Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Drahám hrozí, že nebudou mít lokomotivy pro railjety

Českým drahám hrozí vážný problém, který může zhatit téměř třímiliardovou investici do nákupu sedmi jednotek railjet pro vlaky mezi Prahou a Štýrským Hradcem. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže totiž stále nevyřešil, zda smlouva o pronájmu lokomotiv Taurus od rakouských drah ÖBB je platná a zda jejím uzavřením bez soutěže nedošlo k porušení zákona.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V42í72t68ě29z46s52l85a83v 39J53a74r92o70š 4592747184726

Zákon je hlavně potřeba změnit. Není to první případ, kdy existuje jediný možný výrobce, poskytovatel apod. a místo jednoduchého zdůvodnění je potřeba zpracovat celý fascikl dokumentů. To že ČD nakoupily railjety, které "musí" pro plnou funkčnost používat lokomotivy Siemens je otázka druhá. UHOS asi neměl dle uvedeného zákona jinou možnost.

0/0
24.8.2014 8:39

J71a40n 37L10a33k36o25m31ý 7611915695804

Většina to vidí tak, že jsou na UOHS jen samí úředničtí devianti. Ovšem na stranu druhou, ČD velmi dobře zvládají vypisovat soutěže, kde mimo Škody nikdy nikdo neuspěje a tak stačilo v době, než vůbec v Rakousku vyrobili první Viaggio, po tom co na jejich nákup ČD podepsaly smlouvu, vypsat podobnou soutěž na lokomotivy. Jelikož Taury se již nevyrábí a nic jiného k tomu plně nepasuje, mimo pronájmu OBB by nikdo neuspěl a bylo to všechno jak mělo i na papíře a nebylo co řešit. Takže asi nejen u UOHS je chyba.

+1/0
24.8.2014 3:49

R92o81m82a45n 12H90r81o50n44z14a 5656791336618

Tedy to je síla. Koupí vagony a nezajistí správně lokomotivy. To by soukromník nemohl. ČD: záruka socialismu v ČR.;-D

0/−1
21.8.2014 18:01

R17a95d67e62k 40J36a96n83a30t28a 9125626184452

To by soukromník opravdu nemohl, protože pro soukromníky především neplatí tak přísné zákony. Mohou si uzavřít smlouvu s kým chtějí a jakou chtějí.

A kdo je tady v právu - zda úřad (kterému _najednou_ vadí něco, co se v tomto konkrétním případě dělá už 6 let a obecně v Evropě desetiletí, tj. vzájemné půjčování vozidel u mezinárodních vlaků), nebo ČD, to se právě neví a rozhodnuto není.

+3/0
21.8.2014 18:24

M52a97t84ú60š 26B12e46n71a91k 9578674672913

Ani to dlho netrvalo* a máme tu fotky Railjetu ťahaného nie taurusom, ale plecháčom 242, http://www.railtrains.sk/uploads/img53f4956800698.jpg aj keď to nieje v ČR, ale Slovensku(odklony cez Bratislavu), ale evidentne to možné je.

*bolo to včera v poobednajších hodinách v čase keď bola táto diskusia v plnom prúde

+2/0
21.8.2014 0:02

J66i38ř67í 74E57r76b71e29n 1283634976607

Tahat ho může - tam se víceméně propojí jen brzdové potrubí a silnoproudé vedení.

Ale tlačit ho nemůže, chybí mu ovládací kabel z řídicího vozu k lokomotivě :-)

+2/0
21.8.2014 7:43

M83a19t61ú64š 42B49e81n46a96k 9468294142623

To ja viem, ale veľa ludí tu tvrdí, že nemôže. Ono sú to v podstate obyčajné UIC-Z vozne spojené do súpravy, jediné čo je odlišné je riadiaci vozeň. Čo mi pripomína, že presne rovnako sa správa slovenská súprava 951+051+051, tiež sa dá ťahať hocičím, horšie je to s tlačeným...

+1/0
21.8.2014 10:36

A30n25d45r14e19j 94O72l43e40k54s61a 3525531857461

Potřebuje Česká republika nutně přímé vlakové spojení s Vídní a Grazem? Určitě mnohem méně, než třeba se Splitem. Mě se tedy zdá, že nákupem Raijetů jen pokračují nenaplněné touhy Nejvyššího pana železničáře. Kdo ty pohádky zná, nemůže paralelu nevidět.

