Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čína uštědří automobilce Audi gigantickou pokutu

Automobilka Audi, která je podobně jako Škoda Auto součástí německého koncernu Volkswagen, má zaplatit v Číně obří pokutu. Za porušování antimonopolních pravidel jí místní úřad vyměřil sankci kolem 250 milionů jüanů, tedy asi 845 milionů Kč. Informoval o tom podnikatelský list 21st Century Business Herald.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D78a50v76i35d 60R10y65c42h43e23t82s42k97ý 9626691820190

Prodáváš draho, dostaneš pokutu. Komouš je komouš je komouš.

+1/0
18.8.2014 10:26

P31e76t30r 88M48i80c96h40a87l 2530774211752

A kdo dá pokutu Číně za permanentní kopírování úplně všeho, za nerespektování emisních norem a tím pádem dumpingovým cenám? - Nikdo.

0/0
16.8.2014 15:49

K21a24r95e91l 91J62a13n50í35k 9458732725494

no tak ať Německo udělí nějakou pokutu Číňanům, pořád sem dováží násobně více než oni tam, takže prostor tu je o to větší

0/0
15.8.2014 21:26

K51a40t38e38ř77i73n64a 64S94l39a51v78í40k69o78v94á 6723555870313

Ta pokuta je pro tak velký koncern směšná.

+1/−3
15.8.2014 10:08

9661124670457

Takže je to OK, protože koncern má peníze, jo? A přečetla jste si, proč tu pokutu dostali? Protože jsou jejich auta a díly příliš drahá. Zní Vám to logicky? Mě ne.

+4/0
15.8.2014 14:21

M16a69r17t78i68n 95B40i55t25t97n38e66r 4122586746135

Pokud se tam skutečně stalo, že se zahraniční automobilky domluvily a díky svému monopolu drží cenu výš, než například v sousedních zemích, je pokuta IMHO v pořádku. Od toho je antimonopolní úřad. U nás by byl třeba internet/teloní volání v počátcích mnohem levnější a rozvíjel by se mnohem rychleji, kdyby stát nedovolil, aby tu jedna firma měla dlouhodobě monopol.

+1/0
25.8.2014 8:02

Z56d20e25n83ě54k 23H61a91n33z55l 1621896852514

Tak at,hojne prodavaj Cinani v Eu sve auta.7 let zaruka,bohata vybava,to lidi chtej.Tady jim pokutu nikdo neda.Cina je vzor

+1/0
15.8.2014 10:06

P81e49t71r 91K32e17t65t84n95e98r 5983955628421

To jsou šmejdi...hlavně, že jejich automobilky kopírují evropská auta jak na běžícím páse a nikomu to nevadí.

+4/0
15.8.2014 9:49

G40e22o91r23g 79K83o73m56b85e82r90e91c 9184241556221

giganticka pokuta 30 milionu Eur? ;-D;-D -

to jsou pro takovy koncern jako VW drobny

+2/−1
15.8.2014 9:06

9421504690737

I kdyby to bylo jedno Euro, tak jde o princip. Čím, že se to Audi provinilo? Já si to zjistil, v článku to moc zmíněno není. Zjistil jste si to také?

+2/0
15.8.2014 14:22
Foto

J25a88n 93T20o36k67o47š 5708242266849

Audi pick up z Ciny:

www.carnewschina.com

+2/0
15.8.2014 8:40

J57i60ř29í 61Š20v62e49c 6193122765356

a zase se "čtyři kroužky pro teploušky" zdraží...

+1/−5
15.8.2014 8:35

M62a88r10t39i97n 50D39y82t66r57y36c87h 7264504288811

V AUDI holt ještě nepochopili, co to znamená centrální plánování a státem řízené hospodářství... Zapomeňte na volný trh, nabídku a poptávku. Máme tu osvícené úřady, které nejlépe vědí, co by kolik mělo stát...  Doufejme, že se podobné zhovadilosti nechopí nějaký trouba v Bruselu.

