Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Railjety zrychlí spojení do Vídně o půl hodiny, končí spoj do Srbska

Vlakové spojení mezi Prahou a Vídní bude od prosince o více než půl hodinu rychlejší, ukazuje návrh jízdního řádu Českých drah. Ty také počítají s tím, že se od prosince vrátí přímé vlaky mezi Prahou a Varšavou, kvůli častým zpožděním naopak skončí přímé spojení s Bělehradem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P64e30t84r 92N31e74c47h90a96n21i10c33k66ý 7453216888810

Proboha dejte aspoň té Slovakii vagóny na sezení !

+4/0
6.7.2014 8:28

R47a84d19e21k 70K63o46h37u72t 5147403165663

V závěru se píše o novém vlaku pro turisty z Ostravska na Slovensko s přestupem v Žilině. Přestup na IC s globální cenou a příplatkem 5 euro na osobu. Normální čtyřčlenná rodina určitě nepojede(tam i zpět 40 euro). Navíc IC nestaví ve Štrbě, tak přijedete přes Poprad do např.do Smokovce, dáte oběd, rozhlédnete se a jedete zpět. Na jednodenní výlet a výšlap na kterou koliv dvou tisícovku po zrušení R Excelsior už není možné cestovat. A to nejen do Tater, ale i na Fatru.  Něco málo se díky pozdnímu příjezdu a brzkému odjezdu z/do Žiliny v okolí přece jen dá absolvovat. Koupání v Rajci nebo Rajeckých Teplicích. Musíte však použít autobus, neboť ani regionální vlaky nejezdí v lichou hodinu, jak přijíždí vlaky od Ostravy, ale v sudou. Dráhy tak paradoxně nahrávají dálkové cestující z Ostravska soukromému dopravci Regiojet, který jede dle návrhu souběžně se Slovenským IC, ten určitě nebude mít globální cenu a příplatek 5 euro na osobu. Také staví v Ružomberoku i Štrbě, což v příadě Štrby zkracuje dobu pobytu přepravy ve vlaku a pobytu na nádraží při přestupech, či Taranských električkách o doslova o pár hodin. Domnívám se a jsem pod tím podepsán, že nahrazení vlaku R Excelsior bylo zvoleno neštastne. No nové EC Petr Bezruč s příjezdem do Žiliny v 7:38 netvrdím, že bude bez cestujících, toto EC ubere cestující z dalšího EC Beskyd, který již dnes jezdí prázdný a nemá v Žilině přípoj žáden, ani na dálkovou, ani na regionální dopravu. Je potřeba se zamyslet jak změnit jízdní řád tak, aby v Žilině měly přípoj i vlaky od Ostravska, Karvinska,  Jablunkovska. Nikoliv jen vlaky jedoucí z Prahy do Žiliny přes Půchov. Takhle je tato nabídka pro cestující z Moravy na Slovensko pouze výsměch a zároveň úspěšný pokus jak přijít o poslední cestující, kteří čekají od každého vlaku na přípoj ve směru Košice 67.minut a ve směru Zvolen 76.minut...Rv

+10/0
4.7.2014 10:05

P17e10t87r 89F58o14l18t39y64s 7505831430678

Co se týče redukce nočních spojů a tedy Vámi zmiňovaného R Excelsior, souhlasím s Vámi. Tento spoj tady bude chybět a výrazně se zhorší dostupnost nejen turistiky po těchto horách, pokud to bude na jeden den, ale i mnoha dalších cílů...

+1/0
7.7.2014 4:30

M90a41r53e20k 21V97y64m41a78z59a35l 5158526592310

Je to smutné, ale za to že mají na Slovensku povinně místenkové vlaky snad ČD nemůže...to je věc ZSSK.

0/0
14.7.2014 19:09

O92l12d42ř60i90c53h 91J32a77n55e62č84e72k 8179306683371

Výrazné zkrácení doby přinese hlavně zkrácení stání v Břeclavi a cesty z Břeclavi do Vídně :-P Jo ale asi i to, že se jízdní doba přepočítá z pershingu s 12 vagony na taurus se 7 ;-)

+1/−1
3.7.2014 17:28

T55o95m29á93š 29K17n12a75i30f37l 6643530617580

Na trati z Břeclavi do vidne to asi moc neziska. Tam nejaka mimořádná rychlost není... 120 - 140, mozna 160.

+1/0
3.7.2014 17:44

O18l17d57ř81i11c17h 98J86a60n86e42č52e11k 8559166523141

Pokud vím, ta trať má momentálně maximálku 140.

