Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tatry dostanou ekologičtější motory, dodá je nizozemský DAF

Nizozemská společnost DAF Trucks bude kopřivnické Tatře dodávat ekologičtější motory splňující přísnější emisní normu Euro 6. Dostane je nový model Tatra Phoenix Euro 6, jehož představení se chystá na říjen. Pokračovat bude i dodávka kabin a motorů plnících normy Euro 3, 4 a 5. O čtvrtečním podpisu smlouvy informoval mluvčí Tatry Andrej Čírtek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97a46v75e38l 59M94a43š66e63k 8953518679334

S Tatrou to už nemá nic společného,bohužel..

+1/−2
23.8.2014 19:06
Foto

I14v45o 86L29a26d65e88n95b78e56r36g39e39r 3673513677356

Tak se Tatrovákům podařilo vyštípat s fabriky amíky a zase tam někdo naloboval jiné cizáky. Mi jsme asi fakt nepoučitelní . . . [>-]

0/−1
23.8.2014 7:30

O54n34d79ř55e53j 79Č14a92p97k47a 6561191533894

Holanďanům to nepatří, mají 19%. Tahle spolupráce je IMHO oboustranně výhodná, DAF neměl v nabídce žádný pořádný terénní podvozek (takže pokoušet se o zakázku pro lesáky nebo stavbaře byl pro ně problém), my měli mizernou prodejní a servisní síť na Západě a co se týká komfortu a spotřeby jsme taky dost zaostávali za konkurencí...

0/0
23.8.2014 13:13

J41i21ř25í 97E88r84b30e65n 1343804926397

Jo, hlavně ohledně pravopisných chyb jsou mnozí nepoučitelní. Tolik hrubek ve dvou větách... A obsahově to je taky nesmysl.

0/0
25.8.2014 8:21

J93a17n 13K14u69t62m21a20n 9254469730

Když ta Tatra je ze všech nákladních vozů skoro nejdražší. A kdyby člověk srovnával hodně podobné konfigurace, tak asi vůbec nejdražší nákladní auto u nás. A se servisem taky žádná sláva :-( Takže nákup Tatry je zcela srdeční záležitostí.

0/−1
22.8.2014 18:15

J35i66r87k76a 75H35o34n77c80ů 2794664511198

Je fakt, že co dělá Tatru Tatrou je podvozek. V motorech  hodně ztrácela vždycky. Když tedy pomineme specifické podmínky na Sibiři ...

0/0
22.8.2014 12:33

J72a43n 69J74e94m59e27l76k50a 1825260

Tu spolupráci s Dafem měli udělat už před krizí. Jestli jejich motor žere o 10 % víc, tak je to pro evropský trh asi dost nevýhoda. A vyvíjet samostatně paletu motorů na Euro X asi není levné a konkurenceschopné. Ikdyž je super, že to dřív zvládli. Když jsem slyšel, že takový podnik jako Tatra prodává nějaký exekutor z horní dolní jako nějakou pračku, tak jsem se docela podivil, že je to vůbec možné. Ale zdá se to nedopadlo ve stylu 90.ch

0/0
22.8.2014 11:31

J92a82n 81S10m81e82j86k11a63l 6444888732

Za KOMUNISTU byla Tatra ve svete pojem!!! To byl klenot ktery se leskl podobne jako veskery prumysl. Ne jak dnes ze vse je cizi nebo to zkrachovalo....

+2/−7
22.8.2014 9:44

H20e13l50e97n81a 71M29a95c34k42o18v54á 6521856696

Jenomže ten klenot vytunelovali komunisti po roce 1989 utržení ze řetězů. Tatra byl ale jen klenot v zemích RVHP a třetího světa kam se nesměly dovážet renomované značky a nebo to byla výměna za třtinový cukr nebo podobné produkty.

+7/−2
22.8.2014 9:59

J36a98n 53S90m53e65j15k92a88l 6334698422

Nepiste o necem cemu nerizumite. Chapu ze mozna mate touhu ale degradujete se...

+1/−2
22.8.2014 10:35
Foto

T90o15m55á47š 68T74ů60m97a 5541988358842

A kam do západní evropy, že se Tatra vyvážela?

+2/−1
22.8.2014 10:55

J67a95n 40K39u33t55m81a56n 9894399310

Tatra měla jedno chytré řešení a to je všechno. Možná by jste si to přál, ale zatím vypadáte degradovaně vy...

+2/0
22.8.2014 18:17

J95i69r55k65a 14H77o22n44c51ů 2444124541448

Renomované značky se třeba do jižní Ameriky samozřejmě dovážely a exportovala tam i Tatra ...

