Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express zažaloval ČD za predátorské ceny na trati do Ostravy

Soukromý železniční dopravce Leo Express zažaloval České dráhy za údajně podnákladové ceny na trase Praha - Ostrava. Dráhy se tak podle Leo Expressu snaží vytlačit konkurenci z trhu. Firma žádá náhradu ušlého zisku ve výši 418 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A35l98a68n 83Ř95e93p95k47a 4265646

Znovu opakuji, že je to blbost. On, resp. Regiojet první napřed sami zlevní a pak se diví, že ČD reagují na konkurenci a zlevní taky. Joo, to by se jim náramně líbilo aby dráhy musely jezdit za původní ceny (i vyšší) a pak by tímpádem odpadly. A navíc ČD ani omylem nešli na Leošovou stovku za trasu Praha-Ostrava, tak jaképak predátorské ceny? Co vím, tak dráhy nešly pod cenu soukromé konkurence nikdy.

Stěžuje si snad Albert, že Kaufland je moc levný a chce po něm doplatit ušlý zisk? :-D

Prostě jim to podnikání nevychází, tak to svádějí na dráhy, přitom Jančura by nemusel rozlévat tolik kávy zdarma a ubrat personál a určitě hned by na tom byl o chlup lépe.. ale to by zase padly výhody, proč jezdit s ním :D

+9/−1
3.7.2014 19:40

L78u54k13á23š 65M18ü76n38z73b77e71r24g84e84r 1132181155498

Nojo, ale blbý je, že ČD je černá díra, do který sypeme peníze, takže levnější jízdenky zaplatí daňovej poplatník.

+1/−3
4.7.2014 10:42

M31i24r69o21s70l76a14v 88Z40i84k13m58u95n90d 7599633464433

Plác, plác ...

0/0
6.7.2014 16:47

M92i54r87o85s86l65a25v 31Z20i21k23m82u79n87d 7879553254123

Jistě, na modrém vlaku jede na pěti vozech jeden strojvedoucí (bez toho to zatím nejde) a jeden pracovník obsluhy vlaku. Na žlutém nebo černém vlaku je u každého vozu jeden pracovník obsluhy vagonu a strojvedoucí ... Ztrátovost žlutého a černého podniku je dána přezaměstnaností.

Na 5 souprav (vozidel) stačíval u Č(S)D kdysi jeden vedoucí vozební - strojové stanice a jedna technická pracovnice pro administrativu, u černého podniku je tam hafo  ředitelů a vedoucích ... A když byl provozním ředitelem ing. Paroubek, tak ten jak u žlutého, tak černého jezdil ještě jako strojvedoucí a stačil TO i uřídit ...

0/0
6.7.2014 16:53

J93i67n82d35ř18i76c77h 90Š34k25o81p79e63k 4305471690245

logika soukromých dopravců. My můžem jezdit za podnákladovky (že Jančuro, co konkurence vůči ČSAD v severních Čechách), ale když to někdo dělá soukromníkům, tak hned brečí žalovat k soudu ;-D

+7/−1
3.7.2014 18:59

V59a60c45l36a13v 94H49a66j92e74k 3566159259

Pokud to ČD vůbec nějak dotují, tak také ze svého;-D

+3/−1
3.7.2014 14:25

L69u49k74á57š 69Z78e59d 8661461213185

pravě že to je ten problem oni to dotují z našeho...

+1/−2
4.7.2014 10:24

V94a40c98l49a39v 56H91a44j19e72k 3386939799

Ano, přestava Leoše, že se mu podaří získat trase nové cestující byla poněkud naivní a výsledkem je, což se dalo očekávat, že se celkový počet cestujícíh zvýší nepatrně a  všichni 3 dopravci se o ně nějakým způsobem podělí. Sice může mít každý cestující nějakého preferovaného dopravce, ale asi rozhodujícím kritériem výběru  je trasa vlaku odpovídajícím potřebnámu času dojezdu do cílové stanice, případně i navazující spojení..

+2/0
3.7.2014 13:59

M74i90r72o43s68l24a12v 30Z85i18k55m41u15n16d 7609683204573

Pan Novotný je celkem sympaťák, který nějak přehlédl poučku pana profesora Klause "o neviditelné ruce trhu".

