Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Legendární tramvaje v Káhiře končí. Pomalé rozbité vozy nahradí metro

Dlouhá éra tramvajové dopravy v hlavním městě Egypta spěje ke konci. V Káhiře už zůstala poslední linka, kterou využívá minimum lidí. Cestující si stěžují, že tramvaje jsou pomalé a ve špatném technickém stavu. Egyptská megalopole, která má dlouhodobě problémy s dopravou, se nyní zaměřuje na rozšíření metra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S41t85a29n93i45s72l53a11v 81T25e53s26a71ř 9957284502894

V tom čmoudově se člověk bojí vlézt do podchodu, natož do metra.

+1/0
27.8.2014 17:46
Foto

O46n49d30ř77e61j 41Z62a11h34r50a45d12n61í55č12e52k 9283759445428

Kdyby ty staré opravili, mohli by z toho mít turistickou atrakci. Ale to by museli pochopit, že ne všichni turisti jdou po plážích a pyramidách.

0/0
27.8.2014 11:28
Foto

S84t18a37n76i61s74l87a40v 94T17e67s39a71ř 9887634922804

;-D;-D;-D tak to jsem se fakt od srdce zasmál. Příslušníci jižních národů (cca od 35° jižní po 35° severní šírky) zásadně věci neopravují ani neudržují. Dokud to jezdí, tak nic nedělají a když tomu upadne šroub, tak to přibijou hřebíkem nebo stáhnou elektrikářskou páskou.

Na takovouhle tramvaj-turistickou-atrakci by asi moc turistů nalákávat nechtěli. To už radši rozvaliny staveb než rozvaliny tramvají.

0/0
27.8.2014 17:53

K70a78r83e94l 53N10o69v91á55č78e72k 5341505369636

V Egyptě není socialismus jako u nás, kde všechno dotuje a platí hlava nehlava resp. zisk nezisk. Tam prostě tramvaje přestaly vydělávat, tak je zruší. Při návštěvě těchto zemí je dobré sledovat i tento rozměr - jak funguje pravý kapitalismus (skoro nic se nedotuje, žádné sociální dávky apod.). Úplně cítíte, jakou pro ty lidi má cenu každá mince a jak se snaží, aby si něco vydělali. U nás se nezaměstnaní valí doma v 3+1 u facebooku.

+1/−6
27.8.2014 10:00

M42a42r62t68i87n 55K88o30z45á55k 4434930789557

Pane Nováčku, kdyby v Egyptě nebyly dotovaná třeba paliva a základní potraviny (zvlášť například mouka, resp. chléb), nejspíš by polovina obyvatel umřela hlady. Sociální dávky neexistují také proto, že arabská společnost funguje trochu jinak než česká a hlavní sociální záchytnou síť tvoří rodina. Tramvaje v Káhiře ruší proto, že síť je prťavá a na provoz nejsou peníze protože provoz metra je mnohem efektivnější a zrovna to káhirské lze co se týká kvality celkem bez problémů srovnávat třeba s pražským.

Neznáte-li kontext, prosím vás, je lepší se k věci vyjadřovat opatrně. Působí to jinak trochu hloupě.

+3/0
27.8.2014 10:08

M47a67r73t40i73n 43Š79t90r41o24s 4259817970878

Vy jste se pěkně zesměšnil, viz třeba tento článek: http://ekonomika.idnes.cz/egypt-zvysil-ceny-egypt-zvysil-dane-na-cigarety-a-alkohol-egypt-zvysil-ceny-benzinu-g3n-/eko-zahranicni.aspx?c=A140706_180821_zahranicni_bse

0/0
27.8.2014 10:22

J49a47n 14S41y73s35e76l 4121119185145

Radši bych se v Káhiře svezl tramvají než taxíkem. Co taxikář, to ksindl a je jedno o jakou zemi jde. Výjimky samozřejmě existují, ale nehodlám podporovat taxikářskej byznys a radši jdu pěšky nebo použiju MHD.

+3/0
27.8.2014 8:31

R60a34d32o50m10í74r 54K32r34u80p47i98č90k69a 9454322280265

Nevim, ale ja nikdy v arabskych zemich s taxikari problem nemel. Na cene jsme se domluvili uz pri nastupu, takze nemohlo dojit k zadnemu sporu.

