Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Arriva chce rozjet spěšné vlaky kolem Prahy, kraj na ně nemá peníze

V příměstské železniční dopravě může začít od září jezdit nový dopravce. Společnost Arriva, která patří Deutsche Bahn, plánuje start spěšných vlaků mezi Benešovem, Prahou a Čelákovicemi. Spuštění vlaků je ale nejisté: Středočeský kraj zatím odmítá vlaky dotovat a na vlastní riziko bez dotací Arriva nechce jezdit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28a31r85t52i94n 26P86e61c82i70n83a 4601633

Nějak nechápu nasazení sazometu na elektrifikované trati. A ještě s dotacemi. :-(

0/0
3.7.2014 6:42

P59e40t14r 40N96o26v93o42t85n22y 3379602469422

Chtějí obsluhovat Vlašimskou a Sedlčanskou dráhu. Budiž, ať s tím teda na ten hlavák dojedou, když je pro lidi takový problém přeskočit v Benešově do jiného vlaku.  Ale proč se cpou dál, až do Čelákovic, nechápu. Doufám, že jim to někdo celé zatrhne.

0/0
3.7.2014 10:00

R65a24d70e38k 64J26a66n71a32t35a 9205316984372

Koncept nahrazení některých osobních vlaků spěšnými je rozumný. Přiláká nové cestující a ušetří kapacitu tratě, na úkor zhoršení intervalu v pár dírách typicky ze 30 na 60 minut, což nepovažuju za tragédii.

Ale rozhodně ne tímto způsobem. bez soutěže. Pěkně vypsat soutěž, ať se mohou přihlásít všichni.

Jinak srovnání těch 107 Kč vs 90 Kč je úsměvné. Kapacita vlaků je různá (kapacitnější vlak je dražší), počet zastávek je různý (zástávkovější vlak je dražší). To jsou věci, které silně ovlivňují náklady a proto tyto částky nelze postavit vedle sebe.

Navíc předpokládám, že v soutěži by byla podmínka, aby vlaky byly v elektrické trakci. Proto ty eletrifikované tratě v hlavním městě máme, že ...

+2/0
2.7.2014 22:49

M64i16r81o55s77l76a60v 83Z93i21k23m26u51n75d 7419193574903

Kolik je přímých cestujících Praha - Vlašim - Trhový Štěpánov, kolik je cestujících Benešov - Čelákovice ...

Vlaky ČD jezdí ešusem dvojmo ve špičce, kapacita cca 600 míst, dvoudílným Desirem se 110 místy se kapacita moc neposílí ... kraj by byl hloupý, aby platil za 110 míst o něco méně než za 300 ...

+3/0
2.7.2014 18:31

Ř83e30h47o22ř 41V28l44a96s86á17k 2784294751266

Těch cestujících pro spěšný vlak Vlašim-Benešov-Čerčany-Mnichovice-Strančice-Říčany-Praha by se určitě pár našlo.

Otázky jsou  1) kolik je ještě na trati místa, 2) za kolik to dotovat 3) zda opravdu chtít pod dráty v Praze neelektrické vlaky.

0/0
2.7.2014 21:24

J65i77r78k39a 81D82v69o81ř81á30k 4595250483738

Na trati je místa velmi málo, nic pro osobák. Jeden pár spěšňáků/rychlíků/expresů by se tam vejít mohl, ale asi by se už trochu přetlačoval s náklady. To místo by se určité po dokončení koridoru mělo věnovat především expresům.

0/0
2.7.2014 22:34

J89i39ř23í 77P28r72ů25š17a 7275932495369

107 kč je údaj vzatý kde? je to průměr za celou ČR a nebo jen za kraj? a nebo je to konkrétní cifra za tratě Praha - Benešov a nebo Praha - Lysá nad Labem?

+1/0
2.7.2014 17:03

J43a78n 72S76ů24r90a 4475103853962

Úhrada Středočeského kraje.

0/0
2.7.2014 17:07

T62o79m75á18š 87S12t48r27á61n25s79k69ý 8166566931107

Diesel pod trolejema prosím ne!

+5/0
2.7.2014 15:12

J11i12r11k58a 59D83v88o54ř49á89k 4185150153688

Nebyli by první ani poslední.

0/0
2.7.2014 15:27

J77i47r87k92a 76D43v12o20ř84á23k 4675100423348

Oproti Regionově pod trolejema žádná změna v tomto ohledu.

