Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy nakoupí nové vlaky od Škody. Zaplatí až čtyři miliardy

Společnost Škoda Transportation stojí těsně před podpisem další velké zakázky pro České dráhy. Má jim v příštích letech podle dvou rámcových smluv dodat až 25 elektrických jednotek RegioPanter za více než čtyři miliardy korun. Švýcarský výrobce vlaků Stadler si stěžuje na příliš krátkou dobu pro výrobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60a66r17e93k 64V95y74m40a32z12a73l 5838736392930

Je dobře, že vlaky dodá domácí výrobce...práce pro spousta lidí a hlavně s přidanou hodnotou, lepší než montovna Amazone...R^

0/0
14.7.2014 19:28

M46i82r75o94s70l53a63v 34Z83i32k75m91u28n58d 7679253244283

Co to je za nesmyslný popisek pod tou horní fotkou. Tahle souprava jezdí do Českých Velenic minimálně druhý rok  ...

0/0
1.7.2014 19:08

J38i90ř37í 22D25v64o64ř51á10k 5118923598760

Z čeho to zaplatí?(Zaplatíme?)

0/0
26.6.2014 20:11

J15i78ř17í 89E82r27b94e25n 1603954426337

Z úvěrů, které pak bude splácet z tržeb během nejméně třicetileté životnosti souprav. Stejně jako každá jiná firma. Nikdo nekoupí vlak za hotové jen proto, aby ho pak možná využíval.

+3/0
26.6.2014 20:51

J70a88n 13S56ů81r64a 4865593643442

Dotace, pokud Brusel schválí:)jinak rozprodej majetku, nádraží a tak...

0/−2
26.6.2014 22:14

P48e65t34r 66N20o39v28o53t62n40y 3349542699232

ČD nemají tržby?

0/0
26.6.2014 22:57

J20a67n 84S96ů28r13a 4775933943882

ano...bez úhrady objednatelů 6 miliard ročně, dluhy 28 miliard.

0/−4
26.6.2014 22:58

P53e75t61r 94N27o46v16o10t22n70y 3399502659252

Úhrady objednatelů jsou taky tržba.

+3/0
26.6.2014 23:06

J17a64n 95S16ů43r11a 4985253283892

ano, jen jsem chtěl říct, že tržby jsou nižší, než dluhy.

0/−4
26.6.2014 23:06

P45e24t79r 88N40o61v65o54t70n44y 3229442769332

To je snad naprosto normální, ne?

+2/0
26.6.2014 23:08

J35a26n 33S33ů42r98a 4825683113682

jistě, známka prosperující firmy....

0/−6
26.6.2014 23:23

R88a63d17e71k 59J93a88n38a56t70a 9585136654262

Vy se pokoušíte srovnávat dohromady tržby za časový úsek (za rok, navíc jen část tržeb) a absolutní výši zadlužení v určitém časovém okamžiku?

To přece nedává žádný smysl. Je to zhruba jako byste se pokusil srovnávat vzdálenost a rychlost.

Pokud chcete s něčím srovnávat zadlužení v určitém okamžiku, tak například s hodnotu aktiv v témže okamžiku. A pokud chcete s něčím srovnávat tržby za určitý časový úsek, pak nejlépe s náklady za tentýž časový úsek, a pokud to nutné potřebujete srovnávat s dluhy, tak s náklady na správu dluhu (úroky atd.) za tento časový úsek.

+4/0
27.6.2014 0:29

J68a59n 15H83o79r30a 6127721876

Pane Sůro,vy jste takový pisálek "patlála, matlála"........

+2/0
27.6.2014 17:46

J71i79r27k77a 74D81v29o16ř76á22k 4205980763538

Pan Sůra je tendenční novinář, který chce ČD vždycky vystavit v co nejhorším světle, plete si 6 miliard se 7 miliardami, závazky s dluhy, když ho někdo přitlačí kvůli chybě, reaguje úhybem atd. Přesto si ho ještě važte, v denících je to ještě zdaleka nejinformovanější novinář co se dá najít. Své články má aspoň nějak podložené, kdežto ostatní jedou většínou jen na vlastních dojmech a emocích...

+1/0
30.6.2014 0:45

J93i94r76k55a 83D86v15o74ř32á59k 4165640823938

Skupina ČD má tržby

Pan Sůra chtěl patrně vyjádřit, že ČD mají příliš vysokou "zadluženost", totiž cizí zdroje/aktiva. Firma se zdravými financemi má ten poměr do 50%, Skupina ČD to v roce 2013 přešvihla na 55,8% ve prospěch dalších investic do budoucnosti.

Provozní výnosy měla nějakých 38 mld. Kč, z toho tržby za jízdné v osobce 7 mld, ze známých dlouhodobých smluv k tomu 4 + 8,7 mld.

K tomu Sůrovu "rozprodeji majetku, nádraží a tak": Za rok 2013

- zisk z prodeje pozemků, budov a zařízení a investic do nemovitostí 0,4 mld.

- výnosy z pronájmu: 1,1 mld. - tržby za prodej ostatních služeb: 2,1 mld. Ten prodej "nádraží a tak" není tak významný, jak se novináři tváří, i když to zřejmě jednorázově poskočí na několik miliard.

