Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České ekonomice se daří, tuzemská doprava ve čtvrtletí zesílila výkon

Zlepšující se kondici tuzemské ekonomiky potvrzují další čísla, která přímo odrážejí každodenní dění v Česku. Po letech slabší poptávky zažívají mimořádně silný rok dopravní společnosti. Kamionoví přepravci hlásí nejlepší čísla za posledních deset let, ode dna se odrazila i železniční nákladní doprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M35i48r38o94s58l76a82v 77Š22i75m53k14o 7615323682665

Jenže solidně roste i Německo a jiní. Takže se nám stále vzdalují :-/

0/0
1.7.2014 11:01

D42a46v74i33d 41B19r72u78c12k30n28e86r 5452424459725

Teď si to přečtou levičáci vedení krákoravým slovenským populistickým diletanským oligarchou, který o makroekonomii ví zrovna tolik, co socialističtí ministři hospodářství (a teď do mně - je schopný, ´má´ty největší firmy), a začnou ječet, jak se všem  úspěšným mají zdanit příjmy, jak se mají dovybrat  daně, a jak se má začít ´investovat´do infrastruktury, kde samozřejmě rozkrádačky tamních krajanů obvykle převyšují výši investice samotné. Koncem roku potom budou naříkat, jak to že zase roste státní dluh.

0/0
1.7.2014 9:11

M13i10r98o93s73l70a50v 82Š66i12m14k30o 7875223832285

V každém případě Babiš moc dobře ví, jak a kde se krade. Na to právě makroekonomem být nemusí. Naopak, je z terénu a má v lecčems praxi :-)

0/0
1.7.2014 11:04
Foto

M14i27r26o56s30l52a75v 26Z74a58p91l38e57t95a42l 3797395808103

Článek se snaží působit odborně ale je lživý. Například v článku se píše, že silniční doprava není zpoplatněna od kilometru a že na mýtu se nevydělává, protože na ekologické vozy jsou slevy. To je snad logické, že na ekologické vozy jsou slevy, ne? proč bych je jinak nakupoval???? Jsou to systémy drahé, v kamionech i poruchové s omezenou životností a pro dopravce by byly daleko výhodnější typy starší - kdyby nebyly slevy na mýto. Buď chceme ekologii, nebo zisk. A zpoplatněný je každý kilometr kamionu, říká se tomu spotřební daň z nafty - kdy de fakto půl ceny nafty tvoří tato daň a na ujetí každého kilometru potřebuje auto asi 0,3-0,5l tohoto velmi zdaněného paliva. Takže s každým kilometrem, na silnici i mimo ni stát inkasuje. Je nějaká podobná daň na elektřinu, kterou se pohánějí vlaky????

0/0
1.7.2014 8:23

J60a33n 73S92ů70r94a 4915653383142

Logické to jistě je, že na ekologické vozy jsou slevy. Jen ty slevy se nastavovaly v době, kdy Euro 5 a Euro 6 byly spíše výjimečné, teď jsou při nákupu nového kamionu povinné Euro 6. Česko má výrazně větší slevu za E5 a E6, než je v jiných zemích. Co se opotřebení vozovky týče, je stejné, jako když po něm jede kamion s Euro 1 jako s Euro 6.  Spotřební daň z natfy platí i dieselové vlaky, elektrické pro změnu platí poplatek za OZE - pro zajímavost, u ČD to bylo loni několik set milionů korun.

+2/0
1.7.2014 9:44

J52i90r88k45a 10D81v28o26ř88á51k 4605330823288

Zajímavé, ta OZE mě nenapadla, i když je to vlastně "logické".

0/0
1.7.2014 14:32

B24e77n 21P34a70v69k34a 1897163227321

Podívám se na ČSÚ. Hned úvodní strana a statistika. HDP +2,5 %, průmyslová výroba +7,7 %, stavební +8 %. Ale výběr daní je stejný a nikdo nikomu nepřidá. Tj. terciér úplně zabitý. To je Bangladéš, ne?

0/0
1.7.2014 8:07

J94i40r34k54a 60D38v86o46ř21á32k 4675120923578

Leckdo asi ještě odepisuje ztráty.

0/0
1.7.2014 14:34

J24i23ř62í 50H38o49r37á50k 9548775911

Až řidiči těchto přepravních společností nebudou mít základní plat od 8-mi do 10-ti tisíc, pak může někdo tvrdit, že se české ekonomice daří.

