Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy budou dál jezdit do Liberce a Plzně. V soutěži porazily Arrivu

České dráhy budou jezdit rychlíky mezi Libercem a Pardubicemi a mezi Plzní a Mostem další rok. Podaly lepší nabídku než konkurenční Arriva. Ta chtěla státní dráhy o téměř jistý kontrakt připravit a provozovat na obou trasách vozidla Siemens Desiro, půjčená od Deutsche Bahn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50i61r19o23s50l18a49v 70P86a58v45l98í19č30e54k 7623770605844

To je furt handrkování!!!!

0/0
5.7.2014 11:48

T15o62m93á25š 13Z51a74h82á89l23k59a 7950892827170

Jaká tedy bude ta kosmetická změna vozidel?

0/0
4.7.2014 18:55

J60a18n 71Š47p66e32c25i47á27n 2570950279689

Trat Liberec - Pardubice nemuze byt rychlejsi vzhledem k terenu,tvaru a stavu koleji. A ČD zde vypravuje slušne vagony. Konkurencni spolecnosti sazi na vyssi rychlost, ale za cenu 10minut kratsi cesty z 3 hodin a zvyseni rizika nehody na stařičké trati.

+3/0
4.7.2014 9:08

P12e81t76r 54N72e10c77h40a97n85i36c33k36ý 7583526798130

Může, ona i je, ale problém je takt, návaznosti a dynamika vozidel. Tomu je nyní přizpůsobený jízdní řád defakto celé oblasti ohraničené Děčínem, Prahou a Ústím nad Orlicí / Letohradem vyjma koridorů. S lepší dynamikou vozidel by šlo dosáhnout lepších časů, ale musely by se tomu pak přizpůsobit všechny vazby. Jsou však detaily, které lze řešit už nyní: Rychlejší vozidlo na úseku Dvůr Králové - Stará Paka umožní návaznosti na Novou Paku od HK,  ještě víc by umožnila rekonstrukce stanice Mostek, kde je 40km/h.  V úseku DK - Jaroměř je také rezerva, rychlejší vozidlo zvládne lepší návaznosti na Náchodsko a obráceně od Trutnova na Liberec (možné delší čekání / pozdější odjezd). Mezi Turnovem a Železným Brodem je sice 100km/h, vlaky ji však nestačí dosáhnout, nějaká minutka by se tu určitě našla. Zásadním problémem je Liberec - Turnov, celou trať sráží na kolena před silniční dopravou, je velmi náročný jak na oblouky, tak na stoupání.  Předpokládám, že s podepsáním desetileté smlouvy za rok s nějakým dopravcem dojde i k optimalizaci jízdních řádů a mnoha dalším změnám. Předpokládají se přesuny křižování do Staré Paky a změna taktu o hodinu defakto v celé oblasti, jestli k tomu dojde a jak, to se uvidí...

+1/0
4.7.2014 13:03

M50i83r90o46s82l87a40v 61Z23i66k57m66u75n55d 7119693974383

Jenže jednu smlouvu = rychlíky dělá stát, druhou kraje schvalující jízdní řády, přičemž z hlediska požadavku na polohu vlaku, zejména na jednokolejce jdou tyto smlouvy proti sobě, což se týká i přípojů. Stát zastoupený MD chce přípoje mezi svými vlaky, kraj má zase zájem na tom, aby byly přípoje mezi "jeho" vlaky a krom toho na rychlíky ... problém je i s "hranicí" krajů, resp. přirozenými přepravními proudy, které mnohdy nerespektují krajské hranice ...

0/0
9.7.2014 19:12

P26e23t80r 65N90e96c80h37a81n23i93c85k29ý 7743626368200

Proto je mi taky tenhle model značně proti srsti :-/

0/0
9.7.2014 19:38

R23a39d38i50m 68Š19o95l16c 1335315395384

Kdyby si nás rovnou němec vzal jako další spolkovou zemi, tak můžou být ČD DB a nemusí se to tahat přes Arrivu...;-) Jinak takový zajímavý postřeh na trati z Mariánských Lázní do Varů. Před dvěma lety tam jezdily nízkopodlažní vlaky a bylo to super. Nyní tam GW train posílá 810 se skleníkem a navíc ještě v barvách ŽSSK. To je taky docela pokrok - se Karlovarskému kraji divím, že to objednává. Zlatej agroelefant...

