Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Energetickou náročnost realitky neprozrazují. Majitelé domů neznají zákon

Zájemci o koupi nemovitosti se v naprostém minimu případů dozvědí, s jakými náklady na energie mohou do budoucna počítat. Podle aktuálního průzkumu aliance Šance pro budovy, která prověřila 813 nabídek, jich informaci o energetické náročnosti nemovitosti obsahovalo jen 3,3 procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34a44n 97M75o40r53á77v72e94k 6450463181891

Dobrý den, raději ty poznámky od  lidí kteří nerozumění energetice a jejímu prudkému vývoji v posledních letech (a změnám)  nebudu komentovat ale jednu poznámku si přece jenom neodpustím. Buďme rádi, že jsme v EU, že jsme součástí  vyspělejšího celku, než li jsme my sami,   a že je alespoň někdo, kdo tu zavádí chytré věci, které pomůžou lidem, ekonomice a životnímu prostředí. Pokud má někdo zájem o PENB, nemusíte být zrvona realitka, tak to lze jednoduše objedat i přes internet, kupř. zde:http://www.iqenergy.cz/e-shop/energeticke-stitky/

PS: pokud někdo potřebuje PENB a vážně se nad tím zamyslí, může na energiích ušetřit tisíce Kč. R^Rv

+1/−3
6.8.2014 10:11

J85a36n 22F53r30o96l82í94k 6726230935394

Kravina. Kdo si kupuje byt v BD je mu PENB neboli osvědčení o tepelném odporu obálky domu platné jako mrtvémui zimník. Daleko lepší vypovídací schopnost mají účty za teplo nebo plyn za několik roků. Ty si lze od prodávajícího vyžádat.

+2/0
6.8.2014 12:39

J28a62n 78V92o72j68i37k 1104966624

Dobrý den,

já se Vám všem přiznám, já dělám tenhle velice špinavý, hnusný a nesmyslný business se "štítky" a protože evidentně většina komentující nemá ucelené informace, k čemu průkaz slouží a jak jej můžou využít při prodeji nebo koupi. Dávám sem odkaz na amatérské video, které jsme s kolegy vytvořili a všichni se za 5 minut dozvědí správné informace o "štítcích".

Pod videem v zobrazit více je i pár zajímavých odkazů...

https://www.youtube.com/watch?v=3jAofEkt4iw

Předem všem děkuji za smysluplné komentáře.

Děkuji Ing. Jan Vojík

0/−2
6.8.2014 10:06

D26a78n50i94e34l 73S59c76h40n94i15t67z67e39r 5771444471836

Pokud někdo bude chtít zvyhodnit svoji realitu, před ostatními konkurentmi, pozve si firmu s termokamerou. Připouštím, to se vyplatí spíš tam, kde je velmi silná konkurence s reality. Napr: Praha, Brno, Ostrava.

0/0
5.8.2014 23:42

J79a47n 37F80r80o96l89í57k 6526980445684

Zjištění úniků tepla termokamerou ale nevede k výpočtu potřeby tepla konkrétního bytu. Je to sice určitá indicie tech. stavu domu, ale nic víc.

0/0
6.8.2014 14:09

D16a22n84i27e68l 82S75c84h59n98i25t35z85e22r 5581314711316

pro mně, hodně významná indicie

0/0
6.8.2014 22:46

J49a73r33o68s92l84a77v 98H19a67š29e49k 8239600612148

hovadina v režii milované sockomoušké EU. Mimochodem od roku  2016 připravují povinnost STK u aut nad 6 let každý rok, dosud každé dva roky. A STK budou důkladnější, časově náročnější a musíte mít bezpodmínečně čisté auto.  Také z pera europosranců.....;-D

+2/0
5.8.2014 23:32

J19i91ř19í 46S66y55n93e72k 6593215539529

Fór bude taky v tom že energetickou náročnost průměrného domku si dokáže skoro každý (plus mínus) odhadnout sám, a kdo nedokáže tak si pozve nějakého známého, takže není namístě z toho dělat velkej úřad. Neříkám kdyby ten audit stál pár stovek, ale ono to tak není že? Co vím tak se to pohybuje v řádu až 1% kupní ceny nějakého domku, a to rozhodně není málo za něco o potřebnosti čehož tu většina lidí pochybuje!

