Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rakušané kupují další railjety. Čechům mohou prodat další ojeté vagóny

Rakouské státní dráhy ÖBB jsou natolik spokojené s jednotkami railjet, že se rozhodly pořídit si dalších devět souprav. Jde o vozy, které původně mohly získat České dráhy. Může nakonec jít i o pozitivní zprávu pro cestující v Česku. Rakouský dopravce se bude totiž zbavovat dalších kvalitních vozů na dálkovou dopravu, kterých už v Česku jezdí více než sto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A33n11t83o45n72i97n 63N50e60m95e43c 7578613241790

Po valce jsme posilali do Rakouska brambory, byl tam hlad a mesta rozbombardovana.

Mezitim vznikla v Cesku vrstva miliardaru a zchudly a rozkradeny stat nema na nove vagony.

0/−1
3.8.2014 12:12

M53a89r42e16k 91Š30i82m93o83n 2204157538848

Mezitím vznikla vrstva rádoby dělnických funkcionářů, kteří okradli všechny schopné vlastníky podniků, a když to prasklo, tak zas nakradli ze státního pro sebe.

+8/0
3.8.2014 18:45

J67a53n 92R28e46n25d49a 1899702789973

To je super, díky Rakušané. To bude kšeft.;-D

0/−1
2.8.2014 20:34

K83a98r38e78l 62N93e36č68a52s 5923509830480

Pan Dostálek by neměl propadat mýtům o první republice a neuvěřitelného hospodářského zázraku vůči Rakousku. Rozdíl mezi čistotou,pořádkem a td.byl patrný i v těchto časech už při přejezdu hranice. Vyrábět si minulost je naše species.Velkou část přestávky mezi válkami zabrala hospodářská krize a první republika nebyla žádným rájem. Míra demokracie ale byla vyšší,než třeba v Rumunsku nebo Maďarsku.:-/:-)

+5/0
1.8.2014 23:07

T87o95m53á50š 17Z10e34m67a53n 3785818164125

Species = druh, tak ty cizí termity raději nepoužívejte.

Jinak v HDP na hlavu pochopitelně vedla česká část ČSR nad Rakouskem, bylo tomu tak po většinu naší historie.

Dtto platí o demokracii, která u našich jihovýchodních sousedů vzala rychle za své.

+1/0
4.8.2014 11:05

P25a20v46e73l 88D82o20s43t32á92l90e13k 5401889835467

Rakušáci jsou asi vysmátí, jak nám prodávají ojetý šunt a my to vděčně kupujeme. Přitom za První republiky to bylo přesně naopak. To vše díky ruské "slovanské" multikultuře, která tu v roce 1945 zapustila pevné kořeny.

+3/−1
1.8.2014 19:53

Ř11e90h27o69ř 54V39l50a70s98á82k 2694544401396

S tím už teď těžko něco dělat. Snad jen nezapomínat na historickou zkušenost s komunismem.

+11/0
1.8.2014 19:58

T30o55m71á60š 78N25o31v77á14k 2668726143644

Přesně tak! Dopadli jsem, jak jsme mohli dopadnout. Šrot bude stále patřit mezi ty lepší vlaky...

+2/−1
1.8.2014 20:15
Foto

B13r61o47n75i20s50l30a51v 86G64a46b56r85y69š 2742749151

Ojetý šunt?? Zákazník kupuje to, co chce. Pokud na to nemá, sáhne po levnější variantě. Také pokud by byly k mání třeba francouzské vozy, určitě by ČD sáhli po nich.

0/0
11.10.2014 18:40

A22l65a12n 92Ř71e44p40k79a 4195686

No, přitom jsme je mohli mít my, kdyby to Zelený nestopl ...:-P

+5/−2
1.8.2014 19:45

J24o32s86e59f 95H50o73n46e18š 7601172580143

Proč je Němci na trase z Prahy do Berlina nechtejí?

+1/−1
1.8.2014 19:27

R20a86d42e90k 35J13a92n54a56t13a 9975546174112

Protože kdyby railjety jezdily do Berlína, tak by jezdily třeba 30 let. Ale DB zde chtějí během  této doby zde začít jezdit se "svými" ICx. Proto byly ČD dotlačeny k tomu, aby zde "zatím" jezdily jen s rekonstrukcemi.

Samozřejmě, není to nic jistého, to se jen tak povídá ...

+4/0
1.8.2014 21:32

M71i40r27o16s94l11a80v 15Z29i10k14m50u16n21d 7339663234973

Škoda, že si ÖBB nekoupily i těch 7 co budou mít ČD ... mohlo být dalších 49 kvalitnější vozů ...

