Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančurův RegioJet loni prohloubil ztrátu, Student Agency zvýšila zisk

Cenová válka u vlaků mezi Prahou a Ostravou způsobuje soukromým dopravcům čím dál hlubší ztráty. Během loňského roku prodělaly společnosti Leo Express a RegioJet v součtu 251 milionů korun. Pouze státní České dráhy nadále tvrdí, že jsou na trase ziskové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86o72s12e68f 83J50a59m95b73o73r 2146386828830

Tak ať jezdí autobusem po kolejích;-);-D

0/0
10.7.2014 8:43

M59a94r50c44e43l91a 17K62u72l58í56š70k55o61v83á 5439149607463

Nechápu, proč se pořád všichni tři dopravci dohadují ohledně trasy Praha-Ostrava či Brno a přitom je opomíjený jih Čech, kam pouze jezdí ČD za stejnou cenu jako SA busem. 

Udělal se nový železniční koridor Praha-Č.B. i se zmodernizovaly zastávky, ale nikdo se nežene konkurovat ČD. Tak ať nefňukají nad svými finančními ztrátami a snaží se spíše hledat "slepá místa" v dopravě;-€

Asi bude někde chyba, že i přestože se opravuje D1, tak se lidem moc nevyplatí jezdit železniční dopravou na Moravu, a raději jedou autem či jiným dopravním prostředkem;-)

+2/−2
6.7.2014 0:39

M46i67r97o48s13l15a68v 40Z30i20k27m58u21n38d 7949593864843

Prostě žlutý pán a po něm i černý pán  si vyfabulovali, že jedině trasa Praha - Ostrava je zisková. Jenže jen pro jednoho podnikatele, nikoli pro tři ...

Mne facinuje jejich naivita = měli za to, že ČD se nezachovají učebnicově > tržně a dojde ze strany ČD ke snížení ceny jízdného na úroveň konkurence ...

Ono to je stejné, jako že krajícem chleba ukojíte hlad jednoho člověka, ale když máte  tím krajícem chleba nasytit tři lidi tak se vám to nepovede ... a všichni budou mít hlad ... přitom pouze jeden z nich má rezervu, která mu umožňuje, aby si někde další chleba přikoupil ...

+2/0
6.7.2014 16:39

J93i46r24k81a 34D10v52o21ř22á94k 4975220393688

Pane Sůro, v článku píšete natvrdo "České dráhy mezitím o dominantní postavení na trase mezi Prahou a Ostravou přišly". Ještě předevčírem to bylo v poloze "Dráhy se podle ní mohou například pokusit zpochybnit své dominantní postavení na trase." Je to opravdu nová informace a odkud toto tvrzení pochází? Předpokládal jsem, že o to budou muset ČD u soudu tvrdě bojovat

+1/0
4.7.2014 22:16

J52a90n 46S26ů60r55a 4465383733612

Z vyjádření Českých drah.

+1/0
4.7.2014 22:47

T86o52m54a10s 45N41o59v11o96t57n19y 3241326638429

Na ihned píšou, že Leo ustupuje částečně z Ostravy, aby mohl natáhnout linku až na Slovensko, takže Jančura by mohl pár cestujících pak získat. Ale na ty desítky až stovky milionů ztráty to nebude ;-)

0/0
4.7.2014 20:22

J97a94n 90L91a73k41o18m79ý 7581165295904

Záleží i na úhlu pohledu, pokud budu mít firmu, která je jen moje a vydělá mi 140 milionu, z nichž musím dát 92 milionů na hraní s vláčkama, přičemž mi pořád skoro 50 milionů za jediný rok zůstane a vidím kolik tím hraním štvu lidí, bude mě to bavit i tak a budu spokojenej.

+2/0
4.7.2014 20:43

P78e97t41r 47N65o71v62o93t80n54y 3529752799442

Koho štve?

0/0
4.7.2014 22:06

R95a25d81e59k 38J68a82n82a62t59a 9555466104292

Oba konkurenty. Nechtěl bych být například v kůži majitele/věřitele LE, když Jančura otevřeně prohlašuje, že klidně bude projekt Regiojet dotovat 10 let.

