Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český výrobce tramvají prodává podíl Číňanům. Dodají peníze na továrnu

Do české firmy Inekon, která vyvíjí a prodává tramvaje, vstupuje čínský kapitál. Jednapadesát procent společnosti od jejího zakladatele Josefa Hušky kupuje státem vlastněná China Rail Signaling Corporation (CRSC).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80a23r64t75i62n 57W68u91n29s41c85h 8825558311242

to je super paktovat se s čínou ..raději by se mělo stavět ,prodávat a nakupovat

od evropských firem a né od číňanů..!!

čína to je plevel  proti tomu se musí bojovat ,nestavět v číně  tady není práce..

0/0
26.7.2014 17:05

J13a71n 95R23e71n61d16a 1709712329373

Konečně něco rozumného.

0/0
24.7.2014 9:14

J48o54s19e94f 13K41o64p83e92c72k49y 9564852515

Je zvlastni, ze se pod kazdym podobnym clankem najde vzdy takova neuveritelna hromada absurdnich plku o tom, jak sme za komunistu byli nejakou prumyslovou velmoci ci co a dnes je vse rozprodane a rozkradene ;-D vyrobci pred rokem 89 jsme byli slusni, jen jsme povetsinou vyrabeli neskutecne krapy, ktere se povinne odebiraly a vymenovaly v ramci nejpodivnejsi hospodarske organizace v historii lidstva: RVHP. Na realny trh, tedy na zapad, mohla proniknout jen cast a to jeste vetsinou na low end casti trhu ci dokonce pod jinou znackou. Nyni je uplne jedno, jestli vyrobci aut, nakladaku, letadel ci vozu, ktere v CR samozrejme stale mame a to i velice uspesne, jsou nebo nejsou vlastneni nekym ze zahranici, pokud maji sidlo v CR, coz jich drtiva vetsina ma... Takze zadny ustup ze slavy se opravdu nekonna uz jen proto, ze drive to zadna slava nebyla...

+1/0
23.7.2014 16:37

P21e97t13r 10N89i65v61n47i90c14k23ý 3312784555117

Souhlas. Navíc naši RVHP bratři sice naše výrobky odebírali, ale platit se jim moc nechtělo.

+1/0
24.7.2014 9:25
Foto

J74a52n 91Č53e34r19m24á82k 4349378545287

tady je koukám zase chytrých levičáků, kteří vidí vše, co je špatně!... To. že se jedná o soukromou firmu pana Huška a ne jejich (NAŠE!!!), nejspíš jaksi přehlédli... Kdyby energii vydávající na hledání nepravostí využili k realizaci nějakých užitečných nápadů, udělali by lépe...  Jenže, to by neslo riziko a museli by tvrdě dřít. Mnohdy hodně dlouho za méně, než je minimální mzda (než se jim začne něco vracet) a mnohem tvrději, než u nich v "kolbence" či v hospodě u piva...

+1/0
23.7.2014 12:14

M38i51r63o25s19l70a60v 62Š12i69m81k65o 7755103632145

Paráda. Novou fabriku na tramvaje jsme měli ve Zličíně. Prodali jsme ji Siemensu, který slíbil zachování výroby. Samozřejmě, že ji zavřel. Tak teď budou budovat jinou číňané. Opět důkaz o skvělé popřevratové ekonomické činnosti tehdejších vlád.

0/0
23.7.2014 10:48

J81i81ř61í 18K81o27c29u56r13e61k 6425964255788

Jo, ta fabrika byla odjakživa státní a tím pádem ani nebyla fabrika nikdy znárodněna a převedena pod ČKD. Jo, ČKD by přece nikdy nezkrachovalo a zlý Zímenz tam po revoluci nevyrobil ani jediný vagon Metra, žeano. To ví přece každý, že Zýmenz tam nikdy nevyrobil a ani vyrábět nechtěl.

A ten "skvělý" vývoj, který v ČKD byl... Podvozky pro poslední "výkřik techniky" - tramvaj RT6S vyrobeny v licenci Düwag (dneska Bombardier) a celá koncepce vozu byla okoukána od francouzské TFS z roku 1985. Elektrovýzbroj Siemes.

