Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektro z „šedého“ dovozu trápí zákazníky, skrývá problém se servisem

I na globálním trhu s otevřenými hranicemi může být problém sehnat zdánlivě banální produkt, jako je konvice na kávu. Prodejci elektra totiž kvůli ceně nakupují v zahraničí. Zákazník pak naráží na problémy se servisem a náhradními díly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83i94n28d91ř85i58c68h 47Š12k79o80p20e22k 4545901390605

napadá mě jednoduchá otázka, co bylo lepší:

Dříve omezený sortiment, výrobce stejný, fungoval roky, nebyl problém opravit i po letech výrobek

Dnes spoustu výrobců, kvalita vesměs stejná, nevalná, po uplynutí záruky problém sehnat díly :-)

0/−1
24.8.2014 20:18

M11a93r19t75i95n 19K15a49r52á38s56e16k 9628523378728

Otazku to chce doplnit o to, ze ten vyrobek dnes stoji zlomek toho co vyrobek drive....

+1/−1
25.8.2014 0:51

J96i35ř65í 95E81r24b24e44n 1543134286717

Čili je to plně srovnatelné.

Fén, který vydržel dvacet let, bude v přepočtu na tehdejší kupní sílu desetkrát dražší než ten, který se dnes rozbije hned po uplynutí dvouleté záruky :-)

Stejně tak Tesla Color 428, která má dodnes kvalitu obrazu i stereozvuku (při své ceně cca 18.000 Kčs někdy roku 1990 - po zrušení spotřební daně) kvalitu srovnatelnou, ne-li lepší než kdekteré LCD...

0/−1
25.8.2014 6:31

R70a58d83e82k 51J19a86h30n 8536317865855

Já to chápu tak, že když se nějaká značka rozhodne nějaký model prodávat například pouze v jižní Evropě ( z jakéhokoliv důvodu) a ve střední Evropě ten model neprodává a navíc to veřejně deklaruje svým ceníkem pro Česko, kde tento model chybí,tak na sebe servisní rizika při dovozu bere ten, kdo výrobek "šedým dovozem" dovezl. Nelze například u televizorů argumentovat společným trhem, když například v Británii mají jiné normy vysílání a dokonce i jiné zásuvky.

+1/0
24.8.2014 11:21

F22r52a43n29t21i41š49e37k 53D47o24h28n35a42l 7784859794735

Chapete spravne, ale presne toto ma byt role jedne Evropy. Jedna norma, zasuvka, zaruka ..a vydelaji na tom vsichni. Ne nahodou je Britanie tak draha zeme, kde se skoro nic nevyrabi.

+1/−1
24.8.2014 12:54

P30e92t90r 43M78a92l54i72š63k52a 6651165281753

A jedna cena taky? Nebyla by lepší procentuální k průměrnému platu?

0/−1
24.8.2014 14:45

J48i79ř82í 39E80r93b33e22n 1633904286327

Vysvětli to výrobcům, aby třeba ČEZu dodávali transformátory a generátory třikrát levněji než třeba E.Onu či RWE.

Zkus vymámit na Shellu či Agipu benzín pro české sanitky a naftu pro české hasiče třikrát levnější než pro Němce a Brity :-)

0/0
25.8.2014 6:07

A43n65t57o19n40í10n 49P79o10l92i93c77k72ý 9490732471767

Ještě musíte dodat "Po dobu záruky". Poté už je to riziko zákazníka.

0/0
24.8.2014 13:52

J95i71n46d29ř48i78c54h 58Š49k15o84p49e17k 4395981250555

což je sice hezký, ale TV pro anj a český trh se liší v části napájení (tzn. zástrčka a trafo), zbytek je stejný, výrobek bude na 99 % stejný

prostě alibismus výrobců

0/0
24.8.2014 20:19

J59i88ř25í 54E22r64b66e47n 1743554846147

V čem se "česká" vidlice liší třeba od "německé"?

