Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet dá monitory do sedaček. Větší než v autobusech, slibuje Jančura

Společnost RegioJet se chce stát prvním železničním dopravcem v Evropě, který bude cestujícím nabízet během jízdy vlakem možnost sledování filmů či surfování na internetu, aniž by si museli přinést vlastní notebook či tablet. Žlutý dopravce také nafoukne své vlaky, z kupé vozů udělá velkoprostorové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49i70r17o85s66l16a35v 33Z25i30k27m63u88n37d 7729973804243

Chá chá ... monitory v sedačkách měla už německá ICE1 v roce 1991 - tedy před 23 lety, pak Jančura objevuje Ameriku ... přesněji řečeno mnoho toho o evropské železnici neví ...

0/0
13.7.2014 18:21

T61o76m 48J48u87r17e81č71k29a 6245802235515

Nejen pan Jančura, ale i autor textu. Napřed píše že RegioJet bude v tomto první a poté to sám hned popře tím, že v ICE to už bylo. A mohli bychom pokračovat.

A jen pro zajímavost, takhle to vypadá v provedení české firmy Borcad z Fryčovic:

https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10348625_640571332686517_4517532361221550447_n.jpg

0/0
13.7.2014 21:06

K67v62ě27t71o86s32l84a29v 61N24y24t17r26a 9606738358387

Norma IEEE 802.11 byla p

ř

řijata v roce 1997 s Rychlostí 2 Mbit/s. Dá se s úspěchem pochybovat že by internet ve vlaku byl tehdy někde používán. Obrazovky s použitím videorekordérů byly pochopitelně mnohem dříve, v také v letadlech i autobusech ovšem tady jde o něco docela jiného, jak z článku vyplývá, půjde s tímto zařízením také surfovat po internetu a zřejmě v budoucnu i pracovat, jak to nastiňuje např. google.:-)

0/0
11.8.2014 17:40

Z74b34y44n12ě23k 82P16o10p82o98v13s93k86ý 9216518117783

Pane Suro, Vy jste takova medialni prava ruka pana Jancury, kdy vlastne bude mit ty nove vozy z Rumunska, ktere jsou uz 2 roky ve vyrobe?

+2/0
10.7.2014 17:22

J59i11r71k64a 84D75v95o93ř10á62k 4335410703568

Já si výrobu prvního ukázkového kusu pamatuji podle vyjádření p. Jančury před vánocema 2011.

+1/0
10.7.2014 17:27
Foto

A17l46a89n 49Ř55e78p48k54a 4795216

Že nezměnili továrnu, když jim trvá tak dlouho vyrobit 1 ukázkový kus;-D A vůbec, původně ty vozy měli být pro linku Praha-Ostrava, tak co v článku kecal o Hamburku (tam to mělo jít až potom přece).

+1/0
10.7.2014 20:29

V71l14a32d80i35m73í13r 71F15i47b11i72g63e72r 5884581481174

Možná ty vozy teprve vyvíjejí, to by se ta doba dala pochopit ale pokud měl na mysli koupi nějakých, které se vyrábějí, tak ta doba je hodně dlouhá. Je to asi stejný mýtus jako 7 tříd cestování

0/0
11.7.2014 8:57

F22i29l81i67p 21S52i94r56o95t70e94k 9322399152301

Před nástupem RJ byl příplatek za rezervaci v pendolinu pouhých 200 Kč na osobu. Díky RJ padnul. Což ale stejně nebyla podstata mého příspěvku.

+1/0
10.7.2014 12:25
Foto

A59l92a80n 52Ř24e68p35k59a 4615366

Ony ty povinné místenky jsou pořád a nikdy nebyla jednoná cena 200,-Kč, to byla cena bez inkarty ;-)

+3/−2
10.7.2014 13:34

J33a54n 44J82e26m60e96l39k40a 1415590

hm, takže slavný Railjet nemá sklápěcí sedadla? Myslel jsem si to. Takže nakonec Leo nebude tak špatné :-). Musí se nechat že Leo a Borcard udělal dost dobrou práci.

0/0
10.7.2014 11:41

D39a14v91i78d 85G77a76j41d75a 5810179952511

Já zase slyšel...ale jen slyšel...že do Leo Ex sněží do prostoru pro cestující ,když se otevřou dvře a sedět v zadní části vozidla je pro silnější žaludky.Prý to při větší rychlosti hází a je to dáno tím,že ty vlaky byly stavěny pro příměstskou dopravu,menší rychlost a jsou tudíž lehké.Ale to jsem slyšel od kamaráda.Popravdě s nimi se asi svézt zkusím.

