Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Arriva nevzdává boj o státní rychlíky. Nabídla o pětinu nižší cenu

Boj o provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem od prosince příštího roku má překvapivé pokračování. Měsíc poté, co Ministerstvo dopravy oznámilo plán uzavřít na další rok smlouvu s Českými drahami, přišla společnost Arriva vlaky s novou nabídkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L53u67c57i81a82n 56P29a52p50a53z77i15a54n 5764157181875

O pětinu nižší cenu a k tomu šrot ze smeťáku! To jsme to dopracovali, odpadkový vlak jako pokrok pro zchudlé Čechy. To máme díky orientaci na nízkou cenu práce, nehrdost k sobě samotným!

+1/−1
8.8.2014 16:37

M95i41r72o43s56l96a46v 12Z93i75k62m74u49n44d 7559263754603

Vy jste těmi 628 / 928 jezdil ? Velice pohodlné vozidlo i v případě, že se jedná o původní sedačky. V Německu existuje několik stupňů modernizace, pozná se to podle barvy a typy sedaček. Jede s tom líp než v údajně "komfortním vozidle" z Rakouska zvaném RailJet ...

+1/0
11.8.2014 19:16

T70o17m 80D94v93o69r76a34k 6615848687317

Co to jako je? Prohraju soutez, odtajni se ceny a detaily nabidek a pak prijdu s novou nabidkou? Tohle musi hodit MD do kose.

+9/−1
7.8.2014 6:27

J48a57n 94L92a22k59o72m44ý 7961695205794

Vy víte kolik požadují ČD oficálně? Já vím jen to, že Arriva nabídla klimatizovaný a nízkopodlažní Desira za nějakou cenu a když MD rozhodnulo, že budou jezdit ČD, tak dodala ještě druhou nabídku na starší jednotku, kde požaduje nižší cenu než u své první nabídky. Ale dodnes nikdo neřekl, že tato nabídka je levnější než ta od ČD. Jen, že je o 20% nižší než ta jejich původní. Takže křišťálová koule nebo jen zaslepená láska k modrejm?

0/0
8.8.2014 13:45

M88i80r66o77s11l18a31v 88Z78i25k44m11u17n10d 7469133654323

Desiro je méně komfortnější než 628/928 ... 628/928 nemá plošinu pro vozíčkáře ...

0/0
11.8.2014 19:20

B45o61h42u71s36l15a79v 55K32r94á53l40í63k 2101950119156

Žádná soutěž nebyla, ostatně ceny Českých drah dosud nebyly odtajněny - skandální je spíš to, že se ministerstvo teprve poté, co dostalo nabídku Arrivy, rozhodlo, že bude hodnotit jen cenu a ke kvalitě vlaků nebude vůbec přihlížet. Arriva se pouze pokouší překazit ministerstvu snahu uzavřít další smlouvu bez výběrového řízení.

0/0
20.8.2014 17:39

Z22d13e97n33ě52k 62H79a52n32z22l 1931846212224

ja se divim,ze se na zeleznici porad nekdo cpe.Na zeleznicni doprave nejde vydelat!Vsichni prodelavaj

+2/−3
6.8.2014 18:42

P68e77t73r 33N58o46v26o53t60n97y 3549852359442

Nejde neprodelat.

+1/−4
6.8.2014 21:22

A15l16e93x33a98n67d98r 92K97o61s29t14k91a 5849696209816

Omylem plus. Ne, nejde nevydělat. Na dotované trati. Vy tam nasadíte nejstarší a nejhnusnější lokomotivy a vagony, které seženete. Dávno mají životnost za sebou, takže jakákoliv vydělaná koruna je bonus.. A veškerý provoz vám platí stát. (kraj, to je totéž) Nemáte naprosto žádné riziko, když tím vlakem zrovna nejede ani jeden cestující, tak neproděláváte.. Zato každý, který jím jede vám dá čistý zisk..

+1/−4
7.8.2014 1:26

P61e88t75r 46N63o88v68o51t10n77y 3659372459142

"Nemáte naprosto žádné riziko, když tím vlakem zrovna nejede ani jeden cestující, tak neproděláváte.. Zato každý, který jím jede vám dá čistý zisk.." Tak jednoduche to neni, musite mit napocitanou nejakou prunernou obsazenost.

+3/0
7.8.2014 1:52

A70l77e88x78a27n87d69r 20K74o40s60t84k96a 5499686229836

Stát platí 100-120 kč/km, to pokryje vše. Jakýkoliv cestující je čistý zisk.

