Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cestovky už nepojistíme, hrozí pojišťovny kvůli novému zákonu

Českým cestovním kancelářím hrozí, že od příštího roku je nebude mít kdo pojistit proti úpadku, jak to vyžaduje zákon. Pětici tuzemských pojišťoven, které takovou službu nabízí, se totiž nelíbí chystaná změna zákona a chtějí v případě jeho schválení stomilionový trh zcela opustit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V26i20k37t53o77r 88Š57e84d72i11v39ý 8776351530446

Podstatně logičtější by bylo, kdyby pojistku podle svého uvážení uzavíral klient.

+2/−1
9.7.2014 8:53

J59i75n28d26ř76i64c44h 42Š31k86o74p39e31k 4765911980215

jasně, já se budu pojišťovat na to, zda mě obchodní partner dodrží plnění dle smlouvy. Za chvíli se budu pojišťovat při koupi auta (proti vadám vozu), při rekostrukci baráku (zda firma provede vše a řádně) ;-D

+1/0
9.7.2014 9:00

V64i41k55t55o88r 55Š87e45d48i45v95ý 8456511440586

Proč ne? Někdo se spolehne na ochranu ze zákona - tedy že smluvní partner je povinen splnit svou část dohody - a akceptuje např. riziko insolvence, někdo se bude chtít zajistit i pro takový případ. 

-

(Kdo Vám co dá dnes, když dodavatel stavbu odflákne a pak zkrachuje?)

0/−1
9.7.2014 9:05

J12i75n54d51ř52i10c42h 71Š18k44o67p70e19k 4425781620855

při stavbě si to musím hlídat (sám , formou TDI). Na záruku nespoléhat, šlapat po firmě během stavby

0/0
9.7.2014 9:34
Foto

V36o41j78t98ě80c19h 70V29o39p79a38ř29i48l 2964786526260

Záruka jde na vrub toho kterého výrobce, případně prodejce. Firmy, které vyrábí kvalitně či prodávají kvalitní zboží, nemusí vynakládat další prostředky na servis zmetků.  Vybrat si kvalitní firmu je pak na vás, pokud krachne, nedostanete automaticky nic.

V případě cestovek ovšem i když se CK chová zodpovědně, stále musí být pojištěna a klient je nucen si za toto pojištění připlatit.

0/0
9.7.2014 9:40

J37i55n31d49ř56i20c32h 68Š47k20o30p84e78k 4125681810195

záruka je k ničemu, v dnešní době firma dnes je a příští měsíc neexistuje

0/0
9.7.2014 11:29

L19u19c64i59a31n 65P82a31p22a29z14i52a69n 5474877271925

Tak nepojistí. Svět se kvůli tomu nezastaví.

+2/0
9.7.2014 8:34

V15i32k41t45o78r 30Š56e39d43i98v50ý 8446601770686

A cestovky budou muset zavřít. Všechny.

0/0
9.7.2014 8:47

J47i38n86d69ř86i65c15h 89Š47k28o43p89e27k 4265761710415

tomu nevěřím. Vzrostou ceny a pojede se dál

+1/0
9.7.2014 9:00

V66i85k95t45o50r 73Š39e87d17i30v87ý 8656421860616

Když pojišťovna nepojistí, nesmí cestovka prodávat.

0/0
9.7.2014 9:01

J51i44n14d40ř59i28c40h 36Š98k42o92p27e44k 4395381220655

ano, to je pravda. Ale pojišťovna si nenechá ujít možnost vydělat. Takže ve finále pojistí, i když je otázkou za kolik

+1/0
9.7.2014 9:16

J36a18k76u74b 80S32t95r64n56a81d 9786450275330

Nevím, jestli se jedná o omyl pan Síkora (výkonný ředitel České asociace pojišťoven), nebo jen neinformovanost pana Sůry (autor článku), ale zákon o pojišťovnictví již nic neukládá. On totiž již neplatí! Oblast pojišťovnictví od 1.1.2014 reguluje NOZ. Bylo by asi dobré článek v tomto smyslu upravit.

