Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koženky vystřídají panteři. Dráhy kupují další vlaky za miliardy

Monopol skupiny Škoda Transportation na dodávky elektrických vlaků pro České dráhy pokračuje. Škoda Vagonka dodá drahám dalších 14 nízkopodlažních elektrických jednotek RegioPanter. Nahradit mají hlavně východoněmecké koženkové vagony, jezdit mají na rychlíkových spojích. Dráhy věří, že velkou část investice za 2,6 miliardy Kč nakonec zaplatí EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20i48ř48í 62J38o31z68a 3778643860291

Já nevím kdo z vás tady měl to "štěstí" cestovat vlaky v Německu, Rakousku nebo ve Švýcarsku... ale ono to také není jen o nových vlacích. Pokud jede Panter, CityElefenat po starých kolejích stejně je to hlučné...  a k tomu když přidám to bouchání od kol díky starým kolejím.V Německu i když jedete regionálním vlakem (u nás se tomu říká lokálka), tak jedete plnou rychlostí v absloutně bezhlučném vlaku, slysíte jen po tichu motor jako v autobusu. Ona i jízda autobusem v Německu je svižnější, ale bezpečná... o integrovaných dopravních systémech (např VVO) se ani nezmiňuji, to co tady v ČR pokládají koordinátoři za IDS by bylo v Německu pokládáno za paskvil. Je dobré zmínit, že IDS vymysleli v Hamburku a byl to první IDS na světě. V Německu je pokládan cestující za zákazníka a ne za socku jako tady.. V Německu je na každém nádraží automat na jízdenky (bere jak mince, tak bankovky, tak karty, umí najít spojení a umí ho i vystiknout atd.). 4lověk když přestupuje na autobus tak ani řidič nekontroluje jízdenku jen ji přejede očima, u nás jí musí důsledně prohlídnout. No jo... v Německu se předpokládá, že jednáte solidně a precizně a proto je vám důvěřováno v dobrém smyslu... u nás je to naopak jste podezřelí jen tím, že už jste si pomalu dovolili stát na zastávce...

0/−4
6.8.2014 9:15

P22e28t13r 63B47e76z24s46t92a81r68o50s43t98i 2369726873421

Jeste bych tam doinstaloval automaty na obcerstveni nebo neco podobneho nebo zmenil dodavatele minibarovych sluzeb Schussera za nekoho normalniho...

+4/0
5.8.2014 18:55

T64o47m 98J27u90r72e19č59k53a 6905872695465

Všechny soupravy mají mít 2 místa na automaty, takže se dočkáte. ;-)

+3/0
5.8.2014 23:32

J73a48r52e89k 53K29a41l98i44v34o18d61a 7756503961156

Vítám vylepšení interiéru, obvzlášť příčné umístění prostorů pro zavazadla. Vejde se jich tam více a hlavně se cestující nebudou neustále o podélné držáky zraňovat, jako v Elefantech.

+3/0
5.8.2014 18:10

V62í12t 57G80a45b98r48i30e94l 5374393546877

Čím míň koženek tím líp

+5/−1
5.8.2014 17:44

J32i33n57d33ř45i93c12h 89M19o82r53á56v43e30k 23M 4891642255320

Je to nesmysl dávat příměstské vagóny na rychlíkové tratě. Komfort na delších tratích je jedním slovem mizérie..To už nám každopádně prozradil Elefant..Proč radši pro rychlíky neopraví staré vagony  a nevloží velké a pohodlné sedačky jako to udělal RegioJet?

+1/−4
6.8.2014 6:59

R21a53d90e88k 40J88a11n74a98t31a 9935266894862

Protože vagony určitého stáří (řada B ze 70-80 let, navíc už tehdy nebyla výkřik techniky) už nelze stále dokola opravovat, ale je lepší koupit nové. Navíc ani sebelépe opravené staré vozy nebudou mít např. nízkopodlažnost nebo úsporný provoz.

Regiojet si svým nákupem POUZE starších vozů vyrobil časovanou bombu. Má tak starší vozový park než ČD. A asi nemusím ysvětlovat, že průměrné stáří základního výrobního prostředku by mělo být mazimálně zhruba v polovině životnosti. Jinak se jedná o vnitřní dluh.

+2/0
7.8.2014 21:41

M20a21r11e59k 38V40y55m94a25z52a28l 5138346112780

Až na ten -monopol- celkem vyvážený článek pane SůroR^

+2/−2
5.8.2014 14:46

J35a39n 40S21ů16r42a 4435413433272

A co je na tom nepravdivého? :-)

+3/−1
5.8.2014 15:45

M43a43r29t12i67n 24N65o63v68o32t18n21ý 3406356841764

Že se nejedná o monopol možná pochopíte z tohoto článku:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Monopol

+2/0
6.8.2014 9:26

M25a38r47e69k 36V63y10m95a73z90a63l 5148826532760

Já přece nepsal, že píšete nepravdu....jen to slovo MONOPOL je už tak zprofanované, že si tím Váš článek jen stavíte do neobjektivní roviny....to jsem myslel;-D

+2/0
7.8.2014 11:18

D79a66v42i93d 95R35y92c56h37e62t49s64k77ý 9696241980140

Máte tam chybu - Dráhy kupují další vlaky za VAŠE miliardy.

