Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express zažaloval ČD za predátorské ceny na trati do Ostravy

Soukromý železniční dopravce Leo Express zažaloval České dráhy za údajně podnákladové ceny na trase Praha - Ostrava. Dráhy se tak podle Leo Expressu snaží vytlačit konkurenci z trhu. Firma žádá náhradu ušlého zisku ve výši 418 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A72l52a92n 34Ř74e12p14k47a 4725646

Znovu opakuji, že je to blbost. On, resp. Regiojet první napřed sami zlevní a pak se diví, že ČD reagují na konkurenci a zlevní taky. Joo, to by se jim náramně líbilo aby dráhy musely jezdit za původní ceny (i vyšší) a pak by tímpádem odpadly. A navíc ČD ani omylem nešli na Leošovou stovku za trasu Praha-Ostrava, tak jaképak predátorské ceny? Co vím, tak dráhy nešly pod cenu soukromé konkurence nikdy.

Stěžuje si snad Albert, že Kaufland je moc levný a chce po něm doplatit ušlý zisk? :-D

Prostě jim to podnikání nevychází, tak to svádějí na dráhy, přitom Jančura by nemusel rozlévat tolik kávy zdarma a ubrat personál a určitě hned by na tom byl o chlup lépe.. ale to by zase padly výhody, proč jezdit s ním :D

+9/−1
3.7.2014 19:40

L70u53k66á30š 81M96ü92n90z61b26e66r50g59e27r 1522741505388

Nojo, ale blbý je, že ČD je černá díra, do který sypeme peníze, takže levnější jízdenky zaplatí daňovej poplatník.

+1/−3
4.7.2014 10:42

M15i44r87o82s62l37a19v 88Z80i96k84m93u11n37d 7779373824313

Plác, plác ...

0/0
6.7.2014 16:47

M70i38r91o13s67l75a70v 94Z57i96k12m64u28n39d 7249313834443

Jistě, na modrém vlaku jede na pěti vozech jeden strojvedoucí (bez toho to zatím nejde) a jeden pracovník obsluhy vlaku. Na žlutém nebo černém vlaku je u každého vozu jeden pracovník obsluhy vagonu a strojvedoucí ... Ztrátovost žlutého a černého podniku je dána přezaměstnaností.

Na 5 souprav (vozidel) stačíval u Č(S)D kdysi jeden vedoucí vozební - strojové stanice a jedna technická pracovnice pro administrativu, u černého podniku je tam hafo  ředitelů a vedoucích ... A když byl provozním ředitelem ing. Paroubek, tak ten jak u žlutého, tak černého jezdil ještě jako strojvedoucí a stačil TO i uřídit ...

0/0
6.7.2014 16:53

J54i81n72d68ř45i87c94h 64Š23k34o43p45e79k 4305341490175

logika soukromých dopravců. My můžem jezdit za podnákladovky (že Jančuro, co konkurence vůči ČSAD v severních Čechách), ale když to někdo dělá soukromníkům, tak hned brečí žalovat k soudu ;-D

+7/−1
3.7.2014 18:59

V73a66c20l86a89v 79H97a19j78e73k 3596239499

Pokud to ČD vůbec nějak dotují, tak také ze svého;-D

+3/−1
3.7.2014 14:25

L48u28k64á18š 90Z94e36d 8151251673695

pravě že to je ten problem oni to dotují z našeho...

+1/−2
4.7.2014 10:24

V32a94c50l69a18v 89H37a97j17e52k 3336509849

Ano, přestava Leoše, že se mu podaří získat trase nové cestující byla poněkud naivní a výsledkem je, což se dalo očekávat, že se celkový počet cestujícíh zvýší nepatrně a  všichni 3 dopravci se o ně nějakým způsobem podělí. Sice může mít každý cestující nějakého preferovaného dopravce, ale asi rozhodujícím kritériem výběru  je trasa vlaku odpovídajícím potřebnámu času dojezdu do cílové stanice, případně i navazující spojení..

+2/0
3.7.2014 13:59

M35i75r18o23s54l95a49v 75Z10i14k42m48u18n74d 7159663784843

Pan Novotný je celkem sympaťák, který nějak přehlédl poučku pana profesora Klause "o neviditelné ruce trhu".