A pokud jde o vlastní téma a zejména o následnou diskusi, je zjevné, že se slovo pojišťovna v českém prostředí považuje skoro za nadávku a pojišťovna je vždy zlá, nenažraná a měla by dělat, o čem jsou klienti přesvědčeni, že je to tak správné. Ale pojišťovna není charitativní organizace. Jejím účelem je generovat zisk. Jakkoliv to zní drsně, je to tak. A pokud má některý z níže diskutujících pocit, že je to jinde jinak, tak se hluboce mílí!!! I zahraniční pojišťovny chtějí především vydělat.

Druhá věc je, co zákon ukládá či neukládá pojišťovnám dělat. Moc by mě zajímalo, jak by se ti z vás, kteří nadávají, jak pojišťovny "drbou" klienty, tvářili na to, že by zákon např. ukládal třeba pekařům, aby prodali zákazníkovi rohlík a když bude mít ještě hlad, aby mu zdarma musí dát druhý, pak třetí, pak patnáctý. Myslím si, že by pekaři rychle svoje pekárny zavřeli. A stejné je to i s pojišťovnami. Prostě nemohou ručit bez limitu.

+5/0
9.7.2014 7:54

M15o41n81i47k81a 21K46o21n23e36c58n96a 7133571551944

Co chcete po politicich smyslejicich levicove. Staci se podivat na Slovensko, kde chteji mit vlaky zadarmo, to jim tam budou zamestnanci take pracovat zadarmo, vlaky jezdit na vzduch? Je to nesmysl, nic neni zadarmo, vsechno neco stoji, jak pisete vyse. Bohuzel mnoho lidi veri pohadkam Bohouse, tkery predvadi, ze na obycejne lidi mysli, opak je pravdou, tyto jejich regulace vse neustale jenom zdrazuji.

+1/−1
9.7.2014 8:00

K57a77t17e31ř39i33n19a 86L70h22o18t74s12k46á 3608894815193

To s tou neplatností to není úplně pravda. Zákon o pojišťovnictví (277/2009) stále platí. Patrně jste měl na mysli zákon o pojistné smlouvě (37/2004), který byl zrušen v souvilosti se začleněním této úpravy do NOZ.

0/0
9.7.2014 17:34

P86e85t62r 90K56e10ř 8283244942498

S prvním odstavcem souhlasím, s jeho výkladem od p. Síkory taktéž  nikoli.  Neomezené plnění je například u zdravotních výloh zcela běžnou praxí i v našich končinách.

Co se týče postavení a názoru na pojišťovny v českém prostředí. Za to si mohou ústavy sami.  A mnohé by změnilo rovné postavení pojišťovny a pojištěného. Pokud je za něco sankce na straně pojištěného, měla by být i na straně pojišťovny. Pokud je omezení na straně pojištěného, mělo by být i na straně pojišťovny. atd. V ČR tomu tak není a proto je zde zmíněný názor o nadávce.

A nemohu souhlasit ani s třetím odstavcem, neboť výklad je účelově překroucen. zde bych si dovolil uvést vhodnější analogii stravování, formou "Švédských stolů". I zde se jedná o bezlimitní a komfortní řešení a přesto na něm poskytovatel vydělává. 

Zde však neleží otázka zda vydělávat, ale "KOLIK?".

0/0
11.7.2014 15:37

J83a29n 48P19a61p33e10ž 8386946937818

Prosím takto veřejně pana redaktora Sůru, aby poopravil svůj článek, protože mi vložil do úst něco, co jsem neřekl:

"Limit navíc nezamezí tomu, aby například cestovka prodala zájezdy výrazně nad limit a pak padla. Podle Papeže je takových cestovek až třetina, ministerstvo takové údaje nemá."

Nikdy jsem neřekl, že by jakákoliv cestovní kancelář byla podpojištěna, protože jsem nikdy takový idiotský pojem neuznával. Cestovní kancelář je buď pojištěna nebo nepojištěna (a v takovém případě to není cestovní kancelář;-)¨)

0/0
9.7.2014 7:51

F31r94a76n69t13i71š19e75k 75S68o24b92o69t69k41a 1657313164130

Pane Papeži, měl byste uznat pojem "podpojištěnost cestovní kanceláře". Jestliže se totiž kancelář pojistí na skutečnost, že vyveze cca 1000 turistů do Egypta a následně během léta vyveze těch turistů dvojnásobek a z toho polovinu do Austrálie, tak je jednoznačně podpojištěná!! To jako byste si pojistil v činžáku jeden byt a při požáru hlásil, že dodatečně jste si zakoupil další dva byty a chcete odškodnění za všechny tři. Prosím, přečtěte si pro orientaci základní pojistné podmínky jakékoliv pojišťovny, a třeba i největší německé Axa.