Ať si rakušané trhnou, dlouhodobě bránili možnému provozu našich lokomotiv a ještě aktivně příspěli k pozdržení homologace. Opravdu nechápu, proč je ten "kočár do Vídně" tak důležitý, když důležitý vůbec není.

+3/−1
20.8.2014 13:49

R25a33d43e85k 98J82a28n37a19t37a 9255286844552

Potřebujeme ho stejně jako potřebujeme aby např. D5 nekončila v Plzni. Je to spojení se Západem. Do Vídně (a naopak) se jezdí na služebky (je to zhruba stejně rychlé jako autem), jezdí tak turisté, třeba Japonců/Číňanů je dost často plná celá 1. třída. Navíc je po cestě Brno a Břeclav (přestupy do celé jižní Moravy).

Split je daleko, je to sezónní záležitost pro spíše chudší rodinky, co naplní auto zásobami po střechu a jedou. Navíc jaksi do Splitu nevede pořádná trať, protože to je Balkán, a ani to není cílová destinace, nutná je návazná doprava.

+4/−1
20.8.2014 17:26

M69a91r48e70k 93T55u56r82n24o54v13e87c 7985532630986

Co ve Splitu? Tím spíš třeba mimo turistickou sezónu. To zase opravdu nechápu já...

Oproti tomu pravidelné spojení do sousedních států svůj význam mají. Třeba do té Vídně se jezdí z ČR pořád - stejně jako do různých německých měst, Polska a na Slovensko...

0/0
28.8.2014 6:42

A21n87d62r45e30j 72O12l42e14k79s12a 3865351767931

Nedal by se ten protokol koupit v Číně? ;-D

+3/0
20.8.2014 13:36

J75a86n 86C69e62p22e80k 1584406890

Také by to mohli tahat koníky. Íhaháááá jeď Natašo jeď. :-)

0/0
20.8.2014 10:41
Foto

P41e19t88r 81P21a82v74l73í20č25e36k 5649493355950

Jsem od Svitav, tak už se těším, až se budu chodit dívat, jak přepřahují lokomotivy ve Svitavách. To by tam mohly mít EC i dokonce pravidelnou zastávku . . . 

P.S: Myslím to samozřejmě v nadsázce

0/0
20.8.2014 7:20

D88a15v65i24d 52Z68a57j47d60á36k 8105212820101

Pokud k tem soupravam patri jenom Taurysu,tak to trosku zavani.Navic nechapu,proc koupime vlaky,ke kterym jde jeden typ lokomotivy.

+3/−1
20.8.2014 7:18

J85o39s38e32f 55Č87e63r22v59e92n96i37c23k25ý 9619664211473

Přesněji řečeno, jen při spojení s Taurusem lze využít výhody, že souprava tou lokomotivou může být i tlačena a ovládána z řídícího vozu.  Normálně ji může tahat jakákoliv lokomotiva sem a tam.

+4/0
20.8.2014 8:04

R61a73d72e17k 25J44a86n30a83t71a 9385556204712

K CityElefantu taky "jde" jen jeden typ lokomotivy a nikdo se nad tím nepozastavuje.

+2/0
20.8.2014 17:27

J90o72s33e84f 97H42o92n47e42š 7761542720273

Pokud je to tak,že Raijety jsou určeny pouze pro Taurus,tak se o soupravy ČD vůbec neměly zajímat.Siemens si může dělat,co chce a tady by měl zasáhnout Brusel.Není myslitelné,abychom se stali rukojmími Siemensu a také jiných zájmových skupin.Výsledný stav je,že ČD jsou paralyzované a Jančura toho využije a drahám vyfoukne třeba ojeté vagony.Mohou si ČD stěžovat?nemohou

+3/−5
20.8.2014 6:31
Foto

V24á54c42l84a92v 25H62e59j18n36a 9786246924449

Úřady, úřady ach ty úřady....

0/0
20.8.2014 5:14

J35o13s90e82f 14Š81e34m45e50l90í76k 7689781530247

Hlásí generální ředitel Českých drah ministrovi - mám pro vás dvě zprávy:

Ta špatná je, že vlak s osobní dopravou na železnici nám bohužel ujel.

A ta dobrá - podařilo se nám po něm najít koleje.