0/0
27.8.2014 9:20

L79i70b98o15r 50D26a14n81ě17k 7272753534396

To není problém do doby, než člověk zjistí, jaká cena pro místní :-) Pak už to za nějakou tu hádku stojí. Většinou ale stačilo říct, že znám místní cenu a že i on ví, že mu dávám o něco víc. Ale když jsem tam byl naposledy, byla většina káhirských taxíků výrazně modernizovaná a měly nové funkční taxametry a už se mě nepokusil natáhnout skoro nikdo.

Po Káhiře ale bylo nejlepší jezdit sítí místních mikrobusů a metrem - prakticky kamkoliv se dalo dostat maximálně za libru nebo dvě.

0/0
27.8.2014 9:44

P63ř22e16m50y92s78l 26Č85u91l90í10k 8590883582770

Co to s nima vyměnit za pražské T14 Porsche, stejně teď nejezdí? Klimačku by vyřešili tím, že by vymlátili v T14 okna, dali tam mříže jako v Indii. 

A ty jejich vozy by se tu rekonstruovaly, na to by se vypsal tendr, ten by vyhrál Agrofert a předělal by je na bionaftu.

0/−1
27.8.2014 8:13

V67l18a55d18i95m40í11r 12F62i43b29i50g42e82r 5974101911704

Teď jsem mrklnul na to video, hned na začátku ty vlnité koleje, to je drsné, se nedivím že s tím musí jezdit pomalu to je pomalu umění nevykolejit.

+2/0
27.8.2014 8:05

V67l41a57d96i90m29í45r 36F35i78b20i20g56e72r 5574951361984

No nevim ale u nás se využije metro i tranvaje a v několikrát větším městě staží jen Metro a tranvaje půjdou do šrotu? Tak ony jestli jsou přes 50 let staré tak se těm poruchám nelze divit, výrobce už možná ani neexistuje a modernizace jim asi nic neříká.

Jízdné je za špičkovou cenu to bych u nás taky bral klidně i 2kč:-)

+2/0
27.8.2014 8:03

J31i45ř51í 36E10r78b85e10n 1603954286857

Jestli právě taky kvůli tomu jízdnému jim nechybí prachy na opravu kolejiště a vlaků...

0/0
27.8.2014 12:54

P98e30t42r 28H40r61a85b48á72k 6280827262300

Jak zde už někdo uvedl. To že jezdí pomalu není vozy, ale kolejemi. Po těchto kolejích by při vyšší rychlosti došlo k vykolejení.

+3/0
27.8.2014 7:29

P90e55t89r 85G33a24b42r60h61e58l64í69k 9887550572462

no, mě nejvíc pobavilo tvrzení, že tramvaj vždy projede ... kdo zažil dopravu v Káhiře ví své ;-) .. blinkry neexistují, doprava se zásadně odbočuje z levého pruhu, zatímco doleva z toho pravého ;-D, takže cesta vypadá jako jedno velké parkoviště a mnohdy bylo rychlejší dojít pěšky :-)

+1/0
27.8.2014 7:13

J93i11ř59í 36Č14á46p 8919784944854

A ani zmínka o tom, že i ČKD Tatra tam dovážela tramvaje... (K5AR):-/

+2/0
27.8.2014 0:28

M19a32r17t26i14n 24K60u80ř20í91t61k84a 6277446658365

Jo, to teda byla akce. Dokud byly v záruce a ČKD se o ně staralo, tak jezdily. Problémem byly ztrácející se součástky, např. světla, které se poté nacházely u místních vetešníků. Po skončení záruky chvíli žily z podstaty, ale velmi krátce (asi za rok, dva). Pak povolali opět ČKD, aby je zprovoznili. No katastrofa. Asi jako když přijdete na vrakoviště a musíte z těch vraků složit něco provozuschopného. Po "špatných" zkušenostech z českými tramvajemi potom koupili vozy z Japonska, ovšem situace se skoro opakovala.

+2/0
27.8.2014 12:42

A43d59a52m 72P81u24r91k47r23t 5916772798378

ty koleje 8-o

+1/0
26.8.2014 23:15

J21i59ř13í 75Z11ý17k26a 9569473961830

a co jim prodat ty pražské 14T? ;-D

+9/−1
26.8.2014 20:14

J59o95s92e71f 28Z59a44h32á92l53k93a 4283959798936

Ty nemají klimu. Co s nimi v Káhiře.

