Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jindřichohradecké úzkokolejky jsou v insolvenci, dluží miliony

Krajský soud v Českých Budějovicích zahájil insolvenční řízení se společností Jindřichohradecké místní dráhy. Úzkokolejky podle návrhu dluží trojici dodavatelů v čele s výrobcem signalizace AK signal Brno přes 4,1 milionu korun. V problémech se soukromé dráhy ocitly už loni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M70i81r77o23s86l73a13v 47Z21i26k58m29u98n44d 7839253234813

Pročpak nebyl problém "za Šatavy a Hrušky" .... Cca 20 let to šlo (a začínalo se od nuly) a najednou to NEJDE ....

Docela rád bych viděl výroční zprávu ...

+1/0
17.7.2014 18:50

J10a75n 46Z41e71l39e22n35k74a 2376226658385

Možná by stačilo prodat ty hašišbedny, stejně se ty kraxny nikomu nelíbí. vypadá to jako ponorka a ne jako vlak. 4,1 miliónu zase není tak moc, aby to nesehnali.

+3/−2
17.7.2014 8:45

M67i61r71o80s72l43a72v 64Z43i36k54m57u61n85d 7619383574633

Komu prodat ... ona je tu fronta zájemců, co kdybyste si je koupil vy ...

0/0
17.7.2014 18:53

M49i40c11h25a84l 42M94a45j45e50r56č60í77k 6723836144912

Nelíbí se pár lidem, kteří z toho udělali jen kovbojku. Většině je to jedno.

+1/−1
17.7.2014 23:19

M89a40r81e21k 43A49b48s36o20l13o15n 4273815595485

Sice mám rád techniku, staré funkční věci apod., ale do 21. století úzkokolejky nepatří. Pouze jako turistická atrakce, kde to bude dobře zmáknutý z hlediska marketingu a bude to provozovat obecně prospěšná společnost pod hlavičkou kraje (města). Co naplat, pokrok nezastavíš...

0/−4
17.7.2014 0:53

J23a97k64u12b 88F37e59i55f95a40r 7479379286929

a kdyby tam byl trať o standardním rozchodu tak by se změnilo co? Pokrok;-D

+1/0
17.7.2014 8:29

T78o92m78á88š 12K57n45a66i32f67l 6293660757450

Co to plácáš? jaký je v tom rozdíl oproti normálnímu vlaku? no .. cca ten, ze jezdit tam normální vlak, tak je ta sekera ještě větší...

+2/0
17.7.2014 8:52

M16i83r41o39s32l74a11v 38Z58i84k48m88u11n13d 7319643474193

A co takhle švýcarské úzké, například rozsáhlá síť RhB s regionálními vlaky jezdícími v režimu "S-Bahn".

Podobně na jihovýchodě Itálie existuje rozsáhlá síť úzkorozchodných tratí 950 mm, síť úzkých v okolí Neapole  ... žádná turistická atrakce, ale normální železnice s vlaky v hodinovém nebo půlhodinovém intervalu.  Mezi úzkým a normálním nebo širokým rozchodem je rozdíl jen v té vzdálenosti kolejnic, nic víc, nic míň. Rozchod kolejnic nemá vliv ani na rychlost.

+1/0
18.7.2014 13:49

I10v97a90n 19M36a34r12e70k 6464658612

No a kdo nedluží ? ! ? ! jinak,jisté je jedno že s těmi "hašišbednami zžejmě rito neudělali a neudělají  ! ? ! ? ! 8-o

0/0
16.7.2014 21:15

E97d78u31a17r91d 79B59l34a63z94e88k 1693130915505

Já! :-P

0/0
16.7.2014 23:46
Foto

P39e26t18r 56P64r29o46c63h29á66z45k17a 3912326122974

Trať nemůže vydělávat.Počet přepravených lidí,případně materiálu v žádném případě nezaplatí provoz.Bez dotace to zkrátka nejde.Zabezpečovací zařízení jednak stojí docela velké peníze a jednak potřebujke pravidelné revize a údržbu.Ta rozhodně není levná.Stejné je to s tratí a s mašinami a vozy.Podobně je to i se zaměstnanci.Pravidelné ověřování kvalifikace,znalost předpisů a tak.Když si to vše spočítáte zjistíte,že je to zkrátka víc než pokryje jízdné.K tomu mzdy zaměstnanců,náklady na provoz a jste v červených číslech.Jedna věc je zachovat trať pro budoucnost a druhá na ní vydělat.To neplatí jen o téhle úzkokolejce,ale o všech lokálkách.Bohužel.

