Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Railjet vjel u Přelouče na špatnou kolej. Odneslo to sklo na mašině

Nejmodernější souprava v barvách Českých drah Railjet měla dopoledne první havárii. V Přelouči vlak vybočil na špatnou kolej, kde probíhají opravy na trati. Lokomotiva, která patří rakouským ÖBB, má rozbité čelní sklo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R27a25d45e91k 42Š51e78v29č81í26k 3895652639

Zejména tvrzení, že vlak jel dál je "zajímavé". Vlak dál nejel! Končil odtažen v Pardubicích a posléze v Břeclavi. Všichni cestující museli přestoupit do následného spoje, jiného Railjetu "Franz Schubert" (o 2 hodiny později). Jednoznačně chyba dispečera. "Mašinfíra" odnesl zaváhání kolegy, bohužel. Je třeba nebrat tuto "příhodu" jako negativní argument vůči ČD. Jízdenky a služby stále ještě nejsou 10 x dražší (jako vše i průměrná mzda), však komfort a rychlost spoje je jistě vnímaný každým, kdo rozumně smýšlí. Pro mě samotného však, což do této tematické diskuze jistě nepatří a omlouvám se, je nepochopitelné jak se někteří cestující k luxusnějšímu interiéru chovají. Přeji Railjetům hodně úspěchů, minimum lidských i technických potíží a vždy šťastný příjezd do cílové stanice, protože je krásné vidět, jak Railjet ve stanici fotí i Rakušané a dokonce i Japonci.

0/0
30.6.2014 19:02

J14a79n 75F80r84o37l51í27k 6626630435444

Zapomněl, že jedna z celých 5 kolejí co tam mají je mimo provoz?

0/0
25.6.2014 11:01

J64a12n 59M70a61c91h 3863237862580

Co na zkratovací tyči stojí 5 tisíc? :D

+1/−2
25.6.2014 10:06

J18i73ř48í 42E18r86b74e77n 1433904626127

Ta tyč a její pravidelná každoroční revize. Ona to totiž není lešeňovka s hákem, ale dost přísně kontrolovaný elektrotechnický výrobek.

+2/0
25.6.2014 17:51

I84v73a22n 43M56a82r66e21k 6744968822

Článek napsaný opravdovým "Odborníkem " ! Stojvedoucí svévolně "odbočil" na jinou kolej než měl  ? ! ? ! 8-o ;-D R^ Rv ;-(

+2/0
25.6.2014 7:43

J37i98r16k23a 26D32v55o38ř72á76k 4905920273718

Článek je opravdu formulován tak, že k takovému vadnému pohledu přímo vybízí - a vypadá to, že to byl i autorův pohled. Nicméně takhle strašně pitomá formulace tam zas není.

+1/0
25.6.2014 13:40

P20a88v18e19l 75S88o65b11o73t49k56a 5840864

Railjet je přeci čistě elektrická mašina. A když narazila do zkratovací tyče, tak už musela jet hodnou chvíli bez proudu. To takhle má fungovat? Nějaká automatická stopka nefunguje, a ani strojvůdci to nebylo divné? A výkolejky nebo označení výluky?

Hola, nádražáci, pomožte panu novináři :-)

+1/−2
25.6.2014 5:21

J79o52s66e14f 90K96u97b50e59š 9795875689634

Tak on strojvedoucí o tom jistě veděl, ale on vlak není trakař, aby jste s ním zastavil na metru... A nejaká stopka? V Kutné Hoře se běžně delá, že vlaky stáhnou sběrač a setrvačností dojedou pod druhé napětí... Navíc máte třeba stahovačky, tam také jezdíte "bez proudu" :)

0/0
25.6.2014 9:02

J26o67s17e73f 21K96u31b50e39š 9205555319664

Ou, nejak se mi to rozpadlo :-D

0/0
25.6.2014 9:02

J86i17r48k42a 14D49v76o74ř69á50k 4925330333888

Je to čistě elektrický vlak (tady je jedno že railjet není mašina ale naopak), ale vlak není autobus. Dokáže výběhem (=ůna volnoběh") dojet opravdu daleko a běžně se toho využívá. A záměrně se tak pravidelně projíždějí krátké úseky bez napětí. Čili mašina se bez proudu nesmí automaticky zaseknout, stejně jako autobus po sešlápnutí spojky. Strojvedoucímu to klidně být divné mohlo, ale to už je požadavek na aktivní reakci, kterou ani on a následně ani brzdy nezvládnou na pár centimetrech...

