Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dopravní stavby příští rok dostanou 106 miliard, projekty však chybí

Ministerstvo dopravy chce příští rok za dopravní stavby utratit přes sto miliard korun, téměř dvojnásobek letošních výdajů. V praxi to může přinést zdražení stavebních prací. Stavbaři ale před přehnaným optimismem varují, podle nich nejsou totiž stavby dostatečně připravené.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D98a74v45i12d 65F79o38r45t 9120215336

pry nebude do ceho investovat? To uz se prestali pocitat soukrome ucty zucastnenych? ;-D

0/0
10.8.2014 11:30

J45o15s98e90f 60B58r86o91ž51e87k 7603125272901

Radši kdyby snížili státní dluh, než vyhazovat peníze jen tak do stavění které není připraveno - hlavně ta železnice.

0/0
9.8.2014 9:03

L73u10k43á27š 28B21r61a91n30d95e42j42s 2393815821271

Hlavně chybí koncepce a základní uvažování týkající se potřebnosti vzhledem k intenzitám a přihlédnutí k tomu, jaké je napojení na druhou stranu hranic.  Ať se na mne nikdo nezlobí, ale opravdu je nutné R48 dostavovat v kategorii R25,5/120, když nedaleko vede D1(D47)?. Na tamní intenzity by stačil (luxusní) dělený střídavý třípruh (2+1; 110km/h), který by plně využil stávající vozovku (15-16,5m) a napojení na Slovensko by získalo i tak výrazně na kvalitě. Tedy jen přemalovat a instalovat lanová svodidla a nové značení. Toť vše Pak by se jen dodělaly poslední dvě chybějící mimoúrovňovky a obchvaty a min. 10-15mld. by bylo doma, resp. k využití jinde. Dtto Znojmo - Rakousko. Proč je plánován dělený 4 pruh, když z Rakouska  k nám tím směrem vede pouze 2+1, leckde dokonce nedělený?!? Tím je přece dáno, kolik aut může tím směrem přijet a tedy, že na 4 pruh tam nikdy nebudou intenzity!  Tady by opět stačil dělený 2+1. R6??? V době, kdy Němci definitivně stopli výstavbu dálnice směr hranice a dál k Chebu a bude tam pouze dvouproudovka? Ano, dokončit obchvaty obcí, MÚK, atd. ale zda dělený 4pruh, to je otázka. Intenzity na to nejsou a ani v budoucnu nebudou - dělený třípruh by zase stačil.

Priorita je D3/R3 a R35 - jednoznačně.  Dále D11. A můžeme se bavit o tom, zda je D3 opravdu nezbytně nutná v kategorii D27,5, protože myslím, že není. R25,5 se 130 by stačila více, než bohatě po celé délce a ne jen ten kousek od Budějovic k hranicím. Zase úspora. Kvalitní silnice s přihlédnutím k tomu, na co máme, rychlé, bezpečné. Ale to se asi nikomu nechce...

+1/0
6.8.2014 15:35

V11l32a56d32i25m67í58r 63F42i62b64i10g25e75r 5174321571504

D8 by měli taky dokončit chybí pár km a vypadá to že se s tím budou ještě kolik let patlat. Taky by se mohla u Přerova dodělat D1 aby byla celá republika propojena dálnicí. D11 je trapárna. Žiju v královéhradeckém kraji a ta dálnice tu zoufale chybí. Politici o ni celé roky kecají ale od 2006 se neudělalo nic přitom když to začali stavět od Poděbrad na Hradec tak to postavili celkem rychle. A když ta začali konečně stavět tak to bude trvat jako by to stavěli bez mechanizace.

0/0
6.8.2014 20:02

L63u61k46á70š 11B77r16a26n92d46e98j40s 2623535591211

Já žiju v Pze, ale rodinu mám na Šumpersku. Takže cesty po "R35" absolvuji celkem často... Je to hnus. Přitom, kdyby jí dokončili, tak intenzita na D1 by určitě poklesla a tím by nebyl ani takový problém s její rekonstrukcí.