+3/0
5.8.2014 15:21

P13a80v86e32l 38K13ř84í82ž 8167121130919

To je zajímavý názor. Já dole tvrdil,že  energetickou náročnost dokáže odhadnout odborník po návštěvě nemovitosti. A našli se tací, jako pan Mlynařík, který se za odborníka považuje, kteří tvrdili, že to možné není...;-)

0/0
5.8.2014 16:05

J18i32ř25í 29S89y86n48e13k 6803435199769

Jestli třeba nebude rozdíl ve slovíčkách, jako třeba ZHRUBA odhadnout... rozhodně si to člověk po prohlédnutí může citelně líp zhodnontit (topení, teplá voda, svícení...) než jeden kombinovaný údaj v podobě písmenka.

Pan Mlynařík v podstatě říkal že pokud zní audit na plus mínus stupeň nahoru či dolů tak vystaviteli nikdo nedokáže že je to špatně...

Jen tak pro orientaci, můžu se zeptat jestli Vy víte kolik za energie ročně platíte? Abychom měli nějakou představu o jaké částky se jedná a jaké by tam asi tak mohly být prostory pro zlepšení...

0/0
5.8.2014 16:18

P43a48v92e45l 88K49ř61í90ž 8807851890869

Rozdíl bude téměř jistě ve slovech. 

Ten kombinovaný údaj je v PENB rozveden právě do těch položek o kterých píšete...

Pan Mlynařík říkal i jiné věci....

Ano vím kolik platím za energie ročně.

Prostory tam nejsou určitě.;-)

0/0
5.8.2014 16:44

M51i98c58h36a21l 57K32r74č82á41l 6128288626582

Když bude mít auto jinou spotřebu než v techničáku, mohu ho reklamovat. Když bude mít lednička vyšší spotřebu než dle údaje, mohu ji reklamovat. Co mohu dělat když bude mít barák jiný štítek? Zaplatí škodu zpracovatel štítku?

0/0
5.8.2014 15:17

J83i19ř58í 62S70y26n89e98k 6793385549579

Jo, to myslíte vážně že budete reklamovat auto s jinou spotřebou než je normovaná v techničáku? Jako první protiargument vám padne že máte odlišný řidičský styl, a chci cidět jak si platíte soudního znalce aby dokazoval že to číslo v techničáku je prokazatelně špatně... To spíš prosoudíte to auto. U ledničky by to možná bylo o něco jednodušší, i tak by to ale chtělo zaplombovanej elektroměr a měřit to aspoň rok aby se vyloučily výkyvy klimatu (a ještě může někdo namítat že ji asi moc často otevíráte nebo vkládáte horké potraviny). Pochybuju že by to někomu stálo za to u ledničky...

+1/0
5.8.2014 15:25

T70o58m78á37š 18Z76e29m96a66n 3415138384545

Je to jen další z řady způsobů jak nechat vydělat pár zpřátelených "znalců" a případně obohatit rozpočet na pokutách či daních.

Je to vidět v dopravním zákoně (zimní gumy chtěli i v letních teplotách, parkování, povolené rychlosti) , zákoně o obnovitlených zdrojích. A spuosta dalších věcí.

Reálný užitek pro kupujícího je prakticky zanedbatelný.

+3/0
5.8.2014 13:59

M28a71r91t86i44n 67S63t90e40r77n 3122224534764

Tak ja nevim, ale neni lepsi, aby kdyz to kupujiciho zajima, chtel videt spise predchozi faktury za topeni?

Jak se to vlastne resi v dome, kdyz chci prodat svuj byt, ale prukaz na dum neni k dispozici, protoze zadny jiny vlastnik byt prodavat nepotrebuje?

+1/0
5.8.2014 12:50

J23i66ř54í 42S26y33n82e13k 6133135909549

Jednoduše, nařídí všem majitelům domů mít průkaz i když NIKDO nic prodávat nechce... protože co kdyby, že. Mimochodem u těch větších domů je to lahůdka, takovej štítek vztahující se na celej dům asi dobře pokrývá rozdíly mezi půdní vestavbou, bytem někde "uprostřed" anebo nad sklepem... každý z nich bude mít dost výrazné rozdíly v úniku tepla ale to už jsou detaily že, hlavně že je "splěný papír"

+5/0
5.8.2014 15:30

J67a59n 97F67r52o40l56í49k 6276490765414

U BD je skutečně bumážka o kvalitě obálky pro kupujícího jen byt a ne celý dům naprosto o ničem. U RD si teoretický výpočet rád nahradím skutečnou spotřebou. Pokud mám genezi za několik let eliminuji i výkyvy počasí a dostanu průměr, který už o něčem vypovídá.

0/0
6.8.2014 14:02

M35a94r38t33i87n 55H74o34r26ň32á61k 7461671732

mě taky zajímá kolik žere moje auto, kolik žere lednička a pračka, tak proč nevědět kolik žere dům

+2/−3
5.8.2014 12:10

V59á97c96l77a54v 52P19o12u42s68t61k17a 3890561462

A myslíte že se to ze štítku opravdu dovíte?

