Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé se vrací k nakupování v malých obchodech, supermarkety ztrácí

Rčení „jdu do města“ se možná časem opět vrátí ke svému původnímu významu „jít na nákupy“. Lidé zejména ze západní Evropy znovu objevují menší obchody a tradiční náměstí. V Česku sice velká obchodní centra stále táhnou, ale nový trend už místy prosakuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J22a84n56a 80G95r93i93m50o46v62á 5407268117222

Nemyslím si, že malých krámů je málo, naopak... Lidé jsou jen líní.... Bydlím v Ostravě u křižovatky Výstavní x 28 října. U této křižovatky jsou dvě sámošky, směrem na Porubu po 100metrech pekařství, směrem k Mariánskohorské po 200metrech OC Futurum a Lidl. Takže v okruhu 200 metrů dva velkoobchody a tři malé krámky. Pokud tohle je úpadek tak nevim nevím.... A to si nemyslím, že jinde je to jiné, stačí mít jen oči otevřené a nebýt líný/á...

+1/0
25.6.2014 8:08

J43i65t45k85a 54T40v66r14d52á 3361928576909

Jsem ochotná dát o pár kaček víc za kvalitnější potravinu.Jenže tady se začalo šidit snad úplně všechno.Proč salám Herkules chutná jako Vysočina a Vysočina jako bývalý Turisťák ?

Za chvíli vyrážím do Tesca.Ne,že bych to tam milovala,ale mám cestu do města a nehodlám se tam vracet za dvě hodiny znovu,až laskavě otevřou malé obchody .Maso zásadně kupuji u osvědčeného řezníka a je  mi jedno kolik stojí.Chci se najíst bez následné návštěvy nemocnice

0/0
25.6.2014 7:08
Foto

J25a67n52a 88G65r77i14m85o58v54á 5587588427432

Upřímně jediná možnost je odjet za hranice, pokud to nemáte daleko. Já to mám do Polska 14km, takže jezdím na nákupy tam. Kvalita polských potravin určených pro polský trh na úrovni těch německých (ono jim to zemědělství funguje a na polích jsou krávy, ne řepka do aut) při ceně minus třetina proti naším.... o potravinách z tamních tržnic se bavit nemusíme, lahoda....

0/0
25.6.2014 8:02

K89a57r68e25l 97N28e48č96a89s 5693739290520

Likvidace maloobchodu je jedna z forem normalizovaného násilí.V Česku řetězce nabízejí strašlivé náhražky a ovoce a zeleninu  v expiračním režimu,často závadnou,nahnilou.Lidé si tyto věci kupují a zkrmují.Dobrý chléb a dobré máslo lze koupit v malém obchůdku stejně jako u dobrého řezníka maso.Lidé jsou líní si něco sami připravit.Rv

+1/0
24.6.2014 22:31

M81a29r50t92i28n 11Z68e63l55e79n61y 2527480339699

Souhlasím, lidé jsou stále více líní a nejradši objíždí SUPER-HYPER po akcích. Místo, aby podpořili obchůdky ve svém okolí a něco si doma pořádně připravili. Lidé většinou po půldenním lítání po SUPER-HYPER zjistí, že nic nestíhají a nemají na nic čas...

0/0
25.6.2014 14:17

P51a98v48e81l 10K65u66c56h23t95a 4916111847474

Netvrdím, že se mi to líbí, ale proti velkým centrům i diskontům  nemají malí cenovou a často i jiné šance. Např. v prostoru pražského Poříčí vítězí jasně LIDL v podzemí bývalé naší jedničky - Bílé Lautě.  Je tam neustále narváno.

0/0
24.6.2014 21:45

P52a23v96e41l 91K23u91c64h65t35a 4776601237304

Malí nemohou být levnější a ve státě kde 2/3 lidí zápasí s "prachama" to jinak nebude.

0/0
24.6.2014 21:50
Foto

J72a54n43a 50G28r62i85m62o89v23á 5157388527412

Zápasení s prachama je mýtus. Mezi lidmi je peněz opravdu dost.... Jenže holt čím více mám, tím více mi připadá, že mám málo...

+1/−4
25.6.2014 8:03

P88a41v28e55l 50K95u33c60h20t77a 4126981867364

Podle fotky nemusíte mít problém - a myslím to v dobrém.

