- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nějak nechápu nasazení sazometu na elektrifikované trati. A ještě s dotacemi. :-(
Chtějí obsluhovat Vlašimskou a Sedlčanskou dráhu. Budiž, ať s tím teda na ten hlavák dojedou, když je pro lidi takový problém přeskočit v Benešově do jiného vlaku. Ale proč se cpou dál, až do Čelákovic, nechápu. Doufám, že jim to někdo celé zatrhne.
Koncept nahrazení některých osobních vlaků spěšnými je rozumný. Přiláká nové cestující a ušetří kapacitu tratě, na úkor zhoršení intervalu v pár dírách typicky ze 30 na 60 minut, což nepovažuju za tragédii.
Ale rozhodně ne tímto způsobem. bez soutěže. Pěkně vypsat soutěž, ať se mohou přihlásít všichni.
Jinak srovnání těch 107 Kč vs 90 Kč je úsměvné. Kapacita vlaků je různá (kapacitnější vlak je dražší), počet zastávek je různý (zástávkovější vlak je dražší). To jsou věci, které silně ovlivňují náklady a proto tyto částky nelze postavit vedle sebe.
Navíc předpokládám, že v soutěži by byla podmínka, aby vlaky byly v elektrické trakci. Proto ty eletrifikované tratě v hlavním městě máme, že ...
Kolik je přímých cestujících Praha - Vlašim - Trhový Štěpánov, kolik je cestujících Benešov - Čelákovice ...
Vlaky ČD jezdí ešusem dvojmo ve špičce, kapacita cca 600 míst, dvoudílným Desirem se 110 místy se kapacita moc neposílí ... kraj by byl hloupý, aby platil za 110 míst o něco méně než za 300 ...
Těch cestujících pro spěšný vlak Vlašim-Benešov-Čerčany-Mnichovice-Strančice-Říčany-Praha by se určitě pár našlo.
Otázky jsou 1) kolik je ještě na trati místa, 2) za kolik to dotovat 3) zda opravdu chtít pod dráty v Praze neelektrické vlaky.
107 kč je údaj vzatý kde? je to průměr za celou ČR a nebo jen za kraj? a nebo je to konkrétní cifra za tratě Praha - Benešov a nebo Praha - Lysá nad Labem?
Diesel pod trolejema prosím ne!
No tak snad se Arrivě podaří rozbít tu mafii ČD - kraje, no.
To rozbije asi tak stejně jako těch několik dalších jiných dopravců co už takhle jezdí. Ale narozdíl od třeba KŽC Doprava ta Arriva není soukromník ale zprostředkovaně dcera polostátních Deutsche Bahn. Leckdo by to jako nějakou zásadní výhru nevnímal.
Z hlediska cestujícího se mi ten koncept líbí, zvlášť jestli to protáhnou na Vlašimku a Sedlčanku. Pak bych skousnul i ty diesely, hybridy jsou moc drahé. Ale - to se ještě smí jen tak bez jakéhokoli, aspoň nepodařeného výběrka udělat smlouvu na fungl novou linku nebo nahradit jednoho dopravce druhým?
No já nevím, nahrazovat na této trati city elephanty nějakými dieselovými jednotkami jen proto, že budou zajíždět pár kilometrů do Vlašimi nebo Sedlčan, se mi moc nezdá.
Benešov je snad mimo PID, o Vlašimi a Sedlčanech nemluvě. Tak na jaké doklady se tam bude jezdit?
Ať si ty smradláky provozujou na nezadrátovanejch tratích.
V kterési diskusi týkajíci se konkurenční doložky u odcházejícího ředitele ČD mnozí konstatovali, že by stejně o bývalé manažery ČD žádný soukromník nestál. A Adamka i Nálevka jsou bývalí zaměstnanci ČD, stejně jak A. Ondrůj u RJ ne A,Hofmanová u RJ. O Parobkovi, který oběma pomáhal s rozjedem podnikání na železnici ani nemluvě.
A jaká konkurence sáhla po panu Zeleném či panu Žaludovi? Oba už konkurenční doložku nemají.....