Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aerolinky se Ukrajiny bály už dříve. Hledají nové trasy, zdražovat nechtějí

Aerolinky hledají nové trasy, po kterých by mohly létat ze západní Evropy do Asie. Ukrajině, kde byl ve čtvrtek sestřelen civilní boeing, se vyhnou „severní“ nebo „jižní“ cestou. Lety budou nepatrně delší, prodražit by se však neměly. Naopak není vyloučeno, že se letadla na své vzdušné dálnice nedostanou včas.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V35l64a75d63i17m95í42r 25M96e67n77d28i 3402219201276

No ako som tak pozeral na flightradar , tak tým leteckým koridorom ponad Rostov,Voronež, Lipetsk smerujú poväčšine stroje ruských spoločností smerujúce do východného stredomoria, Turecka ,Egypta a do ďalších dovolenkových destinácií. Lietadlá iných europskych spoločností tam moc nevidieť. Samozrejme bezpečnosť v leteckej doprave je prvoradá a nemožno hazardovať so životmi cestujúcich bez ohladu na to či sú to rusi, mongoli, či ktokolvek iný. Ale z celého mi to vychádza , že toto je problém týkajúci sa viacmenej Ruska tak nech si ho riešia...

+1/−1
20.7.2014 21:51

M29i70c49h26a29e47l 81H97o33v59o11r93k21a 6521954445334

Malajsijským aerolinkám hodně klesnou tržby. Nejdříve vyplatit miliardy pozůstalým a poté Američani, kteří s nimy nebudou chtít létat, protože si budou myslet myslet, že jejich letadla jsou prokletá...

+2/0
20.7.2014 11:15

M81i55c60h88a71l 81M70i59l92l11e87r 9176112499572

je to horsi, nez myslis.V soucasne dobe hrozi, ze Malaysia Air se polozi uplne viz BBC News.

Vubec nejde nejvic o Americany. Ti s MA tak moc zvlast neletaji, protoze MA ma pochopitelne sve stredisko (hub) v JV Asii, tedy mimo oblast kde se naleza nejvice Americkych turistu a mimo linky mezi USA a Evropou.

+1/−1
20.7.2014 12:05

J90a50n 84Š43e55s72t62á53k 3198249739454

no ono totiž kdoví, jestli tyto dva případy nějak nesouvisí, co když třeba i to druhé letadlo se mělo "jen" ztratit

0/−2
20.7.2014 23:58

J23i71ř64í 13K65o89c21u38r71e61k 6355784855168

500 km navíc a prodloužení letu v řádu minut? No teda? Vidím dobře? Co to mají sakra ČSA za letadla? Vylepšené TU-160?

0/−3
20.7.2014 0:05

L69u55b84o37m88í18r 84B64o79m49b87í92k 3783430704260

Vážení, pokud jste přesvědčeni, že události na Ukrajině jen odhalují  propast mezi dvěma rozdílnými světy,  přidejte svůj podpis pod tuto petici:

http://www.petice24.com/petice_za_vyhloubeni_vychodoevropskeho_more

+1/0
19.7.2014 20:24

M88i36c45h13a84l 53M32i54l12l78e22r 9406722369692

co se tyce preletu, pres ruzna uzemi, kde se bojuje, doporucuji podivat se na mapu sveta a pozice letadel soucasne ve vzduchu na website flightradar24 . Kliknutim na ikony letadel se ukaze aerolinka, cislo letu, trasa od startu, barvou odstupnovana letova vyska a v menu po strane dalsi detaily.

http://www.flightradar24.com/47.96,26.86/6

Ve svete se normalne leta pres ruzne oblasti, v nichz probihaji boje, ale v max. vyskach a dodrzovanych koridorech. Pred 3 lety jsme letel z Australie pres Singapore do Londyna a let z Asie do Evropy letel pres Malaysii, Thajsko, Burmu, Indii, Pakistan, Afghanistan, Turkmenistan, Kaspicke more, Azerbajdzan, Gruzii, Cerne more, Ukrajinu, Polsko, Nemecko, Holandsko. Zajimave bylo videt z letadla silne osvetlenou indicko-pakistanskou hranici a to, ze jsme tam udelali malou odchylku od puvodniho letoveho planu. Zrejme podle nejakeho narizeni NOTAM.  Nebyl naopak zadny problem pri letu pres Afghanistan. Tohle byla normalni trasa, kterou pouzivaji mnohe aerolinky z Asie do Evropy i dnes.