Prvním kdo začal s nižšími cenami byla "žlutá společnost", takže "modrá společnost" udělala to, po čem zastánci konkurenčního prostředí volali a to snížení cen ... A do tohoto "konkurenčního prostředí" přišel "černý dopravce" s cílem "naučím jezdit lidi vlakem"... tudíž neměli být vozidlem "švýcarské kvality" odsáváni klienti ČD nebo RegioJetu, ale získáni noví, ale opravdu úplně noví cestující, kteří gumokol zamění za vozidlo plné zábavy, jemuž nelze kvalitou služeb, na české železnici dosud nevídaných odolat ...

Jaksi nábor nových cestujících z gumokolů se nedaří a před švýcarskou kvalitou (ve Švýcarsku používanou sice hojně, ale leda na osobních vlacích)  je dána přednost žluté ojetině staré necelých 40 let, ale poskytující větší cestovní komfort ...

+6/0
3.7.2014 12:25

J22a49n 37R41i71c94h10t36e46r 5812212943525

Ovšem soukromá společnost si může určit cenu jakou chce a doplácet kolik chce, pokud na to má.

Na druhou stranu dotovat konkurenceschopnost ČD z peněz daňových poplatníků pro mě ztrácí smysl, zvlášť na trasách, kde mohou být jejich vlaky zastoupeny soukromými dopravci. Obzvlášť když i na těchto tzv. výdělečných trasách jsou ČD schopné prodělávat.

+1/−5
3.7.2014 12:45

P40e54t94r 82N77o16v26o97t32n18y 3869182319532

Máte v tom trochu zmatek.

+3/−1
3.7.2014 13:27

M17i34r49o41s75l98a25v 25Z53i52k43m29u76n42d 7429763294183

No a ČD a.s. snad nejsou "soukromá společnost" ... Akciovka je vždy soukromoprávní subjekt ...

+6/0
3.7.2014 13:36

R90a65d24o85s20l33a81v 62K93l58a89u41d49a 5324498514912

Tak pokud má 100% akcií stát, pak se nedá o soukromé společnosti mluvit.

+2/−3
3.7.2014 13:52

V11a95c50l45a94v 37H25a11j52e49k 3586389829

Z právního hlediska není forma vlastnictví rozhodující. Zásadními negativytoho, že jsou ČD ve vlastnictví státu je vliv politiků na ekonomiku a řízení firmy (názorná ukázka politické a v tomto případě i osobní zvůle je zrušení nákupu 8 Railjetů ministrem Žákem) a působnost zákona o veřejných zakázkách.

+2/0
3.7.2014 14:16

K65r54y88š78t26o65f 38L31a24n26í58k 1239150655345

o cenu tady jde az v druhem sledu, prvni cil je vytlacit CD z teto trati (protoze za ceny uvedené v clanku s nimi nikdo jezdit nebude) a pak  "narovnat"  vlastni dumpingove ceny. blby je, ze pokud se to s pomoci soudu podari, budou CD generovat vetsi ztratu a je jasne kdo ji zaplati. jedine ze by ta pendolina prodali a odpovidajici cast zamestnancu propustili.

+3/0
3.7.2014 14:06

M22a12r20t78i35n 50K40a79l78e72n95d37a 1980843670

pokud budou tyto nadumpingové ceny nižší než ČD ty před vstupem RJ a LE na trať tak kde je problém? Cena ČD vzniká pouze jako důsledek jiné kompenzace (dotace) tj cena neklesla, holt si to každý zaplatí po halíři v navýšené dph (21 místo 20) aniž by to věděl. a ti co vlaky nejezdí (jako já) ti to prostě zaplatí lidem jako vy.

0/0
23.7.2014 18:24

J83a33k33u21b 92D45e51m70k15o 4822229704864

Úplně zírám, kolika lidem Leoš leží v žaludku. Naopak ČD mají poměrně silnou fanouškovskou základnu;-) A to neustálé omílání  paštik ....... no comment!!!

+3/−3
3.7.2014 10:51

R79a90d32o89s70l89a87v 49K38l78a13u42d34a 5734208154302

V žaludku mi neleží. Jen je mi k smíchu. A to už přestal plácat něco o švýcarské kvalitě.

