Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prachař chce utratit miliony za noční vlak do rodného Přerova

České dráhy chtějí od prosince zrušit kvůli malé vytíženosti půlnoční vlak Excelsior z Prahy do Košic, část Moravy ale o noční spoj z Prahy nakonec zřejmě nepřijde. Ministr dopravy Antonín Prachař chce totiž od prosince zavést noční spoj mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I15v55a44n 90H10o33l42a58s 5397897438567

"Znojemsko má lepší spojení do Vídně než do Brna či Prahy"

Pokud jde o to Brno, že by zrovna Jančura v životě neviděl autobus????!!!

0/0
29.7.2014 12:53

R92a82d62e54k 35K38o68h36u20t 5107773205593

Pane Sůro. Tak strašně despoticky a nezasvěceně, navíc lživě napsaný článek bych teda od Vás nečekal. A věřte, že ty co se týkají dopravy přečtu téměř všechny...

Něco co spolehlivě sloužilo desítky let v různých mírných úpravách a Vy to tak splijete...

Neuvěřitelné, jak může novinář článkem až tak ublížit a tak ponížit skvělé spojení...

Jediné co bychom mohli poplivat, jsou Ty společnosti které je provozují. Tedy ČD a ZSSK. Že i tolik let po revoluci posílají na tento spoj hnusy...

I tak Vám dávám za toto dílo palecRv...

0/0
27.7.2014 0:32

T67o64m13á44š 64N22o75v14á63k 2418536843744

Prostě je konec režijkáři

0/0
27.7.2014 14:40

M35i47r95o58s64l38a91v 40Z62i74k44m68u45n28d 7349903314233

A co nerežijkáři ...

+1/0
27.7.2014 15:23

T82o90m73á86š 97N91o35v20á60k 2398516193684

Znovu. Nějaká pofiderní nádražácká tradice nemá v dopravě co dělat. Excel po zásluse končí. Ostatně podobné vlaky fungují jen ve východoevropských gastarbeiterských zemích, u nás je to zbytečné.

Připravovaný noční vlak je jenom laciné populistické gesto. Takové vlaky jsou ve vyspělých zemích dávno zrušené.

+1/−1
27.7.2014 16:48

M59a28r33t11i71n 13K29o55u30t75n33i49k 4683297527409

Nevím kolik jste toho vlakem procestoval, ale já na interrail nebo eurorail docela dost a noční spoje jezdí vytížené jak v Rakousku tak v Německu, ve Švýcarsku, Itálii, Francii, Polsku dokonce i v krizi sužovaném Řecku, samosebou s trochu jiným řazením ( teda kromě Itálie, Francie a Řecka ).

+1/0
28.7.2014 14:18

R84a39d50e31k 71K91o28h70u47t 5487143335533

Takový postoj či názor považuji za neuvěřitelné ubožáctví. Vy jste vlak ani ještě neviděl. A pokud byla předchozí narážka o režijkách mířena i na mě, tak lituji, nevlastním tento průkaz a Vás je mi upřímně líto...Rv

+1/0
31.7.2014 0:01

M77i61r88o52s16l83a49v 22Z26i61k86m12u66n61d 7249493464393

K čemu klasické vozy. Jako kdybychom neměli EJ řady 471 s kapacitou 300 míst k sezení, včetně jedničky ... Může jet sice jen 140, leč má dynamický rozjezd. Taková souprava by mohla klidně jet až do Košic.

+1/0
26.7.2014 19:51

R71a81d78e74k 10J10a86n96a67t98a 9615626334982

Jenže je tu malý problém. Jsou ve všední dny všechny nasazeny v pražské PID. Proto je a bylo veškeré jejich nasazení na rychlíkách o víkendu.

A zde se jedná o vlak, který má jezdit každý den.

