Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České ekonomice se daří, tuzemská doprava ve čtvrtletí zesílila výkon

Zlepšující se kondici tuzemské ekonomiky potvrzují další čísla, která přímo odrážejí každodenní dění v Česku. Po letech slabší poptávky zažívají mimořádně silný rok dopravní společnosti. Kamionoví přepravci hlásí nejlepší čísla za posledních deset let, ode dna se odrazila i železniční nákladní doprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33i31r19o69s39l37a11v 87Š37i26m36k17o 7665643982355

Jenže solidně roste i Německo a jiní. Takže se nám stále vzdalují :-/

0/0
1.7.2014 11:01

D59a48v53i42d 10B49r31u29c86k46n82e89r 5302534449405

Teď si to přečtou levičáci vedení krákoravým slovenským populistickým diletanským oligarchou, který o makroekonomii ví zrovna tolik, co socialističtí ministři hospodářství (a teď do mně - je schopný, ´má´ty největší firmy), a začnou ječet, jak se všem  úspěšným mají zdanit příjmy, jak se mají dovybrat  daně, a jak se má začít ´investovat´do infrastruktury, kde samozřejmě rozkrádačky tamních krajanů obvykle převyšují výši investice samotné. Koncem roku potom budou naříkat, jak to že zase roste státní dluh.

0/0
1.7.2014 9:11

M81i11r79o60s43l84a68v 30Š76i82m12k49o 7695283372285

V každém případě Babiš moc dobře ví, jak a kde se krade. Na to právě makroekonomem být nemusí. Naopak, je z terénu a má v lecčems praxi :-)

0/0
1.7.2014 11:04
Foto

M61i16r94o11s72l77a53v 82Z98a89p81l91e54t21a67l 3837815948343

Článek se snaží působit odborně ale je lživý. Například v článku se píše, že silniční doprava není zpoplatněna od kilometru a že na mýtu se nevydělává, protože na ekologické vozy jsou slevy. To je snad logické, že na ekologické vozy jsou slevy, ne? proč bych je jinak nakupoval???? Jsou to systémy drahé, v kamionech i poruchové s omezenou životností a pro dopravce by byly daleko výhodnější typy starší - kdyby nebyly slevy na mýto. Buď chceme ekologii, nebo zisk. A zpoplatněný je každý kilometr kamionu, říká se tomu spotřební daň z nafty - kdy de fakto půl ceny nafty tvoří tato daň a na ujetí každého kilometru potřebuje auto asi 0,3-0,5l tohoto velmi zdaněného paliva. Takže s každým kilometrem, na silnici i mimo ni stát inkasuje. Je nějaká podobná daň na elektřinu, kterou se pohánějí vlaky????

0/0
1.7.2014 8:23

J64a83n 47S91ů74r78a 4325653263472

Logické to jistě je, že na ekologické vozy jsou slevy. Jen ty slevy se nastavovaly v době, kdy Euro 5 a Euro 6 byly spíše výjimečné, teď jsou při nákupu nového kamionu povinné Euro 6. Česko má výrazně větší slevu za E5 a E6, než je v jiných zemích. Co se opotřebení vozovky týče, je stejné, jako když po něm jede kamion s Euro 1 jako s Euro 6.  Spotřební daň z natfy platí i dieselové vlaky, elektrické pro změnu platí poplatek za OZE - pro zajímavost, u ČD to bylo loni několik set milionů korun.

+2/0
1.7.2014 9:44

J80i59r67k19a 64D37v23o58ř43á67k 4145570963608

Zajímavé, ta OZE mě nenapadla, i když je to vlastně "logické".

0/0
1.7.2014 14:32

B53e12n 76P75a65v25k28a 1677733937721

Podívám se na ČSÚ. Hned úvodní strana a statistika. HDP +2,5 %, průmyslová výroba +7,7 %, stavební +8 %. Ale výběr daní je stejný a nikdo nikomu nepřidá. Tj. terciér úplně zabitý. To je Bangladéš, ne?

0/0
1.7.2014 8:07

J43i23r23k29a 31D49v22o36ř44á27k 4395240813888

Leckdo asi ještě odepisuje ztráty.

0/0
1.7.2014 14:34

J82i53ř34í 47H37o30r17á86k 9858485711

Až řidiči těchto přepravních společností nebudou mít základní plat od 8-mi do 10-ti tisíc, pak může někdo tvrdit, že se české ekonomice daří.

