Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy nasadí rychlíky Rx, nahradí východoněmeckou koženku

České dráhy vyjedou od prosince letošního roku s úplně novým typem vlaků, který dosud v jízdním řádu neexistoval. Pod zkratkou Rx začnou nabízet cestování s vyšším komfortem než v jiných rychlících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P13a97v41e48l 18V65l50a98s 4365143140414

Východoněmecké vagony se sedadly z červené koženky jsem měl nejraději. Dalo se na nich pohodlně ležet a spát. Při cestách do Tater jsem hledal tyto vagony. Jel jsem vlakem IC z Ostravy, vagon měl sedačky připomínající sedačky z tramvaje a rozbolel mi z toho zadek. Také Pendolino mne nijak neoslnilo.

0/0
1.9.2014 20:52

J60i69ř98í 71K62o16c43u70r37e98k 6335934555668

OS, Zr, Sp, R, nově Rx, Ex, IC, EC a SC. Vlakových kategorií je teda hodně, v tomhle ČD předehnaly Japonsko, Francii... Spolu s jedním z nejsložitějších tarifů* fakt vedemou. Blbé je že vedou jenom v tomhle.

*) Prý, udajně jsou zkoušky na pokladní ČD rozsahem podobné státnicím na medicíně. Sice tomu nevěřím, ale bylo mi to tvrzeno.

0/−1
13.8.2014 23:39

M90a48r90t81i50n 23H28o22d45í22k 2775305278167

;-D

0/0
17.8.2014 19:45

M47i86c18h98a24e72l 39H37o66v11o56r31k44a 6581364135734

A České Budějovice zase nic. Také to tam podle toho vypadá. Vlaky jezdí poloprázdné, protože většina lidí přestoupila na autobusy které mají wifi, televize a jsou např. v Praze skoro o půl hodiny rychleji. Vlakem jsem nejel více jak pět let a že by mi to nějak vadilo.

0/−1
13.8.2014 23:04

R46a92d50e73k 12J17a54n63a89t23a 9475346854932

Vlak Praha-ČB jede 2:28, bus 2:20 (ovšem ze Smíchova). To mi jako "půl hodiny" nepřijde, navíc přitom vlak zvládne více zastávek. Prázdné také nejezdí a v každém rychlíku je zde nejméně jeden vagon po kompletní rekonstrukci.

Zkrátka je na Vás vidět, že hste opravdu dlouho nejel. Akorát nevím, proč pak sem píšete do diskuze.

+2/−1
17.8.2014 21:51

L42e88n36k33a 50B89l34a78h81o37u63t80o89v34á 9287787688855

A kdy si ČD taky vzpomenou na trať Brno-České Budějovice- Plzeň? Tahle trať je jak odpadiště starých lokomotiv a vagonů. "Hitláky" jsou naprosto normální vozy na této trati.Za poslední měsíc a půl vyhořely na trati 4 lokomotiva. Neustálé výluky na těch samých místech (a špatná organizace při nich).Třeba jen kvůli posečení trávy kolem trati..Dnešní byla vůbec nejlepší. Náhradní autobus v 5 h ráno z Horaždovic už měl na výjezdu 10 minut zpoždění (?!!!) a následně po cestě spadl do příkopu. Takže ČD sháněly další autobus!!!!!Jezdím každý den vlakem do práce 60 km a už jsem pomalu na psychiatra. Místo vrácení jízdného nebo slevy na jízdném vám dají zpožděnku. Tu si mohou strčit víte kam...V práci to nikoho nezajímá...Za poslední měsíc jel vlak 2x podle jízdního řádu...;-€. A za to berou ti nahoře takové prachy a zlaté padáky...Rv

+4/−3
12.8.2014 19:55

J41i48ř40í 36E75r42b45e78n 1633454336597

Tratě nepatří ČD, takže stěžovat si na výluku a organizaci provozu u drah je zbytečné.

A to o těch čtyřech vyhořelých lokomotivách od začátku prázdnin mi taky připadá nějak přitažené za vlasy...

+2/−2
13.8.2014 5:38

P90e13t80r 17N24e42c18h34a84n22i49c67k21ý 7233206318270

Stát na tu trať kašle, ČD houby zmůžou jen dávají trati adekvátní vozy. Jistě jste viděla silnice jako tankodrom mezi některými vesnicemi, taky na ni autobusový dopravce nepošle nejlepší patrový neoplan, aby ho do půl roku zničil, ale karosu co "vydrží všechno". Až stát opraví trať, tak se dočkáte kultury...je to jako se silnicema.

