Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy nakoupí nové vlaky od Škody. Zaplatí až čtyři miliardy

Společnost Škoda Transportation stojí těsně před podpisem další velké zakázky pro České dráhy. Má jim v příštích letech podle dvou rámcových smluv dodat až 25 elektrických jednotek RegioPanter za více než čtyři miliardy korun. Švýcarský výrobce vlaků Stadler si stěžuje na příliš krátkou dobu pro výrobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56a21r26e11k 59V49y88m21a38z16a98l 5188706362170

Je dobře, že vlaky dodá domácí výrobce...práce pro spousta lidí a hlavně s přidanou hodnotou, lepší než montovna Amazone...R^

0/0
14.7.2014 19:28

M96i66r95o81s48l41a90v 95Z68i61k82m17u69n22d 7989493674223

Co to je za nesmyslný popisek pod tou horní fotkou. Tahle souprava jezdí do Českých Velenic minimálně druhý rok  ...

0/0
1.7.2014 19:08

J82i83ř79í 20D73v28o11ř19á50k 5308543318410

Z čeho to zaplatí?(Zaplatíme?)

0/0
26.6.2014 20:11

J97i82ř87í 87E86r36b79e60n 1583864586427

Z úvěrů, které pak bude splácet z tržeb během nejméně třicetileté životnosti souprav. Stejně jako každá jiná firma. Nikdo nekoupí vlak za hotové jen proto, aby ho pak možná využíval.

+3/0
26.6.2014 20:51

J93a89n 37S88ů70r70a 4925253333902

Dotace, pokud Brusel schválí:)jinak rozprodej majetku, nádraží a tak...

0/−2
26.6.2014 22:14

P25e43t78r 64N85o41v27o86t68n63y 3709772939282

ČD nemají tržby?

0/0
26.6.2014 22:57

J82a84n 29S88ů18r34a 4345503853302

ano...bez úhrady objednatelů 6 miliard ročně, dluhy 28 miliard.

0/−4
26.6.2014 22:58

P46e38t40r 47N57o15v30o40t26n64y 3149322129552

Úhrady objednatelů jsou taky tržba.

+3/0
26.6.2014 23:06

J18a91n 90S93ů25r79a 4475743173512

ano, jen jsem chtěl říct, že tržby jsou nižší, než dluhy.

0/−4
26.6.2014 23:06

P68e81t62r 67N89o82v15o93t96n49y 3349472829222

To je snad naprosto normální, ne?

+2/0
26.6.2014 23:08

J66a38n 47S16ů73r71a 4265373753372

jistě, známka prosperující firmy....

0/−6
26.6.2014 23:23

R96a24d18e54k 12J20a23n93a69t57a 9845886244462

Vy se pokoušíte srovnávat dohromady tržby za časový úsek (za rok, navíc jen část tržeb) a absolutní výši zadlužení v určitém časovém okamžiku?

To přece nedává žádný smysl. Je to zhruba jako byste se pokusil srovnávat vzdálenost a rychlost.

Pokud chcete s něčím srovnávat zadlužení v určitém okamžiku, tak například s hodnotu aktiv v témže okamžiku. A pokud chcete s něčím srovnávat tržby za určitý časový úsek, pak nejlépe s náklady za tentýž časový úsek, a pokud to nutné potřebujete srovnávat s dluhy, tak s náklady na správu dluhu (úroky atd.) za tento časový úsek.

+4/0
27.6.2014 0:29

J35a31n 67H64o97r63a 6717941346

Pane Sůro,vy jste takový pisálek "patlála, matlála"........

+2/0
27.6.2014 17:46

J62i55r19k16a 75D57v79o74ř41á83k 4485580453798

Pan Sůra je tendenční novinář, který chce ČD vždycky vystavit v co nejhorším světle, plete si 6 miliard se 7 miliardami, závazky s dluhy, když ho někdo přitlačí kvůli chybě, reaguje úhybem atd. Přesto si ho ještě važte, v denících je to ještě zdaleka nejinformovanější novinář co se dá najít. Své články má aspoň nějak podložené, kdežto ostatní jedou většínou jen na vlastních dojmech a emocích...

+1/0
30.6.2014 0:45

J93i80r12k79a 75D61v93o97ř29á13k 4255480183728

Skupina ČD má tržby

Pan Sůra chtěl patrně vyjádřit, že ČD mají příliš vysokou "zadluženost", totiž cizí zdroje/aktiva. Firma se zdravými financemi má ten poměr do 50%, Skupina ČD to v roce 2013 přešvihla na 55,8% ve prospěch dalších investic do budoucnosti.

Provozní výnosy měla nějakých 38 mld. Kč, z toho tržby za jízdné v osobce 7 mld, ze známých dlouhodobých smluv k tomu 4 + 8,7 mld.

K tomu Sůrovu "rozprodeji majetku, nádraží a tak": Za rok 2013

- zisk z prodeje pozemků, budov a zařízení a investic do nemovitostí 0,4 mld.

- výnosy z pronájmu: 1,1 mld. - tržby za prodej ostatních služeb: 2,1 mld. Ten prodej "nádraží a tak" není tak významný, jak se novináři tváří, i když to zřejmě jednorázově poskočí na několik miliard.

