Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva chce rozjet spěšné vlaky kolem Prahy, kraj na ně nemá peníze

V příměstské železniční dopravě může začít od září jezdit nový dopravce. Společnost Arriva, která patří Deutsche Bahn, plánuje start spěšných vlaků mezi Benešovem, Prahou a Čelákovicemi. Spuštění vlaků je ale nejisté: Středočeský kraj zatím odmítá vlaky dotovat a na vlastní riziko bez dotací Arriva nechce jezdit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M20a47r91t70i52n 24P70e93c22i50n69a 4341823

Nějak nechápu nasazení sazometu na elektrifikované trati. A ještě s dotacemi. :-(

0/0
3.7.2014 6:42

P59e67t90r 30N72o41v47o24t67n28y 3629182819642

Chtějí obsluhovat Vlašimskou a Sedlčanskou dráhu. Budiž, ať s tím teda na ten hlavák dojedou, když je pro lidi takový problém přeskočit v Benešově do jiného vlaku.  Ale proč se cpou dál, až do Čelákovic, nechápu. Doufám, že jim to někdo celé zatrhne.

0/0
3.7.2014 10:00

R40a93d92e92k 75J11a30n59a37t31a 9185626904332

Koncept nahrazení některých osobních vlaků spěšnými je rozumný. Přiláká nové cestující a ušetří kapacitu tratě, na úkor zhoršení intervalu v pár dírách typicky ze 30 na 60 minut, což nepovažuju za tragédii.

Ale rozhodně ne tímto způsobem. bez soutěže. Pěkně vypsat soutěž, ať se mohou přihlásít všichni.

Jinak srovnání těch 107 Kč vs 90 Kč je úsměvné. Kapacita vlaků je různá (kapacitnější vlak je dražší), počet zastávek je různý (zástávkovější vlak je dražší). To jsou věci, které silně ovlivňují náklady a proto tyto částky nelze postavit vedle sebe.

Navíc předpokládám, že v soutěži by byla podmínka, aby vlaky byly v elektrické trakci. Proto ty eletrifikované tratě v hlavním městě máme, že ...

+2/0
2.7.2014 22:49

M68i55r35o59s28l12a79v 80Z47i54k91m69u46n40d 7909833834873

Kolik je přímých cestujících Praha - Vlašim - Trhový Štěpánov, kolik je cestujících Benešov - Čelákovice ...

Vlaky ČD jezdí ešusem dvojmo ve špičce, kapacita cca 600 míst, dvoudílným Desirem se 110 místy se kapacita moc neposílí ... kraj by byl hloupý, aby platil za 110 míst o něco méně než za 300 ...

+3/0
2.7.2014 18:31

Ř87e83h76o11ř 29V74l68a13s32á32k 2464814671816

Těch cestujících pro spěšný vlak Vlašim-Benešov-Čerčany-Mnichovice-Strančice-Říčany-Praha by se určitě pár našlo.

Otázky jsou  1) kolik je ještě na trati místa, 2) za kolik to dotovat 3) zda opravdu chtít pod dráty v Praze neelektrické vlaky.

0/0
2.7.2014 21:24

J17i77r68k42a 68D44v15o11ř82á91k 4485110323388

Na trati je místa velmi málo, nic pro osobák. Jeden pár spěšňáků/rychlíků/expresů by se tam vejít mohl, ale asi by se už trochu přetlačoval s náklady. To místo by se určité po dokončení koridoru mělo věnovat především expresům.

0/0
2.7.2014 22:34

J69i39ř75í 53P43r29ů78š24a 7325492795669

107 kč je údaj vzatý kde? je to průměr za celou ČR a nebo jen za kraj? a nebo je to konkrétní cifra za tratě Praha - Benešov a nebo Praha - Lysá nad Labem?

+1/0
2.7.2014 17:03

J55a95n 78S43ů98r79a 4725843903762

Úhrada Středočeského kraje.

0/0
2.7.2014 17:07

T97o31m49á77š 85S15t91r37á10n95s45k97ý 8736566781137

Diesel pod trolejema prosím ne!

+5/0
2.7.2014 15:12

J88i66r83k38a 88D74v23o48ř35á67k 4835210743258

Nebyli by první ani poslední.

0/0
2.7.2014 15:27

J40i60r71k18a 35D74v56o24ř85á85k 4325520433678

Oproti Regionově pod trolejema žádná změna v tomto ohledu.

