Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejen dálnice. Německo plánuje od roku 2016 zpoplatnit všechny cesty

Zahraniční řidiči osobních aut by měli od roku 2016 platit za využívání všech německých silnic. Roční známka by měla stát průměrně 88 eur, tedy kolem 2 400 korun. Konkrétní cena se bude lišit podle stáří vozu a objemu motoru. Na tiskové konferenci v Berlíně to v pondělí řekl ministr dopravy Alexander Dobrindt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I93v11o 13C45h50u16d46o93b77a 9610206551724

to budu platit i na kole?

0/0
12.7.2014 10:06

P83e82t71r 15M38i17c93h12a83l 2660534501192

Němce celkem chápu. Oni byli dosud jediní, kde osobní auta neplatila za dálnice. Ovšem chtít zpoplatnit všechny silnice je celkem uhozené (a pevně doufám, že to nenapadne Slovince s jejich zlodějskou cenou za týdenní dálniční známku). Na druhou stranu by bylo mnohem vhodnější sjednotit systém platby za dálnice v celé EU, aby pak člověk neměl zalepené celé přední okno známkami. Otázkou je cena. Možná úplně nejlepší a nespravedlivější řešení by bylo zvýšit spotřební daň z paliv o pevnou částku (dejme tomu o 5 CZK na litr) a tyto peníze odvádět přímo do nějakého dopravního fondu. Řidič osobního auta s nájezdem 10 tisíc km a spotřebou kolem 6 litrů by tak ročně zaplatil nějaké tři tisíce a mohl by využívat dálniční síť v celé EU bez nutnosti zalepit si okno.

.............

No jo, ale to by zase Slovinci brečeli, že jim turisti cestující k moři ojíždí dálnice a netankují u nich.

0/0
9.7.2014 13:55

J48a45n 33K96o73n80v73a88l73i22n47k29a 5370541381115

Za německé dálnice a silnice klidně budu platit, nejezdím tam často a desetidenní známka nebude za nějakou raketu. Jako diskriminační mi přijde to rozdělení podle objemu motoru a stáří. Proč bych měl se starším třílitrem platit víc než nějaký hejhula s novou fábkou s motorem z mixéru? To je diskriminační. Jako kdyby tlustí a staří lidé platili více při cestě autobusem.  A jako další blbost se mi jeví ten povyk z Rakouska a Holandska. 88 Eur není pro Rakušany či Holanďany zdaleka tolik jako pro nás. Shrnuto a podtrženo, vítám to, že Němci hájí své zájmy a doufám, že si je obhájí proti zvůli EU. RvEU

0/0
9.7.2014 8:47

L49u52c68i71a52n 83P58a25p76a82z46i94a94n 5204437591945

Podobně zpoplatňuje Rumunsko a Bulharsko. Do stejné ligy se chce nyní přidat i Německo. EU by měla rozhodnout, zda si takové separování přeje nebo ne, protože jsme občané EU a v rámci EU bychom se měli moci pohybovat bez dalších dodatečných poplatků. Zvláště v pohraničí to působí velmi rušivě... třeba na maďarsko-rumunské hranici, kdy maďarské auto ze sousední obce jede do sousední rumunské obce a už si má koupit povolení, že může jet po rumunské polní cestě. To samé chce udělat nyní Německo a nyní vidíme, že je to blbost na druhou. Proč EU od samého počátku toto nezarazilo, je to proti duchu všech dohod, na základě kterých má EU fungovat pro lidi. Odtržení EU od zájmu jeho obyvatel je čím dál markantnější a pak se nemůžeme divit, že občané EU mají vedení EU plné zuby. Změňme to! Proč dálnice nemají jednotnou EU  vinětu v rámci EU?