+6/0
3.7.2014 10:53
Foto

A37l39a46n 56Ř42e35p88k93a 4725886

On jezdí i za stovku a bude si stěžovat na podnákladové ceny konkurence.. No to je fakt úžasné ;-D První, kdo masivně zlevnil byl přeci Regiojet, konkurence jen reaguje na situaci na trhu a to je normální.;-)

+7/0
3.7.2014 9:59

P70a40v14e94l 23K78r53á10l 5860499164658

Já mám teda pocit, že Regiojet tenkrát zlevnil jenlehce pod ČD a to skutečně masivní zlevnění přišlo až s Leem, ale jinak naprostý souhlas. A ta cena za Pendolíno je fakt směšná, když i při současné ceně je v zisku.

+1/−1
3.7.2014 10:30

M18i96r27o54s53l30a78v 67Z70i41k64m84u54n81d 7349403464653

Co je ceně jízdenky Pedolinem směšné  ? Mnohem více komfortu než tenhle křáp poskytují klasické vozy ... Pendolino pro svoji "(ne)vysokou kvalitu" vykopli rakouské železnice z trasy do Vídně / Vídeňského Nového Města, protože nesplňovalo požadavky rakouských cestujících ...

+2/−3
3.7.2014 12:28

T43o94m 97J10u27r19e34č82k88a 6625802735325

Zmikunde, už jsi celkem trapný s těmi nářky, jak je pendolino křáp jen proto, že ti v něm neplatí režijka. Pendolino má jezdit pro cestující, co si to zaplatí, ne pro režijkáře. Se stim smiř ciwe!

0/−3
3.7.2014 13:32

P64a24v70e30l 48M38a87t80o67u25š14e28k 5380747298494

V reálu jezdí pendolino poloprázdné (a to mu ještě dost fandím), a to i ve špičce. Výjimkou jsou snad jen pátky odpoledne, což je dost chabá útěcha. Celý tento projekt je totální průšvih ČD (zejména obrovské náklady na zprovoznění jednotek, které u nás nikdy nebudou využity). Nicméně na Ostravsko nejezdí za ČD (naštěstí) pouze pendolino. Kopání soukromníků kolem sebe je plně v souladu se současnými trendy kohokoli, komu docházejí argumenty a know-how (zejména po vzoru jistých politiků), ale pokud nejsou jejich (jistě dobře placení) manažeři úplně tupí, pak  snad museli vědět, do čeho se pouštějí, a muselo jim dojít, že ČD mají díky své velikosti těžce navrch. Pokud si toto neuvědomili, nezbývá, než je politovat. ČD jsou asi přece jen trochu větší sousto než byly ČSAD na trasách Praha - Liberec, Praha - Brno apod. Zajímavé také je, že když jezdí či létá za silně podnákladové ceny SA, nikoho to příliš nepohoršuje. Nebo se snad někdo domnívá, že autobusová jízdenka Praha - Liberec za 1 Kč nebo letenka Praha - Londýn za 50 Kč odpovídají nákladům?

+1/−3
3.7.2014 14:44

P40a54v23e62l 31K16r20á67l 5180799184298

Projekt Pendolino není průšvih ČD, ale našich politických špiček - ty tenkrát tenhle předražený nákup prosadily. ČD naopak s pinďou dělají to nejlepší, co jde.

+9/0
3.7.2014 17:25

M69a40r25t86i95n 19M98a69i83k61s84n11a58r 3834743798922

Ale leo to dotuje ze svého tu cenu, ČD z daní... v tom je problém, využívá svoji dominantní sílu k potlačení konkurence.

+1/−5
3.7.2014 10:30

P81e87t43r 15N42o58v17o67t21n11y 3589142139222

Na trase Praha - Ostrava má ČD stěží dominantní sílu. A příjmy z veřejných rozpočtů sice ČD má, leč jsou to platby za objednané služby, od státu a od krajů.

+4/0
3.7.2014 10:35

P68a30v67e21l 36K98r27á32l 5290749584658

Ale, to o těch daních si rád poslechnu. Když vy zaplatíte řemeslníkovi za objednanou službu, tak je to taky dotace z daní?

