Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy budou dál jezdit do Liberce a Plzně. V soutěži porazily Arrivu

České dráhy budou jezdit rychlíky mezi Libercem a Pardubicemi a mezi Plzní a Mostem další rok. Podaly lepší nabídku než konkurenční Arriva. Ta chtěla státní dráhy o téměř jistý kontrakt připravit a provozovat na obou trasách vozidla Siemens Desiro, půjčená od Deutsche Bahn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M27i51r71o71s87l34a28v 97P23a72v62l41í74č28e70k 7483300415274

To je furt handrkování!!!!

0/0
5.7.2014 11:48

T88o49m31á94š 13Z94a39h88á61l69k28a 7160192987550

Jaká tedy bude ta kosmetická změna vozidel?

0/0
4.7.2014 18:55

J21a51n 45Š30p92e33c67i85á16n 2250800339189

Trat Liberec - Pardubice nemuze byt rychlejsi vzhledem k terenu,tvaru a stavu koleji. A ČD zde vypravuje slušne vagony. Konkurencni spolecnosti sazi na vyssi rychlost, ale za cenu 10minut kratsi cesty z 3 hodin a zvyseni rizika nehody na stařičké trati.

+3/0
4.7.2014 9:08

P36e85t34r 20N18e32c10h74a10n62i32c49k92ý 7303326678340

Může, ona i je, ale problém je takt, návaznosti a dynamika vozidel. Tomu je nyní přizpůsobený jízdní řád defakto celé oblasti ohraničené Děčínem, Prahou a Ústím nad Orlicí / Letohradem vyjma koridorů. S lepší dynamikou vozidel by šlo dosáhnout lepších časů, ale musely by se tomu pak přizpůsobit všechny vazby. Jsou však detaily, které lze řešit už nyní: Rychlejší vozidlo na úseku Dvůr Králové - Stará Paka umožní návaznosti na Novou Paku od HK,  ještě víc by umožnila rekonstrukce stanice Mostek, kde je 40km/h.  V úseku DK - Jaroměř je také rezerva, rychlejší vozidlo zvládne lepší návaznosti na Náchodsko a obráceně od Trutnova na Liberec (možné delší čekání / pozdější odjezd). Mezi Turnovem a Železným Brodem je sice 100km/h, vlaky ji však nestačí dosáhnout, nějaká minutka by se tu určitě našla. Zásadním problémem je Liberec - Turnov, celou trať sráží na kolena před silniční dopravou, je velmi náročný jak na oblouky, tak na stoupání.  Předpokládám, že s podepsáním desetileté smlouvy za rok s nějakým dopravcem dojde i k optimalizaci jízdních řádů a mnoha dalším změnám. Předpokládají se přesuny křižování do Staré Paky a změna taktu o hodinu defakto v celé oblasti, jestli k tomu dojde a jak, to se uvidí...

+1/0
4.7.2014 13:03

M20i92r22o67s18l71a92v 18Z89i80k67m55u96n37d 7269873244183

Jenže jednu smlouvu = rychlíky dělá stát, druhou kraje schvalující jízdní řády, přičemž z hlediska požadavku na polohu vlaku, zejména na jednokolejce jdou tyto smlouvy proti sobě, což se týká i přípojů. Stát zastoupený MD chce přípoje mezi svými vlaky, kraj má zase zájem na tom, aby byly přípoje mezi "jeho" vlaky a krom toho na rychlíky ... problém je i s "hranicí" krajů, resp. přirozenými přepravními proudy, které mnohdy nerespektují krajské hranice ...

0/0
9.7.2014 19:12

P38e60t91r 29N84e87c46h88a51n69i30c40k11ý 7273926858910

Proto je mi taky tenhle model značně proti srsti :-/

0/0
9.7.2014 19:38

R22a98d96i42m 72Š65o12l46c 1395905845284

Kdyby si nás rovnou němec vzal jako další spolkovou zemi, tak můžou být ČD DB a nemusí se to tahat přes Arrivu...;-) Jinak takový zajímavý postřeh na trati z Mariánských Lázní do Varů. Před dvěma lety tam jezdily nízkopodlažní vlaky a bylo to super. Nyní tam GW train posílá 810 se skleníkem a navíc ještě v barvách ŽSSK. To je taky docela pokrok - se Karlovarskému kraji divím, že to objednává. Zlatej agroelefant...

