Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva nevzdává boj o státní rychlíky. Nabídla o pětinu nižší cenu

Boj o provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem od prosince příštího roku má překvapivé pokračování. Měsíc poté, co Ministerstvo dopravy oznámilo plán uzavřít na další rok smlouvu s Českými drahami, přišla společnost Arriva vlaky s novou nabídkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L14u85c85i20a76n 71P36a89p16a24z71i95a77n 5474737341275

O pětinu nižší cenu a k tomu šrot ze smeťáku! To jsme to dopracovali, odpadkový vlak jako pokrok pro zchudlé Čechy. To máme díky orientaci na nízkou cenu práce, nehrdost k sobě samotným!

+1/−1
8.8.2014 16:37

M41i71r87o92s41l75a82v 70Z18i39k64m95u51n72d 7929633714123

Vy jste těmi 628 / 928 jezdil ? Velice pohodlné vozidlo i v případě, že se jedná o původní sedačky. V Německu existuje několik stupňů modernizace, pozná se to podle barvy a typy sedaček. Jede s tom líp než v údajně "komfortním vozidle" z Rakouska zvaném RailJet ...

+1/0
11.8.2014 19:16

T21o71m 10D36v93o76r54a15k 6495648187817

Co to jako je? Prohraju soutez, odtajni se ceny a detaily nabidek a pak prijdu s novou nabidkou? Tohle musi hodit MD do kose.

+9/−1
7.8.2014 6:27

J13a74n 31L10a41k76o92m88ý 7721195125484

Vy víte kolik požadují ČD oficálně? Já vím jen to, že Arriva nabídla klimatizovaný a nízkopodlažní Desira za nějakou cenu a když MD rozhodnulo, že budou jezdit ČD, tak dodala ještě druhou nabídku na starší jednotku, kde požaduje nižší cenu než u své první nabídky. Ale dodnes nikdo neřekl, že tato nabídka je levnější než ta od ČD. Jen, že je o 20% nižší než ta jejich původní. Takže křišťálová koule nebo jen zaslepená láska k modrejm?

0/0
8.8.2014 13:45

M68i42r70o93s63l51a78v 41Z15i44k62m61u27n15d 7779203484353

Desiro je méně komfortnější než 628/928 ... 628/928 nemá plošinu pro vozíčkáře ...

0/0
11.8.2014 19:20

B35o27h62u36s35l89a73v 51K40r26á70l82í39k 2111680609676

Žádná soutěž nebyla, ostatně ceny Českých drah dosud nebyly odtajněny - skandální je spíš to, že se ministerstvo teprve poté, co dostalo nabídku Arrivy, rozhodlo, že bude hodnotit jen cenu a ke kvalitě vlaků nebude vůbec přihlížet. Arriva se pouze pokouší překazit ministerstvu snahu uzavřít další smlouvu bez výběrového řízení.

0/0
20.8.2014 17:39

Z61d15e60n51ě97k 85H76a75n67z21l 1681826362984

ja se divim,ze se na zeleznici porad nekdo cpe.Na zeleznicni doprave nejde vydelat!Vsichni prodelavaj

+2/−3
6.8.2014 18:42

P81e50t46r 83N84o85v42o16t80n29y 3229202629692

Nejde neprodelat.

+1/−4
6.8.2014 21:22

A31l15e61x92a65n46d25r 15K86o83s37t41k84a 5599666779156

Omylem plus. Ne, nejde nevydělat. Na dotované trati. Vy tam nasadíte nejstarší a nejhnusnější lokomotivy a vagony, které seženete. Dávno mají životnost za sebou, takže jakákoliv vydělaná koruna je bonus.. A veškerý provoz vám platí stát. (kraj, to je totéž) Nemáte naprosto žádné riziko, když tím vlakem zrovna nejede ani jeden cestující, tak neproděláváte.. Zato každý, který jím jede vám dá čistý zisk..

+1/−4
7.8.2014 1:26

P67e14t26r 88N42o91v27o83t74n35y 3559332419382

"Nemáte naprosto žádné riziko, když tím vlakem zrovna nejede ani jeden cestující, tak neproděláváte.. Zato každý, který jím jede vám dá čistý zisk.." Tak jednoduche to neni, musite mit napocitanou nejakou prunernou obsazenost.

+3/0
7.8.2014 1:52

A87l33e16x54a62n58d75r 26K88o82s76t62k62a 5559536109816

Stát platí 100-120 kč/km, to pokryje vše. Jakýkoliv cestující je čistý zisk.

