Diskuze

Z evropských kolejí mizí noční vlaky, vytlačují je levné letecké spoje

Dlouhé noční jízdy vlakem v lůžkových vozech vycházejí v Evropě z módy. A úbytek nočních spojů se nevyhýbá ani Česku. Od prosince si už přímým vlakem nezajedete z Prahy do Kodaně nebo do Amsterdamu. Za poklesem zájmu cestujících je více důvodů. Tím hlavním je nabídka levných letenek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ER

E17v64a 35R26o76s17o92v41á

2. 10. 2014 22:08

je to škoda, neznám pohodlnější způsob cestování. A udělali mi to zrovna teď naschvál, když jsem chtěla jet nočním vlakem do Kodaně :(

0 0
možnosti
TN

Tak ono ani nic lepšího nezbývá. Klientela podobných vlaků byla přinejmenším zvláštní a spíš odpuzující. Zajímavé to bylo a bude hlavně pro skupinky, které zaberou celý oddíl. Pak je to naopak opravdu fajn cesta :-) Ale na individuální cestování příšernost...

0 2
možnosti
OJ

Tak ono je to hlavně o kultuře cestování v té které zemi a o tom, kdo těmi vlaky jezdí. Noční vlaky v Rakousku jsou super. I na individuální cestování. Ale člověk přeci jen znejistí už jen při faktu, že na noční vlak Graz - Zürich někde cestou připojují vagony od Bělehradu...

0 1
možnosti
TA

díval jsem na cenu vlaku do popradu a srovnal s naklady na cestu autem. i s amortizaci je to pro jednoho levnejsi autem. pak je to tezky. (ja teda i tak radsi vlak)

0 0
možnosti
AK

Dopravci jaksi vychází z logiky, že při jízdence za 100 jede 100 lidí, tržba je 10000, tak při jízdence za 120 bude tržba 12000. Jenže ona bebude, protože pojede 80 lidí, zbylých 20 si zařídí dopravu jinde a jinak. Plus jako bonus bude všech 100, ještě nedávno spokojených cestujících řádně naštváno.

0 0
možnosti
PM

Konkrétně mezi Českem a Slovenskem sice ubývá nočních vlaků pro údajný nezájem ze strany cestujících, avšak nočních autobusů, v nichž je cestování daleko méně komfortní, neubývá, spíše naopak. V tomto případě jistě nejsou na vině levné letenky, ale podbízivá reklama autobusových dopravců, kterým se podařilo zdánlivě nemožné - vytlačit vlaky z jejich snad nejtradičnější trasy v rámci bývalého Československa a přesunout velkou část cestujících do svých autobusů. Skoro mám dojem, že české i slovenské železnice záměrně přenechávají své cestující autobusové konkurenci. V rámci Evropy nemám dojem, že by noční vlaky jezdily nevytížené, zejména na území Německa. Ještě dlužno podotknout, že i u letenek obvykle platí, že těch levných je omezený počet, podobně jako u vlakových jízdenek. Osobně raději strávím 10 hodin na lehátku nebo lůžku a vyspím se, než abych ráno vstával ve 2 hodiny, abych stihl první letadlo do požadovaného místa, nebo abych do téhož místa dorazil ve 23 h večer. Jak autor víceméně správně uvádí, vše je hlavně otázkou módy.

3 0
možnosti
OJ

V případě nočních spojů do Košic jde myslím hlavně o bezpečnost - vzhledem k tomu, co tím hlavně cestuje za lidi, si do toho troufne málokdo. V busu jsou řidič a stevardka vždy na blízku.

Propad téhle linky samozřejmě s levnými letenkami nic společného nemá - prostě jednak od konce 80. let ten počet cestujících velmi poklesl, druhak se z výše popsaných důvodů část přesunula do busů... a nejspíš i tady hraje značnou roli modernizace tratí - dnes už se ta štreka dá rozumně urazit denním spojem, to bylo před 15 lety asi těžko myslitelné. A přitom se dá čekat, že nové 'konkurenční' spoje budou ještě výrazně rychlejší než těch současných 8:20 hodin.

0 1
možnosti
MK

Místo nočních vlaků by mohli udělat auto vlak Praha -Brno. Pokud by nestála jízdenka víc než náklady na auto, byl by plný.

0 2
možnosti
PN

P36a76v40e97l 71N63o41v70á35k

20. 8. 2014 11:18

Nesmysl, časově zhruba stejne , ale nakládka vykládka už nějaký čas zabere navíc jste vázány na určitý čas...

