Diskuze

Aerolinky se Ukrajiny bály už dříve. Hledají nové trasy, zdražovat nechtějí

Aerolinky hledají nové trasy, po kterých by mohly létat ze západní Evropy do Asie. Ukrajině, kde byl ve čtvrtek sestřelen civilní boeing, se vyhnou „severní“ nebo „jižní“ cestou. Lety budou nepatrně delší, prodražit by se však neměly. Naopak není vyloučeno, že se letadla na své vzdušné dálnice nedostanou včas.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VM

No ako som tak pozeral na flightradar , tak tým leteckým koridorom ponad Rostov,Voronež, Lipetsk smerujú poväčšine stroje ruských spoločností smerujúce do východného stredomoria, Turecka ,Egypta a do ďalších dovolenkových destinácií. Lietadlá iných europskych spoločností tam moc nevidieť. Samozrejme bezpečnosť v leteckej doprave je prvoradá a nemožno hazardovať so životmi cestujúcich bez ohladu na to či sú to rusi, mongoli, či ktokolvek iný. Ale z celého mi to vychádza , že toto je problém týkajúci sa viacmenej Ruska tak nech si ho riešia...

1 1
možnosti
MH

Malajsijským aerolinkám hodně klesnou tržby. Nejdříve vyplatit miliardy pozůstalým a poté Američani, kteří s nimy nebudou chtít létat, protože si budou myslet myslet, že jejich letadla jsou prokletá...

2 0
možnosti
MM

je to horsi, nez myslis.V soucasne dobe hrozi, ze Malaysia Air se polozi uplne viz BBC News.

Vubec nejde nejvic o Americany. Ti s MA tak moc zvlast neletaji, protoze MA ma pochopitelne sve stredisko (hub) v JV Asii, tedy mimo oblast kde se naleza nejvice Americkych turistu a mimo linky mezi USA a Evropou.

1 1
možnosti
JK

500 km navíc a prodloužení letu v řádu minut? No teda? Vidím dobře? Co to mají sakra ČSA za letadla? Vylepšené TU-160?

0 3
možnosti
LB

Vážení, pokud jste přesvědčeni, že události na Ukrajině jen odhalují  propast mezi dvěma rozdílnými světy,  přidejte svůj podpis pod tuto petici:

http://www.petice24.com/petice_za_vyhloubeni_vychodoevropskeho_more

1 0
možnosti
MM

co se tyce preletu, pres ruzna uzemi, kde se bojuje, doporucuji podivat se na mapu sveta a pozice letadel soucasne ve vzduchu na website flightradar24 . Kliknutim na ikony letadel se ukaze aerolinka, cislo letu, trasa od startu, barvou odstupnovana letova vyska a v menu po strane dalsi detaily.

http://www.flightradar24.com/47.96,26.86/6

Ve svete se normalne leta pres ruzne oblasti, v nichz probihaji boje, ale v max. vyskach a dodrzovanych koridorech. Pred 3 lety jsme letel z Australie pres Singapore do Londyna a let z Asie do Evropy letel pres Malaysii, Thajsko, Burmu, Indii, Pakistan, Afghanistan, Turkmenistan, Kaspicke more, Azerbajdzan, Gruzii, Cerne more, Ukrajinu, Polsko, Nemecko, Holandsko. Zajimave bylo videt z letadla silne osvetlenou indicko-pakistanskou hranici a to, ze jsme tam udelali malou odchylku od puvodniho letoveho planu. Zrejme podle nejakeho narizeni NOTAM.  Nebyl naopak zadny problem pri letu pres Afghanistan. Tohle byla normalni trasa, kterou pouzivaji mnohe aerolinky z Asie do Evropy i dnes.

Lety se vyhybaji Severni Koreji, Syrii apod. Zajimave, ze pres Irak se bezne leta. Vloni, kdyz jsem v dubnu prvne letel do Londyna pres Dubaj namisto pres Singapore, nas let z Dubaje vedlu nahoru pres Persky zaliv a Kuvajt do Iraku. Tam jsme meli podle puvodniho letoveho planu letet primou carou pres uzemi vychodni Syrie do Turecka, ale vzhledem k situaci v Syrii byl letovy plan pozmenen- a je pozmenen dodnes- tak, ze u Baghdadu letadlo zmeni smerovani z puvodnich bei vocko 330 na 345 stupnu, namiri to pres Mosul na Turecko a vyhne se Syrii. Je to delsi, ale jistejsi. Letova hladina tam je obvykle 38 tisic stop, aspon u Qantasu. Podobne to delaji Emirates. Prozatim tamtudy leta hodne letadel i presto, ze Mosul je v rukou rebelu a na casti tohoto uzemi se bojuje. Pokud by se to zhorsilo, alternativou je delsi let pres Iran, ale ten ma sva omezeni, nebo naopak vic na severovychod, pres Saudskou Arabii, Jordan, prip kousek Egypta nad Stredozemni more.

