Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koženky vystřídají panteři. Dráhy kupují další vlaky za miliardy

Monopol skupiny Škoda Transportation na dodávky elektrických vlaků pro České dráhy pokračuje. Škoda Vagonka dodá drahám dalších 14 nízkopodlažních elektrických jednotek RegioPanter. Nahradit mají hlavně východoněmecké koženkové vagony, jezdit mají na rychlíkových spojích. Dráhy věří, že velkou část investice za 2,6 miliardy Kč nakonec zaplatí EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93i25ř53í 21J35o44z97a 3558483430201

Já nevím kdo z vás tady měl to "štěstí" cestovat vlaky v Německu, Rakousku nebo ve Švýcarsku... ale ono to také není jen o nových vlacích. Pokud jede Panter, CityElefenat po starých kolejích stejně je to hlučné...  a k tomu když přidám to bouchání od kol díky starým kolejím.V Německu i když jedete regionálním vlakem (u nás se tomu říká lokálka), tak jedete plnou rychlostí v absloutně bezhlučném vlaku, slysíte jen po tichu motor jako v autobusu. Ona i jízda autobusem v Německu je svižnější, ale bezpečná... o integrovaných dopravních systémech (např VVO) se ani nezmiňuji, to co tady v ČR pokládají koordinátoři za IDS by bylo v Německu pokládáno za paskvil. Je dobré zmínit, že IDS vymysleli v Hamburku a byl to první IDS na světě. V Německu je pokládan cestující za zákazníka a ne za socku jako tady.. V Německu je na každém nádraží automat na jízdenky (bere jak mince, tak bankovky, tak karty, umí najít spojení a umí ho i vystiknout atd.). 4lověk když přestupuje na autobus tak ani řidič nekontroluje jízdenku jen ji přejede očima, u nás jí musí důsledně prohlídnout. No jo... v Německu se předpokládá, že jednáte solidně a precizně a proto je vám důvěřováno v dobrém smyslu... u nás je to naopak jste podezřelí jen tím, že už jste si pomalu dovolili stát na zastávce...

0/−4
6.8.2014 9:15

P49e74t13r 34B58e56z47s17t28a62r17o87s32t40i 2909216213631

Jeste bych tam doinstaloval automaty na obcerstveni nebo neco podobneho nebo zmenil dodavatele minibarovych sluzeb Schussera za nekoho normalniho...

+4/0
5.8.2014 18:55

T10o25m 28J86u16r91e52č24k40a 6455542795605

Všechny soupravy mají mít 2 místa na automaty, takže se dočkáte. ;-)

+3/0
5.8.2014 23:32

J82a43r54e87k 59K36a18l49i62v40o85d82a 7636853371306

Vítám vylepšení interiéru, obvzlášť příčné umístění prostorů pro zavazadla. Vejde se jich tam více a hlavně se cestující nebudou neustále o podélné držáky zraňovat, jako v Elefantech.

+3/0
5.8.2014 18:10

V79í43t 33G86a90b47r27i91e62l 5674213816437

Čím míň koženek tím líp

+5/−1
5.8.2014 17:44

J25i12n61d47ř11i33c54h 77M52o40r83á12v23e47k 84M 3425133525156

Je to nesmysl dávat příměstské vagóny na rychlíkové tratě. Komfort na delších tratích je jedním slovem mizérie..To už nám každopádně prozradil Elefant..Proč radši pro rychlíky neopraví staré vagony  a nevloží velké a pohodlné sedačky jako to udělal RegioJet?

+1/−4
6.8.2014 6:59

R25a93d60e11k 31J91a69n45a25t62a 9355916244352

Protože vagony určitého stáří (řada B ze 70-80 let, navíc už tehdy nebyla výkřik techniky) už nelze stále dokola opravovat, ale je lepší koupit nové. Navíc ani sebelépe opravené staré vozy nebudou mít např. nízkopodlažnost nebo úsporný provoz.

Regiojet si svým nákupem POUZE starších vozů vyrobil časovanou bombu. Má tak starší vozový park než ČD. A asi nemusím ysvětlovat, že průměrné stáří základního výrobního prostředku by mělo být mazimálně zhruba v polovině životnosti. Jinak se jedná o vnitřní dluh.

+2/0
7.8.2014 21:41

M15a47r38e33k 44V62y61m81a52z37a12l 5488836762980

Až na ten -monopol- celkem vyvážený článek pane SůroR^

+2/−2
5.8.2014 14:46

J42a58n 58S25ů15r66a 4495643103392

A co je na tom nepravdivého? :-)

+3/−1
5.8.2014 15:45

M54a40r86t39i25n 26N48o68v76o17t10n56ý 3186686891524

Že se nejedná o monopol možná pochopíte z tohoto článku:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Monopol

+2/0
6.8.2014 9:26

M42a50r32e97k 82V18y91m45a82z13a76l 5758196682650

Já přece nepsal, že píšete nepravdu....jen to slovo MONOPOL je už tak zprofanované, že si tím Váš článek jen stavíte do neobjektivní roviny....to jsem myslel;-D

+2/0
7.8.2014 11:18

D81a37v93i89d 31R74y52c36h20e63t78s17k68ý 9986841500890

Máte tam chybu - Dráhy kupují další vlaky za VAŠE miliardy.