+3/−1
4.7.2014 23:00

J78i72r95k93a 25D50v80o13ř64á19k 4535510683698

To ale přestřelil. Jestli LE zmizí, může se klidně stát, že dominantní tu bude Jančura i ČD a pak pápá možnosti jezdit za podnákladové ceny. Zní to praštěně, ale já ty zákony nevymyslel.

0/0
4.7.2014 23:26

J61a52n 52L25a21k39o45m91ý 7971975775604

Si přečti celou diskuzi a u každýho, kde je vidět nenávist si udělej čárku, ale chce to sešit tak A0, aby se vešly. Mimochodem, taky štve odbory, režijkáře, ministerstvo dopravy, České dráhy a jejich početnou skupinu milovníků, různé železniční fanatiky, atd atd

+1/−5
4.7.2014 23:14

P18e95t45r 80N91o28v71o42t24n18y 3589582599392

Ja tu vidim na Jancuru jen semtam usklebek nad tim, že si to podnikání na draze predstavoval jako Hurvínek válku. Zato expertů, co si pletou dotaci s úhradou za objednanou službu je tu plno.

+4/0
4.7.2014 23:26

T62o91m59a71s 15N85o98v22o31t19n17y 3391346698839

Ale jo, s tím souhlasím, dokud nese celá skupina... navíc ty vlaky jsou skvělá reklama, pořád zadarmo v médiích, jako svého času autobusy.  Zatím je ještě čas na to se stáhnout i přes ty ztráty ;-)

+1/0
5.7.2014 12:56

J85i73r96k26a 64D42v84o66ř83á26k 4345780363548

Záleží na poptávce. Pokud by ten částečný ústup znamenal takové snížení nabídky, že by si všichni tři dopravci mohli dovolit zdražení o cca stokorunu, vyšla by rozumná zisková cena.

0/0
4.7.2014 23:00

T52o92m92a65s 81N75o52v42o36t91n90y 3601946738359

Myslím že se to tu už párkrát objevilo, že pokud se dá věřit údajům o počtu cestujících, tak to vycházelo někde kolem 50 Kč na cestujícího při ztrátě ve 2012 myslím, což není nepřekonatelná částka, navíc si myslím, že tam má obrovské rezervy u toho občerstvení a nabídky přímo ve vlaku - je to zbytečně levné či "zadarmo".  Druhá otázka je, jak budou držet vagony a lokomotivy, oproti tomu kafe je zanedbatelný náklad.

+1/0
5.7.2014 13:00

J73o62s92e12f 58V37o44t61í42p93k96a 4773343748542

Problém Jančury je nedostatek zákazníků. Vidím to každý den. Čtyři ze 3/4 prázdné vagóny peníze nepřinesou. Zbytek je fňukání, škemrání a pomluvy. Tři konkurenti v odvětví přirozeného monopolu je obchodní nesmysl, úroveň služeb a komfortu cestujících ze dá zvýšit jedním ministerským příkazem

+2/−1
4.7.2014 18:52

T79o17m71á66š 77N26o23v73o52t93n40ý 8539471

Nevím, kam koukáte každý den, ale Jančurovy vlaky jsou ty žluté:-P

+1/−3
4.7.2014 22:20

T14o34m13a46s 20N41o19v63o41t76n77y 3271186418599

úroveň služeb a komfortu cestujících ze dá zvýšit jedním ministerským příkazem - můžete tuto geniální myšlenku nějak rozvést? Či případně uvést další příklady, kdy se zvýšil komfort a služby pro zákazníky tím, že je monopol a něco nařizuje nějaký úředník z ministerstva?

0/0
5.7.2014 13:02

M70i84r97o27s66l80a21v 82Z88i37k95m19u59n88d 7509173274833

Nedostatek zákazníků je spíše u Lea. Modrý vlak v 6,52 z HLN celkem plný, černý v 7,06 i v pracovní den dost prázdný. Prostě málo lidí, kteří mají potřebu jen z Prahy do Olomouce, ale dost lidí, kteří vystupují či nastupují v Kolíně, Pardubicích atd.

Přitom vize Leoše byla - chci naučit lidi jezdit vlakem ... nějak se mu to nedaří ....

