Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejen dálnice. Německo plánuje od roku 2016 zpoplatnit všechny cesty

Zahraniční řidiči osobních aut by měli od roku 2016 platit za využívání všech německých silnic. Roční známka by měla stát průměrně 88 eur, tedy kolem 2 400 korun. Konkrétní cena se bude lišit podle stáří vozu a objemu motoru. Na tiskové konferenci v Berlíně to v pondělí řekl ministr dopravy Alexander Dobrindt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I92v74o 76C42h48u96d10o72b18a 9800576941284

to budu platit i na kole?

0/0
12.7.2014 10:06

P50e52t70r 29M81i57c56h94a73l 2860954161632

Němce celkem chápu. Oni byli dosud jediní, kde osobní auta neplatila za dálnice. Ovšem chtít zpoplatnit všechny silnice je celkem uhozené (a pevně doufám, že to nenapadne Slovince s jejich zlodějskou cenou za týdenní dálniční známku). Na druhou stranu by bylo mnohem vhodnější sjednotit systém platby za dálnice v celé EU, aby pak člověk neměl zalepené celé přední okno známkami. Otázkou je cena. Možná úplně nejlepší a nespravedlivější řešení by bylo zvýšit spotřební daň z paliv o pevnou částku (dejme tomu o 5 CZK na litr) a tyto peníze odvádět přímo do nějakého dopravního fondu. Řidič osobního auta s nájezdem 10 tisíc km a spotřebou kolem 6 litrů by tak ročně zaplatil nějaké tři tisíce a mohl by využívat dálniční síť v celé EU bez nutnosti zalepit si okno.

.............

No jo, ale to by zase Slovinci brečeli, že jim turisti cestující k moři ojíždí dálnice a netankují u nich.

0/0
9.7.2014 13:55

J80a58n 17K20o65n16v90a20l87i56n42k86a 5890141381535

Za německé dálnice a silnice klidně budu platit, nejezdím tam často a desetidenní známka nebude za nějakou raketu. Jako diskriminační mi přijde to rozdělení podle objemu motoru a stáří. Proč bych měl se starším třílitrem platit víc než nějaký hejhula s novou fábkou s motorem z mixéru? To je diskriminační. Jako kdyby tlustí a staří lidé platili více při cestě autobusem.  A jako další blbost se mi jeví ten povyk z Rakouska a Holandska. 88 Eur není pro Rakušany či Holanďany zdaleka tolik jako pro nás. Shrnuto a podtrženo, vítám to, že Němci hájí své zájmy a doufám, že si je obhájí proti zvůli EU. RvEU

0/0
9.7.2014 8:47

L14u89c93i35a66n 64P88a73p77a58z29i87a80n 5354837681765

Podobně zpoplatňuje Rumunsko a Bulharsko. Do stejné ligy se chce nyní přidat i Německo. EU by měla rozhodnout, zda si takové separování přeje nebo ne, protože jsme občané EU a v rámci EU bychom se měli moci pohybovat bez dalších dodatečných poplatků. Zvláště v pohraničí to působí velmi rušivě... třeba na maďarsko-rumunské hranici, kdy maďarské auto ze sousední obce jede do sousední rumunské obce a už si má koupit povolení, že může jet po rumunské polní cestě. To samé chce udělat nyní Německo a nyní vidíme, že je to blbost na druhou. Proč EU od samého počátku toto nezarazilo, je to proti duchu všech dohod, na základě kterých má EU fungovat pro lidi. Odtržení EU od zájmu jeho obyvatel je čím dál markantnější a pak se nemůžeme divit, že občané EU mají vedení EU plné zuby. Změňme to! Proč dálnice nemají jednotnou EU  vinětu v rámci EU?