Lety se vyhybaji Severni Koreji, Syrii apod. Zajimave, ze pres Irak se bezne leta. Vloni, kdyz jsem v dubnu prvne letel do Londyna pres Dubaj namisto pres Singapore, nas let z Dubaje vedlu nahoru pres Persky zaliv a Kuvajt do Iraku. Tam jsme meli podle puvodniho letoveho planu letet primou carou pres uzemi vychodni Syrie do Turecka, ale vzhledem k situaci v Syrii byl letovy plan pozmenen- a je pozmenen dodnes- tak, ze u Baghdadu letadlo zmeni smerovani z puvodnich bei vocko 330 na 345 stupnu, namiri to pres Mosul na Turecko a vyhne se Syrii. Je to delsi, ale jistejsi. Letova hladina tam je obvykle 38 tisic stop, aspon u Qantasu. Podobne to delaji Emirates. Prozatim tamtudy leta hodne letadel i presto, ze Mosul je v rukou rebelu a na casti tohoto uzemi se bojuje. Pokud by se to zhorsilo, alternativou je delsi let pres Iran, ale ten ma sva omezeni, nebo naopak vic na severovychod, pres Saudskou Arabii, Jordan, prip kousek Egypta nad Stredozemni more.

+3/0
19.7.2014 7:41

M44i54c62h93a29l 82M92i35l46l10e20r 9856202799202

Pozn. let pres Dubaj do Londyna po prekroceni tureckeho prostoru leti nad Cerne more, pres Rumunsko, Madarsko, obvykle Slovensko nebo Rakousko, Ceskou Republiku (nejbliz Praze obvykle leti pobliz Benesova), dal pres Nemecko, Holandsko. Moci letet pres Syrii by let zkratilo o ne nepodstatny kousek, ale z bezpecnostnich duvodu to proste neni mozne.

+2/0
19.7.2014 7:46

M86i41c26h41a87l 98M18i50l60l17e61r 9646542949822

soudruh Papazian by mel drzet sva pro-ruska usta pevne zavrena a vyhnout se kritice "hamiznosti Ukrajiny" povolovani preletu mezinarodnim aerolinkam. V povolovani preletu smerem na Ukrajinu maji sve prsty pevne zasazene Rusove (vic dole), znami tim, ze si uctuji extra vysoke sazby za povolovani preletu pouzivajicich jejich prostor.

Ustavena povoleni preletu uzemi at uz podle clenstvi v Chikagske smlouve(129 clenskych statu IASTA) nebo individualnimi dohodami (Rusko, Brazilie, Indie atd) podlehaji dodatecnym, docasnym omezenim vydanym jednotlivymi staty podle situace na preletanem uzemi, zvanym NOTAM.

Protoze urcite mezinarodni prelety Ukrajiny soucasne pouzivaji rusky letecky prostor (v pripade rady spojeni mezi Asii a Evropou), Rusko vydalo NOTAM, omezujici letovou hladinu pro prelety mirici do oblasti vychodni Ukrajiny - viz: "Aviation Week points to a Russian NOTAM issued shortly before the crash that had restricted many flight paths over Ukraine on any plane flying below 32,000 feet, due to fighting on the ground in that country. But the prescribed altitude was clearly was not out of range of a surface-to-air missile, the weapon that brought MH17 down."

neboli: Rusko omezilo prelety smerem pres Ukrajinu na mnoha koridorech, vzhledem k probihajicim bojum, pro vsechna letadla, aby neletala pod 32 tisic stop. MH17 zachovaval rusky NOTAM kdyz letel ve vysce 33tisic stop. V prakticke reci: Byly to ruske rakety, ktere rusky NOTAM nezachovaly.

Co se tyce te hamiznosti, Rusko, ktere neni clenem IASTA, je znamo tim, ze vedle znacnych omezeni leteckych koridoru, uctuje extra vysoke sazby za povoleni preletu.

Jenom evropske aerolinky plati Rusku rocne 300 milionu Eur za povoleni preletu. Kdyby Rusko ve svych NOTAM prelety sveho uzemi do oblasti pres vychodni Ukrajinu rovnou zakazalo, bylo by to v PRVNI RADE prave Rusko, ktere by prislo o platby v dolarcich a Euro.!!