0/0
9.7.2014 9:30

J24a37n 68P70a86p91e68ž 8656506227598

Hezký večer. Moc děkuji za vaši poznámku. Ano, taková situace, o které píšete může nastat. Ale i na to zákon myslel. Jednatel ck musí v takovém případě požádat pojišťovnu o změnu pojistné částky. Pokud to neudělá říká zákon docela jasně  a jednoznačně : pojišťovna musí ve vztahu ke klientům plnit a škodu musí vymahat na tom, kdo jí nedal správná čísla a hlášení. Navíc si pojišťovna může vymínit ( a mnoho pojišťoven to dělá) pravidelné hlášení o obratech a prodejích. Může pak reagovat na změny.

0/0
9.7.2014 20:30

J61a86n 25S15ů63r67a 4245853963562

Omlouvám se, ta věta zní skutečně tak, že podpojištěných cestovek je třetina, ve skutečnosti tam mělo být, že problém s limity může mít třetina cestovek. Opraveno.

0/0
9.7.2014 14:43

J15i29n73d56ř68i35c78h 48Š29k67o77p31e91k 4795531610335

No já nevím, ale pokud je pojistné ve výši 20 000 Kč pro cestovku moc, není na zvážení přestat s podnikáním ?

+5/0
9.7.2014 7:00

J88a76n 43P15a67p63e25ž 8166376777648

Ta uvedená částka 20 000 Kč je uvedena záměrně a není pravdivá. Pokud cestovní kancelář udělá obrat 1 milion Kč - tedy odveze například 2 turnusy po 20 klientech na nějaký specializovaný zájezd (opera, cyklo, pozorování ptáků apod.) a každý klient zaplatí 25 tisíc za zájezd, má cestovní kancelář zisk z obu turnusů dohromady někde kolem 120 000,- Kč.

Zákonem dané pojištění je 2% - to je oněch 20 tis. a k tomu pojistné pojišťovně, což je běžně 1-4% podle rizika. Zůstaneme-li někde uprostřed je to dalších 20 000 a pak musí cestovní kancelář ještě poskytnou pojišťovně tzv. depozit, což obyčejně bývá tak polovina toho, co hradí na pojistném = dalších 15-20 tisíc. Depozit propadá pojišťovně v okamžiku insolvence, ale jinak jsou to peníze CK.

Takže na to, aby malá cestovní kancelář měla šanci uspořádat dva turnusy zájezdů zhruba za 1 milión Kč a měla šanci vydělat 120 tis. Kč měla by uhradit pojistku 40 tisíc a vázat dalších 15 tisíc na depozitu.

Pojištění v takovém případě u malé cestovky činí 1/3 naděje na budoucí hrubý zisk, ze kterého musí uhradit všechny výdaje typu katalog, nájmy, mzdy apod.

Samozřejmě to pak musí promítnout do ceny a zájezd už nebude stát 25 tis., ale 26 tis. Pokud ale velká cestovka bude mít pojištění poloviční, její cena může být 25 500 Kč. To není v pořádku.

0/0
9.7.2014 7:28

J15i73n50d45ř19i55c18h 18Š93k24o28p66e89k 4265301540815

zákonem dané pojištění a k tomu pojistné pojišťovně ??

Cestovka platí přece pojišťovně, tak nějak nechápu proč jsou tam dvoje částky (20 000 Kč a 1-4 %). Státu žádné pojištění na úpad neplatí.

Nebo je jen špatně popsaná situace: Aktuálně platí 1-2 % (= 20 000 Kč) a úpravou zákona by došlo k navýšení na 40 000 Kč...........

