Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jindřichohradecké úzkokolejky jsou v insolvenci, dluží miliony

Krajský soud v Českých Budějovicích zahájil insolvenční řízení se společností Jindřichohradecké místní dráhy. Úzkokolejky podle návrhu dluží trojici dodavatelů v čele s výrobcem signalizace AK signal Brno přes 4,1 milionu korun. V problémech se soukromé dráhy ocitly už loni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M83i63r55o85s38l34a32v 37Z66i17k84m54u43n70d 7869833514313

Pročpak nebyl problém "za Šatavy a Hrušky" .... Cca 20 let to šlo (a začínalo se od nuly) a najednou to NEJDE ....

Docela rád bych viděl výroční zprávu ...

+1/0
17.7.2014 18:50

J52a50n 38Z87e53l19e69n36k22a 2276666208325

Možná by stačilo prodat ty hašišbedny, stejně se ty kraxny nikomu nelíbí. vypadá to jako ponorka a ne jako vlak. 4,1 miliónu zase není tak moc, aby to nesehnali.

+3/−2
17.7.2014 8:45

M41i60r53o84s63l33a21v 27Z14i47k66m89u54n77d 7339713784943

Komu prodat ... ona je tu fronta zájemců, co kdybyste si je koupil vy ...

0/0
17.7.2014 18:53

M33i59c40h14a48l 13M70a96j97e40r46č64í42k 6323216614102

Nelíbí se pár lidem, kteří z toho udělali jen kovbojku. Většině je to jedno.

+1/−1
17.7.2014 23:19

M83a38r78e94k 94A78b71s44o88l56o68n 4743635375165

Sice mám rád techniku, staré funkční věci apod., ale do 21. století úzkokolejky nepatří. Pouze jako turistická atrakce, kde to bude dobře zmáknutý z hlediska marketingu a bude to provozovat obecně prospěšná společnost pod hlavičkou kraje (města). Co naplat, pokrok nezastavíš...

0/−4
17.7.2014 0:53

J17a81k48u60b 26F44e82i47f80a15r 7919419816269

a kdyby tam byl trať o standardním rozchodu tak by se změnilo co? Pokrok;-D

+1/0
17.7.2014 8:29

T77o23m60á46š 49K85n94a59i86f98l 6913320817380

Co to plácáš? jaký je v tom rozdíl oproti normálnímu vlaku? no .. cca ten, ze jezdit tam normální vlak, tak je ta sekera ještě větší...

+2/0
17.7.2014 8:52

M29i72r23o43s83l97a71v 64Z39i30k42m59u10n89d 7969883124473

A co takhle švýcarské úzké, například rozsáhlá síť RhB s regionálními vlaky jezdícími v režimu "S-Bahn".

Podobně na jihovýchodě Itálie existuje rozsáhlá síť úzkorozchodných tratí 950 mm, síť úzkých v okolí Neapole  ... žádná turistická atrakce, ale normální železnice s vlaky v hodinovém nebo půlhodinovém intervalu.  Mezi úzkým a normálním nebo širokým rozchodem je rozdíl jen v té vzdálenosti kolejnic, nic víc, nic míň. Rozchod kolejnic nemá vliv ani na rychlost.

+1/0
18.7.2014 13:49

I88v28a20n 43M18a37r24e51k 6214568942

No a kdo nedluží ? ! ? ! jinak,jisté je jedno že s těmi "hašišbednami zžejmě rito neudělali a neudělají  ! ? ! ? ! 8-o

0/0
16.7.2014 21:15

E49d68u92a61r54d 28B17l91a58z57e83k 1533230825405

Já! :-P

0/0
16.7.2014 23:46
Foto

P88e84t14r 61P96r95o54c42h63á27z84k64a 3852296422864

Trať nemůže vydělávat.Počet přepravených lidí,případně materiálu v žádném případě nezaplatí provoz.Bez dotace to zkrátka nejde.Zabezpečovací zařízení jednak stojí docela velké peníze a jednak potřebujke pravidelné revize a údržbu.Ta rozhodně není levná.Stejné je to s tratí a s mašinami a vozy.Podobně je to i se zaměstnanci.Pravidelné ověřování kvalifikace,znalost předpisů a tak.Když si to vše spočítáte zjistíte,že je to zkrátka víc než pokryje jízdné.K tomu mzdy zaměstnanců,náklady na provoz a jste v červených číslech.Jedna věc je zachovat trať pro budoucnost a druhá na ní vydělat.To neplatí jen o téhle úzkokolejce,ale o všech lokálkách.Bohužel.

