Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektro z „šedého“ dovozu trápí zákazníky, skrývá problém se servisem

I na globálním trhu s otevřenými hranicemi může být problém sehnat zdánlivě banální produkt, jako je konvice na kávu. Prodejci elektra totiž kvůli ceně nakupují v zahraničí. Zákazník pak naráží na problémy se servisem a náhradními díly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38i76n89d95ř72i15c86h 83Š83k96o77p77e87k 4245711890675

napadá mě jednoduchá otázka, co bylo lepší:

Dříve omezený sortiment, výrobce stejný, fungoval roky, nebyl problém opravit i po letech výrobek

Dnes spoustu výrobců, kvalita vesměs stejná, nevalná, po uplynutí záruky problém sehnat díly :-)

0/−1
24.8.2014 20:18

M52a75r38t17i31n 72K10a35r34á98s11e53k 9628403478108

Otazku to chce doplnit o to, ze ten vyrobek dnes stoji zlomek toho co vyrobek drive....

+1/−1
25.8.2014 0:51

J86i70ř31í 54E26r95b47e79n 1873824406447

Čili je to plně srovnatelné.

Fén, který vydržel dvacet let, bude v přepočtu na tehdejší kupní sílu desetkrát dražší než ten, který se dnes rozbije hned po uplynutí dvouleté záruky :-)

Stejně tak Tesla Color 428, která má dodnes kvalitu obrazu i stereozvuku (při své ceně cca 18.000 Kčs někdy roku 1990 - po zrušení spotřební daně) kvalitu srovnatelnou, ne-li lepší než kdekteré LCD...

0/−1
25.8.2014 6:31

R46a39d87e57k 55J94a41h72n 8426317305805

Já to chápu tak, že když se nějaká značka rozhodne nějaký model prodávat například pouze v jižní Evropě ( z jakéhokoliv důvodu) a ve střední Evropě ten model neprodává a navíc to veřejně deklaruje svým ceníkem pro Česko, kde tento model chybí,tak na sebe servisní rizika při dovozu bere ten, kdo výrobek "šedým dovozem" dovezl. Nelze například u televizorů argumentovat společným trhem, když například v Británii mají jiné normy vysílání a dokonce i jiné zásuvky.

+1/0
24.8.2014 11:21

F81r94a64n53t76i39š39e42k 95D83o15h77n54a72l 7804629474695

Chapete spravne, ale presne toto ma byt role jedne Evropy. Jedna norma, zasuvka, zaruka ..a vydelaji na tom vsichni. Ne nahodou je Britanie tak draha zeme, kde se skoro nic nevyrabi.

+1/−1
24.8.2014 12:54

P15e61t18r 73M36a42l90i82š64k74a 6481315311533

A jedna cena taky? Nebyla by lepší procentuální k průměrnému platu?

0/−1
24.8.2014 14:45

J49i10ř72í 44E10r81b35e20n 1523104116507

Vysvětli to výrobcům, aby třeba ČEZu dodávali transformátory a generátory třikrát levněji než třeba E.Onu či RWE.

Zkus vymámit na Shellu či Agipu benzín pro české sanitky a naftu pro české hasiče třikrát levnější než pro Němce a Brity :-)

0/0
25.8.2014 6:07

A55n81t79o11n32í60n 20P94o60l25i29c73k31ý 9380202851567

Ještě musíte dodat "Po dobu záruky". Poté už je to riziko zákazníka.

0/0
24.8.2014 13:52

J74i67n56d61ř82i34c14h 71Š17k28o46p87e79k 4505641720345

což je sice hezký, ale TV pro anj a český trh se liší v části napájení (tzn. zástrčka a trafo), zbytek je stejný, výrobek bude na 99 % stejný

prostě alibismus výrobců

0/0
24.8.2014 20:19

J91i44ř10í 84E73r26b69e21n 1583884846537

V čem se "česká" vidlice liší třeba od "německé"?