Holt socani všecky zbytné peníze prožrali a na vývoj pak nezbylo. A když už se něco vyvinulo, tak se to často nesmělo vyrábět, protože by to konkurovalo jinému podniku v RVHP a ten by přišel o práci - bylo by to totiž lepší.

+1/−1
23.7.2014 15:57

J72i44ř47í 89E19r48b50e97n 1223174946477

Ohledně těch tramvajích jsi dost vedle. RT6 je kompletní konstrukce ČKD Tatra, její podtyp RT6N běžně jezdí v Polsku a tři vozy spolehlivě slouží i v Brně, které jich původně mělo objednaných snad asi 60. Desítky vozů měla objednané i Praha, ale ty už krachující ČKD nikdy nedodalo.

Podtyp RT6S má z Düwagu pouze podvozky a jeho řídící IGBT tranzistory jsou ze Siemense. Liberec měl objednanou celou sérii těchto vozidel, jenže ČKD už v té době bylo vytunelované a veškeré platby a zálohy spotřeboval majitel.

RT6 by byla skvělá tramvaj, kdyby měla na vývoj a usazení typu stejný čas jako legendární T3 nebo modernější T6/T7. Jenže to by RT6S nesměla být osazena právě těmi nespolehlivými komponenty Düwag a Siemens, které působily stálé problémy - výzbroj ČKD u RT6N sice nebyla bez chyb, ale přeci jen pracovala lépe.

A kolega Šimko má pravdu v tom, že na osudu ČKD se podepsala právě vláda Václava Klause, která tyto strojírny roku 1994 prodala společnosti INPRO J. Marouška - jediným konkurentem byl tehdy právě Huškův INEKON, který pak své konstrukce prosadil u Škody Plzeň (tak vznikla Škoda 03T Astra). Někdy v roce 1997 Maroušek pozval Klause do Libně na exkurzi, vše se natíralo tak, aby to z průchodu vypadalo hezky, ale hned za rohem bordel, špína a trosky. A na nový zličínský areál, stavěný někdy od roku 1988 jako náhrada za Libeň a Smíchov, se už taky prakticky nesáhlo.

Mimochodem i takové lokomotivy 714, které tenkrát stavěli v Libni a které byly majetkem ČD, spadly do konkurzu a pak na ně málem spadla i celá hala lokomotivky: na jedné straně haly už bagry bouraly zdi kvůli stavbě Sazka arény, na druhé straně ještě dělníci rychle vytahovali nepojízdné lokomotivy na vlečku. Tchán mé sestry tam jezdil u té bourací firmy a vyprávěl, že to je jako kdyby bagr začal bourat zabydlený dům - prostě byly to "nastojato" koupené sklady a dílny, nedávno opuštěné a dosud plné nábytku, dokumentů, součástek, výrobních strojů...

+1/−1
23.7.2014 20:03

J72i81ř20í 86K58o18c59u77r52e54k 6915194885208

Revoluce v 89. totiž přišla pozdě - byla na spadnutí o 20 let dřív, ale to si RVHP pohlídalo a silou udrželo status quo těch cca 20 let. Pak ale došly prachy i v CCCP a tak se celé RVHP mezi roky 1988-1990 položilo. A že se nic nevyvinulo během těch 20 let? Lokomotivy - slabší a pomalejší než předchozí generace. Škoda 1203 by byla skvělá v 60 letech, byvše vyráběna spolu se Spartakem a Octavií - měly nakonec prakticky setejný motor. Favorita "udělal" ital Bertone a s motorem to bylo takto:

Z wiki:

Problémem však byl ještě motor, který měl být podle původních představ automobilky i vlády převzatý ze Škody 120. Evropské hospodářské společenství ovšem přijalo v listopadu 1983 přísnější emisní normy – začínala éra bezolovnatého benzínu, katalyzátorů a elektronických karburátorů, ovšem starý motor nebyl vůči bezolovnatému palivu odolný a po 100 000 km běžně vyžadoval generální opravu. Konstruktéři na něm museli udělat značné úpravy pro zásadní zvýšení výkonu a životnosti při výrazném snížení emisí i spotřeby – vše vlastními silami AZNP. Pomoc přinesla i firma Porsche, se kterou Škoda podepsala smlouvu na konstrukci odhlučnění a zavěšení motoru – ale například odhlučnění výfuku zvládli sami konstruktéři AZNP tak, že od konstruktérů Porsche sklidili chválu.