0/0
7.8.2014 7:29

V15l77a83d26i68m26í76r 27F58i68b57i29g38e64r 5944261651324

R35 je zazděná a byla by hodně potřeba ale jak je vidět nic se neděje jen se o ní kecá ale dokončení bude v ideálním případě do 20 let ale nevěřím tomu. Má vést až do Liberce

0/0
7.8.2014 7:44

V58l35a76d46i70m19í60r 23F88i52b46i48g26e65r 5694621311564

Tohle mě fascinuje http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/613BC0108B9ACF7AC12578700052C18D/$file/s38-hrdlorezy-cista.pdf

necelý 2,2km dlouhý úsek silnice rovný bez mostů ani jiných složitých objektů a přes 1,5 roku to má trvat proboha co na tom trvá tak dlouho.

0/0
6.8.2014 9:24
Foto

L20u51m71í78r 44K77u54c34h60a56ř 4569454272709

reakce č. 2: největší problém přípravy staveb je aktuálně ve výkupech pozemků, což řeší novela zákona 416, která začne platit snad již od září a dále veřejné soutěže na zhotovitele a tady je třeba novelizovat zákon o veř. zakázkách, což ještě nějakou dobu potrvá ... a když tu někdo psal o opravách, tak z hlediska oprav dálnic se letos zřejmě podaří opravit rekordní počet km dálnic a rychlostních silnic, opravy v délce 3 - 6 km jsou ideální z hlediska vedení uzavírek a z hlediska efektivity údržby, např. mezi Brnem a Vyškovem to ve směru do Brna na podzim bude vypadat mnohem líp než nyní - a politicky je většinou neschůdné poslat na opravy víc peněz na úkor výstavby, obzvlášť před volbami do senátu a obecních zastupitelstev ...

0/0
6.8.2014 8:54

V74l66a37d93i87m55í52r 17F78i96b16i25g14e68r 5264201801224

Jestli ty dálnice budou opravovat stylem jako na D11 u EXIT 8 tak ať to raděj ani neopravují. Buď to udělat pořádně nebo to nedělat vůbecRv

0/0
6.8.2014 9:26

T97o35m63á43š 75K47o82c14i67a35n 9414169887386

A je opravdu potřeba vrazit 60 mld do železnice? To si dělají srandu ne? 

A pokud nejsou projekty připravené a i tak nechtějí ty peníze ušetřit a za každou cenu je vyhodit, tak každý den jezdím po otřesně rozbitých silnicích. Nedalo by se vrazit peníze do opravy nehlavních tahů? Tyto silnice jsou dlouhodobě pouze lokálně opravovány a přitom po nich denně jezdí spousta aut.

+3/−1
6.8.2014 8:51

R94a88d13e98k 94J93a95n93a62t31a 9945296704652

Železniční infrastruktura je u nás 40 let za Západem. Nemáme tu jedinou 4kolejnou trať, jediný kilometr VRT. Na spoustě tratí se jezdí 40-60, zabezpečovacím zařízením je telefon.

Předhání nás už i Turecko či Maroko. Stačí?

+1/−1
6.8.2014 9:03

J79o47s18e55f 87B40r35o45ž57e76k 7403725592221

na těch spoustě tratí jezdí motoráček a v něm 4 lidi ráno a 2 večer (z toho je jeden strojvůdce). Většinu těhle tratí je potřeba zavřít a ne opravovat.

0/0
9.8.2014 9:07

Z17b68y13n21ě71k 74P19o25p39o30v30s76k23ý 9136418677483

60 miliard je směšná částka. ČR potřebuje, má-li být konkurenceschopná vybudování vysokorychlostní železnice. Již koncem 80.let se plánovala rozsáhlá výstavba vrt v Československu na vmax 300km/hod a modernizace většiny významných tratí na rychlost min. 160 km/hod. Další výhodou měl být přesun tranzitní kamiónové přepravy na železnici, což by značně přispělo k lepšímu stavu silnic a dálnic.

0/0
6.8.2014 9:27

D22a25v86i83d 95S68a60l68c79e82r 8176570773621

Kdyby nekradli jak kočovní spoluobčané tak by dluh ČR postupně klesal, a zbylo by peněz dost.

0/0
6.8.2014 8:46

M46i27c64h30a12l 19Ž86á59k 8679540179712

Projekty netreba, oni si to prerozdeli

0/0
6.8.2014 8:34

D97a40v57i20d 14Č68e44c72h 7980154211983

Nestavte nové, ale opravte staré! A prosím, aby opravy vydržely alespoň do následujícího roku!

+1/0
6.8.2014 8:32

R60a65d24e12k 27N20o16v98a33k 9374243529950

Zdroje tu jsou a my je vyčerpáme!

