Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dopravní stavby příští rok dostanou 106 miliard, projekty však chybí

Ministerstvo dopravy chce příští rok za dopravní stavby utratit přes sto miliard korun, téměř dvojnásobek letošních výdajů. V praxi to může přinést zdražení stavebních prací. Stavbaři ale před přehnaným optimismem varují, podle nich nejsou totiž stavby dostatečně připravené.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D84a89v93i93d 78F55o79r89t 9780805196

pry nebude do ceho investovat? To uz se prestali pocitat soukrome ucty zucastnenych? ;-D

0/0
10.8.2014 11:30

J28o59s94e30f 31B51r56o76ž93e83k 7373825152251

Radši kdyby snížili státní dluh, než vyhazovat peníze jen tak do stavění které není připraveno - hlavně ta železnice.

0/0
9.8.2014 9:03

L82u24k63á77š 56B28r40a27n28d68e56j60s 2303105491701

Hlavně chybí koncepce a základní uvažování týkající se potřebnosti vzhledem k intenzitám a přihlédnutí k tomu, jaké je napojení na druhou stranu hranic.  Ať se na mne nikdo nezlobí, ale opravdu je nutné R48 dostavovat v kategorii R25,5/120, když nedaleko vede D1(D47)?. Na tamní intenzity by stačil (luxusní) dělený střídavý třípruh (2+1; 110km/h), který by plně využil stávající vozovku (15-16,5m) a napojení na Slovensko by získalo i tak výrazně na kvalitě. Tedy jen přemalovat a instalovat lanová svodidla a nové značení. Toť vše Pak by se jen dodělaly poslední dvě chybějící mimoúrovňovky a obchvaty a min. 10-15mld. by bylo doma, resp. k využití jinde. Dtto Znojmo - Rakousko. Proč je plánován dělený 4 pruh, když z Rakouska  k nám tím směrem vede pouze 2+1, leckde dokonce nedělený?!? Tím je přece dáno, kolik aut může tím směrem přijet a tedy, že na 4 pruh tam nikdy nebudou intenzity!  Tady by opět stačil dělený 2+1. R6??? V době, kdy Němci definitivně stopli výstavbu dálnice směr hranice a dál k Chebu a bude tam pouze dvouproudovka? Ano, dokončit obchvaty obcí, MÚK, atd. ale zda dělený 4pruh, to je otázka. Intenzity na to nejsou a ani v budoucnu nebudou - dělený třípruh by zase stačil.

Priorita je D3/R3 a R35 - jednoznačně.  Dále D11. A můžeme se bavit o tom, zda je D3 opravdu nezbytně nutná v kategorii D27,5, protože myslím, že není. R25,5 se 130 by stačila více, než bohatě po celé délce a ne jen ten kousek od Budějovic k hranicím. Zase úspora. Kvalitní silnice s přihlédnutím k tomu, na co máme, rychlé, bezpečné. Ale to se asi nikomu nechce...

+1/0
6.8.2014 15:35

V25l52a94d37i90m51í60r 50F85i88b57i67g89e87r 5564171871784

D8 by měli taky dokončit chybí pár km a vypadá to že se s tím budou ještě kolik let patlat. Taky by se mohla u Přerova dodělat D1 aby byla celá republika propojena dálnicí. D11 je trapárna. Žiju v královéhradeckém kraji a ta dálnice tu zoufale chybí. Politici o ni celé roky kecají ale od 2006 se neudělalo nic přitom když to začali stavět od Poděbrad na Hradec tak to postavili celkem rychle. A když ta začali konečně stavět tak to bude trvat jako by to stavěli bez mechanizace.

0/0
6.8.2014 20:02

L94u40k26á21š 31B61r78a10n41d36e72j70s 2313565361331

Já žiju v Pze, ale rodinu mám na Šumpersku. Takže cesty po "R35" absolvuji celkem často... Je to hnus. Přitom, kdyby jí dokončili, tak intenzita na D1 by určitě poklesla a tím by nebyl ani takový problém s její rekonstrukcí.

