Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rakušané kupují další railjety. Čechům mohou prodat další ojeté vagóny

Rakouské státní dráhy ÖBB jsou natolik spokojené s jednotkami railjet, že se rozhodly pořídit si dalších devět souprav. Jde o vozy, které původně mohly získat České dráhy. Může nakonec jít i o pozitivní zprávu pro cestující v Česku. Rakouský dopravce se bude totiž zbavovat dalších kvalitních vozů na dálkovou dopravu, kterých už v Česku jezdí více než sto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A18n19t96o56n74i84n 18N22e45m31e85c 8641560751936

Po valce jsme posilali do Rakouska brambory, byl tam hlad a mesta rozbombardovana.

Mezitim vznikla v Cesku vrstva miliardaru a zchudly a rozkradeny stat nema na nove vagony.

0/−1
3.8.2014 12:12

M11a10r35e83k 93Š53i96m28o90n 2334457698818

Mezitím vznikla vrstva rádoby dělnických funkcionářů, kteří okradli všechny schopné vlastníky podniků, a když to prasklo, tak zas nakradli ze státního pro sebe.

+8/0
3.8.2014 18:45

J65a73n 22R62e16n30d62a 1719302589153

To je super, díky Rakušané. To bude kšeft.;-D

0/−1
2.8.2014 20:34

K78a26r23e92l 94N85e41č53a56s 5713639250150

Pan Dostálek by neměl propadat mýtům o první republice a neuvěřitelného hospodářského zázraku vůči Rakousku. Rozdíl mezi čistotou,pořádkem a td.byl patrný i v těchto časech už při přejezdu hranice. Vyrábět si minulost je naše species.Velkou část přestávky mezi válkami zabrala hospodářská krize a první republika nebyla žádným rájem. Míra demokracie ale byla vyšší,než třeba v Rumunsku nebo Maďarsku.:-/:-)

+5/0
1.8.2014 23:07

T38o81m64á20š 90Z15e32m39a24n 3365558704195

Species = druh, tak ty cizí termity raději nepoužívejte.

Jinak v HDP na hlavu pochopitelně vedla česká část ČSR nad Rakouskem, bylo tomu tak po většinu naší historie.

Dtto platí o demokracii, která u našich jihovýchodních sousedů vzala rychle za své.

+1/0
4.8.2014 11:05

P33a57v35e22l 32D79o50s30t14á77l39e14k 5321159905907

Rakušáci jsou asi vysmátí, jak nám prodávají ojetý šunt a my to vděčně kupujeme. Přitom za První republiky to bylo přesně naopak. To vše díky ruské "slovanské" multikultuře, která tu v roce 1945 zapustila pevné kořeny.

+3/−1
1.8.2014 19:53

Ř23e19h12o58ř 16V33l33a65s51á79k 2254354751636

S tím už teď těžko něco dělat. Snad jen nezapomínat na historickou zkušenost s komunismem.

+11/0
1.8.2014 19:58

T89o66m31á85š 61N82o28v44á49k 2828736843334

Přesně tak! Dopadli jsem, jak jsme mohli dopadnout. Šrot bude stále patřit mezi ty lepší vlaky...

+2/−1
1.8.2014 20:15

B13r34o16n68i98s41l47a11v 26G53a22b12r98y33š 6695694510

Ojetý šunt?? Zákazník kupuje to, co chce. Pokud na to nemá, sáhne po levnější variantě. Také pokud by byly k mání třeba francouzské vozy, určitě by ČD sáhli po nich.

0/0
11.10.2014 18:40
Foto

A64l25a54n 49Ř87e72p81k46a 4535176

No, přitom jsme je mohli mít my, kdyby to Zelený nestopl ...:-P

+5/−2
1.8.2014 19:45

J71o78s69e29f 83H31o10n29e40š 7451212250933

Proč je Němci na trase z Prahy do Berlina nechtejí?

+1/−1
1.8.2014 19:27

R37a62d73e23k 19J82a61n58a58t73a 9965276584402

Protože kdyby railjety jezdily do Berlína, tak by jezdily třeba 30 let. Ale DB zde chtějí během  této doby zde začít jezdit se "svými" ICx. Proto byly ČD dotlačeny k tomu, aby zde "zatím" jezdily jen s rekonstrukcemi.

Samozřejmě, není to nic jistého, to se jen tak povídá ...

+4/0
1.8.2014 21:32

M82i25r61o34s31l55a33v 74Z32i55k34m37u80n98d 7139383344403

Škoda, že si ÖBB nekoupily i těch 7 co budou mít ČD ... mohlo být dalších 49 kvalitnější vozů ...