Skoro všechny spotřebiče mají prakticky jednotné vidlice: zjednodušeně řečeno kulatá Unischuko pro spotřebiče s kovovou kostrou a se zemnicím vodičem (většina tepelných a velkých motorových spotřebičů), nebo šestihranná plochá dvojpólová či kulatá dvojpólová pro spotřebiče s nevodivou kostrou či odděleným zdrojem napětí (elektronika, vysavače, fény, lampičky...).

Tohle je prakticky vyřešeno už asi čtvrtstoletí. Český vysavač zapojíš v Německu bez problémů a opačně taky.

0/0
25.8.2014 6:12

J65i40ř30í 84E45r66b28e80n 1133934856127

Pardon, ono to vlákno bylo o briitské a ne německé zásuvkce.

Omlouvám se .

0/0
25.8.2014 6:53

K59a89r93e64l 39J92a62r94o61s27l89a84v 32P32r82o16c79h80á73z33k69a 7536836732644

Jaký šedý dovoz? Kdo chce v EU vyrábět, prodávat nebo poskytovat služby, tak je musí stejným způsobem pokrýt na celém jejím území i se vším co s tím souvisí. Ať už jde o mobilní telefon, služby mobilního operátora, nebo televizní vysílání. Cokoliv jiného je nesmysl, anachronismus a již dnes to je a co dosud není tak brzy bude i protizákonné!

Cokoliv se dostane na trh v kterékoliv jeho zemi, musí být pokryto servisními službami v každém ze států.

Zboží je konstruováno přesně tak, aby přežilo přesně ony dva roky a pár dnů navíc do rezervy. Už jsem slyšel i o tom, že součástky které se navzájem ničí, a zkracují tak svoji životnost a tím i životnost celého přístroje jsou ÚMYSLNĚ situovány na desce bezprostředně vedle sebe tak, aby se (například vyhřátím) zkrátila doba za kterou se přístroj pokazí.

Zřejmě přijde v zájmu ekologie a udržitelného rozvoje doba nadnárodních kontrolních orgánů, které zajistí po předchozím průzkumu u podezřeléfirmy například testem 100 kusů identických výrobků, že i po 25 letech nejméně 5% z nich přežije, a ostatní budou opravitelné, čili přežijí také! A kdo onu stanovenou kvótu co do procenta, nebo doby zajištění náhradních dílů nedodrží, tak přijde LIKVIDAČNÍ z hlediska dnešní hodnoty koruny miliardová pokuta!

Samotný pojem šedý dovoz je jen pouhou účelovou manipulací sloužící k zabezpečení neúměrných zisků pod heslem rozděl a panuj! Pokud firma A dodá nějaké zboží třeba do Spojených států a já si je koupím, tak v případě, že tato firma má byť jediné zastoupení v EU, tak mi příslušná opravna je povinna zboží opravit, byť budu na náhradní díl čekat třeba půl roku. Výrobci musí být nuceni vyhnout se zbytečným účelovým inovacím, kdy naprosto bezdůvodně dochází k tomu, že tatáž součástka z nového typu již nejde použít jako náhradní díl k typu předchozímu. Respektive je to samozřejmě možné, výrobce na to má své nezadatelné právo, ale bude to pro něj znamenat při každoroční změně parametrů vyrábět a skladovat 25 TÉMĚŘ identických součástek!

+1/−2
24.8.2014 10:51

M63a71r71t79i43n 51K64a13r22á94s31e70k 9118173818918

Docela blbost - zacnete v malem neco vyrabet a aby jste to mohl prodavat tak si k tomu budete muset otevrit sit servisu po cele EU?

Cilena zivotnost produktu je taky blbost - zaruku 2 roky mame v CR, v jinych statech je jina.... to by musely byt produkty udelane specialne pro kazdou zemi podle zaruky a pak kdyby se nejaka varka rpevezla jinam, tak se vse skazi v zaruce a je pruser...

Povinnost drzet skladem ND? Proc? U vetsiny levnych veci se to neoplati. Dneska ma clovek moznost volby - koupi si nejak low cost s tim ze kdyz se rozbije po zaruce tak se vyhodi, nebo si koupi neco kvalitnejsiho co vydrzi a ma i dostupne ND - proc brat lidem moznost koupit neco za par supu? Ne vse clovek kupuje s tim aby to same pouzival 20 let...

