Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Railjety zrychlí spojení do Vídně o půl hodiny, končí spoj do Srbska

Vlakové spojení mezi Prahou a Vídní bude od prosince o více než půl hodinu rychlejší, ukazuje návrh jízdního řádu Českých drah. Ty také počítají s tím, že se od prosince vrátí přímé vlaky mezi Prahou a Varšavou, kvůli častým zpožděním naopak skončí přímé spojení s Bělehradem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47e85t14r 51N19e33c79h80a14n65i62c80k70ý 7513516548450

Proboha dejte aspoň té Slovakii vagóny na sezení !

+4/0
6.7.2014 8:28

R16a30d94e24k 54K66o15h96u13t 5427263275603

V závěru se píše o novém vlaku pro turisty z Ostravska na Slovensko s přestupem v Žilině. Přestup na IC s globální cenou a příplatkem 5 euro na osobu. Normální čtyřčlenná rodina určitě nepojede(tam i zpět 40 euro). Navíc IC nestaví ve Štrbě, tak přijedete přes Poprad do např.do Smokovce, dáte oběd, rozhlédnete se a jedete zpět. Na jednodenní výlet a výšlap na kterou koliv dvou tisícovku po zrušení R Excelsior už není možné cestovat. A to nejen do Tater, ale i na Fatru.  Něco málo se díky pozdnímu příjezdu a brzkému odjezdu z/do Žiliny v okolí přece jen dá absolvovat. Koupání v Rajci nebo Rajeckých Teplicích. Musíte však použít autobus, neboť ani regionální vlaky nejezdí v lichou hodinu, jak přijíždí vlaky od Ostravy, ale v sudou. Dráhy tak paradoxně nahrávají dálkové cestující z Ostravska soukromému dopravci Regiojet, který jede dle návrhu souběžně se Slovenským IC, ten určitě nebude mít globální cenu a příplatek 5 euro na osobu. Také staví v Ružomberoku i Štrbě, což v příadě Štrby zkracuje dobu pobytu přepravy ve vlaku a pobytu na nádraží při přestupech, či Taranských električkách o doslova o pár hodin. Domnívám se a jsem pod tím podepsán, že nahrazení vlaku R Excelsior bylo zvoleno neštastne. No nové EC Petr Bezruč s příjezdem do Žiliny v 7:38 netvrdím, že bude bez cestujících, toto EC ubere cestující z dalšího EC Beskyd, který již dnes jezdí prázdný a nemá v Žilině přípoj žáden, ani na dálkovou, ani na regionální dopravu. Je potřeba se zamyslet jak změnit jízdní řád tak, aby v Žilině měly přípoj i vlaky od Ostravska, Karvinska,  Jablunkovska. Nikoliv jen vlaky jedoucí z Prahy do Žiliny přes Půchov. Takhle je tato nabídka pro cestující z Moravy na Slovensko pouze výsměch a zároveň úspěšný pokus jak přijít o poslední cestující, kteří čekají od každého vlaku na přípoj ve směru Košice 67.minut a ve směru Zvolen 76.minut...Rv

+10/0
4.7.2014 10:05

P60e53t60r 65F77o69l90t41y68s 7975591180818

Co se týče redukce nočních spojů a tedy Vámi zmiňovaného R Excelsior, souhlasím s Vámi. Tento spoj tady bude chybět a výrazně se zhorší dostupnost nejen turistiky po těchto horách, pokud to bude na jeden den, ale i mnoha dalších cílů...

+1/0
7.7.2014 4:30

M62a52r57e70k 65V14y41m24a47z98a69l 5328416472450

Je to smutné, ale za to že mají na Slovensku povinně místenkové vlaky snad ČD nemůže...to je věc ZSSK.

0/0
14.7.2014 19:09

O63l86d14ř12i36c19h 84J73a83n54e37č47e32k 8449166713131

Výrazné zkrácení doby přinese hlavně zkrácení stání v Břeclavi a cesty z Břeclavi do Vídně :-P Jo ale asi i to, že se jízdní doba přepočítá z pershingu s 12 vagony na taurus se 7 ;-)

+1/−1
3.7.2014 17:28

T61o49m41á75š 22K85n46a22i54f90l 6433460327550

Na trati z Břeclavi do vidne to asi moc neziska. Tam nejaka mimořádná rychlost není... 120 - 140, mozna 160.

+1/0
3.7.2014 17:44

O48l60d95ř31i76c60h 25J47a85n91e29č86e86k 8989756353261

Pokud vím, ta trať má momentálně maximálku 140.

