Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Český výrobce tramvají prodává podíl Číňanům. Dodají peníze na továrnu

Do české firmy Inekon, která vyvíjí a prodává tramvaje, vstupuje čínský kapitál. Jednapadesát procent společnosti od jejího zakladatele Josefa Hušky kupuje státem vlastněná China Rail Signaling Corporation (CRSC).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73a85r26t41i91n 57W11u96n75s30c34h 8335858941452

to je super paktovat se s čínou ..raději by se mělo stavět ,prodávat a nakupovat

od evropských firem a né od číňanů..!!

čína to je plevel  proti tomu se musí bojovat ,nestavět v číně  tady není práce..

0/0
26.7.2014 17:05

J23a94n 44R98e69n89d31a 1419862829593

Konečně něco rozumného.

0/0
24.7.2014 9:14

J54o58s12e32f 74K19o87p65e97c62k66y 9414982425

Je zvlastni, ze se pod kazdym podobnym clankem najde vzdy takova neuveritelna hromada absurdnich plku o tom, jak sme za komunistu byli nejakou prumyslovou velmoci ci co a dnes je vse rozprodane a rozkradene ;-D vyrobci pred rokem 89 jsme byli slusni, jen jsme povetsinou vyrabeli neskutecne krapy, ktere se povinne odebiraly a vymenovaly v ramci nejpodivnejsi hospodarske organizace v historii lidstva: RVHP. Na realny trh, tedy na zapad, mohla proniknout jen cast a to jeste vetsinou na low end casti trhu ci dokonce pod jinou znackou. Nyni je uplne jedno, jestli vyrobci aut, nakladaku, letadel ci vozu, ktere v CR samozrejme stale mame a to i velice uspesne, jsou nebo nejsou vlastneni nekym ze zahranici, pokud maji sidlo v CR, coz jich drtiva vetsina ma... Takze zadny ustup ze slavy se opravdu nekonna uz jen proto, ze drive to zadna slava nebyla...

+1/0
23.7.2014 16:37

P72e82t59r 83N46i90v32n85i37c80k37ý 3292204755807

Souhlas. Navíc naši RVHP bratři sice naše výrobky odebírali, ale platit se jim moc nechtělo.

+1/0
24.7.2014 9:25
Foto

J80a60n 71Č44e54r71m61á53k 4759278695777

tady je koukám zase chytrých levičáků, kteří vidí vše, co je špatně!... To. že se jedná o soukromou firmu pana Huška a ne jejich (NAŠE!!!), nejspíš jaksi přehlédli... Kdyby energii vydávající na hledání nepravostí využili k realizaci nějakých užitečných nápadů, udělali by lépe...  Jenže, to by neslo riziko a museli by tvrdě dřít. Mnohdy hodně dlouho za méně, než je minimální mzda (než se jim začne něco vracet) a mnohem tvrději, než u nich v "kolbence" či v hospodě u piva...

+1/0
23.7.2014 12:14

M38i27r83o46s98l60a68v 51Š97i40m44k85o 7775663772865

Paráda. Novou fabriku na tramvaje jsme měli ve Zličíně. Prodali jsme ji Siemensu, který slíbil zachování výroby. Samozřejmě, že ji zavřel. Tak teď budou budovat jinou číňané. Opět důkaz o skvělé popřevratové ekonomické činnosti tehdejších vlád.

0/0
23.7.2014 10:48

J24i77ř33í 23K93o80c14u82r37e27k 6625814535398

Jo, ta fabrika byla odjakživa státní a tím pádem ani nebyla fabrika nikdy znárodněna a převedena pod ČKD. Jo, ČKD by přece nikdy nezkrachovalo a zlý Zímenz tam po revoluci nevyrobil ani jediný vagon Metra, žeano. To ví přece každý, že Zýmenz tam nikdy nevyrobil a ani vyrábět nechtěl.

A ten "skvělý" vývoj, který v ČKD byl... Podvozky pro poslední "výkřik techniky" - tramvaj RT6S vyrobeny v licenci Düwag (dneska Bombardier) a celá koncepce vozu byla okoukána od francouzské TFS z roku 1985. Elektrovýzbroj Siemes.

