Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy nakoupí nové vlaky od Škody. Zaplatí až čtyři miliardy

Společnost Škoda Transportation stojí těsně před podpisem další velké zakázky pro České dráhy. Má jim v příštích letech podle dvou rámcových smluv dodat až 25 elektrických jednotek RegioPanter za více než čtyři miliardy korun. Švýcarský výrobce vlaků Stadler si stěžuje na příliš krátkou dobu pro výrobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M67a67r44e61k 24V76y75m84a16z41a39l 5128316662600

Je dobře, že vlaky dodá domácí výrobce...práce pro spousta lidí a hlavně s přidanou hodnotou, lepší než montovna Amazone...R^

0/0
14.7.2014 19:28

M46i80r59o17s78l78a14v 28Z64i89k51m61u75n66d 7609193174763

Co to je za nesmyslný popisek pod tou horní fotkou. Tahle souprava jezdí do Českých Velenic minimálně druhý rok  ...

0/0
1.7.2014 19:08

J24i22ř76í 30D15v77o35ř36á92k 5718803658250

Z čeho to zaplatí?(Zaplatíme?)

0/0
26.6.2014 20:11

J11i25ř92í 40E23r71b56e34n 1893874876397

Z úvěrů, které pak bude splácet z tržeb během nejméně třicetileté životnosti souprav. Stejně jako každá jiná firma. Nikdo nekoupí vlak za hotové jen proto, aby ho pak možná využíval.

+3/0
26.6.2014 20:51

J43a59n 86S34ů32r40a 4745783913232

Dotace, pokud Brusel schválí:)jinak rozprodej majetku, nádraží a tak...

0/−2
26.6.2014 22:14

P88e45t34r 13N39o11v11o53t77n35y 3919192859462

ČD nemají tržby?

0/0
26.6.2014 22:57

J73a50n 67S77ů93r15a 4665863863412

ano...bez úhrady objednatelů 6 miliard ročně, dluhy 28 miliard.

0/−4
26.6.2014 22:58

P27e47t91r 75N15o47v57o35t50n32y 3329782519772

Úhrady objednatelů jsou taky tržba.

+3/0
26.6.2014 23:06

J47a53n 94S88ů86r44a 4615183663772

ano, jen jsem chtěl říct, že tržby jsou nižší, než dluhy.

0/−4
26.6.2014 23:06

P47e84t65r 33N20o24v29o82t77n46y 3259962829632

To je snad naprosto normální, ne?

+2/0
26.6.2014 23:08

J60a11n 29S54ů60r60a 4955513283882

jistě, známka prosperující firmy....

0/−6
26.6.2014 23:23

R36a26d67e23k 91J96a54n82a84t82a 9195376984722

Vy se pokoušíte srovnávat dohromady tržby za časový úsek (za rok, navíc jen část tržeb) a absolutní výši zadlužení v určitém časovém okamžiku?

To přece nedává žádný smysl. Je to zhruba jako byste se pokusil srovnávat vzdálenost a rychlost.

Pokud chcete s něčím srovnávat zadlužení v určitém okamžiku, tak například s hodnotu aktiv v témže okamžiku. A pokud chcete s něčím srovnávat tržby za určitý časový úsek, pak nejlépe s náklady za tentýž časový úsek, a pokud to nutné potřebujete srovnávat s dluhy, tak s náklady na správu dluhu (úroky atd.) za tento časový úsek.

+4/0
27.6.2014 0:29

J68a26n 22H18o59r67a 6987101376

Pane Sůro,vy jste takový pisálek "patlála, matlála"........

+2/0
27.6.2014 17:46

J96i15r33k82a 60D87v22o26ř86á87k 4245150313868

Pan Sůra je tendenční novinář, který chce ČD vždycky vystavit v co nejhorším světle, plete si 6 miliard se 7 miliardami, závazky s dluhy, když ho někdo přitlačí kvůli chybě, reaguje úhybem atd. Přesto si ho ještě važte, v denících je to ještě zdaleka nejinformovanější novinář co se dá najít. Své články má aspoň nějak podložené, kdežto ostatní jedou většínou jen na vlastních dojmech a emocích...

+1/0
30.6.2014 0:45

J13i25r64k54a 27D52v10o77ř77á91k 4905550873908

Skupina ČD má tržby

Pan Sůra chtěl patrně vyjádřit, že ČD mají příliš vysokou "zadluženost", totiž cizí zdroje/aktiva. Firma se zdravými financemi má ten poměr do 50%, Skupina ČD to v roce 2013 přešvihla na 55,8% ve prospěch dalších investic do budoucnosti.

Provozní výnosy měla nějakých 38 mld. Kč, z toho tržby za jízdné v osobce 7 mld, ze známých dlouhodobých smluv k tomu 4 + 8,7 mld.

K tomu Sůrovu "rozprodeji majetku, nádraží a tak": Za rok 2013

- zisk z prodeje pozemků, budov a zařízení a investic do nemovitostí 0,4 mld.

- výnosy z pronájmu: 1,1 mld. - tržby za prodej ostatních služeb: 2,1 mld. Ten prodej "nádraží a tak" není tak významný, jak se novináři tváří, i když to zřejmě jednorázově poskočí na několik miliard.