Bude líp!

0/0
6.8.2014 8:06

S80t51e59p47a72n 92T12o53t65h 8258909195958

No tvl... tak my nemame co stavet??? Nerikejte mi, ze se nastaci treba za pul roku pripravit projekt na dostavbu "severni" rychlostky... Jihoceska taky...

Kdyz sem byl pred lety v Chrvatsku, stavela se cela dalnice do Rijeky. Pristi rok byla hotova... a tady se nevi, co s penezma. Milion rozbitejch provtridek, nedodelany dalnice a my nevime, jak utratit pres 100mld...

+1/0
6.8.2014 8:04

V78l48a39d14i57m57í95r 10F96i42b69i83g17e84r 5124921881844

Stavět je co mrkněte na tuto mapku http://www.rsd.cz/Stavime-pro-vas/Stavby-planovane a to jsou jen silnice;-(

+1/0
6.8.2014 8:06

P13e43t94r 43B18o43c26e52k 7246652900693

Země má docela velký dluh a na stavby dáme silnic 100 miliard - to je dobrý (nechápu proč to trochu nebrzdíme ještě několik let než se potvrdí nějaký pozitivní trend). Kdyby za to byly aspoň ty silnice tak bych to snad ještě pochopil, ale kolik těch peněz skončí někde v kapsách .....!!!!!!

0/−3
6.8.2014 8:03

D32a88v11i92d 66Č55e15c59h 7320284131543

Ty peníze jdou z EU.

0/−1
6.8.2014 8:31

M84a91r61t72i10n 53H19á47j51e77k 9717536430397

Spousta tech peněz skončí v kapsách zaměstnanců stavebních firem, kteří je odevzdáji do systému daněmi a nákupy. Což je dobře, par let to bylo tragické. A ekonomiku to taky trochu nakopne.

+1/0
6.8.2014 8:45

P98e43t25r 26B68o38c41e85k 7216982310173

Dokázal byste pouze nastřelit byť jen laický odhad, kolik toho skončí ze 100 miliard v kapsách zaměstnanců ? :-P To budou procenta..... Samozřejmě dost toho půjde subodavatelům atd. akdo někdy čuchnul k ekonomice tak to všechno je známé. Já mluvím o té části, která skončí v zahraničí a v kapsách těch co se nějakvýběrové řízení organizují. ..

0/0
6.8.2014 9:12

J27a75n 97K49o27n85e75c55n14y 1211229439216

projekty nejsou potřeba, stačí nenasytné kapsy.

0/0
6.8.2014 7:58

O92n46d61ř53e94j 96T87o55m76á39š72e60k 9119673329934

Takže na ŘSD je třeba dosadit PR manažerku Agrofertu, aby lidem v ČR dokázala správně vysvětlit, kterak utratit 45mld za NĚCO, co ještě není připravené. Důležité ale  je, že je ČR připravena ty peníze utratit! 58mld narvaných do SŽDC nemá moc smysl komentovat, protože SŽDC je něco jako černá díra, přitom disponuje obrovkým majetkem, o který se rozhodně s péčí řádného hospodáře nestará.

+1/−1
6.8.2014 7:51

R25a62d29e86k 88J53a86n40a33t12a 9735136264532

Právě naopak, zvláště na v článku zmíněné trati Praha-ČB jsou úseky (např. Nemanice -Ševětín), které dopravu velmi urychlí a jsou připraveny. Jen politici je pozastavili jakože příliš drahé, což ve světle těchto informací zní jako špatná výmluva.

+1/0
6.8.2014 8:51

R33a86d21e14k 56J94a30n91a73t47a 9775216304872

Co ovšem není stále připraveno, jsou stavby vysokorychlostních tratí. Politici na ně soustavně kašlou, obávám se že vetšina z nich rycklou trať nikdy neviděla, třebaže jich je plná Evropa.