+3/0
3.7.2014 21:27

J93i75ř51í 65E14r43b53e26n 1813424306477

Když ptáčka lapají... ;-)

+1/0
4.7.2014 11:02

M33i83r55o28s47l21a47v 24Z94i19k33m12u31n94d 7399623584563

Co kdyby musel každý soutěžící prokázat, že "nová vozidla" získal ve veřejné soutěži, jako to musí udělat ČD a.s.. Třebaže je podle "práva" soukromoprávním  podnikem, musí se řídit zákonem o zadávání veřejných zakázek ...

Ono to Desiro má kapacitu ve dvojce jen 98 míst sezení, souprava ČD na trase Plzeň - Most 124 míst  s možností přidání dalšího vozu. Liberecké vlaky pak 204 místa.

+7/−2
3.7.2014 19:15

J29a85n 10S59ů59r83a 4115463353742

Takže se ČD nebudou nikdy do soutěží hlásit s elefanty ani regionovami?

+1/−1
3.7.2014 21:15

M36i81r58o67s81l25a10v 52Z27i77k61m82u71n46d 7179563614553

Celé je to o tom, že krajští úředníci jsou patologicky posedlí pojmem nové vozidlo a hlavně pojmen NÍZKOPODLAŽNÍ ...

CO TO JE NOVÉ VOZIDLO ???

Zajeďte se podívat co jezdí ve Francii na regionálních vlacích nebo na dálkovinách. Najdete tam vozy někdy z roku 1975 se dřevěnými schody, ale uvnitř je to vozidlo, které svým komfortem převyšuje to co se v tuzemsku vydává za LUXUS (Pendolino, Rail Jet), dokonce se v těch regionálních vlacích cestuje líp než v TGV, jak jednochém, tak patrovém ...  

Podobně NORSKO, ŠVÉDSKO, FINSKO, DÁNSKO. Ve srovnání s německými ICE jsou pseudoluxusní RailJety něco jako čtvrtá třída, srovnávat to se švýcarskými velkoprostory nebo patry nelze. I nové patrové soupravy pro švýcarské příměstské vlaky jsou lepší než RailJet.

0/0
5.7.2014 19:33

J55a79n 40S32ů30r52a 4795713903142

Tím jsem chtěl říct,ze v případě regionovy a elefantu se da těžko mluvit o soutěži...

0/0
5.7.2014 19:47

V97a54c68l87a36v 45H77a69j43e95k 3306729369

Dle právníků by to tak mělo být již dnes. Protože provozování drýžní dopravy je vázáno na liceni od státu a na tuto činnost by se měl plně vztahovat zákon o veřejnýchz zakázkách. Dráhy děljí zakázky i na toaletní papír :-)

+1/0
4.7.2014 9:27

D56a46v58i13d 11P17r47a75ž86á46k 6934882732296

Dokážu pochopit, proč se v dané situaci neřešily technické parametry. Jeden rok nikoho už nezabije za podmínky, že příští rok už bude vše připraveno pro řádný tendr.

...

Ale stejně by mě zajímalo, jak by MD rozhodlo, kdyby nižší cenu nabídla Arriva. Řekl bych, že se rychle řešily i ty technické parametry:)

+5/0
3.7.2014 15:54

P80e11t27r 45N61o71v30o79t35n73y 3639372139582

Řekl bych, že Arriva nabídla lepší vlaky, ale dráž. Takže v případě, že by ČD byly dražší a s horšími vlaky, nebylo by co po technické stránce řešit.

0/0
3.7.2014 16:28

M79a20r82e85k 22M82a19r59t92i95n 8429224866120

Desira jsou nízkopodlažní, ok. Ale že by to byla výhra na dálkovou cestu, to asi také ne...

+2/0
3.7.2014 19:24

J89i17ř91í 10E89r51b88e95n 1243254296547

Přesně tak, trať Jaroměř - Liberec je klikatá a naklápěná natolik, "že by si i žížala zlomila páteř".

0/0
4.7.2014 11:05

M90a94r74e38k 32D74e42m83č47á83k 9875244776895

Dokud nebudou soukromí dopravci integrováni do celostátní železniční sítě, kterou dnes představují pouze ČD, tak je nesmysl dělat jakékoli soutěže.

Pod pojmem integrace mám na mysli 1) návaznost jednotlivých spojů vč. čekání při drobném zpoždění a 2) jednotný prodej jízdenek (stejné jízdné / 1 km na dotovaných tratích = soutěž by byla v tom, že by stát vítězi soutěže doplácel nejmenší částku na km; u komerčních spojů by rozdíl ceny mohl být určen příplatkem v podobě povinné místenky).

