Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančurův RegioJet loni prohloubil ztrátu, Student Agency zvýšila zisk

Cenová válka u vlaků mezi Prahou a Ostravou způsobuje soukromým dopravcům čím dál hlubší ztráty. Během loňského roku prodělaly společnosti Leo Express a RegioJet v součtu 251 milionů korun. Pouze státní České dráhy nadále tvrdí, že jsou na trase ziskové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12o64s60e67f 28J52a20m54b20o74r 2936276108830

Tak ať jezdí autobusem po kolejích;-);-D

0/0
10.7.2014 8:43

M41a86r77c69e21l89a 55K11u37l62í62š13k88o17v30á 5569399877753

Nechápu, proč se pořád všichni tři dopravci dohadují ohledně trasy Praha-Ostrava či Brno a přitom je opomíjený jih Čech, kam pouze jezdí ČD za stejnou cenu jako SA busem. 

Udělal se nový železniční koridor Praha-Č.B. i se zmodernizovaly zastávky, ale nikdo se nežene konkurovat ČD. Tak ať nefňukají nad svými finančními ztrátami a snaží se spíše hledat "slepá místa" v dopravě;-€

Asi bude někde chyba, že i přestože se opravuje D1, tak se lidem moc nevyplatí jezdit železniční dopravou na Moravu, a raději jedou autem či jiným dopravním prostředkem;-)

+2/−2
6.7.2014 0:39

M35i71r50o37s63l65a60v 76Z38i74k48m91u94n68d 7549863264103

Prostě žlutý pán a po něm i černý pán  si vyfabulovali, že jedině trasa Praha - Ostrava je zisková. Jenže jen pro jednoho podnikatele, nikoli pro tři ...

Mne facinuje jejich naivita = měli za to, že ČD se nezachovají učebnicově > tržně a dojde ze strany ČD ke snížení ceny jízdného na úroveň konkurence ...

Ono to je stejné, jako že krajícem chleba ukojíte hlad jednoho člověka, ale když máte  tím krajícem chleba nasytit tři lidi tak se vám to nepovede ... a všichni budou mít hlad ... přitom pouze jeden z nich má rezervu, která mu umožňuje, aby si někde další chleba přikoupil ...

+2/0
6.7.2014 16:39

J66i94r65k14a 10D37v97o15ř25á62k 4135340633458

Pane Sůro, v článku píšete natvrdo "České dráhy mezitím o dominantní postavení na trase mezi Prahou a Ostravou přišly". Ještě předevčírem to bylo v poloze "Dráhy se podle ní mohou například pokusit zpochybnit své dominantní postavení na trase." Je to opravdu nová informace a odkud toto tvrzení pochází? Předpokládal jsem, že o to budou muset ČD u soudu tvrdě bojovat

+1/0
4.7.2014 22:16

J15a51n 73S22ů89r58a 4245143593232

Z vyjádření Českých drah.

+1/0
4.7.2014 22:47

T26o35m87a69s 67N44o43v29o13t56n71y 3911196308709

Na ihned píšou, že Leo ustupuje částečně z Ostravy, aby mohl natáhnout linku až na Slovensko, takže Jančura by mohl pár cestujících pak získat. Ale na ty desítky až stovky milionů ztráty to nebude ;-)

0/0
4.7.2014 20:22

J23a39n 58L50a97k73o13m20ý 7131855525934

Záleží i na úhlu pohledu, pokud budu mít firmu, která je jen moje a vydělá mi 140 milionu, z nichž musím dát 92 milionů na hraní s vláčkama, přičemž mi pořád skoro 50 milionů za jediný rok zůstane a vidím kolik tím hraním štvu lidí, bude mě to bavit i tak a budu spokojenej.

+2/0
4.7.2014 20:43

P41e95t67r 85N62o44v52o86t73n48y 3379472799292

Koho štve?

0/0
4.7.2014 22:06

R82a30d17e72k 23J42a53n51a76t29a 9645636614482

Oba konkurenty. Nechtěl bych být například v kůži majitele/věřitele LE, když Jančura otevřeně prohlašuje, že klidně bude projekt Regiojet dotovat 10 let.

