Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Aerolinky se Ukrajiny bály už dříve. Hledají nové trasy, zdražovat nechtějí

Aerolinky hledají nové trasy, po kterých by mohly létat ze západní Evropy do Asie. Ukrajině, kde byl ve čtvrtek sestřelen civilní boeing, se vyhnou „severní“ nebo „jižní“ cestou. Lety budou nepatrně delší, prodražit by se však neměly. Naopak není vyloučeno, že se letadla na své vzdušné dálnice nedostanou včas.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V93l76a74d81i12m17í30r 84M95e88n79d11i 3492459141416

No ako som tak pozeral na flightradar , tak tým leteckým koridorom ponad Rostov,Voronež, Lipetsk smerujú poväčšine stroje ruských spoločností smerujúce do východného stredomoria, Turecka ,Egypta a do ďalších dovolenkových destinácií. Lietadlá iných europskych spoločností tam moc nevidieť. Samozrejme bezpečnosť v leteckej doprave je prvoradá a nemožno hazardovať so životmi cestujúcich bez ohladu na to či sú to rusi, mongoli, či ktokolvek iný. Ale z celého mi to vychádza , že toto je problém týkajúci sa viacmenej Ruska tak nech si ho riešia...

+1/−1
20.7.2014 21:51

M30i29c74h66a76e15l 42H47o31v15o39r11k42a 6171564535704

Malajsijským aerolinkám hodně klesnou tržby. Nejdříve vyplatit miliardy pozůstalým a poté Američani, kteří s nimy nebudou chtít létat, protože si budou myslet myslet, že jejich letadla jsou prokletá...

+2/0
20.7.2014 11:15

M39i67c36h44a87l 39M87i32l78l72e22r 9446582829842

je to horsi, nez myslis.V soucasne dobe hrozi, ze Malaysia Air se polozi uplne viz BBC News.

Vubec nejde nejvic o Americany. Ti s MA tak moc zvlast neletaji, protoze MA ma pochopitelne sve stredisko (hub) v JV Asii, tedy mimo oblast kde se naleza nejvice Americkych turistu a mimo linky mezi USA a Evropou.

+1/−1
20.7.2014 12:05

J25a24n 72Š54e23s25t56á87k 3448369609964

no ono totiž kdoví, jestli tyto dva případy nějak nesouvisí, co když třeba i to druhé letadlo se mělo "jen" ztratit

0/−2
20.7.2014 23:58

J76i29ř51í 87K42o35c40u19r77e76k 6955414895858

500 km navíc a prodloužení letu v řádu minut? No teda? Vidím dobře? Co to mají sakra ČSA za letadla? Vylepšené TU-160?

0/−3
20.7.2014 0:05

L44u97b41o29m12í71r 32B53o85m28b44í11k 3403540824780

Vážení, pokud jste přesvědčeni, že události na Ukrajině jen odhalují  propast mezi dvěma rozdílnými světy,  přidejte svůj podpis pod tuto petici:

http://www.petice24.com/petice_za_vyhloubeni_vychodoevropskeho_more

+1/0
19.7.2014 20:24

M91i17c37h42a20l 13M36i84l78l19e27r 9726172479272

co se tyce preletu, pres ruzna uzemi, kde se bojuje, doporucuji podivat se na mapu sveta a pozice letadel soucasne ve vzduchu na website flightradar24 . Kliknutim na ikony letadel se ukaze aerolinka, cislo letu, trasa od startu, barvou odstupnovana letova vyska a v menu po strane dalsi detaily.

http://www.flightradar24.com/47.96,26.86/6

Ve svete se normalne leta pres ruzne oblasti, v nichz probihaji boje, ale v max. vyskach a dodrzovanych koridorech. Pred 3 lety jsme letel z Australie pres Singapore do Londyna a let z Asie do Evropy letel pres Malaysii, Thajsko, Burmu, Indii, Pakistan, Afghanistan, Turkmenistan, Kaspicke more, Azerbajdzan, Gruzii, Cerne more, Ukrajinu, Polsko, Nemecko, Holandsko. Zajimave bylo videt z letadla silne osvetlenou indicko-pakistanskou hranici a to, ze jsme tam udelali malou odchylku od puvodniho letoveho planu. Zrejme podle nejakeho narizeni NOTAM.  Nebyl naopak zadny problem pri letu pres Afghanistan. Tohle byla normalni trasa, kterou pouzivaji mnohe aerolinky z Asie do Evropy i dnes.