Pepa dostane na účet polovinu toho, co mu zaměstnavatel dá. Jede k benzínce a tam zaplatí 40% pumpaři a 60% státu. Za to se dá mamutí dotace ČD, aby někdo úplně jiný mohl mít třetinové jízdné.

0/−20
5.8.2014 13:33

J35i62r33k97a 41D12v56o46ř48á51k 4555210493728

Ten váš Pepa platí především dálnice, IZS všetně likvidace ropných skvrn na silnicích, značení, údržbu, provoz různých semaforů, dopravní a jinou policii, armádu... Železnice, potažmo cestující na železnici platí za naftu a elektřinu daně také.

+15/0
5.8.2014 13:43

P59e17t51r 27N28o24v77o67t77n88y 3239212449132

Tak to doufám, že Pepa taky zaplatí za opotřebení a využití silnice. Faktické, ne roční tiket za dálnici.

+9/0
5.8.2014 13:55

M10a32r45t96i62n 85K50a56r44á66s49e35k 9468533828338

To zaplati s obri rezervou na dani z benzinu/nafty..... v evrope totiz politikum nastesti doslo ze jednodussi kasirovat dan z PHM (cimz zaroven motivuji k nakupu uspornych aut) nez resit mytne pro osobaky...

+2/−2
5.8.2014 15:30

P95e25t70r 90N28o10v27o81t66n35y 3219662839432

A na co tedy platí daň z PHM železniční dopravci, když nejezdí po  silnicích a platí si pěkně tvrdě každej ujetej kilometr po kolejích? A dále třeba zemědělci(ti ji mají aspoň nějak sníženou), stavební firmy do strojů nebo třeba já, když si jdu koupit benzín do sekačky?

+8/0
5.8.2014 15:54

J83i29ř67í 52S45y25n15e58k 6583625319139

na kolejích sice poplatek za dopravní cestu platí, ale nepokoušejte se nám tu tvrdit že to pokrývá pořizovací náklady na tratě, to ani náhodou...

+1/0
5.8.2014 18:24

M71i84r76o92s76l34a84v 54G92r97o50s52s84m10a15n63n 8402369744

No jo, jenže spotřební daň je daň ze spotřeby a ne poplatek za použití cesty...

+1/0
5.8.2014 18:59

P82e71t11r 81N29o66v93o17t66n27y 3479652179682

Jo to nevim. Ale faktem je, že Pepa v autě neplati nic, takže ho dotujem víc než ČD.

+5/−2
5.8.2014 21:29

J24i37ř41í 15E72r57b85e81n 1383504856787

Tejně tak Pepa ani náhodou nepokryje náklady na výstavbu, správu a údržbu silnice.

Pak navíc stačí jeden jediný přetížený kamion a silnici to zhuntuje víc než 15.000 Pepů v osobním autě...

+4/0
6.8.2014 7:11

A24l67e44x19a50n28d32r 87K48o41s70t13k56a 5369826279276

COž by nebylo až tak smutné, protože doprava je opravdu potřeba. Průšvih je v tom, že ČD následně dostane miliardy, a na jednoho JARDU, který tam maká připadají dva parazité, (kteří mají výrazně vyšší plat než on) a pět soukromých firem, kteé existují jen k vysávání prostředků.

0/0
5.8.2014 14:26

M36a54r42t43i83n 69N72o72v58o66t77n87ý 3116436591954

Ne "ČD dostane", ale "ČD vydělá". Peníze dostává od státu a krajů za dopravu, kterou si u ní objednají.

+6/0
6.8.2014 9:29

J50a51n 36L71a56k76o28m43ý 7291305825664

Oproti koženkám to bude pokrok vpřed, ovšem u těch současných moderních jenotek je otázka, jak to bude vypadat za 10, 15, 20 let. Pokud to budou uklízet - jeden hadr od podlahy po strop a sedačky 3x za rok vysát, za 10 let předeženem balkán a každej bude radši stát.

+1/−3
5.8.2014 13:22

J38i57ř46í 74E68r63b11e94n 1523444406967

Souprava se uklízí na obratišti. V Liberci to fungovalo tak, že souprava z Pardubic měla 100 minut od příjezdu k odjezdu na další spoj, během kterých došlo k vyluxování sedaček, vytření podlah a umytí záchodů. Když jsem občas nasotupil do čerstvě přistavené soupravy, ještě byl cítit nějaký saponát na WC a v koutech podlahy byly vidět schnoucí stopy mopu.