Pepa dostane na účet polovinu toho, co mu zaměstnavatel dá. Jede k benzínce a tam zaplatí 40% pumpaři a 60% státu. Za to se dá mamutí dotace ČD, aby někdo úplně jiný mohl mít třetinové jízdné.

0/−20
5.8.2014 13:33

J36i39r27k14a 93D72v90o78ř43á33k 4385750603618

Ten váš Pepa platí především dálnice, IZS všetně likvidace ropných skvrn na silnicích, značení, údržbu, provoz různých semaforů, dopravní a jinou policii, armádu... Železnice, potažmo cestující na železnici platí za naftu a elektřinu daně také.

+15/0
5.8.2014 13:43

P79e25t55r 38N53o97v40o87t50n32y 3819192179852

Tak to doufám, že Pepa taky zaplatí za opotřebení a využití silnice. Faktické, ne roční tiket za dálnici.

+9/0
5.8.2014 13:55

M98a32r36t59i91n 58K77a52r36á72s84e92k 9508253628128

To zaplati s obri rezervou na dani z benzinu/nafty..... v evrope totiz politikum nastesti doslo ze jednodussi kasirovat dan z PHM (cimz zaroven motivuji k nakupu uspornych aut) nez resit mytne pro osobaky...

+2/−2
5.8.2014 15:30

P64e79t76r 11N69o48v31o40t69n11y 3739472879932

A na co tedy platí daň z PHM železniční dopravci, když nejezdí po  silnicích a platí si pěkně tvrdě každej ujetej kilometr po kolejích? A dále třeba zemědělci(ti ji mají aspoň nějak sníženou), stavební firmy do strojů nebo třeba já, když si jdu koupit benzín do sekačky?

+8/0
5.8.2014 15:54

J31i83ř65í 14S79y21n96e77k 6833115829369

na kolejích sice poplatek za dopravní cestu platí, ale nepokoušejte se nám tu tvrdit že to pokrývá pořizovací náklady na tratě, to ani náhodou...

+1/0
5.8.2014 18:24

M88i82r52o60s56l25a35v 48G67r12o41s16s26m60a10n94n 8892909834

No jo, jenže spotřební daň je daň ze spotřeby a ne poplatek za použití cesty...

+1/0
5.8.2014 18:59

P39e63t41r 50N10o37v46o44t51n14y 3859942749272

Jo to nevim. Ale faktem je, že Pepa v autě neplati nic, takže ho dotujem víc než ČD.

+5/−2
5.8.2014 21:29

J42i59ř48í 86E18r53b58e22n 1493354296527

Tejně tak Pepa ani náhodou nepokryje náklady na výstavbu, správu a údržbu silnice.

Pak navíc stačí jeden jediný přetížený kamion a silnici to zhuntuje víc než 15.000 Pepů v osobním autě...

+4/0
6.8.2014 7:11

A58l87e29x20a11n87d92r 27K53o72s56t42k51a 5329206799826

COž by nebylo až tak smutné, protože doprava je opravdu potřeba. Průšvih je v tom, že ČD následně dostane miliardy, a na jednoho JARDU, který tam maká připadají dva parazité, (kteří mají výrazně vyšší plat než on) a pět soukromých firem, kteé existují jen k vysávání prostředků.

0/0
5.8.2014 14:26

M44a81r16t66i88n 82N10o60v18o80t46n35ý 3266246161304

Ne "ČD dostane", ale "ČD vydělá". Peníze dostává od státu a krajů za dopravu, kterou si u ní objednají.

+6/0
6.8.2014 9:29

J57a78n 57L25a40k12o96m12ý 7571725695124

Oproti koženkám to bude pokrok vpřed, ovšem u těch současných moderních jenotek je otázka, jak to bude vypadat za 10, 15, 20 let. Pokud to budou uklízet - jeden hadr od podlahy po strop a sedačky 3x za rok vysát, za 10 let předeženem balkán a každej bude radši stát.

+1/−3
5.8.2014 13:22

J16i44ř85í 43E77r39b14e53n 1223854686147

Souprava se uklízí na obratišti. V Liberci to fungovalo tak, že souprava z Pardubic měla 100 minut od příjezdu k odjezdu na další spoj, během kterých došlo k vyluxování sedaček, vytření podlah a umytí záchodů. Když jsem občas nasotupil do čerstvě přistavené soupravy, ještě byl cítit nějaký saponát na WC a v koutech podlahy byly vidět schnoucí stopy mopu.

