Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Railjet vjel u Přelouče na špatnou kolej. Odneslo to sklo na mašině

Nejmodernější souprava v barvách Českých drah Railjet měla dopoledne první havárii. V Přelouči vlak vybočil na špatnou kolej, kde probíhají opravy na trati. Lokomotiva, která patří rakouským ÖBB, má rozbité čelní sklo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R98a90d29e45k 82Š18e94v77č56í72k 3795932879

Zejména tvrzení, že vlak jel dál je "zajímavé". Vlak dál nejel! Končil odtažen v Pardubicích a posléze v Břeclavi. Všichni cestující museli přestoupit do následného spoje, jiného Railjetu "Franz Schubert" (o 2 hodiny později). Jednoznačně chyba dispečera. "Mašinfíra" odnesl zaváhání kolegy, bohužel. Je třeba nebrat tuto "příhodu" jako negativní argument vůči ČD. Jízdenky a služby stále ještě nejsou 10 x dražší (jako vše i průměrná mzda), však komfort a rychlost spoje je jistě vnímaný každým, kdo rozumně smýšlí. Pro mě samotného však, což do této tematické diskuze jistě nepatří a omlouvám se, je nepochopitelné jak se někteří cestující k luxusnějšímu interiéru chovají. Přeji Railjetům hodně úspěchů, minimum lidských i technických potíží a vždy šťastný příjezd do cílové stanice, protože je krásné vidět, jak Railjet ve stanici fotí i Rakušané a dokonce i Japonci.

0/0
30.6.2014 19:02

J40a76n 16F41r93o61l75í51k 6776670565964

Zapomněl, že jedna z celých 5 kolejí co tam mají je mimo provoz?

0/0
25.6.2014 11:01

J51a20n 43M45a38c57h 3673427922330

Co na zkratovací tyči stojí 5 tisíc? :D

+1/−2
25.6.2014 10:06

J66i68ř51í 95E30r46b47e29n 1883594676267

Ta tyč a její pravidelná každoroční revize. Ona to totiž není lešeňovka s hákem, ale dost přísně kontrolovaný elektrotechnický výrobek.

+2/0
25.6.2014 17:51

I74v56a26n 80M60a80r17e40k 6304328722

Článek napsaný opravdovým "Odborníkem " ! Stojvedoucí svévolně "odbočil" na jinou kolej než měl  ? ! ? ! 8-o ;-D R^ Rv ;-(

+2/0
25.6.2014 7:43

J48i40r96k60a 42D27v24o21ř61á93k 4175200473888

Článek je opravdu formulován tak, že k takovému vadnému pohledu přímo vybízí - a vypadá to, že to byl i autorův pohled. Nicméně takhle strašně pitomá formulace tam zas není.

+1/0
25.6.2014 13:40

P97a40v39e14l 57S78o95b38o35t45k86a 5280564

Railjet je přeci čistě elektrická mašina. A když narazila do zkratovací tyče, tak už musela jet hodnou chvíli bez proudu. To takhle má fungovat? Nějaká automatická stopka nefunguje, a ani strojvůdci to nebylo divné? A výkolejky nebo označení výluky?

Hola, nádražáci, pomožte panu novináři :-)

+1/−2
25.6.2014 5:21

J35o71s53e75f 19K15u61b73e23š 9705275349364

Tak on strojvedoucí o tom jistě veděl, ale on vlak není trakař, aby jste s ním zastavil na metru... A nejaká stopka? V Kutné Hoře se běžně delá, že vlaky stáhnou sběrač a setrvačností dojedou pod druhé napětí... Navíc máte třeba stahovačky, tam také jezdíte "bez proudu" :)

0/0
25.6.2014 9:02

J84o42s17e53f 98K56u13b58e31š 9135775509494

Ou, nejak se mi to rozpadlo :-D

0/0
25.6.2014 9:02

J64i44r46k56a 36D39v88o30ř92á59k 4715200903408

Je to čistě elektrický vlak (tady je jedno že railjet není mašina ale naopak), ale vlak není autobus. Dokáže výběhem (=ůna volnoběh") dojet opravdu daleko a běžně se toho využívá. A záměrně se tak pravidelně projíždějí krátké úseky bez napětí. Čili mašina se bez proudu nesmí automaticky zaseknout, stejně jako autobus po sešlápnutí spojky. Strojvedoucímu to klidně být divné mohlo, ale to už je požadavek na aktivní reakci, kterou ani on a následně ani brzdy nezvládnou na pár centimetrech...

