Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prachař chce utratit miliony za noční vlak do rodného Přerova

České dráhy chtějí od prosince zrušit kvůli malé vytíženosti půlnoční vlak Excelsior z Prahy do Košic, část Moravy ale o noční spoj z Prahy nakonec zřejmě nepřijde. Ministr dopravy Antonín Prachař chce totiž od prosince zavést noční spoj mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I68v43a44n 62H63o10l14a82s 5607307308957

"Znojemsko má lepší spojení do Vídně než do Brna či Prahy"

Pokud jde o to Brno, že by zrovna Jančura v životě neviděl autobus????!!!

0/0
29.7.2014 12:53

R49a41d33e24k 51K54o65h89u18t 5397923225903

Pane Sůro. Tak strašně despoticky a nezasvěceně, navíc lživě napsaný článek bych teda od Vás nečekal. A věřte, že ty co se týkají dopravy přečtu téměř všechny...

Něco co spolehlivě sloužilo desítky let v různých mírných úpravách a Vy to tak splijete...

Neuvěřitelné, jak může novinář článkem až tak ublížit a tak ponížit skvělé spojení...

Jediné co bychom mohli poplivat, jsou Ty společnosti které je provozují. Tedy ČD a ZSSK. Že i tolik let po revoluci posílají na tento spoj hnusy...

I tak Vám dávám za toto dílo palecRv...

0/0
27.7.2014 0:32

T18o51m22á97š 36N14o16v50á77k 2738686803684

Prostě je konec režijkáři

0/0
27.7.2014 14:40

M33i38r35o27s53l83a80v 42Z88i64k49m52u60n89d 7929643154383

A co nerežijkáři ...

+1/0
27.7.2014 15:23

T49o32m71á54š 58N90o84v34á25k 2238556713674

Znovu. Nějaká pofiderní nádražácká tradice nemá v dopravě co dělat. Excel po zásluse končí. Ostatně podobné vlaky fungují jen ve východoevropských gastarbeiterských zemích, u nás je to zbytečné.

Připravovaný noční vlak je jenom laciné populistické gesto. Takové vlaky jsou ve vyspělých zemích dávno zrušené.

+1/−1
27.7.2014 16:48

M64a42r82t31i37n 63K90o84u19t40n57i29k 4853727557749

Nevím kolik jste toho vlakem procestoval, ale já na interrail nebo eurorail docela dost a noční spoje jezdí vytížené jak v Rakousku tak v Německu, ve Švýcarsku, Itálii, Francii, Polsku dokonce i v krizi sužovaném Řecku, samosebou s trochu jiným řazením ( teda kromě Itálie, Francie a Řecka ).

+1/0
28.7.2014 14:18

R23a22d85e72k 44K28o57h96u77t 5787433425293

Takový postoj či názor považuji za neuvěřitelné ubožáctví. Vy jste vlak ani ještě neviděl. A pokud byla předchozí narážka o režijkách mířena i na mě, tak lituji, nevlastním tento průkaz a Vás je mi upřímně líto...Rv

+1/0
31.7.2014 0:01

M67i66r86o27s95l84a19v 77Z68i65k11m24u53n40d 7919233354713

K čemu klasické vozy. Jako kdybychom neměli EJ řady 471 s kapacitou 300 míst k sezení, včetně jedničky ... Může jet sice jen 140, leč má dynamický rozjezd. Taková souprava by mohla klidně jet až do Košic.

+1/0
26.7.2014 19:51

R28a38d58e12k 11J69a97n33a45t84a 9855526574292

Jenže je tu malý problém. Jsou ve všední dny všechny nasazeny v pražské PID. Proto je a bylo veškeré jejich nasazení na rychlíkách o víkendu.

A zde se jedná o vlak, který má jezdit každý den.

