Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestovky už nepojistíme, hrozí pojišťovny kvůli novému zákonu

Českým cestovním kancelářím hrozí, že od příštího roku je nebude mít kdo pojistit proti úpadku, jak to vyžaduje zákon. Pětici tuzemských pojišťoven, které takovou službu nabízí, se totiž nelíbí chystaná změna zákona a chtějí v případě jeho schválení stomilionový trh zcela opustit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V83i18k64t11o26r 71Š49e86d29i62v21ý 8766601270826

Podstatně logičtější by bylo, kdyby pojistku podle svého uvážení uzavíral klient.

+2/−1
9.7.2014 8:53

J26i93n41d56ř44i76c51h 98Š71k66o25p90e14k 4615381320815

jasně, já se budu pojišťovat na to, zda mě obchodní partner dodrží plnění dle smlouvy. Za chvíli se budu pojišťovat při koupi auta (proti vadám vozu), při rekostrukci baráku (zda firma provede vše a řádně) ;-D

+1/0
9.7.2014 9:00

V63i14k71t45o54r 76Š59e34d78i72v77ý 8256751690896

Proč ne? Někdo se spolehne na ochranu ze zákona - tedy že smluvní partner je povinen splnit svou část dohody - a akceptuje např. riziko insolvence, někdo se bude chtít zajistit i pro takový případ. 

-

(Kdo Vám co dá dnes, když dodavatel stavbu odflákne a pak zkrachuje?)

0/−1
9.7.2014 9:05

J97i24n63d29ř23i68c17h 42Š41k18o92p44e10k 4805451340905

při stavbě si to musím hlídat (sám , formou TDI). Na záruku nespoléhat, šlapat po firmě během stavby

0/0
9.7.2014 9:34
Foto

V39o38j23t56ě54c47h 70V27o80p32a64ř13i73l 2834956956340

Záruka jde na vrub toho kterého výrobce, případně prodejce. Firmy, které vyrábí kvalitně či prodávají kvalitní zboží, nemusí vynakládat další prostředky na servis zmetků.  Vybrat si kvalitní firmu je pak na vás, pokud krachne, nedostanete automaticky nic.

V případě cestovek ovšem i když se CK chová zodpovědně, stále musí být pojištěna a klient je nucen si za toto pojištění připlatit.

0/0
9.7.2014 9:40

J91i88n97d18ř19i22c56h 70Š40k36o61p42e58k 4525431480855

záruka je k ničemu, v dnešní době firma dnes je a příští měsíc neexistuje

0/0
9.7.2014 11:29

L84u46c56i43a52n 76P91a12p41a46z51i38a67n 5334967471755

Tak nepojistí. Svět se kvůli tomu nezastaví.

+2/0
9.7.2014 8:34

V87i56k36t81o30r 25Š66e84d24i20v19ý 8836311780316

A cestovky budou muset zavřít. Všechny.

0/0
9.7.2014 8:47

J64i86n97d58ř49i90c49h 22Š15k15o76p75e14k 4415711130635

tomu nevěřím. Vzrostou ceny a pojede se dál

+1/0
9.7.2014 9:00

V64i85k21t14o64r 30Š89e57d38i65v81ý 8286201660306

Když pojišťovna nepojistí, nesmí cestovka prodávat.

0/0
9.7.2014 9:01

J73i79n35d47ř96i83c48h 43Š30k75o53p49e61k 4535511170555

ano, to je pravda. Ale pojišťovna si nenechá ujít možnost vydělat. Takže ve finále pojistí, i když je otázkou za kolik

+1/0
9.7.2014 9:16

J88a48k24u44b 52S82t43r37n59a42d 9216550335860

Nevím, jestli se jedná o omyl pan Síkora (výkonný ředitel České asociace pojišťoven), nebo jen neinformovanost pana Sůry (autor článku), ale zákon o pojišťovnictví již nic neukládá. On totiž již neplatí! Oblast pojišťovnictví od 1.1.2014 reguluje NOZ. Bylo by asi dobré článek v tomto smyslu upravit.