+1/0
9.7.2014 8:40

J40i66ř11í 70K79o87c38u81r82e19k 6695334855118

Často se říká, že úplně celý svět je zabetonovaný, dálnice ubírá obrovské plochy ... Tak i to spočítáme. Plánovaný stav je něco přes 1000 km. Šířka 4 pruhu je 27,5 m, zaokrouhlíme na 30 m a plochu pod mostem a nad tunelem budeme pro zjednodušení uvažovat jako "vybetonovanou".  Tedy plánovaná plocha všech dálnic je 30 km2, což vypadá jako úděsné číslo dokud se nedozvíme, že plocha ČR je 78 867 km2. Vyjádřeno v %: 0,38

Pro představu: Vypijte 0,38 litru - bez problému, že? Tak a teď ještě  99,62 litru aby vana byla prázná a tvrzení nahoře platilo.

Ano jistě milovníci polpotových teorií budou řvát že i metr silnice je příliš a celodřevěná motyka (aka zahnutý klacek) má být nejvyšší technologií, abychom neubližovali při těžbě železa na motyku kovovou a nepálil stromy pro dřevěné uhlí k jejímu vykování. Ovšem jestli za to stojí povraždit asi 3 miliony obyvatel ČR během jediné zimy, což by byl velmi nejistý následek?

+1/0
9.7.2014 2:11

L62a65d11i43s24l83a77v 65S63o85k17o29l 1890432785922

Chyba v řádu. Kdyby to bylo 0,38% tak bych řval.

0/0
10.7.2014 6:50

J63i78ř87í 33N95o87v36o40t68n64y 2398891693749

Proboha, není normální platit extra poplatek za dálnice a to kdekoliv. S tím bychom se neměli smířit a přijmout toto jako normu. Z provozu aut se odvádí peněz dost jinými daněmi . Ten ministr  by se měl stát obětí atentátu.Rv

+1/−5
8.7.2014 19:24

M87i90r90o81s83l39a93v 75Z29i74k26m74u13n24d 7629603974933

Nechápu co se EU nelíbí. EU prosazuje stejné podmínky pro všechny typy dopravy. Pokud dopravce  v železniční dopravě platí poplatek za použití železniční dopravní cesty, pak musí být analogický poplatek za použití dopravní cesty vybírán i od všech dopravců na silnici. Dopravcem je v tomto případě každý vlastník silničního vozidla, jak automobilu, tak motocyklu ... Německý postup je správný. Pokud je v tuzemsku vnitřní dluh na silnicích cca jeden bilion, pak se musí peníze získat tak, že všichni budou platit tzv. silniční daň, která by měla být nazvána poplatek za použití dopravní cesty a bude ho platit i cizinec ...

Kdo jede dálkovým busem, tak v ceně jízdenky platí "silniční daň" zaplacenou dopravcem, tudíž je správné, aby takovýto poplatek platil i vlastník osobního vozidla, dosud od silniční daně osvobozeného.

Ročně by se tak dalo získat nejméně 40 miliard na opravy a údržbu silnic ...

+2/−5
8.7.2014 18:27

J12i88ř55í 90K45o61c14u73r38e70k 6745594545878

A spotřební daň z paliva je prosím co? Já měl za to, že jde o zdanění ujetých kilometrů (dle rozežranosti každého vozidla). A těch 40 miliard se na spotřební dani (+ DPH ze spotřební daně) vybere ... víc než dvakrát. Jenom se ty peníze nevracejí do silnic ale je s nima ucpávána (doslova!) huba těm, kteří pracovat můžou, ale nechcou a nikdy tak nečinili. A kolikrát jsou to podporoví turisti - nastěhují se tam, kde dostanou nejvyšší dávky. V Kanadě z toho byl taky problém...

Proč kvůli tomu vymýšlet další šílený byrokratický aparát, který nejenom že bude něco stát, ale s nutností všelijakých registrací bude člověku znepříjemňovat život. Přitom nejednodušší řešení už tady máme. Ano "utíkají" z něj peníze za provoz elektromobilů, ale kolik tato ztráta dělá a jeslti se vůbec vyplatí kvůli této ztrátě zavádět nový úřad. Abychom neměli náklady 1000 Kč na vybrání 50Kč poplatku.

+3/−1
9.7.2014 1:52

M94i88r96o25s37l17a59v 48Z98i87k59m22u17n31d 7849213764183

Spotřební daň z PHM platí provozovatel lodní dopravy, provozovatel drážní dopravy, uživatel zahradního traktůrku, uživatel dřevorubecké pily, aniž by měli cokoli společného s pozemními komunikacemi.

