Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prachař chce utratit miliony za noční vlak do rodného Přerova

České dráhy chtějí od prosince zrušit kvůli malé vytíženosti půlnoční vlak Excelsior z Prahy do Košic, část Moravy ale o noční spoj z Prahy nakonec zřejmě nepřijde. Ministr dopravy Antonín Prachař chce totiž od prosince zavést noční spoj mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I19v29a91n 70H16o41l15a53s 5357897958177

"Znojemsko má lepší spojení do Vídně než do Brna či Prahy"

Pokud jde o to Brno, že by zrovna Jančura v životě neviděl autobus????!!!

0/0
29.7.2014 12:53

R45a23d50e58k 14K66o34h57u92t 5767613785693

Pane Sůro. Tak strašně despoticky a nezasvěceně, navíc lživě napsaný článek bych teda od Vás nečekal. A věřte, že ty co se týkají dopravy přečtu téměř všechny...

Něco co spolehlivě sloužilo desítky let v různých mírných úpravách a Vy to tak splijete...

Neuvěřitelné, jak může novinář článkem až tak ublížit a tak ponížit skvělé spojení...

Jediné co bychom mohli poplivat, jsou Ty společnosti které je provozují. Tedy ČD a ZSSK. Že i tolik let po revoluci posílají na tento spoj hnusy...

I tak Vám dávám za toto dílo palecRv...

0/0
27.7.2014 0:32

T39o22m27á95š 58N97o68v91á68k 2828316713514

Prostě je konec režijkáři

0/0
27.7.2014 14:40

M83i51r34o35s74l47a21v 31Z75i22k60m91u71n88d 7499463694413

A co nerežijkáři ...

+1/0
27.7.2014 15:23

T66o23m11á75š 28N87o56v75á91k 2368256753394

Znovu. Nějaká pofiderní nádražácká tradice nemá v dopravě co dělat. Excel po zásluse končí. Ostatně podobné vlaky fungují jen ve východoevropských gastarbeiterských zemích, u nás je to zbytečné.

Připravovaný noční vlak je jenom laciné populistické gesto. Takové vlaky jsou ve vyspělých zemích dávno zrušené.

+1/−1
27.7.2014 16:48

M28a85r62t82i82n 33K67o12u24t66n47i63k 4103657137869

Nevím kolik jste toho vlakem procestoval, ale já na interrail nebo eurorail docela dost a noční spoje jezdí vytížené jak v Rakousku tak v Německu, ve Švýcarsku, Itálii, Francii, Polsku dokonce i v krizi sužovaném Řecku, samosebou s trochu jiným řazením ( teda kromě Itálie, Francie a Řecka ).

+1/0
28.7.2014 14:18

R19a29d54e97k 51K63o57h50u17t 5327453775973

Takový postoj či názor považuji za neuvěřitelné ubožáctví. Vy jste vlak ani ještě neviděl. A pokud byla předchozí narážka o režijkách mířena i na mě, tak lituji, nevlastním tento průkaz a Vás je mi upřímně líto...Rv

+1/0
31.7.2014 0:01

M54i83r16o98s82l41a16v 18Z15i66k23m12u39n52d 7559623224283

K čemu klasické vozy. Jako kdybychom neměli EJ řady 471 s kapacitou 300 míst k sezení, včetně jedničky ... Může jet sice jen 140, leč má dynamický rozjezd. Taková souprava by mohla klidně jet až do Košic.

+1/0
26.7.2014 19:51

R31a53d88e81k 17J70a76n87a63t38a 9225746604862

Jenže je tu malý problém. Jsou ve všední dny všechny nasazeny v pražské PID. Proto je a bylo veškeré jejich nasazení na rychlíkách o víkendu.

A zde se jedná o vlak, který má jezdit každý den.