+4/−1
16.7.2014 20:50

M52a64r37t89i30n 35V87r62b94a 1761798302703

Ale stejně je to škoda.Nádherná trať. R^

+5/0
16.7.2014 20:58
Foto

P50e15t97r 72P46r87o65c91h23á30z82k47a 3802346912364

Ano s tím souhlasím.Jistě by mohla fungovat jako turistická atrakce po dobu sezony,v nějakém zvláštním režimu.Tam by nemuselo být vše tak náročné a mohl by se prodloužit i termín kontrol a podobně.Musela by však být změna zákona a kdo ví,zda by se našlo dost nadšenců k provozování.

0/0
17.7.2014 5:47

B82e51n 70P56a65v36k28a 1187593337121

Zavřít.

0/−6
16.7.2014 21:05

I81v18a88n 98M36a80r25e58k 6974228812

Tebe Pavka  ? ! ? !

+7/0
16.7.2014 21:16

E56d70u72a74r18d 36B46l31a56z67e21k 1103430805565

Přesně tak R^ U komerční přepravy - doprava lidí do práce (za vejdělkem čili ziskem!!!) a děcek do škol, natož zboží!!!, by neměli přepravci dostat ani1,-kč! ;-€

 (dotaci dávat nikoliv přepravci ale studentovi , rodičům dětí, jak v Rakousku! at si přepravce vyberou třeba taxíxk a zbytek si doplatijou:-P)

   Pak by zbylo nejen na tuto nekomerční historickou kulturní památku a její jen polokomerční, navíc jen sezonní!, provoz. :-)

+1/−3
16.7.2014 23:50

J39o54s12e58f 60T21r29ö65g15l 8579562646586

Umíte si představit kolapsnasilnicích, kdyby jen část lidí využívajících vlak nebo autobus jela najednou do práce autem?

0/0
17.7.2014 1:51

J30a84n 94Z63e92l67e41n38k62a 2156166318615

Co to plácáte? Doprava lidí do práce a do škol není "komerční přepravou", ale "závazkem veřejné služby". Ten objednává kraj, dálkovou dopravu stát. On totiž stát musí ze zákona zajišťovat dopravní obsluhu regionů. ;-)

0/0
17.7.2014 8:42

T90o34m85á17š 86K20n46a68i70f31l 6413700377380

pokud by ten vlak nebyl dotováaný (resp. správně: objednaný), tak by vůbec nejel. ty ceny by byly tak vysoke, ze by s ním nikdo nejel.

sorry, ale plácáš nesmysly.

0/0
17.7.2014 8:53

J43i94r80k60a 50D76v35o39ř42á65k 4475900983308

Kdyby nebyly dotované silnice, za pár let by přestaly existovat.

0/0
17.7.2014 14:25

J15i22n24d69ř96i56c28h 22Š71k59o89p89e61k 4525611970665

jenže v tu chvíli přestane veřejná doprava existovat, víceméně budou mít problémy i dálkové spoje, protože jim ubydou lidi z místních přípojů.

0/0
17.7.2014 20:12

M92i50r57o31s92l36a51v 73Z38i11k75m20u81n26d 7629223234883

Kolik stojí zabezpečovací zařízení "model začátky železnice v Rakousku", tedy ručně stavěné výhybky ...

0/0
18.7.2014 13:51

T78o13m27á65š 64K45u80č69e22r85a 5727952687542

Tyhle dráhy do určitého dne fungovaly, pak se ovšem vyměnilo hlavní vedení a od té doby to jde do kopru. Jinak to byla hezká ukázka toho, že dráha nemusí být dotovaná.

+2/−2
16.7.2014 19:36

R41a52d76i40m 23Š95o87l21c 1605795155174

Ta dráha je dotována od té doby, co odešla od ČD. Koleje nevlastní SŽDC, ale JHMD a dostává na ně dost dotací od SFDI a doprava je normálně v závazku (je to i v článku psáno).

+5/0
16.7.2014 19:42

J14o31s62e39f 13K65o50p86e80c70k42y 9354502955

to s tim dotovanim myslite jak? ;-)

0/0
16.7.2014 20:41

T66o42m16á93š 59K64n69a15i48f95l 6843930647980

prosim te... ty fakt zijes v tom, ze nedostavaji od kraje zaplaceno za dopravni obsluznost (to jsou to, co ty znas jako "dotace"(? tak to zijes v bludu...

+1/0
17.7.2014 8:54

D16a88v67i11d 60K50o24p17ř56i63v65a 5658710877654

Pravda je, že dříve bylo dokonce i období, kdy JHMD platily daně. To byl ovšem ještě předseda představenstva pan Šatava. Současní šéfové se asi příliš rozmáchli.

