Diskuze

České ekonomice se daří, tuzemská doprava ve čtvrtletí zesílila výkon

Zlepšující se kondici tuzemské ekonomiky potvrzují další čísla, která přímo odrážejí každodenní dění v Česku. Po letech slabší poptávky zažívají mimořádně silný rok dopravní společnosti. Kamionoví přepravci hlásí nejlepší čísla za posledních deset let, ode dna se odrazila i železniční nákladní doprava.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jenže solidně roste i Německo a jiní. Takže se nám stále vzdalují :-/

0 0
možnosti
DB

Teď si to přečtou levičáci vedení krákoravým slovenským populistickým diletanským oligarchou, který o makroekonomii ví zrovna tolik, co socialističtí ministři hospodářství (a teď do mně - je schopný, ´má´ty největší firmy), a začnou ječet, jak se všem  úspěšným mají zdanit příjmy, jak se mají dovybrat  daně, a jak se má začít ´investovat´do infrastruktury, kde samozřejmě rozkrádačky tamních krajanů obvykle převyšují výši investice samotné. Koncem roku potom budou naříkat, jak to že zase roste státní dluh.

0 0
možnosti

V každém případě Babiš moc dobře ví, jak a kde se krade. Na to právě makroekonomem být nemusí. Naopak, je z terénu a má v lecčems praxi :-)

0 0
možnosti
Foto

Článek se snaží působit odborně ale je lživý. Například v článku se píše, že silniční doprava není zpoplatněna od kilometru a že na mýtu se nevydělává, protože na ekologické vozy jsou slevy. To je snad logické, že na ekologické vozy jsou slevy, ne? proč bych je jinak nakupoval???? Jsou to systémy drahé, v kamionech i poruchové s omezenou životností a pro dopravce by byly daleko výhodnější typy starší - kdyby nebyly slevy na mýto. Buď chceme ekologii, nebo zisk. A zpoplatněný je každý kilometr kamionu, říká se tomu spotřební daň z nafty - kdy de fakto půl ceny nafty tvoří tato daň a na ujetí každého kilometru potřebuje auto asi 0,3-0,5l tohoto velmi zdaněného paliva. Takže s každým kilometrem, na silnici i mimo ni stát inkasuje. Je nějaká podobná daň na elektřinu, kterou se pohánějí vlaky????

0 0
možnosti
JS

J20a20n 29S16ů24r39a

1. 7. 2014 9:44

Logické to jistě je, že na ekologické vozy jsou slevy. Jen ty slevy se nastavovaly v době, kdy Euro 5 a Euro 6 byly spíše výjimečné, teď jsou při nákupu nového kamionu povinné Euro 6. Česko má výrazně větší slevu za E5 a E6, než je v jiných zemích. Co se opotřebení vozovky týče, je stejné, jako když po něm jede kamion s Euro 1 jako s Euro 6.  Spotřební daň z natfy platí i dieselové vlaky, elektrické pro změnu platí poplatek za OZE - pro zajímavost, u ČD to bylo loni několik set milionů korun.

2 0
možnosti
BP

B71e59n 32P91a16v53k49a

1. 7. 2014 8:07

Podívám se na ČSÚ. Hned úvodní strana a statistika. HDP +2,5 %, průmyslová výroba +7,7 %, stavební +8 %. Ale výběr daní je stejný a nikdo nikomu nepřidá. Tj. terciér úplně zabitý. To je Bangladéš, ne?

0 0
možnosti
JD

Leckdo asi ještě odepisuje ztráty.

0 0
možnosti
JH

Až řidiči těchto přepravních společností nebudou mít základní plat od 8-mi do 10-ti tisíc, pak může někdo tvrdit, že se české ekonomice daří.

0 0
možnosti
DB

České ekonomice se prostě daří. A paradoxně to nebude znamenat zásadní úbytek nezaměstnaných, neboť ekonomika se specializuje a spousta lidí už na ní se svými omezenými schopnostmi adaptace prostě nemá.

Řidiči kamionů si nevydělávají zle, kolem 35 000 za měsíc po započtení všech benefitů, je to ale tvrdá dřina s minimální možností osobního života.

1 0
možnosti
JS

Investoři mají o naši zemi zájem, chtějí tu za miliardy postavit fabriky. Teď je důležité investovat do infrastruktury a podpořit podnikání.  Hlavně neškrtit rozpočet jak to dělal pan Kalousek.  Každá dobře investovaná koruna se třikrát vrátí.

0 0
možnosti
JT

J67a61n 93T62o81m29a41n

1. 7. 2014 7:42

Lepší by bylo dopravovat toho co možná nejméně.  To je jako za socialismu, kdy jsme se chlubili výrobou oceli na jednoho obyvatele. A dneska zase pro změnu vozíme vagony sirek pochybné kvality z Číny...

0 0
možnosti
VM

tak zrovna ta ocel měla dobré prodeje i v krizi, narozdíl od automobilovéího průmyslu

0 1
možnosti
VK

[>-]Ano, přepravy rostou, fronty kamionů na nakládku v práci se prudlužují...., a co se týče MHD, pokles je, ono vemte si můj případ, standartně jezdím do práce autem, nebo se podělím s kolegou o náklady a jedeme spolu jeho vozem, pokud ovšem pojedu náhodně MHD, pro mne úspora dělá asi 10% oproti autu, takže pokud bude růst dále cena jízdného, vyhrává prostě pohodlí vlastního auta. Bohužel sobecká a smutná realita politiky města a podpory MHD v Ostravě. Přitom poklesem cestujících se sníži výběr jízdného, no tak opět zdražíme, začarovaný kruh, chci MHD za směšnou cenu, nejlépe zdarma, peněz co se v Ostravě rozkrade je dost.[>-]

1 0
možnosti
AV

Jsme jen transitní země, kde se přestalo vyrábět a jen koukáme.........Všechno dovážíme takže asi se ti dopravci odrazili od země.  ( české ekonomice se daří ? ) ;-D;-D;-D

3 0
možnosti
VV

Ale to přece není pravda, že se zde nic nevyrábí.

1 0
možnosti
JR

J65a85n 98R52e27n46d27a

30. 6. 2014 22:28

Že by už zase změnili metodiku?

0 0
možnosti