Ale o to nejde - prostě ta jízdní doba mezi Břeclaví a Vídní byla dosud velmi naddimenzovaná, vlaky byly schopny ji ujet o 10 minut rychleji, než co je v jízdním řádu. A dalších nejméně 10 minut rezervy bylo na průjezdu rozkopanou Vídní.

Každopádně tohle je ta část trasy, kde se dá výrazně zrychlit. Mezi Břeclaví a Prahou to bude pár minut (obzvláště pokud se zachová takt s EC na Slovensko)

0/0
4.7.2014 9:58

T68o43m82á70š 87K70n51a10i67f88l 6803280517360

jako tomuhle rozumím ... a nijak nezpochybnuji .. jen  tak nejak rozporuju hurá plky novináře, jak railjet zázračně zrychlí spojení mezi prahou a vidní .  než jsem si uvedomil (díky vám), že v břeclavi se pořád čtvrt hodiny stálo na přeprah.

0/0
4.7.2014 10:02

O61l98d17ř98i70c48h 83J94a52n46e12č55e83k 8919976593231

právě že se tam už mnoho let nepřepřahá, teď už se tam prostě jen stojí (a mění průvodčí).

a už se mi stalo, že se tam cestou z Vídně stálo 20 minut - právě proto, že vlak v Rakousku jel, jak může, a ne, jak má napsáno v řádu.

railjet má úplně stejnou jízdní dobu jako současná EC o cca. 6 vozech tažených taurusem nebo 380 (resp. dokonce o trošičku vyšší protože je nejspíš o pár tun těžší :-P). vyšší rychlost než 160 totiž mezi Prahou a Grazem není NIKDE a ještě pár let ani nebude.

0/0
4.7.2014 10:24

M77i65r26o77s87l71a58v 59Z89i54k30m19u70n43d 7299433654673

Jenže ony tam peršinky nejezdí. Jezdí jen 1216 ÖBB nebo 380 ČD ...

+1/0
3.7.2014 19:17

O10l15d85ř41i72c90h 46J68a41n85e58č12e17k 8759126623341

Ale proč mají ČD spočítané jízdní doby na soupravy, jaké nejezdí???

(s peršinkama jsem to možná trochu přehnal, ale pořád je rozdíl mezi krysou s 12 vagony a taurusem / 380 se šesti)

0/0
4.7.2014 10:00

M57i72r36o57s48l79a93v 63Z84i80k12m81u22n27d 7339203794223

Praha - Břeclav zkrácení cestovní doby o 4 minuty, Břeclav na pobytu zkráceno 5 minut, v opačném směru 8 ... (týká se ovšem i EC vlaků do Bratislavy), takže s RJ to má společného asi tolik, co s táním ledovců. Cestovní doba z Břeclavi do Vídně na HBF musí být kratší než do Meidlingu, je to o cca 4 km blíže, srovnávat by se měla cestovní doba do Meidlingu ...

0/0
18.7.2014 19:36

V72i78k83t14o95r 34N88á28r13o94ž28n11ý 3949402668

Mám dotaz pro znalé. Liší se nějak railjet ČD od rakouského railjetu....?

Před několika týdny jsem si ten český prohlížel v Ostravě na výstavě a docela mne zklamal. Jako normální vlak ano , jako nějaký luxusní vlak ani náhodou...

+1/−3
3.7.2014 15:33

P18e18t94r 60Š31k61o34d91a 5777870204440

Ano, liší. Nevím, čím vším, ale rozhodně počtem sedadel - ČD jich má víc...jak jinak :-/

+1/−4
3.7.2014 15:51

R85a29d68e34k 90J37a63n39a82t50a 9525766124682

Když první třídu nedokážou zaplnit ani Rakušané (kde vlak není sprosté slovo), tak je úplně v pořádku, že Češi objednali méně první třídy a zvětšili tak počet míst ...

+6/0
3.7.2014 18:08

O30l75d97ř44i82c84h 70J25a13n19e38č58e57k 8599476863161

to je do značné části otázka cenové politiky - u ÖBB stojí 1. třída skoro dvojnásobek druhé, k tomu ještě příplatek 15 EUR (?) za business... to je přehnané, takže tím jezdí hlavně držitelé ročních jízdenek, kde ten rozdíl je mnohem menší. v Česku mám mnohdy pocit, že by lidé tou 1. třídou nejeli ani kdyby byla jen o 10% dražší...

