- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Znovu opakuji, že je to blbost. On, resp. Regiojet první napřed sami zlevní a pak se diví, že ČD reagují na konkurenci a zlevní taky. Joo, to by se jim náramně líbilo aby dráhy musely jezdit za původní ceny (i vyšší) a pak by tímpádem odpadly. A navíc ČD ani omylem nešli na Leošovou stovku za trasu Praha-Ostrava, tak jaképak predátorské ceny? Co vím, tak dráhy nešly pod cenu soukromé konkurence nikdy.
Stěžuje si snad Albert, že Kaufland je moc levný a chce po něm doplatit ušlý zisk? :-D
Prostě jim to podnikání nevychází, tak to svádějí na dráhy, přitom Jančura by nemusel rozlévat tolik kávy zdarma a ubrat personál a určitě hned by na tom byl o chlup lépe.. ale to by zase padly výhody, proč jezdit s ním :D
Nojo, ale blbý je, že ČD je černá díra, do který sypeme peníze, takže levnější jízdenky zaplatí daňovej poplatník.
logika soukromých dopravců. My můžem jezdit za podnákladovky (že Jančuro, co konkurence vůči ČSAD v severních Čechách), ale když to někdo dělá soukromníkům, tak hned brečí žalovat k soudu
Pokud to ČD vůbec nějak dotují, tak také ze svého
pravě že to je ten problem oni to dotují z našeho...
Ano, přestava Leoše, že se mu podaří získat trase nové cestující byla poněkud naivní a výsledkem je, což se dalo očekávat, že se celkový počet cestujícíh zvýší nepatrně a všichni 3 dopravci se o ně nějakým způsobem podělí. Sice může mít každý cestující nějakého preferovaného dopravce, ale asi rozhodujícím kritériem výběru je trasa vlaku odpovídajícím potřebnámu času dojezdu do cílové stanice, případně i navazující spojení..
Pan Novotný je celkem sympaťák, který nějak přehlédl poučku pana profesora Klause "o neviditelné ruce trhu".
Prvním kdo začal s nižšími cenami byla "žlutá společnost", takže "modrá společnost" udělala to, po čem zastánci konkurenčního prostředí volali a to snížení cen ... A do tohoto "konkurenčního prostředí" přišel "černý dopravce" s cílem "naučím jezdit lidi vlakem"... tudíž neměli být vozidlem "švýcarské kvality" odsáváni klienti ČD nebo RegioJetu, ale získáni noví, ale opravdu úplně noví cestující, kteří gumokol zamění za vozidlo plné zábavy, jemuž nelze kvalitou služeb, na české železnici dosud nevídaných odolat ...
Jaksi nábor nových cestujících z gumokolů se nedaří a před švýcarskou kvalitou (ve Švýcarsku používanou sice hojně, ale leda na osobních vlacích) je dána přednost žluté ojetině staré necelých 40 let, ale poskytující větší cestovní komfort ...
Ovšem soukromá společnost si může určit cenu jakou chce a doplácet kolik chce, pokud na to má.
Na druhou stranu dotovat konkurenceschopnost ČD z peněz daňových poplatníků pro mě ztrácí smysl, zvlášť na trasách, kde mohou být jejich vlaky zastoupeny soukromými dopravci. Obzvlášť když i na těchto tzv. výdělečných trasách jsou ČD schopné prodělávat.
Úplně zírám, kolika lidem Leoš leží v žaludku. Naopak ČD mají poměrně silnou fanouškovskou základnu A to neustálé omílání paštik ....... no comment!!!
V žaludku mi neleží. Jen je mi k smíchu. A to už přestal plácat něco o švýcarské kvalitě.
On jezdí i za stovku a bude si stěžovat na podnákladové ceny konkurence.. No to je fakt úžasné První, kdo masivně zlevnil byl přeci Regiojet, konkurence jen reaguje na situaci na trhu a to je normální.
Já mám teda pocit, že Regiojet tenkrát zlevnil jenlehce pod ČD a to skutečně masivní zlevnění přišlo až s Leem, ale jinak naprostý souhlas. A ta cena za Pendolíno je fakt směšná, když i při současné ceně je v zisku.
Ten Novotný je naprostý blázen, který nemá absolutně soudnost a celý jeho projekt Leo expresu je podnikatelská sebevražda. Aneb jak utratit papínkovi penízky.
Osobně nechápu. proč se někdo za současné situace cpe tímto způsobem na železnici. Od první chvíle bylo zřejmé, že tudy cesta nevede. A po čase se dožadovat změny pravidel je velmi naivní. ČD jen sotva bude uznávat jízdní doklady svých konkurentů na nedotované trati. Nakonec je snad něco takového v autobusové přepravě?
ja mam pocit ze Jancura s Novotnym fetuji neco hodne silneho. Obratit se na soud s dumpingovyma cenama CD, kdyz sami jezdi tezce pod naklady mi prijde s prominutim jako minimalne pocatek nejake dusevni choroby.
Jde o to, kdo je dominantem (Jančura tvrdí, že ČD). Dominant podle zákona nesmí jezdit pod náklady. Miniritní dopravci ano a libovolně dotovat svoji případnou ztrátu. To je oč tu běží.