Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančurův RegioJet loni prohloubil ztrátu, Student Agency zvýšila zisk

Cenová válka u vlaků mezi Prahou a Ostravou způsobuje soukromým dopravcům čím dál hlubší ztráty. Během loňského roku prodělaly společnosti Leo Express a RegioJet v součtu 251 milionů korun. Pouze státní České dráhy nadále tvrdí, že jsou na trase ziskové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33o82s37e36f 95J83a50m62b77o17r 2396436588380

Tak ať jezdí autobusem po kolejích;-);-D

0/0
10.7.2014 8:43

M13a90r56c20e97l31a 33K97u77l97í26š95k24o34v17á 5259599967153

Nechápu, proč se pořád všichni tři dopravci dohadují ohledně trasy Praha-Ostrava či Brno a přitom je opomíjený jih Čech, kam pouze jezdí ČD za stejnou cenu jako SA busem. 

Udělal se nový železniční koridor Praha-Č.B. i se zmodernizovaly zastávky, ale nikdo se nežene konkurovat ČD. Tak ať nefňukají nad svými finančními ztrátami a snaží se spíše hledat "slepá místa" v dopravě;-€

Asi bude někde chyba, že i přestože se opravuje D1, tak se lidem moc nevyplatí jezdit železniční dopravou na Moravu, a raději jedou autem či jiným dopravním prostředkem;-)

+2/−2
6.7.2014 0:39

M56i83r14o32s12l43a70v 20Z94i81k62m30u13n94d 7489913734273

Prostě žlutý pán a po něm i černý pán  si vyfabulovali, že jedině trasa Praha - Ostrava je zisková. Jenže jen pro jednoho podnikatele, nikoli pro tři ...

Mne facinuje jejich naivita = měli za to, že ČD se nezachovají učebnicově > tržně a dojde ze strany ČD ke snížení ceny jízdného na úroveň konkurence ...

Ono to je stejné, jako že krajícem chleba ukojíte hlad jednoho člověka, ale když máte  tím krajícem chleba nasytit tři lidi tak se vám to nepovede ... a všichni budou mít hlad ... přitom pouze jeden z nich má rezervu, která mu umožňuje, aby si někde další chleba přikoupil ...

+2/0
6.7.2014 16:39

J95i34r98k84a 59D37v79o86ř36á37k 4705900783458

Pane Sůro, v článku píšete natvrdo "České dráhy mezitím o dominantní postavení na trase mezi Prahou a Ostravou přišly". Ještě předevčírem to bylo v poloze "Dráhy se podle ní mohou například pokusit zpochybnit své dominantní postavení na trase." Je to opravdu nová informace a odkud toto tvrzení pochází? Předpokládal jsem, že o to budou muset ČD u soudu tvrdě bojovat

+1/0
4.7.2014 22:16

J52a81n 28S86ů33r18a 4635603223122

Z vyjádření Českých drah.

+1/0
4.7.2014 22:47

T91o39m33a58s 94N19o54v39o72t51n42y 3731856828639

Na ihned píšou, že Leo ustupuje částečně z Ostravy, aby mohl natáhnout linku až na Slovensko, takže Jančura by mohl pár cestujících pak získat. Ale na ty desítky až stovky milionů ztráty to nebude ;-)

0/0
4.7.2014 20:22

J91a83n 92L17a51k55o48m46ý 7451965315684

Záleží i na úhlu pohledu, pokud budu mít firmu, která je jen moje a vydělá mi 140 milionu, z nichž musím dát 92 milionů na hraní s vláčkama, přičemž mi pořád skoro 50 milionů za jediný rok zůstane a vidím kolik tím hraním štvu lidí, bude mě to bavit i tak a budu spokojenej.

+2/0
4.7.2014 20:43

P81e85t65r 57N69o88v42o51t52n65y 3699692899152

Koho štve?

0/0
4.7.2014 22:06

R95a12d36e14k 27J84a28n63a87t24a 9165406614112

Oba konkurenty. Nechtěl bych být například v kůži majitele/věřitele LE, když Jančura otevřeně prohlašuje, že klidně bude projekt Regiojet dotovat 10 let.

