Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express zažaloval ČD za predátorské ceny na trati do Ostravy

Soukromý železniční dopravce Leo Express zažaloval České dráhy za údajně podnákladové ceny na trase Praha - Ostrava. Dráhy se tak podle Leo Expressu snaží vytlačit konkurenci z trhu. Firma žádá náhradu ušlého zisku ve výši 418 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A87l69a72n 32Ř69e27p39k94a 4215296

Znovu opakuji, že je to blbost. On, resp. Regiojet první napřed sami zlevní a pak se diví, že ČD reagují na konkurenci a zlevní taky. Joo, to by se jim náramně líbilo aby dráhy musely jezdit za původní ceny (i vyšší) a pak by tímpádem odpadly. A navíc ČD ani omylem nešli na Leošovou stovku za trasu Praha-Ostrava, tak jaképak predátorské ceny? Co vím, tak dráhy nešly pod cenu soukromé konkurence nikdy.

Stěžuje si snad Albert, že Kaufland je moc levný a chce po něm doplatit ušlý zisk? :-D

Prostě jim to podnikání nevychází, tak to svádějí na dráhy, přitom Jančura by nemusel rozlévat tolik kávy zdarma a ubrat personál a určitě hned by na tom byl o chlup lépe.. ale to by zase padly výhody, proč jezdit s ním :D

+9/−1
3.7.2014 19:40

L61u40k12á53š 84M32ü19n77z41b44e57r30g18e62r 1332701535818

Nojo, ale blbý je, že ČD je černá díra, do který sypeme peníze, takže levnější jízdenky zaplatí daňovej poplatník.

+1/−3
4.7.2014 10:42

M34i76r26o41s86l54a21v 16Z63i73k90m83u46n78d 7489223634873

Plác, plác ...

0/0
6.7.2014 16:47

M80i64r40o83s14l25a89v 78Z94i67k61m20u97n98d 7739563704443

Jistě, na modrém vlaku jede na pěti vozech jeden strojvedoucí (bez toho to zatím nejde) a jeden pracovník obsluhy vlaku. Na žlutém nebo černém vlaku je u každého vozu jeden pracovník obsluhy vagonu a strojvedoucí ... Ztrátovost žlutého a černého podniku je dána přezaměstnaností.

Na 5 souprav (vozidel) stačíval u Č(S)D kdysi jeden vedoucí vozební - strojové stanice a jedna technická pracovnice pro administrativu, u černého podniku je tam hafo  ředitelů a vedoucích ... A když byl provozním ředitelem ing. Paroubek, tak ten jak u žlutého, tak černého jezdil ještě jako strojvedoucí a stačil TO i uřídit ...

0/0
6.7.2014 16:53

J13i29n53d57ř41i78c68h 44Š85k56o97p78e81k 4955971450885

logika soukromých dopravců. My můžem jezdit za podnákladovky (že Jančuro, co konkurence vůči ČSAD v severních Čechách), ale když to někdo dělá soukromníkům, tak hned brečí žalovat k soudu ;-D

+7/−1
3.7.2014 18:59

V87a50c50l72a10v 51H18a58j53e53k 3526759919

Pokud to ČD vůbec nějak dotují, tak také ze svého;-D

+3/−1
3.7.2014 14:25

L20u88k18á13š 18Z43e43d 8331321613245

pravě že to je ten problem oni to dotují z našeho...

+1/−2
4.7.2014 10:24

V68a38c42l79a26v 84H65a21j62e19k 3856159309

Ano, přestava Leoše, že se mu podaří získat trase nové cestující byla poněkud naivní a výsledkem je, což se dalo očekávat, že se celkový počet cestujícíh zvýší nepatrně a  všichni 3 dopravci se o ně nějakým způsobem podělí. Sice může mít každý cestující nějakého preferovaného dopravce, ale asi rozhodujícím kritériem výběru  je trasa vlaku odpovídajícím potřebnámu času dojezdu do cílové stanice, případně i navazující spojení..

+2/0
3.7.2014 13:59

M71i12r77o45s97l87a34v 25Z68i93k46m18u70n77d 7869643114653

Pan Novotný je celkem sympaťák, který nějak přehlédl poučku pana profesora Klause "o neviditelné ruce trhu".