0/0
22.8.2014 12:31

J35a86n 18K28u66t28m73a95n 9684299450

Já viděl Tatru i ve Středoafrické republice, akorát nevím o čem by to mělo vypovídat :-)

0/0
22.8.2014 18:20

J71a18r24o63s67l37a98v 85D35r11o77z35d 6333329260947

Tatra (stejně jako Liaz a další české značky) zkrachovala jen a pouze kvůli komunistům. Když máte oproti západní konkurenci desetinásobek zaměstnanců, ale vyrobíte jen desetinu toho, co vyrobí západní konkurence (navíc v nižší kvalitě a zastaralé technologii), tak je jasné, že nemůžete na trhu obstát. Nebýt plánovaného hospodářství, pravděpodobně by dnes osobní vozy Tatra byly stejný pojem, jako Mercedes nebo BMW.

+3/−1
22.8.2014 11:00

J10i63ř10í 97D59v76o72ř21á59k 5588223368540

V kterém světě ? Ve světě úvodníků Rudého práva?

+2/−1
22.8.2014 20:10

J67a22n 80H16r87a37d14e90c85k42y 5730188773317

Tatra je poslední českou automobilkou. Přeji jí, aby alespoň ta přežila po "zdařilé" privatizaci v režii našich "politiků" . S roční výrobou necelých 800 vozů tomu ale nevěřím. Automobilový průmysl je velmi složité odvětví, nesmírně náročné na vývoj a investice. Tyto prostředky z výroby necelých 800 vozů ale vygenerovat nelze.  Proč by země EU od nás kupovali nákladní vozy, když si vyrábí svoje vlastní, které nám přeci rádi dodají? U nich je velmi zažité, že mnozí dávají přednost vlastní produkci a tím podporují svoji zaměstnanost a ekonomiku. U nás je tomu spíše naopak. Kolik vozidel Tatra prodala do tuzemska? Zanedbatelné množství. Podívejte se na naše velké stavby, jaká tam jezdí vozidla. Tatra tam buď není vůbec nebo zcela výjimečně a to často ve stáří 20 a více let.

0/−1
22.8.2014 9:10

J28i39n85d54ř28i68c68h 95Š33k57o69p86e58k 4805691950545

na stavbách jezdí cizí vozidla, protože se většinou jedná o cizí firmy (max. pouze jejich české pobočky) a ty podporují své výrobce

0/−2
22.8.2014 9:18

Z56b92y97n96ě95k 86K48o90ř58í17n26e77k 9454693219142

Spíš každej kdo vydělal nějaké peníze si koupil normální auto, aby nemusel jezdit tim "starým střepem" co Tatra ještě donedávna nabízela :-P

0/−1
22.8.2014 9:28

J58i13n52d62ř34i64c66h 67Š18k40o20p19e43k 4805211910885

záleží jestli dotyčnému jde o barvu interiéru v kabině nebo technické vlastnosti využitelné třeba na stavbě

0/0
22.8.2014 9:31

Z45b86y68n86ě72k 20K22o17ř19í58n57e63k 9474303149162

No kámoš jezdí jedině po stvabách tak hned jak mohl poslal Tatru do světa a koupil si Mercedes. Jelikož v tý kabině sedéí celý den, tak mu na ní docela záleží a  na jízdní vlastnosti si nestěžuje.

0/0
22.8.2014 9:38

O61n92d24ř12e86j 23Č45a82p64k25a 6841931593544

Schopnost fungovat v extrémních podmínkách a opravitelnost pomocí dvou klíčů, kladiva a kombinaček je fajn, ale na stavbě okruhu kolem Prahy nebo kancelářského komplexu v Brně poněkud zbytečná... firma, která staví takové věci, si radši koupila Mercedesy nebo MANy s menší spotřebou a většim komfortem. S Phoenixem by se to mohlo časem změnit, po stránce komfortu, nákladů na provoz a servisního zázemí je to plně srovnatelné s konkurencí, ale v terénu je to Tatra :-)

+3/0
22.8.2014 10:53

J70a48n 39S15a34l56o13m94o98n 4559880251145

Tak on je dost rozdíl mezi osobním vozem a nákladním vozem. Například největší produkce u Škody Ostrov (trolejbusy) v době jejího největšího rozkvětu bylo 1000 vozů ročně a to bylo a je celosvětově považováno za obrovskou produkci.

