Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express mění slovenské plány. Do Košic pojede jednou denně

Soukromý železniční dopravce Leo Express chce od prosince rozšířit své spojení v Česku o další pár vlaků mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště. Také hodlá zachovat sedm spojů mezi Prahou a Ostravou. Brzdí kvůli tomu i své plány na expanzi na Slovensko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49a85r44t35i45n 45M55u24s65i68l 4160421883191

Trošku mi chybí, že se k tomu nevyjádřil Radim. Jsem na to u článků o železnici zvyklý. Není to diskriminace? ;-D:-P

+1/−1
31.7.2014 12:42

P49a93v84e22l 14J86á88n 38B74u18v78a14l79a 5487448482749

Ešte som nešiel električkou z Prahy do Košíc! Budú dávať aj nafukovacie podušky ak áno do ktorých tried? ;-)

+4/0
30.7.2014 18:09
Foto

B54r46o28n53i16s91l15a16v 86G57a39b43r50y84š 2812409341

On bude někdo chtít strávit noc přikovaný na sedadle ve velkoprostorovém oddíle?

+4/0
30.7.2014 11:51

M87i49r84o52s23l85a91v 61Z96i16k60m36u65n51d 7439273334663

Na Slovakii takysvého času  jezdil slovenský velkoprostor a byl plný. Jenže komfort toho velkoprostoru je něco jako "Mercedes", zatímco černý Stadler je něco jako "Trabant" ...

+4/0
30.7.2014 18:15

Ľ67u43b71o31m50í77r 29J98a79n11o80š44k74a 7374296977170

ten velkopriestor som dost casto vyuzival . a by ma zaujimalo koho to tak sralo ze ho potom zrusili tak ze jazdi iba po zilinu

+3/−1
30.7.2014 22:50

Ľ19u59b35o69m93í14r 66J23a40n17o10š36k30a 7734916167660

len na upresnenie LE este nema na SVK pridelenu cestu takze mozme o tom len diskutovat .ale ist elektrickou z KE do PHA je cista samovrazda a uz teraz ma cela kostra boli z tych fajnovych sedaciek

+5/0
30.7.2014 10:32

P57e73t66r 54N76e62c11h45a65n92i80c94k34ý 7253616388310

Velkoprostor je pro noční cestování EXTRÉMNĚ nepohodlný a nevhodný, ti u okna jsou jak v pasti a šance, že za tu štreku se někdo musí zvednout a toho druhého vzbudit je dost vysoké. Mohu potvrdit z nejnižší třídy nočních vlaků Madrid - Lisboa, kde jezdí prastaré velkoprostorové stísnění vozy a je to nejhorší cesta jakou jde zažít...

+6/0
29.7.2014 21:02

T45o20m23á16š 41N73o77v26á83k 2638886903794

Stále podstatně lepší než béčko...

0/−6
29.7.2014 21:59

P74e59t70r 81N30e61c49h43a52n15i58c16k92ý 7683106308580

Tady záleží jestli béčko v osmi nebo ve čtyřech a méně. Pokud je ve vlaku tolik lidí, že jedete béčkem v osmi lidech, tak Leošem by jelo jen 25% šťastlivců. Běčko v méně lidech je naopak pro noční cestování výborné, nemohu si ho vynachválit.

+3/−1
29.7.2014 22:01

T21o74m20á68š 44N69o70v56á43k 2668346793974

Stačí se taky někdy podívat, jaká je klientela... Jako pro nenáročné fipkaře/režisty je to super. Ale "obyčejní" lidé Excela fakt na noční cesty nevyužívají... Bude to každopádně velká konkurence pro busy.

0/−4
29.7.2014 23:01

P46e27t80r 76N11e11c30h74a54n78i17c69k94ý 7763706108820

Nejsem ani jedno a kolikrát jsem byl rád, že jel...

+2/0
29.7.2014 23:04

T67o84m57á82š 43N40o79v14á64k 2898356223594

Bohužel takové socko vlaky nemají budoucnost a pomalu vymírají. To nezastavíme. Navíc proč si kazit celkovou image společnosti takovým slizkým vlakem...

+1/−7
29.7.2014 23:09

P14e15t75r 28N35e59c69h74a86n33i28c56k90ý 7103656898370

V danou hodinu je člověk rád, že něco jede. I z Prahy do HK mi pomohl nebo ne jednodenní výlet do Osvětimi. Furt lepší než nic. A mě teda béčka nevadí, spíš občas lidí, které v tom kupé lze najít.

