Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Sankce nemají vítěze, jen poražené. Mezi ně se zařadí i Česko

Konflikt na východě Ukrajiny má mnoho rovin. Aktuálně je nejžhavější sankční přestřelka mezi Evropskou unií a USA na jedné straně a Ruskem na straně druhé. Její rozměr začíná nabírat obrysů obchodní války. Tyto války nikdy nemají vítěze, jen poražené. Tím bude i Česko, které ztratí hlavně kvůli zhoršené situaci v eurozóně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T22o19m66á55š 38F14i18j38a75l49a 4942113843540

Politika, obzvláště špinavá, je svinstvo!

+1/0
18.8.2014 13:10

J57í92ř47í 57N98o39v71o75t39n26ý 2152705464569

za studené války  taky  SSSR neobchodoval ze západem moc, všechno živil východní blok satelity, klidně ať je embargo, aspoň výrobky , potraviny, auty zlevní pro státy EU. Stačí se zeptat v Německu kolik teď stojí nový Golf a kolik stál v roce 1985, všechno je předražený schválně, protože chtějí mít firmy Xnásobné zisky oproti výrobním nákladům.

0/−2
18.8.2014 11:09

P56a60v72e83l 15K15u51r46f60ü61r10s64t 3398283195249

Nezapomeňte ale, že ty firmy ze svých zisků platí také zaměstnance, kterých mají od té doby mnohem více.. myslíte, že se bude prodávat se slevou? Já myslím, že se bude propouštět.

+2/0
18.8.2014 11:55

P76e43t51r 49K80o65v56á23ř 7679700390262

jednoduše řečeno o čem to je

http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/4612-peter-stanek-usa-chteji-odstavit-eu-od-ruskeho-plynu-video

a tady na podobné téma

http://vasicek.blog.idnes.cz/c/418576/Americke-lhani-zakladni-prostredek-politiky.html

http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/4613-usa-vrazily-egyptu-dyku-do-zad-al-sisi

+2/0
11.8.2014 0:38

T96o30m13á20š 13B14u36r16a 1989106

Nemohu tak zcela souhlasit s tezí obsaženou v nadpise výchozího článku. Jednak z krátkodobého hlediska bude fungovat efekt nanesený třeba v příspěvku p. Jana Frolíka zde (9. 8. 2014; 11:20) a za druhé - což je dle mne mnohem podstatnější - předmětné sankce vůči Rusku nebyly a nejsou koncipovány tak aby to byla soutěž o kdo vyhraje (vydělá). I když i to se eviduje.

Těmito sankcemi chce dát civilizovaný svět středověkému nájezdníku z Moskvy především najevo, že tudy, na začátku jednadvacátého století, cesta nevede.

+2/−1
9.8.2014 18:44

D62a76v18i47d 21M57a80l49i37n57a 1710593860393

Tak tyto sankce maji i sve viteze. Podivejte na kurz GBP jak si to straduje smerem nahoru. BP ve spolupraci s Rosneftem dovoz nejakeho jidla neresi. :-))))) A to jsem porad jen na pude EU! :-))))

+2/0
9.8.2014 10:59

J21a49n 24F23r19o33l13í48k 6586370785894

Dalšími vítězi budeme my pokud tady budou k mání třeba jablka pod 40 kč/kg nebo se tady objeví kvalitní maso, mléčné výrobky, ovoce a zelenina za cenu toho odpadu co k nám vozí. (Když se dívám třeba na citrony tak to je to, co by si v Německu nemohli dovolit dát na pult.)

+3/0
9.8.2014 11:20

E31v83a 67J18i25n98d21r71o17v44á 3494793139787

Ale podívejte se na kurs akcií - ty parádně klesají.

0/0
9.8.2014 17:46

M15a30r58t80i44n 56J92i55r48o53u26s95e94k 7596845495678

No to pro britské exportéry není příliš dobrá zpráva, maximálně pro britské turisty do zahraničí.

