Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy budou dál jezdit do Liberce a Plzně. V soutěži porazily Arrivu

České dráhy budou jezdit rychlíky mezi Libercem a Pardubicemi a mezi Plzní a Mostem další rok. Podaly lepší nabídku než konkurenční Arriva. Ta chtěla státní dráhy o téměř jistý kontrakt připravit a provozovat na obou trasách vozidla Siemens Desiro, půjčená od Deutsche Bahn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74i77r89o88s23l94a89v 95P94a86v93l83í47č82e38k 7963600555624

To je furt handrkování!!!!

0/0
5.7.2014 11:48

T63o85m15á21š 72Z79a39h93á75l34k91a 7390652807870

Jaká tedy bude ta kosmetická změna vozidel?

0/0
4.7.2014 18:55

J62a22n 92Š25p89e89c89i50á78n 2120100749199

Trat Liberec - Pardubice nemuze byt rychlejsi vzhledem k terenu,tvaru a stavu koleji. A ČD zde vypravuje slušne vagony. Konkurencni spolecnosti sazi na vyssi rychlost, ale za cenu 10minut kratsi cesty z 3 hodin a zvyseni rizika nehody na stařičké trati.

+3/0
4.7.2014 9:08

P62e12t88r 14N76e79c16h40a68n65i27c19k83ý 7103236708120

Může, ona i je, ale problém je takt, návaznosti a dynamika vozidel. Tomu je nyní přizpůsobený jízdní řád defakto celé oblasti ohraničené Děčínem, Prahou a Ústím nad Orlicí / Letohradem vyjma koridorů. S lepší dynamikou vozidel by šlo dosáhnout lepších časů, ale musely by se tomu pak přizpůsobit všechny vazby. Jsou však detaily, které lze řešit už nyní: Rychlejší vozidlo na úseku Dvůr Králové - Stará Paka umožní návaznosti na Novou Paku od HK,  ještě víc by umožnila rekonstrukce stanice Mostek, kde je 40km/h.  V úseku DK - Jaroměř je také rezerva, rychlejší vozidlo zvládne lepší návaznosti na Náchodsko a obráceně od Trutnova na Liberec (možné delší čekání / pozdější odjezd). Mezi Turnovem a Železným Brodem je sice 100km/h, vlaky ji však nestačí dosáhnout, nějaká minutka by se tu určitě našla. Zásadním problémem je Liberec - Turnov, celou trať sráží na kolena před silniční dopravou, je velmi náročný jak na oblouky, tak na stoupání.  Předpokládám, že s podepsáním desetileté smlouvy za rok s nějakým dopravcem dojde i k optimalizaci jízdních řádů a mnoha dalším změnám. Předpokládají se přesuny křižování do Staré Paky a změna taktu o hodinu defakto v celé oblasti, jestli k tomu dojde a jak, to se uvidí...

+1/0
4.7.2014 13:03

M57i38r13o59s29l26a14v 44Z65i72k73m44u36n19d 7719143304413

Jenže jednu smlouvu = rychlíky dělá stát, druhou kraje schvalující jízdní řády, přičemž z hlediska požadavku na polohu vlaku, zejména na jednokolejce jdou tyto smlouvy proti sobě, což se týká i přípojů. Stát zastoupený MD chce přípoje mezi svými vlaky, kraj má zase zájem na tom, aby byly přípoje mezi "jeho" vlaky a krom toho na rychlíky ... problém je i s "hranicí" krajů, resp. přirozenými přepravními proudy, které mnohdy nerespektují krajské hranice ...

0/0
9.7.2014 19:12

P72e44t87r 62N84e74c56h92a56n75i16c15k88ý 7753786758540

Proto je mi taky tenhle model značně proti srsti :-/

0/0
9.7.2014 19:38

R71a71d58i42m 85Š84o68l20c 1175415955424

Kdyby si nás rovnou němec vzal jako další spolkovou zemi, tak můžou být ČD DB a nemusí se to tahat přes Arrivu...;-) Jinak takový zajímavý postřeh na trati z Mariánských Lázní do Varů. Před dvěma lety tam jezdily nízkopodlažní vlaky a bylo to super. Nyní tam GW train posílá 810 se skleníkem a navíc ještě v barvách ŽSSK. To je taky docela pokrok - se Karlovarskému kraji divím, že to objednává. Zlatej agroelefant...

