Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Korporátní láska na jeden den. RegioJet a Leo Express pojedou společně

Mezi železničními dopravci jezdícími mezi Prahou a Ostravou zuří ostrý konkurenční boj. Jsou ale i dny, kdy se dokážou mezi sebou kvůli cestujícím dohodnout. I když jen ti soukromí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O96t15a23k38a30r 79V62a57l29e53k 6986152635882

Bulvarnejsi nadpis by tam uz nebyl?

+1/−1
8.8.2014 17:28

R88a30d73k83o 22K16ř66i10v44á47n65e32k 7860173575490

Byl. Láska na celý život: Regiodnes a iJet - bez ČD až do Ústí nad Orlicí:-)

+2/0
8.8.2014 20:05

M94i76r91o24s95l32a60v 23Z65i49k75m41u34n11d 7789373544493

Já bych se s dovolením ještě zabýval technologií spojování "pomocné lokomotivy" s EJ, běžná záležitost při napěťových výlukách, kdy je nutné dostat EJ z beznapěťového úseku a dělá to "to" cca 50 let ...

Lokomotiva má pomocné spřáhlo = nasadí se na tažný hák, pak strojvedoucí pomaloučku najede na stojící EJ. Musí najíždět na stojící vozidlo. Strojvedoucí VIDÍ jak najíždí na stojící vozidlo ...

I při spojování elektrických nebo motorových jednotek musí být strojvedoucí na řídícím stanovišti na čele pohybujícího se (najíždějícího vozidla) ...

V dávné minulosti byl problém při spojování EM 475 (ex 451, 452) s lok T 679.1 (ex 781) z důvodu rozdílné výšky tažného háku a výšky spřáhla na  čele, což mohlo být ovlivněno i ojetím kol (jejich průměrem). Proto se použití Serjožků jako pomocných lokomotiv zakázalo ...

Podle této technologie by se tedy umístilo pomocné spřáhlo na poslední vůz žlutého vlaku a potom by strojvedoucí žlutého vlaku musel s celou soupravou "X" vozů sunout na stojící elektrickou jednotku ... Šílená představa ...

Pokud se ovšem oba "majitelé" (nemající ani sebemenší ponětí, jak se to musí dělat) dohodli, že poté, co se na poslední žlutý vůz umístí pomocné spřáhlo a poté strojvedoucí černého vlaku bude najíždět na konec žluté soupravy a strefovat se s EJ do pomocného  spřáhla na žlutém voze, tak to bude docela odvaz ...

Nelze přihlédnout podélné rázy vznikající při rozjezdech a brzdění, jak bude EJ reagovat na snížení tlaku v průběžném potrubí. Nastavení brzd může být z hlediska citlivosti zcela jiné a EJ bude brzdit tak intenzivně, že nelze vyloučit roztržení vlaku ...

Jak se postupuje v zahraničí - Německo, Rakousko, Švýcarsko ?  

Když prostě kapacita dráhy, vlaky se BEZ NÁHRADY zruší, přednost dostane dálková doprava. Místní vlaky se nahradí. Informace dostane cestující v zákonem stanoveném termínu.

Ve Francii si s tím takové starosti nedělají, tam se prostě vlaky zruší bez náhrady - jeden, dva vlaky ráno a večer nebo nejede vůbec nic.

+7/0
8.8.2014 17:07

P97e81t20r 20N41o60v22o96t69n74y 3719972919552

A co se na vsech tech novych jednotkach tak dlouho meri a kontroluje, nez je schvali do provozu, ze se ani nevi, jak reaguji brzdy na snizeni tlaku v prubeznem potrubi?

0/0
8.8.2014 17:17

M10i79r58o32s23l48a91v 66Z68i59k27m71u40n34d 7759423684383

Ale to jak fungují brzdy se ví. Jenže v tomto případě má vozidlo  rozdílný brzdový systém. Princip fungování je stejný, ale technologicky systémy nemusejí plnohodnotně spolupracovat.

Elektrická jednotka může mít jiný typ průběžné brzdy (citlivější, výkonnější), která může reagovat na snížení tlaku v průběžném potrubí jinak než brzdí klasické vozy, např. nejdříve zaúčinkuje elektrodynamická brzda, která má vyšší účinek než brzda tlaková na "žlutých vozech".