Prvním kdo začal s nižšími cenami byla "žlutá společnost", takže "modrá společnost" udělala to, po čem zastánci konkurenčního prostředí volali a to snížení cen ... A do tohoto "konkurenčního prostředí" přišel "černý dopravce" s cílem "naučím jezdit lidi vlakem"... tudíž neměli být vozidlem "švýcarské kvality" odsáváni klienti ČD nebo RegioJetu, ale získáni noví, ale opravdu úplně noví cestující, kteří gumokol zamění za vozidlo plné zábavy, jemuž nelze kvalitou služeb, na české železnici dosud nevídaných odolat ...

Jaksi nábor nových cestujících z gumokolů se nedaří a před švýcarskou kvalitou (ve Švýcarsku používanou sice hojně, ale leda na osobních vlacích)  je dána přednost žluté ojetině staré necelých 40 let, ale poskytující větší cestovní komfort ...

+6/0
3.7.2014 12:25

J77a26n 50R78i10c51h10t11e36r 5492182373245

Ovšem soukromá společnost si může určit cenu jakou chce a doplácet kolik chce, pokud na to má.

Na druhou stranu dotovat konkurenceschopnost ČD z peněz daňových poplatníků pro mě ztrácí smysl, zvlášť na trasách, kde mohou být jejich vlaky zastoupeny soukromými dopravci. Obzvlášť když i na těchto tzv. výdělečných trasách jsou ČD schopné prodělávat.

+1/−5
3.7.2014 12:45

P71e20t51r 63N94o55v59o15t21n34y 3319232309452

Máte v tom trochu zmatek.

+3/−1
3.7.2014 13:27

M13i38r14o59s81l66a72v 33Z97i84k34m49u67n14d 7269803764653

No a ČD a.s. snad nejsou "soukromá společnost" ... Akciovka je vždy soukromoprávní subjekt ...

+6/0
3.7.2014 13:36

R58a49d47o92s58l68a92v 41K57l71a56u80d47a 5504958914282

Tak pokud má 100% akcií stát, pak se nedá o soukromé společnosti mluvit.

+2/−3
3.7.2014 13:52

V43a62c26l20a52v 89H31a52j46e46k 3236779939

Z právního hlediska není forma vlastnictví rozhodující. Zásadními negativytoho, že jsou ČD ve vlastnictví státu je vliv politiků na ekonomiku a řízení firmy (názorná ukázka politické a v tomto případě i osobní zvůle je zrušení nákupu 8 Railjetů ministrem Žákem) a působnost zákona o veřejných zakázkách.

+2/0
3.7.2014 14:16

K56r70y86š38t63o60f 51L70a79n42í12k 1109290325375

o cenu tady jde az v druhem sledu, prvni cil je vytlacit CD z teto trati (protoze za ceny uvedené v clanku s nimi nikdo jezdit nebude) a pak  "narovnat"  vlastni dumpingove ceny. blby je, ze pokud se to s pomoci soudu podari, budou CD generovat vetsi ztratu a je jasne kdo ji zaplati. jedine ze by ta pendolina prodali a odpovidajici cast zamestnancu propustili.

+3/0
3.7.2014 14:06

M16a66r89t86i51n 93K73a90l54e22n21d13a 1340243630

pokud budou tyto nadumpingové ceny nižší než ČD ty před vstupem RJ a LE na trať tak kde je problém? Cena ČD vzniká pouze jako důsledek jiné kompenzace (dotace) tj cena neklesla, holt si to každý zaplatí po halíři v navýšené dph (21 místo 20) aniž by to věděl. a ti co vlaky nejezdí (jako já) ti to prostě zaplatí lidem jako vy.

0/0
23.7.2014 18:24

J22a32k54u29b 17D95e38m75k69o 4622899274244

Úplně zírám, kolika lidem Leoš leží v žaludku. Naopak ČD mají poměrně silnou fanouškovskou základnu;-) A to neustálé omílání  paštik ....... no comment!!!

+3/−3
3.7.2014 10:51

R39a87d13o85s10l44a10v 51K72l31a32u80d44a 5674618234982

V žaludku mi neleží. Jen je mi k smíchu. A to už přestal plácat něco o švýcarské kvalitě.