+2/0
25.6.2014 9:58
Foto

M92i19l12o28š 24R47e93c55h56t94o29r64o84v49i81č 3232473765187

Anglický styl potřebovala Hlavní třída v Ostravě Porubě.  Zatím se to probouzení ale vleče velice pozvolna. Tak hurá vpřed !! ;-)

0/0
24.6.2014 18:46

V94l46a33d31i57m93í85r 70S60t31r41o48u21h38a63l 4637310774865

Ale vážení, do nákupních center se chodí hlavně za zábavou  ne? Vždyť to vidím všude. Nakupujte a bavte se. ;-D

+1/0
24.6.2014 18:24
Foto

P43e84t75r 25M42o44o91s 6142635307

V ČR je v maloobchodě dost specifická situace, rozdílná např. i od Polska, nebo Maďarska. Do roku 1989 tu bylo VŠE STÁTNÍ, včetně maloobchodu a drobných provozoven služeb. Po revoluci měly malé zprivatizované prodejny pouze chvilku čas se rozkoukat a už sem jako velká voda vtrhly různé SYPy, Globusy, Tesca a jiné, kteří ty malé prodejny doslova převálcovaly. Důsledkem je dlouhotrvající úpadek právě těch malých prodejen a provozoven a v některých městech v ČR prakticky nemožnost koupit jinde, než v hypersupergigamarketu. V Polsku, nebo v Maďarsku toto neproběhlo v tak ničivé míře (tam nebyli komunisté papežtější než papež a soukromé podnikání v maloobchodě povolovali, takže tamní provozovny měly po převratu lepší výchozí pozici v boji proti gigantům, než zde).

Jestli se trend zákaznických preferencí ve vztahu k maloobchodu nyní obrací, je jedině dobře, ale podle mne to bude ještě běh na dlouhou trať - právě z důvodů, které jsem uvedl výše.

+2/0
24.6.2014 16:17

J76a23n 55L60u54k34á51š 7617843653412

Mne by naprosto vyhovovalo prijet, nakoupit vse a zase odjet, jenze ve srovnani s mistni zeleninou je cokoliv ze supermarketu hnuj, o pecivu a uzeninach plati to same, s tim, ze je pochopitelne nekoupim v zelenine, ale jinych mensich obchodech.

Takze radsi resim cas, abych se parkrat tydne dostal do mensich obchodu, kde maji kvalitnejsi zbozi. (Mimochodem, asi jedine, na cem muzou prezit, cenove supermarketu vedle konkurovat nemuzou.)

Z casovych duvodu (Maji jen ve vsedni dny do sesti a v sobotu dopoledne.) se mi to ne vzdy podari, potom musim do supermarketu a obvykle se opet presvedcim, ze delam dobre, ze se jim snazim vyhybat.

0/0
24.6.2014 16:10

P38a59v72e29l 48K97u50c13h86t72a 4286701377264

Nechci provokovat, ale nejlepší chleba za 13,90 půlku mají u nás v Bille. Kam se hrabou soukromníci, které jsem zkoušel, bohužel.

0/0
24.6.2014 21:53

L37u84d89v51í86k 50G74a27j41d76o38š44í20k 2635123434852

Celá problém je v tom, že v řetězcích za poslední leta prudce klesá kvalita rychle se kazícího zboží. Konkurence řetězců a tlak na efektivnost prodeje jsou tak velké, že to nakonec končí u omezení kvality.

Když má malé řeznictví mizerné maso, tak velmi rychle zkrachuje. Když má mizerné maso řetězec, lidé si tam jdou koupit drogérii v akci a jede se dál. Jenže to takhle nejde donekonečna.

Když lidé zjistí, že pro zeleninu musí do jednoho supermarketu, pro maso do druhého a pro sýry zase jinam, benefit nákupu na jednom místě se řetězcům rozpadne na prach.

+6/0
24.6.2014 12:28

D42a40v43i81d 87B35r19u68c86k36n62e23r 5452554389555

Osobně si myslím, že se to nestane, a hlavně prototyp potravinového ´krámkaře´v českém prostředí, až na výjimky dobře umístěné masny, nemůže nikdy konkurovat hypermarketům. Český spotřebitel totiž není ochoten za kvalitu připlácet, on ji vyžaduje v mylném přesvědčení, že už teď platí dvojnásobek.

+1/−1
24.6.2014 12:34

B62e42n 40P51a19v62k39a 1497843397421

Asi tomu nebudete věřit, ale řezníci jsou ve vatě.