+1/0
6.8.2014 9:01
Foto

L51u72m87í22r 24K53u45c88h27a27ř 4579734592719

vidím, že se musím zapojit - dle dopravní sektorové strategie (kterou ministerstvo dopravy vypracovalo za účelem čerpání dotací z OPD II na roky 2014 - 2020) je nutné každý rok mít v rozpočtu SFDI disponibilní zdroje kolem 70 - 75 mld Kč, aby se stavělo vše, co lze proplatit z EU vše navíc jsou stavby z národních zdrojů (pouze SFDI) tzn. pokud ten rozpočet bude takto velkorysý, pak se bavíme o tom, že se začne stavět spousta více či méně připravených staveb silnic I. tříd, co se týče rychlostních silnic a dálnic, tam toho moc připraveno není - důvod? vláda nečasova zastavila přípravu peněz a propustila všechny erudované odborníky na ŘSD, a tento stav začala řešit až po 3 letech - logicky tedy teď 3 roky budou zádrhely s výstavbou, když jsme měli 3 roky dobu ledovou - vláda Rusnokova a teď Sobotkova přípravu staveb rozjela na max, bohužel to nějaký čas potrvá, aby se to projevilo ... tolik fakta !

+4/−1
6.8.2014 7:51

V98l17a65d63i53m12í35r 56F16i77b79i20g88e68r 5674971931244

Ano nástupem Bárty se všechno zaseklo a doposud se to neodblokovalo. Jeho několikaměsíční ministrování budeme pociťovat ještě několik let a zastavení peněz na výstavbu to tedy byly úspory.:-( Dovolím si tvrdit že zastavení a konzervace rozestavěných staveb stály několikanásobně víc než přímá dostavba.

+2/0
6.8.2014 7:55

P16e19t28r 13B23o31c40e37k 7416182430743

Pokud nám ty svině stavěly dálnice dráž než v německu, tak neexistoval vůbec důvod tohle financovat, na to prosím nezapomínejte!!!!!! Stavba infrastruktury je důležitá, ale za tu cenu bych taky chtěl jezdit po silnicích, které jsou jako v Německu nebo lepších !!!!!!!!

+1/−1
6.8.2014 8:05

J24a38r77y72n 28R24u74k77a13v63i33c97a 3696619644182

To je sice pěkné, ale zakonzervováním vysoutěžené a rozestavěné stavby k ušetření určitě nedošlo. Vedlo to k opačnému extrému, takže momentálně se staví za podstřelené peníze ... a jak asi dopadnou stavby, na které nejsou peníze? No, buď je stavební firma zadotuje odjinud, nebo bude šetřit i tam, kde šetřit nemá.

+1/0
6.8.2014 8:20

V75l65a78d37i57m89í74r 64F57i92b97i46g60e39r 5804931281744

To máte pravdu ale pokud zastavení stavby stálo víc než její dokončení tak to přece nemůže být správně. Správné by bylo stavby ve výstavbě co nejrychleji dostavět, dát stopstav záhájení nových, přesoutěžit již vysoutěžené aby se ušetřilo a stavět dál a ne na 3 roky zablokovat jakoukoli výstavbu.

0/0
6.8.2014 8:49

O69n46d44ř74e39j 88T35o75m98á40š40e24k 9499893339704

Pokud ta doba ledová znamenala zmrazení tzv. "infrastrukturních" staveb financovaných z SFDI ..předpokládám, že billbordy u každého takového pomníku zbytečnosti nelžou, typu cysklosezka od nikud nikam za desítky mil, cyklostezka s betonovým povrchem o šířce 2 autobusů, tak tvrdím, dobře, že to zmrazili, tedy měli ty nesmysly rovnou zastavit. Nestalo se tak. Teď se bude v budování nesmyslů pokračovat, navíc s větší intenzitou ..je přece se pročerpat k růstu.

0/0
6.8.2014 7:56

V75l75a10d66i19m45í11r 29D81i53a58t26k83a 1153267721674

No hlavně že to vidíte politicky. Přitom diletantismus je tam neustále, a to i v institucích, které by měly být už od politiky vzdálenější.

0/0
6.8.2014 9:13

L87i67b46u42š16e 28N43o62v28á 8107499884572

Tak to vražte do silnic nižších tříd, obchvatů měst při silnicích I. tříd. Spousta měst má plány připravené. Jenomže tam holt nekynou provize jako od velkých firem na velkých stavbách.