Stadlery jezdí zpravidla na příměstských vlacích s častými zastávkami, takže mají přebytek trakčního výkonu, aby se dosáhlo velkého zrychlení při rozjezdu a velmi účinné brzdy (obrzdění třeba na 180 %), aby se dosáhlo co nejkratší brzdné dráhy, což má výrazný vliv na zkrácení jízdní doby mezi jednotlivými místy zastavení.

Bohužel webové strany Stadlera neuvádí mezi technickými údaji brzdící hodnoty u jednotlivých typů vozidel ...

Pokud bude brzda na konci výkonnější, pak se ten vlak dá roztrhnout. Např. když použijete záchrannou brzdu v posledním voze, tak souprava začne brzdit od konce. Zatímco poslední vůz už brzdí, u předních vozů brzda teprve "nabíhá" a lokomotiva dokonce ještě táhne. Až poklesne tlak v brzdovém potrubí pod určitou hodnotu, tak teprve vypadne lokomotiva z výkonu, dojde k rázu v soupravě, který může mít za následek roztržení vlaku ... to že by byla žlutá lokomotiva ve výkonu a současně brzdila nehrozí, ale brzdící systém EJ na konci může být tak výkonný, že dojde k nějakému dynamickému rázu ...

+1/0
9.8.2014 16:15

R76a46d18k74o 38K84ř45i41v12á98n61e84k 7500673565300

Přeprava (nikoliv nouzové přetažení) jednotky obsazené cestujícími na nouzovém spřáhle mi přijde jako dost dobrodružná myšlenka. Příští sobotu jedu na Moravu, tak váhám mezi Pendolinem a adrenalinem. Asi vyhraje to druhé. Snad do toho DÚ nebo DI nehodí vidle.

+2/0
8.8.2014 17:21

J41a53r52o56s24l15a57v 41D22r60o91b68n30ý 6876318367167

ve Francii s tím problém opravdu nemají - tam buď výluka nebo stávka

0/0
10.8.2014 14:06

M30a55r46t34i51n 73Š85u81l46c 2917149830185

Pánové, já vám tak nějak nerozumím. Na trati dojde k omezení, z důvodu rekonstrukce. To je myslím pochopitelné. V takovém případě, bych předpokládal, že se všichni dopravci na této trati pokusí využít její sníženou kapacitu v zájmu cestujících jak jen to půjde. Tzn. jeden vlak přijede do žst. Ústí nad Orlicí (nebo ÚnO město) a zastaví. Vyčká příjezdu vlaku, který jede za ním. Ty vlaky se spojí a pokračují do žst. Česká Třebová. Vzhledem k tomu, že bude na této části tratě vypnuto zabezpečovací zařízení, stejně tam ty vlaky nepojedou 160, ani 140, ale těch 9 kilometrů mezi ÚnOm a ČT projedou více méně krokem.

Pamatuji doby (a nacestoval jsem se nejen na páteřní trati Praha - Olomouc - Slovensko dost), kdy připojení/odpojení vozů, výměna lokomotivy apod. znamenaly pobyt ve stanici 15 - 25 minut. Nyní se to zvládá za minut 5-8 (např. připojování/odpojování vozů a výměna lokomotiv v Hradci Králové na rychlících Praha - Trutnov a zpět) a to pro "plný provoz", nikoliv pro mimořádnou "jízdu krokem". Nemyslím si tedy, že by šlo o nějaký zásadní problém. Možná je největší problém v tom, že v ČR není dostatečná legislativa, která by správci železniční infrastruktury (tedy SŽDC) umožnila, něco takového dopravcům na trati nařídit. V takovém případě by totiž pan Sůra nemusel takový článek vůbec psát. A teď nechci spekulovat, jestli to není tím, že úřad, který má tuto legislativu na starosti (MD) a státní železniční dopravce (ČD) sedí na stejné adrese...

+2/0
8.8.2014 13:59

R59a25d20k91o 31K89ř22i24v70á88n76e61k 7760913755200

Vy nerozumíte, já nerozumím. ČD své dálkové vlaky spojují při výlukách běžně a budou spojovat i tentokrát, osobáky nahradí autobusem. RJ a LEO své vlaky spojují. Kde je problém?

Jinak v Ústí n.O. to fakt spojovat nepůjde.

