Diskuze

Drahám hrozí, že nebudou mít lokomotivy pro railjety

Českým drahám hrozí vážný problém, který může zhatit téměř třímiliardovou investici do nákupu sedmi jednotek railjet pro vlaky mezi Prahou a Štýrským Hradcem. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže totiž stále nevyřešil, zda smlouva o pronájmu lokomotiv Taurus od rakouských drah ÖBB je platná a zda jejím uzavřením bez soutěže nedošlo k porušení zákona.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zákon je hlavně potřeba změnit. Není to první případ, kdy existuje jediný možný výrobce, poskytovatel apod. a místo jednoduchého zdůvodnění je potřeba zpracovat celý fascikl dokumentů. To že ČD nakoupily railjety, které "musí" pro plnou funkčnost používat lokomotivy Siemens je otázka druhá. UHOS asi neměl dle uvedeného zákona jinou možnost.

0 0
možnosti

J78a66n 33L44a39k33o19m94ý

24. 8. 2014 3:49

Většina to vidí tak, že jsou na UOHS jen samí úředničtí devianti. Ovšem na stranu druhou, ČD velmi dobře zvládají vypisovat soutěže, kde mimo Škody nikdy nikdo neuspěje a tak stačilo v době, než vůbec v Rakousku vyrobili první Viaggio, po tom co na jejich nákup ČD podepsaly smlouvu, vypsat podobnou soutěž na lokomotivy. Jelikož Taury se již nevyrábí a nic jiného k tomu plně nepasuje, mimo pronájmu OBB by nikdo neuspěl a bylo to všechno jak mělo i na papíře a nebylo co řešit. Takže asi nejen u UOHS je chyba.

1 0
možnosti
Foto

Tedy to je síla. Koupí vagony a nezajistí správně lokomotivy. To by soukromník nemohl. ČD: záruka socialismu v ČR.;-D

0 1
možnosti

To by soukromník opravdu nemohl, protože pro soukromníky především neplatí tak přísné zákony. Mohou si uzavřít smlouvu s kým chtějí a jakou chtějí.

A kdo je tady v právu - zda úřad (kterému _najednou_ vadí něco, co se v tomto konkrétním případě dělá už 6 let a obecně v Evropě desetiletí, tj. vzájemné půjčování vozidel u mezinárodních vlaků), nebo ČD, to se právě neví a rozhodnuto není.

3 0
možnosti

Ani to dlho netrvalo* a máme tu fotky Railjetu ťahaného nie taurusom, ale plecháčom 242, http://www.railtrains.sk/uploads/img53f4956800698.jpg aj keď to nieje v ČR, ale Slovensku(odklony cez Bratislavu), ale evidentne to možné je.

*bolo to včera v poobednajších hodinách v čase keď bola táto diskusia v plnom prúde

2 0
možnosti
Foto

J87i61ř91í 71E23r37b60e95n

21. 8. 2014 7:43

Tahat ho může - tam se víceméně propojí jen brzdové potrubí a silnoproudé vedení.

Ale tlačit ho nemůže, chybí mu ovládací kabel z řídicího vozu k lokomotivě :-)

2 0
možnosti

Potřebuje Česká republika nutně přímé vlakové spojení s Vídní a Grazem? Určitě mnohem méně, než třeba se Splitem. Mě se tedy zdá, že nákupem Raijetů jen pokračují nenaplněné touhy Nejvyššího pana železničáře. Kdo ty pohádky zná, nemůže paralelu nevidět.

Ať si rakušané trhnou, dlouhodobě bránili možnému provozu našich lokomotiv a ještě aktivně příspěli k pozdržení homologace. Opravdu nechápu, proč je ten "kočár do Vídně" tak důležitý, když důležitý vůbec není.

3 1
možnosti

Potřebujeme ho stejně jako potřebujeme aby např. D5 nekončila v Plzni. Je to spojení se Západem. Do Vídně (a naopak) se jezdí na služebky (je to zhruba stejně rychlé jako autem), jezdí tak turisté, třeba Japonců/Číňanů je dost často plná celá 1. třída. Navíc je po cestě Brno a Břeclav (přestupy do celé jižní Moravy).

Split je daleko, je to sezónní záležitost pro spíše chudší rodinky, co naplní auto zásobami po střechu a jedou. Navíc jaksi do Splitu nevede pořádná trať, protože to je Balkán, a ani to není cílová destinace, nutná je návazná doprava.

4 1
možnosti

Nedal by se ten protokol koupit v Číně? ;-D

3 0
možnosti

J55a40n 83C16e66p83e13k

20. 8. 2014 10:41

Také by to mohli tahat koníky. Íhaháááá jeď Natašo jeď. :-)

0 0
možnosti
Foto

Jsem od Svitav, tak už se těším, až se budu chodit dívat, jak přepřahují lokomotivy ve Svitavách. To by tam mohly mít EC i dokonce pravidelnou zastávku . . . 

P.S: Myslím to samozřejmě v nadsázce

0 0
možnosti

Pokud k tem soupravam patri jenom Taurysu,tak to trosku zavani.Navic nechapu,proc koupime vlaky,ke kterym jde jeden typ lokomotivy.

3 1
možnosti

Přesněji řečeno, jen při spojení s Taurusem lze využít výhody, že souprava tou lokomotivou může být i tlačena a ovládána z řídícího vozu.  Normálně ji může tahat jakákoliv lokomotiva sem a tam.

4 0
možnosti

Pokud je to tak,že Raijety jsou určeny pouze pro Taurus,tak se o soupravy ČD vůbec neměly zajímat.Siemens si může dělat,co chce a tady by měl zasáhnout Brusel.Není myslitelné,abychom se stali rukojmími Siemensu a také jiných zájmových skupin.Výsledný stav je,že ČD jsou paralyzované a Jančura toho využije a drahám vyfoukne třeba ojeté vagony.Mohou si ČD stěžovat?nemohou

3 5
možnosti