Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České ekonomice se daří, tuzemská doprava ve čtvrtletí zesílila výkon

Zlepšující se kondici tuzemské ekonomiky potvrzují další čísla, která přímo odrážejí každodenní dění v Česku. Po letech slabší poptávky zažívají mimořádně silný rok dopravní společnosti. Kamionoví přepravci hlásí nejlepší čísla za posledních deset let, ode dna se odrazila i železniční nákladní doprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90i79r76o77s76l10a90v 50Š73i11m46k46o 7295483572195

Jenže solidně roste i Německo a jiní. Takže se nám stále vzdalují :-/

0/0
1.7.2014 11:01

D46a86v31i60d 39B24r92u10c31k42n11e22r 5342634549615

Teď si to přečtou levičáci vedení krákoravým slovenským populistickým diletanským oligarchou, který o makroekonomii ví zrovna tolik, co socialističtí ministři hospodářství (a teď do mně - je schopný, ´má´ty největší firmy), a začnou ječet, jak se všem  úspěšným mají zdanit příjmy, jak se mají dovybrat  daně, a jak se má začít ´investovat´do infrastruktury, kde samozřejmě rozkrádačky tamních krajanů obvykle převyšují výši investice samotné. Koncem roku potom budou naříkat, jak to že zase roste státní dluh.

0/0
1.7.2014 9:11

M95i46r11o51s26l38a89v 89Š79i13m87k65o 7185983422445

V každém případě Babiš moc dobře ví, jak a kde se krade. Na to právě makroekonomem být nemusí. Naopak, je z terénu a má v lecčems praxi :-)

0/0
1.7.2014 11:04
Foto

M38i83r60o36s68l80a48v 76Z85a76p56l44e97t78a26l 3197565838493

Článek se snaží působit odborně ale je lživý. Například v článku se píše, že silniční doprava není zpoplatněna od kilometru a že na mýtu se nevydělává, protože na ekologické vozy jsou slevy. To je snad logické, že na ekologické vozy jsou slevy, ne? proč bych je jinak nakupoval???? Jsou to systémy drahé, v kamionech i poruchové s omezenou životností a pro dopravce by byly daleko výhodnější typy starší - kdyby nebyly slevy na mýto. Buď chceme ekologii, nebo zisk. A zpoplatněný je každý kilometr kamionu, říká se tomu spotřební daň z nafty - kdy de fakto půl ceny nafty tvoří tato daň a na ujetí každého kilometru potřebuje auto asi 0,3-0,5l tohoto velmi zdaněného paliva. Takže s každým kilometrem, na silnici i mimo ni stát inkasuje. Je nějaká podobná daň na elektřinu, kterou se pohánějí vlaky????

0/0
1.7.2014 8:23

J81a46n 16S91ů18r95a 4405793363352

Logické to jistě je, že na ekologické vozy jsou slevy. Jen ty slevy se nastavovaly v době, kdy Euro 5 a Euro 6 byly spíše výjimečné, teď jsou při nákupu nového kamionu povinné Euro 6. Česko má výrazně větší slevu za E5 a E6, než je v jiných zemích. Co se opotřebení vozovky týče, je stejné, jako když po něm jede kamion s Euro 1 jako s Euro 6.  Spotřební daň z natfy platí i dieselové vlaky, elektrické pro změnu platí poplatek za OZE - pro zajímavost, u ČD to bylo loni několik set milionů korun.

+2/0
1.7.2014 9:44

J37i91r31k98a 65D82v50o13ř27á92k 4255970343658

Zajímavé, ta OZE mě nenapadla, i když je to vlastně "logické".

0/0
1.7.2014 14:32

B49e81n 55P90a11v86k78a 1187333597591

Podívám se na ČSÚ. Hned úvodní strana a statistika. HDP +2,5 %, průmyslová výroba +7,7 %, stavební +8 %. Ale výběr daní je stejný a nikdo nikomu nepřidá. Tj. terciér úplně zabitý. To je Bangladéš, ne?

0/0
1.7.2014 8:07

J97i32r90k52a 40D37v10o21ř50á58k 4835350443428

Leckdo asi ještě odepisuje ztráty.

0/0
1.7.2014 14:34

J94i74ř16í 39H90o34r83á22k 9508515361

Až řidiči těchto přepravních společností nebudou mít základní plat od 8-mi do 10-ti tisíc, pak může někdo tvrdit, že se české ekonomice daří.

