Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva nevzdává boj o státní rychlíky. Nabídla o pětinu nižší cenu

Boj o provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem od prosince příštího roku má překvapivé pokračování. Měsíc poté, co Ministerstvo dopravy oznámilo plán uzavřít na další rok smlouvu s Českými drahami, přišla společnost Arriva vlaky s novou nabídkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L54u13c29i43a30n 84P31a67p58a23z92i79a17n 5774127821115

O pětinu nižší cenu a k tomu šrot ze smeťáku! To jsme to dopracovali, odpadkový vlak jako pokrok pro zchudlé Čechy. To máme díky orientaci na nízkou cenu práce, nehrdost k sobě samotným!

+1/−1
8.8.2014 16:37

M18i75r64o71s47l10a84v 68Z69i59k35m51u96n81d 7529573294333

Vy jste těmi 628 / 928 jezdil ? Velice pohodlné vozidlo i v případě, že se jedná o původní sedačky. V Německu existuje několik stupňů modernizace, pozná se to podle barvy a typy sedaček. Jede s tom líp než v údajně "komfortním vozidle" z Rakouska zvaném RailJet ...

+1/0
11.8.2014 19:16

T39o94m 12D15v37o96r59a72k 6745568757607

Co to jako je? Prohraju soutez, odtajni se ceny a detaily nabidek a pak prijdu s novou nabidkou? Tohle musi hodit MD do kose.

+9/−1
7.8.2014 6:27

J86a50n 48L93a13k79o37m52ý 7171135435734

Vy víte kolik požadují ČD oficálně? Já vím jen to, že Arriva nabídla klimatizovaný a nízkopodlažní Desira za nějakou cenu a když MD rozhodnulo, že budou jezdit ČD, tak dodala ještě druhou nabídku na starší jednotku, kde požaduje nižší cenu než u své první nabídky. Ale dodnes nikdo neřekl, že tato nabídka je levnější než ta od ČD. Jen, že je o 20% nižší než ta jejich původní. Takže křišťálová koule nebo jen zaslepená láska k modrejm?

0/0
8.8.2014 13:45

M60i34r95o25s61l41a50v 31Z87i54k72m86u98n12d 7479673224733

Desiro je méně komfortnější než 628/928 ... 628/928 nemá plošinu pro vozíčkáře ...

0/0
11.8.2014 19:20

B35o37h92u18s71l83a13v 12K77r71á29l75í25k 2361610379546

Žádná soutěž nebyla, ostatně ceny Českých drah dosud nebyly odtajněny - skandální je spíš to, že se ministerstvo teprve poté, co dostalo nabídku Arrivy, rozhodlo, že bude hodnotit jen cenu a ke kvalitě vlaků nebude vůbec přihlížet. Arriva se pouze pokouší překazit ministerstvu snahu uzavřít další smlouvu bez výběrového řízení.

0/0
20.8.2014 17:39

Z12d11e43n21ě43k 16H53a72n41z77l 1601946102424

ja se divim,ze se na zeleznici porad nekdo cpe.Na zeleznicni doprave nejde vydelat!Vsichni prodelavaj

+2/−3
6.8.2014 18:42

P69e40t43r 76N15o80v51o61t21n22y 3599622779122

Nejde neprodelat.

+1/−4
6.8.2014 21:22

A21l39e45x35a70n57d44r 65K78o61s91t31k48a 5449406169516

Omylem plus. Ne, nejde nevydělat. Na dotované trati. Vy tam nasadíte nejstarší a nejhnusnější lokomotivy a vagony, které seženete. Dávno mají životnost za sebou, takže jakákoliv vydělaná koruna je bonus.. A veškerý provoz vám platí stát. (kraj, to je totéž) Nemáte naprosto žádné riziko, když tím vlakem zrovna nejede ani jeden cestující, tak neproděláváte.. Zato každý, který jím jede vám dá čistý zisk..

+1/−4
7.8.2014 1:26

P16e77t39r 58N45o80v58o55t55n12y 3509892319612

"Nemáte naprosto žádné riziko, když tím vlakem zrovna nejede ani jeden cestující, tak neproděláváte.. Zato každý, který jím jede vám dá čistý zisk.." Tak jednoduche to neni, musite mit napocitanou nejakou prunernou obsazenost.

+3/0
7.8.2014 1:52

A79l37e51x61a12n41d35r 33K52o96s13t61k80a 5849836429176

Stát platí 100-120 kč/km, to pokryje vše. Jakýkoliv cestující je čistý zisk.