+2/0
10.7.2014 12:09

J13a79n 17J15e33m48e86l69k29a 1405870

Házení není. Má pneumatický podvozek a je naprosto srovnatelný se vším ostatním. Sněžení - to bych neviděl tak černě. Já ho nezažil s tímto problémem. Je pravdou, že v koncích soupravy jsou trochu hlučnější měniče (vlak je zde trochu hlučnější než jinde). A 4 sedačka mi moc nesedí (obsazená a na delší trasy). Sice jsem Railjetem ještě nejel. Ale ta kombinace na husto a bez sklápění - moc se na to netěším.

0/0
10.7.2014 12:22

T97o60m 73J79u20r97e92č97k72a 6705302885885

Ono to házení není ani tak o tom, že má podobně jako ostatní vlaky i vzduchové vypružení, ale jde spíš o to, že má Jakobsovy podvozky s menším rozvorem a kratšími vozy než standardní vlaky, takže se opravdu daleko víc "vlní" než standardní vagóny.

0/0
10.7.2014 16:11

J72i38r90k57a 27D85v54o25ř58á91k 4785460533908

Určitě to tak nějak bude, i když samotný fakt, že podvozky jsou Jacobsovy, roli hrát nebude. Jacobsovy podvozky mají snad všechna TGV.

0/0
10.7.2014 17:19

T16o91m 54J88u19r72e14č80k35a 6135962315775

Stejně jako samotný fakt, že mají vzduchové vypružení ještě neznamená, že to nemůže házet. ;-)

0/0
10.7.2014 17:47

K88v18ě32t80o82s90l27a42v 94N57y38t51r43a 9856718488677

Ono to skutečně vyhovuje na naše rychlosti, při maximálce 190 km/h by to tak komfortní nebylo, ale zase za ty prachy to stačí. Pendolínu se to v jízdních vlastnostech rovnat nemůže, to snad i ty Jančurovy vagony jsou pohodlnější, ty sedačky jsou hrozné, snad u 4 i v travaji KT8 je více místa.

0/0
11.8.2014 16:15

M94i42c66h16a85l 16T28o80m21i25n84s91k13ý 9861605957174

Lidi kteří jezdí první třídou v ní jezdí právě proto, že jsou pracovití - pracují buď na svém byzynysu nebo na svém sebevzdělávání. Ve volném čase pracují a nebo se vzdělávají. Jsou to lidé, kteří nekoukají na nějaké přiblblé filmy typu Slunce seno jahody, které se většině lidí líbí. Navíc vzdělaní a úspěšní lidé si vozí notebooka nebo alespoň tablet. Stejně tak techničtí nadšenci...ti si také vozí výpočetní techniku s sebou a raději volí se kouknout na svůj film bez reklam.

Monitory ve vlaku mohou cílit pouze na tu nejnižší třídu lidí ..... na dělníky a rolníky ;-D

+4/−6
10.7.2014 11:40

M65i16c36h21a95l 55T35o58m21i43n26s46k74ý 9861415417664

ale je pravda, že třeba ve vlacích co jezdí do Londýna z příměstských čtvrtí má slovo dělník úplně jiný rozměr.  Dělník se tam rozumí programátor obráběcích strojů s platem 150tisíc Kč měsíčně co ve vlaku cestuje v kvádru s kravatou.

+2/0
10.7.2014 11:44

M18i63c64h70a12l 12T13o98m70i74n42s49k91ý 9691765557354

Nebo PODprůměrný bankovní pracovník pracující v London City s platem do 200tisíc kč měsíčně, který nesundá kravatu(pracovní oděv) ani ve vlaku.

0/0
10.7.2014 11:46

J29a64n 22S55a97l86o40m56o74n 4719120441455

No právě. My co se počítáme tady v čechách mezi "střední třídu" jsme ve skutečnosti z pohledu západního světa "průměrná chudina". Dokonce ne ani ta "vyšší" chudina, ale jen průměrná. ŘEkl bych že skutečnou střední třídu u nás nemáme. Máme jen střední chudinu, vyšší chudinu a niží střední třídu a pak dlouho nic a na konci až bohaté :-)

+1/0
10.7.2014 12:26

I38v52a59n45a 78N95o41v46a62k14o32v22a 2342792919192

Nesmite verit kazde kravine co si prectete na foru.