Prvním kdo začal s nižšími cenami byla "žlutá společnost", takže "modrá společnost" udělala to, po čem zastánci konkurenčního prostředí volali a to snížení cen ... A do tohoto "konkurenčního prostředí" přišel "černý dopravce" s cílem "naučím jezdit lidi vlakem"... tudíž neměli být vozidlem "švýcarské kvality" odsáváni klienti ČD nebo RegioJetu, ale získáni noví, ale opravdu úplně noví cestující, kteří gumokol zamění za vozidlo plné zábavy, jemuž nelze kvalitou služeb, na české železnici dosud nevídaných odolat ...

Jaksi nábor nových cestujících z gumokolů se nedaří a před švýcarskou kvalitou (ve Švýcarsku používanou sice hojně, ale leda na osobních vlacích)  je dána přednost žluté ojetině staré necelých 40 let, ale poskytující větší cestovní komfort ...

+6/0
3.7.2014 12:25

J64a88n 35R13i71c18h37t42e67r 5872412233825

Ovšem soukromá společnost si může určit cenu jakou chce a doplácet kolik chce, pokud na to má.

Na druhou stranu dotovat konkurenceschopnost ČD z peněz daňových poplatníků pro mě ztrácí smysl, zvlášť na trasách, kde mohou být jejich vlaky zastoupeny soukromými dopravci. Obzvlášť když i na těchto tzv. výdělečných trasách jsou ČD schopné prodělávat.

+1/−5
3.7.2014 12:45

P34e83t86r 41N16o65v97o34t44n36y 3989982449942

Máte v tom trochu zmatek.

+3/−1
3.7.2014 13:27

M71i55r16o77s56l60a52v 30Z26i93k67m40u68n17d 7659293454833

No a ČD a.s. snad nejsou "soukromá společnost" ... Akciovka je vždy soukromoprávní subjekt ...

+6/0
3.7.2014 13:36

R55a20d22o34s82l45a79v 97K13l40a30u61d36a 5134368224652

Tak pokud má 100% akcií stát, pak se nedá o soukromé společnosti mluvit.

+2/−3
3.7.2014 13:52

V85a61c20l84a61v 39H13a67j92e73k 3746959909

Z právního hlediska není forma vlastnictví rozhodující. Zásadními negativytoho, že jsou ČD ve vlastnictví státu je vliv politiků na ekonomiku a řízení firmy (názorná ukázka politické a v tomto případě i osobní zvůle je zrušení nákupu 8 Railjetů ministrem Žákem) a působnost zákona o veřejných zakázkách.

+2/0
3.7.2014 14:16

K68r24y90š25t53o34f 82L47a71n69í97k 1579560225105

o cenu tady jde az v druhem sledu, prvni cil je vytlacit CD z teto trati (protoze za ceny uvedené v clanku s nimi nikdo jezdit nebude) a pak  "narovnat"  vlastni dumpingove ceny. blby je, ze pokud se to s pomoci soudu podari, budou CD generovat vetsi ztratu a je jasne kdo ji zaplati. jedine ze by ta pendolina prodali a odpovidajici cast zamestnancu propustili.

+3/0
3.7.2014 14:06

M63a67r63t14i56n 51K78a67l35e97n92d80a 1180653890

pokud budou tyto nadumpingové ceny nižší než ČD ty před vstupem RJ a LE na trať tak kde je problém? Cena ČD vzniká pouze jako důsledek jiné kompenzace (dotace) tj cena neklesla, holt si to každý zaplatí po halíři v navýšené dph (21 místo 20) aniž by to věděl. a ti co vlaky nejezdí (jako já) ti to prostě zaplatí lidem jako vy.

0/0
23.7.2014 18:24

J71a14k12u22b 71D16e70m21k59o 4122399284244

Úplně zírám, kolika lidem Leoš leží v žaludku. Naopak ČD mají poměrně silnou fanouškovskou základnu;-) A to neustálé omílání  paštik ....... no comment!!!

+3/−3
3.7.2014 10:51

R90a22d37o14s27l13a14v 34K19l70a49u48d88a 5554648264592

V žaludku mi neleží. Jen je mi k smíchu. A to už přestal plácat něco o švýcarské kvalitě.