+2/−2
7.8.2014 7:34

R31a15d69k52o 83K48ř52i74v57á86n78e25k 7540933755560

Já zas omylem mínus, takže se to vyrovnalo.:-)

0/0
7.8.2014 10:00

A10n21n93a 96T82v37a73r26ů82ž35k42o55v83á 4101736715238

Prodělečné, proto dotované, jsou často regionální tratě. O ty se však souktromníci nedřou. Oni chtějí vyžrat jen výdělečné rychlíkové spoje. Ti, kteří jejich sluižby využívají se přičiňují o zdražování jízdného pro ty, kteří požívají vlaky denně pro přepravu do zaměstnání nebo škol.

+1/−3
7.8.2014 11:52

J94o28s84e61f 18K94o88p98e85c53k54y 9554182965

Zadna jina vydelecna trat nez ta Pha-Ova v CR neni. Kdyby byla, uz davno by na ni jezdili nedotovani dopravci ;-)

+3/0
7.8.2014 12:01

A12n36n14a 79T72v89a45r34ů92ž40k52o69v58á 4161956905578

Však na ní jezdí. Tam se vecpal Jančura i ten druhý. Tím odčerpali část zisku z té trati.

+2/−1
7.8.2014 12:55

J22o17s11e59f 75K90o94p91e26c14k96y 9954832285

Zkuste si precist muj puvodni prispevek jeste jednou a treba to tentokrat vyjde ;-)

+2/0
7.8.2014 13:03

B69o73h38u39s28l79a29v 10K81r77á70l34í53k 2181480469826

České dráhy se tam s komerčními (nikým neobjednanými) vlaky nacpaly taky, takže jsou na tom úplně stejně. A komu vlastně ti tři dopravci odčerpávají ten zisk? Cestující na tom vydělali - mají levnější jízdné, stát na tom vydělal taky - už tu trať nemusí dotovat jako dříve.

0/0
20.8.2014 17:44

A12n93n95a 41T47v16a46r36ů45ž18k87o56v84á 4471376195218

Ta trať pro rychlíky nebyla dotovaná. A ČD tam jezdily i dříve, ty se nikam nemusely cpát.  Těch lidí tam nejezdí více. Je snad rozdíl, jestli zisk má jeden nebo se o něj dělí 3. Stát na tom nevydělal. Z té ziskové tratě se zisk snížil, proto se musely zvednout dotace na prodělečné tratě.

0/0
20.8.2014 18:01

J82a94n 30L75a77k21o37m21ý 7351335885504

Dotovaný je všechno mimo Ostravy. Pokud chtějí ČD na těchto tratích přes 100 korun za každý vlakokilometr, v čem by to pro ty "chudáky denně dojíždějící cestující" bylo horší pokud by je dostala Arriva? Vadilo by to nejspíše jen těm, co dnes díky režijce neplatí nic.

+1/−1
8.8.2014 2:48

A47n86n53a 79T31v94a11r87ů86ž32k67o90v13á 4821706415538

Celá ta privatizace nám přinesla jen zhoršení všeho a zvýšení cen. Dokud byl jeden dopravce, jezdilo se v přiměřených časových intervalech během celého dne. Dnes jezdí za sebou ve špičkách, nejen vlaky, tři a více souprav a pak půl dne nic. Provázanost žádná, přípoje žádné. Nic horšího nás potkat nemohlo.

+1/−1
8.8.2014 7:56

J96a40n 42L25a42k34o52m25ý 7161335825674

Za to ale může ten co to platí, ne ti co tam jezdí. Možná právě proto, že dnes jezdí ten co natáhne ruku a dostane peníze a dlouholetou smlouvu, vycucává daleko víc peněz než by bylo potřeba a tak logicky za určitou částku, kterou je ministerstvo nebo kraj ochotno zaplatit, jede míň vlaků.

+1/0
8.8.2014 10:56

J29a22n 81L57a85k97o31m44ý 7761625515354

V Německu taky nejezdí jen DB a přesto tam je obslužnoat daleko lepší než u nás, jak je to podle vašeho pohledu možný, že pokud tam nezůstal jen státní obr, tak se to celý nesesypalo a nejede jeden vlak ráno a druhej večer? Jak je možný, že na nejlukrativnější trati, kde ČD dnes údajně i pro velkém snížení jízdného vydělávají,brali před několika lety dotace na úhradu prokazatelné ztráty?