0/0
26.7.2014 21:12

M57i65r50o73s70l11a89v 86Z46i96k54m56u83n58d 7909873654833

Všechny určitě nejsou, to je otázka zkreslení oběhů. Díru najdete třeba v TS 441, TS 442, 443 ... Z Prahy v 0,00, Přerov ve 3,00, zpátky ve 4,00 - Praha v 7,00 a na plánovanou údržbu ... Kdybyste propojil oběhy 471 DKV Praha a DKV Olomouc (PJ Bohumín) tak můžete jezdit až do Bohumína - jeden den by jela pražská 471, druhý den olomoucká ...  tohle "umíme", před 40 lety se jezdilo střídavě z Prahy do Varšavy lok E 499.1 ... jeden den vezla Silesii pražská, druhý den varšavská lok ...

+1/0
27.7.2014 15:23

T51o16m25á14š 69N65o65v27á28k 2728486333904

To je naštěstí jenom zbožné přání. Takový zbytečný vlak opravdu nezačne jezdit. Navíc reálné náklady třeba padesátinásobku autobusu, neexistující přípoje po cestě atd atd.

0/0
27.7.2014 16:51

J25o18s80e65f 86T88r27ö51g34l 8819412906616

Já tedy nevím, kde ČD přišly na to, že Excelsior jezdil nevytížený. Cca půlnoční spoje z Prahy na hlavní směry jsou léta zavedená a byť samozřejmě nepraskají ve švech (pokud zrovna v Praze není koncert Depeche Mode apod.), tak svoje cestující mají. Excelsior navíc kombinoval dálkovou dopravu ze SZ Čech na Ostravsko a SLovensko a k tomu ty půlnočníky do východních Čech a Moravu.

Doufám, že zůstanou alespoň zachované ubytovací vozy ze SZ Čech na SLovensko, ty bývají pravidelně vyprodané, byť budou v Praze přepojené na jiný vlak.

+1/0
25.7.2014 15:40

T56o53m84á49š 41N57o28v12á11k 2508146533954

Jenže to jsou jednotky lidí ze SZ na východ ČR. Excel jako takový opravdu nemá v 21. století opodstatnění. Z nějaké tradice se žít nedá...

0/−1
25.7.2014 17:28

M83i17r53o82s26l47a22v 16Z39i48k13m91u13n97d 7479413274333

Jednotky lidí násobeno násobkem deseti ...

+1/0
26.7.2014 19:52

T83o22m17á19š 21N41o77v40á90k 2158876243664

No zjevně to tak super nebude, když je Excel na zrušení...

0/−1
27.7.2014 16:52

K75a21r90e15l 20C96v50e65t92l78e55r 3272152802568

Znojmo je dnes od dálkové dopravy zcela odříznuté... Největší město svého druhu a bez dálkové dopravy. Ostuda. Ač to na ministerstvu vědí, nikdo s tím dlouhodobě nic nedělá! Vídeň se brzy stane pro Znojmáky jejich hlavním městem (a možná to tak bude v tomhle centralizovaném státečku dobře).

+2/−1
25.7.2014 15:04

T38o58m79á69š 82N26o30v41á87k 2748946213144

No tak spojení s Brnem jsou časté plně zaintegrované regionální autobusy a do Prahy/Jihlavy spousta už dneska pohodlných busů. Vlaky do Znojma moc nedávají smysl, velice špatné napojení na síť.

+1/−1
25.7.2014 17:25

M84a55r17t27i24n 81K36o80u21t92n37i44k 4753677897429

Jiné město na Z a dokonce krajské má horší spojení než Znojmo, vy máte regionální autobusy do Brna a pak navazující spoje do Prahy, mi máme poslední spoj do Prahy po zrušení expresu Zvolen - Praha i z Prahy v 19 hodin

+1/0
28.7.2014 13:52

P61a90v16e60l 31K12o42l34a28c40e49k 7551794138399

Víte co to znamená síťový efekt? Bez půlnočáku bude hodně velké riziko létat na služebku z Prahy. To se už Moraváci raději sbalí a pojedou autem do Vídně nebo Bratislavy.....