A pokud jde o vlastní téma a zejména o následnou diskusi, je zjevné, že se slovo pojišťovna v českém prostředí považuje skoro za nadávku a pojišťovna je vždy zlá, nenažraná a měla by dělat, o čem jsou klienti přesvědčeni, že je to tak správné. Ale pojišťovna není charitativní organizace. Jejím účelem je generovat zisk. Jakkoliv to zní drsně, je to tak. A pokud má některý z níže diskutujících pocit, že je to jinde jinak, tak se hluboce mílí!!! I zahraniční pojišťovny chtějí především vydělat.

Druhá věc je, co zákon ukládá či neukládá pojišťovnám dělat. Moc by mě zajímalo, jak by se ti z vás, kteří nadávají, jak pojišťovny "drbou" klienty, tvářili na to, že by zákon např. ukládal třeba pekařům, aby prodali zákazníkovi rohlík a když bude mít ještě hlad, aby mu zdarma musí dát druhý, pak třetí, pak patnáctý. Myslím si, že by pekaři rychle svoje pekárny zavřeli. A stejné je to i s pojišťovnami. Prostě nemohou ručit bez limitu.

+5/0
9.7.2014 7:54

M70o52n84i30k96a 90K19o47n50e36c87n95a 7873861391764

Co chcete po politicich smyslejicich levicove. Staci se podivat na Slovensko, kde chteji mit vlaky zadarmo, to jim tam budou zamestnanci take pracovat zadarmo, vlaky jezdit na vzduch? Je to nesmysl, nic neni zadarmo, vsechno neco stoji, jak pisete vyse. Bohuzel mnoho lidi veri pohadkam Bohouse, tkery predvadi, ze na obycejne lidi mysli, opak je pravdou, tyto jejich regulace vse neustale jenom zdrazuji.

+1/−1
9.7.2014 8:00

K85a59t39e38ř90i49n97a 91L60h54o31t55s31k38á 3348954965573

To s tou neplatností to není úplně pravda. Zákon o pojišťovnictví (277/2009) stále platí. Patrně jste měl na mysli zákon o pojistné smlouvě (37/2004), který byl zrušen v souvilosti se začleněním této úpravy do NOZ.

0/0
9.7.2014 17:34

P94e66t98r 46K93e85ř 8163594562888

S prvním odstavcem souhlasím, s jeho výkladem od p. Síkory taktéž  nikoli.  Neomezené plnění je například u zdravotních výloh zcela běžnou praxí i v našich končinách.

Co se týče postavení a názoru na pojišťovny v českém prostředí. Za to si mohou ústavy sami.  A mnohé by změnilo rovné postavení pojišťovny a pojištěného. Pokud je za něco sankce na straně pojištěného, měla by být i na straně pojišťovny. Pokud je omezení na straně pojištěného, mělo by být i na straně pojišťovny. atd. V ČR tomu tak není a proto je zde zmíněný názor o nadávce.

A nemohu souhlasit ani s třetím odstavcem, neboť výklad je účelově překroucen. zde bych si dovolil uvést vhodnější analogii stravování, formou "Švédských stolů". I zde se jedná o bezlimitní a komfortní řešení a přesto na něm poskytovatel vydělává. 

Zde však neleží otázka zda vydělávat, ale "KOLIK?".

0/0
11.7.2014 15:37

J63a93n 48P34a50p59e27ž 8366296967478

Prosím takto veřejně pana redaktora Sůru, aby poopravil svůj článek, protože mi vložil do úst něco, co jsem neřekl:

"Limit navíc nezamezí tomu, aby například cestovka prodala zájezdy výrazně nad limit a pak padla. Podle Papeže je takových cestovek až třetina, ministerstvo takové údaje nemá."

Nikdy jsem neřekl, že by jakákoliv cestovní kancelář byla podpojištěna, protože jsem nikdy takový idiotský pojem neuznával. Cestovní kancelář je buď pojištěna nebo nepojištěna (a v takovém případě to není cestovní kancelář;-)¨)

0/0
9.7.2014 7:51

F31r53a92n68t52i68š62e25k 21S12o90b98o39t90k72a 1777483654520

Pane Papeži, měl byste uznat pojem "podpojištěnost cestovní kanceláře". Jestliže se totiž kancelář pojistí na skutečnost, že vyveze cca 1000 turistů do Egypta a následně během léta vyveze těch turistů dvojnásobek a z toho polovinu do Austrálie, tak je jednoznačně podpojištěná!! To jako byste si pojistil v činžáku jeden byt a při požáru hlásil, že dodatečně jste si zakoupil další dva byty a chcete odškodnění za všechny tři. Prosím, přečtěte si pro orientaci základní pojistné podmínky jakékoliv pojišťovny, a třeba i největší německé Axa.

