Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express mění slovenské plány. Do Košic pojede jednou denně

Soukromý železniční dopravce Leo Express chce od prosince rozšířit své spojení v Česku o další pár vlaků mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště. Také hodlá zachovat sedm spojů mezi Prahou a Ostravou. Brzdí kvůli tomu i své plány na expanzi na Slovensko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M69a98r68t80i72n 12M21u18s37i42l 4810581373371

Trošku mi chybí, že se k tomu nevyjádřil Radim. Jsem na to u článků o železnici zvyklý. Není to diskriminace? ;-D:-P

+1/−1
31.7.2014 12:42

P65a33v44e86l 26J12á66n 46B96u18v97a84l57a 5147168952459

Ešte som nešiel električkou z Prahy do Košíc! Budú dávať aj nafukovacie podušky ak áno do ktorých tried? ;-)

+4/0
30.7.2014 18:09
Foto

B10r33o58n53i22s88l49a19v 94G25a69b70r15y55š 2552379391

On bude někdo chtít strávit noc přikovaný na sedadle ve velkoprostorovém oddíle?

+4/0
30.7.2014 11:51

M86i66r11o29s94l41a70v 41Z42i44k46m84u84n18d 7509893444723

Na Slovakii takysvého času  jezdil slovenský velkoprostor a byl plný. Jenže komfort toho velkoprostoru je něco jako "Mercedes", zatímco černý Stadler je něco jako "Trabant" ...

+4/0
30.7.2014 18:15

Ľ59u51b79o60m26í47r 50J26a77n17o91š84k28a 7584746617880

ten velkopriestor som dost casto vyuzival . a by ma zaujimalo koho to tak sralo ze ho potom zrusili tak ze jazdi iba po zilinu

+3/−1
30.7.2014 22:50

Ľ46u35b40o54m77í31r 24J35a32n47o89š98k82a 7984386717200

len na upresnenie LE este nema na SVK pridelenu cestu takze mozme o tom len diskutovat .ale ist elektrickou z KE do PHA je cista samovrazda a uz teraz ma cela kostra boli z tych fajnovych sedaciek

+5/0
30.7.2014 10:32

P18e51t53r 77N25e20c83h31a80n28i61c81k28ý 7983446688390

Velkoprostor je pro noční cestování EXTRÉMNĚ nepohodlný a nevhodný, ti u okna jsou jak v pasti a šance, že za tu štreku se někdo musí zvednout a toho druhého vzbudit je dost vysoké. Mohu potvrdit z nejnižší třídy nočních vlaků Madrid - Lisboa, kde jezdí prastaré velkoprostorové stísnění vozy a je to nejhorší cesta jakou jde zažít...

+6/0
29.7.2014 21:02

T43o97m59á54š 11N75o27v70á79k 2228196703104

Stále podstatně lepší než béčko...

0/−6
29.7.2014 21:59

P85e77t59r 94N20e84c61h16a46n96i68c44k69ý 7783706568170

Tady záleží jestli béčko v osmi nebo ve čtyřech a méně. Pokud je ve vlaku tolik lidí, že jedete béčkem v osmi lidech, tak Leošem by jelo jen 25% šťastlivců. Běčko v méně lidech je naopak pro noční cestování výborné, nemohu si ho vynachválit.

+3/−1
29.7.2014 22:01

T37o15m76á11š 80N75o89v90á19k 2178846483814

Stačí se taky někdy podívat, jaká je klientela... Jako pro nenáročné fipkaře/režisty je to super. Ale "obyčejní" lidé Excela fakt na noční cesty nevyužívají... Bude to každopádně velká konkurence pro busy.

0/−4
29.7.2014 23:01

P22e34t76r 79N51e43c20h47a86n34i96c39k56ý 7293106588900

Nejsem ani jedno a kolikrát jsem byl rád, že jel...

+2/0
29.7.2014 23:04

T90o64m64á42š 24N50o36v40á17k 2178126873824

Bohužel takové socko vlaky nemají budoucnost a pomalu vymírají. To nezastavíme. Navíc proč si kazit celkovou image společnosti takovým slizkým vlakem...

+1/−7
29.7.2014 23:09

P78e83t14r 65N30e78c52h59a70n84i18c35k24ý 7803106318380

V danou hodinu je člověk rád, že něco jede. I z Prahy do HK mi pomohl nebo ne jednodenní výlet do Osvětimi. Furt lepší než nic. A mě teda béčka nevadí, spíš občas lidí, které v tom kupé lze najít.