0/−1
2.7.2014 15:42

V81l48a10s40t45i90m15i10l 62S87v32o18b11o51d28a 7303798625834

Tak asi nad tím v Arrivě taky přemýšleli a asi to bude mít tudíž nějaký důvod, že se rozhodli pro diesel, byť to na první pohled může vypadat jako nelogické řešení, vede-li na kolejemi el. proud.

0/0
2.7.2014 16:18

P65e83t35r 64N30o13v55o47t12n80y 3619842549172

Logické to je, důvodem je ekonomika, dieselové soupravy mají, elektrické možná mají, hybridní ne. Nechtějí v Benešově přepřahat nebo nutit cestující přesedat, protože by  jim na to ubralo zákazníky . Ovšem dnes, v době, kdy je snižování emisí CO2 a všehoještěmožného takovou mantrou(a v případě pevných částic z dieselových motorů řekl bych i oprávněnou), se divím, že to jen tak projde.

+2/0
2.7.2014 16:30

V40l98a35s36t47i30m69i25l 77S71v49o98b34o32d38a 7923168335474

No tak snad se Arrivě podaří rozbít tu mafii ČD - kraje, no.

0/−3
2.7.2014 14:45

J86i59r42k26a 27D95v83o97ř88á34k 4475760433248

To rozbije asi tak stejně jako těch několik dalších jiných dopravců co už takhle jezdí. Ale narozdíl od třeba KŽC Doprava ta Arriva není soukromník ale zprostředkovaně dcera polostátních Deutsche Bahn. Leckdo by to jako nějakou zásadní výhru nevnímal.

+3/0
2.7.2014 15:27

V76l11a26s90t82i59m91i68l 87S21v84o65b95o79d27a 7533948565234

Samozřejmě to tak nevnímám. Ideál je pro mě ryzí soukromník, který bude jezdit bez dotací. Ale přeci kdyby mi někdo nabídl, že bude jezdit za nižší dotace, neváhám s kývnutím ani vteřinu. Vzhledem k tomu, že takhle kraje neuvažují, je jasné, že tam asi někde mezi ČD a kraji budou nadstandardní "přátelské" vztahy ;-).

0/−2
2.7.2014 16:15

P97e93t73r 24N81o39v51o48t41n44y 3769102389342

Za nižší dotace?

0/0
2.7.2014 16:19

V31l33a16s46t20i56m40i78l 98S47v56o60b30o25d66a 7533928765344

?

0/0
2.7.2014 16:28

P78e48t49r 62N28o85v49o43t27n56y 3909862829592

90 je na první pohled míň jak 107, že? Ale za 3x menší vlak. :-)

+5/0
2.7.2014 16:36

V43l72a73s79t43i48m26i43l 98S56v27o62b60o24d84a 7943478675524

Dobře, dobře, ale nezáleží ani tak na velikosti vlaku jako na tom, kolik lidiček v něm v průměru jezdí ;-). Až bude tento údaj k dispozici, pak se můžeme bavit o tom, co je míň. Zatím je prostě vidět, že je to za míň ;-).

0/0
2.7.2014 21:22

J31i88r84k67a 14D30v96o75ř38á82k 4875210633958

Kromě toho že nejde o dotace ale objednané placené služby, tak ryzí soukromník v nejbližších desetiletích v regionálce bez toho jezdit nebude. I v Německu se takhle objednává a to jsou Němci ochotni platit jízdné násobně vyšší.

0/0
2.7.2014 18:01

J26i57r51k85a 19D53v59o89ř79á91k 4325100673718

Z hlediska cestujícího se mi ten koncept líbí, zvlášť jestli to protáhnou na Vlašimku a Sedlčanku. Pak bych skousnul i ty diesely, hybridy jsou moc drahé. Ale - to se ještě smí jen tak bez jakéhokoli, aspoň nepodařeného výběrka udělat smlouvu na fungl novou linku nebo nahradit jednoho dopravce druhým?

+1/0
2.7.2014 14:14

P63e48t78r 88N47o65v93o74t74n68y 3529822679202

No já nevím, nahrazovat na této trati city elephanty nějakými dieselovými jednotkami jen proto, že budou zajíždět pár kilometrů do Vlašimi nebo Sedlčan, se mi moc nezdá.

+3/−1
2.7.2014 14:19

J42a55n 86Č91e31k46a13l 7719975844934

osobní vlaky to má nahrazovat za Benešovem, tedy ne elefanty...