0/0
9.7.2014 9:30

J31a40n 91P18a38p65e15ž 8966156707208

Hezký večer. Moc děkuji za vaši poznámku. Ano, taková situace, o které píšete může nastat. Ale i na to zákon myslel. Jednatel ck musí v takovém případě požádat pojišťovnu o změnu pojistné částky. Pokud to neudělá říká zákon docela jasně  a jednoznačně : pojišťovna musí ve vztahu ke klientům plnit a škodu musí vymahat na tom, kdo jí nedal správná čísla a hlášení. Navíc si pojišťovna může vymínit ( a mnoho pojišťoven to dělá) pravidelné hlášení o obratech a prodejích. Může pak reagovat na změny.

0/0
9.7.2014 20:30

J96a76n 98S20ů72r22a 4165763503262

Omlouvám se, ta věta zní skutečně tak, že podpojištěných cestovek je třetina, ve skutečnosti tam mělo být, že problém s limity může mít třetina cestovek. Opraveno.

0/0
9.7.2014 14:43

J53i44n44d86ř71i94c18h 42Š77k81o78p70e76k 4745171380455

No já nevím, ale pokud je pojistné ve výši 20 000 Kč pro cestovku moc, není na zvážení přestat s podnikáním ?

+5/0
9.7.2014 7:00

J64a13n 47P71a57p53e11ž 8146246107298

Ta uvedená částka 20 000 Kč je uvedena záměrně a není pravdivá. Pokud cestovní kancelář udělá obrat 1 milion Kč - tedy odveze například 2 turnusy po 20 klientech na nějaký specializovaný zájezd (opera, cyklo, pozorování ptáků apod.) a každý klient zaplatí 25 tisíc za zájezd, má cestovní kancelář zisk z obu turnusů dohromady někde kolem 120 000,- Kč.

Zákonem dané pojištění je 2% - to je oněch 20 tis. a k tomu pojistné pojišťovně, což je běžně 1-4% podle rizika. Zůstaneme-li někde uprostřed je to dalších 20 000 a pak musí cestovní kancelář ještě poskytnou pojišťovně tzv. depozit, což obyčejně bývá tak polovina toho, co hradí na pojistném = dalších 15-20 tisíc. Depozit propadá pojišťovně v okamžiku insolvence, ale jinak jsou to peníze CK.

Takže na to, aby malá cestovní kancelář měla šanci uspořádat dva turnusy zájezdů zhruba za 1 milión Kč a měla šanci vydělat 120 tis. Kč měla by uhradit pojistku 40 tisíc a vázat dalších 15 tisíc na depozitu.

Pojištění v takovém případě u malé cestovky činí 1/3 naděje na budoucí hrubý zisk, ze kterého musí uhradit všechny výdaje typu katalog, nájmy, mzdy apod.

Samozřejmě to pak musí promítnout do ceny a zájezd už nebude stát 25 tis., ale 26 tis. Pokud ale velká cestovka bude mít pojištění poloviční, její cena může být 25 500 Kč. To není v pořádku.

0/0
9.7.2014 7:28

J27i60n71d71ř24i35c77h 95Š56k31o65p70e95k 4645361880415

zákonem dané pojištění a k tomu pojistné pojišťovně ??

Cestovka platí přece pojišťovně, tak nějak nechápu proč jsou tam dvoje částky (20 000 Kč a 1-4 %). Státu žádné pojištění na úpad neplatí.

Nebo je jen špatně popsaná situace: Aktuálně platí 1-2 % (= 20 000 Kč) a úpravou zákona by došlo k navýšení na 40 000 Kč...........