+1/0
9.7.2014 8:40

J82i36ř32í 50K83o61c43u61r60e40k 6355244695148

Často se říká, že úplně celý svět je zabetonovaný, dálnice ubírá obrovské plochy ... Tak i to spočítáme. Plánovaný stav je něco přes 1000 km. Šířka 4 pruhu je 27,5 m, zaokrouhlíme na 30 m a plochu pod mostem a nad tunelem budeme pro zjednodušení uvažovat jako "vybetonovanou".  Tedy plánovaná plocha všech dálnic je 30 km2, což vypadá jako úděsné číslo dokud se nedozvíme, že plocha ČR je 78 867 km2. Vyjádřeno v %: 0,38

Pro představu: Vypijte 0,38 litru - bez problému, že? Tak a teď ještě  99,62 litru aby vana byla prázná a tvrzení nahoře platilo.

Ano jistě milovníci polpotových teorií budou řvát že i metr silnice je příliš a celodřevěná motyka (aka zahnutý klacek) má být nejvyšší technologií, abychom neubližovali při těžbě železa na motyku kovovou a nepálil stromy pro dřevěné uhlí k jejímu vykování. Ovšem jestli za to stojí povraždit asi 3 miliony obyvatel ČR během jediné zimy, což by byl velmi nejistý následek?

+1/0
9.7.2014 2:11

L68a57d52i12s73l43a96v 32S25o68k42o42l 1170862125382

Chyba v řádu. Kdyby to bylo 0,38% tak bych řval.

0/0
10.7.2014 6:50

J61i72ř72í 20N17o76v15o12t30n37y 2598721153339

Proboha, není normální platit extra poplatek za dálnice a to kdekoliv. S tím bychom se neměli smířit a přijmout toto jako normu. Z provozu aut se odvádí peněz dost jinými daněmi . Ten ministr  by se měl stát obětí atentátu.Rv

+1/−5
8.7.2014 19:24

M63i59r18o53s59l39a38v 33Z20i34k78m59u21n62d 7189513544563

Nechápu co se EU nelíbí. EU prosazuje stejné podmínky pro všechny typy dopravy. Pokud dopravce  v železniční dopravě platí poplatek za použití železniční dopravní cesty, pak musí být analogický poplatek za použití dopravní cesty vybírán i od všech dopravců na silnici. Dopravcem je v tomto případě každý vlastník silničního vozidla, jak automobilu, tak motocyklu ... Německý postup je správný. Pokud je v tuzemsku vnitřní dluh na silnicích cca jeden bilion, pak se musí peníze získat tak, že všichni budou platit tzv. silniční daň, která by měla být nazvána poplatek za použití dopravní cesty a bude ho platit i cizinec ...

Kdo jede dálkovým busem, tak v ceně jízdenky platí "silniční daň" zaplacenou dopravcem, tudíž je správné, aby takovýto poplatek platil i vlastník osobního vozidla, dosud od silniční daně osvobozeného.

Ročně by se tak dalo získat nejméně 40 miliard na opravy a údržbu silnic ...

+2/−5
8.7.2014 18:27

J59i31ř78í 62K50o58c96u90r52e49k 6815454835338

A spotřební daň z paliva je prosím co? Já měl za to, že jde o zdanění ujetých kilometrů (dle rozežranosti každého vozidla). A těch 40 miliard se na spotřební dani (+ DPH ze spotřební daně) vybere ... víc než dvakrát. Jenom se ty peníze nevracejí do silnic ale je s nima ucpávána (doslova!) huba těm, kteří pracovat můžou, ale nechcou a nikdy tak nečinili. A kolikrát jsou to podporoví turisti - nastěhují se tam, kde dostanou nejvyšší dávky. V Kanadě z toho byl taky problém...

Proč kvůli tomu vymýšlet další šílený byrokratický aparát, který nejenom že bude něco stát, ale s nutností všelijakých registrací bude člověku znepříjemňovat život. Přitom nejednodušší řešení už tady máme. Ano "utíkají" z něj peníze za provoz elektromobilů, ale kolik tato ztráta dělá a jeslti se vůbec vyplatí kvůli této ztrátě zavádět nový úřad. Abychom neměli náklady 1000 Kč na vybrání 50Kč poplatku.

+3/−1
9.7.2014 1:52

M26i90r15o81s33l62a36v 71Z10i38k61m48u41n56d 7659513924783

Spotřební daň z PHM platí provozovatel lodní dopravy, provozovatel drážní dopravy, uživatel zahradního traktůrku, uživatel dřevorubecké pily, aniž by měli cokoli společného s pozemními komunikacemi.

