Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva chce rozjet spěšné vlaky kolem Prahy, kraj na ně nemá peníze

V příměstské železniční dopravě může začít od září jezdit nový dopravce. Společnost Arriva, která patří Deutsche Bahn, plánuje start spěšných vlaků mezi Benešovem, Prahou a Čelákovicemi. Spuštění vlaků je ale nejisté: Středočeský kraj zatím odmítá vlaky dotovat a na vlastní riziko bez dotací Arriva nechce jezdit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38a55r67t92i62n 95P53e58c44i17n64a 4301533

Nějak nechápu nasazení sazometu na elektrifikované trati. A ještě s dotacemi. :-(

0/0
3.7.2014 6:42

P78e59t13r 22N22o46v83o96t10n96y 3659272609352

Chtějí obsluhovat Vlašimskou a Sedlčanskou dráhu. Budiž, ať s tím teda na ten hlavák dojedou, když je pro lidi takový problém přeskočit v Benešově do jiného vlaku.  Ale proč se cpou dál, až do Čelákovic, nechápu. Doufám, že jim to někdo celé zatrhne.

0/0
3.7.2014 10:00

R55a58d92e12k 91J58a26n89a33t37a 9435326454402

Koncept nahrazení některých osobních vlaků spěšnými je rozumný. Přiláká nové cestující a ušetří kapacitu tratě, na úkor zhoršení intervalu v pár dírách typicky ze 30 na 60 minut, což nepovažuju za tragédii.

Ale rozhodně ne tímto způsobem. bez soutěže. Pěkně vypsat soutěž, ať se mohou přihlásít všichni.

Jinak srovnání těch 107 Kč vs 90 Kč je úsměvné. Kapacita vlaků je různá (kapacitnější vlak je dražší), počet zastávek je různý (zástávkovější vlak je dražší). To jsou věci, které silně ovlivňují náklady a proto tyto částky nelze postavit vedle sebe.

Navíc předpokládám, že v soutěži by byla podmínka, aby vlaky byly v elektrické trakci. Proto ty eletrifikované tratě v hlavním městě máme, že ...

+2/0
2.7.2014 22:49

M64i60r18o22s15l21a82v 31Z49i68k65m51u19n43d 7469953504123

Kolik je přímých cestujících Praha - Vlašim - Trhový Štěpánov, kolik je cestujících Benešov - Čelákovice ...

Vlaky ČD jezdí ešusem dvojmo ve špičce, kapacita cca 600 míst, dvoudílným Desirem se 110 místy se kapacita moc neposílí ... kraj by byl hloupý, aby platil za 110 míst o něco méně než za 300 ...

+3/0
2.7.2014 18:31

Ř38e68h20o36ř 98V76l10a68s45á66k 2544904381896

Těch cestujících pro spěšný vlak Vlašim-Benešov-Čerčany-Mnichovice-Strančice-Říčany-Praha by se určitě pár našlo.

Otázky jsou  1) kolik je ještě na trati místa, 2) za kolik to dotovat 3) zda opravdu chtít pod dráty v Praze neelektrické vlaky.

0/0
2.7.2014 21:24

J95i25r41k57a 87D32v80o63ř83á53k 4305340913658

Na trati je místa velmi málo, nic pro osobák. Jeden pár spěšňáků/rychlíků/expresů by se tam vejít mohl, ale asi by se už trochu přetlačoval s náklady. To místo by se určité po dokončení koridoru mělo věnovat především expresům.

0/0
2.7.2014 22:34

J59i49ř89í 64P91r75ů77š53a 7115732645919

107 kč je údaj vzatý kde? je to průměr za celou ČR a nebo jen za kraj? a nebo je to konkrétní cifra za tratě Praha - Benešov a nebo Praha - Lysá nad Labem?

+1/0
2.7.2014 17:03

J80a56n 33S60ů50r84a 4835223303832

Úhrada Středočeského kraje.

0/0
2.7.2014 17:07

T50o79m46á11š 21S72t75r43á57n54s74k35ý 8146526851967

Diesel pod trolejema prosím ne!

+5/0
2.7.2014 15:12

J77i49r20k40a 29D36v13o80ř10á27k 4825410563578

Nebyli by první ani poslední.

0/0
2.7.2014 15:27

J58i17r15k74a 63D59v48o89ř79á84k 4335330533618

Oproti Regionově pod trolejema žádná změna v tomto ohledu.