+7/0
13.8.2014 9:40

M29i45r20o53s61l91a47v 62H15a22š92p86l 9701369875559

Vzhled i prostor hezký, ale nedovedu si představit, jak se tím vlakem přemístím s partou kamarádů nebo dětským oddílem na výlet. Přemýšlí někdo o tom, že vlakem jezdí lidi se zavazadly většími než diplomatický kufřík. Co jsem koukal, tak v těch nekupéčkových vagonech se mi velký batoh na nosič nevejde a že bych jich tam dal 6 (od každého pod ním sedícího člověka) si neumím představit. ;-€

+3/−3
12.8.2014 14:12

J31i45n59d10ř82i20c84h 70S44r11b 2281989721254

Nedáte, máme se skauty vyzkoušeno. Velké batohy neuložíte pomalu ani v RegioPanteru. Je to bída ...Rv

+2/0
12.8.2014 14:21

M61i32r24o61s43l10a23v 16Z39i20k42m53u18n29d 7249463244853

Nemějte strach, tyhle zmodernizované vozy vám nabízí mnohem více cestovního komfortu než Pendolino nebo RailJet. Na rozdíl od těchto "údajných luxusních souprav s vysokým komfortem cestování!" TO, co vidíte na obrázcích má mnohem pohodlnější sedačky s posuvným sedákem ... Do Pendolina se vám nevejde předmět vyšší než 25 cm, tady je místa habaděj ...

+1/−8
12.8.2014 15:29

T60o21m 88J77u59r31e44č18k59a 6495192605735

A proto jsou nejen v railjetu a pandolinu takovéto police na velká zavazadla:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201401/_DSC0275.jpg

+3/0
12.8.2014 15:51

J48a89r88e60k 69K72a19l92i87v41o25d15a 7496663381116

Jenom skoda, ze v Pendolinu jsou ta mista pro zavazadla trochu z oci...

0/−1
12.8.2014 17:23

J65a55n 96K85r42i48e60g36l83e72r 4921277355506

A co nasadi na trasu Praha - Turnov(Tanvald)? ;-€

+1/−2
12.8.2014 11:42

J72a95r78e45k 93K63a29l68i53v73o14d92a 7716793721716

Třikrát sláva velkoprostoru.

+6/−1
12.8.2014 11:30

J19a63n 15N17o92v92a21k 8739419106381

Pokud je vůči ČD alternativa volím vždy alternativu. Většina  cest s ČD znamená zpoždění, nenavazující spoje, špínu, neochotný nekompetentní personál. Na trasách kde jezdí RJ, LE máme možnost srovnání.

+5/−17
12.8.2014 11:15

P62a75v96e79l 91K66r47á68l 5290359134728

Z toho srovnání vyplývá, že největší zpoždění má RJ.

+19/−4
12.8.2014 11:27

M74i81r95e11k 32Z81á49v75o80d62n21ý 7622387210288

To jo. A navíc by mě zajímalo, které vozy u ČD jsou na této trase  špinavé a který dopravce má lepší navazující spoje :) O personálu těžko soudit. Kromě jednoho b... jsem u ČD nikdy větší problém neměl.

+15/−2
12.8.2014 11:42

J56i79ř83í 15E14r93b34e65n 1913564936227

Jinak řečeno, vlakem jsi doopravdy jel naposledy před patnácti lety při návratu z čundru a tu špínu jste si nadělali pod sebou sami...

+8/−3
12.8.2014 12:08

J35a34n 21N53o45v16a90k 8399349956901

Každý má tendenci hodnotit ostatní podle sebe. Služeb ČD využívám jen tam, kde musím. To je tam kde nemají konkurenci. Srovnej si např v Šumperku služby ČD, se službami Železnice Desná a pak něco posuzuj. Doprava není jen o trasách Praha, Ostrava, Brno, Břeclav, Liberec, Plzeň.

ČD- hnus, špína, zpoždění.

+2/−7
12.8.2014 13:15
Foto

A88l90a91n 33Ř56e10p63k44a 4505796

Za špínu si můžou i cestující sami, že se chovají jako prasata. ČD mají nasmlouvaný úklid, ale častěji to už vážně uklízet nejde, pak by se jen uklízelo a nejezdilo by se :D

A za většinu zpoždění nemůže dopravce, ale vnější vlivy (počasí, sebevrah, debil na přejezdu v autě...) takže ho chytne nejen ten modrý, ale i žlutý, černý... nebo třeba růžový ;-)

+5/−3
12.8.2014 13:50
Foto

A48l89a87n 44Ř30e98p78k49a 4265146

Za špínu si můžou i cestující sami, že se chovají jako prasata. ČD mají nasmlouvaný úklid, ale častěji to už vážně uklízet nejde, pak by se jen uklízelo a nejezdilo by se :D

A za většinu zpoždění nemůže dopravce, ale vnější vlivy (počasí, sebevrah, d*bil na přejezdu v autě...) takže ho chytne nejen ten modrý, ale i žlutý, černý... nebo třeba růžový ;-)

+3/−3
12.8.2014 13:50

M54i38r69e24k 50Z69á19v74o55d47n81ý 7922597870948

V Šumperku se pohybuji. Tak nějak ale nevím, jaké služby tady máte na mysli.