+1/0
25.6.2014 13:45

P61e67t37r 16N30o42v33o36t25n49y 3269872119822

Kvůli výluce klidně mohla být na zhlaví stahovačka, takže jel bez napětí už od první výhybky stanice. A najednou najel do té zkratovací soupravy. :-)

+2/0
25.6.2014 14:43

J32a73n 15Z82e87m79a15n 8746862304902

Stahovačka tam být musela a navíc bylo zavedeno zpravování strojvedoucích o jízdě se staženými sběrači.

0/0
26.6.2014 18:50

J55i45ř52í 23E26r82b21e58n 1233134326987

Jestli jel řídícím vozem napřed a s lokomotivou v zádi, tak byl pohon pod napětím až do doby, než i poslední vůz vjel na vyloučenou kolej.

0/−1
25.6.2014 17:52

J24a48n 13H15o58r87a 6877261356

Kdyby Railjet jel  s "lokomotivou v zádi", tak se asi na lokomotivě nerozbilo čelní sklo,což je ze dvou přiložených fotografií jednoznačně patrné.

0/0
26.6.2014 13:26

J74i34r97k83a 86D79v16o24ř47á95k 4895280983938

Kromě toho v tomhle by nezáleželo na výluce koleje, ale na výluce troleje. Což nemusí být totéž.

0/0
26.6.2014 17:23

P49e61t55r 68N83o57v15o60t48n27y 3849332569542

Proc nezačíná výluka staniční dopravní koleje tim, že se odpojí napájení KO, aby tam nesel pustit vlak? A pokud nemá příslušný technik čas, tak aspoň nejakej negr prerizne kolejnice. Zkratovacka se dat musí kvuli bezbecnosti, ale tohle nikdo neřesi?

0/0
24.6.2014 22:30

J90i89ř80í 21K53r39e38j12č15í43k 2757178414806

Není náhodou zkratovačka jedním z příznaků odpojeného napájení troleje ? Nebo k čemu myslíte, že slouží ?

0/0
24.6.2014 23:02

P31e48t64r 78N15o49v50o77t36n41y 3889382249492

Aby byla trolej spojena s nulovým potenciálem?

+1/0
24.6.2014 23:14

J52i83ř96í 21K87r23e54j20č26í42k 2657628394336

Že by ? ;-D

0/−1
25.6.2014 0:59

P64e74t56r 36N71o80v50o94t80n46y 3729462619432

Jinak ale pisu o napajeni kolejoveho obvodu dane koleje, jehoz odpojení způsobi to, že se bude jevit jako obsazena.

+1/0
24.6.2014 23:17

J67i23ř87í 68K42r67e62j21č68í77k 2357548784656

OK, moje chyba.

+1/0
25.6.2014 0:59

J42a47r95o50s41l35a32v 86K30o82m22o52ň 1420574124591

upřímně nechápu proč zabezpečovací zařízení neumí podchytit to, že postavil vlakovou cestu na vyloučenou kolej. Nedokonalý systém stavění vl. cesty a to chtějí centralizovat práci výpravčích pro celé Čechy do Prahy, tak pokud nevyladí zab. zařízení, tak toho možná bude přibývat. Místní výpravčí by přeci jen měl větší přehled o stavu ve svém obvodu

0/0
24.6.2014 21:16

K52a12r53e95l 30Ř71e69h52á16č78e11k 9262120841612

Vypravci by mel ihned po zahajeni vyluky na kolej v pocitaci dat takzvany stitek VYLUKA,ta kolej mu pak zhnedne a pokud pote na tu kolej chce postavit omylem vlakovou cestu, tak mu vyskoci hlaska, ze kolej je vyloucena a vlakova cesta se nepostavi. A toto vypravci pravdepodobne neudelal, tudiz jasne jeho chyba. Ale je mozne ze bylo neco jeste jinak, tak nelze takhle soudit, zda je to jen jeho vina. Uvidi se dle vysetrovani.

