Diskuze

Korporátní láska na jeden den. RegioJet a Leo Express pojedou společně

Mezi železničními dopravci jezdícími mezi Prahou a Ostravou zuří ostrý konkurenční boj. Jsou ale i dny, kdy se dokážou mezi sebou kvůli cestujícím dohodnout. I když jen ti soukromí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bulvarnejsi nadpis by tam uz nebyl?

1 1
možnosti

Byl. Láska na celý život: Regiodnes a iJet - bez ČD až do Ústí nad Orlicí:-)

2 0
možnosti

Já bych se s dovolením ještě zabýval technologií spojování "pomocné lokomotivy" s EJ, běžná záležitost při napěťových výlukách, kdy je nutné dostat EJ z beznapěťového úseku a dělá to "to" cca 50 let ...

Lokomotiva má pomocné spřáhlo = nasadí se na tažný hák, pak strojvedoucí pomaloučku najede na stojící EJ. Musí najíždět na stojící vozidlo. Strojvedoucí VIDÍ jak najíždí na stojící vozidlo ...

I při spojování elektrických nebo motorových jednotek musí být strojvedoucí na řídícím stanovišti na čele pohybujícího se (najíždějícího vozidla) ...

V dávné minulosti byl problém při spojování EM 475 (ex 451, 452) s lok T 679.1 (ex 781) z důvodu rozdílné výšky tažného háku a výšky spřáhla na  čele, což mohlo být ovlivněno i ojetím kol (jejich průměrem). Proto se použití Serjožků jako pomocných lokomotiv zakázalo ...

Podle této technologie by se tedy umístilo pomocné spřáhlo na poslední vůz žlutého vlaku a potom by strojvedoucí žlutého vlaku musel s celou soupravou "X" vozů sunout na stojící elektrickou jednotku ... Šílená představa ...

Pokud se ovšem oba "majitelé" (nemající ani sebemenší ponětí, jak se to musí dělat) dohodli, že poté, co se na poslední žlutý vůz umístí pomocné spřáhlo a poté strojvedoucí černého vlaku bude najíždět na konec žluté soupravy a strefovat se s EJ do pomocného  spřáhla na žlutém voze, tak to bude docela odvaz ...

Nelze přihlédnout podélné rázy vznikající při rozjezdech a brzdění, jak bude EJ reagovat na snížení tlaku v průběžném potrubí. Nastavení brzd může být z hlediska citlivosti zcela jiné a EJ bude brzdit tak intenzivně, že nelze vyloučit roztržení vlaku ...

Jak se postupuje v zahraničí - Německo, Rakousko, Švýcarsko ?  

Když prostě kapacita dráhy, vlaky se BEZ NÁHRADY zruší, přednost dostane dálková doprava. Místní vlaky se nahradí. Informace dostane cestující v zákonem stanoveném termínu.

Ve Francii si s tím takové starosti nedělají, tam se prostě vlaky zruší bez náhrady - jeden, dva vlaky ráno a večer nebo nejede vůbec nic.

7 0
možnosti

A co se na vsech tech novych jednotkach tak dlouho meri a kontroluje, nez je schvali do provozu, ze se ani nevi, jak reaguji brzdy na snizeni tlaku v prubeznem potrubi?

0 0
možnosti

Pánové, já vám tak nějak nerozumím. Na trati dojde k omezení, z důvodu rekonstrukce. To je myslím pochopitelné. V takovém případě, bych předpokládal, že se všichni dopravci na této trati pokusí využít její sníženou kapacitu v zájmu cestujících jak jen to půjde. Tzn. jeden vlak přijede do žst. Ústí nad Orlicí (nebo ÚnO město) a zastaví. Vyčká příjezdu vlaku, který jede za ním. Ty vlaky se spojí a pokračují do žst. Česká Třebová. Vzhledem k tomu, že bude na této části tratě vypnuto zabezpečovací zařízení, stejně tam ty vlaky nepojedou 160, ani 140, ale těch 9 kilometrů mezi ÚnOm a ČT projedou více méně krokem.

Pamatuji doby (a nacestoval jsem se nejen na páteřní trati Praha - Olomouc - Slovensko dost), kdy připojení/odpojení vozů, výměna lokomotivy apod. znamenaly pobyt ve stanici 15 - 25 minut. Nyní se to zvládá za minut 5-8 (např. připojování/odpojování vozů a výměna lokomotiv v Hradci Králové na rychlících Praha - Trutnov a zpět) a to pro "plný provoz", nikoliv pro mimořádnou "jízdu krokem". Nemyslím si tedy, že by šlo o nějaký zásadní problém. Možná je největší problém v tom, že v ČR není dostatečná legislativa, která by správci železniční infrastruktury (tedy SŽDC) umožnila, něco takového dopravcům na trati nařídit. V takovém případě by totiž pan Sůra nemusel takový článek vůbec psát. A teď nechci spekulovat, jestli to není tím, že úřad, který má tuto legislativu na starosti (MD) a státní železniční dopravce (ČD) sedí na stejné adrese...

