Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koženky vystřídají panteři. Dráhy kupují další vlaky za miliardy

Monopol skupiny Škoda Transportation na dodávky elektrických vlaků pro České dráhy pokračuje. Škoda Vagonka dodá drahám dalších 14 nízkopodlažních elektrických jednotek RegioPanter. Nahradit mají hlavně východoněmecké koženkové vagony, jezdit mají na rychlíkových spojích. Dráhy věří, že velkou část investice za 2,6 miliardy Kč nakonec zaplatí EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78i62ř80í 88J88o51z60a 3968833310111

Já nevím kdo z vás tady měl to "štěstí" cestovat vlaky v Německu, Rakousku nebo ve Švýcarsku... ale ono to také není jen o nových vlacích. Pokud jede Panter, CityElefenat po starých kolejích stejně je to hlučné...  a k tomu když přidám to bouchání od kol díky starým kolejím.V Německu i když jedete regionálním vlakem (u nás se tomu říká lokálka), tak jedete plnou rychlostí v absloutně bezhlučném vlaku, slysíte jen po tichu motor jako v autobusu. Ona i jízda autobusem v Německu je svižnější, ale bezpečná... o integrovaných dopravních systémech (např VVO) se ani nezmiňuji, to co tady v ČR pokládají koordinátoři za IDS by bylo v Německu pokládáno za paskvil. Je dobré zmínit, že IDS vymysleli v Hamburku a byl to první IDS na světě. V Německu je pokládan cestující za zákazníka a ne za socku jako tady.. V Německu je na každém nádraží automat na jízdenky (bere jak mince, tak bankovky, tak karty, umí najít spojení a umí ho i vystiknout atd.). 4lověk když přestupuje na autobus tak ani řidič nekontroluje jízdenku jen ji přejede očima, u nás jí musí důsledně prohlídnout. No jo... v Německu se předpokládá, že jednáte solidně a precizně a proto je vám důvěřováno v dobrém smyslu... u nás je to naopak jste podezřelí jen tím, že už jste si pomalu dovolili stát na zastávce...

0/−4
6.8.2014 9:15

P33e90t60r 78B18e21z57s25t69a46r67o39s65t63i 2709196493471

Jeste bych tam doinstaloval automaty na obcerstveni nebo neco podobneho nebo zmenil dodavatele minibarovych sluzeb Schussera za nekoho normalniho...

+4/0
5.8.2014 18:55

T14o60m 73J18u41r88e81č78k11a 6975922555725

Všechny soupravy mají mít 2 místa na automaty, takže se dočkáte. ;-)

+3/0
5.8.2014 23:32

J55a95r24e50k 18K61a41l31i24v30o33d57a 7836213321246

Vítám vylepšení interiéru, obvzlášť příčné umístění prostorů pro zavazadla. Vejde se jich tam více a hlavně se cestující nebudou neustále o podélné držáky zraňovat, jako v Elefantech.

+3/0
5.8.2014 18:10

V35í28t 42G20a58b78r70i36e25l 5594713966387

Čím míň koženek tím líp

+5/−1
5.8.2014 17:44

J20i59n31d23ř72i21c42h 50M22o61r56á18v25e89k 40M 4491592565760

Je to nesmysl dávat příměstské vagóny na rychlíkové tratě. Komfort na delších tratích je jedním slovem mizérie..To už nám každopádně prozradil Elefant..Proč radši pro rychlíky neopraví staré vagony  a nevloží velké a pohodlné sedačky jako to udělal RegioJet?

+1/−4
6.8.2014 6:59

R58a63d74e78k 60J44a23n76a35t86a 9355586894432

Protože vagony určitého stáří (řada B ze 70-80 let, navíc už tehdy nebyla výkřik techniky) už nelze stále dokola opravovat, ale je lepší koupit nové. Navíc ani sebelépe opravené staré vozy nebudou mít např. nízkopodlažnost nebo úsporný provoz.

Regiojet si svým nákupem POUZE starších vozů vyrobil časovanou bombu. Má tak starší vozový park než ČD. A asi nemusím ysvětlovat, že průměrné stáří základního výrobního prostředku by mělo být mazimálně zhruba v polovině životnosti. Jinak se jedná o vnitřní dluh.

+2/0
7.8.2014 21:41

M92a14r69e11k 43V20y98m89a73z22a66l 5848126422880

Až na ten -monopol- celkem vyvážený článek pane SůroR^

+2/−2
5.8.2014 14:46

J39a85n 64S12ů93r47a 4745453803702

A co je na tom nepravdivého? :-)

+3/−1
5.8.2014 15:45

M78a59r44t16i62n 86N13o66v73o32t84n69ý 3476266461774

Že se nejedná o monopol možná pochopíte z tohoto článku:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Monopol

+2/0
6.8.2014 9:26

M68a89r62e22k 75V41y80m86a95z10a69l 5558956952280

Já přece nepsal, že píšete nepravdu....jen to slovo MONOPOL je už tak zprofanované, že si tím Váš článek jen stavíte do neobjektivní roviny....to jsem myslel;-D

+2/0
7.8.2014 11:18

D68a88v40i64d 60R63y83c20h34e63t28s38k19ý 9136691480480

Máte tam chybu - Dráhy kupují další vlaky za VAŠE miliardy.