0/0
10.8.2014 10:53

M70i47r35o86s90l77a23v 22P37a51t15o73c83k32a 1457789322572

Protesty na Majdanu vznikly pote, coJanukovich odmitl podepsat Asociacni smlouvu s EU, prestoze to svym volicumslibil. Putin uplatil Janukoviche levnym plynem a Janukovich podvedl svevolice. EU dovazi pouhych 30% zemniho plynu z Ruska- tento udaj je z roku 2013

+1/0
9.8.2014 4:49

M55i29r60o61s47l81a82v 31N42i43g92r10i22n 7368291305221

ono uplaceni Putinem je prosim nesmyl, protoze Ukrajina mela levny plyn z Ruska uz v r. 2006 kdy dostavala plyn za 95 dolaru/1000 kubiku a spolecnosti Gazprom byl rozdil do 230 dolaru doplacen. Ukrajina pote pozadovala snizit cenu na 50 dolaru a na to Rusko nepristoupilo protoze prohlasilo, ze Ukrajina krade plyn, vedeni v Kyjeve vsak sdelilo, ze onen plyn ktery odebiraji, je vyrovnanim za tranzit pres jejich zem. V te dobe nabizela EU Ukrajine 600 mil. eur pujcku, navic podminky o kterych vedel Janukovyc ze by to ukrajinci nerozdychali, a tak radeji vzal pujcku od Ruska 15 miliard dolaru, coz bylo o hodne vyhodnejsi reseni.

+1/0
9.8.2014 18:05

M16i84r47o79s62l53a61v 69N95i94g34r93i36n 7818661115711

ta nabidka od EU prisla v dobe, kdy byla Ukrajina v ratingu s  oznacenim C ...neschopna splacet uvery, mala pravdepodobnost navratnosti! a to vse pred navstevou Janukovyce v Moskve na zacatku roku

0/0
9.8.2014 18:07

J53a67r57o34s69l49a97v 15B17i37r66n67e61r 4308285302738

Chlapcům z ruska přichází problém-jejich návod na podporu separatismu ponese první bolestivé ovoce ...nikoliv polská sankční jablka:-)

ejhle!http://www.lidovky.cz/putin-ma-problem-separatisticke-choutky-na-strategicke-sibiri-p7r-/zpravy-svet.aspx?c=A140807_172021_ln_zahranici_msl

+1/−3
8.8.2014 23:27

V59e62r69o72n48i43k23a 80S84k38a30l61o45v47á 1685167848544

Propaganda pro hlupáky, kteří netuší, že se Sibiř skládá už dnes z několika autonomních oblastí. Rv

+5/−1
9.8.2014 0:52

T15o87m60á31š 16B84u33r31a 1989456

Formálně máte pravdu. Ovšem je otázkou, co si kdo představuje pod pojmem autonomie. Zvláště pak v podání Moskvy ... Myslím, že rozdíl v reflexi reality mezi ruským středověkem a civilizovaným zbytkem Světa dobře karikuje ona otázka "Kdy se odehrála Velká říjnová socialistická revoluce?". V listopadu (1917) přece.

0/0
10.8.2014 12:54

J15a25n 81C59i23h87e15l10n49a 2330861251338

Řekl bych že náš aktuální problém ve vztahu k Rusku je dívání se na Rusko z českého pohledu optikou druhé poloviny 20. století. Často se zapomíná na to že Rusové přispěli ke vzniku samostatného Československa a k udržení celistvosti Československa po druhé světové válce ovšem je potřeba objektivně říct bez Podkarpatské Rusi. My nejsme Polsko které má dlouhodobě negativní zkušenost s Ruskem jestli se dá někdo nazvat naším rivalem který dlouhodobě ohrožoval naší kulturu a tím pádem naší existenci jsou to Němci. Tím ale nechci říct že by jsme měli Rusko podporovat. My jakožto Západní Slované umístění v regionu Střední Evropy jsme byli po celou naší historii ovlivňováni západní i východní kulturou tudíž to co přijde k nám ať už ryze západního nebo ryze ruského nebude nikdy přijímáno celou společností. Proto je potřeba se pokusit vytvořit silný stát který bude pracovat ve prospěch jeho občanů a ne ve prospěch mocipánů světových mocností. V současnosti nejsme v úplně bezvýchodné situaci k dosažení tohoto cíle. Jsme součástí V4 kde je určitý manévrovací prostor k vytvoření bloku o počtu 65 milionů obyvatel který by mohl konkurovat ostatním mocnostem neříkám přímo vytvořit společný stát ale spíše spolek států který by prosazoval naše společné zájmy v oblastech jako jsou ekonomika nebo armáda do určité míry už to takhle funguje ale je stále velký prostor ke zlepšení. Máme spolu mnoho historických zkušeností naše kultury jsou si podobné po celou naší historii jsme byli ovlivňováni ze západu Německem a z druhé strany východem. Maďarsko už touhle cestou jde tím ale netvrdím že to bude cesta úspěšná mají v cestě spousty překážek nedá se předpokládat že by mocnosti podporovali emancipaci středoevropských států jelikož by to pro ně byla minimálně ekonomická ztráta. Z jejich pohledu je to pochopitelné čím menší stát tím je snazší sním manipulovat.[>-]

+6/−2
8.8.2014 22:08

J35a91r34o67s96l56a78v 11B79i19r92n23e48r 4518675222118

co to je ?kdo to má číst ?