+3/−1
4.7.2014 23:00

J22i25r83k82a 25D49v11o33ř45á69k 4195560653428

To ale přestřelil. Jestli LE zmizí, může se klidně stát, že dominantní tu bude Jančura i ČD a pak pápá možnosti jezdit za podnákladové ceny. Zní to praštěně, ale já ty zákony nevymyslel.

0/0
4.7.2014 23:26

J95a73n 11L21a69k78o89m82ý 7121405725194

Si přečti celou diskuzi a u každýho, kde je vidět nenávist si udělej čárku, ale chce to sešit tak A0, aby se vešly. Mimochodem, taky štve odbory, režijkáře, ministerstvo dopravy, České dráhy a jejich početnou skupinu milovníků, různé železniční fanatiky, atd atd

+1/−5
4.7.2014 23:14

P50e89t29r 48N30o98v81o14t74n58y 3639542329392

Ja tu vidim na Jancuru jen semtam usklebek nad tim, že si to podnikání na draze predstavoval jako Hurvínek válku. Zato expertů, co si pletou dotaci s úhradou za objednanou službu je tu plno.

+4/0
4.7.2014 23:26

T27o59m83a46s 63N65o76v20o55t12n27y 3531926828579

Ale jo, s tím souhlasím, dokud nese celá skupina... navíc ty vlaky jsou skvělá reklama, pořád zadarmo v médiích, jako svého času autobusy.  Zatím je ještě čas na to se stáhnout i přes ty ztráty ;-)

+1/0
5.7.2014 12:56

J39i22r53k19a 15D98v21o14ř96á49k 4195730613678

Záleží na poptávce. Pokud by ten částečný ústup znamenal takové snížení nabídky, že by si všichni tři dopravci mohli dovolit zdražení o cca stokorunu, vyšla by rozumná zisková cena.

0/0
4.7.2014 23:00

T46o19m56a88s 39N60o40v97o65t76n17y 3421396448269

Myslím že se to tu už párkrát objevilo, že pokud se dá věřit údajům o počtu cestujících, tak to vycházelo někde kolem 50 Kč na cestujícího při ztrátě ve 2012 myslím, což není nepřekonatelná částka, navíc si myslím, že tam má obrovské rezervy u toho občerstvení a nabídky přímo ve vlaku - je to zbytečně levné či "zadarmo".  Druhá otázka je, jak budou držet vagony a lokomotivy, oproti tomu kafe je zanedbatelný náklad.

+1/0
5.7.2014 13:00
Foto

J30o76s15e98f 55V44o46t20í44p26k40a 4163543868962

Problém Jančury je nedostatek zákazníků. Vidím to každý den. Čtyři ze 3/4 prázdné vagóny peníze nepřinesou. Zbytek je fňukání, škemrání a pomluvy. Tři konkurenti v odvětví přirozeného monopolu je obchodní nesmysl, úroveň služeb a komfortu cestujících ze dá zvýšit jedním ministerským příkazem

+2/−1
4.7.2014 18:52

T53o90m24á52š 18N91o69v64o62t32n27ý 9408564755124

Nevím, kam koukáte každý den, ale Jančurovy vlaky jsou ty žluté:-P

+1/−3
4.7.2014 22:20

T72o68m75a86s 76N72o14v74o16t32n10y 3981226718989

úroveň služeb a komfortu cestujících ze dá zvýšit jedním ministerským příkazem - můžete tuto geniální myšlenku nějak rozvést? Či případně uvést další příklady, kdy se zvýšil komfort a služby pro zákazníky tím, že je monopol a něco nařizuje nějaký úředník z ministerstva?

0/0
5.7.2014 13:02

M54i84r21o68s33l25a27v 86Z35i34k59m21u51n75d 7389143884433

Nedostatek zákazníků je spíše u Lea. Modrý vlak v 6,52 z HLN celkem plný, černý v 7,06 i v pracovní den dost prázdný. Prostě málo lidí, kteří mají potřebu jen z Prahy do Olomouce, ale dost lidí, kteří vystupují či nastupují v Kolíně, Pardubicích atd.

Přitom vize Leoše byla - chci naučit lidi jezdit vlakem ... nějak se mu to nedaří ....