0/0
2.7.2014 14:27

P17e62t50r 96N61o67v45o57t42n37y 3589932499542

A pak to pojede po stejné trase do Prahy jako teď elephanti, jen s míň zastávkama.

0/0
2.7.2014 14:34

J69i30r50k88a 97D13v51o43ř27á43k 4915980103628

Zkuste si to ještě promyslet, leckteré CityElefanty právě za Strančice nejedou, protože kvůli rychlíkům nemohou. Takovýhle spěšňák by byl řešením. Vlašimka a Sedlčanka chcípe mj. pro nestabilní přípoj do Prahy, i tomu by se takhle pomohlo. Problém by pro vás byla zřejmě jen možnost jako nastoupit na Hlaváku a vystoupit v Říčanech. Jenže z hlediska CityElefantu by to patrně také špatně nebylo, na pražském území jsou ve špičce přetížené a zároveň jich má ČD pro Prahu málo. Čili lidi by si mohli sednout. Nebo kdyby se jeden ze zdvojeného CE takhle ušetřil, mohl by se omezit provoz sympatických ale hrozně přestárlých žabotlamů.

+1/0
2.7.2014 14:50

P64e98t65r 62N84o80v84o24t95n23y 3179322949492

Mně nejde o možnost nastoupit na hlaváku a vystoupit v Říčanech, protože tam vůbec nejezdím. Ale dříve, než kraje a nebo stát začne pouštět na koleje další a další dopravce, ať je vyřešena celostátní síťovost železniční dopravy. Rozšíření PID(nebo jiných IDS) je jedna věc(i když pásma nepůjde přídávat donekonečna), ale pokud začátek vaší cesty leží mimo daný integrovaný systém, tak bude asi prekérka sehnat lístek na arrivu někde mimo území, kde působí. Do té doby budu k takovým experimentům skeptický.

0/0
2.7.2014 15:57

J39i60r47k16a 41D32v10o94ř23á73k 4935420593898

Celostátní integrace je samozřejmě strašně potřebná. Ale dokud chce Arriva jezdit v rámci StČ+P, integrace do PID stačí. Předpokládám že po pádu Rátha už odpor k přirozené integrace celé oblasti StČ+P do PID není už tak velký.

0/0
2.7.2014 18:05

R28a58d97e61k 15J80a58n75a73t72a 9235636404722

"Odpor k PID" existuje bez ohledu na politickou stranu. Nebyli schopni se domluvit ani ODSák Bendl s ODSákem Bémem a to na to měli tolik let ...

0/0
2.7.2014 23:26

T17o43m65á13š 62K22n82a78i37f59l 6753100667500

Ten odpor je dost zásadní. Stačí si najít asi týden starý článek, který tu na to téma vyšel.

0/0
3.7.2014 15:12

J35i71r30k35a 89D66v65o97ř60á12k 4515460723658

"Pásma" lze rozšiřovat "donekonečna" v rámci celé StČ+P, ale dál od Prahy už jako oblasti, ne kroužky.

0/0
2.7.2014 18:10

J87i34r51k11a 58D92v61o57ř70á40k 4305760213898

A ještě: Praha - Strančice jedou ve špičce 4 páry elefantů. Arriva by tam poslala jen jeden a zřejmě s mnohem menší kapacitou než má elefant. Moc cestujících by se nepřesunulo. Takže elefant z toho jednoho "ohroženého" páru za hodinu spoje by se pravděpodobně neušetřil.

+1/0
2.7.2014 14:55

T97o31m60á47š 39K33n14a52i46f33l 6963740737550

No .. ja doufám, že ta "náhrada" byla myšlena na tratích do vlašimi a sedlčan.

Doufám, že by někoho nenapadlo nahrazovat tímhle nesmyslem elefanty na Praha - Strančice/Bene.

0/0
3.7.2014 15:13

P41e24t66r 89N55o93v54o85t58n26y 3169152929632

Benešov je snad mimo PID, o  Vlašimi a Sedlčanech  nemluvě. Tak na jaké doklady se tam bude jezdit?

0/0
2.7.2014 14:11

J40a10n 58Č78e75k66a75l 7109635214234

budete se divit, ale asi na jízdenky...

0/0
2.7.2014 14:31

P68e22t50r 11N54o35v84o46t30n43y 3149502739812

Že by? A jaké?

