Diskuze

Dráhy budou dál jezdit do Liberce a Plzně. V soutěži porazily Arrivu

České dráhy budou jezdit rychlíky mezi Libercem a Pardubicemi a mezi Plzní a Mostem další rok. Podaly lepší nabídku než konkurenční Arriva. Ta chtěla státní dráhy o téměř jistý kontrakt připravit a provozovat na obou trasách vozidla Siemens Desiro, půjčená od Deutsche Bahn.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jaká tedy bude ta kosmetická změna vozidel?

0 0
možnosti

Trat Liberec - Pardubice nemuze byt rychlejsi vzhledem k terenu,tvaru a stavu koleji. A ČD zde vypravuje slušne vagony. Konkurencni spolecnosti sazi na vyssi rychlost, ale za cenu 10minut kratsi cesty z 3 hodin a zvyseni rizika nehody na stařičké trati.

3 0
možnosti

Může, ona i je, ale problém je takt, návaznosti a dynamika vozidel. Tomu je nyní přizpůsobený jízdní řád defakto celé oblasti ohraničené Děčínem, Prahou a Ústím nad Orlicí / Letohradem vyjma koridorů. S lepší dynamikou vozidel by šlo dosáhnout lepších časů, ale musely by se tomu pak přizpůsobit všechny vazby. Jsou však detaily, které lze řešit už nyní: Rychlejší vozidlo na úseku Dvůr Králové - Stará Paka umožní návaznosti na Novou Paku od HK,  ještě víc by umožnila rekonstrukce stanice Mostek, kde je 40km/h.  V úseku DK - Jaroměř je také rezerva, rychlejší vozidlo zvládne lepší návaznosti na Náchodsko a obráceně od Trutnova na Liberec (možné delší čekání / pozdější odjezd). Mezi Turnovem a Železným Brodem je sice 100km/h, vlaky ji však nestačí dosáhnout, nějaká minutka by se tu určitě našla. Zásadním problémem je Liberec - Turnov, celou trať sráží na kolena před silniční dopravou, je velmi náročný jak na oblouky, tak na stoupání.  Předpokládám, že s podepsáním desetileté smlouvy za rok s nějakým dopravcem dojde i k optimalizaci jízdních řádů a mnoha dalším změnám. Předpokládají se přesuny křižování do Staré Paky a změna taktu o hodinu defakto v celé oblasti, jestli k tomu dojde a jak, to se uvidí...

1 0
možnosti

R62a50d71i42m 56Š56o53l57c

3. 7. 2014 21:27

Kdyby si nás rovnou němec vzal jako další spolkovou zemi, tak můžou být ČD DB a nemusí se to tahat přes Arrivu...;-) Jinak takový zajímavý postřeh na trati z Mariánských Lázní do Varů. Před dvěma lety tam jezdily nízkopodlažní vlaky a bylo to super. Nyní tam GW train posílá 810 se skleníkem a navíc ještě v barvách ŽSSK. To je taky docela pokrok - se Karlovarskému kraji divím, že to objednává. Zlatej agroelefant...

3 0
možnosti
Foto

J60i95ř91í 87E50r59b51e38n

4. 7. 2014 11:02

Když ptáčka lapají... ;-)

1 0
možnosti

Co kdyby musel každý soutěžící prokázat, že "nová vozidla" získal ve veřejné soutěži, jako to musí udělat ČD a.s.. Třebaže je podle "práva" soukromoprávním  podnikem, musí se řídit zákonem o zadávání veřejných zakázek ...

Ono to Desiro má kapacitu ve dvojce jen 98 míst sezení, souprava ČD na trase Plzeň - Most 124 míst  s možností přidání dalšího vozu. Liberecké vlaky pak 204 místa.

7 2
možnosti

J67a44n 97S32ů65r55a

3. 7. 2014 21:15

Takže se ČD nebudou nikdy do soutěží hlásit s elefanty ani regionovami?

1 1
možnosti

Dokážu pochopit, proč se v dané situaci neřešily technické parametry. Jeden rok nikoho už nezabije za podmínky, že příští rok už bude vše připraveno pro řádný tendr.

...

Ale stejně by mě zajímalo, jak by MD rozhodlo, kdyby nižší cenu nabídla Arriva. Řekl bych, že se rychle řešily i ty technické parametry:)

5 0
možnosti

Řekl bych, že Arriva nabídla lepší vlaky, ale dráž. Takže v případě, že by ČD byly dražší a s horšími vlaky, nebylo by co po technické stránce řešit.

0 0
možnosti

Ono to není až tak prosté. MD bude soutežit rychlíky, kraje regionální vlaky. Takže když pojedu např. z Prahy do Vraňan, mohu jet  rychlíkem s třeba s Arivou do kralup a pak z Kralup osobním vlakem ČD. Nebo celou tasu osobním vlakem ČD. Jízdenku si zakoupím u Arivy. Nejdříve tedy musí být stanovena pravidla jak v případě, že pojednu část s ČD a část s někým jiným, příjem za jízdenku rozdělí, zda v případě, že si zakoupím jízdenku Arivy a pojedu s ČD dostane ARIVA za prodej jízdenky nějakou provizi, protože na prodej vynaložila určité náklady a pak musí být i technické předpoklady, tedy odpovádají sběr, a předávání a zpracování dat na jejichž základě někdo rozúčtování provede. A je třeba vytvořit na to SW a najít někoho nejspíš nezávislého, kdo bude clearing realizovat. A protože i MD musí vše řešit veřejnou zakázkou, je dle mého názoru velkou neznámou, že v této rovině bude vše připraveno tak aby se mohlo za těchto podmínek spoutěžit :-D

2 0
možnosti

Tak zas 3 hodiny do Pardubic, i když by to svižnějším vozidlem šlo o půl hodiny rychleji. Ono i tak ty rychlíky cestou prostojí půlhodinu.

4 2
možnosti

tak pokud to prostojí, tak asi z nějakého důvodu (čekání na přípoje, obsazená trať jiným vlakem) Že by tam Arriva chtěla bývala dodat létající vlak, aby toto nemusela řešit taky a vy dojel rychleji?

5 0
možnosti

"Proto jsme neřešili nabízenou kvalitu a další parametry," To hovoří za vše!;-€;-€;-€

8 1
možnosti

Smlouva je jen na rok s tím že se předpokldá, že další smlouva na 10 let se již bude soutěžit. Zřejmě to bude proto, že ještě nejsou vytvořeny podmínkya předpoklady. tedy jak zde již bylo uvedení, není vyřešeno vzájemné např. uznávání jízdenek. Možnáí je takovýchto neřešených oblastí více.

6 0
možnosti

Proč nejezdí rychlík Liberec-Cheb?

0 0
možnosti

Protože ho ministerstvo dopravy neobjednává a ve vlastní režiji dopravce se to ekonomicky nevyplatí. Jsou v 2 hodinovém taktu rychlíky Liberec Ústí n/L, kde cca za 20 minut navazují rychlíky do Chebu či alespoň Chomutova.

2 0
možnosti