+6/0
3.7.2014 10:53
Foto

A52l73a80n 81Ř97e92p54k44a 4495936

On jezdí i za stovku a bude si stěžovat na podnákladové ceny konkurence.. No to je fakt úžasné ;-D První, kdo masivně zlevnil byl přeci Regiojet, konkurence jen reaguje na situaci na trhu a to je normální.;-)

+7/0
3.7.2014 9:59

P91a56v13e12l 26K33r64á76l 5230709874628

Já mám teda pocit, že Regiojet tenkrát zlevnil jenlehce pod ČD a to skutečně masivní zlevnění přišlo až s Leem, ale jinak naprostý souhlas. A ta cena za Pendolíno je fakt směšná, když i při současné ceně je v zisku.

+1/−1
3.7.2014 10:30

M15i61r64o61s43l62a72v 81Z59i16k93m10u58n64d 7469413924283

Co je ceně jízdenky Pedolinem směšné  ? Mnohem více komfortu než tenhle křáp poskytují klasické vozy ... Pendolino pro svoji "(ne)vysokou kvalitu" vykopli rakouské železnice z trasy do Vídně / Vídeňského Nového Města, protože nesplňovalo požadavky rakouských cestujících ...

+2/−3
3.7.2014 12:28

T81o68m 76J19u21r77e15č68k32a 6255342775515

Zmikunde, už jsi celkem trapný s těmi nářky, jak je pendolino křáp jen proto, že ti v něm neplatí režijka. Pendolino má jezdit pro cestující, co si to zaplatí, ne pro režijkáře. Se stim smiř ciwe!

0/−3
3.7.2014 13:32

P54a70v88e68l 28M27a45t58o91u71š67e43k 5850617138524

V reálu jezdí pendolino poloprázdné (a to mu ještě dost fandím), a to i ve špičce. Výjimkou jsou snad jen pátky odpoledne, což je dost chabá útěcha. Celý tento projekt je totální průšvih ČD (zejména obrovské náklady na zprovoznění jednotek, které u nás nikdy nebudou využity). Nicméně na Ostravsko nejezdí za ČD (naštěstí) pouze pendolino. Kopání soukromníků kolem sebe je plně v souladu se současnými trendy kohokoli, komu docházejí argumenty a know-how (zejména po vzoru jistých politiků), ale pokud nejsou jejich (jistě dobře placení) manažeři úplně tupí, pak  snad museli vědět, do čeho se pouštějí, a muselo jim dojít, že ČD mají díky své velikosti těžce navrch. Pokud si toto neuvědomili, nezbývá, než je politovat. ČD jsou asi přece jen trochu větší sousto než byly ČSAD na trasách Praha - Liberec, Praha - Brno apod. Zajímavé také je, že když jezdí či létá za silně podnákladové ceny SA, nikoho to příliš nepohoršuje. Nebo se snad někdo domnívá, že autobusová jízdenka Praha - Liberec za 1 Kč nebo letenka Praha - Londýn za 50 Kč odpovídají nákladům?

+1/−3
3.7.2014 14:44

P60a85v33e83l 93K88r28á85l 5940509854558

Projekt Pendolino není průšvih ČD, ale našich politických špiček - ty tenkrát tenhle předražený nákup prosadily. ČD naopak s pinďou dělají to nejlepší, co jde.

+9/0
3.7.2014 17:25

M73a39r56t56i81n 63M48a38i68k95s28n23a56r 3694883968182

Ale leo to dotuje ze svého tu cenu, ČD z daní... v tom je problém, využívá svoji dominantní sílu k potlačení konkurence.

+1/−5
3.7.2014 10:30

P75e35t26r 12N25o71v39o11t93n56y 3659522139722

Na trase Praha - Ostrava má ČD stěží dominantní sílu. A příjmy z veřejných rozpočtů sice ČD má, leč jsou to platby za objednané služby, od státu a od krajů.

+4/0
3.7.2014 10:35

P77a41v89e83l 62K25r20á60l 5310229744838

Ale, to o těch daních si rád poslechnu. Když vy zaplatíte řemeslníkovi za objednanou službu, tak je to taky dotace z daní?

