Diskuze
Z evropských kolejí mizí noční vlaky, vytlačují je levné letecké spoje
Děkujeme za pochopení.
E73v28a 78R27o50s87o33v98á
je to škoda, neznám pohodlnější způsob cestování. A udělali mi to zrovna teď naschvál, když jsem chtěla jet nočním vlakem do Kodaně :(
T25o92m47á24š 12N59o32v59á51k
Tak ono ani nic lepšího nezbývá. Klientela podobných vlaků byla přinejmenším zvláštní a spíš odpuzující. Zajímavé to bylo a bude hlavně pro skupinky, které zaberou celý oddíl. Pak je to naopak opravdu fajn cesta Ale na individuální cestování příšernost...
O15l10d32ř92i32c17h 84J22a67n15e34č42e90k
Tak ono je to hlavně o kultuře cestování v té které zemi a o tom, kdo těmi vlaky jezdí. Noční vlaky v Rakousku jsou super. I na individuální cestování. Ale člověk přeci jen znejistí už jen při faktu, že na noční vlak Graz - Zürich někde cestou připojují vagony od Bělehradu...
T98o98m82á56š 84A35u85g94u15s39t47ý22n
díval jsem na cenu vlaku do popradu a srovnal s naklady na cestu autem. i s amortizaci je to pro jednoho levnejsi autem. pak je to tezky. (ja teda i tak radsi vlak)
A74l63e68x85a33n94d54r 44K55o79s92t72k55a
Dopravci jaksi vychází z logiky, že při jízdence za 100 jede 100 lidí, tržba je 10000, tak při jízdence za 120 bude tržba 12000. Jenže ona bebude, protože pojede 80 lidí, zbylých 20 si zařídí dopravu jinde a jinak. Plus jako bonus bude všech 100, ještě nedávno spokojených cestujících řádně naštváno.
P51a20v93e14l 81M82a98t65o34u92š48e41k
Konkrétně mezi Českem a Slovenskem sice ubývá nočních vlaků pro údajný nezájem ze strany cestujících, avšak nočních autobusů, v nichž je cestování daleko méně komfortní, neubývá, spíše naopak. V tomto případě jistě nejsou na vině levné letenky, ale podbízivá reklama autobusových dopravců, kterým se podařilo zdánlivě nemožné - vytlačit vlaky z jejich snad nejtradičnější trasy v rámci bývalého Československa a přesunout velkou část cestujících do svých autobusů. Skoro mám dojem, že české i slovenské železnice záměrně přenechávají své cestující autobusové konkurenci. V rámci Evropy nemám dojem, že by noční vlaky jezdily nevytížené, zejména na území Německa. Ještě dlužno podotknout, že i u letenek obvykle platí, že těch levných je omezený počet, podobně jako u vlakových jízdenek. Osobně raději strávím 10 hodin na lehátku nebo lůžku a vyspím se, než abych ráno vstával ve 2 hodiny, abych stihl první letadlo do požadovaného místa, nebo abych do téhož místa dorazil ve 23 h večer. Jak autor víceméně správně uvádí, vše je hlavně otázkou módy.
O54l74d95ř73i55c10h 70J84a79n56e53č25e36k
V případě nočních spojů do Košic jde myslím hlavně o bezpečnost - vzhledem k tomu, co tím hlavně cestuje za lidi, si do toho troufne málokdo. V busu jsou řidič a stevardka vždy na blízku.
Propad téhle linky samozřejmě s levnými letenkami nic společného nemá - prostě jednak od konce 80. let ten počet cestujících velmi poklesl, druhak se z výše popsaných důvodů část přesunula do busů... a nejspíš i tady hraje značnou roli modernizace tratí - dnes už se ta štreka dá rozumně urazit denním spojem, to bylo před 15 lety asi těžko myslitelné. A přitom se dá čekat, že nové 'konkurenční' spoje budou ještě výrazně rychlejší než těch současných 8:20 hodin.
M44i19c78h96a45l 29K15r19č10á42l
Místo nočních vlaků by mohli udělat auto vlak Praha -Brno. Pokud by nestála jízdenka víc než náklady na auto, byl by plný.
P25a91v90e33l 55N47o55v50á70k
Nesmysl, časově zhruba stejne , ale nakládka vykládka už nějaký čas zabere navíc jste vázány na určitý čas...
P29a54t77r29i58k 70C98h79r32z
Vlaková doprava se neumí přízpůsobit moderní době. Teoreticky by neměla mít konkurenci na trasy cca mezi 200 a 1000 kilometry, prakticky ji z kratších tras vytlačují autobusy a z těch delších letadla.
V cenících vlakové dopravy aby se prase vyznalo, na spoustu vlaků nejde koupit jízdenku on-line, ne vždy máte zajištěno místo k sezení, v nočních spojích navíc hrozí riziko okradení.