+2/0
25.8.2014 0:57

J89i52ř47í 50E44r62b22e82n 1223114316307

Od levných výrobků nemůžeš čekat kvalitu.

Stejně tak koupit si javořické párky za 69 Kč/kg a pak hudrat, že to je svinstvo, a vzpomínat na kvalitní předrevoluční uzeniny. Ty totiž existují taky, ale v cenové relaci nejméně o 50 % vyšší.

+1/0
25.8.2014 6:33

R61o42m15a16n 29H10a75n30u89s 8245277749344

Mám ledničku s mrazákem Calex od roku 1994, pouze 2x měněný thermostat á 450Kč. Mám plně funkční mikrovlnou troubu digitální (bez jakých-koli čudlíků) Le Cygne Elektronic Tesla 1996, Televize OTF stereo 1994, vrtačka Narex 1985 po dědovi, 2 nejstaří mobily Siemens 25 a 45 z toho jeden několikrát utopený, notebook Compaq ještě bez CD mechaniky vše plně funkční.

Zato nevydrželo několik vysavačů 2x Eta, 1xPanasonic, video Panasonic, 5 varných konvic, 2 žehličky, dalších 5 novějších mobilů, několik počítačů, nerezové příbory, myčka Fagor 3x opravovaná + zreznul košík.

Od teď levné věci kupuji na ebay. (Led žárovka 65 Kč apod.)

0/0
24.8.2014 9:40

L81u19k37a60s 44N77e72m91e41c 7799110452334

a proc nam to sdelujete? Co to ma spolecneho s clankem?

+1/0
24.8.2014 10:15

A29n11t58o88n67í42n 30P44o50l79i88c25k50ý 9100412601117

Že si koupí  věci výrazně levněji a servis následně neřeší?

0/0
24.8.2014 13:52

A74n34t71o26n62í52n 84S32t76e33d57i37n29a 4617142704950

no tak sláva

0/0
24.8.2014 10:34

O79l73d70ř11i56c84h 54K88a40d39ě47r45a 2932765413408

A  dál ?

0/0
24.8.2014 12:38

P40a14v76e72l 17S66o57b73o65t89k18a 5710174

Nakupujte v zahraničí - poštovné do 400 Kč, dodávky do týdne, většina e-shopů z DE, UK... posílá po celé EU, tj i do ČR.

0/0
23.8.2014 22:53

P31a27v84e54l 54O30b66d89r98ž28á48l27e36k 6326234468852

Netvrdil bych, že většina, hlavně v UK u elektroniky typu foťáky a příslušenství je shipping často jen místní.

Ale 4 stovky budou u věcí poslatelných poštou mnohdy rozdíl mezi cenou místní a zahraniční.

+4/0
23.8.2014 23:46

F82r55a26n95t88i57š36e96k 87V23r26á96n44a 5659762823811

Ona je spíš otázka, proč existuje v každé členské zemi "lokální zastoupení", když EU představuje jednotný trh?! Jsou to jen vyžírky (nebo jak to nazval Zeman v případě politických náměstků), které prodražují finální ceny výrobku a brání konkurenci. Stejně jsou výrobky pro všechny trhy vyrobeny na jednom místě (často v Asii), tak by neměl být ani problém pan-evropsky řešit opravy.

+2/0
23.8.2014 15:51

M19a22r62t90i48n 56K73a50r40á85s38e55k 9808433448368

To neni zas tak slozite ne? Ono je o dost jednodussi resit komunikaci se zakazniky (obchodniky), serivisnimi spolecnostmi apod pro CR ceskym zastoupeni, nez aby to resila centrala napriklad v nemecku nebo madarsku - uz jen proto ze se s nimi domluvi, ale tech duvodu je spousta. Zkratka je potreba nejaky meziclanek mezi vyrobcem a maloobchodnikem (vyjimkouj jsou obri maloobchodnici, kteri maji takove obraty, ze jsou schopni dohodnout i primo s vyrobcem)

0/0
24.8.2014 23:12

P79a17v61e54l 20P41o68p57e56l65k16a 2501924630618

Jo doba talířků s modrejma cibulkama je pryč.

