Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jindřichohradecké úzkokolejky jsou v insolvenci, dluží miliony

Krajský soud v Českých Budějovicích zahájil insolvenční řízení se společností Jindřichohradecké místní dráhy. Úzkokolejky podle návrhu dluží trojici dodavatelů v čele s výrobcem signalizace AK signal Brno přes 4,1 milionu korun. V problémech se soukromé dráhy ocitly už loni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77i54r67o86s61l18a90v 96Z39i66k83m18u38n48d 7779243524133

Pročpak nebyl problém "za Šatavy a Hrušky" .... Cca 20 let to šlo (a začínalo se od nuly) a najednou to NEJDE ....

Docela rád bych viděl výroční zprávu ...

+1/0
17.7.2014 18:50

J69a89n 35Z62e62l31e95n12k45a 2136536778425

Možná by stačilo prodat ty hašišbedny, stejně se ty kraxny nikomu nelíbí. vypadá to jako ponorka a ne jako vlak. 4,1 miliónu zase není tak moc, aby to nesehnali.

+3/−2
17.7.2014 8:45

M26i42r23o55s75l78a28v 10Z62i93k92m64u12n75d 7119443904753

Komu prodat ... ona je tu fronta zájemců, co kdybyste si je koupil vy ...

0/0
17.7.2014 18:53

M91i46c52h89a53l 89M25a90j45e90r59č72í87k 6523616334672

Nelíbí se pár lidem, kteří z toho udělali jen kovbojku. Většině je to jedno.

+1/−1
17.7.2014 23:19

M74a24r92e11k 45A34b12s16o95l42o96n 4603555945665

Sice mám rád techniku, staré funkční věci apod., ale do 21. století úzkokolejky nepatří. Pouze jako turistická atrakce, kde to bude dobře zmáknutý z hlediska marketingu a bude to provozovat obecně prospěšná společnost pod hlavičkou kraje (města). Co naplat, pokrok nezastavíš...

0/−4
17.7.2014 0:53

J54a37k61u41b 89F36e88i33f39a84r 7429369506889

a kdyby tam byl trať o standardním rozchodu tak by se změnilo co? Pokrok;-D

+1/0
17.7.2014 8:29

T15o49m13á77š 18K36n29a97i74f55l 6223490827560

Co to plácáš? jaký je v tom rozdíl oproti normálnímu vlaku? no .. cca ten, ze jezdit tam normální vlak, tak je ta sekera ještě větší...

+2/0
17.7.2014 8:52

M56i27r40o89s95l92a28v 60Z90i30k43m41u84n90d 7629263134963

A co takhle švýcarské úzké, například rozsáhlá síť RhB s regionálními vlaky jezdícími v režimu "S-Bahn".

Podobně na jihovýchodě Itálie existuje rozsáhlá síť úzkorozchodných tratí 950 mm, síť úzkých v okolí Neapole  ... žádná turistická atrakce, ale normální železnice s vlaky v hodinovém nebo půlhodinovém intervalu.  Mezi úzkým a normálním nebo širokým rozchodem je rozdíl jen v té vzdálenosti kolejnic, nic víc, nic míň. Rozchod kolejnic nemá vliv ani na rychlost.

+1/0
18.7.2014 13:49

I61v26a89n 92M93a81r46e67k 6464558612

No a kdo nedluží ? ! ? ! jinak,jisté je jedno že s těmi "hašišbednami zžejmě rito neudělali a neudělají  ! ? ! ? ! 8-o

0/0
16.7.2014 21:15

E15d28u49a52r41d 75B22l53a51z40e57k 1703540585825

Já! :-P

0/0
16.7.2014 23:46
Foto

P44e75t50r 38P45r58o52c25h87á65z65k63a 3322576522374

Trať nemůže vydělávat.Počet přepravených lidí,případně materiálu v žádném případě nezaplatí provoz.Bez dotace to zkrátka nejde.Zabezpečovací zařízení jednak stojí docela velké peníze a jednak potřebujke pravidelné revize a údržbu.Ta rozhodně není levná.Stejné je to s tratí a s mašinami a vozy.Podobně je to i se zaměstnanci.Pravidelné ověřování kvalifikace,znalost předpisů a tak.Když si to vše spočítáte zjistíte,že je to zkrátka víc než pokryje jízdné.K tomu mzdy zaměstnanců,náklady na provoz a jste v červených číslech.Jedna věc je zachovat trať pro budoucnost a druhá na ní vydělat.To neplatí jen o téhle úzkokolejce,ale o všech lokálkách.Bohužel.