+3/−1
4.7.2014 23:00

J46i89r86k23a 97D87v85o57ř85á84k 4845140963498

To ale přestřelil. Jestli LE zmizí, může se klidně stát, že dominantní tu bude Jančura i ČD a pak pápá možnosti jezdit za podnákladové ceny. Zní to praštěně, ale já ty zákony nevymyslel.

0/0
4.7.2014 23:26

J22a48n 27L33a46k61o49m52ý 7431185915144

Si přečti celou diskuzi a u každýho, kde je vidět nenávist si udělej čárku, ale chce to sešit tak A0, aby se vešly. Mimochodem, taky štve odbory, režijkáře, ministerstvo dopravy, České dráhy a jejich početnou skupinu milovníků, různé železniční fanatiky, atd atd

+1/−5
4.7.2014 23:14

P83e63t31r 76N43o62v58o80t49n16y 3759812569902

Ja tu vidim na Jancuru jen semtam usklebek nad tim, že si to podnikání na draze predstavoval jako Hurvínek válku. Zato expertů, co si pletou dotaci s úhradou za objednanou službu je tu plno.

+4/0
4.7.2014 23:26

T27o20m53a49s 28N42o80v30o24t75n74y 3881166248499

Ale jo, s tím souhlasím, dokud nese celá skupina... navíc ty vlaky jsou skvělá reklama, pořád zadarmo v médiích, jako svého času autobusy.  Zatím je ještě čas na to se stáhnout i přes ty ztráty ;-)

+1/0
5.7.2014 12:56

J95i47r53k14a 15D82v11o93ř64á17k 4515500483688

Záleží na poptávce. Pokud by ten částečný ústup znamenal takové snížení nabídky, že by si všichni tři dopravci mohli dovolit zdražení o cca stokorunu, vyšla by rozumná zisková cena.

0/0
4.7.2014 23:00

T71o42m51a50s 89N70o32v41o88t67n73y 3711136428179

Myslím že se to tu už párkrát objevilo, že pokud se dá věřit údajům o počtu cestujících, tak to vycházelo někde kolem 50 Kč na cestujícího při ztrátě ve 2012 myslím, což není nepřekonatelná částka, navíc si myslím, že tam má obrovské rezervy u toho občerstvení a nabídky přímo ve vlaku - je to zbytečně levné či "zadarmo".  Druhá otázka je, jak budou držet vagony a lokomotivy, oproti tomu kafe je zanedbatelný náklad.

+1/0
5.7.2014 13:00
Foto

J11o67s73e51f 65V10o19t38í38p51k84a 4433193598842

Problém Jančury je nedostatek zákazníků. Vidím to každý den. Čtyři ze 3/4 prázdné vagóny peníze nepřinesou. Zbytek je fňukání, škemrání a pomluvy. Tři konkurenti v odvětví přirozeného monopolu je obchodní nesmysl, úroveň služeb a komfortu cestujících ze dá zvýšit jedním ministerským příkazem

+2/−1
4.7.2014 18:52

T20o90m40á81š 55N13o41v47o65t34n77ý 8739151

Nevím, kam koukáte každý den, ale Jančurovy vlaky jsou ty žluté:-P

+1/−3
4.7.2014 22:20

T63o46m41a21s 97N61o56v15o82t75n95y 3121716338229

úroveň služeb a komfortu cestujících ze dá zvýšit jedním ministerským příkazem - můžete tuto geniální myšlenku nějak rozvést? Či případně uvést další příklady, kdy se zvýšil komfort a služby pro zákazníky tím, že je monopol a něco nařizuje nějaký úředník z ministerstva?

0/0
5.7.2014 13:02

M22i47r84o87s32l39a81v 62Z80i72k59m61u97n36d 7369843414313

Nedostatek zákazníků je spíše u Lea. Modrý vlak v 6,52 z HLN celkem plný, černý v 7,06 i v pracovní den dost prázdný. Prostě málo lidí, kteří mají potřebu jen z Prahy do Olomouce, ale dost lidí, kteří vystupují či nastupují v Kolíně, Pardubicích atd.

Přitom vize Leoše byla - chci naučit lidi jezdit vlakem ... nějak se mu to nedaří ....