+2/0
24.6.2014 12:36

D83a56v93i42d 68B34r58u41c15k51n82e35r 5772564129355

Nepíši nic jiného, jestli jste si všiml, ačkoli vím co ta práce obnáší, a z toho titulu ji za nějak zvlášť dobře honorovanou nepovažuji. Spíš odpovídajícím způsobem. Nicméně jak píši níže, máte-li dům na českém maloměstě (většina českých měst) byť dobře situovaný třeba na náměstí, a rozhodnete-li se jeho komerční prostory předělat na masnu ve snaze pronajmout ji řezníkům, investice bude značná, a v domě už prostě nic jiného, než masna, být nemůže.

0/0
24.6.2014 12:40

B37e93n 62P74a23v39k56a 1937663797681

Jasně.

Ale možná by šlo mít "bourárnu" na jednom místě a prodej ve vaničkách v tom vašem domě na náměstí. A můžete tam s tím v tu chvíli prodávat třeba i zeleninu.

0/0
24.6.2014 12:42

D95a95v58i46d 38B65r69u32c82k21n79e55r 5742154929505

I tak je investice relativně velká - a tak jak to píšete Vy, Vám to nezkolaudují. Je to buď a nebo, a v dodržování hygienických předpisů jsou Češi nejevropštější z celé EU.

0/0
24.6.2014 12:47

B37e94n 93P96a73v63k76a 1717303557541

Fakt nezkolaudují pouze bourárnu bez prodeje?

0/0
24.6.2014 12:55

D98a10v75i87d 65B61r45u55c14k54n68e18r 5342294239575

nepíši o bourárně. To by v domě s komerčními prostorami na náměstí byl asi nerozum. Ale předpisy pro masnu jsou striktní.

0/0
24.6.2014 12:58

B48e87n 68P29a87v26k38a 1397843737981

Jo takhle. Ale tak to je nějaká blbost, ne? V supermarketech mají taky vaničkové maso kousek od zeleniny.

0/0
24.6.2014 12:59

L94u69d66v45í23k 76G82a21j14d67o19š53í57k 2935353194672

Tohle není úplně o ceně potravin.

Těmi hypermarkety nijak zvlášť nekonkurují malým prodejnám. Hypermarkety konkurují hlavně prodejem "vše na jednom místě" a pak promyšlenými letákovými akcemi kterými dostanou lidi od obchodu.

Jenže když si v hypermarketu několikrát koupíte úhledný balíček s masem které pak nežere ani pes a vidíte že před malou masnou kolem které chodíte se denně dělají fronty zákazníků. Začnete vážně přemýšlet proč to tak je, a nakonec se do té fronty taky postavíte.

0/0
24.6.2014 14:56

M86a68r77t60i16n 37Z82e60l36e65n82y 2707460139909

A český spotřebitel by za pivo akci zaprodal klidně i svoji rodinu;-D

0/0
25.6.2014 14:18

B62e23n 60P44a87v32k93a 1567463127521

Celkem rychle by tenhle nešvar pendlování mezi hypersuperkrámy vyřešila nákupní zóna. Problém je v tom, že když ta koncentrace maloobchodníků bude fungovat, tak logicky po čase přijde někdo, kdo z toho udělá opět hypersuperkrám. A jedeme znovu.:-)

0/0
24.6.2014 12:35

D79a78v25i71d 93B89r29u70c96k14n30e70r 5872414829835

Odpověděl jste si sám, nabídku prostě určuje poptávka. Nadpis článku je nepravdivý, nakupování potravin v Čechách u malých lokálních výrobců na náměstíčkách a návsích iluzorní. Typický Čech je ze své podstaty zákazník velkých koncentrovaných nákupních (kvazi)diskontů a tak tomu bude ještě dlouhé roky dopředu, neboť ani nově nastupující generace není ochotna reprioritizace svých životních postojů. Naopak lidé co si dnes pořizují rodiny, čerství třicátníci, jsou konzumní megalomani snad ještě více, nežli generace předešlá. Nákupní centra budou přibývat, ačkoli naddimenzovaný prodejní prostor určený jednomu nájemci, větší, než je obvyklé v usa a Mexiku, typu Globusu nebo Teska na Zličíně, už se asi opakovat nebude.

0/0
24.6.2014 12:46

P86a21v98e50l 67O63d27r89a43z42i90l 6304449927220

Nákupní zóna alias tržnice. Nihil novum.