Holt socani všecky zbytné peníze prožrali a na vývoj pak nezbylo. A když už se něco vyvinulo, tak se to často nesmělo vyrábět, protože by to konkurovalo jinému podniku v RVHP a ten by přišel o práci - bylo by to totiž lepší.

+1/−1
23.7.2014 15:57

J75i19ř29í 24E57r43b32e77n 1913354516947

Ohledně těch tramvajích jsi dost vedle. RT6 je kompletní konstrukce ČKD Tatra, její podtyp RT6N běžně jezdí v Polsku a tři vozy spolehlivě slouží i v Brně, které jich původně mělo objednaných snad asi 60. Desítky vozů měla objednané i Praha, ale ty už krachující ČKD nikdy nedodalo.

Podtyp RT6S má z Düwagu pouze podvozky a jeho řídící IGBT tranzistory jsou ze Siemense. Liberec měl objednanou celou sérii těchto vozidel, jenže ČKD už v té době bylo vytunelované a veškeré platby a zálohy spotřeboval majitel.

RT6 by byla skvělá tramvaj, kdyby měla na vývoj a usazení typu stejný čas jako legendární T3 nebo modernější T6/T7. Jenže to by RT6S nesměla být osazena právě těmi nespolehlivými komponenty Düwag a Siemens, které působily stálé problémy - výzbroj ČKD u RT6N sice nebyla bez chyb, ale přeci jen pracovala lépe.

A kolega Šimko má pravdu v tom, že na osudu ČKD se podepsala právě vláda Václava Klause, která tyto strojírny roku 1994 prodala společnosti INPRO J. Marouška - jediným konkurentem byl tehdy právě Huškův INEKON, který pak své konstrukce prosadil u Škody Plzeň (tak vznikla Škoda 03T Astra). Někdy v roce 1997 Maroušek pozval Klause do Libně na exkurzi, vše se natíralo tak, aby to z průchodu vypadalo hezky, ale hned za rohem bordel, špína a trosky. A na nový zličínský areál, stavěný někdy od roku 1988 jako náhrada za Libeň a Smíchov, se už taky prakticky nesáhlo.

Mimochodem i takové lokomotivy 714, které tenkrát stavěli v Libni a které byly majetkem ČD, spadly do konkurzu a pak na ně málem spadla i celá hala lokomotivky: na jedné straně haly už bagry bouraly zdi kvůli stavbě Sazka arény, na druhé straně ještě dělníci rychle vytahovali nepojízdné lokomotivy na vlečku. Tchán mé sestry tam jezdil u té bourací firmy a vyprávěl, že to je jako kdyby bagr začal bourat zabydlený dům - prostě byly to "nastojato" koupené sklady a dílny, nedávno opuštěné a dosud plné nábytku, dokumentů, součástek, výrobních strojů...

+1/−1
23.7.2014 20:03

J49i31ř18í 51K41o42c41u64r49e79k 6655674605348

Revoluce v 89. totiž přišla pozdě - byla na spadnutí o 20 let dřív, ale to si RVHP pohlídalo a silou udrželo status quo těch cca 20 let. Pak ale došly prachy i v CCCP a tak se celé RVHP mezi roky 1988-1990 položilo. A že se nic nevyvinulo během těch 20 let? Lokomotivy - slabší a pomalejší než předchozí generace. Škoda 1203 by byla skvělá v 60 letech, byvše vyráběna spolu se Spartakem a Octavií - měly nakonec prakticky setejný motor. Favorita "udělal" ital Bertone a s motorem to bylo takto:

Z wiki:

Problémem však byl ještě motor, který měl být podle původních představ automobilky i vlády převzatý ze Škody 120. Evropské hospodářské společenství ovšem přijalo v listopadu 1983 přísnější emisní normy – začínala éra bezolovnatého benzínu, katalyzátorů a elektronických karburátorů, ovšem starý motor nebyl vůči bezolovnatému palivu odolný a po 100 000 km běžně vyžadoval generální opravu. Konstruktéři na něm museli udělat značné úpravy pro zásadní zvýšení výkonu a životnosti při výrazném snížení emisí i spotřeby – vše vlastními silami AZNP. Pomoc přinesla i firma Porsche, se kterou Škoda podepsala smlouvu na konstrukci odhlučnění a zavěšení motoru – ale například odhlučnění výfuku zvládli sami konstruktéři AZNP tak, že od konstruktérů Porsche sklidili chválu.