0/0
9.7.2014 7:38

J39a93n 45P60a12p43e35ž 8186626507478

Zákon určuje tu minimální částku a pojišťovna ji násobí koeficientem rizika. Všechny peníze jdou samozřejmě pojišťovně a navíc má pojišťovna v případě krachu k dispozici peníze z depozitu. O tom pojišťovny vůbec nemluví a přitom jsou to hodně vysoké peníze.

0/0
9.7.2014 7:43

M64o58n49i41k56a 23K42o54n26e42c22n45a 7703451661184

Asi jste nikdy nepodnikal. Ono to vypada jako mala castka, ale vy musite pocitat s tim, ze ze zisku musite uhradit nejen pojistne, ale take najem, mzdy zamestnancu, spotrebu energii, vybaveni kancelare, dane a ruzne poplatky, neprodane zajezdy a ja nevim co vsechno potrebuje cestovka. NAvic je velka konkurence, takze marze nemohou byt premrsteny, aby si nekdo zajezd vubec koupil.

0/0
9.7.2014 7:57

J20i53n87d47ř19i42c75h 42Š42k13o13p39e24k 4365551140705

na druhou stranu, pokud se zvedne pojistné ze zákona, náklady vzrostou všem, včetně konkurence, takže prostor pro zvýšení by mohl být (obdobně jako při růstu např. PHM, DPH, soc. pojištění atd.)

0/0
9.7.2014 8:14

J52a44n 74P86a19p75e82ž 8746376487278

V tom je právě této novely, protože nezvedá pojistné všem, ale pouze malým nezávislým cestovkám.

0/0
9.7.2014 12:05

P57a73v25e44l 35S65o97b18o61t98k55a 5250724

No to jsou zase kecy. Tak je nepojistíte, a co má být?? To si myslíte, že nikde v EU není žádná další pojišťovna? Máme jednotný trh....

+1/−1
8.7.2014 22:15

P97e24t20r 39H25á11l16a 6654416105916

A vy si myslíte, že evropská pojišťovna to pojistí? A i kdyby nakrásně ano, tak pak prohrajeme arbitráž, takže...

+1/0
8.7.2014 22:43

P42a82v10e76l 15S71o80b93o58t84k68a 5860674

houbeles, české pojišťovny dostaly ze zákona kšeft, který berou jen dokud pro ně byl maximálně výhodný. Je na čase, aby do Česka konečně přišla zahraniční konkurence.

+3/−4
9.7.2014 1:08

J14i58n38d46ř51i70c96h 29Š11k88o94p64e53k 4595351420615

ale ta tu již je. Nebo si myslíš, že české pojišťovny jsou české, že nemají zahraniční vlastníky ?

+5/0
9.7.2014 7:01

M26o72n33i22k91a 81K96o41n56e36c73n31a 7243221541334

A vy take pracujete za nizsi castku nez kolik potrebujete treba jen na uhradu najmu? Firma musi vydelat penize, nemuze si dovolit brat nevydelecny kseft, protoze potom neuhradi nejen naklady na energie, telefony, najmy, ale uz vubec ne na plat zamestnance.

0/0
9.7.2014 8:02

R71a20d52i77m 28P88o38l94á12š41e93k 9156213609229

Vždyť ten zákon je blbost. Umožňuje legálně provést pojistný podvod.

Cestovka se jako pojistí, ale na malou pojistnou částku, zatímco vlastní podnikání rozjede ve velkém. Vydojí klienty a smluvní  partnery, a pak si zkrachuje. A protože to potom logicky odnesou klienti , kteří zrovna v té době jsou venku a nemohou se tak vrátit anebo lidi, co zájezd financovali z půjček a teď nemají  zájezd a naopak mají za nic splátky;-D;-D, které je do půl roku přivedou do dluhů, tak hloupí populističtí politici vymysleli, že pojišťovny toto všechno musí financovat.

Kontrola účetnicví cestovky pojišťovnou je nesmysl, protože objevit takový podvod jde jedině buď jednorázovým hloubkovým auditem anebo trvalým dohledem nad účetbnictvím i všemi smlouvami se smluvními partnery cestovky. Obojí je extrémně drahé a tudíž kdyby toto pojišťovna zahrnula do platby pojistného, extrémně by to zdražilo provoz českých cestovek.