+4/0
6.8.2014 7:51

J62a67r31y20n 49R56u32k52a97v68i78c35a 3396389694522

Ještě mám v živé paměti údiv z roku 2010, kdy tehdejší Ministr dopravy Vít Bárta zrakvil stavebnictví včetně přípravných prací. Divil jsem se, jak může zastavit přípravu staveb, protože to rozhodnutí se musí brzy projevit a bez obnovované a modernizované infrastruktury se nemůže ekonomika zvednout ... chci říct, že stavebnictví se musí časem zase rozjet, ale nebudou hotové přípravy! Částečně se to projevilo už v minulých letech a zdá se, že ten hlavní průšvih teprve přichází. Už teď se horečně projektuje v časovém presu kolikrát i v průběhu výstavby. Takové projekty musejí nutně obsahovat chyby a nedodělky, které se ve finále při opravách prodraží.

+3/0
6.8.2014 7:41

V31l50a23d56i19m32í27r 65F81i18b39i66g60e89r 5114471101804

Jo v r.2010 to byl divoký rok. Ještě dnes si pamatuji kolegy jak si po volbách připíjeli jak to suprově dopadlo a jak bude dobře. A po 3 měsících museli vyházet 20% lidí ne po auditu ale z příkazu bez ohledu na následky. Zastavení veškeré výstavby je krásně vidět na stránkách ŘSD sekce stavby ve výstavbě je tam jen málo staveb které se dělají. Jsou tam i stavby započaté v r.2008 s dostavbou za rok i dva. Prostě se to v r. 2010 zastavilo a obnovilo někdy vloni nebo letos. Konzervace za ty 3-4 roky nicnedělání musela stát majlant:-/

+1/0
6.8.2014 8:04

D13a68v68i31d 47M93a61r28e41k 7443926434465

58 mld. do železnic a 45 mld do silnic? To je trošku nepoměr, ne? Silnici používá kdekdo, železnice je skanzen, do kterého bych investoval jenom na údržbu.

+1/−8
6.8.2014 7:34

P49e18t33r 89Č40e95r66v17e49n21ý 3226871322905

Vážený pane, právě kvůli tomu, že se v minulosti dávaly na železnici s bídou na údržbu stávajícího stavu, Vám podobní teď tvrdí, že je železnice skanzen.

Modernizovat důležité železniční tratě smysl rozhodně má.

+9/−1
6.8.2014 7:41

D49a44v68i12d 28M44a37r89e68k 7703286804545

Modernizovat má smysl? Proboha proč? Abychom potom mohli rok co rok dotovat ztrátové vlaky? Nebo zavedeme tržní jízdné a pak už vlakem nebude jezdit vůbec nikdo? Vysvětlete mi, jaké pro mě má vlak výhody?

0/0
6.8.2014 19:34

R35a71d38e64k 46J50a72n46a32t24a 9505926244202

Na moderní železniční síti je doprava efektivnější, provozně levnější. Takže potřeba dotací bude menší, možná i nulová.

Nevím, jaké si představujete "jízdné, že vlakem nebude jezdi nikdo". V žádné zemi na světě takto jízdné nastavené není, vždy je takové, aby si ho obyvatelstvo mohlo dovolit. Ať už s dotacemi nebo bez.

+1/0
6.8.2014 19:40

V50l17a12d60i80m36í81r 73F95i50b93i58g74e43r 5314721941104

Železnice je těžce podfinancována do údržby se téměř neinvestuje jen se flekuje co je v havarijním stavu. Stav se zhoršuje a až to jednou praskne bude těch 45mld sranda:-/

+2/0
6.8.2014 8:07

D71a35v48i36d 93M84a49r58e66k 7533986704315

Představa jak najednou praskne celá síť železnic je víc než úsměvná. Až bude mít taková investice jakýkoliv efekt, pak ano. Nicméně modernizovat, jen aby byla síť moderní? Jděte...

0/−1
6.8.2014 19:37

V78l13a93d43i74m57í30r 21F77i93b53i45g55e90r 5504101781864

No najednou to nepraskne ale bude se stávat více nehod, mimožádnách událostí atd. Už je to dnes celkem běžné. Stačí aby zafoukal vítr, zasněžilo nebo zapršelo a už to jede. Minimálně by se měla vymlátit veškerá zeleň podél tratí, která zarůstá a pohlcuje návěstidla a někde to dospělo tak daleko že se zeleň zkracuje jen o vlaky které projíždí. Na tratích nejsou železniční stezky pro údržbu i když v projektu jsou a když jsou tak jsou zarostlé.

Nechápu že vlastník tratí SŽDC nemá skoro žádné zaměstnance údržby ale všechno si najímá od firem. Je to velice drahý model vlastnit infrastrukturu která potřebuje neustálou údržbu a najímat si na to firmu.