+4/−1
16.7.2014 20:50

M55a71r97t84i11n 92V87r53b24a 1491718602663

Ale stejně je to škoda.Nádherná trať. R^

+5/0
16.7.2014 20:58
Foto

P14e55t45r 43P21r47o70c27h18á20z13k61a 3132616862744

Ano s tím souhlasím.Jistě by mohla fungovat jako turistická atrakce po dobu sezony,v nějakém zvláštním režimu.Tam by nemuselo být vše tak náročné a mohl by se prodloužit i termín kontrol a podobně.Musela by však být změna zákona a kdo ví,zda by se našlo dost nadšenců k provozování.

0/0
17.7.2014 5:47

B22e89n 94P97a12v12k98a 1557723807511

Zavřít.

0/−6
16.7.2014 21:05

I87v95a23n 94M85a91r57e83k 6204308292

Tebe Pavka  ? ! ? !

+7/0
16.7.2014 21:16

E20d20u81a19r46d 61B93l32a96z41e11k 1783120595755

Přesně tak R^ U komerční přepravy - doprava lidí do práce (za vejdělkem čili ziskem!!!) a děcek do škol, natož zboží!!!, by neměli přepravci dostat ani1,-kč! ;-€

 (dotaci dávat nikoliv přepravci ale studentovi , rodičům dětí, jak v Rakousku! at si přepravce vyberou třeba taxíxk a zbytek si doplatijou:-P)

   Pak by zbylo nejen na tuto nekomerční historickou kulturní památku a její jen polokomerční, navíc jen sezonní!, provoz. :-)

+1/−3
16.7.2014 23:50

J61o63s12e56f 88T69r40ö94g82l 8319932246276

Umíte si představit kolapsnasilnicích, kdyby jen část lidí využívajících vlak nebo autobus jela najednou do práce autem?

0/0
17.7.2014 1:51

J69a54n 76Z76e53l91e78n83k26a 2926646468615

Co to plácáte? Doprava lidí do práce a do škol není "komerční přepravou", ale "závazkem veřejné služby". Ten objednává kraj, dálkovou dopravu stát. On totiž stát musí ze zákona zajišťovat dopravní obsluhu regionů. ;-)

0/0
17.7.2014 8:42

T49o82m19á85š 27K21n45a19i39f93l 6813630407590

pokud by ten vlak nebyl dotováaný (resp. správně: objednaný), tak by vůbec nejel. ty ceny by byly tak vysoke, ze by s ním nikdo nejel.

sorry, ale plácáš nesmysly.

0/0
17.7.2014 8:53

J79i24r98k87a 51D46v76o62ř52á63k 4345340193798

Kdyby nebyly dotované silnice, za pár let by přestaly existovat.

0/0
17.7.2014 14:25

J91i45n69d46ř19i37c29h 56Š85k95o13p82e78k 4175401590945

jenže v tu chvíli přestane veřejná doprava existovat, víceméně budou mít problémy i dálkové spoje, protože jim ubydou lidi z místních přípojů.

0/0
17.7.2014 20:12

M23i23r42o98s68l26a15v 23Z10i84k86m40u55n61d 7929123654273

Kolik stojí zabezpečovací zařízení "model začátky železnice v Rakousku", tedy ručně stavěné výhybky ...

0/0
18.7.2014 13:51

T92o34m44á53š 13K39u33č38e13r83a 5687672687322

Tyhle dráhy do určitého dne fungovaly, pak se ovšem vyměnilo hlavní vedení a od té doby to jde do kopru. Jinak to byla hezká ukázka toho, že dráha nemusí být dotovaná.

+2/−2
16.7.2014 19:36

R91a67d20i20m 75Š79o32l29c 1645335195524

Ta dráha je dotována od té doby, co odešla od ČD. Koleje nevlastní SŽDC, ale JHMD a dostává na ně dost dotací od SFDI a doprava je normálně v závazku (je to i v článku psáno).

+5/0
16.7.2014 19:42

J42o25s40e43f 20K79o22p88e46c35k59y 9684192135

to s tim dotovanim myslite jak? ;-)

0/0
16.7.2014 20:41

T53o41m25á64š 48K86n50a81i35f84l 6943730687210

prosim te... ty fakt zijes v tom, ze nedostavaji od kraje zaplaceno za dopravni obsluznost (to jsou to, co ty znas jako "dotace"(? tak to zijes v bludu...

+1/0
17.7.2014 8:54

D44a60v95i18d 97K68o72p87ř54i78v84a 5658180517104

Pravda je, že dříve bylo dokonce i období, kdy JHMD platily daně. To byl ovšem ještě předseda představenstva pan Šatava. Současní šéfové se asi příliš rozmáchli.