0/0
26.7.2014 21:12

M88i13r68o81s41l63a27v 34Z96i78k13m62u41n95d 7219213124863

Všechny určitě nejsou, to je otázka zkreslení oběhů. Díru najdete třeba v TS 441, TS 442, 443 ... Z Prahy v 0,00, Přerov ve 3,00, zpátky ve 4,00 - Praha v 7,00 a na plánovanou údržbu ... Kdybyste propojil oběhy 471 DKV Praha a DKV Olomouc (PJ Bohumín) tak můžete jezdit až do Bohumína - jeden den by jela pražská 471, druhý den olomoucká ...  tohle "umíme", před 40 lety se jezdilo střídavě z Prahy do Varšavy lok E 499.1 ... jeden den vezla Silesii pražská, druhý den varšavská lok ...

+1/0
27.7.2014 15:23

T93o14m24á34š 19N72o76v45á31k 2938766763954

To je naštěstí jenom zbožné přání. Takový zbytečný vlak opravdu nezačne jezdit. Navíc reálné náklady třeba padesátinásobku autobusu, neexistující přípoje po cestě atd atd.

0/0
27.7.2014 16:51

J39o16s35e22f 35T82r72ö31g58l 8119962556196

Já tedy nevím, kde ČD přišly na to, že Excelsior jezdil nevytížený. Cca půlnoční spoje z Prahy na hlavní směry jsou léta zavedená a byť samozřejmě nepraskají ve švech (pokud zrovna v Praze není koncert Depeche Mode apod.), tak svoje cestující mají. Excelsior navíc kombinoval dálkovou dopravu ze SZ Čech na Ostravsko a SLovensko a k tomu ty půlnočníky do východních Čech a Moravu.

Doufám, že zůstanou alespoň zachované ubytovací vozy ze SZ Čech na SLovensko, ty bývají pravidelně vyprodané, byť budou v Praze přepojené na jiný vlak.

+1/0
25.7.2014 15:40

T77o54m38á80š 75N51o36v34á80k 2558726643934

Jenže to jsou jednotky lidí ze SZ na východ ČR. Excel jako takový opravdu nemá v 21. století opodstatnění. Z nějaké tradice se žít nedá...

0/−1
25.7.2014 17:28

M95i15r95o41s32l56a29v 81Z72i55k16m83u85n38d 7389653454123

Jednotky lidí násobeno násobkem deseti ...

+1/0
26.7.2014 19:52

T27o77m98á93š 31N16o50v27á34k 2508706583594

No zjevně to tak super nebude, když je Excel na zrušení...

0/−1
27.7.2014 16:52

K61a56r41e86l 67C35v26e77t50l35e36r 3142972322958

Znojmo je dnes od dálkové dopravy zcela odříznuté... Největší město svého druhu a bez dálkové dopravy. Ostuda. Ač to na ministerstvu vědí, nikdo s tím dlouhodobě nic nedělá! Vídeň se brzy stane pro Znojmáky jejich hlavním městem (a možná to tak bude v tomhle centralizovaném státečku dobře).

+2/−1
25.7.2014 15:04

T89o23m96á68š 44N52o55v85á93k 2118826883894

No tak spojení s Brnem jsou časté plně zaintegrované regionální autobusy a do Prahy/Jihlavy spousta už dneska pohodlných busů. Vlaky do Znojma moc nedávají smysl, velice špatné napojení na síť.

+1/−1
25.7.2014 17:25

M15a31r77t21i24n 95K53o36u53t50n69i40k 4283347767529

Jiné město na Z a dokonce krajské má horší spojení než Znojmo, vy máte regionální autobusy do Brna a pak navazující spoje do Prahy, mi máme poslední spoj do Prahy po zrušení expresu Zvolen - Praha i z Prahy v 19 hodin

+1/0
28.7.2014 13:52

P71a89v33e82l 53K36o21l53a12c23e16k 7161694478859

Víte co to znamená síťový efekt? Bez půlnočáku bude hodně velké riziko létat na služebku z Prahy. To se už Moraváci raději sbalí a pojedou autem do Vídně nebo Bratislavy.....