+6/0
3.7.2014 10:53

A48l28a26n 60Ř34e16p71k52a 4625736

On jezdí i za stovku a bude si stěžovat na podnákladové ceny konkurence.. No to je fakt úžasné ;-D První, kdo masivně zlevnil byl přeci Regiojet, konkurence jen reaguje na situaci na trhu a to je normální.;-)

+7/0
3.7.2014 9:59

P25a48v74e56l 62K89r87á90l 5190229684408

Já mám teda pocit, že Regiojet tenkrát zlevnil jenlehce pod ČD a to skutečně masivní zlevnění přišlo až s Leem, ale jinak naprostý souhlas. A ta cena za Pendolíno je fakt směšná, když i při současné ceně je v zisku.

+1/−1
3.7.2014 10:30

M12i90r82o76s64l91a15v 17Z56i19k58m18u37n83d 7559713764243

Co je ceně jízdenky Pedolinem směšné  ? Mnohem více komfortu než tenhle křáp poskytují klasické vozy ... Pendolino pro svoji "(ne)vysokou kvalitu" vykopli rakouské železnice z trasy do Vídně / Vídeňského Nového Města, protože nesplňovalo požadavky rakouských cestujících ...

+2/−3
3.7.2014 12:28

T87o46m 34J87u47r61e83č40k23a 6685752375595

Zmikunde, už jsi celkem trapný s těmi nářky, jak je pendolino křáp jen proto, že ti v něm neplatí režijka. Pendolino má jezdit pro cestující, co si to zaplatí, ne pro režijkáře. Se stim smiř ciwe!

0/−3
3.7.2014 13:32

P31a26v70e63l 34M54a27t58o61u92š54e45k 5410927128794

V reálu jezdí pendolino poloprázdné (a to mu ještě dost fandím), a to i ve špičce. Výjimkou jsou snad jen pátky odpoledne, což je dost chabá útěcha. Celý tento projekt je totální průšvih ČD (zejména obrovské náklady na zprovoznění jednotek, které u nás nikdy nebudou využity). Nicméně na Ostravsko nejezdí za ČD (naštěstí) pouze pendolino. Kopání soukromníků kolem sebe je plně v souladu se současnými trendy kohokoli, komu docházejí argumenty a know-how (zejména po vzoru jistých politiků), ale pokud nejsou jejich (jistě dobře placení) manažeři úplně tupí, pak  snad museli vědět, do čeho se pouštějí, a muselo jim dojít, že ČD mají díky své velikosti těžce navrch. Pokud si toto neuvědomili, nezbývá, než je politovat. ČD jsou asi přece jen trochu větší sousto než byly ČSAD na trasách Praha - Liberec, Praha - Brno apod. Zajímavé také je, že když jezdí či létá za silně podnákladové ceny SA, nikoho to příliš nepohoršuje. Nebo se snad někdo domnívá, že autobusová jízdenka Praha - Liberec za 1 Kč nebo letenka Praha - Londýn za 50 Kč odpovídají nákladům?

+1/−3
3.7.2014 14:44

P48a12v50e65l 31K73r17á55l 5710779234118

Projekt Pendolino není průšvih ČD, ale našich politických špiček - ty tenkrát tenhle předražený nákup prosadily. ČD naopak s pinďou dělají to nejlepší, co jde.

+9/0
3.7.2014 17:25

M37a41r82t90i85n 55M34a62i20k34s93n77a32r 3774553528312

Ale leo to dotuje ze svého tu cenu, ČD z daní... v tom je problém, využívá svoji dominantní sílu k potlačení konkurence.

+1/−5
3.7.2014 10:30

P18e98t58r 43N73o90v93o67t80n86y 3539122689362

Na trase Praha - Ostrava má ČD stěží dominantní sílu. A příjmy z veřejných rozpočtů sice ČD má, leč jsou to platby za objednané služby, od státu a od krajů.

+4/0
3.7.2014 10:35

P91a70v36e72l 15K68r90á35l 5170989334578

Ale, to o těch daních si rád poslechnu. Když vy zaplatíte řemeslníkovi za objednanou službu, tak je to taky dotace z daní?