+5/−1
19.7.2014 7:08
Foto

L47a64d68i63s76l22a67v 55S38t98r57n48a46d 7944431924258

Není mi zcala jasná jedna věc (pozn. nejsem odborník na leteckou dopravu). Ale pokud se na území nějakého státu válčí a střílí se i po letadlech, neměla by příslušná vláda (ať je to jakákoliv vláda) vyhlásit prostor bojů za bezletovou zónu? A aerolinky by preventivně měly hledat vlastní náhradní trasy. To nikomu nedošlo, že když se střílí po letadlech ve výšce 600 - 1000m, že by se mohlo střílet i do větší výšky? Uvítám neurážlivé komentáře.R^

+11/0
18.7.2014 22:20

L92u47c34i26a57n 35P70a10p80a77z50i35a72n 5534927761975

Však také Ukrajina minulý týden vyhlásila tuto oblast za bezletovou. Jenže na mezinárodní civilní lety se vykašlala a dělala mrtvého brouka, resp. nutila tamní letový provoz tvrdit, že je vše bezpečné, však také byla motivace, získat valuty za tranzit a budit dojem, že vše je bezvadné. Právě tím, že vyhlásila bezletovou zónu, tak domobrana když spatřila, že se řítí na ně letadlo, tak podle všeho proto vystřelili, domnívali se, že Ukrajina bezletovou zónu porušila jako ostatně i dnes, kdy zaútočila letadly na Luhansk. Nyní, když tam spadlo ono letadlo, tak Ukrajina vyhlásila bezletovou zónu podruhé ač všechna média téměř mlčí, že už tuto zónu vyhlášenou mělo. A ač ji vyhlásila podruhé, tak ji hned obratem sama porušila. Faktem je, že za vzdušný prostor zodpovídá příšlušná země, je na ostatních, zda jí důvěřují či ne. Je smutné, že mezinárodní asociace ignorovala varovné signály a nevydala varování, že Ukrajina není důvěryhodný partner pro civilní letectví. Pokud Ukrajina věděla, že část území nemá pod kontrolou, pak tam nebdu posílat civilní letadla jen proto, abych kasíroval tranzitní poplatky ve valutách. Nyní plná zodpovědnost leží na Ukrajině, ona musí vyplatit odškodné, nicméně morální ztráty nechť si pučisté přičtou jako další mínus své popularity ve světě. Letecké společnosti si velmi rozmyslí, jestli poletí přes ukrajinský vzdušný prostor. Díky hamuživosti Ukrajiny nyní budou mít velké nic. Je možné, že tamní civilní letový provoz byl pod tlakem armády a diktátora Porošenka. Kdyby řekli ne, je nesmysl tudy vést civilní letadla, tak mohli být fašisty a banderovci hned zastřeleni. Možná, že se to i některému z kolegů i stalo, tak tam pustili letadla ač věděli, že je posílají na ruskou ruletu.

+9/−5
18.7.2014 23:23

L63u25c51i27e 64N27o49v17o98t83n62á 4376170695810

Pán je rusák, že?;-)

+6/−7
18.7.2014 23:54
Foto

L66a36d91i11s11l15a48v 11S53t21r58n57a50d 7164311984738

Pán není "rusák", pán jenom přemýšlí (na rozdíl od některých jiných lidí) vlastní hlavou.

+9/−3
19.7.2014 0:34

M84i18c86h73a20l 58M66i55l32l25e51r 9856692569692

pan neni pan, ale soudruh !!a jeho prispevky nelze brat jako neutralni a vyvazene, protoze za ty roky co sem chodim, soudruh neustale strani soudruhum a Zapad ma v jasne nelasce. To je jedine, na co se u nej lze spolehnout.!!

+3/−5
19.7.2014 6:16

D28a91n83i65e31l 93S13v23o54b37o77d16a 6165602931839

O tom kudy letadlo poletí rozhodně nerozhoduje vláda ale aerolinka, potažmo kapitán letu. Doplňte si vzdělání soudruhu. Zodpovědnost za celý konflikt i všechny mrtvé a zraněné leží přímo na Putinovi bez kterého by žádná válka ani nezačala.