+4/0
25.7.2014 14:59

T84o45m35á71š 28N56o25v89á11k 2778696463724

To fakt znáte někoho, kdo začne služebku v Excelu? ;-D Jeden z nejhumusovějších českých vlaků. Já viděl pouze slovenské gastarbeitery, sem tam nějakou přiopilou skupinku turistů na slovensko kvůli pozdějšímu příjezdu. Ani se nedívím, protože bych to střízlivý taky nedal.

0/−2
25.7.2014 17:22

M37i38r26o28s78l43a31v 20Z58i15k46m78u20n34d 7199103894473

Asi jsme jezdili jiným vlakem ... pokud jste tím vlakem vůbec jezdil, protože "byste to střízlivý taky nedal" ...

+1/0
26.7.2014 19:55

T65o16m64á84š 93N91o61v57á94k 2568986313144

Tak samozřejmě zasloužilý modrogum/režijkář si libuje v té největší špíně...

0/0
27.7.2014 14:40

J83a89n 48L25a72k96o87m36ý 7361255745354

Musím souhlasit s Tomášem, neboť ten vlak je na tu trasu co jede v roce 2014 hnus. Osobně jsem na něm viděl jen ušmudlaný Béčka k sezení a ještě hnusnější Áčko, kde si troufnou chtít příplatek za první třídu, ač kvalitativně oproti tomu co třeba jede mezi Prahou a Olomoucí přes den to nestačí ani na tu dvojku.

0/0
27.7.2014 23:57

M39a88r92t18i31n 16K88o21u40t13n40i17k 4513437337659

Špatně to napsal, služební cestu ne, ale návrat z koncertu nebo hokeje, případně pokud letím nízkonákladovkou tak s příletem po 18 hodině na ruzyň třeba z Londýna nestíhám poslední vlak expres v 19:11 a tak je jedinou možností auto nebo právě excelsior s přestupem v Přerově na Chopina, pokud toto zruší zůstane poslední možností létat do Vídně nebo Bratislavy odkud jede vlak k nám i po 22 hodině. Nebo náhrada na ministerstvem navrhovaný vlak, alespoň jako víkendový posilový spoj pátky až pondělí.

0/0
28.7.2014 14:00

P30e48t74r 21N37ě10m61e88č70e18k 1452124122203

...soudruh zůstane soudruhem....Rv

0/−1
25.7.2014 8:57

J39i90ř88í 59L63i13n68h48a72r50t 3205204731796

První, co mne napadlo : Kdo je Prachař?

Vzpomněl jsem si na hereckou rodinu, přečetl článek .. podezíraje, že se někdo z nich zcela zbláznil.. Daleko jsem nebyl..

+2/−1
24.7.2014 23:58

K58a40r73e38l 73F32u16k86s49a 3634960390363

Prachař se ale nenarodil v Přerově :-)

+1/0
24.7.2014 22:03

R14o46b23e69r85t 18K30o72l48e27n90a79t30ý 3950816751347

To chce utratit ze svýho, když je prachař? V tom případě to chválím, dokonce bych mu tam vyčlenil extra flek s přednostním přístupem na WC hned po umytí téhož.

0/−1
24.7.2014 20:17

J11a26n36a 80N39o40v44a16k38o79v14a 1529503350617

ja jezdim obcas do Krakowa, super vyhoda pro me je, ze jede v noci, takze pres den si stihnu vse udelat vlezu do vlaku v 10.30 a v 6.30 jsem v Krakove, v tech nocnich vlacich jezdi jeste policie, nechapu proc rusi nocni rychliky, ty jsou nejlepsi i z casoveho hlediska, ze clovek neztraci cas:-)

+8/0
24.7.2014 20:04

T34o75m63á11š 59N79o33v11á53k 2178206223814

Vzhledem ke skutečným nákladům by mohli platit letenky... Navíc se v IDEÁLNÍM případě vyspíte 7 hodin a to celkem pochybuju, že se to povede. Noční vlaky jsou stále na ústupu. To prostě nezastavíme. Jinak navíc lehátka nepatří do 21. století. Spát v 6 lidech v kupé je zvěrstvo. Vytíženost taky nebude kromě pár špiček nijak slavná.