0/−1
2.7.2014 15:42

V55l72a72s25t82i23m88i44l 98S36v46o77b89o30d67a 7963928425214

Tak asi nad tím v Arrivě taky přemýšleli a asi to bude mít tudíž nějaký důvod, že se rozhodli pro diesel, byť to na první pohled může vypadat jako nelogické řešení, vede-li na kolejemi el. proud.

0/0
2.7.2014 16:18

P92e47t41r 81N23o79v60o97t89n26y 3879892599512

Logické to je, důvodem je ekonomika, dieselové soupravy mají, elektrické možná mají, hybridní ne. Nechtějí v Benešově přepřahat nebo nutit cestující přesedat, protože by  jim na to ubralo zákazníky . Ovšem dnes, v době, kdy je snižování emisí CO2 a všehoještěmožného takovou mantrou(a v případě pevných částic z dieselových motorů řekl bych i oprávněnou), se divím, že to jen tak projde.

+2/0
2.7.2014 16:30

V64l97a75s27t91i32m90i78l 42S48v60o55b98o52d81a 7513868295354

No tak snad se Arrivě podaří rozbít tu mafii ČD - kraje, no.

0/−3
2.7.2014 14:45

J87i48r85k24a 90D58v45o31ř25á98k 4285210453868

To rozbije asi tak stejně jako těch několik dalších jiných dopravců co už takhle jezdí. Ale narozdíl od třeba KŽC Doprava ta Arriva není soukromník ale zprostředkovaně dcera polostátních Deutsche Bahn. Leckdo by to jako nějakou zásadní výhru nevnímal.

+3/0
2.7.2014 15:27

V35l34a31s91t79i10m20i30l 23S15v92o30b67o80d17a 7263488385674

Samozřejmě to tak nevnímám. Ideál je pro mě ryzí soukromník, který bude jezdit bez dotací. Ale přeci kdyby mi někdo nabídl, že bude jezdit za nižší dotace, neváhám s kývnutím ani vteřinu. Vzhledem k tomu, že takhle kraje neuvažují, je jasné, že tam asi někde mezi ČD a kraji budou nadstandardní "přátelské" vztahy ;-).

0/−2
2.7.2014 16:15

P64e71t12r 78N83o84v67o56t10n74y 3799242379242

Za nižší dotace?

0/0
2.7.2014 16:19

V67l72a28s59t59i17m28i24l 66S34v80o30b69o90d64a 7243978605884

?

0/0
2.7.2014 16:28

P52e80t24r 33N55o46v16o21t53n20y 3559432899642

90 je na první pohled míň jak 107, že? Ale za 3x menší vlak. :-)

+5/0
2.7.2014 16:36

V15l98a17s88t65i87m31i48l 49S15v76o96b62o24d76a 7903848755294

Dobře, dobře, ale nezáleží ani tak na velikosti vlaku jako na tom, kolik lidiček v něm v průměru jezdí ;-). Až bude tento údaj k dispozici, pak se můžeme bavit o tom, co je míň. Zatím je prostě vidět, že je to za míň ;-).

0/0
2.7.2014 21:22

J34i84r43k53a 49D71v23o52ř94á74k 4145210903898

Kromě toho že nejde o dotace ale objednané placené služby, tak ryzí soukromník v nejbližších desetiletích v regionálce bez toho jezdit nebude. I v Německu se takhle objednává a to jsou Němci ochotni platit jízdné násobně vyšší.

0/0
2.7.2014 18:01

J65i64r91k56a 35D42v71o66ř13á40k 4195550573828

Z hlediska cestujícího se mi ten koncept líbí, zvlášť jestli to protáhnou na Vlašimku a Sedlčanku. Pak bych skousnul i ty diesely, hybridy jsou moc drahé. Ale - to se ještě smí jen tak bez jakéhokoli, aspoň nepodařeného výběrka udělat smlouvu na fungl novou linku nebo nahradit jednoho dopravce druhým?

+1/0
2.7.2014 14:14

P91e44t61r 34N78o23v64o79t70n55y 3679262529442

No já nevím, nahrazovat na této trati city elephanty nějakými dieselovými jednotkami jen proto, že budou zajíždět pár kilometrů do Vlašimi nebo Sedlčan, se mi moc nezdá.

+3/−1
2.7.2014 14:19

J35a72n 45Č92e85k17a96l 7589845434584

osobní vlaky to má nahrazovat za Benešovem, tedy ne elefanty...

