Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestovky už nepojistíme, hrozí pojišťovny kvůli novému zákonu

Českým cestovním kancelářím hrozí, že od příštího roku je nebude mít kdo pojistit proti úpadku, jak to vyžaduje zákon. Pětici tuzemských pojišťoven, které takovou službu nabízí, se totiž nelíbí chystaná změna zákona a chtějí v případě jeho schválení stomilionový trh zcela opustit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V94i80k28t71o61r 46Š13e38d92i77v33ý 8256901820376

Podstatně logičtější by bylo, kdyby pojistku podle svého uvážení uzavíral klient.

+2/−1
9.7.2014 8:53

J37i64n27d18ř97i61c12h 89Š65k20o22p94e95k 4935881930375

jasně, já se budu pojišťovat na to, zda mě obchodní partner dodrží plnění dle smlouvy. Za chvíli se budu pojišťovat při koupi auta (proti vadám vozu), při rekostrukci baráku (zda firma provede vše a řádně) ;-D

+1/0
9.7.2014 9:00

V85i87k16t91o60r 77Š51e55d77i50v70ý 8416631480516

Proč ne? Někdo se spolehne na ochranu ze zákona - tedy že smluvní partner je povinen splnit svou část dohody - a akceptuje např. riziko insolvence, někdo se bude chtít zajistit i pro takový případ. 

-

(Kdo Vám co dá dnes, když dodavatel stavbu odflákne a pak zkrachuje?)

0/−1
9.7.2014 9:05

J42i71n76d54ř50i58c87h 40Š77k71o30p20e58k 4555471270805

při stavbě si to musím hlídat (sám , formou TDI). Na záruku nespoléhat, šlapat po firmě během stavby

0/0
9.7.2014 9:34
Foto

V82o37j30t12ě87c10h 51V75o20p26a46ř82i60l 2444876696510

Záruka jde na vrub toho kterého výrobce, případně prodejce. Firmy, které vyrábí kvalitně či prodávají kvalitní zboží, nemusí vynakládat další prostředky na servis zmetků.  Vybrat si kvalitní firmu je pak na vás, pokud krachne, nedostanete automaticky nic.

V případě cestovek ovšem i když se CK chová zodpovědně, stále musí být pojištěna a klient je nucen si za toto pojištění připlatit.

0/0
9.7.2014 9:40

J62i42n55d46ř61i64c18h 43Š65k42o72p47e73k 4835571400215

záruka je k ničemu, v dnešní době firma dnes je a příští měsíc neexistuje

0/0
9.7.2014 11:29

L84u26c30i70a59n 44P56a52p61a58z46i64a66n 5544837371975

Tak nepojistí. Svět se kvůli tomu nezastaví.

+2/0
9.7.2014 8:34

V21i58k57t39o29r 94Š74e64d36i44v42ý 8426541820726

A cestovky budou muset zavřít. Všechny.

0/0
9.7.2014 8:47

J45i85n60d40ř39i40c76h 26Š34k75o12p30e61k 4895141830355

tomu nevěřím. Vzrostou ceny a pojede se dál

+1/0
9.7.2014 9:00

V81i17k38t72o12r 22Š73e66d72i40v39ý 8496801860346

Když pojišťovna nepojistí, nesmí cestovka prodávat.

0/0
9.7.2014 9:01

J24i14n32d21ř71i20c91h 22Š59k28o27p98e51k 4775501880345

ano, to je pravda. Ale pojišťovna si nenechá ujít možnost vydělat. Takže ve finále pojistí, i když je otázkou za kolik

+1/0
9.7.2014 9:16

J24a79k51u50b 97S47t62r78n32a66d 9366270135580

Nevím, jestli se jedná o omyl pan Síkora (výkonný ředitel České asociace pojišťoven), nebo jen neinformovanost pana Sůry (autor článku), ale zákon o pojišťovnictví již nic neukládá. On totiž již neplatí! Oblast pojišťovnictví od 1.1.2014 reguluje NOZ. Bylo by asi dobré článek v tomto smyslu upravit.