0/−1
23.8.2014 15:29

T70o43m53á23š 10P83e94r44n98í52č54e57k 5717970503172

V dnešní době je třeba kupovat šunty, u kterých vás nemrzí, že je třeba za dva roky vyhodíte (k tomu mě dovedla šokující zkušenost s žehličkou Philips za cca 5000 CZK, které se těsně po záruce porouchala pumpička a servis mi sdělil, že to nedokáže opravit - nejednalo se o šedý dovoz ). Během těch dvou let to je problém prodejce. Je to docela šílené, ale tak dnešní doba funguje

+1/0
23.8.2014 15:10

J78i81ř69í 64Z58ý24k38a 9709763521140

mě teď dával kolega tablet, který se mu vrátil ze servisu s tím, že "vracíme bez opravy, v našem servise neopravitelné" ... servisní postup je popsán na stránkách výrobce, takže i se stažením cirka 800MB potřebných souborů jsem to měl opravené za půl hodiny.

Řekl bych, že kolikrát ani nejde o to, jestli to lze opravit, ale jestli se chce ...

+5/0
23.8.2014 15:59

P43a81v50e33l 57S76t33u66d22e36n30y 3436528830714

No servis to opravit chce. Protoze s toho jinak nic nema. Pochybuji ze je placen za to ze nic neopravuje a nuti vas koupit novy vyrobek a kde ma tu jistotu ze si koupite tu samou znacku. 

Mozna je tam rozdil v tom jestli je to v zaruce nebo neni. Do zarucnich oprav se servisy prilis nehrnou, moc prace za malo penez, to radeji bez prace to prohlasi za neopravitelne a at si to zakaznik vyresi s prodejcem. Ten by mel vratit penize nebo dat novy vyrobek. 

Takze ten vas kolega to asi nemel kde reklamovat a tak zkusil servis a kdyz to neslo tak si nasel nejakeho domaciho kutila ktery umi stahnout 800MB souboru a opravit to za pul hodiny.

0/−2
23.8.2014 19:45

J62i12ř64í 83Z96ý59k15a 9579363671320

Majitel servisu samozřejmě chce opravovat. Otázkou je, jestli i servisák. Ten asi nebude placený od opravy, ale paušálem.

Také to možná bude tím, že si prostě spočítali, že než by kvůli těm pár kusům daného zařízení prošli celou byrokracií (zažádat u výrobce o servisní nástroje, postupy, pomůcky atp.), než by proškolili personál ... tak by toho museli opravit vagon, aby se to vyplatilo.

+2/0
23.8.2014 20:03

J97a13n56a 15M81e45r57o78p61e 7618579297969

No, u spousty servisů je 500 Kč diagnostika (tu zákazník platí vždy) a až potom oprava. Tzn. po záruce lepší dobrý šikovný kamarád než servis - anebou koupit prostě nové.

+1/0
24.8.2014 8:02

J80i48ř40í 38H80u58m47l 5272809852601

Problém je v tom že nám tyhle dataarty apod. prodávají předraženou elektroniku kterou lze zakoupit v čínském eshopu za třetinu ceny :-P

+5/−3
23.8.2014 14:31

O36l15g91a 55S54v37o33b24o64d34o77v29á 1194167547

Přesně tak... Jenže zatímco Datart za zboží ručí minimálně dva roky, Čínský e-shop neručí absolutně za nic. Pak je to o štěstí... Buď ušetříš tisícovku a vyplatí se to, nebo koupíš výrobek o tisícovku levnější v zahraničí a za rok si ho koupíš znova.

+2/0
23.8.2014 22:52

J83a85n72a 32M20e15r81o67p12e 7588299767769

No, za rok koupíš znova - nebo za 2 roky koupíš znova....

0/0
24.8.2014 8:03

P77a30v14e27l 26P95o78p75e53l12k34a 2331384430648

A jak by si to paní představovala? typů kávovarů může být za 5 let 5 000 a to jako někde má být megasklad n+1 konvic co si lidi rozbijí? Kolik by to stálo? 100x víc než nějaký nový krám....Od toho jsou nejrůznější blešáky a inrternetové vyhledávače...

