Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express mění slovenské plány. Do Košic pojede jednou denně

Soukromý železniční dopravce Leo Express chce od prosince rozšířit své spojení v Česku o další pár vlaků mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště. Také hodlá zachovat sedm spojů mezi Prahou a Ostravou. Brzdí kvůli tomu i své plány na expanzi na Slovensko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M89a72r92t66i64n 32M92u71s32i21l 4760821523651

Trošku mi chybí, že se k tomu nevyjádřil Radim. Jsem na to u článků o železnici zvyklý. Není to diskriminace? ;-D:-P

+1/−1
31.7.2014 12:42

P87a97v17e81l 22J81á79n 68B20u32v90a93l77a 5107638192399

Ešte som nešiel električkou z Prahy do Košíc! Budú dávať aj nafukovacie podušky ak áno do ktorých tried? ;-)

+4/0
30.7.2014 18:09

B66r26o69n10i32s34l26a96v 49G51a27b53r13y78š 6885534680

On bude někdo chtít strávit noc přikovaný na sedadle ve velkoprostorovém oddíle?

+4/0
30.7.2014 11:51

M40i76r51o22s85l98a63v 30Z61i69k75m69u53n92d 7189223804193

Na Slovakii takysvého času  jezdil slovenský velkoprostor a byl plný. Jenže komfort toho velkoprostoru je něco jako "Mercedes", zatímco černý Stadler je něco jako "Trabant" ...

+4/0
30.7.2014 18:15

Ľ66u81b65o65m72í89r 83J71a39n61o25š16k53a 7114506197690

ten velkopriestor som dost casto vyuzival . a by ma zaujimalo koho to tak sralo ze ho potom zrusili tak ze jazdi iba po zilinu

+3/−1
30.7.2014 22:50

Ľ86u67b27o80m27í16r 78J69a63n50o37š94k58a 7194416327690

len na upresnenie LE este nema na SVK pridelenu cestu takze mozme o tom len diskutovat .ale ist elektrickou z KE do PHA je cista samovrazda a uz teraz ma cela kostra boli z tych fajnovych sedaciek

+5/0
30.7.2014 10:32

P32e70t12r 74N13e60c37h23a68n11i14c54k26ý 7733296448320

Velkoprostor je pro noční cestování EXTRÉMNĚ nepohodlný a nevhodný, ti u okna jsou jak v pasti a šance, že za tu štreku se někdo musí zvednout a toho druhého vzbudit je dost vysoké. Mohu potvrdit z nejnižší třídy nočních vlaků Madrid - Lisboa, kde jezdí prastaré velkoprostorové stísnění vozy a je to nejhorší cesta jakou jde zažít...

+6/0
29.7.2014 21:02

T30o53m63á38š 48N75o85v94á18k 2488566753804

Stále podstatně lepší než béčko...

0/−6
29.7.2014 21:59

P52e83t83r 82N77e78c16h94a83n17i88c66k58ý 7143736248470

Tady záleží jestli béčko v osmi nebo ve čtyřech a méně. Pokud je ve vlaku tolik lidí, že jedete béčkem v osmi lidech, tak Leošem by jelo jen 25% šťastlivců. Běčko v méně lidech je naopak pro noční cestování výborné, nemohu si ho vynachválit.

+3/−1
29.7.2014 22:01

T75o17m60á35š 87N86o67v41á83k 2938256783934

Stačí se taky někdy podívat, jaká je klientela... Jako pro nenáročné fipkaře/režisty je to super. Ale "obyčejní" lidé Excela fakt na noční cesty nevyužívají... Bude to každopádně velká konkurence pro busy.

0/−4
29.7.2014 23:01

P46e86t58r 30N70e42c94h50a37n37i45c46k74ý 7703896718220

Nejsem ani jedno a kolikrát jsem byl rád, že jel...

+2/0
29.7.2014 23:04

T80o70m72á49š 25N54o63v95á26k 2518936843904

Bohužel takové socko vlaky nemají budoucnost a pomalu vymírají. To nezastavíme. Navíc proč si kazit celkovou image společnosti takovým slizkým vlakem...

+1/−7
29.7.2014 23:09

P26e89t94r 17N29e70c54h53a53n14i79c66k33ý 7973516508920

V danou hodinu je člověk rád, že něco jede. I z Prahy do HK mi pomohl nebo ne jednodenní výlet do Osvětimi. Furt lepší než nic. A mě teda béčka nevadí, spíš občas lidí, které v tom kupé lze najít.

