Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tatry dostanou ekologičtější motory, dodá je nizozemský DAF

Nizozemská společnost DAF Trucks bude kopřivnické Tatře dodávat ekologičtější motory splňující přísnější emisní normu Euro 6. Dostane je nový model Tatra Phoenix Euro 6, jehož představení se chystá na říjen. Pokračovat bude i dodávka kabin a motorů plnících normy Euro 3, 4 a 5. O čtvrtečním podpisu smlouvy informoval mluvčí Tatry Andrej Čírtek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14a77v80e18l 79M68a72š15e86k 8583468399654

S Tatrou to už nemá nic společného,bohužel..

+1/−2
23.8.2014 19:06
Foto

I93v11o 97L43a29d69e12n20b89e77r14g61e28r 3413683917816

Tak se Tatrovákům podařilo vyštípat s fabriky amíky a zase tam někdo naloboval jiné cizáky. Mi jsme asi fakt nepoučitelní . . . [>-]

0/−1
23.8.2014 7:30

O34n61d89ř92e66j 30Č82a75p47k57a 6151721903404

Holanďanům to nepatří, mají 19%. Tahle spolupráce je IMHO oboustranně výhodná, DAF neměl v nabídce žádný pořádný terénní podvozek (takže pokoušet se o zakázku pro lesáky nebo stavbaře byl pro ně problém), my měli mizernou prodejní a servisní síť na Západě a co se týká komfortu a spotřeby jsme taky dost zaostávali za konkurencí...

0/0
23.8.2014 13:13

J71i46ř37í 78E94r16b86e65n 1163114826247

Jo, hlavně ohledně pravopisných chyb jsou mnozí nepoučitelní. Tolik hrubek ve dvou větách... A obsahově to je taky nesmysl.

0/0
25.8.2014 8:21

J10a75n 56K60u36t13m22a15n 9334839490

Když ta Tatra je ze všech nákladních vozů skoro nejdražší. A kdyby člověk srovnával hodně podobné konfigurace, tak asi vůbec nejdražší nákladní auto u nás. A se servisem taky žádná sláva :-( Takže nákup Tatry je zcela srdeční záležitostí.

0/−1
22.8.2014 18:15

J79i24r66k80a 22H95o47n98c46ů 2424244891628

Je fakt, že co dělá Tatru Tatrou je podvozek. V motorech  hodně ztrácela vždycky. Když tedy pomineme specifické podmínky na Sibiři ...

0/0
22.8.2014 12:33

J72a85n 94J68e55m87e19l52k30a 1165290

Tu spolupráci s Dafem měli udělat už před krizí. Jestli jejich motor žere o 10 % víc, tak je to pro evropský trh asi dost nevýhoda. A vyvíjet samostatně paletu motorů na Euro X asi není levné a konkurenceschopné. Ikdyž je super, že to dřív zvládli. Když jsem slyšel, že takový podnik jako Tatra prodává nějaký exekutor z horní dolní jako nějakou pračku, tak jsem se docela podivil, že je to vůbec možné. Ale zdá se to nedopadlo ve stylu 90.ch

0/0
22.8.2014 11:31

J86a31n 11S60m85e16j86k96a64l 6524258902

Za KOMUNISTU byla Tatra ve svete pojem!!! To byl klenot ktery se leskl podobne jako veskery prumysl. Ne jak dnes ze vse je cizi nebo to zkrachovalo....

+2/−7
22.8.2014 9:44

H29e83l92e15n45a 24M63a42c41k69o72v40á 6351196646

Jenomže ten klenot vytunelovali komunisti po roce 1989 utržení ze řetězů. Tatra byl ale jen klenot v zemích RVHP a třetího světa kam se nesměly dovážet renomované značky a nebo to byla výměna za třtinový cukr nebo podobné produkty.

+7/−2
22.8.2014 9:59

J37a61n 63S83m59e17j47k93a89l 6934868232

Nepiste o necem cemu nerizumite. Chapu ze mozna mate touhu ale degradujete se...

+1/−2
22.8.2014 10:35
Foto

T40o55m27á35š 20T56ů94m74a 5831618828732

A kam do západní evropy, že se Tatra vyvážela?

+2/−1
22.8.2014 10:55

J37a65n 73K86u27t57m69a34n 9754509580

Tatra měla jedno chytré řešení a to je všechno. Možná by jste si to přál, ale zatím vypadáte degradovaně vy...

+2/0
22.8.2014 18:17

J44i10r68k65a 82H80o89n13c20ů 2574114321868

Renomované značky se třeba do jižní Ameriky samozřejmě dovážely a exportovala tam i Tatra ...