0/0
2.7.2014 14:35

P65e14t49r 15N54o41v46o68t73n52y 3879532309182

Ať si ty smradláky provozujou na nezadrátovanejch tratích.

0/−1
2.7.2014 14:04

V96a55c76l12a53v 30H43a53j52e41k 3326419689

V kterési diskusi týkajíci se konkurenční doložky u odcházejícího ředitele ČD mnozí konstatovali, že by stejně o bývalé manažery ČD žádný soukromník nestál. A Adamka i Nálevka jsou bývalí zaměstnanci ČD, stejně jak A. Ondrůj u RJ ne A,Hofmanová u RJ. 8-o O Parobkovi, který oběma pomáhal s rozjedem podnikání na železnici ani nemluvě.

+4/0
2.7.2014 13:55

J84a59n 59S89ů35r76a 4225703263702

A jaká konkurence sáhla po panu Zeleném či panu Žaludovi? Oba už konkurenční doložku nemají.....

0/0
2.7.2014 16:02

M54a32r74t53i94n 68N61o56v33o27t86n90ý 3526406601294

A jak víte, že třeba nesáhla? Předpokládám, že se zrovna s vámi nebaví o tom, kdo má o ně zájem nebo co budou dělat. A navíc Žaluda mám pocit chce rozjet nějaké vlastní podnikání.

0/0
2.7.2014 18:31

J40i37r22k72a 26D72v84o56ř86á19k 4835270213408

Žaluda tuhle hodil do novin cosi o nákladním železničním dopravci. Zajímavé, nečekal jsem, že ho ten ajznbón tak chytnul. Ale viděl jsem to jen jednou, takže kdoví jestli to je víc než krátkodobá úvaha...

0/0
2.7.2014 18:58

J58a90n 36S10ů53r37a 4985353733912

Pokud by sáhla, pan Zelený by asi nepsal Českým drahám, že trvá na konkurenční doložce. A jistě uznáte, že je poněkud rozdíl ve významu chce rozjet a rozjel.

0/0
2.7.2014 20:53

J95i18r14k54a 77D41v28o98ř69á94k 4485980973988

Souhlas v obou bodech. :-)

0/0
2.7.2014 23:16

J97i69r75k86a 44D21v51o50ř25á73k 4365600893978

No bodejť. Odbornosti těhle dvou konkurence zjevně nepotřebuje.

0/0
2.7.2014 18:32

J12i60n93d65ř45i26c64h 22Š28k17o24p67e19k 4235321720415

Doufám, že kraj si dá podmínku, že na elektrifikovaných tratích se bude jezdit s elektr. vlaky, diesly jen v případě nouzi/poruchy atp. Ať si vych.ánci z Arrivy táhnou zpátky, jezdit se smradlavým motorem na elektrifikované trati 8-o

+9/−1
2.7.2014 13:17

J60i90r37k40a 77D49v63o24ř32á51k 4795430773938

Rozhodně nedá. To by totiž musel zapomenout na 90 Kč/vlakokiílometr, bylo by to o dost dražší. A Vlašimka a Sedlčanka by se snadno propojit se zbytkem nedala, leda za cenu hybrida co je drahý ještě víc, nikdo ho tu nemá a není ani schválený. Přitom drátovat ty lokálky nemá vůbec žádný smysl.

0/0
2.7.2014 18:14

P86a42v26e47l 75O38b12d82r43ž86á78l61e60k 6296344968292

Arriva má šanci pouze v případě, že se jí podaří zapojit se do PID.

Drtivá většina lidí, kteří na těch tratích jezdí osobáky, mají pražské lítačky a pokud jim nebudou platit v tomhle spoji - nepojedou jím.

Proto skončil pokus v Kralupech.

+1/−1
2.7.2014 12:39

M76a83r23t45i32n 59M30a61i96k78s42n93a46r 3304443348292

To psali v clanku ze u nich budou platit :) staci si to precist

+1/0
2.7.2014 13:03

P81e50t71r 47N92o69v58o26t14n57y 3779272309392

To byli tak hloupí, že se na lince do Kralup nezapojili do PID? Integrace PID ale na S9 končí v Čerčanech, tak nevím, na co se bude jezdit do Benešova, Vlašimi, či Sedlčan.

0/0
2.7.2014 14:15

J26i13r73k94a 30D42v70o37ř22á63k 4505950953188

Dnes to zaintegrované není. Museli by to teprve udělat. A bylo by to jistě dobře.

0/0
2.7.2014 14:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.