+1/0
8.8.2014 11:02

P31e34t59r 37M39a72r94e49š 8950676

Takhle by výběrka nikdy nedoběhla, těžko budou vždy všechny strany spokojené. Arriva mohla podat rovnou dvě nabídky. Těžko teď ukecávat, jestli by to nešlo znovu, když jim to poprvé nevyšlo.

+2/−1
6.8.2014 15:39

J38a92n 55L35a14k61o10m63ý 7251715285294

Já bych osobně jako ministr dopravy nikdy neuzavřel smlouvu s někým, kdo po mě chce 5-6x víc ze dne na den za to stejné. To je jako kdybych vlezl do obchodu, kde stál celou dobu rohlík 1,9 a dnes za něj chtějí 9,9 - toho bych ihned poslal někam a dál se s ním nebavil. A ač je to oficiálně nepotvrzené, neoficiálně si ČD řekly o více jak 100 na vlkm.

+4/0
6.8.2014 16:17

P66e20t84r 42N27o84v49o96t76n43y 3879172929172

Coze?

0/0
6.8.2014 21:23

A74l25a84n 43Ř38e42p71k61a 4825886

Jinak dokud se okamžitě nedokončí převod nádraží na SŽDC a nebude se uznávat celé spektrum jízdenek ČD, vč.oblíbených síťových (pochopitelně mimo režijky :D) i u soukr.dopravců, tak bych tu víc konkurence nepouštěl ;-)

+6/−3
6.8.2014 13:32

P12e60t92r 68N43e22c47h79a17n11i66c49k51ý 7953556208100

hlavně inkarty, které má značné množství lidí a kupovalo je ve víře, že je po celou dobu platnosti budou na jejich trati užívat.

+3/−1
6.8.2014 14:13

P97e90t93r 14N48o41v96o86t83n77y 3809422849562

Nenene, stát chce "uvolnit" trh. Pěkně na divoko. Ještě aby v tom byla nějaká pravidla.

+1/0
6.8.2014 14:54

T15o36m95a40s 66N90o79v62o63t95n18y 3981916508349

A In-karta je snad nějaká karta na slevu vždy a všude? Je to jen nabídka ČD aby se vůbec dalo vlakem jezdit za rozumnou cenu. Že ČD si za to ještě na rozdíl od jiných dopravců nechá zaplatit, je věc druhá a soukromý dopravce s tím nemá nic společného.

+1/0
6.8.2014 23:55

P73e88t87r 28N41o72v70o87t84n63y 3289952819592

Tak to vysvetlete lidem, kteří ji na dane trase vyuzivaji. Jini dopravci si nechaji zaplatit vic.

+1/0
7.8.2014 0:09

M43a65r46t32i53n 60Š22u55l65c 2877289290455

V tom případě by tady skoro monopol ČD zůstal minimálně další 15 let... To je celkem děsivá představa...:-( Pro mne dokonce děsivější než neuznávání jízdenek u všech dopravců a to jsem zastáncem toho, aby na české železniční síti platily vzájemně uznávané jízdenky...

0/−2
6.8.2014 16:39

A36l97a94n 48Ř49e55p62k20a 4885926

Ony by se ty nádraží už dávno převedly, jen nejmenovaný pán z nejmenované (žluté) firmy říká něco o nedovolené podpoře, když by dráhy za ten majetek dostali pěkných pár miliard... A teď jak to převést, aby byli všichni spokojeni (dráhy jako akciovka snad mají hodnotu těch budov napsanou i v účetnictví a pak by jim to chybělo, snad nepíše blbost, zas tak se v tom nevyznám :D). 

Hlavně vypráskat toho, kdo tenkrát původní ČD při rozdělování tak hloupě rozdělil...

+1/0
6.8.2014 20:11

B24o52h83u44s48l20a75v 47K94r97á12l30í40k 2701760479886

A nedá se o tu hodnotu snížit základní jmění společnosti, tedy vrátit ten majetek vlastníkovi přesně opačným postupem, než jakým ho tam vlastník vložil?

0/0
20.8.2014 17:49

P21e28t32r 98N98o22v37o44t89n88y 3249782499292

Tak to staci, aby MD nebo kraj vypsalo sve výběrové řízení se spravnymi kritetii.

0/0
6.8.2014 21:17

A49n54n72a 32T78v69a26r73ů44ž88k50o32v31á 4421166665338

A proč by měly? To si myslíte, že ČD budou zadarmo vozit ty lidí, kteří si cestu zaplatili u někoho jiného?

+1/0
7.8.2014 11:58

P70a11v65e50l 91O66b92d24r40ž55á10l57e31k 6606674548782

SŽDC nemá s uznáváním jízdenek nic společného ... maximálně tak možnost vstupu na nástupiště s nějakou platnou jízdenkou.