V článku o žádné spojování nejde, jde o propagandu RJ. Pěkně jste na to skočil :-)

+7/−2
8.8.2014 14:13

J11a82n 17S11ů78r69a 4425673643362

Proto v celém textu mluví více Leo Express, pane odborníku na propagandu:-)

+2/−2
8.8.2014 14:28

R38a52d42k53o 20K94ř98i46v93á29n58e66k 7690713735800

Moje odbornost před tou Vaší bledne závistí. Budu na sobě muset pracovat.:-)

0/0
8.8.2014 14:36

J24a79n 15S10ů22r24a 4365843293212

Ono by stačilo, kdybyste si text přečetl:-)ale chápu RJ = zlo. A speciálně pro Vás, pana Závodného, Pastorka a další: můžete se těšit na pondělí, tak šetřete svůj ostrovtip:)

+2/0
8.8.2014 14:47

L51a81d13i33s49l33a34v 59P32a98s27t77o87r83e87k 1863447238445

Jako, že bude Sůro konečně nutné se zvednout a hromadně napsat šéfredaktorovi jestli by tě nevyhodil pro neobjektivitu? Není diskuze až na vyjímky, kde by ti to někdo nevyčítal, ale ty si jedeš pořád svoji. Evidentně tvoji práci bude muset zhodnotit objektivně někdo výše postavený.

0/0
8.8.2014 16:29

J37a97n 59S70ů44r49a 4565333513292

Jistě, to by měl. Určitě to budete hlavně Vy se svým vybraným chováním, protože s Vámi mám zcela jistě uzavřenou pracovní smlouvu. Chcete adresu na vedení, kam stížnost poslat nebo si ji najdete?

+1/0
8.8.2014 16:44

L38a83d20i78s34l52a47v 55P42a29s48t49o30r86e71k 1153467908305

Já v Idnesu nepracuju Sůro. Kdyby ano a tu pravomoc jsem měl letěl bys - železnici se věnují nejméně další dva redaktoři a NIKDE u nich nejsou diskuze o neobjektivitě. To by ti mělo rozhodně stát za hlubší analýzu proč ;-)

0/0
10.8.2014 17:48

J22a35n 78S22ů49r91a 4235913203672

Pane Pastorku, obdivuji lehkost Vašeho pera a vybrané chování. Jen tak dál, myslím, že i čtenáři v diskuzi to ocení.

0/0
10.8.2014 18:19

R82a92d98k81o 40K92ř25i16v97á63n41e49k 7400113925950

V pondělí budou vagony z Aradu. To si cvrlikají vrabci na střeše. Každý nový nebo zrekonstruovaný vagón v Čechách je dobrý - u všech dopravců. Proč to vidíte tak nenávistně a proč já bych měl být proti?

!!A RJ=zlo nepište, mohl byste být hmotně postižen. Když už se tolik snažíte, ať Vám to přinese ovoce v nekrácené výši!:-)

0/0
8.8.2014 16:39

J86a76n 71S98ů38r13a 4645123393932

Ovoce zlevňuje, takže nebojte:))Já to nevidím nenávistně, na to tu máme jiného experta s uváděním informací na pravou míru.

0/0
8.8.2014 16:42

R86a20d59k36o 87K59ř36i48v67á88n93e55k 7970483375880

Jo a nezapomeňte napsat, kolik let se o těch vozech žvanilo. Že je jeden kousek v Bukurešti na zkouškách vítám, ale není to málo, Antone Pavloviči?

Taky nezapomeňte propéct koženky, na ty, myslím, patříte k předním expertům v celostátním měřítku. Ani Žák na Vás odborně nemá.

+4/0
8.8.2014 16:43

J71a93n 77S29ů53r14a 4455293213382

Nechcete si založit vlastní server o železnici?

0/0
8.8.2014 16:58

R78a37d96k51o 46K43ř54i45v20á52n80e23k 7520503655560

Ne. Ode dneška jsem odborník na letadla. Viz níže.

0/0
8.8.2014 17:03

P29e87t77r 52N39o63v36o23t67n98y 3809502269812

Spojí se akorát rusák s nějakým IC, oběma směry, nic jiného. Na webu ČD je dostupný VJŘ.

0/−1
8.8.2014 15:01

M74a40r25t58i79n 98Š51u26l52c 2597119620375

Je-li to potřeba, umí provozovatelé drážních vozidel spojit vlaky na širé trati. Nevěřím, že by to nebylo technicky možné v ÚnO nebo i v ÚnO město...