+2/0
24.6.2014 21:33

J43i50r31k15a 35D21v79o92ř15á56k 4885340153188

A nebylo náhodou ve výluce i zabezpečovací zařízení celé stanice?

0/0
25.6.2014 13:33

J19a38n 83Z91e67m22a40n 8926982294682

To nebylo.

0/0
25.6.2014 19:43

L51u81k94á50š 57K94o68u18d26e45l36a 9988715198

V tom vlaku jsem jel a chyby ukazaly jak CD tak SZDC, prvni chyba byla ze vypravci pustil vlak na blbou kolej.

Strojvudce zacal brzdit, rana to byla poradna.

Dalsi chyby vidim v rozhodovani dispecera, u rozhovoru s vlakvedoucim jsem byl, jsem prislusnik HZS, tak jsem se sel zeptat, jestli jsou vsichni v pohode.

Dispecer nechal povolat JPO na pomoc s evakuaci vlaku, po jejich prijezdu se rozhodl, ze vlak necha pokracovat do Pardubic. Klimatizace nefunkcni, lidi nervni, proste nadherna ukazka, jak to funguje u CD.

Dispecer puvodne sliboval ze lidi chyti EC co jelo hodinu po tomhle, ale nakonec jsme museli jet az tim rychlikem co jel o 2 hod pozdeji z Prahy. Ty co jeli dal cejali na EC 75 co jelo jeste pozdeji.

+2/−5
24.6.2014 16:05

J49i41r46k64a 43D96v49o27ř34á44k 4715310493508

V čem přesně byly chyby ČD? Byla nefunkční klima - což se tak nějak dá pochopit, jako třeba že měla mašina co to je schopná ji "živit" kvůli té ráně jen nějaký nouzový režim. Dispečer je SŽDC, že?

+3/0
24.6.2014 17:01

L11u46k69á40š 98K51o33u61d48e76l19a 9488105228

Nevim presne odkud je dispecer, tak v tom pripade je to szdc, oni si ty lidi prehazujou mezi sebou, ze to clovek nema sanci sledovat...

0/0
24.6.2014 17:03

J47i65r67k50a 30D53v59o87ř32á10k 4455820113638

K tomu přehození došlo po rozdělení na ČD a SŽDC před několika lety tuším jen jednou. Ale i tak je fakt, že pro toho kdo to nesleduje, je to spolu s rozdělením víc než stihne "zažít". Když to bylo po generace jinak.

0/0
24.6.2014 17:11

P66e87t69r 34N17o58v60o12t36n25y 3209942389192

No nemaj tahat lidi z vlaku az po dvou hodinách. :-)

0/0
24.6.2014 22:20

P39e29t27r 16N22o93v83o10t70n48y 3289222529212

Dispečer je snad ČD, ne?

0/0
24.6.2014 23:59
Foto

J41i62r95k40a 32C23i20b11u40l64k57a 1706382332

No, pámbů nás chraň před takovými příslušníky HZS, kteří  tady rozumují a ani neví, že ČD a SŽDC  jsou ve vztahu  provozovatel - dopravce a že klimatizace těžko bude fungovat, když není napájena lokomotivou.  Člověče, někdy je sice mluviti stříbro, ale mlčeti zlato. Člověk pak alespoň nevypadá jako úplný  bl.,c.

+4/−1
24.6.2014 17:24

J57i69r28k49a 72D12v12o49ř84á33k 4555650633818

No já nevím. Prostý hasič to vědět nemusí. Teda pokud nezačne stříkat něco na railjet aniž by věděl jistě že třeba není pod proudem z mašiny. Ale to třeba stačí když ví hasičský velitel.

+3/0
24.6.2014 19:00
Foto

J59i64r35k90a 15C52i45b48u77l58k13a 1636222232

Vědět to nemusí, to je pravda.  Ale právě  proto se v komentáři má zdržet kritiky věcí, kterým nerozumí.

+3/−1
24.6.2014 22:33

J59i67ř17í 59K60r26a14m85p59l 4476324376246

ten vlak mohl taky vlitnout do lidi

0/0
24.6.2014 14:03

J76i76r15k56a 74D35v81o41ř33á21k 4845650653728

To by to muselo být úplně jinak.