0/−1
2.7.2014 15:42

V61l29a29s79t50i67m10i79l 73S36v91o72b40o35d57a 7233378535774

Tak asi nad tím v Arrivě taky přemýšleli a asi to bude mít tudíž nějaký důvod, že se rozhodli pro diesel, byť to na první pohled může vypadat jako nelogické řešení, vede-li na kolejemi el. proud.

0/0
2.7.2014 16:18

P68e50t12r 59N90o34v77o48t96n98y 3529392489622

Logické to je, důvodem je ekonomika, dieselové soupravy mají, elektrické možná mají, hybridní ne. Nechtějí v Benešově přepřahat nebo nutit cestující přesedat, protože by  jim na to ubralo zákazníky . Ovšem dnes, v době, kdy je snižování emisí CO2 a všehoještěmožného takovou mantrou(a v případě pevných částic z dieselových motorů řekl bych i oprávněnou), se divím, že to jen tak projde.

+2/0
2.7.2014 16:30

V75l87a36s85t57i82m43i30l 14S38v45o34b61o10d57a 7653118465354

No tak snad se Arrivě podaří rozbít tu mafii ČD - kraje, no.

0/−3
2.7.2014 14:45

J34i11r31k23a 65D52v90o23ř80á52k 4965390163868

To rozbije asi tak stejně jako těch několik dalších jiných dopravců co už takhle jezdí. Ale narozdíl od třeba KŽC Doprava ta Arriva není soukromník ale zprostředkovaně dcera polostátních Deutsche Bahn. Leckdo by to jako nějakou zásadní výhru nevnímal.

+3/0
2.7.2014 15:27

V43l94a11s95t23i78m87i75l 32S24v76o58b68o21d21a 7943168855704

Samozřejmě to tak nevnímám. Ideál je pro mě ryzí soukromník, který bude jezdit bez dotací. Ale přeci kdyby mi někdo nabídl, že bude jezdit za nižší dotace, neváhám s kývnutím ani vteřinu. Vzhledem k tomu, že takhle kraje neuvažují, je jasné, že tam asi někde mezi ČD a kraji budou nadstandardní "přátelské" vztahy ;-).

0/−2
2.7.2014 16:15

P86e50t32r 69N11o92v89o55t86n30y 3509262629222

Za nižší dotace?

0/0
2.7.2014 16:19

V19l83a50s88t53i89m51i29l 48S39v43o71b43o82d89a 7303908955194

?

0/0
2.7.2014 16:28

P19e64t69r 80N81o91v21o71t89n43y 3849802949382

90 je na první pohled míň jak 107, že? Ale za 3x menší vlak. :-)

+5/0
2.7.2014 16:36

V28l34a48s77t21i26m65i79l 89S41v23o14b40o22d18a 7633758575604

Dobře, dobře, ale nezáleží ani tak na velikosti vlaku jako na tom, kolik lidiček v něm v průměru jezdí ;-). Až bude tento údaj k dispozici, pak se můžeme bavit o tom, co je míň. Zatím je prostě vidět, že je to za míň ;-).

0/0
2.7.2014 21:22

J82i76r41k24a 55D31v63o15ř22á39k 4135820593538

Kromě toho že nejde o dotace ale objednané placené služby, tak ryzí soukromník v nejbližších desetiletích v regionálce bez toho jezdit nebude. I v Německu se takhle objednává a to jsou Němci ochotni platit jízdné násobně vyšší.

0/0
2.7.2014 18:01

J39i29r77k59a 17D81v42o43ř60á13k 4855130493768

Z hlediska cestujícího se mi ten koncept líbí, zvlášť jestli to protáhnou na Vlašimku a Sedlčanku. Pak bych skousnul i ty diesely, hybridy jsou moc drahé. Ale - to se ještě smí jen tak bez jakéhokoli, aspoň nepodařeného výběrka udělat smlouvu na fungl novou linku nebo nahradit jednoho dopravce druhým?

+1/0
2.7.2014 14:14

P65e50t35r 38N72o50v90o55t68n80y 3199572429662

No já nevím, nahrazovat na této trati city elephanty nějakými dieselovými jednotkami jen proto, že budou zajíždět pár kilometrů do Vlašimi nebo Sedlčan, se mi moc nezdá.

+3/−1
2.7.2014 14:19

J57a96n 57Č96e61k10a53l 7189675864194

osobní vlaky to má nahrazovat za Benešovem, tedy ne elefanty...