+1/−1
12.8.2014 14:25

J24i22ř69í 76E64r37b21e52n 1413854436327

Trasy Pardubice - Liberec nebo Chlumec - Trutnov hlásí čisté vagony, v zimě vytápěné, většinou s moderním funkčním tlačítkovým WC a s personálem, který pozdraví buď při příchodu do oddílu, nebo přímo při kontrole jízdenek.

Holt asi u nás žijou lepší lidi :-)

+3/−1
12.8.2014 15:15

P19e25t17r 21F89o18l91t45y59s 7315771820868

Když vás budu citovat: "Každý má tendenci hodnotit ostatní podle sebe.", tak vlastně tu špínu jste tam způsobil vy a vaši kamarádi. ;-D

+1/0
17.8.2014 21:52

P90e88t87r 12M97a55r40š98o48u16n 5855198716606

smím se zeptat v čem má LE lepší návaznost spojů než ČD? na co svého navazuje? pokud tím tedy nemyslíte, že navazuje sám na sebe na konečné a jede zase zpátky ;-D (a pokud myslíte (ne)návaznost spojů regionální dopravy, tak tu si řídí sám kraj)

+1/0
13.8.2014 21:30

P75e42t84r 38C37e16r47v10e59n48y 1363910845

no pekny, rok 2014 a uz to konecne zacina vypadat jako z 1970 minimalne :)

+4/−3
12.8.2014 10:47

L67e51n45k91a 44N85o89v73á 9486333502429

A Wi-Fi zase nic? ;-€

+5/−3
12.8.2014 10:32

J39a13r32o69s19l30a12v 27D56r26o12b73n92ý 6496758497897

nemáte na mobilní internet?

+10/−10
12.8.2014 10:44

L38e48n75k16a 69N71o57v13á 9236513322819

Proč platit za něco, co by mělo být samozřejmostí?

+8/−11
12.8.2014 10:59

M85i36r19e44k 94Z97á12v24o39d49n27ý 7332737370508

Proč samozřejmostí? Máte wi-fi v autě? V obchodě? Na ulici? Určitě je to fajn věc a bylo by dobré, kdyby se do vlaků zaváděla rychleji, ale toto je pouze o dislokaci již provozovaných vozů. ... Osobně mě ale štve, že wifi není především na nádraží, kde by zavedení bylo skutečně jednoduché.

+11/−4
12.8.2014 11:06

L48e70n98k93a 19N50o83v20á 9836733362689

V obchodě - kdyz je to obchoďák - Ano, Na ulici - Ano (stačí se přiblizit k jakekoli restauraci), ale co je podstatne autobusy - SA - ANO, Eurolines- ANO, i nektere CSAD!!!

+1/−1
12.8.2014 20:15

P40a74v65e94l 77Ř78a45p69e89k 7922386969505

LOL ;-D

Zajeďte si do UK, do nějakého hotelu, tam vyplivnete přes 3000 Kč za noc, přičemž wi-fi pouze za příplatek 17 liber.

Nemyslím si tudíž, že jsme na tom špatně.

+11/−2
12.8.2014 13:14

M72a34r59t87i31n 51H41o42d31í18k 2425235568227

Ale prosímvás. Kdy jste naposledy byl v UK v hotelu? Co já mám zkušenost, wifi je vždy zdarma, když už ne na pokoji, pak přinejmenším dole v lobby.

0/0
17.8.2014 19:54
Foto

A40l12a26n 35Ř70e67p38k71a 4495736

Ááá, další zavislačka :D Radši si čtěte knížku, nebo aspoň noviny a nemusíte pořád čučet na fejsbůk ;-) (oni vám přátele neutečou a jestli jo, tak to nejsou praví přátelé). A kdyby náhodou jste potřebovala ve vlaku pracovat a být on-line, tak takoví lidé snad všichni mají vlastní net.

+3/−1
12.8.2014 13:53

D53a49n53i38e66l 60S55c41h12n53i46t26z33e31r 5621314941366

Á jeje Vy používáte net jenom na facebook, nebo práci8-o?

Pak je mi Vaše omezenosti líto.;-D

+2/−3
12.8.2014 17:37
Foto

A19l65a33n 81Ř31e66p14k67a 4725676

Prosím? A k čemu je net, když ne na práci nebo zábavu? :-P A pokud k práci, tak mám mít svůj a nepoužívat sdílenou nezabezpečenou WiFi.