+5/0
15.8.2014 8:15
Foto

J85a22n 45T12o42k69o96š 5428412886629

Vas volny trh znam - zatim napriklad mate v CR nejdrazsi tarify na mobil, drahou elektrinu, nejdrazsi vodu v Evrope - a antimonopolni urad v cesku Vas udrzuje v dobre kondici.;-D

+6/−2
15.8.2014 8:53

P44e59t92r 41M67a96l89i35š15k19a 6951685951413

Volný trh? A co ty dotace?

0/0
26.8.2014 16:49
Foto

J31a72n 12T20o91k79o62š 5958652736929

Havne je treba vedet, ze v Cine muze vlastnit majoritni podil ve firme se zahranicni ucasti pouze Cina nebo cinsky subjekt. To je dano zakonem. Proto majoritu u VW vlastni Cina - FAC. 

Vsechny firmy tedy odvadeji dane v Cine.

Na rozdil od CR to ma Cina osetreno, i proto maji 7 % rocni rust HDP.

+3/−2
15.8.2014 7:53

V92l90a66d97i19s87l93a33v 72B26u68r90y36š24e23k 1729882537494

jo jo, komunisti měli vždycky všechno ošetřený, taky jsme kdysi obdivovali ruskej komunismus, kterej měl všechno ošetřený, až jsme si ho vyzkoušeli sami a zjistili, že to zas takovej ráj na zemi neni

+2/0
15.8.2014 8:13
Foto

J70a12n 20T70o20k67o86š 5518512786399

Proto ted makas v cesku u pasu za 400 eur. My na zapade se tom smejeme a ty se tim jeste chlubis;-D;-D;-D

+3/−1
15.8.2014 8:16

V44l11a32d95i42s23l51a97v 58B18u47r17y85š20e62k 1809752947784

spíš v ústavu pro mentálně postižený se tomu smějete

+3/−1
15.8.2014 8:23
Foto

J17a73n 52T26o13k90o82š 5308552396329

Burysku - ted jsem v Spanelsku - mam tady dum, v zime jsem na Floride -dum na Cape Coral, v CR budu pristi tyden.

Proto ty budes makat u pasu za 400 ecek a zavidet;-D

+1/−2
15.8.2014 8:27

V45l51a53d43i81s66l67a39v 81B98u30r90y93š40e32k 1949332597574

za chvíli dostaneš prášek a uleví se ti, vydrž

+2/−1
15.8.2014 8:32
Foto

J86a21n 55T72o71k64o91š 5848292156589

Nemel by jsi byt uz u toho pasu, ja sedim na terase piju kavu teplota je tady 25°C, za chvili jedu na camino do Torrevieja.

0/−3
15.8.2014 8:36

J92a94n 67N36o71v94á62k 6514384

Tohle by měla dostat u nás Škodovka, když se doma prodává dráž jak v Německu.

+5/−1
15.8.2014 7:53

V95l23a45d22i79s85l82a57v 84B79u95r58y69š97e52k 1219892787804

neměla, cenová politika je výhradním rozhodnutím prodejce, komunistické snahy o ovlivňování cen se zkoušely třeby v bývalém Československu, Sovětském svazu a stále ještě zkoušejí v Číně, Venezuele a Severní koreji a nikde se neosvěčily

+1/0
15.8.2014 8:20

K48a34r33e15l 34J32a66n68í37k 9418812315604

Nikdy neříkejte nikdy. Třeba jižní Korea díky centrálnímu plánování a omezení konkurence obrovsky vyrostla a i mnohá opatření Číny vedou evidentně k tomu, že se technologie a kapitál přesouvá ze Západu k nim. Nebo Orbán se svým nařízením zlikvidoval (nejen) rakouskou banku (pročež ta krvavě vysává aktiva z ČS), ale odvrátil tak problém své země a přehrál ho jinam.

Jednoduše jsou příklady, kde tržní poučky neplatí. Samozřejmě to je dáno výjimečnými okolnostmi, ale existují.

+1/0
15.8.2014 21:30

M72a74r42t91i85n 81P43o10l48á19k 8989335957240

A kdo je na na řadě teď, Rols-Royce, nebo Ferrari?

