Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Státní ŘSD zvažuje opravy D1 podle Jančurových návrhů

Více než rok od začátku rozsáhlé modernizace dálnice D1 uvažuje Ředitelství silnic a dálnic o tom, že by změnilo základní technologický recept, podle kterého se opravy realizují. Radost by mohl mít podnikatel Radim Jančura. Silničáři totiž uvažují o plánu, který loni navrhlo jeho sdružení Stínové ŘSD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L33u95b58o32š 84S56t37e25h47n80o 8582849801209

Také nechápu, proč se dálnice rozšiřuje o 75 cm a kvůli tomu se bourají mosty, pod něž se v budoucnu tři pruhy zase nevejdou a tedy se budou bourat znovu. Povrch se měl opravit celoplošně provizorně a na některých úsecích postupně zahájit výstavbu tří pruhové dálnice. Současné řešení přináší jen malá pozitiva za hodně peněz. Tak jak je obvyklé, když se čerpají státní prostředky.

0/0
3.7.2014 14:44

J39o81s74e22f 37N38o44v64á83k 1920403425

Jsem přesvědčený, že pan Lakomý opravy zlevní.

0/0
1.7.2014 12:52
Foto

J82a66n 26B97r68a83b27e53c 8767687788928

Cela megalomanska oprava D1 je podle meho nazoru podvod. Kdyby se v budoucnu nepocitalo s rozsirenim dalnice na 6 pruhu po cele trase Pha - Brno, tak chapu, ze delaji kompletni rekonstrukci vc. zakladu a nechteji davat asfalt, nybrz bily beton, ktery je bezesporu trvanlivejsi nez Jancurou navrhovny asfalt. Nicmene pokud chapu planovani nasi site dalnic a rychlostnich silnic spravne, tak pote co se podari dostavet R35, tak by na to plynule melo navazat rozsirovani D1 na zminovane 2x3pruhy (po vykoupeni pozemku atd.)... Pokud panove  z MD a RSD nezvladnou postavit R35 do 15ti let (coz se odhaduje trvanlivost pri pouziti asfaltu na D1), tak nema cenu se tim snad ani zabyvat a nutno si polozit otazku co tam ti lide vubec delaji pro nas stat! Nicmene snad svita na lepsi casy... Uvidime... ;-D;-O

+1/0
24.6.2014 13:52

J56a54n 68Š69m13í62d92a 7135658969392

Modernizace D1 jasně ukazuje situaci kolem státních zakázek v ČR a výběru firem s českým vedením. Tušili jsme to a nyní to již víme-velká ostuda. K čemu je nám ŘSD jako garant nejvhodnějšího a technologicky precizního provedení rekonstrukce D1, potažmo dalších dopravních staveb? Když někdo něco neumí (z mnoha příčin...), je to v důsledku časová a finanční ztráta. Celá záležitost s výstavbou a opravami dálniční sítě v ČR měla být svěřena tomu, kdo problematice výstavby dálnic rozumí, umí je stavět levněji, kvalitněji a není napojen na české korupční prostředí.

+1/0
24.6.2014 9:05
Foto

R51o39b34e66r10t 53I88n41n74e39m53a23n 6537583307820

Tak to by mě teda zajímalo, proč Němci staví betonové dálnice. že by jen kvůli tomu, aby měli co opravovat? ;-D Nový ministr musí vždy znamenat změnu o 180°, jen aby ukázal, že se to musí udělat jinak. ;-(;-(;-(;-(

0/0
24.6.2014 8:20

B88r11o62n65i62s23l95a28v 79M83e75r93t79l39í47k 1392271691862

Tahne mi na pade :-( Myslite si, ze se doziju okruhu kolem Prahy a R35? (babicka se dozila 98 ale ja moc zdrave neziju :-)

0/0
24.6.2014 0:23

J56a39r58d60a 53S32o79k47o28l 1266108541251

A co betonářské loby. O litr větší spotřeba jak na asfaltě tak co dělají ekologove?

+1/−2
23.6.2014 19:19

T54o41m20á23š 64M43a72r87e26k 9380473299694

Neodvádí ŘSD náhodou pozornost od připravované arbitráže s Eurovií za vlnobití na D47? Tedy od příprav na její prohru?

+2/−2
23.6.2014 17:02

R22a46d93o98s16l83a36v 87C43h35a59d52r12a22b40a 6424574103627

Ne, to s tím nemá nic společného.