0/0
30.6.2014 1:31

J98a87n 80S66ů26r74a 4445903413252

Tak si najděte také starší výroční zprávy, kolik majetku se již prodalo. Zrovna loni byl prodej nízký a nebyl splněn plán.

0/0
30.6.2014 20:43

J24i55r37k64a 81D90v54o27ř91á15k 4215880133748

Nejde o loňský prodej. Jde o to, že ten několikamiliardový (snad) letošní není zas až tak světoborný co do financí ČD.

0/0
1.7.2014 14:51

V27i84k81y96r 57B66o70h20u98m35i17l 87S41t53r82a11n19s12k62y 9607408376599

No přeci z těch úžasných zisků co generuje osobní doprava a za které dostávají manažeři tak vysoké odměny, resp. ne zlaté, leč démantové padáčky;-D

0/0
27.6.2014 7:16

M50a92r41e14k 88V71y76m81a19z84a15l 5488406922470

To se chcete pořád vozit v těch hnusných koženkách? Já to fakt nechápu, když se modernizuje, brečíte, když ne tak brečíte takyRv

0/0
14.7.2014 19:17

T42o74m54a14s 56N11o56v92o58t11n44y 3901956188369

Přijde mi zvláštní, dát velkou zakázku firmě, která napadá mé vlastní rozhodnutí, co si kde koupím/zapůjčím pro svou činnost (kauza Škoda vs. ČD (Taurus)).

No jo, ale tady hrají roli trošku jiné věci než v soukromé sféře, holt kapesné je kapesné.

+1/−1
26.6.2014 17:23

K52a43r89e35l 40M14a26z61a81n47e32c 7527975133

Bývá zvykem dát jako podmínku veřejné zakázky, že uchazeč nevede se zadavatelem soudní spory. Pokud je zájem takovou podmínku stanovit.

0/−1
26.6.2014 17:39

J36i15r51k17a 70D68v87o15ř36á80k 4575930983818

Jenže to by ČD neměly žádné vlaky pro výběrka na rychlíky a ztratily by nezanedbatelnou část trhu.

+2/−1
26.6.2014 17:44

J13a54n 80S79ů73r82a 4415703583152

Zákon o veřejných zakázkách neumožňuje takovou firmu vyloučit ze soutěže. Myslím, že nejzajímavější bude ta cena. Podle mých informací Škoda nevěděla, že Stadler nakonec nabídku nepodá..a srovnání s cenou prvních RegioPanterů bude, zvláště z té povedené soutěže se šířkou dveří 1500 mm.

0/0
26.6.2014 22:13

J62a43n 26H22o72r65a 6347571586

To není nic nového pod sluncem,i někteří "vrcholovci ČD" byli nuceně odejiti jen proto,že si dovolili kritizovat Škodovku ,zejména v táhnoucí se kauze homologace ř.380.....

0/0
26.6.2014 22:24

J89a32n 95L92a82k34o48m47ý 7461175195764

Z cizího krev neteče a pokud naopak něco přiteče do vlastního, tak o co jde?

Jen trošku nechápu, že koupí RegioPantery na zastávkové rychlíky z Prahy do Brna v trošku jiné úpravě, když na to by se velmi hodilo to co si objednaly DB.

0/0
27.6.2014 3:46

J45i14r43k58a 36D66v51o78ř24á70k 4645550453548

Co koupily DB se pro české "rychlíky" zas až tolik nehodí. Už jen nadměrnou kapacitou a výkonem.

0/0
30.6.2014 1:40

J37a51n75a 42M70o55l98á45k18o59v17á 7617966556344

Spousta lidi tu nadava, ale je fajn, ze zakazku dostala ceska firma. Ty prachy se vetsinou otoci a utrati tady, takze to stat ve vysledku bude stat mene nez kdyby to dostali svycari.

+8/−2
26.6.2014 15:21

J44a94n 63Č48e37k26a38l 7829625454974

nebude, protože škodovka už je natolik pokřivená neustálým přísunem státních zakázek, že je absolutně nekonkurenceschopná, a podle toho vypadají i ty výrobky...

+6/−8
26.6.2014 15:24

J82i78n43d28ř66i49c56h 38Š95k96o71p13e45k 4625761100945

no oni ani zahraniční firmy nejsou záruka kvalita - vlnící se dálnice (Eurovia) nebo praskající vagony metra od Siemensu jak dva příklady úplně stačí

+9/0
26.6.2014 15:51

M82i51l74a68n 94L53a78š75ť11o17v17k37a 8982684223968

Společnost EUROVIA CS, a. s., dříve Stavby silnic a železnic, a. s., patří k nejvýznamnějším stavebním firmám v České republice a je jedničkou v oblasti dopravního stavitelství.

Prozraďte mi, co je na Eurovii, kromě názvu zahraničního?

+1/−2
26.6.2014 16:06

J71i72n30d11ř89i91c66h 14Š68k58o37p72e90k 4275851590255

já neříká, že to není významná firma

EUROVIAsídlo:92500 Rueil Malmaison, Place De L'Europe 18

Francouzská republika

+7/−1
26.6.2014 16:13

J42i98r21k69a 39D86v34o63ř52á65k 4425480103958

To je jen vaše představa, Škodovka není konkurence neschopná. Dostává i jiné zakázky.