0/0
2.7.2014 14:27

P17e35t54r 13N90o32v10o62t81n95y 3649962459352

A pak to pojede po stejné trase do Prahy jako teď elephanti, jen s míň zastávkama.

0/0
2.7.2014 14:34

J62i94r42k67a 77D15v98o24ř55á33k 4535770413988

Zkuste si to ještě promyslet, leckteré CityElefanty právě za Strančice nejedou, protože kvůli rychlíkům nemohou. Takovýhle spěšňák by byl řešením. Vlašimka a Sedlčanka chcípe mj. pro nestabilní přípoj do Prahy, i tomu by se takhle pomohlo. Problém by pro vás byla zřejmě jen možnost jako nastoupit na Hlaváku a vystoupit v Říčanech. Jenže z hlediska CityElefantu by to patrně také špatně nebylo, na pražském území jsou ve špičce přetížené a zároveň jich má ČD pro Prahu málo. Čili lidi by si mohli sednout. Nebo kdyby se jeden ze zdvojeného CE takhle ušetřil, mohl by se omezit provoz sympatických ale hrozně přestárlých žabotlamů.

+1/0
2.7.2014 14:50

P58e54t65r 86N53o42v18o53t55n29y 3159852759882

Mně nejde o možnost nastoupit na hlaváku a vystoupit v Říčanech, protože tam vůbec nejezdím. Ale dříve, než kraje a nebo stát začne pouštět na koleje další a další dopravce, ať je vyřešena celostátní síťovost železniční dopravy. Rozšíření PID(nebo jiných IDS) je jedna věc(i když pásma nepůjde přídávat donekonečna), ale pokud začátek vaší cesty leží mimo daný integrovaný systém, tak bude asi prekérka sehnat lístek na arrivu někde mimo území, kde působí. Do té doby budu k takovým experimentům skeptický.

0/0
2.7.2014 15:57

J64i60r57k81a 12D72v17o32ř22á18k 4195420533298

Celostátní integrace je samozřejmě strašně potřebná. Ale dokud chce Arriva jezdit v rámci StČ+P, integrace do PID stačí. Předpokládám že po pádu Rátha už odpor k přirozené integrace celé oblasti StČ+P do PID není už tak velký.

0/0
2.7.2014 18:05

R80a22d93e47k 76J79a56n95a29t74a 9415846764802

"Odpor k PID" existuje bez ohledu na politickou stranu. Nebyli schopni se domluvit ani ODSák Bendl s ODSákem Bémem a to na to měli tolik let ...

0/0
2.7.2014 23:26

T91o68m59á54š 92K89n15a22i79f34l 6953280147200

Ten odpor je dost zásadní. Stačí si najít asi týden starý článek, který tu na to téma vyšel.

0/0
3.7.2014 15:12

J76i85r40k57a 22D43v21o69ř52á34k 4925170383198

"Pásma" lze rozšiřovat "donekonečna" v rámci celé StČ+P, ale dál od Prahy už jako oblasti, ne kroužky.

0/0
2.7.2014 18:10

J66i66r75k88a 92D82v35o92ř13á97k 4645670883338

A ještě: Praha - Strančice jedou ve špičce 4 páry elefantů. Arriva by tam poslala jen jeden a zřejmě s mnohem menší kapacitou než má elefant. Moc cestujících by se nepřesunulo. Takže elefant z toho jednoho "ohroženého" páru za hodinu spoje by se pravděpodobně neušetřil.

+1/0
2.7.2014 14:55

T10o60m35á16š 37K32n12a22i45f31l 6273200147130

No .. ja doufám, že ta "náhrada" byla myšlena na tratích do vlašimi a sedlčan.

Doufám, že by někoho nenapadlo nahrazovat tímhle nesmyslem elefanty na Praha - Strančice/Bene.

0/0
3.7.2014 15:13

P75e76t29r 98N86o17v57o22t45n72y 3289532849692

Benešov je snad mimo PID, o  Vlašimi a Sedlčanech  nemluvě. Tak na jaké doklady se tam bude jezdit?

0/0
2.7.2014 14:11

J57a17n 54Č10e96k89a51l 7419305884404

budete se divit, ale asi na jízdenky...

0/0
2.7.2014 14:31

P61e89t66r 79N68o41v79o47t62n74y 3599222939192

Že by? A jaké?