Lety se vyhybaji Severni Koreji, Syrii apod. Zajimave, ze pres Irak se bezne leta. Vloni, kdyz jsem v dubnu prvne letel do Londyna pres Dubaj namisto pres Singapore, nas let z Dubaje vedlu nahoru pres Persky zaliv a Kuvajt do Iraku. Tam jsme meli podle puvodniho letoveho planu letet primou carou pres uzemi vychodni Syrie do Turecka, ale vzhledem k situaci v Syrii byl letovy plan pozmenen- a je pozmenen dodnes- tak, ze u Baghdadu letadlo zmeni smerovani z puvodnich bei vocko 330 na 345 stupnu, namiri to pres Mosul na Turecko a vyhne se Syrii. Je to delsi, ale jistejsi. Letova hladina tam je obvykle 38 tisic stop, aspon u Qantasu. Podobne to delaji Emirates. Prozatim tamtudy leta hodne letadel i presto, ze Mosul je v rukou rebelu a na casti tohoto uzemi se bojuje. Pokud by se to zhorsilo, alternativou je delsi let pres Iran, ale ten ma sva omezeni, nebo naopak vic na severovychod, pres Saudskou Arabii, Jordan, prip kousek Egypta nad Stredozemni more.

+3/0
19.7.2014 7:41

M40i64c36h80a58l 56M24i33l87l74e33r 9426332539412

Pozn. let pres Dubaj do Londyna po prekroceni tureckeho prostoru leti nad Cerne more, pres Rumunsko, Madarsko, obvykle Slovensko nebo Rakousko, Ceskou Republiku (nejbliz Praze obvykle leti pobliz Benesova), dal pres Nemecko, Holandsko. Moci letet pres Syrii by let zkratilo o ne nepodstatny kousek, ale z bezpecnostnich duvodu to proste neni mozne.

+2/0
19.7.2014 7:46

M94i84c36h97a84l 87M14i56l75l40e70r 9566502929542

soudruh Papazian by mel drzet sva pro-ruska usta pevne zavrena a vyhnout se kritice "hamiznosti Ukrajiny" povolovani preletu mezinarodnim aerolinkam. V povolovani preletu smerem na Ukrajinu maji sve prsty pevne zasazene Rusove (vic dole), znami tim, ze si uctuji extra vysoke sazby za povolovani preletu pouzivajicich jejich prostor.

Ustavena povoleni preletu uzemi at uz podle clenstvi v Chikagske smlouve(129 clenskych statu IASTA) nebo individualnimi dohodami (Rusko, Brazilie, Indie atd) podlehaji dodatecnym, docasnym omezenim vydanym jednotlivymi staty podle situace na preletanem uzemi, zvanym NOTAM.

Protoze urcite mezinarodni prelety Ukrajiny soucasne pouzivaji rusky letecky prostor (v pripade rady spojeni mezi Asii a Evropou), Rusko vydalo NOTAM, omezujici letovou hladinu pro prelety mirici do oblasti vychodni Ukrajiny - viz: "Aviation Week points to a Russian NOTAM issued shortly before the crash that had restricted many flight paths over Ukraine on any plane flying below 32,000 feet, due to fighting on the ground in that country. But the prescribed altitude was clearly was not out of range of a surface-to-air missile, the weapon that brought MH17 down."

neboli: Rusko omezilo prelety smerem pres Ukrajinu na mnoha koridorech, vzhledem k probihajicim bojum, pro vsechna letadla, aby neletala pod 32 tisic stop. MH17 zachovaval rusky NOTAM kdyz letel ve vysce 33tisic stop. V prakticke reci: Byly to ruske rakety, ktere rusky NOTAM nezachovaly.

Co se tyce te hamiznosti, Rusko, ktere neni clenem IASTA, je znamo tim, ze vedle znacnych omezeni leteckych koridoru, uctuje extra vysoke sazby za povoleni preletu.

Jenom evropske aerolinky plati Rusku rocne 300 milionu Eur za povoleni preletu. Kdyby Rusko ve svych NOTAM prelety sveho uzemi do oblasti pres vychodni Ukrajinu rovnou zakazalo, bylo by to v PRVNI RADE prave Rusko, ktere by prislo o platby v dolarcich a Euro.!!

