Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rakušané kupují další railjety. Čechům mohou prodat další ojeté vagóny

Rakouské státní dráhy ÖBB jsou natolik spokojené s jednotkami railjet, že se rozhodly pořídit si dalších devět souprav. Jde o vozy, které původně mohly získat České dráhy. Může nakonec jít i o pozitivní zprávu pro cestující v Česku. Rakouský dopravce se bude totiž zbavovat dalších kvalitních vozů na dálkovou dopravu, kterých už v Česku jezdí více než sto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A14n56t86o38n83i68n 66N74e45m55e62c 2516921873597

Po valce jsme posilali do Rakouska brambory, byl tam hlad a mesta rozbombardovana.

Mezitim vznikla v Cesku vrstva miliardaru a zchudly a rozkradeny stat nema na nove vagony.

0/−1
3.8.2014 12:12

M62a68r32e37k 84Š25i81m24o44n 2294667858188

Mezitím vznikla vrstva rádoby dělnických funkcionářů, kteří okradli všechny schopné vlastníky podniků, a když to prasklo, tak zas nakradli ze státního pro sebe.

+8/0
3.8.2014 18:45

J82a15n 11R66e57n92d75a 1899842649753

To je super, díky Rakušané. To bude kšeft.;-D

0/−1
2.8.2014 20:34

K97a38r88e64l 40N89e63č31a46s 5683179530390

Pan Dostálek by neměl propadat mýtům o první republice a neuvěřitelného hospodářského zázraku vůči Rakousku. Rozdíl mezi čistotou,pořádkem a td.byl patrný i v těchto časech už při přejezdu hranice. Vyrábět si minulost je naše species.Velkou část přestávky mezi válkami zabrala hospodářská krize a první republika nebyla žádným rájem. Míra demokracie ale byla vyšší,než třeba v Rumunsku nebo Maďarsku.:-/:-)

+5/0
1.8.2014 23:07

T96o70m89á31š 42Z51e18m26a81n 3585918394545

Species = druh, tak ty cizí termity raději nepoužívejte.

Jinak v HDP na hlavu pochopitelně vedla česká část ČSR nad Rakouskem, bylo tomu tak po většinu naší historie.

Dtto platí o demokracii, která u našich jihovýchodních sousedů vzala rychle za své.

+1/0
4.8.2014 11:05

P94a93v98e21l 69D77o13s55t38á55l36e27k 5821539645447

Rakušáci jsou asi vysmátí, jak nám prodávají ojetý šunt a my to vděčně kupujeme. Přitom za První republiky to bylo přesně naopak. To vše díky ruské "slovanské" multikultuře, která tu v roce 1945 zapustila pevné kořeny.

+3/−1
1.8.2014 19:53

Ř49e48h75o61ř 71V68l85a13s53á57k 2424554581266

S tím už teď těžko něco dělat. Snad jen nezapomínat na historickou zkušenost s komunismem.

+11/0
1.8.2014 19:58

T78o95m34á85š 94N68o32v34á98k 2388496823674

Přesně tak! Dopadli jsem, jak jsme mohli dopadnout. Šrot bude stále patřit mezi ty lepší vlaky...

+2/−1
1.8.2014 20:15
Foto

B24r62o14n58i96s53l81a41v 20G26a76b82r36y18š 2942669211

Ojetý šunt?? Zákazník kupuje to, co chce. Pokud na to nemá, sáhne po levnější variantě. Také pokud by byly k mání třeba francouzské vozy, určitě by ČD sáhli po nich.

0/0
11.10.2014 18:40
Foto

A44l56a96n 22Ř76e39p91k96a 4585956

No, přitom jsme je mohli mít my, kdyby to Zelený nestopl ...:-P

+5/−2
1.8.2014 19:45

J22o24s48e46f 21H87o11n71e49š 7491972450123

Proč je Němci na trase z Prahy do Berlina nechtejí?

+1/−1
1.8.2014 19:27

R76a83d68e79k 57J13a67n60a36t66a 9865926924852

Protože kdyby railjety jezdily do Berlína, tak by jezdily třeba 30 let. Ale DB zde chtějí během  této doby zde začít jezdit se "svými" ICx. Proto byly ČD dotlačeny k tomu, aby zde "zatím" jezdily jen s rekonstrukcemi.

Samozřejmě, není to nic jistého, to se jen tak povídá ...

+4/0
1.8.2014 21:32

M55i47r33o21s61l47a56v 69Z27i70k78m64u93n34d 7459553264233

Škoda, že si ÖBB nekoupily i těch 7 co budou mít ČD ... mohlo být dalších 49 kvalitnější vozů ...

