Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aerolinky se Ukrajiny bály už dříve. Hledají nové trasy, zdražovat nechtějí

Aerolinky hledají nové trasy, po kterých by mohly létat ze západní Evropy do Asie. Ukrajině, kde byl ve čtvrtek sestřelen civilní boeing, se vyhnou „severní“ nebo „jižní“ cestou. Lety budou nepatrně delší, prodražit by se však neměly. Naopak není vyloučeno, že se letadla na své vzdušné dálnice nedostanou včas.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V51l81a29d53i74m67í67r 89M55e75n47d12i 3322519451106

No ako som tak pozeral na flightradar , tak tým leteckým koridorom ponad Rostov,Voronež, Lipetsk smerujú poväčšine stroje ruských spoločností smerujúce do východného stredomoria, Turecka ,Egypta a do ďalších dovolenkových destinácií. Lietadlá iných europskych spoločností tam moc nevidieť. Samozrejme bezpečnosť v leteckej doprave je prvoradá a nemožno hazardovať so životmi cestujúcich bez ohladu na to či sú to rusi, mongoli, či ktokolvek iný. Ale z celého mi to vychádza , že toto je problém týkajúci sa viacmenej Ruska tak nech si ho riešia...

+1/−1
20.7.2014 21:51

M89i29c55h80a17e82l 24H33o61v97o79r81k31a 6421174865164

Malajsijským aerolinkám hodně klesnou tržby. Nejdříve vyplatit miliardy pozůstalým a poté Američani, kteří s nimy nebudou chtít létat, protože si budou myslet myslet, že jejich letadla jsou prokletá...

+2/0
20.7.2014 11:15

M21i14c57h13a81l 12M26i11l43l94e64r 9606892639742

je to horsi, nez myslis.V soucasne dobe hrozi, ze Malaysia Air se polozi uplne viz BBC News.

Vubec nejde nejvic o Americany. Ti s MA tak moc zvlast neletaji, protoze MA ma pochopitelne sve stredisko (hub) v JV Asii, tedy mimo oblast kde se naleza nejvice Americkych turistu a mimo linky mezi USA a Evropou.

+1/−1
20.7.2014 12:05

J69a25n 74Š85e92s94t75á27k 3298309729914

no ono totiž kdoví, jestli tyto dva případy nějak nesouvisí, co když třeba i to druhé letadlo se mělo "jen" ztratit

0/−2
20.7.2014 23:58

J46i35ř82í 67K68o35c96u73r48e63k 6975724285228

500 km navíc a prodloužení letu v řádu minut? No teda? Vidím dobře? Co to mají sakra ČSA za letadla? Vylepšené TU-160?

0/−3
20.7.2014 0:05

L85u52b31o33m68í86r 38B64o16m44b48í21k 3213880914830

Vážení, pokud jste přesvědčeni, že události na Ukrajině jen odhalují  propast mezi dvěma rozdílnými světy,  přidejte svůj podpis pod tuto petici:

http://www.petice24.com/petice_za_vyhloubeni_vychodoevropskeho_more

+1/0
19.7.2014 20:24

M21i44c76h43a42l 73M68i67l86l51e10r 9756952969622

co se tyce preletu, pres ruzna uzemi, kde se bojuje, doporucuji podivat se na mapu sveta a pozice letadel soucasne ve vzduchu na website flightradar24 . Kliknutim na ikony letadel se ukaze aerolinka, cislo letu, trasa od startu, barvou odstupnovana letova vyska a v menu po strane dalsi detaily.

http://www.flightradar24.com/47.96,26.86/6

Ve svete se normalne leta pres ruzne oblasti, v nichz probihaji boje, ale v max. vyskach a dodrzovanych koridorech. Pred 3 lety jsme letel z Australie pres Singapore do Londyna a let z Asie do Evropy letel pres Malaysii, Thajsko, Burmu, Indii, Pakistan, Afghanistan, Turkmenistan, Kaspicke more, Azerbajdzan, Gruzii, Cerne more, Ukrajinu, Polsko, Nemecko, Holandsko. Zajimave bylo videt z letadla silne osvetlenou indicko-pakistanskou hranici a to, ze jsme tam udelali malou odchylku od puvodniho letoveho planu. Zrejme podle nejakeho narizeni NOTAM.  Nebyl naopak zadny problem pri letu pres Afghanistan. Tohle byla normalni trasa, kterou pouzivaji mnohe aerolinky z Asie do Evropy i dnes.