0/0
26.7.2014 21:12

M94i11r52o23s44l95a62v 44Z13i27k67m76u63n29d 7159393134313

Všechny určitě nejsou, to je otázka zkreslení oběhů. Díru najdete třeba v TS 441, TS 442, 443 ... Z Prahy v 0,00, Přerov ve 3,00, zpátky ve 4,00 - Praha v 7,00 a na plánovanou údržbu ... Kdybyste propojil oběhy 471 DKV Praha a DKV Olomouc (PJ Bohumín) tak můžete jezdit až do Bohumína - jeden den by jela pražská 471, druhý den olomoucká ...  tohle "umíme", před 40 lety se jezdilo střídavě z Prahy do Varšavy lok E 499.1 ... jeden den vezla Silesii pražská, druhý den varšavská lok ...

+1/0
27.7.2014 15:23

T11o19m41á51š 73N12o61v88á65k 2188266493604

To je naštěstí jenom zbožné přání. Takový zbytečný vlak opravdu nezačne jezdit. Navíc reálné náklady třeba padesátinásobku autobusu, neexistující přípoje po cestě atd atd.

0/0
27.7.2014 16:51

J63o37s87e16f 64T18r11ö15g49l 8759372776616

Já tedy nevím, kde ČD přišly na to, že Excelsior jezdil nevytížený. Cca půlnoční spoje z Prahy na hlavní směry jsou léta zavedená a byť samozřejmě nepraskají ve švech (pokud zrovna v Praze není koncert Depeche Mode apod.), tak svoje cestující mají. Excelsior navíc kombinoval dálkovou dopravu ze SZ Čech na Ostravsko a SLovensko a k tomu ty půlnočníky do východních Čech a Moravu.

Doufám, že zůstanou alespoň zachované ubytovací vozy ze SZ Čech na SLovensko, ty bývají pravidelně vyprodané, byť budou v Praze přepojené na jiný vlak.

+1/0
25.7.2014 15:40

T16o32m45á67š 90N37o94v40á61k 2248666533374

Jenže to jsou jednotky lidí ze SZ na východ ČR. Excel jako takový opravdu nemá v 21. století opodstatnění. Z nějaké tradice se žít nedá...

0/−1
25.7.2014 17:28

M49i60r54o40s53l28a62v 66Z14i48k74m23u50n30d 7129253604423

Jednotky lidí násobeno násobkem deseti ...

+1/0
26.7.2014 19:52

T14o72m22á95š 39N52o96v27á87k 2548306113234

No zjevně to tak super nebude, když je Excel na zrušení...

0/−1
27.7.2014 16:52

K31a61r37e68l 49C60v18e31t19l25e93r 3112832692548

Znojmo je dnes od dálkové dopravy zcela odříznuté... Největší město svého druhu a bez dálkové dopravy. Ostuda. Ač to na ministerstvu vědí, nikdo s tím dlouhodobě nic nedělá! Vídeň se brzy stane pro Znojmáky jejich hlavním městem (a možná to tak bude v tomhle centralizovaném státečku dobře).

+2/−1
25.7.2014 15:04

T50o16m92á24š 10N80o61v80á24k 2538316113424

No tak spojení s Brnem jsou časté plně zaintegrované regionální autobusy a do Prahy/Jihlavy spousta už dneska pohodlných busů. Vlaky do Znojma moc nedávají smysl, velice špatné napojení na síť.

+1/−1
25.7.2014 17:25

M36a39r18t46i13n 34K53o60u23t61n61i64k 4513217947569

Jiné město na Z a dokonce krajské má horší spojení než Znojmo, vy máte regionální autobusy do Brna a pak navazující spoje do Prahy, mi máme poslední spoj do Prahy po zrušení expresu Zvolen - Praha i z Prahy v 19 hodin

+1/0
28.7.2014 13:52

P27a93v55e81l 52K76o80l60a15c10e41k 7681804228249

Víte co to znamená síťový efekt? Bez půlnočáku bude hodně velké riziko létat na služebku z Prahy. To se už Moraváci raději sbalí a pojedou autem do Vídně nebo Bratislavy.....

