Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dopravní stavby příští rok dostanou 106 miliard, projekty však chybí

Ministerstvo dopravy chce příští rok za dopravní stavby utratit přes sto miliard korun, téměř dvojnásobek letošních výdajů. V praxi to může přinést zdražení stavebních prací. Stavbaři ale před přehnaným optimismem varují, podle nich nejsou totiž stavby dostatečně připravené.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D76a52v91i24d 10F82o26r46t 9240465376

pry nebude do ceho investovat? To uz se prestali pocitat soukrome ucty zucastnenych? ;-D

0/0
10.8.2014 11:30

J31o64s76e81f 61B34r81o75ž25e20k 7553795672191

Radši kdyby snížili státní dluh, než vyhazovat peníze jen tak do stavění které není připraveno - hlavně ta železnice.

0/0
9.8.2014 9:03

L13u74k13á14š 78B52r48a66n90d79e58j56s 2273475911601

Hlavně chybí koncepce a základní uvažování týkající se potřebnosti vzhledem k intenzitám a přihlédnutí k tomu, jaké je napojení na druhou stranu hranic.  Ať se na mne nikdo nezlobí, ale opravdu je nutné R48 dostavovat v kategorii R25,5/120, když nedaleko vede D1(D47)?. Na tamní intenzity by stačil (luxusní) dělený střídavý třípruh (2+1; 110km/h), který by plně využil stávající vozovku (15-16,5m) a napojení na Slovensko by získalo i tak výrazně na kvalitě. Tedy jen přemalovat a instalovat lanová svodidla a nové značení. Toť vše Pak by se jen dodělaly poslední dvě chybějící mimoúrovňovky a obchvaty a min. 10-15mld. by bylo doma, resp. k využití jinde. Dtto Znojmo - Rakousko. Proč je plánován dělený 4 pruh, když z Rakouska  k nám tím směrem vede pouze 2+1, leckde dokonce nedělený?!? Tím je přece dáno, kolik aut může tím směrem přijet a tedy, že na 4 pruh tam nikdy nebudou intenzity!  Tady by opět stačil dělený 2+1. R6??? V době, kdy Němci definitivně stopli výstavbu dálnice směr hranice a dál k Chebu a bude tam pouze dvouproudovka? Ano, dokončit obchvaty obcí, MÚK, atd. ale zda dělený 4pruh, to je otázka. Intenzity na to nejsou a ani v budoucnu nebudou - dělený třípruh by zase stačil.

Priorita je D3/R3 a R35 - jednoznačně.  Dále D11. A můžeme se bavit o tom, zda je D3 opravdu nezbytně nutná v kategorii D27,5, protože myslím, že není. R25,5 se 130 by stačila více, než bohatě po celé délce a ne jen ten kousek od Budějovic k hranicím. Zase úspora. Kvalitní silnice s přihlédnutím k tomu, na co máme, rychlé, bezpečné. Ale to se asi nikomu nechce...

+1/0
6.8.2014 15:35

V65l66a17d90i34m74í10r 48F44i75b60i56g40e13r 5304721331144

D8 by měli taky dokončit chybí pár km a vypadá to že se s tím budou ještě kolik let patlat. Taky by se mohla u Přerova dodělat D1 aby byla celá republika propojena dálnicí. D11 je trapárna. Žiju v královéhradeckém kraji a ta dálnice tu zoufale chybí. Politici o ni celé roky kecají ale od 2006 se neudělalo nic přitom když to začali stavět od Poděbrad na Hradec tak to postavili celkem rychle. A když ta začali konečně stavět tak to bude trvat jako by to stavěli bez mechanizace.

0/0
6.8.2014 20:02

L96u18k23á42š 44B93r87a63n72d95e32j15s 2173435821641

Já žiju v Pze, ale rodinu mám na Šumpersku. Takže cesty po "R35" absolvuji celkem často... Je to hnus. Přitom, kdyby jí dokončili, tak intenzita na D1 by určitě poklesla a tím by nebyl ani takový problém s její rekonstrukcí.