+3/0
3.7.2014 21:27

J56i54ř15í 63E68r49b36e24n 1933524386127

Když ptáčka lapají... ;-)

+1/0
4.7.2014 11:02

M35i68r38o38s60l83a96v 64Z60i63k10m41u70n97d 7869583284523

Co kdyby musel každý soutěžící prokázat, že "nová vozidla" získal ve veřejné soutěži, jako to musí udělat ČD a.s.. Třebaže je podle "práva" soukromoprávním  podnikem, musí se řídit zákonem o zadávání veřejných zakázek ...

Ono to Desiro má kapacitu ve dvojce jen 98 míst sezení, souprava ČD na trase Plzeň - Most 124 míst  s možností přidání dalšího vozu. Liberecké vlaky pak 204 místa.

+7/−2
3.7.2014 19:15

J77a42n 60S60ů98r30a 4105513293352

Takže se ČD nebudou nikdy do soutěží hlásit s elefanty ani regionovami?

+1/−1
3.7.2014 21:15

M52i60r59o28s42l56a17v 26Z56i39k58m32u43n40d 7809913544723

Celé je to o tom, že krajští úředníci jsou patologicky posedlí pojmem nové vozidlo a hlavně pojmen NÍZKOPODLAŽNÍ ...

CO TO JE NOVÉ VOZIDLO ???

Zajeďte se podívat co jezdí ve Francii na regionálních vlacích nebo na dálkovinách. Najdete tam vozy někdy z roku 1975 se dřevěnými schody, ale uvnitř je to vozidlo, které svým komfortem převyšuje to co se v tuzemsku vydává za LUXUS (Pendolino, Rail Jet), dokonce se v těch regionálních vlacích cestuje líp než v TGV, jak jednochém, tak patrovém ...  

Podobně NORSKO, ŠVÉDSKO, FINSKO, DÁNSKO. Ve srovnání s německými ICE jsou pseudoluxusní RailJety něco jako čtvrtá třída, srovnávat to se švýcarskými velkoprostory nebo patry nelze. I nové patrové soupravy pro švýcarské příměstské vlaky jsou lepší než RailJet.

0/0
5.7.2014 19:33

J91a70n 62S76ů94r51a 4745953503732

Tím jsem chtěl říct,ze v případě regionovy a elefantu se da těžko mluvit o soutěži...

0/0
5.7.2014 19:47

V69a18c38l19a64v 71H22a98j14e80k 3986239909

Dle právníků by to tak mělo být již dnes. Protože provozování drýžní dopravy je vázáno na liceni od státu a na tuto činnost by se měl plně vztahovat zákon o veřejnýchz zakázkách. Dráhy děljí zakázky i na toaletní papír :-)

+1/0
4.7.2014 9:27

D70a12v88i92d 54P97r29a78ž17á74k 6364582582726

Dokážu pochopit, proč se v dané situaci neřešily technické parametry. Jeden rok nikoho už nezabije za podmínky, že příští rok už bude vše připraveno pro řádný tendr.

...

Ale stejně by mě zajímalo, jak by MD rozhodlo, kdyby nižší cenu nabídla Arriva. Řekl bych, že se rychle řešily i ty technické parametry:)

+5/0
3.7.2014 15:54

P74e65t17r 53N46o15v42o56t48n11y 3499672719282

Řekl bych, že Arriva nabídla lepší vlaky, ale dráž. Takže v případě, že by ČD byly dražší a s horšími vlaky, nebylo by co po technické stránce řešit.

0/0
3.7.2014 16:28

M81a87r73e73k 77M79a91r74t16i58n 8299964306930

Desira jsou nízkopodlažní, ok. Ale že by to byla výhra na dálkovou cestu, to asi také ne...

+2/0
3.7.2014 19:24

J61i42ř11í 59E16r98b46e42n 1953374616187

Přesně tak, trať Jaroměř - Liberec je klikatá a naklápěná natolik, "že by si i žížala zlomila páteř".

0/0
4.7.2014 11:05

M57a23r63e86k 52D86e36m10č96á29k 9105624796775

Dokud nebudou soukromí dopravci integrováni do celostátní železniční sítě, kterou dnes představují pouze ČD, tak je nesmysl dělat jakékoli soutěže.

Pod pojmem integrace mám na mysli 1) návaznost jednotlivých spojů vč. čekání při drobném zpoždění a 2) jednotný prodej jízdenek (stejné jízdné / 1 km na dotovaných tratích = soutěž by byla v tom, že by stát vítězi soutěže doplácel nejmenší částku na km; u komerčních spojů by rozdíl ceny mohl být určen příplatkem v podobě povinné místenky).