0/0
1.7.2014 7:55

D49a49v77i48d 56B28r68u71c49k67n60e58r 5602854649245

České ekonomice se prostě daří. A paradoxně to nebude znamenat zásadní úbytek nezaměstnaných, neboť ekonomika se specializuje a spousta lidí už na ní se svými omezenými schopnostmi adaptace prostě nemá.

Řidiči kamionů si nevydělávají zle, kolem 35 000 za měsíc po započtení všech benefitů, je to ale tvrdá dřina s minimální možností osobního života.

+1/0
1.7.2014 9:19

J85i82ř17í 64S55t21e57i16e21r 4711784416345

Investoři mají o naši zemi zájem, chtějí tu za miliardy postavit fabriky. Teď je důležité investovat do infrastruktury a podpořit podnikání.  Hlavně neškrtit rozpočet jak to dělal pan Kalousek.  Každá dobře investovaná koruna se třikrát vrátí.

0/0
1.7.2014 7:55

J75a84n 81T49o26m89a86n 8314721937394

Lepší by bylo dopravovat toho co možná nejméně.  To je jako za socialismu, kdy jsme se chlubili výrobou oceli na jednoho obyvatele. A dneska zase pro změnu vozíme vagony sirek pochybné kvality z Číny...

0/0
1.7.2014 7:42

V25a63c94l74a43v 26M55e52d35e20k 5961392435855

tak zrovna ta ocel měla dobré prodeje i v krizi, narozdíl od automobilovéího průmyslu

0/−1
1.7.2014 7:54

D79a38v90i71d 37B83r49u36c46k72n81e78r 5192444959765

Asi žijete v jiné zemi. Výroba oceli v této zemi je dlouhodobě nerentabilní, oceláři leckde nemají ani na mzdy.

0/0
1.7.2014 9:12

M91a23r88t76i49n 91M26a82i71k93s26n36a16r 3234783548472

Z Indie :) treba nejznamejsi Made in Czech maji ze zadu napsano Made in India :D

0/0
1.7.2014 9:43

V62í45t60ě95z59s44l19a89v 88K26l31o91z64í17k 3201559574277

[>-]Ano, přepravy rostou, fronty kamionů na nakládku v práci se prudlužují...., a co se týče MHD, pokles je, ono vemte si můj případ, standartně jezdím do práce autem, nebo se podělím s kolegou o náklady a jedeme spolu jeho vozem, pokud ovšem pojedu náhodně MHD, pro mne úspora dělá asi 10% oproti autu, takže pokud bude růst dále cena jízdného, vyhrává prostě pohodlí vlastního auta. Bohužel sobecká a smutná realita politiky města a podpory MHD v Ostravě. Přitom poklesem cestujících se sníži výběr jízdného, no tak opět zdražíme, začarovaný kruh, chci MHD za směšnou cenu, nejlépe zdarma, peněz co se v Ostravě rozkrade je dost.[>-]

+1/0
1.7.2014 6:13

A82n50t65o46n86í22n 18V98á42c67l22a29v33í93k 9369401551978

Jsme jen transitní země, kde se přestalo vyrábět a jen koukáme.........Všechno dovážíme takže asi se ti dopravci odrazili od země.  ( české ekonomice se daří ? ) ;-D;-D;-D

+3/0
1.7.2014 2:18

V80i41k78t79o86r 59V75e93s89e17l86ý 5155793574945

Ale to přece není pravda, že se zde nic nevyrábí.

+1/0
1.7.2014 6:57

J94i14r81k26a 57D48v86o60ř11á50k 4765690923378

Tranzitní kamioňáci nebývají z ČR, takže to nebude správná úvaha.

0/0
1.7.2014 14:42

J64a34n 60R22e21n75d85a 1149692789853

Že by už zase změnili metodiku?

0/0
30.6.2014 22:28

J21a27n 27R91e54n61d42a 1709372989323

Že by už zapršelo a uschlo?;-)

0/0
30.6.2014 22:27

P58a39v49e94l 92S80o76b38o19t89k82a 5660354

Jak jsme na tom ve skutečnosti:

Gross domestic product at market prices At current prices

2007          2008        2009         2010         2011         2012          2013 

131908.6 154269.7 142197.0 149932.0 155486.0 152925.6 149491.1 

http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/refreshTableAction.do;jsessionid=9ea7d07d30e836163a00675f4e069b53a380ee831eb0.e34OaN8PchaTby0Lc3aNchuNa3eSe0?tab=table&plugin=1&pcode=tec00001&language=en

Tj. HDP Česka je dnes na pod úrovní roku 2008

+3/0
30.6.2014 22:21

B82e36n 92P67a81v19k89a 1447133397461

Ano, opravdu je to tak. Samozřejmě nominálně jsme na tom lépe, ale v tržních cenách (market prices) jsme na tom tak, jak jste napsal.