0/0
9.7.2014 7:38

J36a10n 33P12a44p76e51ž 8736136547948

Zákon určuje tu minimální částku a pojišťovna ji násobí koeficientem rizika. Všechny peníze jdou samozřejmě pojišťovně a navíc má pojišťovna v případě krachu k dispozici peníze z depozitu. O tom pojišťovny vůbec nemluví a přitom jsou to hodně vysoké peníze.

0/0
9.7.2014 7:43

M89o43n81i56k94a 88K24o26n19e17c55n50a 7963211811234

Asi jste nikdy nepodnikal. Ono to vypada jako mala castka, ale vy musite pocitat s tim, ze ze zisku musite uhradit nejen pojistne, ale take najem, mzdy zamestnancu, spotrebu energii, vybaveni kancelare, dane a ruzne poplatky, neprodane zajezdy a ja nevim co vsechno potrebuje cestovka. NAvic je velka konkurence, takze marze nemohou byt premrsteny, aby si nekdo zajezd vubec koupil.

0/0
9.7.2014 7:57

J97i41n50d17ř30i64c68h 76Š24k75o26p82e83k 4305961210805

na druhou stranu, pokud se zvedne pojistné ze zákona, náklady vzrostou všem, včetně konkurence, takže prostor pro zvýšení by mohl být (obdobně jako při růstu např. PHM, DPH, soc. pojištění atd.)

0/0
9.7.2014 8:14

J82a15n 22P49a18p75e17ž 8496196787348

V tom je právě této novely, protože nezvedá pojistné všem, ale pouze malým nezávislým cestovkám.

0/0
9.7.2014 12:05

P80a58v36e90l 61S62o52b41o62t47k73a 5350744

No to jsou zase kecy. Tak je nepojistíte, a co má být?? To si myslíte, že nikde v EU není žádná další pojišťovna? Máme jednotný trh....

+1/−1
8.7.2014 22:15

P14e42t28r 71H41á42l88a 6194446685236

A vy si myslíte, že evropská pojišťovna to pojistí? A i kdyby nakrásně ano, tak pak prohrajeme arbitráž, takže...

+1/0
8.7.2014 22:43

P15a68v73e89l 65S43o66b21o84t43k95a 5640494

houbeles, české pojišťovny dostaly ze zákona kšeft, který berou jen dokud pro ně byl maximálně výhodný. Je na čase, aby do Česka konečně přišla zahraniční konkurence.

+3/−4
9.7.2014 1:08

J34i31n30d77ř64i58c43h 18Š78k47o44p75e56k 4445181760895

ale ta tu již je. Nebo si myslíš, že české pojišťovny jsou české, že nemají zahraniční vlastníky ?

+5/0
9.7.2014 7:01

M24o45n89i22k85a 91K87o61n75e28c79n62a 7503401181764

A vy take pracujete za nizsi castku nez kolik potrebujete treba jen na uhradu najmu? Firma musi vydelat penize, nemuze si dovolit brat nevydelecny kseft, protoze potom neuhradi nejen naklady na energie, telefony, najmy, ale uz vubec ne na plat zamestnance.

0/0
9.7.2014 8:02

R78a46d20i21m 21P53o85l34á14š36e31k 9396243199979

Vždyť ten zákon je blbost. Umožňuje legálně provést pojistný podvod.

Cestovka se jako pojistí, ale na malou pojistnou částku, zatímco vlastní podnikání rozjede ve velkém. Vydojí klienty a smluvní  partnery, a pak si zkrachuje. A protože to potom logicky odnesou klienti , kteří zrovna v té době jsou venku a nemohou se tak vrátit anebo lidi, co zájezd financovali z půjček a teď nemají  zájezd a naopak mají za nic splátky;-D;-D, které je do půl roku přivedou do dluhů, tak hloupí populističtí politici vymysleli, že pojišťovny toto všechno musí financovat.

Kontrola účetnicví cestovky pojišťovnou je nesmysl, protože objevit takový podvod jde jedině buď jednorázovým hloubkovým auditem anebo trvalým dohledem nad účetbnictvím i všemi smlouvami se smluvními partnery cestovky. Obojí je extrémně drahé a tudíž kdyby toto pojišťovna zahrnula do platby pojistného, extrémně by to zdražilo provoz českých cestovek.