+2/−1
29.7.2014 23:15

T98o74m79á72š 65N50o22v23á87k 2448466453314

Jenomže béčko je pár desítek let překonaný koncept. Ne nadarmo taky moderní vlaky vypadají jinak. A jestli jedete na jeden den do Polska, tak to je jiná kapitola. Ale bojovat o místo ve "vychodniarském" Excelu s osobama toho nejpodivnějšího vzhledu z okraje společnosti opravdu nepatří do 21. století...

+3/0
29.7.2014 23:36

M96i65r84e28k 65Z57á65v88o10d51n74ý 7332977190698

Já si nemohu pomoci, ale Vy dáváte dohromady 2 naprosto nesouvisející věci. 1) Samotný vagón. Osobně jsem pro velkoprostory (kdo chce pohodlněji spár, ať si pořídí lístek do lehátkového/lůžkového vozu). Je to bezpečnější a k ostatním cestujícím ohleduplnější. Nicméně pokud porovnáváme "B" ČD a Flirta LE, bude pro noční přepravu i tak lepší pro zákazníka koženka (pokud bude zaplněna do 6 míst), jelikož v nejnižší třídě LE je opravdu tak málo místa, že pokud někdo necestuje pouze na úsekovce, bude se tomu vyhýbat. Můžete si samozřejmě připlatit za vyšší třídu. To asi ale dostaneme do rovin cen lehátkových a lůžkových vozů, takže tam také konkurovat nemůže. 2) Cestující, kteří tyto spoje využívají, budou stále ti stejní. Nelze očekávat, že když tam pojede na pohled hezký vlak, že se tato klientela změní.

+6/0
30.7.2014 10:08

M58a24r82t87i13n 97K98a97r22á83s33e42k 9198763228458

Vzhledem k tomu ze konkurenci jsou busy tak myslim ze v pohode....

0/0
29.7.2014 22:16

M80i40r50o86s96l59a35v 25Z46i34k78m43u85n79d 7309893274243

No jo, jenže třeba slovenské velkoprostory patří mezi to nejlepší co se na české koleje dostane, mnohem komfortnější než Railjet z Rakouska ...

+1/−2
30.7.2014 18:18

J13a27k84u32b 62K42o92r66e84c 6294520721413

U LE mě nejvíce štve, že tam není nějaký tichý oddíl. Stačí aby ve vlaku někde bylo řvoucí dítě, cesta se stává tezko snesitelnou. Proto taková cesta až do Košic může být dost náročná na nervy.

+10/0
29.7.2014 19:55

J56a89n 74J62e86m26e77l29k71a 1275330

to je pravda, přitom by je to nic nestálo..

+1/0
29.7.2014 20:05
Foto

A62l87a60n 74Ř28e78p97k53a 4215296

Premium s business třídou jsou v podstatě tichý oddíl, vzhledem k vyšším cenám tam spíš nenapadne jít matku s dítětem ;-) Ale zaručit se to nedá.

+2/0
30.7.2014 6:56

J59a97k41u62b 55K27o34r63e65c 6684400271803

To ano. Tam by si asi i lidé stěžovali, kdyby jim tam celou cestu kricelo dítě. Což se jim ani nedivím. Ale nárok na trochu klidnou jízdu mají i ti v economy. Samozřejmě platí míň, tak musí počítat s určitými omezeními (místo,servis). Proto si myslím, že vlak měl být rozdělen posuvnymi dveřmi, tak jak je oddělena economy a premium. Jedna cast by pak byla tichý oddíl a bylo by po problemu.

+1/0
30.7.2014 7:33
Foto

A16l11a38n 88Ř55e37p39k96a 4345976

Myslím, že někdo už dal na FB LEO Ex. fotku svého dítěte z Premium class. Což samozřejmě zakázáno není, jízdenku měli, ale jak píšete vy.. být to dítě ukřičené a cestovat tam někdo, kdo chce klid tak by asi byl dost velký problém ;-)

Zatím jedině si do LE nosit preventivně špunty do uší :D

+3/0
30.7.2014 9:00

K23a14r38e79l 14B15a19r10t72á74č87e44k 9702259632545

ale co teprve  cesta zpet kdyz pocestuje imigrujici pocetna rodina za lepsim zitrkem ...