+3/0
6.8.2014 7:15

J71a45n 91L60a53k98o47m96ý 7201175155834

Já když vidím žraloky co jezdí přes Vary, tak tam se toto rozhodně neděje. Tam jsou vidět právě čmouhy jak na oknech, tak stolcích, tak okolo oken jakoby někdo vzal hadr, vymáchal v hodně špinavé vodě a vrhl se na úklid.

Když jela na výlet nějaká škola, docela obstojně se jim povedlo zasvinit sedačky - "jen" drobky, ale i druhý den na těch sedačkách zůstaly. Takže se asi všude neuklízí stejně.

+1/0
6.8.2014 13:10

A56l54e69x59a36n97d24r63a 85Š15ť44a10s30t13n29á 9469413631523

Teda ať tu čtu jakýkoli článek o nákupu či renovaci vozů ČD, vždy je to pro dráhu Praha - Brno a dál na východ! A co ti co jezdí na Plzeň v "expresu" s koženkama. Nebo na Tábor pomalu motorákem. Fakt by se na drahách měli trochu zamyslet a přestat upřednostňovat jen jednu trasu. i když chápu že je finančně zřejmě nejvýhodnější ;-O

+4/−2
5.8.2014 13:16

O16n21d38r10e21j 83K67o89d29a81d 8851553311527

Taky jsem si při čtení v duchu přál ať to nasadí na trasu do ČB. A zase nic.

+1/0
5.8.2014 13:26

J62a27n 24K93r51p68e54c 5306763214652

no spoj mezi městy jako Praha - Brno a Olomouc - Brno je důležitější, než spoje do nějakých vesnic v jižních čechách.

0/−6
5.8.2014 13:38

A11l91e40x49a79n11d65r55a 64Š98ť71a27s53t58n74á 9679183931803

Tábor, Plzeň, Budějovice - to jsou vesnice?! ;-O

+2/0
5.8.2014 14:56

J10a59n 23K57r67p84e14c 5526893944972

nooo... jen Brno samotné má více obyvatel než ty 3 města, které uvádíte. jinak jde o kraj jihomoravský a olomoucký, kde žije více obyvatel než v plzeňském a jihočeském kraji, ale co je ještě důležitější, že hustota zalidnění je více než dvounásobně vyšší.

0/−1
6.8.2014 11:17

T84o44m 27J43u19r91e37č49k49a 6805292985655

Na vlaky Praha - Plzeň - Cheb ČD nedávno nasadily klimatizované vozy, které dosud jezdily na vlacích EC do Vídně a jsou nyní nahrazovány Railjety. Během podzimu se má totéž stát na lince Praha - Ústí - Cheb.

+8/0
5.8.2014 13:46

J52i89ř98í 69E44r75b10e45n 1353944206167

Dobrých zpráv není nikdy dost :-)

+3/0
6.8.2014 7:16

J86i44r71k63a 74D57v74o60ř66á23k 4375100203488

ČD neupřednostňují jen jednu trasu, a pokud je nějaká na prvním místě, není to ta Praha - Brno a dál. Neupřednostňují ale vaše oblíbené dvě trasy, které jsou ještě dost rozhrabané, tedy pro dopravce neefektivní. Na Plzeň ovšem jede několik pendolin denně a s postupným dokončováním se zřejmě opět odělí expresní vrstva vlakú od rychíkospěšňákové (což je teď spíš jen podle jména než reálně). Na totéž si ale na ČB budete muset ještě pár let počkat. Nové vlaky v JČ kraji jezdí na jiné trati. Přísně a reálně vzato, z Prahy do ČB po rozhrabaném koridoru vlastně nejezdí ani expresy ani rychlíky. Je tam hodinový takt spěšňáků co má kdovíproč v záhlaví značku "R".

+4/−1
5.8.2014 13:54

J82a40n67a 54S98t79e59h56l14í76k84o43v17á 2249930610596

několik Pendolin denně na Plzeň? Pokud vím,tak jezdily jen v sobotu...

0/−2
5.8.2014 14:05

J48i16r36k32a 57D64v84o73ř32á54k 4485980393628

Bejvávalo.

0/0
5.8.2014 14:27

J98a59n94a 91S68t76e80h94l40í56k40o40v93á 2779410490606

tak to děkuji za info ;-)

+1/0
5.8.2014 14:36

J65i14r63k87a 93D82v26o35ř75á82k 4795750353208

Teď jsou tam dva páry, od prosince se chystá třetí.

+2/0
5.8.2014 14:31

A56l73e24x85a82n22d31r34a 84Š77ť52a75s78t91n27á 9699163421813

Pendolina jsou fajn, ale ne pro nás co vystupujeme dřív než v Plzni...

