Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet dá monitory do sedaček. Větší než v autobusech, slibuje Jančura

Společnost RegioJet se chce stát prvním železničním dopravcem v Evropě, který bude cestujícím nabízet během jízdy vlakem možnost sledování filmů či surfování na internetu, aniž by si museli přinést vlastní notebook či tablet. Žlutý dopravce také nafoukne své vlaky, z kupé vozů udělá velkoprostorové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86i71r11o47s10l62a37v 91Z36i65k86m24u52n95d 7409913454143

Chá chá ... monitory v sedačkách měla už německá ICE1 v roce 1991 - tedy před 23 lety, pak Jančura objevuje Ameriku ... přesněji řečeno mnoho toho o evropské železnici neví ...

0/0
13.7.2014 18:21

T77o68m 81J16u51r92e50č82k89a 6255532725735

Nejen pan Jančura, ale i autor textu. Napřed píše že RegioJet bude v tomto první a poté to sám hned popře tím, že v ICE to už bylo. A mohli bychom pokračovat.

A jen pro zajímavost, takhle to vypadá v provedení české firmy Borcad z Fryčovic:

https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10348625_640571332686517_4517532361221550447_n.jpg

0/0
13.7.2014 21:06

K24v22ě81t81o54s28l60a84v 77N54y31t10r21a 9836708118367

Norma IEEE 802.11 byla p

ř

řijata v roce 1997 s Rychlostí 2 Mbit/s. Dá se s úspěchem pochybovat že by internet ve vlaku byl tehdy někde používán. Obrazovky s použitím videorekordérů byly pochopitelně mnohem dříve, v také v letadlech i autobusech ovšem tady jde o něco docela jiného, jak z článku vyplývá, půjde s tímto zařízením také surfovat po internetu a zřejmě v budoucnu i pracovat, jak to nastiňuje např. google.:-)

0/0
11.8.2014 17:40

Z25b74y19n98ě95k 48P24o79p29o17v96s27k71ý 9216478637903

Pane Suro, Vy jste takova medialni prava ruka pana Jancury, kdy vlastne bude mit ty nove vozy z Rumunska, ktere jsou uz 2 roky ve vyrobe?

+2/0
10.7.2014 17:22

J72i11r70k23a 85D73v84o29ř98á24k 4605160403188

Já si výrobu prvního ukázkového kusu pamatuji podle vyjádření p. Jančury před vánocema 2011.

+1/0
10.7.2014 17:27

A79l81a63n 10Ř77e63p74k28a 4725666

Že nezměnili továrnu, když jim trvá tak dlouho vyrobit 1 ukázkový kus;-D A vůbec, původně ty vozy měli být pro linku Praha-Ostrava, tak co v článku kecal o Hamburku (tam to mělo jít až potom přece).

+1/0
10.7.2014 20:29

V12l34a21d62i66m16í42r 82F46i29b21i68g40e22r 5384111331794

Možná ty vozy teprve vyvíjejí, to by se ta doba dala pochopit ale pokud měl na mysli koupi nějakých, které se vyrábějí, tak ta doba je hodně dlouhá. Je to asi stejný mýtus jako 7 tříd cestování

0/0
11.7.2014 8:57

F95i34l63i73p 88S97i26r45o17t21e68k 9982259532381

Před nástupem RJ byl příplatek za rezervaci v pendolinu pouhých 200 Kč na osobu. Díky RJ padnul. Což ale stejně nebyla podstata mého příspěvku.

+1/0
10.7.2014 12:25

A13l21a60n 61Ř31e61p92k80a 4765686

Ony ty povinné místenky jsou pořád a nikdy nebyla jednoná cena 200,-Kč, to byla cena bez inkarty ;-)

+3/−2
10.7.2014 13:34

J20a96n 21J50e50m70e76l39k94a 1325470

hm, takže slavný Railjet nemá sklápěcí sedadla? Myslel jsem si to. Takže nakonec Leo nebude tak špatné :-). Musí se nechat že Leo a Borcard udělal dost dobrou práci.

0/0
10.7.2014 11:41

D13a37v44i22d 46G31a97j30d23a 5470149672391

Já zase slyšel...ale jen slyšel...že do Leo Ex sněží do prostoru pro cestující ,když se otevřou dvře a sedět v zadní části vozidla je pro silnější žaludky.Prý to při větší rychlosti hází a je to dáno tím,že ty vlaky byly stavěny pro příměstskou dopravu,menší rychlost a jsou tudíž lehké.Ale to jsem slyšel od kamaráda.Popravdě s nimi se asi svézt zkusím.