+4/−1
16.7.2014 20:50

M72a39r91t92i32n 50V19r79b94a 1381848872833

Ale stejně je to škoda.Nádherná trať. R^

+5/0
16.7.2014 20:58
Foto

P46e12t12r 48P33r41o61c40h29á56z15k42a 3592846532724

Ano s tím souhlasím.Jistě by mohla fungovat jako turistická atrakce po dobu sezony,v nějakém zvláštním režimu.Tam by nemuselo být vše tak náročné a mohl by se prodloužit i termín kontrol a podobně.Musela by však být změna zákona a kdo ví,zda by se našlo dost nadšenců k provozování.

0/0
17.7.2014 5:47

B23e24n 26P70a72v85k71a 1407613577451

Zavřít.

0/−6
16.7.2014 21:05

I93v66a46n 84M34a17r78e41k 6814978142

Tebe Pavka  ? ! ? !

+7/0
16.7.2014 21:16

E89d82u78a65r20d 98B72l46a27z18e59k 1943500645715

Přesně tak R^ U komerční přepravy - doprava lidí do práce (za vejdělkem čili ziskem!!!) a děcek do škol, natož zboží!!!, by neměli přepravci dostat ani1,-kč! ;-€

 (dotaci dávat nikoliv přepravci ale studentovi , rodičům dětí, jak v Rakousku! at si přepravce vyberou třeba taxíxk a zbytek si doplatijou:-P)

   Pak by zbylo nejen na tuto nekomerční historickou kulturní památku a její jen polokomerční, navíc jen sezonní!, provoz. :-)

+1/−3
16.7.2014 23:50

J72o67s74e39f 25T76r92ö79g13l 8949352896686

Umíte si představit kolapsnasilnicích, kdyby jen část lidí využívajících vlak nebo autobus jela najednou do práce autem?

0/0
17.7.2014 1:51

J57a34n 76Z73e41l40e25n21k80a 2896176168295

Co to plácáte? Doprava lidí do práce a do škol není "komerční přepravou", ale "závazkem veřejné služby". Ten objednává kraj, dálkovou dopravu stát. On totiž stát musí ze zákona zajišťovat dopravní obsluhu regionů. ;-)

0/0
17.7.2014 8:42

T61o84m98á76š 58K85n88a82i51f17l 6673240337740

pokud by ten vlak nebyl dotováaný (resp. správně: objednaný), tak by vůbec nejel. ty ceny by byly tak vysoke, ze by s ním nikdo nejel.

sorry, ale plácáš nesmysly.

0/0
17.7.2014 8:53

J73i16r85k84a 17D14v47o56ř57á59k 4345270753338

Kdyby nebyly dotované silnice, za pár let by přestaly existovat.

0/0
17.7.2014 14:25

J40i56n55d92ř48i18c69h 72Š27k28o94p57e40k 4825671500345

jenže v tu chvíli přestane veřejná doprava existovat, víceméně budou mít problémy i dálkové spoje, protože jim ubydou lidi z místních přípojů.

0/0
17.7.2014 20:12

M66i72r26o90s46l17a83v 30Z30i22k57m46u52n28d 7979603704173

Kolik stojí zabezpečovací zařízení "model začátky železnice v Rakousku", tedy ručně stavěné výhybky ...

0/0
18.7.2014 13:51

T28o75m20á68š 39K35u64č45e22r66a 5877182887252

Tyhle dráhy do určitého dne fungovaly, pak se ovšem vyměnilo hlavní vedení a od té doby to jde do kopru. Jinak to byla hezká ukázka toho, že dráha nemusí být dotovaná.

+2/−2
16.7.2014 19:36

R74a91d83i92m 19Š59o24l64c 1185855645874

Ta dráha je dotována od té doby, co odešla od ČD. Koleje nevlastní SŽDC, ale JHMD a dostává na ně dost dotací od SFDI a doprava je normálně v závazku (je to i v článku psáno).

+5/0
16.7.2014 19:42

J48o60s69e81f 52K39o42p31e95c43k15y 9894622575

to s tim dotovanim myslite jak? ;-)

0/0
16.7.2014 20:41

T61o20m51á47š 17K63n33a48i57f36l 6533160767770

prosim te... ty fakt zijes v tom, ze nedostavaji od kraje zaplaceno za dopravni obsluznost (to jsou to, co ty znas jako "dotace"(? tak to zijes v bludu...

+1/0
17.7.2014 8:54

D96a68v61i54d 59K53o70p76ř95i61v96a 5168650597824

Pravda je, že dříve bylo dokonce i období, kdy JHMD platily daně. To byl ovšem ještě předseda představenstva pan Šatava. Současní šéfové se asi příliš rozmáchli.