Skoro všechny spotřebiče mají prakticky jednotné vidlice: zjednodušeně řečeno kulatá Unischuko pro spotřebiče s kovovou kostrou a se zemnicím vodičem (většina tepelných a velkých motorových spotřebičů), nebo šestihranná plochá dvojpólová či kulatá dvojpólová pro spotřebiče s nevodivou kostrou či odděleným zdrojem napětí (elektronika, vysavače, fény, lampičky...).

Tohle je prakticky vyřešeno už asi čtvrtstoletí. Český vysavač zapojíš v Německu bez problémů a opačně taky.

0/0
25.8.2014 6:12

J70i78ř52í 24E34r94b35e43n 1923924986557

Pardon, ono to vlákno bylo o briitské a ne německé zásuvkce.

Omlouvám se .

0/0
25.8.2014 6:53

K95a59r53e90l 57J72a44r77o18s57l14a28v 50P55r88o92c40h91á70z74k25a 7866626562674

Jaký šedý dovoz? Kdo chce v EU vyrábět, prodávat nebo poskytovat služby, tak je musí stejným způsobem pokrýt na celém jejím území i se vším co s tím souvisí. Ať už jde o mobilní telefon, služby mobilního operátora, nebo televizní vysílání. Cokoliv jiného je nesmysl, anachronismus a již dnes to je a co dosud není tak brzy bude i protizákonné!

Cokoliv se dostane na trh v kterékoliv jeho zemi, musí být pokryto servisními službami v každém ze států.

Zboží je konstruováno přesně tak, aby přežilo přesně ony dva roky a pár dnů navíc do rezervy. Už jsem slyšel i o tom, že součástky které se navzájem ničí, a zkracují tak svoji životnost a tím i životnost celého přístroje jsou ÚMYSLNĚ situovány na desce bezprostředně vedle sebe tak, aby se (například vyhřátím) zkrátila doba za kterou se přístroj pokazí.

Zřejmě přijde v zájmu ekologie a udržitelného rozvoje doba nadnárodních kontrolních orgánů, které zajistí po předchozím průzkumu u podezřeléfirmy například testem 100 kusů identických výrobků, že i po 25 letech nejméně 5% z nich přežije, a ostatní budou opravitelné, čili přežijí také! A kdo onu stanovenou kvótu co do procenta, nebo doby zajištění náhradních dílů nedodrží, tak přijde LIKVIDAČNÍ z hlediska dnešní hodnoty koruny miliardová pokuta!

Samotný pojem šedý dovoz je jen pouhou účelovou manipulací sloužící k zabezpečení neúměrných zisků pod heslem rozděl a panuj! Pokud firma A dodá nějaké zboží třeba do Spojených států a já si je koupím, tak v případě, že tato firma má byť jediné zastoupení v EU, tak mi příslušná opravna je povinna zboží opravit, byť budu na náhradní díl čekat třeba půl roku. Výrobci musí být nuceni vyhnout se zbytečným účelovým inovacím, kdy naprosto bezdůvodně dochází k tomu, že tatáž součástka z nového typu již nejde použít jako náhradní díl k typu předchozímu. Respektive je to samozřejmě možné, výrobce na to má své nezadatelné právo, ale bude to pro něj znamenat při každoroční změně parametrů vyrábět a skladovat 25 TÉMĚŘ identických součástek!

+1/−2
24.8.2014 10:51

M44a65r26t69i46n 89K97a51r11á39s76e65k 9268293118258

Docela blbost - zacnete v malem neco vyrabet a aby jste to mohl prodavat tak si k tomu budete muset otevrit sit servisu po cele EU?

Cilena zivotnost produktu je taky blbost - zaruku 2 roky mame v CR, v jinych statech je jina.... to by musely byt produkty udelane specialne pro kazdou zemi podle zaruky a pak kdyby se nejaka varka rpevezla jinam, tak se vse skazi v zaruce a je pruser...

Povinnost drzet skladem ND? Proc? U vetsiny levnych veci se to neoplati. Dneska ma clovek moznost volby - koupi si nejak low cost s tim ze kdyz se rozbije po zaruce tak se vyhodi, nebo si koupi neco kvalitnejsiho co vydrzi a ma i dostupne ND - proc brat lidem moznost koupit neco za par supu? Ne vse clovek kupuje s tim aby to same pouzival 20 let...