+6/−2
5.8.2014 12:13

P28a60v90e15l 18K73ř51í72ž 8837151340579

Orientačně ano.... Nebo máte jiný názor?

+2/0
5.8.2014 13:01

V48á44c65l26a39v 15P45o50u10s13t97k88a 3840361272

Ano mám. Orientačně jsem schopen vám na starou budovu udělat tři různé průkazy a nepoznáte nic. Na novostavby jenom přepisuju hlavičku, šetří to čas.

+7/−2
5.8.2014 13:04

P31a85v60e14l 49K49ř75í77ž 8877951300389

Tak o tom, že jste schopen podvádět jste mne přesvědčil, ale moc nerozumím té motivaci. Úspora času?

+1/0
5.8.2014 13:12

V68á24c56l96a74v 55P63o33u74s25t46k75a 3550841162

O mě vůbec nejde. Důležité je co chce zákazník. A ten povětšinou na nějaký štítek zvysoka víte co.

+2/−1
5.8.2014 13:22

R96a51d81i13m 18M86l45y82n58a36ř18í59k 8113842204898

To není podvod. To je obchod obouistranně výhoidný. Zákazník dostane to, co chce. Informaci, která je k ničemu.

+3/0
5.8.2014 13:25

P15a28v45e40l 35K91ř13í68ž 8987561510569

Zajímavé, dole jste psal něco o morálce. Kam se ta Vaše najednou poděla? Ona ta informace je pro většinu lidí nesrozumitelná, ale pokud je PENB zpracován dobře, není k ničemu. Pokud někdo jen přepisuje hlavičku, pak je k ničemu, ale to je dle mého názoru podvod stejně jako přetáčení tachometru u auta...

+2/−3
5.8.2014 13:33

V85á61c72l54a18v 73P16o76u88s35t12k68a 3100521322

Když ono to vychází furt stejně. ;-)

+2/−2
5.8.2014 14:07

J44i14ř89í 12S37y67n42e25k 6393645449569

Hm, tady jde o značně individuální věc (stavba) ne o masovou výrobu jako jsou ledničky nebo auta. Tam se ty náklady rozpliznou do velkých sérií, takže to není problém. Navíc jde rozumně dohodnout metodiku, lze to prakticky měřit.

Jak chcete prakticky měřit (navíc rozuměn přesně!) spotřebu energie u baráku, to aby mělo nějakou hodnotu tak je základní doba měření rok (případně násobky roku). Toto vám nikdo nemůže zodpovědně udělat (navíc následně, když nebyl při stavbě), takže z toho logicky vyjde že pokud to befél vyžaduje, tak se to naprosto formálně splní, a vypovídací hodnota je mizivá.

Proč to proboha srovnáváte s přetáčením tachometru, tam jde o vědomou aktivní činnost za účelem obelhání kupujícího? To už bych to spíš srovnal s tvrzením že stav prodávaného auta je "dobrý" či "přiměřený věku", to má asi tak stejnou vypovídací hodnotu a pochybuju že byste si koupil auto výhradně na základě takového tvrzení...

Ale hlavně tu máme takovou věc - pokud někdo chce ve svém vlastním zájmu co nejpřesnější informaci, tak by si ji měl získat sám (případně tím přesvědčit někoho podle svého výběru) a taky si to sám zaplatit. Pak už záleží na každém jak pečlivě si to nechá vypracovat... je to jeho válka.

+3/−1
5.8.2014 15:39

P29a98v78e26l 55K24ř70í84ž 8597781410379

Pane Synku, jestliže někdo vědomě uvádí nepravdivé informace do dokumentu, na který dává své razítko, pak podvádí. Pokud někdo záměrně vylepšuje hodnotu v PENB, tak klame potenciálního kupce. Netvrdím, že s povinností mít při prodeji PENB souhlasím, ale stejně tak nesouhlasím s falšováním údajů. Zvláště, pokud ten samý člověk, který to falšování obhajuje, o stránku dál káže morálku...

+1/−1
5.8.2014 16:02

V98á71c64l18a72v 13P15o74u90s45t82k68a 3290401942

Pane Kříži, vy vůbec nechápete skutečnost, že informace které ten "někdo" uvede do štítku nejsou nebo nemusí být záměrně nepravdivé? Jestli jsem to správně pochopil, tak vy PENB děláte, musíte přece vědět z jakých údajů výsledek vychází. U mě to přes prázdniny brigádně smolí třeťák z průmyslovky.