+2/−2
7.8.2014 7:34

R75a52d59k85o 71K67ř67i52v15á64n57e66k 7300363705260

Já zas omylem mínus, takže se to vyrovnalo.:-)

0/0
7.8.2014 10:00

A25n42n23a 95T90v92a92r24ů50ž23k44o84v77á 4901286815868

Prodělečné, proto dotované, jsou často regionální tratě. O ty se však souktromníci nedřou. Oni chtějí vyžrat jen výdělečné rychlíkové spoje. Ti, kteří jejich sluižby využívají se přičiňují o zdražování jízdného pro ty, kteří požívají vlaky denně pro přepravu do zaměstnání nebo škol.

+1/−3
7.8.2014 11:52

J93o89s83e84f 27K97o19p30e36c21k33y 9214532545

Zadna jina vydelecna trat nez ta Pha-Ova v CR neni. Kdyby byla, uz davno by na ni jezdili nedotovani dopravci ;-)

+3/0
7.8.2014 12:01

A14n89n68a 80T16v54a25r91ů81ž58k44o45v58á 4321826735238

Však na ní jezdí. Tam se vecpal Jančura i ten druhý. Tím odčerpali část zisku z té trati.

+2/−1
7.8.2014 12:55

J46o74s78e35f 45K85o40p97e44c13k75y 9644802695

Zkuste si precist muj puvodni prispevek jeste jednou a treba to tentokrat vyjde ;-)

+2/0
7.8.2014 13:03

B12o95h68u40s94l19a20v 21K37r71á11l17í34k 2501800499856

České dráhy se tam s komerčními (nikým neobjednanými) vlaky nacpaly taky, takže jsou na tom úplně stejně. A komu vlastně ti tři dopravci odčerpávají ten zisk? Cestující na tom vydělali - mají levnější jízdné, stát na tom vydělal taky - už tu trať nemusí dotovat jako dříve.

0/0
20.8.2014 17:44

A46n61n97a 85T46v73a28r67ů13ž38k82o71v50á 4491376105888

Ta trať pro rychlíky nebyla dotovaná. A ČD tam jezdily i dříve, ty se nikam nemusely cpát.  Těch lidí tam nejezdí více. Je snad rozdíl, jestli zisk má jeden nebo se o něj dělí 3. Stát na tom nevydělal. Z té ziskové tratě se zisk snížil, proto se musely zvednout dotace na prodělečné tratě.

0/0
20.8.2014 18:01

J42a48n 88L91a86k63o13m34ý 7471175345374

Dotovaný je všechno mimo Ostravy. Pokud chtějí ČD na těchto tratích přes 100 korun za každý vlakokilometr, v čem by to pro ty "chudáky denně dojíždějící cestující" bylo horší pokud by je dostala Arriva? Vadilo by to nejspíše jen těm, co dnes díky režijce neplatí nic.

+1/−1
8.8.2014 2:48

A61n89n26a 93T26v38a12r82ů82ž65k32o49v71á 4901806365488

Celá ta privatizace nám přinesla jen zhoršení všeho a zvýšení cen. Dokud byl jeden dopravce, jezdilo se v přiměřených časových intervalech během celého dne. Dnes jezdí za sebou ve špičkách, nejen vlaky, tři a více souprav a pak půl dne nic. Provázanost žádná, přípoje žádné. Nic horšího nás potkat nemohlo.

+1/−1
8.8.2014 7:56

J85a32n 72L16a45k17o42m59ý 7921585975934

Za to ale může ten co to platí, ne ti co tam jezdí. Možná právě proto, že dnes jezdí ten co natáhne ruku a dostane peníze a dlouholetou smlouvu, vycucává daleko víc peněz než by bylo potřeba a tak logicky za určitou částku, kterou je ministerstvo nebo kraj ochotno zaplatit, jede míň vlaků.

+1/0
8.8.2014 10:56

J60a98n 66L93a40k51o48m65ý 7761335205344

V Německu taky nejezdí jen DB a přesto tam je obslužnoat daleko lepší než u nás, jak je to podle vašeho pohledu možný, že pokud tam nezůstal jen státní obr, tak se to celý nesesypalo a nejede jeden vlak ráno a druhej večer? Jak je možný, že na nejlukrativnější trati, kde ČD dnes údajně i pro velkém snížení jízdného vydělávají,brali před několika lety dotace na úhradu prokazatelné ztráty?

+1/0
8.8.2014 11:02

P27e15t75r 26M49a30r95e82š 8750846

Takhle by výběrka nikdy nedoběhla, těžko budou vždy všechny strany spokojené. Arriva mohla podat rovnou dvě nabídky. Těžko teď ukecávat, jestli by to nešlo znovu, když jim to poprvé nevyšlo.