Spotřební daň z PHM, stejně tak jako z alkoholu nebo tabákových výrobků je fiskální daň, z níž je financováno školství, kultura, policie apod.

Jestliže za vozidla podnikatelů se platí silniční daň, jsou tito vlastníci diskriminováni vůči vozidlům nepodnikatelů, kteří neplatí. Pak se ovšem jak platiči, tak neplatiči nemohou divit, že česká silniční síť je v bídném stavu. Za denní podíl roční dálniční známky (4,10 Kč) si na dálnici (jinde) nekoupíte ani kelímek vody bez bublinek ...

Vybrání tohoto poplatku je technicky  snadné, stačilo by jej spojit s placením ročního povinného ručení a kdo nebude mít na vozidle příslušnou známku, tak bude jasné, že nemá uzavřené pojistné ručení ... u cizinců lze stanovit, že mohou bez známky dojet akorát do první obce za státní hranicí, poplatkové známky mohou prodávat i automaty ...

0/0
9.7.2014 12:29

L66u44c86i80a29n 96P54a38p77a19z10i33a10n 5684307371785

To se řeší již poplatky za auto, spotřební daní i daní obecně. Není třeba dalších poplatků. Je to pak nepřehledná džungle.

0/0
9.7.2014 8:42

L23u26c47i32a89n 44P63a88p66a40z33i54a82n 5884267921665

Celý systém v EU je chybně nastaven. Silniční síť by měla být hrazena z daní a tudíž další dodatečné výběry by se již konat pro osobní auta neměla. Pokud by se snad dálnice měly platit, pak v rámci jednotné EU známky, protože kvůli několika km dálnic třeba do Vídně nebo do Karlových Varů z Německa pochopitelně nikdo nechce platit takové horentní sumy.

0/0
8.7.2014 18:11

J92a19n 11K24u68t98m70a98n 9394499480

Já bych to bral, jako impuls řešit dopravní síť, v rámci celé EU. Proč mít deset systému, když stačí jeden (přece jenom jsem všichni lidi), anebo každý za sebe, zrušit EU (jsem přece každý jiný) ;-)

0/0
8.7.2014 17:44

L74u86k89á91š 78B52r70a93n39d84e75j10s 2323905611661

S placením dálničních známek za jejich Autobahny i Autobahänlichestrassen problém nemám. Jen bych uvítal Maďarský systém známek bez nutnosti lepit co pořád něco na sklo, ale ten bych ostatně uvítal i u nás. Nápadu zpoplatnit vše ale příliš nerozumím - kamiony už platí za dálnice nyní, takže žádný nový problém s nimi nenastane, většina řidičů osobáků si těch 88,- EUR/rok či poměrnou část  klidně zaplatí, takže na "okresky" se přesune pár osobáků navíc, pokud vůbec...

0/−2
8.7.2014 17:18

K31a83r93e30l 83N39e43č75a20s 5353639530270

V USA se platí pomalu u každého mostku.Komfortní cestování halt něco stojí a 2 nebo 3 tisíce pro někoho,kdo jezdí do Němec pravidelně je adekvátní roční cena.Vzhledem k vybetonované planetě a přízračných kolon automobilů je každé zdražení těchto věcí jen přínosem.Sám jsem jezdil a jezdím po Evropě vlakem a je to příjemné.Automobilisté už jezdí pozvolna autem i na wc.I zdražení pohoných hmot pro soukromé učely není od věci.:-)

+1/−2
8.7.2014 17:10

J76i33ř59í 94K25o24c79u49r40e74k 6405284315638

V USA nemají spotřební daň z paliva ve výši  a celkové zdanění paliva 40-50 % z koncové ceny u pumpy. To je zásadní rozdíl.

+2/0
9.7.2014 1:56

J80a26n 19V77a33v17ř42í48č24e44k 2297635441524

A po Sněhurce bude následovat další,

o Volném pohybu osob a zboží v rámci EU.