+2/0
25.8.2014 0:57

J50i74ř62í 30E48r94b82e49n 1453494626117

Od levných výrobků nemůžeš čekat kvalitu.

Stejně tak koupit si javořické párky za 69 Kč/kg a pak hudrat, že to je svinstvo, a vzpomínat na kvalitní předrevoluční uzeniny. Ty totiž existují taky, ale v cenové relaci nejméně o 50 % vyšší.

+1/0
25.8.2014 6:33

R37o79m80a72n 89H44a89n38u78s 8615487209234

Mám ledničku s mrazákem Calex od roku 1994, pouze 2x měněný thermostat á 450Kč. Mám plně funkční mikrovlnou troubu digitální (bez jakých-koli čudlíků) Le Cygne Elektronic Tesla 1996, Televize OTF stereo 1994, vrtačka Narex 1985 po dědovi, 2 nejstaří mobily Siemens 25 a 45 z toho jeden několikrát utopený, notebook Compaq ještě bez CD mechaniky vše plně funkční.

Zato nevydrželo několik vysavačů 2x Eta, 1xPanasonic, video Panasonic, 5 varných konvic, 2 žehličky, dalších 5 novějších mobilů, několik počítačů, nerezové příbory, myčka Fagor 3x opravovaná + zreznul košík.

Od teď levné věci kupuji na ebay. (Led žárovka 65 Kč apod.)

0/0
24.8.2014 9:40

L29u98k54a59s 26N74e75m50e73c 7989450872934

a proc nam to sdelujete? Co to ma spolecneho s clankem?

+1/0
24.8.2014 10:15

A46n94t69o42n29í11n 49P45o50l72i58c94k92ý 9350842201867

Že si koupí  věci výrazně levněji a servis následně neřeší?

0/0
24.8.2014 13:52

A70n23t24o19n34í74n 83S93t85e32d87i35n86a 4167812364120

no tak sláva

0/0
24.8.2014 10:34

O49l53d42ř18i28c28h 19K72a83d58ě81r10a 2312805493648

A  dál ?

0/0
24.8.2014 12:38

P62a21v74e73l 79S36o69b93o58t35k25a 5270574

Nakupujte v zahraničí - poštovné do 400 Kč, dodávky do týdne, většina e-shopů z DE, UK... posílá po celé EU, tj i do ČR.

0/0
23.8.2014 22:53

P25a85v52e22l 65O33b45d66r54ž61á93l95e10k 6616904358212

Netvrdil bych, že většina, hlavně v UK u elektroniky typu foťáky a příslušenství je shipping často jen místní.

Ale 4 stovky budou u věcí poslatelných poštou mnohdy rozdíl mezi cenou místní a zahraniční.

+4/0
23.8.2014 23:46

F84r11a16n84t31i52š69e61k 37V69r26á71n24a 5699912933551

Ona je spíš otázka, proč existuje v každé členské zemi "lokální zastoupení", když EU představuje jednotný trh?! Jsou to jen vyžírky (nebo jak to nazval Zeman v případě politických náměstků), které prodražují finální ceny výrobku a brání konkurenci. Stejně jsou výrobky pro všechny trhy vyrobeny na jednom místě (často v Asii), tak by neměl být ani problém pan-evropsky řešit opravy.

+2/0
23.8.2014 15:51

M35a42r95t57i18n 25K25a29r95á66s22e78k 9838363188138

To neni zas tak slozite ne? Ono je o dost jednodussi resit komunikaci se zakazniky (obchodniky), serivisnimi spolecnostmi apod pro CR ceskym zastoupeni, nez aby to resila centrala napriklad v nemecku nebo madarsku - uz jen proto ze se s nimi domluvi, ale tech duvodu je spousta. Zkratka je potreba nejaky meziclanek mezi vyrobcem a maloobchodnikem (vyjimkouj jsou obri maloobchodnici, kteri maji takove obraty, ze jsou schopni dohodnout i primo s vyrobcem)

0/0
24.8.2014 23:12

P33a24v39e25l 51P39o64p98e52l14k94a 2751504810478

Jo doba talířků s modrejma cibulkama je pryč.