0/0
6.7.2014 16:45

L95u56k17á89š 59M66a92c65h89á48l39e93k 6494696835625

No mě na celé situaci jen zaráží to, že ČD jezdí pod náklady a jsou přitom ziskoví. Ha ha. A kdo to zaplatí? Samozřejmě my daňoví poplatníci. :-)

+4/−6
4.7.2014 13:31

J12i67n94d22ř85i65c91h 50Š24k18o24p31e59k 4745891680595

ČD jsou ziskové ? Nedávno tu byl článek, kolik je jejich hospod. výsledek

+1/−1
4.7.2014 13:44

P42a22v83e52l 79K34r40á34l 5110899724538

Jak víte, že jezdí pod náklady? To zatím tvrdí pouze jejich konkurence.

+10/−3
4.7.2014 14:36

J93a86n 35L34a95k85o81m21ý 7151975395644

Kdyby nejezdily pod náklady, neskončilo by jejich hospodaření za poslední léta výsledkem, kterým skončilo. A nikdy jsem neslyšel, že by byly v něčem jiném, než provozním zisku. To je ovšem jako si koupit auto na leasign a mít jen na benzín a pojistku, ovšem už ne na jeho splácení.

0/−4
4.7.2014 15:57

T66o75m 51J52u70r16e25č58k70a 6435172575105

Trochu si pletete dojmy s pojmy. Celkový výsledek hospodaření za ježdění na X trasách nemusí být totožný s ziskovostí na jedné konkrétní trati kvůli které se RJ a LE soudí.

+4/0
4.7.2014 16:13

J20i31r43k64a 87D83v75o29ř96á29k 4305870963628

Provozně byla loni ČD a.s. v zisku nějakých 1,7 miliardy. Odpisy byly 2,275 miliardy. Z toho se nedá nijak vysoudit, jestli pendolina jezdily pod náklady nebo ne. Jenom že investují do nových vozidel do budoucnosti, tedy víc než by snesl vyrovnaný rozpočet.

+3/0
4.7.2014 16:25

J87a18n 56L54a44k81o28m85ý 7141815865624

Sám Žaluda se svým podržtaškou Blažkem mluvili vždy o tom, že Pendolina jsou v provozním zisku. Čímž přiznávali, že na skutečné komplexní náklady tržby z jízdného nestačily.

0/−5
4.7.2014 20:41

P94a73v24e81l 59K79r77á34l 5840649484568

Ano, není tajemstvím, že pendolina se asi nikdy nezaplatí, jejich nákup ale není chyba ČD, těm bylo pendolino vnuceno politiky. Naopak ČD se z něj snaží vytáhnout, co to jde.

+5/0
4.7.2014 22:41

M26a23r63t45i68n 55N30o63v73o52t37n49ý 3236886711744

V listopadu 2014 budou Pendolina splacena.

0/0
5.7.2014 8:13

M80i34r26o60s76l35a88v 11Z15i25k68m49u20n72d 7769323684103

Ale Žaluda věděl o provozu  velký houby ... ten pseudozisk se dosahoval leda povinnou rezervací ... když se do provozních nákladů započítala údržba, tak to bylo je a bude ztrátové. Zejména na trase do Chebu, kde by stačil ve většině případů jeden vagon pro 80 lidí ...

0/−2
5.7.2014 16:49

V37a31c28l82a26v 58H61a33j87e51k 3466739679

Na to snad měl lidi ne? Generální ředitel není od toho, aby znal provoz do detailu, dnes je to o něčem úplně jiném a v tom myslím uměl chodit dobře a hodně toho pro ČD udělat, Škoda, že neprošel ten nákup zbývajících RailJetů.

0/0
7.7.2014 13:59

L70u17k12á52š 59M47a86c78h90á33l62e39k 6534856795525

Až budete mít jako já přístup, k dokumentům státu, tak uvidíte že jsou prostě v mínusu, na této trase. V řádu desítek milónu korunn.

0/−2
4.7.2014 21:28

P11a75v14e80l 23K61r50á56l 5970189674988

Až budu mít přístup k dokumentům státu (je ještě otázka, co považujete za dokument státu, to může být i reklamní brožurka z budovy Parlamentu) určitě se tím nebudu chlubit v diskuzi na idnes.