+2/−2
7.8.2014 7:34

R48a13d23k53o 16K45ř80i88v22á44n18e89k 7210683805540

Já zas omylem mínus, takže se to vyrovnalo.:-)

0/0
7.8.2014 10:00

A54n49n17a 78T15v14a28r39ů51ž24k42o21v78á 4391706405738

Prodělečné, proto dotované, jsou často regionální tratě. O ty se však souktromníci nedřou. Oni chtějí vyžrat jen výdělečné rychlíkové spoje. Ti, kteří jejich sluižby využívají se přičiňují o zdražování jízdného pro ty, kteří požívají vlaky denně pro přepravu do zaměstnání nebo škol.

+1/−3
7.8.2014 11:52

J52o16s30e27f 83K80o87p35e64c49k24y 9664352775

Zadna jina vydelecna trat nez ta Pha-Ova v CR neni. Kdyby byla, uz davno by na ni jezdili nedotovani dopravci ;-)

+3/0
7.8.2014 12:01

A23n95n17a 17T16v45a31r76ů44ž83k83o12v91á 4121686195828

Však na ní jezdí. Tam se vecpal Jančura i ten druhý. Tím odčerpali část zisku z té trati.

+2/−1
7.8.2014 12:55

J72o77s26e68f 62K59o37p70e67c29k52y 9494632145

Zkuste si precist muj puvodni prispevek jeste jednou a treba to tentokrat vyjde ;-)

+2/0
7.8.2014 13:03

B71o25h45u28s25l71a31v 64K93r51á75l71í46k 2431810889846

České dráhy se tam s komerčními (nikým neobjednanými) vlaky nacpaly taky, takže jsou na tom úplně stejně. A komu vlastně ti tři dopravci odčerpávají ten zisk? Cestující na tom vydělali - mají levnější jízdné, stát na tom vydělal taky - už tu trať nemusí dotovat jako dříve.

0/0
20.8.2014 17:44

A65n55n65a 50T87v19a18r60ů45ž79k46o47v26á 4781366795788

Ta trať pro rychlíky nebyla dotovaná. A ČD tam jezdily i dříve, ty se nikam nemusely cpát.  Těch lidí tam nejezdí více. Je snad rozdíl, jestli zisk má jeden nebo se o něj dělí 3. Stát na tom nevydělal. Z té ziskové tratě se zisk snížil, proto se musely zvednout dotace na prodělečné tratě.

0/0
20.8.2014 18:01

J22a86n 55L82a53k47o60m18ý 7831735925894

Dotovaný je všechno mimo Ostravy. Pokud chtějí ČD na těchto tratích přes 100 korun za každý vlakokilometr, v čem by to pro ty "chudáky denně dojíždějící cestující" bylo horší pokud by je dostala Arriva? Vadilo by to nejspíše jen těm, co dnes díky režijce neplatí nic.

+1/−1
8.8.2014 2:48

A22n93n87a 78T43v86a93r97ů62ž82k15o37v67á 4781906845278

Celá ta privatizace nám přinesla jen zhoršení všeho a zvýšení cen. Dokud byl jeden dopravce, jezdilo se v přiměřených časových intervalech během celého dne. Dnes jezdí za sebou ve špičkách, nejen vlaky, tři a více souprav a pak půl dne nic. Provázanost žádná, přípoje žádné. Nic horšího nás potkat nemohlo.

+1/−1
8.8.2014 7:56

J77a72n 48L91a67k30o94m43ý 7121225185144

Za to ale může ten co to platí, ne ti co tam jezdí. Možná právě proto, že dnes jezdí ten co natáhne ruku a dostane peníze a dlouholetou smlouvu, vycucává daleko víc peněz než by bylo potřeba a tak logicky za určitou částku, kterou je ministerstvo nebo kraj ochotno zaplatit, jede míň vlaků.

+1/0
8.8.2014 10:56

J42a14n 45L25a70k32o85m57ý 7681815905424

V Německu taky nejezdí jen DB a přesto tam je obslužnoat daleko lepší než u nás, jak je to podle vašeho pohledu možný, že pokud tam nezůstal jen státní obr, tak se to celý nesesypalo a nejede jeden vlak ráno a druhej večer? Jak je možný, že na nejlukrativnější trati, kde ČD dnes údajně i pro velkém snížení jízdného vydělávají,brali před několika lety dotace na úhradu prokazatelné ztráty?

+1/0
8.8.2014 11:02

P81e25t38r 80M28a25r73e55š 8750906

Takhle by výběrka nikdy nedoběhla, těžko budou vždy všechny strany spokojené. Arriva mohla podat rovnou dvě nabídky. Těžko teď ukecávat, jestli by to nešlo znovu, když jim to poprvé nevyšlo.