Pepa dostane na účet polovinu toho, co mu zaměstnavatel dá. Jede k benzínce a tam zaplatí 40% pumpaři a 60% státu. Za to se dá mamutí dotace ČD, aby někdo úplně jiný mohl mít třetinové jízdné.

0/−20
5.8.2014 13:33

J65i25r78k83a 82D68v94o46ř77á57k 4205610273568

Ten váš Pepa platí především dálnice, IZS všetně likvidace ropných skvrn na silnicích, značení, údržbu, provoz různých semaforů, dopravní a jinou policii, armádu... Železnice, potažmo cestující na železnici platí za naftu a elektřinu daně také.

+15/0
5.8.2014 13:43

P69e76t14r 26N80o17v60o85t23n84y 3799372589562

Tak to doufám, že Pepa taky zaplatí za opotřebení a využití silnice. Faktické, ne roční tiket za dálnici.

+9/0
5.8.2014 13:55

M13a70r82t35i61n 31K89a79r27á43s85e29k 9448273818168

To zaplati s obri rezervou na dani z benzinu/nafty..... v evrope totiz politikum nastesti doslo ze jednodussi kasirovat dan z PHM (cimz zaroven motivuji k nakupu uspornych aut) nez resit mytne pro osobaky...

+2/−2
5.8.2014 15:30

P72e57t17r 16N57o60v14o85t87n40y 3869782119932

A na co tedy platí daň z PHM železniční dopravci, když nejezdí po  silnicích a platí si pěkně tvrdě každej ujetej kilometr po kolejích? A dále třeba zemědělci(ti ji mají aspoň nějak sníženou), stavební firmy do strojů nebo třeba já, když si jdu koupit benzín do sekačky?

+8/0
5.8.2014 15:54

J13i54ř20í 47S43y17n73e83k 6103955669899

na kolejích sice poplatek za dopravní cestu platí, ale nepokoušejte se nám tu tvrdit že to pokrývá pořizovací náklady na tratě, to ani náhodou...

+1/0
5.8.2014 18:24

M59i70r40o60s71l43a14v 17G21r32o30s51s98m52a65n95n 8472319434

No jo, jenže spotřební daň je daň ze spotřeby a ne poplatek za použití cesty...

+1/0
5.8.2014 18:59

P20e77t33r 39N40o19v96o83t74n42y 3889572209492

Jo to nevim. Ale faktem je, že Pepa v autě neplati nic, takže ho dotujem víc než ČD.

+5/−2
5.8.2014 21:29

J67i10ř43í 55E36r68b52e74n 1933824806347

Tejně tak Pepa ani náhodou nepokryje náklady na výstavbu, správu a údržbu silnice.

Pak navíc stačí jeden jediný přetížený kamion a silnici to zhuntuje víc než 15.000 Pepů v osobním autě...

+4/0
6.8.2014 7:11

A67l48e90x50a76n46d77r 61K55o21s36t40k10a 5519746599386

COž by nebylo až tak smutné, protože doprava je opravdu potřeba. Průšvih je v tom, že ČD následně dostane miliardy, a na jednoho JARDU, který tam maká připadají dva parazité, (kteří mají výrazně vyšší plat než on) a pět soukromých firem, kteé existují jen k vysávání prostředků.

0/0
5.8.2014 14:26

M73a31r73t19i12n 40N51o31v50o20t62n89ý 3456826491584

Ne "ČD dostane", ale "ČD vydělá". Peníze dostává od státu a krajů za dopravu, kterou si u ní objednají.

+6/0
6.8.2014 9:29

J16a50n 57L91a33k64o52m78ý 7581925555724

Oproti koženkám to bude pokrok vpřed, ovšem u těch současných moderních jenotek je otázka, jak to bude vypadat za 10, 15, 20 let. Pokud to budou uklízet - jeden hadr od podlahy po strop a sedačky 3x za rok vysát, za 10 let předeženem balkán a každej bude radši stát.

+1/−3
5.8.2014 13:22

J13i54ř84í 92E91r45b30e60n 1163244656177

Souprava se uklízí na obratišti. V Liberci to fungovalo tak, že souprava z Pardubic měla 100 minut od příjezdu k odjezdu na další spoj, během kterých došlo k vyluxování sedaček, vytření podlah a umytí záchodů. Když jsem občas nasotupil do čerstvě přistavené soupravy, ještě byl cítit nějaký saponát na WC a v koutech podlahy byly vidět schnoucí stopy mopu.