+2/0
3.7.2014 10:38

J77a68n 22R13i46c40h39t73e36r 5902732243365

Nechápu. Vůbec. Pokud dám řemeslníkovi korunu a zbylých pět tisíc dostane "od státu", pak je to dotace z daní. Ale takhle to obvykle nechodí.

Je to prosté - máme dva dopravce. Jeden jezdí za cenu x. Nedostává žádné dotace, je na něm, jak si nasadí cenu, aby se uživil (nebo zkrachoval).

A pak máme jiného, který jezdí za cenu x-1, což si může dovolit, neboť je dotován zvenčí tak, že nakonec získá x+2 a pokud prodělá, nic se neděje, on to někdo zvenčí doplatí, krach nehrozí. Ba ani ředitel vyhozen nebude.

0/−2
3.7.2014 12:50

P81e18t29r 84N18o50v65o79t48n25y 3799902729482

To ovšem není model, který je teď na trati Praha-Ostrava zaveden.

+4/0
3.7.2014 13:26

P80e75t58r 68N68o55v76o79t47n54y 3189632279732

Když si řemeslníka objednal stát, tak ho musí i stát zaplatit. to není žádná dotace, ale platba za objednanou službu.

+6/0
3.7.2014 13:29

M38a85r77t56i52n 83K54a90l97e47n21d34a 1920853380

To má svoji logiku do situace kdy dotace na cestu babičky z Tetčic do Rosic dotuje kraj/stát a ČD tyto peníze křižově používají na boj s konkurencí na trati Praha Ostrava. Znamená to jediné že ČD stát okrádají, tedy nás všechny a zneužívají při tom dominantního postavení neb na žádné jiné trati natož dotované konkurence jezdit nemůže. Samostatnou kapitolou je že stát pro zaměstnanost a volby, preferuje provoz státního podniku ze strátou i na tratích kde by jí jiný negeneroval, nebo by požadoval dotaci nižší.

0/−1
23.7.2014 18:23
Foto

A53l41a21n 73Ř90e58p97k76a 4325156

No jako by LE a RJ nešlo o vytlačená státní konkurence z trhu, že? :D Naházet špínu, donutit zdražit, vytlačit a zvýšit ceny.. pak je nikdo nebude nutit jezdit levněji přeci ;-)

+2/0
3.7.2014 11:11

R68o59m11a69n 73N75o53v32á90č50e62k 6475332484875

Ten Novotný je naprostý blázen, který nemá absolutně soudnost a celý jeho projekt Leo expresu je podnikatelská sebevražda. Aneb jak utratit papínkovi penízky.

0/0
3.7.2014 9:50

R93a89d77o21s57l44a61v 89K51l93a23u95d89a 5354258404192

Osobně nechápu. proč se někdo za současné situace cpe tímto způsobem na železnici. Od první chvíle bylo zřejmé, že tudy cesta nevede. A po čase se dožadovat změny pravidel je velmi naivní. ČD jen sotva bude uznávat jízdní doklady svých konkurentů na nedotované trati. Nakonec je snad něco takového v autobusové přepravě?

+3/0
3.7.2014 9:17

D55a50n 82M34a52c31h33o70l66d11a 8127442754162

ja mam pocit ze Jancura s Novotnym fetuji neco hodne silneho. Obratit se na soud s dumpingovyma cenama CD, kdyz sami jezdi tezce pod naklady mi prijde s prominutim jako minimalne pocatek nejake dusevni choroby.

+6/−1
3.7.2014 9:06

P17e71t84r 96N67i29v64n73i70c17k68ý 3592744595797

Jde o to, kdo je dominantem (Jančura tvrdí, že ČD). Dominant podle zákona nesmí jezdit pod náklady. Miniritní dopravci ano a libovolně dotovat svoji případnou ztrátu. To je oč tu běží.

0/−1
3.7.2014 13:24
Foto

P62a95v74e19l 53Č91e81r65n62í50k 1688535500890

Proč mě lístek z Havířova do Brna stál 265, když stačilo připlatit 30 korun a mohl bych jet až do Prahy? Něco mi tu nedává smysl...