0/0
30.6.2014 1:31

J79a38n 19S38ů67r26a 4665843933912

Tak si najděte také starší výroční zprávy, kolik majetku se již prodalo. Zrovna loni byl prodej nízký a nebyl splněn plán.

0/0
30.6.2014 20:43

J30i10r34k93a 95D20v21o83ř54á21k 4905300563528

Nejde o loňský prodej. Jde o to, že ten několikamiliardový (snad) letošní není zas až tak světoborný co do financí ČD.

0/0
1.7.2014 14:51

V43i54k20y53r 15B54o15h68u95m66i38l 95S18t84r94a91n29s85k57y 9797608356329

No přeci z těch úžasných zisků co generuje osobní doprava a za které dostávají manažeři tak vysoké odměny, resp. ne zlaté, leč démantové padáčky;-D

0/0
27.6.2014 7:16

M10a53r82e94k 80V43y13m45a67z47a87l 5818256822210

To se chcete pořád vozit v těch hnusných koženkách? Já to fakt nechápu, když se modernizuje, brečíte, když ne tak brečíte takyRv

0/0
14.7.2014 19:17

T74o50m85a74s 93N64o97v39o81t24n74y 3691256978119

Přijde mi zvláštní, dát velkou zakázku firmě, která napadá mé vlastní rozhodnutí, co si kde koupím/zapůjčím pro svou činnost (kauza Škoda vs. ČD (Taurus)).

No jo, ale tady hrají roli trošku jiné věci než v soukromé sféře, holt kapesné je kapesné.

+1/−1
26.6.2014 17:23

K69a93r63e93l 83M31a14z11a32n73e25c 7327355603

Bývá zvykem dát jako podmínku veřejné zakázky, že uchazeč nevede se zadavatelem soudní spory. Pokud je zájem takovou podmínku stanovit.

0/−1
26.6.2014 17:39

J49i46r17k19a 14D12v45o15ř20á48k 4565150873848

Jenže to by ČD neměly žádné vlaky pro výběrka na rychlíky a ztratily by nezanedbatelnou část trhu.

+2/−1
26.6.2014 17:44

J64a97n 28S37ů74r52a 4495863213302

Zákon o veřejných zakázkách neumožňuje takovou firmu vyloučit ze soutěže. Myslím, že nejzajímavější bude ta cena. Podle mých informací Škoda nevěděla, že Stadler nakonec nabídku nepodá..a srovnání s cenou prvních RegioPanterů bude, zvláště z té povedené soutěže se šířkou dveří 1500 mm.

0/0
26.6.2014 22:13

J29a27n 89H28o80r72a 6717901816

To není nic nového pod sluncem,i někteří "vrcholovci ČD" byli nuceně odejiti jen proto,že si dovolili kritizovat Škodovku ,zejména v táhnoucí se kauze homologace ř.380.....

0/0
26.6.2014 22:24

J16a55n 63L35a33k18o87m95ý 7661575575834

Z cizího krev neteče a pokud naopak něco přiteče do vlastního, tak o co jde?

Jen trošku nechápu, že koupí RegioPantery na zastávkové rychlíky z Prahy do Brna v trošku jiné úpravě, když na to by se velmi hodilo to co si objednaly DB.

0/0
27.6.2014 3:46

J44i74r98k23a 47D18v27o14ř96á84k 4955950293978

Co koupily DB se pro české "rychlíky" zas až tolik nehodí. Už jen nadměrnou kapacitou a výkonem.

0/0
30.6.2014 1:40

J82a82n28a 24M90o66l82á43k95o12v57á 7517636126514

Spousta lidi tu nadava, ale je fajn, ze zakazku dostala ceska firma. Ty prachy se vetsinou otoci a utrati tady, takze to stat ve vysledku bude stat mene nez kdyby to dostali svycari.

+8/−2
26.6.2014 15:21

J44a60n 90Č53e72k70a42l 7549535814594

nebude, protože škodovka už je natolik pokřivená neustálým přísunem státních zakázek, že je absolutně nekonkurenceschopná, a podle toho vypadají i ty výrobky...

+6/−8
26.6.2014 15:24

J34i82n64d12ř58i77c38h 36Š87k89o23p83e38k 4435911770915

no oni ani zahraniční firmy nejsou záruka kvalita - vlnící se dálnice (Eurovia) nebo praskající vagony metra od Siemensu jak dva příklady úplně stačí

+9/0
26.6.2014 15:51

M65i27l44a59n 74L49a94š43ť61o45v38k53a 8202214853688

Společnost EUROVIA CS, a. s., dříve Stavby silnic a železnic, a. s., patří k nejvýznamnějším stavebním firmám v České republice a je jedničkou v oblasti dopravního stavitelství.

Prozraďte mi, co je na Eurovii, kromě názvu zahraničního?

+1/−2
26.6.2014 16:06

J84i33n18d22ř47i55c92h 84Š73k24o55p69e76k 4695431360495

já neříká, že to není významná firma

EUROVIAsídlo:92500 Rueil Malmaison, Place De L'Europe 18

Francouzská republika

+7/−1
26.6.2014 16:13

J76i61r26k41a 88D33v88o62ř63á44k 4755900593468

To je jen vaše představa, Škodovka není konkurence neschopná. Dostává i jiné zakázky.