+4/0
25.7.2014 14:59

T24o84m46á79š 46N71o37v12á33k 2538756263644

To fakt znáte někoho, kdo začne služebku v Excelu? ;-D Jeden z nejhumusovějších českých vlaků. Já viděl pouze slovenské gastarbeitery, sem tam nějakou přiopilou skupinku turistů na slovensko kvůli pozdějšímu příjezdu. Ani se nedívím, protože bych to střízlivý taky nedal.

0/−2
25.7.2014 17:22

M52i35r16o58s39l97a35v 82Z88i60k82m82u23n81d 7989833414803

Asi jsme jezdili jiným vlakem ... pokud jste tím vlakem vůbec jezdil, protože "byste to střízlivý taky nedal" ...

+1/0
26.7.2014 19:55

T11o18m63á23š 59N39o86v53á70k 2348886823164

Tak samozřejmě zasloužilý modrogum/režijkář si libuje v té největší špíně...

0/0
27.7.2014 14:40

J54a84n 76L81a91k33o89m25ý 7801765555344

Musím souhlasit s Tomášem, neboť ten vlak je na tu trasu co jede v roce 2014 hnus. Osobně jsem na něm viděl jen ušmudlaný Béčka k sezení a ještě hnusnější Áčko, kde si troufnou chtít příplatek za první třídu, ač kvalitativně oproti tomu co třeba jede mezi Prahou a Olomoucí přes den to nestačí ani na tu dvojku.

0/0
27.7.2014 23:57

M33a62r96t33i88n 38K28o90u72t74n17i11k 4383757757709

Špatně to napsal, služební cestu ne, ale návrat z koncertu nebo hokeje, případně pokud letím nízkonákladovkou tak s příletem po 18 hodině na ruzyň třeba z Londýna nestíhám poslední vlak expres v 19:11 a tak je jedinou možností auto nebo právě excelsior s přestupem v Přerově na Chopina, pokud toto zruší zůstane poslední možností létat do Vídně nebo Bratislavy odkud jede vlak k nám i po 22 hodině. Nebo náhrada na ministerstvem navrhovaný vlak, alespoň jako víkendový posilový spoj pátky až pondělí.

0/0
28.7.2014 14:00

P85e37t11r 93N16ě54m37e97č45e10k 1162594502643

...soudruh zůstane soudruhem....Rv

0/−1
25.7.2014 8:57

J29i41ř17í 87L35i76n89h30a80r94t 3695904421796

První, co mne napadlo : Kdo je Prachař?

Vzpomněl jsem si na hereckou rodinu, přečetl článek .. podezíraje, že se někdo z nich zcela zbláznil.. Daleko jsem nebyl..

+2/−1
24.7.2014 23:58

K76a75r52e26l 57F29u39k52s75a 3614280780353

Prachař se ale nenarodil v Přerově :-)

+1/0
24.7.2014 22:03

R98o86b88e32r67t 49K17o54l75e92n50a49t98ý 3800646551157

To chce utratit ze svýho, když je prachař? V tom případě to chválím, dokonce bych mu tam vyčlenil extra flek s přednostním přístupem na WC hned po umytí téhož.

0/−1
24.7.2014 20:17

J33a24n21a 56N30o68v56a88k12o31v35a 1759653550687

ja jezdim obcas do Krakowa, super vyhoda pro me je, ze jede v noci, takze pres den si stihnu vse udelat vlezu do vlaku v 10.30 a v 6.30 jsem v Krakove, v tech nocnich vlacich jezdi jeste policie, nechapu proc rusi nocni rychliky, ty jsou nejlepsi i z casoveho hlediska, ze clovek neztraci cas:-)

+8/0
24.7.2014 20:04

T55o50m90á42š 91N72o11v51á35k 2358106813114

Vzhledem ke skutečným nákladům by mohli platit letenky... Navíc se v IDEÁLNÍM případě vyspíte 7 hodin a to celkem pochybuju, že se to povede. Noční vlaky jsou stále na ústupu. To prostě nezastavíme. Jinak navíc lehátka nepatří do 21. století. Spát v 6 lidech v kupé je zvěrstvo. Vytíženost taky nebude kromě pár špiček nijak slavná.