+2/−1
9.7.2014 5:19

J54a61n 95P67a94p63e54ž 8216756407158

Hezké ráno. Omluvám se, ale nepíšete pravdu. Zákon 159 přímo uvádí, že je cestovní kancelář povinna hlásit jakoukoliv významnou odchylku od hodnot, nahlášených pojišťovně. Pokud to neučiní a nastane pojistná událost (insolvence cestovní kanceláře), je pojišťovna i v takovém případě povinna uhradit vše klientům a škodu vymáhat na jednateli cestovní kanceláře. To je naprosto logické řešení a každá pojišťovna, která cestovku pojistí samozřejmě tenhle zákon dobře zná = je si vědoma své povinnosti a svých práv.

Je to tedy stejné, jako v mnoha jiných případech: zákon není tak špatný, jen nefunguje jeho vymáhání.

+1/−1
9.7.2014 7:05

M93i43c32h96a86l 75M50i41l80l48e82r 9636432369432

nevim jak v Cesku, ale jinde plati, ze pokud je nekdo pojisteny pouze na cast majetku/objemu podnikani, v pripade nahrady skody dostan vyplacen jen odpovidajici podil castky, na kterou byl pojisten

 Takze jestlize uzavrel pojistku na 1 milion, ale majetek/objem podnikani je 5 milionu, pak mu v pripade vyplaty daji jen 20% nahrady za skodu.

0/0
9.7.2014 7:05

J37a20n 60P87a91p29e94ž 8246296697288

Tohle je právě omyl, který přiživují pojišťovny. Je to porovnávání hrušek s jablky. Pojištění cestovních kanceláří vůbec nelze srovnávat s pojištěním majetku, ale například s povinným ručením. A povinné ručení má úplně jiné parametry. Máte staré a bezcenné auto a vaše pojistka je nízká, nabouráte nového Bavoráka a z vaší nízké pojistky vaše pojišťovna uhradí opravu Bavoráka. Neřekne: Uhradíme vám opravu jen do výše pojistky starého auta, co vás zbořilo. Pojištění CK funguje stejně. Klienti všech cestovních kanceláří platí "povinné ručení" (i těch, které nezkrachují) a z těch peněz jsou odškodněni klienti zkrachovalých CK. Problém je v tom, že u povinného ručení je určena horní hranice 35 milionů (ta pokryje naprostou většinu aut na našem trhu), ale u CK taková hranice určena není. Toho se snaží některé pojišťovny teď využít a tvrdí, že jsou ck podpojištěny (jako by bylo podpojištěno vaše staré auto). Je to pokus, který doufám nevyjde. Je to zneužití "povinného ručení" klientů ck.

0/−1
9.7.2014 7:34

V58i68k26t98o75r 46Š22e93d93i71v14ý 8536271640796

Pokud způsobíte dopravní nehodu s velkou škodou na majetku (ekologická havárie) nebo na zdraví (výplata invalidních důchodů), pojišťovna za vás hradí jen do sjednaného limitu.

+1/0
9.7.2014 8:47

A79u72g71u96s62t 41F60o35r44m59á87n48e85k 6985299130376

Nejlepší cestovka je můj vrtulník. Když  zkrachuji, zůstanu venku i s cestujícími.

0/0
8.7.2014 21:44

P68e31t90r 71H64á49l17a 6274306425496

Tak jsme si zase potvrdili, že lidská blbost nezná mezí. Ať už zde v diskusi, nebo u zákonodárců. 

Který debil vymyslel, že se mají cestovky pojišťovat na fixní částku bez ohledu na počet a hodnotu prodaných zájezdů? Pro malé cestovky je to likvidační a velké jsou pak prakticky nepojištěné. Jen si to spočítejte - ČEDOK má přes 100 000 zájezdů ročně, hodnota řádově v miliardách, a pojistí se na 4 miliony... Oproti tomu minicestovka co prodá pár stovek zájezdů po republice může být i řádově přepojištěná.

0/0
8.7.2014 21:41

J65a15n 16P69a36p48e25ž 8506566717648

Ta hranice 4 miliónů je minimální hranicí. ČEDOK samozřejmě bude platit pojistku mnohokrát vyšší, vypočítanou koeficientem % z jeho obratu. Tam problém není. Problém je u malých CK, kde ta minimální hranice 4 miliónů je často násobkem onoho koeficientu, podle kterého budou pojištěny velké CK. To není vůči malým firmám fér, protože je to znevýhodňuje v podnikání. Samozřejmě, že pojištění v důsledku uhradí klient. Malá CK ale bude muset dát do kalkulace několikanásobek toho co velká.

