Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Railjet vjel u Přelouče na špatnou kolej. Odneslo to sklo na mašině

Nejmodernější souprava v barvách Českých drah Railjet měla dopoledne první havárii. V Přelouči vlak vybočil na špatnou kolej, kde probíhají opravy na trati. Lokomotiva, která patří rakouským ÖBB, má rozbité čelní sklo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R12a97d60e62k 59Š50e31v18č41í21k 3925602629

Zejména tvrzení, že vlak jel dál je "zajímavé". Vlak dál nejel! Končil odtažen v Pardubicích a posléze v Břeclavi. Všichni cestující museli přestoupit do následného spoje, jiného Railjetu "Franz Schubert" (o 2 hodiny později). Jednoznačně chyba dispečera. "Mašinfíra" odnesl zaváhání kolegy, bohužel. Je třeba nebrat tuto "příhodu" jako negativní argument vůči ČD. Jízdenky a služby stále ještě nejsou 10 x dražší (jako vše i průměrná mzda), však komfort a rychlost spoje je jistě vnímaný každým, kdo rozumně smýšlí. Pro mě samotného však, což do této tematické diskuze jistě nepatří a omlouvám se, je nepochopitelné jak se někteří cestující k luxusnějšímu interiéru chovají. Přeji Railjetům hodně úspěchů, minimum lidských i technických potíží a vždy šťastný příjezd do cílové stanice, protože je krásné vidět, jak Railjet ve stanici fotí i Rakušané a dokonce i Japonci.

0/0
30.6.2014 19:02

J28a88n 81F28r19o17l69í68k 6796920915664

Zapomněl, že jedna z celých 5 kolejí co tam mají je mimo provoz?

0/0
25.6.2014 11:01

J66a31n 17M47a73c74h 3533827352260

Co na zkratovací tyči stojí 5 tisíc? :D

+1/−2
25.6.2014 10:06

J67i82ř71í 68E67r29b19e28n 1623324706557

Ta tyč a její pravidelná každoroční revize. Ona to totiž není lešeňovka s hákem, ale dost přísně kontrolovaný elektrotechnický výrobek.

+2/0
25.6.2014 17:51

I28v77a79n 35M34a95r53e30k 6944388912

Článek napsaný opravdovým "Odborníkem " ! Stojvedoucí svévolně "odbočil" na jinou kolej než měl  ? ! ? ! 8-o ;-D R^ Rv ;-(

+2/0
25.6.2014 7:43

J81i66r58k64a 50D19v14o54ř86á87k 4735160553128

Článek je opravdu formulován tak, že k takovému vadnému pohledu přímo vybízí - a vypadá to, že to byl i autorův pohled. Nicméně takhle strašně pitomá formulace tam zas není.

+1/0
25.6.2014 13:40

P51a33v97e10l 22S73o82b47o13t98k46a 5910544

Railjet je přeci čistě elektrická mašina. A když narazila do zkratovací tyče, tak už musela jet hodnou chvíli bez proudu. To takhle má fungovat? Nějaká automatická stopka nefunguje, a ani strojvůdci to nebylo divné? A výkolejky nebo označení výluky?

Hola, nádražáci, pomožte panu novináři :-)

+1/−2
25.6.2014 5:21

J96o72s56e11f 29K23u62b76e39š 9755465529694

Tak on strojvedoucí o tom jistě veděl, ale on vlak není trakař, aby jste s ním zastavil na metru... A nejaká stopka? V Kutné Hoře se běžně delá, že vlaky stáhnou sběrač a setrvačností dojedou pod druhé napětí... Navíc máte třeba stahovačky, tam také jezdíte "bez proudu" :)

0/0
25.6.2014 9:02

J97o80s60e51f 72K90u91b60e27š 9495505779704

Ou, nejak se mi to rozpadlo :-D

0/0
25.6.2014 9:02

J39i90r69k92a 75D26v47o19ř66á62k 4415890113588

Je to čistě elektrický vlak (tady je jedno že railjet není mašina ale naopak), ale vlak není autobus. Dokáže výběhem (=ůna volnoběh") dojet opravdu daleko a běžně se toho využívá. A záměrně se tak pravidelně projíždějí krátké úseky bez napětí. Čili mašina se bez proudu nesmí automaticky zaseknout, stejně jako autobus po sešlápnutí spojky. Strojvedoucímu to klidně být divné mohlo, ale to už je požadavek na aktivní reakci, kterou ani on a následně ani brzdy nezvládnou na pár centimetrech...