+1/0
23.7.2014 16:12

J44i55ř29í 46E77r25b22e32n 1313254706297

Hele, jsem spoluautorem té wikistránky a o vzniku Favorita toho vím hodně, takže netvrď, že favorita "udělal" Bertone. Je autorem designu, ale veškeré věci ohledně mechaniky, kinematiky náprav, převodů, motoru, zavěšení kol, elektroinstalace atd. jsou věcí VVÚ AZNP. Ještě tak přední brzdy jsou v licenci Girling a karburátor Pierburg...

0/0
23.7.2014 19:26
Foto

R32i54c18h32a52r81d 28S54n58a95h40a 4951837306268

Jasně všechno tu prodejem do ciziny a hlavně Rusům a Čínánkům. RvRvRvRv

0/−1
23.7.2014 9:54

V13a59c19l51a67v 88W23a87n13d41e23r19e39r 8718276169462

Oni si neschvalili minimalni mzdy, 35% odvody, 21% DPH, nemocenskou placenou zamestnavatelem atd. atd....;-D;-D;-D

0/0
23.7.2014 10:01

A31l18e86x32a42n96d96r 47K22o11s38t13k58a 5449256619226

To ne, to máte pravdu. oni to zavřou rovnou.

0/0
23.7.2014 10:58

K61r22y79š56t81o15f 44L51a76n18í42k 1529550365525

jen nechapu, proc tomu jejich drevnimu kapitalismu rikaji socialismus.

0/0
23.7.2014 11:32

P59e19t86r 96N97i83v15n61i71c38k65ý 3602194385687

Otázka zní co přesně je (a není) ten "socialismus". Existuje nějaký etalon vůči kterému chceš srovnávat? Kdy to ještě socialismu je a kde je ta hranice, kdy už to socialismus není. I za komančů v Polsku třeba fungovali soukromí zemědělci. Měli nebo neměli socialismus?

0/0
24.7.2014 9:29

J25i61ř96í 76S58t47e58i63e26r 4731454556335

Zatímco se USA, EU a Rusko hádají, tak Čína nakupuje firmy a banky.

0/0
23.7.2014 9:29

M64i54c90h84a58l 78H93i71r47k27a 4767166100503

Tak koukám, Čína zase investuje.... čínský státní kapitál je dnes po celém světě, vlastní snad vše, od bank počínaje přes průmyslové podniky až po firmy těžící nerostné bohatství či dokonce vlastnictví půdy ...Rv a to ani nemuseli vyjet na koních a dobývat ....

+7/0
23.7.2014 9:27
Foto

I51v90o 31C94h15u82d60o56b44a 9740956881934

naplňuje se Sibylina proroctví "žluté nebezpečí"zaplavuje evropu:-P

+1/0
23.7.2014 9:27

T94o91m23á60š 52K60o50l16d80a 3526175809257

"jak se ty k***y šikmooké dozvěděli, že mám cihelnu" :DD

+3/0
23.7.2014 9:19

K66r30y97š83t89o75f 18L95a67n42í30k 1679620935755

Hm, patriot.

0/0
23.7.2014 9:06
Foto

M29i78r93o95s63l83a11v 57S85t73e26i65n93e69r 1975825498793

České zkušenosti jsou hledané na celém světě.  Než nechat tu firmu vyšumět, je opravdu lepší si najít finančně silného partnera kdekoliv s výjimkou Ruska, Venezuely, Severní Koreje nebo Kuby. Městská a příměstská doprava bude nepochybně založena na elektrický pohon, ekonomicky vyhrávají koleje.

Svět se globalizuje, silní hráči si nakupují schopné menší firmy s jejich know-how a vytváří tak ještě silnější koncerny, které si trh rozdělí mezi sebou. To změnit nedokážeme.

+1/−1
23.7.2014 8:39

P48a61v61e71l 54F98a87r92a 9367617714541

Jedenapadesát procent není podíl, nýbrž kontrolní balík.