Jo a ten článek jsem si přečetl znovu a stále nechápu, v čem vidíte propagandu RJ? A to přitom běžně souhlasím s názory, že články pana Sůry jsou žlutější, než by si význam tohoto dopravce zasloužil a to jak v oblasti železniční, tak i autobusové dopravy.

Ale zrovna v tomhle článku je popsáno, co se stane a proč, je zde vyjádření zástupce správce infrastruktury i všech tří osobních dopravců... Z mého pohledu je to jen souhrn informací...

0/0
8.8.2014 16:20

M36i62l95a84n 57M51a67j98e25r10č82í83k 1460610134286

Je to propaganda RJ (potažmo hanění/"kopání" do ČD), protože článek nepřímo až přímo uvádí, že :

1.) (zlé) ČD odmítly spojení s RJ (viz: RegioJet se původně chtěl spojit podle provozního ředitele Jiřího Schmidta s vlaky EC Českých drah do Brna. Ty vyjíždějí jen pět minut před RegioJetem. Dráhy ale nabídku odmítly.)

2.) (hodný) RJ vezme do "vleku" LE (viz:„Naše souprava bude vždy na konci, tažena RegioJetem.  Naše vlaky jsou konstrukčně výrazně lehčí. Nebudou tedy vyvíjet žádnou tažnou sílu a budou pouze v pohotovostním režimu,“ řekla mluvčí Leo Express Petra Valentová.)

3.) (zlé) ČD kvůli odmítnutí spojení s RJ musí zrušit desítky vlaků a ostatní (RJ + LE) dopravci ani jeden! (viz: Díky spojení nemusí soukromí dopravci zrušit jediný spoj. České dráhy, které mají na místě výluky nejvíce spojů denně, přijdou zhruba o padesát vlaků Zrušeny budou osobní vlaky, které budou nahrazeny autobusy, mezi Českou Třebovou a Prahou nepojede asi třicet rychlíků, které si objednává stát.)

+3/0
8.8.2014 17:15

J38a77n 50S97ů92r70a 4665153123442

ještě jste zapomněl na hodný LE:  „Dobrovolné spojení povede k výraznému snížení zpoždění,“ dodala.Nebo LE Vám nevadí?

0/0
9.8.2014 21:14

J27a51n 76S36ů51r15a 4195583543872

Pan Majerčík vám to skvěle vysvětlil, že jakýkoliv můj text, kde napíšu něco o soukromé konkurenci je propaganda. Je to takový rituál některých zdejších diskutujících. Pochvalu si tu vysloužím pouze za kritiku RJ či LE.

0/0
9.8.2014 21:09

M30i95l26a88n 56M59a64j97e67r41č16í97k 1970430984166

viditelně se o objektivním podání informace musíte opravdu hóóódně učit od Vaší konkurence - např. zejména ČTK/aktuálně.cz (  http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/pristi-sobotu-budou-zruseny-desitky-vlaku-z-prahy-na-moravu/r~f2270fce1efe11e480e50025900fea04/    ), která uvádí:

1.) (byť hned) pod nadpisem prvně výraznější a pro cestující nejdůležitější informaci o "(ne)dopadu" na soukromé dopravce a teprve následně/dodatečně vysvětluje, díky čemu to je (Soukromí dopravci RegioJet a Leo Express žádné spoje na trase Praha-Ostrava rušit nebudou. Na den se spojí.)

2.) hned v začátku vlastního obsahu článku (za uvedením města dění) konkrétní datum výluky (Část vlaků na hlavním železničním spojení mezi Prahou a Moravou nepojede v sobotu 16. srpna kvůli rozsáhlé výluce ve stanici Ústí nad Orlicí.)

3.) dále konkrétně jakých měst bude zrušeno přímé spojení (Zrušeno má být v úseku Praha - Česká Třebová zhruba 30 rychlíků Českých drah směřujících do Luhačovic, Vsetína a do Brna. Autobusy bude v tomto úseku nahrazeno 22 osobních vlaků.) PS: zde se dá vytknout, že informace je podaná o jednom směru, byť se to týká i protisměru - což je popsáno dále v textu (viz bod.)