+2/0
3.7.2014 10:38

J69a56n 96R43i23c74h57t21e96r 5852292433555

Nechápu. Vůbec. Pokud dám řemeslníkovi korunu a zbylých pět tisíc dostane "od státu", pak je to dotace z daní. Ale takhle to obvykle nechodí.

Je to prosté - máme dva dopravce. Jeden jezdí za cenu x. Nedostává žádné dotace, je na něm, jak si nasadí cenu, aby se uživil (nebo zkrachoval).

A pak máme jiného, který jezdí za cenu x-1, což si může dovolit, neboť je dotován zvenčí tak, že nakonec získá x+2 a pokud prodělá, nic se neděje, on to někdo zvenčí doplatí, krach nehrozí. Ba ani ředitel vyhozen nebude.

0/−2
3.7.2014 12:50

P54e39t87r 26N28o41v91o83t61n87y 3199402519482

To ovšem není model, který je teď na trati Praha-Ostrava zaveden.

+4/0
3.7.2014 13:26

P53e97t60r 38N12o45v39o77t29n20y 3689882679822

Když si řemeslníka objednal stát, tak ho musí i stát zaplatit. to není žádná dotace, ale platba za objednanou službu.

+6/0
3.7.2014 13:29

M35a80r47t41i47n 55K86a36l97e51n54d21a 1240263270

To má svoji logiku do situace kdy dotace na cestu babičky z Tetčic do Rosic dotuje kraj/stát a ČD tyto peníze křižově používají na boj s konkurencí na trati Praha Ostrava. Znamená to jediné že ČD stát okrádají, tedy nás všechny a zneužívají při tom dominantního postavení neb na žádné jiné trati natož dotované konkurence jezdit nemůže. Samostatnou kapitolou je že stát pro zaměstnanost a volby, preferuje provoz státního podniku ze strátou i na tratích kde by jí jiný negeneroval, nebo by požadoval dotaci nižší.

0/−1
23.7.2014 18:23

A17l53a45n 62Ř46e55p75k67a 4185106

No jako by LE a RJ nešlo o vytlačená státní konkurence z trhu, že? :D Naházet špínu, donutit zdražit, vytlačit a zvýšit ceny.. pak je nikdo nebude nutit jezdit levněji přeci ;-)

+2/0
3.7.2014 11:11

R33o85m64a71n 15N89o47v92á60č46e15k 6105812424105

Ten Novotný je naprostý blázen, který nemá absolutně soudnost a celý jeho projekt Leo expresu je podnikatelská sebevražda. Aneb jak utratit papínkovi penízky.

0/0
3.7.2014 9:50

R92a42d82o43s20l93a91v 93K25l82a64u92d31a 5584828124942

Osobně nechápu. proč se někdo za současné situace cpe tímto způsobem na železnici. Od první chvíle bylo zřejmé, že tudy cesta nevede. A po čase se dožadovat změny pravidel je velmi naivní. ČD jen sotva bude uznávat jízdní doklady svých konkurentů na nedotované trati. Nakonec je snad něco takového v autobusové přepravě?

+3/0
3.7.2014 9:17

D81a68n 41M65a48c42h47o14l49d20a 8417822264242

ja mam pocit ze Jancura s Novotnym fetuji neco hodne silneho. Obratit se na soud s dumpingovyma cenama CD, kdyz sami jezdi tezce pod naklady mi prijde s prominutim jako minimalne pocatek nejake dusevni choroby.

+6/−1
3.7.2014 9:06

P21e61t28r 35N60i83v72n92i26c68k91ý 3422224325877

Jde o to, kdo je dominantem (Jančura tvrdí, že ČD). Dominant podle zákona nesmí jezdit pod náklady. Miniritní dopravci ano a libovolně dotovat svoji případnou ztrátu. To je oč tu běží.

0/−1
3.7.2014 13:24
Foto

P52a21v90e14l 49Č60e49r93n95í53k 1318515600920

Proč mě lístek z Havířova do Brna stál 265, když stačilo připlatit 30 korun a mohl bych jet až do Prahy? Něco mi tu nedává smysl...

