Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejen dálnice. Německo plánuje od roku 2016 zpoplatnit všechny cesty

Zahraniční řidiči osobních aut by měli od roku 2016 platit za využívání všech německých silnic. Roční známka by měla stát průměrně 88 eur, tedy kolem 2 400 korun. Konkrétní cena se bude lišit podle stáří vozu a objemu motoru. Na tiskové konferenci v Berlíně to v pondělí řekl ministr dopravy Alexander Dobrindt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I42v61o 21C54h98u62d44o39b43a 9680776471184

to budu platit i na kole?

0/0
12.7.2014 10:06

P26e32t58r 57M67i25c21h43a32l 2750234561792

Němce celkem chápu. Oni byli dosud jediní, kde osobní auta neplatila za dálnice. Ovšem chtít zpoplatnit všechny silnice je celkem uhozené (a pevně doufám, že to nenapadne Slovince s jejich zlodějskou cenou za týdenní dálniční známku). Na druhou stranu by bylo mnohem vhodnější sjednotit systém platby za dálnice v celé EU, aby pak člověk neměl zalepené celé přední okno známkami. Otázkou je cena. Možná úplně nejlepší a nespravedlivější řešení by bylo zvýšit spotřební daň z paliv o pevnou částku (dejme tomu o 5 CZK na litr) a tyto peníze odvádět přímo do nějakého dopravního fondu. Řidič osobního auta s nájezdem 10 tisíc km a spotřebou kolem 6 litrů by tak ročně zaplatil nějaké tři tisíce a mohl by využívat dálniční síť v celé EU bez nutnosti zalepit si okno.

.............

No jo, ale to by zase Slovinci brečeli, že jim turisti cestující k moři ojíždí dálnice a netankují u nich.

0/0
9.7.2014 13:55

J55a75n 75K95o76n64v98a70l26i35n92k35a 5160121861555

Za německé dálnice a silnice klidně budu platit, nejezdím tam často a desetidenní známka nebude za nějakou raketu. Jako diskriminační mi přijde to rozdělení podle objemu motoru a stáří. Proč bych měl se starším třílitrem platit víc než nějaký hejhula s novou fábkou s motorem z mixéru? To je diskriminační. Jako kdyby tlustí a staří lidé platili více při cestě autobusem.  A jako další blbost se mi jeví ten povyk z Rakouska a Holandska. 88 Eur není pro Rakušany či Holanďany zdaleka tolik jako pro nás. Shrnuto a podtrženo, vítám to, že Němci hájí své zájmy a doufám, že si je obhájí proti zvůli EU. RvEU

0/0
9.7.2014 8:47

L95u17c33i12a14n 48P57a12p45a15z55i97a28n 5154417981335

Podobně zpoplatňuje Rumunsko a Bulharsko. Do stejné ligy se chce nyní přidat i Německo. EU by měla rozhodnout, zda si takové separování přeje nebo ne, protože jsme občané EU a v rámci EU bychom se měli moci pohybovat bez dalších dodatečných poplatků. Zvláště v pohraničí to působí velmi rušivě... třeba na maďarsko-rumunské hranici, kdy maďarské auto ze sousední obce jede do sousední rumunské obce a už si má koupit povolení, že může jet po rumunské polní cestě. To samé chce udělat nyní Německo a nyní vidíme, že je to blbost na druhou. Proč EU od samého počátku toto nezarazilo, je to proti duchu všech dohod, na základě kterých má EU fungovat pro lidi. Odtržení EU od zájmu jeho obyvatel je čím dál markantnější a pak se nemůžeme divit, že občané EU mají vedení EU plné zuby. Změňme to! Proč dálnice nemají jednotnou EU  vinětu v rámci EU?