+1/0
9.7.2014 7:08

M22i96l43o81š 48Ž86a97t36e94č74k68a 9766847952

Stat si muze naridit co chce, ale tezko muze nutit soukrome spolecnosti jako jsou pojistovny, aby takove pojisteni sjednavaly.

+1/−1
8.7.2014 20:51

J73a17k24u33b 63K79o41r97e21c 6694380521273

v článku není uvedeno, že stát někoho bude nutit. vždyť je tam uvedeno, že pojišťovny hrozí odchodem z trhu.

+1/0
8.7.2014 22:51

J21a46n 82P77a55p65e13ž 8186926377818

Stát pojišťovnám nic nenařizuje. Stát nařizuje cestovním kancelářím. Ty musí, pokud chtějí podnikat, uzavřít s pojišťovnou pojistku. Jinak nesmí podnikat. Pro pojišťovny je to obchod. Je zvláštní, jak všichni - média, politici, lidé v diskusích - brání ty hodné pojišťovny proti těm zlým cestovním kancelářím. I ty zkrachovalé cestovní kanceláře ale dodržely zákon - byly pojištěny. To pojišťovna Generali nedodržela zákon a nevyplatila klienty. Jen pro ilustraci: pojišťovny vyberou na pojistném od cestovních kanceláří odhadem 170 - 200 miliónů Kč (pojišťovny odmítají přesnou částku uvézt, aby nebylo vidět, jak dobrý obchod to pro ně je). Ročně zkrachuje 5-8 cestovních kanceláří s celkovým plněním od 10 do 50 miliónů Kč. Odhadem zůstane pojišťovnám ročně okolo 100 miliónů Kč a podle tohoto zákona se pojistí trh už 14 let - pojišťovnám tedy zůstalo hodně přes jednu miliardu Kč. Je tedy etické dohadovat se a nezaplatit klientům řádově 10-15 miliónů Kč a zpochybnit tak fungující systém?

+2/−1
9.7.2014 7:16

K10a29t28e93ř46i73n95a 38L31h73o62t41s10k27á 3918914335243

Každý máme asi z "nestranosti" diskuze jiný dojem. Nemohu si pomoci, ale všechny medializované krachy CK zavánějí když ne přímo podvodem, tak alespoň neetickým chováním CK vůči klinetům. Jak jinak totiž rozumět případům, kdy někdo prodává zájezdy v době, kdy už moc dobře ví, že situaci nezvládne a že klienti, kterým zájezd právě prodal, nikam nepojedou. Pojištění proti úpadku tak v podstatě do značné míry zmírňuje důsledky podvodu těchto CK na nic netušících klientech. Chápu pane Papeži, že hájíte CK, i když se chovájí neeticky, nebo přímo podvodně. Je to ostatně Váš "chleba" a opravdu Vám to nezávidím. Ale možná by nebylo od věci přestat poukazovat na to, co podle Vás dělají špatně ti ostatní (v tomto případe pojišťovny) a zamést si před vlastním prahem. Co jste udělal Vy a potažmo AČCK proti tomu, aby CK svoje klienty nepodváděly? Jak se snažíte o potírání těchto praktik?

0/0
9.7.2014 17:56

J85a73n 52P94a69p85e88ž 8226956237208

Hezký den, paní Lhotská. Dovolím si tvrdit, že nehájím neeticky jednající cestovní kanceláře. Naopak patřím k jejím velkým kritikům. Nehájím ani jednatele krachlých cestovek a jejich chování těsně před krachem. Právě pro to vzniklo povinné pojištění cestovních kanceláří. Aby klienti nebyli poškození takovým chováním. Pokud si pozorně přečtete, co stále dokola vysvětluji, pak pochopíte, že hájím zájmy klientů a zájmy poctivých cestovních kanceláří. Ty totiž platí pojištění řadu let. Vytvářejí tak "zásoby" peněz u pojišťoven pro případy, že někdo jiný zkrachuje. Proto nemohu přijmout jako normální, že pojišťovna, která má podle zákona klientům plnit, neplní.