0/0
17.7.2014 9:49

J21i94r92k28a 31D18v50o23ř89á22k 4205160243918

První věta souhlas. Zbytek nesmysl založený na omylu. Stačí prohledat veřejné info o dotacích. Tahle dráha má nejen smlouvu/objednávku na dopravní obslužnost (jako ČD a několik dalších železničních dopravců u nás), ale i skutečné dotace (jako mj. SŽDC).

0/0
17.7.2014 14:29
Foto

I16v18o 86Z71r80n23í71k 4227275164262

Je to turisticky atraktivní v letních měsících a hlavně o prazdninách .Bohužel jak je vidno , to nestačí !.Chtělo by to vytížit kulturně i v jiném období .Přátelé,jakýkoliv marketingový nápad je vítán:-)

+2/0
16.7.2014 19:17

L60u97c25i64a46n 83P30a72p30a61z70i62a50n 5434827651825

Bez peněz ani do hospody nelez. Prostě lidé nemají peníze, vše je v této zemi podfinancované a tak to nevychází ať počíte jak počítáte. A marketing není samospasitelný, naopak může jen agonii prodloužit. V prvé řadě se musí u nás změnit cena lidské práce, od které se odvíjí daně, důchody, dotace a funkční stát. Čeká nás hodně práce po devastaci let nedávno minulých.

+2/0
16.7.2014 20:32

E80d37u70a84r41d 77B14l36a50z67e79k 1433850595495

Lež! Většina lidí má peněz na blbosti aža až dokonce i mladí tunijou drahý motorky i docela mladá auta! Nebo PC! Všecí maj Nike a Addddddidás a pod. a o půl 3. se míní přerazit cestou dom z práce... A hurá do Olympie do multikina a litr za večer na osobu je málo;-O A cenu lidské práce si stanovujete sám defacto! ;-O Už ne vláda ne strana ;-D , leda by jste byl státní ouřada ;-€ Pak si ale z apohodlí a jistou penzi nestěžujte! ;-O

+2/−2
17.7.2014 0:00

E92d71u30a13r31d 56B15l18a57z21e95k 1343500785875

Zdražit jízdné! Za to na nádražích hrát dobové divadlo a pořádat pouze dobové trhy - ale taky výdělečné! žádný najímání umělců že jen jako prodávaj... Platit jen herce do hlavních rolí a najímat ochotníky.

 Vyzvat mladší znuděné lidi!!! U nás brečeli, že se nic moc v obci neděje:-( Naštvaně a hrubě jsem jim oponoval: Kua tak nečekejte až někdo vám pro vás ale za vás něco udělá, zorganizuje, ale vy sami dějte, vy budte aktivní! ;-O Je demokracie, svoboda projevu, nepotřebujete přehrávky před kmisema a povolení komoušů na MNV ;-€ Co jsme my starší měli říkat, když to skoro nešlo?! Jen sme někde u táboráku zabékali nahlas i kyž daleko za obcí!!! a už nás drátovali SNBbáci :-( Jestli máme prej veřejnou akci... povolenu z výboru?;-D...

Neměli jsme mobily aby jsme se sezvali a dohodlia přesto kultůra jakž takž v obci žila i ochotnické divadlo a dnes můžou lidi svobodně mnohrem víc, ale nechce se jim zvednout zadky od PC monitorů a TV ;-€

+1/−1
16.7.2014 23:57

T31o98m97a85s 84N12o28v81o29t30n20y 3381956268509

Zato psát jsi se ještě nenaučil tak šup od monitoru zpátky do školy

0/0
17.7.2014 10:08

E39d44u11a30r68d 77B23l78a44z35e75k 1293230735455

Toto! ať stát dotuje, jistý druh kultury, prezentace historie!!! a né nějaké zemědělce - často jen multimilionáře - majitele velkých agropodniků, co už neví jak velkým emerickým traktorem JohnDeer nebo Jeepem už by jezdil (a furt bude Veleba bečet jak jsou na tom zle...), často i soudruhů - bejvalejch předsedů státních statků;-€, ze kterých mnohá agra vznikla privatizací! , pokrytci jedni ;-O

+4/0
16.7.2014 19:14

M52a62t56ú61š 45B79e45n10a74k 9478734882113

až na to že JHMD je v poslednej dobe len jedna veľká rozkrádačka, hlavne od doby čo bol vyštvaťi Šatava, tej spoločnosti sa nedá zapriať nič lepšie ako krach.