Spotřební daň z PHM, stejně tak jako z alkoholu nebo tabákových výrobků je fiskální daň, z níž je financováno školství, kultura, policie apod.

Jestliže za vozidla podnikatelů se platí silniční daň, jsou tito vlastníci diskriminováni vůči vozidlům nepodnikatelů, kteří neplatí. Pak se ovšem jak platiči, tak neplatiči nemohou divit, že česká silniční síť je v bídném stavu. Za denní podíl roční dálniční známky (4,10 Kč) si na dálnici (jinde) nekoupíte ani kelímek vody bez bublinek ...

Vybrání tohoto poplatku je technicky  snadné, stačilo by jej spojit s placením ročního povinného ručení a kdo nebude mít na vozidle příslušnou známku, tak bude jasné, že nemá uzavřené pojistné ručení ... u cizinců lze stanovit, že mohou bez známky dojet akorát do první obce za státní hranicí, poplatkové známky mohou prodávat i automaty ...

0/0
9.7.2014 12:29

L81u12c23i82a54n 10P18a59p55a67z86i87a51n 5734507541425

To se řeší již poplatky za auto, spotřební daní i daní obecně. Není třeba dalších poplatků. Je to pak nepřehledná džungle.

0/0
9.7.2014 8:42

L29u57c35i27a91n 30P86a31p49a10z12i27a50n 5354107551135

Celý systém v EU je chybně nastaven. Silniční síť by měla být hrazena z daní a tudíž další dodatečné výběry by se již konat pro osobní auta neměla. Pokud by se snad dálnice měly platit, pak v rámci jednotné EU známky, protože kvůli několika km dálnic třeba do Vídně nebo do Karlových Varů z Německa pochopitelně nikdo nechce platit takové horentní sumy.

0/0
8.7.2014 18:11

J62a81n 20K43u46t15m72a73n 9164689840

Já bych to bral, jako impuls řešit dopravní síť, v rámci celé EU. Proč mít deset systému, když stačí jeden (přece jenom jsem všichni lidi), anebo každý za sebe, zrušit EU (jsem přece každý jiný) ;-)

0/0
8.7.2014 17:44

L22u86k87á96š 85B23r46a93n67d60e89j81s 2363615141101

S placením dálničních známek za jejich Autobahny i Autobahänlichestrassen problém nemám. Jen bych uvítal Maďarský systém známek bez nutnosti lepit co pořád něco na sklo, ale ten bych ostatně uvítal i u nás. Nápadu zpoplatnit vše ale příliš nerozumím - kamiony už platí za dálnice nyní, takže žádný nový problém s nimi nenastane, většina řidičů osobáků si těch 88,- EUR/rok či poměrnou část  klidně zaplatí, takže na "okresky" se přesune pár osobáků navíc, pokud vůbec...

0/−2
8.7.2014 17:18

K16a41r15e42l 85N41e48č21a68s 5443989810510

V USA se platí pomalu u každého mostku.Komfortní cestování halt něco stojí a 2 nebo 3 tisíce pro někoho,kdo jezdí do Němec pravidelně je adekvátní roční cena.Vzhledem k vybetonované planetě a přízračných kolon automobilů je každé zdražení těchto věcí jen přínosem.Sám jsem jezdil a jezdím po Evropě vlakem a je to příjemné.Automobilisté už jezdí pozvolna autem i na wc.I zdražení pohoných hmot pro soukromé učely není od věci.:-)

+1/−2
8.7.2014 17:10

J61i53ř84í 61K11o18c62u22r14e41k 6375874165878

V USA nemají spotřební daň z paliva ve výši  a celkové zdanění paliva 40-50 % z koncové ceny u pumpy. To je zásadní rozdíl.

+2/0
9.7.2014 1:56

J51a72n 10V82a80v41ř14í66č41e11k 2357975801474

A po Sněhurce bude následovat další,

o Volném pohybu osob a zboží v rámci EU.

