Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet dá monitory do sedaček. Větší než v autobusech, slibuje Jančura

Společnost RegioJet se chce stát prvním železničním dopravcem v Evropě, který bude cestujícím nabízet během jízdy vlakem možnost sledování filmů či surfování na internetu, aniž by si museli přinést vlastní notebook či tablet. Žlutý dopravce také nafoukne své vlaky, z kupé vozů udělá velkoprostorové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36i36r81o66s29l83a73v 55Z17i38k92m23u42n63d 7159123264273

Chá chá ... monitory v sedačkách měla už německá ICE1 v roce 1991 - tedy před 23 lety, pak Jančura objevuje Ameriku ... přesněji řečeno mnoho toho o evropské železnici neví ...

0/0
13.7.2014 18:21

T27o48m 72J20u10r25e70č78k45a 6375162215845

Nejen pan Jančura, ale i autor textu. Napřed píše že RegioJet bude v tomto první a poté to sám hned popře tím, že v ICE to už bylo. A mohli bychom pokračovat.

A jen pro zajímavost, takhle to vypadá v provedení české firmy Borcad z Fryčovic:

scontent

0/0
13.7.2014 21:06

K16v83ě23t63o61s55l21a81v 85N91y13t44r86a 9116358198317

Norma IEEE 802.11 byla p

ř

řijata v roce 1997 s Rychlostí 2 Mbit/s. Dá se s úspěchem pochybovat že by internet ve vlaku byl tehdy někde používán. Obrazovky s použitím videorekordérů byly pochopitelně mnohem dříve, v také v letadlech i autobusech ovšem tady jde o něco docela jiného, jak z článku vyplývá, půjde s tímto zařízením také surfovat po internetu a zřejmě v budoucnu i pracovat, jak to nastiňuje např. google.:-)

0/0
11.8.2014 17:40

Z58b53y56n11ě97k 41P20o26p36o66v94s49k48ý 9456488957523

Pane Suro, Vy jste takova medialni prava ruka pana Jancury, kdy vlastne bude mit ty nove vozy z Rumunska, ktere jsou uz 2 roky ve vyrobe?

+2/0
10.7.2014 17:22

J86i38r29k98a 52D55v14o45ř41á56k 4685740233238

Já si výrobu prvního ukázkového kusu pamatuji podle vyjádření p. Jančury před vánocema 2011.

+1/0
10.7.2014 17:27
Foto

A45l68a24n 78Ř61e63p83k17a 4525136

Že nezměnili továrnu, když jim trvá tak dlouho vyrobit 1 ukázkový kus;-D A vůbec, původně ty vozy měli být pro linku Praha-Ostrava, tak co v článku kecal o Hamburku (tam to mělo jít až potom přece).

+1/0
10.7.2014 20:29

V47l34a88d26i41m46í56r 63F48i43b24i95g89e32r 5154971511654

Možná ty vozy teprve vyvíjejí, to by se ta doba dala pochopit ale pokud měl na mysli koupi nějakých, které se vyrábějí, tak ta doba je hodně dlouhá. Je to asi stejný mýtus jako 7 tříd cestování

0/0
11.7.2014 8:57

F66i83l50i50p 23S53i59r79o33t66e86k 9412689782841

Před nástupem RJ byl příplatek za rezervaci v pendolinu pouhých 200 Kč na osobu. Díky RJ padnul. Což ale stejně nebyla podstata mého příspěvku.

+1/0
10.7.2014 12:25
Foto

A25l60a28n 65Ř87e14p93k10a 4155356

Ony ty povinné místenky jsou pořád a nikdy nebyla jednoná cena 200,-Kč, to byla cena bez inkarty ;-)

+3/−2
10.7.2014 13:34

J78a97n 48J78e90m72e63l22k27a 1505670

hm, takže slavný Railjet nemá sklápěcí sedadla? Myslel jsem si to. Takže nakonec Leo nebude tak špatné :-). Musí se nechat že Leo a Borcard udělal dost dobrou práci.

0/0
10.7.2014 11:41

D62a95v21i45d 66G60a22j88d76a 5160739442201

Já zase slyšel...ale jen slyšel...že do Leo Ex sněží do prostoru pro cestující ,když se otevřou dvře a sedět v zadní části vozidla je pro silnější žaludky.Prý to při větší rychlosti hází a je to dáno tím,že ty vlaky byly stavěny pro příměstskou dopravu,menší rychlost a jsou tudíž lehké.Ale to jsem slyšel od kamaráda.Popravdě s nimi se asi svézt zkusím.