0/0
7.8.2014 7:29

V67l84a87d77i33m41í63r 22F91i66b70i72g37e39r 5214491711504

R35 je zazděná a byla by hodně potřeba ale jak je vidět nic se neděje jen se o ní kecá ale dokončení bude v ideálním případě do 20 let ale nevěřím tomu. Má vést až do Liberce

0/0
7.8.2014 7:44

V30l42a57d89i19m33í76r 24F67i10b41i65g29e71r 5284201551634

Tohle mě fascinuje http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/613BC0108B9ACF7AC12578700052C18D/$file/s38-hrdlorezy-cista.pdf

necelý 2,2km dlouhý úsek silnice rovný bez mostů ani jiných složitých objektů a přes 1,5 roku to má trvat proboha co na tom trvá tak dlouho.

0/0
6.8.2014 9:24
Foto

L75u13m28í63r 90K16u71c12h24a32ř 4989804522279

reakce č. 2: největší problém přípravy staveb je aktuálně ve výkupech pozemků, což řeší novela zákona 416, která začne platit snad již od září a dále veřejné soutěže na zhotovitele a tady je třeba novelizovat zákon o veř. zakázkách, což ještě nějakou dobu potrvá ... a když tu někdo psal o opravách, tak z hlediska oprav dálnic se letos zřejmě podaří opravit rekordní počet km dálnic a rychlostních silnic, opravy v délce 3 - 6 km jsou ideální z hlediska vedení uzavírek a z hlediska efektivity údržby, např. mezi Brnem a Vyškovem to ve směru do Brna na podzim bude vypadat mnohem líp než nyní - a politicky je většinou neschůdné poslat na opravy víc peněz na úkor výstavby, obzvlášť před volbami do senátu a obecních zastupitelstev ...

0/0
6.8.2014 8:54

V78l64a63d54i29m42í32r 39F44i77b98i69g40e71r 5194491311614

Jestli ty dálnice budou opravovat stylem jako na D11 u EXIT 8 tak ať to raděj ani neopravují. Buď to udělat pořádně nebo to nedělat vůbecRv

0/0
6.8.2014 9:26

T94o50m42á50š 84K66o50c51i28a16n 9194549247856

A je opravdu potřeba vrazit 60 mld do železnice? To si dělají srandu ne? 

A pokud nejsou projekty připravené a i tak nechtějí ty peníze ušetřit a za každou cenu je vyhodit, tak každý den jezdím po otřesně rozbitých silnicích. Nedalo by se vrazit peníze do opravy nehlavních tahů? Tyto silnice jsou dlouhodobě pouze lokálně opravovány a přitom po nich denně jezdí spousta aut.

+3/−1
6.8.2014 8:51

R56a24d86e64k 18J73a89n22a41t45a 9685506634312

Železniční infrastruktura je u nás 40 let za Západem. Nemáme tu jedinou 4kolejnou trať, jediný kilometr VRT. Na spoustě tratí se jezdí 40-60, zabezpečovacím zařízením je telefon.

Předhání nás už i Turecko či Maroko. Stačí?

+1/−1
6.8.2014 9:03

J74o10s91e74f 11B47r85o12ž83e38k 7783965142771

na těch spoustě tratí jezdí motoráček a v něm 4 lidi ráno a 2 večer (z toho je jeden strojvůdce). Většinu těhle tratí je potřeba zavřít a ne opravovat.

0/0
9.8.2014 9:07

Z24b25y30n89ě62k 23P22o26p84o54v41s56k71ý 9816188957813

60 miliard je směšná částka. ČR potřebuje, má-li být konkurenceschopná vybudování vysokorychlostní železnice. Již koncem 80.let se plánovala rozsáhlá výstavba vrt v Československu na vmax 300km/hod a modernizace většiny významných tratí na rychlost min. 160 km/hod. Další výhodou měl být přesun tranzitní kamiónové přepravy na železnici, což by značně přispělo k lepšímu stavu silnic a dálnic.

0/0
6.8.2014 9:27

D43a12v29i76d 27S24a44l52c76e10r 8546390573841

Kdyby nekradli jak kočovní spoluobčané tak by dluh ČR postupně klesal, a zbylo by peněz dost.

0/0
6.8.2014 8:46

M20i69c22h97a25l 25Ž77á86k 8509180579252

Projekty netreba, oni si to prerozdeli

0/0
6.8.2014 8:34

D47a42v53i75d 13Č92e86c56h 7440934831103

Nestavte nové, ale opravte staré! A prosím, aby opravy vydržely alespoň do následujícího roku!

+1/0
6.8.2014 8:32

R95a10d84e47k 84N23o67v85a36k 9684303869590

Zdroje tu jsou a my je vyčerpáme!

