Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Drahám hrozí, že nebudou mít lokomotivy pro railjety

Českým drahám hrozí vážný problém, který může zhatit téměř třímiliardovou investici do nákupu sedmi jednotek railjet pro vlaky mezi Prahou a Štýrským Hradcem. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže totiž stále nevyřešil, zda smlouva o pronájmu lokomotiv Taurus od rakouských drah ÖBB je platná a zda jejím uzavřením bez soutěže nedošlo k porušení zákona.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V88í50t78ě23z90s45l65a87v 89J34a95r38o78š 4282137434706

Zákon je hlavně potřeba změnit. Není to první případ, kdy existuje jediný možný výrobce, poskytovatel apod. a místo jednoduchého zdůvodnění je potřeba zpracovat celý fascikl dokumentů. To že ČD nakoupily railjety, které "musí" pro plnou funkčnost používat lokomotivy Siemens je otázka druhá. UHOS asi neměl dle uvedeného zákona jinou možnost.

0/0
24.8.2014 8:39

J53a95n 90L94a90k24o25m30ý 7661825915254

Většina to vidí tak, že jsou na UOHS jen samí úředničtí devianti. Ovšem na stranu druhou, ČD velmi dobře zvládají vypisovat soutěže, kde mimo Škody nikdy nikdo neuspěje a tak stačilo v době, než vůbec v Rakousku vyrobili první Viaggio, po tom co na jejich nákup ČD podepsaly smlouvu, vypsat podobnou soutěž na lokomotivy. Jelikož Taury se již nevyrábí a nic jiného k tomu plně nepasuje, mimo pronájmu OBB by nikdo neuspěl a bylo to všechno jak mělo i na papíře a nebylo co řešit. Takže asi nejen u UOHS je chyba.

+1/0
24.8.2014 3:49

R83o41m28a69n 24H35r55o96n55z14a 5396141126648

Tedy to je síla. Koupí vagony a nezajistí správně lokomotivy. To by soukromník nemohl. ČD: záruka socialismu v ČR.;-D

0/−1
21.8.2014 18:01

R88a39d16e55k 27J81a43n55a20t23a 9885316164582

To by soukromník opravdu nemohl, protože pro soukromníky především neplatí tak přísné zákony. Mohou si uzavřít smlouvu s kým chtějí a jakou chtějí.

A kdo je tady v právu - zda úřad (kterému _najednou_ vadí něco, co se v tomto konkrétním případě dělá už 6 let a obecně v Evropě desetiletí, tj. vzájemné půjčování vozidel u mezinárodních vlaků), nebo ČD, to se právě neví a rozhodnuto není.

+3/0
21.8.2014 18:24

M63a38t59ú27š 94B73e63n77a97k 9828744882973

Ani to dlho netrvalo* a máme tu fotky Railjetu ťahaného nie taurusom, ale plecháčom 242, http://www.railtrains.sk/uploads/img53f4956800698.jpg aj keď to nieje v ČR, ale Slovensku(odklony cez Bratislavu), ale evidentne to možné je.

*bolo to včera v poobednajších hodinách v čase keď bola táto diskusia v plnom prúde

+2/0
21.8.2014 0:02

J40i15ř64í 65E84r48b73e42n 1813744566687

Tahat ho může - tam se víceméně propojí jen brzdové potrubí a silnoproudé vedení.

Ale tlačit ho nemůže, chybí mu ovládací kabel z řídicího vozu k lokomotivě :-)

+2/0
21.8.2014 7:43

M12a92t76ú82š 64B40e63n17a59k 9338904352403

To ja viem, ale veľa ludí tu tvrdí, že nemôže. Ono sú to v podstate obyčajné UIC-Z vozne spojené do súpravy, jediné čo je odlišné je riadiaci vozeň. Čo mi pripomína, že presne rovnako sa správa slovenská súprava 951+051+051, tiež sa dá ťahať hocičím, horšie je to s tlačeným...

+1/0
21.8.2014 10:36

A31n37d75r89e98j 10O90l60e96k94s80a 3775411247741

Potřebuje Česká republika nutně přímé vlakové spojení s Vídní a Grazem? Určitě mnohem méně, než třeba se Splitem. Mě se tedy zdá, že nákupem Raijetů jen pokračují nenaplněné touhy Nejvyššího pana železničáře. Kdo ty pohádky zná, nemůže paralelu nevidět.