+3/0
6.8.2014 7:15

J28a59n 92L17a55k90o36m57ý 7501215935524

Já když vidím žraloky co jezdí přes Vary, tak tam se toto rozhodně neděje. Tam jsou vidět právě čmouhy jak na oknech, tak stolcích, tak okolo oken jakoby někdo vzal hadr, vymáchal v hodně špinavé vodě a vrhl se na úklid.

Když jela na výlet nějaká škola, docela obstojně se jim povedlo zasvinit sedačky - "jen" drobky, ale i druhý den na těch sedačkách zůstaly. Takže se asi všude neuklízí stejně.

+1/0
6.8.2014 13:10

A61l64e52x41a83n13d18r25a 23Š97ť54a72s93t13n56á 9869193611173

Teda ať tu čtu jakýkoli článek o nákupu či renovaci vozů ČD, vždy je to pro dráhu Praha - Brno a dál na východ! A co ti co jezdí na Plzeň v "expresu" s koženkama. Nebo na Tábor pomalu motorákem. Fakt by se na drahách měli trochu zamyslet a přestat upřednostňovat jen jednu trasu. i když chápu že je finančně zřejmě nejvýhodnější ;-O

+4/−2
5.8.2014 13:16

O71n19d52r96e80j 19K88o56d65a45d 8211603931507

Taky jsem si při čtení v duchu přál ať to nasadí na trasu do ČB. A zase nic.

+1/0
5.8.2014 13:26

J42a80n 23K86r72p68e19c 5766523904292

no spoj mezi městy jako Praha - Brno a Olomouc - Brno je důležitější, než spoje do nějakých vesnic v jižních čechách.

0/−6
5.8.2014 13:38

A14l30e22x51a43n49d47r88a 13Š31ť43a19s67t70n31á 9939563511793

Tábor, Plzeň, Budějovice - to jsou vesnice?! ;-O

+2/0
5.8.2014 14:56

J11a46n 59K31r61p32e43c 5106453914972

nooo... jen Brno samotné má více obyvatel než ty 3 města, které uvádíte. jinak jde o kraj jihomoravský a olomoucký, kde žije více obyvatel než v plzeňském a jihočeském kraji, ale co je ještě důležitější, že hustota zalidnění je více než dvounásobně vyšší.

0/−1
6.8.2014 11:17

T94o65m 61J76u75r87e76č14k32a 6955732715905

Na vlaky Praha - Plzeň - Cheb ČD nedávno nasadily klimatizované vozy, které dosud jezdily na vlacích EC do Vídně a jsou nyní nahrazovány Railjety. Během podzimu se má totéž stát na lince Praha - Ústí - Cheb.

+8/0
5.8.2014 13:46

J29i98ř70í 55E25r51b73e62n 1343724886827

Dobrých zpráv není nikdy dost :-)

+3/0
6.8.2014 7:16

J53i98r60k29a 10D49v11o95ř14á36k 4765570903938

ČD neupřednostňují jen jednu trasu, a pokud je nějaká na prvním místě, není to ta Praha - Brno a dál. Neupřednostňují ale vaše oblíbené dvě trasy, které jsou ještě dost rozhrabané, tedy pro dopravce neefektivní. Na Plzeň ovšem jede několik pendolin denně a s postupným dokončováním se zřejmě opět odělí expresní vrstva vlakú od rychíkospěšňákové (což je teď spíš jen podle jména než reálně). Na totéž si ale na ČB budete muset ještě pár let počkat. Nové vlaky v JČ kraji jezdí na jiné trati. Přísně a reálně vzato, z Prahy do ČB po rozhrabaném koridoru vlastně nejezdí ani expresy ani rychlíky. Je tam hodinový takt spěšňáků co má kdovíproč v záhlaví značku "R".

+4/−1
5.8.2014 13:54

J42a27n51a 29S83t37e73h68l11í61k60o86v83á 2939270450696

několik Pendolin denně na Plzeň? Pokud vím,tak jezdily jen v sobotu...

0/−2
5.8.2014 14:05

J92i72r92k31a 88D25v83o31ř55á72k 4755850923318

Bejvávalo.

0/0
5.8.2014 14:27

J23a64n30a 18S56t20e15h88l61í18k84o96v97á 2689220640166

tak to děkuji za info ;-)

+1/0
5.8.2014 14:36

J77i68r65k83a 83D96v71o53ř12á66k 4975370633978

Teď jsou tam dva páry, od prosince se chystá třetí.

+2/0
5.8.2014 14:31

A81l18e40x46a32n62d85r70a 35Š64ť13a20s83t46n91á 9269253191903

Pendolina jsou fajn, ale ne pro nás co vystupujeme dřív než v Plzni...

