Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tatry dostanou ekologičtější motory, dodá je nizozemský DAF

Nizozemská společnost DAF Trucks bude kopřivnické Tatře dodávat ekologičtější motory splňující přísnější emisní normu Euro 6. Dostane je nový model Tatra Phoenix Euro 6, jehož představení se chystá na říjen. Pokračovat bude i dodávka kabin a motorů plnících normy Euro 3, 4 a 5. O čtvrtečním podpisu smlouvy informoval mluvčí Tatry Andrej Čírtek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32a62v74e80l 74M82a56š77e80k 8193188429514

S Tatrou to už nemá nic společného,bohužel..

+1/−2
23.8.2014 19:06
Foto

I42v33o 23L38a60d58e12n35b40e54r46g66e56r 3723113947386

Tak se Tatrovákům podařilo vyštípat s fabriky amíky a zase tam někdo naloboval jiné cizáky. Mi jsme asi fakt nepoučitelní . . . [>-]

0/−1
23.8.2014 7:30

O70n29d67ř14e57j 76Č82a20p88k24a 6361591593174

Holanďanům to nepatří, mají 19%. Tahle spolupráce je IMHO oboustranně výhodná, DAF neměl v nabídce žádný pořádný terénní podvozek (takže pokoušet se o zakázku pro lesáky nebo stavbaře byl pro ně problém), my měli mizernou prodejní a servisní síť na Západě a co se týká komfortu a spotřeby jsme taky dost zaostávali za konkurencí...

0/0
23.8.2014 13:13

J45i76ř79í 89E26r65b65e80n 1773234796917

Jo, hlavně ohledně pravopisných chyb jsou mnozí nepoučitelní. Tolik hrubek ve dvou větách... A obsahově to je taky nesmysl.

0/0
25.8.2014 8:21

J17a37n 24K28u20t54m82a51n 9484889730

Když ta Tatra je ze všech nákladních vozů skoro nejdražší. A kdyby člověk srovnával hodně podobné konfigurace, tak asi vůbec nejdražší nákladní auto u nás. A se servisem taky žádná sláva :-( Takže nákup Tatry je zcela srdeční záležitostí.

0/−1
22.8.2014 18:15

J47i84r56k39a 27H70o44n75c74ů 2804464101898

Je fakt, že co dělá Tatru Tatrou je podvozek. V motorech  hodně ztrácela vždycky. Když tedy pomineme specifické podmínky na Sibiři ...

0/0
22.8.2014 12:33

J75a81n 83J38e72m89e51l54k33a 1655680

Tu spolupráci s Dafem měli udělat už před krizí. Jestli jejich motor žere o 10 % víc, tak je to pro evropský trh asi dost nevýhoda. A vyvíjet samostatně paletu motorů na Euro X asi není levné a konkurenceschopné. Ikdyž je super, že to dřív zvládli. Když jsem slyšel, že takový podnik jako Tatra prodává nějaký exekutor z horní dolní jako nějakou pračku, tak jsem se docela podivil, že je to vůbec možné. Ale zdá se to nedopadlo ve stylu 90.ch

0/0
22.8.2014 11:31

J54a95n 70S13m80e76j17k68a55l 6124428152

Za KOMUNISTU byla Tatra ve svete pojem!!! To byl klenot ktery se leskl podobne jako veskery prumysl. Ne jak dnes ze vse je cizi nebo to zkrachovalo....

+2/−7
22.8.2014 9:44

H69e35l47e19n42a 46M15a20c70k37o34v52á 6381696536

Jenomže ten klenot vytunelovali komunisti po roce 1989 utržení ze řetězů. Tatra byl ale jen klenot v zemích RVHP a třetího světa kam se nesměly dovážet renomované značky a nebo to byla výměna za třtinový cukr nebo podobné produkty.

+7/−2
22.8.2014 9:59

J78a58n 47S29m23e29j86k84a30l 6104408932

Nepiste o necem cemu nerizumite. Chapu ze mozna mate touhu ale degradujete se...

+1/−2
22.8.2014 10:35
Foto

T97o72m77á54š 86T43ů75m24a 5131348808182

A kam do západní evropy, že se Tatra vyvážela?

+2/−1
22.8.2014 10:55

J17a28n 54K97u27t71m28a74n 9214329370

Tatra měla jedno chytré řešení a to je všechno. Možná by jste si to přál, ale zatím vypadáte degradovaně vy...

+2/0
22.8.2014 18:17

J19i18r82k28a 85H81o50n26c18ů 2124514161478

Renomované značky se třeba do jižní Ameriky samozřejmě dovážely a exportovala tam i Tatra ...