+2/−1
29.7.2014 23:15

T69o92m32á13š 97N32o48v40á31k 2418946333534

Jenomže béčko je pár desítek let překonaný koncept. Ne nadarmo taky moderní vlaky vypadají jinak. A jestli jedete na jeden den do Polska, tak to je jiná kapitola. Ale bojovat o místo ve "vychodniarském" Excelu s osobama toho nejpodivnějšího vzhledu z okraje společnosti opravdu nepatří do 21. století...

+3/0
29.7.2014 23:36

M11i64r46e21k 55Z50á66v50o29d26n67ý 7362657910828

Já si nemohu pomoci, ale Vy dáváte dohromady 2 naprosto nesouvisející věci. 1) Samotný vagón. Osobně jsem pro velkoprostory (kdo chce pohodlněji spár, ať si pořídí lístek do lehátkového/lůžkového vozu). Je to bezpečnější a k ostatním cestujícím ohleduplnější. Nicméně pokud porovnáváme "B" ČD a Flirta LE, bude pro noční přepravu i tak lepší pro zákazníka koženka (pokud bude zaplněna do 6 míst), jelikož v nejnižší třídě LE je opravdu tak málo místa, že pokud někdo necestuje pouze na úsekovce, bude se tomu vyhýbat. Můžete si samozřejmě připlatit za vyšší třídu. To asi ale dostaneme do rovin cen lehátkových a lůžkových vozů, takže tam také konkurovat nemůže. 2) Cestující, kteří tyto spoje využívají, budou stále ti stejní. Nelze očekávat, že když tam pojede na pohled hezký vlak, že se tato klientela změní.

+6/0
30.7.2014 10:08

M91a56r21t55i33n 81K10a62r86á27s66e55k 9768973388598

Vzhledem k tomu ze konkurenci jsou busy tak myslim ze v pohode....

0/0
29.7.2014 22:16

M29i98r24o78s11l85a86v 95Z98i35k29m73u15n44d 7709663564573

No jo, jenže třeba slovenské velkoprostory patří mezi to nejlepší co se na české koleje dostane, mnohem komfortnější než Railjet z Rakouska ...

+1/−2
30.7.2014 18:18

J38a84k82u77b 30K18o10r12e58c 6924880941893

U LE mě nejvíce štve, že tam není nějaký tichý oddíl. Stačí aby ve vlaku někde bylo řvoucí dítě, cesta se stává tezko snesitelnou. Proto taková cesta až do Košic může být dost náročná na nervy.

+10/0
29.7.2014 19:55

J51a90n 66J47e36m51e22l80k15a 1695250

to je pravda, přitom by je to nic nestálo..

+1/0
29.7.2014 20:05
Foto

A55l96a61n 36Ř56e51p56k10a 4985286

Premium s business třídou jsou v podstatě tichý oddíl, vzhledem k vyšším cenám tam spíš nenapadne jít matku s dítětem ;-) Ale zaručit se to nedá.

+2/0
30.7.2014 6:56

J68a52k75u51b 77K15o77r97e36c 6924170141443

To ano. Tam by si asi i lidé stěžovali, kdyby jim tam celou cestu kricelo dítě. Což se jim ani nedivím. Ale nárok na trochu klidnou jízdu mají i ti v economy. Samozřejmě platí míň, tak musí počítat s určitými omezeními (místo,servis). Proto si myslím, že vlak měl být rozdělen posuvnymi dveřmi, tak jak je oddělena economy a premium. Jedna cast by pak byla tichý oddíl a bylo by po problemu.

+1/0
30.7.2014 7:33
Foto

A76l82a47n 96Ř43e24p43k76a 4335246

Myslím, že někdo už dal na FB LEO Ex. fotku svého dítěte z Premium class. Což samozřejmě zakázáno není, jízdenku měli, ale jak píšete vy.. být to dítě ukřičené a cestovat tam někdo, kdo chce klid tak by asi byl dost velký problém ;-)

Zatím jedině si do LE nosit preventivně špunty do uší :D

+3/0
30.7.2014 9:00

K67a31r33e56l 73B54a17r46t87á94č71e82k 9472909952585

ale co teprve  cesta zpet kdyz pocestuje imigrujici pocetna rodina za lepsim zitrkem ...