+5/−2
3.7.2014 15:47

V79a10c59l58a33v 48H83a48j93e15k 3986899619

Ono to není až tak prosté. MD bude soutežit rychlíky, kraje regionální vlaky. Takže když pojedu např. z Prahy do Vraňan, mohu jet  rychlíkem s třeba s Arivou do kralup a pak z Kralup osobním vlakem ČD. Nebo celou tasu osobním vlakem ČD. Jízdenku si zakoupím u Arivy. Nejdříve tedy musí být stanovena pravidla jak v případě, že pojednu část s ČD a část s někým jiným, příjem za jízdenku rozdělí, zda v případě, že si zakoupím jízdenku Arivy a pojedu s ČD dostane ARIVA za prodej jízdenky nějakou provizi, protože na prodej vynaložila určité náklady a pak musí být i technické předpoklady, tedy odpovádají sběr, a předávání a zpracování dat na jejichž základě někdo rozúčtování provede. A je třeba vytvořit na to SW a najít někoho nejspíš nezávislého, kdo bude clearing realizovat. A protože i MD musí vše řešit veřejnou zakázkou, je dle mého názoru velkou neznámou, že v této rovině bude vše připraveno tak aby se mohlo za těchto podmínek spoutěžit :-D

+2/0
3.7.2014 16:00

P72e81t48r 90N45o21v69o31t77n20y 3289162429702

Prosté to není, ale udělat se to musí. Jinak bude osobní doprava na železnici jeden velkej bordel.

+1/−1
3.7.2014 16:30

M30a96r42t41i48n 78M37u28s46i82l 4470141233331

Souhlas a příklad za všechny. Nedávno jsem jel Varnsdorf, do Zittau rychlíkem ČD, pak Trilex. Na pokladně nádraží jsem se musel poptat, jak to vlastně chodí. Říct, že to chci na kus s nimi. Vedle mě pak ve voze seděla dáma co si také kupovala lístek na pokladně ČD, a to chvilku před odjezdem vlaku Trilexu. Doběhnout ho nemohla a věděla, že pojede s ČD. Jenže to té dobré dámě za oknem asi neřekla nebo ona jí nepoučila, to nevím. Jisté ale je, že průvodčí ČD jí lístek vydaný na kase ČD v drážďanském rychlíku neuznal a ohodnotil ho jako neplatný. Prý je do Trilexu (i když ten si lístky prodává sám ve voze). Problém měl být v tom, že si lístek na pokladně ČD zakoupila před odjezdem Trilexu jako nejbližšího vlaku a proto měl být na něj. No, dobrej hokej. Slečna dala bez řečí 25 nebo kolik znovu a už to doseděla. Ale k ideálu to má daleko. To jde o trať, kde se na části potkávají dva dopravce. Jeden vysoutěžený krajem a druhý objednaný MD.

0/−1
4.7.2014 10:11

V19a29c58l87a61v 35H62a28j57e38k 3646509199

Zkuste se zamyslet na tím, kdyby se jízdenka uznávala, jak zabezpečít, aby každý dopravce dostal podíl na jízdném, který mu nážení. Ve stř. kraji to v Busech dělají tak, že k časovým jízdenkám stejně řidič vydává každámu jízdenku za 0, která slouží jako podklad pro podílování tržeb. V IDOLu je to podobné, tam se berou záznamy o kontrole clearing podílování sám modeluje dle jízdnícg řádu a tarifu.

0/0
4.7.2014 10:25

J55i12ř88í 40E51r89b77e63n 1503604726607

Spíš se člověk musí zamyslet nad tím, proč v jednom regionu a na jedné trase síťové dopravy jezdí různí dopravci za různé ceny. Jako kdyby měla pražská MHD různé provozovatele na různých linkách, na každý přestup bych si musel kupovat novou jízdenku a kdybych jel z Hloubětína na Karlovo náměstí metrem, přímou tramvají nebo s přestupy, musel bych mít taky pokaždé jinou jízdenku.

On už císařpán věděl, proč zestátňuje všechny tratě a zavádí unitární železnici. My v rámci zbožňování konkurence jdeme proti zdravému rozumu.

+2/−1
4.7.2014 11:10

J53i45r64k52a 41D97v46o22ř57á60k 4405530173178

A jaký je problém, aby průvodčí ve vlaku sejmul artécký kód jízdenky a tak prokázal, že jízdné za tuhle jízdenku patří jeho společnosti?

+1/−1
4.7.2014 20:59

M11i49r14o76s96l69a80v 25Z56i52k94m23u44n68d 7679673854363

A proč to lze ve Švýcarsku. tam jezdí na stejné trati BLS i SBB, Thurbo i SBB, SOB i SBB .... Jízdenku si koupíte v automatu, zpravidla SBB a nikoho nezajímá, jakým jedete vlakem - zda společnosti SBB, SOB, BLS, Thurbo - a furt ta jízdenka stojí stejně ...