+3/0
3.7.2014 21:27

J86i97ř16í 22E76r86b88e15n 1683564196337

Když ptáčka lapají... ;-)

+1/0
4.7.2014 11:02

M87i11r20o85s59l40a47v 53Z46i27k59m11u88n41d 7209883584353

Co kdyby musel každý soutěžící prokázat, že "nová vozidla" získal ve veřejné soutěži, jako to musí udělat ČD a.s.. Třebaže je podle "práva" soukromoprávním  podnikem, musí se řídit zákonem o zadávání veřejných zakázek ...

Ono to Desiro má kapacitu ve dvojce jen 98 míst sezení, souprava ČD na trase Plzeň - Most 124 míst  s možností přidání dalšího vozu. Liberecké vlaky pak 204 místa.

+7/−2
3.7.2014 19:15

J62a19n 82S30ů68r45a 4165963233152

Takže se ČD nebudou nikdy do soutěží hlásit s elefanty ani regionovami?

+1/−1
3.7.2014 21:15

M16i27r86o34s37l27a63v 18Z77i58k62m86u14n78d 7369973654953

Celé je to o tom, že krajští úředníci jsou patologicky posedlí pojmem nové vozidlo a hlavně pojmen NÍZKOPODLAŽNÍ ...

CO TO JE NOVÉ VOZIDLO ???

Zajeďte se podívat co jezdí ve Francii na regionálních vlacích nebo na dálkovinách. Najdete tam vozy někdy z roku 1975 se dřevěnými schody, ale uvnitř je to vozidlo, které svým komfortem převyšuje to co se v tuzemsku vydává za LUXUS (Pendolino, Rail Jet), dokonce se v těch regionálních vlacích cestuje líp než v TGV, jak jednochém, tak patrovém ...  

Podobně NORSKO, ŠVÉDSKO, FINSKO, DÁNSKO. Ve srovnání s německými ICE jsou pseudoluxusní RailJety něco jako čtvrtá třída, srovnávat to se švýcarskými velkoprostory nebo patry nelze. I nové patrové soupravy pro švýcarské příměstské vlaky jsou lepší než RailJet.

0/0
5.7.2014 19:33

J33a28n 61S35ů94r85a 4355493863802

Tím jsem chtěl říct,ze v případě regionovy a elefantu se da těžko mluvit o soutěži...

0/0
5.7.2014 19:47

V13a96c80l52a22v 60H28a18j98e95k 3916209819

Dle právníků by to tak mělo být již dnes. Protože provozování drýžní dopravy je vázáno na liceni od státu a na tuto činnost by se měl plně vztahovat zákon o veřejnýchz zakázkách. Dráhy děljí zakázky i na toaletní papír :-)

+1/0
4.7.2014 9:27

D57a12v54i56d 35P21r26a34ž44á27k 6544712272296

Dokážu pochopit, proč se v dané situaci neřešily technické parametry. Jeden rok nikoho už nezabije za podmínky, že příští rok už bude vše připraveno pro řádný tendr.

...

Ale stejně by mě zajímalo, jak by MD rozhodlo, kdyby nižší cenu nabídla Arriva. Řekl bych, že se rychle řešily i ty technické parametry:)

+5/0
3.7.2014 15:54

P79e76t98r 52N33o30v82o64t64n97y 3439772149822

Řekl bych, že Arriva nabídla lepší vlaky, ale dráž. Takže v případě, že by ČD byly dražší a s horšími vlaky, nebylo by co po technické stránce řešit.

0/0
3.7.2014 16:28

M44a86r82e48k 30M72a15r98t83i68n 8119144696360

Desira jsou nízkopodlažní, ok. Ale že by to byla výhra na dálkovou cestu, to asi také ne...

+2/0
3.7.2014 19:24

J41i78ř61í 71E45r60b75e83n 1783224366547

Přesně tak, trať Jaroměř - Liberec je klikatá a naklápěná natolik, "že by si i žížala zlomila páteř".

0/0
4.7.2014 11:05

M83a23r34e49k 72D90e34m42č84á24k 9535494716435

Dokud nebudou soukromí dopravci integrováni do celostátní železniční sítě, kterou dnes představují pouze ČD, tak je nesmysl dělat jakékoli soutěže.

Pod pojmem integrace mám na mysli 1) návaznost jednotlivých spojů vč. čekání při drobném zpoždění a 2) jednotný prodej jízdenek (stejné jízdné / 1 km na dotovaných tratích = soutěž by byla v tom, že by stát vítězi soutěže doplácel nejmenší částku na km; u komerčních spojů by rozdíl ceny mohl být určen příplatkem v podobě povinné místenky).