+4/0
26.6.2014 17:49

V37i58k16y73r 89B56o98h15u90m83i70l 10S46t26r16a84n82s30k57y 9217668686109

Ano, napsla jste to zcela přesně DOSTÁVÁ i jiné zakázky.

0/0
27.6.2014 7:18

J37a42n 85S94ů46r46a 4365343643672

aktuální podíl exportních zakázek u Škody je 80%....

0/0
26.6.2014 22:14

M62i98l23a84n 53L94a13š26ť36o18v37k98a 8382504183578

Česká firma z Kypru?;-D;-D;-D

0/−3
26.6.2014 16:03

K67a81r21e90l 87M39a68z57a78n41e14c 7617615683

Výrobní prostory má v čechách, řídí ji češi z čech, zaměstnanci jsou češi, hlavní odbytiště je v čechách, výzkum je v čechách, subdodavateleé v čechách - ale pronajme si schránku na Kypru a hle - podle vás je to hned kyperská, případně analogicky francouzská, německá a kdoví jaka firma...

+5/0
26.6.2014 17:37

J64i58r15k41a 83D26v92o10ř39á35k 4535940403608

Na Kypru je "jen" akcionářská firma, kam putuje zisk, aby se tady neplatilo tolik daní. některé se tu platí stejně. Také se tím zamlží vlastnická struktura.

0/0
26.6.2014 17:51

J72i38r13k44a 85D88v78o53ř23á73k 4785320403648

Čímž samozřejmě neříkám, že by státními nebo skorostátními zakázkami nebyla pokřivená. Kromě toho - na Západ sice také něco dodává, ale celých mašin nebo vlaků jen málo (i když také), spíš jen jejich elektrické vybavení, a tramvaje.

0/0
26.6.2014 18:13

P15e22t90r 51N64i67v52n78i92c96k66ý 3912634675517

To se to nakupuje - za dotace...

0/−6
26.6.2014 15:16

J85o46s92e97f 17K84o50p38e68c74k71y 9884212445

v tomto pripade jsou ty dotace dobre vynalozene a muze na ne dosahnout kazdy dopravce provozujici dopravu verejne sluzby

+6/0
26.6.2014 15:18

T40o61m60a85s 38N93o27v43o12t39n71y 3171936448169

To by ovšem ty dopravce musel někdo do veřejných služeb taky pustit, že:-P

+1/−2
26.6.2014 17:20

J77i93r35k21a 11D37v36o85ř34á32k 4785640833318

Pro kraje už jezdí několik železničních dopravců včetně soukromých.

+3/0
26.6.2014 18:43

J75i92r77k41a 43D62v44o16ř15á35k 4735340513438

Jsou to dotace EU, takže jsem pro.

+2/0
26.6.2014 18:19

J63a36n 10Č90e16k31a90l 7799465774194

A že Škodovce najednou nevadí výběrové řízení, které jiný výrobce rozporuje... Hnus...

+4/−3
26.6.2014 15:14

M17a14t75ú36š 62B58e38n43a21k 9358464932753

Vieš o nejakom výberovom konaní ktoré by firma ktorá ho nevyhrala nenapadla? Ono to tu je totiž dobrým zvykom.

+3/0
26.6.2014 18:56

L59u80k70á71š 88C98v46r76č85e91k 1326974327

Výraz zastávkový rychlík považuji za protimluv.

+6/−2
26.6.2014 14:47

J87i58r61k40a 95D55v10o32ř35á58k 4675790513768

Zastávkový rychlík je samozřejmě blábol, ale pro neinformovanou veřejnost celkem vystihuje skutečnost, že rychlík je něco úplně jiného než expres, je to spíš takové dlouhé regio. Můžete říkat třeba pomalík. :-D

0/−1
26.6.2014 18:47

R45a89d39e18k 26J42a34n40a34t60a 9285906464402

Mně to naopak přijde jako trefné označení.

Vystihuje to fakt, že vlak s určtou frekvencí zastávek a cestovní rychlostí, co u nás jezdí pod názvem "rychlík" (a považuje se za dálkovou dopravu), by na Západě byl v kategorii RE, REX, TER, apod. - prostě regionální doprava.

Navíc je třeba počítat s určitou železniční negramotností čtenářů. Řada lidí by i po cestě IC/EC z Prahy do Brna, řekla že jela "rychlíkem". Takže tímhle se to rozliší.

0/0
26.6.2014 20:40

M42i31r21o53s38l40a69v 78Z81i80k39m89u92n53d 7349323134913

Jenže třeba to, co jezdí ve Francii jako TER poskytuje cestujícímu větší komfort než to, co jezdí na EC v podobě soupravy ČD RailJet ...

0/0
1.7.2014 19:11

J46a31n 11S85ů55r83a 4155643973572

nebo mohu použít také slovo "plívá", jak jsou tyto rychlíky přezdívány:-)

0/0
26.6.2014 22:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.