+2/0
3.7.2014 10:38

J64a67n 19R37i34c98h31t76e29r 5252682533575

Nechápu. Vůbec. Pokud dám řemeslníkovi korunu a zbylých pět tisíc dostane "od státu", pak je to dotace z daní. Ale takhle to obvykle nechodí.

Je to prosté - máme dva dopravce. Jeden jezdí za cenu x. Nedostává žádné dotace, je na něm, jak si nasadí cenu, aby se uživil (nebo zkrachoval).

A pak máme jiného, který jezdí za cenu x-1, což si může dovolit, neboť je dotován zvenčí tak, že nakonec získá x+2 a pokud prodělá, nic se neděje, on to někdo zvenčí doplatí, krach nehrozí. Ba ani ředitel vyhozen nebude.

0/−2
3.7.2014 12:50

P67e26t55r 86N17o82v84o65t33n49y 3809662849362

To ovšem není model, který je teď na trati Praha-Ostrava zaveden.

+4/0
3.7.2014 13:26

P80e97t24r 13N13o36v41o17t70n90y 3669322669302

Když si řemeslníka objednal stát, tak ho musí i stát zaplatit. to není žádná dotace, ale platba za objednanou službu.

+6/0
3.7.2014 13:29

M35a53r62t71i45n 36K94a97l64e73n24d39a 1880273400

To má svoji logiku do situace kdy dotace na cestu babičky z Tetčic do Rosic dotuje kraj/stát a ČD tyto peníze křižově používají na boj s konkurencí na trati Praha Ostrava. Znamená to jediné že ČD stát okrádají, tedy nás všechny a zneužívají při tom dominantního postavení neb na žádné jiné trati natož dotované konkurence jezdit nemůže. Samostatnou kapitolou je že stát pro zaměstnanost a volby, preferuje provoz státního podniku ze strátou i na tratích kde by jí jiný negeneroval, nebo by požadoval dotaci nižší.

0/−1
23.7.2014 18:23
Foto

A27l37a69n 49Ř72e50p78k14a 4215656

No jako by LE a RJ nešlo o vytlačená státní konkurence z trhu, že? :D Naházet špínu, donutit zdražit, vytlačit a zvýšit ceny.. pak je nikdo nebude nutit jezdit levněji přeci ;-)

+2/0
3.7.2014 11:11

R27o26m60a54n 63N30o83v25á64č39e79k 6865192304585

Ten Novotný je naprostý blázen, který nemá absolutně soudnost a celý jeho projekt Leo expresu je podnikatelská sebevražda. Aneb jak utratit papínkovi penízky.

0/0
3.7.2014 9:50

R40a81d42o50s87l73a46v 23K75l53a63u95d82a 5924798564482

Osobně nechápu. proč se někdo za současné situace cpe tímto způsobem na železnici. Od první chvíle bylo zřejmé, že tudy cesta nevede. A po čase se dožadovat změny pravidel je velmi naivní. ČD jen sotva bude uznávat jízdní doklady svých konkurentů na nedotované trati. Nakonec je snad něco takového v autobusové přepravě?

+3/0
3.7.2014 9:17

D50a16n 28M20a44c53h10o52l39d23a 8347872604402

ja mam pocit ze Jancura s Novotnym fetuji neco hodne silneho. Obratit se na soud s dumpingovyma cenama CD, kdyz sami jezdi tezce pod naklady mi prijde s prominutim jako minimalne pocatek nejake dusevni choroby.

+6/−1
3.7.2014 9:06

P28e49t90r 41N67i45v63n32i91c79k12ý 3832114105347

Jde o to, kdo je dominantem (Jančura tvrdí, že ČD). Dominant podle zákona nesmí jezdit pod náklady. Miniritní dopravci ano a libovolně dotovat svoji případnou ztrátu. To je oč tu běží.

0/−1
3.7.2014 13:24
Foto

P11a31v83e81l 40Č45e12r12n48í95k 1388425970570

Proč mě lístek z Havířova do Brna stál 265, když stačilo připlatit 30 korun a mohl bych jet až do Prahy? Něco mi tu nedává smysl...