+2/0
30.7.2014 9:08

R46a44d81e77k 75J17a50n61a84t53a 9195546224842

"Jdeme vstříc velké poptávce po nočním cestování mezi východním Slovenskem a českou metropolí, která je nyní uspokojena především autobusovou dopravou"

Já mám dojem, že je uspokojena spíše vlaky. Přece jen, 4 dlouhé vlaky Praha-Košice jsou více než těch cca 10 busů. Ale chápu, že s jednotkou Flirt chtějí srovnávat spíše s autobusem než s lůžkovým vozem ...

+4/0
29.7.2014 19:17

P64e50t45r 37N17e29c54h58a14n53i29c56k28ý 7183726938450

No věřím, že nějací Ukrajinci dají za vděk levnému busu. A pozor od prosince jen dva noční (Bohemia, Slovakia)

+2/−1
29.7.2014 20:53

T56o10m84á77š 98N93o54v48á59k 2798706703294

Ukáčka preferují spojení přecpanou dodávkou, Voloďa vyzvedne před ubytovnou a vyklopí na vesnici, ví, koho má na hranici podmáznout...

+1/0
29.7.2014 23:03

2455614338133

Praha - Zilina

jednosměrně - ČD přepážka cca 700,- ČD eshop - cca 448,- Regiojet 250,-

obousmerne - ČD přepážka cca 1200,- ČD eshop 896,- Regiojet 500,-

a ted babo rad, cim ja to pojedu

+3/−3
29.7.2014 16:53

T40o30m 46J19u82r75e13č87k39a 6385572285885

Takže RegioJet 463 km za 250 Kč. A pak nám Radim brečí v médiích, jak prodělává kalhoty a můžou za to všichni ostatní, jen on ne...

+13/−1
29.7.2014 17:46

J42o88s90e18f 61H53o37n16e64š 7561892880563

Je to postavené na hlavu,protože oni mohou za tyto ceny jezdit a ještě si stěžovat

+5/−1
29.7.2014 19:15

M48i83r86e83k 17Z66á33v24o77d52n56ý 7352737340818

Sice nevím, jak se to konrétně vztahu k LE, nicméně jde tady krásně vidět, kdo z nich jezdí skutečně za dumpingové ceny. Věřím, že soudy také umí počítat :)

+7/0
29.7.2014 18:15

R89a69d64e95k 29J70a47n81a78t21a 9835186954962

Zde ale ČD nemají důvod se přízpůsobovat dumpingovým cenám Regiojetu. Stačí se totiž podívat na jízdní řád - ČD pro spojení Praha-Žilina nabízejí 15 přímých spojů denně, Regiojet spoj jediný. A navíc, pokdu jste ho někdy viděl, před Žilinou prakticky prázdný.

Takže cestující má na výběr. Buď za 448 Kč kdykoliv, nebo za 250 Kč jednou denně. Zatím volí to první.

+9/0
29.7.2014 19:09

P74e72t56r 29N35e36c28h10a54n31i90c94k74ý 7643466448810

Záleží, kde ten noční bude stavět, na úsekovou poptávku to může být atraktivní vlak po té co zariznou excelsior.

+5/0
29.7.2014 16:21

M86a29r55e25k 94D90e92m69č85á11k 9125174726335

A přitom Excelsior by chtěli zrušit pro nedostatečný zájem...

+3/0
29.7.2014 15:30
Foto

A58l37a27n 12Ř78e98p16k47a 4965626

Snad v tom není nějaký vyšší zájem... :-/

+2/0
29.7.2014 15:48

J89a24n 43L15a33k94o82m44ý 7441395955884

Protože pro ty, co nechtěli ležet, ale jen sedět ve dvojce byl excelsior horší jak všechny ty autobusy co na té trase jezdí. A ty jezdí stále den co den docela slušně vytížené bez ohledu na dopravce. Tudíž cestující a poptávka by byly, jenže z Béček se jim prostě kolena nepodlomí.

0/−4
29.7.2014 18:30

L50u80k79á81š 63Š59m48a35h26e91l 2807964412674

A jako z autobusů jo? Je snad ještě něco horšího, než jet přes noc busem? Navíc ten Excel veze i lůžka a lehátka, přímé vozy z Plzně a lázní...