0/0
4.7.2014 10:30

J26a85n 89J12e98m44e70l36k73a 1415110

No. Ono doposud především nebyl důvod s ČD jezdit 1. třídou. Protože  nenabízela vůbec nic odpovídající příplatku. Jen snad, že to bylo prázdné.  LEO jasně ukázal, že existují v ČR zákazníci, kteří jsou ochotni za Praha Ostrava zaplatit 1000 Kč . Ovšem ne za 40 let staré špinavé plečky bez služeb.

+1/0
4.7.2014 14:02

O82l67d64ř27i58c62h 41J58a92n43e14č34e72k 8709256583941

Liší se hlavně tím, že má jen jeden vagon pro 1. třídu + business (ÖBB mají dva) a tedy o jeden vagon 2. třídy více. A měl by mít oddíl pro jízdní kola. Nakolik se liší sedačky nevím - RJ ČD jsem ještě neviděl

+2/0
3.7.2014 17:27

O41l78d13ř91i95c43h 36J90a22n65e31č41e37k 8179196533691

luxusní vlak to není - obzvláště ne v 'economy'. je to prostě souprava pro střední vzdálenosti v souladu s moderními trendy - o těch si můžete myslet, co chcete...

+4/0
3.7.2014 17:29

M42i44r54o20s10l94a28v 88Z92i72k21m60u26n41d 7829843744943

Stejný hnus, pouze hlupák si může müslet, že byznysmuži a byznysženy budou jezdit v byznysoddíle a budou tam dělat byznys ...  Za peníze, které zaplatí pojedou do Vídně levněji autem.

Byznys oddíl by měl smysl leda tak tehdy, kdyby vlak jezdil s tímto oddílem každou hodinu počínaje 5,00 a konče 20,00.

Jinak je to nebetyčná pitomost ...

Z hlediska cestovního komfortu více pohodlí nabízí cestujícímu tuzemské modernizované vozy, slovenské vozy na trase Praha - Žilina ... Ve srovnání se zahraničím jsou na tom lépe i francouzské osobní vlaky ...

0/−4
3.7.2014 19:22

A93n37t19o86n33i38n 36N45e95m19e26c 8651350941796

To jsou keca, jezdim obcas nemeckym ICE a jezdi tamn opravdu byznys muzi i zeny. Na rozdilod cesty autem, kdy prijedete unaveny a casto i pozdeji kvuli ucpanym dalnicim, vlakem prijedete odpocnuty a muzete zacit ptracovat.

Musim vas upozornnit, ze ICE z Frankfurtu do Hamburku (asi 530 km) jede asi 3,5 hodiny, autem pocitejte se 6 hodinami. Kolem Hannoveru jede vlak 260km/hod.

To ovsem neni zadarmo, v Nemecku jsou nove zeleznicni trate pro rychlosti pres 250 km, v Cesku stat nema na novou zeleznici penize. Na druhe strane v Cesku vazne chteji vyhodit za nadrazi v Brne 30 milöiard. Kdo na to ma?

Nutno podotknout, ze v Cesku jsou tidice nadrazi v havarijim stavu a bez penez z EU by se mnohe trate daly jet pouze 50km rychlosti.

+5/0
3.7.2014 23:23

M13i38c79h14a84l 40M83i83l12l12e70r 9246392959342

Podobne v Italii. Treba na trati Rim-Florencie, z centra do centra  91 minut v expresu Frecciarossa, nebo teze spojeni uz Neapole do Florencie 3 hodiny , do Milana 4hodiny 40 minut.

Autem to neudelas a kdo by chtel z Neapole letet treba do Florencie, stravi vic casu jizdou z centra na a z letiste do centra mesta a cekanim na spoj na letisti + letem samym, nez zabere cesta ve vlaku.

Ve FR jsme jeli, v business, skvele pohodli a sluzby a to by se nekteri diskuteri asi divili, jak byla trida obsazena a jak se skutecne pracovalo.

+1/0
4.7.2014 5:06

M47i56c62h22a25l 25M60i54l21l25e82r 9646982189722

"Za peníze, které zaplatí pojedou do Vídně levněji autem."

To sice ano, ale v tom aute zadnou praci neudelaji a budou po jizde- zvlast na ceskych silnicich- unaveni, zatimco ve vlaku budou mit klid a mohou se plne soustredit na praci, ne na blbce ridice.