0/0
6.7.2014 16:45

L45u32k73á15š 53M32a20c97h38á14l18e63k 6844536415185

No mě na celé situaci jen zaráží to, že ČD jezdí pod náklady a jsou přitom ziskoví. Ha ha. A kdo to zaplatí? Samozřejmě my daňoví poplatníci. :-)

+4/−6
4.7.2014 13:31

J34i52n85d92ř84i82c34h 63Š77k39o35p11e94k 4175551480205

ČD jsou ziskové ? Nedávno tu byl článek, kolik je jejich hospod. výsledek

+1/−1
4.7.2014 13:44

P69a49v86e89l 47K41r41á65l 5210409534578

Jak víte, že jezdí pod náklady? To zatím tvrdí pouze jejich konkurence.

+10/−3
4.7.2014 14:36

J72a18n 73L17a66k27o12m42ý 7541385605484

Kdyby nejezdily pod náklady, neskončilo by jejich hospodaření za poslední léta výsledkem, kterým skončilo. A nikdy jsem neslyšel, že by byly v něčem jiném, než provozním zisku. To je ovšem jako si koupit auto na leasign a mít jen na benzín a pojistku, ovšem už ne na jeho splácení.

0/−4
4.7.2014 15:57

T49o51m 74J91u84r95e42č96k61a 6255742825905

Trochu si pletete dojmy s pojmy. Celkový výsledek hospodaření za ježdění na X trasách nemusí být totožný s ziskovostí na jedné konkrétní trati kvůli které se RJ a LE soudí.

+4/0
4.7.2014 16:13

J30i43r15k54a 61D29v71o92ř19á30k 4665260373868

Provozně byla loni ČD a.s. v zisku nějakých 1,7 miliardy. Odpisy byly 2,275 miliardy. Z toho se nedá nijak vysoudit, jestli pendolina jezdily pod náklady nebo ne. Jenom že investují do nových vozidel do budoucnosti, tedy víc než by snesl vyrovnaný rozpočet.

+3/0
4.7.2014 16:25

J50a38n 46L77a24k21o36m50ý 7971885655724

Sám Žaluda se svým podržtaškou Blažkem mluvili vždy o tom, že Pendolina jsou v provozním zisku. Čímž přiznávali, že na skutečné komplexní náklady tržby z jízdného nestačily.

0/−5
4.7.2014 20:41

P35a44v21e60l 21K91r98á34l 5740969674378

Ano, není tajemstvím, že pendolina se asi nikdy nezaplatí, jejich nákup ale není chyba ČD, těm bylo pendolino vnuceno politiky. Naopak ČD se z něj snaží vytáhnout, co to jde.

+5/0
4.7.2014 22:41

M10a75r41t76i56n 42N54o35v67o68t54n55ý 3336786951674

V listopadu 2014 budou Pendolina splacena.

0/0
5.7.2014 8:13

M78i93r92o16s64l94a55v 46Z58i97k68m55u34n37d 7629753404773

Ale Žaluda věděl o provozu  velký houby ... ten pseudozisk se dosahoval leda povinnou rezervací ... když se do provozních nákladů započítala údržba, tak to bylo je a bude ztrátové. Zejména na trase do Chebu, kde by stačil ve většině případů jeden vagon pro 80 lidí ...

0/−2
5.7.2014 16:49

V50a24c44l94a73v 51H56a21j47e66k 3746659159

Na to snad měl lidi ne? Generální ředitel není od toho, aby znal provoz do detailu, dnes je to o něčem úplně jiném a v tom myslím uměl chodit dobře a hodně toho pro ČD udělat, Škoda, že neprošel ten nákup zbývajících RailJetů.

0/0
7.7.2014 13:59

L86u23k12á65š 94M13a73c30h44á80l84e40k 6974436845785

Až budete mít jako já přístup, k dokumentům státu, tak uvidíte že jsou prostě v mínusu, na této trase. V řádu desítek milónu korunn.

0/−2
4.7.2014 21:28

P43a40v91e79l 91K10r54á52l 5430989294648

Až budu mít přístup k dokumentům státu (je ještě otázka, co považujete za dokument státu, to může být i reklamní brožurka z budovy Parlamentu) určitě se tím nebudu chlubit v diskuzi na idnes.