0/0
2.7.2014 14:35

P80e78t98r 62N44o64v94o12t22n80y 3839412599402

Ať si ty smradláky provozujou na nezadrátovanejch tratích.

0/−1
2.7.2014 14:04

V44a71c95l39a66v 34H36a93j62e13k 3636929289

V kterési diskusi týkajíci se konkurenční doložky u odcházejícího ředitele ČD mnozí konstatovali, že by stejně o bývalé manažery ČD žádný soukromník nestál. A Adamka i Nálevka jsou bývalí zaměstnanci ČD, stejně jak A. Ondrůj u RJ ne A,Hofmanová u RJ. 8-o O Parobkovi, který oběma pomáhal s rozjedem podnikání na železnici ani nemluvě.

+4/0
2.7.2014 13:55

J89a49n 15S62ů15r41a 4285233583902

A jaká konkurence sáhla po panu Zeleném či panu Žaludovi? Oba už konkurenční doložku nemají.....

0/0
2.7.2014 16:02

M11a84r27t44i32n 32N42o52v73o77t76n83ý 3686556691714

A jak víte, že třeba nesáhla? Předpokládám, že se zrovna s vámi nebaví o tom, kdo má o ně zájem nebo co budou dělat. A navíc Žaluda mám pocit chce rozjet nějaké vlastní podnikání.

0/0
2.7.2014 18:31

J88i55r75k47a 80D49v85o72ř92á26k 4945460613188

Žaluda tuhle hodil do novin cosi o nákladním železničním dopravci. Zajímavé, nečekal jsem, že ho ten ajznbón tak chytnul. Ale viděl jsem to jen jednou, takže kdoví jestli to je víc než krátkodobá úvaha...

0/0
2.7.2014 18:58

J27a86n 69S92ů28r55a 4965783663322

Pokud by sáhla, pan Zelený by asi nepsal Českým drahám, že trvá na konkurenční doložce. A jistě uznáte, že je poněkud rozdíl ve významu chce rozjet a rozjel.

0/0
2.7.2014 20:53

J72i56r86k55a 47D49v63o42ř68á87k 4465810613498

Souhlas v obou bodech. :-)

0/0
2.7.2014 23:16

J73i23r24k33a 25D76v34o62ř84á51k 4145300953228

No bodejť. Odbornosti těhle dvou konkurence zjevně nepotřebuje.

0/0
2.7.2014 18:32

J17i29n18d56ř85i86c11h 97Š87k45o98p78e11k 4705301840825

Doufám, že kraj si dá podmínku, že na elektrifikovaných tratích se bude jezdit s elektr. vlaky, diesly jen v případě nouzi/poruchy atp. Ať si vych.ánci z Arrivy táhnou zpátky, jezdit se smradlavým motorem na elektrifikované trati 8-o

+9/−1
2.7.2014 13:17

J63i12r28k88a 97D58v83o70ř47á23k 4265690983548

Rozhodně nedá. To by totiž musel zapomenout na 90 Kč/vlakokiílometr, bylo by to o dost dražší. A Vlašimka a Sedlčanka by se snadno propojit se zbytkem nedala, leda za cenu hybrida co je drahý ještě víc, nikdo ho tu nemá a není ani schválený. Přitom drátovat ty lokálky nemá vůbec žádný smysl.

0/0
2.7.2014 18:14

P48a61v27e42l 89O85b74d60r76ž66á19l21e95k 6446274278492

Arriva má šanci pouze v případě, že se jí podaří zapojit se do PID.

Drtivá většina lidí, kteří na těch tratích jezdí osobáky, mají pražské lítačky a pokud jim nebudou platit v tomhle spoji - nepojedou jím.

Proto skončil pokus v Kralupech.

+1/−1
2.7.2014 12:39

M91a47r37t87i59n 95M67a67i67k89s23n95a10r 3354473218782

To psali v clanku ze u nich budou platit :) staci si to precist

+1/0
2.7.2014 13:03

P89e66t15r 35N13o66v42o71t63n90y 3119472629262

To byli tak hloupí, že se na lince do Kralup nezapojili do PID? Integrace PID ale na S9 končí v Čerčanech, tak nevím, na co se bude jezdit do Benešova, Vlašimi, či Sedlčan.

0/0
2.7.2014 14:15

J12i78r33k13a 73D97v28o11ř49á47k 4525320803488

Dnes to zaintegrované není. Museli by to teprve udělat. A bylo by to jistě dobře.

0/0
2.7.2014 14:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.