Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rakušané kupují další railjety. Čechům mohou prodat další ojeté vagóny

Rakouské státní dráhy ÖBB jsou natolik spokojené s jednotkami railjet, že se rozhodly pořídit si dalších devět souprav. Jde o vozy, které původně mohly získat České dráhy. Může nakonec jít i o pozitivní zprávu pro cestující v Česku. Rakouský dopravce se bude totiž zbavovat dalších kvalitních vozů na dálkovou dopravu, kterých už v Česku jezdí více než sto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A96n66t57o11n25i57n 41N78e73m11e88c 2476901323867

Po valce jsme posilali do Rakouska brambory, byl tam hlad a mesta rozbombardovana.

Mezitim vznikla v Cesku vrstva miliardaru a zchudly a rozkradeny stat nema na nove vagony.

0/−1
3.8.2014 12:12

M53a80r47e75k 96Š33i12m17o15n 2894207818448

Mezitím vznikla vrstva rádoby dělnických funkcionářů, kteří okradli všechny schopné vlastníky podniků, a když to prasklo, tak zas nakradli ze státního pro sebe.

+8/0
3.8.2014 18:45

J77a19n 39R39e78n36d68a 1699872429193

To je super, díky Rakušané. To bude kšeft.;-D

0/−1
2.8.2014 20:34

K46a71r24e44l 43N38e68č27a45s 5623299350930

Pan Dostálek by neměl propadat mýtům o první republice a neuvěřitelného hospodářského zázraku vůči Rakousku. Rozdíl mezi čistotou,pořádkem a td.byl patrný i v těchto časech už při přejezdu hranice. Vyrábět si minulost je naše species.Velkou část přestávky mezi válkami zabrala hospodářská krize a první republika nebyla žádným rájem. Míra demokracie ale byla vyšší,než třeba v Rumunsku nebo Maďarsku.:-/:-)

+5/0
1.8.2014 23:07

T51o25m22á72š 64Z50e94m35a47n 3585448944915

Species = druh, tak ty cizí termity raději nepoužívejte.

Jinak v HDP na hlavu pochopitelně vedla česká část ČSR nad Rakouskem, bylo tomu tak po většinu naší historie.

Dtto platí o demokracii, která u našich jihovýchodních sousedů vzala rychle za své.

+1/0
4.8.2014 11:05

P59a18v21e95l 28D83o92s14t65á59l61e86k 5711719605507

Rakušáci jsou asi vysmátí, jak nám prodávají ojetý šunt a my to vděčně kupujeme. Přitom za První republiky to bylo přesně naopak. To vše díky ruské "slovanské" multikultuře, která tu v roce 1945 zapustila pevné kořeny.

+3/−1
1.8.2014 19:53

Ř63e97h24o88ř 13V44l37a20s55á95k 2324914231216

S tím už teď těžko něco dělat. Snad jen nezapomínat na historickou zkušenost s komunismem.

+11/0
1.8.2014 19:58

T73o96m93á45š 80N12o55v72á83k 2848716863694

Přesně tak! Dopadli jsem, jak jsme mohli dopadnout. Šrot bude stále patřit mezi ty lepší vlaky...

+2/−1
1.8.2014 20:15
Foto

B22r51o48n37i31s71l34a24v 40G54a73b57r86y61š 2442899611

Ojetý šunt?? Zákazník kupuje to, co chce. Pokud na to nemá, sáhne po levnější variantě. Také pokud by byly k mání třeba francouzské vozy, určitě by ČD sáhli po nich.

0/0
11.10.2014 18:40
Foto

A92l84a55n 23Ř89e46p36k70a 4635666

No, přitom jsme je mohli mít my, kdyby to Zelený nestopl ...:-P

+5/−2
1.8.2014 19:45

J43o63s45e49f 81H38o63n39e33š 7161232820543

Proč je Němci na trase z Prahy do Berlina nechtejí?

+1/−1
1.8.2014 19:27

R15a98d58e65k 49J70a33n24a93t38a 9925336784122

Protože kdyby railjety jezdily do Berlína, tak by jezdily třeba 30 let. Ale DB zde chtějí během  této doby zde začít jezdit se "svými" ICx. Proto byly ČD dotlačeny k tomu, aby zde "zatím" jezdily jen s rekonstrukcemi.

Samozřejmě, není to nic jistého, to se jen tak povídá ...

+4/0
1.8.2014 21:32

M24i97r61o11s11l59a18v 67Z80i76k18m34u74n58d 7969143664543

Škoda, že si ÖBB nekoupily i těch 7 co budou mít ČD ... mohlo být dalších 49 kvalitnější vozů ...

