- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zákon je hlavně potřeba změnit. Není to první případ, kdy existuje jediný možný výrobce, poskytovatel apod. a místo jednoduchého zdůvodnění je potřeba zpracovat celý fascikl dokumentů. To že ČD nakoupily railjety, které "musí" pro plnou funkčnost používat lokomotivy Siemens je otázka druhá. UHOS asi neměl dle uvedeného zákona jinou možnost.
Většina to vidí tak, že jsou na UOHS jen samí úředničtí devianti. Ovšem na stranu druhou, ČD velmi dobře zvládají vypisovat soutěže, kde mimo Škody nikdy nikdo neuspěje a tak stačilo v době, než vůbec v Rakousku vyrobili první Viaggio, po tom co na jejich nákup ČD podepsaly smlouvu, vypsat podobnou soutěž na lokomotivy. Jelikož Taury se již nevyrábí a nic jiného k tomu plně nepasuje, mimo pronájmu OBB by nikdo neuspěl a bylo to všechno jak mělo i na papíře a nebylo co řešit. Takže asi nejen u UOHS je chyba.
Tedy to je síla. Koupí vagony a nezajistí správně lokomotivy. To by soukromník nemohl. ČD: záruka socialismu v ČR.
To by soukromník opravdu nemohl, protože pro soukromníky především neplatí tak přísné zákony. Mohou si uzavřít smlouvu s kým chtějí a jakou chtějí.
A kdo je tady v právu - zda úřad (kterému _najednou_ vadí něco, co se v tomto konkrétním případě dělá už 6 let a obecně v Evropě desetiletí, tj. vzájemné půjčování vozidel u mezinárodních vlaků), nebo ČD, to se právě neví a rozhodnuto není.
Ani to dlho netrvalo* a máme tu fotky Railjetu ťahaného nie taurusom, ale plecháčom 242, http://www.railtrains.sk/uploads/img53f4956800698.jpg aj keď to nieje v ČR, ale Slovensku(odklony cez Bratislavu), ale evidentne to možné je.
*bolo to včera v poobednajších hodinách v čase keď bola táto diskusia v plnom prúde
Tahat ho může - tam se víceméně propojí jen brzdové potrubí a silnoproudé vedení.
Ale tlačit ho nemůže, chybí mu ovládací kabel z řídicího vozu k lokomotivě
Potřebuje Česká republika nutně přímé vlakové spojení s Vídní a Grazem? Určitě mnohem méně, než třeba se Splitem. Mě se tedy zdá, že nákupem Raijetů jen pokračují nenaplněné touhy Nejvyššího pana železničáře. Kdo ty pohádky zná, nemůže paralelu nevidět.
Ať si rakušané trhnou, dlouhodobě bránili možnému provozu našich lokomotiv a ještě aktivně příspěli k pozdržení homologace. Opravdu nechápu, proč je ten "kočár do Vídně" tak důležitý, když důležitý vůbec není.
Potřebujeme ho stejně jako potřebujeme aby např. D5 nekončila v Plzni. Je to spojení se Západem. Do Vídně (a naopak) se jezdí na služebky (je to zhruba stejně rychlé jako autem), jezdí tak turisté, třeba Japonců/Číňanů je dost často plná celá 1. třída. Navíc je po cestě Brno a Břeclav (přestupy do celé jižní Moravy).
Split je daleko, je to sezónní záležitost pro spíše chudší rodinky, co naplní auto zásobami po střechu a jedou. Navíc jaksi do Splitu nevede pořádná trať, protože to je Balkán, a ani to není cílová destinace, nutná je návazná doprava.
Nedal by se ten protokol koupit v Číně?
Také by to mohli tahat koníky. Íhaháááá jeď Natašo jeď.
Jsem od Svitav, tak už se těším, až se budu chodit dívat, jak přepřahují lokomotivy ve Svitavách. To by tam mohly mít EC i dokonce pravidelnou zastávku . . .
P.S: Myslím to samozřejmě v nadsázce
Pokud k tem soupravam patri jenom Taurysu,tak to trosku zavani.Navic nechapu,proc koupime vlaky,ke kterym jde jeden typ lokomotivy.
Přesněji řečeno, jen při spojení s Taurusem lze využít výhody, že souprava tou lokomotivou může být i tlačena a ovládána z řídícího vozu. Normálně ji může tahat jakákoliv lokomotiva sem a tam.
Pokud je to tak,že Raijety jsou určeny pouze pro Taurus,tak se o soupravy ČD vůbec neměly zajímat.Siemens si může dělat,co chce a tady by měl zasáhnout Brusel.Není myslitelné,abychom se stali rukojmími Siemensu a také jiných zájmových skupin.Výsledný stav je,že ČD jsou paralyzované a Jančura toho využije a drahám vyfoukne třeba ojeté vagony.Mohou si ČD stěžovat?nemohou