Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český výrobce tramvají prodává podíl Číňanům. Dodají peníze na továrnu

Do české firmy Inekon, která vyvíjí a prodává tramvaje, vstupuje čínský kapitál. Jednapadesát procent společnosti od jejího zakladatele Josefa Hušky kupuje státem vlastněná China Rail Signaling Corporation (CRSC).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M24a26r42t56i67n 69W35u55n97s32c29h 8325508511192

to je super paktovat se s čínou ..raději by se mělo stavět ,prodávat a nakupovat

od evropských firem a né od číňanů..!!

čína to je plevel  proti tomu se musí bojovat ,nestavět v číně  tady není práce..

0/0
26.7.2014 17:05

J33a45n 37R26e84n61d21a 1669762419173

Konečně něco rozumného.

0/0
24.7.2014 9:14

J46o48s42e97f 56K96o72p20e21c61k48y 9194132805

Je zvlastni, ze se pod kazdym podobnym clankem najde vzdy takova neuveritelna hromada absurdnich plku o tom, jak sme za komunistu byli nejakou prumyslovou velmoci ci co a dnes je vse rozprodane a rozkradene ;-D vyrobci pred rokem 89 jsme byli slusni, jen jsme povetsinou vyrabeli neskutecne krapy, ktere se povinne odebiraly a vymenovaly v ramci nejpodivnejsi hospodarske organizace v historii lidstva: RVHP. Na realny trh, tedy na zapad, mohla proniknout jen cast a to jeste vetsinou na low end casti trhu ci dokonce pod jinou znackou. Nyni je uplne jedno, jestli vyrobci aut, nakladaku, letadel ci vozu, ktere v CR samozrejme stale mame a to i velice uspesne, jsou nebo nejsou vlastneni nekym ze zahranici, pokud maji sidlo v CR, coz jich drtiva vetsina ma... Takze zadny ustup ze slavy se opravdu nekonna uz jen proto, ze drive to zadna slava nebyla...

+1/0
23.7.2014 16:37

P39e74t37r 51N64i61v64n76i88c47k35ý 3332654805247

Souhlas. Navíc naši RVHP bratři sice naše výrobky odebírali, ale platit se jim moc nechtělo.

+1/0
24.7.2014 9:25
Foto

J56a56n 16Č10e68r46m15á32k 4569798205987

tady je koukám zase chytrých levičáků, kteří vidí vše, co je špatně!... To. že se jedná o soukromou firmu pana Huška a ne jejich (NAŠE!!!), nejspíš jaksi přehlédli... Kdyby energii vydávající na hledání nepravostí využili k realizaci nějakých užitečných nápadů, udělali by lépe...  Jenže, to by neslo riziko a museli by tvrdě dřít. Mnohdy hodně dlouho za méně, než je minimální mzda (než se jim začne něco vracet) a mnohem tvrději, než u nich v "kolbence" či v hospodě u piva...

+1/0
23.7.2014 12:14

M15i24r91o48s82l26a59v 17Š29i13m29k37o 7985183892515

Paráda. Novou fabriku na tramvaje jsme měli ve Zličíně. Prodali jsme ji Siemensu, který slíbil zachování výroby. Samozřejmě, že ji zavřel. Tak teď budou budovat jinou číňané. Opět důkaz o skvělé popřevratové ekonomické činnosti tehdejších vlád.

0/0
23.7.2014 10:48

J69i87ř45í 44K34o11c18u79r18e43k 6745394735238

Jo, ta fabrika byla odjakživa státní a tím pádem ani nebyla fabrika nikdy znárodněna a převedena pod ČKD. Jo, ČKD by přece nikdy nezkrachovalo a zlý Zímenz tam po revoluci nevyrobil ani jediný vagon Metra, žeano. To ví přece každý, že Zýmenz tam nikdy nevyrobil a ani vyrábět nechtěl.

A ten "skvělý" vývoj, který v ČKD byl... Podvozky pro poslední "výkřik techniky" - tramvaj RT6S vyrobeny v licenci Düwag (dneska Bombardier) a celá koncepce vozu byla okoukána od francouzské TFS z roku 1985. Elektrovýzbroj Siemes.