+3/−7
1.8.2014 19:21

T98o53m29á38š 17N58o44v93á90k 2448856573614

Nedá se tam santusácky natáhnout, nemá to otevírací okna a po rozlití lahváče to bude smrdět, z koženky by to odteklo :-P

+2/−4
1.8.2014 20:18

J52a28r12e55k 34K26a38l46i96v55o17d66a 7976113911186

Pokud jeté vagóny skončí u nás, jen dobře. Vítám každou akci, která uspíší likvidaci "béček".....

+7/0
1.8.2014 18:15

J42i24r80k49a 73D93v48o65ř26á39k 4745760673568

"Béček" z první série (A^150, B^250, AB^350) se provozuje už asi jen 14. Takže ty by tímhle šly asi definitivně pryč. Jenže ostatních nereko "Béček" je celkem asi tisíc...

0/0
5.8.2014 10:10

J21i83r69k18a 35D46v91o78ř21á38k 4875760113978

No, ta první série půjde vlastně pryč asi už s nasazením zbylých ČD-railjetů.

0/0
5.8.2014 10:16

P22a70v18e57l 52H84u57š30e14k 1178876584788

Škoda jen, že díky konstrukci nových vozů se úplně vytratí mobilní pokrytí operátorů z vagonů. Osobně nejradši jezdím staršími vozy, ne kvůli tomu, že by nové nebyly pohodlné, ale při delší cestě se mohu zabavit třeba na internetu nebo udělat kus práce.

0/0
7.9.2014 16:05

O45t38a93k50a61r 78V50a43l33e96k 6886742545262

„Díky zvýšené ziskovosti v osobní dopravě si můžeme tuto investici dovolit z vlastních zdrojů. Investujeme do větší zákaznické spokojenosti,“

Tohle by si mel precist namagement CD.;-)

+3/−5
1.8.2014 17:39

Z63b13y51n61ě95k 91K50o53ř55í30n27e34k 9824983909782

Jen jestli management ČD může v ČR nasadit ceny jako OBB v Rakousku :-/

+16/0
1.8.2014 17:46

D61a30v76i66d 56Č50e27r87n36o97h60o64r87s73k29ý 1816964676936

a dostávat zaplaceno stejně za to co si stát a kraj objedná :-) a mimochodem by mě zajímala ta zvýšená ziskovost protože ještě nedávno na tom rakušáci byli se zadlužením doooost blbě :-)

+4/0
1.8.2014 17:59

J27a62n 55N90e65š38p90o82r 4726338376942

Formulace "zvýšená ziskovostt" ještě nemusí znamenat, že nejsou pořád v mínusu. Jenom možná v menším....:-)

+3/0
2.8.2014 11:00

R51a51d54e44k 68J97a86n69a22t85a 9625356974412

Ekonomické podmínky v Rakousku jsou taky trochu jinde než v ČR. Jízdné cca 4x vyšší než u nás, platby od objednavatelů také vyšší, nadto rychlé a moderní tratě (tj. vyšší efektivita provozu).

+11/0
1.8.2014 18:57

D85a65l80i11b44o36r 24R15o73z25s16y38p20a38l 7640673536639

Vyšší jízdné si mohou dovolit nasadit, protože lidé mají větší platy. Kdyby se u nás jezdilo za takové ceny, byly by vlaky prázdné.

+2/−1
1.8.2014 22:53

J97i12ř18í 22E43r38b59e82n 1193974806407

Jenže to výrobce drážní techniky nezajímá, ten má stejné ceny pro ÖBB, DB, ČD i PKP...

+1/0
4.8.2014 8:38

J10i30r92k33a 52D35v11o70ř87á10k 4805450773398

Ta hůl má dvě strany. Mají tam rychlé moderní tratě, ale části těch pomalých nemoderních se zbavili ne rekonstrukcí, ale že je prostě zlikvidovali. To bychom uměli jaksi taky.

0/0
5.8.2014 10:15

M38a39r86i58a14n 54J41e98a36n 95N32e72m31e51c 3517604273269

Tie railjet nic moc teda

+1/−8
1.8.2014 16:36

V33i42k25t85o45r 86N85á39r65o81ž74n97ý 3319722448

No , upřímně , když jsem ji jej prohlédl v Ostravě na Czech Raildays , docela mne zklamal. Čekal jsem více , než tuctovou jednotku....

+2/−2
1.8.2014 21:44

L13i10b29o95r 60Z92a36v98ř10e92l 8969106781132

No,hlavně je to prasečák bez kupé

0/−5
2.8.2014 0:07

M58i29l36a82n 63L22a44š24ť51o93v10k71a 8742874583338

Prasečák jsou v ětšinou  kupé, s rozvalenou učňovskou mládeží ;-D

0/0
17.10.2014 7:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.