0/0
6.7.2014 16:45

L41u53k70á39š 67M20a33c49h26á18l29e17k 6924576915635

No mě na celé situaci jen zaráží to, že ČD jezdí pod náklady a jsou přitom ziskoví. Ha ha. A kdo to zaplatí? Samozřejmě my daňoví poplatníci. :-)

+4/−6
4.7.2014 13:31

J76i41n29d87ř52i86c54h 81Š49k62o26p60e61k 4975761280215

ČD jsou ziskové ? Nedávno tu byl článek, kolik je jejich hospod. výsledek

+1/−1
4.7.2014 13:44

P64a79v28e37l 25K27r11á44l 5820989194668

Jak víte, že jezdí pod náklady? To zatím tvrdí pouze jejich konkurence.

+10/−3
4.7.2014 14:36

J28a40n 12L29a87k98o96m83ý 7111905545984

Kdyby nejezdily pod náklady, neskončilo by jejich hospodaření za poslední léta výsledkem, kterým skončilo. A nikdy jsem neslyšel, že by byly v něčem jiném, než provozním zisku. To je ovšem jako si koupit auto na leasign a mít jen na benzín a pojistku, ovšem už ne na jeho splácení.

0/−4
4.7.2014 15:57

T87o88m 14J92u72r86e27č40k11a 6955382765735

Trochu si pletete dojmy s pojmy. Celkový výsledek hospodaření za ježdění na X trasách nemusí být totožný s ziskovostí na jedné konkrétní trati kvůli které se RJ a LE soudí.

+4/0
4.7.2014 16:13

J23i28r52k68a 87D44v25o31ř31á24k 4415730983798

Provozně byla loni ČD a.s. v zisku nějakých 1,7 miliardy. Odpisy byly 2,275 miliardy. Z toho se nedá nijak vysoudit, jestli pendolina jezdily pod náklady nebo ne. Jenom že investují do nových vozidel do budoucnosti, tedy víc než by snesl vyrovnaný rozpočet.

+3/0
4.7.2014 16:25

J19a73n 35L28a49k35o23m17ý 7711955805774

Sám Žaluda se svým podržtaškou Blažkem mluvili vždy o tom, že Pendolina jsou v provozním zisku. Čímž přiznávali, že na skutečné komplexní náklady tržby z jízdného nestačily.

0/−5
4.7.2014 20:41

P64a31v12e34l 55K61r46á82l 5650579314668

Ano, není tajemstvím, že pendolina se asi nikdy nezaplatí, jejich nákup ale není chyba ČD, těm bylo pendolino vnuceno politiky. Naopak ČD se z něj snaží vytáhnout, co to jde.

+5/0
4.7.2014 22:41

M63a72r67t81i78n 40N23o28v59o66t85n64ý 3516546851364

V listopadu 2014 budou Pendolina splacena.

0/0
5.7.2014 8:13

M98i20r80o72s16l66a59v 10Z29i89k84m21u61n95d 7779613514683

Ale Žaluda věděl o provozu  velký houby ... ten pseudozisk se dosahoval leda povinnou rezervací ... když se do provozních nákladů započítala údržba, tak to bylo je a bude ztrátové. Zejména na trase do Chebu, kde by stačil ve většině případů jeden vagon pro 80 lidí ...

0/−2
5.7.2014 16:49

V64a75c67l40a38v 40H81a62j28e97k 3446479829

Na to snad měl lidi ne? Generální ředitel není od toho, aby znal provoz do detailu, dnes je to o něčem úplně jiném a v tom myslím uměl chodit dobře a hodně toho pro ČD udělat, Škoda, že neprošel ten nákup zbývajících RailJetů.

0/0
7.7.2014 13:59

L10u74k20á83š 54M75a57c59h96á23l67e62k 6874556115655

Až budete mít jako já přístup, k dokumentům státu, tak uvidíte že jsou prostě v mínusu, na této trase. V řádu desítek milónu korunn.

0/−2
4.7.2014 21:28

P62a88v34e22l 81K89r20á67l 5680809494898

Až budu mít přístup k dokumentům státu (je ještě otázka, co považujete za dokument státu, to může být i reklamní brožurka z budovy Parlamentu) určitě se tím nebudu chlubit v diskuzi na idnes.