+1/0
23.7.2014 16:12

J31i16ř21í 56E38r63b47e33n 1963464286857

Hele, jsem spoluautorem té wikistránky a o vzniku Favorita toho vím hodně, takže netvrď, že favorita "udělal" Bertone. Je autorem designu, ale veškeré věci ohledně mechaniky, kinematiky náprav, převodů, motoru, zavěšení kol, elektroinstalace atd. jsou věcí VVÚ AZNP. Ještě tak přední brzdy jsou v licenci Girling a karburátor Pierburg...

0/0
23.7.2014 19:26

R90i24c63h82a69r54d 23S43n54a47h45a 4251127336468

Jasně všechno tu prodejem do ciziny a hlavně Rusům a Čínánkům. RvRvRvRv

0/−1
23.7.2014 9:54

V46a36c27l51a38v 10W97a27n43d85e64r77e41r 8988496849732

Oni si neschvalili minimalni mzdy, 35% odvody, 21% DPH, nemocenskou placenou zamestnavatelem atd. atd....;-D;-D;-D

0/0
23.7.2014 10:01

A68l72e27x44a24n68d84r 47K94o54s65t83k70a 5959546159266

To ne, to máte pravdu. oni to zavřou rovnou.

0/0
23.7.2014 10:58

K11r95y78š93t88o84f 91L96a29n96í14k 1759810435155

jen nechapu, proc tomu jejich drevnimu kapitalismu rikaji socialismus.

0/0
23.7.2014 11:32

P61e71t55r 39N15i11v31n67i42c14k42ý 3552424435727

Otázka zní co přesně je (a není) ten "socialismus". Existuje nějaký etalon vůči kterému chceš srovnávat? Kdy to ještě socialismu je a kde je ta hranice, kdy už to socialismus není. I za komančů v Polsku třeba fungovali soukromí zemědělci. Měli nebo neměli socialismus?

0/0
24.7.2014 9:29

J89i20ř72í 24S97t52e16i78e78r 4871354476945

Zatímco se USA, EU a Rusko hádají, tak Čína nakupuje firmy a banky.

0/0
23.7.2014 9:29

M71i79c71h23a20l 59H31i97r49k25a 4987246780383

Tak koukám, Čína zase investuje.... čínský státní kapitál je dnes po celém světě, vlastní snad vše, od bank počínaje přes průmyslové podniky až po firmy těžící nerostné bohatství či dokonce vlastnictví půdy ...Rv a to ani nemuseli vyjet na koních a dobývat ....

+7/0
23.7.2014 9:27
Foto

I46v89o 56C39h58u62d55o17b93a 9120666451614

naplňuje se Sibylina proroctví "žluté nebezpečí"zaplavuje evropu:-P

+1/0
23.7.2014 9:27

T54o92m76á50š 79K63o36l95d61a 3426285449817

"jak se ty k***y šikmooké dozvěděli, že mám cihelnu" :DD

+3/0
23.7.2014 9:19

K21r74y49š94t73o10f 28L23a69n87í31k 1589750835485

Hm, patriot.

0/0
23.7.2014 9:06
Foto

M64i85r68o55s74l96a75v 14S72t73e29i60n52e42r 6848574383935

České zkušenosti jsou hledané na celém světě.  Než nechat tu firmu vyšumět, je opravdu lepší si najít finančně silného partnera kdekoliv s výjimkou Ruska, Venezuely, Severní Koreje nebo Kuby. Městská a příměstská doprava bude nepochybně založena na elektrický pohon, ekonomicky vyhrávají koleje.

Svět se globalizuje, silní hráči si nakupují schopné menší firmy s jejich know-how a vytváří tak ještě silnější koncerny, které si trh rozdělí mezi sebou. To změnit nedokážeme.

+1/−1
23.7.2014 8:39

P76a50v80e66l 98F38a66r27a 9477847144541

Jedenapadesát procent není podíl, nýbrž kontrolní balík.