+2/0
26.8.2014 20:54

M70i18c24h47a33l 85C48h31a16l25u60p77a 6108860289383

Tam jsou zvyklí :-). U toho šrotu ve videu s otevřenými okny bych klimatizaci taky moc neočekával.

+10/0
26.8.2014 21:00

J59a10r55o78s19l95a42v 12F90r98a34n85t19i24š79e19k 15B91r91ü78m32m60e58r 1611536793420

To je pravda, ale ve 14T prakticky nelze větrat, lidi by se tam uvařili.

+3/0
26.8.2014 21:21

M93i27c71h26a92l 42C53h47a48l85u83p61a 6688270259233

To je pravda. Tak budou jezdit v zimě.

+4/0
26.8.2014 21:25

A47l76e33x50a95n20d67r 84K31o64s66t79k96a 5569746469256

Nemají tam zimu :)

+9/0
26.8.2014 21:32

M77i69c84h96a65l 79C47h69a37l95u57p45a 6748760659843

Všude je zima. Myslel jsem roční období, ne že by tam muselo mrznout. V zimě tam mají tak kolem 10 stupňů.

+2/0
26.8.2014 21:40

J82i34ř21í 56K69u74c18h95t17a 6598235459967

V prosinci je tam jako u nás v květnu. Později nevím.

+3/0
26.8.2014 22:17

M71a12r70t15i90n 82K29a58r42á98s17e95k 9548483738928

Zima jako rocni obdobi vsude rozhodne neni..... i kdyz v egypte mozna jeste jo....

+2/0
26.8.2014 22:41

M18i65c79h83a54l 85C98h15a71l16u81p62a 6358830309823

Zima je od prosince do března (na jižní polokouli posunuto o půl roku), to je snad všude na světě. Někde se počasí během roku mění, někde je podobné celý rok. Ale to snad nic nemění na tom, že části roku se říká zima nebo leden, i když tam led mají maximálně v mrazáku.

+2/0
26.8.2014 23:26

M75i67c66h89a65l 62C54h27a32l84u74p38a 6658170949803

Tak možná jsem to napsal blbě a ve tropech zima a léto fakt nepoužívají..

+1/0
26.8.2014 23:31

M10a40r36t74i67n 58K96a65r39á64s33e37k 9578443388598

Mesice jsou vsude samozrejme stejne, ale rocni obdobi opravdu ne...

Dost zjendodusene napr na wikipedii zde - http://cs.wikipedia.org/wiki/Roční_období

0/0
26.8.2014 23:33

R33a49d39o63s81l21a47v 90K42l93a18u26d29a 5904208894162

Tak leden těžko;-D  Z latiny většina jazyků používá Ianuariusm podle římského Boha Jana.... Ten fakt s ledem neměl nic společnýho. Tak je to se všemi měsíci.

0/0
27.8.2014 7:09

L50i35b59o26r 70D84a19n37ě11k 7662373144196

10 stupňů jedině v lednu nebo únoru a to ještě v noci... Přes den v pak 15-20. Ale může zapršet...

0/0
27.8.2014 9:26

J87a71n 60Z35a98m11a34z82a43l 5184964421668

Ty už kupuje Kim do Pchjongjangu

+7/0
26.8.2014 21:22

A50l38a16n 55Ř49e58p81k11a 4965286

Tam to bude určitě super moderní ;-D

0/0
26.8.2014 21:50

J66a74n 24N22o37v96á54k 9169386121692

No podle toho videa by jim ovsem nekdo musel levne prodat hlavně koleje;-D

+4/0
26.8.2014 21:34

V42l81a27d28i66m37í56r 96K53r92i92s75t42e78n 7626862525848

Na co budou se střídat vždy jedna část cestujících vezme koleje za vozem a dá je před vůz. Navíc trasy budou dynamické a pokud budete charismatičtí a přesvědčiví, tramvaj vás doveze až před barák.

+7/0
26.8.2014 22:12

J35a17n 90N30o96v46á23k 9719146791752

;-D

0/0
26.8.2014 22:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.