+4/0
30.7.2014 0:29
Foto

A56l61a66n 44Ř75e48p31k91a 4355796

Ano, o noční cestování na Slovensko zájem je, ale vážně netuším jestli mají cestující zájem v noci cestovat i tou jejich "tramvají". Dají se tam vůbec individuálně ztlumit světla? Bude možné si objednat jídlo i přes palubní portál, aby tam i v noci personál pořád nelítal sem tam, ale jen už roznášel hotové objednávky? V Economy třídě jsou sedačky myslím nepolohovatelné, takže nic na noc kdy se chci aspon trochu prospat, když už nespím tvrdě. 

Pendolino do Popradu smysl má větší, možná i do Košic.

+9/−2
29.7.2014 14:55

P57e86t45r 89C28h66u72d43o37b69a 8864458326960

V neděli jsme tím jeli, takže vím zcela jistě, že v Economy třídě sedačka polohovatelná je (alespoň ta moje byla).

+3/0
29.7.2014 15:04
Foto

A45l55a98n 71Ř45e96p42k46a 4735656

Já s nima samozřejmě už taky jel, jen si teď nejsem jistý tou polohovatelností ;-)

0/−2
29.7.2014 15:13

J47i30ř77í 98B62o56l66f 8575547988335

Ano je. já si jistý jsem. Ale když něco nevím, tak to prostě není, že? ;-)

0/0
29.7.2014 15:39
Foto

A75l24a57n 16Ř59e29p47k69a 4715806

A já říkal, že to prostě tak je? Psal jsem myslím... ;-)

+1/−1
29.7.2014 15:45

J21a39n 69S98ů29r49a 4595563373462

A jaký je rozdíl mezi cestou autobusem a Flirtem?

+1/0
29.7.2014 15:46
Foto

A20l23a78n 52Ř96e88p72k79a 4805126

No mezi busem a Flirtem nejspíš téměř žádný (to už i ta tramvaj je lepší), ale na tak dlouhou cestu by stejně pořád byl lepší klasický vlak ;-)

+4/−1
29.7.2014 15:48

D38a89v32e 72Ř68e41h50á64k 8858775945753

projeďte se někdy alespoň prostřední třídou LE, alespoň nebudete kecat takovéhle bláboly

0/0
26.8.2014 16:55

R12o84m36a89n 17P10o43l16á17č10e27k 5616229625

Napadá mě cena

+3/0
29.7.2014 15:51

S44a15m19u69e55l 67M88u68r51á30n16s96k39y 4874985939690

V prvom rade cena - autobusy na takto dlhych trasach su lacna forma dopravy pre tych co chcu usetrit. Je otazne ci takouto formou dopravy bude vediet (a chciet) byt Leo Express. Kto chce komfort, ten uz vacsinou ide lozkom, alebo aspon lezadlom.

A potom by som povedal ze na nocne cestovanie na sedenie je znacne vhodnejsi autobus ako velkopriestorovy vozen, ci jednotka.

+3/−1
29.7.2014 17:28

K59a51r44e20l 92M25a17t80o72u45š73e94k 2373725693

nevím, ale provozní náklady na delší vzdálenost (uvažujme nad 500km) jsou nižší ve vlakové dopravě ... a komfort záleží na použitém vagonu (a každém jednom cestujícím, v čem si odpočine lépe)

+4/0
29.7.2014 19:56

J59a16n 95H45o55r25a 6327371866

Asi takový, jako mezi jablkem a hruškou........

.....netřepat a nemíchat:-)

+2/0
29.7.2014 18:36

V43i42k16t82o20r 69N55á17r22o40ž67n20ý 3779512518

Blahopřeji.Vést jeden pár vlaků do Košic s tím , že jeden vlak pojede přes noc...to nemohlo napadnout nikoho při smyslech...

Jako noční vlak bych bral buď vlak se spacími oddíly , případně vlak se super pohodlnými sedačkami. A nikoliv jednotku pro příměstskou dopravu

+10/0
29.7.2014 14:52

M89i11r88e81k 31Z24á72v23o56d45n46ý 7332907620488

"Těmto cestujícím přineseme výrazně vyšší pohodlí a kvalitu, větší rychlost a bezpečnost za velmi zajímavé ceny," // Ehm... No nechci být zlý prognostik, nicméně jestli toto nebude propadák, tak zatleskám. Pokud lidé využijí tohoto prostředku na úkor Bohemie a (to především) Slovakie, budu na to koukat s otevřenou pusou.

+9/0
29.7.2014 14:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.