+1/0
25.6.2014 13:45

P35e74t22r 47N58o38v86o30t11n84y 3159422829722

Kvůli výluce klidně mohla být na zhlaví stahovačka, takže jel bez napětí už od první výhybky stanice. A najednou najel do té zkratovací soupravy. :-)

+2/0
25.6.2014 14:43

J89a57n 11Z37e92m44a74n 8416622524412

Stahovačka tam být musela a navíc bylo zavedeno zpravování strojvedoucích o jízdě se staženými sběrači.

0/0
26.6.2014 18:50

J54i63ř23í 48E91r46b33e28n 1723964616137

Jestli jel řídícím vozem napřed a s lokomotivou v zádi, tak byl pohon pod napětím až do doby, než i poslední vůz vjel na vyloučenou kolej.

0/−1
25.6.2014 17:52

J45a43n 83H17o58r29a 6287411296

Kdyby Railjet jel  s "lokomotivou v zádi", tak se asi na lokomotivě nerozbilo čelní sklo,což je ze dvou přiložených fotografií jednoznačně patrné.

0/0
26.6.2014 13:26

J43i44r91k95a 59D44v31o95ř94á90k 4985790833158

Kromě toho v tomhle by nezáleželo na výluce koleje, ale na výluce troleje. Což nemusí být totéž.

0/0
26.6.2014 17:23

P95e42t66r 87N45o22v94o59t54n26y 3609492339562

Proc nezačíná výluka staniční dopravní koleje tim, že se odpojí napájení KO, aby tam nesel pustit vlak? A pokud nemá příslušný technik čas, tak aspoň nejakej negr prerizne kolejnice. Zkratovacka se dat musí kvuli bezbecnosti, ale tohle nikdo neřesi?

0/0
24.6.2014 22:30

J11i90ř33í 14K33r23e23j43č78í14k 2107508724836

Není náhodou zkratovačka jedním z příznaků odpojeného napájení troleje ? Nebo k čemu myslíte, že slouží ?

0/0
24.6.2014 23:02

P51e10t65r 21N45o63v98o12t61n86y 3619532839312

Aby byla trolej spojena s nulovým potenciálem?

+1/0
24.6.2014 23:14

J48i42ř51í 42K82r81e71j48č89í18k 2557798814826

Že by ? ;-D

0/−1
25.6.2014 0:59

P28e32t18r 40N22o54v85o69t74n59y 3829212209462

Jinak ale pisu o napajeni kolejoveho obvodu dane koleje, jehoz odpojení způsobi to, že se bude jevit jako obsazena.

+1/0
24.6.2014 23:17

J90i31ř52í 45K61r69e58j57č65í67k 2987398104696

OK, moje chyba.

+1/0
25.6.2014 0:59

J37a27r31o36s17l29a29v 77K67o38m44o53ň 1190934554801

upřímně nechápu proč zabezpečovací zařízení neumí podchytit to, že postavil vlakovou cestu na vyloučenou kolej. Nedokonalý systém stavění vl. cesty a to chtějí centralizovat práci výpravčích pro celé Čechy do Prahy, tak pokud nevyladí zab. zařízení, tak toho možná bude přibývat. Místní výpravčí by přeci jen měl větší přehled o stavu ve svém obvodu

0/0
24.6.2014 21:16

K67a33r97e59l 37Ř52e27h33á37č45e30k 9582730591732

Vypravci by mel ihned po zahajeni vyluky na kolej v pocitaci dat takzvany stitek VYLUKA,ta kolej mu pak zhnedne a pokud pote na tu kolej chce postavit omylem vlakovou cestu, tak mu vyskoci hlaska, ze kolej je vyloucena a vlakova cesta se nepostavi. A toto vypravci pravdepodobne neudelal, tudiz jasne jeho chyba. Ale je mozne ze bylo neco jeste jinak, tak nelze takhle soudit, zda je to jen jeho vina. Uvidi se dle vysetrovani.