A stejně, jak vůbec může antimonopolní úřad dát pokutu za drahá auta, když existují desítky levnějších výrobců? Tohle asi soudruhům nedošlo. Oni si totiž myslí, že levně se dá vyrobit/zkopírovat všechno. Ovšem když to má být zároveň kvalitní, tak je holt potřeba připlatit.

+1/0
15.8.2014 7:34

L25a81d25i81s72l48a24v 74H21a88š73k60a 4593906261520

když chcete snížit poptávku, zvýšíte cenu

0/0
15.8.2014 7:14

9631764470477

;-D prodávají draho, tak na ně pošleme antimonopolní úřad ;-D Tyjo, všude jinde ve světě se posílá, když někdo prodává příliš levně

+1/0
15.8.2014 0:29

M78a45r56t85i94n 95H55u80d98e24c33e81k 3383189519863

To si delate srandu, zejo.

+1/0
15.8.2014 4:31

9211594180827

Ne, nedělám. Vysvětlete mi prosím logicky, jak někdo ohrožuje konkurenceschopnost tím, že prodává dráž, než všichni ostatní.

0/0
15.8.2014 14:19

M53a28r34e32k 52H82r95a54d32i85l 3582447792342

Je to logické. Když si Němci odhlasují minimální mzdy, jaké  nemá dohromady ani deset Číňanů, když jsou německé firmy zatíženy vysokými odvody a svázané ekologickými předpisy a jinými nesmysly, musí být jejich auta drahá. Musí jít z cenou dolů, tím pádem půjdou do kytek a Číňané si je pak koupí, tak jako skupují už jiné evropské automobilky.

+1/−4
14.8.2014 19:18

J38i85ř75í 91K42o74c95u65r91e32k 6515484385408

Ono se těch německých aut v německu vyrábí čím dál míň. VW má motorárnu v Maďarsku (Györ - nejenom všechny V6 až V12 dělají tam) a například Audi Q7 bouchají v Bratislavě. Můžete ho mít ještě z indické nebo ruské fabriky, dojče kvalitát. :-/

Soudruzi odboráři se prostávkují k nezaměstnanosti....

+2/−3
14.8.2014 19:47

M14a67r63t11i80n 81H13u67d69e73c13e96k 3133699119943

Pokud se nepletu vetsina tech Audi co jezdi v Cine se i v Cine vyrabi a ano stoji asi 2x tolik co v EU

+1/0
15.8.2014 4:32
Foto

J78a72n 71T61o81k72o41š 5908132326669

Ceny jsou priblizne stejne jako ve svete - staci pouzit internet a za 3 vteriny si to najdu:

www.carnewschina.com

0/0
15.8.2014 8:08

M87a35r11t79i13n 53D64y49t63r31y56c63h 7964314708261

To je sice fajn, ale co je komu do toho?

0/0
15.8.2014 8:16

J12a87n 44O71p36a63s95e52k 6782761766587

Takhle se to dělá, Čína chtěla, aby tam zahraniční auta stála méně, tak vybrala jednu automobilku, které udělí za vysoké ceny pokutu a ostatní své produkty zlevní. Politické rozhodnutí, řekl bych.

+3/−1
14.8.2014 17:32

V41l35a71d97i57s24l25a42v 67B92u10r52y48š29e46k 1739312187734

komunistické rozhodnutí, řekl bych

+4/−1
14.8.2014 18:34

J40i21ř56í 39S12c67h60w39a33c38h 8588114358766

ano je to komunisticko-monopolní rozhodnutí. Bohužel tak obrovský trh řízený monopolní stranou na straně zákazníka je stejně "zvrácený" jako trh ovládaný monopolem na straně výrobců....

+2/0
14.8.2014 23:58

J15o18s37e58f 58V16o81m16á38č57k18a 5873904333174

Myslíte monopolem na straně výrobců vozů Audi? Pak by to smysl dávalo, jinak tam žádný monopolní trh není. Působí tam i další evropské i světové automobilky, nemluvě o lokálních výrobcích. Tak jaký je problém? Každý si přece může vybrat - pokud má nějaká značka drahé náhradní díly, tak si její auto prostě nekoupím, hotovo.