+2/−1
29.7.2014 23:15

T41o78m53á32š 82N86o18v34á91k 2338286873604

Jenomže béčko je pár desítek let překonaný koncept. Ne nadarmo taky moderní vlaky vypadají jinak. A jestli jedete na jeden den do Polska, tak to je jiná kapitola. Ale bojovat o místo ve "vychodniarském" Excelu s osobama toho nejpodivnějšího vzhledu z okraje společnosti opravdu nepatří do 21. století...

+3/0
29.7.2014 23:36

M77i55r14e71k 82Z70á98v49o22d96n69ý 7182217800598

Já si nemohu pomoci, ale Vy dáváte dohromady 2 naprosto nesouvisející věci. 1) Samotný vagón. Osobně jsem pro velkoprostory (kdo chce pohodlněji spár, ať si pořídí lístek do lehátkového/lůžkového vozu). Je to bezpečnější a k ostatním cestujícím ohleduplnější. Nicméně pokud porovnáváme "B" ČD a Flirta LE, bude pro noční přepravu i tak lepší pro zákazníka koženka (pokud bude zaplněna do 6 míst), jelikož v nejnižší třídě LE je opravdu tak málo místa, že pokud někdo necestuje pouze na úsekovce, bude se tomu vyhýbat. Můžete si samozřejmě připlatit za vyšší třídu. To asi ale dostaneme do rovin cen lehátkových a lůžkových vozů, takže tam také konkurovat nemůže. 2) Cestující, kteří tyto spoje využívají, budou stále ti stejní. Nelze očekávat, že když tam pojede na pohled hezký vlak, že se tato klientela změní.

+6/0
30.7.2014 10:08

M76a93r71t82i79n 45K31a93r62á67s96e83k 9828373878988

Vzhledem k tomu ze konkurenci jsou busy tak myslim ze v pohode....

0/0
29.7.2014 22:16

M98i36r87o97s98l10a31v 56Z81i42k76m62u32n48d 7609983254193

No jo, jenže třeba slovenské velkoprostory patří mezi to nejlepší co se na české koleje dostane, mnohem komfortnější než Railjet z Rakouska ...

+1/−2
30.7.2014 18:18

J83a78k36u57b 79K48o96r95e37c 6764210871283

U LE mě nejvíce štve, že tam není nějaký tichý oddíl. Stačí aby ve vlaku někde bylo řvoucí dítě, cesta se stává tezko snesitelnou. Proto taková cesta až do Košic může být dost náročná na nervy.

+10/0
29.7.2014 19:55

J13a90n 13J17e49m24e95l75k49a 1165710

to je pravda, přitom by je to nic nestálo..

+1/0
29.7.2014 20:05

A83l52a57n 32Ř93e61p45k49a 4125506

Premium s business třídou jsou v podstatě tichý oddíl, vzhledem k vyšším cenám tam spíš nenapadne jít matku s dítětem ;-) Ale zaručit se to nedá.

+2/0
30.7.2014 6:56

J59a34k75u59b 75K88o82r89e26c 6524300331613

To ano. Tam by si asi i lidé stěžovali, kdyby jim tam celou cestu kricelo dítě. Což se jim ani nedivím. Ale nárok na trochu klidnou jízdu mají i ti v economy. Samozřejmě platí míň, tak musí počítat s určitými omezeními (místo,servis). Proto si myslím, že vlak měl být rozdělen posuvnymi dveřmi, tak jak je oddělena economy a premium. Jedna cast by pak byla tichý oddíl a bylo by po problemu.

+1/0
30.7.2014 7:33

A37l65a36n 21Ř82e86p36k89a 4805876

Myslím, že někdo už dal na FB LEO Ex. fotku svého dítěte z Premium class. Což samozřejmě zakázáno není, jízdenku měli, ale jak píšete vy.. být to dítě ukřičené a cestovat tam někdo, kdo chce klid tak by asi byl dost velký problém ;-)

Zatím jedině si do LE nosit preventivně špunty do uší :D

+3/0
30.7.2014 9:00

K33a50r40e34l 11B29a86r70t48á14č75e55k 9682189542135

ale co teprve  cesta zpet kdyz pocestuje imigrujici pocetna rodina za lepsim zitrkem ...