2 0
možnosti
Foto

P94a64t94r80i48k 46C78h85r98z

20. 8. 2014 11:00

Vlaková doprava se neumí přízpůsobit moderní době. Teoreticky by neměla mít konkurenci na trasy cca mezi 200 a 1000 kilometry, prakticky ji z kratších tras vytlačují autobusy a z těch delších letadla.

V cenících vlakové dopravy aby se prase vyznalo, na spoustu vlaků nejde koupit jízdenku on-line, ne vždy máte zajištěno místo k sezení, v nočních spojích navíc hrozí riziko okradení.

Vlakoví dopravci by se měli poučit z dálkové autobusové dopravy, která nabízí často vyšší komfort a jednodušší cenovou politiku.

0 2
možnosti
TN

Vagón stojí klidně 60 000 000 Kč... Dopravní cesta je v hrozném stavu, třeba do Budapešti se jede celkem přes 3 státy. V každém jiný personál a podobně. Dneska je na většině relací v zahraniční dopravě v převaze autobus.

Železniční doprava je těžce svázaná hromadou úmluv, odborářských pravidel, kompatibilitou. To nikdo nikdy nezmění.

0 1
možnosti
JV

Jsem rád, že nemusím a ani nechci nikam cestovat. Do letadla by mě nikdo nedostal.

2 2
možnosti
TN

Přesně tak, zůstat v klidu na gauči s lahváčem :-)

1 0
možnosti
JN

podle me ve vlakach je budoucnost, ne v letadlech, az se vybuduji rychlodrahy po cele evrope, kdy vklaky budou jezdit 400 km za hodinu, tak proc opruzujici letadlo, navic vsechna nadrazi jsou vybudovana v centrum, takze vlezu 5 minut pred odjezdem do vlaku, pojedu 2 hodiny a vystoupim v centrum kdezto letiste, dojezd je vzdy hodinu, pak 1,5 pred odletem, pak 2 hodiny letet, pka zase hodinu se dostat z letiste do centra, tak si to spocitejte, navic do vlaku se vejde taky 10x vice lidi nez do letadla, a ty stresovane kontroli, navic si tam muzu vzit co chci, kolik kilo chci. ja jezdim do krakova pres noc v luzkaci a nikdy jsem nezazila problem, sice se tolik nevyspim, ale pro me to je super, cely den muzu pracovat a prijedu rano a zase muzu pracovat, takze neztracim nic:-)

9 1
možnosti
TN

A kde chcete v ČR postavit vlak na 400 km/h? ;-) Pokud třeba pracujete jako OSVČ a hlídáte si každou korunu, vychytáváte akční ceny, tak je lůžkový vlak pro vás. Vlak opravdu nemá budoucnost na noční cesty. Taky je to vidět, kdy mizí jeden za druhým...

1 1
možnosti
PN

Noční vlaky čelí neustálému zdražování a snižování kontingentu jízdenek (takový DB AutoZug už je opravdu za nehorázné ceny), navíc jim konkurují ve vlastních řadách rychlovlaky, které mne dopraví do cíle ještě ten den. Železniční doprava na západě je pro běžné cestující, kteří nestudují kvanta slev a nenakupují měsíc předem (pokud vůbec mají tu možnost od dopravce) neúnosně drahá a to i vzhledem k platu a v porovnání s obdobnou cestou autem (na které tam dosáhnou lidé rychleji než u nás). EU by místo dotování nesmyslných projektů, integrace neintegrovatelných a psaní regulací na regulace měla připravit pořádný koncept železniční dopravy použitelné pro její občany včetně uspokojivého systému dotování, výběrových řízení a tarifů.

0 0
možnosti
TN

Sám jste to nemohl lépe nenapsat, proč je noční vlak stále více zbytečný. S dopravou jako takovou se už nic neudělá. Aspoň že v Německu konečně jezdí busy. Wifi, zásuvky, běžná cena klidně třetina vlaku.

0 0
možnosti
RJ

Tak částečnĕ za to mohou i novináři. Proč píšete o existenci spoje CNL do Amsterdamu a Kodaně až teď,

půl roku před zrušením? Ani jste nenapsal, že spoje do Zürichu se redukce netýká ...

V kombinaci s tím, že letecké linky propagujete každou chvíli se pak není co divit.

Jinak uvádí se i další důvody, a sice postupující liberalizace, kdy se z železničních dopravcū stávají konkurenti,přitom noční vlaky naopak bývaji společné projekty ...

5 0
možnosti
TN

Noční vlaky jsou zcela bezvýznamné a těžce ztrátové. Fipkaři a držitelé různých celosíťových jízdenek zapláčou, ale noční vlaky jsou v Evropě přežitek.

0 2
možnosti