0/0
17.7.2014 9:49

J52i94r49k86a 28D95v65o13ř97á43k 4265790843368

První věta souhlas. Zbytek nesmysl založený na omylu. Stačí prohledat veřejné info o dotacích. Tahle dráha má nejen smlouvu/objednávku na dopravní obslužnost (jako ČD a několik dalších železničních dopravců u nás), ale i skutečné dotace (jako mj. SŽDC).

0/0
17.7.2014 14:29
Foto

I30v34o 25Z84r35n54í28k 4467465374172

Je to turisticky atraktivní v letních měsících a hlavně o prazdninách .Bohužel jak je vidno , to nestačí !.Chtělo by to vytížit kulturně i v jiném období .Přátelé,jakýkoliv marketingový nápad je vítán:-)

+2/0
16.7.2014 19:17

L97u17c49i74a50n 55P65a27p82a96z53i10a20n 5374897781715

Bez peněz ani do hospody nelez. Prostě lidé nemají peníze, vše je v této zemi podfinancované a tak to nevychází ať počíte jak počítáte. A marketing není samospasitelný, naopak může jen agonii prodloužit. V prvé řadě se musí u nás změnit cena lidské práce, od které se odvíjí daně, důchody, dotace a funkční stát. Čeká nás hodně práce po devastaci let nedávno minulých.

+2/0
16.7.2014 20:32

E95d50u61a20r54d 95B21l34a75z80e50k 1733560975765

Lež! Většina lidí má peněz na blbosti aža až dokonce i mladí tunijou drahý motorky i docela mladá auta! Nebo PC! Všecí maj Nike a Addddddidás a pod. a o půl 3. se míní přerazit cestou dom z práce... A hurá do Olympie do multikina a litr za večer na osobu je málo;-O A cenu lidské práce si stanovujete sám defacto! ;-O Už ne vláda ne strana ;-D , leda by jste byl státní ouřada ;-€ Pak si ale z apohodlí a jistou penzi nestěžujte! ;-O

+2/−2
17.7.2014 0:00

E13d50u89a88r67d 95B58l67a74z33e28k 1183470365705

Zdražit jízdné! Za to na nádražích hrát dobové divadlo a pořádat pouze dobové trhy - ale taky výdělečné! žádný najímání umělců že jen jako prodávaj... Platit jen herce do hlavních rolí a najímat ochotníky.

 Vyzvat mladší znuděné lidi!!! U nás brečeli, že se nic moc v obci neděje:-( Naštvaně a hrubě jsem jim oponoval: Kua tak nečekejte až někdo vám pro vás ale za vás něco udělá, zorganizuje, ale vy sami dějte, vy budte aktivní! ;-O Je demokracie, svoboda projevu, nepotřebujete přehrávky před kmisema a povolení komoušů na MNV ;-€ Co jsme my starší měli říkat, když to skoro nešlo?! Jen sme někde u táboráku zabékali nahlas i kyž daleko za obcí!!! a už nás drátovali SNBbáci :-( Jestli máme prej veřejnou akci... povolenu z výboru?;-D...

Neměli jsme mobily aby jsme se sezvali a dohodlia přesto kultůra jakž takž v obci žila i ochotnické divadlo a dnes můžou lidi svobodně mnohrem víc, ale nechce se jim zvednout zadky od PC monitorů a TV ;-€

+1/−1
16.7.2014 23:57

T84o25m26a37s 66N73o41v65o45t96n93y 3781396318899

Zato psát jsi se ještě nenaučil tak šup od monitoru zpátky do školy

0/0
17.7.2014 10:08

E45d42u33a96r11d 42B34l48a87z82e37k 1543130515785

Toto! ať stát dotuje, jistý druh kultury, prezentace historie!!! a né nějaké zemědělce - často jen multimilionáře - majitele velkých agropodniků, co už neví jak velkým emerickým traktorem JohnDeer nebo Jeepem už by jezdil (a furt bude Veleba bečet jak jsou na tom zle...), často i soudruhů - bejvalejch předsedů státních statků;-€, ze kterých mnohá agra vznikla privatizací! , pokrytci jedni ;-O

+4/0
16.7.2014 19:14

M72a92t26ú38š 54B78e87n40a81k 9488454762583

až na to že JHMD je v poslednej dobe len jedna veľká rozkrádačka, hlavne od doby čo bol vyštvaťi Šatava, tej spoločnosti sa nedá zapriať nič lepšie ako krach.