0/0
1.7.2014 7:55

D10a11v29i22d 85B73r46u30c23k98n38e22r 5282904309615

České ekonomice se prostě daří. A paradoxně to nebude znamenat zásadní úbytek nezaměstnaných, neboť ekonomika se specializuje a spousta lidí už na ní se svými omezenými schopnostmi adaptace prostě nemá.

Řidiči kamionů si nevydělávají zle, kolem 35 000 za měsíc po započtení všech benefitů, je to ale tvrdá dřina s minimální možností osobního života.

+1/0
1.7.2014 9:19

J14i52ř49í 45S67t69e54i94e35r 4191384856345

Investoři mají o naši zemi zájem, chtějí tu za miliardy postavit fabriky. Teď je důležité investovat do infrastruktury a podpořit podnikání.  Hlavně neškrtit rozpočet jak to dělal pan Kalousek.  Každá dobře investovaná koruna se třikrát vrátí.

0/0
1.7.2014 7:55

J52a34n 83T17o70m27a39n 8354911497104

Lepší by bylo dopravovat toho co možná nejméně.  To je jako za socialismu, kdy jsme se chlubili výrobou oceli na jednoho obyvatele. A dneska zase pro změnu vozíme vagony sirek pochybné kvality z Číny...

0/0
1.7.2014 7:42

V80a73c85l34a80v 92M35e78d94e47k 5381702475585

tak zrovna ta ocel měla dobré prodeje i v krizi, narozdíl od automobilovéího průmyslu

0/−1
1.7.2014 7:54

D27a22v26i96d 94B36r45u78c31k83n49e72r 5212314939945

Asi žijete v jiné zemi. Výroba oceli v této zemi je dlouhodobě nerentabilní, oceláři leckde nemají ani na mzdy.

0/0
1.7.2014 9:12

M87a22r13t49i64n 92M82a30i24k41s82n58a90r 3864243638452

Z Indie :) treba nejznamejsi Made in Czech maji ze zadu napsano Made in India :D

0/0
1.7.2014 9:43

V57í52t15ě23z38s96l23a64v 12K52l12o83z17í80k 3141839104587

[>-]Ano, přepravy rostou, fronty kamionů na nakládku v práci se prudlužují...., a co se týče MHD, pokles je, ono vemte si můj případ, standartně jezdím do práce autem, nebo se podělím s kolegou o náklady a jedeme spolu jeho vozem, pokud ovšem pojedu náhodně MHD, pro mne úspora dělá asi 10% oproti autu, takže pokud bude růst dále cena jízdného, vyhrává prostě pohodlí vlastního auta. Bohužel sobecká a smutná realita politiky města a podpory MHD v Ostravě. Přitom poklesem cestujících se sníži výběr jízdného, no tak opět zdražíme, začarovaný kruh, chci MHD za směšnou cenu, nejlépe zdarma, peněz co se v Ostravě rozkrade je dost.[>-]

+1/0
1.7.2014 6:13

A26n66t97o93n33í38n 95V82á62c52l85a87v43í69k 9849371631788

Jsme jen transitní země, kde se přestalo vyrábět a jen koukáme.........Všechno dovážíme takže asi se ti dopravci odrazili od země.  ( české ekonomice se daří ? ) ;-D;-D;-D

+3/0
1.7.2014 2:18

V87i80k59t24o89r 84V61e50s80e45l16ý 5605783734895

Ale to přece není pravda, že se zde nic nevyrábí.

+1/0
1.7.2014 6:57

J38i96r95k46a 63D28v76o27ř54á43k 4695770243188

Tranzitní kamioňáci nebývají z ČR, takže to nebude správná úvaha.

0/0
1.7.2014 14:42

J42a97n 79R26e35n94d28a 1979112769233

Že by už zase změnili metodiku?

0/0
30.6.2014 22:28

J41a82n 57R59e75n12d73a 1219962159713

Že by už zapršelo a uschlo?;-)

0/0
30.6.2014 22:27

P88a89v10e59l 21S63o14b80o30t16k47a 5410484

Jak jsme na tom ve skutečnosti:

Gross domestic product at market prices At current prices

2007          2008        2009         2010         2011         2012          2013 

131908.6 154269.7 142197.0 149932.0 155486.0 152925.6 149491.1 

http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/refreshTableAction.do;jsessionid=9ea7d07d30e836163a00675f4e069b53a380ee831eb0.e34OaN8PchaTby0Lc3aNchuNa3eSe0?tab=table&plugin=1&pcode=tec00001&language=en

Tj. HDP Česka je dnes na pod úrovní roku 2008

+3/0
30.6.2014 22:21

B46e35n 43P53a77v71k40a 1957293337311

Ano, opravdu je to tak. Samozřejmě nominálně jsme na tom lépe, ale v tržních cenách (market prices) jsme na tom tak, jak jste napsal.

