- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Normy jsou a ne staré: ČSN 73 6056 Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel z 1.3.2011. Čili předpokládám že nejsou tvořené na Š120 jak tady někde několikrát zaznělo. To je asi zhruba vše k tomuto článku...
Normy jsou samozrejme zastarale, ale obavam se, ze panove z asociace by je upravili smerem k vyssimu poctu parkovacich mist a nikoli k tomu, aby reflektovali, ze od osmdesatych let se auta znacne zvetsila.
Jezdim s mondeem 2013 a to nikoli kombi. Myslim, ze to neni prehnane luxusni auto. A presto mam mnohokrat problem na parkovistich kolem obchodnich center zaparkovat. A kdyz tak chodivam kolem tech parkovist, tak tam maji problem zaparkovat i mensi auta. Nani mi jasne, jak muze stacit 30 cm na vystup z auta, pokud nejste 155 cm vysoka stihla zena. Moje kamaradka je stihla jak proutek, ale meri asi 180 cm a taky ma obcas problem vystoupit.
Není jednodušší výrazněji podporovat veřejnou dopravu, jako to dělá vyspělá Evropa?
Jednodušší určitě, nicméně jednoduchost není pro většinu lidí jediným měřítkem životní úrovně.
Podle mého názoru by se měla zrušit rádoby hlídaná parkoviště, kde starosta dostal úplatek a pak naběhla partička a oplotila parkoviště. Tato parkoviště jsou poloprázdná, předražená a ti co mají raději auto pojištěné nemají na sídlištích kde parkovat.
Naopak, zrušit by se měla možnost bezplatného parkování, kde je jen kousek fleku.
Co se míst pro postižené týče, je jich zbytečně moc. Stačí pouze jedno, případně více dle velikosti celé parkovací plochy a v případě, že tam bydlí postižený občan, automaticky na jeho požadavek mu přidělit po konzultací s ním nejbližší parkovací místo označené dopravní značkou s SPZ jeho vozidla. Tím zbytečně nebudou tyto parkovací místa nevyužita. Ale ono by to bylo pro ty úředníky asi moc složité a ty dopravní značky taky něco stojí a tamto a tohleto, takže zase nic.
pozn.: postiženému nemůžete dát jen tak nějaké místo, musí být výrazně širší. Jinak ale souhlas, někde je to postavené na hlavu.
Rozhodně bych Policii nevyčítal důsledné dodržování vzdálenosti. Ulice nejsou určeny jen pro průjezd osobních aut, ale je potřeba, aby tudy projeli Hasiči, sanita, apod. Naopak, dodržování nesmyslných norem na parkoviště pro postižené, to je to, na co by se měla zaměřit pozornost.
Přesně tak, tyto průjezdné šířky jsou určeny především pro složky IZS.
Jenže postoj investorů lze mnohdy popsat větou: "Proč tady musím nechat průjezd? Vždyť tady nikdy nehořelo!"
A pak se hasiči a sanitky proplétají mezi auty a trnou, aby nějakému bezohlednému tupci neudělali bebí na zrcátku a on je pak nežaloval...
Ty tři metry v každém směru jsou opravdu nesmysl především na sídlištích a v obytných čtvrtích kde silnice neslouží pro obsluhu jiných území.
Stačí jen těch 6 m a auta se vyhnou ve vjezdech do garáží a v křižovatkách.
Jo, a až bude někde hořet, budou hasiči s tatrou couvat 300 metrů okolo bloku? Trvalo by jim to klidně tři minuty, mezitím už mohli mít požár lokalizovaný...
Nechápu, proč se stát jakkoli angažuje v otázce parkování. Parkování na veřejném místě by s výjimkou konkrétních lokalit (např. u budovy úřadu) mělo být zákonem vyloučeno. Kdo chce parkovat, ať platí tržní cenu. Auto je věc jako každá jiná, a kdo ji nemá kde skladovat, ať si ji nekupuje. Když si koupím montovaný zahradní domek, také mi stát automaticky nevyhradí místo, kam si jej mohu postavit, naopak mě odevšad požene svinským krokem.
Dle vaší logiky je zbytečné vlastnit vozidlo tam, kde je MHD a určitě sám parkujete pouze na pozemku svého RD a dále pouze na parkovišti u supermarketu. Všude tam, kde nejsou záchytná parkoviště chodíte pouze pěšky nebo dojíždíte MHD Víte co je pojem veřejná komunikace a k čemu všemu je určena a co určují dopravní značky a značení? Pokud ano, pak určitě nenapíšete takový blábol.
Krypl místa jsou zlo. U nás u baráku je 5 krypl míst, ale parkují tam jen 2 postižení. Ty 3 jsou stále prázdná, zatímco ostatní se mačkáme okolo. Prý je to za dotace. Vedle v ulici postavili dalších 6 krypl míst a přitom v té ulici bydlí asi 20 lidí, a auto má 5 lidí a krypl není nikdo.
Příklad z minulosti: stavební úřad nařídil miniprodejně vystavět 3+1 pro postižené parkovací místa v ulici kde byl zákaz vjezdu. Náklady cca 300.000,- parkovičtě bylo prázdné. Buzerace ale byla, jinak by mu prodejnu nezkolaudovali.