A pokud jde o vlastní téma a zejména o následnou diskusi, je zjevné, že se slovo pojišťovna v českém prostředí považuje skoro za nadávku a pojišťovna je vždy zlá, nenažraná a měla by dělat, o čem jsou klienti přesvědčeni, že je to tak správné. Ale pojišťovna není charitativní organizace. Jejím účelem je generovat zisk. Jakkoliv to zní drsně, je to tak. A pokud má některý z níže diskutujících pocit, že je to jinde jinak, tak se hluboce mílí!!! I zahraniční pojišťovny chtějí především vydělat.

Druhá věc je, co zákon ukládá či neukládá pojišťovnám dělat. Moc by mě zajímalo, jak by se ti z vás, kteří nadávají, jak pojišťovny "drbou" klienty, tvářili na to, že by zákon např. ukládal třeba pekařům, aby prodali zákazníkovi rohlík a když bude mít ještě hlad, aby mu zdarma musí dát druhý, pak třetí, pak patnáctý. Myslím si, že by pekaři rychle svoje pekárny zavřeli. A stejné je to i s pojišťovnami. Prostě nemohou ručit bez limitu.

+5/0
9.7.2014 7:54

M60o44n71i79k80a 13K78o69n31e59c94n65a 7623201101234

Co chcete po politicich smyslejicich levicove. Staci se podivat na Slovensko, kde chteji mit vlaky zadarmo, to jim tam budou zamestnanci take pracovat zadarmo, vlaky jezdit na vzduch? Je to nesmysl, nic neni zadarmo, vsechno neco stoji, jak pisete vyse. Bohuzel mnoho lidi veri pohadkam Bohouse, tkery predvadi, ze na obycejne lidi mysli, opak je pravdou, tyto jejich regulace vse neustale jenom zdrazuji.

+1/−1
9.7.2014 8:00

K47a54t41e86ř70i40n97a 10L98h34o79t70s72k72á 3388424375613

To s tou neplatností to není úplně pravda. Zákon o pojišťovnictví (277/2009) stále platí. Patrně jste měl na mysli zákon o pojistné smlouvě (37/2004), který byl zrušen v souvilosti se začleněním této úpravy do NOZ.

0/0
9.7.2014 17:34

P90e80t48r 28K88e54ř 8613434972488

S prvním odstavcem souhlasím, s jeho výkladem od p. Síkory taktéž  nikoli.  Neomezené plnění je například u zdravotních výloh zcela běžnou praxí i v našich končinách.

Co se týče postavení a názoru na pojišťovny v českém prostředí. Za to si mohou ústavy sami.  A mnohé by změnilo rovné postavení pojišťovny a pojištěného. Pokud je za něco sankce na straně pojištěného, měla by být i na straně pojišťovny. Pokud je omezení na straně pojištěného, mělo by být i na straně pojišťovny. atd. V ČR tomu tak není a proto je zde zmíněný názor o nadávce.

A nemohu souhlasit ani s třetím odstavcem, neboť výklad je účelově překroucen. zde bych si dovolil uvést vhodnější analogii stravování, formou "Švédských stolů". I zde se jedná o bezlimitní a komfortní řešení a přesto na něm poskytovatel vydělává. 

Zde však neleží otázka zda vydělávat, ale "KOLIK?".

0/0
11.7.2014 15:37

J70a38n 26P12a83p65e13ž 8256276887218

Prosím takto veřejně pana redaktora Sůru, aby poopravil svůj článek, protože mi vložil do úst něco, co jsem neřekl:

"Limit navíc nezamezí tomu, aby například cestovka prodala zájezdy výrazně nad limit a pak padla. Podle Papeže je takových cestovek až třetina, ministerstvo takové údaje nemá."

Nikdy jsem neřekl, že by jakákoliv cestovní kancelář byla podpojištěna, protože jsem nikdy takový idiotský pojem neuznával. Cestovní kancelář je buď pojištěna nebo nepojištěna (a v takovém případě to není cestovní kancelář;-)¨)

0/0
9.7.2014 7:51

F16r12a83n19t49i15š77e69k 95S79o33b91o89t81k66a 1857843624600

Pane Papeži, měl byste uznat pojem "podpojištěnost cestovní kanceláře". Jestliže se totiž kancelář pojistí na skutečnost, že vyveze cca 1000 turistů do Egypta a následně během léta vyveze těch turistů dvojnásobek a z toho polovinu do Austrálie, tak je jednoznačně podpojištěná!! To jako byste si pojistil v činžáku jeden byt a při požáru hlásil, že dodatečně jste si zakoupil další dva byty a chcete odškodnění za všechny tři. Prosím, přečtěte si pro orientaci základní pojistné podmínky jakékoliv pojišťovny, a třeba i největší německé Axa.