Holt socani všecky zbytné peníze prožrali a na vývoj pak nezbylo. A když už se něco vyvinulo, tak se to často nesmělo vyrábět, protože by to konkurovalo jinému podniku v RVHP a ten by přišel o práci - bylo by to totiž lepší.

+1/−1
23.7.2014 15:57

J71i74ř75í 24E38r52b32e65n 1213764186737

Ohledně těch tramvajích jsi dost vedle. RT6 je kompletní konstrukce ČKD Tatra, její podtyp RT6N běžně jezdí v Polsku a tři vozy spolehlivě slouží i v Brně, které jich původně mělo objednaných snad asi 60. Desítky vozů měla objednané i Praha, ale ty už krachující ČKD nikdy nedodalo.

Podtyp RT6S má z Düwagu pouze podvozky a jeho řídící IGBT tranzistory jsou ze Siemense. Liberec měl objednanou celou sérii těchto vozidel, jenže ČKD už v té době bylo vytunelované a veškeré platby a zálohy spotřeboval majitel.

RT6 by byla skvělá tramvaj, kdyby měla na vývoj a usazení typu stejný čas jako legendární T3 nebo modernější T6/T7. Jenže to by RT6S nesměla být osazena právě těmi nespolehlivými komponenty Düwag a Siemens, které působily stálé problémy - výzbroj ČKD u RT6N sice nebyla bez chyb, ale přeci jen pracovala lépe.

A kolega Šimko má pravdu v tom, že na osudu ČKD se podepsala právě vláda Václava Klause, která tyto strojírny roku 1994 prodala společnosti INPRO J. Marouška - jediným konkurentem byl tehdy právě Huškův INEKON, který pak své konstrukce prosadil u Škody Plzeň (tak vznikla Škoda 03T Astra). Někdy v roce 1997 Maroušek pozval Klause do Libně na exkurzi, vše se natíralo tak, aby to z průchodu vypadalo hezky, ale hned za rohem bordel, špína a trosky. A na nový zličínský areál, stavěný někdy od roku 1988 jako náhrada za Libeň a Smíchov, se už taky prakticky nesáhlo.

Mimochodem i takové lokomotivy 714, které tenkrát stavěli v Libni a které byly majetkem ČD, spadly do konkurzu a pak na ně málem spadla i celá hala lokomotivky: na jedné straně haly už bagry bouraly zdi kvůli stavbě Sazka arény, na druhé straně ještě dělníci rychle vytahovali nepojízdné lokomotivy na vlečku. Tchán mé sestry tam jezdil u té bourací firmy a vyprávěl, že to je jako kdyby bagr začal bourat zabydlený dům - prostě byly to "nastojato" koupené sklady a dílny, nedávno opuštěné a dosud plné nábytku, dokumentů, součástek, výrobních strojů...

+1/−1
23.7.2014 20:03

J23i86ř19í 11K76o22c66u94r33e50k 6655274595318

Revoluce v 89. totiž přišla pozdě - byla na spadnutí o 20 let dřív, ale to si RVHP pohlídalo a silou udrželo status quo těch cca 20 let. Pak ale došly prachy i v CCCP a tak se celé RVHP mezi roky 1988-1990 položilo. A že se nic nevyvinulo během těch 20 let? Lokomotivy - slabší a pomalejší než předchozí generace. Škoda 1203 by byla skvělá v 60 letech, byvše vyráběna spolu se Spartakem a Octavií - měly nakonec prakticky setejný motor. Favorita "udělal" ital Bertone a s motorem to bylo takto:

Z wiki:

Problémem však byl ještě motor, který měl být podle původních představ automobilky i vlády převzatý ze Škody 120. Evropské hospodářské společenství ovšem přijalo v listopadu 1983 přísnější emisní normy – začínala éra bezolovnatého benzínu, katalyzátorů a elektronických karburátorů, ovšem starý motor nebyl vůči bezolovnatému palivu odolný a po 100 000 km běžně vyžadoval generální opravu. Konstruktéři na něm museli udělat značné úpravy pro zásadní zvýšení výkonu a životnosti při výrazném snížení emisí i spotřeby – vše vlastními silami AZNP. Pomoc přinesla i firma Porsche, se kterou Škoda podepsala smlouvu na konstrukci odhlučnění a zavěšení motoru – ale například odhlučnění výfuku zvládli sami konstruktéři AZNP tak, že od konstruktérů Porsche sklidili chválu.