+4/−1
16.7.2014 19:26
Foto

T32o31m98á63š 88H45e12r38c71e14g 3120739820820

Potíž je v tom, že vy chcete dotovat tohle, druhý zase něco jiného. Nebylo by lepší nedotovat nic a ať každý hlasuje svou vlastní peněženkou?

+3/0
16.7.2014 21:24

J91o87s78e89f 13K21o42p54e25c15k45y 9144602905

nedotovat nic by urcite lepsi nebylo, neb na dotovani napr verejne dopravy nakonec vydela stat i lide... ;-)

+2/−2
16.7.2014 21:29

E63d44u65a29r92d 88B71l38a60z16e55k 1483610435695

Samozřejmě by to byl stav ideál!;-)R^ Ale kultura se sama neuživí a stala by se z ní pouze komerce... ;-( Vždy by šlo né o kvalitu představení, vystoupení, nebo originalitu vláčků a j., ale jen o to, vám pak vnucovat nějaký produkt;-€... A starou (hodnotnou historicky!)  trať předělat na novou a staré historické vlaky zešrotovat a nasadit rychlé moderní a pod. jak ta hranatá hrůza s kuletejma woknama;-D na obrázku... a s prodejem zmrzliny a hrnců a ponožek a telefoních karet, při jízdě a s vyřvávající reklamou na vše i polepené reklamou:-( a pod. no prostě Dysneyland... :-/ To by jste chtěl u historicky cených starých památek???8-o

0/0
16.7.2014 23:46

M64i53r33e51k 14T15u57r88e59č65e85k 4543202870532

Vyborne! Mohu zacit rozebirat koleje a odvazet do sberu ?

0/0
16.7.2014 16:51

J47o82s98e96f 76C80í50s67a18ř 7637882130260

ne

+1/0
16.7.2014 20:30

J49i39r96k65a 93D91v81o45ř80á60k 4375480593398

To dělají ti co se neptají už dávno.

0/0
17.7.2014 14:32
Foto

M17a39r42t32i84n 83Š49u27b11r11t 1785431714865

No jo, když si postavili ponorku, tak jdou logicky ke dnu ;-).

+5/−2
16.7.2014 16:26

T71o81m83a94s 51N68o85v43o25t56n56y 3541936608659

To jsou ti blázni co staví ten neuvěřitelně hnusnej krám?

+1/−3
16.7.2014 17:22

J47a28n 46Š49k42r90a38b10á33n55e79k 7415650898792

Náhodou je krásnej, mě se hrozně líbí..:-)

+1/0
16.7.2014 19:29

B63l92a23ž48e72j 92M87o54t64y63č87k48a 8537987165380

se rovnou mužeš zavřít do popelnice.

0/−1
16.7.2014 20:41

J36i93r32k49a 44D40v24o35ř47á39k 4905550943278

Je ošklivej až je krásnej. Jako Belmondo.

0/0
17.7.2014 14:31

M23i15c11h59a65l 76M90a11j47e27r73č35í57k 6943766374502

Nikdo Vám Váš nevkus nebere...

0/0
17.7.2014 23:18

J61a78n 55P73r12i39c94h56y23s57t81a33l 8461548583

Me pripada, ze "designerske studio" toho o konstrukci zeleznicnich vozidel moc nevi. Kulata okna se u motoraku sice delala - ale pred vice nez sto lety! Tehdy bylo vyrobeno 152 kusu. Okna byla blize u sebe, takze z toho stoleteho motoraku byl vyhled lepsi. Takze zadny vystrelek 21. stoleti, ale anachronismus. "Designeri" si mysleli ze kdyz okopiruji 100 let stare reseni, ktere se prilis neosvedcilo, tak ze se na to neprijde?

Podivejte se jak vypadala puvodni ponorka: http://en.wikipedia.org/wiki/McKeen_Motor_Car_Company

0/0
17.7.2014 2:16

P62a19v68e69l 35M47a96t56o71u58š13e31k 5120277668884

Asi mne někteří budou kamenovat, ale podle mého názoru tyto tratě od doby, co byly za zvláštních okolností zprivatizovány, slouží zejména k plnění kapes jistých zainteresovaných osob. Nedomnívám se, že by si pod správou ČD vedly hůře (jako třeba obdobná slezská trať do Osoblahy).

+8/−4
16.7.2014 15:45

J15a43n 47D66ě41d 8976299703301

Pod správou ČD by ty Jindřichohradecké Úzkorozchodky dávno nepremávali víme?

+6/−4
16.7.2014 16:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.