2 0
možnosti

Vy nerozumíte, já nerozumím. ČD své dálkové vlaky spojují při výlukách běžně a budou spojovat i tentokrát, osobáky nahradí autobusem. RJ a LEO své vlaky spojují. Kde je problém?

Jinak v Ústí n.O. to fakt spojovat nepůjde.

V článku o žádné spojování nejde, jde o propagandu RJ. Pěkně jste na to skočil :-)

7 2
možnosti

Je pravda, že pan Sůra se mýlí. Je to člověk jako každý jiný, ale zase dokáže uznat svou chybu a chodí diskutovat se čtenáři, což je u novináře vzácnost. Já tohle oceňuji, děkuji pane Sůro

5 0
možnosti

Je pravda že narozdíl od rusa svou chybu uzná.

1 1
možnosti

A který den to teda je?

0 0
možnosti

Jo, příští sobota....

0 0
možnosti

Chudák pan novinář Sůra. Se tady snaží podávat objektivní informace a vy si toho vůbec nevážíte. :-P

4 0
možnosti

J63a19n 26H76o52r27a

8. 8. 2014 12:05

Dát Sůrovic objektivitu na misku vah,tak vytvoříme nakloněnou rovinu....

...... ale chudák to je, s tím se dá souhlasit:-)

2 0
možnosti

Základní otázka zní - je pomocné spřáhlo používané na elektrické jednotce Stadler konstruováno na to, aby se souprava jeho pomocí spojila s jinou (klasickou) vlakovou soupravou jedoucí traťovou rychlostí 140 km/ nebo slouží jen k tomu, aby v případě neschopnosti mohla být jednotka odtažena pomocnou lokomotivou ?

Existuje při použití pomocného spřáhla nějaké rychlostní omezení ? Pokud se souprava EJ přepravovala z výrobního závodu do Česka, resp. na ŽZO Cerhenice, tak to bylo samostatnou jízdou sníženou rychlostí, nikoli rychlostí 140 / 160 km/h.

Mají oba dopravci to spojování vyzkoušeno nebo se bude experimentovat na trase ? Kdo ponese odpovědnost za případný malér ....

Dnes je to šest let, co zemřeli lidé při nehodě ve Studénce při pádu mostu před vlakem EC 108 a dodnes se neví proč a kdo za to může ....

Když se spojují EJ 471 s pomocnou lok, např. Vlak plný úsměvů do Zlína, tak je možné jet traťovou rychlostí - v praxi max. 100 km/h vzhledem ke konstrukční rychlosti lok 753/754.

Do jisté míry chápu ČD, že se do těchto amatérských spojovacích pokusů třeba jen s klasickou soupravou nechtějí pouštět.

Určit odpovědnost je složité a soudy jsou na dlouhé lokte .... Konec konců, když žlutý dopravce žaluje CD, pak se nelze divit tomu, že s ním nechtějí spolupracovat ....

13 0
možnosti

Maximálně se to roztrhne, ne? Leo pojede mrtvej.

0 0
možnosti

Napadá mě jak to provedou technicky. RJ bude mít jiná spřáhla než Leo. Takže to budou vléct jako mrtvou zátěž na nějakou formu mezikusu?

0 0
možnosti

hádám, že existují nějaké redukce, takhle se tahá spousta vlaků i na testování do Velimi. Třeba i Pinďa musí jít odtáhnout. Otázka je, co pak v tom vlaku vše musí nebo funguje. nejsem z oboru

0 0
možnosti

aha... takže pan Sůra tady navrhuje spojení 2 souprav... z nichž jedna jede na Brno a druhá do Ostravy...

bez spojení bude zpoždění 5-35 minut...

se spojením to bude pro přední soupravu 15-20, pro zadní 30-35...

navíc jak už tady kolega Nechanický napsal... spojovat soupravu, která má konstrukční rychlost 160 a soupravu, která má 140, je opravdu ale opravdu hovadina

7 4
možnosti

J96a42n 30S37ů64r16a

8. 8. 2014 9:30

Já nic nenavrhuji. Nicméně RJ má všechny vozy na 160, lokomotiva na 140 nemusí jet.

1 1
možnosti