Lety se vyhybaji Severni Koreji, Syrii apod. Zajimave, ze pres Irak se bezne leta. Vloni, kdyz jsem v dubnu prvne letel do Londyna pres Dubaj namisto pres Singapore, nas let z Dubaje vedlu nahoru pres Persky zaliv a Kuvajt do Iraku. Tam jsme meli podle puvodniho letoveho planu letet primou carou pres uzemi vychodni Syrie do Turecka, ale vzhledem k situaci v Syrii byl letovy plan pozmenen- a je pozmenen dodnes- tak, ze u Baghdadu letadlo zmeni smerovani z puvodnich bei vocko 330 na 345 stupnu, namiri to pres Mosul na Turecko a vyhne se Syrii. Je to delsi, ale jistejsi. Letova hladina tam je obvykle 38 tisic stop, aspon u Qantasu. Podobne to delaji Emirates. Prozatim tamtudy leta hodne letadel i presto, ze Mosul je v rukou rebelu a na casti tohoto uzemi se bojuje. Pokud by se to zhorsilo, alternativou je delsi let pres Iran, ale ten ma sva omezeni, nebo naopak vic na severovychod, pres Saudskou Arabii, Jordan, prip kousek Egypta nad Stredozemni more.

+3/0
19.7.2014 7:41

M10i50c72h52a57l 42M90i17l84l12e86r 9706562799432

Pozn. let pres Dubaj do Londyna po prekroceni tureckeho prostoru leti nad Cerne more, pres Rumunsko, Madarsko, obvykle Slovensko nebo Rakousko, Ceskou Republiku (nejbliz Praze obvykle leti pobliz Benesova), dal pres Nemecko, Holandsko. Moci letet pres Syrii by let zkratilo o ne nepodstatny kousek, ale z bezpecnostnich duvodu to proste neni mozne.

+2/0
19.7.2014 7:46

M23i87c37h29a31l 38M84i47l26l84e44r 9806682209412

soudruh Papazian by mel drzet sva pro-ruska usta pevne zavrena a vyhnout se kritice "hamiznosti Ukrajiny" povolovani preletu mezinarodnim aerolinkam. V povolovani preletu smerem na Ukrajinu maji sve prsty pevne zasazene Rusove (vic dole), znami tim, ze si uctuji extra vysoke sazby za povolovani preletu pouzivajicich jejich prostor.

Ustavena povoleni preletu uzemi at uz podle clenstvi v Chikagske smlouve(129 clenskych statu IASTA) nebo individualnimi dohodami (Rusko, Brazilie, Indie atd) podlehaji dodatecnym, docasnym omezenim vydanym jednotlivymi staty podle situace na preletanem uzemi, zvanym NOTAM.

Protoze urcite mezinarodni prelety Ukrajiny soucasne pouzivaji rusky letecky prostor (v pripade rady spojeni mezi Asii a Evropou), Rusko vydalo NOTAM, omezujici letovou hladinu pro prelety mirici do oblasti vychodni Ukrajiny - viz: "Aviation Week points to a Russian NOTAM issued shortly before the crash that had restricted many flight paths over Ukraine on any plane flying below 32,000 feet, due to fighting on the ground in that country. But the prescribed altitude was clearly was not out of range of a surface-to-air missile, the weapon that brought MH17 down."

neboli: Rusko omezilo prelety smerem pres Ukrajinu na mnoha koridorech, vzhledem k probihajicim bojum, pro vsechna letadla, aby neletala pod 32 tisic stop. MH17 zachovaval rusky NOTAM kdyz letel ve vysce 33tisic stop. V prakticke reci: Byly to ruske rakety, ktere rusky NOTAM nezachovaly.

Co se tyce te hamiznosti, Rusko, ktere neni clenem IASTA, je znamo tim, ze vedle znacnych omezeni leteckych koridoru, uctuje extra vysoke sazby za povoleni preletu.

Jenom evropske aerolinky plati Rusku rocne 300 milionu Eur za povoleni preletu. Kdyby Rusko ve svych NOTAM prelety sveho uzemi do oblasti pres vychodni Ukrajinu rovnou zakazalo, bylo by to v PRVNI RADE prave Rusko, ktere by prislo o platby v dolarcich a Euro.!!