0/0
2.7.2014 14:27

P43e57t67r 80N12o43v93o24t39n60y 3599222799422

A pak to pojede po stejné trase do Prahy jako teď elephanti, jen s míň zastávkama.

0/0
2.7.2014 14:34

J76i34r85k92a 45D88v19o88ř36á40k 4405940263688

Zkuste si to ještě promyslet, leckteré CityElefanty právě za Strančice nejedou, protože kvůli rychlíkům nemohou. Takovýhle spěšňák by byl řešením. Vlašimka a Sedlčanka chcípe mj. pro nestabilní přípoj do Prahy, i tomu by se takhle pomohlo. Problém by pro vás byla zřejmě jen možnost jako nastoupit na Hlaváku a vystoupit v Říčanech. Jenže z hlediska CityElefantu by to patrně také špatně nebylo, na pražském území jsou ve špičce přetížené a zároveň jich má ČD pro Prahu málo. Čili lidi by si mohli sednout. Nebo kdyby se jeden ze zdvojeného CE takhle ušetřil, mohl by se omezit provoz sympatických ale hrozně přestárlých žabotlamů.

+1/0
2.7.2014 14:50

P50e85t42r 59N28o74v44o65t96n97y 3689212739112

Mně nejde o možnost nastoupit na hlaváku a vystoupit v Říčanech, protože tam vůbec nejezdím. Ale dříve, než kraje a nebo stát začne pouštět na koleje další a další dopravce, ať je vyřešena celostátní síťovost železniční dopravy. Rozšíření PID(nebo jiných IDS) je jedna věc(i když pásma nepůjde přídávat donekonečna), ale pokud začátek vaší cesty leží mimo daný integrovaný systém, tak bude asi prekérka sehnat lístek na arrivu někde mimo území, kde působí. Do té doby budu k takovým experimentům skeptický.

0/0
2.7.2014 15:57

J23i83r75k60a 65D60v18o81ř20á65k 4485540493548

Celostátní integrace je samozřejmě strašně potřebná. Ale dokud chce Arriva jezdit v rámci StČ+P, integrace do PID stačí. Předpokládám že po pádu Rátha už odpor k přirozené integrace celé oblasti StČ+P do PID není už tak velký.

0/0
2.7.2014 18:05

R30a36d50e17k 27J34a73n52a28t98a 9935146964202

"Odpor k PID" existuje bez ohledu na politickou stranu. Nebyli schopni se domluvit ani ODSák Bendl s ODSákem Bémem a to na to měli tolik let ...

0/0
2.7.2014 23:26

T37o87m34á34š 24K17n74a52i64f78l 6393640597670

Ten odpor je dost zásadní. Stačí si najít asi týden starý článek, který tu na to téma vyšel.

0/0
3.7.2014 15:12

J75i75r21k72a 35D89v45o70ř57á60k 4935490373698

"Pásma" lze rozšiřovat "donekonečna" v rámci celé StČ+P, ale dál od Prahy už jako oblasti, ne kroužky.

0/0
2.7.2014 18:10

J64i75r65k60a 62D96v54o32ř40á23k 4405410783778

A ještě: Praha - Strančice jedou ve špičce 4 páry elefantů. Arriva by tam poslala jen jeden a zřejmě s mnohem menší kapacitou než má elefant. Moc cestujících by se nepřesunulo. Takže elefant z toho jednoho "ohroženého" páru za hodinu spoje by se pravděpodobně neušetřil.

+1/0
2.7.2014 14:55

T70o70m76á62š 73K15n76a51i87f31l 6783170747650

No .. ja doufám, že ta "náhrada" byla myšlena na tratích do vlašimi a sedlčan.

Doufám, že by někoho nenapadlo nahrazovat tímhle nesmyslem elefanty na Praha - Strančice/Bene.

0/0
3.7.2014 15:13

P39e72t40r 73N79o15v87o88t23n77y 3119612239522

Benešov je snad mimo PID, o  Vlašimi a Sedlčanech  nemluvě. Tak na jaké doklady se tam bude jezdit?

0/0
2.7.2014 14:11

J45a96n 41Č92e20k66a10l 7859835414744

budete se divit, ale asi na jízdenky...

0/0
2.7.2014 14:31

P31e91t22r 87N43o81v55o32t87n91y 3669822659602

Že by? A jaké?