+1/0
8.7.2014 15:05

M76i38l50o23s 63H51o15n16z15i29k 9349530506862

Doufám,že naše vláda bude reagovat a zpoplatní od roku 2016 všechny cesty pro cizince.!!!!!!

+1/0
8.7.2014 12:53

J11a10n 77P53a79v52e95l47k67a 3607281504471

To německé zpoplatnění je částečně právě reakce na to naše.

0/0
8.7.2014 13:40

J94a22n 82Z35a13j37a24c 2459755899232

Pro lidi, co tu protestujou a krici, jak by jim to vratili... Simvas, vy mate nejake pravo vyuzivat zdarma dalnice nebo i silnice ciziho statu? On ma nejaky cizi stat povinnost vam cokoli zdarma poskytovat?

Klasicka ceska zaprdenost, presvedceni o svych pravech a vyjimecnosti... a nenavist k Nemcum. Achjo.

+4/−5
8.7.2014 12:29
Foto

J34a63r82m44i66l79a 57Z37e90n26g64e40r 5330813273377

Ziji v Nemecku a jezdim nemeckym autem, takze me osobne by se to - podle planu - zrejme nedotklo, samozrejme rodice, kteri za mnou pravidelne jezdi, by museli koupit rocni znamku a museli za to platit jako kazdy jiny. Jsou toho jiz dva dny plne zpravy, Dobrindt si to ale zcela jiste predstavuje jako Hurvinek valku. Podle jeho planu by to Nemcum bylo ciste teoreticky jedno, platime takove dane, ze zu nas celkem nic moc nerozhodi, nemyslim si ale, ze okolnim osusedum se to bude libit. Brala bych vse s rezervou, protoze navrh zakona je jedna vec, jeho "projiti" Bundestagem je jina vec - a i pak budem mit na krku sousedy u Evropskeho soudu nebo jinde ... a tak si myslim, ze porekadlo "zadna polevka se  neji tak horka, jak se uvari" tentokrat bude platit dvojnasobne. :-/

0/−1
8.7.2014 10:59

I51v38a69n89a 94N23o14v19a93k31o93v31a 7250352519353

Taky neskacu radosti, mam dve decka s holandskou SPZ a k hranicim 10 km.

0/0
8.7.2014 13:36

V20l63a29d26a 69S60i80m87o12n90i59k 3309393803585

Pokud někoho zruinuje 88€ jako další náklad k autu, pak něco as není úplně v pořádku

+1/−1
8.7.2014 21:29

I53v84a10n72a 17N15o98v28a20k59o72v50a 7450852359213

Nezruinuje, jen je to na tech par kilometru parkrat do roka skoda penez.

0/0
8.7.2014 21:53

L64a74d39i29s68l62a11v 67S89o57k81o86l 1140632835792

Desetidenní to správní...

0/0
10.7.2014 6:53

L22a71d50i46s25l62a44v 30S20o45k18o66l 1960192445122

Spraví. T9...

0/0
10.7.2014 6:54

M75a78r93t54i10n 60R89ů90ž83i42č81k58a 9324221248569

zpoplatnění silnic bez nutnosti stavět brány na mýto a bez možnosti to objet - to je v základu celkem dobré

ono se část na silnice vybere za daň z pohoných hmot, ale pokud nakoupí řidič za hranicemi, tak to neošetří

+1/−1
8.7.2014 10:57

J74a91n 38S72t45e88h95l12i39k 9195197336531

Spíše je duležité zpoplatnit kamiony. Ty nejvíce ničí silnice. Někde jsem četl že jeden kamion je jako když projede 16000 osobáku!

+1/0
8.7.2014 10:38

J44i69ř79í 22K79o20c34u68r38e78k 6605814585628

Hmm, psát jste se naučil, to je vidět. Akorát nechápu, proč chcete "objevovat ameriku", kamiony jsou poplatněné už pár let. A stane se jenom jedna jediná věc: Dražší doprava se promítne do ceny zboží.