+1/0
8.7.2014 15:05

M24i80l52o87s 26H76o62n61z26i15k 9179750806262

Doufám,že naše vláda bude reagovat a zpoplatní od roku 2016 všechny cesty pro cizince.!!!!!!

+1/0
8.7.2014 12:53

J89a19n 63P11a61v75e61l59k11a 3577401464831

To německé zpoplatnění je částečně právě reakce na to naše.

0/0
8.7.2014 13:40

J37a18n 24Z74a60j78a36c 2359585319512

Pro lidi, co tu protestujou a krici, jak by jim to vratili... Simvas, vy mate nejake pravo vyuzivat zdarma dalnice nebo i silnice ciziho statu? On ma nejaky cizi stat povinnost vam cokoli zdarma poskytovat?

Klasicka ceska zaprdenost, presvedceni o svych pravech a vyjimecnosti... a nenavist k Nemcum. Achjo.

+4/−5
8.7.2014 12:29
Foto

J11a53r11m28i98l14a 69Z56e36n25g57e15r 5790273123687

Ziji v Nemecku a jezdim nemeckym autem, takze me osobne by se to - podle planu - zrejme nedotklo, samozrejme rodice, kteri za mnou pravidelne jezdi, by museli koupit rocni znamku a museli za to platit jako kazdy jiny. Jsou toho jiz dva dny plne zpravy, Dobrindt si to ale zcela jiste predstavuje jako Hurvinek valku. Podle jeho planu by to Nemcum bylo ciste teoreticky jedno, platime takove dane, ze zu nas celkem nic moc nerozhodi, nemyslim si ale, ze okolnim osusedum se to bude libit. Brala bych vse s rezervou, protoze navrh zakona je jedna vec, jeho "projiti" Bundestagem je jina vec - a i pak budem mit na krku sousedy u Evropskeho soudu nebo jinde ... a tak si myslim, ze porekadlo "zadna polevka se  neji tak horka, jak se uvari" tentokrat bude platit dvojnasobne. :-/

0/−1
8.7.2014 10:59

I90v63a79n94a 56N79o92v34a52k12o39v56a 2962532909412

Taky neskacu radosti, mam dve decka s holandskou SPZ a k hranicim 10 km.

0/0
8.7.2014 13:36

V86l21a10d18a 74S42i59m96o86n83i20k 3679793133435

Pokud někoho zruinuje 88€ jako další náklad k autu, pak něco as není úplně v pořádku

+1/−1
8.7.2014 21:29

I56v58a20n45a 70N78o36v94a31k60o75v75a 2962732239582

Nezruinuje, jen je to na tech par kilometru parkrat do roka skoda penez.

0/0
8.7.2014 21:53

L81a34d26i28s68l27a93v 92S57o14k81o18l 1710692345542

Desetidenní to správní...

0/0
10.7.2014 6:53

L49a67d81i97s85l18a29v 61S60o26k77o56l 1970662615322

Spraví. T9...

0/0
10.7.2014 6:54

M73a34r37t42i62n 84R74ů39ž63i26č86k65a 9954271338609

zpoplatnění silnic bez nutnosti stavět brány na mýto a bez možnosti to objet - to je v základu celkem dobré

ono se část na silnice vybere za daň z pohoných hmot, ale pokud nakoupí řidič za hranicemi, tak to neošetří

+1/−1
8.7.2014 10:57

J35a31n 36S39t91e24h72l72i15k 9645667516481

Spíše je duležité zpoplatnit kamiony. Ty nejvíce ničí silnice. Někde jsem četl že jeden kamion je jako když projede 16000 osobáku!

+1/0
8.7.2014 10:38

J46i94ř90í 51K58o44c46u41r90e90k 6635924525438

Hmm, psát jste se naučil, to je vidět. Akorát nechápu, proč chcete "objevovat ameriku", kamiony jsou poplatněné už pár let. A stane se jenom jedna jediná věc: Dražší doprava se promítne do ceny zboží.