+3/0
4.7.2014 22:43

J53i46r46k64a 41D56v97o42ř18á29k 4265830813308

A myslíte pendolino nebo všechno co tam od ČD na Praha - Ostrava jezdí. Píšete v přítomném čase. Myslíte rok 2014? 2013?

0/0
4.7.2014 23:08

P45a96v64e52l 72V71e80t79e86š75n41í92k 7545188665547

Citace: "Zvláště když jezdí část spojů jen se čtyřmi vozy,“ domnívá se Radim Jančura.

Myslím, že Jančura měl být spíš kazatel.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vzpomínám si, co říkal na začátku: "České dráhy jezdí s vlaky jako za císařepána, my budeme mít lehké celohliníkové soupravy, ušetříme na energii a poplatcích pro správce dopravní cesty". Soupravy potom zavrhl, stavěl vlak se třemi vagóny a vysmíval se ČD že stavějí vlaky zbytečně dlouhé. To bylo prý neekonomické podle "zákona pohybujícího se železa". Tak, teď už asi ani tento zákon neplatí. Čím nás asi ještě překvapí?

+10/−1
4.7.2014 13:13

P54a51v79e87l 34V54e86t97e97š96n87í47k 7445808585297

Pardon - toto už tu v diskuzi zaznělo...

0/−1
4.7.2014 13:16

P97e91t26r 53Č91t54v44r94t27l72í58k 7701326470110

Já jako denně dojíždějící do zaměstnání z Olomouce do Ostravy ze současné situace pouze těžím. Vezmu-li ceny lístků bez jakékoliv slevy, tak nejlevněji na této trase jezdí RJ, poté ČD a nejdráž LE. Nicméně zlaté oči soukromníků při vstupu na trať se změnily v holou realitu. Objem cestujících na trase Ostrava - Praha se dramatickým způsobem nemění.

+3/0
4.7.2014 12:57

J88a74n 63L74a73k14o92m95ý 7891195665544

A měnit ani nebude. Protože ne každej jede jen z Prahy do měst, kde staví tyto vlaky z tohoto století a ne každej je ochotnej se táhnout na nádraží, pak jet muzejním kouskem ČD do Prahy, tam si přestoupit a jet vlakem kteréhokoliv dopravce třeba do té Ostravy či Olomouce či naopak a pak se zase táhnout z nádraží. To pokud může, jede autem a já ho chápu.

Navíc pokud jede ženská s malým dítětem v kočárku, tak mimo Leoše jsou oba dopravci nekomfortní, u RJ je alespoň snaha 50 kilové stevardky nějak pomoc, u ČD nikdo takoví ani není.

Dokud nebudou vlaky z tohoto století všude okolo, tak ten zájem moc stoupat nebude. Praha, Ostrava i Olomouc jsou pořád stejně velký, Londýn se z nich přes noc co se počtu obyvatel týče nestal.

+1/−6
4.7.2014 13:21

P75a83v42e45l 15K27r21á93l 5610919224628

Kočárek můžete snad vézt se všemi dopravci, jen ho musíte složit. Leošovi vlaky nejsou původně určeny pro dálkovou dopravu.

+2/0
4.7.2014 14:10

J10i17r83k69a 61D94v26o74ř59á94k 4975710793168

Když kočárek složíte, je to něco úplně jiného. Takový může jet i tím autobusem.

0/−1
4.7.2014 14:20

M83i25r15o95s35l43a34v 98Z68i21k83m37u53n53d 7219533484963

Na vlaku ČD jede - na rozdíl od konkurence - taky jen jeden zaměstnanec, který má i dopravní povinnosti a nemůže zhlížet kdo stojí u jakých dveří. U dálkového vlaku je k dispozici zpravidla služební vůz, do kterého se kočárek nakládá.  Zaměstnanec (často taky jen žena) je nahoře ve voze, cestující dole musí kočárek zvednout ...

V ostatních vozech ani prostor pro kočárek není ...