Ale o to nejde - prostě ta jízdní doba mezi Břeclaví a Vídní byla dosud velmi naddimenzovaná, vlaky byly schopny ji ujet o 10 minut rychleji, než co je v jízdním řádu. A dalších nejméně 10 minut rezervy bylo na průjezdu rozkopanou Vídní.

Každopádně tohle je ta část trasy, kde se dá výrazně zrychlit. Mezi Břeclaví a Prahou to bude pár minut (obzvláště pokud se zachová takt s EC na Slovensko)

0/0
4.7.2014 9:58

T45o25m32á35š 11K95n82a47i40f82l 6513260127490

jako tomuhle rozumím ... a nijak nezpochybnuji .. jen  tak nejak rozporuju hurá plky novináře, jak railjet zázračně zrychlí spojení mezi prahou a vidní .  než jsem si uvedomil (díky vám), že v břeclavi se pořád čtvrt hodiny stálo na přeprah.

0/0
4.7.2014 10:02

O90l19d32ř23i98c22h 20J55a35n87e55č19e68k 8179866643111

právě že se tam už mnoho let nepřepřahá, teď už se tam prostě jen stojí (a mění průvodčí).

a už se mi stalo, že se tam cestou z Vídně stálo 20 minut - právě proto, že vlak v Rakousku jel, jak může, a ne, jak má napsáno v řádu.

railjet má úplně stejnou jízdní dobu jako současná EC o cca. 6 vozech tažených taurusem nebo 380 (resp. dokonce o trošičku vyšší protože je nejspíš o pár tun těžší :-P). vyšší rychlost než 160 totiž mezi Prahou a Grazem není NIKDE a ještě pár let ani nebude.

0/0
4.7.2014 10:24

M29i24r84o59s17l46a36v 82Z16i61k97m62u75n26d 7449433844913

Jenže ony tam peršinky nejezdí. Jezdí jen 1216 ÖBB nebo 380 ČD ...

+1/0
3.7.2014 19:17

O60l90d33ř91i53c91h 34J68a96n46e54č85e24k 8409536283501

Ale proč mají ČD spočítané jízdní doby na soupravy, jaké nejezdí???

(s peršinkama jsem to možná trochu přehnal, ale pořád je rozdíl mezi krysou s 12 vagony a taurusem / 380 se šesti)

0/0
4.7.2014 10:00

M95i86r63o41s12l85a86v 25Z15i58k56m71u21n38d 7739343324933

Praha - Břeclav zkrácení cestovní doby o 4 minuty, Břeclav na pobytu zkráceno 5 minut, v opačném směru 8 ... (týká se ovšem i EC vlaků do Bratislavy), takže s RJ to má společného asi tolik, co s táním ledovců. Cestovní doba z Břeclavi do Vídně na HBF musí být kratší než do Meidlingu, je to o cca 4 km blíže, srovnávat by se měla cestovní doba do Meidlingu ...

0/0
18.7.2014 19:36

V13i19k95t32o41r 66N81á76r39o45ž61n74ý 3839322328

Mám dotaz pro znalé. Liší se nějak railjet ČD od rakouského railjetu....?

Před několika týdny jsem si ten český prohlížel v Ostravě na výstavě a docela mne zklamal. Jako normální vlak ano , jako nějaký luxusní vlak ani náhodou...

+1/−3
3.7.2014 15:33

P97e93t46r 96Š37k29o87d46a 5147370854750

Ano, liší. Nevím, čím vším, ale rozhodně počtem sedadel - ČD jich má víc...jak jinak :-/

+1/−4
3.7.2014 15:51

R22a34d34e25k 21J88a17n58a24t40a 9105646314732

Když první třídu nedokážou zaplnit ani Rakušané (kde vlak není sprosté slovo), tak je úplně v pořádku, že Češi objednali méně první třídy a zvětšili tak počet míst ...

+6/0
3.7.2014 18:08

O30l19d57ř79i53c82h 71J49a88n40e79č86e34k 8669826303591

to je do značné části otázka cenové politiky - u ÖBB stojí 1. třída skoro dvojnásobek druhé, k tomu ještě příplatek 15 EUR (?) za business... to je přehnané, takže tím jezdí hlavně držitelé ročních jízdenek, kde ten rozdíl je mnohem menší. v Česku mám mnohdy pocit, že by lidé tou 1. třídou nejeli ani kdyby byla jen o 10% dražší...