0/0
1.7.2014 8:03

K30a69r68e55l 88C44h97r64a37s42t75i31n71a 4253814140375

Ekonomiku čeká do 4 až 5 let další propad. Z nedávné recese si nevzala žádné poučení, je třeba ji podstatně restrukturalizovat, v této podobě nemá naději na překonání dalších překážek. Musí dojít k vyššímu angažování státu, čímž nemyslím znárodňování, ale zásahy potřebné k regulaci chodu.

+2/0
30.6.2014 22:12

O41n68d95ř37e60j 91L18o28š67o73t88h 9270182864542

Možná ano, možná ne, chci však připomenout, že podle prognostiků měla další vlna krize už přijít a zatim je to pořád v nedohlednu. Tihle prognostici bude pořád tvrdit, že za rok to přijde, za rok to přijde a až to přijde za 50 let, tak řeknou, že to tvrdili celou dobu :-)

0/0
30.6.2014 23:23

V98i12k74t33o22r 30V49e74s90e27l38ý 5915173144305

I rozbité hodiny ukazují 2x za den správný čas...

0/0
1.7.2014 6:57

V52a98c14l61a12v 43M43e18d69e76k 5591362305695

s naší ekonomikou můžete dělat co chcete, ale bohužel je příliš závislá na ekonomice okolních států.

0/0
1.7.2014 7:52

J19i47r29k54a 30D31v68o50ř58á91k 4165910933148

Ano, s ekonomikou EU jsme na jedné lodi ať tu euro máme nebo ne. Když euro klesá, koruna klesá také - ale dvakrát rychleji, protože je "malá" a tedy rizikovější.

0/0
1.7.2014 13:09

J20i31ř98í 11S24t46e31i89e22r 4551844216655

Tak to je dobrá zpráva pro všechny občany, po dlouhé době růst ekonomiky, snižování nezaměstnanosti a snižování míry státního dluhu vůči HDP.

+1/0
30.6.2014 22:05

P92a14v55e62l 92S28ý14k81o79r19a 7467862817611

Vysoke dovozy vyrobku a potravin indikuji zde blahobyt. Nebo indukují ? [>-]

+4/0
30.6.2014 21:03

P12a50v22e55l 20S49ý38k97o47r77a 7577222827481

zkratka se menime na prvobytne blahobytnou společnost.

0/0
30.6.2014 21:04

M28i34l72o69s18l65a74v 45M12l39a23d72y 1883311394222

Svaz cestujících ve veřejné dopravě, to je jako co? ;-D Rozhodně mě tedy ten pán nezastupuje.

+1/0
30.6.2014 20:57

M61a24r41e84k 28F48l10e10k73a70č 1367942660771

to je něco jako cech instalatérů;-D

0/0
30.6.2014 21:04

J14i79r44k64a 62D54v45o76ř77á26k 4855650473818

No, zřejmě říká samozřejmé věci. Ale novinář ho potřebuje jako zdroj, sám by tady samozřejmé neozdrojované věci psát asi neměl, to by byl v rámci novin jiný literární útvar.

0/0
1.7.2014 13:05

J41i46ř60í 17D67v35o25ř42á79k 5978293798330

A kolik km to má železniční doprava ode dna k hladině ?A vynoří se někdy ?

0/0
30.6.2014 19:29

M71a95r47e38k 79F77l34e34k42a38č 1337672840751

mám na tom svůj podíl, sem poslal babičce balík

+4/0
30.6.2014 19:26

P84a46v25e98l 61K11u27c68h36t20a 4296361417624

Smyslem ekonomiky je lidově řečeno jak se lidé mají - jejich příjmy, životní prostředí atd. To že se vozí "tovar" sem a tam - nemusí být ještě to pravé ořechové.  Je to prkotina, ale začátkem měsíce nabízel jeden market cibuli kuchyňskou z Nového Zélandu. Docela mě to překvapilo. Nebo v Intersparu jsem si koupil hovězí a bylo z Namibie.

+4/−1
30.6.2014 18:47

V71í98t46ě45z82s31l72a80v 40L86a15c87i23n57a 5972186369

Měla by zasednout Ústřední plánovací komise a tyto neefektivní přepravy zatrhnout!

+4/−2
30.6.2014 19:15

P48a82v58e39l 95K64u97c66h78t16a 4136681367194

Sice na Státní plánovací komisi by byly dobré fleky, ale to "neoživuji".  Jen jsem zameditoval - ano, s dělbou práce musí růst i doprava, ale mělo by to i "masám" zvedat životní úroveň.