+5/−2
3.7.2014 15:47

V42a67c28l17a84v 67H75a86j67e48k 3716729309

Ono to není až tak prosté. MD bude soutežit rychlíky, kraje regionální vlaky. Takže když pojedu např. z Prahy do Vraňan, mohu jet  rychlíkem s třeba s Arivou do kralup a pak z Kralup osobním vlakem ČD. Nebo celou tasu osobním vlakem ČD. Jízdenku si zakoupím u Arivy. Nejdříve tedy musí být stanovena pravidla jak v případě, že pojednu část s ČD a část s někým jiným, příjem za jízdenku rozdělí, zda v případě, že si zakoupím jízdenku Arivy a pojedu s ČD dostane ARIVA za prodej jízdenky nějakou provizi, protože na prodej vynaložila určité náklady a pak musí být i technické předpoklady, tedy odpovádají sběr, a předávání a zpracování dat na jejichž základě někdo rozúčtování provede. A je třeba vytvořit na to SW a najít někoho nejspíš nezávislého, kdo bude clearing realizovat. A protože i MD musí vše řešit veřejnou zakázkou, je dle mého názoru velkou neznámou, že v této rovině bude vše připraveno tak aby se mohlo za těchto podmínek spoutěžit :-D

+2/0
3.7.2014 16:00

P20e57t88r 68N93o88v96o66t89n14y 3119112669832

Prosté to není, ale udělat se to musí. Jinak bude osobní doprava na železnici jeden velkej bordel.

+1/−1
3.7.2014 16:30

M63a36r56t32i54n 26M11u36s20i15l 4800561113471

Souhlas a příklad za všechny. Nedávno jsem jel Varnsdorf, do Zittau rychlíkem ČD, pak Trilex. Na pokladně nádraží jsem se musel poptat, jak to vlastně chodí. Říct, že to chci na kus s nimi. Vedle mě pak ve voze seděla dáma co si také kupovala lístek na pokladně ČD, a to chvilku před odjezdem vlaku Trilexu. Doběhnout ho nemohla a věděla, že pojede s ČD. Jenže to té dobré dámě za oknem asi neřekla nebo ona jí nepoučila, to nevím. Jisté ale je, že průvodčí ČD jí lístek vydaný na kase ČD v drážďanském rychlíku neuznal a ohodnotil ho jako neplatný. Prý je do Trilexu (i když ten si lístky prodává sám ve voze). Problém měl být v tom, že si lístek na pokladně ČD zakoupila před odjezdem Trilexu jako nejbližšího vlaku a proto měl být na něj. No, dobrej hokej. Slečna dala bez řečí 25 nebo kolik znovu a už to doseděla. Ale k ideálu to má daleko. To jde o trať, kde se na části potkávají dva dopravce. Jeden vysoutěžený krajem a druhý objednaný MD.

0/−1
4.7.2014 10:11

V16a36c98l50a64v 36H70a20j27e72k 3396349189

Zkuste se zamyslet na tím, kdyby se jízdenka uznávala, jak zabezpečít, aby každý dopravce dostal podíl na jízdném, který mu nážení. Ve stř. kraji to v Busech dělají tak, že k časovým jízdenkám stejně řidič vydává každámu jízdenku za 0, která slouží jako podklad pro podílování tržeb. V IDOLu je to podobné, tam se berou záznamy o kontrole clearing podílování sám modeluje dle jízdnícg řádu a tarifu.

0/0
4.7.2014 10:25

J95i53ř70í 60E27r80b65e73n 1303824836447

Spíš se člověk musí zamyslet nad tím, proč v jednom regionu a na jedné trase síťové dopravy jezdí různí dopravci za různé ceny. Jako kdyby měla pražská MHD různé provozovatele na různých linkách, na každý přestup bych si musel kupovat novou jízdenku a kdybych jel z Hloubětína na Karlovo náměstí metrem, přímou tramvají nebo s přestupy, musel bych mít taky pokaždé jinou jízdenku.

On už císařpán věděl, proč zestátňuje všechny tratě a zavádí unitární železnici. My v rámci zbožňování konkurence jdeme proti zdravému rozumu.

+2/−1
4.7.2014 11:10

J25i96r65k40a 87D42v82o82ř26á19k 4885660943738

A jaký je problém, aby průvodčí ve vlaku sejmul artécký kód jízdenky a tak prokázal, že jízdné za tuhle jízdenku patří jeho společnosti?

+1/−1
4.7.2014 20:59

M67i43r97o10s85l22a36v 53Z70i11k12m19u37n85d 7499303344703

A proč to lze ve Švýcarsku. tam jezdí na stejné trati BLS i SBB, Thurbo i SBB, SOB i SBB .... Jízdenku si koupíte v automatu, zpravidla SBB a nikoho nezajímá, jakým jedete vlakem - zda společnosti SBB, SOB, BLS, Thurbo - a furt ta jízdenka stojí stejně ...

