Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nejen dálnice. Německo plánuje od roku 2016 zpoplatnit všechny cesty

Zahraniční řidiči osobních aut by měli od roku 2016 platit za využívání všech německých silnic. Roční známka by měla stát průměrně 88 eur, tedy kolem 2 400 korun. Konkrétní cena se bude lišit podle stáří vozu a objemu motoru. Na tiskové konferenci v Berlíně to v pondělí řekl ministr dopravy Alexander Dobrindt.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

I62v95o 81C41h21u51d88o47b19a

12. 7. 2014 10:06

to budu platit i na kole?

0 0
možnosti
PM

Němce celkem chápu. Oni byli dosud jediní, kde osobní auta neplatila za dálnice. Ovšem chtít zpoplatnit všechny silnice je celkem uhozené (a pevně doufám, že to nenapadne Slovince s jejich zlodějskou cenou za týdenní dálniční známku). Na druhou stranu by bylo mnohem vhodnější sjednotit systém platby za dálnice v celé EU, aby pak člověk neměl zalepené celé přední okno známkami. Otázkou je cena. Možná úplně nejlepší a nespravedlivější řešení by bylo zvýšit spotřební daň z paliv o pevnou částku (dejme tomu o 5 CZK na litr) a tyto peníze odvádět přímo do nějakého dopravního fondu. Řidič osobního auta s nájezdem 10 tisíc km a spotřebou kolem 6 litrů by tak ročně zaplatil nějaké tři tisíce a mohl by využívat dálniční síť v celé EU bez nutnosti zalepit si okno.

.............

No jo, ale to by zase Slovinci brečeli, že jim turisti cestující k moři ojíždí dálnice a netankují u nich.

0 0
možnosti
JK

Za německé dálnice a silnice klidně budu platit, nejezdím tam často a desetidenní známka nebude za nějakou raketu. Jako diskriminační mi přijde to rozdělení podle objemu motoru a stáří. Proč bych měl se starším třílitrem platit víc než nějaký hejhula s novou fábkou s motorem z mixéru? To je diskriminační. Jako kdyby tlustí a staří lidé platili více při cestě autobusem.  A jako další blbost se mi jeví ten povyk z Rakouska a Holandska. 88 Eur není pro Rakušany či Holanďany zdaleka tolik jako pro nás. Shrnuto a podtrženo, vítám to, že Němci hájí své zájmy a doufám, že si je obhájí proti zvůli EU. RvEU

0 0
možnosti
LP

Podobně zpoplatňuje Rumunsko a Bulharsko. Do stejné ligy se chce nyní přidat i Německo. EU by měla rozhodnout, zda si takové separování přeje nebo ne, protože jsme občané EU a v rámci EU bychom se měli moci pohybovat bez dalších dodatečných poplatků. Zvláště v pohraničí to působí velmi rušivě... třeba na maďarsko-rumunské hranici, kdy maďarské auto ze sousední obce jede do sousední rumunské obce a už si má koupit povolení, že může jet po rumunské polní cestě. To samé chce udělat nyní Německo a nyní vidíme, že je to blbost na druhou. Proč EU od samého počátku toto nezarazilo, je to proti duchu všech dohod, na základě kterých má EU fungovat pro lidi. Odtržení EU od zájmu jeho obyvatel je čím dál markantnější a pak se nemůžeme divit, že občané EU mají vedení EU plné zuby. Změňme to! Proč dálnice nemají jednotnou EU  vinětu v rámci EU?

1 0
možnosti
JK

Často se říká, že úplně celý svět je zabetonovaný, dálnice ubírá obrovské plochy ... Tak i to spočítáme. Plánovaný stav je něco přes 1000 km. Šířka 4 pruhu je 27,5 m, zaokrouhlíme na 30 m a plochu pod mostem a nad tunelem budeme pro zjednodušení uvažovat jako "vybetonovanou".  Tedy plánovaná plocha všech dálnic je 30 km2, což vypadá jako úděsné číslo dokud se nedozvíme, že plocha ČR je 78 867 km2. Vyjádřeno v %: 0,38

Pro představu: Vypijte 0,38 litru - bez problému, že? Tak a teď ještě  99,62 litru aby vana byla prázná a tvrzení nahoře platilo.

Ano jistě milovníci polpotových teorií budou řvát že i metr silnice je příliš a celodřevěná motyka (aka zahnutý klacek) má být nejvyšší technologií, abychom neubližovali při těžbě železa na motyku kovovou a nepálil stromy pro dřevěné uhlí k jejímu vykování. Ovšem jestli za to stojí povraždit asi 3 miliony obyvatel ČR během jediné zimy, což by byl velmi nejistý následek?