+4/0
26.6.2014 17:49

V12i71k52y74r 54B92o67h56u15m95i14l 80S63t30r29a15n74s60k83y 9757848456909

Ano, napsla jste to zcela přesně DOSTÁVÁ i jiné zakázky.

0/0
27.6.2014 7:18

J85a67n 90S28ů88r57a 4915393503962

aktuální podíl exportních zakázek u Škody je 80%....

0/0
26.6.2014 22:14

M33i95l33a74n 96L90a61š94ť83o92v68k36a 8922284183978

Česká firma z Kypru?;-D;-D;-D

0/−3
26.6.2014 16:03

K42a24r70e25l 98M62a35z86a17n82e68c 7347765373

Výrobní prostory má v čechách, řídí ji češi z čech, zaměstnanci jsou češi, hlavní odbytiště je v čechách, výzkum je v čechách, subdodavateleé v čechách - ale pronajme si schránku na Kypru a hle - podle vás je to hned kyperská, případně analogicky francouzská, německá a kdoví jaka firma...

+5/0
26.6.2014 17:37

J25i47r21k51a 22D33v94o18ř51á85k 4855840323498

Na Kypru je "jen" akcionářská firma, kam putuje zisk, aby se tady neplatilo tolik daní. některé se tu platí stejně. Také se tím zamlží vlastnická struktura.

0/0
26.6.2014 17:51

J17i92r98k64a 35D69v49o92ř96á35k 4365170963698

Čímž samozřejmě neříkám, že by státními nebo skorostátními zakázkami nebyla pokřivená. Kromě toho - na Západ sice také něco dodává, ale celých mašin nebo vlaků jen málo (i když také), spíš jen jejich elektrické vybavení, a tramvaje.

0/0
26.6.2014 18:13

P48e19t82r 77N36i58v25n40i20c54k17ý 3662854195287

To se to nakupuje - za dotace...

0/−6
26.6.2014 15:16

J61o73s23e75f 50K64o66p75e74c35k22y 9124552975

v tomto pripade jsou ty dotace dobre vynalozene a muze na ne dosahnout kazdy dopravce provozujici dopravu verejne sluzby

+6/0
26.6.2014 15:18

T27o54m85a95s 87N21o80v46o76t12n54y 3231576768679

To by ovšem ty dopravce musel někdo do veřejných služeb taky pustit, že:-P

+1/−2
26.6.2014 17:20

J53i80r61k82a 17D86v16o73ř43á83k 4935970543268

Pro kraje už jezdí několik železničních dopravců včetně soukromých.

+3/0
26.6.2014 18:43

J11i60r33k13a 38D63v55o88ř22á98k 4225400503918

Jsou to dotace EU, takže jsem pro.

+2/0
26.6.2014 18:19

J75a98n 48Č19e52k28a97l 7669675314924

A že Škodovce najednou nevadí výběrové řízení, které jiný výrobce rozporuje... Hnus...

+4/−3
26.6.2014 15:14

M25a19t66ú79š 32B53e36n86a48k 9318844522613

Vieš o nejakom výberovom konaní ktoré by firma ktorá ho nevyhrala nenapadla? Ono to tu je totiž dobrým zvykom.

+3/0
26.6.2014 18:56

L33u72k39á88š 34C72v69r18č73e75k 1326504187

Výraz zastávkový rychlík považuji za protimluv.

+6/−2
26.6.2014 14:47

J93i58r44k72a 82D62v66o44ř16á69k 4405780543298

Zastávkový rychlík je samozřejmě blábol, ale pro neinformovanou veřejnost celkem vystihuje skutečnost, že rychlík je něco úplně jiného než expres, je to spíš takové dlouhé regio. Můžete říkat třeba pomalík. :-D

0/−1
26.6.2014 18:47

R89a85d23e15k 36J76a62n65a89t93a 9345376774962

Mně to naopak přijde jako trefné označení.

Vystihuje to fakt, že vlak s určtou frekvencí zastávek a cestovní rychlostí, co u nás jezdí pod názvem "rychlík" (a považuje se za dálkovou dopravu), by na Západě byl v kategorii RE, REX, TER, apod. - prostě regionální doprava.

Navíc je třeba počítat s určitou železniční negramotností čtenářů. Řada lidí by i po cestě IC/EC z Prahy do Brna, řekla že jela "rychlíkem". Takže tímhle se to rozliší.

0/0
26.6.2014 20:40

M30i54r11o91s13l98a13v 28Z91i88k86m22u69n98d 7669383324293

Jenže třeba to, co jezdí ve Francii jako TER poskytuje cestujícímu větší komfort než to, co jezdí na EC v podobě soupravy ČD RailJet ...

0/0
1.7.2014 19:11

J93a92n 25S88ů83r88a 4195443803272

nebo mohu použít také slovo "plívá", jak jsou tyto rychlíky přezdívány:-)

0/0
26.6.2014 22:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.