+3/0
4.7.2014 22:43

J17i83r18k78a 82D41v63o67ř20á34k 4955790373138

A myslíte pendolino nebo všechno co tam od ČD na Praha - Ostrava jezdí. Píšete v přítomném čase. Myslíte rok 2014? 2013?

0/0
4.7.2014 23:08

P30a78v63e19l 42V53e22t35e67š32n44í72k 7355948235577

Citace: "Zvláště když jezdí část spojů jen se čtyřmi vozy,“ domnívá se Radim Jančura.

Myslím, že Jančura měl být spíš kazatel.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vzpomínám si, co říkal na začátku: "České dráhy jezdí s vlaky jako za císařepána, my budeme mít lehké celohliníkové soupravy, ušetříme na energii a poplatcích pro správce dopravní cesty". Soupravy potom zavrhl, stavěl vlak se třemi vagóny a vysmíval se ČD že stavějí vlaky zbytečně dlouhé. To bylo prý neekonomické podle "zákona pohybujícího se železa". Tak, teď už asi ani tento zákon neplatí. Čím nás asi ještě překvapí?

+10/−1
4.7.2014 13:13

P22a60v14e54l 64V37e96t75e60š24n11í31k 7205338155957

Pardon - toto už tu v diskuzi zaznělo...

0/−1
4.7.2014 13:16

P98e63t95r 34Č73t79v88r85t21l93í57k 7491566470680

Já jako denně dojíždějící do zaměstnání z Olomouce do Ostravy ze současné situace pouze těžím. Vezmu-li ceny lístků bez jakékoliv slevy, tak nejlevněji na této trase jezdí RJ, poté ČD a nejdráž LE. Nicméně zlaté oči soukromníků při vstupu na trať se změnily v holou realitu. Objem cestujících na trase Ostrava - Praha se dramatickým způsobem nemění.

+3/0
4.7.2014 12:57

J38a72n 96L76a82k28o33m58ý 7651515665424

A měnit ani nebude. Protože ne každej jede jen z Prahy do měst, kde staví tyto vlaky z tohoto století a ne každej je ochotnej se táhnout na nádraží, pak jet muzejním kouskem ČD do Prahy, tam si přestoupit a jet vlakem kteréhokoliv dopravce třeba do té Ostravy či Olomouce či naopak a pak se zase táhnout z nádraží. To pokud může, jede autem a já ho chápu.

Navíc pokud jede ženská s malým dítětem v kočárku, tak mimo Leoše jsou oba dopravci nekomfortní, u RJ je alespoň snaha 50 kilové stevardky nějak pomoc, u ČD nikdo takoví ani není.

Dokud nebudou vlaky z tohoto století všude okolo, tak ten zájem moc stoupat nebude. Praha, Ostrava i Olomouc jsou pořád stejně velký, Londýn se z nich přes noc co se počtu obyvatel týče nestal.

+1/−6
4.7.2014 13:21

P80a38v21e14l 57K97r38á76l 5350409264328

Kočárek můžete snad vézt se všemi dopravci, jen ho musíte složit. Leošovi vlaky nejsou původně určeny pro dálkovou dopravu.

+2/0
4.7.2014 14:10

J48i80r24k67a 52D42v48o36ř14á76k 4425920473368

Když kočárek složíte, je to něco úplně jiného. Takový může jet i tím autobusem.

0/−1
4.7.2014 14:20

M38i22r80o40s47l68a32v 22Z55i15k82m82u52n91d 7579193904123

Na vlaku ČD jede - na rozdíl od konkurence - taky jen jeden zaměstnanec, který má i dopravní povinnosti a nemůže zhlížet kdo stojí u jakých dveří. U dálkového vlaku je k dispozici zpravidla služební vůz, do kterého se kočárek nakládá.  Zaměstnanec (často taky jen žena) je nahoře ve voze, cestující dole musí kočárek zvednout ...

V ostatních vozech ani prostor pro kočárek není ...