Ale pokud chcete firmy komplet vyhnat do Asie, prosím. Pořádným zpoplatněním dopravy zajitíte to, že doprava existovat přestane. Tedy zboží se od výrobce k zákazníkovi nedostane. Zakázaník nezaplatí a firma zkrachuje, lidi půjdou na dlažbu a jsem zvědavý z čeho pak budou "ekologické" "neziskovy" žít. Asi půjdou krást, protože k motyce se moc nemají. Leda tak po polpotovsku ke kalachu.

0/0
9.7.2014 1:33

J68i30n62d64ř42i92c26h 31Š76k40o32p40e58k 4615641370975

to je blbost. Pokud zdražím dopravu, bude logicky dražší zboží i z Ásie

0/0
9.7.2014 6:58

D27a32n89i27e31l 95S23y47r82o85v29ý 4434395719455

Tak doufám, že to z naší strany bude nastaveno recipročně. Každá kačka, která se vybere od cizinců bude pro naši silniční síť dobrá. Ovšem pouze pokud ji český úředník nepřepošle například do fondu na opravy vybydlených panelových domů našimi nepřizpůsobivými.

+2/0
8.7.2014 10:25

P48e79t13r 52B51a98u34e58r 9310255287599

Rakušáci se cítí být diskriminováni??? Ze všech národností potkávám v Německu Rakušáky nejmíň. A sám se cítím být Rakušákem diskriminován, když dám za krátkou rakoskou známku 8,5 €, pak za průjezd Brenneru dalších 8,5 € a všude mají max 130km/h. Rakušáci ať jdou do prčic... Platím českou dálniční známku, zaplatím i Německou. Němcům bych těch 90 - 100 € klidně dal. Ty dálnice a silnice za to stojí, ikdyž tam jsou taky stavby, kolony a omezení, občas a jen někde..

+3/0
8.7.2014 9:28

V29l28a84d84i76s63l92a45v 69A61d26a47m33e48c 2275588161968

Ale když už je ta EU a úředníci v Bruselu, tak proč nevymyslí třeba stejnou spotřební daň na palivo a mají peněz dostatek. Při ujetých 10 000km za rok a to není tak moc spálím kupříkladu 800 litrů paliva a ve spotřební daní odevzdám 12000 Kč. Tak co všichni špekulují o dálničních známkách a jiných platbách, stačí jen sjednoti toto.

0/0
8.7.2014 9:27

M86i46c67h85a90e78l 57C21h84a97r92v73á67t 9129138463932

A ten stát ty silnice finacuje z čeho? Z darů státních úředníků? Já si vždy myslel, že z daní, které musí (nejen)občané toho kterého státu zaplatit.:-/

+1/0
8.7.2014 9:09

J28i97ř10í 52K79r45a36m75p86l 4636654286136

zase ten objem motoru. Jestli jim jde o emise, tak rozdil mezi maloobjemovym velkoobjemovym motorem neni nijak velky. Je to jen podfuk na uredniky EU, ktery vyzaduji snizeni emisi. V realnem provozu spotrebuje a vyprodukuje maloobjemovy motor temer to same co vetsi motor.

Je to stejna blamaz jak bio paliva

+1/−1
8.7.2014 8:41

M81a74r51t34i38n 80R91ů42ž36i15č37k64a 9774931528959

vysvětlíš mi to?

velký motor má větší spotřebu a tím i více spalin ne?

+1/−3
8.7.2014 8:59

P92e24t43r 86B54a97u60e15r 9530165117419

Není pravda. Například s mým stylem jízdy v ubohé 1,2 TSI spálím víc benzínu než v 1,6 TDI. Objem je dnes naprosto nesmyslný ukazatel..

+1/0
8.7.2014 9:29

P20e14t24r 90B92a81u26e28r 9310435737319

Pochopitelně než nafty v 1,6 TDI :-)

0/0
8.7.2014 9:29

M53a60r91t91i72n 87R11ů50ž83i79č93k49a 9314411588839

takže poplatek za styl jízdy? :)

dobrý, ale radši to neříkej nahlas, aby se toho někdo nechytil

0/0
8.7.2014 9:53

P23e45t79r 31B79a60u32e31r 9900455707959

Jen jsem tím chtěl poukázat na to, že objem je zavádějící a nesměrodatný. V dnešní době určitě..