+2/0
30.7.2014 9:08

R73a93d35e88k 80J95a33n75a68t48a 9135456924292

"Jdeme vstříc velké poptávce po nočním cestování mezi východním Slovenskem a českou metropolí, která je nyní uspokojena především autobusovou dopravou"

Já mám dojem, že je uspokojena spíše vlaky. Přece jen, 4 dlouhé vlaky Praha-Košice jsou více než těch cca 10 busů. Ale chápu, že s jednotkou Flirt chtějí srovnávat spíše s autobusem než s lůžkovým vozem ...

+4/0
29.7.2014 19:17

P78e87t32r 68N49e48c92h11a55n10i45c64k95ý 7823316138630

No věřím, že nějací Ukrajinci dají za vděk levnému busu. A pozor od prosince jen dva noční (Bohemia, Slovakia)

+2/−1
29.7.2014 20:53

T17o33m22á48š 32N23o34v29á25k 2948366603174

Ukáčka preferují spojení přecpanou dodávkou, Voloďa vyzvedne před ubytovnou a vyklopí na vesnici, ví, koho má na hranici podmáznout...

+1/0
29.7.2014 23:03

2925974888523

Praha - Zilina

jednosměrně - ČD přepážka cca 700,- ČD eshop - cca 448,- Regiojet 250,-

obousmerne - ČD přepážka cca 1200,- ČD eshop 896,- Regiojet 500,-

a ted babo rad, cim ja to pojedu

+3/−3
29.7.2014 16:53

T79o98m 85J29u14r18e20č54k24a 6475662225565

Takže RegioJet 463 km za 250 Kč. A pak nám Radim brečí v médiích, jak prodělává kalhoty a můžou za to všichni ostatní, jen on ne...

+13/−1
29.7.2014 17:46

J83o82s67e91f 12H10o38n32e94š 7651292140413

Je to postavené na hlavu,protože oni mohou za tyto ceny jezdit a ještě si stěžovat

+5/−1
29.7.2014 19:15

M25i79r61e33k 85Z20á45v80o86d94n52ý 7562247340328

Sice nevím, jak se to konrétně vztahu k LE, nicméně jde tady krásně vidět, kdo z nich jezdí skutečně za dumpingové ceny. Věřím, že soudy také umí počítat :)

+7/0
29.7.2014 18:15

R95a51d24e47k 98J20a85n26a15t91a 9545416764952

Zde ale ČD nemají důvod se přízpůsobovat dumpingovým cenám Regiojetu. Stačí se totiž podívat na jízdní řád - ČD pro spojení Praha-Žilina nabízejí 15 přímých spojů denně, Regiojet spoj jediný. A navíc, pokdu jste ho někdy viděl, před Žilinou prakticky prázdný.

Takže cestující má na výběr. Buď za 448 Kč kdykoliv, nebo za 250 Kč jednou denně. Zatím volí to první.

+9/0
29.7.2014 19:09

P94e25t28r 36N11e18c80h31a29n81i47c17k24ý 7683126158680

Záleží, kde ten noční bude stavět, na úsekovou poptávku to může být atraktivní vlak po té co zariznou excelsior.

+5/0
29.7.2014 16:21

M26a89r92e50k 18D70e75m57č27á89k 9575654806715

A přitom Excelsior by chtěli zrušit pro nedostatečný zájem...

+3/0
29.7.2014 15:30

A71l45a70n 10Ř78e46p64k68a 4925546

Snad v tom není nějaký vyšší zájem... :-/

+2/0
29.7.2014 15:48

J98a56n 98L29a72k18o77m44ý 7831725725924

Protože pro ty, co nechtěli ležet, ale jen sedět ve dvojce byl excelsior horší jak všechny ty autobusy co na té trase jezdí. A ty jezdí stále den co den docela slušně vytížené bez ohledu na dopravce. Tudíž cestující a poptávka by byly, jenže z Béček se jim prostě kolena nepodlomí.

0/−4
29.7.2014 18:30

L69u80k35á22š 22Š66m84a27h87e79l 2207204702594

A jako z autobusů jo? Je snad ještě něco horšího, než jet přes noc busem? Navíc ten Excel veze i lůžka a lehátka, přímé vozy z Plzně a lázní...

