Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Railjety zrychlí spojení do Vídně o půl hodiny, končí spoj do Srbska

Vlakové spojení mezi Prahou a Vídní bude od prosince o více než půl hodinu rychlejší, ukazuje návrh jízdního řádu Českých drah. Ty také počítají s tím, že se od prosince vrátí přímé vlaky mezi Prahou a Varšavou, kvůli častým zpožděním naopak skončí přímé spojení s Bělehradem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29e23t76r 20N76e81c91h37a91n50i27c13k39ý 7603186288360

Proboha dejte aspoň té Slovakii vagóny na sezení !

+4/0
6.7.2014 8:28

R16a91d88e52k 21K32o90h71u42t 5287713675473

V závěru se píše o novém vlaku pro turisty z Ostravska na Slovensko s přestupem v Žilině. Přestup na IC s globální cenou a příplatkem 5 euro na osobu. Normální čtyřčlenná rodina určitě nepojede(tam i zpět 40 euro). Navíc IC nestaví ve Štrbě, tak přijedete přes Poprad do např.do Smokovce, dáte oběd, rozhlédnete se a jedete zpět. Na jednodenní výlet a výšlap na kterou koliv dvou tisícovku po zrušení R Excelsior už není možné cestovat. A to nejen do Tater, ale i na Fatru.  Něco málo se díky pozdnímu příjezdu a brzkému odjezdu z/do Žiliny v okolí přece jen dá absolvovat. Koupání v Rajci nebo Rajeckých Teplicích. Musíte však použít autobus, neboť ani regionální vlaky nejezdí v lichou hodinu, jak přijíždí vlaky od Ostravy, ale v sudou. Dráhy tak paradoxně nahrávají dálkové cestující z Ostravska soukromému dopravci Regiojet, který jede dle návrhu souběžně se Slovenským IC, ten určitě nebude mít globální cenu a příplatek 5 euro na osobu. Také staví v Ružomberoku i Štrbě, což v příadě Štrby zkracuje dobu pobytu přepravy ve vlaku a pobytu na nádraží při přestupech, či Taranských električkách o doslova o pár hodin. Domnívám se a jsem pod tím podepsán, že nahrazení vlaku R Excelsior bylo zvoleno neštastne. No nové EC Petr Bezruč s příjezdem do Žiliny v 7:38 netvrdím, že bude bez cestujících, toto EC ubere cestující z dalšího EC Beskyd, který již dnes jezdí prázdný a nemá v Žilině přípoj žáden, ani na dálkovou, ani na regionální dopravu. Je potřeba se zamyslet jak změnit jízdní řád tak, aby v Žilině měly přípoj i vlaky od Ostravska, Karvinska,  Jablunkovska. Nikoliv jen vlaky jedoucí z Prahy do Žiliny přes Půchov. Takhle je tato nabídka pro cestující z Moravy na Slovensko pouze výsměch a zároveň úspěšný pokus jak přijít o poslední cestující, kteří čekají od každého vlaku na přípoj ve směru Košice 67.minut a ve směru Zvolen 76.minut...Rv

+10/0
4.7.2014 10:05

P48e77t19r 96F82o55l89t80y97s 7485301880758

Co se týče redukce nočních spojů a tedy Vámi zmiňovaného R Excelsior, souhlasím s Vámi. Tento spoj tady bude chybět a výrazně se zhorší dostupnost nejen turistiky po těchto horách, pokud to bude na jeden den, ale i mnoha dalších cílů...

+1/0
7.7.2014 4:30

M63a39r18e22k 27V71y96m68a84z28a90l 5158756112530

Je to smutné, ale za to že mají na Slovensku povinně místenkové vlaky snad ČD nemůže...to je věc ZSSK.

0/0
14.7.2014 19:09

O29l14d49ř73i64c33h 13J78a35n30e62č35e71k 8459356923491

Výrazné zkrácení doby přinese hlavně zkrácení stání v Břeclavi a cesty z Břeclavi do Vídně :-P Jo ale asi i to, že se jízdní doba přepočítá z pershingu s 12 vagony na taurus se 7 ;-)

+1/−1
3.7.2014 17:28

T32o31m56á37š 42K33n16a54i94f49l 6793910897160

Na trati z Břeclavi do vidne to asi moc neziska. Tam nejaka mimořádná rychlost není... 120 - 140, mozna 160.

+1/0
3.7.2014 17:44

O77l78d88ř36i78c43h 80J25a20n39e35č39e85k 8959196713951

Pokud vím, ta trať má momentálně maximálku 140.