+1/−4
20.7.2014 20:07
Foto

L83a41d76i66s60l98a62v 73S51t35r79n17a12d 7354551264428

Putin byl kapitánem letadla?????? 8-o8-o8-o

+3/−1
20.7.2014 20:15
Foto

L51a51d89i22s47l25a41v 18S51t36r73n57a83d 7244291524178

Děkuji. Má to logiku a něco obdobného mi v jednodušší formě na mysl přišlo také. R^

0/−2
19.7.2014 0:33

M49i60c24h40a36l 76M50i93l53l83e77r 9706152139112

v tom pripade ses nechal ovlivnit logikou zkonstruovanou pro hajeni ruskych zajmuRv

+1/−2
19.7.2014 7:11

L13u58c31i45a73n 41P75a91p25a52z30i72a85n 5334567801945

A proč se tak nedělo již dříve? Proč se čekalo na neštěstí? Ukrajina vyhlásí bezletovou zónu, pak ji sama porušuje, pak se diví, že se protistrana brání a ve výsledku pošle letectvo dobývat Luhansko ač dobře ví, že vyhlásila tuto oblast za bezletovou. Pak se nemůžeme divit, že plnou zodpovědnost za pád letadla nese Kyjev, který podle mezinárodního práva zodpovídá za bezpečnost letu. Pokud posílal letadla na smrt hrát ruskou ruletu, pak ať platí všechny škody a vysvětluje celému světu, co je to za režim, kterému na civilních obětech nezáleží. Ostatně takto se chová i vůči stále svému obyvatelstvu, kterého raději postříli než by mu umožnilo demokratický rozvod a rozchod s Ukrajinou. Právo na sebeurčení raději utopí v krvi, proti vlastnímu obyvatelstvu se neštítí poslat armádu, kterou nutí střílet do otců a matek, dcer, jen aby splnili vojáci rozkaz. Vedení Ukrajiny a jejich přisluhovači z USA, EU i NATO patří před Haagský tribunál. A mezinárodní letecká organizace zcela selhala. Všichni zaslepeni jen protiruskou propagandou, místo aby přemýšleli rozumem a hlavou. Za ukrajinský vzdušný prostor nese plne zodpovědnost Ukrajina, na druhou stranu všichni víme, že je tam fašistická holota, takže se této zemi nedá vůbec věřit. Přesto všichni dělali mrtvého brouka a posílali tam svá letadla. Miliardové škody, které způsobila Ukrajina by měla plně uhradit. Ať ji přispěje Obama či EU včetně truchlících NIzozemců. Ostatně jsme Ukrajině již peníze všichni posílali, bohužel je utratila za zbrojení a místnímu lidu jen snížila životní úroveň. Musí mít radost z toho mejdanu na Majdanu. Tento týden zdražení peněz o více jak 35%, prý pro lepší zítřky. Také se tam snižují mzdy, inflace bují jako dlouho ne. Očekávám brzy sociální nepokoje spojené se snahou změnit režim v Kyjevě. Fašisté ale lid zastrašují, takže je klid před bouří.

+9/−8
18.7.2014 21:59

M38i40c29h52a24l 39M92i29l54l48e16r 9486492919972

soudruh perli, aby si vydelal na svuj denni chleb

+1/−4
19.7.2014 7:11

R16a11d70e59k 67M47o56t77i18č40á71k 5255964839308

Není až příliš podezřelé, že si jsou všichni jisti jednou verzí?

http://skutecnosti.cz/pad-letadla-boeing-777-i-bez-cerne-skrinky-vime-kdo-za-tim-stoji/

+4/0
18.7.2014 20:29

M49a15r77t39i31n 22C14e94r12v86e70n76y 2353838966828

Samosebou do vysetreni je mozna jakakoli varianta. Na druhou stranu temer vzdy byva ta nejjednodussi varianta pravdiva. Takze ano, mohla to byt technicka porucha, chyba pilota, vybuch na palube, ale kdyz se mistni povstalci v ruskych novinach chlubi sestrelenim letadla presne v case kdy na tomtez miste spadne letadlo civilni, tak je vic nez pravdepodobne, ze to bude ta varianta co se stalo.

+6/0
18.7.2014 22:58

L84u80c14i75a12n 12P17a75p27a98z19i17a47n 5294377151575

Nicméně přesto zodpovědnost je na ukrajinském letovém provozu, protože posílat civilní letadla do míst, která nemá Ukrajina zcela pod kontrolou, to je zločin nejhoršího zrna. Však také podle mezinárodního práva nyní bude Ukrajina pykat. Malajsie bude chtít obrovské odškodné..., ale co, však to zase za Ukrajince zaplatí EU a USA. Takže na jednu stranu tady truchlí NIzozemsko, na druhou stranu právě i Nizozemsko přilévalo olej do ohně, přispělo na nákupy zbraní Ukrajině, která i díky jim střílí po vlastním obyvatelstvu a ještě mu nedemokraticky nedopřává právo na sebeurčení.