+5/−2
3.7.2014 15:47

V59a78c71l38a26v 91H51a31j92e29k 3466669929

Ono to není až tak prosté. MD bude soutežit rychlíky, kraje regionální vlaky. Takže když pojedu např. z Prahy do Vraňan, mohu jet  rychlíkem s třeba s Arivou do kralup a pak z Kralup osobním vlakem ČD. Nebo celou tasu osobním vlakem ČD. Jízdenku si zakoupím u Arivy. Nejdříve tedy musí být stanovena pravidla jak v případě, že pojednu část s ČD a část s někým jiným, příjem za jízdenku rozdělí, zda v případě, že si zakoupím jízdenku Arivy a pojedu s ČD dostane ARIVA za prodej jízdenky nějakou provizi, protože na prodej vynaložila určité náklady a pak musí být i technické předpoklady, tedy odpovádají sběr, a předávání a zpracování dat na jejichž základě někdo rozúčtování provede. A je třeba vytvořit na to SW a najít někoho nejspíš nezávislého, kdo bude clearing realizovat. A protože i MD musí vše řešit veřejnou zakázkou, je dle mého názoru velkou neznámou, že v této rovině bude vše připraveno tak aby se mohlo za těchto podmínek spoutěžit :-D

+2/0
3.7.2014 16:00

P35e69t17r 41N98o34v94o33t41n18y 3599352269892

Prosté to není, ale udělat se to musí. Jinak bude osobní doprava na železnici jeden velkej bordel.

+1/−1
3.7.2014 16:30

M25a85r69t45i11n 92M72u32s59i91l 4360901433351

Souhlas a příklad za všechny. Nedávno jsem jel Varnsdorf, do Zittau rychlíkem ČD, pak Trilex. Na pokladně nádraží jsem se musel poptat, jak to vlastně chodí. Říct, že to chci na kus s nimi. Vedle mě pak ve voze seděla dáma co si také kupovala lístek na pokladně ČD, a to chvilku před odjezdem vlaku Trilexu. Doběhnout ho nemohla a věděla, že pojede s ČD. Jenže to té dobré dámě za oknem asi neřekla nebo ona jí nepoučila, to nevím. Jisté ale je, že průvodčí ČD jí lístek vydaný na kase ČD v drážďanském rychlíku neuznal a ohodnotil ho jako neplatný. Prý je do Trilexu (i když ten si lístky prodává sám ve voze). Problém měl být v tom, že si lístek na pokladně ČD zakoupila před odjezdem Trilexu jako nejbližšího vlaku a proto měl být na něj. No, dobrej hokej. Slečna dala bez řečí 25 nebo kolik znovu a už to doseděla. Ale k ideálu to má daleko. To jde o trať, kde se na části potkávají dva dopravce. Jeden vysoutěžený krajem a druhý objednaný MD.

0/−1
4.7.2014 10:11

V47a56c40l23a13v 82H91a43j60e28k 3296189629

Zkuste se zamyslet na tím, kdyby se jízdenka uznávala, jak zabezpečít, aby každý dopravce dostal podíl na jízdném, který mu nážení. Ve stř. kraji to v Busech dělají tak, že k časovým jízdenkám stejně řidič vydává každámu jízdenku za 0, která slouží jako podklad pro podílování tržeb. V IDOLu je to podobné, tam se berou záznamy o kontrole clearing podílování sám modeluje dle jízdnícg řádu a tarifu.

0/0
4.7.2014 10:25

J82i33ř62í 81E22r39b31e16n 1293984566247

Spíš se člověk musí zamyslet nad tím, proč v jednom regionu a na jedné trase síťové dopravy jezdí různí dopravci za různé ceny. Jako kdyby měla pražská MHD různé provozovatele na různých linkách, na každý přestup bych si musel kupovat novou jízdenku a kdybych jel z Hloubětína na Karlovo náměstí metrem, přímou tramvají nebo s přestupy, musel bych mít taky pokaždé jinou jízdenku.

On už císařpán věděl, proč zestátňuje všechny tratě a zavádí unitární železnici. My v rámci zbožňování konkurence jdeme proti zdravému rozumu.

+2/−1
4.7.2014 11:10

J17i10r98k77a 73D16v60o77ř63á19k 4375350663918

A jaký je problém, aby průvodčí ve vlaku sejmul artécký kód jízdenky a tak prokázal, že jízdné za tuhle jízdenku patří jeho společnosti?

+1/−1
4.7.2014 20:59

M65i70r94o77s17l61a77v 40Z89i19k30m70u30n70d 7439773324483

A proč to lze ve Švýcarsku. tam jezdí na stejné trati BLS i SBB, Thurbo i SBB, SOB i SBB .... Jízdenku si koupíte v automatu, zpravidla SBB a nikoho nezajímá, jakým jedete vlakem - zda společnosti SBB, SOB, BLS, Thurbo - a furt ta jízdenka stojí stejně ...

