Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Drahám hrozí, že nebudou mít lokomotivy pro railjety

Českým drahám hrozí vážný problém, který může zhatit téměř třímiliardovou investici do nákupu sedmi jednotek railjet pro vlaky mezi Prahou a Štýrským Hradcem. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže totiž stále nevyřešil, zda smlouva o pronájmu lokomotiv Taurus od rakouských drah ÖBB je platná a zda jejím uzavřením bez soutěže nedošlo k porušení zákona.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V13í30t63ě26z24s38l10a70v 30J67a82r97o32š 4732287394376

Zákon je hlavně potřeba změnit. Není to první případ, kdy existuje jediný možný výrobce, poskytovatel apod. a místo jednoduchého zdůvodnění je potřeba zpracovat celý fascikl dokumentů. To že ČD nakoupily railjety, které "musí" pro plnou funkčnost používat lokomotivy Siemens je otázka druhá. UHOS asi neměl dle uvedeného zákona jinou možnost.

0/0
24.8.2014 8:39

J60a42n 50L81a46k80o29m19ý 7201645795884

Většina to vidí tak, že jsou na UOHS jen samí úředničtí devianti. Ovšem na stranu druhou, ČD velmi dobře zvládají vypisovat soutěže, kde mimo Škody nikdy nikdo neuspěje a tak stačilo v době, než vůbec v Rakousku vyrobili první Viaggio, po tom co na jejich nákup ČD podepsaly smlouvu, vypsat podobnou soutěž na lokomotivy. Jelikož Taury se již nevyrábí a nic jiného k tomu plně nepasuje, mimo pronájmu OBB by nikdo neuspěl a bylo to všechno jak mělo i na papíře a nebylo co řešit. Takže asi nejen u UOHS je chyba.

+1/0
24.8.2014 3:49

R58o86m38a65n 42H80r54o54n57z47a 5126441756928

Tedy to je síla. Koupí vagony a nezajistí správně lokomotivy. To by soukromník nemohl. ČD: záruka socialismu v ČR.;-D

0/−1
21.8.2014 18:01

R74a64d85e42k 88J39a52n66a53t34a 9515116174902

To by soukromník opravdu nemohl, protože pro soukromníky především neplatí tak přísné zákony. Mohou si uzavřít smlouvu s kým chtějí a jakou chtějí.

A kdo je tady v právu - zda úřad (kterému _najednou_ vadí něco, co se v tomto konkrétním případě dělá už 6 let a obecně v Evropě desetiletí, tj. vzájemné půjčování vozidel u mezinárodních vlaků), nebo ČD, to se právě neví a rozhodnuto není.

+3/0
21.8.2014 18:24

M23a51t71ú30š 30B86e57n37a25k 9828364732693

Ani to dlho netrvalo* a máme tu fotky Railjetu ťahaného nie taurusom, ale plecháčom 242, http://www.railtrains.sk/uploads/img53f4956800698.jpg aj keď to nieje v ČR, ale Slovensku(odklony cez Bratislavu), ale evidentne to možné je.

*bolo to včera v poobednajších hodinách v čase keď bola táto diskusia v plnom prúde

+2/0
21.8.2014 0:02

J73i43ř58í 58E47r50b63e70n 1603704846747

Tahat ho může - tam se víceméně propojí jen brzdové potrubí a silnoproudé vedení.

Ale tlačit ho nemůže, chybí mu ovládací kabel z řídicího vozu k lokomotivě :-)

+2/0
21.8.2014 7:43

M64a74t74ú58š 26B45e29n68a91k 9558344302453

To ja viem, ale veľa ludí tu tvrdí, že nemôže. Ono sú to v podstate obyčajné UIC-Z vozne spojené do súpravy, jediné čo je odlišné je riadiaci vozeň. Čo mi pripomína, že presne rovnako sa správa slovenská súprava 951+051+051, tiež sa dá ťahať hocičím, horšie je to s tlačeným...

+1/0
21.8.2014 10:36

A79n96d53r71e79j 38O17l33e31k61s84a 3775481237971

Potřebuje Česká republika nutně přímé vlakové spojení s Vídní a Grazem? Určitě mnohem méně, než třeba se Splitem. Mě se tedy zdá, že nákupem Raijetů jen pokračují nenaplněné touhy Nejvyššího pana železničáře. Kdo ty pohádky zná, nemůže paralelu nevidět.