Ale pokud chcete firmy komplet vyhnat do Asie, prosím. Pořádným zpoplatněním dopravy zajitíte to, že doprava existovat přestane. Tedy zboží se od výrobce k zákazníkovi nedostane. Zakázaník nezaplatí a firma zkrachuje, lidi půjdou na dlažbu a jsem zvědavý z čeho pak budou "ekologické" "neziskovy" žít. Asi půjdou krást, protože k motyce se moc nemají. Leda tak po polpotovsku ke kalachu.

0/0
9.7.2014 1:33

J82i79n84d96ř97i31c60h 90Š14k80o71p65e86k 4815911240905

to je blbost. Pokud zdražím dopravu, bude logicky dražší zboží i z Ásie

0/0
9.7.2014 6:58

D51a65n46i49e71l 11S46y51r12o88v86ý 4464225769895

Tak doufám, že to z naší strany bude nastaveno recipročně. Každá kačka, která se vybere od cizinců bude pro naši silniční síť dobrá. Ovšem pouze pokud ji český úředník nepřepošle například do fondu na opravy vybydlených panelových domů našimi nepřizpůsobivými.

+2/0
8.7.2014 10:25

P85e36t22r 31B54a21u20e11r 9920525657989

Rakušáci se cítí být diskriminováni??? Ze všech národností potkávám v Německu Rakušáky nejmíň. A sám se cítím být Rakušákem diskriminován, když dám za krátkou rakoskou známku 8,5 €, pak za průjezd Brenneru dalších 8,5 € a všude mají max 130km/h. Rakušáci ať jdou do prčic... Platím českou dálniční známku, zaplatím i Německou. Němcům bych těch 90 - 100 € klidně dal. Ty dálnice a silnice za to stojí, ikdyž tam jsou taky stavby, kolony a omezení, občas a jen někde..

+3/0
8.7.2014 9:28

V49l23a33d51i75s23l87a18v 25A22d23a21m77e47c 2545958421728

Ale když už je ta EU a úředníci v Bruselu, tak proč nevymyslí třeba stejnou spotřební daň na palivo a mají peněz dostatek. Při ujetých 10 000km za rok a to není tak moc spálím kupříkladu 800 litrů paliva a ve spotřební daní odevzdám 12000 Kč. Tak co všichni špekulují o dálničních známkách a jiných platbách, stačí jen sjednoti toto.

0/0
8.7.2014 9:27

M53i90c14h81a79e59l 69C70h69a78r41v63á53t 9959158123962

A ten stát ty silnice finacuje z čeho? Z darů státních úředníků? Já si vždy myslel, že z daní, které musí (nejen)občané toho kterého státu zaplatit.:-/

+1/0
8.7.2014 9:09

J38i77ř46í 20K32r34a67m73p72l 4236114526166

zase ten objem motoru. Jestli jim jde o emise, tak rozdil mezi maloobjemovym velkoobjemovym motorem neni nijak velky. Je to jen podfuk na uredniky EU, ktery vyzaduji snizeni emisi. V realnem provozu spotrebuje a vyprodukuje maloobjemovy motor temer to same co vetsi motor.

Je to stejna blamaz jak bio paliva

+1/−1
8.7.2014 8:41

M65a24r68t29i98n 74R93ů67ž43i72č81k15a 9524181768609

vysvětlíš mi to?

velký motor má větší spotřebu a tím i více spalin ne?

+1/−3
8.7.2014 8:59

P68e26t15r 75B50a26u27e94r 9610305657459

Není pravda. Například s mým stylem jízdy v ubohé 1,2 TSI spálím víc benzínu než v 1,6 TDI. Objem je dnes naprosto nesmyslný ukazatel..

+1/0
8.7.2014 9:29

P17e16t45r 67B27a63u23e26r 9940345957399

Pochopitelně než nafty v 1,6 TDI :-)

0/0
8.7.2014 9:29

M18a39r94t15i63n 15R79ů25ž89i22č14k95a 9944761648489

takže poplatek za styl jízdy? :)

dobrý, ale radši to neříkej nahlas, aby se toho někdo nechytil

0/0
8.7.2014 9:53

P96e72t66r 77B18a57u59e36r 9360245867879

Jen jsem tím chtěl poukázat na to, že objem je zavádějící a nesměrodatný. V dnešní době určitě..