+3/0
4.7.2014 22:43

J53i48r61k64a 80D16v84o46ř51á22k 4335840923188

A myslíte pendolino nebo všechno co tam od ČD na Praha - Ostrava jezdí. Píšete v přítomném čase. Myslíte rok 2014? 2013?

0/0
4.7.2014 23:08

P67a61v10e76l 49V84e80t95e64š18n20í35k 7105208645517

Citace: "Zvláště když jezdí část spojů jen se čtyřmi vozy,“ domnívá se Radim Jančura.

Myslím, že Jančura měl být spíš kazatel.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vzpomínám si, co říkal na začátku: "České dráhy jezdí s vlaky jako za císařepána, my budeme mít lehké celohliníkové soupravy, ušetříme na energii a poplatcích pro správce dopravní cesty". Soupravy potom zavrhl, stavěl vlak se třemi vagóny a vysmíval se ČD že stavějí vlaky zbytečně dlouhé. To bylo prý neekonomické podle "zákona pohybujícího se železa". Tak, teď už asi ani tento zákon neplatí. Čím nás asi ještě překvapí?

+10/−1
4.7.2014 13:13

P24a72v36e67l 16V58e61t12e81š81n69í64k 7245508655497

Pardon - toto už tu v diskuzi zaznělo...

0/−1
4.7.2014 13:16

P28e72t31r 57Č67t90v41r64t19l56í82k 7521546540150

Já jako denně dojíždějící do zaměstnání z Olomouce do Ostravy ze současné situace pouze těžím. Vezmu-li ceny lístků bez jakékoliv slevy, tak nejlevněji na této trase jezdí RJ, poté ČD a nejdráž LE. Nicméně zlaté oči soukromníků při vstupu na trať se změnily v holou realitu. Objem cestujících na trase Ostrava - Praha se dramatickým způsobem nemění.

+3/0
4.7.2014 12:57

J73a80n 98L96a59k58o35m12ý 7191105965944

A měnit ani nebude. Protože ne každej jede jen z Prahy do měst, kde staví tyto vlaky z tohoto století a ne každej je ochotnej se táhnout na nádraží, pak jet muzejním kouskem ČD do Prahy, tam si přestoupit a jet vlakem kteréhokoliv dopravce třeba do té Ostravy či Olomouce či naopak a pak se zase táhnout z nádraží. To pokud může, jede autem a já ho chápu.

Navíc pokud jede ženská s malým dítětem v kočárku, tak mimo Leoše jsou oba dopravci nekomfortní, u RJ je alespoň snaha 50 kilové stevardky nějak pomoc, u ČD nikdo takoví ani není.

Dokud nebudou vlaky z tohoto století všude okolo, tak ten zájem moc stoupat nebude. Praha, Ostrava i Olomouc jsou pořád stejně velký, Londýn se z nich přes noc co se počtu obyvatel týče nestal.

+1/−6
4.7.2014 13:21

P67a24v25e81l 24K52r69á16l 5370879174838

Kočárek můžete snad vézt se všemi dopravci, jen ho musíte složit. Leošovi vlaky nejsou původně určeny pro dálkovou dopravu.

+2/0
4.7.2014 14:10

J33i41r70k57a 58D74v18o57ř36á75k 4945820253528

Když kočárek složíte, je to něco úplně jiného. Takový může jet i tím autobusem.

0/−1
4.7.2014 14:20

M15i89r91o69s22l56a69v 94Z72i49k92m74u68n98d 7839483774843

Na vlaku ČD jede - na rozdíl od konkurence - taky jen jeden zaměstnanec, který má i dopravní povinnosti a nemůže zhlížet kdo stojí u jakých dveří. U dálkového vlaku je k dispozici zpravidla služební vůz, do kterého se kočárek nakládá.  Zaměstnanec (často taky jen žena) je nahoře ve voze, cestující dole musí kočárek zvednout ...

V ostatních vozech ani prostor pro kočárek není ...