+3/0
6.8.2014 7:15

J48a28n 36L35a25k70o20m37ý 7851805925104

Já když vidím žraloky co jezdí přes Vary, tak tam se toto rozhodně neděje. Tam jsou vidět právě čmouhy jak na oknech, tak stolcích, tak okolo oken jakoby někdo vzal hadr, vymáchal v hodně špinavé vodě a vrhl se na úklid.

Když jela na výlet nějaká škola, docela obstojně se jim povedlo zasvinit sedačky - "jen" drobky, ale i druhý den na těch sedačkách zůstaly. Takže se asi všude neuklízí stejně.

+1/0
6.8.2014 13:10

A26l66e14x19a77n94d60r18a 83Š77ť28a94s35t68n96á 9989623881513

Teda ať tu čtu jakýkoli článek o nákupu či renovaci vozů ČD, vždy je to pro dráhu Praha - Brno a dál na východ! A co ti co jezdí na Plzeň v "expresu" s koženkama. Nebo na Tábor pomalu motorákem. Fakt by se na drahách měli trochu zamyslet a přestat upřednostňovat jen jednu trasu. i když chápu že je finančně zřejmě nejvýhodnější ;-O

+4/−2
5.8.2014 13:16

O90n84d49r53e15j 38K27o63d86a82d 1286863318

Taky jsem si při čtení v duchu přál ať to nasadí na trasu do ČB. A zase nic.

+1/0
5.8.2014 13:26

J61a83n 76K35r40p21e81c 5216633564332

no spoj mezi městy jako Praha - Brno a Olomouc - Brno je důležitější, než spoje do nějakých vesnic v jižních čechách.

0/−6
5.8.2014 13:38

A70l10e40x98a55n72d20r74a 96Š39ť11a25s75t23n98á 9799603401723

Tábor, Plzeň, Budějovice - to jsou vesnice?! ;-O

+2/0
5.8.2014 14:56

J43a51n 91K71r67p51e16c 5396373374262

nooo... jen Brno samotné má více obyvatel než ty 3 města, které uvádíte. jinak jde o kraj jihomoravský a olomoucký, kde žije více obyvatel než v plzeňském a jihočeském kraji, ale co je ještě důležitější, že hustota zalidnění je více než dvounásobně vyšší.

0/−1
6.8.2014 11:17

T82o14m 96J27u17r23e71č52k88a 6915592675105

Na vlaky Praha - Plzeň - Cheb ČD nedávno nasadily klimatizované vozy, které dosud jezdily na vlacích EC do Vídně a jsou nyní nahrazovány Railjety. Během podzimu se má totéž stát na lince Praha - Ústí - Cheb.

+8/0
5.8.2014 13:46

J41i40ř30í 79E90r31b66e78n 1143964576637

Dobrých zpráv není nikdy dost :-)

+3/0
6.8.2014 7:16

J11i52r32k89a 98D73v87o59ř40á93k 4815430323588

ČD neupřednostňují jen jednu trasu, a pokud je nějaká na prvním místě, není to ta Praha - Brno a dál. Neupřednostňují ale vaše oblíbené dvě trasy, které jsou ještě dost rozhrabané, tedy pro dopravce neefektivní. Na Plzeň ovšem jede několik pendolin denně a s postupným dokončováním se zřejmě opět odělí expresní vrstva vlakú od rychíkospěšňákové (což je teď spíš jen podle jména než reálně). Na totéž si ale na ČB budete muset ještě pár let počkat. Nové vlaky v JČ kraji jezdí na jiné trati. Přísně a reálně vzato, z Prahy do ČB po rozhrabaném koridoru vlastně nejezdí ani expresy ani rychlíky. Je tam hodinový takt spěšňáků co má kdovíproč v záhlaví značku "R".

+4/−1
5.8.2014 13:54

J62a22n11a 13S83t82e91h60l36í20k85o58v46á 2159580130106

několik Pendolin denně na Plzeň? Pokud vím,tak jezdily jen v sobotu...

0/−2
5.8.2014 14:05

J10i69r53k22a 28D29v98o92ř84á79k 4495790463578

Bejvávalo.

0/0
5.8.2014 14:27

J86a57n41a 68S53t77e10h23l73í70k49o26v21á 2149490370816

tak to děkuji za info ;-)

+1/0
5.8.2014 14:36

J10i37r93k81a 73D78v46o43ř91á11k 4205970133518

Teď jsou tam dva páry, od prosince se chystá třetí.

+2/0
5.8.2014 14:31

A79l89e62x98a11n14d45r15a 34Š10ť86a94s82t71n12á 9189943521563

Pendolina jsou fajn, ale ne pro nás co vystupujeme dřív než v Plzni...