+1/−1
8.7.2014 10:19

M94a60r65t44i30n 75R67ů21ž31i22č41k56a 9504501558939

ale škodovka asi spálí méně než velký teréňák i kdyby jezdila brzda plyn

objem musí mít vliv ... a stáří také ... to je logický pohled ... 1.1 a dvoulitr msuí být poznat

je tu nějaký odborník, který by to vysvětlil

+2/−1
8.7.2014 10:54

P12e49t72r 50B98a73u29e31r 9660285307599

Pak se tedy nabízí otázka, kolik se vlastně bude platit například za 3.0 TDI, který v nových autech po dálnici jezdí i za cca 8,5 l/100km..

0/0
8.7.2014 11:12

J78o68s77e49f 27T90r29ö39g56l 8699752296196

Odborník nejsem, ale hlavní faktor spotřeby je určitě hmotnost auta.Volnoběžná spotřeba je u moderních motorů prakticky zanedbatelná (pokud nesrovnáváme osobák a dieslovou lokomotivu, ale právě ty 1,2 vers. 1,6 apod.)

0/0
9.7.2014 0:50

P52e27t83r 41K19o37v67a12ř64í33k 1861513469887

To není jako u nás - když v Německu vznikne nějaký návrh, má to hlavu a patu. Tento systém mi přijde dobrý a mělo by to tak být všude. Ač jsem zdánlivě jako řidič sám proti sobě, rád bych si připlatil za takový systém i u nás, který by znamenal odstranění kamionů z okresek.

+2/−3
8.7.2014 8:38

M31a40r43t76i11n 54R17ů42ž62i43č90k38a 9584301268479

to znamená, že bys na autě měl známku z každého státu v okolí (to by byl výhled? :) )

jako dostat velká auta z okresek by bylo super!

0/0
8.7.2014 9:02

P41a72v52e41l 55M55a44t89o57u90š62e57k 5230447898974

Platit za používání všech silnic by se mělo všude, bezplatné používání silnic trochu zavání tolik nenáviděným "komunismem" (který zrovna v této věci většině lidí vyhovuje). Když půjdu do obchodu nebo do restaurace, v ceně jistě budou zakalkulovány mj. jejich provozní náklady. Když vlezu do veřejného dopravního prostředku, bude v ceně jízdného opět zakalkulováno i použití dopravní cesty. Jen používání silnic je prakticky v plné výši dotováno státem. Přitom je to zboží jako každé jiné. Stále někde čtu, kolik musí stát dávat na provozování železniční dopravy, ale dočtu se někde, kolik tentýž stát cpe do silnic? Přitom i ten nejnáruživější motorista jich využívá prakticky jen zanedbatelné procento; zbytek dotuje ze svých daní, aniž by je využil. Když někdo "musí" jezdit po silnicích, ať si ten luxus platí ze svého. Ten, kdo ujede 5 km denně nebo týdně, platbu téměř nepocítí; když někdo musí hltat kilometry silnic i ve svém volném čase a nejezdí jich stovky za den, ať platí.

+2/−3
8.7.2014 8:26

V80l12a97d97i22s92l74a73v 11A20d63a50m49e79c 2775468851278

1) Právě jste na sebe prozradil, že jste silně pravicově zaměřen. 

2) Vy jste si nevšimnul, že každý řidič platí 15 Kč spotřební dani z benzínu že?

+2/0
8.7.2014 9:20

P90a24v97e14l 42M74a95t53o29u20š90e59k 5280287528924

Nevšiml, benzín takřka nekupuji a asi bych ani nepoznal, kam jde 15 Kč z jeho ceny. Pokud vy to víte, asi máte opravdu velmi dobrý ekonomický přehled. Gratuluji.

+1/−2
8.7.2014 9:25

V57l56a32d27i35s48l97a77v 39A45d90a93m49e76c 2235268701958

No vydíte jak jsem vás poučil, teď můžete být naprosto klídný.

0/0
8.7.2014 9:35

M52a75r98t75i68n 32R11ů68ž73i63č82k50a 9904451968569

au

+1/0
8.7.2014 9:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.