0/−4
8.8.2014 23:25

P93e70t96r 76N39o66v68o31t30n58y 4779885662194

Ani ten blábol nečtu celý.

1. Rusové ke vzniku Československa nepřispěli. To vzniklo v roce 1918. Naopak. Rusko se paktovalo s Hilerem, Rozdělili si spolu  Polsko ( a popravili tisíce důstojníků v Katyni. Jak to umí,  pak následně z toho obvinili Německo.), Napadli Finsko, okupovali Pobaltí a Československu  v podstatě ukradli Podkarpatskou Rus. Mimochodem referendum v tehdejším Mukačevu pod zbraněmi dost připomíná referendum na Krymu.  Československu zakázali využít Marshalvům plán a od konce války se plno agentů KGB z ČSR  už ani nehla. Podíl ne roku 1948 byl větší než se oficiálně přiznává. A nech si vyprávět od pamětníků nebo si něco od nich přečti ( mimo oficiální tisk), jak se Rusáci chovali při osvobození. V naprostém kontrastu, když cca 1/3 Čech osvobodili Američané. Ti nekradli, neznásilňovali 

2. Rozpadem ČSFR jsme už tak malý vliv ještě zmenšili a s výjimkou Polska  V4 ekonomicky a politicky neznamená   vůbec nic.

3. Stát, který prakticky nemá žádný vliv, logicky politicky a ekonomicky MUSÍ  s někým spolupracovat V letech 1948-1989 to bylo bohužel Rusko, teď jsme alespoň o malý krůček vpřed a je to EU. Není to žádná výhra, ale je to lepší než nic a rozhodně lepší než Rusko.

4. Je poněkud naivní si myslet, že ve středu Evropy může být něco jako je neutrální Švýcarsko, Vyhlásit to lze ( v Maďarsku to udělal jeden předseda vlády a pak ho Rusáci popravili), ale to je asi tak vše, realita je jiná.

Doporučuji studium dějepisu, měně psát bláboly, více myslet. Již od 1. republiky se koluje vtip, že jediné dobré, co přišlo z východu je slunce.

+3/−2
8.8.2014 23:46

J37a43n 89C61i97h38e74l77n18a 2680121571438

Nikdo vás nenutí to číst celý ale nemáte pravdu. Kdyby nebylo 1. světové války Československo by nevzniklo a světová válka by nezačala pokud by Rusko nedeklarovalo podporu Srbska a tím nespustilo řetězovou reakci vstupu dalších mocností do konfliktu. Pokud by Rusko tak neučinilo válka mezi R-U a Srbskem by neměla dlouhého trvání. Británie a Francie by asi těžko riskovali světový konflikt kvůli nějakému Srbsku o kterém ani nevěděli kde leží, západní mocnosti za takové národy nebojují. Co se týká těch malých států ve střední Evropě samostatně nemají velký vliv ale pokud by se spojili minimálně státy V4 mohli by velikostí a počtem obyvatel konkurovat mocnostem jako jsou V. Británie nebo Francie a tím vytvořit konkurenční prostředí. Rozhodně jsem nepsal nic o nezávislém státu typu Švýcarsko. Ještě k té rivalitě východ západ nesnažte se mně vmanévrovat do pozice nějakého podporovatele Ruska pouze tvrdím že svět není černobílý a všechny mocnosti sledují pouze vlastní zájmy. Těžko můžeme zazlívat Rusům že se nechtějí stát kolonií západních mocností tak jako my máme sice jakousi demokracii můžeme si zvolit reprezentaci státu ale co se týká zahraniční politiky situace na trhu nebo vládních cílů nejsme jejími strůjci my ale západní mocnosti. Jaký je v těchto ohledech rozdíl mezi dobou před rokem 89 a teď kromě toho že jsme změnili stranu. Vám to možná stačí ale já si myslím že musíme být strůjci vlastního osudu.[>-]

0/0
13.8.2014 10:33

J78a21n 85F11r81o29l13í32k 6416310365894

Zkuste si napřed přečíst dějiny Československa a pak se tady ztrapňujte třeba s tím vznikem ČSR.;-D

0/−2
9.8.2014 11:23

J66a89n 20C78i58h59e24l34n80a 2410781171628

Dějiny Československa znám a myslím si že jsem se nijak neztrapnil.