Když to jde v Praze, kde na jízdenku vydanou DPP jezdíte i řady dalších dopravců, když může v rámci mezistátního projektu EGRONET  jízdenka platná v ČESKU i příslušných oblastech spolkových zemí na vše = BUS kohokoli 7& vlak. Proč existuje jízdenka Bodensee platná v Německu, Rakousku, Lichtenštejnsku, Švýcarsku. Proč existuje jízdenka platná v části kantonu Basel, části spolkové země Bádensko-Würtembersko, části Francie - oblast  sousedící se Švýcarskem a Německem ...

Stejně tak italská Campánie nebo Lombardie s několikadenními jízdenkami platnými u všech dopravců. "V Campánii rozhodl místní kmotr mafie a všichni dopravci se podřídili ..."

+2/0
5.7.2014 19:43

V40a24c35l19a85v 81H81a63j20e79k 3376259419

Kombinace rychlíkem ČD do Žitavy a díle do Varnsdorfu s VVO není úplně obvyklá. Pro tyto věci by si asi zákazní měl umět sám říci.

+1/−1
4.7.2014 12:59

P96e20t27r 60N24o53v51o68t65n15y 3869392779162

Zákazník by tohle vubec resit neměl.

0/0
5.7.2014 23:33

V39a37c38l38a33v 94H12a26j80e19k 3826169849

To sice máte pravdu, ale tak je to v tomto státě nastavené. Jízdenka do Žitavy od Čd je zlevnená mezinárodní jíz´denka, jízdenka s VBG je dle tarifu TRILEX.  ČD platí DB stanovený podíl jízdného za německý úsek.

0/0
7.7.2014 8:18

M96a78r45t46i42n 78M90a68i55k75s28n74a21r 3274613108462

stejne ceny za 1km nema ani CD sama u sebe...

+2/0
3.7.2014 16:14

P28e78t57r 53N53e40c24h77a21n44i31c23k14ý 7413636448180

Tak zas 3 hodiny do Pardubic, i když by to svižnějším vozidlem šlo o půl hodiny rychleji. Ono i tak ty rychlíky cestou prostojí půlhodinu.

+4/−2
3.7.2014 15:44

P15e35t85r 23M27a82r11š86o64u25n 5205758336586

tak pokud to prostojí, tak asi z nějakého důvodu (čekání na přípoje, obsazená trať jiným vlakem) Že by tam Arriva chtěla bývala dodat létající vlak, aby toto nemusela řešit taky a vy dojel rychleji?

+5/0
3.7.2014 16:05

P83e46t32r 65N39e75c70h28a67n11i24c28k74ý 7593156218670

Rychlejší vlaky = dřívější a rychlejší křižování = kratší jízdní doba

+1/0
3.7.2014 17:02

P23e48t34r 14N43o26v44o40t24n41y 3439762169652

Na takove trati nic moc rychleji jezdit nebude.

+2/0
3.7.2014 17:16

P93e73t22r 65N83e37c70h44a75n16i89c16k21ý 7623226718420

Důležitá je akcelerace. Podívejte se do jízdního řádu mezi Semily a Železný Brod. Osobák je rychlejší než rychlík, protože tam jezdí jen 843+943 nebo 843+bdtn na osobáku a rychlík je 843+btn+btn nebo 843+3xbtn+843. Měřil jsem cestou rychlost gpskou a maximálky se během cesty dosáhne v minimu případů. Svižné desiro, žralok nebo něco nového a lehkého by dokázalo divy.

+1/−1
3.7.2014 17:19

P73e25t90r 15N42o16v23o53t31n89y 3319622689142

Ano, desiro je papirove svižnější než uvedené soupravy. Ale že se to projevi pulhodinou na celkové jizdni době, to se mi nezdá. Křižovat se budou jak protijedouci rychliky, tak osobni vlaky, kde zustanou soupravy ČD.

+1/−1
3.7.2014 17:46

P34e92t87r 58N44e47c88h70a44n60i32c41k23ý 7513316548110

Říkala to Arriva před vyhlášením tendru, tak snad si to nějak propočítali s grafikonem...