+12/0
23.7.2014 8:23

P30e43t88r 42V82i22n34t53r69l58í49k 3366674201

Tak takhle dopadla země, která měla jako jedna z prvních automobilovou výrobu, výrobu vlaků, byla nejvyspělejší zemí Rakouska Uherska... Průmysl zničený, a zbytky rozprodány...

+15/−1
23.7.2014 8:07

J79i75n55d37ř39i17c36h 55Š17k18o54p72e15k 4915891350665

tak tak. Bohužel se k moci dostali lidi, co tvrdí, že doma není třeba nic vyrábět, vše můžeme dovézt

+2/0
23.7.2014 8:10

A16l42a63n 43Ř90e96p24k33a 4745226

Aneb co všechno komunisté dokázala pos*at:-P;-D

+5/−1
23.7.2014 8:21

D20a42v88i80d 39Z14a13j10d68á77k 8145482260761

Tohle ale spis zacalo az po revoluci,ne?Cizi investori nas spasi atd.Namisto podpory nasich firem se zacaly navysovat pobidky pro zahranicni investory.Danove ulevy atd.

+4/0
23.7.2014 9:22

V55a88c45l71a50v 11W87a47n13d14e14r33e56r 8928116949892

zamenujete pricinu za dusledek....diky komancum jsme vyrabeli auta s konstrukci ze 70 let, motocykly s konstrukci ze 60 let zcela neprodejne na trhu. Pak se neni co divit, ze se tovarna proda.

+2/0
23.7.2014 10:06

A87l76e38x59a24n38d10r 52K24o33s81t82k21a 5449796639946

Potíž je v tom, kolik továren nebylo prodáno, ale věnováno nějakému mafiánovi jen tak. A kdyby jen továren, podniky jako MUS nebo OKD byly "prodány" "podnikatelům" za klidně méně než jejich vlastní roční výnos.

0/0
23.7.2014 11:30

J37i29ř75í 50E93r34b85e36n 1113534806497

Ty továrny měly ale tehdy skutečně nízkou cenu - kvůli své zchátralosti, opotřebovanosti strojů, zastaralosti produkce a neschopnosti zavést do výroby vyvinuté moderní výrobky. Vždyť i vývoj Favorita plus technologie na jeho výrobu stály půl druhé miliardy Kčs, ale z každého vyrobeného auta dostaly AZNP zisk jen asi tisícovku, zbytek si vzal stát a Mototechna...

0/0
23.7.2014 20:07

A88l45e93x90a43n95d88r 82K14o22s30t73k92a 5519516339226

A co zmiňované doly? Ty byly v době "prodeje" tak ziskové, že "cena" představovala přibližně roční výnos. A to vynechávám skandál, (na který museli upozornit až Švýcaři), že to bylo koupeno za "kapitál" vytunelovaný přímo z podniku, čili defakto opravdu věnováno do rukou mafiánů. Jelikož takový člověk opravdu není podnikatel.

0/0
24.7.2014 4:31
Foto

I12v34o 18C38h20u20d80o40b53a 9130876281214

tak dlouho jsme podporovali rozvojové země až jsme se stali rozvojovou zemí;-);-);-)

+1/0
23.7.2014 9:28

K12a73m44i53l 52M21o88r57c87i33n70e89k 3516616736586

A proč chtějí ti japončíci moju cihelňu? Nic nedostanou ani cihlu jim neprodám...

Selský rozum přestal fungovat...

+2/0
23.7.2014 8:07

P40e36t26r 38V97i40n18t87r70l27í86k 3356834931

Zbláznili se ne?

0/0
23.7.2014 8:06

M78i30r33o93s20l87a55v 70P57e98t17e14r45e95k 4769166883132

Už jsou tady.Čapek Válka s mloky.

+2/0
23.7.2014 8:04

Z34d64e77n56ě84k 76S66k66ř30i35v97a62n 5954750829816

Prodávají 51%?8-o

+1/0
23.7.2014 7:51

D98a12v14i58d 32Š81a49f67r49á91n38e31k 5467614127483

Jasně. Buď to udělají takhle a můžou rozjet výrobu, nebo to jako Nonename firmička kdesi od Ostravy můžou rovnou zavřít.