+1/0
23.7.2014 16:12

J96i42ř40í 63E22r39b79e30n 1943394856387

Hele, jsem spoluautorem té wikistránky a o vzniku Favorita toho vím hodně, takže netvrď, že favorita "udělal" Bertone. Je autorem designu, ale veškeré věci ohledně mechaniky, kinematiky náprav, převodů, motoru, zavěšení kol, elektroinstalace atd. jsou věcí VVÚ AZNP. Ještě tak přední brzdy jsou v licenci Girling a karburátor Pierburg...

0/0
23.7.2014 19:26
Foto

R30i53c16h45a86r37d 64S25n66a42h50a 4431307126648

Jasně všechno tu prodejem do ciziny a hlavně Rusům a Čínánkům. RvRvRvRv

0/−1
23.7.2014 9:54

V97a97c43l31a52v 57W27a74n24d91e96r89e97r 8728466749522

Oni si neschvalili minimalni mzdy, 35% odvody, 21% DPH, nemocenskou placenou zamestnavatelem atd. atd....;-D;-D;-D

0/0
23.7.2014 10:01

A15l52e70x11a77n73d29r 67K83o29s67t84k13a 5609436279986

To ne, to máte pravdu. oni to zavřou rovnou.

0/0
23.7.2014 10:58

K93r90y73š84t78o92f 42L26a51n29í30k 1949240815465

jen nechapu, proc tomu jejich drevnimu kapitalismu rikaji socialismus.

0/0
23.7.2014 11:32

P39e84t45r 31N68i42v54n50i25c56k38ý 3652304845257

Otázka zní co přesně je (a není) ten "socialismus". Existuje nějaký etalon vůči kterému chceš srovnávat? Kdy to ještě socialismu je a kde je ta hranice, kdy už to socialismus není. I za komančů v Polsku třeba fungovali soukromí zemědělci. Měli nebo neměli socialismus?

0/0
24.7.2014 9:29

J28i60ř25í 55S66t92e13i51e37r 4781514426925

Zatímco se USA, EU a Rusko hádají, tak Čína nakupuje firmy a banky.

0/0
23.7.2014 9:29

M53i61c82h80a67l 33H66i13r66k52a 4527246240973

Tak koukám, Čína zase investuje.... čínský státní kapitál je dnes po celém světě, vlastní snad vše, od bank počínaje přes průmyslové podniky až po firmy těžící nerostné bohatství či dokonce vlastnictví půdy ...Rv a to ani nemuseli vyjet na koních a dobývat ....

+7/0
23.7.2014 9:27
Foto

I41v68o 37C72h22u31d36o47b82a 9650386461244

naplňuje se Sibylina proroctví "žluté nebezpečí"zaplavuje evropu:-P

+1/0
23.7.2014 9:27

T69o52m90á79š 52K84o25l84d94a 3716235469697

"jak se ty k***y šikmooké dozvěděli, že mám cihelnu" :DD

+3/0
23.7.2014 9:19

K68r68y60š66t21o14f 39L23a61n18í43k 1349890595225

Hm, patriot.

0/0
23.7.2014 9:06
Foto

M85i37r25o77s11l80a24v 88S51t53e21i55n86e34r 6288464103355

České zkušenosti jsou hledané na celém světě.  Než nechat tu firmu vyšumět, je opravdu lepší si najít finančně silného partnera kdekoliv s výjimkou Ruska, Venezuely, Severní Koreje nebo Kuby. Městská a příměstská doprava bude nepochybně založena na elektrický pohon, ekonomicky vyhrávají koleje.

Svět se globalizuje, silní hráči si nakupují schopné menší firmy s jejich know-how a vytváří tak ještě silnější koncerny, které si trh rozdělí mezi sebou. To změnit nedokážeme.

+1/−1
23.7.2014 8:39

P56a10v87e59l 36F13a43r64a 9287917184861

Jedenapadesát procent není podíl, nýbrž kontrolní balík.