+2/0
30.7.2014 9:08

R62a32d11e46k 62J66a93n57a43t93a 9225776684642

"Jdeme vstříc velké poptávce po nočním cestování mezi východním Slovenskem a českou metropolí, která je nyní uspokojena především autobusovou dopravou"

Já mám dojem, že je uspokojena spíše vlaky. Přece jen, 4 dlouhé vlaky Praha-Košice jsou více než těch cca 10 busů. Ale chápu, že s jednotkou Flirt chtějí srovnávat spíše s autobusem než s lůžkovým vozem ...

+4/0
29.7.2014 19:17

P65e90t29r 11N16e64c42h23a94n82i60c62k30ý 7263176408230

No věřím, že nějací Ukrajinci dají za vděk levnému busu. A pozor od prosince jen dva noční (Bohemia, Slovakia)

+2/−1
29.7.2014 20:53

T93o27m39á72š 84N43o12v95á75k 2508716853564

Ukáčka preferují spojení přecpanou dodávkou, Voloďa vyzvedne před ubytovnou a vyklopí na vesnici, ví, koho má na hranici podmáznout...

+1/0
29.7.2014 23:03

2705254878943

Praha - Zilina

jednosměrně - ČD přepážka cca 700,- ČD eshop - cca 448,- Regiojet 250,-

obousmerne - ČD přepážka cca 1200,- ČD eshop 896,- Regiojet 500,-

a ted babo rad, cim ja to pojedu

+3/−3
29.7.2014 16:53

T16o32m 78J79u95r62e47č97k89a 6875512795155

Takže RegioJet 463 km za 250 Kč. A pak nám Radim brečí v médiích, jak prodělává kalhoty a můžou za to všichni ostatní, jen on ne...

+13/−1
29.7.2014 17:46

J40o37s27e85f 80H64o74n47e35š 7271442660143

Je to postavené na hlavu,protože oni mohou za tyto ceny jezdit a ještě si stěžovat

+5/−1
29.7.2014 19:15

M68i65r71e32k 96Z14á91v14o38d22n34ý 7892247470438

Sice nevím, jak se to konrétně vztahu k LE, nicméně jde tady krásně vidět, kdo z nich jezdí skutečně za dumpingové ceny. Věřím, že soudy také umí počítat :)

+7/0
29.7.2014 18:15

R20a46d45e21k 17J33a70n65a55t29a 9535396164402

Zde ale ČD nemají důvod se přízpůsobovat dumpingovým cenám Regiojetu. Stačí se totiž podívat na jízdní řád - ČD pro spojení Praha-Žilina nabízejí 15 přímých spojů denně, Regiojet spoj jediný. A navíc, pokdu jste ho někdy viděl, před Žilinou prakticky prázdný.

Takže cestující má na výběr. Buď za 448 Kč kdykoliv, nebo za 250 Kč jednou denně. Zatím volí to první.

+9/0
29.7.2014 19:09

P41e84t53r 61N61e94c42h38a33n26i28c81k11ý 7473326878730

Záleží, kde ten noční bude stavět, na úsekovou poptávku to může být atraktivní vlak po té co zariznou excelsior.

+5/0
29.7.2014 16:21

M56a73r59e10k 90D17e96m31č91á60k 9425104656505

A přitom Excelsior by chtěli zrušit pro nedostatečný zájem...

+3/0
29.7.2014 15:30
Foto

A84l47a74n 31Ř80e92p15k69a 4845816

Snad v tom není nějaký vyšší zájem... :-/

+2/0
29.7.2014 15:48

J24a13n 16L87a90k15o88m64ý 7171955645644

Protože pro ty, co nechtěli ležet, ale jen sedět ve dvojce byl excelsior horší jak všechny ty autobusy co na té trase jezdí. A ty jezdí stále den co den docela slušně vytížené bez ohledu na dopravce. Tudíž cestující a poptávka by byly, jenže z Béček se jim prostě kolena nepodlomí.

0/−4
29.7.2014 18:30

L59u66k80á84š 62Š54m63a73h50e76l 2907264612404

A jako z autobusů jo? Je snad ještě něco horšího, než jet přes noc busem? Navíc ten Excel veze i lůžka a lehátka, přímé vozy z Plzně a lázní...