+4/−1
16.7.2014 19:26
Foto

T82o20m28á18š 91H17e81r61c32e30g 3190199170300

Potíž je v tom, že vy chcete dotovat tohle, druhý zase něco jiného. Nebylo by lepší nedotovat nic a ať každý hlasuje svou vlastní peněženkou?

+3/0
16.7.2014 21:24

J63o59s18e81f 15K18o82p77e57c80k43y 9794692925

nedotovat nic by urcite lepsi nebylo, neb na dotovani napr verejne dopravy nakonec vydela stat i lide... ;-)

+2/−2
16.7.2014 21:29

E43d36u81a93r88d 22B94l34a17z66e37k 1153910835295

Samozřejmě by to byl stav ideál!;-)R^ Ale kultura se sama neuživí a stala by se z ní pouze komerce... ;-( Vždy by šlo né o kvalitu představení, vystoupení, nebo originalitu vláčků a j., ale jen o to, vám pak vnucovat nějaký produkt;-€... A starou (hodnotnou historicky!)  trať předělat na novou a staré historické vlaky zešrotovat a nasadit rychlé moderní a pod. jak ta hranatá hrůza s kuletejma woknama;-D na obrázku... a s prodejem zmrzliny a hrnců a ponožek a telefoních karet, při jízdě a s vyřvávající reklamou na vše i polepené reklamou:-( a pod. no prostě Dysneyland... :-/ To by jste chtěl u historicky cených starých památek???8-o

0/0
16.7.2014 23:46

M41i46r52e38k 58T81u50r65e64č68e80k 4273152610462

Vyborne! Mohu zacit rozebirat koleje a odvazet do sberu ?

0/0
16.7.2014 16:51

J74o21s46e87f 27C95í47s24a30ř 7947342380520

ne

+1/0
16.7.2014 20:30

J51i54r98k25a 98D57v25o43ř90á51k 4215210923698

To dělají ti co se neptají už dávno.

0/0
17.7.2014 14:32
Foto

M27a35r18t93i89n 71Š69u91b25r68t 1145651334935

No jo, když si postavili ponorku, tak jdou logicky ke dnu ;-).

+5/−2
16.7.2014 16:26

T31o32m42a33s 52N97o24v20o68t64n28y 3561456128829

To jsou ti blázni co staví ten neuvěřitelně hnusnej krám?

+1/−3
16.7.2014 17:22

J38a40n 21Š42k33r31a22b68á18n86e67k 7945550168662

Náhodou je krásnej, mě se hrozně líbí..:-)

+1/0
16.7.2014 19:29

B24l49a82ž96e83j 10M36o57t78y58č75k96a 8817787895340

se rovnou mužeš zavřít do popelnice.

0/−1
16.7.2014 20:41

J38i98r89k19a 21D76v93o92ř94á29k 4135270583218

Je ošklivej až je krásnej. Jako Belmondo.

0/0
17.7.2014 14:31

M84i50c35h58a89l 88M92a68j43e90r28č47í55k 6883126644962

Nikdo Vám Váš nevkus nebere...

0/0
17.7.2014 23:18

J19a97n 66P17r68i19c35h77y74s34t96a40l 8141228543

Me pripada, ze "designerske studio" toho o konstrukci zeleznicnich vozidel moc nevi. Kulata okna se u motoraku sice delala - ale pred vice nez sto lety! Tehdy bylo vyrobeno 152 kusu. Okna byla blize u sebe, takze z toho stoleteho motoraku byl vyhled lepsi. Takze zadny vystrelek 21. stoleti, ale anachronismus. "Designeri" si mysleli ze kdyz okopiruji 100 let stare reseni, ktere se prilis neosvedcilo, tak ze se na to neprijde?

Podivejte se jak vypadala puvodni ponorka: http://en.wikipedia.org/wiki/McKeen_Motor_Car_Company

0/0
17.7.2014 2:16

P68a19v38e14l 87M86a67t53o57u26š41e10k 5800257648944

Asi mne někteří budou kamenovat, ale podle mého názoru tyto tratě od doby, co byly za zvláštních okolností zprivatizovány, slouží zejména k plnění kapes jistých zainteresovaných osob. Nedomnívám se, že by si pod správou ČD vedly hůře (jako třeba obdobná slezská trať do Osoblahy).

+8/−4
16.7.2014 15:45

J35a94n 22D97ě24d 8156259673361

Pod správou ČD by ty Jindřichohradecké Úzkorozchodky dávno nepremávali víme?

+6/−4
16.7.2014 16:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.