+2/0
10.7.2014 12:09

J73a71n 86J41e63m61e71l83k45a 1245430

Házení není. Má pneumatický podvozek a je naprosto srovnatelný se vším ostatním. Sněžení - to bych neviděl tak černě. Já ho nezažil s tímto problémem. Je pravdou, že v koncích soupravy jsou trochu hlučnější měniče (vlak je zde trochu hlučnější než jinde). A 4 sedačka mi moc nesedí (obsazená a na delší trasy). Sice jsem Railjetem ještě nejel. Ale ta kombinace na husto a bez sklápění - moc se na to netěším.

0/0
10.7.2014 12:22

T54o20m 11J42u92r32e29č50k37a 6275622635165

Ono to házení není ani tak o tom, že má podobně jako ostatní vlaky i vzduchové vypružení, ale jde spíš o to, že má Jakobsovy podvozky s menším rozvorem a kratšími vozy než standardní vlaky, takže se opravdu daleko víc "vlní" než standardní vagóny.

0/0
10.7.2014 16:11

J30i30r52k80a 20D37v29o14ř63á38k 4145290843328

Určitě to tak nějak bude, i když samotný fakt, že podvozky jsou Jacobsovy, roli hrát nebude. Jacobsovy podvozky mají snad všechna TGV.

0/0
10.7.2014 17:19

T57o65m 78J82u26r80e76č90k56a 6585792955535

Stejně jako samotný fakt, že mají vzduchové vypružení ještě neznamená, že to nemůže házet. ;-)

0/0
10.7.2014 17:47

K86v33ě16t92o21s17l79a21v 42N18y89t73r17a 9946388908807

Ono to skutečně vyhovuje na naše rychlosti, při maximálce 190 km/h by to tak komfortní nebylo, ale zase za ty prachy to stačí. Pendolínu se to v jízdních vlastnostech rovnat nemůže, to snad i ty Jančurovy vagony jsou pohodlnější, ty sedačky jsou hrozné, snad u 4 i v travaji KT8 je více místa.

0/0
11.8.2014 16:15

M96i22c17h10a70l 83T58o43m45i81n39s38k73ý 9921105237824

Lidi kteří jezdí první třídou v ní jezdí právě proto, že jsou pracovití - pracují buď na svém byzynysu nebo na svém sebevzdělávání. Ve volném čase pracují a nebo se vzdělávají. Jsou to lidé, kteří nekoukají na nějaké přiblblé filmy typu Slunce seno jahody, které se většině lidí líbí. Navíc vzdělaní a úspěšní lidé si vozí notebooka nebo alespoň tablet. Stejně tak techničtí nadšenci...ti si také vozí výpočetní techniku s sebou a raději volí se kouknout na svůj film bez reklam.

Monitory ve vlaku mohou cílit pouze na tu nejnižší třídu lidí ..... na dělníky a rolníky ;-D

+4/−6
10.7.2014 11:40

M42i80c56h44a92l 22T14o20m24i57n87s19k19ý 9851475107744

ale je pravda, že třeba ve vlacích co jezdí do Londýna z příměstských čtvrtí má slovo dělník úplně jiný rozměr.  Dělník se tam rozumí programátor obráběcích strojů s platem 150tisíc Kč měsíčně co ve vlaku cestuje v kvádru s kravatou.

+2/0
10.7.2014 11:44

M61i67c87h53a25l 48T57o59m74i34n50s81k68ý 9241895607344

Nebo PODprůměrný bankovní pracovník pracující v London City s platem do 200tisíc kč měsíčně, který nesundá kravatu(pracovní oděv) ani ve vlaku.

0/0
10.7.2014 11:46

J62a57n 43S46a14l10o12m88o55n 4369700331365

No právě. My co se počítáme tady v čechách mezi "střední třídu" jsme ve skutečnosti z pohledu západního světa "průměrná chudina". Dokonce ne ani ta "vyšší" chudina, ale jen průměrná. ŘEkl bych že skutečnou střední třídu u nás nemáme. Máme jen střední chudinu, vyšší chudinu a niží střední třídu a pak dlouho nic a na konci až bohaté :-)

+1/0
10.7.2014 12:26

I95v90a38n98a 41N42o35v39a26k41o97v84a 7270862639383

Nesmite verit kazde kravine co si prectete na foru.

