- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
pry nebude do ceho investovat? To uz se prestali pocitat soukrome ucty zucastnenych?
Radši kdyby snížili státní dluh, než vyhazovat peníze jen tak do stavění které není připraveno - hlavně ta železnice.
Hlavně chybí koncepce a základní uvažování týkající se potřebnosti vzhledem k intenzitám a přihlédnutí k tomu, jaké je napojení na druhou stranu hranic. Ať se na mne nikdo nezlobí, ale opravdu je nutné R48 dostavovat v kategorii R25,5/120, když nedaleko vede D1(D47)?. Na tamní intenzity by stačil (luxusní) dělený střídavý třípruh (2+1; 110km/h), který by plně využil stávající vozovku (15-16,5m) a napojení na Slovensko by získalo i tak výrazně na kvalitě. Tedy jen přemalovat a instalovat lanová svodidla a nové značení. Toť vše Pak by se jen dodělaly poslední dvě chybějící mimoúrovňovky a obchvaty a min. 10-15mld. by bylo doma, resp. k využití jinde. Dtto Znojmo - Rakousko. Proč je plánován dělený 4 pruh, když z Rakouska k nám tím směrem vede pouze 2+1, leckde dokonce nedělený?!? Tím je přece dáno, kolik aut může tím směrem přijet a tedy, že na 4 pruh tam nikdy nebudou intenzity! Tady by opět stačil dělený 2+1. R6??? V době, kdy Němci definitivně stopli výstavbu dálnice směr hranice a dál k Chebu a bude tam pouze dvouproudovka? Ano, dokončit obchvaty obcí, MÚK, atd. ale zda dělený 4pruh, to je otázka. Intenzity na to nejsou a ani v budoucnu nebudou - dělený třípruh by zase stačil.
Priorita je D3/R3 a R35 - jednoznačně. Dále D11. A můžeme se bavit o tom, zda je D3 opravdu nezbytně nutná v kategorii D27,5, protože myslím, že není. R25,5 se 130 by stačila více, než bohatě po celé délce a ne jen ten kousek od Budějovic k hranicím. Zase úspora. Kvalitní silnice s přihlédnutím k tomu, na co máme, rychlé, bezpečné. Ale to se asi nikomu nechce...
D8 by měli taky dokončit chybí pár km a vypadá to že se s tím budou ještě kolik let patlat. Taky by se mohla u Přerova dodělat D1 aby byla celá republika propojena dálnicí. D11 je trapárna. Žiju v královéhradeckém kraji a ta dálnice tu zoufale chybí. Politici o ni celé roky kecají ale od 2006 se neudělalo nic přitom když to začali stavět od Poděbrad na Hradec tak to postavili celkem rychle. A když ta začali konečně stavět tak to bude trvat jako by to stavěli bez mechanizace.
Tohle mě fascinuje http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/613BC0108B9ACF7AC12578700052C18D/$file/s38-hrdlorezy-cista.pdf
necelý 2,2km dlouhý úsek silnice rovný bez mostů ani jiných složitých objektů a přes 1,5 roku to má trvat proboha co na tom trvá tak dlouho.
reakce č. 2: největší problém přípravy staveb je aktuálně ve výkupech pozemků, což řeší novela zákona 416, která začne platit snad již od září a dále veřejné soutěže na zhotovitele a tady je třeba novelizovat zákon o veř. zakázkách, což ještě nějakou dobu potrvá ... a když tu někdo psal o opravách, tak z hlediska oprav dálnic se letos zřejmě podaří opravit rekordní počet km dálnic a rychlostních silnic, opravy v délce 3 - 6 km jsou ideální z hlediska vedení uzavírek a z hlediska efektivity údržby, např. mezi Brnem a Vyškovem to ve směru do Brna na podzim bude vypadat mnohem líp než nyní - a politicky je většinou neschůdné poslat na opravy víc peněz na úkor výstavby, obzvlášť před volbami do senátu a obecních zastupitelstev ...
Jestli ty dálnice budou opravovat stylem jako na D11 u EXIT 8 tak ať to raděj ani neopravují. Buď to udělat pořádně nebo to nedělat vůbec
A je opravdu potřeba vrazit 60 mld do železnice? To si dělají srandu ne?
A pokud nejsou projekty připravené a i tak nechtějí ty peníze ušetřit a za každou cenu je vyhodit, tak každý den jezdím po otřesně rozbitých silnicích. Nedalo by se vrazit peníze do opravy nehlavních tahů? Tyto silnice jsou dlouhodobě pouze lokálně opravovány a přitom po nich denně jezdí spousta aut.
Železniční infrastruktura je u nás 40 let za Západem. Nemáme tu jedinou 4kolejnou trať, jediný kilometr VRT. Na spoustě tratí se jezdí 40-60, zabezpečovacím zařízením je telefon.
Předhání nás už i Turecko či Maroko. Stačí?
Kdyby nekradli jak kočovní spoluobčané tak by dluh ČR postupně klesal, a zbylo by peněz dost.
Nestavte nové, ale opravte staré! A prosím, aby opravy vydržely alespoň do následujícího roku!
Zdroje tu jsou a my je vyčerpáme!
Bude líp!