+4/0
30.7.2014 0:29
Foto

A26l98a57n 66Ř91e63p67k89a 4245186

Ano, o noční cestování na Slovensko zájem je, ale vážně netuším jestli mají cestující zájem v noci cestovat i tou jejich "tramvají". Dají se tam vůbec individuálně ztlumit světla? Bude možné si objednat jídlo i přes palubní portál, aby tam i v noci personál pořád nelítal sem tam, ale jen už roznášel hotové objednávky? V Economy třídě jsou sedačky myslím nepolohovatelné, takže nic na noc kdy se chci aspon trochu prospat, když už nespím tvrdě. 

Pendolino do Popradu smysl má větší, možná i do Košic.

+9/−2
29.7.2014 14:55

P91e92t25r 14C69h36u21d11o43b87a 8824198716240

V neděli jsme tím jeli, takže vím zcela jistě, že v Economy třídě sedačka polohovatelná je (alespoň ta moje byla).

+3/0
29.7.2014 15:04
Foto

A21l30a17n 40Ř28e50p62k38a 4965736

Já s nima samozřejmě už taky jel, jen si teď nejsem jistý tou polohovatelností ;-)

0/−2
29.7.2014 15:13

J52i57ř48í 17B48o97l72f 8955977908695

Ano je. já si jistý jsem. Ale když něco nevím, tak to prostě není, že? ;-)

0/0
29.7.2014 15:39
Foto

A53l61a70n 58Ř46e17p63k15a 4605966

A já říkal, že to prostě tak je? Psal jsem myslím... ;-)

+1/−1
29.7.2014 15:45

J37a26n 47S93ů77r51a 4475813833892

A jaký je rozdíl mezi cestou autobusem a Flirtem?

+1/0
29.7.2014 15:46
Foto

A50l40a85n 16Ř94e82p62k61a 4355486

No mezi busem a Flirtem nejspíš téměř žádný (to už i ta tramvaj je lepší), ale na tak dlouhou cestu by stejně pořád byl lepší klasický vlak ;-)

+4/−1
29.7.2014 15:48

D84a46v75e 26Ř30e59h62á77k 8578915265313

projeďte se někdy alespoň prostřední třídou LE, alespoň nebudete kecat takovéhle bláboly

0/0
26.8.2014 16:55

R42o68m91a59n 20P90o11l13á93č53e59k 5186859635

Napadá mě cena

+3/0
29.7.2014 15:51

S21a39m71u39e21l 79M51u98r71á88n41s11k27y 4614305879280

V prvom rade cena - autobusy na takto dlhych trasach su lacna forma dopravy pre tych co chcu usetrit. Je otazne ci takouto formou dopravy bude vediet (a chciet) byt Leo Express. Kto chce komfort, ten uz vacsinou ide lozkom, alebo aspon lezadlom.

A potom by som povedal ze na nocne cestovanie na sedenie je znacne vhodnejsi autobus ako velkopriestorovy vozen, ci jednotka.

+3/−1
29.7.2014 17:28

K16a42r58e23l 64M73a35t90o13u50š43e47k 2803515313

nevím, ale provozní náklady na delší vzdálenost (uvažujme nad 500km) jsou nižší ve vlakové dopravě ... a komfort záleží na použitém vagonu (a každém jednom cestujícím, v čem si odpočine lépe)

+4/0
29.7.2014 19:56

J65a21n 72H98o66r27a 6307851196

Asi takový, jako mezi jablkem a hruškou........

.....netřepat a nemíchat:-)

+2/0
29.7.2014 18:36

V61i27k92t87o31r 59N98á85r42o33ž70n89ý 3799312618

Blahopřeji.Vést jeden pár vlaků do Košic s tím , že jeden vlak pojede přes noc...to nemohlo napadnout nikoho při smyslech...

Jako noční vlak bych bral buď vlak se spacími oddíly , případně vlak se super pohodlnými sedačkami. A nikoliv jednotku pro příměstskou dopravu

+10/0
29.7.2014 14:52

M26i16r65e84k 88Z48á57v37o50d59n58ý 7952947180248

"Těmto cestujícím přineseme výrazně vyšší pohodlí a kvalitu, větší rychlost a bezpečnost za velmi zajímavé ceny," // Ehm... No nechci být zlý prognostik, nicméně jestli toto nebude propadák, tak zatleskám. Pokud lidé využijí tohoto prostředku na úkor Bohemie a (to především) Slovakie, budu na to koukat s otevřenou pusou.

+9/0
29.7.2014 14:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.