+1/0
6.8.2014 20:25

R56a79d29e30k 28J20a78n81a62t33a 9855506414242

Ve výstavbě železnic máme za vyspělými zeměmi větši zpoždění než co se týká silnic. První VRT se ve Francii otevřela v roce 1981, u nás máme sotva předběžné plány.

Navíc železnice mají (kvůli energeticky úspornému provozu) budoucnost, což se o silnicích říci nedá. V neposlední řadě jsou dotace EU na výstavbu a modernizaci tratí až 80%. To u silnic není ani náhodou, protože Bílá kniha EU dává se strategických důvodů důraz právě na železnici.

+1/−1
6.8.2014 9:08

D38a95v93i86d 53M64a27r78e60k 7343236144375

Aha, takže budeme cpát peníze do naprosto neefektivní železnice protože to a) mají tak sousedi, b) protože na to dostaneme dotace... Nicméně těch zbývajících 20% (9 mld) musíme stejně vytáhnout z kapes my. VRT znamená jenom to, že budeme mít sice rychlejší, ale pořád stejně "zbytečnou" železnici. Provozní náklady se zvednou a budeme dotovat a dotovat... A že něco tvrdí nějaká bílá kniha EU je pro mě spíš odstrašující argument. Energetická úspornost. Inu, nejsem odborník, ale z dlouhodobého hlediska (20+) let se neodvážím ani tipovat, co bude energeticky úspornější. Ale budiž. Nicméně železnice ani pomalá ani rychlá neřeší rychlost a flexibilitu, po kterých je pravděpodobně největší poptávka. Samozřejmě by se mi taky líbilo, kdyby člověk nepotkával stovky kamionů, nicméně tím, že opravíme železnice se jich rozhodně nezbavíme. A pro těch pár cestujících nemá taková investice význam.

+1/0
6.8.2014 19:44

M57i10r41o14s13l74a13v 98G91r44o32s33s74m23a55n47n 8512399254

Pokud je železnice neefektivní, docela by mě zajímalo, co si přestavujete pod pojmem efektivní. Právě modernizace vede k vyšší efektivitě, tedy nižším nákladům a vyšším výkonům. Příkladem trať Praha-Brno. Pomalá, energeticky náročná, provozně drahá, málo atraktivní. A tedy "dotovaná".

0/0
6.8.2014 22:01

R69a66d94e24k 76J21a13n83a10t13a 9255116514662

Myslím, že sám sobě odporujete, říkáte "železnice ani pomalá ani rychlá neřeší rychlost a flexibilitu"?

Právě tu rychlost VRT řeší. Praha-Brno za hodinu znamená, že to včetně cesty na nádraží bude pro většinu lidí rychlejší než bus či auto. A s vyšší poptávkou souvisí i častější intervaly. Dneska jezdí vlak z Prahy do Brna jednou za hodinu. S VRT to může být klidně kažou půlhodinu, ve špičce i častěji - což znamená i tu flexibilitu, můžete jet kdy chcete.

Železnice je energeticky nejúspornější doprava už přes 150 let. A že světové ceny energií v posledních desetiletích rostou, je také známý fakt.

Provozní náklady VRT jsou oproti klasické trati nižší. Zejména proto, že vysokorychlostní soupravy jsou sice řádeově 1.5x dražší, ale za jednotku času svezou více cestujících (2x-3x). Rovněž personálu potřebujete méně. Co se týká udržby tratě, není dražší než u trati klasické, však to je vlastně taky klasická trať jen trochu více rovná.

Máte pravdu, že VRT kamiony neřeší, je to trať pro osobní dopravu a pro nákladní dopravu je nevhodná (sklonovými poměry a také tím, že by rychlejším osobním vlakům překážela). Ale spuštěním VRT provozu poklesne provoz na trati stávající, takže se na nich uvolní kapacita pro nákladní vlaky.

+1/0
6.8.2014 22:29

E84v65z76e35n 74S85o18u37k21u63p 1927944946188

To je velice trefný obrat : "prostavět peníze"....;-)

0/0
6.8.2014 7:24

M47a78r74t62i97n 42S40o74u18č87e97k 6908953173431

Tak hlavně, že jsme šetřili co Mirku? R^

+1/−1
6.8.2014 7:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.