+1/0
9.7.2014 8:40

J85i48ř62í 77K69o16c30u81r33e95k 6525544805688

Často se říká, že úplně celý svět je zabetonovaný, dálnice ubírá obrovské plochy ... Tak i to spočítáme. Plánovaný stav je něco přes 1000 km. Šířka 4 pruhu je 27,5 m, zaokrouhlíme na 30 m a plochu pod mostem a nad tunelem budeme pro zjednodušení uvažovat jako "vybetonovanou".  Tedy plánovaná plocha všech dálnic je 30 km2, což vypadá jako úděsné číslo dokud se nedozvíme, že plocha ČR je 78 867 km2. Vyjádřeno v %: 0,38

Pro představu: Vypijte 0,38 litru - bez problému, že? Tak a teď ještě  99,62 litru aby vana byla prázná a tvrzení nahoře platilo.

Ano jistě milovníci polpotových teorií budou řvát že i metr silnice je příliš a celodřevěná motyka (aka zahnutý klacek) má být nejvyšší technologií, abychom neubližovali při těžbě železa na motyku kovovou a nepálil stromy pro dřevěné uhlí k jejímu vykování. Ovšem jestli za to stojí povraždit asi 3 miliony obyvatel ČR během jediné zimy, což by byl velmi nejistý následek?

+1/0
9.7.2014 2:11

L32a46d24i52s21l51a40v 96S72o40k89o30l 1660802655842

Chyba v řádu. Kdyby to bylo 0,38% tak bych řval.

0/0
10.7.2014 6:50

J36i69ř49í 67N48o18v85o80t75n35y 2108151613929

Proboha, není normální platit extra poplatek za dálnice a to kdekoliv. S tím bychom se neměli smířit a přijmout toto jako normu. Z provozu aut se odvádí peněz dost jinými daněmi . Ten ministr  by se měl stát obětí atentátu.Rv

+1/−5
8.7.2014 19:24

M43i22r68o40s55l16a62v 10Z11i59k55m58u42n21d 7889503454543

Nechápu co se EU nelíbí. EU prosazuje stejné podmínky pro všechny typy dopravy. Pokud dopravce  v železniční dopravě platí poplatek za použití železniční dopravní cesty, pak musí být analogický poplatek za použití dopravní cesty vybírán i od všech dopravců na silnici. Dopravcem je v tomto případě každý vlastník silničního vozidla, jak automobilu, tak motocyklu ... Německý postup je správný. Pokud je v tuzemsku vnitřní dluh na silnicích cca jeden bilion, pak se musí peníze získat tak, že všichni budou platit tzv. silniční daň, která by měla být nazvána poplatek za použití dopravní cesty a bude ho platit i cizinec ...

Kdo jede dálkovým busem, tak v ceně jízdenky platí "silniční daň" zaplacenou dopravcem, tudíž je správné, aby takovýto poplatek platil i vlastník osobního vozidla, dosud od silniční daně osvobozeného.

Ročně by se tak dalo získat nejméně 40 miliard na opravy a údržbu silnic ...

+2/−5
8.7.2014 18:27

J62i56ř83í 16K72o82c50u70r88e51k 6155894465308

A spotřební daň z paliva je prosím co? Já měl za to, že jde o zdanění ujetých kilometrů (dle rozežranosti každého vozidla). A těch 40 miliard se na spotřební dani (+ DPH ze spotřební daně) vybere ... víc než dvakrát. Jenom se ty peníze nevracejí do silnic ale je s nima ucpávána (doslova!) huba těm, kteří pracovat můžou, ale nechcou a nikdy tak nečinili. A kolikrát jsou to podporoví turisti - nastěhují se tam, kde dostanou nejvyšší dávky. V Kanadě z toho byl taky problém...

Proč kvůli tomu vymýšlet další šílený byrokratický aparát, který nejenom že bude něco stát, ale s nutností všelijakých registrací bude člověku znepříjemňovat život. Přitom nejednodušší řešení už tady máme. Ano "utíkají" z něj peníze za provoz elektromobilů, ale kolik tato ztráta dělá a jeslti se vůbec vyplatí kvůli této ztrátě zavádět nový úřad. Abychom neměli náklady 1000 Kč na vybrání 50Kč poplatku.

+3/−1
9.7.2014 1:52

M29i38r37o51s98l25a48v 60Z29i52k63m75u98n74d 7869203404183

Spotřební daň z PHM platí provozovatel lodní dopravy, provozovatel drážní dopravy, uživatel zahradního traktůrku, uživatel dřevorubecké pily, aniž by měli cokoli společného s pozemními komunikacemi.