0/0
10.7.2014 12:40

J55a42n 97S58a84l32o89m65o37n 4579670841645

Musíte taky vystrčit čumák z republiky aby jste viděla. :-)

+1/0
10.7.2014 12:41

D68a21n 86M35a47c37h59o53l69d82a 8567342934462

vite ta vec souvisi s zivotni urovni, takze je sand jasne ze stredni trida treba v rakousku je jinde nez nase kdyz maji vyssi zivotni uroven. To ze bychom byli na zapade prumerna chudina ale taky neni pravda. Ze u nas stredni trida temer neni je ovsem tez pravda

+1/0
10.7.2014 13:46

J25a45n 61S85a22l48o59m10o92n 4719740511735

Možná jsem to jen trochu přehnal. :-)

0/0
10.7.2014 13:51
Foto

J10a71n 70Č83e74r49m74á56k 4309218585797

s vaší češtinou (ABY JSTE!!!!!!) jste se právě zařadil!...;-D;-D;-D

+1/0
10.7.2014 17:31

J58a13n 84S85a59l50o33m89o85n 4739300751705

Vážený a milý pane, v době kdy já jsem byl ve škole jsem za to když jsem napsal abyste dostal pořádný záhlavec. Čeština se jak známo mění a zvyk je železná košile. Tohoto drobného přehmatu jsem se holt dopustil omylem. Navíc moje čeština je mizerná vždy, ale moje technické znalosti projektanta a konstruktéra v elektrotechnice jsou špičkové. Vy holt umíte jen tu češtinu. :-)

0/−2
10.7.2014 17:37

M54a46r14t68i28n 24N59o95v63o58t80n97ý 3976806841294

Kecáte Salomone, už za vašeho mládí to byla hrubka.

+1/0
10.7.2014 19:21

J88a94n 33S12a16l62o45m74o23n 4439300511615

Tak se z toho neopupínkujte.

0/0
10.7.2014 19:22

M86a35r51t93i22n 29N13o70v87o12t95n97ý 3826936531144

Mě je to celkem jedno, ale vy tady ze sebe tím lhaním děláte hlupáka.

0/0
11.7.2014 8:54

J86a60k69u47b 69K96o78r95e72c 6634900101383

se takhle sám hodnotíte, jo?  ;-D

0/0
10.7.2014 22:54

J54a83n 92S18a43l76o32m38o14n 4849600811585

A vás to děsně štve že jo. ;-D

0/0
11.7.2014 6:52

J10a92k37u14b 32K67o90r70e35c 6814600141903

Vůbec, jenom mě takova sebehodnoceni vždycky pobaví.

0/0
11.7.2014 7:17

J89a56n 55S30a58l38o12m41o43n 4279120891495

A to jsem se ještě hodnotil střízlivě. :-)

0/0
11.7.2014 7:18

J27a30k74u82b 74K18o65r20e95c 6854680681413

Jj, člověk by měl být skromný.

0/0
11.7.2014 7:20

J32a19n 67S28a12l42o14m51o85n 4759820821365

Se skromností si člověk dobře placenou práci nenajde. Tam se musí umět pozitivně ohodnotit, ale co vám to vysvětluju, vy už jste si o mě udělal svůj obrázek a řekl bych že z vašeho pohledu se jevím značně nelichotivě a víte co? Mě je to vlastně fuk. :-)

0/0
11.7.2014 7:35

J32a79k27u65b 75K34o23r82e50c 6694940521163

Žádnej obrázek jsem si o vas neudělal. Jedině co jsem psal je, že mě pobaví, když se někdo sám hodnotí. Nevím, co je na tom nelichotiveho. Dokonce to ani nezpochybňuje to, co jste o sobě psal.

0/0
11.7.2014 11:10
Foto

J52a48n 80Č92e70r85m60á27k 4159928735247

rolníci nemají čas dřepět ve vlaku a dělníci po cestě do/z práce raději spí, stejně, jako můj otec, který zase byl pracující inteligence...  ;-D

0/0
10.7.2014 17:25

J24a69k85u96b 41K54o90r98e48c 6844850921403

lidé co jezdí druhou třídou nejsou pracovití?

0/0
10.7.2014 22:52

T20o43m54a57s 81N48o71v75o94t88n65y 3701926158959

;-D A to jsi vymyslel sám?

0/0
12.7.2014 19:51

M31a19r27e85k 53D50e60m64č37á85k 9195254146525

Takže přeloženo do jazyka zákazníků: Už nás nebaví to dotovat, budete mít méně místa a na monitorech vám od teď budeme pouštět reklamy.