0/0
5.7.2014 16:55

R41a79d54e44k 47J18a89n22a18t27a 9165766614772

Pokud jezdíte opravdu denně (220 pracovních dní v roce), tak nejlevnější jsou jednoznačně ČD se svou roční síťovou jízdenkou: 19990/220/2 = 45 Kč za jednu cestu a jako bonus možnost jet zadarmo kamkoliv jinam ....

+4/−1
4.7.2014 18:19

P21e19t71r 10N63e54c10h78a63n26i68c67k62ý 7683596948430

Já jezdící z Olomouce do Jablonce nad Nisou z této situace netěžím, protože: Vyplatí se mi IN50 i kdybych jezdil jen od koridoru do Jablonce (pouze ČD), což vede k tomu, že mohu využít výhodně jen ČD, které ale omezují spoje, když je nikdo nedotuje. Chybí návzanost na rychlík z Kolína. V tom čase tam pouze projíždí Jančura a to mě docela štve, kdyby tam zastavil má spoustu lidí navíc. V případně mimořádností nemůžu nastoupit do čeho se mi zlíbí jen abych se dostal do cíle (pokud vlaky přijíždí naprosto chaoticky a nikdy nevím, kdy přijede další - sebevrazi, sněhová kalamita, napěťové výluky atd.)

0/0
5.7.2014 11:55

T55o66m50a89s 15N55o82v77o42t31n56y 3551236938499

Nastoupit můžete ale holt byste si zacvakal jízdenku, v případě mimořádnosti bych toto opravdu neřešil jestli mám čekat nebo radši zaplatit pár korun za jízdenku abych se dostal kam potřebuji

0/0
5.7.2014 13:05

P37e31t15r 41N81e85c18h36a57n41i11c89k27ý 7773496378520

Ono to ale par korun neni, protože už máte koupenou jízdenku na jiného dopravce. Flexibilita se vytrácí:-(

0/0
5.7.2014 14:04

M58i31r72o30s93l36a30v 13Z25i26k85m21u77n31d 7179123734283

Proč tento problém není ve Švýcarsku ...

+1/0
5.7.2014 16:57

P34e47t54r 63F60o69l57t23y41s 7735541920598

A za to může to, co nám vládne. Vlastně je to to, co jsme si zvolili a co jsme dovolili... Nejde jen bezhlavě utlačovat vlastní výrobní zdroje a chválit se, jak jsou super naklonění pro konkurenci. Jde o to umět řešit problémy a není jich málo. Navíc řešením není nechat redukovat spoje, někde už to pochopili, tady stále ne...

0/0
7.7.2014 0:32

M64i80r29o13s64l71a75v 17Z37i77k21m77u69n91d 7509463624793

Na provozní ztrátě RJ se podílí i skutečnost, že při deseti vozech se tahá jeden zbytečně (cca 50 tun = spotřeba cca 1300 kWh pro cestu z Prahy na "Ostravsko" a zpátky u jednoho vlaku), protože v běžných vozech, které nejen ČD, ale i další dopravci obsazují cestujícími, se místo sedadel udělal "servisní oddíl", někde jsou vybourána až 3 kupé ... to znamená minus 18 míst ...

+1/0
4.7.2014 12:26

A81n24d13r30e12j 15O14l67e21k59s45a 3235881397701

No to je ale snad pro cestujícího zákazníka plus, nebo ne? Leo Expres šel cestou úspor na energii i poplatcích za použití kolejí, a kde je jeho ziskovost?

0/0
4.7.2014 14:27

R33a35d56e95k 12J14a47n12a51t27a 9205766524812

Plus to jistě je, ale tady se bavíme o ekonomické stránce věci. Typický Jančurův vůz (ABmz) má 48 míst, typický vůz ČD (Bdmpee) 80 míst.

A lidé nejsou ochotni zaplatit za 1,66x více místa 1,66x tolik. proto Jančura vybírá zhruba stejně jako ČD, a proto na tom tratí. A to jsem ani nepočítal náklady na personál, který má Jančura vyšší, sice těm stewardkam paltí málo, ale má jich několikanásobně více ...

+3/0
4.7.2014 18:30

T98o65m 72J94u21r73e20č44k60a 6595262975595

1,66x více místa u RJ určitě není, když část vozů zabírají kuchyňky.

0/−1
4.7.2014 19:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.