Diskuze
Legendární tramvaje v Káhiře končí. Pomalé rozbité vozy nahradí metro
Děkujeme za pochopení.
S79t47a47n68i39s40l95a63v 62T62e28s30a68ř
V tom čmoudově se člověk bojí vlézt do podchodu, natož do metra.
O85n50d17ř38e17j 52Z72a83h25r90a76d25n19í61č70e65k
Kdyby ty staré opravili, mohli by z toho mít turistickou atrakci. Ale to by museli pochopit, že ne všichni turisti jdou po plážích a pyramidách.
S44t29a37n15i25s41l30a49v 66T35e73s82a91ř
tak to jsem se fakt od srdce zasmál. Příslušníci jižních národů (cca od 35° jižní po 35° severní šírky) zásadně věci neopravují ani neudržují. Dokud to jezdí, tak nic nedělají a když tomu upadne šroub, tak to přibijou hřebíkem nebo stáhnou elektrikářskou páskou.
Na takovouhle tramvaj-turistickou-atrakci by asi moc turistů nalákávat nechtěli. To už radši rozvaliny staveb než rozvaliny tramvají.
K56a68r90e36l 89N74o32v75á17č49e37k
V Egyptě není socialismus jako u nás, kde všechno dotuje a platí hlava nehlava resp. zisk nezisk. Tam prostě tramvaje přestaly vydělávat, tak je zruší. Při návštěvě těchto zemí je dobré sledovat i tento rozměr - jak funguje pravý kapitalismus (skoro nic se nedotuje, žádné sociální dávky apod.). Úplně cítíte, jakou pro ty lidi má cenu každá mince a jak se snaží, aby si něco vydělali. U nás se nezaměstnaní valí doma v 3+1 u facebooku.
M63a53r47t62i80n 53K11o90z61á84k
Pane Nováčku, kdyby v Egyptě nebyly dotovaná třeba paliva a základní potraviny (zvlášť například mouka, resp. chléb), nejspíš by polovina obyvatel umřela hlady. Sociální dávky neexistují také proto, že arabská společnost funguje trochu jinak než česká a hlavní sociální záchytnou síť tvoří rodina. Tramvaje v Káhiře ruší proto, že síť je prťavá a na provoz nejsou peníze protože provoz metra je mnohem efektivnější a zrovna to káhirské lze co se týká kvality celkem bez problémů srovnávat třeba s pražským.
Neznáte-li kontext, prosím vás, je lepší se k věci vyjadřovat opatrně. Působí to jinak trochu hloupě.
J48a23n 46S14y54s29e66l
Radši bych se v Káhiře svezl tramvají než taxíkem. Co taxikář, to ksindl a je jedno o jakou zemi jde. Výjimky samozřejmě existují, ale nehodlám podporovat taxikářskej byznys a radši jdu pěšky nebo použiju MHD.
R70a80d78o88m91í67r 32K85r87u29p85i47č89k37a
Nevim, ale ja nikdy v arabskych zemich s taxikari problem nemel. Na cene jsme se domluvili uz pri nastupu, takze nemohlo dojit k zadnemu sporu.
P79ř10e40m61y86s81l 86Č85u80l71í91k
Co to s nima vyměnit za pražské T14 Porsche, stejně teď nejezdí? Klimačku by vyřešili tím, že by vymlátili v T14 okna, dali tam mříže jako v Indii.
A ty jejich vozy by se tu rekonstruovaly, na to by se vypsal tendr, ten by vyhrál Agrofert a předělal by je na bionaftu.
V70l29a76d89i85m30í13r 18F45i67b57i84g71e85r
Teď jsem mrklnul na to video, hned na začátku ty vlnité koleje, to je drsné, se nedivím že s tím musí jezdit pomalu to je pomalu umění nevykolejit.
V24l76a91d34i25m52í71r 57F68i23b16i51g66e46r
No nevim ale u nás se využije metro i tranvaje a v několikrát větším městě staží jen Metro a tranvaje půjdou do šrotu? Tak ony jestli jsou přes 50 let staré tak se těm poruchám nelze divit, výrobce už možná ani neexistuje a modernizace jim asi nic neříká.
Jízdné je za špičkovou cenu to bych u nás taky bral klidně i 2kč
J79i83ř10í 17E96r61b95e13n
Jestli právě taky kvůli tomu jízdnému jim nechybí prachy na opravu kolejiště a vlaků...
P97e43t65r 44H80r90a22b51á54k
Jak zde už někdo uvedl. To že jezdí pomalu není vozy, ale kolejemi. Po těchto kolejích by při vyšší rychlosti došlo k vykolejení.
P89e11t67r 19G92a55b56r48h67e23l60í63k
no, mě nejvíc pobavilo tvrzení, že tramvaj vždy projede ... kdo zažil dopravu v Káhiře ví své .. blinkry neexistují, doprava se zásadně odbočuje z levého pruhu, zatímco doleva z toho pravého , takže cesta vypadá jako jedno velké parkoviště a mnohdy bylo rychlejší dojít pěšky
J38i61ř66í 50Č87á19p
A ani zmínka o tom, že i ČKD Tatra tam dovážela tramvaje... (K5AR)
M88a21r67t93i90n 58K17u90ř65í55t71k61a
Jo, to teda byla akce. Dokud byly v záruce a ČKD se o ně staralo, tak jezdily. Problémem byly ztrácející se součástky, např. světla, které se poté nacházely u místních vetešníků. Po skončení záruky chvíli žily z podstaty, ale velmi krátce (asi za rok, dva). Pak povolali opět ČKD, aby je zprovoznili. No katastrofa. Asi jako když přijdete na vrakoviště a musíte z těch vraků složit něco provozuschopného. Po "špatných" zkušenostech z českými tramvajemi potom koupili vozy z Japonska, ovšem situace se skoro opakovala.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...