+2/−1
5.8.2014 16:28

P42a24v76e23l 74K75ř46í17ž 8147341260399

Ale já chápu, že informace v PENB nemusí být záměrně nepravdivé.  Vím jak to chodí, ale nemusím s tím souhlasit.

No je fajn, že neděláte statiku...;-D

+1/0
5.8.2014 16:47

V64á93c76l41a98v 31P30o81u96s72t10k10a 3620511682

Ještě toho trochu. Ale srovnávat statiku kde opravdu o něco jde a PENB který má obyčejně hodnotu papíru na kterém je vytištěný, to už je fakt přes čáru.

+1/−1
5.8.2014 16:51
Foto

V79l82a91d74a 90V39a84n15e89k 9823466424168

Ono záleží,jak "rychle  s tím domem  jezdíš" ,kolik vozíš lidí,městský nebo dálniční provoz,jak umíš jezdit  ;-D S jedním autem pojede každý řídič jinak :-P

+1/0
5.8.2014 12:53

P77a88v66e45l 72K13ř52í33ž 8317641980769

Ale v techničáku má auto spotřebu měřenou dle předpisu napsanou ne? Tak pro orientaci...

+1/0
5.8.2014 13:00

T54o48m65á56š 19Z85e39m38a43n 3395388244665

Ano, je to stejně nevypovídající údaj.

+2/0
5.8.2014 14:01

K80r66y60š51t52o19f 43L31a53n37í58k 1169520895755

samozrejme, kdo to chce vedet, necht si onen doklad zaplati, ale proc jej musi mit i ti, kteri jej nepotrebuji?

0/0
5.8.2014 13:38

P21a40v46e52l 62O59b34d57r27ž54á48l40e36k 6976844348612

Pokud vás to zajímá - tak si nechte udělat audit a všichni budou spokojení.

Proč ho ale musí nechávat dělat i lidé, které to nezajímá, případně kteří ani nic neprodávají?

Vezměte si, že donedávna se třeba u vozidel RR neuváděl výkon motoru a ani spotřeba. Přesto se prodávala.

0/0
6.8.2014 18:52

K18r38y29š22t76o22f 90L28a55n23í93k 1249170385635

kam az musi ta sikana zajit, aby se neco zmenilo? proc je ten papir zase povinny? kdyz ho kupujici bude chtit, at mu ho prodavajici necha vystavit, ale ve spouste pripadu je to zbytecna buzerace.

doufam, ze se nedoziji doby, kdy bude muset byt ke kazdemu vyrobku ci potravine doklad o energeticke narocnosti jeho vyroby.

+3/0
5.8.2014 11:28

V47l98a11d44a 54S13i62m58o51n47i47k 3749393283255

Žádná šikana, milý pane, ale součást solidní informace o věci, která je na prodej. Hledám dům na prodej - ale v Německu . Drtivá většina údaj o energetické náročnosti obsahuje a je to dobře. vyřadím tak na první pohled domy, u nichž mi parameter nákladů nevyhovuje. Co je na tom buzeračního?

+1/−7
5.8.2014 12:52

V74á39c42l43a97v 23P36o37u21s38t11k97a 3590961742

To, že štítek se s realitou může rozcházet řádově.

+4/−1
5.8.2014 13:06

P15a79v16e73l 10K18ř82í20ž 8947281730399

Řádově? jako 5/50? to asi ne... Tedy pokud to dělá člověk, co to umí. A drží se reality...

+1/0
5.8.2014 13:13

V15á85c48l10a61v 27P57o63u96s48t12k58a 3570731982

No jistě. O tom to celé je. Jak se chcete držet reality, když ji neznáte. A když ji znáte, tak se jí zase držet nemusíte (nechcete).  Polopatě: Kupuju - neznám realitu - nespočítám nic. Prodávám - znám realitu - záměrně vylepším údaje s vidinou většího zisku.  Už chápete jak to myslím? Jako kupující nemáte naprosto žádnou záruku, že štítek je v pořádku a také naprosto žádnou možnost, jak si seriozní průkaz zajistit.

+2/−1
5.8.2014 13:26

R91a61d44i18m 43M83l22y41n61a35ř39í65k 8963262744458

Buzeračního nic. Akorát to, že přijdete o alternativy, které b Vám mohly být přínosem. Ach ten internernet, databáze a lidé, kterým je nutné a možné vše naservírovat pod nos! Zlatá doba. :-)

0/0
5.8.2014 13:23

K94r95y64š78t63o22f 46L48a62n50í62k 1909920485545

byl by pro vas problem vyradit i nemovitosti, ktere by onen doklad vubec nemely? cimz by jejich majitele byli pri prodeji na trhu znevyhodneni, pokud budou kupujici ve vetsim meritku tento doklad vyzadovat, a sami by se dobrovolne rozhodli pro jeho porizeni.