+4/0
30.7.2014 0:29

A96l78a54n 49Ř87e53p28k56a 4795186

Ano, o noční cestování na Slovensko zájem je, ale vážně netuším jestli mají cestující zájem v noci cestovat i tou jejich "tramvají". Dají se tam vůbec individuálně ztlumit světla? Bude možné si objednat jídlo i přes palubní portál, aby tam i v noci personál pořád nelítal sem tam, ale jen už roznášel hotové objednávky? V Economy třídě jsou sedačky myslím nepolohovatelné, takže nic na noc kdy se chci aspon trochu prospat, když už nespím tvrdě. 

Pendolino do Popradu smysl má větší, možná i do Košic.

+9/−2
29.7.2014 14:55

P91e39t92r 57C95h13u65d34o72b51a 8724618316430

V neděli jsme tím jeli, takže vím zcela jistě, že v Economy třídě sedačka polohovatelná je (alespoň ta moje byla).

+3/0
29.7.2014 15:04

A62l90a94n 98Ř84e28p30k85a 4175156

Já s nima samozřejmě už taky jel, jen si teď nejsem jistý tou polohovatelností ;-)

0/−2
29.7.2014 15:13

J33i60ř55í 13B61o61l32f 8195837568675

Ano je. já si jistý jsem. Ale když něco nevím, tak to prostě není, že? ;-)

0/0
29.7.2014 15:39

A71l78a41n 98Ř40e10p12k28a 4405666

A já říkal, že to prostě tak je? Psal jsem myslím... ;-)

+1/−1
29.7.2014 15:45

J48a81n 50S83ů63r80a 4755833283852

A jaký je rozdíl mezi cestou autobusem a Flirtem?

+1/0
29.7.2014 15:46

A57l76a11n 62Ř96e28p47k14a 4855446

No mezi busem a Flirtem nejspíš téměř žádný (to už i ta tramvaj je lepší), ale na tak dlouhou cestu by stejně pořád byl lepší klasický vlak ;-)

+4/−1
29.7.2014 15:48

D66a38v70e 87Ř58e39h42á76k 8748435725283

projeďte se někdy alespoň prostřední třídou LE, alespoň nebudete kecat takovéhle bláboly

0/0
26.8.2014 16:55

R44o35m91a60n 25P12o59l43á90č52e44k 5736269875

Napadá mě cena

+3/0
29.7.2014 15:51

S25a59m32u56e81l 25M70u63r64á85n84s32k45y 4594935419260

V prvom rade cena - autobusy na takto dlhych trasach su lacna forma dopravy pre tych co chcu usetrit. Je otazne ci takouto formou dopravy bude vediet (a chciet) byt Leo Express. Kto chce komfort, ten uz vacsinou ide lozkom, alebo aspon lezadlom.

A potom by som povedal ze na nocne cestovanie na sedenie je znacne vhodnejsi autobus ako velkopriestorovy vozen, ci jednotka.

+3/−1
29.7.2014 17:28

K88a25r69e27l 71M29a29t53o13u40š67e10k 2413465193

nevím, ale provozní náklady na delší vzdálenost (uvažujme nad 500km) jsou nižší ve vlakové dopravě ... a komfort záleží na použitém vagonu (a každém jednom cestujícím, v čem si odpočine lépe)

+4/0
29.7.2014 19:56

J72a55n 78H98o84r31a 6977971116

Asi takový, jako mezi jablkem a hruškou........

.....netřepat a nemíchat:-)

+2/0
29.7.2014 18:36

V55i20k41t37o68r 30N43á72r37o87ž58n88ý 3939522658

Blahopřeji.Vést jeden pár vlaků do Košic s tím , že jeden vlak pojede přes noc...to nemohlo napadnout nikoho při smyslech...

Jako noční vlak bych bral buď vlak se spacími oddíly , případně vlak se super pohodlnými sedačkami. A nikoliv jednotku pro příměstskou dopravu

+10/0
29.7.2014 14:52

M65i90r39e91k 10Z10á45v92o66d64n77ý 7412287360408

"Těmto cestujícím přineseme výrazně vyšší pohodlí a kvalitu, větší rychlost a bezpečnost za velmi zajímavé ceny," // Ehm... No nechci být zlý prognostik, nicméně jestli toto nebude propadák, tak zatleskám. Pokud lidé využijí tohoto prostředku na úkor Bohemie a (to především) Slovakie, budu na to koukat s otevřenou pusou.

+9/0
29.7.2014 14:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.