+4/0
25.7.2014 14:59

T28o58m74á93š 78N16o57v97á58k 2268926373544

To fakt znáte někoho, kdo začne služebku v Excelu? ;-D Jeden z nejhumusovějších českých vlaků. Já viděl pouze slovenské gastarbeitery, sem tam nějakou přiopilou skupinku turistů na slovensko kvůli pozdějšímu příjezdu. Ani se nedívím, protože bych to střízlivý taky nedal.

0/−2
25.7.2014 17:22

M40i58r58o69s66l33a95v 58Z75i28k89m59u58n56d 7409123924843

Asi jsme jezdili jiným vlakem ... pokud jste tím vlakem vůbec jezdil, protože "byste to střízlivý taky nedal" ...

+1/0
26.7.2014 19:55

T78o10m47á42š 16N76o26v25á50k 2698956953654

Tak samozřejmě zasloužilý modrogum/režijkář si libuje v té největší špíně...

0/0
27.7.2014 14:40

J58a48n 36L30a56k51o71m11ý 7571265645524

Musím souhlasit s Tomášem, neboť ten vlak je na tu trasu co jede v roce 2014 hnus. Osobně jsem na něm viděl jen ušmudlaný Béčka k sezení a ještě hnusnější Áčko, kde si troufnou chtít příplatek za první třídu, ač kvalitativně oproti tomu co třeba jede mezi Prahou a Olomoucí přes den to nestačí ani na tu dvojku.

0/0
27.7.2014 23:57

M39a84r44t30i58n 26K94o64u40t24n36i17k 4963527817529

Špatně to napsal, služební cestu ne, ale návrat z koncertu nebo hokeje, případně pokud letím nízkonákladovkou tak s příletem po 18 hodině na ruzyň třeba z Londýna nestíhám poslední vlak expres v 19:11 a tak je jedinou možností auto nebo právě excelsior s přestupem v Přerově na Chopina, pokud toto zruší zůstane poslední možností létat do Vídně nebo Bratislavy odkud jede vlak k nám i po 22 hodině. Nebo náhrada na ministerstvem navrhovaný vlak, alespoň jako víkendový posilový spoj pátky až pondělí.

0/0
28.7.2014 14:00

P50e82t35r 62N78ě62m40e20č31e36k 1832594302823

...soudruh zůstane soudruhem....Rv

0/−1
25.7.2014 8:57

J31i82ř81í 89L75i90n81h94a90r53t 3105404351446

První, co mne napadlo : Kdo je Prachař?

Vzpomněl jsem si na hereckou rodinu, přečetl článek .. podezíraje, že se někdo z nich zcela zbláznil.. Daleko jsem nebyl..

+2/−1
24.7.2014 23:58

K22a29r32e13l 69F29u60k73s89a 3114730760543

Prachař se ale nenarodil v Přerově :-)

+1/0
24.7.2014 22:03

R33o97b32e41r44t 44K56o91l53e34n17a75t89ý 3700546901817

To chce utratit ze svýho, když je prachař? V tom případě to chválím, dokonce bych mu tam vyčlenil extra flek s přednostním přístupem na WC hned po umytí téhož.

0/−1
24.7.2014 20:17

J62a47n36a 94N97o12v14a79k89o11v32a 1569913790267

ja jezdim obcas do Krakowa, super vyhoda pro me je, ze jede v noci, takze pres den si stihnu vse udelat vlezu do vlaku v 10.30 a v 6.30 jsem v Krakove, v tech nocnich vlacich jezdi jeste policie, nechapu proc rusi nocni rychliky, ty jsou nejlepsi i z casoveho hlediska, ze clovek neztraci cas:-)

+8/0
24.7.2014 20:04

T68o21m64á95š 77N51o68v93á24k 2378786573154

Vzhledem ke skutečným nákladům by mohli platit letenky... Navíc se v IDEÁLNÍM případě vyspíte 7 hodin a to celkem pochybuju, že se to povede. Noční vlaky jsou stále na ústupu. To prostě nezastavíme. Jinak navíc lehátka nepatří do 21. století. Spát v 6 lidech v kupé je zvěrstvo. Vytíženost taky nebude kromě pár špiček nijak slavná.