Jinak je uznávání věc pouze dopravců, případně IDS (PID atd.).

0/0
7.8.2014 12:01

A62l75a67n 48Ř97e76p72k46a 4825426

Já nepíšu, že sždc má mít něco společného s jízdenkami, to jste si jen to souvětí špatně vyložil ;-)

0/0
7.8.2014 12:03

B58o75h89u93s38l32a64v 53K76r83á77l57í86k 2781180479236

Integrace jízdného by měla být především věcí objednatele.

0/0
20.8.2014 17:51

A26l25a23n 37Ř81e77p51k79a 4405986

Co pořád mají s tím WiFi všichni? Kdo potřebuje net k práci, tak už má dávno netový balíček a závisláci ho mají taky, nebo ať si třeba čtou knížku když na to nemají! :-D ;-)

Jinak koukal jsem na Wikipedii a jednotka 843 je v pohodě vlak, nevím jestli přesně s touhle řadou, ale vzhledově podobným jsem už párkrát jel a bez problémů.

+7/−1
6.8.2014 13:28

I84v72a34n92a 13N18o34v44a47k49o60v71a 2352652179902

Nahodou me to vyhovuje. Cesky balicek nemam a na tech par dni v roce mit nebudu a internet ve vlaku se hodi.

+2/−1
6.8.2014 13:32

A70l11a15n 87Ř87e39p59k62a 4565316

Roamingové poplatky stále padají (možná ještě nejsou na dně), takže nepotřebujete ani WiFi zdarma ;-)

+1/0
6.8.2014 13:33

I69v14a75n97a 48N24o96v32a78k79o52v89a 2732482629442

no vzhledem k tomu, ze mam ten nejmizernejsi datovy tarif (doma ho nepotrebuju), tak se jen tak zdarma roamingu nedockam.

+1/−1
6.8.2014 13:36

H69o97n62z53a 89R56a30š90í16k 7500737514215

Taky vlakem nějak často nejezdím a když už jedu a má WiFi připojení, tak to většinou nefunguje vůbec nebo je dost pomalé. Takže to že má vlak WiFi nemusí být nutně plus... :-P

+1/0
7.8.2014 13:07

M55i23c70h46a81l 48O29p67a48t11r45n73ý 4122852372481

To neni o "wifi" ale o vztahu k zakaznikum. Co CD delajimaby si ho ziskaly? wifi,klima,obcerstveni v R na hl.tratich,atd. to jsou "pozornosti" vuci cestujicim. Soucasny stav naopak ukazuje,ze CD je zakaznik u zdk,hlavne aby byly dotace. A pro jistotu jeste cestujici odrazuji slozitym systemem "slev" a "vyhod"...

+2/−5
6.8.2014 13:43

T79o36m 65J34u53r68e61č10k12a 6415222835845

A proto tu včera na idnesu byl článek, že ČD kupují nové vlaky pro rychlíky, které mají jak tu wifi, tak v nich budou třeba i automaty na občerstvení apod., že?

+4/0
6.8.2014 14:03

V90í96t50ě55z21s33l66a80v 53B91o98c42h 6752315955266

To není kvůli cestujícím, ale kvůli ministerstvu dopravy :-)

+2/−1
6.8.2014 17:13
Foto

J79i86ř70í 91Š51r35á24m17e26k 3668857619701

Ministerstvo dopravy jezdí často vlakem. Zrovna včera jelo do Turnova a v narvaném osobáku nepustilo sednout stařenku. Hanba mu.

0/0
8.8.2014 9:04

M43i50c36h45a82l 56O13p94a28t89r61n70ý 4662362432661

To mely CD zaridit samy a uz davno,kdyz chteji byt modernin a vyhledavanym dopravcem.

0/−2
6.8.2014 19:10

P91e76t47r 64N83o31v53o50t90n42y 3649822429382

To taky musi nekdo zaplatit, vime? A arriva, napojena kapitálove na DB ma asi jine moznosti.

+2/0
6.8.2014 21:25

A53l47a14n 20Ř20e51p72k95a 4925736

Klimatizace vs. možnost otevřít si okno, tedy přírodní klimatizace.. Někdy je lepší ta přírodní klima ;-)

Občerstvení si snad cestující umí koupit na nádraží v obchodě/bufetu, případně i v rychlících jezdí JLV s minibary.

On ten systém slev složitý není, stačí méně remcání a více přemýšlení R^

+3/−3
6.8.2014 14:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.