0/0
10.7.2014 12:40

J29a72n 48S90a49l66o75m29o20n 4199750331235

Musíte taky vystrčit čumák z republiky aby jste viděla. :-)

+1/0
10.7.2014 12:41

D36a39n 10M63a35c45h88o88l55d90a 8797242884662

vite ta vec souvisi s zivotni urovni, takze je sand jasne ze stredni trida treba v rakousku je jinde nez nase kdyz maji vyssi zivotni uroven. To ze bychom byli na zapade prumerna chudina ale taky neni pravda. Ze u nas stredni trida temer neni je ovsem tez pravda

+1/0
10.7.2014 13:46

J60a88n 43S73a17l48o47m55o97n 4639520951715

Možná jsem to jen trochu přehnal. :-)

0/0
10.7.2014 13:51
Foto

J76a40n 34Č68e30r17m32á35k 4749318575977

s vaší češtinou (ABY JSTE!!!!!!) jste se právě zařadil!...;-D;-D;-D

+1/0
10.7.2014 17:31

J44a12n 29S72a81l67o76m59o10n 4259400761455

Vážený a milý pane, v době kdy já jsem byl ve škole jsem za to když jsem napsal abyste dostal pořádný záhlavec. Čeština se jak známo mění a zvyk je železná košile. Tohoto drobného přehmatu jsem se holt dopustil omylem. Navíc moje čeština je mizerná vždy, ale moje technické znalosti projektanta a konstruktéra v elektrotechnice jsou špičkové. Vy holt umíte jen tu češtinu. :-)

0/−2
10.7.2014 17:37

M68a84r75t80i40n 46N21o38v73o22t58n31ý 3326596161654

Kecáte Salomone, už za vašeho mládí to byla hrubka.

+1/0
10.7.2014 19:21

J40a85n 66S85a74l71o45m28o82n 4269950751455

Tak se z toho neopupínkujte.

0/0
10.7.2014 19:22

M71a60r10t57i33n 60N32o56v54o43t84n46ý 3696706891694

Mě je to celkem jedno, ale vy tady ze sebe tím lhaním děláte hlupáka.

0/0
11.7.2014 8:54

J51a58k17u69b 92K69o39r72e90c 6694950491563

se takhle sám hodnotíte, jo?  ;-D

0/0
10.7.2014 22:54

J97a23n 50S44a92l12o60m58o73n 4989970821195

A vás to děsně štve že jo. ;-D

0/0
11.7.2014 6:52

J84a51k80u48b 15K11o54r58e40c 6664870161523

Vůbec, jenom mě takova sebehodnoceni vždycky pobaví.

0/0
11.7.2014 7:17

J11a31n 36S65a62l64o82m98o56n 4299430121765

A to jsem se ještě hodnotil střízlivě. :-)

0/0
11.7.2014 7:18

J68a38k20u77b 59K18o85r83e83c 6864900511643

Jj, člověk by měl být skromný.

0/0
11.7.2014 7:20

J93a93n 97S66a56l62o38m49o10n 4399320171455

Se skromností si člověk dobře placenou práci nenajde. Tam se musí umět pozitivně ohodnotit, ale co vám to vysvětluju, vy už jste si o mě udělal svůj obrázek a řekl bych že z vašeho pohledu se jevím značně nelichotivě a víte co? Mě je to vlastně fuk. :-)

0/0
11.7.2014 7:35

J43a10k19u38b 32K47o46r38e42c 6264470621173

Žádnej obrázek jsem si o vas neudělal. Jedině co jsem psal je, že mě pobaví, když se někdo sám hodnotí. Nevím, co je na tom nelichotiveho. Dokonce to ani nezpochybňuje to, co jste o sobě psal.

0/0
11.7.2014 11:10
Foto

J78a29n 67Č27e44r44m24á97k 4699888115887

rolníci nemají čas dřepět ve vlaku a dělníci po cestě do/z práce raději spí, stejně, jako můj otec, který zase byl pracující inteligence...  ;-D

0/0
10.7.2014 17:25

J72a80k73u36b 67K97o87r69e24c 6734850731543

lidé co jezdí druhou třídou nejsou pracovití?

0/0
10.7.2014 22:52

T63o53m14a36s 60N76o59v14o48t82n19y 3801816948869

;-D A to jsi vymyslel sám?