0/0
7.8.2014 7:29

V53l88a72d76i84m37í73r 63F68i13b90i91g36e87r 5594851321224

R35 je zazděná a byla by hodně potřeba ale jak je vidět nic se neděje jen se o ní kecá ale dokončení bude v ideálním případě do 20 let ale nevěřím tomu. Má vést až do Liberce

0/0
7.8.2014 7:44

V50l83a47d32i31m22í13r 70F11i14b26i39g67e26r 5724751581414

Tohle mě fascinuje http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/613BC0108B9ACF7AC12578700052C18D/$file/s38-hrdlorezy-cista.pdf

necelý 2,2km dlouhý úsek silnice rovný bez mostů ani jiných složitých objektů a přes 1,5 roku to má trvat proboha co na tom trvá tak dlouho.

0/0
6.8.2014 9:24
Foto

L10u56m29í68r 43K58u73c41h12a94ř 4369844462469

reakce č. 2: největší problém přípravy staveb je aktuálně ve výkupech pozemků, což řeší novela zákona 416, která začne platit snad již od září a dále veřejné soutěže na zhotovitele a tady je třeba novelizovat zákon o veř. zakázkách, což ještě nějakou dobu potrvá ... a když tu někdo psal o opravách, tak z hlediska oprav dálnic se letos zřejmě podaří opravit rekordní počet km dálnic a rychlostních silnic, opravy v délce 3 - 6 km jsou ideální z hlediska vedení uzavírek a z hlediska efektivity údržby, např. mezi Brnem a Vyškovem to ve směru do Brna na podzim bude vypadat mnohem líp než nyní - a politicky je většinou neschůdné poslat na opravy víc peněz na úkor výstavby, obzvlášť před volbami do senátu a obecních zastupitelstev ...

0/0
6.8.2014 8:54

V81l93a92d97i26m31í67r 59F73i23b35i68g47e38r 5454741281604

Jestli ty dálnice budou opravovat stylem jako na D11 u EXIT 8 tak ať to raděj ani neopravují. Buď to udělat pořádně nebo to nedělat vůbecRv

0/0
6.8.2014 9:26

T39o27m85á75š 91K80o50c87i58a89n 9194179437266

A je opravdu potřeba vrazit 60 mld do železnice? To si dělají srandu ne? 

A pokud nejsou projekty připravené a i tak nechtějí ty peníze ušetřit a za každou cenu je vyhodit, tak každý den jezdím po otřesně rozbitých silnicích. Nedalo by se vrazit peníze do opravy nehlavních tahů? Tyto silnice jsou dlouhodobě pouze lokálně opravovány a přitom po nich denně jezdí spousta aut.

+3/−1
6.8.2014 8:51

R67a78d57e73k 33J73a58n36a73t49a 9825156424732

Železniční infrastruktura je u nás 40 let za Západem. Nemáme tu jedinou 4kolejnou trať, jediný kilometr VRT. Na spoustě tratí se jezdí 40-60, zabezpečovacím zařízením je telefon.

Předhání nás už i Turecko či Maroko. Stačí?

+1/−1
6.8.2014 9:03

J21o44s95e37f 76B74r54o28ž60e16k 7113215572381

na těch spoustě tratí jezdí motoráček a v něm 4 lidi ráno a 2 večer (z toho je jeden strojvůdce). Většinu těhle tratí je potřeba zavřít a ne opravovat.

0/0
9.8.2014 9:07

Z71b76y50n65ě79k 19P11o67p80o70v50s53k12ý 9126538457913

60 miliard je směšná částka. ČR potřebuje, má-li být konkurenceschopná vybudování vysokorychlostní železnice. Již koncem 80.let se plánovala rozsáhlá výstavba vrt v Československu na vmax 300km/hod a modernizace většiny významných tratí na rychlost min. 160 km/hod. Další výhodou měl být přesun tranzitní kamiónové přepravy na železnici, což by značně přispělo k lepšímu stavu silnic a dálnic.

0/0
6.8.2014 9:27

D86a47v75i76d 23S93a80l40c67e70r 8496280503711

Kdyby nekradli jak kočovní spoluobčané tak by dluh ČR postupně klesal, a zbylo by peněz dost.

0/0
6.8.2014 8:46

M22i26c30h63a95l 97Ž26á35k 8339720529632

Projekty netreba, oni si to prerozdeli

0/0
6.8.2014 8:34

D34a86v32i72d 51Č74e24c24h 7240724801613

Nestavte nové, ale opravte staré! A prosím, aby opravy vydržely alespoň do následujícího roku!

+1/0
6.8.2014 8:32

R58a82d68e35k 21N47o60v49a39k 9984383379810

Zdroje tu jsou a my je vyčerpáme!