+2/−1
9.7.2014 5:19

J58a43n 93P28a59p74e36ž 8486386417258

Hezké ráno. Omluvám se, ale nepíšete pravdu. Zákon 159 přímo uvádí, že je cestovní kancelář povinna hlásit jakoukoliv významnou odchylku od hodnot, nahlášených pojišťovně. Pokud to neučiní a nastane pojistná událost (insolvence cestovní kanceláře), je pojišťovna i v takovém případě povinna uhradit vše klientům a škodu vymáhat na jednateli cestovní kanceláře. To je naprosto logické řešení a každá pojišťovna, která cestovku pojistí samozřejmě tenhle zákon dobře zná = je si vědoma své povinnosti a svých práv.

Je to tedy stejné, jako v mnoha jiných případech: zákon není tak špatný, jen nefunguje jeho vymáhání.

+1/−1
9.7.2014 7:05

M88i39c63h55a38l 16M35i97l77l97e97r 9646782709592

nevim jak v Cesku, ale jinde plati, ze pokud je nekdo pojisteny pouze na cast majetku/objemu podnikani, v pripade nahrady skody dostan vyplacen jen odpovidajici podil castky, na kterou byl pojisten

 Takze jestlize uzavrel pojistku na 1 milion, ale majetek/objem podnikani je 5 milionu, pak mu v pripade vyplaty daji jen 20% nahrady za skodu.

0/0
9.7.2014 7:05

J64a17n 58P69a58p47e66ž 8306306287558

Tohle je právě omyl, který přiživují pojišťovny. Je to porovnávání hrušek s jablky. Pojištění cestovních kanceláří vůbec nelze srovnávat s pojištěním majetku, ale například s povinným ručením. A povinné ručení má úplně jiné parametry. Máte staré a bezcenné auto a vaše pojistka je nízká, nabouráte nového Bavoráka a z vaší nízké pojistky vaše pojišťovna uhradí opravu Bavoráka. Neřekne: Uhradíme vám opravu jen do výše pojistky starého auta, co vás zbořilo. Pojištění CK funguje stejně. Klienti všech cestovních kanceláří platí "povinné ručení" (i těch, které nezkrachují) a z těch peněz jsou odškodněni klienti zkrachovalých CK. Problém je v tom, že u povinného ručení je určena horní hranice 35 milionů (ta pokryje naprostou většinu aut na našem trhu), ale u CK taková hranice určena není. Toho se snaží některé pojišťovny teď využít a tvrdí, že jsou ck podpojištěny (jako by bylo podpojištěno vaše staré auto). Je to pokus, který doufám nevyjde. Je to zneužití "povinného ručení" klientů ck.

0/−1
9.7.2014 7:34

V21i58k12t51o96r 80Š78e94d64i56v70ý 8586971250136

Pokud způsobíte dopravní nehodu s velkou škodou na majetku (ekologická havárie) nebo na zdraví (výplata invalidních důchodů), pojišťovna za vás hradí jen do sjednaného limitu.

+1/0
9.7.2014 8:47

A25u41g10u60s78t 25F57o98r19m29á89n67e82k 6765329180426

Nejlepší cestovka je můj vrtulník. Když  zkrachuji, zůstanu venku i s cestujícími.

0/0
8.7.2014 21:44

P36e81t93r 76H94á35l10a 6264846825166

Tak jsme si zase potvrdili, že lidská blbost nezná mezí. Ať už zde v diskusi, nebo u zákonodárců. 

Který debil vymyslel, že se mají cestovky pojišťovat na fixní částku bez ohledu na počet a hodnotu prodaných zájezdů? Pro malé cestovky je to likvidační a velké jsou pak prakticky nepojištěné. Jen si to spočítejte - ČEDOK má přes 100 000 zájezdů ročně, hodnota řádově v miliardách, a pojistí se na 4 miliony... Oproti tomu minicestovka co prodá pár stovek zájezdů po republice může být i řádově přepojištěná.

0/0
8.7.2014 21:41

J13a92n 58P60a54p55e31ž 8356306687498

Ta hranice 4 miliónů je minimální hranicí. ČEDOK samozřejmě bude platit pojistku mnohokrát vyšší, vypočítanou koeficientem % z jeho obratu. Tam problém není. Problém je u malých CK, kde ta minimální hranice 4 miliónů je často násobkem onoho koeficientu, podle kterého budou pojištěny velké CK. To není vůči malým firmám fér, protože je to znevýhodňuje v podnikání. Samozřejmě, že pojištění v důsledku uhradí klient. Malá CK ale bude muset dát do kalkulace několikanásobek toho co velká.