0/0
23.6.2014 23:15

J82i30ř77í 34K96o37c25u61r35e23k 6675224295238

Tahle technologie byla použita při opravě silnice I/47 (postaru R47) mezi Lipníkem a Hranicemi. Jezdí se po ní od roku 2004, tedy 10 let v provozu.

+1/0
23.6.2014 16:22

T33o61m66á10š 33Z27e93m70a87n 3665978834625

Jo, ale paralelně tam vede D1, takže tam za těch 10 let projelo tolik aut, co po D1 za rok..

+2/0
23.6.2014 20:25

T22e41o59d57o82r 80N46ě65m86e91c 9680680117

Byla by velká chyba to stopnout, hrozí že když se v tom budou vrtat,  nadělají víc škody než užitku. Ta stavba je poměrně dobře připravená a zatím byla i slušně (transparentně) soutěžená, což bylo vidět podle počtu účastníků i vysoutěžené ceny. Cena 15 mld. za generální opravu 160 km naší nejvytíženější dálnice není zase tak moc, navíc je šance, že většinu ceny proplatí EU. A hlavně to bude oprava kvalitní, vydrží i 30 let. Ne žádné flikování, které bude potřeba zase za pár let předělat. Mimochodem, jel jste někdo nedávno po D11 z Prahy na HK? Právě tam to opravovali touto "Jančurovou" technologií a výsledek (jízdní komfort hlavně) nic moc...

+21/−1
23.6.2014 16:08

K78a67r74e62l 29V66o46v32e87s 1884788752569

Rozumné reseni

+1/−8
23.6.2014 16:07
Foto

A75l45a87n 59Ř88e67p98k52a 4625496

To zase jednou Jančurovi něco vyšlo;-D Teď si (spolu s Leošem) říká, ještě dostat z drah ty miliony za to, že jezdily moc levně, i když my jsme začli a dráhy jen na nás reagovaly, ale to jsme nechtěli.. ;-)

+2/−7
23.6.2014 15:53

I93v62a 20K39r48i75s66t73o74f41o64v25á 7255133232132

A nejsou tam třeba ještě nějaké žabky nebo ještěrky, které je třeba před položením čehokoliv na vozovku zachránit? 8-o;-):-P;-D

+2/−2
23.6.2014 15:48

P77e26t25r88a 52N70o77v17á33k69o30v97á 7418786104128

Tak jako i Němci na Své dálnici Vídeň - Brno - Vratislav počítali s podmostěním dálnice tak, aby mohli projet i zemědělci s traktorama. Takže o 70 let později by to neměl být takový problém.

0/0
24.6.2014 7:32

D35a14v34i67d 65R56y17c83h22e31t14s10k25ý 9216301720560

Může mi někdo vysvětlil proč tu dálnici rozšiřujeme za 2,5 pruhu na 2,7314 pruhu? Není to stejně na h?

+13/−6
23.6.2014 15:30

P74e63t30r 36V46i60n50t91r41l32í24k 3156464741

je, celá oprava je na velký h, R^

+1/−4
23.6.2014 15:42

A42l61e63š 22D88o97h88n45a21l 6698186154405

Aby to nebyla oprava, ale modernizace a mohli tak vytáhnout peníze z EU...

+3/−2
23.6.2014 15:52

T48e72o16d17o58r 98N35ě84m14e45c 9810970677

Ten vámi udávaný 2,7314 pruh totiž umožní jízdu v režimu 2+2, což má má zásadní dopad pro vznik kolon při uzavírkách jedné poloviny dálnice.

+7/−1
23.6.2014 15:59

P73a26v73e24l 84M68e16j84s39t66r63i56k 2174823587856

To je sice moc hezke, ale vzhledem k tomu ze to ma vydrzet cca dalsich 30let tak by me zajimalo k cemu ty uzavery poloviny dalnice budou dobre. Pochybuju, ze budou az tak flexibilni a presouvat provoz do protismeru pri havariich a naslednych kolonach. Jinak mi prijde jednodussi oprava s polovicni zivotnosti a tretinovou cenou vyhodnejsi nez megaoprava s ponekud diskutabilnim rozsirenim. Navic by se penize vyclenene na modernizaci treba daly vyuzit na vystavbu R35 ktera by zasadne ulevila D1 a tim i prodlouzila dalsi zivotnost.

+4/−1
23.6.2014 16:45

T28o18m66á38š 54Z20e52m67a25n 3175568464495

I v těch 30 letech bude potřeba provádět údržbu..