0/0
17.7.2014 9:49

J58i16r67k41a 53D57v64o85ř45á78k 4825780983808

První věta souhlas. Zbytek nesmysl založený na omylu. Stačí prohledat veřejné info o dotacích. Tahle dráha má nejen smlouvu/objednávku na dopravní obslužnost (jako ČD a několik dalších železničních dopravců u nás), ale i skutečné dotace (jako mj. SŽDC).

0/0
17.7.2014 14:29
Foto

I79v13o 67Z34r41n65í33k 4287415544762

Je to turisticky atraktivní v letních měsících a hlavně o prazdninách .Bohužel jak je vidno , to nestačí !.Chtělo by to vytížit kulturně i v jiném období .Přátelé,jakýkoliv marketingový nápad je vítán:-)

+2/0
16.7.2014 19:17

L43u44c27i84a22n 98P68a26p51a65z46i59a61n 5854237901895

Bez peněz ani do hospody nelez. Prostě lidé nemají peníze, vše je v této zemi podfinancované a tak to nevychází ať počíte jak počítáte. A marketing není samospasitelný, naopak může jen agonii prodloužit. V prvé řadě se musí u nás změnit cena lidské práce, od které se odvíjí daně, důchody, dotace a funkční stát. Čeká nás hodně práce po devastaci let nedávno minulých.

+2/0
16.7.2014 20:32

E97d92u74a92r57d 90B56l89a14z41e16k 1673350865355

Lež! Většina lidí má peněz na blbosti aža až dokonce i mladí tunijou drahý motorky i docela mladá auta! Nebo PC! Všecí maj Nike a Addddddidás a pod. a o půl 3. se míní přerazit cestou dom z práce... A hurá do Olympie do multikina a litr za večer na osobu je málo;-O A cenu lidské práce si stanovujete sám defacto! ;-O Už ne vláda ne strana ;-D , leda by jste byl státní ouřada ;-€ Pak si ale z apohodlí a jistou penzi nestěžujte! ;-O

+2/−2
17.7.2014 0:00

E86d76u23a30r67d 60B65l82a19z81e38k 1953420525155

Zdražit jízdné! Za to na nádražích hrát dobové divadlo a pořádat pouze dobové trhy - ale taky výdělečné! žádný najímání umělců že jen jako prodávaj... Platit jen herce do hlavních rolí a najímat ochotníky.

 Vyzvat mladší znuděné lidi!!! U nás brečeli, že se nic moc v obci neděje:-( Naštvaně a hrubě jsem jim oponoval: Kua tak nečekejte až někdo vám pro vás ale za vás něco udělá, zorganizuje, ale vy sami dějte, vy budte aktivní! ;-O Je demokracie, svoboda projevu, nepotřebujete přehrávky před kmisema a povolení komoušů na MNV ;-€ Co jsme my starší měli říkat, když to skoro nešlo?! Jen sme někde u táboráku zabékali nahlas i kyž daleko za obcí!!! a už nás drátovali SNBbáci :-( Jestli máme prej veřejnou akci... povolenu z výboru?;-D...

Neměli jsme mobily aby jsme se sezvali a dohodlia přesto kultůra jakž takž v obci žila i ochotnické divadlo a dnes můžou lidi svobodně mnohrem víc, ale nechce se jim zvednout zadky od PC monitorů a TV ;-€

+1/−1
16.7.2014 23:57

T47o28m74a42s 30N47o79v82o84t52n69y 3931186668629

Zato psát jsi se ještě nenaučil tak šup od monitoru zpátky do školy

0/0
17.7.2014 10:08

E25d77u21a72r84d 72B92l32a39z42e19k 1643200285935

Toto! ať stát dotuje, jistý druh kultury, prezentace historie!!! a né nějaké zemědělce - často jen multimilionáře - majitele velkých agropodniků, co už neví jak velkým emerickým traktorem JohnDeer nebo Jeepem už by jezdil (a furt bude Veleba bečet jak jsou na tom zle...), často i soudruhů - bejvalejch předsedů státních statků;-€, ze kterých mnohá agra vznikla privatizací! , pokrytci jedni ;-O

+4/0
16.7.2014 19:14

M24a47t97ú92š 87B92e91n66a86k 9178924372763

až na to že JHMD je v poslednej dobe len jedna veľká rozkrádačka, hlavne od doby čo bol vyštvaťi Šatava, tej spoločnosti sa nedá zapriať nič lepšie ako krach.