0/0
9.7.2014 9:30

J47a51n 51P52a47p64e35ž 8416986447558

Hezký večer. Moc děkuji za vaši poznámku. Ano, taková situace, o které píšete může nastat. Ale i na to zákon myslel. Jednatel ck musí v takovém případě požádat pojišťovnu o změnu pojistné částky. Pokud to neudělá říká zákon docela jasně  a jednoznačně : pojišťovna musí ve vztahu ke klientům plnit a škodu musí vymahat na tom, kdo jí nedal správná čísla a hlášení. Navíc si pojišťovna může vymínit ( a mnoho pojišťoven to dělá) pravidelné hlášení o obratech a prodejích. Může pak reagovat na změny.

0/0
9.7.2014 20:30

J36a58n 70S57ů75r63a 4595173813512

Omlouvám se, ta věta zní skutečně tak, že podpojištěných cestovek je třetina, ve skutečnosti tam mělo být, že problém s limity může mít třetina cestovek. Opraveno.

0/0
9.7.2014 14:43

J77i34n58d43ř91i67c29h 32Š59k73o23p43e59k 4125351520515

No já nevím, ale pokud je pojistné ve výši 20 000 Kč pro cestovku moc, není na zvážení přestat s podnikáním ?

+5/0
9.7.2014 7:00

J45a66n 97P61a40p14e70ž 8476346577438

Ta uvedená částka 20 000 Kč je uvedena záměrně a není pravdivá. Pokud cestovní kancelář udělá obrat 1 milion Kč - tedy odveze například 2 turnusy po 20 klientech na nějaký specializovaný zájezd (opera, cyklo, pozorování ptáků apod.) a každý klient zaplatí 25 tisíc za zájezd, má cestovní kancelář zisk z obu turnusů dohromady někde kolem 120 000,- Kč.

Zákonem dané pojištění je 2% - to je oněch 20 tis. a k tomu pojistné pojišťovně, což je běžně 1-4% podle rizika. Zůstaneme-li někde uprostřed je to dalších 20 000 a pak musí cestovní kancelář ještě poskytnou pojišťovně tzv. depozit, což obyčejně bývá tak polovina toho, co hradí na pojistném = dalších 15-20 tisíc. Depozit propadá pojišťovně v okamžiku insolvence, ale jinak jsou to peníze CK.

Takže na to, aby malá cestovní kancelář měla šanci uspořádat dva turnusy zájezdů zhruba za 1 milión Kč a měla šanci vydělat 120 tis. Kč měla by uhradit pojistku 40 tisíc a vázat dalších 15 tisíc na depozitu.

Pojištění v takovém případě u malé cestovky činí 1/3 naděje na budoucí hrubý zisk, ze kterého musí uhradit všechny výdaje typu katalog, nájmy, mzdy apod.

Samozřejmě to pak musí promítnout do ceny a zájezd už nebude stát 25 tis., ale 26 tis. Pokud ale velká cestovka bude mít pojištění poloviční, její cena může být 25 500 Kč. To není v pořádku.

0/0
9.7.2014 7:28

J54i18n24d37ř86i96c87h 44Š68k11o69p40e76k 4975161750365

zákonem dané pojištění a k tomu pojistné pojišťovně ??

Cestovka platí přece pojišťovně, tak nějak nechápu proč jsou tam dvoje částky (20 000 Kč a 1-4 %). Státu žádné pojištění na úpad neplatí.

Nebo je jen špatně popsaná situace: Aktuálně platí 1-2 % (= 20 000 Kč) a úpravou zákona by došlo k navýšení na 40 000 Kč...........