+1/0
9.7.2014 7:08

M40i62l58o91š 32Ž17a23t95e28č41k47a 9376317252

Stat si muze naridit co chce, ale tezko muze nutit soukrome spolecnosti jako jsou pojistovny, aby takove pojisteni sjednavaly.

+1/−1
8.7.2014 20:51

J30a35k29u15b 98K44o92r41e51c 6954250691383

v článku není uvedeno, že stát někoho bude nutit. vždyť je tam uvedeno, že pojišťovny hrozí odchodem z trhu.

+1/0
8.7.2014 22:51

J22a36n 55P96a87p73e85ž 8516416287138

Stát pojišťovnám nic nenařizuje. Stát nařizuje cestovním kancelářím. Ty musí, pokud chtějí podnikat, uzavřít s pojišťovnou pojistku. Jinak nesmí podnikat. Pro pojišťovny je to obchod. Je zvláštní, jak všichni - média, politici, lidé v diskusích - brání ty hodné pojišťovny proti těm zlým cestovním kancelářím. I ty zkrachovalé cestovní kanceláře ale dodržely zákon - byly pojištěny. To pojišťovna Generali nedodržela zákon a nevyplatila klienty. Jen pro ilustraci: pojišťovny vyberou na pojistném od cestovních kanceláří odhadem 170 - 200 miliónů Kč (pojišťovny odmítají přesnou částku uvézt, aby nebylo vidět, jak dobrý obchod to pro ně je). Ročně zkrachuje 5-8 cestovních kanceláří s celkovým plněním od 10 do 50 miliónů Kč. Odhadem zůstane pojišťovnám ročně okolo 100 miliónů Kč a podle tohoto zákona se pojistí trh už 14 let - pojišťovnám tedy zůstalo hodně přes jednu miliardu Kč. Je tedy etické dohadovat se a nezaplatit klientům řádově 10-15 miliónů Kč a zpochybnit tak fungující systém?

+2/−1
9.7.2014 7:16

K12a91t12e88ř64i73n65a 64L36h44o33t29s11k29á 3308344565973

Každý máme asi z "nestranosti" diskuze jiný dojem. Nemohu si pomoci, ale všechny medializované krachy CK zavánějí když ne přímo podvodem, tak alespoň neetickým chováním CK vůči klinetům. Jak jinak totiž rozumět případům, kdy někdo prodává zájezdy v době, kdy už moc dobře ví, že situaci nezvládne a že klienti, kterým zájezd právě prodal, nikam nepojedou. Pojištění proti úpadku tak v podstatě do značné míry zmírňuje důsledky podvodu těchto CK na nic netušících klientech. Chápu pane Papeži, že hájíte CK, i když se chovájí neeticky, nebo přímo podvodně. Je to ostatně Váš "chleba" a opravdu Vám to nezávidím. Ale možná by nebylo od věci přestat poukazovat na to, co podle Vás dělají špatně ti ostatní (v tomto případe pojišťovny) a zamést si před vlastním prahem. Co jste udělal Vy a potažmo AČCK proti tomu, aby CK svoje klienty nepodváděly? Jak se snažíte o potírání těchto praktik?

0/0
9.7.2014 17:56

J21a62n 76P61a77p10e68ž 8726446587638

Hezký den, paní Lhotská. Dovolím si tvrdit, že nehájím neeticky jednající cestovní kanceláře. Naopak patřím k jejím velkým kritikům. Nehájím ani jednatele krachlých cestovek a jejich chování těsně před krachem. Právě pro to vzniklo povinné pojištění cestovních kanceláří. Aby klienti nebyli poškození takovým chováním. Pokud si pozorně přečtete, co stále dokola vysvětluji, pak pochopíte, že hájím zájmy klientů a zájmy poctivých cestovních kanceláří. Ty totiž platí pojištění řadu let. Vytvářejí tak "zásoby" peněz u pojišťoven pro případy, že někdo jiný zkrachuje. Proto nemohu přijmout jako normální, že pojišťovna, která má podle zákona klientům plnit, neplní.