0/0
22.8.2014 12:31

J91a81n 46K18u61t55m50a53n 9774389210

Já viděl Tatru i ve Středoafrické republice, akorát nevím o čem by to mělo vypovídat :-)

0/0
22.8.2014 18:20

J94a74r88o66s58l81a65v 82D75r44o67z45d 6133259890417

Tatra (stejně jako Liaz a další české značky) zkrachovala jen a pouze kvůli komunistům. Když máte oproti západní konkurenci desetinásobek zaměstnanců, ale vyrobíte jen desetinu toho, co vyrobí západní konkurence (navíc v nižší kvalitě a zastaralé technologii), tak je jasné, že nemůžete na trhu obstát. Nebýt plánovaného hospodářství, pravděpodobně by dnes osobní vozy Tatra byly stejný pojem, jako Mercedes nebo BMW.

+3/−1
22.8.2014 11:00

J62i18ř71í 15D64v21o16ř16á44k 5348193238650

V kterém světě ? Ve světě úvodníků Rudého práva?

+2/−1
22.8.2014 20:10

J81a82n 41H78r71a32d21e92c82k67y 5350458683407

Tatra je poslední českou automobilkou. Přeji jí, aby alespoň ta přežila po "zdařilé" privatizaci v režii našich "politiků" . S roční výrobou necelých 800 vozů tomu ale nevěřím. Automobilový průmysl je velmi složité odvětví, nesmírně náročné na vývoj a investice. Tyto prostředky z výroby necelých 800 vozů ale vygenerovat nelze.  Proč by země EU od nás kupovali nákladní vozy, když si vyrábí svoje vlastní, které nám přeci rádi dodají? U nich je velmi zažité, že mnozí dávají přednost vlastní produkci a tím podporují svoji zaměstnanost a ekonomiku. U nás je tomu spíše naopak. Kolik vozidel Tatra prodala do tuzemska? Zanedbatelné množství. Podívejte se na naše velké stavby, jaká tam jezdí vozidla. Tatra tam buď není vůbec nebo zcela výjimečně a to často ve stáří 20 a více let.

0/−1
22.8.2014 9:10

J12i33n46d43ř92i70c23h 86Š45k15o32p56e83k 4675821310335

na stavbách jezdí cizí vozidla, protože se většinou jedná o cizí firmy (max. pouze jejich české pobočky) a ty podporují své výrobce

0/−2
22.8.2014 9:18

Z71b52y27n93ě61k 36K65o41ř91í78n47e79k 9504453689952

Spíš každej kdo vydělal nějaké peníze si koupil normální auto, aby nemusel jezdit tim "starým střepem" co Tatra ještě donedávna nabízela :-P

0/−1
22.8.2014 9:28

J79i14n81d96ř90i26c51h 51Š93k46o35p55e24k 4485521200605

záleží jestli dotyčnému jde o barvu interiéru v kabině nebo technické vlastnosti využitelné třeba na stavbě

0/0
22.8.2014 9:31

Z43b63y92n50ě46k 50K95o80ř11í10n90e74k 9174943699632

No kámoš jezdí jedině po stvabách tak hned jak mohl poslal Tatru do světa a koupil si Mercedes. Jelikož v tý kabině sedéí celý den, tak mu na ní docela záleží a  na jízdní vlastnosti si nestěžuje.

0/0
22.8.2014 9:38

O60n13d62ř10e33j 41Č54a10p74k98a 6241111193264

Schopnost fungovat v extrémních podmínkách a opravitelnost pomocí dvou klíčů, kladiva a kombinaček je fajn, ale na stavbě okruhu kolem Prahy nebo kancelářského komplexu v Brně poněkud zbytečná... firma, která staví takové věci, si radši koupila Mercedesy nebo MANy s menší spotřebou a většim komfortem. S Phoenixem by se to mohlo časem změnit, po stránce komfortu, nákladů na provoz a servisního zázemí je to plně srovnatelné s konkurencí, ale v terénu je to Tatra :-)

+3/0
22.8.2014 10:53

J53a35n 36S28a16l81o75m54o43n 4629840261885

Tak on je dost rozdíl mezi osobním vozem a nákladním vozem. Například největší produkce u Škody Ostrov (trolejbusy) v době jejího největšího rozkvětu bylo 1000 vozů ročně a to bylo a je celosvětově považováno za obrovskou produkci.