0/0
5.7.2014 16:55

R62a10d74e66k 30J33a43n93a92t91a 9935796854702

Pokud jezdíte opravdu denně (220 pracovních dní v roce), tak nejlevnější jsou jednoznačně ČD se svou roční síťovou jízdenkou: 19990/220/2 = 45 Kč za jednu cestu a jako bonus možnost jet zadarmo kamkoliv jinam ....

+4/−1
4.7.2014 18:19

P64e98t42r 95N88e65c66h77a37n10i47c71k84ý 7333516728620

Já jezdící z Olomouce do Jablonce nad Nisou z této situace netěžím, protože: Vyplatí se mi IN50 i kdybych jezdil jen od koridoru do Jablonce (pouze ČD), což vede k tomu, že mohu využít výhodně jen ČD, které ale omezují spoje, když je nikdo nedotuje. Chybí návzanost na rychlík z Kolína. V tom čase tam pouze projíždí Jančura a to mě docela štve, kdyby tam zastavil má spoustu lidí navíc. V případně mimořádností nemůžu nastoupit do čeho se mi zlíbí jen abych se dostal do cíle (pokud vlaky přijíždí naprosto chaoticky a nikdy nevím, kdy přijede další - sebevrazi, sněhová kalamita, napěťové výluky atd.)

0/0
5.7.2014 11:55

T16o55m10a18s 79N41o26v93o80t61n40y 3501416158879

Nastoupit můžete ale holt byste si zacvakal jízdenku, v případě mimořádnosti bych toto opravdu neřešil jestli mám čekat nebo radši zaplatit pár korun za jízdenku abych se dostal kam potřebuji

0/0
5.7.2014 13:05

P35e23t71r 54N20e25c64h82a40n84i72c73k29ý 7573476208510

Ono to ale par korun neni, protože už máte koupenou jízdenku na jiného dopravce. Flexibilita se vytrácí:-(

0/0
5.7.2014 14:04

M30i38r87o34s84l61a84v 66Z25i11k17m13u35n37d 7949933594463

Proč tento problém není ve Švýcarsku ...

+1/0
5.7.2014 16:57

P71e61t96r 61F47o50l71t69y33s 7165661960458

A za to může to, co nám vládne. Vlastně je to to, co jsme si zvolili a co jsme dovolili... Nejde jen bezhlavě utlačovat vlastní výrobní zdroje a chválit se, jak jsou super naklonění pro konkurenci. Jde o to umět řešit problémy a není jich málo. Navíc řešením není nechat redukovat spoje, někde už to pochopili, tady stále ne...

0/0
7.7.2014 0:32

M51i87r30o13s27l62a50v 61Z86i86k93m24u56n78d 7149573764793

Na provozní ztrátě RJ se podílí i skutečnost, že při deseti vozech se tahá jeden zbytečně (cca 50 tun = spotřeba cca 1300 kWh pro cestu z Prahy na "Ostravsko" a zpátky u jednoho vlaku), protože v běžných vozech, které nejen ČD, ale i další dopravci obsazují cestujícími, se místo sedadel udělal "servisní oddíl", někde jsou vybourána až 3 kupé ... to znamená minus 18 míst ...

+1/0
4.7.2014 12:26

A68n21d75r57e54j 67O89l46e61k24s37a 3775101277641

No to je ale snad pro cestujícího zákazníka plus, nebo ne? Leo Expres šel cestou úspor na energii i poplatcích za použití kolejí, a kde je jeho ziskovost?

0/0
4.7.2014 14:27

R73a61d46e16k 91J76a95n94a19t73a 9205666334922

Plus to jistě je, ale tady se bavíme o ekonomické stránce věci. Typický Jančurův vůz (ABmz) má 48 míst, typický vůz ČD (Bdmpee) 80 míst.

A lidé nejsou ochotni zaplatit za 1,66x více místa 1,66x tolik. proto Jančura vybírá zhruba stejně jako ČD, a proto na tom tratí. A to jsem ani nepočítal náklady na personál, který má Jančura vyšší, sice těm stewardkam paltí málo, ale má jich několikanásobně více ...

+3/0
4.7.2014 18:30

T92o64m 75J39u86r37e34č66k92a 6435612225795

1,66x více místa u RJ určitě není, když část vozů zabírají kuchyňky.

0/−1
4.7.2014 19:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.