0/0
22.8.2014 12:31

J24a43n 62K82u39t43m80a74n 9774899550

Já viděl Tatru i ve Středoafrické republice, akorát nevím o čem by to mělo vypovídat :-)

0/0
22.8.2014 18:20

J92a43r60o75s42l33a61v 47D88r95o81z35d 6512903212935

Tatra (stejně jako Liaz a další české značky) zkrachovala jen a pouze kvůli komunistům. Když máte oproti západní konkurenci desetinásobek zaměstnanců, ale vyrobíte jen desetinu toho, co vyrobí západní konkurence (navíc v nižší kvalitě a zastaralé technologii), tak je jasné, že nemůžete na trhu obstát. Nebýt plánovaného hospodářství, pravděpodobně by dnes osobní vozy Tatra byly stejný pojem, jako Mercedes nebo BMW.

+3/−1
22.8.2014 11:00

J93i58ř72í 25D35v42o86ř71á82k 5938853938410

V kterém světě ? Ve světě úvodníků Rudého práva?

+2/−1
22.8.2014 20:10

J69a82n 66H20r22a72d49e30c23k69y 5850958633437

Tatra je poslední českou automobilkou. Přeji jí, aby alespoň ta přežila po "zdařilé" privatizaci v režii našich "politiků" . S roční výrobou necelých 800 vozů tomu ale nevěřím. Automobilový průmysl je velmi složité odvětví, nesmírně náročné na vývoj a investice. Tyto prostředky z výroby necelých 800 vozů ale vygenerovat nelze.  Proč by země EU od nás kupovali nákladní vozy, když si vyrábí svoje vlastní, které nám přeci rádi dodají? U nich je velmi zažité, že mnozí dávají přednost vlastní produkci a tím podporují svoji zaměstnanost a ekonomiku. U nás je tomu spíše naopak. Kolik vozidel Tatra prodala do tuzemska? Zanedbatelné množství. Podívejte se na naše velké stavby, jaká tam jezdí vozidla. Tatra tam buď není vůbec nebo zcela výjimečně a to často ve stáří 20 a více let.

0/−1
22.8.2014 9:10

J89i41n18d21ř91i28c49h 85Š26k15o73p29e59k 4565871920485

na stavbách jezdí cizí vozidla, protože se většinou jedná o cizí firmy (max. pouze jejich české pobočky) a ty podporují své výrobce

0/−2
22.8.2014 9:18

Z46b66y15n29ě22k 25K24o38ř28í71n72e79k 9884863299712

Spíš každej kdo vydělal nějaké peníze si koupil normální auto, aby nemusel jezdit tim "starým střepem" co Tatra ještě donedávna nabízela :-P

0/−1
22.8.2014 9:28

J98i95n40d74ř82i93c75h 90Š82k66o60p45e92k 4225911420305

záleží jestli dotyčnému jde o barvu interiéru v kabině nebo technické vlastnosti využitelné třeba na stavbě

0/0
22.8.2014 9:31

Z31b48y38n57ě24k 77K26o92ř81í73n55e76k 9154363289542

No kámoš jezdí jedině po stvabách tak hned jak mohl poslal Tatru do světa a koupil si Mercedes. Jelikož v tý kabině sedéí celý den, tak mu na ní docela záleží a  na jízdní vlastnosti si nestěžuje.

0/0
22.8.2014 9:38

O57n59d59ř57e27j 64Č52a89p24k45a 6541631783454

Schopnost fungovat v extrémních podmínkách a opravitelnost pomocí dvou klíčů, kladiva a kombinaček je fajn, ale na stavbě okruhu kolem Prahy nebo kancelářského komplexu v Brně poněkud zbytečná... firma, která staví takové věci, si radši koupila Mercedesy nebo MANy s menší spotřebou a většim komfortem. S Phoenixem by se to mohlo časem změnit, po stránce komfortu, nákladů na provoz a servisního zázemí je to plně srovnatelné s konkurencí, ale v terénu je to Tatra :-)

+3/0
22.8.2014 10:53

J15a78n 40S59a66l47o89m23o84n 4289230811105

Tak on je dost rozdíl mezi osobním vozem a nákladním vozem. Například největší produkce u Škody Ostrov (trolejbusy) v době jejího největšího rozkvětu bylo 1000 vozů ročně a to bylo a je celosvětově považováno za obrovskou produkci.