+10/−1
10.7.2014 11:28
Foto

A67l66a61n 86Ř62e60p52k15a 4685336

Hmm, že by konečně splnil plány z rozjezdu před pár lety? ;-) To třeba pak bude mít objednávku jídla on-line jak to má Pendolino a nebudou okolo furt lítat stewardky (tedy budou, ale už jen s hotovou objednávkou).

+3/−1
10.7.2014 10:41

V53l11a48d28i79m30í35r 48F48i93b77i38g67e98r 5494881581784

Myslím že se snídaněmi to tak je ale asi jen předem ne ve vlaku, kdy si objednáte na co máte chuť hned na místě.

0/0
10.7.2014 10:47
Foto

A27l70a72n 32Ř67e32p37k31a 4135836

Já myslel on-line jako přes palubní portál a ty obrazovky, t.j. přímo ve vlaku jako to má Pendolino (tam cestující musí mít ovšem vlastní zařízení). Snídaně jsou úplně online už při rezervaci

+3/0
10.7.2014 10:49

T39o54m53a25s 49N93o42v51o12t41n83y 3171606708759

Ano to je takový "malý" detail, když budu chtít objednat musím kvůli tomu tahat notebook, to je fakt pokrok ;-D Zlatá stewardka

0/0
12.7.2014 19:53
Foto

A19l74a38n 98Ř62e47p73k11a 4735876

Nebo tablet a nebo můžete objednávat i ze svého smartfounu a ten máte při sobě vždy ;-)

0/0
12.7.2014 21:12

J96a59n 30P43e26k90a 5573273513

Lidi už se asi vůbec nekoukají z okýnka... místo toho si svoje okýnka tahají s sebou :P

+9/0
10.7.2014 10:38

M18a93r50e61k 87T73u66r96n85o27v93e20c 7205122550586

Wokýnka sebou nevozím. Raději Android nebo Linux.

0/0
11.7.2014 22:41

K56v98ě32t49o45s65l52a79v 37N52y43t21r18a 9846508368897

Tady slyším že monitory jsou nějaká přítěž, hrozba nebo co to je, jsem s tím vlakem s monitory ještě nejel, ale snad se to dá vypnout?, nikdo tady neřekl že to nejde a pak bych se připojil ke stěžovatelům, ale dnes mít informace po ruce a navíc abych nemusel tahat svoje bebechy je snad normální, i tramvajích je již tolik digitálních informací že nejsou třeba už dlouho ani hodinky. Pokud to neobtěžuje, měla by to být samozřejmost, jak to bude všude tak na co zapínat ipad a td, v budoucnu zřejmě nebude ani problém na tom pracovat, jde to sice už dnes, jen to zabezpečení není na úrovni, za pár let se ukáže kde je pravda, nakonec vagón se nedělá jen na pár let, jak dlouho trvalo než začaly být běžné elektrické zásuvky ve vlaku, přitom to není žádný technický problém, internet musí být samozřejmostí, kupodivu nejlépe funguje u ČD, ovšem hlavně v Pendolinu. Kdyby nebylo Jančury tak jsme se nedočkali ani těch elektrických zásuvek, nechápu komu to vadí, mládež v tom má jasno, dle diskuze to vypadá že většina diskutujících nejezdí vlakem a o internetu má mlhavé představy.:-)

0/0
11.8.2014 16:10

S18v61a81t67o23p50l35u95k 49S86i83l78n77ý 4852576749838

„Byl to špatný koncept, obchodníci na cestách chtějí odpočívat, nebo pracovat. Zábavu během jízdy oceňují naopak cestující druhé třídy, kterým je většinou státními dopravci komfort upírán. To aby byl viditelný rozdíl mezi první a druhou třídou,“

Co je to za žvást?  Copak ty monitory byly snad určeny pro práci? Měly sloužit především pro sledování filmů. A na ty se rád podívá i obchodník.

0/−6
10.7.2014 10:27

D68a91v35i76d 15G52a50j70d33a 5450409552881

Promiňte,ale tohle nemůžete myslet vážně...spíše snad děti ?To bych Vám věřil.Bavíme se o 3 a půl hodině cesty.Ostatně v samotném článku se píše,že DB to hodnotily jako chybu.A jim věřím trochu více,než prognózám RJ

+5/0
10.7.2014 10:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.