0/0
5.8.2014 13:42

J47i70ř52í 84S92y29n82e78k 6433495179849

A můžete tu prosím jen tak uvést pár konkrétních údajů z těch energetických štítků a pro naši lepší představu (o problému i o vás jako o diskutujícím) a které z nich jste vyřadil? To jako vážně že vám nabízeli nějaké domky s údajem řádu E až F které jste vyřadil ač by se vám třeba jinak líbily? Anebo šlo o tom že jste automaticky vyřadil už i taková Céčka?

+1/0
5.8.2014 15:48

P86a25v77e94l 23O43b56d19r19ž12á36l37e49k 6766514888602

V pořádku - pokud je to pro kupujícího zajímavý údaj, tak prodávající budou mít motivaci štítky sami do nabídky dávat.

Proč je ale nutit to dělat, když to kupující nevyžadují?

Ve chvíli, kdy bude dům bez štítku na trhu neprodejný (=nebude o něj zájem), začnou se dávat ke všem i bez zákona.

Pokud hledáte dům - vyřazujete automaticky domy bez štítku?

0/0
6.8.2014 18:50

V15l78a90d53a 50S51i50m29o31n61i11k 3489863543755

Kupující to vyžadují - ovšem do Čech to ještě nedorazilo. Pro kupujícího je to relevantní informace. Ale nikoho přesvědčovat nehodlám .. kupujte klidně dál zajíce v pytli, ale něříkejte prosím, jak je všechno, co jinde funguje, špatné.

0/0
7.8.2014 13:31

V37l84a95d71i21m61í12r 85P24o56l10á95k 9297118653717

Letos jsem prodával dům. 83 let starý, povinný průkaz který jsem zaplatil, nový majitel tzv vyhodil, protože měl s domem svoje záměry a celý jej předělává, na což bude potřebovat nový průkaz. (kompletní rekonstrukce - fasáda, okna, střecha, dispozice, topení a pod.) Zajímal se ale také o naše energetické náklady, způsoby a náročnost na topení, počet osob, stáří osob a pod. Tyto informace, které jsou lehce dostupné a zjistitelné. S fakturama za energie určitě více vypovídající. Rekonstrukcí se z písmene F na štítku dostane klidně na C, případně i na B. Každý kupec má svoje priority různě seřazeny a upravuje si je s ohledem na svoje finanční možnosti a tam mi energetický štítek nepřipadne jako ten důležitý. V jeho případě byl asi na posledním místě. Protože se jedná o stav současný, který hodlá změnit. Pořádná prohlídka stavby spolu se stavebníkem-odborníkem mu podá kvalitnější informaci než brožura od prodávajícího. Ta totiž může být vypracována diletantem stejně jako odborníkem, nebo na objednávku. Dům na vysněném místě pro kupujícího má větší šanci na změnu majitele, než dům  třídy A u výpadovky nebo nákladového nádraží. Pokud se nejedná již v základu o špatnou stavbu, lze se snížením ekonomické náročnosti vždy něco udělat. Na druhou stranu, domky od developeru, které se pyšní pomalu nulovými energetickými náklady jsou tak odfláknuté, že se noví majitelé potom nestačí divit. Průkaz energetické náročnosti je další způsob, jak tahat lidem z kapes peníze.

+10/0
5.8.2014 11:17

D67a81n39i55e93l 41K56r12a28u15s 4821613412704

Koukám, že tady nějaký energetický auditor kliká minusy.

+1/0
5.8.2014 11:13

L93i61b12o39r 18M47a20l78í30č77e74k 6328955226932

Zkušenost ze zahraničí, kde umějí takovou normu zapracovat do praxe. Kupujete dům, pod ním si naklikáte čím budete topit (obvykle elektřina, mazut, zemní plyn) koho budete mít za dodavatele energie, jakou teplotu v domácnosti chcete mít a hned máte vypočtené náklady na energie za rok.

+2/0
5.8.2014 11:09

J31a23n 47F10r68o76l91í91k 6726960755574

Napište mě kolik ročně najezdíte, jak budete moc šlapat na plyn a jaké máte auto a já Vám napíšu kolik benzínu projezdíte. Kdyby to náhodou nevyšlo šlapal jste na plyn víc než jste mě napsal.;-D

0/0
6.8.2014 14:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.