Spotřební daň z PHM, stejně tak jako z alkoholu nebo tabákových výrobků je fiskální daň, z níž je financováno školství, kultura, policie apod.

Jestliže za vozidla podnikatelů se platí silniční daň, jsou tito vlastníci diskriminováni vůči vozidlům nepodnikatelů, kteří neplatí. Pak se ovšem jak platiči, tak neplatiči nemohou divit, že česká silniční síť je v bídném stavu. Za denní podíl roční dálniční známky (4,10 Kč) si na dálnici (jinde) nekoupíte ani kelímek vody bez bublinek ...

Vybrání tohoto poplatku je technicky  snadné, stačilo by jej spojit s placením ročního povinného ručení a kdo nebude mít na vozidle příslušnou známku, tak bude jasné, že nemá uzavřené pojistné ručení ... u cizinců lze stanovit, že mohou bez známky dojet akorát do první obce za státní hranicí, poplatkové známky mohou prodávat i automaty ...

0/0
9.7.2014 12:29

L15u56c22i59a26n 79P55a33p47a18z72i38a30n 5534897631805

To se řeší již poplatky za auto, spotřební daní i daní obecně. Není třeba dalších poplatků. Je to pak nepřehledná džungle.

0/0
9.7.2014 8:42

L77u59c16i38a81n 47P85a40p94a17z52i60a66n 5404137841855

Celý systém v EU je chybně nastaven. Silniční síť by měla být hrazena z daní a tudíž další dodatečné výběry by se již konat pro osobní auta neměla. Pokud by se snad dálnice měly platit, pak v rámci jednotné EU známky, protože kvůli několika km dálnic třeba do Vídně nebo do Karlových Varů z Německa pochopitelně nikdo nechce platit takové horentní sumy.

0/0
8.7.2014 18:11

J73a27n 69K62u83t79m21a48n 9924389240

Já bych to bral, jako impuls řešit dopravní síť, v rámci celé EU. Proč mít deset systému, když stačí jeden (přece jenom jsem všichni lidi), anebo každý za sebe, zrušit EU (jsem přece každý jiný) ;-)

0/0
8.7.2014 17:44

L56u97k41á47š 44B13r25a89n39d71e79j64s 2763635661161

S placením dálničních známek za jejich Autobahny i Autobahänlichestrassen problém nemám. Jen bych uvítal Maďarský systém známek bez nutnosti lepit co pořád něco na sklo, ale ten bych ostatně uvítal i u nás. Nápadu zpoplatnit vše ale příliš nerozumím - kamiony už platí za dálnice nyní, takže žádný nový problém s nimi nenastane, většina řidičů osobáků si těch 88,- EUR/rok či poměrnou část  klidně zaplatí, takže na "okresky" se přesune pár osobáků navíc, pokud vůbec...

0/−2
8.7.2014 17:18

K43a70r48e59l 85N77e18č92a74s 5243429410260

V USA se platí pomalu u každého mostku.Komfortní cestování halt něco stojí a 2 nebo 3 tisíce pro někoho,kdo jezdí do Němec pravidelně je adekvátní roční cena.Vzhledem k vybetonované planetě a přízračných kolon automobilů je každé zdražení těchto věcí jen přínosem.Sám jsem jezdil a jezdím po Evropě vlakem a je to příjemné.Automobilisté už jezdí pozvolna autem i na wc.I zdražení pohoných hmot pro soukromé učely není od věci.:-)

+1/−2
8.7.2014 17:10

J28i50ř44í 14K91o79c24u94r58e28k 6345974615438

V USA nemají spotřební daň z paliva ve výši  a celkové zdanění paliva 40-50 % z koncové ceny u pumpy. To je zásadní rozdíl.

+2/0
9.7.2014 1:56

J53a60n 90V85a26v28ř24í41č22e68k 2937195721864

A po Sněhurce bude následovat další,

o Volném pohybu osob a zboží v rámci EU.