+1/0
25.6.2014 13:45

P54e82t37r 70N31o70v46o36t39n77y 3159282849492

Kvůli výluce klidně mohla být na zhlaví stahovačka, takže jel bez napětí už od první výhybky stanice. A najednou najel do té zkratovací soupravy. :-)

+2/0
25.6.2014 14:43

J80a15n 80Z95e82m78a71n 8836152104832

Stahovačka tam být musela a navíc bylo zavedeno zpravování strojvedoucích o jízdě se staženými sběrači.

0/0
26.6.2014 18:50

J76i59ř93í 80E42r51b84e20n 1583114596687

Jestli jel řídícím vozem napřed a s lokomotivou v zádi, tak byl pohon pod napětím až do doby, než i poslední vůz vjel na vyloučenou kolej.

0/−1
25.6.2014 17:52

J94a67n 50H10o18r30a 6327651456

Kdyby Railjet jel  s "lokomotivou v zádi", tak se asi na lokomotivě nerozbilo čelní sklo,což je ze dvou přiložených fotografií jednoznačně patrné.

0/0
26.6.2014 13:26

J48i41r90k81a 23D59v84o29ř62á70k 4135650853258

Kromě toho v tomhle by nezáleželo na výluce koleje, ale na výluce troleje. Což nemusí být totéž.

0/0
26.6.2014 17:23

P70e61t59r 79N83o33v84o43t64n70y 3569782459242

Proc nezačíná výluka staniční dopravní koleje tim, že se odpojí napájení KO, aby tam nesel pustit vlak? A pokud nemá příslušný technik čas, tak aspoň nejakej negr prerizne kolejnice. Zkratovacka se dat musí kvuli bezbecnosti, ale tohle nikdo neřesi?

0/0
24.6.2014 22:30

J83i14ř43í 14K90r63e53j92č57í41k 2117598134966

Není náhodou zkratovačka jedním z příznaků odpojeného napájení troleje ? Nebo k čemu myslíte, že slouží ?

0/0
24.6.2014 23:02

P98e26t39r 16N33o63v84o23t91n59y 3709152649642

Aby byla trolej spojena s nulovým potenciálem?

+1/0
24.6.2014 23:14

J17i15ř47í 57K88r37e50j26č56í29k 2607528204786

Že by ? ;-D

0/−1
25.6.2014 0:59

P96e16t86r 35N91o83v82o61t73n57y 3619162189592

Jinak ale pisu o napajeni kolejoveho obvodu dane koleje, jehoz odpojení způsobi to, že se bude jevit jako obsazena.

+1/0
24.6.2014 23:17

J49i58ř90í 97K14r82e87j92č76í92k 2547648484196

OK, moje chyba.

+1/0
25.6.2014 0:59

J87a88r88o75s43l33a70v 80K79o72m98o77ň 1390254314631

upřímně nechápu proč zabezpečovací zařízení neumí podchytit to, že postavil vlakovou cestu na vyloučenou kolej. Nedokonalý systém stavění vl. cesty a to chtějí centralizovat práci výpravčích pro celé Čechy do Prahy, tak pokud nevyladí zab. zařízení, tak toho možná bude přibývat. Místní výpravčí by přeci jen měl větší přehled o stavu ve svém obvodu

0/0
24.6.2014 21:16

K94a24r79e87l 20Ř48e68h21á92č29e80k 9922330971422

Vypravci by mel ihned po zahajeni vyluky na kolej v pocitaci dat takzvany stitek VYLUKA,ta kolej mu pak zhnedne a pokud pote na tu kolej chce postavit omylem vlakovou cestu, tak mu vyskoci hlaska, ze kolej je vyloucena a vlakova cesta se nepostavi. A toto vypravci pravdepodobne neudelal, tudiz jasne jeho chyba. Ale je mozne ze bylo neco jeste jinak, tak nelze takhle soudit, zda je to jen jeho vina. Uvidi se dle vysetrovani.