+2/0
22.8.2014 9:31

P29e30t24r 77Z40a42p90l45e61t42a83l 4128650945470

Lepší než nic. Na to jak to s Tatrou v minulosti bylo, tak jsem rád, že zde bude tvořit alespoň nějaký kapitál. [>-]

+6/0
22.8.2014 8:45

J43a77n 32S61a24l46o67m75o45n 4549680791635

Důležitější než motor je u Tatry její podvozek. To je to co dělá Tatru Tatrou. :-)

+6/0
22.8.2014 8:41

S43t74e41p43a45n 64T32o69t98h 8678249315868

Jj, tatra koncept je povedena zalezitost, obzvlaste proto, ze takto modularni auto neni nikde jinde. Od 4x4 po 12x12

Zacala mit ted uspech i v emerice, kde na ni zacali stavet vrtne soupravy pro vyzkum a tezbu bridlicoveho plynu.

0/0
22.8.2014 9:13

J98a52n 46S55a56l11o52m52o78n 4169950611665

Ono nejde ani tak o modularitu. Modulárních aut je víc. O co u toho podvozku jde je jeho konstrukce kdy je rám nasazen na trubkovém nosníku a všechny pohyblivé části pohonu kol (kardanky) jsou v té trubce. Pak je to také o konstrukci náprav napojených na tu trubku, které umožnují neuvěřitelnou průchodivost terénem oproti klasické rámové konstrukci.

0/0
22.8.2014 9:29

M62a61r53t78i32n 70K61a36r11á86s11e50k 9668103718768

To jo, ale bohuzel podvozek neni zdaleka vse a ne vetsinu veci staci i obycejnejsi podvozek....

0/−1
22.8.2014 18:50

J44o20s17e39f 36M46i24k39i88n 5973674375204

Doufám, že se vzducháče budou stále dělat pro vojáky

+1/0
22.8.2014 7:01

J63i67n45d80ř77i12c70h 26Š30k44o53p68e60k 4975651440155

to těžko. Armádní T 810 mají dovozové chlazené kapalinou

0/0
22.8.2014 7:08

R89o10m79a75n 44K94r87a31t40o25c46h23v88í34l 6136347256464

Tazatel myslel asi velké náklaďáky.

0/0
22.8.2014 7:18

J28i65n68d87ř97i10c60h 23Š75k63o69p75e48k 4585931820175

pokud budu brát velký nákladˇák např. sklápěčku 8x8, tak ta vzduchem chlazený motor taky nemá, z vojenských speciálů má tatrovácký motor pouze 8x8, zbytek jsou dovozy. Je to smutný, ale je to tak

0/0
22.8.2014 7:27

J66o56s44e29f 71M56i58k47i85n 5343124405204

T810 není Tatra, ale Praga

0/−1
22.8.2014 7:19

J50o44s44e60f 46M78i45k12i12n 5783244315294

Původní PV3S měla z Tatry 1/2 motoru ze 111, ale 810 ?

0/0
22.8.2014 7:20

J33i61n64d76ř86i28c15h 26Š45k76o80p27e55k 4185201500215

ve skutečnosti je to celosvětová skládačka, ale označená jako Tatra 810

0/0
22.8.2014 7:24

R75a57d81i64m 23P35o41l87á21š25e47k 9156633769299

Dokud není zaručený roční odbyt aspoň 5 - 15 tisíc kusů, nemá význam vyvíjet vlastní kabinu, motor nebo jinou významnou komponentu a stavět na ni výrobní linku, pokud se to dá někde nakoupit.

Celosvětová skládačka je za současné intenzity výroby výrobně mnohem  levnější. A na rozdíl od vlastního vývoje ve výsledku prodejná s nějakým ziskem.

+1/0
22.8.2014 8:49

J97i52n33d96ř82i19c47h 83Š34k92o14p66e62k 4425891700355

to ano, ale nic to nemění na skutečnosti, že výsledek je tatra jen díky logu na kabině

0/0
22.8.2014 8:59

R60a89d13i66m 48P64o19l36á32š88e74k 9136673219819

No, za prvé lepší než kdyby v těch tatrováckých halách houkaly sovy (nic se tam nedělalo)

Za druhé i ta celosvětová skládačka obsahuje značné množství místní kopřivnické  práce - ono není zas tak jednoduché tu skládačku zkonstruovat, domluvit výrobní série na příslušný termín v těch fabrikách kdesi kdovíkde po Evropě a světě a nakonec tu výrobní sérii v té Kopřivnice bezchybně smontovat. Aby to zákazníkovi sloužilo stejně dobře a stejně dlouho jako třeba konkurenční Mercedes.