0/−7
24.7.2014 20:40

R82a18d47e35k 49J58a35n94a27t61a 9545426344452

Zrovna ten spoj do Krakova je vytížený hodně, a to i lehátkový vůz, v podstatě vždy vyprodán. Spojuje totiž dvě patrně turisticky nejzajímavější města v střední Evropě.

Že "spát v 6 lidech v kupé je zvěrstvo" se zdá možná vám. Ono je totiž spousta mladých, co jim nevadí spát třeba v hostelu po 10 na pokoji. A když navíc jednu noc ušetří i peníze ...

A menší zájem přes zimu se řeší prostě tak, že jede méně vozů.

+7/0
24.7.2014 20:59

T60o53m90á76š 53N22o57v32á70k 2978506583534

Jenže vlak má mít ve 21. století nějakou úroveň. Není to prostředek pro "socky". Nemyslím to nijak špatně. Prostě taková je realita. Cestováním jsem strávil slušnou část mého života.

Jet s vylitýma a smradlavýma amíkama v kupé nepovažuju za výhodu. Ať chceme nebo ne, je to prostě překonané a navíc silně dotované k tomu.

+1/−7
24.7.2014 21:04

R39a17d89e52k 20J52a27n73a83t42a 9895586854312

Ti co mají peněz nazbyt mohou jet klimatizovaným lůžkovým vozem WLABmee, který tu také jezdí, klidně sami v kupé.

+4/0
24.7.2014 21:07

T11o50m59á19š 63N52o16v17á50k 2328596343454

Lehátka jsou na odpis, nic s tím neuděláte, takový je trend, ke kterému se směřuje. Na Slovensko nejspíš kvůli gasterbeiterům přežijou, ale to bude všechno. Díky právě likvidaci toho nejhoršího se image kolejové dopravy hodně zlepšuje.

0/−6
25.7.2014 0:39

Z56b59y47n48ě83k 89P15o95p86o37v18s43k88ý 9166718757213

Vy jste jak se tak dívám taky na odpis...;-D

+2/0
25.7.2014 12:32

T10o28m66á89š 55N81o21v88á86k 2158466313664

Uvítám radši nějaký argument k tématu ;-)

+1/−2
25.7.2014 14:35

M66i91r84o17s69l23a46v 92Z16i67k80m35u24n22d 7509743734463

Neprovozujete náhodou nějaký drahý hotel, abyste do něj dostal ty, kteří nebudou moci jet přes noc vlakem, aby byli tam, kde potřebují, a oni budou muset jet den před tím, pak se ubytovat a všechno je to bude stát násobek toho, co by je stála jízdenka ...

0/0
26.7.2014 20:01

T43o40m38á32š 41N66o54v11á77k 2368596953834

No tak, vlak není sociální dopravní prostředek, jak tomu bylo v minulosti. Časy se mění. Kvůli pár šetřílkům, režijkářům a fipkařům se nebudou provozovat vlaky a to je v pořádku.

+1/−1
27.7.2014 14:43

R67a74d29e70k 25J58a80n45a57t39a 9285936594852

A dotovanou máte i leteckou dopravu. Ročně je jí v ČR odpuštěna spotřební daň z paliv ve výši cca 10 mld. Kč. Což dělá cca 900 Kč za každého pasažéra na odletu i přílatu, na zpáteční letence to je 1800 Kč.

+4/0
24.7.2014 21:09

R64a40d68e69k 23N22e68u12m89a37n43n 5602272618685

to není dotace - to je daňová konkurence - letadle by jinak tankovala jen v cizině

0/−2
24.7.2014 22:44

R45a19d42e19k 82J22a60n93a50t34a 9265926104852

Je to dotace - formou daňové úlevy. Dokonce se to (svou neúčelovostí) více blíží pojmu dotace, než u ČD. Zatímco ČD dostává peníze za to, že jezdí víceméně tam, kde ministerstvo a kraje chtějí a to za regulované jízdné, letečtí dorpavci dostávají tuto nepřímou dotaci ať si létají kamkoliv a ceny letenek jsou jakékoliv.