+1/−1
3.7.2014 8:58

K79r79y41š95t56o13f 18L58a65n65í43k 1129490565195

taky nechapu proc jezdite do Brna kdyz to mate do Prahy levnejsi (ale byt vama, tak to radeji moc neventiluju, nekdo by si o vas mohl myslet neco nepekneho).

+6/0
3.7.2014 9:03

R77a95d31o56s10l98a58v 91K88l30a69u88d20a 5674418804132

A to si představte, že to letadlem máte kolikrát dražší z Prahy do Mnichova, než z Prahy do Londýna:-)

+5/0
3.7.2014 9:06
Foto

P40a95v68e64l 82Č83e55r66n53í49k 1718435940710

U letadla chápu, že náklady na palivo a hodinu letu jsou u krátkých vzdáleností zanedbatelné v poměru s různými poplatky a palivem potřebným pro samotný start a vystoupání do letové výšky.

Ale u vlaku takové poplatky přeci nejsou... A to ani nemluvím o tom že spoje ostrava-brno jsou pravděpodobně dotované, zatímco ostrava-praha nejsou. Takže kratší a navíc dotovaná cesta stojí víc než delší a nedotovaná...

+1/0
3.7.2014 9:09

Z63d27e47n94ě53k 71Z59a70j71í19č89e31k 2383252328155

Nevím, jestli jsou spoje z Ostravy do Brna dotované (osobně o tom pochybuji) ale myslím, že na těchto trasách, jezdí jen ČD.. Tedy je logické, že tam kde nemají konkurenci, nejsou nuceni tlačit cenu dolu. Kdyby na těchto trasách jezdil LE, nebo Regiojet, tak ty ceny taky budou vypadat jinak..

0/0
3.7.2014 9:44

P27e69t95r 77N28i64v10n52i33c56k59ý 3222144375947

A LE nebo RG by tam rádi jezdili, kdyby se jim to vyplatilo (zisk). A je jedno, jestli zisk z toho, že cestující zaplatí plnou palbu, nebo z toho, že si někdo objedná dopravní obslužnost a bude to dotovat.

0/0
3.7.2014 13:27

R74a50d34e26k 27J59a95n68a70t23a 9195676534422

U vlaku je mnoho nákladů fixních. Takže více cestujících - niždí náklady na jednoho. A z Ostravy do Brna jezdí lidí kolik? Méně, Kefalín, méně.

Navíc vlak do Brna jezdí pomaleji. To také zvyšuje náklady ...

+1/0
3.7.2014 18:19

P77e66t85r 69N74o30v16o42t52n47y 3179662359902

Tak jeďte do Prahy. ;-D

0/0
3.7.2014 9:41

J26i76ř84í 30J46u92r72á70š41e55k 8607915180127

Dobrý den, čím jste jel? ČD? Nějak mi potom Vaše čísla nesedí. Podle eshopu ČD jsou ceny úplně jiné. I při IN50 je rozdíl přes 100 korun.

0/0
3.7.2014 9:52
Foto

P51a45v49e96l 24Č81e57r35n52í78k 1618885860170

jaj! díky za upozornění. popletly se mi čísílka z výpisu z banky - kupoval jsem to přes eshop a objevilo se mi to tam společně s nákupem na steamu. Stálo mě to tedy jen 230 (přesně jak píše pan Novotný). Takže celý můj text padá...

+2/0
3.7.2014 10:28

M25a43r98t50i74n 74M31a77i49k47s35n96a80r 3854583828282

za ten steam + :D

0/0
3.7.2014 10:32

V38i79l19é28m 70P89ř80í23h55o38d36a 2884769153127

To se dá u ČD připlatit za parní lokotku (steam)?;-D

0/0
3.7.2014 12:00

P92e32t94r 65N34o82v51o69t76n53y 3649632489412

"Tak to vás natáhl, matko." ;-D  Bez průkazu Havířov - Brno  230,-

0/0
3.7.2014 10:13
Foto

B63r28o54n43i60s90l98a16v 92G68a15b72r60y97š 2692289841

A proč jste nejel do Prahy? Na některých relacích prostě platí jiné ceny. Asi jako když si koupíte kopečkovou zmrzlinu na Staroměstském náměstí a někde na vesnici.

0/0
3.7.2014 10:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.