Když to jde v Praze, kde na jízdenku vydanou DPP jezdíte i řady dalších dopravců, když může v rámci mezistátního projektu EGRONET  jízdenka platná v ČESKU i příslušných oblastech spolkových zemí na vše = BUS kohokoli 7& vlak. Proč existuje jízdenka Bodensee platná v Německu, Rakousku, Lichtenštejnsku, Švýcarsku. Proč existuje jízdenka platná v části kantonu Basel, části spolkové země Bádensko-Würtembersko, části Francie - oblast  sousedící se Švýcarskem a Německem ...

Stejně tak italská Campánie nebo Lombardie s několikadenními jízdenkami platnými u všech dopravců. "V Campánii rozhodl místní kmotr mafie a všichni dopravci se podřídili ..."

+2/0
5.7.2014 19:43

V51a11c19l82a91v 84H32a51j72e43k 3546379109

Kombinace rychlíkem ČD do Žitavy a díle do Varnsdorfu s VVO není úplně obvyklá. Pro tyto věci by si asi zákazní měl umět sám říci.

+1/−1
4.7.2014 12:59

P97e82t69r 62N11o56v94o62t50n52y 3389872229562

Zákazník by tohle vubec resit neměl.

0/0
5.7.2014 23:33

V27a62c76l53a89v 74H13a11j16e97k 3286569299

To sice máte pravdu, ale tak je to v tomto státě nastavené. Jízdenka do Žitavy od Čd je zlevnená mezinárodní jíz´denka, jízdenka s VBG je dle tarifu TRILEX.  ČD platí DB stanovený podíl jízdného za německý úsek.

0/0
7.7.2014 8:18

M54a55r95t47i70n 28M51a96i40k74s16n66a21r 3894733118572

stejne ceny za 1km nema ani CD sama u sebe...

+2/0
3.7.2014 16:14

P93e79t37r 14N87e94c88h64a62n95i95c76k71ý 7433536378500

Tak zas 3 hodiny do Pardubic, i když by to svižnějším vozidlem šlo o půl hodiny rychleji. Ono i tak ty rychlíky cestou prostojí půlhodinu.

+4/−2
3.7.2014 15:44

P17e53t15r 66M69a69r59š86o87u70n 5865778836396

tak pokud to prostojí, tak asi z nějakého důvodu (čekání na přípoje, obsazená trať jiným vlakem) Že by tam Arriva chtěla bývala dodat létající vlak, aby toto nemusela řešit taky a vy dojel rychleji?

+5/0
3.7.2014 16:05

P10e57t27r 33N76e90c49h66a10n57i16c65k55ý 7103626128710

Rychlejší vlaky = dřívější a rychlejší křižování = kratší jízdní doba

+1/0
3.7.2014 17:02

P22e82t49r 65N56o52v22o34t19n77y 3269982349122

Na takove trati nic moc rychleji jezdit nebude.

+2/0
3.7.2014 17:16

P85e77t65r 95N29e53c19h76a45n10i49c52k56ý 7603146248580

Důležitá je akcelerace. Podívejte se do jízdního řádu mezi Semily a Železný Brod. Osobák je rychlejší než rychlík, protože tam jezdí jen 843+943 nebo 843+bdtn na osobáku a rychlík je 843+btn+btn nebo 843+3xbtn+843. Měřil jsem cestou rychlost gpskou a maximálky se během cesty dosáhne v minimu případů. Svižné desiro, žralok nebo něco nového a lehkého by dokázalo divy.

+1/−1
3.7.2014 17:19

P34e85t97r 73N94o44v72o52t14n14y 3989662239322

Ano, desiro je papirove svižnější než uvedené soupravy. Ale že se to projevi pulhodinou na celkové jizdni době, to se mi nezdá. Křižovat se budou jak protijedouci rychliky, tak osobni vlaky, kde zustanou soupravy ČD.

+1/−1
3.7.2014 17:46

P66e75t55r 30N86e88c14h43a57n61i44c47k48ý 7263146958610

Říkala to Arriva před vyhlášením tendru, tak snad si to nějak propočítali s grafikonem...