+1/0
3.7.2014 17:47

M65a97t50ú37š 44B10e51n50a52k 9318434312673

Za optimálnych podmienok ktoré si vymyslia aké chcú, hlavne aby to vyšlo, také poznám ;-D

+2/0
3.7.2014 19:02

M65a19r82e28k 41M71a72r73t51i37n 8809514836760

Říkat to mohli, zajímavé však je, že v návrhu je počítána stejná trasa bez uvedení dopravce. Jinými slovy řečeno, slova provoz na takové trati nezrychlí (nehledě na návaznosti ostatních spojů, např. v Turnově na Prahu, v Brodu na Tanvald apod. - prostě vozidlo může být svižnější, ale bez úprav trati to je k ničemu, akorát by to v zástávkách víc prostálo, ale dojezd by byl časově takřka stejný)

+2/0
3.7.2014 19:21

P63e20t60r 21N86e33c48h93a27n68i61c82k50ý 7663256228780

No aspoň by pak bylo možné povolit 15-20min. čekací doby na přípoje oproti mnohdy jen 5 minutám co jsou nyní. Uznávám, že by pak bylo nutné celou severovýchodní větev překreslit úplně.

+1/0
4.7.2014 12:52

J32i60ř61í 42E90r68b49e76n 1793274296247

Vida, to s tím delším časem na čekání na přípoj je docela dobrý nápad. Tak to jó.

0/0
5.7.2014 23:11

J24i73ř73í 33E48r39b63e28n 1813484136987

Krajane, v síťové dopravě a při taktovém jízdním řádu to nehraje roli. Všechny návazné a nácestné spoje by se tomu musely přizpůsobit. A už dnes mi to občasné hodinové čekání ve Staré Pace jde na nervy :-)

0/0
4.7.2014 11:13

P14e35t41r 60N25e59c92h50a89n74i48c60k25ý 7363856408430

Musely, musel by se nakreslit rychlejší jízdní řád. Nebo by to mělo alespoň ten přínos, že by byly povolené delší čekací doby, které by bylo možné vatou dohnat. Ale zas v desiru nejde otevřít okno X

0/0
4.7.2014 12:53

M91i72l19a74n 30L93a29š31ť29o31v83k75a 8182794283358

"Proto jsme neřešili nabízenou kvalitu a další parametry," To hovoří za vše!;-€;-€;-€

+8/−1
3.7.2014 15:21

V30a81c74l18a56v 36H88a51j80e63k 3976469869

Smlouva je jen na rok s tím že se předpokldá, že další smlouva na 10 let se již bude soutěžit. Zřejmě to bude proto, že ještě nejsou vytvořeny podmínkya předpoklady. tedy jak zde již bylo uvedení, není vyřešeno vzájemné např. uznávání jízdenek. Možnáí je takovýchto neřešených oblastí více.

+6/0
3.7.2014 15:24

P91e14t47r 89N19e17c28h18a79n81i15c19k76ý 7483506238320

U rychlíků se pokud vím počítalo i s uznáváním inkaret a síťových jízdenek. Dotovaná doprava to v tomhle má jednodušší, pokud to někdo dosype.

0/0
3.7.2014 17:07

P54a65v84e16l 79O59b50d91r20ž19á20l37e42k 6126244828392

Tak to je u veřejných soutěží vcelku běžné.

Cena je jediný parametr, který lze posoudit opravdu objektivně a kdo nechce riskovat že ho někdo bude žalovat nebo ho zavřou, nebude hodnotit nic jiného - a vybere nejlevnější.

0/0
3.7.2014 15:37

V22á76c57l98a10v 45Z29a20j15í35č67e42k 4130341958246

Proč nejezdí rychlík Liberec-Cheb?

0/0
3.7.2014 15:08

V77a91c66l36a50v 22H37a80j98e78k 3856169649

Protože ho ministerstvo dopravy neobjednává a ve vlastní režiji dopravce se to ekonomicky nevyplatí. Jsou v 2 hodinovém taktu rychlíky Liberec Ústí n/L, kde cca za 20 minut navazují rychlíky do Chebu či alespoň Chomutova.

+2/0
3.7.2014 15:11

J97i75ř96í 98E90r51b23e86n 1443444606597

Asi ho nikdo nechce a jak píše kolega Hájek, existuje možnost přestupu v UL z rychlíků Cheb-Praha. Kdysi jezdil rychlík Most - UL - DC - Varnsdorf - Liberec, ve kterém se ale v Ústí obměnily 2/3 cestujících. Ono to Ústí funguje jako přirozená hranice mezi dvěma oblastmi.

0/0
4.7.2014 11:18

P47e46t56r 26B94r94o40ž 8272704156604

Čili: ČD nabídne nízkou cenu, bude tam jezdit, zase prodělá ročně miliardu a zaplatíme to všichni...

+5/−8
3.7.2014 14:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.