Ať si rakušané trhnou, dlouhodobě bránili možnému provozu našich lokomotiv a ještě aktivně příspěli k pozdržení homologace. Opravdu nechápu, proč je ten "kočár do Vídně" tak důležitý, když důležitý vůbec není.

+3/−1
20.8.2014 13:49

R47a69d11e93k 55J80a13n20a13t63a 9425586514382

Potřebujeme ho stejně jako potřebujeme aby např. D5 nekončila v Plzni. Je to spojení se Západem. Do Vídně (a naopak) se jezdí na služebky (je to zhruba stejně rychlé jako autem), jezdí tak turisté, třeba Japonců/Číňanů je dost často plná celá 1. třída. Navíc je po cestě Brno a Břeclav (přestupy do celé jižní Moravy).

Split je daleko, je to sezónní záležitost pro spíše chudší rodinky, co naplní auto zásobami po střechu a jedou. Navíc jaksi do Splitu nevede pořádná trať, protože to je Balkán, a ani to není cílová destinace, nutná je návazná doprava.

+4/−1
20.8.2014 17:26

M68a97r17e22k 17T51u81r77n57o44v40e63c 7615582120366

Co ve Splitu? Tím spíš třeba mimo turistickou sezónu. To zase opravdu nechápu já...

Oproti tomu pravidelné spojení do sousedních států svůj význam mají. Třeba do té Vídně se jezdí z ČR pořád - stejně jako do různých německých měst, Polska a na Slovensko...

0/0
28.8.2014 6:42

A41n98d68r73e48j 97O16l52e35k29s50a 3515941987841

Nedal by se ten protokol koupit v Číně? ;-D

+3/0
20.8.2014 13:36

J45a28n 10C19e86p60e48k 1684766770

Také by to mohli tahat koníky. Íhaháááá jeď Natašo jeď. :-)

0/0
20.8.2014 10:41
Foto

P87e79t19r 59P22a31v23l90í12č53e18k 5769783685570

Jsem od Svitav, tak už se těším, až se budu chodit dívat, jak přepřahují lokomotivy ve Svitavách. To by tam mohly mít EC i dokonce pravidelnou zastávku . . . 

P.S: Myslím to samozřejmě v nadsázce

0/0
20.8.2014 7:20

D46a27v56i72d 71Z17a13j37d38á34k 8895672810271

Pokud k tem soupravam patri jenom Taurysu,tak to trosku zavani.Navic nechapu,proc koupime vlaky,ke kterym jde jeden typ lokomotivy.

+3/−1
20.8.2014 7:18

J58o91s39e90f 94Č60e27r96v91e22n96i36c59k92ý 9549754671493

Přesněji řečeno, jen při spojení s Taurusem lze využít výhody, že souprava tou lokomotivou může být i tlačena a ovládána z řídícího vozu.  Normálně ji může tahat jakákoliv lokomotiva sem a tam.

+4/0
20.8.2014 8:04

R41a60d50e43k 90J95a14n70a83t51a 9805356314632

K CityElefantu taky "jde" jen jeden typ lokomotivy a nikdo se nad tím nepozastavuje.

+2/0
20.8.2014 17:27

J41o73s52e60f 77H84o82n18e39š 7491342440743

Pokud je to tak,že Raijety jsou určeny pouze pro Taurus,tak se o soupravy ČD vůbec neměly zajímat.Siemens si může dělat,co chce a tady by měl zasáhnout Brusel.Není myslitelné,abychom se stali rukojmími Siemensu a také jiných zájmových skupin.Výsledný stav je,že ČD jsou paralyzované a Jančura toho využije a drahám vyfoukne třeba ojeté vagony.Mohou si ČD stěžovat?nemohou

+3/−5
20.8.2014 6:31
Foto

V45á57c20l82a61v 65H50e36j30n76a 9256106434859

Úřady, úřady ach ty úřady....

0/0
20.8.2014 5:14

J34o75s74e25f 65Š89e43m93e85l49í92k 7969821650327

Hlásí generální ředitel Českých drah ministrovi - mám pro vás dvě zprávy:

Ta špatná je, že vlak s osobní dopravou na železnici nám bohužel ujel.

A ta dobrá - podařilo se nám po něm najít koleje.