+12/0
23.7.2014 8:23

P98e89t80r 11V34i69n69t22r54l34í77k 3276794481

Tak takhle dopadla země, která měla jako jedna z prvních automobilovou výrobu, výrobu vlaků, byla nejvyspělejší zemí Rakouska Uherska... Průmysl zničený, a zbytky rozprodány...

+15/−1
23.7.2014 8:07

J68i53n72d56ř31i20c57h 62Š33k55o87p63e57k 4965681340655

tak tak. Bohužel se k moci dostali lidi, co tvrdí, že doma není třeba nic vyrábět, vše můžeme dovézt

+2/0
23.7.2014 8:10
Foto

A86l47a75n 48Ř20e23p85k64a 4155436

Aneb co všechno komunisté dokázala pos*at:-P;-D

+5/−1
23.7.2014 8:21

D55a34v29i96d 54Z93a18j20d34á77k 8295112370841

Tohle ale spis zacalo az po revoluci,ne?Cizi investori nas spasi atd.Namisto podpory nasich firem se zacaly navysovat pobidky pro zahranicni investory.Danove ulevy atd.

+4/0
23.7.2014 9:22

V74a29c20l87a78v 44W90a94n74d85e19r73e16r 8908476429242

zamenujete pricinu za dusledek....diky komancum jsme vyrabeli auta s konstrukci ze 70 let, motocykly s konstrukci ze 60 let zcela neprodejne na trhu. Pak se neni co divit, ze se tovarna proda.

+2/0
23.7.2014 10:06

A92l96e64x69a97n74d57r 28K39o91s20t31k58a 5269766349886

Potíž je v tom, kolik továren nebylo prodáno, ale věnováno nějakému mafiánovi jen tak. A kdyby jen továren, podniky jako MUS nebo OKD byly "prodány" "podnikatelům" za klidně méně než jejich vlastní roční výnos.

0/0
23.7.2014 11:30

J82i14ř78í 39E40r85b45e10n 1393214856307

Ty továrny měly ale tehdy skutečně nízkou cenu - kvůli své zchátralosti, opotřebovanosti strojů, zastaralosti produkce a neschopnosti zavést do výroby vyvinuté moderní výrobky. Vždyť i vývoj Favorita plus technologie na jeho výrobu stály půl druhé miliardy Kčs, ale z každého vyrobeného auta dostaly AZNP zisk jen asi tisícovku, zbytek si vzal stát a Mototechna...

0/0
23.7.2014 20:07

A26l88e19x96a92n54d80r 27K95o94s83t28k92a 5139586819316

A co zmiňované doly? Ty byly v době "prodeje" tak ziskové, že "cena" představovala přibližně roční výnos. A to vynechávám skandál, (na který museli upozornit až Švýcaři), že to bylo koupeno za "kapitál" vytunelovaný přímo z podniku, čili defakto opravdu věnováno do rukou mafiánů. Jelikož takový člověk opravdu není podnikatel.

0/0
24.7.2014 4:31
Foto

I67v93o 70C40h91u97d50o77b54a 9940316161504

tak dlouho jsme podporovali rozvojové země až jsme se stali rozvojovou zemí;-);-);-)

+1/0
23.7.2014 9:28

K68a82m47i96l 80M75o42r96c68i42n71e54k 3586526286426

A proč chtějí ti japončíci moju cihelňu? Nic nedostanou ani cihlu jim neprodám...

Selský rozum přestal fungovat...

+2/0
23.7.2014 8:07

P39e10t74r 59V79i22n31t76r33l33í44k 3376794951

Zbláznili se ne?

0/0
23.7.2014 8:06

M58i95r97o12s90l35a45v 70P44e64t21e90r75e95k 4309616473122

Už jsou tady.Čapek Válka s mloky.

+2/0
23.7.2014 8:04

Z28d70e13n36ě48k 68S53k86ř17i14v98a22n 5424700519196

Prodávají 51%?8-o

+1/0
23.7.2014 7:51

D89a52v21i29d 51Š53a82f59r87á52n81e56k 5887864497523

Jasně. Buď to udělají takhle a můžou rozjet výrobu, nebo to jako Nonename firmička kdesi od Ostravy můžou rovnou zavřít.