Bude líp!

0/0
6.8.2014 8:06

S47t56e46p75a60n 24T13o33t58h 8698939175948

No tvl... tak my nemame co stavet??? Nerikejte mi, ze se nastaci treba za pul roku pripravit projekt na dostavbu "severni" rychlostky... Jihoceska taky...

Kdyz sem byl pred lety v Chrvatsku, stavela se cela dalnice do Rijeky. Pristi rok byla hotova... a tady se nevi, co s penezma. Milion rozbitejch provtridek, nedodelany dalnice a my nevime, jak utratit pres 100mld...

+1/0
6.8.2014 8:04

V29l74a13d36i56m48í44r 68F15i23b39i89g24e84r 5214131331344

Stavět je co mrkněte na tuto mapku http://www.rsd.cz/Stavime-pro-vas/Stavby-planovane a to jsou jen silnice;-(

+1/0
6.8.2014 8:06

P57e93t90r 13B27o76c48e62k 7586772370983

Země má docela velký dluh a na stavby dáme silnic 100 miliard - to je dobrý (nechápu proč to trochu nebrzdíme ještě několik let než se potvrdí nějaký pozitivní trend). Kdyby za to byly aspoň ty silnice tak bych to snad ještě pochopil, ale kolik těch peněz skončí někde v kapsách .....!!!!!!

0/−3
6.8.2014 8:03

D23a73v27i26d 28Č85e45c13h 7510894911223

Ty peníze jdou z EU.

0/−1
6.8.2014 8:31

M42a43r17t84i46n 38H90á29j35e44k 9467226130257

Spousta tech peněz skončí v kapsách zaměstnanců stavebních firem, kteří je odevzdáji do systému daněmi a nákupy. Což je dobře, par let to bylo tragické. A ekonomiku to taky trochu nakopne.

+1/0
6.8.2014 8:45

P56e35t87r 93B89o65c40e15k 7106642710963

Dokázal byste pouze nastřelit byť jen laický odhad, kolik toho skončí ze 100 miliard v kapsách zaměstnanců ? :-P To budou procenta..... Samozřejmě dost toho půjde subodavatelům atd. akdo někdy čuchnul k ekonomice tak to všechno je známé. Já mluvím o té části, která skončí v zahraničí a v kapsách těch co se nějakvýběrové řízení organizují. ..

0/0
6.8.2014 9:12

J66a34n 67K29o82n67e11c77n70y 1831699629256

projekty nejsou potřeba, stačí nenasytné kapsy.

0/0
6.8.2014 7:58

O29n86d18ř73e77j 37T15o22m12á39š19e25k 9579983369814

Takže na ŘSD je třeba dosadit PR manažerku Agrofertu, aby lidem v ČR dokázala správně vysvětlit, kterak utratit 45mld za NĚCO, co ještě není připravené. Důležité ale  je, že je ČR připravena ty peníze utratit! 58mld narvaných do SŽDC nemá moc smysl komentovat, protože SŽDC je něco jako černá díra, přitom disponuje obrovkým majetkem, o který se rozhodně s péčí řádného hospodáře nestará.

+1/−1
6.8.2014 7:51

R37a43d52e22k 48J71a65n61a15t61a 9775216344542

Právě naopak, zvláště na v článku zmíněné trati Praha-ČB jsou úseky (např. Nemanice -Ševětín), které dopravu velmi urychlí a jsou připraveny. Jen politici je pozastavili jakože příliš drahé, což ve světle těchto informací zní jako špatná výmluva.

+1/0
6.8.2014 8:51

R72a65d34e77k 70J78a31n40a31t36a 9665846634942

Co ovšem není stále připraveno, jsou stavby vysokorychlostních tratí. Politici na ně soustavně kašlou, obávám se že vetšina z nich rycklou trať nikdy neviděla, třebaže jich je plná Evropa.