0/0
26.6.2014 9:00

J41a57n62a 57Š14i44m64o70n92o50v74á 2166851419521

Já jsem v superhyper byla zatím ani ne desetkrát. Nejvíce mi vadí ztráta času a mnoho kilometrů v nohách kvůli dvěma či třem položkám, ale nejlépe jsem se pobavila, když někdo na pokladně vyvolal rozruch, že ty mandarinky ve slevě se na kase účtují o 100% dráž, a hned to zaječel na celý superhyperkrám. To pak bylo takové haló, jak se všichni vraceli zpátky k pokladnám a prodavačky syčely "pssssst, to vyřešíme" ... ;-D

+2/0
24.6.2014 12:15

J71o13s14e48f 16K45o46p61e84c26k60y 9354372605

Pane Brucknere, jak jste prisel na to, ze treba z Prahy vymizely kavarny a cukrarny? ;-)

+1/0
24.6.2014 12:11

D97a35v13i91d 88B22r34u83c78k48n32e50r 5152984919575

Napsal jsem na pár výjimek Kopecky. Praha je jednou z těch výjimek. Chcete-li reagovat dále,l prosím bez smajlíků, které jsou komunikačními prostředky pologramotných idiotů. A ti do pražských kaváren, ukázali jsme si v diskusi níže, nechodí, neboť na to materiálně nemají.

0/−3
24.6.2014 12:17

J90o69s87e26f 95K85o75p93e95c77k41y 9524192365

Nemyslite, ze na verejnych diskuznich portalech si na vase prispevky muze reagovat kdo chce a jak chce? ;-)

+1/0
24.6.2014 12:19

D20a93v51i49d 12B93r52u39c47k28n35e98r 5832944409615

hloupá otázka že.

0/−1
24.6.2014 12:24

J20o84s77e56f 24K89o75p97e69c87k64y 9294132495

Souhlasim. Bohuzel, ale vynucena vasim hloupym prispevkem ;-)

+3/0
24.6.2014 12:27

D21a81v70i84d 67B52r90u40c24k43n41e80r 5692784129955

Názory kladeče hloupých otázek Kopecky považuji za bezcenné. Diskutuji k tématu, prosím neobtěžujte mne svými podřadnostmi. V diskusi spamuje spousta Vám podobných, prosím obraťte se třeba na ně se svými oduševnělostmi. Můžete si třeba notovat jak skvělý je na kdejaké návsi Lidl. Děkuji za pochopení

0/−1
24.6.2014 12:38

J14o20s38e87f 41K70o68p57e46c41k91y 9914372235

Vas nazor na moje nazory je mi vcelku ukradeny. Jen jsem vam osvetlil, jak usmevne hloupa je vase snaha komukoliv rikat, v jakem formatu ma s vami diskutovat ;-)

+1/0
24.6.2014 12:48

D61a50v71i15d 61B40r77u79c69k43n24e43r 5302964949725

Já to neříkám komukoli Kopecky, já to říkám jmenovitě Vám.Evt. dalším, kde forma už dopředu jasně vylučuje jakoukoli diskusi. Tedy děkuji, že jste to pochopil.

0/−1
24.6.2014 12:53

J83o53s89e25f 17K50o22p22e47c35k59y 9984122115

Diky, opravdu sem uz pred nejakou chvili pochopil, ze s vami se diskutovat neda a formou kohokoliv to urcite neni ;-)

+1/0
24.6.2014 13:00

J97a49n 33B27a61r34t97o58š 6975197603119

Lidé mají pouze romantickou představu o kvalitnějších potravinách v menších obchodech, tak nějak po vzoru francouzského venkova. Česká realita je však jiná-- kvalita v menších krámcích ukrytá není. Vietnamec, který koupí gumovou zeleninu v hypermaketu ji tam s přirážkou vystaví. Hygienické normy jsou neznámé, myšinec pod regály, prošlé potraviny.  Raději pojedu do mezinárodního řetězce, který řádně odvádí daně, má hygienické a provozní standardy, nežli abych cokoliv koupil u Vietnamce.

+4/−2
24.6.2014 12:09

L35u43d13v21í94k 95G64a39j71d52o25š38í21k 2385583664352

Zatím jsem slyšel jen o mezinárodních řetězcích s myšinci pod regály a zavřených z hygienických důvodů. :-)

+1/0
24.6.2014 12:16

J79a77n 76B68a26r25t92o95š 6785437483849

To se rád od Vás dozvím, který mezinárodní řetězec byl zavřen z hygienických důvodů.  Pokud máte odvážné tvrzení, měl by jste také mít odvážné důkazy.  Bez důkazů je to pouze blábol ve stylu jedna paní povídala.