0/−1
23.8.2014 15:29

T34o13m16á15š 65P91e25r36n91í89č68e11k 5567120483572

V dnešní době je třeba kupovat šunty, u kterých vás nemrzí, že je třeba za dva roky vyhodíte (k tomu mě dovedla šokující zkušenost s žehličkou Philips za cca 5000 CZK, které se těsně po záruce porouchala pumpička a servis mi sdělil, že to nedokáže opravit - nejednalo se o šedý dovoz ). Během těch dvou let to je problém prodejce. Je to docela šílené, ale tak dnešní doba funguje

+1/0
23.8.2014 15:10

J85i88ř62í 20Z45ý77k63a 9399833131410

mě teď dával kolega tablet, který se mu vrátil ze servisu s tím, že "vracíme bez opravy, v našem servise neopravitelné" ... servisní postup je popsán na stránkách výrobce, takže i se stažením cirka 800MB potřebných souborů jsem to měl opravené za půl hodiny.

Řekl bych, že kolikrát ani nejde o to, jestli to lze opravit, ale jestli se chce ...

+5/0
23.8.2014 15:59

P58a65v21e29l 53S55t84u73d54e79n30y 3136478410974

No servis to opravit chce. Protoze s toho jinak nic nema. Pochybuji ze je placen za to ze nic neopravuje a nuti vas koupit novy vyrobek a kde ma tu jistotu ze si koupite tu samou znacku. 

Mozna je tam rozdil v tom jestli je to v zaruce nebo neni. Do zarucnich oprav se servisy prilis nehrnou, moc prace za malo penez, to radeji bez prace to prohlasi za neopravitelne a at si to zakaznik vyresi s prodejcem. Ten by mel vratit penize nebo dat novy vyrobek. 

Takze ten vas kolega to asi nemel kde reklamovat a tak zkusil servis a kdyz to neslo tak si nasel nejakeho domaciho kutila ktery umi stahnout 800MB souboru a opravit to za pul hodiny.

0/−2
23.8.2014 19:45

J12i33ř60í 69Z62ý52k49a 9649473891600

Majitel servisu samozřejmě chce opravovat. Otázkou je, jestli i servisák. Ten asi nebude placený od opravy, ale paušálem.

Také to možná bude tím, že si prostě spočítali, že než by kvůli těm pár kusům daného zařízení prošli celou byrokracií (zažádat u výrobce o servisní nástroje, postupy, pomůcky atp.), než by proškolili personál ... tak by toho museli opravit vagon, aby se to vyplatilo.

+2/0
23.8.2014 20:03

J29a36n88a 35M51e74r80o87p83e 7778359787489

No, u spousty servisů je 500 Kč diagnostika (tu zákazník platí vždy) a až potom oprava. Tzn. po záruce lepší dobrý šikovný kamarád než servis - anebou koupit prostě nové.

+1/0
24.8.2014 8:02

J56i11ř27í 74H13u15m68l 5592729132781

Problém je v tom že nám tyhle dataarty apod. prodávají předraženou elektroniku kterou lze zakoupit v čínském eshopu za třetinu ceny :-P

+5/−3
23.8.2014 14:31

O60l16g32a 42S77v15o25b56o81d63o93v64á 1464647537

Přesně tak... Jenže zatímco Datart za zboží ručí minimálně dva roky, Čínský e-shop neručí absolutně za nic. Pak je to o štěstí... Buď ušetříš tisícovku a vyplatí se to, nebo koupíš výrobek o tisícovku levnější v zahraničí a za rok si ho koupíš znova.

+2/0
23.8.2014 22:52

J77a37n65a 52M24e33r96o81p30e 7168509317889

No, za rok koupíš znova - nebo za 2 roky koupíš znova....

0/0
24.8.2014 8:03

P43a83v90e69l 62P84o56p90e68l58k54a 2161714190328

A jak by si to paní představovala? typů kávovarů může být za 5 let 5 000 a to jako někde má být megasklad n+1 konvic co si lidi rozbijí? Kolik by to stálo? 100x víc než nějaký nový krám....Od toho jsou nejrůznější blešáky a inrternetové vyhledávače...