0/0
5.7.2014 16:55

R73a24d73e28k 86J77a53n43a91t49a 9685916284422

Pokud jezdíte opravdu denně (220 pracovních dní v roce), tak nejlevnější jsou jednoznačně ČD se svou roční síťovou jízdenkou: 19990/220/2 = 45 Kč za jednu cestu a jako bonus možnost jet zadarmo kamkoliv jinam ....

+4/−1
4.7.2014 18:19

P65e71t47r 79N23e66c75h59a23n37i67c30k63ý 7823166198720

Já jezdící z Olomouce do Jablonce nad Nisou z této situace netěžím, protože: Vyplatí se mi IN50 i kdybych jezdil jen od koridoru do Jablonce (pouze ČD), což vede k tomu, že mohu využít výhodně jen ČD, které ale omezují spoje, když je nikdo nedotuje. Chybí návzanost na rychlík z Kolína. V tom čase tam pouze projíždí Jančura a to mě docela štve, kdyby tam zastavil má spoustu lidí navíc. V případně mimořádností nemůžu nastoupit do čeho se mi zlíbí jen abych se dostal do cíle (pokud vlaky přijíždí naprosto chaoticky a nikdy nevím, kdy přijede další - sebevrazi, sněhová kalamita, napěťové výluky atd.)

0/0
5.7.2014 11:55

T87o96m20a18s 10N77o86v12o24t26n77y 3641306368799

Nastoupit můžete ale holt byste si zacvakal jízdenku, v případě mimořádnosti bych toto opravdu neřešil jestli mám čekat nebo radši zaplatit pár korun za jízdenku abych se dostal kam potřebuji

0/0
5.7.2014 13:05

P31e60t18r 96N61e14c34h21a19n24i11c45k59ý 7663236698370

Ono to ale par korun neni, protože už máte koupenou jízdenku na jiného dopravce. Flexibilita se vytrácí:-(

0/0
5.7.2014 14:04

M62i84r10o93s98l41a37v 45Z11i55k50m81u53n55d 7849223364523

Proč tento problém není ve Švýcarsku ...

+1/0
5.7.2014 16:57

P13e11t36r 34F70o21l28t17y44s 7715661190948

A za to může to, co nám vládne. Vlastně je to to, co jsme si zvolili a co jsme dovolili... Nejde jen bezhlavě utlačovat vlastní výrobní zdroje a chválit se, jak jsou super naklonění pro konkurenci. Jde o to umět řešit problémy a není jich málo. Navíc řešením není nechat redukovat spoje, někde už to pochopili, tady stále ne...

0/0
7.7.2014 0:32

M28i34r17o27s19l18a38v 66Z60i32k41m97u93n56d 7229493544123

Na provozní ztrátě RJ se podílí i skutečnost, že při deseti vozech se tahá jeden zbytečně (cca 50 tun = spotřeba cca 1300 kWh pro cestu z Prahy na "Ostravsko" a zpátky u jednoho vlaku), protože v běžných vozech, které nejen ČD, ale i další dopravci obsazují cestujícími, se místo sedadel udělal "servisní oddíl", někde jsou vybourána až 3 kupé ... to znamená minus 18 míst ...

+1/0
4.7.2014 12:26

A85n75d31r15e55j 42O38l24e87k75s91a 3955641777901

No to je ale snad pro cestujícího zákazníka plus, nebo ne? Leo Expres šel cestou úspor na energii i poplatcích za použití kolejí, a kde je jeho ziskovost?

0/0
4.7.2014 14:27

R59a31d56e46k 38J75a14n97a85t52a 9775946364762

Plus to jistě je, ale tady se bavíme o ekonomické stránce věci. Typický Jančurův vůz (ABmz) má 48 míst, typický vůz ČD (Bdmpee) 80 míst.

A lidé nejsou ochotni zaplatit za 1,66x více místa 1,66x tolik. proto Jančura vybírá zhruba stejně jako ČD, a proto na tom tratí. A to jsem ani nepočítal náklady na personál, který má Jančura vyšší, sice těm stewardkam paltí málo, ale má jich několikanásobně více ...

+3/0
4.7.2014 18:30

T64o16m 66J89u69r79e43č73k23a 6775732875945

1,66x více místa u RJ určitě není, když část vozů zabírají kuchyňky.

0/−1
4.7.2014 19:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.