+5/−1
19.7.2014 7:08
Foto

L67a53d44i96s47l68a40v 58S91t76r35n41a88d 7714851934358

Není mi zcala jasná jedna věc (pozn. nejsem odborník na leteckou dopravu). Ale pokud se na území nějakého státu válčí a střílí se i po letadlech, neměla by příslušná vláda (ať je to jakákoliv vláda) vyhlásit prostor bojů za bezletovou zónu? A aerolinky by preventivně měly hledat vlastní náhradní trasy. To nikomu nedošlo, že když se střílí po letadlech ve výšce 600 - 1000m, že by se mohlo střílet i do větší výšky? Uvítám neurážlivé komentáře.R^

+11/0
18.7.2014 22:20

L53u97c24i79a54n 67P21a24p83a65z37i70a88n 5324597491405

Však také Ukrajina minulý týden vyhlásila tuto oblast za bezletovou. Jenže na mezinárodní civilní lety se vykašlala a dělala mrtvého brouka, resp. nutila tamní letový provoz tvrdit, že je vše bezpečné, však také byla motivace, získat valuty za tranzit a budit dojem, že vše je bezvadné. Právě tím, že vyhlásila bezletovou zónu, tak domobrana když spatřila, že se řítí na ně letadlo, tak podle všeho proto vystřelili, domnívali se, že Ukrajina bezletovou zónu porušila jako ostatně i dnes, kdy zaútočila letadly na Luhansk. Nyní, když tam spadlo ono letadlo, tak Ukrajina vyhlásila bezletovou zónu podruhé ač všechna média téměř mlčí, že už tuto zónu vyhlášenou mělo. A ač ji vyhlásila podruhé, tak ji hned obratem sama porušila. Faktem je, že za vzdušný prostor zodpovídá příšlušná země, je na ostatních, zda jí důvěřují či ne. Je smutné, že mezinárodní asociace ignorovala varovné signály a nevydala varování, že Ukrajina není důvěryhodný partner pro civilní letectví. Pokud Ukrajina věděla, že část území nemá pod kontrolou, pak tam nebdu posílat civilní letadla jen proto, abych kasíroval tranzitní poplatky ve valutách. Nyní plná zodpovědnost leží na Ukrajině, ona musí vyplatit odškodné, nicméně morální ztráty nechť si pučisté přičtou jako další mínus své popularity ve světě. Letecké společnosti si velmi rozmyslí, jestli poletí přes ukrajinský vzdušný prostor. Díky hamuživosti Ukrajiny nyní budou mít velké nic. Je možné, že tamní civilní letový provoz byl pod tlakem armády a diktátora Porošenka. Kdyby řekli ne, je nesmysl tudy vést civilní letadla, tak mohli být fašisty a banderovci hned zastřeleni. Možná, že se to i některému z kolegů i stalo, tak tam pustili letadla ač věděli, že je posílají na ruskou ruletu.

+9/−5
18.7.2014 23:23

L67u88c33i86e 49N83o30v21o11t86n41á 4666970535900

Pán je rusák, že?;-)

+6/−7
18.7.2014 23:54
Foto

L40a46d65i87s65l73a55v 38S60t40r19n96a50d 7364421364938

Pán není "rusák", pán jenom přemýšlí (na rozdíl od některých jiných lidí) vlastní hlavou.

+9/−3
19.7.2014 0:34

M73i10c48h97a54l 50M33i85l23l91e22r 9116232709922

pan neni pan, ale soudruh !!a jeho prispevky nelze brat jako neutralni a vyvazene, protoze za ty roky co sem chodim, soudruh neustale strani soudruhum a Zapad ma v jasne nelasce. To je jedine, na co se u nej lze spolehnout.!!

+3/−5
19.7.2014 6:16

D35a90n14i10e65l 84S93v11o17b57o23d88a 6975572871839

O tom kudy letadlo poletí rozhodně nerozhoduje vláda ale aerolinka, potažmo kapitán letu. Doplňte si vzdělání soudruhu. Zodpovědnost za celý konflikt i všechny mrtvé a zraněné leží přímo na Putinovi bez kterého by žádná válka ani nezačala.