+4/−4
23.8.2014 13:39

L66u92k16a61s 37N47e61m90e31c 7179600642364

spousta lidi to nechape. A kolikrat se divi jak jsou nahradni dily drahe.

0/0
24.8.2014 10:18

D18a50n22i71e64l 93R66o48z79s13n94y82o 5790969865678

Podobne je to ale s normalnim prodejem - bud vite ze se vam toho proda hodne, tak mate velky sklad, nebo se proda malo, tak mate maly sklad.

U nahradnich dilu je velikost skladu umerna poctu reklamaci coz je to same jako "kazivost". Pokud nechce vyrobce delat ksefty s nahradnimi dily, ma vyrobek udelat aby byl funkci, ne aby byl neopravitelny.

Ostatne - proc to u aut funguje, sezene cokoliv na cokoliv nekolik let nebo desitek let zpet. A auto je taky spis spotrebni zbozi se zarukou 2 roky.

0/0
24.8.2014 14:41

M16a96r18t61i86n 58K63a22r44á69s61e95k 9318103478558

Nj ale auto stoji v primeru rekneme 500 000 a opravy jsou o jeden az dva rady levnejsi.

Spotrebic ktery stoji 2000 oprava vyjde na 1000 se opravovatneoplati (je v tu dobu uz minimalne 2 roky stary)

+1/0
24.8.2014 23:14
Foto

N34i91k63o60l 18S42y44r17o25v65á28t23k12o65v53á 5675647149639

Když jsem četla začátek článku, tak jsem si říkala, že to byl určitě nějaký netový prodejce, který nemá prodejny. Mno chyba. Že se jedná o Datart a firmu Elektrolux jsem byla lehce překvapena. Evidentně není značka jako značka. Datar bych ani v tom moc nevinila, ale řáká někomu něco evropská záruka a servis? Není to náhodou základem EU, pohyb zboží a služeb? ;-O

0/−1
23.8.2014 11:45

J11a62n 55P74r30o90v57a58z29n33í15k 6528574130571

Nejde o záruku. Kdyby se paní rozbila konvice způsobem, který by šel reklamovat (a ne, že jí někde spadla), Datart by jí vrátil peníze nebo dal nový kus. Celý článek je o tom, že nejsou náhradní díly, pokud to řešíte mimo dvouletou záruku.

+7/0
23.8.2014 12:44

A37n55n14a 32T17v96a64r73ů53ž70k92o45v98á 4421136175378

To se nejedná jen o Datart a Elektrolux. Náhradní díly nejsou nikde na nic. Je to jasný úmysl, aby si lidé  funkční výrobek, kvůli prkotině, nemohli opravit, ale koupili nový. Dříve byly k dostání za pár korun třeba vložky do koleček. Dnes musíte koupit nové kolečko za minimálně 150,--.  To jsou ty výhody soukromých firem.

+9/0
23.8.2014 13:00

A66l95e83x53a71n45d87r 39K27o84s84t87k91a 5599756649986

Jenže vůbec nejde o to, jestli to byl značkový výrobek, nebo čínský levnošunt, náhradní díly jsou zcela úmyslně nedostupné.

+3/0
23.8.2014 13:16

A18n26n21a 59T80v55a13r96ů81ž31k58o96v22á 4591866305978

Však to též říkám. Úmysl, aby se musely kupovat věci nové.

+3/0
23.8.2014 13:50

I24v90a17n73a 83N83o68v44a76k79o79v87a 7640782429693

A nebo neumite spravne hledat, nebo kupujete lacine, noName nepravitelne sunty. 

Pak je jeste otazka jestli nekdo zaplati opravu prkotiny za par korun, ale pul dne prace.

+1/−4
23.8.2014 14:55

A43n42n94a 89T25v16a24r37ů49ž73k63o66v79á 4291716355118

Žádné šunty nekupují. Když používáte něco často, tak je jisté, že se to opotřebuje. Jsou to většinou malé věci. Spojovací materiály apod.