+1/0
3.7.2014 17:47

M29a94t28ú91š 23B35e37n89a43k 9918524242483

Za optimálnych podmienok ktoré si vymyslia aké chcú, hlavne aby to vyšlo, také poznám ;-D

+2/0
3.7.2014 19:02

M20a20r32e77k 81M76a10r39t26i34n 8539894376450

Říkat to mohli, zajímavé však je, že v návrhu je počítána stejná trasa bez uvedení dopravce. Jinými slovy řečeno, slova provoz na takové trati nezrychlí (nehledě na návaznosti ostatních spojů, např. v Turnově na Prahu, v Brodu na Tanvald apod. - prostě vozidlo může být svižnější, ale bez úprav trati to je k ničemu, akorát by to v zástávkách víc prostálo, ale dojezd by byl časově takřka stejný)

+2/0
3.7.2014 19:21

P38e57t94r 56N48e18c51h79a70n93i39c53k49ý 7283396528950

No aspoň by pak bylo možné povolit 15-20min. čekací doby na přípoje oproti mnohdy jen 5 minutám co jsou nyní. Uznávám, že by pak bylo nutné celou severovýchodní větev překreslit úplně.

+1/0
4.7.2014 12:52

J60i28ř18í 51E34r24b70e43n 1363954326127

Vida, to s tím delším časem na čekání na přípoj je docela dobrý nápad. Tak to jó.

0/0
5.7.2014 23:11

J69i73ř12í 85E88r98b42e48n 1453144166967

Krajane, v síťové dopravě a při taktovém jízdním řádu to nehraje roli. Všechny návazné a nácestné spoje by se tomu musely přizpůsobit. A už dnes mi to občasné hodinové čekání ve Staré Pace jde na nervy :-)

0/0
4.7.2014 11:13

P40e49t37r 47N38e36c80h98a72n38i92c70k28ý 7933146428330

Musely, musel by se nakreslit rychlejší jízdní řád. Nebo by to mělo alespoň ten přínos, že by byly povolené delší čekací doby, které by bylo možné vatou dohnat. Ale zas v desiru nejde otevřít okno X

0/0
4.7.2014 12:53

M23i21l21a29n 76L10a29š37ť66o60v29k96a 8142604553228

"Proto jsme neřešili nabízenou kvalitu a další parametry," To hovoří za vše!;-€;-€;-€

+8/−1
3.7.2014 15:21

V21a21c84l86a33v 14H10a24j32e38k 3416809409

Smlouva je jen na rok s tím že se předpokldá, že další smlouva na 10 let se již bude soutěžit. Zřejmě to bude proto, že ještě nejsou vytvořeny podmínkya předpoklady. tedy jak zde již bylo uvedení, není vyřešeno vzájemné např. uznávání jízdenek. Možnáí je takovýchto neřešených oblastí více.

+6/0
3.7.2014 15:24

P66e94t93r 10N24e32c92h93a76n62i48c17k19ý 7703756618120

U rychlíků se pokud vím počítalo i s uznáváním inkaret a síťových jízdenek. Dotovaná doprava to v tomhle má jednodušší, pokud to někdo dosype.

0/0
3.7.2014 17:07

P68a76v46e58l 16O81b28d54r10ž18á20l96e96k 6476674488962

Tak to je u veřejných soutěží vcelku běžné.

Cena je jediný parametr, který lze posoudit opravdu objektivně a kdo nechce riskovat že ho někdo bude žalovat nebo ho zavřou, nebude hodnotit nic jiného - a vybere nejlevnější.

0/0
3.7.2014 15:37

V10á64c34l96a88v 37Z62a27j44í57č45e79k 4230431348626

Proč nejezdí rychlík Liberec-Cheb?

0/0
3.7.2014 15:08

V29a69c64l44a80v 60H22a74j54e24k 3246819969

Protože ho ministerstvo dopravy neobjednává a ve vlastní režiji dopravce se to ekonomicky nevyplatí. Jsou v 2 hodinovém taktu rychlíky Liberec Ústí n/L, kde cca za 20 minut navazují rychlíky do Chebu či alespoň Chomutova.

+2/0
3.7.2014 15:11

J78i25ř79í 67E22r70b20e36n 1153784496827

Asi ho nikdo nechce a jak píše kolega Hájek, existuje možnost přestupu v UL z rychlíků Cheb-Praha. Kdysi jezdil rychlík Most - UL - DC - Varnsdorf - Liberec, ve kterém se ale v Ústí obměnily 2/3 cestujících. Ono to Ústí funguje jako přirozená hranice mezi dvěma oblastmi.

0/0
4.7.2014 11:18

P41e70t34r 82B73r86o73ž 8842444776774

Čili: ČD nabídne nízkou cenu, bude tam jezdit, zase prodělá ročně miliardu a zaplatíme to všichni...

+5/−8
3.7.2014 14:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.