0/0
1.7.2014 7:55

D83a67v93i68d 79B61r83u76c22k14n50e93r 5712374239725

České ekonomice se prostě daří. A paradoxně to nebude znamenat zásadní úbytek nezaměstnaných, neboť ekonomika se specializuje a spousta lidí už na ní se svými omezenými schopnostmi adaptace prostě nemá.

Řidiči kamionů si nevydělávají zle, kolem 35 000 za měsíc po započtení všech benefitů, je to ale tvrdá dřina s minimální možností osobního života.

+1/0
1.7.2014 9:19

J85i71ř95í 56S74t28e75i55e55r 4701494776715

Investoři mají o naši zemi zájem, chtějí tu za miliardy postavit fabriky. Teď je důležité investovat do infrastruktury a podpořit podnikání.  Hlavně neškrtit rozpočet jak to dělal pan Kalousek.  Každá dobře investovaná koruna se třikrát vrátí.

0/0
1.7.2014 7:55

J94a53n 84T55o61m76a70n 8914771407694

Lepší by bylo dopravovat toho co možná nejméně.  To je jako za socialismu, kdy jsme se chlubili výrobou oceli na jednoho obyvatele. A dneska zase pro změnu vozíme vagony sirek pochybné kvality z Číny...

0/0
1.7.2014 7:42

V82a35c79l52a72v 29M90e23d24e76k 5501782585305

tak zrovna ta ocel měla dobré prodeje i v krizi, narozdíl od automobilovéího průmyslu

0/−1
1.7.2014 7:54

D26a64v90i48d 23B19r22u15c15k26n60e65r 5472194599525

Asi žijete v jiné zemi. Výroba oceli v této zemi je dlouhodobě nerentabilní, oceláři leckde nemají ani na mzdy.

0/0
1.7.2014 9:12

M79a18r40t36i72n 49M47a32i81k36s78n35a62r 3934533748362

Z Indie :) treba nejznamejsi Made in Czech maji ze zadu napsano Made in India :D

0/0
1.7.2014 9:43
Foto

V35í44t21ě78z53s64l30a56v 77K30l63o91z17í80k 3801629714957

[>-]Ano, přepravy rostou, fronty kamionů na nakládku v práci se prudlužují...., a co se týče MHD, pokles je, ono vemte si můj případ, standartně jezdím do práce autem, nebo se podělím s kolegou o náklady a jedeme spolu jeho vozem, pokud ovšem pojedu náhodně MHD, pro mne úspora dělá asi 10% oproti autu, takže pokud bude růst dále cena jízdného, vyhrává prostě pohodlí vlastního auta. Bohužel sobecká a smutná realita politiky města a podpory MHD v Ostravě. Přitom poklesem cestujících se sníži výběr jízdného, no tak opět zdražíme, začarovaný kruh, chci MHD za směšnou cenu, nejlépe zdarma, peněz co se v Ostravě rozkrade je dost.[>-]

+1/0
1.7.2014 6:13

A42n47t31o56n76í27n 67V65á85c39l86a51v20í71k 9849381221748

Jsme jen transitní země, kde se přestalo vyrábět a jen koukáme.........Všechno dovážíme takže asi se ti dopravci odrazili od země.  ( české ekonomice se daří ? ) ;-D;-D;-D

+3/0
1.7.2014 2:18

V47i72k36t52o20r 79V94e29s83e40l74ý 5555963714905

Ale to přece není pravda, že se zde nic nevyrábí.

+1/0
1.7.2014 6:57

J97i21r37k15a 77D66v93o21ř87á77k 4895680353208

Tranzitní kamioňáci nebývají z ČR, takže to nebude správná úvaha.

0/0
1.7.2014 14:42

J90a17n 78R67e16n25d98a 1699882379503

Že by už zase změnili metodiku?

0/0
30.6.2014 22:28

J60a57n 43R37e90n40d42a 1249602219603

Že by už zapršelo a uschlo?;-)

0/0
30.6.2014 22:27

P56a33v44e17l 53S60o47b74o29t20k69a 5180914

Jak jsme na tom ve skutečnosti:

Gross domestic product at market prices At current prices

2007          2008        2009         2010         2011         2012          2013 

131908.6 154269.7 142197.0 149932.0 155486.0 152925.6 149491.1 

http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/refreshTableAction.do;jsessionid=9ea7d07d30e836163a00675f4e069b53a380ee831eb0.e34OaN8PchaTby0Lc3aNchuNa3eSe0?tab=table&plugin=1&pcode=tec00001&language=en

Tj. HDP Česka je dnes na pod úrovní roku 2008

+3/0
30.6.2014 22:21

B33e94n 86P90a56v90k37a 1317103637261

Ano, opravdu je to tak. Samozřejmě nominálně jsme na tom lépe, ale v tržních cenách (market prices) jsme na tom tak, jak jste napsal.