+3/0
22.8.2014 11:22

R98o60m29a13n 83K22r67a12t38o72c57h70v19í67l 6776547306534

Původem to byl Ross

0/0
22.8.2014 7:27

J21o53s73e73f 61M58i86k23i70n 5593304715794

Ano Ross Roudnice, taky firma která je pryč

0/0
22.8.2014 7:54

M65a81r32t66i12n 23K86u85ř23í92t87k74a 6937906928105

Jo, kámoš automechanik, když byl na vojně, tak tak měli dva nepojízdný Rossy, každý kvůli nečemu jinému. Nebyly peníze na náhradní díly, takže dostal úkolem z nich složit jeden funkční. Zjistil, že to není možné, protože každý byl jiný. (Nadřízený to akceptoval.)

0/0
22.8.2014 8:08

R67a54d43i53m 59P56o67l17á35š97e69k 9266703519179

Průvodně to bylo dílo jednoho generálního ředitele Tatry Kopřivnice, který z Tatry přešel do Rossu.  Jméno si už nepamatuji.

A ta auta mu asi chyběla....

0/0
22.8.2014 11:28

J81i65ř91í 90E88r86b10e74n 1403434666977

První auta ROSS byla skládankou z Pragy, Renaultu a Tatry - měl to být nástupce Pragy V3S a nakonec nevyráběného modelu BAZ Devín. Portálové nápravy s redukcemi jsou toho vizitkou. Jenže se jich prodalo moc málo, levné vejtřasky z armádních uloženek byly tvrdou konkurencí...

0/0
22.8.2014 12:32

J59i85n98d67ř67i92c22h 12Š14k85o27p30e19k 4245241410145

Když kouknu na výčet, co vyrábí Tatra a co se dováží, neměl by se finální výrobek přejmenovat ?

Je to hrůza, z tatry, co vydržela jezdit roky se základním a jednoduchým servisem je celosvětová skládačka.

Jak se to osvědčuje, je krásně vidět na Dakaru

+2/−5
22.8.2014 6:57

J52a70n 25S70a84l15o18m11o10n 4149230671785

To je bohužel trend dnešní doby. Dnešní výrobci vozidel mají v podstatě v ruce jen vývoj a finální montáž. Vše se dělá tak, že se díly odebírají od specializovaných výrobců z jiných firem.

0/0
22.8.2014 8:40

S12t20e91p58a17n 31T35o39t12h 8328579495138

Jo, ale uz treba za komara mela tatra vice nez stovku vyjimek, aby vubec mohla na silnici. A jen diky tem vyjimkam jezdila. Pak ale kazdou chvili "nejezdila". V nekterych podnicich meli pojizdne dilny porad v terenu. Poruchovost tech tater byla vzdy vysoka. Presto... Tatra 138 a 148 byly krasky. Nevim, co s Jamalem mysleli, ale to se nepovedlo vzhledove, ikdyz asi chteli nejak zanotovat nostalgikum.

813,815 a novejsi jsou taky pekny kousky. Tatra patrila k tomu lepsimu, co se u nas delo, presto vyvoj byl bohuzel dost pozadu.

Ted ma Tatra co nabidnout a to je moc dobre. Ikdyz patrim spise ke kritikum, protoze "praxe", nedam na tatrici dopustit a sem rad, ze vstala Phoenixem z popela.

+3/0
22.8.2014 9:07

R94a48d71i80m 74P71o67l70á87š72e51k 9366733799909

Jamaly s "čumákem"  byly původně dělány na Sibiř. V původní T815 , pokud bylo třeba něco opravit na motoru, se trambusová kabina T815 musela zvednout. Šofér tak musel opravu zvládnout na jeden zátah, protože do zvednuté kabiny se nešlo dostat. Nemožnost se v kabině během práce ohřát a odpočinout si byla v sibiřských mrazech dost podstatní nevýhoda.

Jak skončil socík, šoféři si mohli stěžovat a kupovat u konkurence, obnovení výroby tatrovek s čumákem se tak stala podmínkou udržení sibiřského trhu. Bohužet se to tehdy tatrovákům moc nepovedlo a o většinu sibiřského trhu stejně přišla.

0/0
22.8.2014 11:38

R88a98d43i34m 82P17o38l60á16š91e15k 9736503479679

Oprava:Ne Nemožnost se v kabině během práce ohřát ale 

Nemožnost se v kabině během opravy auta ohřát

0/0
22.8.2014 11:40

M81a20r68t38i28n 39N50e98r18m24u46t 9507317428519

aha, proto rusové chtějí auta s čumákem, dík

0/0
22.8.2014 19:48

D44a71v43i42d 57K15r77á22l 1419426309678

je bobře, že tatra vyrábí

+1/0
22.8.2014 5:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.