Vlakoví dopravci by se měli poučit z dálkové autobusové dopravy, která nabízí často vyšší komfort a jednodušší cenovou politiku.
T87o74m93á66š 77N76o46v73á30k
Vagón stojí klidně 60 000 000 Kč... Dopravní cesta je v hrozném stavu, třeba do Budapešti se jede celkem přes 3 státy. V každém jiný personál a podobně. Dneska je na většině relací v zahraniční dopravě v převaze autobus.
Železniční doprava je těžce svázaná hromadou úmluv, odborářských pravidel, kompatibilitou. To nikdo nikdy nezmění.
J68a87r72o43m31í53r 42V80í80t
Jsem rád, že nemusím a ani nechci nikam cestovat. Do letadla by mě nikdo nedostal.
T64o75m24á46š 33N16o81v95á81k
Přesně tak, zůstat v klidu na gauči s lahváčem
J66a88n30a 36N45o49v81a31k35o48v58a
podle me ve vlakach je budoucnost, ne v letadlech, az se vybuduji rychlodrahy po cele evrope, kdy vklaky budou jezdit 400 km za hodinu, tak proc opruzujici letadlo, navic vsechna nadrazi jsou vybudovana v centrum, takze vlezu 5 minut pred odjezdem do vlaku, pojedu 2 hodiny a vystoupim v centrum kdezto letiste, dojezd je vzdy hodinu, pak 1,5 pred odletem, pak 2 hodiny letet, pka zase hodinu se dostat z letiste do centra, tak si to spocitejte, navic do vlaku se vejde taky 10x vice lidi nez do letadla, a ty stresovane kontroli, navic si tam muzu vzit co chci, kolik kilo chci. ja jezdim do krakova pres noc v luzkaci a nikdy jsem nezazila problem, sice se tolik nevyspim, ale pro me to je super, cely den muzu pracovat a prijedu rano a zase muzu pracovat, takze neztracim nic
T23o85m81á27š 86N61o96v85á32k
A kde chcete v ČR postavit vlak na 400 km/h? Pokud třeba pracujete jako OSVČ a hlídáte si každou korunu, vychytáváte akční ceny, tak je lůžkový vlak pro vás. Vlak opravdu nemá budoucnost na noční cesty. Taky je to vidět, kdy mizí jeden za druhým...
P33e86t76r 88N44e13c18h50a50n87i83c81k94ý
Noční vlaky čelí neustálému zdražování a snižování kontingentu jízdenek (takový DB AutoZug už je opravdu za nehorázné ceny), navíc jim konkurují ve vlastních řadách rychlovlaky, které mne dopraví do cíle ještě ten den. Železniční doprava na západě je pro běžné cestující, kteří nestudují kvanta slev a nenakupují měsíc předem (pokud vůbec mají tu možnost od dopravce) neúnosně drahá a to i vzhledem k platu a v porovnání s obdobnou cestou autem (na které tam dosáhnou lidé rychleji než u nás). EU by místo dotování nesmyslných projektů, integrace neintegrovatelných a psaní regulací na regulace měla připravit pořádný koncept železniční dopravy použitelné pro její občany včetně uspokojivého systému dotování, výběrových řízení a tarifů.
T79o83m10á41š 51N33o61v98á28k
Sám jste to nemohl lépe nenapsat, proč je noční vlak stále více zbytečný. S dopravou jako takovou se už nic neudělá. Aspoň že v Německu konečně jezdí busy. Wifi, zásuvky, běžná cena klidně třetina vlaku.
R31a66d50e89k 41J29a46n53a83t19a
Tak částečnĕ za to mohou i novináři. Proč píšete o existenci spoje CNL do Amsterdamu a Kodaně až teď,
půl roku před zrušením? Ani jste nenapsal, že spoje do Zürichu se redukce netýká ...
V kombinaci s tím, že letecké linky propagujete každou chvíli se pak není co divit.
Jinak uvádí se i další důvody, a sice postupující liberalizace, kdy se z železničních dopravcū stávají konkurenti,přitom noční vlaky naopak bývaji společné projekty ...
T58o42m11á52š 46N11o46v73á80k
Noční vlaky jsou zcela bezvýznamné a těžce ztrátové. Fipkaři a držitelé různých celosíťových jízdenek zapláčou, ale noční vlaky jsou v Evropě přežitek.
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává
Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...
Z Prahy do Bulharska a Rumunska z druhého terminálu. Země vstupují do Schengenu
Od neděle 31. března se bude do Bulharska a Rumunska létat z druhého terminálu pražského Letiště...
Obchody: Předpověď na Velikonoce láká ke grilování, stouply i nákupy zmrzliny
Příznivá předpověď počasí na Velikonoce zvedá poptávku po surovinách na grilování, jako jsou...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!