0/0
9.7.2014 7:38

J14a98n 96P44a42p13e56ž 8806396107418

Zákon určuje tu minimální částku a pojišťovna ji násobí koeficientem rizika. Všechny peníze jdou samozřejmě pojišťovně a navíc má pojišťovna v případě krachu k dispozici peníze z depozitu. O tom pojišťovny vůbec nemluví a přitom jsou to hodně vysoké peníze.

0/0
9.7.2014 7:43

M66o59n81i61k63a 58K83o35n25e78c87n51a 7873971651534

Asi jste nikdy nepodnikal. Ono to vypada jako mala castka, ale vy musite pocitat s tim, ze ze zisku musite uhradit nejen pojistne, ale take najem, mzdy zamestnancu, spotrebu energii, vybaveni kancelare, dane a ruzne poplatky, neprodane zajezdy a ja nevim co vsechno potrebuje cestovka. NAvic je velka konkurence, takze marze nemohou byt premrsteny, aby si nekdo zajezd vubec koupil.

0/0
9.7.2014 7:57

J57i32n38d59ř69i72c92h 49Š27k81o17p49e18k 4275911530925

na druhou stranu, pokud se zvedne pojistné ze zákona, náklady vzrostou všem, včetně konkurence, takže prostor pro zvýšení by mohl být (obdobně jako při růstu např. PHM, DPH, soc. pojištění atd.)

0/0
9.7.2014 8:14

J40a62n 39P10a38p73e26ž 8256546217778

V tom je právě této novely, protože nezvedá pojistné všem, ale pouze malým nezávislým cestovkám.

0/0
9.7.2014 12:05

P30a73v80e64l 54S61o68b82o72t55k82a 5430304

No to jsou zase kecy. Tak je nepojistíte, a co má být?? To si myslíte, že nikde v EU není žádná další pojišťovna? Máme jednotný trh....

+1/−1
8.7.2014 22:15

P31e90t89r 64H43á17l43a 6714476425696

A vy si myslíte, že evropská pojišťovna to pojistí? A i kdyby nakrásně ano, tak pak prohrajeme arbitráž, takže...

+1/0
8.7.2014 22:43

P15a22v60e26l 69S98o59b41o98t76k33a 5720694

houbeles, české pojišťovny dostaly ze zákona kšeft, který berou jen dokud pro ně byl maximálně výhodný. Je na čase, aby do Česka konečně přišla zahraniční konkurence.

+3/−4
9.7.2014 1:08

J29i44n45d37ř98i41c71h 78Š65k53o54p39e95k 4935621310225

ale ta tu již je. Nebo si myslíš, že české pojišťovny jsou české, že nemají zahraniční vlastníky ?

+5/0
9.7.2014 7:01

M86o65n47i92k16a 28K98o76n60e94c66n73a 7303701591894

A vy take pracujete za nizsi castku nez kolik potrebujete treba jen na uhradu najmu? Firma musi vydelat penize, nemuze si dovolit brat nevydelecny kseft, protoze potom neuhradi nejen naklady na energie, telefony, najmy, ale uz vubec ne na plat zamestnance.

0/0
9.7.2014 8:02

R87a19d44i72m 42P28o96l33á77š22e28k 9546893439159

Vždyť ten zákon je blbost. Umožňuje legálně provést pojistný podvod.

Cestovka se jako pojistí, ale na malou pojistnou částku, zatímco vlastní podnikání rozjede ve velkém. Vydojí klienty a smluvní  partnery, a pak si zkrachuje. A protože to potom logicky odnesou klienti , kteří zrovna v té době jsou venku a nemohou se tak vrátit anebo lidi, co zájezd financovali z půjček a teď nemají  zájezd a naopak mají za nic splátky;-D;-D, které je do půl roku přivedou do dluhů, tak hloupí populističtí politici vymysleli, že pojišťovny toto všechno musí financovat.

Kontrola účetnicví cestovky pojišťovnou je nesmysl, protože objevit takový podvod jde jedině buď jednorázovým hloubkovým auditem anebo trvalým dohledem nad účetbnictvím i všemi smlouvami se smluvními partnery cestovky. Obojí je extrémně drahé a tudíž kdyby toto pojišťovna zahrnula do platby pojistného, extrémně by to zdražilo provoz českých cestovek.