Ale o to nejde - prostě ta jízdní doba mezi Břeclaví a Vídní byla dosud velmi naddimenzovaná, vlaky byly schopny ji ujet o 10 minut rychleji, než co je v jízdním řádu. A dalších nejméně 10 minut rezervy bylo na průjezdu rozkopanou Vídní.

Každopádně tohle je ta část trasy, kde se dá výrazně zrychlit. Mezi Břeclaví a Prahou to bude pár minut (obzvláště pokud se zachová takt s EC na Slovensko)

0/0
4.7.2014 9:58

T49o92m96á64š 53K79n96a90i71f25l 6663200387630

jako tomuhle rozumím ... a nijak nezpochybnuji .. jen  tak nejak rozporuju hurá plky novináře, jak railjet zázračně zrychlí spojení mezi prahou a vidní .  než jsem si uvedomil (díky vám), že v břeclavi se pořád čtvrt hodiny stálo na přeprah.

0/0
4.7.2014 10:02

O97l42d40ř55i56c91h 56J98a24n16e51č16e45k 8979166923291

právě že se tam už mnoho let nepřepřahá, teď už se tam prostě jen stojí (a mění průvodčí).

a už se mi stalo, že se tam cestou z Vídně stálo 20 minut - právě proto, že vlak v Rakousku jel, jak může, a ne, jak má napsáno v řádu.

railjet má úplně stejnou jízdní dobu jako současná EC o cca. 6 vozech tažených taurusem nebo 380 (resp. dokonce o trošičku vyšší protože je nejspíš o pár tun těžší :-P). vyšší rychlost než 160 totiž mezi Prahou a Grazem není NIKDE a ještě pár let ani nebude.

0/0
4.7.2014 10:24

M57i85r76o82s52l96a18v 22Z35i19k38m87u70n64d 7579103104713

Jenže ony tam peršinky nejezdí. Jezdí jen 1216 ÖBB nebo 380 ČD ...

+1/0
3.7.2014 19:17

O40l53d64ř62i24c14h 92J92a82n58e12č72e60k 8929656323471

Ale proč mají ČD spočítané jízdní doby na soupravy, jaké nejezdí???

(s peršinkama jsem to možná trochu přehnal, ale pořád je rozdíl mezi krysou s 12 vagony a taurusem / 380 se šesti)

0/0
4.7.2014 10:00

M61i52r85o25s88l43a46v 43Z66i46k69m35u44n85d 7579453964433

Praha - Břeclav zkrácení cestovní doby o 4 minuty, Břeclav na pobytu zkráceno 5 minut, v opačném směru 8 ... (týká se ovšem i EC vlaků do Bratislavy), takže s RJ to má společného asi tolik, co s táním ledovců. Cestovní doba z Břeclavi do Vídně na HBF musí být kratší než do Meidlingu, je to o cca 4 km blíže, srovnávat by se měla cestovní doba do Meidlingu ...

0/0
18.7.2014 19:36

V61i75k91t32o62r 78N59á13r35o63ž32n45ý 3769942158

Mám dotaz pro znalé. Liší se nějak railjet ČD od rakouského railjetu....?

Před několika týdny jsem si ten český prohlížel v Ostravě na výstavě a docela mne zklamal. Jako normální vlak ano , jako nějaký luxusní vlak ani náhodou...

+1/−3
3.7.2014 15:33

P42e20t47r 57Š85k25o63d31a 5267790464550

Ano, liší. Nevím, čím vším, ale rozhodně počtem sedadel - ČD jich má víc...jak jinak :-/

+1/−4
3.7.2014 15:51

R32a56d23e26k 25J25a94n31a69t70a 9685296324452

Když první třídu nedokážou zaplnit ani Rakušané (kde vlak není sprosté slovo), tak je úplně v pořádku, že Češi objednali méně první třídy a zvětšili tak počet míst ...

+6/0
3.7.2014 18:08

O39l40d21ř79i43c11h 91J40a38n53e46č96e48k 8579466213701

to je do značné části otázka cenové politiky - u ÖBB stojí 1. třída skoro dvojnásobek druhé, k tomu ještě příplatek 15 EUR (?) za business... to je přehnané, takže tím jezdí hlavně držitelé ročních jízdenek, kde ten rozdíl je mnohem menší. v Česku mám mnohdy pocit, že by lidé tou 1. třídou nejeli ani kdyby byla jen o 10% dražší...