0/0
2.7.2014 14:35

P72e89t81r 56N98o60v21o91t34n16y 3899882849962

Ať si ty smradláky provozujou na nezadrátovanejch tratích.

0/−1
2.7.2014 14:04

V17a65c52l88a98v 98H58a22j74e11k 3786959559

V kterési diskusi týkajíci se konkurenční doložky u odcházejícího ředitele ČD mnozí konstatovali, že by stejně o bývalé manažery ČD žádný soukromník nestál. A Adamka i Nálevka jsou bývalí zaměstnanci ČD, stejně jak A. Ondrůj u RJ ne A,Hofmanová u RJ. 8-o O Parobkovi, který oběma pomáhal s rozjedem podnikání na železnici ani nemluvě.

+4/0
2.7.2014 13:55

J39a35n 59S77ů24r75a 4415463763272

A jaká konkurence sáhla po panu Zeleném či panu Žaludovi? Oba už konkurenční doložku nemají.....

0/0
2.7.2014 16:02

M39a84r79t63i38n 67N15o96v54o95t57n24ý 3316496771834

A jak víte, že třeba nesáhla? Předpokládám, že se zrovna s vámi nebaví o tom, kdo má o ně zájem nebo co budou dělat. A navíc Žaluda mám pocit chce rozjet nějaké vlastní podnikání.

0/0
2.7.2014 18:31

J66i12r60k24a 80D77v12o14ř80á66k 4735370753238

Žaluda tuhle hodil do novin cosi o nákladním železničním dopravci. Zajímavé, nečekal jsem, že ho ten ajznbón tak chytnul. Ale viděl jsem to jen jednou, takže kdoví jestli to je víc než krátkodobá úvaha...

0/0
2.7.2014 18:58

J53a59n 39S48ů23r14a 4285443293542

Pokud by sáhla, pan Zelený by asi nepsal Českým drahám, že trvá na konkurenční doložce. A jistě uznáte, že je poněkud rozdíl ve významu chce rozjet a rozjel.

0/0
2.7.2014 20:53

J68i13r34k98a 96D25v13o20ř10á39k 4185390853628

Souhlas v obou bodech. :-)

0/0
2.7.2014 23:16

J46i60r81k75a 81D71v93o77ř30á40k 4525970833828

No bodejť. Odbornosti těhle dvou konkurence zjevně nepotřebuje.

0/0
2.7.2014 18:32

J35i72n64d31ř81i16c54h 76Š52k13o16p65e62k 4625371460145

Doufám, že kraj si dá podmínku, že na elektrifikovaných tratích se bude jezdit s elektr. vlaky, diesly jen v případě nouzi/poruchy atp. Ať si vych.ánci z Arrivy táhnou zpátky, jezdit se smradlavým motorem na elektrifikované trati 8-o

+9/−1
2.7.2014 13:17

J24i73r76k11a 61D31v51o62ř57á60k 4905820923568

Rozhodně nedá. To by totiž musel zapomenout na 90 Kč/vlakokiílometr, bylo by to o dost dražší. A Vlašimka a Sedlčanka by se snadno propojit se zbytkem nedala, leda za cenu hybrida co je drahý ještě víc, nikdo ho tu nemá a není ani schválený. Přitom drátovat ty lokálky nemá vůbec žádný smysl.

0/0
2.7.2014 18:14

P98a40v30e83l 36O73b85d57r79ž17á69l17e78k 6686254198402

Arriva má šanci pouze v případě, že se jí podaří zapojit se do PID.

Drtivá většina lidí, kteří na těch tratích jezdí osobáky, mají pražské lítačky a pokud jim nebudou platit v tomhle spoji - nepojedou jím.

Proto skončil pokus v Kralupech.

+1/−1
2.7.2014 12:39

M49a83r36t38i34n 17M80a72i50k22s68n33a55r 3624923598552

To psali v clanku ze u nich budou platit :) staci si to precist

+1/0
2.7.2014 13:03

P16e35t42r 77N10o71v28o66t92n68y 3419532529822

To byli tak hloupí, že se na lince do Kralup nezapojili do PID? Integrace PID ale na S9 končí v Čerčanech, tak nevím, na co se bude jezdit do Benešova, Vlašimi, či Sedlčan.

0/0
2.7.2014 14:15

J46i48r29k51a 98D66v28o74ř33á48k 4215840603278

Dnes to zaintegrované není. Museli by to teprve udělat. A bylo by to jistě dobře.

0/0
2.7.2014 14:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.