4.) teprve následně jaký druh vlaků i přes výluku pojede (Vyšší kategorie vlaků, expresy EC, IC na trase pojedou, dají se ale předpokládat zpoždění v řádu desítek minut. Výlukový jízdní řád Správa železniční dopravní cesty sestavuje)

5.) konkrétně popisuje dopady na cestující zrušených rychlíků (Cestující ze zrušených rychlíků budou přestupovat zejména v České Třebové. "Vlak pojede například z Luhačovic, v České Třebové ukončí jízdu a cestující si přestoupí na vlak (EC, IC Ex), který dále pojede až do Prahy. Pokud pojedou opačně, pojedou z Prahy expresem nebo EC a dojedou za výluku do České Třebové nebo do Zábřehu, Olomouce a tam přesednou na rychlík) = vlastně tím nepřímo vysvětluje, že příslušné EC/IC se spojí(kapacitně nahradí - snad budou, proti jiným sobotám, prodlouženy alespoň o pár vagónů) zrušené rychlíky

0/0
9.8.2014 22:52

J67a59n 57S65ů95r89a 4815233333262

Ano, mám se co učit od těch, kteří zprávu vykradou a postaví ji trošku jinak, aby to nevypadalo, že to ukradli. Do posledního odstavce pak přiznají jednu citaci idnesu. Jestli jste to nepochopil, celý text je hlavně o příběhu, kterak se RJ a LE na jeden den spojí. Servisní informace o výluce budeme psát ještě pár dní před samotnou výlukou. 

Mimochodem, proč ČD o této výluce ještě neinformují na svém webu (jestli to tam je někde schované, tak to opravdu nevidím a nečekám, že průměrný cestující bude rozklikávat dvacet různých možností)

0/0
9.8.2014 22:59

M31i87l57a77n 74M87a17j25e97r41č61í60k 1500430154676

A) :

1.)  Je otázka jestli u ČD má smysl na 1.stránce webu uvádět informaci o konkrétních výlukách, protože narozdíl od LE nejezdí po jedné trase, ale síťově = pořád nějaké výluky se jich dotýkají a byla by neúcta k cestujícím (potažmo jejich matení), kdyby u nějakých (hlavních) tratí to tam bylo a u jiných (tzv. vedlejších) tratí nikoliv a kdyby to tam bylo všechno, tak to bude neproduktivní - akorát tam jednotlivé výluky zaniknou.

2.) Jinak upozornění na výluku mají ČD na webu vždy v konkrétních případech ve výsledku vyhledání spojení pro určitou trasu, den a čas.

B) Jestli se nepletu, tak v železničních stanicích informace o výlukách vyvěšuje SŽDC - jsou to takové (minimálně) oranžově orámované "letáčky"/mapky (často nahoře či dole) obsahující kresbu/logo mravence-montéra = z mého pohledu tyto informace má SŽDC jako provozovatel dráhy mít uvedené také na SVÉM webu (kde je také nevidím) a jednotliví dopravci (ČD, RJ, LE) by sice nějaké základní informace (ať již na hlavní stránce - jako LE, či pod nalezeným konkrétním spojením - jako ČD) mají mít, ale dále s odkazem na web SŽDC - provozovatele dráhy, což by mělo být vlastně důkazem, že sami za výluku nemohou! 

C) Nebavili jsme se - nebyl jste tu mnoha lidmi kritizován za neaktuálnost článku či jeho krádež, ale za jeho doslova bulvární nadpis a jeho následný značně stejně vyznívající obsah, který rozhodně nemá nic společného s objektivností podání informací.

Pro objektivitu jste měl postavit informaci, místo svého útočení/kopání na/do ČD (za jejich odmítnutí spojení s RJ, byť ony to udělaly protože jejich dotčené vlaky částečně nahrazují jejich vlastní zrušené rychlíky), na špatné koordinační činnosti prací správce dráhy - SŽDC, která (souběhem výluk kolejí i zabezpečovacího zařízení) nesmyslně výrazně omezuje kapacitu/propustnost tratě. V takovém případě jsem Vás určitě nekritizoval nejen já, ale snad i většina dalších.