0/0
30.6.2014 1:31

J62a64n 80S12ů44r67a 4985483353622

Tak si najděte také starší výroční zprávy, kolik majetku se již prodalo. Zrovna loni byl prodej nízký a nebyl splněn plán.

0/0
30.6.2014 20:43

J43i28r37k73a 46D39v77o66ř40á50k 4645830323118

Nejde o loňský prodej. Jde o to, že ten několikamiliardový (snad) letošní není zas až tak světoborný co do financí ČD.

0/0
1.7.2014 14:51

V77i96k15y58r 40B69o96h13u94m24i93l 38S49t79r59a96n53s41k46y 9837518126259

No přeci z těch úžasných zisků co generuje osobní doprava a za které dostávají manažeři tak vysoké odměny, resp. ne zlaté, leč démantové padáčky;-D

0/0
27.6.2014 7:16

M63a29r62e71k 74V83y34m49a60z86a82l 5968846362390

To se chcete pořád vozit v těch hnusných koženkách? Já to fakt nechápu, když se modernizuje, brečíte, když ne tak brečíte takyRv

0/0
14.7.2014 19:17

T50o32m67a29s 33N98o33v65o79t79n22y 3981146798429

Přijde mi zvláštní, dát velkou zakázku firmě, která napadá mé vlastní rozhodnutí, co si kde koupím/zapůjčím pro svou činnost (kauza Škoda vs. ČD (Taurus)).

No jo, ale tady hrají roli trošku jiné věci než v soukromé sféře, holt kapesné je kapesné.

+1/−1
26.6.2014 17:23

K30a85r23e76l 52M85a65z84a72n63e43c 7367215403

Bývá zvykem dát jako podmínku veřejné zakázky, že uchazeč nevede se zadavatelem soudní spory. Pokud je zájem takovou podmínku stanovit.

0/−1
26.6.2014 17:39

J64i53r30k55a 31D72v27o60ř52á77k 4585830483498

Jenže to by ČD neměly žádné vlaky pro výběrka na rychlíky a ztratily by nezanedbatelnou část trhu.

+2/−1
26.6.2014 17:44

J72a70n 14S90ů29r74a 4735163543972

Zákon o veřejných zakázkách neumožňuje takovou firmu vyloučit ze soutěže. Myslím, že nejzajímavější bude ta cena. Podle mých informací Škoda nevěděla, že Stadler nakonec nabídku nepodá..a srovnání s cenou prvních RegioPanterů bude, zvláště z té povedené soutěže se šířkou dveří 1500 mm.

0/0
26.6.2014 22:13

J70a53n 77H68o34r91a 6227671676

To není nic nového pod sluncem,i někteří "vrcholovci ČD" byli nuceně odejiti jen proto,že si dovolili kritizovat Škodovku ,zejména v táhnoucí se kauze homologace ř.380.....

0/0
26.6.2014 22:24

J22a59n 34L90a35k85o29m88ý 7511375395374

Z cizího krev neteče a pokud naopak něco přiteče do vlastního, tak o co jde?

Jen trošku nechápu, že koupí RegioPantery na zastávkové rychlíky z Prahy do Brna v trošku jiné úpravě, když na to by se velmi hodilo to co si objednaly DB.

0/0
27.6.2014 3:46

J12i23r93k80a 80D43v67o62ř14á85k 4665810763778

Co koupily DB se pro české "rychlíky" zas až tolik nehodí. Už jen nadměrnou kapacitou a výkonem.

0/0
30.6.2014 1:40

J62a48n34a 47M84o19l45á34k24o57v47á 7837846116764

Spousta lidi tu nadava, ale je fajn, ze zakazku dostala ceska firma. Ty prachy se vetsinou otoci a utrati tady, takze to stat ve vysledku bude stat mene nez kdyby to dostali svycari.

+8/−2
26.6.2014 15:21

J47a44n 77Č51e84k75a71l 7969345654394

nebude, protože škodovka už je natolik pokřivená neustálým přísunem státních zakázek, že je absolutně nekonkurenceschopná, a podle toho vypadají i ty výrobky...

+6/−8
26.6.2014 15:24

J17i80n11d40ř81i55c38h 85Š60k80o14p41e90k 4145221540745

no oni ani zahraniční firmy nejsou záruka kvalita - vlnící se dálnice (Eurovia) nebo praskající vagony metra od Siemensu jak dva příklady úplně stačí

+9/0
26.6.2014 15:51

M20i95l78a66n 30L27a36š43ť81o15v14k79a 8372814943408

Společnost EUROVIA CS, a. s., dříve Stavby silnic a železnic, a. s., patří k nejvýznamnějším stavebním firmám v České republice a je jedničkou v oblasti dopravního stavitelství.

Prozraďte mi, co je na Eurovii, kromě názvu zahraničního?

+1/−2
26.6.2014 16:06

J13i18n15d51ř67i29c60h 32Š14k95o44p55e39k 4645961190655

já neříká, že to není významná firma

EUROVIAsídlo:92500 Rueil Malmaison, Place De L'Europe 18

Francouzská republika

+7/−1
26.6.2014 16:13

J75i28r66k45a 21D80v47o29ř35á77k 4755100133658

To je jen vaše představa, Škodovka není konkurence neschopná. Dostává i jiné zakázky.