0/0
12.8.2014 19:53

D67a39n22i11e83l 85S43c80h97n12i74t69z61e10r 5211134751246

třeba komunikace, a ne zrovna přes facebook,

a práce? proč by měla vadit nezabezpečená wifi? Váš zaměstnavatel je FBI, CIA, KGB, NSA, nebo jiné tajné služby?

0/−2
12.8.2014 20:52

R78a93d71e48k 72J11a61n82a49t71a 9275866334982

Proč hned CIA? Stačí, když z si public wifi odnesete nějakého vira, který vám zašifruje adresáře s pracovními dokumenty a bude chtít výkupné za dešifrování. A vy ho pak ještě rozšíříte v práci.

+2/0
12.8.2014 20:56

D86a87n73i71e40l 44S41c46h86n80i33t91z61e49r 5131324701276

to se mi nestane, používam linux!

0/−1
12.8.2014 21:54
Foto

A89l89a88n 78Ř94e29p65k20a 4495106

Když to není pracovní, tak komunikace je řazena v sekci zábavy. A komunikovat se dá stále i přes SMS nebo voláním (dobře, ve vlaku spíš ty SMS). 

No nemusí být můj zaměstnavatel zrovna bezpečnostní agentura typu FBI, CIA... aby mu vadilo, že sdílím firemní věci na veřejní WiFině.

+1/0
12.8.2014 22:31

D46a71n63i20e78l 74S81c73h36n48i72t41z81e41r 5171904241806

komunikace může být s rodinou, tedy ne jenom zábava

možná by mu to vadilo možná ne

0/0
13.8.2014 0:28

H49o22n78z26a 11B10o95b43u20l18a 9916549163309

Umíte si představit třeba kategorii vzdělávání?

0/0
13.8.2014 17:46
Foto

A94l41a10n 24Ř27e23p23k85a 4665396

A vzdělávat se musím jenom on-line? Vzdělávací aplikace obvykle fungují i offline, ne? ;-)

0/0
13.8.2014 20:04

T95o31m54á58š 17P56o70b14o14r84s70k37ý 3300295708635

V ČD se musí točit pořádné peníze...Otázka pro koho.....Už jen jiný článek na Idnes, že konkurence nakoupí vagon za poloviční cenu a má lepší úroveň....

0/−3
12.8.2014 10:18

T24o44m 63J73u81r81e42č51k45a 6505412915735

Tak ona se ta cena blbě srovnává, když k těm vozům RegioJetu nebylo uvedeno víc podrobností.

- 1 nový vůz v railjetu stál průměrně cca 50 mil/Kč - jenže jde o vozy pro 230 km/h, tlakotěsné s tlakotěsnými přechody (to vozy docela dost prodražuje), navíc jsou do té průměrné ceny započítány i řídicí vozy a jídelní (bistro), které bývají obvykle o dost dražší (vždy po jednom na soupravu)

- 1 nový vůz RegioJetu (velkoprostory, 80 míst) měl stát údajně 1 milion €, což je při současném kurzu cca 28 mil Kč/vůz. Rychlost 200 km/h - pro tuto rychlost již nemusí být vybaveny tlakotěsností (resp. správněji tlakovzdorností).

- pro srovnání 1 rekonstruovaný vůz ČD Bdmpee (velkoprostor, 80 míst) stál 18 milionů, rychlost 160 km/h (podvozky jsou ale konstruovány až pro 200 km/h), jde o komplexní modernizaci, kdy z původního vozu zbyla jen část skříně, rám a repasované podvozky

Takže tady jde krásně vidět, jak ta cena může krásně lítat nahoru a dolů a k cenovému srovnání je třeba srovnat i tech parametry a provedení vozů (tím je myšleno - osobní/řídicí/bistro,...)

+16/0
12.8.2014 10:41

P11e67t62r 54P49e30t78r 6543462358633

mám ten dojem, že nad 160km/h musí být vagony tlakotěsné...

ale jinak s vámi souhlasím

0/−1
12.8.2014 20:57

M46a87t49ú31š 58B67e20n80a53k 9638984772323

Nie až nad 200km/h donedávna to bolo vrátane 200km/h, v podstate chyba v preklade.

+2/0
12.8.2014 22:42

M92i57l23a88n 12N22a66v24r78á39t12i26l 8177811806971

Už jste někdo cestoval rychlíkem Brno -Olomouc - Šumperk ?.

Tady se čas zastavil v pohodlí, rychhlosti, spolehlivosti, jízdní řády značně flexibilní.

Pohodlí minus 40 let.

Navíc pociťujeme naprostý nezájem ČD o zlepšení stavu.

+4/−4
12.8.2014 10:16

S90t18e76p18a10n 36T92o41t20h 8918779405608

a proc tak divne, kdyz ze Zabreha tam jezdi lespi spojeni a je to o dost kratsi.

V Zabreze stavej ECcka i RJ.

+3/0
12.8.2014 10:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.