+2/0
22.8.2014 9:31

P59e59t15r 25Z25a18p32l29e44t38a37l 4728600925190

Lepší než nic. Na to jak to s Tatrou v minulosti bylo, tak jsem rád, že zde bude tvořit alespoň nějaký kapitál. [>-]

+6/0
22.8.2014 8:45

J42a11n 71S82a12l83o11m53o68n 4479740251895

Důležitější než motor je u Tatry její podvozek. To je to co dělá Tatru Tatrou. :-)

+6/0
22.8.2014 8:41

S56t42e64p95a71n 96T37o60t45h 8808559655868

Jj, tatra koncept je povedena zalezitost, obzvlaste proto, ze takto modularni auto neni nikde jinde. Od 4x4 po 12x12

Zacala mit ted uspech i v emerice, kde na ni zacali stavet vrtne soupravy pro vyzkum a tezbu bridlicoveho plynu.

0/0
22.8.2014 9:13

J92a77n 39S95a13l62o72m11o20n 4979110291775

Ono nejde ani tak o modularitu. Modulárních aut je víc. O co u toho podvozku jde je jeho konstrukce kdy je rám nasazen na trubkovém nosníku a všechny pohyblivé části pohonu kol (kardanky) jsou v té trubce. Pak je to také o konstrukci náprav napojených na tu trubku, které umožnují neuvěřitelnou průchodivost terénem oproti klasické rámové konstrukci.

0/0
22.8.2014 9:29

M39a44r68t57i81n 60K21a60r31á17s77e91k 9918153368318

To jo, ale bohuzel podvozek neni zdaleka vse a ne vetsinu veci staci i obycejnejsi podvozek....

0/−1
22.8.2014 18:50

J49o32s42e86f 97M31i37k52i57n 5483724955224

Doufám, že se vzducháče budou stále dělat pro vojáky

+1/0
22.8.2014 7:01

J27i97n94d47ř88i46c26h 10Š24k72o77p73e94k 4865511170565

to těžko. Armádní T 810 mají dovozové chlazené kapalinou

0/0
22.8.2014 7:08

R80o30m85a12n 88K69r58a70t38o65c47h55v40í83l 6646727706834

Tazatel myslel asi velké náklaďáky.

0/0
22.8.2014 7:18

J90i77n77d28ř37i62c36h 61Š80k34o39p27e10k 4515491680785

pokud budu brát velký nákladˇák např. sklápěčku 8x8, tak ta vzduchem chlazený motor taky nemá, z vojenských speciálů má tatrovácký motor pouze 8x8, zbytek jsou dovozy. Je to smutný, ale je to tak

0/0
22.8.2014 7:27

J24o34s82e60f 59M48i17k15i80n 5523384395814

T810 není Tatra, ale Praga

0/−1
22.8.2014 7:19

J98o94s75e59f 87M79i94k98i94n 5563844875284

Původní PV3S měla z Tatry 1/2 motoru ze 111, ale 810 ?

0/0
22.8.2014 7:20

J18i12n59d51ř23i72c78h 33Š26k64o65p13e47k 4485471450375

ve skutečnosti je to celosvětová skládačka, ale označená jako Tatra 810

0/0
22.8.2014 7:24

R66a59d11i91m 54P44o27l15á93š64e80k 9596153329339

Dokud není zaručený roční odbyt aspoň 5 - 15 tisíc kusů, nemá význam vyvíjet vlastní kabinu, motor nebo jinou významnou komponentu a stavět na ni výrobní linku, pokud se to dá někde nakoupit.

Celosvětová skládačka je za současné intenzity výroby výrobně mnohem  levnější. A na rozdíl od vlastního vývoje ve výsledku prodejná s nějakým ziskem.

+1/0
22.8.2014 8:49

J18i46n75d37ř81i64c86h 72Š35k44o60p56e40k 4325301300925

to ano, ale nic to nemění na skutečnosti, že výsledek je tatra jen díky logu na kabině

0/0
22.8.2014 8:59

R17a50d21i66m 82P33o53l30á10š45e90k 9486703869499

No, za prvé lepší než kdyby v těch tatrováckých halách houkaly sovy (nic se tam nedělalo)

Za druhé i ta celosvětová skládačka obsahuje značné množství místní kopřivnické  práce - ono není zas tak jednoduché tu skládačku zkonstruovat, domluvit výrobní série na příslušný termín v těch fabrikách kdesi kdovíkde po Evropě a světě a nakonec tu výrobní sérii v té Kopřivnice bezchybně smontovat. Aby to zákazníkovi sloužilo stejně dobře a stejně dlouho jako třeba konkurenční Mercedes.