+2/−1
9.7.2014 5:19

J60a87n 30P74a98p47e75ž 8216826857658

Hezké ráno. Omluvám se, ale nepíšete pravdu. Zákon 159 přímo uvádí, že je cestovní kancelář povinna hlásit jakoukoliv významnou odchylku od hodnot, nahlášených pojišťovně. Pokud to neučiní a nastane pojistná událost (insolvence cestovní kanceláře), je pojišťovna i v takovém případě povinna uhradit vše klientům a škodu vymáhat na jednateli cestovní kanceláře. To je naprosto logické řešení a každá pojišťovna, která cestovku pojistí samozřejmě tenhle zákon dobře zná = je si vědoma své povinnosti a svých práv.

Je to tedy stejné, jako v mnoha jiných případech: zákon není tak špatný, jen nefunguje jeho vymáhání.

+1/−1
9.7.2014 7:05

M74i27c11h73a26l 28M32i30l70l11e59r 9256242849852

nevim jak v Cesku, ale jinde plati, ze pokud je nekdo pojisteny pouze na cast majetku/objemu podnikani, v pripade nahrady skody dostan vyplacen jen odpovidajici podil castky, na kterou byl pojisten

 Takze jestlize uzavrel pojistku na 1 milion, ale majetek/objem podnikani je 5 milionu, pak mu v pripade vyplaty daji jen 20% nahrady za skodu.

0/0
9.7.2014 7:05

J36a28n 57P19a39p45e66ž 8926766577238

Tohle je právě omyl, který přiživují pojišťovny. Je to porovnávání hrušek s jablky. Pojištění cestovních kanceláří vůbec nelze srovnávat s pojištěním majetku, ale například s povinným ručením. A povinné ručení má úplně jiné parametry. Máte staré a bezcenné auto a vaše pojistka je nízká, nabouráte nového Bavoráka a z vaší nízké pojistky vaše pojišťovna uhradí opravu Bavoráka. Neřekne: Uhradíme vám opravu jen do výše pojistky starého auta, co vás zbořilo. Pojištění CK funguje stejně. Klienti všech cestovních kanceláří platí "povinné ručení" (i těch, které nezkrachují) a z těch peněz jsou odškodněni klienti zkrachovalých CK. Problém je v tom, že u povinného ručení je určena horní hranice 35 milionů (ta pokryje naprostou většinu aut na našem trhu), ale u CK taková hranice určena není. Toho se snaží některé pojišťovny teď využít a tvrdí, že jsou ck podpojištěny (jako by bylo podpojištěno vaše staré auto). Je to pokus, který doufám nevyjde. Je to zneužití "povinného ručení" klientů ck.

0/−1
9.7.2014 7:34

V68i32k24t77o82r 85Š12e21d95i50v39ý 8766411580236

Pokud způsobíte dopravní nehodu s velkou škodou na majetku (ekologická havárie) nebo na zdraví (výplata invalidních důchodů), pojišťovna za vás hradí jen do sjednaného limitu.

+1/0
9.7.2014 8:47

A79u41g15u82s12t 33F14o53r96m12á13n73e66k 6315269970926

Nejlepší cestovka je můj vrtulník. Když  zkrachuji, zůstanu venku i s cestujícími.

0/0
8.7.2014 21:44

P19e59t46r 18H29á11l91a 6794726425166

Tak jsme si zase potvrdili, že lidská blbost nezná mezí. Ať už zde v diskusi, nebo u zákonodárců. 

Který debil vymyslel, že se mají cestovky pojišťovat na fixní částku bez ohledu na počet a hodnotu prodaných zájezdů? Pro malé cestovky je to likvidační a velké jsou pak prakticky nepojištěné. Jen si to spočítejte - ČEDOK má přes 100 000 zájezdů ročně, hodnota řádově v miliardách, a pojistí se na 4 miliony... Oproti tomu minicestovka co prodá pár stovek zájezdů po republice může být i řádově přepojištěná.

0/0
8.7.2014 21:41

J85a93n 55P83a74p79e60ž 8976786927488

Ta hranice 4 miliónů je minimální hranicí. ČEDOK samozřejmě bude platit pojistku mnohokrát vyšší, vypočítanou koeficientem % z jeho obratu. Tam problém není. Problém je u malých CK, kde ta minimální hranice 4 miliónů je často násobkem onoho koeficientu, podle kterého budou pojištěny velké CK. To není vůči malým firmám fér, protože je to znevýhodňuje v podnikání. Samozřejmě, že pojištění v důsledku uhradí klient. Malá CK ale bude muset dát do kalkulace několikanásobek toho co velká.