Bude líp!

0/0
6.8.2014 8:06

S83t91e80p13a56n 60T21o29t12h 8768119975118

No tvl... tak my nemame co stavet??? Nerikejte mi, ze se nastaci treba za pul roku pripravit projekt na dostavbu "severni" rychlostky... Jihoceska taky...

Kdyz sem byl pred lety v Chrvatsku, stavela se cela dalnice do Rijeky. Pristi rok byla hotova... a tady se nevi, co s penezma. Milion rozbitejch provtridek, nedodelany dalnice a my nevime, jak utratit pres 100mld...

+1/0
6.8.2014 8:04

V95l60a52d11i49m25í84r 21F11i25b39i40g12e37r 5504701871774

Stavět je co mrkněte na tuto mapku http://www.rsd.cz/Stavime-pro-vas/Stavby-planovane a to jsou jen silnice;-(

+1/0
6.8.2014 8:06

P22e66t25r 29B10o15c52e87k 7436722800933

Země má docela velký dluh a na stavby dáme silnic 100 miliard - to je dobrý (nechápu proč to trochu nebrzdíme ještě několik let než se potvrdí nějaký pozitivní trend). Kdyby za to byly aspoň ty silnice tak bych to snad ještě pochopil, ale kolik těch peněz skončí někde v kapsách .....!!!!!!

0/−3
6.8.2014 8:03

D33a83v48i83d 26Č16e43c34h 7280144121473

Ty peníze jdou z EU.

0/−1
6.8.2014 8:31

M81a76r50t71i54n 33H69á57j23e97k 9887416840757

Spousta tech peněz skončí v kapsách zaměstnanců stavebních firem, kteří je odevzdáji do systému daněmi a nákupy. Což je dobře, par let to bylo tragické. A ekonomiku to taky trochu nakopne.

+1/0
6.8.2014 8:45

P60e46t58r 60B81o21c40e17k 7906552910283

Dokázal byste pouze nastřelit byť jen laický odhad, kolik toho skončí ze 100 miliard v kapsách zaměstnanců ? :-P To budou procenta..... Samozřejmě dost toho půjde subodavatelům atd. akdo někdy čuchnul k ekonomice tak to všechno je známé. Já mluvím o té části, která skončí v zahraničí a v kapsách těch co se nějakvýběrové řízení organizují. ..

0/0
6.8.2014 9:12

J20a43n 37K62o58n17e63c77n46y 1321649799436

projekty nejsou potřeba, stačí nenasytné kapsy.

0/0
6.8.2014 7:58

O20n12d32ř79e35j 93T16o97m50á55š95e75k 9679323899164

Takže na ŘSD je třeba dosadit PR manažerku Agrofertu, aby lidem v ČR dokázala správně vysvětlit, kterak utratit 45mld za NĚCO, co ještě není připravené. Důležité ale  je, že je ČR připravena ty peníze utratit! 58mld narvaných do SŽDC nemá moc smysl komentovat, protože SŽDC je něco jako černá díra, přitom disponuje obrovkým majetkem, o který se rozhodně s péčí řádného hospodáře nestará.

+1/−1
6.8.2014 7:51

R74a85d94e79k 36J22a36n29a59t48a 9805776164392

Právě naopak, zvláště na v článku zmíněné trati Praha-ČB jsou úseky (např. Nemanice -Ševětín), které dopravu velmi urychlí a jsou připraveny. Jen politici je pozastavili jakože příliš drahé, což ve světle těchto informací zní jako špatná výmluva.

+1/0
6.8.2014 8:51

R37a81d77e27k 71J18a18n37a65t60a 9845296694872

Co ovšem není stále připraveno, jsou stavby vysokorychlostních tratí. Politici na ně soustavně kašlou, obávám se že vetšina z nich rycklou trať nikdy neviděla, třebaže jich je plná Evropa.