+3/−7
1.8.2014 19:21

T48o30m26á86š 24N58o72v63á90k 2578236143724

Nedá se tam santusácky natáhnout, nemá to otevírací okna a po rozlití lahváče to bude smrdět, z koženky by to odteklo :-P

+2/−4
1.8.2014 20:18

J11a35r90e26k 14K77a21l88i69v69o61d39a 7276873801126

Pokud jeté vagóny skončí u nás, jen dobře. Vítám každou akci, která uspíší likvidaci "béček".....

+7/0
1.8.2014 18:15

J62i55r29k49a 65D77v37o23ř95á11k 4125610673648

"Béček" z první série (A^150, B^250, AB^350) se provozuje už asi jen 14. Takže ty by tímhle šly asi definitivně pryč. Jenže ostatních nereko "Béček" je celkem asi tisíc...

0/0
5.8.2014 10:10

J74i61r27k82a 32D12v88o81ř98á60k 4225510783608

No, ta první série půjde vlastně pryč asi už s nasazením zbylých ČD-railjetů.

0/0
5.8.2014 10:16

P64a57v95e70l 90H60u38š12e92k 1648166324968

Škoda jen, že díky konstrukci nových vozů se úplně vytratí mobilní pokrytí operátorů z vagonů. Osobně nejradši jezdím staršími vozy, ne kvůli tomu, že by nové nebyly pohodlné, ale při delší cestě se mohu zabavit třeba na internetu nebo udělat kus práce.

0/0
7.9.2014 16:05

O30t15a94k98a21r 43V65a78l22e79k 6556682365242

„Díky zvýšené ziskovosti v osobní dopravě si můžeme tuto investici dovolit z vlastních zdrojů. Investujeme do větší zákaznické spokojenosti,“

Tohle by si mel precist namagement CD.;-)

+3/−5
1.8.2014 17:39

Z98b76y57n48ě14k 41K69o16ř35í71n68e62k 9764103149212

Jen jestli management ČD může v ČR nasadit ceny jako OBB v Rakousku :-/

+16/0
1.8.2014 17:46

D61a96v84i62d 30Č73e65r64n45o62h15o21r48s58k56ý 1346374906336

a dostávat zaplaceno stejně za to co si stát a kraj objedná :-) a mimochodem by mě zajímala ta zvýšená ziskovost protože ještě nedávno na tom rakušáci byli se zadlužením doooost blbě :-)

+4/0
1.8.2014 17:59

J30a29n 81N96e43š88p24o78r 4326408586662

Formulace "zvýšená ziskovostt" ještě nemusí znamenat, že nejsou pořád v mínusu. Jenom možná v menším....:-)

+3/0
2.8.2014 11:00

R64a73d11e27k 57J82a72n93a35t21a 9915126514362

Ekonomické podmínky v Rakousku jsou taky trochu jinde než v ČR. Jízdné cca 4x vyšší než u nás, platby od objednavatelů také vyšší, nadto rychlé a moderní tratě (tj. vyšší efektivita provozu).

+11/0
1.8.2014 18:57

D58a67l76i25b43o34r 84R75o83z90s79y98p51a73l 7150933426349

Vyšší jízdné si mohou dovolit nasadit, protože lidé mají větší platy. Kdyby se u nás jezdilo za takové ceny, byly by vlaky prázdné.

+2/−1
1.8.2014 22:53

J85i94ř49í 46E46r40b97e51n 1643964976187

Jenže to výrobce drážní techniky nezajímá, ten má stejné ceny pro ÖBB, DB, ČD i PKP...

+1/0
4.8.2014 8:38

J37i78r55k16a 40D55v11o17ř96á33k 4815880893208

Ta hůl má dvě strany. Mají tam rychlé moderní tratě, ale části těch pomalých nemoderních se zbavili ne rekonstrukcí, ale že je prostě zlikvidovali. To bychom uměli jaksi taky.

0/0
5.8.2014 10:15

M47a58r40i98a87n 40J77e67a26n 56N86e21m30e46c 3267914693879

Tie railjet nic moc teda

+1/−8
1.8.2014 16:36

V77i74k63t10o53r 45N43á59r91o35ž37n62ý 3239602568

No , upřímně , když jsem ji jej prohlédl v Ostravě na Czech Raildays , docela mne zklamal. Čekal jsem více , než tuctovou jednotku....

+2/−2
1.8.2014 21:44

L36i91b49o20r 64Z18a66v40ř68e62l 8979286281342

No,hlavně je to prasečák bez kupé

0/−5
2.8.2014 0:07

M63i93l20a24n 55L47a14š94ť65o38v47k52a 8392624423368

Prasečák jsou v ětšinou  kupé, s rozvalenou učňovskou mládeží ;-D

0/0
17.10.2014 7:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.