0/0
1.7.2014 8:03

K45a29r66e77l 41C94h65r26a13s70t19i89n26a 4743834640925

Ekonomiku čeká do 4 až 5 let další propad. Z nedávné recese si nevzala žádné poučení, je třeba ji podstatně restrukturalizovat, v této podobě nemá naději na překonání dalších překážek. Musí dojít k vyššímu angažování státu, čímž nemyslím znárodňování, ale zásahy potřebné k regulaci chodu.

+2/0
30.6.2014 22:12

O30n56d16ř92e50j 18L23o50š67o30t43h 9350742744682

Možná ano, možná ne, chci však připomenout, že podle prognostiků měla další vlna krize už přijít a zatim je to pořád v nedohlednu. Tihle prognostici bude pořád tvrdit, že za rok to přijde, za rok to přijde a až to přijde za 50 let, tak řeknou, že to tvrdili celou dobu :-)

0/0
30.6.2014 23:23

V66i77k24t91o96r 36V48e34s50e31l38ý 5775373454265

I rozbité hodiny ukazují 2x za den správný čas...

0/0
1.7.2014 6:57

V77a93c16l46a75v 71M26e38d93e20k 5531372725745

s naší ekonomikou můžete dělat co chcete, ale bohužel je příliš závislá na ekonomice okolních států.

0/0
1.7.2014 7:52

J32i90r38k94a 49D33v48o60ř90á66k 4665800323658

Ano, s ekonomikou EU jsme na jedné lodi ať tu euro máme nebo ne. Když euro klesá, koruna klesá také - ale dvakrát rychleji, protože je "malá" a tedy rizikovější.

0/0
1.7.2014 13:09

J71i21ř40í 84S15t51e51i48e28r 4371984966495

Tak to je dobrá zpráva pro všechny občany, po dlouhé době růst ekonomiky, snižování nezaměstnanosti a snižování míry státního dluhu vůči HDP.

+1/0
30.6.2014 22:05

P49a29v81e53l 97S75ý59k28o40r10a 7827862217771

Vysoke dovozy vyrobku a potravin indikuji zde blahobyt. Nebo indukují ? [>-]

+4/0
30.6.2014 21:03

P27a12v48e79l 93S49ý60k66o81r79a 7677322317321

zkratka se menime na prvobytne blahobytnou společnost.

0/0
30.6.2014 21:04

M82i71l10o94s52l82a98v 40M19l23a67d15y 1713471404212

Svaz cestujících ve veřejné dopravě, to je jako co? ;-D Rozhodně mě tedy ten pán nezastupuje.

+1/0
30.6.2014 20:57

M57a97r92e73k 34F46l78e57k15a56č 1887812460121

to je něco jako cech instalatérů;-D

0/0
30.6.2014 21:04

J84i75r54k36a 45D67v98o86ř44á37k 4775850923358

No, zřejmě říká samozřejmé věci. Ale novinář ho potřebuje jako zdroj, sám by tady samozřejmé neozdrojované věci psát asi neměl, to by byl v rámci novin jiný literární útvar.

0/0
1.7.2014 13:05

J21i87ř76í 23D35v70o31ř68á38k 5578963468910

A kolik km to má železniční doprava ode dna k hladině ?A vynoří se někdy ?

0/0
30.6.2014 19:29

M52a89r94e93k 26F92l17e38k91a60č 1447122720221

mám na tom svůj podíl, sem poslal babičce balík

+4/0
30.6.2014 19:26

P70a63v64e94l 47K52u53c45h26t79a 4756561757794

Smyslem ekonomiky je lidově řečeno jak se lidé mají - jejich příjmy, životní prostředí atd. To že se vozí "tovar" sem a tam - nemusí být ještě to pravé ořechové.  Je to prkotina, ale začátkem měsíce nabízel jeden market cibuli kuchyňskou z Nového Zélandu. Docela mě to překvapilo. Nebo v Intersparu jsem si koupil hovězí a bylo z Namibie.

+4/−1
30.6.2014 18:47

V25í47t96ě38z97s74l55a95v 48L43a61c92i85n96a 5282376429

Měla by zasednout Ústřední plánovací komise a tyto neefektivní přepravy zatrhnout!

+4/−2
30.6.2014 19:15

P20a62v57e60l 15K72u61c59h92t48a 4166731257284

Sice na Státní plánovací komisi by byly dobré fleky, ale to "neoživuji".  Jen jsem zameditoval - ano, s dělbou práce musí růst i doprava, ale mělo by to i "masám" zvedat životní úroveň.

