Diskuze

Arriva chce rozjet spěšné vlaky kolem Prahy, kraj na ně nemá peníze

V příměstské železniční dopravě může začít od září jezdit nový dopravce. Společnost Arriva, která patří Deutsche Bahn, plánuje start spěšných vlaků mezi Benešovem, Prahou a Čelákovicemi. Spuštění vlaků je ale nejisté: Středočeský kraj zatím odmítá vlaky dotovat a na vlastní riziko bez dotací Arriva nechce jezdit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

Nějak nechápu nasazení sazometu na elektrifikované trati. A ještě s dotacemi. :-(

0 0
možnosti
PN

Chtějí obsluhovat Vlašimskou a Sedlčanskou dráhu. Budiž, ať s tím teda na ten hlavák dojedou, když je pro lidi takový problém přeskočit v Benešově do jiného vlaku.  Ale proč se cpou dál, až do Čelákovic, nechápu. Doufám, že jim to někdo celé zatrhne.

0 0
možnosti
RJ

Koncept nahrazení některých osobních vlaků spěšnými je rozumný. Přiláká nové cestující a ušetří kapacitu tratě, na úkor zhoršení intervalu v pár dírách typicky ze 30 na 60 minut, což nepovažuju za tragédii.

Ale rozhodně ne tímto způsobem. bez soutěže. Pěkně vypsat soutěž, ať se mohou přihlásít všichni.

Jinak srovnání těch 107 Kč vs 90 Kč je úsměvné. Kapacita vlaků je různá (kapacitnější vlak je dražší), počet zastávek je různý (zástávkovější vlak je dražší). To jsou věci, které silně ovlivňují náklady a proto tyto částky nelze postavit vedle sebe.

Navíc předpokládám, že v soutěži by byla podmínka, aby vlaky byly v elektrické trakci. Proto ty eletrifikované tratě v hlavním městě máme, že ...

2 0
možnosti
MZ

Kolik je přímých cestujících Praha - Vlašim - Trhový Štěpánov, kolik je cestujících Benešov - Čelákovice ...

Vlaky ČD jezdí ešusem dvojmo ve špičce, kapacita cca 600 míst, dvoudílným Desirem se 110 místy se kapacita moc neposílí ... kraj by byl hloupý, aby platil za 110 míst o něco méně než za 300 ...

3 0
možnosti
ŘV

Těch cestujících pro spěšný vlak Vlašim-Benešov-Čerčany-Mnichovice-Strančice-Říčany-Praha by se určitě pár našlo.

Otázky jsou  1) kolik je ještě na trati místa, 2) za kolik to dotovat 3) zda opravdu chtít pod dráty v Praze neelektrické vlaky.

0 0
možnosti
JP

107 kč je údaj vzatý kde? je to průměr za celou ČR a nebo jen za kraj? a nebo je to konkrétní cifra za tratě Praha - Benešov a nebo Praha - Lysá nad Labem?

1 0
možnosti
JS

J12a12n 34S40ů76r61a

2. 7. 2014 17:07

Úhrada Středočeského kraje.

0 0
možnosti
TS

Diesel pod trolejema prosím ne!

5 0
možnosti
JD

Nebyli by první ani poslední.

0 0
možnosti
VS

No tak snad se Arrivě podaří rozbít tu mafii ČD - kraje, no.

0 3
možnosti
JD

To rozbije asi tak stejně jako těch několik dalších jiných dopravců co už takhle jezdí. Ale narozdíl od třeba KŽC Doprava ta Arriva není soukromník ale zprostředkovaně dcera polostátních Deutsche Bahn. Leckdo by to jako nějakou zásadní výhru nevnímal.

3 0
možnosti
JD

Z hlediska cestujícího se mi ten koncept líbí, zvlášť jestli to protáhnou na Vlašimku a Sedlčanku. Pak bych skousnul i ty diesely, hybridy jsou moc drahé. Ale - to se ještě smí jen tak bez jakéhokoli, aspoň nepodařeného výběrka udělat smlouvu na fungl novou linku nebo nahradit jednoho dopravce druhým?

1 0
možnosti
PN

No já nevím, nahrazovat na této trati city elephanty nějakými dieselovými jednotkami jen proto, že budou zajíždět pár kilometrů do Vlašimi nebo Sedlčan, se mi moc nezdá.

3 1
možnosti
PN

Benešov je snad mimo PID, o  Vlašimi a Sedlčanech  nemluvě. Tak na jaké doklady se tam bude jezdit?

0 0
možnosti

J48a32n 46Č46e38k25a66l

2. 7. 2014 14:31

budete se divit, ale asi na jízdenky...

0 0
možnosti
PN

Ať si ty smradláky provozujou na nezadrátovanejch tratích.

0 1
možnosti
VH

V kterési diskusi týkajíci se konkurenční doložky u odcházejícího ředitele ČD mnozí konstatovali, že by stejně o bývalé manažery ČD žádný soukromník nestál. A Adamka i Nálevka jsou bývalí zaměstnanci ČD, stejně jak A. Ondrůj u RJ ne A,Hofmanová u RJ. 8-o O Parobkovi, který oběma pomáhal s rozjedem podnikání na železnici ani nemluvě.

4 0
možnosti
JS

J24a43n 64S48ů57r26a

2. 7. 2014 16:02

A jaká konkurence sáhla po panu Zeleném či panu Žaludovi? Oba už konkurenční doložku nemají.....

0 0
možnosti