+1/0
8.7.2014 15:05

M60i66l26o17s 15H67o42n21z44i25k 9639710256802

Doufám,že naše vláda bude reagovat a zpoplatní od roku 2016 všechny cesty pro cizince.!!!!!!

+1/0
8.7.2014 12:53

J73a12n 57P27a16v74e29l28k79a 3937551574161

To německé zpoplatnění je částečně právě reakce na to naše.

0/0
8.7.2014 13:40

J55a21n 27Z26a64j29a58c 2409545449402

Pro lidi, co tu protestujou a krici, jak by jim to vratili... Simvas, vy mate nejake pravo vyuzivat zdarma dalnice nebo i silnice ciziho statu? On ma nejaky cizi stat povinnost vam cokoli zdarma poskytovat?

Klasicka ceska zaprdenost, presvedceni o svych pravech a vyjimecnosti... a nenavist k Nemcum. Achjo.

+4/−5
8.7.2014 12:29
Foto

J63a26r16m12i90l58a 35Z69e51n85g19e39r 5190393443177

Ziji v Nemecku a jezdim nemeckym autem, takze me osobne by se to - podle planu - zrejme nedotklo, samozrejme rodice, kteri za mnou pravidelne jezdi, by museli koupit rocni znamku a museli za to platit jako kazdy jiny. Jsou toho jiz dva dny plne zpravy, Dobrindt si to ale zcela jiste predstavuje jako Hurvinek valku. Podle jeho planu by to Nemcum bylo ciste teoreticky jedno, platime takove dane, ze zu nas celkem nic moc nerozhodi, nemyslim si ale, ze okolnim osusedum se to bude libit. Brala bych vse s rezervou, protoze navrh zakona je jedna vec, jeho "projiti" Bundestagem je jina vec - a i pak budem mit na krku sousedy u Evropskeho soudu nebo jinde ... a tak si myslim, ze porekadlo "zadna polevka se  neji tak horka, jak se uvari" tentokrat bude platit dvojnasobne. :-/

0/−1
8.7.2014 10:59

I94v66a95n52a 46N55o52v52a69k77o86v91a 2942682569432

Taky neskacu radosti, mam dve decka s holandskou SPZ a k hranicim 10 km.

0/0
8.7.2014 13:36

V48l41a20d13a 83S69i91m20o51n68i48k 3759463813825

Pokud někoho zruinuje 88€ jako další náklad k autu, pak něco as není úplně v pořádku

+1/−1
8.7.2014 21:29

I18v68a62n62a 87N17o88v87a20k55o37v24a 2972632669222

Nezruinuje, jen je to na tech par kilometru parkrat do roka skoda penez.

0/0
8.7.2014 21:53

L18a46d76i29s15l54a73v 25S84o24k37o13l 1690192705692

Desetidenní to správní...

0/0
10.7.2014 6:53

L61a18d34i39s17l61a67v 55S38o84k82o88l 1840152355962

Spraví. T9...

0/0
10.7.2014 6:54

M43a31r71t56i40n 36R18ů91ž83i47č35k83a 9464791268509

zpoplatnění silnic bez nutnosti stavět brány na mýto a bez možnosti to objet - to je v základu celkem dobré

ono se část na silnice vybere za daň z pohoných hmot, ale pokud nakoupí řidič za hranicemi, tak to neošetří

+1/−1
8.7.2014 10:57

J93a29n 89S67t56e15h54l62i18k 9905457266681

Spíše je duležité zpoplatnit kamiony. Ty nejvíce ničí silnice. Někde jsem četl že jeden kamion je jako když projede 16000 osobáku!

+1/0
8.7.2014 10:38

J68i88ř86í 80K15o41c23u77r43e61k 6685334855148

Hmm, psát jste se naučil, to je vidět. Akorát nechápu, proč chcete "objevovat ameriku", kamiony jsou poplatněné už pár let. A stane se jenom jedna jediná věc: Dražší doprava se promítne do ceny zboží.