+3/−7
1.8.2014 19:21

T78o11m10á18š 90N86o69v31á91k 2438286693174

Nedá se tam santusácky natáhnout, nemá to otevírací okna a po rozlití lahváče to bude smrdět, z koženky by to odteklo :-P

+2/−4
1.8.2014 20:18

J55a58r59e60k 24K35a54l22i80v94o96d41a 7776883401466

Pokud jeté vagóny skončí u nás, jen dobře. Vítám každou akci, která uspíší likvidaci "béček".....

+7/0
1.8.2014 18:15

J57i65r95k33a 36D77v98o11ř24á89k 4705230403388

"Béček" z první série (A^150, B^250, AB^350) se provozuje už asi jen 14. Takže ty by tímhle šly asi definitivně pryč. Jenže ostatních nereko "Béček" je celkem asi tisíc...

0/0
5.8.2014 10:10

J25i33r62k16a 11D78v26o97ř45á88k 4415980663308

No, ta první série půjde vlastně pryč asi už s nasazením zbylých ČD-railjetů.

0/0
5.8.2014 10:16

P15a20v59e19l 80H90u55š84e61k 1728826284798

Škoda jen, že díky konstrukci nových vozů se úplně vytratí mobilní pokrytí operátorů z vagonů. Osobně nejradši jezdím staršími vozy, ne kvůli tomu, že by nové nebyly pohodlné, ale při delší cestě se mohu zabavit třeba na internetu nebo udělat kus práce.

0/0
7.9.2014 16:05

O60t59a10k44a83r 97V49a65l81e17k 6256812395662

„Díky zvýšené ziskovosti v osobní dopravě si můžeme tuto investici dovolit z vlastních zdrojů. Investujeme do větší zákaznické spokojenosti,“

Tohle by si mel precist namagement CD.;-)

+3/−5
1.8.2014 17:39

Z40b67y59n43ě94k 77K41o79ř19í79n21e14k 9594473689482

Jen jestli management ČD může v ČR nasadit ceny jako OBB v Rakousku :-/

+16/0
1.8.2014 17:46

D10a42v27i59d 46Č47e85r88n95o25h68o79r48s38k51ý 1936984606876

a dostávat zaplaceno stejně za to co si stát a kraj objedná :-) a mimochodem by mě zajímala ta zvýšená ziskovost protože ještě nedávno na tom rakušáci byli se zadlužením doooost blbě :-)

+4/0
1.8.2014 17:59

J54a93n 23N49e33š11p28o78r 4896648726922

Formulace "zvýšená ziskovostt" ještě nemusí znamenat, že nejsou pořád v mínusu. Jenom možná v menším....:-)

+3/0
2.8.2014 11:00

R89a28d22e68k 24J48a22n17a92t29a 9735536974622

Ekonomické podmínky v Rakousku jsou taky trochu jinde než v ČR. Jízdné cca 4x vyšší než u nás, platby od objednavatelů také vyšší, nadto rychlé a moderní tratě (tj. vyšší efektivita provozu).

+11/0
1.8.2014 18:57

D72a10l70i50b68o20r 60R85o80z92s16y29p77a36l 7450293166989

Vyšší jízdné si mohou dovolit nasadit, protože lidé mají větší platy. Kdyby se u nás jezdilo za takové ceny, byly by vlaky prázdné.

+2/−1
1.8.2014 22:53

J41i51ř74í 89E30r26b82e78n 1593484806617

Jenže to výrobce drážní techniky nezajímá, ten má stejné ceny pro ÖBB, DB, ČD i PKP...

+1/0
4.8.2014 8:38

J73i49r94k34a 47D54v78o29ř23á14k 4825380413408

Ta hůl má dvě strany. Mají tam rychlé moderní tratě, ale části těch pomalých nemoderních se zbavili ne rekonstrukcí, ale že je prostě zlikvidovali. To bychom uměli jaksi taky.

0/0
5.8.2014 10:15

M74a17r29i44a79n 57J10e66a54n 66N20e96m19e50c 3347844403109

Tie railjet nic moc teda

+1/−8
1.8.2014 16:36

V47i98k40t42o79r 81N12á96r73o37ž78n27ý 3479912608

No , upřímně , když jsem ji jej prohlédl v Ostravě na Czech Raildays , docela mne zklamal. Čekal jsem více , než tuctovou jednotku....

+2/−2
1.8.2014 21:44

L87i84b17o71r 40Z14a10v14ř72e81l 8499666361572

No,hlavně je to prasečák bez kupé

0/−5
2.8.2014 0:07

M68i78l88a28n 51L37a93š40ť43o73v48k61a 8772594353398

Prasečák jsou v ětšinou  kupé, s rozvalenou učňovskou mládeží ;-D

0/0
17.10.2014 7:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.