Ať si rakušané trhnou, dlouhodobě bránili možnému provozu našich lokomotiv a ještě aktivně příspěli k pozdržení homologace. Opravdu nechápu, proč je ten "kočár do Vídně" tak důležitý, když důležitý vůbec není.

+3/−1
20.8.2014 13:49

R47a55d69e60k 76J62a64n19a56t27a 9735906484572

Potřebujeme ho stejně jako potřebujeme aby např. D5 nekončila v Plzni. Je to spojení se Západem. Do Vídně (a naopak) se jezdí na služebky (je to zhruba stejně rychlé jako autem), jezdí tak turisté, třeba Japonců/Číňanů je dost často plná celá 1. třída. Navíc je po cestě Brno a Břeclav (přestupy do celé jižní Moravy).

Split je daleko, je to sezónní záležitost pro spíše chudší rodinky, co naplní auto zásobami po střechu a jedou. Navíc jaksi do Splitu nevede pořádná trať, protože to je Balkán, a ani to není cílová destinace, nutná je návazná doprava.

+4/−1
20.8.2014 17:26

M75a12r39e73k 66T83u57r22n44o85v92e78c 7365872270396

Co ve Splitu? Tím spíš třeba mimo turistickou sezónu. To zase opravdu nechápu já...

Oproti tomu pravidelné spojení do sousedních států svůj význam mají. Třeba do té Vídně se jezdí z ČR pořád - stejně jako do různých německých měst, Polska a na Slovensko...

0/0
28.8.2014 6:42

A36n93d78r86e54j 94O23l44e17k65s40a 3885271247951

Nedal by se ten protokol koupit v Číně? ;-D

+3/0
20.8.2014 13:36

J69a26n 92C22e46p68e42k 1554306950

Také by to mohli tahat koníky. Íhaháááá jeď Natašo jeď. :-)

0/0
20.8.2014 10:41
Foto

P21e66t51r 31P49a67v84l32í11č32e59k 5569403915450

Jsem od Svitav, tak už se těším, až se budu chodit dívat, jak přepřahují lokomotivy ve Svitavách. To by tam mohly mít EC i dokonce pravidelnou zastávku . . . 

P.S: Myslím to samozřejmě v nadsázce

0/0
20.8.2014 7:20

D23a21v59i70d 23Z40a28j31d48á34k 8455802660311

Pokud k tem soupravam patri jenom Taurysu,tak to trosku zavani.Navic nechapu,proc koupime vlaky,ke kterym jde jeden typ lokomotivy.

+3/−1
20.8.2014 7:18

J28o68s51e56f 46Č85e19r90v42e84n15i82c57k35ý 9779814581653

Přesněji řečeno, jen při spojení s Taurusem lze využít výhody, že souprava tou lokomotivou může být i tlačena a ovládána z řídícího vozu.  Normálně ji může tahat jakákoliv lokomotiva sem a tam.

+4/0
20.8.2014 8:04

R32a98d16e49k 21J16a95n59a39t98a 9305136794262

K CityElefantu taky "jde" jen jeden typ lokomotivy a nikdo se nad tím nepozastavuje.

+2/0
20.8.2014 17:27

J38o84s24e22f 68H23o54n85e62š 7651852800873

Pokud je to tak,že Raijety jsou určeny pouze pro Taurus,tak se o soupravy ČD vůbec neměly zajímat.Siemens si může dělat,co chce a tady by měl zasáhnout Brusel.Není myslitelné,abychom se stali rukojmími Siemensu a také jiných zájmových skupin.Výsledný stav je,že ČD jsou paralyzované a Jančura toho využije a drahám vyfoukne třeba ojeté vagony.Mohou si ČD stěžovat?nemohou

+3/−5
20.8.2014 6:31
Foto

V64á73c95l32a42v 83H34e74j70n71a 9876696314539

Úřady, úřady ach ty úřady....

0/0
20.8.2014 5:14

J66o69s80e16f 28Š71e46m68e12l49í25k 7269721840447

Hlásí generální ředitel Českých drah ministrovi - mám pro vás dvě zprávy:

Ta špatná je, že vlak s osobní dopravou na železnici nám bohužel ujel.

A ta dobrá - podařilo se nám po něm najít koleje.