+4/−4
23.8.2014 13:39

L71u13k28a30s 31N35e73m61e54c 7579750552534

spousta lidi to nechape. A kolikrat se divi jak jsou nahradni dily drahe.

0/0
24.8.2014 10:18

D47a89n95i34e60l 55R46o43z29s60n12y23o 5370779405838

Podobne je to ale s normalnim prodejem - bud vite ze se vam toho proda hodne, tak mate velky sklad, nebo se proda malo, tak mate maly sklad.

U nahradnich dilu je velikost skladu umerna poctu reklamaci coz je to same jako "kazivost". Pokud nechce vyrobce delat ksefty s nahradnimi dily, ma vyrobek udelat aby byl funkci, ne aby byl neopravitelny.

Ostatne - proc to u aut funguje, sezene cokoliv na cokoliv nekolik let nebo desitek let zpet. A auto je taky spis spotrebni zbozi se zarukou 2 roky.

0/0
24.8.2014 14:41

M48a98r80t70i27n 94K98a39r97á54s51e13k 9688593688508

Nj ale auto stoji v primeru rekneme 500 000 a opravy jsou o jeden az dva rady levnejsi.

Spotrebic ktery stoji 2000 oprava vyjde na 1000 se opravovatneoplati (je v tu dobu uz minimalne 2 roky stary)

+1/0
24.8.2014 23:14
Foto

N50i34k37o62l 15S98y72r81o96v30á52t52k26o16v93á 5565427769169

Když jsem četla začátek článku, tak jsem si říkala, že to byl určitě nějaký netový prodejce, který nemá prodejny. Mno chyba. Že se jedná o Datart a firmu Elektrolux jsem byla lehce překvapena. Evidentně není značka jako značka. Datar bych ani v tom moc nevinila, ale řáká někomu něco evropská záruka a servis? Není to náhodou základem EU, pohyb zboží a služeb? ;-O

0/−1
23.8.2014 11:45

J58a93n 83P35r52o89v66a35z16n14í42k 6748694900611

Nejde o záruku. Kdyby se paní rozbila konvice způsobem, který by šel reklamovat (a ne, že jí někde spadla), Datart by jí vrátil peníze nebo dal nový kus. Celý článek je o tom, že nejsou náhradní díly, pokud to řešíte mimo dvouletou záruku.

+7/0
23.8.2014 12:44

A72n12n50a 77T78v48a35r98ů73ž96k52o56v23á 4901606935708

To se nejedná jen o Datart a Elektrolux. Náhradní díly nejsou nikde na nic. Je to jasný úmysl, aby si lidé  funkční výrobek, kvůli prkotině, nemohli opravit, ale koupili nový. Dříve byly k dostání za pár korun třeba vložky do koleček. Dnes musíte koupit nové kolečko za minimálně 150,--.  To jsou ty výhody soukromých firem.

+9/0
23.8.2014 13:00

A90l53e19x56a65n98d84r 71K48o72s66t77k63a 5549826609646

Jenže vůbec nejde o to, jestli to byl značkový výrobek, nebo čínský levnošunt, náhradní díly jsou zcela úmyslně nedostupné.

+3/0
23.8.2014 13:16

A43n90n16a 64T97v66a32r94ů19ž38k98o43v52á 4441546205708

Však to též říkám. Úmysl, aby se musely kupovat věci nové.

+3/0
23.8.2014 13:50

I83v25a80n15a 16N13o64v15a40k74o68v31a 2202512699942

A nebo neumite spravne hledat, nebo kupujete lacine, noName nepravitelne sunty. 

Pak je jeste otazka jestli nekdo zaplati opravu prkotiny za par korun, ale pul dne prace.

+1/−4
23.8.2014 14:55

A58n57n69a 86T16v92a85r85ů60ž56k69o84v38á 4941386215678

Žádné šunty nekupují. Když používáte něco často, tak je jisté, že se to opotřebuje. Jsou to většinou malé věci. Spojovací materiály apod.