0/0
19.8.2014 23:13

D31a10n18i56e30l 68J23a72n68í28č69e80k 8369217959377

Na tomto případě státní idiocie je jasně vidět,že ve válce proti ČD není potřeba žádné námahy. Státní zhovadilci zadusí jakýkoliv pokus o zlepšení situace ČD, přitom na druhé straně tomuto potroublému úřadu nevadí trvalá dotační politika likvidující konkurenci na jiných tratích. Úřad úřaduje, nic nevyúřaduje, ale projistotu všecko zakáže, a tím zhatí veškeré snahy něco zlepšit v státní firmě. Já být šéfem ČD, tak ihned podám výpověď, protože s debily s kulatým razítkem nemůžeš vyhrát. Úředníci plodí další úředníky, přehazují papíry mezi papíry - měli by dostat lopatu, hrábě a něco kloudného za svůj život udělat, ale bohužel, EU je v tom ještě podporuje. Tahle přehnaná úředníčina Evropu zahubí - tak to bohužel je.

+8/−3
19.8.2014 22:48

R59o44m97a58n 41P63o33l67á53č41e51k 5706709885

Ukázka fungování úřadu byla při rekonstrukci tramvajové trati do Hostivaře. (cca 6 km tratí s kompletní rekonstrukcí) 3 roky slovy TŘI roky trvalo než úřad udělal stanovisko a práce se rozjely...

+2/0
19.8.2014 23:15

A64n82t84o13n98í75n 17P53o23l27i21c13k16ý 9960952191167

a není to spíš tím, že na pronájem lokomotiv nevypsali veřejnou zakázku?

+3/0
20.8.2014 0:09

J82i88ř22í 42E61r83b17e90n 1663764496137

Dovedeš si tuto zakázku na lokomotivy představit? Podmínkou by byla technickákomunikace s jednotkami Railjet, čímž okamžitě ukážeš na jediného možnéhovýrobce: Siemens.

+4/−1
20.8.2014 7:12

R87o27m51a12n 79M63a86r94s33a 1213303299

Který navíc tyto lokomotivy už nevyrábí, jak zaznělo v článku.

0/0
20.8.2014 7:50

A16n31t79o46n38í57n 36P71o44l35i67c81k58ý 9560122971777

Právě, že dovedu ;-). Navíc, na výrobce VZ neukáže, protože je už nevyrábí a prostřednictvím VZ by ČD hledaly subjekt, který jim je odprodá/pronajme, tedy potenciální konkurence napříč Evropou.

+1/0
20.8.2014 9:44

O21l42d98ř66i50c34h 10J69a11n36e42č19e23k 8819706683911

no asi jako když ČD požadují nestandardní šířky dveří a termíny dodání které může splnit jediný výrobce...

0/−1
20.8.2014 10:02

J35i40ř13í 69E62r18b49e77n 1673624586687

Někde jsem četl, že ty "nestandardní" šířky dveří nabízí asi šestnáct výrobců ;-)

+1/0
21.8.2014 7:45

Z52d33e61ň87k27a 21V78e30s62e65l95á 8799765367310

"Jsou vyvinuté společností Siemens tak, aby je mohly táhnout nebo tlačit jejich už nevyráběné lokomotivy Taurus." - 8-o8-o8-o ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+2/0
19.8.2014 20:17

M92a61r30t52i96n 23V65o30t70a94v17a 6588338581875

On to p. Sůra trošku neštěstně formuloval. Railjet byl vyvíjen, když ještě Taurusy byly ve výrobě. Nyní Taurusy Siemens nevyrábí. Nicméně je nahradil novými lokomotivami Vectron. Na ty se však strojí trošku delší fronta

+7/0
19.8.2014 21:25

J81a71n 50S10ů57r13a 4805303953702

výsledek je ale stejný:)

+2/0
19.8.2014 23:18

O90l47d38ř68i43c32h 91J35a85n55e25č47e19k 8619556863121

Vectron ale nevypadá úplně jako rychlíková lokomotiva 21. století, když má maximální rychlost maximálně 200 km/h?? To by pro railjety (v Rakousku) nestačilo...

0/0
20.8.2014 12:23

Z89d91e19n62ě54k 71M74a83r34š38á76l78e28k 5221417349816

Tak ať si ČD s OBB uzavřou smlouvu jinou... která se nebude jmenovat smlouva o pronájmu ale smlouva o vyrovnání výkonů kdy ČD 7 souprav na staně jedné a , OBB 3 soupravy a 10 lokomotiv na straně druhé, výsledek 0 od 0 pošla, a ÚHOS si dál může lechtat úředního šimla

+2/0
19.8.2014 19:44

J15i75n36d60ř37i71c25h 32Š47k12o71p43e61k 4885531700105

no to jsi vedle. Mimo stavebních prací a dodávek se soutěží od určité výše i poskytování služeb

0/0
19.8.2014 21:29

J90o37s85e17f 45T74r63ö84g18l 8939252566676

Ale tohle není poskytnutí služeb. To je společný podnik - sdílené prostředky, sdílený zisk.