0/0
4.7.2014 10:30

J16a81n 41J14e79m77e50l16k29a 1615980

No. Ono doposud především nebyl důvod s ČD jezdit 1. třídou. Protože  nenabízela vůbec nic odpovídající příplatku. Jen snad, že to bylo prázdné.  LEO jasně ukázal, že existují v ČR zákazníci, kteří jsou ochotni za Praha Ostrava zaplatit 1000 Kč . Ovšem ne za 40 let staré špinavé plečky bez služeb.

+1/0
4.7.2014 14:02

O83l72d49ř78i37c62h 79J34a90n14e10č13e53k 8409266833711

Liší se hlavně tím, že má jen jeden vagon pro 1. třídu + business (ÖBB mají dva) a tedy o jeden vagon 2. třídy více. A měl by mít oddíl pro jízdní kola. Nakolik se liší sedačky nevím - RJ ČD jsem ještě neviděl

+2/0
3.7.2014 17:27

O78l28d56ř73i32c59h 97J23a50n13e35č59e42k 8389366803401

luxusní vlak to není - obzvláště ne v 'economy'. je to prostě souprava pro střední vzdálenosti v souladu s moderními trendy - o těch si můžete myslet, co chcete...

+4/0
3.7.2014 17:29

M41i54r79o96s28l20a93v 66Z86i79k11m80u38n59d 7499613654433

Stejný hnus, pouze hlupák si může müslet, že byznysmuži a byznysženy budou jezdit v byznysoddíle a budou tam dělat byznys ...  Za peníze, které zaplatí pojedou do Vídně levněji autem.

Byznys oddíl by měl smysl leda tak tehdy, kdyby vlak jezdil s tímto oddílem každou hodinu počínaje 5,00 a konče 20,00.

Jinak je to nebetyčná pitomost ...

Z hlediska cestovního komfortu více pohodlí nabízí cestujícímu tuzemské modernizované vozy, slovenské vozy na trase Praha - Žilina ... Ve srovnání se zahraničím jsou na tom lépe i francouzské osobní vlaky ...

0/−4
3.7.2014 19:22

A50n43t52o20n49i88n 79N24e22m75e97c 7408703711750

To jsou keca, jezdim obcas nemeckym ICE a jezdi tamn opravdu byznys muzi i zeny. Na rozdilod cesty autem, kdy prijedete unaveny a casto i pozdeji kvuli ucpanym dalnicim, vlakem prijedete odpocnuty a muzete zacit ptracovat.

Musim vas upozornnit, ze ICE z Frankfurtu do Hamburku (asi 530 km) jede asi 3,5 hodiny, autem pocitejte se 6 hodinami. Kolem Hannoveru jede vlak 260km/hod.

To ovsem neni zadarmo, v Nemecku jsou nove zeleznicni trate pro rychlosti pres 250 km, v Cesku stat nema na novou zeleznici penize. Na druhe strane v Cesku vazne chteji vyhodit za nadrazi v Brne 30 milöiard. Kdo na to ma?

Nutno podotknout, ze v Cesku jsou tidice nadrazi v havarijim stavu a bez penez z EU by se mnohe trate daly jet pouze 50km rychlosti.

+5/0
3.7.2014 23:23

M72i98c83h38a91l 80M98i45l78l65e71r 9286212699742

Podobne v Italii. Treba na trati Rim-Florencie, z centra do centra  91 minut v expresu Frecciarossa, nebo teze spojeni uz Neapole do Florencie 3 hodiny , do Milana 4hodiny 40 minut.

Autem to neudelas a kdo by chtel z Neapole letet treba do Florencie, stravi vic casu jizdou z centra na a z letiste do centra mesta a cekanim na spoj na letisti + letem samym, nez zabere cesta ve vlaku.

Ve FR jsme jeli, v business, skvele pohodli a sluzby a to by se nekteri diskuteri asi divili, jak byla trida obsazena a jak se skutecne pracovalo.

+1/0
4.7.2014 5:06

M75i19c80h71a92l 40M96i87l44l40e17r 9476952819902

"Za peníze, které zaplatí pojedou do Vídně levněji autem."

To sice ano, ale v tom aute zadnou praci neudelaji a budou po jizde- zvlast na ceskych silnicich- unaveni, zatimco ve vlaku budou mit klid a mohou se plne soustredit na praci, ne na blbce ridice.