+2/0
10.7.2014 12:09

J37a11n 77J48e12m27e13l52k85a 1155780

Házení není. Má pneumatický podvozek a je naprosto srovnatelný se vším ostatním. Sněžení - to bych neviděl tak černě. Já ho nezažil s tímto problémem. Je pravdou, že v koncích soupravy jsou trochu hlučnější měniče (vlak je zde trochu hlučnější než jinde). A 4 sedačka mi moc nesedí (obsazená a na delší trasy). Sice jsem Railjetem ještě nejel. Ale ta kombinace na husto a bez sklápění - moc se na to netěším.

0/0
10.7.2014 12:22

T11o15m 93J66u50r91e68č30k31a 6895982835265

Ono to házení není ani tak o tom, že má podobně jako ostatní vlaky i vzduchové vypružení, ale jde spíš o to, že má Jakobsovy podvozky s menším rozvorem a kratšími vozy než standardní vlaky, takže se opravdu daleko víc "vlní" než standardní vagóny.

0/0
10.7.2014 16:11

J49i83r39k93a 60D63v31o16ř38á80k 4235480923378

Určitě to tak nějak bude, i když samotný fakt, že podvozky jsou Jacobsovy, roli hrát nebude. Jacobsovy podvozky mají snad všechna TGV.

0/0
10.7.2014 17:19

T36o76m 29J94u27r31e65č20k41a 6365412795315

Stejně jako samotný fakt, že mají vzduchové vypružení ještě neznamená, že to nemůže házet. ;-)

0/0
10.7.2014 17:47

K77v82ě46t49o37s27l60a98v 28N86y18t91r31a 9836718718337

Ono to skutečně vyhovuje na naše rychlosti, při maximálce 190 km/h by to tak komfortní nebylo, ale zase za ty prachy to stačí. Pendolínu se to v jízdních vlastnostech rovnat nemůže, to snad i ty Jančurovy vagony jsou pohodlnější, ty sedačky jsou hrozné, snad u 4 i v travaji KT8 je více místa.

0/0
11.8.2014 16:15

M79i27c57h63a42l 52T11o94m80i61n59s38k52ý 9121625807424

Lidi kteří jezdí první třídou v ní jezdí právě proto, že jsou pracovití - pracují buď na svém byzynysu nebo na svém sebevzdělávání. Ve volném čase pracují a nebo se vzdělávají. Jsou to lidé, kteří nekoukají na nějaké přiblblé filmy typu Slunce seno jahody, které se většině lidí líbí. Navíc vzdělaní a úspěšní lidé si vozí notebooka nebo alespoň tablet. Stejně tak techničtí nadšenci...ti si také vozí výpočetní techniku s sebou a raději volí se kouknout na svůj film bez reklam.

Monitory ve vlaku mohou cílit pouze na tu nejnižší třídu lidí ..... na dělníky a rolníky ;-D

+4/−6
10.7.2014 11:40

M53i32c91h41a85l 31T41o38m18i88n21s12k94ý 9471935477174

ale je pravda, že třeba ve vlacích co jezdí do Londýna z příměstských čtvrtí má slovo dělník úplně jiný rozměr.  Dělník se tam rozumí programátor obráběcích strojů s platem 150tisíc Kč měsíčně co ve vlaku cestuje v kvádru s kravatou.

+2/0
10.7.2014 11:44

M56i23c31h66a45l 39T44o53m56i65n11s69k74ý 9841545217884

Nebo PODprůměrný bankovní pracovník pracující v London City s platem do 200tisíc kč měsíčně, který nesundá kravatu(pracovní oděv) ani ve vlaku.

0/0
10.7.2014 11:46

J39a48n 79S90a93l95o26m35o33n 4639890921845

No právě. My co se počítáme tady v čechách mezi "střední třídu" jsme ve skutečnosti z pohledu západního světa "průměrná chudina". Dokonce ne ani ta "vyšší" chudina, ale jen průměrná. ŘEkl bych že skutečnou střední třídu u nás nemáme. Máme jen střední chudinu, vyšší chudinu a niží střední třídu a pak dlouho nic a na konci až bohaté :-)

+1/0
10.7.2014 12:26

I23v65a90n44a 55N48o58v74a17k92o57v87a 2382642399682

Nesmite verit kazde kravine co si prectete na foru.