+1/0
23.6.2014 20:29

M57a57r28t40i89n 40K24a28r47á54s32e45k 9338623438488

Tak s ohledem na to ze rekonstrukce bude trva tak 5 let, tak je dost royumne ji udelat tak aby vydrzela 30 let a ne 15, navic diky tomu rozsireni se to zaplati castecne z EU a cenovy rozdil bude mnohem mensi .....

0/0
24.6.2014 9:42

P53a11v90e51l 35O27d26r72a41z38i28l 6154309557680

Já bych byl raději, kdyby to opravili pořádně, takže by tam žádné kolony při uzavírkách nevznikaly.

To ale chci v českém zaprděném dolíku asi moc.

+1/−1
23.6.2014 17:03

P61e59t48r89a 19N15o38v76á91k27o70v10á 7708226154198

Co to znamená "opravili pořádně" a "při uzavírkách kolony nevznikaly"?

0/0
24.6.2014 7:34

J86o89s34e75f 62P54a54g96á31č 3396113662584

U nas je problem v tom, ze vyberou to jakoby nejtrvanlivejsi reseni za co nejvic penez, ale ve skutecnosti se to akorat zaflikuje a oprava se bude delat brzo znovu. Jsem pro to udelat za tretinove naklady a za tretinovy cas. Do 2 roku muze byt D1 cela jako nova :-P

+6/−5
23.6.2014 14:50

R11o95s22t26i97s63l83a72v 23C53a39h48a 8715241580182

tretinove naklady a tretinovy cas pri trvanlivosti 15 let je ok. Puvodni dalnice take nemela trvanlivost delsi nez 3*15=45 let.

+3/−2
23.6.2014 15:00

V26l12a29d32i19m28í40r 31D91i97a15t93k91a 1863747371204

Rozbíjet to není ani potřeba, rozbitý to je, ne? :)

+19/0
23.6.2014 14:46

K43u26b74a 87C54i23k51r34y23t 2757798466240

Radši opravíme dálnici asfaltobetonem, který má životnost 15 let (a vyjeté koleje po roce užívání), než novým cementobetonovým krytem s životností 30 let. Tomu říkám teda návrhR^

+31/0
23.6.2014 14:45

J81a40n 48K23o83t83i64l 9393771858

Bože můj. Nové koště dobře mete. Ať už tam ty mozky nemění, co hlava to novinka a dálnice je stále rozkopaná. Ať to dodělají, jak je to připraveno. Zaplatí to navíc Brusel, tak na nějaké koruně až tolik nesejde. My bychom ty peníze na nic jiného stejně použít nemohli, protože ten podnik, to ŘSD, nebylo schopno nic jiného připravit tak, aby se mohlo stavět- D 3, D11, R3, R4, R6 atd.Svoje nápady ať si vyzkouší na něčem, co je v v počátku přípravy, a co nás tolik nebolí. Ta D1 je děsná a pokud tu bude takto každý exhibovat, nebude modernizovaná nikdy. Bůh s námi. A pryč s lobisty a nátlakovými skupinami, ať již ekologickými nebo z oboru stavebnictví, dopravy, poradenství apod.

+27/−1
23.6.2014 14:19

Z92d84e76n70ě84k 67O29r61š52u72l44í13k 1255910807382

Myslíš že někoho tvůj výkřik zajímá?mě třeba zajímá kdy bude opravena dálnice z ovy do Bohumína.všichni jen blbě tlachaj, čas běžía nice se neděje.ale jinak s tebou naprosto souhlasímR^

+1/−7
23.6.2014 14:30

J16a80n 84K14o64t51i55l 9833321638

no pravda, zapomněl jsem na moravské cesty, omlouvám se:-) Bohužel ale asi nezajímá, jen jsem chtěl vyjádřit svůj názor, protože už mi to tady v tom českém bordelu leze dost na nervy...:-)

+6/0
23.6.2014 14:33

R53a72d90o52s55l13a47v 87C93h68a45d79r48a54b56a 6284924503477

Že vám není trapně, Oršulíku. Rv

+1/0
23.6.2014 15:25

P36ř32e31m12y55s17l 33H96r11o88m30a35d25a 2114456648181

Zbourat a nechat ležet. Však se Moravsko stejně brzo osamostatní a do Prahy jezdit nebudou.

+3/−10
23.6.2014 14:12

J78a81n90a 57M22o53l91á44k87o69v10á 7457596186334

Jsne. Jako slovaci sem nejezdi...