0/0
4.7.2014 10:30

J27a14n 80J16e63m14e20l45k63a 1945240

No. Ono doposud především nebyl důvod s ČD jezdit 1. třídou. Protože  nenabízela vůbec nic odpovídající příplatku. Jen snad, že to bylo prázdné.  LEO jasně ukázal, že existují v ČR zákazníci, kteří jsou ochotni za Praha Ostrava zaplatit 1000 Kč . Ovšem ne za 40 let staré špinavé plečky bez služeb.

+1/0
4.7.2014 14:02

O73l82d62ř46i42c15h 55J67a36n55e57č42e91k 8509846453841

Liší se hlavně tím, že má jen jeden vagon pro 1. třídu + business (ÖBB mají dva) a tedy o jeden vagon 2. třídy více. A měl by mít oddíl pro jízdní kola. Nakolik se liší sedačky nevím - RJ ČD jsem ještě neviděl

+2/0
3.7.2014 17:27

O41l12d82ř91i40c20h 50J46a27n92e23č55e53k 8689186293751

luxusní vlak to není - obzvláště ne v 'economy'. je to prostě souprava pro střední vzdálenosti v souladu s moderními trendy - o těch si můžete myslet, co chcete...

+4/0
3.7.2014 17:29

M34i25r56o26s50l91a60v 37Z61i32k71m56u48n23d 7229293744593

Stejný hnus, pouze hlupák si může müslet, že byznysmuži a byznysženy budou jezdit v byznysoddíle a budou tam dělat byznys ...  Za peníze, které zaplatí pojedou do Vídně levněji autem.

Byznys oddíl by měl smysl leda tak tehdy, kdyby vlak jezdil s tímto oddílem každou hodinu počínaje 5,00 a konče 20,00.

Jinak je to nebetyčná pitomost ...

Z hlediska cestovního komfortu více pohodlí nabízí cestujícímu tuzemské modernizované vozy, slovenské vozy na trase Praha - Žilina ... Ve srovnání se zahraničím jsou na tom lépe i francouzské osobní vlaky ...

0/−4
3.7.2014 19:22

A31n92t41o81n51i52n 94N94e87m62e54c 7808123871330

To jsou keca, jezdim obcas nemeckym ICE a jezdi tamn opravdu byznys muzi i zeny. Na rozdilod cesty autem, kdy prijedete unaveny a casto i pozdeji kvuli ucpanym dalnicim, vlakem prijedete odpocnuty a muzete zacit ptracovat.

Musim vas upozornnit, ze ICE z Frankfurtu do Hamburku (asi 530 km) jede asi 3,5 hodiny, autem pocitejte se 6 hodinami. Kolem Hannoveru jede vlak 260km/hod.

To ovsem neni zadarmo, v Nemecku jsou nove zeleznicni trate pro rychlosti pres 250 km, v Cesku stat nema na novou zeleznici penize. Na druhe strane v Cesku vazne chteji vyhodit za nadrazi v Brne 30 milöiard. Kdo na to ma?

Nutno podotknout, ze v Cesku jsou tidice nadrazi v havarijim stavu a bez penez z EU by se mnohe trate daly jet pouze 50km rychlosti.

+5/0
3.7.2014 23:23

M72i73c59h30a38l 25M60i89l40l13e57r 9286742709532

Podobne v Italii. Treba na trati Rim-Florencie, z centra do centra  91 minut v expresu Frecciarossa, nebo teze spojeni uz Neapole do Florencie 3 hodiny , do Milana 4hodiny 40 minut.

Autem to neudelas a kdo by chtel z Neapole letet treba do Florencie, stravi vic casu jizdou z centra na a z letiste do centra mesta a cekanim na spoj na letisti + letem samym, nez zabere cesta ve vlaku.

Ve FR jsme jeli, v business, skvele pohodli a sluzby a to by se nekteri diskuteri asi divili, jak byla trida obsazena a jak se skutecne pracovalo.

+1/0
4.7.2014 5:06

M98i42c33h93a57l 96M82i92l42l14e72r 9546952729742

"Za peníze, které zaplatí pojedou do Vídně levněji autem."

To sice ano, ale v tom aute zadnou praci neudelaji a budou po jizde- zvlast na ceskych silnicich- unaveni, zatimco ve vlaku budou mit klid a mohou se plne soustredit na praci, ne na blbce ridice.