0/0
1.7.2014 8:03

K60a83r95e47l 57C54h74r97a39s59t55i33n97a 4713484310245

Ekonomiku čeká do 4 až 5 let další propad. Z nedávné recese si nevzala žádné poučení, je třeba ji podstatně restrukturalizovat, v této podobě nemá naději na překonání dalších překážek. Musí dojít k vyššímu angažování státu, čímž nemyslím znárodňování, ale zásahy potřebné k regulaci chodu.

+2/0
30.6.2014 22:12

O17n39d90ř48e50j 13L94o52š50o67t69h 9830392564682

Možná ano, možná ne, chci však připomenout, že podle prognostiků měla další vlna krize už přijít a zatim je to pořád v nedohlednu. Tihle prognostici bude pořád tvrdit, že za rok to přijde, za rok to přijde a až to přijde za 50 let, tak řeknou, že to tvrdili celou dobu :-)

0/0
30.6.2014 23:23

V27i97k92t76o50r 36V70e65s94e20l62ý 5735493634915

I rozbité hodiny ukazují 2x za den správný čas...

0/0
1.7.2014 6:57

V84a52c15l16a91v 33M34e69d19e79k 5111932165865

s naší ekonomikou můžete dělat co chcete, ale bohužel je příliš závislá na ekonomice okolních států.

0/0
1.7.2014 7:52

J15i24r10k12a 85D15v10o77ř71á79k 4875460733958

Ano, s ekonomikou EU jsme na jedné lodi ať tu euro máme nebo ne. Když euro klesá, koruna klesá také - ale dvakrát rychleji, protože je "malá" a tedy rizikovější.

0/0
1.7.2014 13:09

J37i87ř39í 54S88t58e81i26e77r 4321644456915

Tak to je dobrá zpráva pro všechny občany, po dlouhé době růst ekonomiky, snižování nezaměstnanosti a snižování míry státního dluhu vůči HDP.

+1/0
30.6.2014 22:05

P37a82v95e49l 41S63ý78k89o95r61a 7707632577911

Vysoke dovozy vyrobku a potravin indikuji zde blahobyt. Nebo indukují ? [>-]

+4/0
30.6.2014 21:03

P16a80v34e28l 55S59ý38k41o31r49a 7557152577141

zkratka se menime na prvobytne blahobytnou společnost.

0/0
30.6.2014 21:04

M45i76l47o50s22l72a94v 74M40l55a81d93y 1163411354682

Svaz cestujících ve veřejné dopravě, to je jako co? ;-D Rozhodně mě tedy ten pán nezastupuje.

+1/0
30.6.2014 20:57

M90a40r66e74k 45F52l13e19k84a63č 1947612560931

to je něco jako cech instalatérů;-D

0/0
30.6.2014 21:04

J36i16r73k11a 59D83v33o23ř44á28k 4205150933728

No, zřejmě říká samozřejmé věci. Ale novinář ho potřebuje jako zdroj, sám by tady samozřejmé neozdrojované věci psát asi neměl, to by byl v rámci novin jiný literární útvar.

0/0
1.7.2014 13:05

J72i64ř31í 10D94v80o64ř73á90k 5388513928730

A kolik km to má železniční doprava ode dna k hladině ?A vynoří se někdy ?

0/0
30.6.2014 19:29

M37a64r57e76k 43F27l46e28k75a29č 1147802500441

mám na tom svůj podíl, sem poslal babičce balík

+4/0
30.6.2014 19:26

P77a95v47e63l 39K57u40c45h29t42a 4946651757384

Smyslem ekonomiky je lidově řečeno jak se lidé mají - jejich příjmy, životní prostředí atd. To že se vozí "tovar" sem a tam - nemusí být ještě to pravé ořechové.  Je to prkotina, ale začátkem měsíce nabízel jeden market cibuli kuchyňskou z Nového Zélandu. Docela mě to překvapilo. Nebo v Intersparu jsem si koupil hovězí a bylo z Namibie.

+4/−1
30.6.2014 18:47

V62í24t45ě59z66s20l94a57v 86L51a76c86i57n53a 5962456279

Měla by zasednout Ústřední plánovací komise a tyto neefektivní přepravy zatrhnout!

+4/−2
30.6.2014 19:15

P77a52v73e21l 44K42u91c44h25t81a 4766511177654

Sice na Státní plánovací komisi by byly dobré fleky, ale to "neoživuji".  Jen jsem zameditoval - ano, s dělbou práce musí růst i doprava, ale mělo by to i "masám" zvedat životní úroveň.