+1/0
10.8.2014 12:26

J47a70n 38S29ů53r43a 4375443463582

ad 1) tak si zadám na ČD mapu výluk na příští týden - je zde: http://www.cd.cz/mapy-site/33.gif. Je tam něco o výluce mezi Ústím nad Orlicí a Českou Třebovou? Je taj složité místo hlavní aktuality Vlakem na Floru Olomouc napsat, že příští týden bude zásadněomezen provoz, ale že ČD našly řešení, které má co nejméně omezit komfort cestujících?

ad2) Myslíte, že každý hledá spojení jen přes cd.cz? Jde o výluku na nejfrekventovanější trati ČD. 

ad3) bulvární titulek je váš názor. Já mám rozhodně jiný.

0/−1
10.8.2014 14:02

L10a88d90i39s23l13a64v 40P38a75s50t88o66r28e89k 1813457668545

Ano a přesně proto Sůro slyšíš pod 95% článků o neobjektivitě od SPOUSTY lidí.

0/0
10.8.2014 17:52

J59a37n 52S21ů83r14a 4715873603222

Spousta. Krásný pojem:)Vy jste asi přímo z Českého statistického ústavu, že?

0/0
10.8.2014 18:20

L40a26d86i28s33l67a27v 57P95a20s15t39o27r57e14k 1203387708975

To vážně nejsi schopný si otevřít diskuze o železnici od svého kolegy a kolegyně a podívat se jestli jim tam není vyčítáná neobjektivita? Až tak moc máš ty klapky na očích utažené? *kroutí hlavou*

0/0
10.8.2014 20:02

J49a86n 39S63ů86r12a 4285593673492

Pane Pastorku, vy vážně berete diskuze čtenářů jako objektivní názor? 

http://zpravy.idnes.cz/barta-nas-chodil-kontrolovat-popisuje-brigadnik-gerilu-vv-pnv-/domaci.aspx?c=A110526_211352_domaci_hv¨

Co je měřítkem objektivity při hodnocení mé neobjektivity?

0/0
10.8.2014 21:15

R25a37d57e50k 40J71a58n76a48t95a 9195966184292

Takže ti diskutéři tady, nejenom, že jsou najatí, ale jsou najatí přímo proti vám a článků vašich kolegů si nevšímají? To je slušný.

+1/0
10.8.2014 21:28

J20a94n 17S73ů74r11a 4895903323102

Pane Janato, zkuste si přečíst, co jsem psal.

0/0
10.8.2014 21:29

L25a39d45i52s64l24a89v 98P63a78s66t21o30r30e92k 1313517778195

Ty klapky jsou přímo vypálené na těch očích. To je marné. Sebereflexe nulová.Rv

0/0
11.8.2014 3:07

J53a91n 93S53ů83r66a 4595333143572

Přes vypálené klapky toho uvidím poměrně dost, když si tak libujete v přirovnáníchl..

0/0
11.8.2014 6:43

L73a40d82i88s95l33a66v 72P54a53s15t29o94r53e94k 1183887688695

A ještě neumí číst. Ach jo :-(

vypálené klapky = klapky vypálené na očích. Njn - pak se opravdu není čemu divit.

0/0
11.8.2014 9:34

M31i78l25a87n 30M85a60j84e14r89č85í51k 1880470824316

ad 1.) a) na Vámi uvedeném odkazu v mapě vidím 21 omezení (=výluk/opatření v dopravě) zvýrazněných vykřičníkem (respektive dopravní značkou "pozor jiné nebezpečí") proti cca dalším 34 "méně významným" žlutým rámečkům. No a hádejte co je ve zvýrazněném rámečku u středu tratě Praha - Česká Třebová? BINGO - "16.8. opatření v os. dopravě platí pro úsek  Praha - Česká Třebová"! TOTO SE VÁM ZDÁ JAKO NEUVEDENÍ INFORMACE O VÝLUCE - RESPEKTIVE "POUZE" OMEZENÍ (protože v mapě výluka = neprojede žádný vlak, což tady není)? Dle mne je to víc než Vámi požadovaná informace o "výluce mezi Ústím nad Orlicí a Českou Třebovou", protože toto se nekoná (viz výše rozdíl mezi "opatření kvůli omezení" a "výluka") a navíc dopad na cestující je i v úseku mezi Prahou - Ústím nad Orlicí!

b) Prosím, buďte realista - co se PR schopností státního molochu (jako jsou ČD, ale nejen ony).