+1/0
9.7.2014 7:08

M70i84l31o79š 43Ž22a31t70e85č39k27a 9386347682

Stat si muze naridit co chce, ale tezko muze nutit soukrome spolecnosti jako jsou pojistovny, aby takove pojisteni sjednavaly.

+1/−1
8.7.2014 20:51

J35a84k50u95b 17K96o54r83e95c 6304720241113

v článku není uvedeno, že stát někoho bude nutit. vždyť je tam uvedeno, že pojišťovny hrozí odchodem z trhu.

+1/0
8.7.2014 22:51

J77a79n 83P50a35p38e86ž 8646276497578

Stát pojišťovnám nic nenařizuje. Stát nařizuje cestovním kancelářím. Ty musí, pokud chtějí podnikat, uzavřít s pojišťovnou pojistku. Jinak nesmí podnikat. Pro pojišťovny je to obchod. Je zvláštní, jak všichni - média, politici, lidé v diskusích - brání ty hodné pojišťovny proti těm zlým cestovním kancelářím. I ty zkrachovalé cestovní kanceláře ale dodržely zákon - byly pojištěny. To pojišťovna Generali nedodržela zákon a nevyplatila klienty. Jen pro ilustraci: pojišťovny vyberou na pojistném od cestovních kanceláří odhadem 170 - 200 miliónů Kč (pojišťovny odmítají přesnou částku uvézt, aby nebylo vidět, jak dobrý obchod to pro ně je). Ročně zkrachuje 5-8 cestovních kanceláří s celkovým plněním od 10 do 50 miliónů Kč. Odhadem zůstane pojišťovnám ročně okolo 100 miliónů Kč a podle tohoto zákona se pojistí trh už 14 let - pojišťovnám tedy zůstalo hodně přes jednu miliardu Kč. Je tedy etické dohadovat se a nezaplatit klientům řádově 10-15 miliónů Kč a zpochybnit tak fungující systém?

+2/−1
9.7.2014 7:16

K20a72t79e35ř15i19n37a 26L92h85o88t47s33k35á 3118654405213

Každý máme asi z "nestranosti" diskuze jiný dojem. Nemohu si pomoci, ale všechny medializované krachy CK zavánějí když ne přímo podvodem, tak alespoň neetickým chováním CK vůči klinetům. Jak jinak totiž rozumět případům, kdy někdo prodává zájezdy v době, kdy už moc dobře ví, že situaci nezvládne a že klienti, kterým zájezd právě prodal, nikam nepojedou. Pojištění proti úpadku tak v podstatě do značné míry zmírňuje důsledky podvodu těchto CK na nic netušících klientech. Chápu pane Papeži, že hájíte CK, i když se chovájí neeticky, nebo přímo podvodně. Je to ostatně Váš "chleba" a opravdu Vám to nezávidím. Ale možná by nebylo od věci přestat poukazovat na to, co podle Vás dělají špatně ti ostatní (v tomto případe pojišťovny) a zamést si před vlastním prahem. Co jste udělal Vy a potažmo AČCK proti tomu, aby CK svoje klienty nepodváděly? Jak se snažíte o potírání těchto praktik?

0/0
9.7.2014 17:56

J70a38n 40P83a39p16e66ž 8876116737118

Hezký den, paní Lhotská. Dovolím si tvrdit, že nehájím neeticky jednající cestovní kanceláře. Naopak patřím k jejím velkým kritikům. Nehájím ani jednatele krachlých cestovek a jejich chování těsně před krachem. Právě pro to vzniklo povinné pojištění cestovních kanceláří. Aby klienti nebyli poškození takovým chováním. Pokud si pozorně přečtete, co stále dokola vysvětluji, pak pochopíte, že hájím zájmy klientů a zájmy poctivých cestovních kanceláří. Ty totiž platí pojištění řadu let. Vytvářejí tak "zásoby" peněz u pojišťoven pro případy, že někdo jiný zkrachuje. Proto nemohu přijmout jako normální, že pojišťovna, která má podle zákona klientům plnit, neplní.