+3/0
4.7.2014 5:09

O17l50d68ř67i24c50h 48J68a53n31e16č41e50k 8509486943761

Nebetyčná pitomost je hlavně to věčné české srovnávání lístku na vlak s projetým benzinem 8-o

Moji kolegové, kteří cca. předloni jezdili mezi Vídní a Prahou takřka každý týden - ráno tam a večer zpět - to asi po dvou pokusech autem vzdali a radši přesedli na vlak. A to jezdili tak ve třech, čili vlak vyšel cca. na čtyřnásobek projetého benzínu. A přitom nebyla rozkopaná D1...

Je pravda, že byznyslidé nejezdí nutně v byznys class. V railjetu práci s laptopem zvládnete i v economy (narozdíl od těch jinak velmi pohodlných rakouských oddílových IC vozů - kde ovšem nemáte ten stoleček) - takže je to hlavně otázka toho, jestli jste ochoten připlatit si za více místa (a většinou i klidu), ať už jedete soukromě, nebo pracovně. A pro dopravce otázka nastavení cenové politiky a počtu sedadel v jednotlivých třídách. V Rakousku jezdí v byznys oddílech hlavně držitelé ročních síťových jízdenek pro 1. třídu (a la IN100), ať už v obleku, nebo v džínách.

1. třída bývá přinejmenším v prvncích dvou ranních vlacích z Grazu do Vídně poměrně plná. O vlacích Vídeň - Salzburg a dál nemluvě.

+3/0
4.7.2014 10:15

M30i27c18h54a48l 77M93i74l74l89e66r 9866332519162

Viden-Salzburg a zpet jsme jeli pred par lety, otevrenou jednickou a skutecne v ni jelo hodne lidi.  Ve vlaku nazpet mel jeden vagon 1.tridy otevrenou cast a nekolik kupe v druhe casti. Na ty musel byt "business" priplatek zvlast nad jizdenku 1.tridy.

0/0
7.7.2014 13:20

T93o66m37á50š 76K15n12a39i57f92l 6643490367900

Zajímalo by me, jak railjet zrychli dopravu o vidne? Naklapeci to není, a 160 tam jezdi soupravy uz nyni.

Cele je to imho jen o tom, ze ve widni přestanou stavební práce.

+4/0
3.7.2014 14:42

P51e51t91r 65Š77k77o74d55a 5667610124900

Ukončené stavební práce v ČR i Rakousku, nic jinýho bych za tím nehledal.

+2/0
3.7.2014 15:53

O72l48d75ř57i11c65h 96J63a35n55e83č20e53k 8989256243771

Přesně tak. Ten railjet nebude o nic rychlejší, než jak rychle by mohla jezdit současná EC tažená taurusem nebo 380.

0/0
4.7.2014 10:47

J95a54n 23N54o48v82á48k 6248941677730

Dopravu zrychlí tím, že má maximální rychlost 230 km/h, což využije na území Rakouska.

0/−7
3.7.2014 16:14

T38o29m21á70š 87K74n24a39i89f81l 6453630827380

Tak to opravdu nevyuzije. Vzhledem k tomu, ze maximalni rychlosti na této trati (breclav - wien) nepřevyšují 120 - 140 kmh a  probihajici upravy jsou smerovany k max. rychlosti 160 kmh.

+6/0
3.7.2014 16:21

J37a25n 95S18t54o33d77o58l41a 7871650563770

Asi nebudou přepřahat v Břeclavi. jen zastaví pro výstup a nástup a frčí se dál,. Teď se tam zbytečně tvrdne kvůli přepřahání.

+1/0
3.7.2014 17:35

T28o10m91á18š 85K70n39a88i96f36l 6713490657340

Pravda... To je skoro ctvrthodina k dobru.

Nějak jsem , vidajic taurusy pravidelně na pražském hbf, žil v tom, ze se tam neprepeahava stojibnormalne par minut...

+1/0
3.7.2014 17:42

O11l84d86ř24i18c58h 70J19a55n32e28č86e23k 8499596693791

V Břeclavi se už dlouho nepřepřahá. Jen se tam mění průvodčí.

0/0
4.7.2014 10:46

J82a32n 27K45a20r89a88s 6364768216

Možná se spojenim Vidně zrychlí, ale v návrhu jizdniho řádu jsem nenašel ranní spoje do Vídně, který jel někdy o pul paté z Prahy a nekdy po sedme z Brna příjezd do Vídně po devate. Nasel jsem pouze spoj s prijedem do Vídně s prijedem kolem 11. Z mého pohledum podstatne zhorseni spojeni z Vidni.  A bohuzel nutnos prejit na autobusy. I kdyz urcite je dobre, ze se nebude s Railjety stavat, ze se obcas v soupravě na Viden objevi naprosto strasny vůz. Pokud mi kpnekdo ukauze ze to neni pravda, budu jen rad.