Když to jde v Praze, kde na jízdenku vydanou DPP jezdíte i řady dalších dopravců, když může v rámci mezistátního projektu EGRONET  jízdenka platná v ČESKU i příslušných oblastech spolkových zemí na vše = BUS kohokoli 7& vlak. Proč existuje jízdenka Bodensee platná v Německu, Rakousku, Lichtenštejnsku, Švýcarsku. Proč existuje jízdenka platná v části kantonu Basel, části spolkové země Bádensko-Würtembersko, části Francie - oblast  sousedící se Švýcarskem a Německem ...

Stejně tak italská Campánie nebo Lombardie s několikadenními jízdenkami platnými u všech dopravců. "V Campánii rozhodl místní kmotr mafie a všichni dopravci se podřídili ..."

+2/0
5.7.2014 19:43

V34a30c81l52a35v 93H29a17j98e46k 3756229699

Kombinace rychlíkem ČD do Žitavy a díle do Varnsdorfu s VVO není úplně obvyklá. Pro tyto věci by si asi zákazní měl umět sám říci.

+1/−1
4.7.2014 12:59

P53e50t37r 23N69o10v61o48t84n44y 3399842389862

Zákazník by tohle vubec resit neměl.

0/0
5.7.2014 23:33

V26a40c80l73a88v 33H48a46j70e13k 3436239269

To sice máte pravdu, ale tak je to v tomto státě nastavené. Jízdenka do Žitavy od Čd je zlevnená mezinárodní jíz´denka, jízdenka s VBG je dle tarifu TRILEX.  ČD platí DB stanovený podíl jízdného za německý úsek.

0/0
7.7.2014 8:18

M56a60r27t17i45n 71M64a35i95k66s42n98a91r 3204103348672

stejne ceny za 1km nema ani CD sama u sebe...

+2/0
3.7.2014 16:14

P42e66t89r 64N43e78c22h30a45n41i94c64k27ý 7873766988950

Tak zas 3 hodiny do Pardubic, i když by to svižnějším vozidlem šlo o půl hodiny rychleji. Ono i tak ty rychlíky cestou prostojí půlhodinu.

+4/−2
3.7.2014 15:44

P28e35t68r 86M77a67r30š50o53u74n 5545778316896

tak pokud to prostojí, tak asi z nějakého důvodu (čekání na přípoje, obsazená trať jiným vlakem) Že by tam Arriva chtěla bývala dodat létající vlak, aby toto nemusela řešit taky a vy dojel rychleji?

+5/0
3.7.2014 16:05

P49e53t59r 12N19e54c82h89a69n61i72c66k59ý 7443896638700

Rychlejší vlaky = dřívější a rychlejší křižování = kratší jízdní doba

+1/0
3.7.2014 17:02

P76e80t14r 43N11o37v49o17t96n12y 3869752579702

Na takove trati nic moc rychleji jezdit nebude.

+2/0
3.7.2014 17:16

P75e69t85r 27N42e36c47h32a49n93i19c79k85ý 7963186168560

Důležitá je akcelerace. Podívejte se do jízdního řádu mezi Semily a Železný Brod. Osobák je rychlejší než rychlík, protože tam jezdí jen 843+943 nebo 843+bdtn na osobáku a rychlík je 843+btn+btn nebo 843+3xbtn+843. Měřil jsem cestou rychlost gpskou a maximálky se během cesty dosáhne v minimu případů. Svižné desiro, žralok nebo něco nového a lehkého by dokázalo divy.

+1/−1
3.7.2014 17:19

P82e93t40r 63N23o59v23o67t49n25y 3109802149742

Ano, desiro je papirove svižnější než uvedené soupravy. Ale že se to projevi pulhodinou na celkové jizdni době, to se mi nezdá. Křižovat se budou jak protijedouci rychliky, tak osobni vlaky, kde zustanou soupravy ČD.

+1/−1
3.7.2014 17:46

P91e66t74r 96N19e88c67h30a77n53i43c54k65ý 7203616428400

Říkala to Arriva před vyhlášením tendru, tak snad si to nějak propočítali s grafikonem...