+5/−1
19.7.2014 7:08
Foto

L59a45d47i10s13l45a13v 73S34t32r77n82a48d 7664851694128

Není mi zcala jasná jedna věc (pozn. nejsem odborník na leteckou dopravu). Ale pokud se na území nějakého státu válčí a střílí se i po letadlech, neměla by příslušná vláda (ať je to jakákoliv vláda) vyhlásit prostor bojů za bezletovou zónu? A aerolinky by preventivně měly hledat vlastní náhradní trasy. To nikomu nedošlo, že když se střílí po letadlech ve výšce 600 - 1000m, že by se mohlo střílet i do větší výšky? Uvítám neurážlivé komentáře.R^

+11/0
18.7.2014 22:20

L40u47c24i41a45n 18P62a39p36a17z60i49a86n 5984737401435

Však také Ukrajina minulý týden vyhlásila tuto oblast za bezletovou. Jenže na mezinárodní civilní lety se vykašlala a dělala mrtvého brouka, resp. nutila tamní letový provoz tvrdit, že je vše bezpečné, však také byla motivace, získat valuty za tranzit a budit dojem, že vše je bezvadné. Právě tím, že vyhlásila bezletovou zónu, tak domobrana když spatřila, že se řítí na ně letadlo, tak podle všeho proto vystřelili, domnívali se, že Ukrajina bezletovou zónu porušila jako ostatně i dnes, kdy zaútočila letadly na Luhansk. Nyní, když tam spadlo ono letadlo, tak Ukrajina vyhlásila bezletovou zónu podruhé ač všechna média téměř mlčí, že už tuto zónu vyhlášenou mělo. A ač ji vyhlásila podruhé, tak ji hned obratem sama porušila. Faktem je, že za vzdušný prostor zodpovídá příšlušná země, je na ostatních, zda jí důvěřují či ne. Je smutné, že mezinárodní asociace ignorovala varovné signály a nevydala varování, že Ukrajina není důvěryhodný partner pro civilní letectví. Pokud Ukrajina věděla, že část území nemá pod kontrolou, pak tam nebdu posílat civilní letadla jen proto, abych kasíroval tranzitní poplatky ve valutách. Nyní plná zodpovědnost leží na Ukrajině, ona musí vyplatit odškodné, nicméně morální ztráty nechť si pučisté přičtou jako další mínus své popularity ve světě. Letecké společnosti si velmi rozmyslí, jestli poletí přes ukrajinský vzdušný prostor. Díky hamuživosti Ukrajiny nyní budou mít velké nic. Je možné, že tamní civilní letový provoz byl pod tlakem armády a diktátora Porošenka. Kdyby řekli ne, je nesmysl tudy vést civilní letadla, tak mohli být fašisty a banderovci hned zastřeleni. Možná, že se to i některému z kolegů i stalo, tak tam pustili letadla ač věděli, že je posílají na ruskou ruletu.

+9/−5
18.7.2014 23:23

L25u86c94i33e 49N94o90v21o12t75n16á 4146640895880

Pán je rusák, že?;-)

+6/−7
18.7.2014 23:54
Foto

L70a67d25i12s77l22a23v 37S84t70r76n37a51d 7334461334148

Pán není "rusák", pán jenom přemýšlí (na rozdíl od některých jiných lidí) vlastní hlavou.

+9/−3
19.7.2014 0:34

M52i15c51h98a74l 78M89i52l32l30e42r 9426552349702

pan neni pan, ale soudruh !!a jeho prispevky nelze brat jako neutralni a vyvazene, protoze za ty roky co sem chodim, soudruh neustale strani soudruhum a Zapad ma v jasne nelasce. To je jedine, na co se u nej lze spolehnout.!!

+3/−5
19.7.2014 6:16

D27a71n78i28e82l 70S61v30o11b59o19d62a 6725672491869

O tom kudy letadlo poletí rozhodně nerozhoduje vláda ale aerolinka, potažmo kapitán letu. Doplňte si vzdělání soudruhu. Zodpovědnost za celý konflikt i všechny mrtvé a zraněné leží přímo na Putinovi bez kterého by žádná válka ani nezačala.