+1/−1
8.7.2014 10:19

M77a33r73t59i50n 21R42ů92ž15i67č42k65a 9154591568409

ale škodovka asi spálí méně než velký teréňák i kdyby jezdila brzda plyn

objem musí mít vliv ... a stáří také ... to je logický pohled ... 1.1 a dvoulitr msuí být poznat

je tu nějaký odborník, který by to vysvětlil

+2/−1
8.7.2014 10:54

P20e74t68r 60B33a41u14e84r 9620515517919

Pak se tedy nabízí otázka, kolik se vlastně bude platit například za 3.0 TDI, který v nových autech po dálnici jezdí i za cca 8,5 l/100km..

0/0
8.7.2014 11:12

J37o69s11e37f 26T15r71ö59g15l 8439982196976

Odborník nejsem, ale hlavní faktor spotřeby je určitě hmotnost auta.Volnoběžná spotřeba je u moderních motorů prakticky zanedbatelná (pokud nesrovnáváme osobák a dieslovou lokomotivu, ale právě ty 1,2 vers. 1,6 apod.)

0/0
9.7.2014 0:50

P64e77t54r 13K23o25v29a13ř91í21k 1251753209727

To není jako u nás - když v Německu vznikne nějaký návrh, má to hlavu a patu. Tento systém mi přijde dobrý a mělo by to tak být všude. Ač jsem zdánlivě jako řidič sám proti sobě, rád bych si připlatil za takový systém i u nás, který by znamenal odstranění kamionů z okresek.

+2/−3
8.7.2014 8:38

M46a29r88t95i97n 69R49ů64ž45i66č14k49a 9104861968359

to znamená, že bys na autě měl známku z každého státu v okolí (to by byl výhled? :) )

jako dostat velká auta z okresek by bylo super!

0/0
8.7.2014 9:02

P75a74v58e62l 67M63a58t81o49u36š31e88k 5450577848604

Platit za používání všech silnic by se mělo všude, bezplatné používání silnic trochu zavání tolik nenáviděným "komunismem" (který zrovna v této věci většině lidí vyhovuje). Když půjdu do obchodu nebo do restaurace, v ceně jistě budou zakalkulovány mj. jejich provozní náklady. Když vlezu do veřejného dopravního prostředku, bude v ceně jízdného opět zakalkulováno i použití dopravní cesty. Jen používání silnic je prakticky v plné výši dotováno státem. Přitom je to zboží jako každé jiné. Stále někde čtu, kolik musí stát dávat na provozování železniční dopravy, ale dočtu se někde, kolik tentýž stát cpe do silnic? Přitom i ten nejnáruživější motorista jich využívá prakticky jen zanedbatelné procento; zbytek dotuje ze svých daní, aniž by je využil. Když někdo "musí" jezdit po silnicích, ať si ten luxus platí ze svého. Ten, kdo ujede 5 km denně nebo týdně, platbu téměř nepocítí; když někdo musí hltat kilometry silnic i ve svém volném čase a nejezdí jich stovky za den, ať platí.

+2/−3
8.7.2014 8:26

V16l42a35d39i26s47l11a49v 57A10d42a87m97e72c 2255428151668

1) Právě jste na sebe prozradil, že jste silně pravicově zaměřen. 

2) Vy jste si nevšimnul, že každý řidič platí 15 Kč spotřební dani z benzínu že?

+2/0
8.7.2014 9:20

P45a49v26e56l 14M81a70t16o56u70š47e60k 5290867808534

Nevšiml, benzín takřka nekupuji a asi bych ani nepoznal, kam jde 15 Kč z jeho ceny. Pokud vy to víte, asi máte opravdu velmi dobrý ekonomický přehled. Gratuluji.

+1/−2
8.7.2014 9:25

V43l67a60d67i18s38l73a19v 15A67d30a69m82e75c 2205888821778

No vydíte jak jsem vás poučil, teď můžete být naprosto klídný.

0/0
8.7.2014 9:35

M22a44r43t58i37n 52R68ů19ž89i39č11k95a 9804551178549

au

+1/0
8.7.2014 9:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.