0/0
30.6.2014 20:03

J52i46r70k62a 42D90v87o83ř63á13k 4145160383928

Čím to bude, že vás jako řešení napadlo zrovna tohle?

0/0
1.7.2014 14:44

M73i86l69a69n 27K83r80á53l 8823328751441

poplatky za dopravu do Hamburku  či do jiných evropských přístavů z těchto končin jsou levnější í třeba o 75% než poplatky od těchto přístavů do ČR. Proto už je skoro jedno jestli cibule je ze Španělska nebo z Číny či NZ

0/0
30.6.2014 19:16

P47a77v14e24l 68K21u13c77h61t50a 4516941657264

Tak ta cibule z Nového Zélandu, myslím, že jsem ji okukoval v LIDLu, byla pěkně mastná - cca 30 kaček  za kilo a byla stejná jako naše.  Žádná speciální, jako se tu prodávají z Francie. Já nemám nic proti Zélandu, vozí se semm např. docela dost vína, jen mě to zarazilo. Kdepak je asi naše vynikající všetatská?

0/0
30.6.2014 20:13

M48i63l29o54š 35S88e35t14í92k 3909469434500

Co my víme, třeba se prodává právě na tom Zélandu. Holt je potřeba zvyšovat dopravu, často naprosto nesmyslně. Ropná loby i státní pokladny si mnou ruce a lidi pomalu "ryjou držkou v zemi".

0/−2
30.6.2014 20:52

V51i37k98t63o48r 85N97á53r20o79ž48n43ý 3919122608

Jde hlavně o to , že za vším je obchod. Dám příklad.  Nějaká fabrika nakupuje nějakou surovinu. Nechá si od pěti možných dodavatelů vyhotovit nabídky a uzavře kontrakt s firmou , která jim to prodá nejlaciněji.. A ta nejlacinější nabídka může být třeba z druhého konce světa..neboť doprava obecně je laciná a na druhém konci horník vydělává třeba patnáctinu platu polského horníka... A tak kmitají lodě tisíce kilometrů , přičemž by mohly jezdit vlaky na vzdálenost třeba několik málo stovek kilometrů...

0/0
30.6.2014 21:46

V40í33ť44a 73K13r10u45t27i33š 1370954855187

Mate pravdu, presne takhle to funguje. A protoze je ta doprava vcelku levna, ma treba firma z Ceska naopak sanci prodavat po celem svete, misto toho, aby to auty a vlaky vozila jen par stovek kilometru ...

0/0
30.6.2014 22:00

V42i84k23t77o35r 70N60á49r62o86ž13n18ý 3679722388

Doprava je indikátorem ekonomiky. Objem přepravy roste pokud ekonomika roste...když se více vyrábí , nakupuje a prodává....

Platí to i obráceně.. pokud začnou přepravní objemy klesat..blíží se krize.

+2/0
30.6.2014 19:21

P83a80v21e42l 86K74u73c68h55t71a 4396491167204

Souhlasím, ale objem přepravy rostl i za socialismu, výroba pro výrobu, a lidé měli v kapse reálně méně. Tím neříkám, že je to i dnes tak, ale jako pamětník jsem na vše dost obezřetný.

+1/0
30.6.2014 20:26

M74i35l51o10š 88S20e34t66í69k 3189319504200

No já nevím. Jak je výhodnější vozit sem obyčejné brambory z celé Evropy, když jsme si je vždycky dokázali vypěstovat sami? Bohužel naši zemědělci nemají takové dotace, jako ti západní. Jinak by se to nevyplácel dovoz a naopak by bylo výhodnější to pěstovat zde. Místo toho jsou pak pole plné řepky, aby se zemědělci alespoň nějak uživili.

+3/0
30.6.2014 20:55

V77i46k41t65o45r 37N17á42r52o26ž63n97ý 3429682258

No myslím , že zvyšující se objemy přepravy v dnešním roce nejsou díky bramborám či cibuli... Apropo , kolik procent všech přeprav činí zemědělské produkty mezi zeměmi ? 1% ??

+1/0
30.6.2014 21:26

M66a16t94ú30š 54B38e86n60a60k 9178774622133

;-D Takže ten cukor čo vozili stále dokola zo Slovenska do Maďarska a odtiaľ do Česka a potom naspäť na Slovensko a tak dokola, vyrobili vždy znovu, hej?

+1/0
30.6.2014 22:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.