+1/−1
3.7.2014 8:58

K42r59y55š74t87o15f 33L14a38n57í21k 1549800795755

taky nechapu proc jezdite do Brna kdyz to mate do Prahy levnejsi (ale byt vama, tak to radeji moc neventiluju, nekdo by si o vas mohl myslet neco nepekneho).

+6/0
3.7.2014 9:03

R65a92d55o73s89l13a14v 36K34l32a24u34d16a 5324568984752

A to si představte, že to letadlem máte kolikrát dražší z Prahy do Mnichova, než z Prahy do Londýna:-)

+5/0
3.7.2014 9:06
Foto

P23a83v37e56l 23Č83e86r53n55í58k 1678275970980

U letadla chápu, že náklady na palivo a hodinu letu jsou u krátkých vzdáleností zanedbatelné v poměru s různými poplatky a palivem potřebným pro samotný start a vystoupání do letové výšky.

Ale u vlaku takové poplatky přeci nejsou... A to ani nemluvím o tom že spoje ostrava-brno jsou pravděpodobně dotované, zatímco ostrava-praha nejsou. Takže kratší a navíc dotovaná cesta stojí víc než delší a nedotovaná...

+1/0
3.7.2014 9:09

Z20d12e89n96ě56k 22Z79a60j85í37č33e30k 2523732798265

Nevím, jestli jsou spoje z Ostravy do Brna dotované (osobně o tom pochybuji) ale myslím, že na těchto trasách, jezdí jen ČD.. Tedy je logické, že tam kde nemají konkurenci, nejsou nuceni tlačit cenu dolu. Kdyby na těchto trasách jezdil LE, nebo Regiojet, tak ty ceny taky budou vypadat jinak..

0/0
3.7.2014 9:44

P81e81t57r 44N40i96v51n28i52c19k67ý 3292434545467

A LE nebo RG by tam rádi jezdili, kdyby se jim to vyplatilo (zisk). A je jedno, jestli zisk z toho, že cestující zaplatí plnou palbu, nebo z toho, že si někdo objedná dopravní obslužnost a bude to dotovat.

0/0
3.7.2014 13:27

R18a35d33e13k 32J26a34n98a85t95a 9625966104332

U vlaku je mnoho nákladů fixních. Takže více cestujících - niždí náklady na jednoho. A z Ostravy do Brna jezdí lidí kolik? Méně, Kefalín, méně.

Navíc vlak do Brna jezdí pomaleji. To také zvyšuje náklady ...

+1/0
3.7.2014 18:19

P91e40t23r 72N39o75v84o69t62n67y 3239602709542

Tak jeďte do Prahy. ;-D

0/0
3.7.2014 9:41

J47i54ř59í 26J40u90r24á93š29e69k 8577105570817

Dobrý den, čím jste jel? ČD? Nějak mi potom Vaše čísla nesedí. Podle eshopu ČD jsou ceny úplně jiné. I při IN50 je rozdíl přes 100 korun.

0/0
3.7.2014 9:52
Foto

P71a48v77e10l 51Č93e59r77n54í55k 1148785600480

jaj! díky za upozornění. popletly se mi čísílka z výpisu z banky - kupoval jsem to přes eshop a objevilo se mi to tam společně s nákupem na steamu. Stálo mě to tedy jen 230 (přesně jak píše pan Novotný). Takže celý můj text padá...

+2/0
3.7.2014 10:28

M72a64r89t70i54n 79M61a41i45k46s65n19a19r 3964213528252

za ten steam + :D

0/0
3.7.2014 10:32

V38i28l13é96m 23P89ř22í19h75o93d68a 2984149213617

To se dá u ČD připlatit za parní lokotku (steam)?;-D

0/0
3.7.2014 12:00

P39e74t31r 63N79o86v54o77t30n39y 3139412439412

"Tak to vás natáhl, matko." ;-D  Bez průkazu Havířov - Brno  230,-

0/0
3.7.2014 10:13

B84r62o66n12i40s75l60a57v 50G58a74b76r61y78š 6845914420

A proč jste nejel do Prahy? Na některých relacích prostě platí jiné ceny. Asi jako když si koupíte kopečkovou zmrzlinu na Staroměstském náměstí a někde na vesnici.

0/0
3.7.2014 10:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.