+1/0
23.6.2014 14:40

P61ř43e84m36y30s50l 87H95r48o78m49a86d14a 2474206648471

No, to je právě ta chyba, nerozkopaná D1 ;-)

0/0
23.6.2014 14:43

T19o90m19á23š 67K55ü78h20r 2762206210283

Generální oprava D1 se měla rozjet až bude hotová R35, pak by se to mohlo zavřít celé a postavit de-facto úplně novou dálnici, místo lepení, které se stejně rozpadne během dvou zim. Jenže R35 v celé plánované délce nebude patrně existovat nikdy, takže nic. ;-D

+11/−1
23.6.2014 14:06

P63ř95e64m39y22s12l 62H67r60o38m86a38d93a 2934196428131

takže nic ;-)

+4/0
23.6.2014 14:13
Foto

L15u39m49í59r 45K97u49c27h23a47ř 4749384572209

R35 bude kompletně hotová mezi Opatovicemi a Mohelnicí řadově 2023 - 2025, to je realistický termín, když vše půjde hladce ... což je za víc než deset let, takže rekonstrukce D1 holt čekat nemůže !

+5/0
23.6.2014 14:17

P72e76t84r 29F25e53i31g74l 5358173110792

Dálnice D8 měla být celá hotová v roce 1998...Je 2014 a stále není, takže dávat si termíny je u nás bohužel nesmyslné...:-/...jezdím už fakt dlouho po D8 téměř každý den a ten poslední úsek stále není...cestu z UL zkrátí o dobrých 15-20 minut...

0/0
23.6.2014 14:20

J57a61n 32K84o73t60i68l 9773731158

protože tam stojí kopec, který bylo třeba objet, a když už to měli skoro hotové, tak se jim posunul do cesty. Už ani ta příroda se na ten kabaret nemohla dívat :-D

+4/0
23.6.2014 14:38

J81a77n 13K59o66t88i94l 9883251918

takže reálný termín dokončený je někde kolem roku 2037, a to ještě když do té doby nebude moc pršet, sněžit, foukat vítr a nebudou se moc často, tj. každé 4 roky, měnit vlády!!! - zapomeňte na ni....

+2/0
23.6.2014 14:36

P32ř79e75m64y26s19l 88H26r59o82m63a24d51a 2434286908641

Tak na R 35 je potřeba ještě 170 Km ve složitém terénu. Na to opravdu hned tak peníze nebudou.

+1/0
23.6.2014 14:44
Foto

L89u61m10í76r 87K42u98c71h12a51ř 4229924642859

R35 Mohelnice - Opatovice bude měřit 110 km, rozdělená na 9 úseků, stát to bude cca 35 miliard Kč, které postupně v čase budou, přispěje EU takže problém není finanční, nýbrž příprava, kterou politici úspěšně dokázali dlouho bojkovat, sláva jim!!! Rv

0/0
23.6.2014 16:59

P40e28t85r86a 35N81o55v29á57k51o79v60á 7238316284638

Tak je celkem fascinující sledovat, jak to, co nám Němci vyměřili a nachystali za války, my úspěšně realizujeme následujících 100 let.

0/0
24.6.2014 7:40

J61i26ř47í 96K39o97c62u90r54e90k 6435644535178

Před 10 lety bylo pozdě...

+1/0
23.6.2014 16:24

P46a14v65e28l 77V82y32s57o40č65a82n 6442418518

Bezva, tak teď to rozmlátíme a zvýšíme za nějakých 10 let si to celé zopakujeme a tak dále a tak dále. Jen bacha abychom za chvíli nemuseli zvyšovat protihlukové stěny.

+13/0
23.6.2014 14:03

P35e18t80r 84K50u83b87i59š76t26a 7879108305331

To je jak ta kráva v tom chlívku furt srala a srala pod sebe a když dosáhla stropu, tak jí postavili novej chlívek.:-)

+3/0
23.6.2014 14:24

D94a79v89i21d 64Z14a43j42d56á57k 8125502800381

Deset az patnact let staci,ne?Usijem to horkou jehlou,vedome pripravime dalsi tunel i pro dalsi.Protoze v ty dobe my uz u kormidla stejne nebudem.A nebudeme preci az tak hladovi...Proc to delat poradne,kdyz s tim muzem vydrbat a mit to "levnejsi".Typicky ceske reseni.

+5/0
23.6.2014 14:02

J67a17n41a 56M62o30l48á29k82o61v78á 7127336586534

No problem je, ze ono o moc vic nez 15 let nevydrzi ani nova dalnice..... U nas.

+3/−1
23.6.2014 14:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.