0/−7
24.7.2014 20:40

R76a57d48e73k 96J69a37n14a67t77a 9775276414422

Zrovna ten spoj do Krakova je vytížený hodně, a to i lehátkový vůz, v podstatě vždy vyprodán. Spojuje totiž dvě patrně turisticky nejzajímavější města v střední Evropě.

Že "spát v 6 lidech v kupé je zvěrstvo" se zdá možná vám. Ono je totiž spousta mladých, co jim nevadí spát třeba v hostelu po 10 na pokoji. A když navíc jednu noc ušetří i peníze ...

A menší zájem přes zimu se řeší prostě tak, že jede méně vozů.

+7/0
24.7.2014 20:59

T65o27m81á77š 20N47o80v92á57k 2898316633424

Jenže vlak má mít ve 21. století nějakou úroveň. Není to prostředek pro "socky". Nemyslím to nijak špatně. Prostě taková je realita. Cestováním jsem strávil slušnou část mého života.

Jet s vylitýma a smradlavýma amíkama v kupé nepovažuju za výhodu. Ať chceme nebo ne, je to prostě překonané a navíc silně dotované k tomu.

+1/−7
24.7.2014 21:04

R31a71d85e31k 29J85a55n22a53t82a 9605786954272

Ti co mají peněz nazbyt mohou jet klimatizovaným lůžkovým vozem WLABmee, který tu také jezdí, klidně sami v kupé.

+4/0
24.7.2014 21:07

T64o87m71á22š 24N59o39v45á33k 2528566893444

Lehátka jsou na odpis, nic s tím neuděláte, takový je trend, ke kterému se směřuje. Na Slovensko nejspíš kvůli gasterbeiterům přežijou, ale to bude všechno. Díky právě likvidaci toho nejhoršího se image kolejové dopravy hodně zlepšuje.

0/−6
25.7.2014 0:39

Z30b82y98n58ě51k 42P36o15p41o81v56s57k40ý 9856308217443

Vy jste jak se tak dívám taky na odpis...;-D

+2/0
25.7.2014 12:32

T30o97m24á29š 26N15o84v76á17k 2138126853484

Uvítám radši nějaký argument k tématu ;-)

+1/−2
25.7.2014 14:35

M42i73r39o51s34l39a54v 34Z18i46k68m22u33n16d 7259643824733

Neprovozujete náhodou nějaký drahý hotel, abyste do něj dostal ty, kteří nebudou moci jet přes noc vlakem, aby byli tam, kde potřebují, a oni budou muset jet den před tím, pak se ubytovat a všechno je to bude stát násobek toho, co by je stála jízdenka ...

0/0
26.7.2014 20:01

T19o33m88á31š 58N74o24v13á77k 2238806443384

No tak, vlak není sociální dopravní prostředek, jak tomu bylo v minulosti. Časy se mění. Kvůli pár šetřílkům, režijkářům a fipkařům se nebudou provozovat vlaky a to je v pořádku.

+1/−1
27.7.2014 14:43

R34a28d92e49k 82J27a88n60a90t66a 9195226614552

A dotovanou máte i leteckou dopravu. Ročně je jí v ČR odpuštěna spotřební daň z paliv ve výši cca 10 mld. Kč. Což dělá cca 900 Kč za každého pasažéra na odletu i přílatu, na zpáteční letence to je 1800 Kč.

+4/0
24.7.2014 21:09

R17a92d97e69k 22N33e39u91m62a58n20n 5252632378305

to není dotace - to je daňová konkurence - letadle by jinak tankovala jen v cizině

0/−2
24.7.2014 22:44

R60a40d52e72k 17J43a93n39a66t41a 9465936224282

Je to dotace - formou daňové úlevy. Dokonce se to (svou neúčelovostí) více blíží pojmu dotace, než u ČD. Zatímco ČD dostává peníze za to, že jezdí víceméně tam, kde ministerstvo a kraje chtějí a to za regulované jízdné, letečtí dorpavci dostávají tuto nepřímou dotaci ať si létají kamkoliv a ceny letenek jsou jakékoliv.