+2/0
24.6.2014 21:33

J53i55r56k69a 15D31v65o89ř82á39k 4715120733778

A nebylo náhodou ve výluce i zabezpečovací zařízení celé stanice?

0/0
25.6.2014 13:33

J33a34n 15Z48e71m21a27n 8716762704762

To nebylo.

0/0
25.6.2014 19:43

L88u78k19á82š 91K82o57u18d64e84l78a 9648485988

V tom vlaku jsem jel a chyby ukazaly jak CD tak SZDC, prvni chyba byla ze vypravci pustil vlak na blbou kolej.

Strojvudce zacal brzdit, rana to byla poradna.

Dalsi chyby vidim v rozhodovani dispecera, u rozhovoru s vlakvedoucim jsem byl, jsem prislusnik HZS, tak jsem se sel zeptat, jestli jsou vsichni v pohode.

Dispecer nechal povolat JPO na pomoc s evakuaci vlaku, po jejich prijezdu se rozhodl, ze vlak necha pokracovat do Pardubic. Klimatizace nefunkcni, lidi nervni, proste nadherna ukazka, jak to funguje u CD.

Dispecer puvodne sliboval ze lidi chyti EC co jelo hodinu po tomhle, ale nakonec jsme museli jet az tim rychlikem co jel o 2 hod pozdeji z Prahy. Ty co jeli dal cejali na EC 75 co jelo jeste pozdeji.

+2/−5
24.6.2014 16:05

J20i62r11k41a 69D54v23o54ř31á62k 4675960343678

V čem přesně byly chyby ČD? Byla nefunkční klima - což se tak nějak dá pochopit, jako třeba že měla mašina co to je schopná ji "živit" kvůli té ráně jen nějaký nouzový režim. Dispečer je SŽDC, že?

+3/0
24.6.2014 17:01

L21u12k41á37š 83K92o43u53d76e21l73a 9558795298

Nevim presne odkud je dispecer, tak v tom pripade je to szdc, oni si ty lidi prehazujou mezi sebou, ze to clovek nema sanci sledovat...

0/0
24.6.2014 17:03

J26i69r67k48a 35D83v33o22ř16á19k 4745390173448

K tomu přehození došlo po rozdělení na ČD a SŽDC před několika lety tuším jen jednou. Ale i tak je fakt, že pro toho kdo to nesleduje, je to spolu s rozdělením víc než stihne "zažít". Když to bylo po generace jinak.

0/0
24.6.2014 17:11

P64e63t61r 38N25o59v83o95t73n76y 3329202249272

No nemaj tahat lidi z vlaku az po dvou hodinách. :-)

0/0
24.6.2014 22:20

P28e57t64r 58N79o67v74o11t46n96y 3389842429362

Dispečer je snad ČD, ne?

0/0
24.6.2014 23:59
Foto

J77i29r30k74a 28C14i46b42u55l19k92a 1506142652

No, pámbů nás chraň před takovými příslušníky HZS, kteří  tady rozumují a ani neví, že ČD a SŽDC  jsou ve vztahu  provozovatel - dopravce a že klimatizace těžko bude fungovat, když není napájena lokomotivou.  Člověče, někdy je sice mluviti stříbro, ale mlčeti zlato. Člověk pak alespoň nevypadá jako úplný  bl.,c.

+4/−1
24.6.2014 17:24

J85i71r74k58a 61D22v96o88ř89á27k 4745570633968

No já nevím. Prostý hasič to vědět nemusí. Teda pokud nezačne stříkat něco na railjet aniž by věděl jistě že třeba není pod proudem z mašiny. Ale to třeba stačí když ví hasičský velitel.

+3/0
24.6.2014 19:00
Foto

J88i60r90k27a 30C97i63b46u97l12k89a 1486982242

Vědět to nemusí, to je pravda.  Ale právě  proto se v komentáři má zdržet kritiky věcí, kterým nerozumí.

+3/−1
24.6.2014 22:33

J20i31ř13í 70K73r33a96m79p21l 4666194826746

ten vlak mohl taky vlitnout do lidi

0/0
24.6.2014 14:03

J65i31r40k84a 10D38v88o78ř57á30k 4425590853458

To by to muselo být úplně jinak.