+12/0
23.7.2014 8:23

P97e57t83r 30V36i85n56t52r96l23í18k 3446334671

Tak takhle dopadla země, která měla jako jedna z prvních automobilovou výrobu, výrobu vlaků, byla nejvyspělejší zemí Rakouska Uherska... Průmysl zničený, a zbytky rozprodány...

+15/−1
23.7.2014 8:07

J34i81n48d96ř83i91c49h 29Š10k41o14p74e79k 4165121370315

tak tak. Bohužel se k moci dostali lidi, co tvrdí, že doma není třeba nic vyrábět, vše můžeme dovézt

+2/0
23.7.2014 8:10
Foto

A38l12a87n 26Ř42e45p66k83a 4505396

Aneb co všechno komunisté dokázala pos*at:-P;-D

+5/−1
23.7.2014 8:21

D52a65v39i27d 37Z14a29j26d48á94k 8515682320351

Tohle ale spis zacalo az po revoluci,ne?Cizi investori nas spasi atd.Namisto podpory nasich firem se zacaly navysovat pobidky pro zahranicni investory.Danove ulevy atd.

+4/0
23.7.2014 9:22

V96a25c79l55a56v 78W53a25n74d84e16r55e17r 8358886259642

zamenujete pricinu za dusledek....diky komancum jsme vyrabeli auta s konstrukci ze 70 let, motocykly s konstrukci ze 60 let zcela neprodejne na trhu. Pak se neni co divit, ze se tovarna proda.

+2/0
23.7.2014 10:06

A55l53e49x83a89n82d13r 98K54o62s66t17k84a 5619166769896

Potíž je v tom, kolik továren nebylo prodáno, ale věnováno nějakému mafiánovi jen tak. A kdyby jen továren, podniky jako MUS nebo OKD byly "prodány" "podnikatelům" za klidně méně než jejich vlastní roční výnos.

0/0
23.7.2014 11:30

J10i62ř88í 19E14r96b24e76n 1803334706307

Ty továrny měly ale tehdy skutečně nízkou cenu - kvůli své zchátralosti, opotřebovanosti strojů, zastaralosti produkce a neschopnosti zavést do výroby vyvinuté moderní výrobky. Vždyť i vývoj Favorita plus technologie na jeho výrobu stály půl druhé miliardy Kčs, ale z každého vyrobeného auta dostaly AZNP zisk jen asi tisícovku, zbytek si vzal stát a Mototechna...

0/0
23.7.2014 20:07

A78l40e11x83a48n96d29r 47K45o23s21t79k10a 5929216469396

A co zmiňované doly? Ty byly v době "prodeje" tak ziskové, že "cena" představovala přibližně roční výnos. A to vynechávám skandál, (na který museli upozornit až Švýcaři), že to bylo koupeno za "kapitál" vytunelovaný přímo z podniku, čili defakto opravdu věnováno do rukou mafiánů. Jelikož takový člověk opravdu není podnikatel.

0/0
24.7.2014 4:31
Foto

I22v77o 38C65h17u72d98o15b59a 9580396711134

tak dlouho jsme podporovali rozvojové země až jsme se stali rozvojovou zemí;-);-);-)

+1/0
23.7.2014 9:28

K65a22m82i30l 23M60o82r67c87i42n67e40k 3766876816886

A proč chtějí ti japončíci moju cihelňu? Nic nedostanou ani cihlu jim neprodám...

Selský rozum přestal fungovat...

+2/0
23.7.2014 8:07

P26e91t59r 83V63i12n93t15r22l16í41k 3956334881

Zbláznili se ne?

0/0
23.7.2014 8:06

M56i44r78o11s38l59a85v 41P38e77t51e78r19e97k 4879296893192

Už jsou tady.Čapek Válka s mloky.

+2/0
23.7.2014 8:04

Z88d67e98n55ě18k 10S71k17ř70i24v81a64n 5584770309856

Prodávají 51%?8-o

+1/0
23.7.2014 7:51

D33a61v75i59d 32Š12a83f63r80á42n84e91k 5957264927253

Jasně. Buď to udělají takhle a můžou rozjet výrobu, nebo to jako Nonename firmička kdesi od Ostravy můžou rovnou zavřít.