+1/−4
20.7.2014 20:07
Foto

L64a52d12i61s59l47a89v 95S88t35r59n55a91d 7794931384468

Putin byl kapitánem letadla?????? 8-o8-o8-o

+3/−1
20.7.2014 20:15
Foto

L16a19d79i54s27l49a42v 89S83t49r48n64a26d 7274831824428

Děkuji. Má to logiku a něco obdobného mi v jednodušší formě na mysl přišlo také. R^

0/−2
19.7.2014 0:33

M77i88c53h71a20l 79M80i81l39l57e21r 9166382319642

v tom pripade ses nechal ovlivnit logikou zkonstruovanou pro hajeni ruskych zajmuRv

+1/−2
19.7.2014 7:11

L80u26c66i58a68n 42P47a12p69a70z74i96a51n 5404717171745

A proč se tak nedělo již dříve? Proč se čekalo na neštěstí? Ukrajina vyhlásí bezletovou zónu, pak ji sama porušuje, pak se diví, že se protistrana brání a ve výsledku pošle letectvo dobývat Luhansko ač dobře ví, že vyhlásila tuto oblast za bezletovou. Pak se nemůžeme divit, že plnou zodpovědnost za pád letadla nese Kyjev, který podle mezinárodního práva zodpovídá za bezpečnost letu. Pokud posílal letadla na smrt hrát ruskou ruletu, pak ať platí všechny škody a vysvětluje celému světu, co je to za režim, kterému na civilních obětech nezáleží. Ostatně takto se chová i vůči stále svému obyvatelstvu, kterého raději postříli než by mu umožnilo demokratický rozvod a rozchod s Ukrajinou. Právo na sebeurčení raději utopí v krvi, proti vlastnímu obyvatelstvu se neštítí poslat armádu, kterou nutí střílet do otců a matek, dcer, jen aby splnili vojáci rozkaz. Vedení Ukrajiny a jejich přisluhovači z USA, EU i NATO patří před Haagský tribunál. A mezinárodní letecká organizace zcela selhala. Všichni zaslepeni jen protiruskou propagandou, místo aby přemýšleli rozumem a hlavou. Za ukrajinský vzdušný prostor nese plne zodpovědnost Ukrajina, na druhou stranu všichni víme, že je tam fašistická holota, takže se této zemi nedá vůbec věřit. Přesto všichni dělali mrtvého brouka a posílali tam svá letadla. Miliardové škody, které způsobila Ukrajina by měla plně uhradit. Ať ji přispěje Obama či EU včetně truchlících NIzozemců. Ostatně jsme Ukrajině již peníze všichni posílali, bohužel je utratila za zbrojení a místnímu lidu jen snížila životní úroveň. Musí mít radost z toho mejdanu na Majdanu. Tento týden zdražení peněz o více jak 35%, prý pro lepší zítřky. Také se tam snižují mzdy, inflace bují jako dlouho ne. Očekávám brzy sociální nepokoje spojené se snahou změnit režim v Kyjevě. Fašisté ale lid zastrašují, takže je klid před bouří.

+9/−8
18.7.2014 21:59

M71i58c12h15a84l 73M94i38l98l71e86r 9916302839552

soudruh perli, aby si vydelal na svuj denni chleb

+1/−4
19.7.2014 7:11

R28a82d83e10k 60M35o24t10i39č85á82k 5115454819398

Není až příliš podezřelé, že si jsou všichni jisti jednou verzí?

http://skutecnosti.cz/pad-letadla-boeing-777-i-bez-cerne-skrinky-vime-kdo-za-tim-stoji/

+4/0
18.7.2014 20:29

M51a66r49t46i43n 78C28e59r94v51e70n29y 2693698596208

Samosebou do vysetreni je mozna jakakoli varianta. Na druhou stranu temer vzdy byva ta nejjednodussi varianta pravdiva. Takze ano, mohla to byt technicka porucha, chyba pilota, vybuch na palube, ale kdyz se mistni povstalci v ruskych novinach chlubi sestrelenim letadla presne v case kdy na tomtez miste spadne letadlo civilni, tak je vic nez pravdepodobne, ze to bude ta varianta co se stalo.

+6/0
18.7.2014 22:58

L49u86c29i77a67n 56P71a56p48a57z58i71a28n 5114727591555

Nicméně přesto zodpovědnost je na ukrajinském letovém provozu, protože posílat civilní letadla do míst, která nemá Ukrajina zcela pod kontrolou, to je zločin nejhoršího zrna. Však také podle mezinárodního práva nyní bude Ukrajina pykat. Malajsie bude chtít obrovské odškodné..., ale co, však to zase za Ukrajince zaplatí EU a USA. Takže na jednu stranu tady truchlí NIzozemsko, na druhou stranu právě i Nizozemsko přilévalo olej do ohně, přispělo na nákupy zbraní Ukrajině, která i díky jim střílí po vlastním obyvatelstvu a ještě mu nedemokraticky nedopřává právo na sebeurčení.