+1/−4
20.7.2014 20:07
Foto

L16a23d41i27s98l98a49v 16S59t52r95n52a72d 7424671664158

Putin byl kapitánem letadla?????? 8-o8-o8-o

+3/−1
20.7.2014 20:15
Foto

L28a92d50i69s56l42a92v 66S51t35r19n55a92d 7444121174788

Děkuji. Má to logiku a něco obdobného mi v jednodušší formě na mysl přišlo také. R^

0/−2
19.7.2014 0:33

M80i82c23h71a52l 28M40i61l14l23e21r 9616432499522

v tom pripade ses nechal ovlivnit logikou zkonstruovanou pro hajeni ruskych zajmuRv

+1/−2
19.7.2014 7:11

L94u95c57i86a40n 51P23a56p88a90z89i52a56n 5714577451265

A proč se tak nedělo již dříve? Proč se čekalo na neštěstí? Ukrajina vyhlásí bezletovou zónu, pak ji sama porušuje, pak se diví, že se protistrana brání a ve výsledku pošle letectvo dobývat Luhansko ač dobře ví, že vyhlásila tuto oblast za bezletovou. Pak se nemůžeme divit, že plnou zodpovědnost za pád letadla nese Kyjev, který podle mezinárodního práva zodpovídá za bezpečnost letu. Pokud posílal letadla na smrt hrát ruskou ruletu, pak ať platí všechny škody a vysvětluje celému světu, co je to za režim, kterému na civilních obětech nezáleží. Ostatně takto se chová i vůči stále svému obyvatelstvu, kterého raději postříli než by mu umožnilo demokratický rozvod a rozchod s Ukrajinou. Právo na sebeurčení raději utopí v krvi, proti vlastnímu obyvatelstvu se neštítí poslat armádu, kterou nutí střílet do otců a matek, dcer, jen aby splnili vojáci rozkaz. Vedení Ukrajiny a jejich přisluhovači z USA, EU i NATO patří před Haagský tribunál. A mezinárodní letecká organizace zcela selhala. Všichni zaslepeni jen protiruskou propagandou, místo aby přemýšleli rozumem a hlavou. Za ukrajinský vzdušný prostor nese plne zodpovědnost Ukrajina, na druhou stranu všichni víme, že je tam fašistická holota, takže se této zemi nedá vůbec věřit. Přesto všichni dělali mrtvého brouka a posílali tam svá letadla. Miliardové škody, které způsobila Ukrajina by měla plně uhradit. Ať ji přispěje Obama či EU včetně truchlících NIzozemců. Ostatně jsme Ukrajině již peníze všichni posílali, bohužel je utratila za zbrojení a místnímu lidu jen snížila životní úroveň. Musí mít radost z toho mejdanu na Majdanu. Tento týden zdražení peněz o více jak 35%, prý pro lepší zítřky. Také se tam snižují mzdy, inflace bují jako dlouho ne. Očekávám brzy sociální nepokoje spojené se snahou změnit režim v Kyjevě. Fašisté ale lid zastrašují, takže je klid před bouří.

+9/−8
18.7.2014 21:59

M71i88c28h95a24l 85M86i40l45l56e44r 9796582269982

soudruh perli, aby si vydelal na svuj denni chleb

+1/−4
19.7.2014 7:11

R40a22d97e15k 13M60o92t32i90č90á32k 5285954569828

Není až příliš podezřelé, že si jsou všichni jisti jednou verzí?

http://skutecnosti.cz/pad-letadla-boeing-777-i-bez-cerne-skrinky-vime-kdo-za-tim-stoji/

+4/0
18.7.2014 20:29

M86a50r31t42i47n 34C65e17r65v21e39n95y 2703638396898

Samosebou do vysetreni je mozna jakakoli varianta. Na druhou stranu temer vzdy byva ta nejjednodussi varianta pravdiva. Takze ano, mohla to byt technicka porucha, chyba pilota, vybuch na palube, ale kdyz se mistni povstalci v ruskych novinach chlubi sestrelenim letadla presne v case kdy na tomtez miste spadne letadlo civilni, tak je vic nez pravdepodobne, ze to bude ta varianta co se stalo.

+6/0
18.7.2014 22:58

L60u77c54i50a67n 96P51a93p79a97z94i76a28n 5394147241575

Nicméně přesto zodpovědnost je na ukrajinském letovém provozu, protože posílat civilní letadla do míst, která nemá Ukrajina zcela pod kontrolou, to je zločin nejhoršího zrna. Však také podle mezinárodního práva nyní bude Ukrajina pykat. Malajsie bude chtít obrovské odškodné..., ale co, však to zase za Ukrajince zaplatí EU a USA. Takže na jednu stranu tady truchlí NIzozemsko, na druhou stranu právě i Nizozemsko přilévalo olej do ohně, přispělo na nákupy zbraní Ukrajině, která i díky jim střílí po vlastním obyvatelstvu a ještě mu nedemokraticky nedopřává právo na sebeurčení.