+2/−1
6.8.2014 15:39

J60a84n 60L30a26k81o83m44ý 7321785145874

Já bych osobně jako ministr dopravy nikdy neuzavřel smlouvu s někým, kdo po mě chce 5-6x víc ze dne na den za to stejné. To je jako kdybych vlezl do obchodu, kde stál celou dobu rohlík 1,9 a dnes za něj chtějí 9,9 - toho bych ihned poslal někam a dál se s ním nebavil. A ač je to oficiálně nepotvrzené, neoficiálně si ČD řekly o více jak 100 na vlkm.

+4/0
6.8.2014 16:17

P31e65t64r 55N40o49v42o69t71n61y 3219472889402

Coze?

0/0
6.8.2014 21:23
Foto

A40l25a20n 72Ř62e24p27k75a 4475806

Jinak dokud se okamžitě nedokončí převod nádraží na SŽDC a nebude se uznávat celé spektrum jízdenek ČD, vč.oblíbených síťových (pochopitelně mimo režijky :D) i u soukr.dopravců, tak bych tu víc konkurence nepouštěl ;-)

+6/−3
6.8.2014 13:32

P42e19t35r 65N81e42c10h40a30n38i82c20k60ý 7933896558500

hlavně inkarty, které má značné množství lidí a kupovalo je ve víře, že je po celou dobu platnosti budou na jejich trati užívat.

+3/−1
6.8.2014 14:13

P16e23t98r 72N22o41v84o50t67n33y 3599252899702

Nenene, stát chce "uvolnit" trh. Pěkně na divoko. Ještě aby v tom byla nějaká pravidla.

+1/0
6.8.2014 14:54

T55o27m82a22s 31N24o75v87o38t60n80y 3271606578309

A In-karta je snad nějaká karta na slevu vždy a všude? Je to jen nabídka ČD aby se vůbec dalo vlakem jezdit za rozumnou cenu. Že ČD si za to ještě na rozdíl od jiných dopravců nechá zaplatit, je věc druhá a soukromý dopravce s tím nemá nic společného.

+1/0
6.8.2014 23:55

P64e26t82r 17N72o21v61o48t18n30y 3769492259232

Tak to vysvetlete lidem, kteří ji na dane trase vyuzivaji. Jini dopravci si nechaji zaplatit vic.

+1/0
7.8.2014 0:09

M18a49r24t40i67n 36Š91u76l80c 2677409740285

V tom případě by tady skoro monopol ČD zůstal minimálně další 15 let... To je celkem děsivá představa...:-( Pro mne dokonce děsivější než neuznávání jízdenek u všech dopravců a to jsem zastáncem toho, aby na české železniční síti platily vzájemně uznávané jízdenky...

0/−2
6.8.2014 16:39
Foto

A84l47a91n 94Ř80e37p29k13a 4175766

Ony by se ty nádraží už dávno převedly, jen nejmenovaný pán z nejmenované (žluté) firmy říká něco o nedovolené podpoře, když by dráhy za ten majetek dostali pěkných pár miliard... A teď jak to převést, aby byli všichni spokojeni (dráhy jako akciovka snad mají hodnotu těch budov napsanou i v účetnictví a pak by jim to chybělo, snad nepíše blbost, zas tak se v tom nevyznám :D). 

Hlavně vypráskat toho, kdo tenkrát původní ČD při rozdělování tak hloupě rozdělil...

+1/0
6.8.2014 20:11

B18o26h58u93s78l74a91v 53K74r59á73l29í20k 2651860919306

A nedá se o tu hodnotu snížit základní jmění společnosti, tedy vrátit ten majetek vlastníkovi přesně opačným postupem, než jakým ho tam vlastník vložil?

0/0
20.8.2014 17:49

P38e86t44r 24N76o97v92o75t10n25y 3359952219952

Tak to staci, aby MD nebo kraj vypsalo sve výběrové řízení se spravnymi kritetii.

0/0
6.8.2014 21:17

A19n11n72a 16T24v18a41r22ů12ž88k23o64v24á 4531646365368

A proč by měly? To si myslíte, že ČD budou zadarmo vozit ty lidí, kteří si cestu zaplatili u někoho jiného?

+1/0
7.8.2014 11:58

P16a90v26e72l 62O41b27d65r27ž77á59l66e56k 6626634648282

SŽDC nemá s uznáváním jízdenek nic společného ... maximálně tak možnost vstupu na nástupiště s nějakou platnou jízdenkou.