0/−1
5.8.2014 15:02

V93á82c94l74a73v 14D76a77v66i92d 5935119294155

Milá paní, ve městech velikosti Rokycan nebo Hořovic nestaví ani vlaky vyšší kategorie směřující na Moravu. Zkuste si v IDOSu vyhledat spojení do Chocně nebo Ústí nad Orlicí, a uvidíte, že tam jezdí staré vozy s koženkovými potahy, jako do Rokycan a Hořovic.

Jiná kapitola je Česká Třebová, tam staví i vlaky vyšší kategorie, ale spíš kvůli přestupům, než kvůli místním. K tomu si přičtěte, že do Plzně vede dálnice, od Hradce Králové na východ nevede nic, a do Ústí nad Orlicí a České Třebové se ani neplánuje.

0/0
8.8.2014 23:15
Foto

J46i82ř65í 79Š91r57á37m38e40k 3298847449281

"...na Tábor pomalu motorákem..."? Zkuste vyrazit z Prahy na Liberec (Turnov). Pojedete doopravdy motorákem a navíc pomalu.

+7/−1
5.8.2014 14:20

P13e34t18r 15N75o46v92o41t37n61y 3989492819162

Ono to jede, co ta trať povolí. :-)

+3/−1
5.8.2014 14:35
Foto

J43i64ř41í 89Š76r33á69m42e18k 3618897249841

Trať z Prahy do Turnova (070) je rychlostí jízdy srovnatelná s tratí Pha - Bn -Ta - CB před současnou modernizací. Také bych byl rád, kdyby k nám do Liberce jezdily vlaky rychle a byly pohodlné. Jenže to dřív zamrzne peklo.

+3/0
5.8.2014 14:46

J54i64r51k75a 89D38v85o72ř53á58k 4865270633358

Bylo by hezké, kdyby peklo zamrzlo třeba v roce 2040.

+1/0
5.8.2014 14:54
Foto

J73i18ř30í 65Š39r19á50m93e73k 3988387189211

Ne! V roce 2000 bylo pozdě. Jel jste někdy vlakem z Liberce do Prahy nebo do Hradce Králové? Nemyslím nostalgickou jízdu či víkendový výlet s kamarády a lahví Bacardi. Myslím třeba cestování do školy nebo do práce. Myslím, že ne.

+3/0
5.8.2014 15:03

P57e69t25r 56N25o60v61o48t75n85y 3859182219942

Tak to jsem zvědav, kdo na 070 nějak výrazně sáhne, směrové vedení trati mezi Prahou a MB je naprosto šílené, bez větší přeložky se to neobejde.

+2/0
5.8.2014 15:14
Foto

J42i89ř16í 53Š72r23á97m95e33k 3878947609141

Bohužel máte naprostou pravdu. Jedno z mála smysluplných řešení je návrh tzv. 5.koridoru ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Pátý_železniční_koridor ), ale jestli k jeho realizaci někdy dojde si netroufám ani odhadovat. Jen se mi tak nějak zdá, že já se toho nedočkám.

+3/0
5.8.2014 15:23

P43e59t89r 52N46o80v27o37t12n37y 3129712659122

Ano, přes Milovice. Otázka je, zda se s tím vůbec počítá, trať z Lysé do Milovic zelktrifikovali v původním vedení.

+1/0
5.8.2014 15:51

V85á96c32l44a56v 27D23a17v14i67d 5545659944225

Zajížďka přes Všetaty až tak moc nevadí, trať je ve většině úseků rovná. Problémem je úzké hrdlo z MB do Bakova, to by mohly vyřešit jednotky s automatickým spřáhlem, úvrať v Turnově a hlavně trať z Turnova do Liberce.

Pokud jde o směr Liberec-HK, tady je největší problém nádraží v Turnově, resp. napojení tratě do Jičína, protože vedení vlaků přes Starou Paku je neefektivní ze své podstaty.

0/0
8.8.2014 23:22

V61á45c37l61a63v 55D27a87v84i42d 5485379924675

Stav trati není jediný limitující faktor, zvláště v úsecích na území Prahy a potom Mladá Boleslav-Bakov nad Jizerou. Další kapitola je samotná stanice Turnov (úvrať ve směru z Prahy do Liberce, napojení trati do Jičína pouze z několika kolejí daleko od staniční budovy).

0/0
8.8.2014 23:18

J39i61r13k80a 16D20v21o98ř11á52k 4475420903358

Liberec není krajským městem dlouho, tak to nikdo neřešil. Pak se tam rychle natáhla dálnice, protože jak všichni ví, dálnice mají v našem státě před železnicí přednost. Když se někdo odváží vylézt s podobně dimenzovaným spojením po železnici, hned je řev.

+5/−2
5.8.2014 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.