0/0
12.7.2014 19:51

M92a47r73e21k 18D49e58m65č72á12k 9735274596915

Takže přeloženo do jazyka zákazníků: Už nás nebaví to dotovat, budete mít méně místa a na monitorech vám od teď budeme pouštět reklamy.

+10/−1
10.7.2014 11:28
Foto

A92l14a42n 93Ř72e79p90k19a 4715186

Hmm, že by konečně splnil plány z rozjezdu před pár lety? ;-) To třeba pak bude mít objednávku jídla on-line jak to má Pendolino a nebudou okolo furt lítat stewardky (tedy budou, ale už jen s hotovou objednávkou).

+3/−1
10.7.2014 10:41

V21l50a84d33i97m64í54r 85F13i10b76i76g10e74r 5644151151874

Myslím že se snídaněmi to tak je ale asi jen předem ne ve vlaku, kdy si objednáte na co máte chuť hned na místě.

0/0
10.7.2014 10:47
Foto

A41l33a86n 59Ř10e21p55k77a 4755866

Já myslel on-line jako přes palubní portál a ty obrazovky, t.j. přímo ve vlaku jako to má Pendolino (tam cestující musí mít ovšem vlastní zařízení). Snídaně jsou úplně online už při rezervaci

+3/0
10.7.2014 10:49

T19o25m95a82s 74N64o98v67o64t35n66y 3181566878249

Ano to je takový "malý" detail, když budu chtít objednat musím kvůli tomu tahat notebook, to je fakt pokrok ;-D Zlatá stewardka

0/0
12.7.2014 19:53
Foto

A58l24a26n 13Ř66e38p67k74a 4125776

Nebo tablet a nebo můžete objednávat i ze svého smartfounu a ten máte při sobě vždy ;-)

0/0
12.7.2014 21:12

J47a31n 61P50e72k77a 5303873673

Lidi už se asi vůbec nekoukají z okýnka... místo toho si svoje okýnka tahají s sebou :P

+9/0
10.7.2014 10:38

M76a87r14e93k 11T45u74r96n49o78v31e32c 7765972440506

Wokýnka sebou nevozím. Raději Android nebo Linux.

0/0
11.7.2014 22:41

K96v39ě73t18o57s51l50a92v 15N37y42t47r27a 9906578468307

Tady slyším že monitory jsou nějaká přítěž, hrozba nebo co to je, jsem s tím vlakem s monitory ještě nejel, ale snad se to dá vypnout?, nikdo tady neřekl že to nejde a pak bych se připojil ke stěžovatelům, ale dnes mít informace po ruce a navíc abych nemusel tahat svoje bebechy je snad normální, i tramvajích je již tolik digitálních informací že nejsou třeba už dlouho ani hodinky. Pokud to neobtěžuje, měla by to být samozřejmost, jak to bude všude tak na co zapínat ipad a td, v budoucnu zřejmě nebude ani problém na tom pracovat, jde to sice už dnes, jen to zabezpečení není na úrovni, za pár let se ukáže kde je pravda, nakonec vagón se nedělá jen na pár let, jak dlouho trvalo než začaly být běžné elektrické zásuvky ve vlaku, přitom to není žádný technický problém, internet musí být samozřejmostí, kupodivu nejlépe funguje u ČD, ovšem hlavně v Pendolinu. Kdyby nebylo Jančury tak jsme se nedočkali ani těch elektrických zásuvek, nechápu komu to vadí, mládež v tom má jasno, dle diskuze to vypadá že většina diskutujících nejezdí vlakem a o internetu má mlhavé představy.:-)

0/0
11.8.2014 16:10

S88v21a36t54o30p24l67u91k 41S27i94l80n54ý 4702336269988

„Byl to špatný koncept, obchodníci na cestách chtějí odpočívat, nebo pracovat. Zábavu během jízdy oceňují naopak cestující druhé třídy, kterým je většinou státními dopravci komfort upírán. To aby byl viditelný rozdíl mezi první a druhou třídou,“

Co je to za žvást?  Copak ty monitory byly snad určeny pro práci? Měly sloužit především pro sledování filmů. A na ty se rád podívá i obchodník.

0/−6
10.7.2014 10:27

D75a47v55i78d 19G34a46j20d87a 5720139372791

Promiňte,ale tohle nemůžete myslet vážně...spíše snad děti ?To bych Vám věřil.Bavíme se o 3 a půl hodině cesty.Ostatně v samotném článku se píše,že DB to hodnotily jako chybu.A jim věřím trochu více,než prognózám RJ

+5/0
10.7.2014 10:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.