0/0
10.7.2014 12:40

J43a14n 65S90a15l17o54m67o25n 4619270151405

Musíte taky vystrčit čumák z republiky aby jste viděla. :-)

+1/0
10.7.2014 12:41

D21a75n 53M60a70c51h45o77l39d38a 8167622234322

vite ta vec souvisi s zivotni urovni, takze je sand jasne ze stredni trida treba v rakousku je jinde nez nase kdyz maji vyssi zivotni uroven. To ze bychom byli na zapade prumerna chudina ale taky neni pravda. Ze u nas stredni trida temer neni je ovsem tez pravda

+1/0
10.7.2014 13:46

J55a31n 13S64a40l85o65m89o58n 4349110781155

Možná jsem to jen trochu přehnal. :-)

0/0
10.7.2014 13:51
Foto

J21a32n 29Č92e30r52m43á95k 4269138365677

s vaší češtinou (ABY JSTE!!!!!!) jste se právě zařadil!...;-D;-D;-D

+1/0
10.7.2014 17:31

J22a93n 89S13a74l59o38m91o84n 4979450221965

Vážený a milý pane, v době kdy já jsem byl ve škole jsem za to když jsem napsal abyste dostal pořádný záhlavec. Čeština se jak známo mění a zvyk je železná košile. Tohoto drobného přehmatu jsem se holt dopustil omylem. Navíc moje čeština je mizerná vždy, ale moje technické znalosti projektanta a konstruktéra v elektrotechnice jsou špičkové. Vy holt umíte jen tu češtinu. :-)

0/−2
10.7.2014 17:37

M86a29r74t31i26n 29N58o90v46o34t55n20ý 3446846191784

Kecáte Salomone, už za vašeho mládí to byla hrubka.

+1/0
10.7.2014 19:21

J35a38n 28S75a96l27o90m75o85n 4829740721865

Tak se z toho neopupínkujte.

0/0
10.7.2014 19:22

M29a22r85t16i95n 43N33o68v73o10t83n77ý 3766756691444

Mě je to celkem jedno, ale vy tady ze sebe tím lhaním děláte hlupáka.

0/0
11.7.2014 8:54

J91a40k74u28b 22K58o68r27e45c 6104690371973

se takhle sám hodnotíte, jo?  ;-D

0/0
10.7.2014 22:54

J44a42n 54S85a13l26o21m68o13n 4489500841205

A vás to děsně štve že jo. ;-D

0/0
11.7.2014 6:52

J61a38k43u97b 29K50o31r41e92c 6524980531743

Vůbec, jenom mě takova sebehodnoceni vždycky pobaví.

0/0
11.7.2014 7:17

J69a52n 68S70a94l73o95m69o39n 4669390911725

A to jsem se ještě hodnotil střízlivě. :-)

0/0
11.7.2014 7:18

J58a57k74u88b 90K33o43r12e96c 6404820471793

Jj, člověk by měl být skromný.

0/0
11.7.2014 7:20

J28a16n 66S50a88l54o41m37o55n 4689100421525

Se skromností si člověk dobře placenou práci nenajde. Tam se musí umět pozitivně ohodnotit, ale co vám to vysvětluju, vy už jste si o mě udělal svůj obrázek a řekl bych že z vašeho pohledu se jevím značně nelichotivě a víte co? Mě je to vlastně fuk. :-)

0/0
11.7.2014 7:35

J76a88k49u32b 70K14o16r56e91c 6724650141613

Žádnej obrázek jsem si o vas neudělal. Jedině co jsem psal je, že mě pobaví, když se někdo sám hodnotí. Nevím, co je na tom nelichotiveho. Dokonce to ani nezpochybňuje to, co jste o sobě psal.

0/0
11.7.2014 11:10
Foto

J75a20n 72Č71e21r84m32á25k 4559898125877

rolníci nemají čas dřepět ve vlaku a dělníci po cestě do/z práce raději spí, stejně, jako můj otec, který zase byl pracující inteligence...  ;-D

0/0
10.7.2014 17:25

J77a83k59u45b 12K88o73r55e47c 6564530611743

lidé co jezdí druhou třídou nejsou pracovití?

0/0
10.7.2014 22:52

T68o77m41a33s 36N42o11v46o37t77n30y 3641826568259

;-D A to jsi vymyslel sám?