+3/0
4.7.2014 5:09

O37l46d26ř79i22c13h 12J79a88n63e20č53e16k 8849616233961

Nebetyčná pitomost je hlavně to věčné české srovnávání lístku na vlak s projetým benzinem 8-o

Moji kolegové, kteří cca. předloni jezdili mezi Vídní a Prahou takřka každý týden - ráno tam a večer zpět - to asi po dvou pokusech autem vzdali a radši přesedli na vlak. A to jezdili tak ve třech, čili vlak vyšel cca. na čtyřnásobek projetého benzínu. A přitom nebyla rozkopaná D1...

Je pravda, že byznyslidé nejezdí nutně v byznys class. V railjetu práci s laptopem zvládnete i v economy (narozdíl od těch jinak velmi pohodlných rakouských oddílových IC vozů - kde ovšem nemáte ten stoleček) - takže je to hlavně otázka toho, jestli jste ochoten připlatit si za více místa (a většinou i klidu), ať už jedete soukromě, nebo pracovně. A pro dopravce otázka nastavení cenové politiky a počtu sedadel v jednotlivých třídách. V Rakousku jezdí v byznys oddílech hlavně držitelé ročních síťových jízdenek pro 1. třídu (a la IN100), ať už v obleku, nebo v džínách.

1. třída bývá přinejmenším v prvncích dvou ranních vlacích z Grazu do Vídně poměrně plná. O vlacích Vídeň - Salzburg a dál nemluvě.

+3/0
4.7.2014 10:15

M49i71c71h69a12l 23M78i64l52l82e68r 9886112759842

Viden-Salzburg a zpet jsme jeli pred par lety, otevrenou jednickou a skutecne v ni jelo hodne lidi.  Ve vlaku nazpet mel jeden vagon 1.tridy otevrenou cast a nekolik kupe v druhe casti. Na ty musel byt "business" priplatek zvlast nad jizdenku 1.tridy.

0/0
7.7.2014 13:20

T75o39m73á34š 96K58n82a31i44f75l 6723570157710

Zajímalo by me, jak railjet zrychli dopravu o vidne? Naklapeci to není, a 160 tam jezdi soupravy uz nyni.

Cele je to imho jen o tom, ze ve widni přestanou stavební práce.

+4/0
3.7.2014 14:42

P53e69t58r 11Š85k24o37d46a 5127340334460

Ukončené stavební práce v ČR i Rakousku, nic jinýho bych za tím nehledal.

+2/0
3.7.2014 15:53

O25l68d29ř43i90c87h 87J35a77n75e21č37e26k 8479656493361

Přesně tak. Ten railjet nebude o nic rychlejší, než jak rychle by mohla jezdit současná EC tažená taurusem nebo 380.

0/0
4.7.2014 10:47

J73a91n 97N23o19v86á25k 6608561387360

Dopravu zrychlí tím, že má maximální rychlost 230 km/h, což využije na území Rakouska.

0/−7
3.7.2014 16:14

T48o10m59á42š 23K11n11a84i84f69l 6783930767570

Tak to opravdu nevyuzije. Vzhledem k tomu, ze maximalni rychlosti na této trati (breclav - wien) nepřevyšují 120 - 140 kmh a  probihajici upravy jsou smerovany k max. rychlosti 160 kmh.

+6/0
3.7.2014 16:21

J30a84n 47S57t86o20d19o94l68a 7711330703160

Asi nebudou přepřahat v Břeclavi. jen zastaví pro výstup a nástup a frčí se dál,. Teď se tam zbytečně tvrdne kvůli přepřahání.

+1/0
3.7.2014 17:35

T33o14m71á36š 77K48n49a71i36f65l 6153520487350

Pravda... To je skoro ctvrthodina k dobru.

Nějak jsem , vidajic taurusy pravidelně na pražském hbf, žil v tom, ze se tam neprepeahava stojibnormalne par minut...

+1/0
3.7.2014 17:42

O18l54d93ř93i96c30h 64J88a11n77e12č69e28k 8279536413861

V Břeclavi se už dlouho nepřepřahá. Jen se tam mění průvodčí.

0/0
4.7.2014 10:46

J19a52n 94K76a79r22a43s 6114558376

Možná se spojenim Vidně zrychlí, ale v návrhu jizdniho řádu jsem nenašel ranní spoje do Vídně, který jel někdy o pul paté z Prahy a nekdy po sedme z Brna příjezd do Vídně po devate. Nasel jsem pouze spoj s prijedem do Vídně s prijedem kolem 11. Z mého pohledum podstatne zhorseni spojeni z Vidni.  A bohuzel nutnos prejit na autobusy. I kdyz urcite je dobre, ze se nebude s Railjety stavat, ze se obcas v soupravě na Viden objevi naprosto strasny vůz. Pokud mi kpnekdo ukauze ze to neni pravda, budu jen rad.