3 0
možnosti
MM

Pozn. let pres Dubaj do Londyna po prekroceni tureckeho prostoru leti nad Cerne more, pres Rumunsko, Madarsko, obvykle Slovensko nebo Rakousko, Ceskou Republiku (nejbliz Praze obvykle leti pobliz Benesova), dal pres Nemecko, Holandsko. Moci letet pres Syrii by let zkratilo o ne nepodstatny kousek, ale z bezpecnostnich duvodu to proste neni mozne.

2 0
možnosti
MM

soudruh Papazian by mel drzet sva pro-ruska usta pevne zavrena a vyhnout se kritice "hamiznosti Ukrajiny" povolovani preletu mezinarodnim aerolinkam. V povolovani preletu smerem na Ukrajinu maji sve prsty pevne zasazene Rusove (vic dole), znami tim, ze si uctuji extra vysoke sazby za povolovani preletu pouzivajicich jejich prostor.

Ustavena povoleni preletu uzemi at uz podle clenstvi v Chikagske smlouve(129 clenskych statu IASTA) nebo individualnimi dohodami (Rusko, Brazilie, Indie atd) podlehaji dodatecnym, docasnym omezenim vydanym jednotlivymi staty podle situace na preletanem uzemi, zvanym NOTAM.

Protoze urcite mezinarodni prelety Ukrajiny soucasne pouzivaji rusky letecky prostor (v pripade rady spojeni mezi Asii a Evropou), Rusko vydalo NOTAM, omezujici letovou hladinu pro prelety mirici do oblasti vychodni Ukrajiny - viz: "Aviation Week points to a Russian NOTAM issued shortly before the crash that had restricted many flight paths over Ukraine on any plane flying below 32,000 feet, due to fighting on the ground in that country. But the prescribed altitude was clearly was not out of range of a surface-to-air missile, the weapon that brought MH17 down."

neboli: Rusko omezilo prelety smerem pres Ukrajinu na mnoha koridorech, vzhledem k probihajicim bojum, pro vsechna letadla, aby neletala pod 32 tisic stop. MH17 zachovaval rusky NOTAM kdyz letel ve vysce 33tisic stop. V prakticke reci: Byly to ruske rakety, ktere rusky NOTAM nezachovaly.

Co se tyce te hamiznosti, Rusko, ktere neni clenem IASTA, je znamo tim, ze vedle znacnych omezeni leteckych koridoru, uctuje extra vysoke sazby za povoleni preletu.

Jenom evropske aerolinky plati Rusku rocne 300 milionu Eur za povoleni preletu. Kdyby Rusko ve svych NOTAM prelety sveho uzemi do oblasti pres vychodni Ukrajinu rovnou zakazalo, bylo by to v PRVNI RADE prave Rusko, ktere by prislo o platby v dolarcich a Euro.!!

5 1
možnosti
Foto

Není mi zcala jasná jedna věc (pozn. nejsem odborník na leteckou dopravu). Ale pokud se na území nějakého státu válčí a střílí se i po letadlech, neměla by příslušná vláda (ať je to jakákoliv vláda) vyhlásit prostor bojů za bezletovou zónu? A aerolinky by preventivně měly hledat vlastní náhradní trasy. To nikomu nedošlo, že když se střílí po letadlech ve výšce 600 - 1000m, že by se mohlo střílet i do větší výšky? Uvítám neurážlivé komentáře.R^