Jinak je uznávání věc pouze dopravců, případně IDS (PID atd.).

0/0
7.8.2014 12:01
Foto

A47l58a72n 83Ř88e25p84k54a 4105216

Já nepíšu, že sždc má mít něco společného s jízdenkami, to jste si jen to souvětí špatně vyložil ;-)

0/0
7.8.2014 12:03

B82o48h20u72s88l27a18v 14K14r91á37l19í74k 2951520239446

Integrace jízdného by měla být především věcí objednatele.

0/0
20.8.2014 17:51
Foto

A51l32a65n 11Ř60e87p46k88a 4765446

Co pořád mají s tím WiFi všichni? Kdo potřebuje net k práci, tak už má dávno netový balíček a závisláci ho mají taky, nebo ať si třeba čtou knížku když na to nemají! :-D ;-)

Jinak koukal jsem na Wikipedii a jednotka 843 je v pohodě vlak, nevím jestli přesně s touhle řadou, ale vzhledově podobným jsem už párkrát jel a bez problémů.

+7/−1
6.8.2014 13:28

I14v27a74n41a 27N61o29v43a26k16o14v69a 7490482589583

Nahodou me to vyhovuje. Cesky balicek nemam a na tech par dni v roce mit nebudu a internet ve vlaku se hodi.

+2/−1
6.8.2014 13:32
Foto

A71l89a37n 83Ř75e40p74k79a 4425326

Roamingové poplatky stále padají (možná ještě nejsou na dně), takže nepotřebujete ani WiFi zdarma ;-)

+1/0
6.8.2014 13:33

I44v19a31n59a 73N83o21v81a13k86o39v60a 7190572549623

no vzhledem k tomu, ze mam ten nejmizernejsi datovy tarif (doma ho nepotrebuju), tak se jen tak zdarma roamingu nedockam.

+1/−1
6.8.2014 13:36

H35o17n39z81a 82R27a52š12í26k 7550607914685

Taky vlakem nějak často nejezdím a když už jedu a má WiFi připojení, tak to většinou nefunguje vůbec nebo je dost pomalé. Takže to že má vlak WiFi nemusí být nutně plus... :-P

+1/0
7.8.2014 13:07

M65i29c43h27a32l 29O23p40a44t44r61n25ý 4402442502691

To neni o "wifi" ale o vztahu k zakaznikum. Co CD delajimaby si ho ziskaly? wifi,klima,obcerstveni v R na hl.tratich,atd. to jsou "pozornosti" vuci cestujicim. Soucasny stav naopak ukazuje,ze CD je zakaznik u zdk,hlavne aby byly dotace. A pro jistotu jeste cestujici odrazuji slozitym systemem "slev" a "vyhod"...

+2/−5
6.8.2014 13:43

T73o19m 33J25u81r81e82č15k74a 6815632545675

A proto tu včera na idnesu byl článek, že ČD kupují nové vlaky pro rychlíky, které mají jak tu wifi, tak v nich budou třeba i automaty na občerstvení apod., že?

+4/0
6.8.2014 14:03

V84í53t47ě54z10s53l91a32v 24B96o38c52h 6142365835586

To není kvůli cestujícím, ale kvůli ministerstvu dopravy :-)

+2/−1
6.8.2014 17:13
Foto

J64i48ř93í 71Š44r92á40m36e33k 3448837459371

Ministerstvo dopravy jezdí často vlakem. Zrovna včera jelo do Turnova a v narvaném osobáku nepustilo sednout stařenku. Hanba mu.

0/0
8.8.2014 9:04

M52i50c64h67a72l 58O89p23a69t40r89n57ý 4472592222931

To mely CD zaridit samy a uz davno,kdyz chteji byt modernin a vyhledavanym dopravcem.

0/−2
6.8.2014 19:10

P72e76t54r 97N56o20v42o69t81n32y 3919232209302

To taky musi nekdo zaplatit, vime? A arriva, napojena kapitálove na DB ma asi jine moznosti.

+2/0
6.8.2014 21:25
Foto

A64l69a55n 93Ř71e55p72k84a 4415766

Klimatizace vs. možnost otevřít si okno, tedy přírodní klimatizace.. Někdy je lepší ta přírodní klima ;-)

Občerstvení si snad cestující umí koupit na nádraží v obchodě/bufetu, případně i v rychlících jezdí JLV s minibary.

On ten systém slev složitý není, stačí méně remcání a více přemýšlení R^

+3/−3
6.8.2014 14:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.