+2/0
24.6.2014 14:20

J86a17n 37L59a58k31o57m88ý 7741165525534

Žeby boží mlýny? Včera jim UOHS nařídí ukončení plnění smlouvy na pronájem lokomotiv, dnes jim ho pošlou na špatnou kolej...

0/−1
24.6.2014 13:52

M91a33r64t62i20n 15S62t87e79h71l42í80k 1584630971840

Sto tisíc za sklo? A to byl broušený diamant? Chápu, že práce, lakování a tak dále, ale i na autobus to stojí sotva polovinu.

0/−8
24.6.2014 13:40

J31i51r55k50a 41D73v20o44ř34á58k 4815330263438

Autobus je široký 3 metry a má sklo odolné pro 230 km/h v pravidelném provozu?

+9/0
24.6.2014 13:43

J72a51n 20D92v85o44ř86á33k 3643786484806

Autobus je široký 2,5m a sklo má vysoké cca 2m a dle mého názoru i složitěji tvarované ;-)

+1/−5
24.6.2014 13:45

J81i97r37k65a 26D76v71o93ř89á88k 4845100963518

Jde o tu odolnost, čili určitě mnohem víc vrstev a kvalitnějších. A teď si nejsem jistý - celoplošné vyhřívání zevnitř má Taurus i autobus?

0/0
24.6.2014 13:53

J90i90r51k75a 79D13v16o56ř54á98k 4185170533158

No vlastně má Taurus to sklo kvůli bezpečnosti dělené. Ale prý je utržený i "pantograf".

0/0
24.6.2014 14:11

P98e85t64r 31N84o61v34o39t61n35y 3319252169482

Toho asi orval víc.

0/0
24.6.2014 22:22

M70a77r60t30i18n 84H46o44c42h73m37a72n 7103777914793

Tak zhruba před dvěma lety byla cena zkratovací soupravy cca 18 000 KČ. Pokud se rozbilo sklo na lokomotivě pak to bude samozřejmě podstatně vyšší položka. No a pro někoho. Railjet je nový vlak pro cestující, nikoliv pro strojvedoucí. Lokomotivy 1216 OBB Taurus u nás jezdí už řadu let. To "nové" spočívá v servisních zásazích na soupravě, které provádí strojveoucí, ale řízení ať už z lokomotivy nebo z řídícího vozu je +/- stejné....

+1/0
24.6.2014 13:24

P20e27t68r 64N50o84v89o97t45n75y 3659382659212

To by me zajimalo, co na tom lanu a svorkach stoji 18 000. :-)

0/0
24.6.2014 22:23

M23a53r81t90i49n 16W37a39l56l32n95e24r 6495290884210

Nas vypravci na to zapomnel...

+1/0
24.6.2014 12:56

J34i61r39k82a 43D51v14o87ř78á16k 4375750403198

Spíš měl výpravčí tolik úřadováním se začínající výlukou, že "vypustil", že už pro tenhle vlak začala. Já bych z toho zčásti obvinil i SŽDC jako celek, že jim při každé pitomosti jede bezpečnost stanice ne na zabezpečovací zařízení ale na "ruční pohon". Je to prý dlouhotrvající problém a teď se ucho utrhlo. Naštěstí ještě levně.

+4/0
24.6.2014 14:26

J49i70ř78í 13E17n25g58l55i95š 1115399145891

Výluky na frekventovaných tratích jsou noční můrou každého výpravčího. Pochybuji, že v jiných zemích správce kolejí nechává veškerou bezpečnost při mimořádných podmínkách na jednom člověku ;-€

+2/0
24.6.2014 16:27

J39a18n 28M87u74c58h25a 8859536142146

"...zda v tom jsou nějaké osobní důvody"

a to by byla polehčující okolnost, nebo přitěžující? :-)

+2/0
24.6.2014 12:52

J81a40n 20M39o85h61y36l30a 6122809919861

Aby se přišlo na to, proč na to skutečně zapomněl a příště se mohly následky takových situací vyloučit či omezit. Nehody vlaků se vyšetřují podobně jako nehody letadel - nípe se prostě do všeho, co by mohlo potenciálně mít nějaký podíl na vině. Jak s tou zprávou naloží dál orgány činné v trestním řízení je těm lidem z Inspekce celkem šumák.

+3/0
24.6.2014 13:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.