+1/0
6.8.2014 9:01
Foto

L40u86m90í84r 72K71u70c46h68a10ř 4179964752129

vidím, že se musím zapojit - dle dopravní sektorové strategie (kterou ministerstvo dopravy vypracovalo za účelem čerpání dotací z OPD II na roky 2014 - 2020) je nutné každý rok mít v rozpočtu SFDI disponibilní zdroje kolem 70 - 75 mld Kč, aby se stavělo vše, co lze proplatit z EU vše navíc jsou stavby z národních zdrojů (pouze SFDI) tzn. pokud ten rozpočet bude takto velkorysý, pak se bavíme o tom, že se začne stavět spousta více či méně připravených staveb silnic I. tříd, co se týče rychlostních silnic a dálnic, tam toho moc připraveno není - důvod? vláda nečasova zastavila přípravu peněz a propustila všechny erudované odborníky na ŘSD, a tento stav začala řešit až po 3 letech - logicky tedy teď 3 roky budou zádrhely s výstavbou, když jsme měli 3 roky dobu ledovou - vláda Rusnokova a teď Sobotkova přípravu staveb rozjela na max, bohužel to nějaký čas potrvá, aby se to projevilo ... tolik fakta !

+4/−1
6.8.2014 7:51

V29l85a22d38i90m20í28r 24F97i49b59i80g97e47r 5304441941164

Ano nástupem Bárty se všechno zaseklo a doposud se to neodblokovalo. Jeho několikaměsíční ministrování budeme pociťovat ještě několik let a zastavení peněz na výstavbu to tedy byly úspory.:-( Dovolím si tvrdit že zastavení a konzervace rozestavěných staveb stály několikanásobně víc než přímá dostavba.

+2/0
6.8.2014 7:55

P51e48t88r 72B57o95c14e44k 7676892220773

Pokud nám ty svině stavěly dálnice dráž než v německu, tak neexistoval vůbec důvod tohle financovat, na to prosím nezapomínejte!!!!!! Stavba infrastruktury je důležitá, ale za tu cenu bych taky chtěl jezdit po silnicích, které jsou jako v Německu nebo lepších !!!!!!!!

+1/−1
6.8.2014 8:05

J19a73r42y15n 17R78u47k55a38v58i68c26a 3876509344902

To je sice pěkné, ale zakonzervováním vysoutěžené a rozestavěné stavby k ušetření určitě nedošlo. Vedlo to k opačnému extrému, takže momentálně se staví za podstřelené peníze ... a jak asi dopadnou stavby, na které nejsou peníze? No, buď je stavební firma zadotuje odjinud, nebo bude šetřit i tam, kde šetřit nemá.

+1/0
6.8.2014 8:20

V72l33a26d34i14m11í54r 37F23i55b38i26g34e55r 5524371111304

To máte pravdu ale pokud zastavení stavby stálo víc než její dokončení tak to přece nemůže být správně. Správné by bylo stavby ve výstavbě co nejrychleji dostavět, dát stopstav záhájení nových, přesoutěžit již vysoutěžené aby se ušetřilo a stavět dál a ne na 3 roky zablokovat jakoukoli výstavbu.

0/0
6.8.2014 8:49

O40n84d48ř92e39j 50T95o49m77á92š78e71k 9839163719224

Pokud ta doba ledová znamenala zmrazení tzv. "infrastrukturních" staveb financovaných z SFDI ..předpokládám, že billbordy u každého takového pomníku zbytečnosti nelžou, typu cysklosezka od nikud nikam za desítky mil, cyklostezka s betonovým povrchem o šířce 2 autobusů, tak tvrdím, dobře, že to zmrazili, tedy měli ty nesmysly rovnou zastavit. Nestalo se tak. Teď se bude v budování nesmyslů pokračovat, navíc s větší intenzitou ..je přece se pročerpat k růstu.

0/0
6.8.2014 7:56

V71l44a73d87i72m18í29r 15D90i61a50t31k30a 1813167411254

No hlavně že to vidíte politicky. Přitom diletantismus je tam neustále, a to i v institucích, které by měly být už od politiky vzdálenější.

0/0
6.8.2014 9:13

L67i20b48u52š79e 92N74o38v64á 8337619584512

Tak to vražte do silnic nižších tříd, obchvatů měst při silnicích I. tříd. Spousta měst má plány připravené. Jenomže tam holt nekynou provize jako od velkých firem na velkých stavbách.