+4/−6
18.7.2014 23:26

M68i30c30h51a82l 50M75i10l32l87e57r 9886162539402

je videt, ze soudruh ma dneska velky hlad a musi pracovat prescas, aby mu ambasada zaplatila:-P

+2/−3
19.7.2014 7:13

D79a75n43i23e25l 14S70v93o93b92o96d84a 6305552411929

Zavolej do Ruska ať ti vysvětlí kdo rozhoduje o trase letadla. Děláš ze sebe b.ba.

0/−1
20.7.2014 20:08

T78o21m72á10š 48S39w67a65t46z53i77n45a 6672249660427

Nevede ta jižní trasa tak trošičku taky rizikovou oblastí nad blízkým východem?

0/0
18.7.2014 20:13

M13a27r91t51i67n 58C43e51r96v35e35n58y 2843648546538

No, popravde jsem byl take docela prekvapen, ze Emirates leti pres Irak, ale snad tam nemaji rucnikari v rukou takovyhle PVOS. Ikdyz on by stacil i vyrazne jednodussi Volchov.

0/0
18.7.2014 23:04

J89a93k77u77b 42R52o90u50s 3173770764712

Body pro Air France a British Airways R^

+10/0
18.7.2014 20:06

L35u35c35i79a35n 63P80a12p63a89z35i30a77n 5304127221145

S nimi jsem letěl a letí přes Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Rumunsko, Černé moře a pak už je Gruzie, Arménie nebo arabský svět. Oproti jiným létají v rámci možností co nejvíce bezpečně. Ale proč mezinárodní agentura pro letectví jasně nevarovala před nebezpečím na Ukrajině? Proč mlčela a posílala letadla na ruskou ruletu? Vždyť bylo zřejmé, že Ukrajincům nejde o bezpečí civilního provozu, ale o valuty za tranzitní lety. Proto jejich řeči o tom, že vše je bezpečné bylo zcela naivní. A k tomu ty jejich zmatky s bezletovou zónou, kterou vyhlásily před několika dny a pak ji sami nedodržují a ještě do této bezletové zóny posílají civilní letadla. Dnes znovu vyhlásili bezletovou zónu, asi schizofrenie. Zvláště když i tuto znovu vyhlášenou zónu ukrajinská vojska svými letadly nad Luhanskem znovu porušila. Co na to Haagský tribunál, NATO, EU a USA, hlavní sponzoři války?

+4/−3
18.7.2014 23:30

M19a79r80t98i34n 54Š73t46r88o10s 4599367510438

Myslím že British Airways či Air France udělaly chybu, že více nevyhlásily do světa, že létají bezpečnější cestou. Za prvné z toho mohly mít konkurenční výhodu a za druhé by vzbudili veřejnou diskusi, která by přinesla tlak na ostatní aerolinky, aby se taky válečné zóně vyhnuly

+6/0
18.7.2014 19:31

V88a80c70l26a71v 98P54e32r31o83u51t88k10a 6678577104211

dost dobře nerozumím proč by aerolinky měly něco vyhlašovat, té změny letu si přeci konkurence musela všimnout ...

0/−1
19.7.2014 11:30

P50e77t45r 97B96o95c72e10k 7796612430453

Šokující je že někdo přes válečnou oblast vůbec létal, dnes se každý ohání předpisy a tím co má a nemá povolené, ale je vidět že některé aerolinky použily i zdravý rozum !!!!!!

+16/0
18.7.2014 18:22

S63t30a75n22i55s45l48a16v 14F40a22n58t85a 9589967567451

Všichni se toho báli, ale prachy jsou prachy. Nyní je 300 lidí po smrti. Lítat nad válečnou zónou může jen blbec...

+12/0
18.7.2014 18:17

M54a15r88t88i87n 19C57e15r45v91e84n97y 2253918476218

A co vsechno se bere za valecnou zonu? Co Irak, Afganistan? Pres ne se leta bezne denne.

+2/0
18.7.2014 23:10

P85e66t62r 74B76a54u32e18r 9920175207649

Pochopitelně kdo jiný by mohl být tak skvělý a úžasný jako jsou Amíci, kteří přiběhli se zprávou o separatistech jako první:-/

+2/−1
18.7.2014 18:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.