O daňovou konkurenci se nejedná, protože spotřební daň se od civilních letadel na základě Chicagské úmluvy (z r. 1947) nevybírá celosvětově. Některým evropských zemím (např. Německo) se to nelíbí a zavádějí ekologické daně podle délky letu. Ale ty nejsou závislé na to, kde se tankuje, ale na místě odletu, takže je nelze obcházet.

+1/0
24.7.2014 23:48

M65i79r19o95s29l17a20v 78Z52i68k21m98u41n64d 7449383674633

Ono by to nebylo tak snadné, letadlo musí mít na "dolet" do cílové destinace + něco navíc, takže by z toho byla nutná mezipřistání spojená s letištními  poplatky, bývalo pravidlem, že při tankování se vypakovali cestující ...

V rámci harmonizace podmínek v dopravě  by to měla zdanit celá EU ...

0/0
26.7.2014 19:59

A60d39a39m 36P65u48r54k21r23t 5626412378748

Zrovna tohle mě jako dotace nepřijde. Letadlo zkrátka nejezdí po silnici a primární důvod spotřební daně z paliv je pokud vím sběr prostředků na údržbu silniční sítě.

0/0
25.7.2014 0:27

S38t27a72n96i78s11l28a44v 30T20v81r86z 4836607183129

A vlaky, stavební stroje, zemědělská technika, ... ty po silnici jezdí?

0/0
25.7.2014 10:23

M38a94r37t73i82n 43N82o88v39o23t69n51ý 3186926571464

Tak to víte špatně - spotřební daň je pouze jeden ze zdrojů státního rozpočtu. Vybrané peníze nejsou nijak vázány na údržbu silniční sítě. Koneckonců - spotřební daň z paliv se platí i v železniční dopravě a jsou to miliardy.

+1/0
25.7.2014 10:27

T25o92m82á80š 67N67o65v37á48k 2298396293564

Letecká doprava je strategicky úplně jinde než pár ubytovacích vozů.

0/−1
25.7.2014 0:35

A48d81a87m 45P18u83r67k14r62t 5916932448838

A "spánek" v sedě v letadlo při transkontinentálním letu je pak co? Počet lidí v jednom "kupé" ekonomické třídy násobně větší, poloha nesrovnatelně nepohodlnější... Spát ve vlaku není velká výhra, ovšem nevidím důvod, proč nad tím tak ohrnovat nos a psát cosi o 21. století.

+2/0
25.7.2014 0:21

T67o64m40á76š 35N36o61v44á71k 2898776363434

Ano, tak mi vysvětlete, proč noční vlaky v západní evropě těžce stagnují, spousta ze zbytku existujících je navíc před zrušením. Třeba na případu Krakow nedává smysl držet ty 2 ubytovací vozy, pak dál Excel je zcela zralý na zasloužený odstřel a dalo by se pokračovat dále...

0/0
25.7.2014 0:31

T69o39m10á35š 62N13o62v41á89k 2418816153984

Ve východní Evropě (včetně Slovenska) je třeba noční doprava vlak/bus stále celkem rozšířená, ale u nás je to zbytečné. Až tu budeme mít gastarbeitery uvnitř ČR, situace bude jiná. Naprosto zbytečné. Maximálně s autobusem nebo na kratší cesty mikrobusem bych souhlasil, dotace by byla proti vlaku zanedbatelná.

+1/−2
24.7.2014 19:50

J19o89s42e61f 11H87o46n83e10š 7101962700923

Vlak o 3,5 vagonech nemá smysl provozovat.Není lepší nasadit autobus?

0/−1
24.7.2014 19:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.