+3/0
22.8.2014 11:22

R37o82m48a59n 75K22r10a75t19o29c77h70v34í50l 6206637826964

Původem to byl Ross

0/0
22.8.2014 7:27

J97o35s61e11f 33M72i54k37i66n 5933244595884

Ano Ross Roudnice, taky firma která je pryč

0/0
22.8.2014 7:54

M86a84r84t44i39n 55K21u10ř24í45t26k70a 6567286508565

Jo, kámoš automechanik, když byl na vojně, tak tak měli dva nepojízdný Rossy, každý kvůli nečemu jinému. Nebyly peníze na náhradní díly, takže dostal úkolem z nich složit jeden funkční. Zjistil, že to není možné, protože každý byl jiný. (Nadřízený to akceptoval.)

0/0
22.8.2014 8:08

R32a73d83i88m 25P96o41l22á70š87e33k 9106853359259

Průvodně to bylo dílo jednoho generálního ředitele Tatry Kopřivnice, který z Tatry přešel do Rossu.  Jméno si už nepamatuji.

A ta auta mu asi chyběla....

0/0
22.8.2014 11:28

J90i74ř88í 32E59r33b35e73n 1473224496787

První auta ROSS byla skládankou z Pragy, Renaultu a Tatry - měl to být nástupce Pragy V3S a nakonec nevyráběného modelu BAZ Devín. Portálové nápravy s redukcemi jsou toho vizitkou. Jenže se jich prodalo moc málo, levné vejtřasky z armádních uloženek byly tvrdou konkurencí...

0/0
22.8.2014 12:32

J84i14n78d59ř87i65c21h 68Š62k12o88p10e62k 4845971190245

Když kouknu na výčet, co vyrábí Tatra a co se dováží, neměl by se finální výrobek přejmenovat ?

Je to hrůza, z tatry, co vydržela jezdit roky se základním a jednoduchým servisem je celosvětová skládačka.

Jak se to osvědčuje, je krásně vidět na Dakaru

+2/−5
22.8.2014 6:57

J63a45n 21S91a84l92o44m81o79n 4389160521885

To je bohužel trend dnešní doby. Dnešní výrobci vozidel mají v podstatě v ruce jen vývoj a finální montáž. Vše se dělá tak, že se díly odebírají od specializovaných výrobců z jiných firem.

0/0
22.8.2014 8:40

S78t20e65p19a74n 10T11o35t31h 8208849715408

Jo, ale uz treba za komara mela tatra vice nez stovku vyjimek, aby vubec mohla na silnici. A jen diky tem vyjimkam jezdila. Pak ale kazdou chvili "nejezdila". V nekterych podnicich meli pojizdne dilny porad v terenu. Poruchovost tech tater byla vzdy vysoka. Presto... Tatra 138 a 148 byly krasky. Nevim, co s Jamalem mysleli, ale to se nepovedlo vzhledove, ikdyz asi chteli nejak zanotovat nostalgikum.

813,815 a novejsi jsou taky pekny kousky. Tatra patrila k tomu lepsimu, co se u nas delo, presto vyvoj byl bohuzel dost pozadu.

Ted ma Tatra co nabidnout a to je moc dobre. Ikdyz patrim spise ke kritikum, protoze "praxe", nedam na tatrici dopustit a sem rad, ze vstala Phoenixem z popela.

+3/0
22.8.2014 9:07

R92a64d74i67m 24P21o43l88á54š76e66k 9986553979359

Jamaly s "čumákem"  byly původně dělány na Sibiř. V původní T815 , pokud bylo třeba něco opravit na motoru, se trambusová kabina T815 musela zvednout. Šofér tak musel opravu zvládnout na jeden zátah, protože do zvednuté kabiny se nešlo dostat. Nemožnost se v kabině během práce ohřát a odpočinout si byla v sibiřských mrazech dost podstatní nevýhoda.

Jak skončil socík, šoféři si mohli stěžovat a kupovat u konkurence, obnovení výroby tatrovek s čumákem se tak stala podmínkou udržení sibiřského trhu. Bohužet se to tehdy tatrovákům moc nepovedlo a o většinu sibiřského trhu stejně přišla.

0/0
22.8.2014 11:38

R69a19d55i55m 59P86o11l86á74š41e73k 9226463829709

Oprava:Ne Nemožnost se v kabině během práce ohřát ale 

Nemožnost se v kabině během opravy auta ohřát

0/0
22.8.2014 11:40

M79a46r33t70i80n 10N92e35r60m49u53t 9427807838949

aha, proto rusové chtějí auta s čumákem, dík

0/0
22.8.2014 19:48

D10a29v53i51d 47K29r33á19l 1409666799278

je bobře, že tatra vyrábí

+1/0
22.8.2014 5:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.