+2/0
24.6.2014 21:33

J89i37r95k34a 47D72v26o28ř83á15k 4355290263348

A nebylo náhodou ve výluce i zabezpečovací zařízení celé stanice?

0/0
25.6.2014 13:33

J19a87n 24Z47e77m33a10n 8526942184102

To nebylo.

0/0
25.6.2014 19:43

L78u37k74á21š 76K61o98u79d74e78l95a 9108405358

V tom vlaku jsem jel a chyby ukazaly jak CD tak SZDC, prvni chyba byla ze vypravci pustil vlak na blbou kolej.

Strojvudce zacal brzdit, rana to byla poradna.

Dalsi chyby vidim v rozhodovani dispecera, u rozhovoru s vlakvedoucim jsem byl, jsem prislusnik HZS, tak jsem se sel zeptat, jestli jsou vsichni v pohode.

Dispecer nechal povolat JPO na pomoc s evakuaci vlaku, po jejich prijezdu se rozhodl, ze vlak necha pokracovat do Pardubic. Klimatizace nefunkcni, lidi nervni, proste nadherna ukazka, jak to funguje u CD.

Dispecer puvodne sliboval ze lidi chyti EC co jelo hodinu po tomhle, ale nakonec jsme museli jet az tim rychlikem co jel o 2 hod pozdeji z Prahy. Ty co jeli dal cejali na EC 75 co jelo jeste pozdeji.

+2/−5
24.6.2014 16:05

J89i42r24k92a 29D84v15o67ř98á63k 4675230203278

V čem přesně byly chyby ČD? Byla nefunkční klima - což se tak nějak dá pochopit, jako třeba že měla mašina co to je schopná ji "živit" kvůli té ráně jen nějaký nouzový režim. Dispečer je SŽDC, že?

+3/0
24.6.2014 17:01

L76u21k14á95š 80K52o64u26d49e55l40a 9238525648

Nevim presne odkud je dispecer, tak v tom pripade je to szdc, oni si ty lidi prehazujou mezi sebou, ze to clovek nema sanci sledovat...

0/0
24.6.2014 17:03

J34i39r23k45a 50D76v91o73ř53á14k 4755840843188

K tomu přehození došlo po rozdělení na ČD a SŽDC před několika lety tuším jen jednou. Ale i tak je fakt, že pro toho kdo to nesleduje, je to spolu s rozdělením víc než stihne "zažít". Když to bylo po generace jinak.

0/0
24.6.2014 17:11

P88e15t18r 61N45o21v61o68t78n33y 3299312129182

No nemaj tahat lidi z vlaku az po dvou hodinách. :-)

0/0
24.6.2014 22:20

P88e59t76r 79N39o74v53o56t98n43y 3839962809362

Dispečer je snad ČD, ne?

0/0
24.6.2014 23:59

J43i21r31k36a 47C87i40b63u47l51k18a 1436122882

No, pámbů nás chraň před takovými příslušníky HZS, kteří  tady rozumují a ani neví, že ČD a SŽDC  jsou ve vztahu  provozovatel - dopravce a že klimatizace těžko bude fungovat, když není napájena lokomotivou.  Člověče, někdy je sice mluviti stříbro, ale mlčeti zlato. Člověk pak alespoň nevypadá jako úplný  bl.,c.

+4/−1
24.6.2014 17:24

J27i60r76k70a 53D72v52o50ř94á85k 4355180373588

No já nevím. Prostý hasič to vědět nemusí. Teda pokud nezačne stříkat něco na railjet aniž by věděl jistě že třeba není pod proudem z mašiny. Ale to třeba stačí když ví hasičský velitel.

+3/0
24.6.2014 19:00

J40i64r15k45a 77C76i71b96u96l84k19a 1806812502

Vědět to nemusí, to je pravda.  Ale právě  proto se v komentáři má zdržet kritiky věcí, kterým nerozumí.

+3/−1
24.6.2014 22:33

J70i45ř25í 91K33r45a22m95p53l 4656454146646

ten vlak mohl taky vlitnout do lidi

0/0
24.6.2014 14:03

J89i48r78k84a 52D12v15o54ř19á91k 4765780953528

To by to muselo být úplně jinak.