0/0
19.8.2014 23:13

D40a95n61i51e27l 72J74a51n85í44č39e56k 8219817469537

Na tomto případě státní idiocie je jasně vidět,že ve válce proti ČD není potřeba žádné námahy. Státní zhovadilci zadusí jakýkoliv pokus o zlepšení situace ČD, přitom na druhé straně tomuto potroublému úřadu nevadí trvalá dotační politika likvidující konkurenci na jiných tratích. Úřad úřaduje, nic nevyúřaduje, ale projistotu všecko zakáže, a tím zhatí veškeré snahy něco zlepšit v státní firmě. Já být šéfem ČD, tak ihned podám výpověď, protože s debily s kulatým razítkem nemůžeš vyhrát. Úředníci plodí další úředníky, přehazují papíry mezi papíry - měli by dostat lopatu, hrábě a něco kloudného za svůj život udělat, ale bohužel, EU je v tom ještě podporuje. Tahle přehnaná úředníčina Evropu zahubí - tak to bohužel je.

+8/−3
19.8.2014 22:48

R69o14m96a67n 43P50o92l49á89č91e78k 5146509185

Ukázka fungování úřadu byla při rekonstrukci tramvajové trati do Hostivaře. (cca 6 km tratí s kompletní rekonstrukcí) 3 roky slovy TŘI roky trvalo než úřad udělal stanovisko a práce se rozjely...

+2/0
19.8.2014 23:15

A34n46t18o45n77í39n 27P71o75l71i59c61k15ý 9480742341237

a není to spíš tím, že na pronájem lokomotiv nevypsali veřejnou zakázku?

+3/0
20.8.2014 0:09

J62i13ř47í 16E63r80b85e79n 1893134216617

Dovedeš si tuto zakázku na lokomotivy představit? Podmínkou by byla technickákomunikace s jednotkami Railjet, čímž okamžitě ukážeš na jediného možnéhovýrobce: Siemens.

+4/−1
20.8.2014 7:12

R35o93m70a11n 76M20a91r48s75a 1143163369

Který navíc tyto lokomotivy už nevyrábí, jak zaznělo v článku.

0/0
20.8.2014 7:50

A96n38t35o18n81í45n 54P74o64l78i25c10k13ý 9120692641327

Právě, že dovedu ;-). Navíc, na výrobce VZ neukáže, protože je už nevyrábí a prostřednictvím VZ by ČD hledaly subjekt, který jim je odprodá/pronajme, tedy potenciální konkurence napříč Evropou.

+1/0
20.8.2014 9:44

O64l87d36ř15i20c49h 77J88a59n37e38č81e85k 8469576963201

no asi jako když ČD požadují nestandardní šířky dveří a termíny dodání které může splnit jediný výrobce...

0/−1
20.8.2014 10:02

J19i35ř55í 77E97r53b57e45n 1953564776697

Někde jsem četl, že ty "nestandardní" šířky dveří nabízí asi šestnáct výrobců ;-)

+1/0
21.8.2014 7:45

Z97d74e49ň36k26a 21V26e78s30e85l87á 8569285317170

"Jsou vyvinuté společností Siemens tak, aby je mohly táhnout nebo tlačit jejich už nevyráběné lokomotivy Taurus." - 8-o8-o8-o ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+2/0
19.8.2014 20:17

M26a92r77t41i66n 13V91o92t44a19v53a 6658438771685

On to p. Sůra trošku neštěstně formuloval. Railjet byl vyvíjen, když ještě Taurusy byly ve výrobě. Nyní Taurusy Siemens nevyrábí. Nicméně je nahradil novými lokomotivami Vectron. Na ty se však strojí trošku delší fronta

+7/0
19.8.2014 21:25

J29a61n 62S87ů54r69a 4345413273882

výsledek je ale stejný:)

+2/0
19.8.2014 23:18

O61l71d93ř57i98c68h 53J37a47n18e17č35e85k 8139696953211

Vectron ale nevypadá úplně jako rychlíková lokomotiva 21. století, když má maximální rychlost maximálně 200 km/h?? To by pro railjety (v Rakousku) nestačilo...

0/0
20.8.2014 12:23

Z88d96e46n25ě95k 78M87a62r56š80á83l37e97k 5791587269376

Tak ať si ČD s OBB uzavřou smlouvu jinou... která se nebude jmenovat smlouva o pronájmu ale smlouva o vyrovnání výkonů kdy ČD 7 souprav na staně jedné a , OBB 3 soupravy a 10 lokomotiv na straně druhé, výsledek 0 od 0 pošla, a ÚHOS si dál může lechtat úředního šimla

+2/0
19.8.2014 19:44

J59i52n50d58ř17i91c14h 15Š19k17o85p79e12k 4215171150765

no to jsi vedle. Mimo stavebních prací a dodávek se soutěží od určité výše i poskytování služeb

0/0
19.8.2014 21:29

J64o85s63e45f 75T25r68ö46g22l 8729532206206

Ale tohle není poskytnutí služeb. To je společný podnik - sdílené prostředky, sdílený zisk.