0/0
15.8.2014 10:59

J27a32k30u69b 13F46e46i84f95a69r 7399969836909

Dobře jim tak, nemají se šikmáčům cpát do řiti.

+3/−2
14.8.2014 17:28

A13l19e91x73a75n42d21r 18K24o72s12t90k34a 5829976319246

Jestliže na to automobilky reagují snížením cen (tedy nikoliv opuštěním trhu), tak je očividně námitka oprávněná.

+6/−2
14.8.2014 17:12

J75a37n 32M16o16h37y41l32a 6402679329411

Tenhle argument má minimálně dvě zásadní vady. Zaprvé, použitá logika je velmi velmi jednoduchá a v praxi prostě nefunguje. Zadruhé, čínský trh je tak důležitý, že i dvojnásobná pokuta by nikoho nepřiměla jej opustit.

0/0
14.8.2014 22:13

A88l28e19x96a24n35d47r 26K23o25s89t94k18a 5189576669216

Já to nemyslel tak, že by se z trhu stáhli kvůli pokutě, ale že by se z něj stáhli, kdyby se jim to tam nevyplatilo prodávat po zmiňované slevě. A vida, oni místo toho zaplatí pokutu a zlevní. Takže Číňané očividně měli pravdu, že na nich nehorázně rýžují (rýžovali)!

0/−2
14.8.2014 23:34

J22i63ř85í 74S55c63h68w61a84c95h 8818594518456

ale prdlajs, je to komunistická regulace. Na normálním trhu, si každý může prodávat jak draho chce. Je na zákazníkovi, aby posoudil, zda je cena dobrá a pokud někdo prodává draho, tak to zákazníci prostě přestanou kupovat výrobce buď zlevní nebo to přestane vyrábět....Audi tam nemá žádný monopol....

+3/0
14.8.2014 23:52

M73a87r76t34i53n 92D93y19t56r60y14c10h 7604464378961

Vy evidentně nechápete rozdíl mezi volným podnikáním a státem řízeným hospodářstvím. Věc má takovou hodnotu, jakou určí zákazník, ne nějaký pitomec na úřadě. A i kdyby to stálo dvakrát tolik a někdo to stále kupoval, tak je to úplně v pořádku.

0/0
15.8.2014 8:19

J97a78n 73M20o27h13y45l66a 6432649499451

Tady si dovolím poznámku - je to v pořádku v situaci, kdy neexistuje monopol. Tady sice neexistuje, ale pro přesnost. ;-)

0/0
15.8.2014 9:08

V38a38c65l65a71v 78W25a16n40d82e14r73e27r 8128166359692

Mno.....neco na tom bude, rikejte si co chcete. Kdo se nekdy hrabal v nahradnich dilech pro sveho milacka, tak jiste vi, ze za stejnou vec pro Skodu, VW ci Audi clovek zaplati zcela rodilne ceny. A o kvalite se vubec nebavme, protoze je to od tehoz vyrobce a z tehoz materialu.

0/0
14.8.2014 17:12

R55a13d31o33s86l97a12v 85K40l27a69u51d20a 5894888524572

To by mě zajímalo, jaké díly jsou pro všechny tyto značky společné.

0/0
14.8.2014 17:13

A80l28e94x47a37n80d30r 30K66o24s74t98k92a 5259956209956

Třeba různé ovládací prvky, tlačítka, páčky, ukazatele, držáky a podobně jsou společné v podstatě pro celou automobilku.  A jednotlivé značky tu a tam něco sdílí, třeba Audina má tuším zadní světla jako Oktávka (nebo Superb, kdo ví doplní). A dost často bývá podvozková platforma používaná pro celou řadu modelů atd.

+1/−1
14.8.2014 17:18

J87a61n 27M22o50h39y62l79a 6402609559631

Podvozková platforma a díly podvozku jsou dvě zcela zásadní a odlišné věci.

0/0
14.8.2014 22:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.