Ale pokud chcete firmy komplet vyhnat do Asie, prosím. Pořádným zpoplatněním dopravy zajitíte to, že doprava existovat přestane. Tedy zboží se od výrobce k zákazníkovi nedostane. Zakázaník nezaplatí a firma zkrachuje, lidi půjdou na dlažbu a jsem zvědavý z čeho pak budou "ekologické" "neziskovy" žít. Asi půjdou krást, protože k motyce se moc nemají. Leda tak po polpotovsku ke kalachu.

0/0
9.7.2014 1:33

J32i24n87d38ř87i90c62h 98Š27k58o30p52e79k 4235791200245

to je blbost. Pokud zdražím dopravu, bude logicky dražší zboží i z Ásie

0/0
9.7.2014 6:58

D66a48n13i95e65l 29S51y33r12o82v88ý 4354945139635

Tak doufám, že to z naší strany bude nastaveno recipročně. Každá kačka, která se vybere od cizinců bude pro naši silniční síť dobrá. Ovšem pouze pokud ji český úředník nepřepošle například do fondu na opravy vybydlených panelových domů našimi nepřizpůsobivými.

+2/0
8.7.2014 10:25

P33e89t66r 33B30a10u82e27r 9510205687449

Rakušáci se cítí být diskriminováni??? Ze všech národností potkávám v Německu Rakušáky nejmíň. A sám se cítím být Rakušákem diskriminován, když dám za krátkou rakoskou známku 8,5 €, pak za průjezd Brenneru dalších 8,5 € a všude mají max 130km/h. Rakušáci ať jdou do prčic... Platím českou dálniční známku, zaplatím i Německou. Němcům bych těch 90 - 100 € klidně dal. Ty dálnice a silnice za to stojí, ikdyž tam jsou taky stavby, kolony a omezení, občas a jen někde..

+3/0
8.7.2014 9:28

V10l91a61d12i62s76l22a65v 36A30d83a80m90e85c 2555988641668

Ale když už je ta EU a úředníci v Bruselu, tak proč nevymyslí třeba stejnou spotřební daň na palivo a mají peněz dostatek. Při ujetých 10 000km za rok a to není tak moc spálím kupříkladu 800 litrů paliva a ve spotřební daní odevzdám 12000 Kč. Tak co všichni špekulují o dálničních známkách a jiných platbách, stačí jen sjednoti toto.

0/0
8.7.2014 9:27

M94i63c34h39a84e56l 92C78h37a96r24v38á43t 9619658373892

A ten stát ty silnice finacuje z čeho? Z darů státních úředníků? Já si vždy myslel, že z daní, které musí (nejen)občané toho kterého státu zaplatit.:-/

+1/0
8.7.2014 9:09

J30i48ř15í 75K69r67a82m78p52l 4976804776306

zase ten objem motoru. Jestli jim jde o emise, tak rozdil mezi maloobjemovym velkoobjemovym motorem neni nijak velky. Je to jen podfuk na uredniky EU, ktery vyzaduji snizeni emisi. V realnem provozu spotrebuje a vyprodukuje maloobjemovy motor temer to same co vetsi motor.

Je to stejna blamaz jak bio paliva

+1/−1
8.7.2014 8:41

M45a25r31t87i84n 39R58ů53ž98i82č73k64a 9614821328749

vysvětlíš mi to?

velký motor má větší spotřebu a tím i více spalin ne?

+1/−3
8.7.2014 8:59

P63e56t90r 69B46a49u32e94r 9980225837809

Není pravda. Například s mým stylem jízdy v ubohé 1,2 TSI spálím víc benzínu než v 1,6 TDI. Objem je dnes naprosto nesmyslný ukazatel..

+1/0
8.7.2014 9:29

P40e14t77r 71B42a22u75e36r 9530135127219

Pochopitelně než nafty v 1,6 TDI :-)

0/0
8.7.2014 9:29

M37a16r55t82i53n 92R47ů92ž28i31č61k38a 9434371978499

takže poplatek za styl jízdy? :)

dobrý, ale radši to neříkej nahlas, aby se toho někdo nechytil

0/0
8.7.2014 9:53

P26e18t13r 13B97a54u74e37r 9490615887359

Jen jsem tím chtěl poukázat na to, že objem je zavádějící a nesměrodatný. V dnešní době určitě..