0/0
23.8.2014 19:02

M91a70r66i78e 59C36h86m51e59l67a91ř62o72v97á 8855396477939

Žádné laciné šunty paní Nováková. .Dceři opravář řekl, že pračka, jakákoliv, má fungovat průměrně 4 roky. Když výrobce zjistí že jeho výrobek funguje déle přestane dodávat náhradní díly a to jen proto aby jste si museli koupit výrobek nový.

+1/−1
23.8.2014 21:41

M85a84r32t64i89n 38P94e53c59i43n78a 4751453

No, jak u které pračky. Jsou výrobci praček, kteří garantují dostupnost náhradních dílů i více než 10 let a dá se u nich i přikoupit 10 let pozáručního servisu.

0/0
24.8.2014 9:15

M45a57r63t27i80n 12P26e98c30i81n45a 4551353

Vše je o ceně. Buďto si v ceně výrobku zaplatíte držení náhradních dílů výrobcem nebo si koupíte levnou, byť značkovou spotřebku a až doslouží, tak ji vyhodíte nebo prodáte za pár korun na náhradní díly podobně postiženým majitelům, kterým se pro změnu rozbilo něco jiného.

+2/−1
23.8.2014 13:50

A93n32n87a 57T83v54a89r10ů51ž35k44o36v79á 4381836165768

To nemůžete myslet vážně. Náhradní díly nejsou na nic, na ceně vůbec nezáleží. Dcera měla též takové názory. Nakupovala jenom značkové výrobky a myslela si, jak nenakoupila dobře. Nějaké nejlevnější šunty se nevyplatí. Podívám se na testy a podle toho si vyberu. Mohu Vás ubezpečit, že to nejdražší není zdaleka nejlepší.

+4/0
23.8.2014 14:00

J53i71ř82í 32Z55ý15k19a 9809153371310

na ceně "nezáleží", ale pouze v určitém pohledu. Jsou výrobky, které jsou předražené kvůli designu, značce, módnosti, reklamě ... a jsou výrobky, které jsou drahé protože bylo drahé je vyrobit.

domácí kuchyňský robot KitchenAid. V době, kdy ho moje babička kupovala po revoluci do podnikání, tak byl asi za 35000 Kč. Přežil 10let dennodenního používání v cukrářské výrobě, teď je používán příležitostně v domácnosti. Stále bezchybně funguje. Já tu měl nějaký Moulinex za cirka 5000Kč (tj. ne zrovna levný, dají se koupit i jiné modely za 1800) a po čtyřech letech na odpis a to nebyl extra používán. To je tedy ten případ, kdy i připlacení si nijak nepomůže.

"Čínská" vrtačka s příklepem ... asi za osm stovek. Příležitostně používána, odešel regulátor otáček v ceně vrtačky. Táta má Bosch, kdysi využíval ve své živnosti, stále funguje. To je zase případ, že i když člověk ušetří, tak zrovna když to potřebuje, tak to přestane fungovat ... takže nakonec dá víc, než kdyby rovnou koupil profi nářadí i pro hobby využití.

+1/0
23.8.2014 16:10

A94n65n12a 86T19v64a43r71ů64ž11k59o34v85á 4441936315288

Správně píšete. Já se vždycky podívám na testy toho, co si chci koupit a podle toho vybírám. S roboty zkušenost nemám, používám už dlouho robot ETA, který mi výborně slouží dodnes, to je už více než 30 let. Nekupuji nějaké předražené módbdní výstřelky, ale též se řídím heslem, že nejsem tak bohatá, abych kupovala levné věci.

0/0
23.8.2014 18:49

M89a10r72t42i91n 53P38e72c72i13n48a 4271773

Asi jste mne špatně pochopila. Já se při nákupu rozhodně neřídím podle vysoké ceny nebo známosti značky. Chtěl jsem říct, že pokud chce výrobce delší dobu držet sklad náhradních dílů nebo vůbec udělat jeho výrobek opravitelný (nejlépe samozřejmě téměř nerozbitný), zvyšuje to dnes neúměrně náklady na výrobu a musí se to logicky promítnout do ceny, která je potom u takových výrobků násobně vyšší.

+1/0
24.8.2014 9:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.