c) Jinak navíc je otázka jestli by Vámi požadované "zveličování vlastní aktivity ČD" nebylo minimálně pro některé jejich pasažéry (zejména ty, co dosud nemají potuchy, že o tratě se nestarají ČD, ale "nějaká" SŽDC) kontraproduktivní, protože tito prezentovanou aktivitu považují za samozřejmost = její prezentování za sebechválu!

ad.2) kdo nehledá spojení (potažmo přesnou cenu za něj - včetně veškerých možných slev) přes web dopravce, tak na ten web stejně "neleze" = (pominu-li nepřehlednost či matení cestujících "síťového" přepravce - viz můj předešlý příspěvek) tak je jedno jestli je informace o výluce na 1. stránce webu či "někde" na něm schovaná (např. pod nalezeným konkrétním spojením)!

ad 3) Myslím, že zejména na toto Vám již reagovalo hned několik jiných lidí.

0/0
10.8.2014 23:30

J33a95n 36S57ů96r33a 4135333963502

ad1: ano, máte pravdu. nějak naivně jsem předpokládal, že tato informace bude v mapě u České Třebové a ne až u Přelouče. Ale je to tam, máte pravdu. Budu realistou: ČD mají podstatně větší rozpočet na marketing, než soukromí dopravci a opravdu nemůžu za jejich schopnosti. 

ad2: souhlas, že lidé to asi tak neřeší. ale stále si myslím, že je to natolik velká výluka, že by k ní měly vydat alespoň tiskovou zprávu.

ad3: neumíme se zavděčit všem

0/0
10.8.2014 23:39

P57e75t76r 89N63o73v78o50t18n13y 3739172129792

Tak ono by to bylo ideální na propustnost, kdyby se vlaky na jednom konci vyluky postupne svazovaly za sebe jak by prijizdely a cekaly by na tratovy souhlas a jakmile by byl udelen, tak by to cele vyrazilo na trat a na druhe strane vyluky by se zatím stosovaly vlaky z druheho smeru.

0/0
8.8.2014 16:46

R21a68d48k25o 43K52ř64i57v34á66n44e72k 7130303355960

Já bych to takhle dělal s letadly. Ode dneška jsem na ně odborník. Na železnici už je tu odborníků dost. :-)

0/0
8.8.2014 17:02

P75e90t90r 79N37o84v18o23t35n21y 3729472389792

Letadla se daji spojovat za sebe? (a nemyslim kluzaky)

0/0
8.8.2014 17:08

R57a26d93k55o 45K37ř84i86v89á53n85e10k 7500203545890

Vy jste odborník na železnici, že?:-)

0/0
8.8.2014 17:22

M70i57r24o20s37l81a26v 32Z52i36k60m35u88n32d 7799263284543

Co kdybyste si ve volném čase přečetl něco o řazení vlaků, jejich, délce, brzdění apod.

Nápady z 50. let minutého století kdy se dělaly propagandistické jízdy nákladních vlaků vážících několik tisíc tun s lokomotivami řady 556.0, které se nikam nevešly jsou dobré akorát pro historiky,

Tyhle fantasmagorie - posledním nápadem bylo hnutí "sedmistovkařů" (začátek 80. let), které si vymyslelo, že s lokomotivou řady E 669.1 ujedou za 24 hodin mezi Českou Třebovou a Ostravou 700 km, když v té době na vozebním rameni Praha - Žilina - Košice - Čop tohoto denního kilometrického proběhu s bídou dosahovaly v rychlíkové dopravě elektrické lokomotivy řady E 499.2 (ex 150) ...

0/0
8.8.2014 17:15

P19e28t78r 57N84o97v22o87t11n46y 3929372449962

Nic takoveho jsem nepsal. Dva spojene normální rychliky se vejdou na stanicni kolej skoro vsude.

0/0
8.8.2014 17:27

M67i45r49o24s32l27a52v 75Z10i70k12m19u76n58d 7969673734683

Co kdybyste si přečetl předpis SŽDC D1 o tom, jak jezdí vlaky v mezistaničním oddíle, pokud nefunguje traťové zabezpečovací zařízení ... to znamená, až dojede vlak z České Třebové do Ústí nad Orlicí, dá výpravčí telefonickou odhlášku výpravčímu v Dlouhé Třebové a teprve potom může jet z Dlouhé Třebové další vlak do Ústí nad Orlicí. Pokud bude součástí i vypnuté ZZ směrem Brandýs nad Orlicí, bude se jezdit v mezistaničním úseku i tady. Záleží taky na tom, zda se bude jezdit jednokolejně (patrně ano), takže protisměrné vlaky se budou muset vykřižovat jak v Ústí nad Orlicí, tak v Dlouhé Třebové ... Ono se tam tak sice během výluky taky jezdí, ale v činnosti je zabezpečovací zařízení, ale pokud ho vypnete, tak budete jezdit jako v roce 1839, kdy přijel první vlak na území dnešní České republiky ... kdy se výhybky přehazovaly ručně ...