+3/−7
1.8.2014 19:21

T62o60m91á15š 39N52o15v75á26k 2238676283884

Nedá se tam santusácky natáhnout, nemá to otevírací okna a po rozlití lahváče to bude smrdět, z koženky by to odteklo :-P

+2/−4
1.8.2014 20:18

J15a87r48e11k 15K90a53l22i57v32o14d67a 7426863831966

Pokud jeté vagóny skončí u nás, jen dobře. Vítám každou akci, která uspíší likvidaci "béček".....

+7/0
1.8.2014 18:15

J80i31r88k89a 98D91v55o18ř66á11k 4735110283848

"Béček" z první série (A^150, B^250, AB^350) se provozuje už asi jen 14. Takže ty by tímhle šly asi definitivně pryč. Jenže ostatních nereko "Béček" je celkem asi tisíc...

0/0
5.8.2014 10:10

J66i46r10k20a 98D61v66o20ř27á74k 4685850143388

No, ta první série půjde vlastně pryč asi už s nasazením zbylých ČD-railjetů.

0/0
5.8.2014 10:16

P87a47v95e65l 30H78u44š91e77k 1388886224428

Škoda jen, že díky konstrukci nových vozů se úplně vytratí mobilní pokrytí operátorů z vagonů. Osobně nejradši jezdím staršími vozy, ne kvůli tomu, že by nové nebyly pohodlné, ale při delší cestě se mohu zabavit třeba na internetu nebo udělat kus práce.

0/0
7.9.2014 16:05

O39t44a14k27a52r 92V72a64l66e66k 6316862325392

„Díky zvýšené ziskovosti v osobní dopravě si můžeme tuto investici dovolit z vlastních zdrojů. Investujeme do větší zákaznické spokojenosti,“

Tohle by si mel precist namagement CD.;-)

+3/−5
1.8.2014 17:39

Z70b14y24n30ě23k 86K27o30ř28í14n17e80k 9484503749682

Jen jestli management ČD může v ČR nasadit ceny jako OBB v Rakousku :-/

+16/0
1.8.2014 17:46

D70a31v85i29d 37Č74e23r56n26o91h41o72r30s79k73ý 1776974496726

a dostávat zaplaceno stejně za to co si stát a kraj objedná :-) a mimochodem by mě zajímala ta zvýšená ziskovost protože ještě nedávno na tom rakušáci byli se zadlužením doooost blbě :-)

+4/0
1.8.2014 17:59

J87a63n 18N74e35š24p19o25r 4986208716532

Formulace "zvýšená ziskovostt" ještě nemusí znamenat, že nejsou pořád v mínusu. Jenom možná v menším....:-)

+3/0
2.8.2014 11:00

R32a89d97e94k 10J11a12n11a95t89a 9665136304542

Ekonomické podmínky v Rakousku jsou taky trochu jinde než v ČR. Jízdné cca 4x vyšší než u nás, platby od objednavatelů také vyšší, nadto rychlé a moderní tratě (tj. vyšší efektivita provozu).

+11/0
1.8.2014 18:57

D54a10l48i40b38o81r 98R77o86z14s62y55p59a14l 7280593246469

Vyšší jízdné si mohou dovolit nasadit, protože lidé mají větší platy. Kdyby se u nás jezdilo za takové ceny, byly by vlaky prázdné.

+2/−1
1.8.2014 22:53

J54i47ř19í 82E32r84b73e76n 1943474766967

Jenže to výrobce drážní techniky nezajímá, ten má stejné ceny pro ÖBB, DB, ČD i PKP...

+1/0
4.8.2014 8:38

J95i14r53k79a 69D18v76o68ř80á88k 4545540123928

Ta hůl má dvě strany. Mají tam rychlé moderní tratě, ale části těch pomalých nemoderních se zbavili ne rekonstrukcí, ale že je prostě zlikvidovali. To bychom uměli jaksi taky.

0/0
5.8.2014 10:15

M41a53r50i96a82n 45J75e30a58n 81N45e70m76e62c 3657614853609

Tie railjet nic moc teda

+1/−8
1.8.2014 16:36

V11i89k17t58o12r 79N44á19r82o54ž64n64ý 3929632798

No , upřímně , když jsem ji jej prohlédl v Ostravě na Czech Raildays , docela mne zklamal. Čekal jsem více , než tuctovou jednotku....

+2/−2
1.8.2014 21:44

L38i52b30o35r 97Z63a40v30ř75e55l 8709436971412

No,hlavně je to prasečák bez kupé

0/−5
2.8.2014 0:07

M23i13l29a12n 93L53a22š84ť82o50v70k62a 8732624313648

Prasečák jsou v ětšinou  kupé, s rozvalenou učňovskou mládeží ;-D

0/0
17.10.2014 7:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.