Ptáte se, co já osobně dělám proto, aby špatné praktiky cestovek vymizely. Můžete se podívat na články, které píši pravidelně na Novinky.cz, kde vedu rubriku Afrika v Cestování. Tam poznáte, že "zametám i před svým prahem", jak mne žádáte.

0/0
9.7.2014 20:41

K81a87t79e79ř42i32n44a 60L46h61o47t72s10k31á 3528574155813

Také přeji krásný večer, pane Papeži.

Dovolím si oponovat. Povinné pojištění podle mého názoru nevzniklo kvůli chování CK před krachem. To by totiž bylo velkým morálním hazardem. Zjednodušeně řečeno - k přenášení odpovědnosti za něčí nečestné jednání na pojišťovnu. K tomu pojištění opravdu neslouží. Možná by bylo zajímavé pokusit se zjistit, kolik nároků na odškodnění vzniklo v období, kdy již bylo jasné, že CK svoje závazky vůči klientům nebude schopna splnit (tedy kolik cestovních smluv bylo uzavřeno a za kolik peněz),  a kolik jich vzniklo dříve. Možná bychom došli k zajímavému zjištění, že CK by vůbec nebyly podpojištěné (anebo alespoň ne tak dramaticky), kdyby svoje podnikání ukončily včas. Místo toho, se připravuje zákon, který chce po pojišťovnách nemožné - "neomezené" plnění. K čemu to povede? K ještě menší zodpovědnosti CK, čehož důsledky zaplatí někdo jiný. A je jedno kdo - buď zákazník, nebo pojišťovny.

Je ještě nutné připomenout jeden fakt. "Neomezené" plnění pojišťovny nemohou poskytovat, protože jin to zakazuje jak zákon o pojišťovnictví, tak zákon o pojistné smlouvě. Můžeme se samozřejmě přít o to, který z nich má větší váhu (a nejspíš se neshodneme :-)), ale to nic nemění na faktu, že za tohoto nastavení reálně hrozí, že pojišťovny přestanou pojištění proti úpadku CK nabízet. A bez něj nemůže CK podnikat. A tak se ptám - je to opravdu to, co je pro zákazníka to nejlepší? S trochou sarkasmu se mi chce sice dodat, že cíle bude dosaženo - zákazníci o žádné prostředky kvůli úpadku CK nepřijdou, ale...

0/0
9.7.2014 21:36

R59o62m72a78n 93S17o63u38č15e58k 1422145340779

tato společnost zajde na tom že se stará o hlupáky

nechceš přijít o peníze z nepodařené dovolené?

POJISTI SE !!!!

+3/−1
8.7.2014 20:31

P82e27t49r 85S82o61k67o94l 8572411857611

Asi by úplně stačilo kdyby se každý zájezd pojišťoval stejně jako se dělá cestovní zdravotní pojištění ... :-P

+3/0
8.7.2014 20:26

J48a10n 52P73a26p37e83ž 8406456597478

To by samozřejmě šlo a bylo by to správné. Bohužel ale, byl cestovní ruch náčelníky EU vybrán jako speciální obor (zřejmě proto, aby se stát nemusel starat o své občany v zahraničí v okamžiku krachu ck) a tak se cestovní kanceláře dostaly do režimu velmi podobnému povinnému ručení u aut.

+1/0
9.7.2014 7:39

V12a92š72e25k 13Ř27í84h28a 2423373688892

ale ale, když stát hnal lidi aby si kupovali nevýdělečné produkty tak to bankovní instituce využívaly jak mohly. Teď když naopak oni mají nést svůj díl zodpovědnosti tak chtějí opouštět trh. Přitom je zcela na pojišťovnách jak drahé ony pojistky pro cestovní kanceláře nastaví.  O tom, že by se sna měli pojistky CK vyplácet nemůže být v principu, který má zabránit zneužívání krachu ani slovo.

+2/−1
8.7.2014 20:17

R81o81m66a74n 53S23o64u15č41e92k 1412685630849

uz nepijte

+1/−1
8.7.2014 20:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.