+2/0
22.8.2014 9:31

P26e59t75r 86Z51a65p91l63e44t88a20l 4368110185920

Lepší než nic. Na to jak to s Tatrou v minulosti bylo, tak jsem rád, že zde bude tvořit alespoň nějaký kapitál. [>-]

+6/0
22.8.2014 8:45

J74a47n 36S94a71l84o55m65o47n 4889880861865

Důležitější než motor je u Tatry její podvozek. To je to co dělá Tatru Tatrou. :-)

+6/0
22.8.2014 8:41

S15t69e10p24a17n 51T38o49t98h 8228719455268

Jj, tatra koncept je povedena zalezitost, obzvlaste proto, ze takto modularni auto neni nikde jinde. Od 4x4 po 12x12

Zacala mit ted uspech i v emerice, kde na ni zacali stavet vrtne soupravy pro vyzkum a tezbu bridlicoveho plynu.

0/0
22.8.2014 9:13

J61a18n 45S26a90l14o73m81o78n 4949360891535

Ono nejde ani tak o modularitu. Modulárních aut je víc. O co u toho podvozku jde je jeho konstrukce kdy je rám nasazen na trubkovém nosníku a všechny pohyblivé části pohonu kol (kardanky) jsou v té trubce. Pak je to také o konstrukci náprav napojených na tu trubku, které umožnují neuvěřitelnou průchodivost terénem oproti klasické rámové konstrukci.

0/0
22.8.2014 9:29

M14a69r93t37i97n 61K77a15r58á74s88e94k 9288583788528

To jo, ale bohuzel podvozek neni zdaleka vse a ne vetsinu veci staci i obycejnejsi podvozek....

0/−1
22.8.2014 18:50

J75o34s63e58f 55M32i47k29i31n 5963834235154

Doufám, že se vzducháče budou stále dělat pro vojáky

+1/0
22.8.2014 7:01

J35i73n72d34ř63i47c67h 55Š70k24o20p66e21k 4125431560315

to těžko. Armádní T 810 mají dovozové chlazené kapalinou

0/0
22.8.2014 7:08

R71o54m93a39n 13K70r72a40t97o80c32h74v16í10l 6766647986324

Tazatel myslel asi velké náklaďáky.

0/0
22.8.2014 7:18

J10i26n70d64ř21i20c96h 15Š20k53o90p44e29k 4145721100345

pokud budu brát velký nákladˇák např. sklápěčku 8x8, tak ta vzduchem chlazený motor taky nemá, z vojenských speciálů má tatrovácký motor pouze 8x8, zbytek jsou dovozy. Je to smutný, ale je to tak

0/0
22.8.2014 7:27

J39o28s74e32f 13M98i92k64i66n 5453794635234

T810 není Tatra, ale Praga

0/−1
22.8.2014 7:19

J42o12s21e79f 42M39i60k16i43n 5823424965594

Původní PV3S měla z Tatry 1/2 motoru ze 111, ale 810 ?

0/0
22.8.2014 7:20

J29i49n63d60ř27i12c16h 74Š47k45o34p98e96k 4265761100545

ve skutečnosti je to celosvětová skládačka, ale označená jako Tatra 810

0/0
22.8.2014 7:24

R74a26d50i95m 20P88o32l49á71š42e49k 9286953449429

Dokud není zaručený roční odbyt aspoň 5 - 15 tisíc kusů, nemá význam vyvíjet vlastní kabinu, motor nebo jinou významnou komponentu a stavět na ni výrobní linku, pokud se to dá někde nakoupit.

Celosvětová skládačka je za současné intenzity výroby výrobně mnohem  levnější. A na rozdíl od vlastního vývoje ve výsledku prodejná s nějakým ziskem.

+1/0
22.8.2014 8:49

J35i52n79d53ř11i15c28h 77Š57k48o94p65e86k 4795441230825

to ano, ale nic to nemění na skutečnosti, že výsledek je tatra jen díky logu na kabině

0/0
22.8.2014 8:59

R16a87d18i25m 55P63o18l60á40š20e55k 9686663569519

No, za prvé lepší než kdyby v těch tatrováckých halách houkaly sovy (nic se tam nedělalo)

Za druhé i ta celosvětová skládačka obsahuje značné množství místní kopřivnické  práce - ono není zas tak jednoduché tu skládačku zkonstruovat, domluvit výrobní série na příslušný termín v těch fabrikách kdesi kdovíkde po Evropě a světě a nakonec tu výrobní sérii v té Kopřivnice bezchybně smontovat. Aby to zákazníkovi sloužilo stejně dobře a stejně dlouho jako třeba konkurenční Mercedes.