+2/−1
23.7.2014 7:59

V36á84c40l80a93v 66P70l62a40v55e69c 2349799689680

Je to trágédie, národům které jsme za bolševika učili pracovat Rusko, Čína, Korea jsme nyní vděční když nám dají nějaký kšeft.

+2/−2
23.7.2014 7:40

D89a38v38i92d 11Z90a43j75d79á11k 8595482410631

Nastává doba, kdy se karta obrací. Čína je už na takové úrovni, že si montovnu bude dělat u nás, respektive ze zbytku světa.

+11/0
23.7.2014 7:19

P53e74t73r 43V56e12s52e27l40ý 2899478983386

Musíte dávat světu na odiv svoji hloupost? Zkuste si přečíst článek ještě jednou. Inekon nic nevyrábí, u nás pro něj třeba výrabí Ústřední dilny DP Ostrava v Martinově. A fabrika se bude stavět v Číně. Opravdu si příště přečtěte víc než nadpis

0/0
23.7.2014 7:25

D68a63v11i11d 13Z97a64j41d13á61k 8115192710421

Hlavně v klidu. Nemusíte mě hned hanit, ne? Kdybych nebyl hloupej, neměl byste, Vy chytrý, nad koho vyčnívat.

+3/0
23.7.2014 7:35

L28u68k28á62š 20V11a37ň60u86r10a 1435514403753

Souhkasim s Davidem. Cinani jsou v situaci, kdy vyrobou a prodejem nekvalitnich vyrobku si prisli na velke penize a tak si kupuji vyspele technologie. 51% je majoritni vlastnik. To znamena pro ceske vlastniky podridit se Cinanum a s temi se nepracuje moc dobre. Nedodrzuji zadna pravidla.

+3/0
23.7.2014 7:42

M88a46r93e26k 30S88u83c37h48á47n15e73k 2661306958719

Činani si nás všecky kupí:-P

+2/0
23.7.2014 7:16

J31i26ř26í 21K14o28c11u30r82e96k 6375654645458

Majitel prodal podíl ve vlastní firmě. To jako mu měla Strana a Vláda říct, že pokud prodá, bude zastřelen a jeho firma znárodněna? Přičemž na je ho místo bude dosazen zasloužilý soudruh politik?

0/0
23.7.2014 15:25

P68e10t46r 62S32o41k28o82l 8502521797171

Prachy nesmrdí.

0/0
23.7.2014 7:13

A66l89e12x32a11n93d18r 56K33o54s14t45k59a 5679566199886

Inekon zatím vyvážel tramvaje i do USA. Nebude, čínská kopie bude stát polovinu.

+5/0
23.7.2014 5:24

J81i51ř78í 63T81e26p19r 4117440145785

Přesně tak, Čína potřebuje jen přístup k plánům, o nic víc jim nejde.

+7/0
23.7.2014 6:18

D60a26v97i24d 90Š30a30f73r64á27n60e68k 5657284827453

Plány vám dodá každý, přinejhorším si koupíte licenci třeba od Američanů, jako to udělali komunisti s tramvajemi T1-T3. Co si ale nekoupíte, je přístup na trh, obzvlášť v Číně.

0/0
23.7.2014 7:10

J67i27ř78í 81E87r48b75e82n 1613774836647

Licence byla jen na T1. Dvojka i trojka jsou už československé konstrukce.

+1/0
23.7.2014 12:10

M95a92t75ú77š 49B13e21n73a85k 9568354702853

A už vôbec ich nenakúpili komunisti, to je tradovaný omyl, debna s projektami a licencia sa do ČSR dostala ešte pred 2. sv. vojnou, pričom počas vojny ostala zabudnutá niekde v archíve a do pozornosti a výroby sa dostala až po vojne.

+1/0
23.7.2014 12:31

J15a40n 35P98a34p69e61ž 8466226397508

Při svých cestách po Africe pozoruji už hodně let, že Evropa zaspala a Čína je tu velmi aktivní v budování infrastruktury. Připoutává k sobě místní vlády, přináší investice a práci. Pokud se do Afriky dostane alespoň oklikou přes spoluvlastnictví Číňanů v našich průmyslových firmách, bude to jenom dobře. Málokde je takový potenciál růstu jako v Africe.

+12/0
23.7.2014 4:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.