+1/−1
8.7.2014 10:19

M39a28r71t52i28n 83R24ů62ž95i38č57k15a 9934621298129

ale škodovka asi spálí méně než velký teréňák i kdyby jezdila brzda plyn

objem musí mít vliv ... a stáří také ... to je logický pohled ... 1.1 a dvoulitr msuí být poznat

je tu nějaký odborník, který by to vysvětlil

+2/−1
8.7.2014 10:54

P69e50t72r 91B94a66u32e49r 9150575457109

Pak se tedy nabízí otázka, kolik se vlastně bude platit například za 3.0 TDI, který v nových autech po dálnici jezdí i za cca 8,5 l/100km..

0/0
8.7.2014 11:12

J65o92s93e28f 63T28r30ö74g12l 8779242806416

Odborník nejsem, ale hlavní faktor spotřeby je určitě hmotnost auta.Volnoběžná spotřeba je u moderních motorů prakticky zanedbatelná (pokud nesrovnáváme osobák a dieslovou lokomotivu, ale právě ty 1,2 vers. 1,6 apod.)

0/0
9.7.2014 0:50

P68e91t20r 24K50o83v95a83ř34í63k 1561653319127

To není jako u nás - když v Německu vznikne nějaký návrh, má to hlavu a patu. Tento systém mi přijde dobrý a mělo by to tak být všude. Ač jsem zdánlivě jako řidič sám proti sobě, rád bych si připlatil za takový systém i u nás, který by znamenal odstranění kamionů z okresek.

+2/−3
8.7.2014 8:38

M89a23r24t16i27n 27R30ů68ž77i74č38k84a 9284591508879

to znamená, že bys na autě měl známku z každého státu v okolí (to by byl výhled? :) )

jako dostat velká auta z okresek by bylo super!

0/0
8.7.2014 9:02

P88a19v13e10l 84M52a80t64o18u73š21e46k 5180377718254

Platit za používání všech silnic by se mělo všude, bezplatné používání silnic trochu zavání tolik nenáviděným "komunismem" (který zrovna v této věci většině lidí vyhovuje). Když půjdu do obchodu nebo do restaurace, v ceně jistě budou zakalkulovány mj. jejich provozní náklady. Když vlezu do veřejného dopravního prostředku, bude v ceně jízdného opět zakalkulováno i použití dopravní cesty. Jen používání silnic je prakticky v plné výši dotováno státem. Přitom je to zboží jako každé jiné. Stále někde čtu, kolik musí stát dávat na provozování železniční dopravy, ale dočtu se někde, kolik tentýž stát cpe do silnic? Přitom i ten nejnáruživější motorista jich využívá prakticky jen zanedbatelné procento; zbytek dotuje ze svých daní, aniž by je využil. Když někdo "musí" jezdit po silnicích, ať si ten luxus platí ze svého. Ten, kdo ujede 5 km denně nebo týdně, platbu téměř nepocítí; když někdo musí hltat kilometry silnic i ve svém volném čase a nejezdí jich stovky za den, ať platí.

+2/−3
8.7.2014 8:26

V73l15a16d68i84s59l92a21v 63A93d63a34m95e90c 2425178931258

1) Právě jste na sebe prozradil, že jste silně pravicově zaměřen. 

2) Vy jste si nevšimnul, že každý řidič platí 15 Kč spotřební dani z benzínu že?

+2/0
8.7.2014 9:20

P59a56v80e78l 30M34a14t50o94u80š18e92k 5950617108324

Nevšiml, benzín takřka nekupuji a asi bych ani nepoznal, kam jde 15 Kč z jeho ceny. Pokud vy to víte, asi máte opravdu velmi dobrý ekonomický přehled. Gratuluji.

+1/−2
8.7.2014 9:25

V78l59a74d90i93s76l54a19v 45A59d56a89m31e11c 2785958861618

No vydíte jak jsem vás poučil, teď můžete být naprosto klídný.

0/0
8.7.2014 9:35

M55a92r93t48i11n 65R72ů13ž50i10č25k11a 9924411558459

au

+1/0
8.7.2014 9:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.