+4/−6
18.7.2014 23:26

M16i22c46h21a90l 42M32i56l85l75e17r 9886392919112

je videt, ze soudruh ma dneska velky hlad a musi pracovat prescas, aby mu ambasada zaplatila:-P

+2/−3
19.7.2014 7:13

D39a54n72i54e88l 85S74v92o70b33o47d69a 6165362131519

Zavolej do Ruska ať ti vysvětlí kdo rozhoduje o trase letadla. Děláš ze sebe b.ba.

0/−1
20.7.2014 20:08

T62o33m82á33š 51S47w56a38t31z67i74n60a 6172219110777

Nevede ta jižní trasa tak trošičku taky rizikovou oblastí nad blízkým východem?

0/0
18.7.2014 20:13

M67a50r14t72i50n 27C48e64r45v87e98n51y 2843168286148

No, popravde jsem byl take docela prekvapen, ze Emirates leti pres Irak, ale snad tam nemaji rucnikari v rukou takovyhle PVOS. Ikdyz on by stacil i vyrazne jednodussi Volchov.

0/0
18.7.2014 23:04

J33a51k33u65b 86R54o54u11s 3333150794382

Body pro Air France a British Airways R^

+10/0
18.7.2014 20:06

L78u62c90i91a65n 95P65a42p84a84z12i96a87n 5934337101625

S nimi jsem letěl a letí přes Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Rumunsko, Černé moře a pak už je Gruzie, Arménie nebo arabský svět. Oproti jiným létají v rámci možností co nejvíce bezpečně. Ale proč mezinárodní agentura pro letectví jasně nevarovala před nebezpečím na Ukrajině? Proč mlčela a posílala letadla na ruskou ruletu? Vždyť bylo zřejmé, že Ukrajincům nejde o bezpečí civilního provozu, ale o valuty za tranzitní lety. Proto jejich řeči o tom, že vše je bezpečné bylo zcela naivní. A k tomu ty jejich zmatky s bezletovou zónou, kterou vyhlásily před několika dny a pak ji sami nedodržují a ještě do této bezletové zóny posílají civilní letadla. Dnes znovu vyhlásili bezletovou zónu, asi schizofrenie. Zvláště když i tuto znovu vyhlášenou zónu ukrajinská vojska svými letadly nad Luhanskem znovu porušila. Co na to Haagský tribunál, NATO, EU a USA, hlavní sponzoři války?

+4/−3
18.7.2014 23:30

M49a19r26t44i32n 36Š51t34r56o33s 4659267970928

Myslím že British Airways či Air France udělaly chybu, že více nevyhlásily do světa, že létají bezpečnější cestou. Za prvné z toho mohly mít konkurenční výhodu a za druhé by vzbudili veřejnou diskusi, která by přinesla tlak na ostatní aerolinky, aby se taky válečné zóně vyhnuly

+6/0
18.7.2014 19:31

V56a11c37l38a44v 68P98e79r66o49u72t46k25a 6348447704301

dost dobře nerozumím proč by aerolinky měly něco vyhlašovat, té změny letu si přeci konkurence musela všimnout ...

0/−1
19.7.2014 11:30

P21e28t75r 23B18o68c95e19k 7476652270733

Šokující je že někdo přes válečnou oblast vůbec létal, dnes se každý ohání předpisy a tím co má a nemá povolené, ale je vidět že některé aerolinky použily i zdravý rozum !!!!!!

+16/0
18.7.2014 18:22

S19t37a46n20i21s57l38a83v 32F32a28n11t57a 9959867117281

Všichni se toho báli, ale prachy jsou prachy. Nyní je 300 lidí po smrti. Lítat nad válečnou zónou může jen blbec...

+12/0
18.7.2014 18:17

M67a20r71t79i86n 25C93e60r86v15e27n89y 2783508356708

A co vsechno se bere za valecnou zonu? Co Irak, Afganistan? Pres ne se leta bezne denne.

+2/0
18.7.2014 23:10

P38e12t62r 34B67a94u60e48r 9970955197699

Pochopitelně kdo jiný by mohl být tak skvělý a úžasný jako jsou Amíci, kteří přiběhli se zprávou o separatistech jako první:-/

+2/−1
18.7.2014 18:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.