+2/−1
23.7.2014 7:59

V31á16c65l89a21v 48P44l17a92v66e44c 2149769789100

Je to trágédie, národům které jsme za bolševika učili pracovat Rusko, Čína, Korea jsme nyní vděční když nám dají nějaký kšeft.

+2/−2
23.7.2014 7:40

D30a92v85i45d 22Z69a66j17d15á14k 8275222330171

Nastává doba, kdy se karta obrací. Čína je už na takové úrovni, že si montovnu bude dělat u nás, respektive ze zbytku světa.

+11/0
23.7.2014 7:19

P75e90t77r 97V59e57s92e86l18ý 2479878533816

Musíte dávat světu na odiv svoji hloupost? Zkuste si přečíst článek ještě jednou. Inekon nic nevyrábí, u nás pro něj třeba výrabí Ústřední dilny DP Ostrava v Martinově. A fabrika se bude stavět v Číně. Opravdu si příště přečtěte víc než nadpis

0/0
23.7.2014 7:25

D91a86v96i17d 83Z80a21j90d16á59k 8135322570241

Hlavně v klidu. Nemusíte mě hned hanit, ne? Kdybych nebyl hloupej, neměl byste, Vy chytrý, nad koho vyčnívat.

+3/0
23.7.2014 7:35

L11u60k72á97š 24V36a40ň12u88r45a 1545284853223

Souhkasim s Davidem. Cinani jsou v situaci, kdy vyrobou a prodejem nekvalitnich vyrobku si prisli na velke penize a tak si kupuji vyspele technologie. 51% je majoritni vlastnik. To znamena pro ceske vlastniky podridit se Cinanum a s temi se nepracuje moc dobre. Nedodrzuji zadna pravidla.

+3/0
23.7.2014 7:42

M21a54r97e91k 39S76u79c19h97á30n45e11k 2411116268869

Činani si nás všecky kupí:-P

+2/0
23.7.2014 7:16

J54i50ř44í 56K41o24c20u32r60e23k 6795134515518

Majitel prodal podíl ve vlastní firmě. To jako mu měla Strana a Vláda říct, že pokud prodá, bude zastřelen a jeho firma znárodněna? Přičemž na je ho místo bude dosazen zasloužilý soudruh politik?

0/0
23.7.2014 15:25

P87e96t68r 98S46o17k67o72l 8552771157131

Prachy nesmrdí.

0/0
23.7.2014 7:13

A40l36e96x82a35n24d24r 43K94o20s71t53k96a 5119316469786

Inekon zatím vyvážel tramvaje i do USA. Nebude, čínská kopie bude stát polovinu.

+5/0
23.7.2014 5:24

J59i73ř37í 66T19e32p76r 4117930925575

Přesně tak, Čína potřebuje jen přístup k plánům, o nic víc jim nejde.

+7/0
23.7.2014 6:18

D23a98v71i38d 52Š10a87f22r48á35n97e64k 5687564417263

Plány vám dodá každý, přinejhorším si koupíte licenci třeba od Američanů, jako to udělali komunisti s tramvajemi T1-T3. Co si ale nekoupíte, je přístup na trh, obzvlášť v Číně.

0/0
23.7.2014 7:10

J52i70ř96í 24E70r88b23e80n 1493474936187

Licence byla jen na T1. Dvojka i trojka jsou už československé konstrukce.

+1/0
23.7.2014 12:10

M58a94t88ú41š 65B11e44n32a80k 9288534192883

A už vôbec ich nenakúpili komunisti, to je tradovaný omyl, debna s projektami a licencia sa do ČSR dostala ešte pred 2. sv. vojnou, pričom počas vojny ostala zabudnutá niekde v archíve a do pozornosti a výroby sa dostala až po vojne.

+1/0
23.7.2014 12:31

J81a20n 79P94a14p80e35ž 8916786167148

Při svých cestách po Africe pozoruji už hodně let, že Evropa zaspala a Čína je tu velmi aktivní v budování infrastruktury. Připoutává k sobě místní vlády, přináší investice a práci. Pokud se do Afriky dostane alespoň oklikou přes spoluvlastnictví Číňanů v našich průmyslových firmách, bude to jenom dobře. Málokde je takový potenciál růstu jako v Africe.

+12/0
23.7.2014 4:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.