+1/0
3.7.2014 17:47

M36a21t15ú77š 69B10e86n80a38k 9318144822233

Za optimálnych podmienok ktoré si vymyslia aké chcú, hlavne aby to vyšlo, také poznám ;-D

+2/0
3.7.2014 19:02

M79a82r33e93k 37M75a20r14t50i40n 8599734156720

Říkat to mohli, zajímavé však je, že v návrhu je počítána stejná trasa bez uvedení dopravce. Jinými slovy řečeno, slova provoz na takové trati nezrychlí (nehledě na návaznosti ostatních spojů, např. v Turnově na Prahu, v Brodu na Tanvald apod. - prostě vozidlo může být svižnější, ale bez úprav trati to je k ničemu, akorát by to v zástávkách víc prostálo, ale dojezd by byl časově takřka stejný)

+2/0
3.7.2014 19:21

P43e45t16r 78N23e83c15h48a48n72i48c80k61ý 7953376198110

No aspoň by pak bylo možné povolit 15-20min. čekací doby na přípoje oproti mnohdy jen 5 minutám co jsou nyní. Uznávám, že by pak bylo nutné celou severovýchodní větev překreslit úplně.

+1/0
4.7.2014 12:52

J85i91ř55í 49E60r41b85e37n 1373484136607

Vida, to s tím delším časem na čekání na přípoj je docela dobrý nápad. Tak to jó.

0/0
5.7.2014 23:11

J11i11ř37í 38E50r23b75e65n 1873674756437

Krajane, v síťové dopravě a při taktovém jízdním řádu to nehraje roli. Všechny návazné a nácestné spoje by se tomu musely přizpůsobit. A už dnes mi to občasné hodinové čekání ve Staré Pace jde na nervy :-)

0/0
4.7.2014 11:13

P66e98t28r 55N88e12c71h32a88n44i31c64k14ý 7853516898660

Musely, musel by se nakreslit rychlejší jízdní řád. Nebo by to mělo alespoň ten přínos, že by byly povolené delší čekací doby, které by bylo možné vatou dohnat. Ale zas v desiru nejde otevřít okno X

0/0
4.7.2014 12:53

M27i80l96a76n 20L98a69š86ť79o59v67k97a 8682874203368

"Proto jsme neřešili nabízenou kvalitu a další parametry," To hovoří za vše!;-€;-€;-€

+8/−1
3.7.2014 15:21

V66a80c83l96a29v 37H19a92j24e58k 3386779489

Smlouva je jen na rok s tím že se předpokldá, že další smlouva na 10 let se již bude soutěžit. Zřejmě to bude proto, že ještě nejsou vytvořeny podmínkya předpoklady. tedy jak zde již bylo uvedení, není vyřešeno vzájemné např. uznávání jízdenek. Možnáí je takovýchto neřešených oblastí více.

+6/0
3.7.2014 15:24

P93e28t57r 71N78e46c77h19a26n84i11c50k44ý 7883416838520

U rychlíků se pokud vím počítalo i s uznáváním inkaret a síťových jízdenek. Dotovaná doprava to v tomhle má jednodušší, pokud to někdo dosype.

0/0
3.7.2014 17:07

P38a75v32e95l 25O74b24d32r84ž42á82l77e48k 6106164548382

Tak to je u veřejných soutěží vcelku běžné.

Cena je jediný parametr, který lze posoudit opravdu objektivně a kdo nechce riskovat že ho někdo bude žalovat nebo ho zavřou, nebude hodnotit nic jiného - a vybere nejlevnější.

0/0
3.7.2014 15:37

V50á81c29l14a49v 39Z48a56j30í12č74e80k 4430361688576

Proč nejezdí rychlík Liberec-Cheb?

0/0
3.7.2014 15:08

V35a26c54l35a19v 27H94a61j55e13k 3316559349

Protože ho ministerstvo dopravy neobjednává a ve vlastní režiji dopravce se to ekonomicky nevyplatí. Jsou v 2 hodinovém taktu rychlíky Liberec Ústí n/L, kde cca za 20 minut navazují rychlíky do Chebu či alespoň Chomutova.

+2/0
3.7.2014 15:11

J82i11ř33í 11E44r81b85e55n 1113564556277

Asi ho nikdo nechce a jak píše kolega Hájek, existuje možnost přestupu v UL z rychlíků Cheb-Praha. Kdysi jezdil rychlík Most - UL - DC - Varnsdorf - Liberec, ve kterém se ale v Ústí obměnily 2/3 cestujících. Ono to Ústí funguje jako přirozená hranice mezi dvěma oblastmi.

0/0
4.7.2014 11:18

P55e84t36r 67B11r81o67ž 8122434226414

Čili: ČD nabídne nízkou cenu, bude tam jezdit, zase prodělá ročně miliardu a zaplatíme to všichni...

+5/−8
3.7.2014 14:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.