0/0
12.7.2014 19:51

M19a37r31e98k 46D43e92m29č55á20k 9885824906575

Takže přeloženo do jazyka zákazníků: Už nás nebaví to dotovat, budete mít méně místa a na monitorech vám od teď budeme pouštět reklamy.

+10/−1
10.7.2014 11:28

A23l29a66n 20Ř96e52p16k90a 4905286

Hmm, že by konečně splnil plány z rozjezdu před pár lety? ;-) To třeba pak bude mít objednávku jídla on-line jak to má Pendolino a nebudou okolo furt lítat stewardky (tedy budou, ale už jen s hotovou objednávkou).

+3/−1
10.7.2014 10:41

V56l11a51d49i15m39í79r 29F41i58b46i20g34e54r 5254401741584

Myslím že se snídaněmi to tak je ale asi jen předem ne ve vlaku, kdy si objednáte na co máte chuť hned na místě.

0/0
10.7.2014 10:47

A84l22a47n 58Ř19e87p23k58a 4635536

Já myslel on-line jako přes palubní portál a ty obrazovky, t.j. přímo ve vlaku jako to má Pendolino (tam cestující musí mít ovšem vlastní zařízení). Snídaně jsou úplně online už při rezervaci

+3/0
10.7.2014 10:49

T85o14m18a27s 45N12o52v44o91t53n24y 3251406698519

Ano to je takový "malý" detail, když budu chtít objednat musím kvůli tomu tahat notebook, to je fakt pokrok ;-D Zlatá stewardka

0/0
12.7.2014 19:53

A41l21a12n 93Ř22e93p65k76a 4575166

Nebo tablet a nebo můžete objednávat i ze svého smartfounu a ten máte při sobě vždy ;-)

0/0
12.7.2014 21:12

J78a80n 96P90e62k35a 5563743363

Lidi už se asi vůbec nekoukají z okýnka... místo toho si svoje okýnka tahají s sebou :P

+9/0
10.7.2014 10:38

M42a37r49e28k 74T32u11r80n48o31v44e68c 7815762170766

Wokýnka sebou nevozím. Raději Android nebo Linux.

0/0
11.7.2014 22:41

K75v20ě64t51o58s30l36a60v 21N65y30t54r52a 9386278668507

Tady slyším že monitory jsou nějaká přítěž, hrozba nebo co to je, jsem s tím vlakem s monitory ještě nejel, ale snad se to dá vypnout?, nikdo tady neřekl že to nejde a pak bych se připojil ke stěžovatelům, ale dnes mít informace po ruce a navíc abych nemusel tahat svoje bebechy je snad normální, i tramvajích je již tolik digitálních informací že nejsou třeba už dlouho ani hodinky. Pokud to neobtěžuje, měla by to být samozřejmost, jak to bude všude tak na co zapínat ipad a td, v budoucnu zřejmě nebude ani problém na tom pracovat, jde to sice už dnes, jen to zabezpečení není na úrovni, za pár let se ukáže kde je pravda, nakonec vagón se nedělá jen na pár let, jak dlouho trvalo než začaly být běžné elektrické zásuvky ve vlaku, přitom to není žádný technický problém, internet musí být samozřejmostí, kupodivu nejlépe funguje u ČD, ovšem hlavně v Pendolinu. Kdyby nebylo Jančury tak jsme se nedočkali ani těch elektrických zásuvek, nechápu komu to vadí, mládež v tom má jasno, dle diskuze to vypadá že většina diskutujících nejezdí vlakem a o internetu má mlhavé představy.:-)

0/0
11.8.2014 16:10

S13v36a23t90o92p37l70u20k 23S27i54l23n46ý 4962136889248

„Byl to špatný koncept, obchodníci na cestách chtějí odpočívat, nebo pracovat. Zábavu během jízdy oceňují naopak cestující druhé třídy, kterým je většinou státními dopravci komfort upírán. To aby byl viditelný rozdíl mezi první a druhou třídou,“

Co je to za žvást?  Copak ty monitory byly snad určeny pro práci? Měly sloužit především pro sledování filmů. A na ty se rád podívá i obchodník.

0/−6
10.7.2014 10:27

D86a25v90i33d 76G22a10j88d16a 5180119562371

Promiňte,ale tohle nemůžete myslet vážně...spíše snad děti ?To bych Vám věřil.Bavíme se o 3 a půl hodině cesty.Ostatně v samotném článku se píše,že DB to hodnotily jako chybu.A jim věřím trochu více,než prognózám RJ

+5/0
10.7.2014 10:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.