+2/−1
6.8.2014 15:39

J15a10n 53L97a54k72o92m45ý 7411735855924

Já bych osobně jako ministr dopravy nikdy neuzavřel smlouvu s někým, kdo po mě chce 5-6x víc ze dne na den za to stejné. To je jako kdybych vlezl do obchodu, kde stál celou dobu rohlík 1,9 a dnes za něj chtějí 9,9 - toho bych ihned poslal někam a dál se s ním nebavil. A ač je to oficiálně nepotvrzené, neoficiálně si ČD řekly o více jak 100 na vlkm.

+4/0
6.8.2014 16:17

P30e77t69r 21N96o56v15o37t58n94y 3809162199512

Coze?

0/0
6.8.2014 21:23
Foto

A91l23a24n 86Ř47e62p38k51a 4985446

Jinak dokud se okamžitě nedokončí převod nádraží na SŽDC a nebude se uznávat celé spektrum jízdenek ČD, vč.oblíbených síťových (pochopitelně mimo režijky :D) i u soukr.dopravců, tak bych tu víc konkurence nepouštěl ;-)

+6/−3
6.8.2014 13:32

P71e71t76r 23N63e33c50h26a56n87i93c59k21ý 7163286268490

hlavně inkarty, které má značné množství lidí a kupovalo je ve víře, že je po celou dobu platnosti budou na jejich trati užívat.

+3/−1
6.8.2014 14:13

P48e42t19r 28N47o87v12o79t79n30y 3549362329632

Nenene, stát chce "uvolnit" trh. Pěkně na divoko. Ještě aby v tom byla nějaká pravidla.

+1/0
6.8.2014 14:54

T78o78m34a49s 34N78o91v72o34t54n63y 3591316568429

A In-karta je snad nějaká karta na slevu vždy a všude? Je to jen nabídka ČD aby se vůbec dalo vlakem jezdit za rozumnou cenu. Že ČD si za to ještě na rozdíl od jiných dopravců nechá zaplatit, je věc druhá a soukromý dopravce s tím nemá nic společného.

+1/0
6.8.2014 23:55

P11e18t67r 31N22o89v19o88t25n33y 3839742429832

Tak to vysvetlete lidem, kteří ji na dane trase vyuzivaji. Jini dopravci si nechaji zaplatit vic.

+1/0
7.8.2014 0:09

M12a94r89t33i34n 25Š79u85l66c 2927479560745

V tom případě by tady skoro monopol ČD zůstal minimálně další 15 let... To je celkem děsivá představa...:-( Pro mne dokonce děsivější než neuznávání jízdenek u všech dopravců a to jsem zastáncem toho, aby na české železniční síti platily vzájemně uznávané jízdenky...

0/−2
6.8.2014 16:39
Foto

A17l63a63n 87Ř66e54p47k77a 4215856

Ony by se ty nádraží už dávno převedly, jen nejmenovaný pán z nejmenované (žluté) firmy říká něco o nedovolené podpoře, když by dráhy za ten majetek dostali pěkných pár miliard... A teď jak to převést, aby byli všichni spokojeni (dráhy jako akciovka snad mají hodnotu těch budov napsanou i v účetnictví a pak by jim to chybělo, snad nepíše blbost, zas tak se v tom nevyznám :D). 

Hlavně vypráskat toho, kdo tenkrát původní ČD při rozdělování tak hloupě rozdělil...

+1/0
6.8.2014 20:11

B15o20h73u69s88l19a25v 50K14r59á87l32í58k 2731350969416

A nedá se o tu hodnotu snížit základní jmění společnosti, tedy vrátit ten majetek vlastníkovi přesně opačným postupem, než jakým ho tam vlastník vložil?

0/0
20.8.2014 17:49

P61e25t51r 74N82o64v24o12t34n60y 3459272299942

Tak to staci, aby MD nebo kraj vypsalo sve výběrové řízení se spravnymi kritetii.

0/0
6.8.2014 21:17

A15n89n19a 84T23v59a55r89ů76ž50k52o43v96á 4861836155898

A proč by měly? To si myslíte, že ČD budou zadarmo vozit ty lidí, kteří si cestu zaplatili u někoho jiného?

+1/0
7.8.2014 11:58

P61a69v23e85l 62O69b21d31r54ž58á66l64e57k 6796324848642

SŽDC nemá s uznáváním jízdenek nic společného ... maximálně tak možnost vstupu na nástupiště s nějakou platnou jízdenkou.