0/−7
24.7.2014 20:40

R58a52d35e33k 21J24a62n80a12t54a 9745166774622

Zrovna ten spoj do Krakova je vytížený hodně, a to i lehátkový vůz, v podstatě vždy vyprodán. Spojuje totiž dvě patrně turisticky nejzajímavější města v střední Evropě.

Že "spát v 6 lidech v kupé je zvěrstvo" se zdá možná vám. Ono je totiž spousta mladých, co jim nevadí spát třeba v hostelu po 10 na pokoji. A když navíc jednu noc ušetří i peníze ...

A menší zájem přes zimu se řeší prostě tak, že jede méně vozů.

+7/0
24.7.2014 20:59

T57o38m25á30š 97N91o39v54á53k 2428796253534

Jenže vlak má mít ve 21. století nějakou úroveň. Není to prostředek pro "socky". Nemyslím to nijak špatně. Prostě taková je realita. Cestováním jsem strávil slušnou část mého života.

Jet s vylitýma a smradlavýma amíkama v kupé nepovažuju za výhodu. Ať chceme nebo ne, je to prostě překonané a navíc silně dotované k tomu.

+1/−7
24.7.2014 21:04

R76a24d82e73k 28J28a62n57a84t54a 9795406354722

Ti co mají peněz nazbyt mohou jet klimatizovaným lůžkovým vozem WLABmee, který tu také jezdí, klidně sami v kupé.

+4/0
24.7.2014 21:07

T80o31m30á87š 94N80o27v75á72k 2378856213304

Lehátka jsou na odpis, nic s tím neuděláte, takový je trend, ke kterému se směřuje. Na Slovensko nejspíš kvůli gasterbeiterům přežijou, ale to bude všechno. Díky právě likvidaci toho nejhoršího se image kolejové dopravy hodně zlepšuje.

0/−6
25.7.2014 0:39

Z52b13y98n91ě53k 94P70o84p65o29v79s55k87ý 9256158717833

Vy jste jak se tak dívám taky na odpis...;-D

+2/0
25.7.2014 12:32

T45o89m71á28š 57N32o32v53á83k 2438366113514

Uvítám radši nějaký argument k tématu ;-)

+1/−2
25.7.2014 14:35

M54i87r17o96s19l53a85v 61Z35i44k64m87u24n12d 7499423174653

Neprovozujete náhodou nějaký drahý hotel, abyste do něj dostal ty, kteří nebudou moci jet přes noc vlakem, aby byli tam, kde potřebují, a oni budou muset jet den před tím, pak se ubytovat a všechno je to bude stát násobek toho, co by je stála jízdenka ...

0/0
26.7.2014 20:01

T22o14m88á90š 95N49o11v93á79k 2758486683604

No tak, vlak není sociální dopravní prostředek, jak tomu bylo v minulosti. Časy se mění. Kvůli pár šetřílkům, režijkářům a fipkařům se nebudou provozovat vlaky a to je v pořádku.

+1/−1
27.7.2014 14:43

R43a82d24e73k 91J48a89n15a60t84a 9315196544162

A dotovanou máte i leteckou dopravu. Ročně je jí v ČR odpuštěna spotřební daň z paliv ve výši cca 10 mld. Kč. Což dělá cca 900 Kč za každého pasažéra na odletu i přílatu, na zpáteční letence to je 1800 Kč.

+4/0
24.7.2014 21:09

R40a43d30e81k 21N76e77u24m96a61n63n 5912662958255

to není dotace - to je daňová konkurence - letadle by jinak tankovala jen v cizině

0/−2
24.7.2014 22:44

R73a19d22e66k 82J31a14n10a38t57a 9925266604602

Je to dotace - formou daňové úlevy. Dokonce se to (svou neúčelovostí) více blíží pojmu dotace, než u ČD. Zatímco ČD dostává peníze za to, že jezdí víceméně tam, kde ministerstvo a kraje chtějí a to za regulované jízdné, letečtí dorpavci dostávají tuto nepřímou dotaci ať si létají kamkoliv a ceny letenek jsou jakékoliv.