+4/0
6.8.2014 7:51

J70a31r53y22n 83R18u63k22a56v32i65c43a 3116779104732

Ještě mám v živé paměti údiv z roku 2010, kdy tehdejší Ministr dopravy Vít Bárta zrakvil stavebnictví včetně přípravných prací. Divil jsem se, jak může zastavit přípravu staveb, protože to rozhodnutí se musí brzy projevit a bez obnovované a modernizované infrastruktury se nemůže ekonomika zvednout ... chci říct, že stavebnictví se musí časem zase rozjet, ale nebudou hotové přípravy! Částečně se to projevilo už v minulých letech a zdá se, že ten hlavní průšvih teprve přichází. Už teď se horečně projektuje v časovém presu kolikrát i v průběhu výstavby. Takové projekty musejí nutně obsahovat chyby a nedodělky, které se ve finále při opravách prodraží.

+3/0
6.8.2014 7:41

V28l94a85d47i55m26í95r 32F68i90b51i98g59e18r 5844661561494

Jo v r.2010 to byl divoký rok. Ještě dnes si pamatuji kolegy jak si po volbách připíjeli jak to suprově dopadlo a jak bude dobře. A po 3 měsících museli vyházet 20% lidí ne po auditu ale z příkazu bez ohledu na následky. Zastavení veškeré výstavby je krásně vidět na stránkách ŘSD sekce stavby ve výstavbě je tam jen málo staveb které se dělají. Jsou tam i stavby započaté v r.2008 s dostavbou za rok i dva. Prostě se to v r. 2010 zastavilo a obnovilo někdy vloni nebo letos. Konzervace za ty 3-4 roky nicnedělání musela stát majlant:-/

+1/0
6.8.2014 8:04

D89a28v76i18d 97M97a77r12e21k 7873826194785

58 mld. do železnic a 45 mld do silnic? To je trošku nepoměr, ne? Silnici používá kdekdo, železnice je skanzen, do kterého bych investoval jenom na údržbu.

+1/−8
6.8.2014 7:34

P24e74t63r 45Č37e74r21v94e54n35ý 3306521922665

Vážený pane, právě kvůli tomu, že se v minulosti dávaly na železnici s bídou na údržbu stávajícího stavu, Vám podobní teď tvrdí, že je železnice skanzen.

Modernizovat důležité železniční tratě smysl rozhodně má.

+9/−1
6.8.2014 7:41

D64a62v47i46d 97M86a60r86e80k 7953206964875

Modernizovat má smysl? Proboha proč? Abychom potom mohli rok co rok dotovat ztrátové vlaky? Nebo zavedeme tržní jízdné a pak už vlakem nebude jezdit vůbec nikdo? Vysvětlete mi, jaké pro mě má vlak výhody?

0/0
6.8.2014 19:34

R68a53d15e17k 49J59a22n36a34t94a 9725566914452

Na moderní železniční síti je doprava efektivnější, provozně levnější. Takže potřeba dotací bude menší, možná i nulová.

Nevím, jaké si představujete "jízdné, že vlakem nebude jezdi nikdo". V žádné zemi na světě takto jízdné nastavené není, vždy je takové, aby si ho obyvatelstvo mohlo dovolit. Ať už s dotacemi nebo bez.

+1/0
6.8.2014 19:40

V54l45a92d55i65m14í41r 23F48i72b50i83g32e28r 5364921661354

Železnice je těžce podfinancována do údržby se téměř neinvestuje jen se flekuje co je v havarijním stavu. Stav se zhoršuje a až to jednou praskne bude těch 45mld sranda:-/

+2/0
6.8.2014 8:07

D40a85v51i51d 48M27a80r91e80k 7393396674745

Představa jak najednou praskne celá síť železnic je víc než úsměvná. Až bude mít taková investice jakýkoliv efekt, pak ano. Nicméně modernizovat, jen aby byla síť moderní? Jděte...

0/−1
6.8.2014 19:37

V89l15a51d15i51m87í49r 54F91i56b55i14g42e66r 5644371921984

No najednou to nepraskne ale bude se stávat více nehod, mimožádnách událostí atd. Už je to dnes celkem běžné. Stačí aby zafoukal vítr, zasněžilo nebo zapršelo a už to jede. Minimálně by se měla vymlátit veškerá zeleň podél tratí, která zarůstá a pohlcuje návěstidla a někde to dospělo tak daleko že se zeleň zkracuje jen o vlaky které projíždí. Na tratích nejsou železniční stezky pro údržbu i když v projektu jsou a když jsou tak jsou zarostlé.

Nechápu že vlastník tratí SŽDC nemá skoro žádné zaměstnance údržby ale všechno si najímá od firem. Je to velice drahý model vlastnit infrastrukturu která potřebuje neustálou údržbu a najímat si na to firmu.