0/0
19.8.2014 23:13

D43a41n53i87e72l 22J35a64n38í58č25e20k 8949837289537

Na tomto případě státní idiocie je jasně vidět,že ve válce proti ČD není potřeba žádné námahy. Státní zhovadilci zadusí jakýkoliv pokus o zlepšení situace ČD, přitom na druhé straně tomuto potroublému úřadu nevadí trvalá dotační politika likvidující konkurenci na jiných tratích. Úřad úřaduje, nic nevyúřaduje, ale projistotu všecko zakáže, a tím zhatí veškeré snahy něco zlepšit v státní firmě. Já být šéfem ČD, tak ihned podám výpověď, protože s debily s kulatým razítkem nemůžeš vyhrát. Úředníci plodí další úředníky, přehazují papíry mezi papíry - měli by dostat lopatu, hrábě a něco kloudného za svůj život udělat, ale bohužel, EU je v tom ještě podporuje. Tahle přehnaná úředníčina Evropu zahubí - tak to bohužel je.

+8/−3
19.8.2014 22:48

R41o62m94a81n 49P93o62l45á65č70e91k 5886609885

Ukázka fungování úřadu byla při rekonstrukci tramvajové trati do Hostivaře. (cca 6 km tratí s kompletní rekonstrukcí) 3 roky slovy TŘI roky trvalo než úřad udělal stanovisko a práce se rozjely...

+2/0
19.8.2014 23:15

A11n40t45o11n57í45n 32P40o72l37i55c74k95ý 9860732401837

a není to spíš tím, že na pronájem lokomotiv nevypsali veřejnou zakázku?

+3/0
20.8.2014 0:09

J72i29ř10í 31E62r36b29e72n 1503514916987

Dovedeš si tuto zakázku na lokomotivy představit? Podmínkou by byla technickákomunikace s jednotkami Railjet, čímž okamžitě ukážeš na jediného možnéhovýrobce: Siemens.

+4/−1
20.8.2014 7:12

R70o80m88a62n 79M22a91r79s32a 1553723789

Který navíc tyto lokomotivy už nevyrábí, jak zaznělo v článku.

0/0
20.8.2014 7:50

A44n74t30o51n64í30n 42P45o43l18i65c69k87ý 9470592471467

Právě, že dovedu ;-). Navíc, na výrobce VZ neukáže, protože je už nevyrábí a prostřednictvím VZ by ČD hledaly subjekt, který jim je odprodá/pronajme, tedy potenciální konkurence napříč Evropou.

+1/0
20.8.2014 9:44

O40l76d55ř68i59c59h 45J75a52n49e24č94e95k 8189526773441

no asi jako když ČD požadují nestandardní šířky dveří a termíny dodání které může splnit jediný výrobce...

0/−1
20.8.2014 10:02

J11i29ř89í 84E64r84b81e14n 1613214436527

Někde jsem četl, že ty "nestandardní" šířky dveří nabízí asi šestnáct výrobců ;-)

+1/0
21.8.2014 7:45

Z32d13e65ň32k29a 71V20e95s36e93l60á 8359545567760

"Jsou vyvinuté společností Siemens tak, aby je mohly táhnout nebo tlačit jejich už nevyráběné lokomotivy Taurus." - 8-o8-o8-o ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+2/0
19.8.2014 20:17

M64a11r42t87i75n 83V32o62t77a43v83a 6298428131465

On to p. Sůra trošku neštěstně formuloval. Railjet byl vyvíjen, když ještě Taurusy byly ve výrobě. Nyní Taurusy Siemens nevyrábí. Nicméně je nahradil novými lokomotivami Vectron. Na ty se však strojí trošku delší fronta

+7/0
19.8.2014 21:25

J56a93n 22S55ů79r39a 4275673113572

výsledek je ale stejný:)

+2/0
19.8.2014 23:18

O27l32d86ř33i64c87h 52J76a19n96e80č98e43k 8109676133691

Vectron ale nevypadá úplně jako rychlíková lokomotiva 21. století, když má maximální rychlost maximálně 200 km/h?? To by pro railjety (v Rakousku) nestačilo...

0/0
20.8.2014 12:23

Z62d85e72n77ě97k 49M55a64r42š66á52l98e59k 5411237189326

Tak ať si ČD s OBB uzavřou smlouvu jinou... která se nebude jmenovat smlouva o pronájmu ale smlouva o vyrovnání výkonů kdy ČD 7 souprav na staně jedné a , OBB 3 soupravy a 10 lokomotiv na straně druhé, výsledek 0 od 0 pošla, a ÚHOS si dál může lechtat úředního šimla

+2/0
19.8.2014 19:44

J86i41n55d52ř79i61c84h 84Š42k44o43p85e40k 4365821120405

no to jsi vedle. Mimo stavebních prací a dodávek se soutěží od určité výše i poskytování služeb

0/0
19.8.2014 21:29

J76o22s46e25f 60T79r87ö73g32l 8749432536326

Ale tohle není poskytnutí služeb. To je společný podnik - sdílené prostředky, sdílený zisk.