0/0
30.6.2014 20:03

J69i26r37k22a 54D63v15o13ř96á65k 4735240313428

Čím to bude, že vás jako řešení napadlo zrovna tohle?

0/0
1.7.2014 14:44

M54i66l56a27n 87K46r64á92l 8273288191731

poplatky za dopravu do Hamburku  či do jiných evropských přístavů z těchto končin jsou levnější í třeba o 75% než poplatky od těchto přístavů do ČR. Proto už je skoro jedno jestli cibule je ze Španělska nebo z Číny či NZ

0/0
30.6.2014 19:16

P44a78v15e36l 48K32u33c24h91t75a 4586831737734

Tak ta cibule z Nového Zélandu, myslím, že jsem ji okukoval v LIDLu, byla pěkně mastná - cca 30 kaček  za kilo a byla stejná jako naše.  Žádná speciální, jako se tu prodávají z Francie. Já nemám nic proti Zélandu, vozí se semm např. docela dost vína, jen mě to zarazilo. Kdepak je asi naše vynikající všetatská?

0/0
30.6.2014 20:13

M36i17l64o91š 86S90e50t29í14k 3359909884840

Co my víme, třeba se prodává právě na tom Zélandu. Holt je potřeba zvyšovat dopravu, často naprosto nesmyslně. Ropná loby i státní pokladny si mnou ruce a lidi pomalu "ryjou držkou v zemi".

0/−2
30.6.2014 20:52

V77i63k75t98o18r 12N80á28r35o96ž70n26ý 3509892178

Jde hlavně o to , že za vším je obchod. Dám příklad.  Nějaká fabrika nakupuje nějakou surovinu. Nechá si od pěti možných dodavatelů vyhotovit nabídky a uzavře kontrakt s firmou , která jim to prodá nejlaciněji.. A ta nejlacinější nabídka může být třeba z druhého konce světa..neboť doprava obecně je laciná a na druhém konci horník vydělává třeba patnáctinu platu polského horníka... A tak kmitají lodě tisíce kilometrů , přičemž by mohly jezdit vlaky na vzdálenost třeba několik málo stovek kilometrů...

0/0
30.6.2014 21:46

V50í78ť18a 71K52r24u20t56i38š 1350414285327

Mate pravdu, presne takhle to funguje. A protoze je ta doprava vcelku levna, ma treba firma z Ceska naopak sanci prodavat po celem svete, misto toho, aby to auty a vlaky vozila jen par stovek kilometru ...

0/0
30.6.2014 22:00

V24i74k78t44o59r 47N54á60r25o76ž49n81ý 3929542108

Doprava je indikátorem ekonomiky. Objem přepravy roste pokud ekonomika roste...když se více vyrábí , nakupuje a prodává....

Platí to i obráceně.. pokud začnou přepravní objemy klesat..blíží se krize.

+2/0
30.6.2014 19:21

P19a93v74e46l 10K43u77c35h27t29a 4466701667164

Souhlasím, ale objem přepravy rostl i za socialismu, výroba pro výrobu, a lidé měli v kapse reálně méně. Tím neříkám, že je to i dnes tak, ale jako pamětník jsem na vše dost obezřetný.

+1/0
30.6.2014 20:26

M47i72l76o82š 57S13e60t28í36k 3669129444550

No já nevím. Jak je výhodnější vozit sem obyčejné brambory z celé Evropy, když jsme si je vždycky dokázali vypěstovat sami? Bohužel naši zemědělci nemají takové dotace, jako ti západní. Jinak by se to nevyplácel dovoz a naopak by bylo výhodnější to pěstovat zde. Místo toho jsou pak pole plné řepky, aby se zemědělci alespoň nějak uživili.

+3/0
30.6.2014 20:55

V34i12k67t88o59r 68N20á46r43o60ž93n27ý 3879462498

No myslím , že zvyšující se objemy přepravy v dnešním roce nejsou díky bramborám či cibuli... Apropo , kolik procent všech přeprav činí zemědělské produkty mezi zeměmi ? 1% ??

+1/0
30.6.2014 21:26

M61a24t22ú76š 87B54e77n13a72k 9978444502483

;-D Takže ten cukor čo vozili stále dokola zo Slovenska do Maďarska a odtiaľ do Česka a potom naspäť na Slovensko a tak dokola, vyrobili vždy znovu, hej?

+1/0
30.6.2014 22:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.