+3/0
3.7.2014 14:34

T98o47m28á68š 45K15n67a53i57f55l 6103510477280

Ten tam furt je, ale končí v břeclavi. nejspis bylo prázdno a nikdo s tím nejezdil.

+1/0
3.7.2014 14:45

J56a89n 45K84a66r83a26s 6484468666

Fakt je ze uplne preplneny jsem ho nezazil, ale to ni nemeni na tom, ze do Vidne nejede.

+1/0
3.7.2014 15:02

O91l65d42ř16i64c73h 96J34a81n81e58č20e18k 8149596503181

Nemá v Břeclavi nějaký rozumný přípoj dál? Kdyby ho pro nevytíženost zrušili v celé trase, tak bych to pochopil, zrušit ho jen mezi Břeclaví a Vídní je dost zvláštní (mezi Vídní a Grazem se tak jako tak jezdí po hodině)

0/0
4.7.2014 11:14

P81a16v22e33l 81M80a79t27o63u98š53e50k 5190377828974

Když tak někdy sleduji včasnost spojů EC od Budapešti, tak mi přijde, že jsou zde častá zpoždění, za která jistě nemohou hranice mezi Maďarskem a Srbskem. Tyto spoje musí nabírat velká zpoždění na území Maďarska nebo Slovenska (naproti tomu EC z Rakouska jezdí relativně včas). Na druhou stranu Praha asi skutečně více potřebuje přímá spojení s jinými městy v zahraničí než právě s Bělehradem.

+2/−1
3.7.2014 14:23

R81o11m52a48n 34S46t91o80n13e27k 1659453969791

tenhle vlak jsem už několikrát využil, a docela mě to štve že ho zrušily protože třeba v černého hoře jsem byl z Ostravy za cca 24  h.  s jedním přestupem což byla paráda.většinu zpoždění nabírá už v Srbsku, protože jejich železnice jsou hrozné

+1/0
4.7.2014 4:35

O37l80d17ř42i18c66h 39J54a68n83e61č36e46k 8209966793401

Nejde přeci o stav tratí - ale o to, jestli dokážeš patřičně nastavit jízdní doby :-P A ano - jestli ty pak dokážeš dodržet ;-)

0/0
4.7.2014 10:53

O71l31d37ř19i32c57h 97J68a56n68e29č51e78k 8639236813651

Já mám taky pocit, že častými zpožděními netrpěla jen Avala, ale EC od Budapešti obecně, takže je otázka, co se tím zlepší. Snad leda že její zpoždění byly ještě častější a větší :-P

Dost mi to připomíná EN234 Řím - Vídeň - ten má VŽDYCKY zpoždění. A nikdy nemůžete odhadnout, jestli 20 minut nebo 2 hodiny...

0/0
4.7.2014 10:52

P28e25t69r 12F94o73l41t51y56s 7835631720208

EC od Budapešti někdy nabírají zpoždění, dlouhodobě se na tom podepisuje jakýsi chaos v Maďarsku, možná výluková činnost (na to, abych to tam poznal a mohl soudit, nevím o co přesně jde, byl jsem tam takto jen jednou). Na Slovensku nyní v klíčových úsecích probíhají také výluky, ale to není tak dramatické zase, takže jako problematické vnímám to Maďarsko. Co se týče EC Avala, tak tam jsou ty výkyvy mnohem větší než jsou u těch EC pouze z Budapešti a je tam vidět, kolik lidí těmi hranicemi Schengenu kdy projíždí. Pan Janeček tady mluví o jízdních dobách, ony nějaké jízdní doby nastaveny jsou, jenže ona je to loterie, někdy (hlavně tedy v zimě) jezdívá ten vlak i včas. Nejvíce asi v letním období je dnů, kdy ten vlak má zpoždění, někdy to může být hodina, někdy jsem zažil i tři. Je vidět, že jede těch lidí nejspíš více a kontroly jsou delší a nyní se konečně dostávám k jádru věci, což jsou jízdní doby, když budou nastaveny dlouhé jízdní doby, tak tehdy, kdy bude množství lidí a kontrola bude dlouhá to sice bude pozitivnější a zpoždění bude menší, naopak, jestli se všechno stihne dřív, tak lidi budou ve vlaku neuvěřitelně dlouho tuhnout a čekat na odjezd dle JŘ...

0/0
7.7.2014 4:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.