+3/0
19.8.2014 21:34

A36n76t68o74n20í53n 70P45o81l14i41c20k85ý 9710122821537

To je vzájemné plnění, tedy poskytování služeb.

0/0
20.8.2014 0:10

J69i75n31d30ř24i71c61h 91Š83k36o80p22e93k 4295601940985

na společný podnik by mělo vzniknout sdružení firem, ne ?

0/0
20.8.2014 7:05

M79a19r21t36i10n 63W44i41c82h80t32e34r88l53e 5662633675124

Přesně tak, a o to zřejmě ÚOHSu jde. Že mají ČD blbý právníky, kteří to napsali jako smlouvu o pronájmu, je ten hlavní problém.

0/0
19.8.2014 21:54

A77n87t88o22n14í16n 82P36o27l89i33c86k84ý 9790252861917

Nebo jim jde o to, že měli dávno vypsat veřejnou zakázku?

0/0
20.8.2014 0:11

P92a70v27e68l 21Ř85a88p41e90k 7392666939815

Co je to zase za úřednickou demenci? Když žádná jiná mašina jiného výrobce tyhle jednotky tahat nemůže, tak proč se vůbec něco řeší? Vyházet všechny do jednoho, aby šli konečně dělat něco pořádného.

+16/−1
19.8.2014 18:33

J23i57n36d26ř82i16c19h 66Š15k15o52p73e46k 4545181940945

vyházet za to, že kontrolují dodržování platného zákona (byť v některých částech nedokonalého) ???

Zajímavý názor

+3/−1
19.8.2014 21:30

F52r19a12n61t73i91š50e43k 65K12o10p79á22č75e25k 4413447755742

čím méně je zákon dokonalý,tím více se musí dodržovat do posledního písmene??To je možné pouze v Česku.!!

0/0
7.9.2014 13:34

A60n68t95o19n76í34n 87P65o73l93i74c41k80ý 9450952861577

Ale tu lokomotivu může dodat/pronajmout x subjektů (možná každé druhé evropské dráhy).

0/0
20.8.2014 0:12

J90a30n 48D65a84t81e27l 7136197858912

Takže Úřad ještě nerozhodl, hmm  to je pěkný. No jsem zvědav jak rozhodne.

+1/0
19.8.2014 18:10

M38a37r41t12i77n 43W44a36l55l10n35e37r 6855350764480

Spirit of Brno...tak to musel vymyslet ultrablbec. Vzdyt to vubec neni libozvucny!

+2/−1
19.8.2014 17:59

J89a69n 29D44a26t88e67l 7506237368182

Není to ta zrůda (lokomotiva)  zmalovaná na modro?? Jinak lokomotivy mam rád ,ale od té doby co jsou na modro ,to vypadá děsně.

0/0
19.8.2014 18:11

M74a85t78ú15š 66B47e94n37a46k 9618724622463

OBB začalo už dávnejšie pomenovávať jednotlivé taurusi po mestách kde premávajú pojmom Spirit of meno_mesta. To že to v neniektorých prípadoch vyznie divne je druhá vec.

0/0
19.8.2014 22:20

D11r68a40h56o65m92í62r 39B18o43k36r 2425896516758

Typický český blbákov. Takže podle antimonopolního úřadu budou jedny rakouský Taurusy (v českým pronájmu) tahat vlak na hranice a druhý rakouský Taurusy se na hranicích přepřahnou a pojedou do Vídně???? Tohle může vymyslet pouze "inteligent". Tyhle "inteligenty" vypráskat z úřadu na ulici.Rv

+19/−1
19.8.2014 17:27

J48o68s90e87f 51H34ř68e49b76í93č67e88k 7906973390852

http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_110 - s tímto by určitě AMÚ problém neměl.

+1/0
19.8.2014 17:19

J27a17n 81J42o56š57t 9209837301732

Jen technická ... 110 je stejnosměrná el. lokomotiva, která dojede nejdál do Kutné Hory, dál na Moravu (25 kV) a do Rakouska(16 kV) je trakce střídavá !

0/0
19.8.2014 19:46

J78o66s52e51f 71T76r94ö29g87l 8779702846216

Railjety jezdí (budou jezdit) přes Třebovou, takže 110 dojede nejdál do Svitav.

+1/0
19.8.2014 21:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.