+3/0
3.7.2014 14:34

T85o93m29á42š 15K47n84a11i50f73l 6763350497500

Ten tam furt je, ale končí v břeclavi. nejspis bylo prázdno a nikdo s tím nejezdil.

+1/0
3.7.2014 14:45

J44a12n 93K33a17r30a32s 6284948776

Fakt je ze uplne preplneny jsem ho nezazil, ale to ni nemeni na tom, ze do Vidne nejede.

+1/0
3.7.2014 15:02

O94l98d52ř57i37c41h 60J92a51n92e78č94e81k 8459966313421

Nemá v Břeclavi nějaký rozumný přípoj dál? Kdyby ho pro nevytíženost zrušili v celé trase, tak bych to pochopil, zrušit ho jen mezi Břeclaví a Vídní je dost zvláštní (mezi Vídní a Grazem se tak jako tak jezdí po hodině)

0/0
4.7.2014 11:14

P25a12v66e19l 83M13a54t42o77u28š19e93k 5340157668974

Když tak někdy sleduji včasnost spojů EC od Budapešti, tak mi přijde, že jsou zde častá zpoždění, za která jistě nemohou hranice mezi Maďarskem a Srbskem. Tyto spoje musí nabírat velká zpoždění na území Maďarska nebo Slovenska (naproti tomu EC z Rakouska jezdí relativně včas). Na druhou stranu Praha asi skutečně více potřebuje přímá spojení s jinými městy v zahraničí než právě s Bělehradem.

+2/−1
3.7.2014 14:23

R50o46m16a93n 36S73t18o23n83e82k 1569713499301

tenhle vlak jsem už několikrát využil, a docela mě to štve že ho zrušily protože třeba v černého hoře jsem byl z Ostravy za cca 24  h.  s jedním přestupem což byla paráda.většinu zpoždění nabírá už v Srbsku, protože jejich železnice jsou hrozné

+1/0
4.7.2014 4:35

O58l36d84ř86i16c25h 37J67a21n95e97č25e59k 8239506973271

Nejde přeci o stav tratí - ale o to, jestli dokážeš patřičně nastavit jízdní doby :-P A ano - jestli ty pak dokážeš dodržet ;-)

0/0
4.7.2014 10:53

O86l21d95ř40i97c90h 37J16a51n93e53č35e10k 8569816913561

Já mám taky pocit, že častými zpožděními netrpěla jen Avala, ale EC od Budapešti obecně, takže je otázka, co se tím zlepší. Snad leda že její zpoždění byly ještě častější a větší :-P

Dost mi to připomíná EN234 Řím - Vídeň - ten má VŽDYCKY zpoždění. A nikdy nemůžete odhadnout, jestli 20 minut nebo 2 hodiny...

0/0
4.7.2014 10:52

P68e82t18r 47F98o50l70t82y35s 7195941210248

EC od Budapešti někdy nabírají zpoždění, dlouhodobě se na tom podepisuje jakýsi chaos v Maďarsku, možná výluková činnost (na to, abych to tam poznal a mohl soudit, nevím o co přesně jde, byl jsem tam takto jen jednou). Na Slovensku nyní v klíčových úsecích probíhají také výluky, ale to není tak dramatické zase, takže jako problematické vnímám to Maďarsko. Co se týče EC Avala, tak tam jsou ty výkyvy mnohem větší než jsou u těch EC pouze z Budapešti a je tam vidět, kolik lidí těmi hranicemi Schengenu kdy projíždí. Pan Janeček tady mluví o jízdních dobách, ony nějaké jízdní doby nastaveny jsou, jenže ona je to loterie, někdy (hlavně tedy v zimě) jezdívá ten vlak i včas. Nejvíce asi v letním období je dnů, kdy ten vlak má zpoždění, někdy to může být hodina, někdy jsem zažil i tři. Je vidět, že jede těch lidí nejspíš více a kontroly jsou delší a nyní se konečně dostávám k jádru věci, což jsou jízdní doby, když budou nastaveny dlouhé jízdní doby, tak tehdy, kdy bude množství lidí a kontrola bude dlouhá to sice bude pozitivnější a zpoždění bude menší, naopak, jestli se všechno stihne dřív, tak lidi budou ve vlaku neuvěřitelně dlouho tuhnout a čekat na odjezd dle JŘ...

0/0
7.7.2014 4:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.