O daňovou konkurenci se nejedná, protože spotřební daň se od civilních letadel na základě Chicagské úmluvy (z r. 1947) nevybírá celosvětově. Některým evropských zemím (např. Německo) se to nelíbí a zavádějí ekologické daně podle délky letu. Ale ty nejsou závislé na to, kde se tankuje, ale na místě odletu, takže je nelze obcházet.

+1/0
24.7.2014 23:48

M11i20r37o80s80l89a69v 18Z65i45k83m25u65n83d 7909363644403

Ono by to nebylo tak snadné, letadlo musí mít na "dolet" do cílové destinace + něco navíc, takže by z toho byla nutná mezipřistání spojená s letištními  poplatky, bývalo pravidlem, že při tankování se vypakovali cestující ...

V rámci harmonizace podmínek v dopravě  by to měla zdanit celá EU ...

0/0
26.7.2014 19:59

A28d76a21m 30P84u84r76k73r13t 5466272458968

Zrovna tohle mě jako dotace nepřijde. Letadlo zkrátka nejezdí po silnici a primární důvod spotřební daně z paliv je pokud vím sběr prostředků na údržbu silniční sítě.

0/0
25.7.2014 0:27

S29t68a26n88i27s16l78a46v 71T98v37r53z 4956347673569

A vlaky, stavební stroje, zemědělská technika, ... ty po silnici jezdí?

0/0
25.7.2014 10:23

M75a12r24t68i85n 73N32o74v79o35t51n14ý 3166856331894

Tak to víte špatně - spotřební daň je pouze jeden ze zdrojů státního rozpočtu. Vybrané peníze nejsou nijak vázány na údržbu silniční sítě. Koneckonců - spotřební daň z paliv se platí i v železniční dopravě a jsou to miliardy.

+1/0
25.7.2014 10:27

T30o48m63á56š 48N94o73v30á85k 2928566773824

Letecká doprava je strategicky úplně jinde než pár ubytovacích vozů.

0/−1
25.7.2014 0:35

A76d87a59m 19P27u36r43k13r75t 5216552458518

A "spánek" v sedě v letadlo při transkontinentálním letu je pak co? Počet lidí v jednom "kupé" ekonomické třídy násobně větší, poloha nesrovnatelně nepohodlnější... Spát ve vlaku není velká výhra, ovšem nevidím důvod, proč nad tím tak ohrnovat nos a psát cosi o 21. století.

+2/0
25.7.2014 0:21

T18o91m63á74š 40N84o75v47á32k 2578706213174

Ano, tak mi vysvětlete, proč noční vlaky v západní evropě těžce stagnují, spousta ze zbytku existujících je navíc před zrušením. Třeba na případu Krakow nedává smysl držet ty 2 ubytovací vozy, pak dál Excel je zcela zralý na zasloužený odstřel a dalo by se pokračovat dále...

0/0
25.7.2014 0:31

T80o38m93á82š 91N26o54v90á13k 2468916943874

Ve východní Evropě (včetně Slovenska) je třeba noční doprava vlak/bus stále celkem rozšířená, ale u nás je to zbytečné. Až tu budeme mít gastarbeitery uvnitř ČR, situace bude jiná. Naprosto zbytečné. Maximálně s autobusem nebo na kratší cesty mikrobusem bych souhlasil, dotace by byla proti vlaku zanedbatelná.

+1/−2
24.7.2014 19:50

J59o88s85e54f 37H18o20n96e85š 7811652210623

Vlak o 3,5 vagonech nemá smysl provozovat.Není lepší nasadit autobus?

0/−1
24.7.2014 19:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.