Ptáte se, co já osobně dělám proto, aby špatné praktiky cestovek vymizely. Můžete se podívat na články, které píši pravidelně na Novinky.cz, kde vedu rubriku Afrika v Cestování. Tam poznáte, že "zametám i před svým prahem", jak mne žádáte.

0/0
9.7.2014 20:41

K44a73t88e17ř26i12n16a 41L14h76o77t39s59k43á 3928884175533

Také přeji krásný večer, pane Papeži.

Dovolím si oponovat. Povinné pojištění podle mého názoru nevzniklo kvůli chování CK před krachem. To by totiž bylo velkým morálním hazardem. Zjednodušeně řečeno - k přenášení odpovědnosti za něčí nečestné jednání na pojišťovnu. K tomu pojištění opravdu neslouží. Možná by bylo zajímavé pokusit se zjistit, kolik nároků na odškodnění vzniklo v období, kdy již bylo jasné, že CK svoje závazky vůči klientům nebude schopna splnit (tedy kolik cestovních smluv bylo uzavřeno a za kolik peněz),  a kolik jich vzniklo dříve. Možná bychom došli k zajímavému zjištění, že CK by vůbec nebyly podpojištěné (anebo alespoň ne tak dramaticky), kdyby svoje podnikání ukončily včas. Místo toho, se připravuje zákon, který chce po pojišťovnách nemožné - "neomezené" plnění. K čemu to povede? K ještě menší zodpovědnosti CK, čehož důsledky zaplatí někdo jiný. A je jedno kdo - buď zákazník, nebo pojišťovny.

Je ještě nutné připomenout jeden fakt. "Neomezené" plnění pojišťovny nemohou poskytovat, protože jin to zakazuje jak zákon o pojišťovnictví, tak zákon o pojistné smlouvě. Můžeme se samozřejmě přít o to, který z nich má větší váhu (a nejspíš se neshodneme :-)), ale to nic nemění na faktu, že za tohoto nastavení reálně hrozí, že pojišťovny přestanou pojištění proti úpadku CK nabízet. A bez něj nemůže CK podnikat. A tak se ptám - je to opravdu to, co je pro zákazníka to nejlepší? S trochou sarkasmu se mi chce sice dodat, že cíle bude dosaženo - zákazníci o žádné prostředky kvůli úpadku CK nepřijdou, ale...

0/0
9.7.2014 21:36

R76o67m48a39n 53S29o65u35č49e23k 1122295910389

tato společnost zajde na tom že se stará o hlupáky

nechceš přijít o peníze z nepodařené dovolené?

POJISTI SE !!!!

+3/−1
8.7.2014 20:31

P17e11t90r 70S44o22k83o26l 8232911527301

Asi by úplně stačilo kdyby se každý zájezd pojišťoval stejně jako se dělá cestovní zdravotní pojištění ... :-P

+3/0
8.7.2014 20:26

J42a32n 26P28a84p21e61ž 8286676907258

To by samozřejmě šlo a bylo by to správné. Bohužel ale, byl cestovní ruch náčelníky EU vybrán jako speciální obor (zřejmě proto, aby se stát nemusel starat o své občany v zahraničí v okamžiku krachu ck) a tak se cestovní kanceláře dostaly do režimu velmi podobnému povinnému ručení u aut.

+1/0
9.7.2014 7:39

V15a29š68e50k 89Ř62í92h39a 2833843498322

ale ale, když stát hnal lidi aby si kupovali nevýdělečné produkty tak to bankovní instituce využívaly jak mohly. Teď když naopak oni mají nést svůj díl zodpovědnosti tak chtějí opouštět trh. Přitom je zcela na pojišťovnách jak drahé ony pojistky pro cestovní kanceláře nastaví.  O tom, že by se sna měli pojistky CK vyplácet nemůže být v principu, který má zabránit zneužívání krachu ani slovo.

+2/−1
8.7.2014 20:17

R58o51m32a53n 93S68o59u53č56e85k 1322865420199

uz nepijte

+1/−1
8.7.2014 20:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.