+1/0
6.8.2014 9:01
Foto

L57u14m35í67r 74K94u42c50h27a50ř 4759564312569

vidím, že se musím zapojit - dle dopravní sektorové strategie (kterou ministerstvo dopravy vypracovalo za účelem čerpání dotací z OPD II na roky 2014 - 2020) je nutné každý rok mít v rozpočtu SFDI disponibilní zdroje kolem 70 - 75 mld Kč, aby se stavělo vše, co lze proplatit z EU vše navíc jsou stavby z národních zdrojů (pouze SFDI) tzn. pokud ten rozpočet bude takto velkorysý, pak se bavíme o tom, že se začne stavět spousta více či méně připravených staveb silnic I. tříd, co se týče rychlostních silnic a dálnic, tam toho moc připraveno není - důvod? vláda nečasova zastavila přípravu peněz a propustila všechny erudované odborníky na ŘSD, a tento stav začala řešit až po 3 letech - logicky tedy teď 3 roky budou zádrhely s výstavbou, když jsme měli 3 roky dobu ledovou - vláda Rusnokova a teď Sobotkova přípravu staveb rozjela na max, bohužel to nějaký čas potrvá, aby se to projevilo ... tolik fakta !

+4/−1
6.8.2014 7:51

V68l26a58d93i87m57í65r 53F90i78b38i57g60e95r 5224251541634

Ano nástupem Bárty se všechno zaseklo a doposud se to neodblokovalo. Jeho několikaměsíční ministrování budeme pociťovat ještě několik let a zastavení peněz na výstavbu to tedy byly úspory.:-( Dovolím si tvrdit že zastavení a konzervace rozestavěných staveb stály několikanásobně víc než přímá dostavba.

+2/0
6.8.2014 7:55

P18e69t14r 10B35o20c45e38k 7216322480823

Pokud nám ty svině stavěly dálnice dráž než v německu, tak neexistoval vůbec důvod tohle financovat, na to prosím nezapomínejte!!!!!! Stavba infrastruktury je důležitá, ale za tu cenu bych taky chtěl jezdit po silnicích, které jsou jako v Německu nebo lepších !!!!!!!!

+1/−1
6.8.2014 8:05

J12a23r57y74n 70R14u76k72a96v16i38c13a 3236559384272

To je sice pěkné, ale zakonzervováním vysoutěžené a rozestavěné stavby k ušetření určitě nedošlo. Vedlo to k opačnému extrému, takže momentálně se staví za podstřelené peníze ... a jak asi dopadnou stavby, na které nejsou peníze? No, buď je stavební firma zadotuje odjinud, nebo bude šetřit i tam, kde šetřit nemá.

+1/0
6.8.2014 8:20

V44l46a37d11i95m21í48r 60F52i68b89i48g57e58r 5454431151174

To máte pravdu ale pokud zastavení stavby stálo víc než její dokončení tak to přece nemůže být správně. Správné by bylo stavby ve výstavbě co nejrychleji dostavět, dát stopstav záhájení nových, přesoutěžit již vysoutěžené aby se ušetřilo a stavět dál a ne na 3 roky zablokovat jakoukoli výstavbu.

0/0
6.8.2014 8:49

O76n25d10ř85e34j 17T47o80m66á12š40e10k 9869793809284

Pokud ta doba ledová znamenala zmrazení tzv. "infrastrukturních" staveb financovaných z SFDI ..předpokládám, že billbordy u každého takového pomníku zbytečnosti nelžou, typu cysklosezka od nikud nikam za desítky mil, cyklostezka s betonovým povrchem o šířce 2 autobusů, tak tvrdím, dobře, že to zmrazili, tedy měli ty nesmysly rovnou zastavit. Nestalo se tak. Teď se bude v budování nesmyslů pokračovat, navíc s větší intenzitou ..je přece se pročerpat k růstu.

0/0
6.8.2014 7:56

V93l74a93d46i86m89í74r 95D32i12a23t37k25a 1473697941974

No hlavně že to vidíte politicky. Přitom diletantismus je tam neustále, a to i v institucích, které by měly být už od politiky vzdálenější.

0/0
6.8.2014 9:13

L16i78b23u27š58e 21N30o62v24á 8547469294522

Tak to vražte do silnic nižších tříd, obchvatů měst při silnicích I. tříd. Spousta měst má plány připravené. Jenomže tam holt nekynou provize jako od velkých firem na velkých stavbách.