+4/−6
18.7.2014 23:26

M76i22c31h50a65l 17M27i11l35l68e57r 9596712389782

je videt, ze soudruh ma dneska velky hlad a musi pracovat prescas, aby mu ambasada zaplatila:-P

+2/−3
19.7.2014 7:13

D97a33n33i94e69l 77S72v71o92b55o87d64a 6155862921759

Zavolej do Ruska ať ti vysvětlí kdo rozhoduje o trase letadla. Děláš ze sebe b.ba.

0/−1
20.7.2014 20:08

T28o23m27á63š 54S28w84a60t56z19i16n33a 6392449820717

Nevede ta jižní trasa tak trošičku taky rizikovou oblastí nad blízkým východem?

0/0
18.7.2014 20:13

M21a53r11t59i35n 60C86e44r59v58e76n31y 2803558706908

No, popravde jsem byl take docela prekvapen, ze Emirates leti pres Irak, ale snad tam nemaji rucnikari v rukou takovyhle PVOS. Ikdyz on by stacil i vyrazne jednodussi Volchov.

0/0
18.7.2014 23:04

J29a45k28u24b 87R66o66u53s 3313730684182

Body pro Air France a British Airways R^

+10/0
18.7.2014 20:06

L90u38c22i44a78n 65P83a58p26a11z56i82a94n 5124747861605

S nimi jsem letěl a letí přes Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Rumunsko, Černé moře a pak už je Gruzie, Arménie nebo arabský svět. Oproti jiným létají v rámci možností co nejvíce bezpečně. Ale proč mezinárodní agentura pro letectví jasně nevarovala před nebezpečím na Ukrajině? Proč mlčela a posílala letadla na ruskou ruletu? Vždyť bylo zřejmé, že Ukrajincům nejde o bezpečí civilního provozu, ale o valuty za tranzitní lety. Proto jejich řeči o tom, že vše je bezpečné bylo zcela naivní. A k tomu ty jejich zmatky s bezletovou zónou, kterou vyhlásily před několika dny a pak ji sami nedodržují a ještě do této bezletové zóny posílají civilní letadla. Dnes znovu vyhlásili bezletovou zónu, asi schizofrenie. Zvláště když i tuto znovu vyhlášenou zónu ukrajinská vojska svými letadly nad Luhanskem znovu porušila. Co na to Haagský tribunál, NATO, EU a USA, hlavní sponzoři války?

+4/−3
18.7.2014 23:30

M40a38r82t49i96n 42Š11t32r48o92s 4549697520438

Myslím že British Airways či Air France udělaly chybu, že více nevyhlásily do světa, že létají bezpečnější cestou. Za prvné z toho mohly mít konkurenční výhodu a za druhé by vzbudili veřejnou diskusi, která by přinesla tlak na ostatní aerolinky, aby se taky válečné zóně vyhnuly

+6/0
18.7.2014 19:31

V33a13c14l48a56v 82P88e70r50o26u87t51k31a 6128267914491

dost dobře nerozumím proč by aerolinky měly něco vyhlašovat, té změny letu si přeci konkurence musela všimnout ...

0/−1
19.7.2014 11:30

P73e22t83r 78B39o44c15e85k 7886652600883

Šokující je že někdo přes válečnou oblast vůbec létal, dnes se každý ohání předpisy a tím co má a nemá povolené, ale je vidět že některé aerolinky použily i zdravý rozum !!!!!!

+16/0
18.7.2014 18:22

S94t43a41n37i59s35l79a77v 19F35a23n48t56a 9599527147901

Všichni se toho báli, ale prachy jsou prachy. Nyní je 300 lidí po smrti. Lítat nad válečnou zónou může jen blbec...

+12/0
18.7.2014 18:17

M55a22r65t86i13n 59C36e20r15v73e76n33y 2703468576758

A co vsechno se bere za valecnou zonu? Co Irak, Afganistan? Pres ne se leta bezne denne.

+2/0
18.7.2014 23:10

P31e93t66r 44B46a39u55e14r 9360615707619

Pochopitelně kdo jiný by mohl být tak skvělý a úžasný jako jsou Amíci, kteří přiběhli se zprávou o separatistech jako první:-/

+2/−1
18.7.2014 18:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.