+2/−1
23.7.2014 7:59

V47á11c30l32a92v 14P73l92a43v23e21c 2649909169760

Je to trágédie, národům které jsme za bolševika učili pracovat Rusko, Čína, Korea jsme nyní vděční když nám dají nějaký kšeft.

+2/−2
23.7.2014 7:40

D69a36v34i19d 69Z82a37j83d45á40k 8785542430821

Nastává doba, kdy se karta obrací. Čína je už na takové úrovni, že si montovnu bude dělat u nás, respektive ze zbytku světa.

+11/0
23.7.2014 7:19

P58e25t34r 26V14e66s18e13l50ý 2819628313416

Musíte dávat světu na odiv svoji hloupost? Zkuste si přečíst článek ještě jednou. Inekon nic nevyrábí, u nás pro něj třeba výrabí Ústřední dilny DP Ostrava v Martinově. A fabrika se bude stavět v Číně. Opravdu si příště přečtěte víc než nadpis

0/0
23.7.2014 7:25

D43a31v93i32d 74Z37a80j63d30á26k 8785312480541

Hlavně v klidu. Nemusíte mě hned hanit, ne? Kdybych nebyl hloupej, neměl byste, Vy chytrý, nad koho vyčnívat.

+3/0
23.7.2014 7:35

L92u29k68á59š 69V29a86ň40u55r14a 1155144153783

Souhkasim s Davidem. Cinani jsou v situaci, kdy vyrobou a prodejem nekvalitnich vyrobku si prisli na velke penize a tak si kupuji vyspele technologie. 51% je majoritni vlastnik. To znamena pro ceske vlastniky podridit se Cinanum a s temi se nepracuje moc dobre. Nedodrzuji zadna pravidla.

+3/0
23.7.2014 7:42

M77a52r35e47k 64S76u24c21h33á59n61e87k 2831546708599

Činani si nás všecky kupí:-P

+2/0
23.7.2014 7:16

J85i48ř46í 14K44o73c83u21r94e81k 6335304845128

Majitel prodal podíl ve vlastní firmě. To jako mu měla Strana a Vláda říct, že pokud prodá, bude zastřelen a jeho firma znárodněna? Přičemž na je ho místo bude dosazen zasloužilý soudruh politik?

0/0
23.7.2014 15:25

P86e22t19r 75S50o44k14o18l 8492371887931

Prachy nesmrdí.

0/0
23.7.2014 7:13

A51l81e53x93a35n30d71r 49K77o17s13t35k54a 5769986199246

Inekon zatím vyvážel tramvaje i do USA. Nebude, čínská kopie bude stát polovinu.

+5/0
23.7.2014 5:24

J50i28ř75í 86T51e75p97r 4727210975935

Přesně tak, Čína potřebuje jen přístup k plánům, o nic víc jim nejde.

+7/0
23.7.2014 6:18

D35a98v15i55d 30Š23a32f77r45á14n88e66k 5587634207413

Plány vám dodá každý, přinejhorším si koupíte licenci třeba od Američanů, jako to udělali komunisti s tramvajemi T1-T3. Co si ale nekoupíte, je přístup na trh, obzvlášť v Číně.

0/0
23.7.2014 7:10

J35i29ř81í 94E40r13b76e77n 1763514926717

Licence byla jen na T1. Dvojka i trojka jsou už československé konstrukce.

+1/0
23.7.2014 12:10

M77a78t30ú59š 77B41e60n78a14k 9738974512803

A už vôbec ich nenakúpili komunisti, to je tradovaný omyl, debna s projektami a licencia sa do ČSR dostala ešte pred 2. sv. vojnou, pričom počas vojny ostala zabudnutá niekde v archíve a do pozornosti a výroby sa dostala až po vojne.

+1/0
23.7.2014 12:31

J58a96n 65P73a80p75e56ž 8956946887658

Při svých cestách po Africe pozoruji už hodně let, že Evropa zaspala a Čína je tu velmi aktivní v budování infrastruktury. Připoutává k sobě místní vlády, přináší investice a práci. Pokud se do Afriky dostane alespoň oklikou přes spoluvlastnictví Číňanů v našich průmyslových firmách, bude to jenom dobře. Málokde je takový potenciál růstu jako v Africe.

+12/0
23.7.2014 4:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.