+4/0
26.6.2014 17:49

V49i11k33y85r 62B53o34h23u87m91i81l 32S73t87r70a46n71s48k38y 9617708466829

Ano, napsla jste to zcela přesně DOSTÁVÁ i jiné zakázky.

0/0
27.6.2014 7:18

J58a64n 87S78ů72r91a 4295573653632

aktuální podíl exportních zakázek u Škody je 80%....

0/0
26.6.2014 22:14

M94i20l69a75n 20L71a94š77ť82o45v44k71a 8322194103568

Česká firma z Kypru?;-D;-D;-D

0/−3
26.6.2014 16:03

K85a49r23e39l 66M82a89z45a44n16e88c 7617155653

Výrobní prostory má v čechách, řídí ji češi z čech, zaměstnanci jsou češi, hlavní odbytiště je v čechách, výzkum je v čechách, subdodavateleé v čechách - ale pronajme si schránku na Kypru a hle - podle vás je to hned kyperská, případně analogicky francouzská, německá a kdoví jaka firma...

+5/0
26.6.2014 17:37

J31i37r86k21a 13D21v59o74ř76á70k 4545260353738

Na Kypru je "jen" akcionářská firma, kam putuje zisk, aby se tady neplatilo tolik daní. některé se tu platí stejně. Také se tím zamlží vlastnická struktura.

0/0
26.6.2014 17:51

J59i49r64k41a 92D33v78o89ř90á82k 4725580743628

Čímž samozřejmě neříkám, že by státními nebo skorostátními zakázkami nebyla pokřivená. Kromě toho - na Západ sice také něco dodává, ale celých mašin nebo vlaků jen málo (i když také), spíš jen jejich elektrické vybavení, a tramvaje.

0/0
26.6.2014 18:13

P86e58t65r 39N55i55v58n33i67c21k59ý 3352794245947

To se to nakupuje - za dotace...

0/−6
26.6.2014 15:16

J96o13s91e32f 50K80o13p23e65c81k25y 9744472635

v tomto pripade jsou ty dotace dobre vynalozene a muze na ne dosahnout kazdy dopravce provozujici dopravu verejne sluzby

+6/0
26.6.2014 15:18

T37o45m49a34s 10N18o47v24o97t66n11y 3151486888389

To by ovšem ty dopravce musel někdo do veřejných služeb taky pustit, že:-P

+1/−2
26.6.2014 17:20

J60i77r38k80a 85D97v60o32ř76á70k 4495300763498

Pro kraje už jezdí několik železničních dopravců včetně soukromých.

+3/0
26.6.2014 18:43

J64i17r90k30a 87D27v85o58ř26á42k 4105950393118

Jsou to dotace EU, takže jsem pro.

+2/0
26.6.2014 18:19

J85a82n 60Č51e52k44a36l 7109395754864

A že Škodovce najednou nevadí výběrové řízení, které jiný výrobce rozporuje... Hnus...

+4/−3
26.6.2014 15:14

M41a59t73ú10š 13B33e67n81a16k 9178464232873

Vieš o nejakom výberovom konaní ktoré by firma ktorá ho nevyhrala nenapadla? Ono to tu je totiž dobrým zvykom.

+3/0
26.6.2014 18:56

L62u40k22á28š 77C42v50r83č22e76k 1706354287

Výraz zastávkový rychlík považuji za protimluv.

+6/−2
26.6.2014 14:47

J15i93r75k20a 87D30v58o69ř23á27k 4815340573598

Zastávkový rychlík je samozřejmě blábol, ale pro neinformovanou veřejnost celkem vystihuje skutečnost, že rychlík je něco úplně jiného než expres, je to spíš takové dlouhé regio. Můžete říkat třeba pomalík. :-D

0/−1
26.6.2014 18:47

R92a87d92e87k 97J30a30n39a34t66a 9935596544632

Mně to naopak přijde jako trefné označení.

Vystihuje to fakt, že vlak s určtou frekvencí zastávek a cestovní rychlostí, co u nás jezdí pod názvem "rychlík" (a považuje se za dálkovou dopravu), by na Západě byl v kategorii RE, REX, TER, apod. - prostě regionální doprava.

Navíc je třeba počítat s určitou železniční negramotností čtenářů. Řada lidí by i po cestě IC/EC z Prahy do Brna, řekla že jela "rychlíkem". Takže tímhle se to rozliší.

0/0
26.6.2014 20:40

M20i70r34o54s94l19a57v 57Z93i85k57m75u98n69d 7799153634673

Jenže třeba to, co jezdí ve Francii jako TER poskytuje cestujícímu větší komfort než to, co jezdí na EC v podobě soupravy ČD RailJet ...

0/0
1.7.2014 19:11

J84a53n 57S95ů23r55a 4495953933482

nebo mohu použít také slovo "plívá", jak jsou tyto rychlíky přezdívány:-)

0/0
26.6.2014 22:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.