+3/0
19.8.2014 21:34

A43n83t22o37n55í79n 59P50o62l30i93c39k17ý 9680122491727

To je vzájemné plnění, tedy poskytování služeb.

0/0
20.8.2014 0:10

J48i32n18d28ř31i13c48h 73Š69k10o72p75e28k 4775981750785

na společný podnik by mělo vzniknout sdružení firem, ne ?

0/0
20.8.2014 7:05

M67a86r31t34i43n 73W20i58c37h17t90e77r37l15e 5612443455544

Přesně tak, a o to zřejmě ÚOHSu jde. Že mají ČD blbý právníky, kteří to napsali jako smlouvu o pronájmu, je ten hlavní problém.

0/0
19.8.2014 21:54

A91n47t48o22n80í73n 62P85o78l86i74c43k52ý 9940632381117

Nebo jim jde o to, že měli dávno vypsat veřejnou zakázku?

0/0
20.8.2014 0:11

P24a28v47e15l 58Ř96a68p92e94k 7572956419935

Co je to zase za úřednickou demenci? Když žádná jiná mašina jiného výrobce tyhle jednotky tahat nemůže, tak proč se vůbec něco řeší? Vyházet všechny do jednoho, aby šli konečně dělat něco pořádného.

+16/−1
19.8.2014 18:33

J20i40n81d32ř16i37c39h 55Š16k57o71p57e94k 4335821920645

vyházet za to, že kontrolují dodržování platného zákona (byť v některých částech nedokonalého) ???

Zajímavý názor

+3/−1
19.8.2014 21:30

F95r24a98n14t46i25š97e49k 43K49o79p28á84č26e66k 4533837755442

čím méně je zákon dokonalý,tím více se musí dodržovat do posledního písmene??To je možné pouze v Česku.!!

0/0
7.9.2014 13:34

A61n29t87o35n97í54n 18P70o75l57i62c73k84ý 9980402601817

Ale tu lokomotivu může dodat/pronajmout x subjektů (možná každé druhé evropské dráhy).

0/0
20.8.2014 0:12

J41a89n 73D24a83t81e72l 7876597368302

Takže Úřad ještě nerozhodl, hmm  to je pěkný. No jsem zvědav jak rozhodne.

+1/0
19.8.2014 18:10

M40a14r13t20i56n 48W41a44l17l87n11e58r 6375540314910

Spirit of Brno...tak to musel vymyslet ultrablbec. Vzdyt to vubec neni libozvucny!

+2/−1
19.8.2014 17:59

J79a74n 93D29a54t64e84l 7226937118292

Není to ta zrůda (lokomotiva)  zmalovaná na modro?? Jinak lokomotivy mam rád ,ale od té doby co jsou na modro ,to vypadá děsně.

0/0
19.8.2014 18:11

M76a46t25ú46š 47B28e87n39a70k 9538524262463

OBB začalo už dávnejšie pomenovávať jednotlivé taurusi po mestách kde premávajú pojmom Spirit of meno_mesta. To že to v neniektorých prípadoch vyznie divne je druhá vec.

0/0
19.8.2014 22:20

D92r40a40h45o69m62í89r 91B22o65k17r 2755756296908

Typický český blbákov. Takže podle antimonopolního úřadu budou jedny rakouský Taurusy (v českým pronájmu) tahat vlak na hranice a druhý rakouský Taurusy se na hranicích přepřahnou a pojedou do Vídně???? Tohle může vymyslet pouze "inteligent". Tyhle "inteligenty" vypráskat z úřadu na ulici.Rv

+19/−1
19.8.2014 17:27

J26o54s29e63f 96H91ř51e63b40í49č24e59k 7476373570572

http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_110 - s tímto by určitě AMÚ problém neměl.

+1/0
19.8.2014 17:19

J61a57n 21J90o80š62t 9659597241562

Jen technická ... 110 je stejnosměrná el. lokomotiva, která dojede nejdál do Kutné Hory, dál na Moravu (25 kV) a do Rakouska(16 kV) je trakce střídavá !

0/0
19.8.2014 19:46

J32o34s81e20f 22T62r50ö62g36l 8719262136986

Railjety jezdí (budou jezdit) přes Třebovou, takže 110 dojede nejdál do Svitav.

+1/0
19.8.2014 21:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.