0/0
23.8.2014 19:02

M70a61r60i73e 90C43h42m37e90l46a78ř33o27v92á 8665796647519

Žádné laciné šunty paní Nováková. .Dceři opravář řekl, že pračka, jakákoliv, má fungovat průměrně 4 roky. Když výrobce zjistí že jeho výrobek funguje déle přestane dodávat náhradní díly a to jen proto aby jste si museli koupit výrobek nový.

+1/−1
23.8.2014 21:41

M26a53r34t17i97n 83P91e45c43i19n15a 4761953

No, jak u které pračky. Jsou výrobci praček, kteří garantují dostupnost náhradních dílů i více než 10 let a dá se u nich i přikoupit 10 let pozáručního servisu.

0/0
24.8.2014 9:15

M60a17r62t63i17n 79P18e68c51i60n57a 4871253

Vše je o ceně. Buďto si v ceně výrobku zaplatíte držení náhradních dílů výrobcem nebo si koupíte levnou, byť značkovou spotřebku a až doslouží, tak ji vyhodíte nebo prodáte za pár korun na náhradní díly podobně postiženým majitelům, kterým se pro změnu rozbilo něco jiného.

+2/−1
23.8.2014 13:50

A77n58n26a 55T69v10a10r63ů29ž18k56o46v54á 4621896975968

To nemůžete myslet vážně. Náhradní díly nejsou na nic, na ceně vůbec nezáleží. Dcera měla též takové názory. Nakupovala jenom značkové výrobky a myslela si, jak nenakoupila dobře. Nějaké nejlevnější šunty se nevyplatí. Podívám se na testy a podle toho si vyberu. Mohu Vás ubezpečit, že to nejdražší není zdaleka nejlepší.

+4/0
23.8.2014 14:00

J98i28ř85í 68Z81ý72k20a 9399123711830

na ceně "nezáleží", ale pouze v určitém pohledu. Jsou výrobky, které jsou předražené kvůli designu, značce, módnosti, reklamě ... a jsou výrobky, které jsou drahé protože bylo drahé je vyrobit.

domácí kuchyňský robot KitchenAid. V době, kdy ho moje babička kupovala po revoluci do podnikání, tak byl asi za 35000 Kč. Přežil 10let dennodenního používání v cukrářské výrobě, teď je používán příležitostně v domácnosti. Stále bezchybně funguje. Já tu měl nějaký Moulinex za cirka 5000Kč (tj. ne zrovna levný, dají se koupit i jiné modely za 1800) a po čtyřech letech na odpis a to nebyl extra používán. To je tedy ten případ, kdy i připlacení si nijak nepomůže.

"Čínská" vrtačka s příklepem ... asi za osm stovek. Příležitostně používána, odešel regulátor otáček v ceně vrtačky. Táta má Bosch, kdysi využíval ve své živnosti, stále funguje. To je zase případ, že i když člověk ušetří, tak zrovna když to potřebuje, tak to přestane fungovat ... takže nakonec dá víc, než kdyby rovnou koupil profi nářadí i pro hobby využití.

+1/0
23.8.2014 16:10

A43n56n11a 72T58v20a68r23ů86ž26k63o44v76á 4951956865538

Správně píšete. Já se vždycky podívám na testy toho, co si chci koupit a podle toho vybírám. S roboty zkušenost nemám, používám už dlouho robot ETA, který mi výborně slouží dodnes, to je už více než 30 let. Nekupuji nějaké předražené módbdní výstřelky, ale též se řídím heslem, že nejsem tak bohatá, abych kupovala levné věci.

0/0
23.8.2014 18:49

M16a70r35t55i77n 52P62e58c68i38n19a 4761533

Asi jste mne špatně pochopila. Já se při nákupu rozhodně neřídím podle vysoké ceny nebo známosti značky. Chtěl jsem říct, že pokud chce výrobce delší dobu držet sklad náhradních dílů nebo vůbec udělat jeho výrobek opravitelný (nejlépe samozřejmě téměř nerozbitný), zvyšuje to dnes neúměrně náklady na výrobu a musí se to logicky promítnout do ceny, která je potom u takových výrobků násobně vyšší.

+1/0
24.8.2014 9:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.