+3/0
4.7.2014 5:09

O87l48d39ř19i62c86h 50J76a37n51e68č43e17k 8409836273611

Nebetyčná pitomost je hlavně to věčné české srovnávání lístku na vlak s projetým benzinem 8-o

Moji kolegové, kteří cca. předloni jezdili mezi Vídní a Prahou takřka každý týden - ráno tam a večer zpět - to asi po dvou pokusech autem vzdali a radši přesedli na vlak. A to jezdili tak ve třech, čili vlak vyšel cca. na čtyřnásobek projetého benzínu. A přitom nebyla rozkopaná D1...

Je pravda, že byznyslidé nejezdí nutně v byznys class. V railjetu práci s laptopem zvládnete i v economy (narozdíl od těch jinak velmi pohodlných rakouských oddílových IC vozů - kde ovšem nemáte ten stoleček) - takže je to hlavně otázka toho, jestli jste ochoten připlatit si za více místa (a většinou i klidu), ať už jedete soukromě, nebo pracovně. A pro dopravce otázka nastavení cenové politiky a počtu sedadel v jednotlivých třídách. V Rakousku jezdí v byznys oddílech hlavně držitelé ročních síťových jízdenek pro 1. třídu (a la IN100), ať už v obleku, nebo v džínách.

1. třída bývá přinejmenším v prvncích dvou ranních vlacích z Grazu do Vídně poměrně plná. O vlacích Vídeň - Salzburg a dál nemluvě.

+3/0
4.7.2014 10:15

M12i51c10h32a30l 89M98i81l41l12e95r 9926612739612

Viden-Salzburg a zpet jsme jeli pred par lety, otevrenou jednickou a skutecne v ni jelo hodne lidi.  Ve vlaku nazpet mel jeden vagon 1.tridy otevrenou cast a nekolik kupe v druhe casti. Na ty musel byt "business" priplatek zvlast nad jizdenku 1.tridy.

0/0
7.7.2014 13:20

T49o95m74á83š 78K80n59a22i88f68l 6133440507710

Zajímalo by me, jak railjet zrychli dopravu o vidne? Naklapeci to není, a 160 tam jezdi soupravy uz nyni.

Cele je to imho jen o tom, ze ve widni přestanou stavební práce.

+4/0
3.7.2014 14:42

P62e80t14r 55Š89k84o92d39a 5897640274490

Ukončené stavební práce v ČR i Rakousku, nic jinýho bych za tím nehledal.

+2/0
3.7.2014 15:53

O19l79d54ř47i80c43h 89J94a81n66e43č18e42k 8829316913871

Přesně tak. Ten railjet nebude o nic rychlejší, než jak rychle by mohla jezdit současná EC tažená taurusem nebo 380.

0/0
4.7.2014 10:47

J43a61n 86N63o41v69á49k 6248881157820

Dopravu zrychlí tím, že má maximální rychlost 230 km/h, což využije na území Rakouska.

0/−7
3.7.2014 16:14

T75o56m66á83š 28K61n41a49i41f43l 6313320117590

Tak to opravdu nevyuzije. Vzhledem k tomu, ze maximalni rychlosti na této trati (breclav - wien) nepřevyšují 120 - 140 kmh a  probihajici upravy jsou smerovany k max. rychlosti 160 kmh.

+6/0
3.7.2014 16:21

J76a79n 23S69t46o56d12o71l47a 7111300653620

Asi nebudou přepřahat v Břeclavi. jen zastaví pro výstup a nástup a frčí se dál,. Teď se tam zbytečně tvrdne kvůli přepřahání.

+1/0
3.7.2014 17:35

T55o47m83á97š 65K53n84a21i16f20l 6763340247300

Pravda... To je skoro ctvrthodina k dobru.

Nějak jsem , vidajic taurusy pravidelně na pražském hbf, žil v tom, ze se tam neprepeahava stojibnormalne par minut...

+1/0
3.7.2014 17:42

O88l51d55ř10i39c64h 62J80a92n68e10č29e67k 8369726833281

V Břeclavi se už dlouho nepřepřahá. Jen se tam mění průvodčí.

0/0
4.7.2014 10:46

J82a96n 94K78a93r92a58s 6324658576

Možná se spojenim Vidně zrychlí, ale v návrhu jizdniho řádu jsem nenašel ranní spoje do Vídně, který jel někdy o pul paté z Prahy a nekdy po sedme z Brna příjezd do Vídně po devate. Nasel jsem pouze spoj s prijedem do Vídně s prijedem kolem 11. Z mého pohledum podstatne zhorseni spojeni z Vidni.  A bohuzel nutnos prejit na autobusy. I kdyz urcite je dobre, ze se nebude s Railjety stavat, ze se obcas v soupravě na Viden objevi naprosto strasny vůz. Pokud mi kpnekdo ukauze ze to neni pravda, budu jen rad.