0/−1
24.6.2014 12:43

P94a91v15e55l 48O86d78r44a23z64i13l 6474709547550

http://lmgtfy.com/?q=inspekce+uzav%C5%99ela+supermarket

;-D

0/0
26.6.2014 9:02

K34a93t16e32ř74i40n32a 27S41l82a42v18í27k19o25v25á 6613255530763

Nejvyšší čas, aby státní mašinérie zasáhla. Jinak supíky zkrachují a korporace přijdou o část zisku.

+1/0
24.6.2014 12:01

J59a19r81o71s50l79a32v 22M25a74j39s96t71r 6696681111724

Nedávno tady běžela diskuze pod článkem zrušené Billy na jugopartyzánech v P6. Mnozí diskutující řešili tuto událost jako konec všehomíra. Nákupní návyky se prostě v čase mění, tak jako se měníme my. A to , jestli nastane odliv nakupujících směrem zpět k malým obchodům záleží na spoustě faktorů na obou stranách pultů. To máte: lokace,,vybavenost prodejen,kvalita personálu, sortiment, prodejní doba na straně obchodníka. A na strně nakupujících? ochota a schopnost komunikovat, přistoupit na určité nepohodlí při transportu zboží domů, častější menší nákupy. A vzájemně? Uznávat se, chápat se, mít se trošku víc rádi, mluvit spolu. Nám to na Dejvické docela funguje, chápu to tak, že je to místem a lidmi obecně.

0/0
24.6.2014 11:13

B57e49n 23P51a50v50k98a 1137853447191

Řeklo se, že vovce půjdou do malých krámků a basta. Pětiletka je hotova. Tak to nekomplikujte laskavě.

0/−3
24.6.2014 11:33

P79e93t73r 53P88e39t39r 6783452628703

Dejvická je špatný příklad, většina věcí se okolo sehnat dá (bydlím kousek a Billu jsem měl blízko) ale ty malé krámky prostě sortimentem a hlavně otevírací dobou původní Billu nenahradí. Drogérie je otevřená tak max do 5ti (to teprve většina lidí končí v práci takže si těžko nakoupí). Masna to stejné (i když ta na hradčanské je snad do sedmi a dá se tam celkem slušně nakoupit). Myslím, že by nějaký krámek dost vydělal, kdyby místo od 8-17:00 měl otevřeno třeba 12-22:00. Večer by tam byly fronty. Ale jinak je to opravdu o návycích. Ovšem návyky se nemění tak, že člověk chodí do krámků ale jednou týdně do GLobusu a do okolních sámošek jenom pro pečivo a nejzákladnější potraviny. Což těm malým prodejnám asi moc obrat nezajistí.

0/0
24.6.2014 13:07

J13a84r84o96s10l80a27v 72M20a78j12s78t18r 6756211951364

tak nevím jaký kousek od dejvické bydlíte....já(drogerie) mám otevřeno do 18:30 a padne 18 a příjdou tak max turisté, nikoilv místní, to stejné v sobotu, pár lidí, pokud jsou trhy zabloudí, ale místní raději v přilehlých HP teskní o lepších nákupních příležitostech v blízkosti jejich adres...

+1/0
24.6.2014 14:07

J41a45r63o51s83l94a34v 22M20a71j62s50t24r 6366901921404

jo, a co se týká sortimentu drogerie, zkuste si to opravdu porovnat..i ceny:-/

0/0
24.6.2014 14:09

P33ř36e62m30y62s74l 85H59r30o13m33a66d43a 2754816178881

Tak HM asi budou mít stále velké tržby. Jenže ve vyspělých státech to funguje tak, že se v nich dělají velké nákupy - především základních surovin s dlouhodobou trvanlivostí.

Kupovat v HM pečivo a ovoce je dost nesmysl. 

Ono není nad to, když máte v ulici malou pekárnu a můžete si ráno poslat děcka pro čerstvé a křupavé rohlíčky k snídani ;-)

+5/0
24.6.2014 10:24

R29o89m60a84n 88M18r63ó32z94e52k 8217858771602

Pekárna jako že tam pečou nebo dovážejí z pekárny odjinud?

0/0
24.6.2014 10:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.