+2/0
24.6.2014 14:20

J57a53n 93L46a12k53o37m66ý 7901895915684

Žeby boží mlýny? Včera jim UOHS nařídí ukončení plnění smlouvy na pronájem lokomotiv, dnes jim ho pošlou na špatnou kolej...

0/−1
24.6.2014 13:52

M15a86r68t76i37n 68S70t72e11h38l38í39k 1814350561310

Sto tisíc za sklo? A to byl broušený diamant? Chápu, že práce, lakování a tak dále, ale i na autobus to stojí sotva polovinu.

0/−8
24.6.2014 13:40

J92i93r52k56a 41D64v11o29ř83á86k 4195840243648

Autobus je široký 3 metry a má sklo odolné pro 230 km/h v pravidelném provozu?

+9/0
24.6.2014 13:43

J66a28n 33D26v88o38ř14á85k 3803926174736

Autobus je široký 2,5m a sklo má vysoké cca 2m a dle mého názoru i složitěji tvarované ;-)

+1/−5
24.6.2014 13:45

J23i54r41k44a 67D97v73o68ř21á41k 4495850483928

Jde o tu odolnost, čili určitě mnohem víc vrstev a kvalitnějších. A teď si nejsem jistý - celoplošné vyhřívání zevnitř má Taurus i autobus?

0/0
24.6.2014 13:53

J49i58r85k57a 46D32v25o25ř24á16k 4325150143658

No vlastně má Taurus to sklo kvůli bezpečnosti dělené. Ale prý je utržený i "pantograf".

0/0
24.6.2014 14:11

P47e70t60r 71N92o55v69o42t77n50y 3559652409532

Toho asi orval víc.

0/0
24.6.2014 22:22

M87a55r10t32i56n 83H57o96c40h35m22a62n 7933177314503

Tak zhruba před dvěma lety byla cena zkratovací soupravy cca 18 000 KČ. Pokud se rozbilo sklo na lokomotivě pak to bude samozřejmě podstatně vyšší položka. No a pro někoho. Railjet je nový vlak pro cestující, nikoliv pro strojvedoucí. Lokomotivy 1216 OBB Taurus u nás jezdí už řadu let. To "nové" spočívá v servisních zásazích na soupravě, které provádí strojveoucí, ale řízení ať už z lokomotivy nebo z řídícího vozu je +/- stejné....

+1/0
24.6.2014 13:24

P79e77t91r 92N32o17v80o44t12n79y 3919702239872

To by me zajimalo, co na tom lanu a svorkach stoji 18 000. :-)

0/0
24.6.2014 22:23

M37a83r37t18i77n 91W69a37l24l18n96e72r 6125510374920

Nas vypravci na to zapomnel...

+1/0
24.6.2014 12:56

J71i32r32k61a 55D10v54o83ř71á79k 4745640303758

Spíš měl výpravčí tolik úřadováním se začínající výlukou, že "vypustil", že už pro tenhle vlak začala. Já bych z toho zčásti obvinil i SŽDC jako celek, že jim při každé pitomosti jede bezpečnost stanice ne na zabezpečovací zařízení ale na "ruční pohon". Je to prý dlouhotrvající problém a teď se ucho utrhlo. Naštěstí ještě levně.

+4/0
24.6.2014 14:26

J91i85ř83í 51E97n37g34l84i39š 1395799515621

Výluky na frekventovaných tratích jsou noční můrou každého výpravčího. Pochybuji, že v jiných zemích správce kolejí nechává veškerou bezpečnost při mimořádných podmínkách na jednom člověku ;-€

+2/0
24.6.2014 16:27

J83a95n 59M15u38c17h18a 8189686482606

"...zda v tom jsou nějaké osobní důvody"

a to by byla polehčující okolnost, nebo přitěžující? :-)

+2/0
24.6.2014 12:52

J36a39n 53M46o96h26y15l17a 6482259209871

Aby se přišlo na to, proč na to skutečně zapomněl a příště se mohly následky takových situací vyloučit či omezit. Nehody vlaků se vyšetřují podobně jako nehody letadel - nípe se prostě do všeho, co by mohlo potenciálně mít nějaký podíl na vině. Jak s tou zprávou naloží dál orgány činné v trestním řízení je těm lidem z Inspekce celkem šumák.

+3/0
24.6.2014 13:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.