+3/0
3.7.2014 14:34

T74o64m73á12š 92K22n42a80i81f95l 6553300357960

Ten tam furt je, ale končí v břeclavi. nejspis bylo prázdno a nikdo s tím nejezdil.

+1/0
3.7.2014 14:45

J92a66n 90K39a64r34a27s 6834438366

Fakt je ze uplne preplneny jsem ho nezazil, ale to ni nemeni na tom, ze do Vidne nejede.

+1/0
3.7.2014 15:02

O57l51d26ř35i20c56h 61J50a16n97e14č16e37k 8939976363541

Nemá v Břeclavi nějaký rozumný přípoj dál? Kdyby ho pro nevytíženost zrušili v celé trase, tak bych to pochopil, zrušit ho jen mezi Břeclaví a Vídní je dost zvláštní (mezi Vídní a Grazem se tak jako tak jezdí po hodině)

0/0
4.7.2014 11:14

P92a90v12e32l 36M76a69t80o11u36š67e92k 5100327568804

Když tak někdy sleduji včasnost spojů EC od Budapešti, tak mi přijde, že jsou zde častá zpoždění, za která jistě nemohou hranice mezi Maďarskem a Srbskem. Tyto spoje musí nabírat velká zpoždění na území Maďarska nebo Slovenska (naproti tomu EC z Rakouska jezdí relativně včas). Na druhou stranu Praha asi skutečně více potřebuje přímá spojení s jinými městy v zahraničí než právě s Bělehradem.

+2/−1
3.7.2014 14:23

R40o75m44a70n 26S55t71o49n92e78k 1289983879591

tenhle vlak jsem už několikrát využil, a docela mě to štve že ho zrušily protože třeba v černého hoře jsem byl z Ostravy za cca 24  h.  s jedním přestupem což byla paráda.většinu zpoždění nabírá už v Srbsku, protože jejich železnice jsou hrozné

+1/0
4.7.2014 4:35

O62l44d66ř97i72c89h 51J33a35n24e48č64e38k 8549356823231

Nejde přeci o stav tratí - ale o to, jestli dokážeš patřičně nastavit jízdní doby :-P A ano - jestli ty pak dokážeš dodržet ;-)

0/0
4.7.2014 10:53

O97l81d58ř56i63c31h 90J82a76n44e39č82e43k 8969506813231

Já mám taky pocit, že častými zpožděními netrpěla jen Avala, ale EC od Budapešti obecně, takže je otázka, co se tím zlepší. Snad leda že její zpoždění byly ještě častější a větší :-P

Dost mi to připomíná EN234 Řím - Vídeň - ten má VŽDYCKY zpoždění. A nikdy nemůžete odhadnout, jestli 20 minut nebo 2 hodiny...

0/0
4.7.2014 10:52

P75e14t58r 42F34o83l89t87y51s 7185561760898

EC od Budapešti někdy nabírají zpoždění, dlouhodobě se na tom podepisuje jakýsi chaos v Maďarsku, možná výluková činnost (na to, abych to tam poznal a mohl soudit, nevím o co přesně jde, byl jsem tam takto jen jednou). Na Slovensku nyní v klíčových úsecích probíhají také výluky, ale to není tak dramatické zase, takže jako problematické vnímám to Maďarsko. Co se týče EC Avala, tak tam jsou ty výkyvy mnohem větší než jsou u těch EC pouze z Budapešti a je tam vidět, kolik lidí těmi hranicemi Schengenu kdy projíždí. Pan Janeček tady mluví o jízdních dobách, ony nějaké jízdní doby nastaveny jsou, jenže ona je to loterie, někdy (hlavně tedy v zimě) jezdívá ten vlak i včas. Nejvíce asi v letním období je dnů, kdy ten vlak má zpoždění, někdy to může být hodina, někdy jsem zažil i tři. Je vidět, že jede těch lidí nejspíš více a kontroly jsou delší a nyní se konečně dostávám k jádru věci, což jsou jízdní doby, když budou nastaveny dlouhé jízdní doby, tak tehdy, kdy bude množství lidí a kontrola bude dlouhá to sice bude pozitivnější a zpoždění bude menší, naopak, jestli se všechno stihne dřív, tak lidi budou ve vlaku neuvěřitelně dlouho tuhnout a čekat na odjezd dle JŘ...

0/0
7.7.2014 4:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.