+1/0
6.8.2014 20:25

R40a38d47e26k 15J92a13n95a74t74a 9725336114822

Ve výstavbě železnic máme za vyspělými zeměmi větši zpoždění než co se týká silnic. První VRT se ve Francii otevřela v roce 1981, u nás máme sotva předběžné plány.

Navíc železnice mají (kvůli energeticky úspornému provozu) budoucnost, což se o silnicích říci nedá. V neposlední řadě jsou dotace EU na výstavbu a modernizaci tratí až 80%. To u silnic není ani náhodou, protože Bílá kniha EU dává se strategických důvodů důraz právě na železnici.

+1/−1
6.8.2014 9:08

D80a96v60i77d 80M22a84r15e26k 7793476384945

Aha, takže budeme cpát peníze do naprosto neefektivní železnice protože to a) mají tak sousedi, b) protože na to dostaneme dotace... Nicméně těch zbývajících 20% (9 mld) musíme stejně vytáhnout z kapes my. VRT znamená jenom to, že budeme mít sice rychlejší, ale pořád stejně "zbytečnou" železnici. Provozní náklady se zvednou a budeme dotovat a dotovat... A že něco tvrdí nějaká bílá kniha EU je pro mě spíš odstrašující argument. Energetická úspornost. Inu, nejsem odborník, ale z dlouhodobého hlediska (20+) let se neodvážím ani tipovat, co bude energeticky úspornější. Ale budiž. Nicméně železnice ani pomalá ani rychlá neřeší rychlost a flexibilitu, po kterých je pravděpodobně největší poptávka. Samozřejmě by se mi taky líbilo, kdyby člověk nepotkával stovky kamionů, nicméně tím, že opravíme železnice se jich rozhodně nezbavíme. A pro těch pár cestujících nemá taková investice význam.

+1/0
6.8.2014 19:44

M46i16r60o25s64l86a39v 98G38r37o73s98s57m12a54n23n 8742809674

Pokud je železnice neefektivní, docela by mě zajímalo, co si přestavujete pod pojmem efektivní. Právě modernizace vede k vyšší efektivitě, tedy nižším nákladům a vyšším výkonům. Příkladem trať Praha-Brno. Pomalá, energeticky náročná, provozně drahá, málo atraktivní. A tedy "dotovaná".

0/0
6.8.2014 22:01

R55a72d32e44k 16J86a56n80a24t35a 9215666774762

Myslím, že sám sobě odporujete, říkáte "železnice ani pomalá ani rychlá neřeší rychlost a flexibilitu"?

Právě tu rychlost VRT řeší. Praha-Brno za hodinu znamená, že to včetně cesty na nádraží bude pro většinu lidí rychlejší než bus či auto. A s vyšší poptávkou souvisí i častější intervaly. Dneska jezdí vlak z Prahy do Brna jednou za hodinu. S VRT to může být klidně kažou půlhodinu, ve špičce i častěji - což znamená i tu flexibilitu, můžete jet kdy chcete.

Železnice je energeticky nejúspornější doprava už přes 150 let. A že světové ceny energií v posledních desetiletích rostou, je také známý fakt.

Provozní náklady VRT jsou oproti klasické trati nižší. Zejména proto, že vysokorychlostní soupravy jsou sice řádeově 1.5x dražší, ale za jednotku času svezou více cestujících (2x-3x). Rovněž personálu potřebujete méně. Co se týká udržby tratě, není dražší než u trati klasické, však to je vlastně taky klasická trať jen trochu více rovná.

Máte pravdu, že VRT kamiony neřeší, je to trať pro osobní dopravu a pro nákladní dopravu je nevhodná (sklonovými poměry a také tím, že by rychlejším osobním vlakům překážela). Ale spuštěním VRT provozu poklesne provoz na trati stávající, takže se na nich uvolní kapacita pro nákladní vlaky.

+1/0
6.8.2014 22:29

E97v65z89e23n 59S17o46u71k82u52p 1697854776338

To je velice trefný obrat : "prostavět peníze"....;-)

0/0
6.8.2014 7:24

M19a40r90t51i98n 79S82o31u24č71e54k 6388183153251

Tak hlavně, že jsme šetřili co Mirku? R^

+1/−1
6.8.2014 7:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.