+4/−1
16.7.2014 19:26
Foto

T97o65m57á25š 56H32e23r28c31e79g 3300749350510

Potíž je v tom, že vy chcete dotovat tohle, druhý zase něco jiného. Nebylo by lepší nedotovat nic a ať každý hlasuje svou vlastní peněženkou?

+3/0
16.7.2014 21:24

J12o87s37e24f 72K65o58p55e56c19k72y 9744652335

nedotovat nic by urcite lepsi nebylo, neb na dotovani napr verejne dopravy nakonec vydela stat i lide... ;-)

+2/−2
16.7.2014 21:29

E20d33u65a91r44d 25B34l73a83z93e18k 1863150755925

Samozřejmě by to byl stav ideál!;-)R^ Ale kultura se sama neuživí a stala by se z ní pouze komerce... ;-( Vždy by šlo né o kvalitu představení, vystoupení, nebo originalitu vláčků a j., ale jen o to, vám pak vnucovat nějaký produkt;-€... A starou (hodnotnou historicky!)  trať předělat na novou a staré historické vlaky zešrotovat a nasadit rychlé moderní a pod. jak ta hranatá hrůza s kuletejma woknama;-D na obrázku... a s prodejem zmrzliny a hrnců a ponožek a telefoních karet, při jízdě a s vyřvávající reklamou na vše i polepené reklamou:-( a pod. no prostě Dysneyland... :-/ To by jste chtěl u historicky cených starých památek???8-o

0/0
16.7.2014 23:46

M66i77r28e62k 50T89u78r58e91č29e71k 4283522180472

Vyborne! Mohu zacit rozebirat koleje a odvazet do sberu ?

0/0
16.7.2014 16:51

J51o80s66e88f 17C96í24s38a40ř 7197262380130

ne

+1/0
16.7.2014 20:30

J43i16r84k59a 82D61v88o40ř54á22k 4245430413738

To dělají ti co se neptají už dávno.

0/0
17.7.2014 14:32
Foto

M72a71r71t96i81n 64Š45u51b36r30t 1265671944525

No jo, když si postavili ponorku, tak jdou logicky ke dnu ;-).

+5/−2
16.7.2014 16:26

T49o86m52a33s 60N75o24v85o44t21n44y 3891296178969

To jsou ti blázni co staví ten neuvěřitelně hnusnej krám?

+1/−3
16.7.2014 17:22

J68a51n 55Š75k32r50a65b67á22n44e72k 7665910788642

Náhodou je krásnej, mě se hrozně líbí..:-)

+1/0
16.7.2014 19:29

B43l24a66ž46e90j 67M68o89t81y64č58k86a 8377607615910

se rovnou mužeš zavřít do popelnice.

0/−1
16.7.2014 20:41

J45i38r53k67a 77D69v91o71ř11á82k 4285390883878

Je ošklivej až je krásnej. Jako Belmondo.

0/0
17.7.2014 14:31

M18i32c17h78a76l 30M32a81j25e39r98č60í73k 6203736634382

Nikdo Vám Váš nevkus nebere...

0/0
17.7.2014 23:18

J17a60n 51P37r38i48c20h86y73s31t94a44l 8171488393

Me pripada, ze "designerske studio" toho o konstrukci zeleznicnich vozidel moc nevi. Kulata okna se u motoraku sice delala - ale pred vice nez sto lety! Tehdy bylo vyrobeno 152 kusu. Okna byla blize u sebe, takze z toho stoleteho motoraku byl vyhled lepsi. Takze zadny vystrelek 21. stoleti, ale anachronismus. "Designeri" si mysleli ze kdyz okopiruji 100 let stare reseni, ktere se prilis neosvedcilo, tak ze se na to neprijde?

Podivejte se jak vypadala puvodni ponorka: http://en.wikipedia.org/wiki/McKeen_Motor_Car_Company

0/0
17.7.2014 2:16

P11a93v55e36l 79M57a83t40o68u62š22e24k 5670267958814

Asi mne někteří budou kamenovat, ale podle mého názoru tyto tratě od doby, co byly za zvláštních okolností zprivatizovány, slouží zejména k plnění kapes jistých zainteresovaných osob. Nedomnívám se, že by si pod správou ČD vedly hůře (jako třeba obdobná slezská trať do Osoblahy).

+8/−4
16.7.2014 15:45

J97a47n 54D21ě78d 8466599793821

Pod správou ČD by ty Jindřichohradecké Úzkorozchodky dávno nepremávali víme?

+6/−4
16.7.2014 16:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.