+3/0
19.8.2014 21:34

A55n62t47o81n27í36n 27P51o86l46i71c66k53ý 9330642531167

To je vzájemné plnění, tedy poskytování služeb.

0/0
20.8.2014 0:10

J82i98n61d34ř44i10c21h 97Š12k30o25p36e39k 4325941610265

na společný podnik by mělo vzniknout sdružení firem, ne ?

0/0
20.8.2014 7:05

M23a84r95t65i68n 20W68i23c59h16t72e14r73l70e 5492973535204

Přesně tak, a o to zřejmě ÚOHSu jde. Že mají ČD blbý právníky, kteří to napsali jako smlouvu o pronájmu, je ten hlavní problém.

0/0
19.8.2014 21:54

A66n32t34o47n21í52n 93P41o65l34i37c33k86ý 9700862631537

Nebo jim jde o to, že měli dávno vypsat veřejnou zakázku?

0/0
20.8.2014 0:11

P84a91v33e92l 87Ř29a70p38e71k 7982586209585

Co je to zase za úřednickou demenci? Když žádná jiná mašina jiného výrobce tyhle jednotky tahat nemůže, tak proč se vůbec něco řeší? Vyházet všechny do jednoho, aby šli konečně dělat něco pořádného.

+16/−1
19.8.2014 18:33

J13i15n83d82ř19i31c26h 57Š59k67o42p81e48k 4805581150305

vyházet za to, že kontrolují dodržování platného zákona (byť v některých částech nedokonalého) ???

Zajímavý názor

+3/−1
19.8.2014 21:30

F80r80a80n81t29i37š24e48k 66K73o24p88á17č47e19k 4583557135202

čím méně je zákon dokonalý,tím více se musí dodržovat do posledního písmene??To je možné pouze v Česku.!!

0/0
7.9.2014 13:34

A74n36t13o54n81í15n 14P43o27l71i17c48k88ý 9550512711437

Ale tu lokomotivu může dodat/pronajmout x subjektů (možná každé druhé evropské dráhy).

0/0
20.8.2014 0:12

J70a90n 39D89a94t74e71l 7216677118562

Takže Úřad ještě nerozhodl, hmm  to je pěkný. No jsem zvědav jak rozhodne.

+1/0
19.8.2014 18:10

M56a66r54t45i35n 76W10a25l46l63n18e74r 6805470674950

Spirit of Brno...tak to musel vymyslet ultrablbec. Vzdyt to vubec neni libozvucny!

+2/−1
19.8.2014 17:59

J93a39n 52D96a76t56e24l 7826837908522

Není to ta zrůda (lokomotiva)  zmalovaná na modro?? Jinak lokomotivy mam rád ,ale od té doby co jsou na modro ,to vypadá děsně.

0/0
19.8.2014 18:11

M73a79t55ú87š 36B68e78n66a26k 9568694842793

OBB začalo už dávnejšie pomenovávať jednotlivé taurusi po mestách kde premávajú pojmom Spirit of meno_mesta. To že to v neniektorých prípadoch vyznie divne je druhá vec.

0/0
19.8.2014 22:20

D80r70a33h75o73m96í10r 47B97o96k24r 2965846266648

Typický český blbákov. Takže podle antimonopolního úřadu budou jedny rakouský Taurusy (v českým pronájmu) tahat vlak na hranice a druhý rakouský Taurusy se na hranicích přepřahnou a pojedou do Vídně???? Tohle může vymyslet pouze "inteligent". Tyhle "inteligenty" vypráskat z úřadu na ulici.Rv

+19/−1
19.8.2014 17:27

J14o91s73e89f 47H49ř41e46b79í46č61e15k 7956673860352

http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_110 - s tímto by určitě AMÚ problém neměl.

+1/0
19.8.2014 17:19

J70a62n 77J10o76š18t 9269847681922

Jen technická ... 110 je stejnosměrná el. lokomotiva, která dojede nejdál do Kutné Hory, dál na Moravu (25 kV) a do Rakouska(16 kV) je trakce střídavá !

0/0
19.8.2014 19:46

J66o56s24e50f 94T61r77ö41g26l 8849192886476

Railjety jezdí (budou jezdit) přes Třebovou, takže 110 dojede nejdál do Svitav.

+1/0
19.8.2014 21:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.