘSD, nebylo schopno nic jiného připravit tak, aby se mohlo stavět- D 3, D11, R3, R4, R6 atd.Svoje nápady ať si vyzkouší na něčem, co je v v počátku přípravy, a co nás tolik nebolí. Ta D1 je děsná a pokud tu bude takto každý exhibovat, nebude modernizovaná nikdy. Bůh s námi. A pryč s lobisty a nátlakovými skupinami, ať již ekologickými nebo z oboru stavebnictví, dopravy, poradenství apod.

+27/−1
23.6.2014 14:19

Z83d90e90n20ě51k 56O47r43š12u19l29í82k 1845300387452

Myslíš že někoho tvůj výkřik zajímá?mě třeba zajímá kdy bude opravena dálnice z ovy do Bohumína.všichni jen blbě tlachaj, čas běžía nice se neděje.ale jinak s tebou naprosto souhlasímR^

+1/−7
23.6.2014 14:30

J58a28n 42K68o36t79i15l 9933431828

no pravda, zapomněl jsem na moravské cesty, omlouvám se:-) Bohužel ale asi nezajímá, jen jsem chtěl vyjádřit svůj názor, protože už mi to tady v tom českém bordelu leze dost na nervy...:-)

+6/0
23.6.2014 14:33

R13a28d79o13s69l23a49v 80C86h69a15d16r90a12b81a 6364874543507

Že vám není trapně, Oršulíku. Rv

+1/0
23.6.2014 15:25

P65ř11e20m60y33s15l 47H13r84o96m75a68d53a 2284636988491

Zbourat a nechat ležet. Však se Moravsko stejně brzo osamostatní a do Prahy jezdit nebudou.

+3/−10
23.6.2014 14:12

J15a43n14a 43M68o39l52á37k39o86v10á 7917606526794

Jsne. Jako slovaci sem nejezdi...

+1/0
23.6.2014 14:40

P91ř35e62m77y91s19l 89H43r42o82m84a18d40a 2314586628721

No, to je právě ta chyba, nerozkopaná D1 ;-)

0/0
23.6.2014 14:43

T45o30m85á43š 95K71ü66h32r 2932286470203

Generální oprava D1 se měla rozjet až bude hotová R35, pak by se to mohlo zavřít celé a postavit de-facto úplně novou dálnici, místo lepení, které se stejně rozpadne během dvou zim. Jenže R35 v celé plánované délce nebude patrně existovat nikdy, takže nic. ;-D

+11/−1
23.6.2014 14:06

P33ř53e94m76y27s65l 84H16r40o25m10a70d59a 2834306228161

takže nic ;-)

+4/0
23.6.2014 14:13
Foto

L33u37m13í55r 17K59u15c91h65a16ř 4359854952249

R35 bude kompletně hotová mezi Opatovicemi a Mohelnicí řadově 2023 - 2025, to je realistický termín, když vše půjde hladce ... což je za víc než deset let, takže rekonstrukce D1 holt čekat nemůže !

+5/0
23.6.2014 14:17

P94e71t60r 63F44e54i40g96l 5868813730292

Dálnice D8 měla být celá hotová v roce 1998...Je 2014 a stále není, takže dávat si termíny je u nás bohužel nesmyslné...:-/...jezdím už fakt dlouho po D8 téměř každý den a ten poslední úsek stále není...cestu z UL zkrátí o dobrých 15-20 minut...

0/0
23.6.2014 14:20

J29a25n 82K22o50t54i25l 9233941198

protože tam stojí kopec, který bylo třeba objet, a když už to měli skoro hotové, tak se jim posunul do cesty. Už ani ta příroda se na ten kabaret nemohla dívat :-D

+4/0
23.6.2014 14:38

J16a76n 46K44o70t35i98l 9783801538

takže reálný termín dokončený je někde kolem roku 2037, a to ještě když do té doby nebude moc pršet, sněžit, foukat vítr a nebudou se moc často, tj. každé 4 roky, měnit vlády!!! - zapomeňte na ni....

+2/0
23.6.2014 14:36

P29ř84e74m86y33s65l 76H60r48o36m49a31d81a 2864396898181

Tak na R 35 je potřeba ještě 170 Km ve složitém terénu. Na to opravdu hned tak peníze nebudou.

+1/0
23.6.2014 14:44
Foto

L53u64m79í70r 81K29u84c64h82a27ř 4989834152979

R35 Mohelnice - Opatovice bude měřit 110 km, rozdělená na 9 úseků, stát to bude cca 35 miliard Kč, které postupně v čase budou, přispěje EU takže problém není finanční, nýbrž příprava, kterou politici úspěšně dokázali dlouho bojkovat, sláva jim!!! Rv

0/0
23.6.2014 16:59

P18e10t29r10a 43N49o95v87á83k76o63v73á 7678686844948

Tak je celkem fascinující sledovat, jak to, co nám Němci vyměřili a nachystali za války, my úspěšně realizujeme následujících 100 let.

0/0
24.6.2014 7:40

J58i15ř79í 26K54o23c10u82r46e65k 6885314495488

Před 10 lety bylo pozdě...

+1/0
23.6.2014 16:24

P76a76v43e38l 41V31y61s86o94č50a22n 6642808128

Bezva, tak teď to rozmlátíme a zvýšíme za nějakých 10 let si to celé zopakujeme a tak dále a tak dále. Jen bacha abychom za chvíli nemuseli zvyšovat protihlukové stěny.

+13/0
23.6.2014 14:03

P16e18t60r 26K79u87b67i93š14t88a 7529938985461

To je jak ta kráva v tom chlívku furt srala a srala pod sebe a když dosáhla stropu, tak jí postavili novej chlívek.:-)

+3/0
23.6.2014 14:24

D62a77v59i73d 48Z44a98j86d40á39k 8375632420711

Deset az patnact let staci,ne?Usijem to horkou jehlou,vedome pripravime dalsi tunel i pro dalsi.Protoze v ty dobe my uz u kormidla stejne nebudem.A nebudeme preci az tak hladovi...Proc to delat poradne,kdyz s tim muzem vydrbat a mit to "levnejsi".Typicky ceske reseni.

+5/0
23.6.2014 14:02

J19a39n13a 88M41o96l76á38k15o72v50á 7607796826724

No problem je, ze ono o moc vic nez 15 let nevydrzi ani nova dalnice..... U nas.

+3/−1
23.6.2014 14:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.