0/0
30.6.2014 20:03

J83i54r24k40a 49D29v18o95ř86á51k 4105850483838

Čím to bude, že vás jako řešení napadlo zrovna tohle?

0/0
1.7.2014 14:44

M24i75l22a39n 51K84r71á70l 8473328761131

poplatky za dopravu do Hamburku  či do jiných evropských přístavů z těchto končin jsou levnější í třeba o 75% než poplatky od těchto přístavů do ČR. Proto už je skoro jedno jestli cibule je ze Španělska nebo z Číny či NZ

0/0
30.6.2014 19:16

P87a45v61e72l 14K23u95c66h68t56a 4866681437564

Tak ta cibule z Nového Zélandu, myslím, že jsem ji okukoval v LIDLu, byla pěkně mastná - cca 30 kaček  za kilo a byla stejná jako naše.  Žádná speciální, jako se tu prodávají z Francie. Já nemám nic proti Zélandu, vozí se semm např. docela dost vína, jen mě to zarazilo. Kdepak je asi naše vynikající všetatská?

0/0
30.6.2014 20:13

M52i60l11o16š 64S21e65t80í88k 3229169904620

Co my víme, třeba se prodává právě na tom Zélandu. Holt je potřeba zvyšovat dopravu, často naprosto nesmyslně. Ropná loby i státní pokladny si mnou ruce a lidi pomalu "ryjou držkou v zemi".

0/−2
30.6.2014 20:52

V45i16k47t36o86r 16N60á97r12o32ž51n70ý 3979432838

Jde hlavně o to , že za vším je obchod. Dám příklad.  Nějaká fabrika nakupuje nějakou surovinu. Nechá si od pěti možných dodavatelů vyhotovit nabídky a uzavře kontrakt s firmou , která jim to prodá nejlaciněji.. A ta nejlacinější nabídka může být třeba z druhého konce světa..neboť doprava obecně je laciná a na druhém konci horník vydělává třeba patnáctinu platu polského horníka... A tak kmitají lodě tisíce kilometrů , přičemž by mohly jezdit vlaky na vzdálenost třeba několik málo stovek kilometrů...

0/0
30.6.2014 21:46

V25í24ť83a 77K88r30u59t60i69š 1620444335837

Mate pravdu, presne takhle to funguje. A protoze je ta doprava vcelku levna, ma treba firma z Ceska naopak sanci prodavat po celem svete, misto toho, aby to auty a vlaky vozila jen par stovek kilometru ...

0/0
30.6.2014 22:00

V17i56k48t65o22r 59N59á60r30o29ž98n61ý 3829582508

Doprava je indikátorem ekonomiky. Objem přepravy roste pokud ekonomika roste...když se více vyrábí , nakupuje a prodává....

Platí to i obráceně.. pokud začnou přepravní objemy klesat..blíží se krize.

+2/0
30.6.2014 19:21

P38a58v44e65l 76K80u64c73h38t37a 4126421847544

Souhlasím, ale objem přepravy rostl i za socialismu, výroba pro výrobu, a lidé měli v kapse reálně méně. Tím neříkám, že je to i dnes tak, ale jako pamětník jsem na vše dost obezřetný.

+1/0
30.6.2014 20:26

M77i73l52o82š 75S89e54t82í84k 3579489834330

No já nevím. Jak je výhodnější vozit sem obyčejné brambory z celé Evropy, když jsme si je vždycky dokázali vypěstovat sami? Bohužel naši zemědělci nemají takové dotace, jako ti západní. Jinak by se to nevyplácel dovoz a naopak by bylo výhodnější to pěstovat zde. Místo toho jsou pak pole plné řepky, aby se zemědělci alespoň nějak uživili.

+3/0
30.6.2014 20:55

V94i93k83t26o15r 70N19á32r20o27ž77n55ý 3139512818

No myslím , že zvyšující se objemy přepravy v dnešním roce nejsou díky bramborám či cibuli... Apropo , kolik procent všech přeprav činí zemědělské produkty mezi zeměmi ? 1% ??

+1/0
30.6.2014 21:26

M19a38t20ú26š 74B15e51n54a56k 9788164672943

;-D Takže ten cukor čo vozili stále dokola zo Slovenska do Maďarska a odtiaľ do Česka a potom naspäť na Slovensko a tak dokola, vyrobili vždy znovu, hej?

+1/0
30.6.2014 22:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.