+1/−1
3.7.2014 8:58

K59r22y35š24t22o44f 55L91a61n21í21k 1839270245485

taky nechapu proc jezdite do Brna kdyz to mate do Prahy levnejsi (ale byt vama, tak to radeji moc neventiluju, nekdo by si o vas mohl myslet neco nepekneho).

+6/0
3.7.2014 9:03

R17a59d51o10s27l38a90v 49K16l30a93u26d46a 5514458394132

A to si představte, že to letadlem máte kolikrát dražší z Prahy do Mnichova, než z Prahy do Londýna:-)

+5/0
3.7.2014 9:06
Foto

P65a73v41e66l 75Č69e87r65n77í19k 1698725700560

U letadla chápu, že náklady na palivo a hodinu letu jsou u krátkých vzdáleností zanedbatelné v poměru s různými poplatky a palivem potřebným pro samotný start a vystoupání do letové výšky.

Ale u vlaku takové poplatky přeci nejsou... A to ani nemluvím o tom že spoje ostrava-brno jsou pravděpodobně dotované, zatímco ostrava-praha nejsou. Takže kratší a navíc dotovaná cesta stojí víc než delší a nedotovaná...

+1/0
3.7.2014 9:09

Z27d86e63n40ě46k 86Z41a79j29í67č71e29k 2933282278195

Nevím, jestli jsou spoje z Ostravy do Brna dotované (osobně o tom pochybuji) ale myslím, že na těchto trasách, jezdí jen ČD.. Tedy je logické, že tam kde nemají konkurenci, nejsou nuceni tlačit cenu dolu. Kdyby na těchto trasách jezdil LE, nebo Regiojet, tak ty ceny taky budou vypadat jinak..

0/0
3.7.2014 9:44

P49e26t81r 18N28i52v81n80i41c88k62ý 3442484285317

A LE nebo RG by tam rádi jezdili, kdyby se jim to vyplatilo (zisk). A je jedno, jestli zisk z toho, že cestující zaplatí plnou palbu, nebo z toho, že si někdo objedná dopravní obslužnost a bude to dotovat.

0/0
3.7.2014 13:27

R76a44d72e75k 38J82a21n98a52t70a 9845546734942

U vlaku je mnoho nákladů fixních. Takže více cestujících - niždí náklady na jednoho. A z Ostravy do Brna jezdí lidí kolik? Méně, Kefalín, méně.

Navíc vlak do Brna jezdí pomaleji. To také zvyšuje náklady ...

+1/0
3.7.2014 18:19

P56e75t69r 47N68o69v53o90t62n37y 3749142819972

Tak jeďte do Prahy. ;-D

0/0
3.7.2014 9:41

J56i33ř96í 40J10u46r94á83š30e51k 8877355370277

Dobrý den, čím jste jel? ČD? Nějak mi potom Vaše čísla nesedí. Podle eshopu ČD jsou ceny úplně jiné. I při IN50 je rozdíl přes 100 korun.

0/0
3.7.2014 9:52
Foto

P38a46v42e97l 18Č85e83r22n92í95k 1798585770850

jaj! díky za upozornění. popletly se mi čísílka z výpisu z banky - kupoval jsem to přes eshop a objevilo se mi to tam společně s nákupem na steamu. Stálo mě to tedy jen 230 (přesně jak píše pan Novotný). Takže celý můj text padá...

+2/0
3.7.2014 10:28

M81a45r11t33i11n 22M51a29i72k53s53n37a98r 3714553278582

za ten steam + :D

0/0
3.7.2014 10:32

V43i41l35é61m 25P93ř75í95h95o24d43a 2404119603507

To se dá u ČD připlatit za parní lokotku (steam)?;-D

0/0
3.7.2014 12:00

P68e19t11r 83N50o64v34o24t74n19y 3739882539802

"Tak to vás natáhl, matko." ;-D  Bez průkazu Havířov - Brno  230,-

0/0
3.7.2014 10:13
Foto

B85r22o66n74i46s45l26a51v 34G66a50b34r37y15š 2972189871

A proč jste nejel do Prahy? Na některých relacích prostě platí jiné ceny. Asi jako když si koupíte kopečkovou zmrzlinu na Staroměstském náměstí a někde na vesnici.

0/0
3.7.2014 10:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.