- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vindobona byla legenda a mrzí mě že končí ale více mě štve že končí excelsior hodně jsem ho využíval v takové poloze jaké jezdil stíhal jsem v pohodě vlak do Rybníku a když jsem jel za rodinou do CHomutova tak přímo a to bylo super ted nevím jak to bude s dojížděním asi autem či co
No ač železničář, tak Vindobony je mi líto. Ale když se to veme opačně tak většině z nás to může být jedno neboť nám spojení s hlavními městy sousedních zemí neskončí. Tak ať si cestující z Wídně do Berlína jezdí po AUT/DE uzemí - aspoň ve vlaku přes ČR zbyde víc místa pro cestující co jedou jen na krátký úsek. Pokud jede někdo z Brna až do Berlína (moc jich asi za den není) tak ten jeden přestup v praze ho taky nezabije. Ale takový cestující si stejně vybere spíš vlak na rameni (BUDA - BERLIN) který se rušit nebude. Takže vlaky tu budou jezdit mezi Pha/Bno/Bv každou hodinu (rameno Wien/Budapest) a je stli to jede z Wídně až do Strasslundu nebo Dortmundu či jen do Prahy kde se dá vždy přestoupit už je většině prakticky jedno neboť drtivá většina čechů tyto vlaky využije jen do Prahy.
A co rychlík "Jára Cimrman" z Tanvaldu přes Liptákov do Vídně? Od kdy bude zaveden?
Porta Bohemica už před lety jezdila (nevím, jestli jen Praha - Německo nebo až do Maďarska).
V Rakousku jsou i některé railjety pojmenované, ale to jsou právě ty 'komerční' názvy.
Je úsměvný argument, že Němci raději objíždějí naši republiku a že je to rychlejší.Je to jistě pravda. Ale o kolik ? Nejrychlejší spojení okolo naší republiky trvá vlakem ICE z Berlína do Vídně 9:34hod a navíc s jedním či dvěma přestupy. Přes Prahu je to 9:38 hodiny, zatím bez přestupu. Teda těch několik desitek € navíc za jízdu oklikou se za 4 minuty fakt vyplatí. Jo, čas je drahý.
Ono nejde jen o BER-WIE ale dost o Hamburg-Wien, tam už jsou rozdíly dost výrazné..
No to si dělají srandu ne?? Takže do Valašského Meziříčí už nepojedu Košičanem?? To je vtip ?? Jinak pochybuji že Pendolíno bude zastavovat v díře zvané Valmez a Vsetín.
Prime IC/EC jezdi z Prahy do Ziliny pres Valmez kazde 2h. Pochybuju ze by tento koncept menili. Jak se co jmenuje je celkem vedlejsi.
Zajímavé je, že "ploužení po českém území" je za 9:38, zatímco ICE oklikou přes Norimberk je za 9:34. To mi přijde v podstatě totéž, tudíž je údaj v článku zavádějící.
podstatny rozdil je v tom, z eten nemecky vlak jede na minutu presne a je v nem topeni a klimatizace
ten cesky ma zpozdeni klidne nekolik hodin, pravidelne desitky minut
jeden clanok a tolko zavadzaujcich informacii. kosican sa mozno uz nebude volat tak ale ostane v takej casovej polohe ako chodi teraz takze tam sa nic nemeni a sa zmeni len nazov. ten vyplod v clanku isto nemate od CD kedze Pendolino bude jazdit cez Bohumin .
Tak si ten článek prosim přečtěte ještě jednou, případně zkuste překladač.