+1/0
13.8.2014 10:36

J65a36n 16R25e41n37d93a 1539222899753

Ukrajinu EU neuživí. ;-D

+3/0
8.8.2014 21:15

J40a33n 40R76e28n46d55a 1249862389663

Ukrajinu vyřeší zima.;-D

+6/0
8.8.2014 21:14

J17a47n 86N50o77v91á78k 1835289963604

Roztočení spirály vzájemných sankcí bylo předvídatelné. V jejím počátku tedy musel existovat odborný odhad důsledků, odhad vývoje i toho, že co se jednou rozběhne, těžko se brzdí. Z toho je vcelku logicky dovoditelné, že na samém počátku podpory Majdanu musel být záměr poškodit...

+7/0
8.8.2014 21:10

P29a49v49e94l 68H74o93f30f73m34a61n26n 4347460691486

Kutuzov- počkáme na zimuX

+2/0
8.8.2014 20:45

R93o57b11e12r87t 26B20a22l29a86b74á29n 9552653702

Když to všichni tak dobře vědí, tak proč takový idiotský sebezničující gesta dělaj ?

+5/−1
8.8.2014 20:32

J21a82n 61R48e22n78d67a 1269162739903

Těžké a odvážné je v dnešní době říkat v Česku pravdu.;-)

+4/−1
8.8.2014 20:18

T68o90m23á27š 23H25o26r74k53e47l 4586585661718

proč myslíte

0/0
8.8.2014 20:33

J48a47n 17R52e64n81d10a 1869592419703

Naši vládní blekotají o exportu do Ruska, ale nikde se nezmiňují o dopadech reexportu. A to bude teprve překvapení. Copak nám ale pánové nalžou.[>-]

+6/0
8.8.2014 19:55

P67e75t57r 64T41o19m87e32k 4306987147

Rottová, ty nedodržuješ zákony ?

0/−4
8.8.2014 19:31

V47e37r27o82n16i38k52a 54R94o18t17t11o62v30á 9100545665355

Jaktože ne? Vyvážím tam, kde to není zakázáno.

+2/0
8.8.2014 19:34

R83a25d36o40s26l36a65v 84K14l84a71u10d92a 5344628594252

No a oni vám ten kamion vrátili Čeči? Nebo Slováci, Poláci? 8-o

0/−2
8.8.2014 19:37

R85a53d60o44s72l68a75v 34K42l25a30u62d55a 5334178354122

Pochopitelně Rusáci;-D  Jenže to se Bockovi nelíbí. Mají bordel i ve vlastních nařízeních.

0/−1
8.8.2014 19:49

V30e53r46o21n53i11k56a 75R21o26t87t20o14v32á 9380625365745

Rusové, ten kamion tam vyjel ještě před sankcemi to za prve,za druhé doted nejsou mé vyrobky na seznamu sankcí. Jenže Rusy to netrapí, do EU prostě vrátí všechno. Nemají žadné seznamy.

+5/0
8.8.2014 19:55

R91a17d20o96s71l75a95v 53K66l89a59u70d69a 5504478464102

;-D

0/−1
8.8.2014 19:56

E54v34a 22K65a98š23p32á29r66k28o58v30á 7970411519512

To je obchodní válka:-( špatná a pitomá, ale je...Těm na zápaě je více méně hej, s jejich platy......:-/

+4/0
8.8.2014 21:56

V11e77r71o74n54i61k39a 11R55o39t79t78o67v59á 9970595425625

Řekněte mně někdo, proč bych měla přestat obchodovat  s někým, kdo mně nic neudělal a naopak ho ostrakizovat. Co se týče neustále omílaného evergreenu Krymu, chápu reálie světa i proč to Rusko udělalo a co by to znamenalo pro jeho národní bezpečnost, kdyby k takovému kroku nesáhlo. Jenom proto, že někde na druhé zeměkoule je parta opojena vlastní mocí, která si vyzkoušela na malých zemích beztrestnost a ted si troufá položit na lopatky bývalou supervelmoc? Já se těchto hrátek nehodlám účastnit.