O daňovou konkurenci se nejedná, protože spotřební daň se od civilních letadel na základě Chicagské úmluvy (z r. 1947) nevybírá celosvětově. Některým evropských zemím (např. Německo) se to nelíbí a zavádějí ekologické daně podle délky letu. Ale ty nejsou závislé na to, kde se tankuje, ale na místě odletu, takže je nelze obcházet.

+1/0
24.7.2014 23:48

M28i66r81o50s43l70a60v 59Z92i37k90m82u28n84d 7619203104813

Ono by to nebylo tak snadné, letadlo musí mít na "dolet" do cílové destinace + něco navíc, takže by z toho byla nutná mezipřistání spojená s letištními  poplatky, bývalo pravidlem, že při tankování se vypakovali cestující ...

V rámci harmonizace podmínek v dopravě  by to měla zdanit celá EU ...

0/0
26.7.2014 19:59

A92d88a86m 74P18u52r70k83r35t 5426902348278

Zrovna tohle mě jako dotace nepřijde. Letadlo zkrátka nejezdí po silnici a primární důvod spotřební daně z paliv je pokud vím sběr prostředků na údržbu silniční sítě.

0/0
25.7.2014 0:27

S59t27a62n78i94s81l50a33v 35T64v24r26z 4846747103129

A vlaky, stavební stroje, zemědělská technika, ... ty po silnici jezdí?

0/0
25.7.2014 10:23

M28a47r28t57i21n 32N70o73v52o57t38n78ý 3586446271674

Tak to víte špatně - spotřební daň je pouze jeden ze zdrojů státního rozpočtu. Vybrané peníze nejsou nijak vázány na údržbu silniční sítě. Koneckonců - spotřební daň z paliv se platí i v železniční dopravě a jsou to miliardy.

+1/0
25.7.2014 10:27

T68o20m40á64š 65N16o66v38á58k 2588676343724

Letecká doprava je strategicky úplně jinde než pár ubytovacích vozů.

0/−1
25.7.2014 0:35

A58d33a77m 70P81u16r94k72r76t 5156372558878

A "spánek" v sedě v letadlo při transkontinentálním letu je pak co? Počet lidí v jednom "kupé" ekonomické třídy násobně větší, poloha nesrovnatelně nepohodlnější... Spát ve vlaku není velká výhra, ovšem nevidím důvod, proč nad tím tak ohrnovat nos a psát cosi o 21. století.

+2/0
25.7.2014 0:21

T35o46m52á70š 73N89o47v55á56k 2748436443464

Ano, tak mi vysvětlete, proč noční vlaky v západní evropě těžce stagnují, spousta ze zbytku existujících je navíc před zrušením. Třeba na případu Krakow nedává smysl držet ty 2 ubytovací vozy, pak dál Excel je zcela zralý na zasloužený odstřel a dalo by se pokračovat dále...

0/0
25.7.2014 0:31

T22o79m89á97š 62N64o46v11á92k 2348606183754

Ve východní Evropě (včetně Slovenska) je třeba noční doprava vlak/bus stále celkem rozšířená, ale u nás je to zbytečné. Až tu budeme mít gastarbeitery uvnitř ČR, situace bude jiná. Naprosto zbytečné. Maximálně s autobusem nebo na kratší cesty mikrobusem bych souhlasil, dotace by byla proti vlaku zanedbatelná.

+1/−2
24.7.2014 19:50

J37o32s93e91f 14H13o18n76e79š 7301842860833

Vlak o 3,5 vagonech nemá smysl provozovat.Není lepší nasadit autobus?

0/−1
24.7.2014 19:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.