+1/0
8.8.2014 17:22

M80a94r11t36i20n 23Š72u26l97c 2487799780385

Já si umím představit, jak ty vlaky budou při vypnutém ZZ jezdit. Rozumím také, proč se výluka dělá v sobotu, kdy nejezdí část vlaků, které jezdí jen v PD. Ale myslím si, že při dobré vůli a při dobrém řízení železniční dopravy ze strany státu a jeho organizací se dá udělat hodně věcí tak, aby to co nejméně postihlo cestujícího. To, že existuje předpis SŽDC D1 neznamená, že se takový předpis, pokud nevyhovuje konkrétním podmínkám nedá novelizovat nebo se z něj udělí na konkrétní případ výjimka. Umím si i představit, že pokud by byla kdekoliv jinde na trati výhybka, která umožňuje přejezd na druhou kolej, mohou se vlaky vykřižovat i na tomto místě. Umím si také představit, že se na polovině jednokolejného úseku vytvoří provizorní dispečerské pracoviště a vlak v Dlouhé Třebové nemusí čekat na dojezd předchozího vlaku do ÚnO, ale může vyrazit již dříve, když přejede tento úsek. Ono se to totiž podobně u jiných druhů kolejové dopravy, než je železnice, řeší. Konkrétní případ jsou plzeňské tramvaje, kdy se linky 1 a 2 sjedou na zastávce tuším že Sirková, na Pražské ulici vjedou za sebou na jednokolejnou trať, v protisměru projedou přes náměstí na zastávku Prešovská, kde vyloží cestující, řidiči přejdou do kabiny v protisměru a obě tramvaje se vrací opět za sebou do zastávky Sirková, kde se rozjíždějí. Ano, vím, že vlak není tramvaj (až na výjimky), ale tvrdím, že pokud se má něco udělat v zájmu co nejmenšího diskomfortu pro cestující a chce se to udělat, tak to jde.

0/0
8.8.2014 19:01

M25i90r62o66s53l81a64v 93Z11i12k43m28u17n54d 7749303624893

Fajn, tak budeme novelizovat předpis D1 jen proto, že jeden den bude výluka mezi dvěma stanicemi. S tímto novelizovaným předpisem budeme muset seznámit několik tisíc pracovníků vykonávajících dopravní službu, což nám bude trvat několik týdnů ...

To je stejné, jako kdybyste kvůli opravě dálnice D1 novelizoval "pravidla silničního provozu", resp. zákon o provozu na pozemních komunikacích a ta nová pravidla měla platit pouze několik týdnů ... Zatímco v případě změny "pravidel silničního provozu" (zákona ....) se povinného školení a přezkoušení musí účastnit pouze řidiči z povolání, nikoli "amatéři", tak v případě změny předpisu D1 se musí proškolit všichni zaměstnanci. Ono to postavení výhybky - v daném případě potřebujete dvě by znamenalo další výluky s nutností omezení provozu jednak při instalaci, jednak při demontáži ... takže je to "z bláta do louže". srovnávat tramvajovou dráhu se železniční je trochu odvážné ... Nezapomeňte to podstatné - cestující jsou zákazníky dopravců (ČD, RJ, LEOEx), nikoli provozovatele dráhy SŽDC ...

Pro provozovatele dráhy je v principu vlak jako vlak, tedy nerozlišuje mezi vlakem s cestujícími a vlakem s uhlím (hovořit o nějakém komfortu pro cestující nemá smysl) ... stejně tak jako správu údržby silnic nezajímají cestující v autobusech a to, zda bude mít zpoždění při opravě pozemní komunikace. Kamion s benzínem a osobní auto s lidmi je pro ně vozidlo jako vozidlo ...

0/0
9.8.2014 16:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.