+4/0
6.8.2014 7:51

J80a20r67y39n 63R70u49k67a29v86i49c13a 3626319934192

Ještě mám v živé paměti údiv z roku 2010, kdy tehdejší Ministr dopravy Vít Bárta zrakvil stavebnictví včetně přípravných prací. Divil jsem se, jak může zastavit přípravu staveb, protože to rozhodnutí se musí brzy projevit a bez obnovované a modernizované infrastruktury se nemůže ekonomika zvednout ... chci říct, že stavebnictví se musí časem zase rozjet, ale nebudou hotové přípravy! Částečně se to projevilo už v minulých letech a zdá se, že ten hlavní průšvih teprve přichází. Už teď se horečně projektuje v časovém presu kolikrát i v průběhu výstavby. Takové projekty musejí nutně obsahovat chyby a nedodělky, které se ve finále při opravách prodraží.

+3/0
6.8.2014 7:41

V65l29a41d45i11m80í11r 66F10i44b62i73g82e71r 5454381761794

Jo v r.2010 to byl divoký rok. Ještě dnes si pamatuji kolegy jak si po volbách připíjeli jak to suprově dopadlo a jak bude dobře. A po 3 měsících museli vyházet 20% lidí ne po auditu ale z příkazu bez ohledu na následky. Zastavení veškeré výstavby je krásně vidět na stránkách ŘSD sekce stavby ve výstavbě je tam jen málo staveb které se dělají. Jsou tam i stavby započaté v r.2008 s dostavbou za rok i dva. Prostě se to v r. 2010 zastavilo a obnovilo někdy vloni nebo letos. Konzervace za ty 3-4 roky nicnedělání musela stát majlant:-/

+1/0
6.8.2014 8:04

D30a12v69i85d 82M98a54r40e85k 7913736244945

58 mld. do železnic a 45 mld do silnic? To je trošku nepoměr, ne? Silnici používá kdekdo, železnice je skanzen, do kterého bych investoval jenom na údržbu.

+1/−8
6.8.2014 7:34

P88e35t52r 58Č34e14r82v50e10n19ý 3106381292185

Vážený pane, právě kvůli tomu, že se v minulosti dávaly na železnici s bídou na údržbu stávajícího stavu, Vám podobní teď tvrdí, že je železnice skanzen.

Modernizovat důležité železniční tratě smysl rozhodně má.

+9/−1
6.8.2014 7:41

D75a84v56i50d 21M36a82r11e90k 7493796454425

Modernizovat má smysl? Proboha proč? Abychom potom mohli rok co rok dotovat ztrátové vlaky? Nebo zavedeme tržní jízdné a pak už vlakem nebude jezdit vůbec nikdo? Vysvětlete mi, jaké pro mě má vlak výhody?

0/0
6.8.2014 19:34

R89a70d93e18k 92J85a49n72a47t39a 9235206334922

Na moderní železniční síti je doprava efektivnější, provozně levnější. Takže potřeba dotací bude menší, možná i nulová.

Nevím, jaké si představujete "jízdné, že vlakem nebude jezdi nikdo". V žádné zemi na světě takto jízdné nastavené není, vždy je takové, aby si ho obyvatelstvo mohlo dovolit. Ať už s dotacemi nebo bez.

+1/0
6.8.2014 19:40

V38l29a92d68i56m63í89r 78F54i38b50i61g86e21r 5874441131784

Železnice je těžce podfinancována do údržby se téměř neinvestuje jen se flekuje co je v havarijním stavu. Stav se zhoršuje a až to jednou praskne bude těch 45mld sranda:-/

+2/0
6.8.2014 8:07

D88a71v92i79d 16M10a17r51e78k 7443386544435

Představa jak najednou praskne celá síť železnic je víc než úsměvná. Až bude mít taková investice jakýkoliv efekt, pak ano. Nicméně modernizovat, jen aby byla síť moderní? Jděte...

0/−1
6.8.2014 19:37

V40l86a42d54i80m97í79r 32F80i51b21i25g64e67r 5404971371834

No najednou to nepraskne ale bude se stávat více nehod, mimožádnách událostí atd. Už je to dnes celkem běžné. Stačí aby zafoukal vítr, zasněžilo nebo zapršelo a už to jede. Minimálně by se měla vymlátit veškerá zeleň podél tratí, která zarůstá a pohlcuje návěstidla a někde to dospělo tak daleko že se zeleň zkracuje jen o vlaky které projíždí. Na tratích nejsou železniční stezky pro údržbu i když v projektu jsou a když jsou tak jsou zarostlé.

Nechápu že vlastník tratí SŽDC nemá skoro žádné zaměstnance údržby ale všechno si najímá od firem. Je to velice drahý model vlastnit infrastrukturu která potřebuje neustálou údržbu a najímat si na to firmu.