1 0
možnosti
LS

Chyba v řádu. Kdyby to bylo 0,38% tak bych řval.

0 0
možnosti
JN

Proboha, není normální platit extra poplatek za dálnice a to kdekoliv. S tím bychom se neměli smířit a přijmout toto jako normu. Z provozu aut se odvádí peněz dost jinými daněmi . Ten ministr  by se měl stát obětí atentátu.Rv

1 5
možnosti
MZ

Nechápu co se EU nelíbí. EU prosazuje stejné podmínky pro všechny typy dopravy. Pokud dopravce  v železniční dopravě platí poplatek za použití železniční dopravní cesty, pak musí být analogický poplatek za použití dopravní cesty vybírán i od všech dopravců na silnici. Dopravcem je v tomto případě každý vlastník silničního vozidla, jak automobilu, tak motocyklu ... Německý postup je správný. Pokud je v tuzemsku vnitřní dluh na silnicích cca jeden bilion, pak se musí peníze získat tak, že všichni budou platit tzv. silniční daň, která by měla být nazvána poplatek za použití dopravní cesty a bude ho platit i cizinec ...

Kdo jede dálkovým busem, tak v ceně jízdenky platí "silniční daň" zaplacenou dopravcem, tudíž je správné, aby takovýto poplatek platil i vlastník osobního vozidla, dosud od silniční daně osvobozeného.

Ročně by se tak dalo získat nejméně 40 miliard na opravy a údržbu silnic ...

2 5
možnosti
JK

A spotřební daň z paliva je prosím co? Já měl za to, že jde o zdanění ujetých kilometrů (dle rozežranosti každého vozidla). A těch 40 miliard se na spotřební dani (+ DPH ze spotřební daně) vybere ... víc než dvakrát. Jenom se ty peníze nevracejí do silnic ale je s nima ucpávána (doslova!) huba těm, kteří pracovat můžou, ale nechcou a nikdy tak nečinili. A kolikrát jsou to podporoví turisti - nastěhují se tam, kde dostanou nejvyšší dávky. V Kanadě z toho byl taky problém...

Proč kvůli tomu vymýšlet další šílený byrokratický aparát, který nejenom že bude něco stát, ale s nutností všelijakých registrací bude člověku znepříjemňovat život. Přitom nejednodušší řešení už tady máme. Ano "utíkají" z něj peníze za provoz elektromobilů, ale kolik tato ztráta dělá a jeslti se vůbec vyplatí kvůli této ztrátě zavádět nový úřad. Abychom neměli náklady 1000 Kč na vybrání 50Kč poplatku.

3 1
možnosti
LP

Celý systém v EU je chybně nastaven. Silniční síť by měla být hrazena z daní a tudíž další dodatečné výběry by se již konat pro osobní auta neměla. Pokud by se snad dálnice měly platit, pak v rámci jednotné EU známky, protože kvůli několika km dálnic třeba do Vídně nebo do Karlových Varů z Německa pochopitelně nikdo nechce platit takové horentní sumy.

0 0
možnosti
JK

J51a56n 27K83u55t81m86a84n

8. 7. 2014 17:44

Já bych to bral, jako impuls řešit dopravní síť, v rámci celé EU. Proč mít deset systému, když stačí jeden (přece jenom jsem všichni lidi), anebo každý za sebe, zrušit EU (jsem přece každý jiný) ;-)

0 0
možnosti
LB

S placením dálničních známek za jejich Autobahny i Autobahänlichestrassen problém nemám. Jen bych uvítal Maďarský systém známek bez nutnosti lepit co pořád něco na sklo, ale ten bych ostatně uvítal i u nás. Nápadu zpoplatnit vše ale příliš nerozumím - kamiony už platí za dálnice nyní, takže žádný nový problém s nimi nenastane, většina řidičů osobáků si těch 88,- EUR/rok či poměrnou část  klidně zaplatí, takže na "okresky" se přesune pár osobáků navíc, pokud vůbec...

0 2
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Horkovod dodá Brnu teplo a zbaví ho závislosti na plynu, říká ředitel Tepláren

20. dubna 2024

Premium Projekt horkovodu vedoucího z Jaderné elektrárny Dukovany do Brna byl po desetiletích přerušení...

Každá pátá firma v Česku je nefunkční. Povinnosti mají stejné jako ty živé

20. dubna 2024

Zombie firmy. I tak se v Česku nazývají společnosti, které jsou zapsané v obchodním rejstříku, ale...

Nejlepší letiště pro rok 2024 má Katar, Ruzyně se do top 100 nedostala

19. dubna 2024

Titul pro nejlepší letiště světa si pro letošní rok odneslo mezinárodní letiště Hamad v katarském...

Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě

19. dubna 2024

Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!