+3/0
22.8.2014 11:22

R10o90m73a53n 45K33r97a48t56o47c92h57v25í32l 6456697366294

Původem to byl Ross

0/0
22.8.2014 7:27

J65o21s17e36f 27M78i88k70i92n 5693934715184

Ano Ross Roudnice, taky firma která je pryč

0/0
22.8.2014 7:54

M89a90r52t65i94n 15K90u76ř58í17t49k61a 6767626158925

Jo, kámoš automechanik, když byl na vojně, tak tak měli dva nepojízdný Rossy, každý kvůli nečemu jinému. Nebyly peníze na náhradní díly, takže dostal úkolem z nich složit jeden funkční. Zjistil, že to není možné, protože každý byl jiný. (Nadřízený to akceptoval.)

0/0
22.8.2014 8:08

R37a93d50i29m 49P10o44l44á73š73e94k 9646743409389

Průvodně to bylo dílo jednoho generálního ředitele Tatry Kopřivnice, který z Tatry přešel do Rossu.  Jméno si už nepamatuji.

A ta auta mu asi chyběla....

0/0
22.8.2014 11:28

J54i83ř39í 12E65r71b66e49n 1633454526177

První auta ROSS byla skládankou z Pragy, Renaultu a Tatry - měl to být nástupce Pragy V3S a nakonec nevyráběného modelu BAZ Devín. Portálové nápravy s redukcemi jsou toho vizitkou. Jenže se jich prodalo moc málo, levné vejtřasky z armádních uloženek byly tvrdou konkurencí...

0/0
22.8.2014 12:32

J14i67n73d49ř26i83c77h 64Š74k52o51p68e89k 4555181900315

Když kouknu na výčet, co vyrábí Tatra a co se dováží, neměl by se finální výrobek přejmenovat ?

Je to hrůza, z tatry, co vydržela jezdit roky se základním a jednoduchým servisem je celosvětová skládačka.

Jak se to osvědčuje, je krásně vidět na Dakaru

+2/−5
22.8.2014 6:57

J20a35n 11S27a78l93o76m47o59n 4489300701545

To je bohužel trend dnešní doby. Dnešní výrobci vozidel mají v podstatě v ruce jen vývoj a finální montáž. Vše se dělá tak, že se díly odebírají od specializovaných výrobců z jiných firem.

0/0
22.8.2014 8:40

S86t83e95p92a40n 76T10o34t77h 8808959755628

Jo, ale uz treba za komara mela tatra vice nez stovku vyjimek, aby vubec mohla na silnici. A jen diky tem vyjimkam jezdila. Pak ale kazdou chvili "nejezdila". V nekterych podnicich meli pojizdne dilny porad v terenu. Poruchovost tech tater byla vzdy vysoka. Presto... Tatra 138 a 148 byly krasky. Nevim, co s Jamalem mysleli, ale to se nepovedlo vzhledove, ikdyz asi chteli nejak zanotovat nostalgikum.

813,815 a novejsi jsou taky pekny kousky. Tatra patrila k tomu lepsimu, co se u nas delo, presto vyvoj byl bohuzel dost pozadu.

Ted ma Tatra co nabidnout a to je moc dobre. Ikdyz patrim spise ke kritikum, protoze "praxe", nedam na tatrici dopustit a sem rad, ze vstala Phoenixem z popela.

+3/0
22.8.2014 9:07

R11a41d69i22m 19P62o74l28á52š19e50k 9886343729959

Jamaly s "čumákem"  byly původně dělány na Sibiř. V původní T815 , pokud bylo třeba něco opravit na motoru, se trambusová kabina T815 musela zvednout. Šofér tak musel opravu zvládnout na jeden zátah, protože do zvednuté kabiny se nešlo dostat. Nemožnost se v kabině během práce ohřát a odpočinout si byla v sibiřských mrazech dost podstatní nevýhoda.

Jak skončil socík, šoféři si mohli stěžovat a kupovat u konkurence, obnovení výroby tatrovek s čumákem se tak stala podmínkou udržení sibiřského trhu. Bohužet se to tehdy tatrovákům moc nepovedlo a o většinu sibiřského trhu stejně přišla.

0/0
22.8.2014 11:38

R11a65d44i56m 92P30o65l67á71š96e25k 9416903969429

Oprava:Ne Nemožnost se v kabině během práce ohřát ale 

Nemožnost se v kabině během opravy auta ohřát

0/0
22.8.2014 11:40

M54a15r51t25i92n 45N77e47r38m66u95t 9357447748559

aha, proto rusové chtějí auta s čumákem, dík

0/0
22.8.2014 19:48

D13a15v13i13d 32K21r45á48l 1829426459738

je bobře, že tatra vyrábí

+1/0
22.8.2014 5:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.