0/−1
5.8.2014 15:02

V96á49c52l51a75v 22D78a93v35i61d 5755889244695

Milá paní, ve městech velikosti Rokycan nebo Hořovic nestaví ani vlaky vyšší kategorie směřující na Moravu. Zkuste si v IDOSu vyhledat spojení do Chocně nebo Ústí nad Orlicí, a uvidíte, že tam jezdí staré vozy s koženkovými potahy, jako do Rokycan a Hořovic.

Jiná kapitola je Česká Třebová, tam staví i vlaky vyšší kategorie, ale spíš kvůli přestupům, než kvůli místním. K tomu si přičtěte, že do Plzně vede dálnice, od Hradce Králové na východ nevede nic, a do Ústí nad Orlicí a České Třebové se ani neplánuje.

0/0
8.8.2014 23:15
Foto

J73i46ř42í 65Š13r16á55m82e38k 3818737839191

"...na Tábor pomalu motorákem..."? Zkuste vyrazit z Prahy na Liberec (Turnov). Pojedete doopravdy motorákem a navíc pomalu.

+7/−1
5.8.2014 14:20

P11e15t83r 82N91o72v12o82t44n19y 3499852839612

Ono to jede, co ta trať povolí. :-)

+3/−1
5.8.2014 14:35
Foto

J73i83ř50í 46Š68r81á93m65e56k 3848977479581

Trať z Prahy do Turnova (070) je rychlostí jízdy srovnatelná s tratí Pha - Bn -Ta - CB před současnou modernizací. Také bych byl rád, kdyby k nám do Liberce jezdily vlaky rychle a byly pohodlné. Jenže to dřív zamrzne peklo.

+3/0
5.8.2014 14:46

J22i63r64k90a 53D58v74o62ř94á70k 4175450783408

Bylo by hezké, kdyby peklo zamrzlo třeba v roce 2040.

+1/0
5.8.2014 14:54
Foto

J60i83ř67í 22Š17r44á51m51e48k 3498267769441

Ne! V roce 2000 bylo pozdě. Jel jste někdy vlakem z Liberce do Prahy nebo do Hradce Králové? Nemyslím nostalgickou jízdu či víkendový výlet s kamarády a lahví Bacardi. Myslím třeba cestování do školy nebo do práce. Myslím, že ne.

+3/0
5.8.2014 15:03

P97e84t53r 23N88o28v78o27t95n37y 3199972789222

Tak to jsem zvědav, kdo na 070 nějak výrazně sáhne, směrové vedení trati mezi Prahou a MB je naprosto šílené, bez větší přeložky se to neobejde.

+2/0
5.8.2014 15:14
Foto

J43i11ř89í 51Š97r24á94m11e39k 3348517779221

Bohužel máte naprostou pravdu. Jedno z mála smysluplných řešení je návrh tzv. 5.koridoru ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Pátý_železniční_koridor ), ale jestli k jeho realizaci někdy dojde si netroufám ani odhadovat. Jen se mi tak nějak zdá, že já se toho nedočkám.

+3/0
5.8.2014 15:23

P23e51t14r 41N96o27v46o71t32n90y 3649502779712

Ano, přes Milovice. Otázka je, zda se s tím vůbec počítá, trať z Lysé do Milovic zelktrifikovali v původním vedení.

+1/0
5.8.2014 15:51

V41á49c20l20a35v 11D30a51v61i22d 5985319424225

Zajížďka přes Všetaty až tak moc nevadí, trať je ve většině úseků rovná. Problémem je úzké hrdlo z MB do Bakova, to by mohly vyřešit jednotky s automatickým spřáhlem, úvrať v Turnově a hlavně trať z Turnova do Liberce.

Pokud jde o směr Liberec-HK, tady je největší problém nádraží v Turnově, resp. napojení tratě do Jičína, protože vedení vlaků přes Starou Paku je neefektivní ze své podstaty.

0/0
8.8.2014 23:22

V82á15c14l54a66v 28D96a83v74i77d 5715929394705

Stav trati není jediný limitující faktor, zvláště v úsecích na území Prahy a potom Mladá Boleslav-Bakov nad Jizerou. Další kapitola je samotná stanice Turnov (úvrať ve směru z Prahy do Liberce, napojení trati do Jičína pouze z několika kolejí daleko od staniční budovy).

0/0
8.8.2014 23:18

J17i66r95k44a 91D38v33o88ř96á36k 4335720583788

Liberec není krajským městem dlouho, tak to nikdo neřešil. Pak se tam rychle natáhla dálnice, protože jak všichni ví, dálnice mají v našem státě před železnicí přednost. Když se někdo odváží vylézt s podobně dimenzovaným spojením po železnici, hned je řev.

+5/−2
5.8.2014 14:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.