+34/−5
8.8.2014 19:16

R87a24d88o73s47l81a96v 40K71l61a73u33d98a 5704118504702

Protože dodávat zbraně do země kterou náš stát považuje za nestabilní prostě správné není. :-)

+1/−11
8.8.2014 19:19

V18e94r94o98n75i61k46a 21R46o82t31t72o37v47á 9780625485435

Co si myslí náš stát je mně celkem fuk. Ti lidé u moci dokázali jen zdevastovat i to málo co tu komunisti nechali a nevytvořili nic nového. Takovými lidmi se rozhodně nehodlám řídit.

+19/−3
8.8.2014 19:25

R90a19d47o89s57l85a79v 24K56l13a25u67d28a 5154438594362

Takže dodáváte zbraně přes třetí země?

0/−3
8.8.2014 19:26

V58e91r91o78n28i93k74a 71R29o59t29t34o77v51á 9600715325315

Já už jsem několikrát psala, že dodávám ložní prádlo. I když na seznamu sankcí není, přesto se mě vrátili kamiony zpět. Ano dodávám ted přes třetí zemi, kde nefiguruje Czech republic ani EU.

+12/0
8.8.2014 19:30

R86a31d73o13s84l60a84v 14K60l40a32u35d28a 5574698294722

Tak to si musíte stěžovat někde jinde. Nejspíš je problém v Ruských celnících. No a nabídla jste jim nějaký Eura? To patří k tamnímu bontonu.

+1/−7
8.8.2014 19:34

V28e87r17o42n26i55k20a 38R90o15t52t37o52v95á 9420495635825

Nenabídla a kromě toho, ja ten kamion neřídila.

+3/0
8.8.2014 19:36

T87o13m36á14š 69B14u24r18a 1239856

Doufám, že obchod šlape paní podnikatelko. Ještě by to chtělo více přitlačit na prezentaci firmy - zde mám na mysli prezentaci písemnou, tedy přesněji - užívání českého jazyka.

0/0
9.8.2014 19:01

P25e98t87r 12T51o33m13e11k 4136577687

Špatně Rottová, špatně.

0/−8
8.8.2014 19:22

E43v66a 70K67a15š73p74á69r35k79o97v74á 7610361799192

8-o člověče, víte co je trh? To jsme mohli zůstat u centrálního plánováníRv

+4/0
8.8.2014 21:58

P45e98t13r 15N22o85v15o24t82n90y 4659215532174

Okupace cizí zemi je čin, který nelze ponechat bez povšimnutí. Kdysi Hitler na základě Mnichova okupoval Sudety a nikdo se neozval, dokonce to mocnosti schvalovali  a podepsali. Naštěstí se svět změnil a okupace cizího státu Evropě není lhostejná. Naši předkové bojovali za svobodu proti Hillerovi a nám vadí, že embargem ztratíme  možná nějakých cca 0,5 %  HDP  či něco podobného  ?  Naši předkové by nám pěkně ubalili. Kdybychom si republiku nerozkradli, byli energeticky i potravinově soběstační, tak bychom udělali nejlíp. Raději jsme měli konfiskovat tuneláře a ne je amnestovat. Podpořit Poláky, Pobaltí  a další sousedy Ruska, které zase usiluje o nadvládu nad zeměmi, které mu nepatří.

Ostatně Rusové nás okradli o Podkarpatskou Rus a ten způsob ( referendum v Mukačevu se zbraněni) tak trochu připomíná Krym.

+2/0
8.8.2014 23:57

R40a96d39o79s86l10a77v 45K35l47a52u49d18a 5214508394612

To jsem zvědavej jak to dopadne se Sibiřany. Taky chtějí autonomii, vadí jim, když jejich nerostné bohatství spravuje Moskva. No, snad jim dá Vladimír Vladimírovič požehnání:-)

0/−13
8.8.2014 19:02

M32i53c58h50a73l 32B48o32c43k 5620643557288

jako obyvatel Ruska, co jezdí často pracovně na Sibiř a na Dálný Východ říkám, že lžeš. Žádné sklony k secesi v rámci RF nejsou. Jsi demagog a lhář

+15/−2
8.8.2014 19:08

R67a60d86o44s23l86a30v 53K95l82a79u64d22a 5134368764592

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/344240-moskva-uvazuje-ze-zablokuje-ruske-stranky-bbc.html

0/−5
8.8.2014 19:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.