11 0
možnosti
LP

Však také Ukrajina minulý týden vyhlásila tuto oblast za bezletovou. Jenže na mezinárodní civilní lety se vykašlala a dělala mrtvého brouka, resp. nutila tamní letový provoz tvrdit, že je vše bezpečné, však také byla motivace, získat valuty za tranzit a budit dojem, že vše je bezvadné. Právě tím, že vyhlásila bezletovou zónu, tak domobrana když spatřila, že se řítí na ně letadlo, tak podle všeho proto vystřelili, domnívali se, že Ukrajina bezletovou zónu porušila jako ostatně i dnes, kdy zaútočila letadly na Luhansk. Nyní, když tam spadlo ono letadlo, tak Ukrajina vyhlásila bezletovou zónu podruhé ač všechna média téměř mlčí, že už tuto zónu vyhlášenou mělo. A ač ji vyhlásila podruhé, tak ji hned obratem sama porušila. Faktem je, že za vzdušný prostor zodpovídá příšlušná země, je na ostatních, zda jí důvěřují či ne. Je smutné, že mezinárodní asociace ignorovala varovné signály a nevydala varování, že Ukrajina není důvěryhodný partner pro civilní letectví. Pokud Ukrajina věděla, že část území nemá pod kontrolou, pak tam nebdu posílat civilní letadla jen proto, abych kasíroval tranzitní poplatky ve valutách. Nyní plná zodpovědnost leží na Ukrajině, ona musí vyplatit odškodné, nicméně morální ztráty nechť si pučisté přičtou jako další mínus své popularity ve světě. Letecké společnosti si velmi rozmyslí, jestli poletí přes ukrajinský vzdušný prostor. Díky hamuživosti Ukrajiny nyní budou mít velké nic. Je možné, že tamní civilní letový provoz byl pod tlakem armády a diktátora Porošenka. Kdyby řekli ne, je nesmysl tudy vést civilní letadla, tak mohli být fašisty a banderovci hned zastřeleni. Možná, že se to i některému z kolegů i stalo, tak tam pustili letadla ač věděli, že je posílají na ruskou ruletu.

9 5
možnosti
LP

A proč se tak nedělo již dříve? Proč se čekalo na neštěstí? Ukrajina vyhlásí bezletovou zónu, pak ji sama porušuje, pak se diví, že se protistrana brání a ve výsledku pošle letectvo dobývat Luhansko ač dobře ví, že vyhlásila tuto oblast za bezletovou. Pak se nemůžeme divit, že plnou zodpovědnost za pád letadla nese Kyjev, který podle mezinárodního práva zodpovídá za bezpečnost letu. Pokud posílal letadla na smrt hrát ruskou ruletu, pak ať platí všechny škody a vysvětluje celému světu, co je to za režim, kterému na civilních obětech nezáleží. Ostatně takto se chová i vůči stále svému obyvatelstvu, kterého raději postříli než by mu umožnilo demokratický rozvod a rozchod s Ukrajinou. Právo na sebeurčení raději utopí v krvi, proti vlastnímu obyvatelstvu se neštítí poslat armádu, kterou nutí střílet do otců a matek, dcer, jen aby splnili vojáci rozkaz. Vedení Ukrajiny a jejich přisluhovači z USA, EU i NATO patří před Haagský tribunál. A mezinárodní letecká organizace zcela selhala. Všichni zaslepeni jen protiruskou propagandou, místo aby přemýšleli rozumem a hlavou. Za ukrajinský vzdušný prostor nese plne zodpovědnost Ukrajina, na druhou stranu všichni víme, že je tam fašistická holota, takže se této zemi nedá vůbec věřit. Přesto všichni dělali mrtvého brouka a posílali tam svá letadla. Miliardové škody, které způsobila Ukrajina by měla plně uhradit. Ať ji přispěje Obama či EU včetně truchlících NIzozemců. Ostatně jsme Ukrajině již peníze všichni posílali, bohužel je utratila za zbrojení a místnímu lidu jen snížila životní úroveň. Musí mít radost z toho mejdanu na Majdanu. Tento týden zdražení peněz o více jak 35%, prý pro lepší zítřky. Také se tam snižují mzdy, inflace bují jako dlouho ne. Očekávám brzy sociální nepokoje spojené se snahou změnit režim v Kyjevě. Fašisté ale lid zastrašují, takže je klid před bouří.

9 8
možnosti
MM

soudruh perli, aby si vydelal na svuj denni chleb

1 4
možnosti
RM
MC

Samosebou do vysetreni je mozna jakakoli varianta. Na druhou stranu temer vzdy byva ta nejjednodussi varianta pravdiva. Takze ano, mohla to byt technicka porucha, chyba pilota, vybuch na palube, ale kdyz se mistni povstalci v ruskych novinach chlubi sestrelenim letadla presne v case kdy na tomtez miste spadne letadlo civilni, tak je vic nez pravdepodobne, ze to bude ta varianta co se stalo.

6 0
možnosti
TS

Nevede ta jižní trasa tak trošičku taky rizikovou oblastí nad blízkým východem?

0 0
možnosti
MC

No, popravde jsem byl take docela prekvapen, ze Emirates leti pres Irak, ale snad tam nemaji rucnikari v rukou takovyhle PVOS. Ikdyz on by stacil i vyrazne jednodussi Volchov.

0 0
možnosti