+2/0
24.6.2014 14:20

J49a83n 14L73a56k87o42m69ý 7231455635724

Žeby boží mlýny? Včera jim UOHS nařídí ukončení plnění smlouvy na pronájem lokomotiv, dnes jim ho pošlou na špatnou kolej...

0/−1
24.6.2014 13:52

M22a66r16t28i92n 49S33t20e36h91l42í94k 1704120951970

Sto tisíc za sklo? A to byl broušený diamant? Chápu, že práce, lakování a tak dále, ale i na autobus to stojí sotva polovinu.

0/−8
24.6.2014 13:40

J39i70r81k41a 67D43v10o11ř26á60k 4105890423598

Autobus je široký 3 metry a má sklo odolné pro 230 km/h v pravidelném provozu?

+9/0
24.6.2014 13:43

J25a38n 66D51v81o96ř34á70k 3593136134266

Autobus je široký 2,5m a sklo má vysoké cca 2m a dle mého názoru i složitěji tvarované ;-)

+1/−5
24.6.2014 13:45

J72i77r80k24a 92D70v67o27ř46á93k 4425510833748

Jde o tu odolnost, čili určitě mnohem víc vrstev a kvalitnějších. A teď si nejsem jistý - celoplošné vyhřívání zevnitř má Taurus i autobus?

0/0
24.6.2014 13:53

J60i58r48k31a 93D74v91o51ř61á20k 4655790683128

No vlastně má Taurus to sklo kvůli bezpečnosti dělené. Ale prý je utržený i "pantograf".

0/0
24.6.2014 14:11

P87e87t84r 16N96o82v95o96t98n87y 3319182279662

Toho asi orval víc.

0/0
24.6.2014 22:22

M73a56r21t29i56n 48H55o49c94h98m53a63n 7933777134883

Tak zhruba před dvěma lety byla cena zkratovací soupravy cca 18 000 KČ. Pokud se rozbilo sklo na lokomotivě pak to bude samozřejmě podstatně vyšší položka. No a pro někoho. Railjet je nový vlak pro cestující, nikoliv pro strojvedoucí. Lokomotivy 1216 OBB Taurus u nás jezdí už řadu let. To "nové" spočívá v servisních zásazích na soupravě, které provádí strojveoucí, ale řízení ať už z lokomotivy nebo z řídícího vozu je +/- stejné....

+1/0
24.6.2014 13:24

P71e40t59r 11N46o76v91o53t62n98y 3679622759522

To by me zajimalo, co na tom lanu a svorkach stoji 18 000. :-)

0/0
24.6.2014 22:23

M34a94r85t70i42n 43W53a90l33l57n82e41r 6495390664110

Nas vypravci na to zapomnel...

+1/0
24.6.2014 12:56

J83i52r43k15a 19D28v29o54ř36á23k 4555740513638

Spíš měl výpravčí tolik úřadováním se začínající výlukou, že "vypustil", že už pro tenhle vlak začala. Já bych z toho zčásti obvinil i SŽDC jako celek, že jim při každé pitomosti jede bezpečnost stanice ne na zabezpečovací zařízení ale na "ruční pohon". Je to prý dlouhotrvající problém a teď se ucho utrhlo. Naštěstí ještě levně.

+4/0
24.6.2014 14:26

J94i91ř49í 37E45n77g21l69i82š 1265289395951

Výluky na frekventovaných tratích jsou noční můrou každého výpravčího. Pochybuji, že v jiných zemích správce kolejí nechává veškerou bezpečnost při mimořádných podmínkách na jednom člověku ;-€

+2/0
24.6.2014 16:27

J16a19n 23M29u19c21h23a 8689106612916

"...zda v tom jsou nějaké osobní důvody"

a to by byla polehčující okolnost, nebo přitěžující? :-)

+2/0
24.6.2014 12:52

J10a89n 89M75o52h23y87l26a 6772769829401

Aby se přišlo na to, proč na to skutečně zapomněl a příště se mohly následky takových situací vyloučit či omezit. Nehody vlaků se vyšetřují podobně jako nehody letadel - nípe se prostě do všeho, co by mohlo potenciálně mít nějaký podíl na vině. Jak s tou zprávou naloží dál orgány činné v trestním řízení je těm lidem z Inspekce celkem šumák.

+3/0
24.6.2014 13:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.