0/−1
5.8.2014 15:02

V65á97c27l36a47v 38D67a58v63i53d 5535179614965

Milá paní, ve městech velikosti Rokycan nebo Hořovic nestaví ani vlaky vyšší kategorie směřující na Moravu. Zkuste si v IDOSu vyhledat spojení do Chocně nebo Ústí nad Orlicí, a uvidíte, že tam jezdí staré vozy s koženkovými potahy, jako do Rokycan a Hořovic.

Jiná kapitola je Česká Třebová, tam staví i vlaky vyšší kategorie, ale spíš kvůli přestupům, než kvůli místním. K tomu si přičtěte, že do Plzně vede dálnice, od Hradce Králové na východ nevede nic, a do Ústí nad Orlicí a České Třebové se ani neplánuje.

0/0
8.8.2014 23:15
Foto

J20i12ř87í 67Š32r88á11m29e16k 3438117799731

"...na Tábor pomalu motorákem..."? Zkuste vyrazit z Prahy na Liberec (Turnov). Pojedete doopravdy motorákem a navíc pomalu.

+7/−1
5.8.2014 14:20

P22e35t61r 84N50o87v45o96t98n64y 3819922179642

Ono to jede, co ta trať povolí. :-)

+3/−1
5.8.2014 14:35
Foto

J14i32ř26í 80Š56r51á23m73e43k 3138577929291

Trať z Prahy do Turnova (070) je rychlostí jízdy srovnatelná s tratí Pha - Bn -Ta - CB před současnou modernizací. Také bych byl rád, kdyby k nám do Liberce jezdily vlaky rychle a byly pohodlné. Jenže to dřív zamrzne peklo.

+3/0
5.8.2014 14:46

J89i46r90k83a 34D66v64o54ř32á12k 4685120283258

Bylo by hezké, kdyby peklo zamrzlo třeba v roce 2040.

+1/0
5.8.2014 14:54
Foto

J98i21ř46í 16Š74r24á34m95e96k 3888617539371

Ne! V roce 2000 bylo pozdě. Jel jste někdy vlakem z Liberce do Prahy nebo do Hradce Králové? Nemyslím nostalgickou jízdu či víkendový výlet s kamarády a lahví Bacardi. Myslím třeba cestování do školy nebo do práce. Myslím, že ne.

+3/0
5.8.2014 15:03

P60e48t90r 57N36o57v68o55t60n17y 3809562369512

Tak to jsem zvědav, kdo na 070 nějak výrazně sáhne, směrové vedení trati mezi Prahou a MB je naprosto šílené, bez větší přeložky se to neobejde.

+2/0
5.8.2014 15:14
Foto

J19i80ř29í 57Š78r38á36m23e61k 3958957829771

Bohužel máte naprostou pravdu. Jedno z mála smysluplných řešení je návrh tzv. 5.koridoru ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Pátý_železniční_koridor ), ale jestli k jeho realizaci někdy dojde si netroufám ani odhadovat. Jen se mi tak nějak zdá, že já se toho nedočkám.

+3/0
5.8.2014 15:23

P93e92t48r 12N31o79v38o14t16n40y 3539412539582

Ano, přes Milovice. Otázka je, zda se s tím vůbec počítá, trať z Lysé do Milovic zelktrifikovali v původním vedení.

+1/0
5.8.2014 15:51

V68á48c13l65a58v 48D71a24v24i76d 5415819254115

Zajížďka přes Všetaty až tak moc nevadí, trať je ve většině úseků rovná. Problémem je úzké hrdlo z MB do Bakova, to by mohly vyřešit jednotky s automatickým spřáhlem, úvrať v Turnově a hlavně trať z Turnova do Liberce.

Pokud jde o směr Liberec-HK, tady je největší problém nádraží v Turnově, resp. napojení tratě do Jičína, protože vedení vlaků přes Starou Paku je neefektivní ze své podstaty.

0/0
8.8.2014 23:22

V46á85c94l61a52v 78D74a62v21i15d 5585769964475

Stav trati není jediný limitující faktor, zvláště v úsecích na území Prahy a potom Mladá Boleslav-Bakov nad Jizerou. Další kapitola je samotná stanice Turnov (úvrať ve směru z Prahy do Liberce, napojení trati do Jičína pouze z několika kolejí daleko od staniční budovy).

0/0
8.8.2014 23:18

J13i50r75k25a 35D79v66o74ř58á40k 4465440163798

Liberec není krajským městem dlouho, tak to nikdo neřešil. Pak se tam rychle natáhla dálnice, protože jak všichni ví, dálnice mají v našem státě před železnicí přednost. Když se někdo odváží vylézt s podobně dimenzovaným spojením po železnici, hned je řev.

+5/−2
5.8.2014 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.