Ptáte se, co já osobně dělám proto, aby špatné praktiky cestovek vymizely. Můžete se podívat na články, které píši pravidelně na Novinky.cz, kde vedu rubriku Afrika v Cestování. Tam poznáte, že "zametám i před svým prahem", jak mne žádáte.

0/0
9.7.2014 20:41

K36a16t10e55ř63i41n89a 57L95h72o33t50s47k18á 3908494625893

Také přeji krásný večer, pane Papeži.

Dovolím si oponovat. Povinné pojištění podle mého názoru nevzniklo kvůli chování CK před krachem. To by totiž bylo velkým morálním hazardem. Zjednodušeně řečeno - k přenášení odpovědnosti za něčí nečestné jednání na pojišťovnu. K tomu pojištění opravdu neslouží. Možná by bylo zajímavé pokusit se zjistit, kolik nároků na odškodnění vzniklo v období, kdy již bylo jasné, že CK svoje závazky vůči klientům nebude schopna splnit (tedy kolik cestovních smluv bylo uzavřeno a za kolik peněz),  a kolik jich vzniklo dříve. Možná bychom došli k zajímavému zjištění, že CK by vůbec nebyly podpojištěné (anebo alespoň ne tak dramaticky), kdyby svoje podnikání ukončily včas. Místo toho, se připravuje zákon, který chce po pojišťovnách nemožné - "neomezené" plnění. K čemu to povede? K ještě menší zodpovědnosti CK, čehož důsledky zaplatí někdo jiný. A je jedno kdo - buď zákazník, nebo pojišťovny.

Je ještě nutné připomenout jeden fakt. "Neomezené" plnění pojišťovny nemohou poskytovat, protože jin to zakazuje jak zákon o pojišťovnictví, tak zákon o pojistné smlouvě. Můžeme se samozřejmě přít o to, který z nich má větší váhu (a nejspíš se neshodneme :-)), ale to nic nemění na faktu, že za tohoto nastavení reálně hrozí, že pojišťovny přestanou pojištění proti úpadku CK nabízet. A bez něj nemůže CK podnikat. A tak se ptám - je to opravdu to, co je pro zákazníka to nejlepší? S trochou sarkasmu se mi chce sice dodat, že cíle bude dosaženo - zákazníci o žádné prostředky kvůli úpadku CK nepřijdou, ale...

0/0
9.7.2014 21:36

R63o45m90a62n 39S26o83u26č97e11k 1512945310789

tato společnost zajde na tom že se stará o hlupáky

nechceš přijít o peníze z nepodařené dovolené?

POJISTI SE !!!!

+3/−1
8.7.2014 20:31

P30e59t15r 84S25o46k96o28l 8112191767781

Asi by úplně stačilo kdyby se každý zájezd pojišťoval stejně jako se dělá cestovní zdravotní pojištění ... :-P

+3/0
8.7.2014 20:26

J80a79n 43P20a16p65e29ž 8786206337478

To by samozřejmě šlo a bylo by to správné. Bohužel ale, byl cestovní ruch náčelníky EU vybrán jako speciální obor (zřejmě proto, aby se stát nemusel starat o své občany v zahraničí v okamžiku krachu ck) a tak se cestovní kanceláře dostaly do režimu velmi podobnému povinnému ručení u aut.

+1/0
9.7.2014 7:39

V45a51š63e64k 10Ř12í73h73a 2793743328972

ale ale, když stát hnal lidi aby si kupovali nevýdělečné produkty tak to bankovní instituce využívaly jak mohly. Teď když naopak oni mají nést svůj díl zodpovědnosti tak chtějí opouštět trh. Přitom je zcela na pojišťovnách jak drahé ony pojistky pro cestovní kanceláře nastaví.  O tom, že by se sna měli pojistky CK vyplácet nemůže být v principu, který má zabránit zneužívání krachu ani slovo.

+2/−1
8.7.2014 20:17

R51o86m21a28n 13S84o78u30č54e64k 1202245730499

uz nepijte

+1/−1
8.7.2014 20:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.