Jinak je uznávání věc pouze dopravců, případně IDS (PID atd.).

0/0
7.8.2014 12:01
Foto

A82l41a49n 87Ř22e46p84k70a 4475106

Já nepíšu, že sždc má mít něco společného s jízdenkami, to jste si jen to souvětí špatně vyložil ;-)

0/0
7.8.2014 12:03

B31o49h66u37s27l29a70v 82K56r15á18l52í30k 2971630679116

Integrace jízdného by měla být především věcí objednatele.

0/0
20.8.2014 17:51
Foto

A87l35a29n 69Ř29e57p42k13a 4525656

Co pořád mají s tím WiFi všichni? Kdo potřebuje net k práci, tak už má dávno netový balíček a závisláci ho mají taky, nebo ať si třeba čtou knížku když na to nemají! :-D ;-)

Jinak koukal jsem na Wikipedii a jednotka 843 je v pohodě vlak, nevím jestli přesně s touhle řadou, ale vzhledově podobným jsem už párkrát jel a bez problémů.

+7/−1
6.8.2014 13:28

I12v48a32n37a 24N24o69v89a80k86o30v49a 2442862959742

Nahodou me to vyhovuje. Cesky balicek nemam a na tech par dni v roce mit nebudu a internet ve vlaku se hodi.

+2/−1
6.8.2014 13:32
Foto

A78l55a40n 21Ř50e33p54k45a 4965446

Roamingové poplatky stále padají (možná ještě nejsou na dně), takže nepotřebujete ani WiFi zdarma ;-)

+1/0
6.8.2014 13:33

I28v40a11n90a 33N33o73v63a67k43o34v76a 2932372609182

no vzhledem k tomu, ze mam ten nejmizernejsi datovy tarif (doma ho nepotrebuju), tak se jen tak zdarma roamingu nedockam.

+1/−1
6.8.2014 13:36

H81o79n79z48a 90R42a72š53í78k 7860727414245

Taky vlakem nějak často nejezdím a když už jedu a má WiFi připojení, tak to většinou nefunguje vůbec nebo je dost pomalé. Takže to že má vlak WiFi nemusí být nutně plus... :-P

+1/0
7.8.2014 13:07

M77i93c86h40a79l 95O38p87a89t62r96n75ý 4802282622501

To neni o "wifi" ale o vztahu k zakaznikum. Co CD delajimaby si ho ziskaly? wifi,klima,obcerstveni v R na hl.tratich,atd. to jsou "pozornosti" vuci cestujicim. Soucasny stav naopak ukazuje,ze CD je zakaznik u zdk,hlavne aby byly dotace. A pro jistotu jeste cestujici odrazuji slozitym systemem "slev" a "vyhod"...

+2/−5
6.8.2014 13:43

T11o61m 12J59u42r51e73č65k58a 6535852665565

A proto tu včera na idnesu byl článek, že ČD kupují nové vlaky pro rychlíky, které mají jak tu wifi, tak v nich budou třeba i automaty na občerstvení apod., že?

+4/0
6.8.2014 14:03

V22í46t59ě41z49s89l48a46v 46B24o41c31h 6292915265816

To není kvůli cestujícím, ale kvůli ministerstvu dopravy :-)

+2/−1
6.8.2014 17:13
Foto

J72i20ř23í 20Š13r76á35m70e80k 3808367309311

Ministerstvo dopravy jezdí často vlakem. Zrovna včera jelo do Turnova a v narvaném osobáku nepustilo sednout stařenku. Hanba mu.

0/0
8.8.2014 9:04

M81i35c19h71a41l 76O26p46a43t40r38n23ý 4132642462701

To mely CD zaridit samy a uz davno,kdyz chteji byt modernin a vyhledavanym dopravcem.

0/−2
6.8.2014 19:10

P38e23t59r 56N82o84v43o71t55n53y 3459202889602

To taky musi nekdo zaplatit, vime? A arriva, napojena kapitálove na DB ma asi jine moznosti.

+2/0
6.8.2014 21:25
Foto

A68l62a28n 25Ř63e87p31k58a 4865246

Klimatizace vs. možnost otevřít si okno, tedy přírodní klimatizace.. Někdy je lepší ta přírodní klima ;-)

Občerstvení si snad cestující umí koupit na nádraží v obchodě/bufetu, případně i v rychlících jezdí JLV s minibary.

On ten systém slev složitý není, stačí méně remcání a více přemýšlení R^

+3/−3
6.8.2014 14:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.