+1/0
6.8.2014 20:25

R12a36d43e30k 60J98a57n23a91t61a 9145836554502

Ve výstavbě železnic máme za vyspělými zeměmi větši zpoždění než co se týká silnic. První VRT se ve Francii otevřela v roce 1981, u nás máme sotva předběžné plány.

Navíc železnice mají (kvůli energeticky úspornému provozu) budoucnost, což se o silnicích říci nedá. V neposlední řadě jsou dotace EU na výstavbu a modernizaci tratí až 80%. To u silnic není ani náhodou, protože Bílá kniha EU dává se strategických důvodů důraz právě na železnici.

+1/−1
6.8.2014 9:08

D10a94v19i74d 54M66a17r46e32k 7563186304815

Aha, takže budeme cpát peníze do naprosto neefektivní železnice protože to a) mají tak sousedi, b) protože na to dostaneme dotace... Nicméně těch zbývajících 20% (9 mld) musíme stejně vytáhnout z kapes my. VRT znamená jenom to, že budeme mít sice rychlejší, ale pořád stejně "zbytečnou" železnici. Provozní náklady se zvednou a budeme dotovat a dotovat... A že něco tvrdí nějaká bílá kniha EU je pro mě spíš odstrašující argument. Energetická úspornost. Inu, nejsem odborník, ale z dlouhodobého hlediska (20+) let se neodvážím ani tipovat, co bude energeticky úspornější. Ale budiž. Nicméně železnice ani pomalá ani rychlá neřeší rychlost a flexibilitu, po kterých je pravděpodobně největší poptávka. Samozřejmě by se mi taky líbilo, kdyby člověk nepotkával stovky kamionů, nicméně tím, že opravíme železnice se jich rozhodně nezbavíme. A pro těch pár cestujících nemá taková investice význam.

+1/0
6.8.2014 19:44

M64i50r41o75s52l51a60v 35G28r98o20s36s42m95a66n15n 8282279954

Pokud je železnice neefektivní, docela by mě zajímalo, co si přestavujete pod pojmem efektivní. Právě modernizace vede k vyšší efektivitě, tedy nižším nákladům a vyšším výkonům. Příkladem trať Praha-Brno. Pomalá, energeticky náročná, provozně drahá, málo atraktivní. A tedy "dotovaná".

0/0
6.8.2014 22:01

R95a69d25e68k 58J65a53n69a75t65a 9135866214402

Myslím, že sám sobě odporujete, říkáte "železnice ani pomalá ani rychlá neřeší rychlost a flexibilitu"?

Právě tu rychlost VRT řeší. Praha-Brno za hodinu znamená, že to včetně cesty na nádraží bude pro většinu lidí rychlejší než bus či auto. A s vyšší poptávkou souvisí i častější intervaly. Dneska jezdí vlak z Prahy do Brna jednou za hodinu. S VRT to může být klidně kažou půlhodinu, ve špičce i častěji - což znamená i tu flexibilitu, můžete jet kdy chcete.

Železnice je energeticky nejúspornější doprava už přes 150 let. A že světové ceny energií v posledních desetiletích rostou, je také známý fakt.

Provozní náklady VRT jsou oproti klasické trati nižší. Zejména proto, že vysokorychlostní soupravy jsou sice řádeově 1.5x dražší, ale za jednotku času svezou více cestujících (2x-3x). Rovněž personálu potřebujete méně. Co se týká udržby tratě, není dražší než u trati klasické, však to je vlastně taky klasická trať jen trochu více rovná.

Máte pravdu, že VRT kamiony neřeší, je to trať pro osobní dopravu a pro nákladní dopravu je nevhodná (sklonovými poměry a také tím, že by rychlejším osobním vlakům překážela). Ale spuštěním VRT provozu poklesne provoz na trati stávající, takže se na nich uvolní kapacita pro nákladní vlaky.

+1/0
6.8.2014 22:29

E27v92z71e59n 84S60o42u93k25u80p 1957984486218

To je velice trefný obrat : "prostavět peníze"....;-)

0/0
6.8.2014 7:24

M70a50r40t14i38n 22S33o21u48č80e82k 6208983813831

Tak hlavně, že jsme šetřili co Mirku? R^

+1/−1
6.8.2014 7:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.