Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Legendární tramvaje v Káhiře končí. Pomalé rozbité vozy nahradí metro

Dlouhá éra tramvajové dopravy v hlavním městě Egypta spěje ke konci. V Káhiře už zůstala poslední linka, kterou využívá minimum lidí. Cestující si stěžují, že tramvaje jsou pomalé a ve špatném technickém stavu. Egyptská megalopole, která má dlouhodobě problémy s dopravou, se nyní zaměřuje na rozšíření metra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S57t98a35n76i21s82l85a78v 21T21e20s45a33ř 9417934612744

V tom čmoudově se člověk bojí vlézt do podchodu, natož do metra.

+1/0
27.8.2014 17:46
Foto

O30n35d15ř47e86j 31Z77a74h55r48a22d89n68í66č65e56k 9753419275628

Kdyby ty staré opravili, mohli by z toho mít turistickou atrakci. Ale to by museli pochopit, že ne všichni turisti jdou po plážích a pyramidách.

0/0
27.8.2014 11:28
Foto

S51t30a90n36i26s11l97a91v 56T76e10s30a79ř 9707264602444

;-D;-D;-D tak to jsem se fakt od srdce zasmál. Příslušníci jižních národů (cca od 35° jižní po 35° severní šírky) zásadně věci neopravují ani neudržují. Dokud to jezdí, tak nic nedělají a když tomu upadne šroub, tak to přibijou hřebíkem nebo stáhnou elektrikářskou páskou.

Na takovouhle tramvaj-turistickou-atrakci by asi moc turistů nalákávat nechtěli. To už radši rozvaliny staveb než rozvaliny tramvají.

0/0
27.8.2014 17:53

K70a50r16e52l 22N70o50v31á28č75e34k 5921505709456

V Egyptě není socialismus jako u nás, kde všechno dotuje a platí hlava nehlava resp. zisk nezisk. Tam prostě tramvaje přestaly vydělávat, tak je zruší. Při návštěvě těchto zemí je dobré sledovat i tento rozměr - jak funguje pravý kapitalismus (skoro nic se nedotuje, žádné sociální dávky apod.). Úplně cítíte, jakou pro ty lidi má cenu každá mince a jak se snaží, aby si něco vydělali. U nás se nezaměstnaní valí doma v 3+1 u facebooku.

+1/−6
27.8.2014 10:00

M69a68r53t28i14n 15K53o75z57á19k 4194660729677

Pane Nováčku, kdyby v Egyptě nebyly dotovaná třeba paliva a základní potraviny (zvlášť například mouka, resp. chléb), nejspíš by polovina obyvatel umřela hlady. Sociální dávky neexistují také proto, že arabská společnost funguje trochu jinak než česká a hlavní sociální záchytnou síť tvoří rodina. Tramvaje v Káhiře ruší proto, že síť je prťavá a na provoz nejsou peníze protože provoz metra je mnohem efektivnější a zrovna to káhirské lze co se týká kvality celkem bez problémů srovnávat třeba s pražským.

Neznáte-li kontext, prosím vás, je lepší se k věci vyjadřovat opatrně. Působí to jinak trochu hloupě.

+3/0
27.8.2014 10:08

M71a83r38t37i23n 38Š35t91r76o38s 4589497140978

Vy jste se pěkně zesměšnil, viz třeba tento článek: http://ekonomika.idnes.cz/egypt-zvysil-ceny-egypt-zvysil-dane-na-cigarety-a-alkohol-egypt-zvysil-ceny-benzinu-g3n-/eko-zahranicni.aspx?c=A140706_180821_zahranicni_bse

0/0
27.8.2014 10:22

J35a72n 98S15y16s63e60l 4201269965565

Radši bych se v Káhiře svezl tramvají než taxíkem. Co taxikář, to ksindl a je jedno o jakou zemi jde. Výjimky samozřejmě existují, ale nehodlám podporovat taxikářskej byznys a radši jdu pěšky nebo použiju MHD.

+3/0
27.8.2014 8:31

R39a27d74o57m43í13r 14K77r62u56p90i95č64k37a 9424202770915

Nevim, ale ja nikdy v arabskych zemich s taxikari problem nemel. Na cene jsme se domluvili uz pri nastupu, takze nemohlo dojit k zadnemu sporu.

0/0
27.8.2014 9:20

L25i69b63o10r 55D50a83n19ě13k 7602183174616

To není problém do doby, než člověk zjistí, jaká cena pro místní :-) Pak už to za nějakou tu hádku stojí. Většinou ale stačilo říct, že znám místní cenu a že i on ví, že mu dávám o něco víc. Ale když jsem tam byl naposledy, byla většina káhirských taxíků výrazně modernizovaná a měly nové funkční taxametry a už se mě nepokusil natáhnout skoro nikdo.

Po Káhiře ale bylo nejlepší jezdit sítí místních mikrobusů a metrem - prakticky kamkoliv se dalo dostat maximálně za libru nebo dvě.

0/0
27.8.2014 9:44

P67ř40e80m83y20s59l 43Č42u34l54í71k 8510503432760

Co to s nima vyměnit za pražské T14 Porsche, stejně teď nejezdí? Klimačku by vyřešili tím, že by vymlátili v T14 okna, dali tam mříže jako v Indii. 

A ty jejich vozy by se tu rekonstruovaly, na to by se vypsal tendr, ten by vyhrál Agrofert a předělal by je na bionaftu.

0/−1
27.8.2014 8:13

V44l76a72d53i81m27í10r 37F91i38b70i34g72e33r 5984521681554

Teď jsem mrklnul na to video, hned na začátku ty vlnité koleje, to je drsné, se nedivím že s tím musí jezdit pomalu to je pomalu umění nevykolejit.

+2/0
27.8.2014 8:05

V94l33a65d82i53m31í59r 43F58i89b24i90g58e14r 5164171731354

No nevim ale u nás se využije metro i tranvaje a v několikrát větším městě staží jen Metro a tranvaje půjdou do šrotu? Tak ony jestli jsou přes 50 let staré tak se těm poruchám nelze divit, výrobce už možná ani neexistuje a modernizace jim asi nic neříká.

Jízdné je za špičkovou cenu to bych u nás taky bral klidně i 2kč:-)

+2/0
27.8.2014 8:03

J86i64ř34í 43E66r12b87e54n 1493354706197

Jestli právě taky kvůli tomu jízdnému jim nechybí prachy na opravu kolejiště a vlaků...

0/0
27.8.2014 12:54

P35e11t13r 95H55r19a20b60á33k 6510927482670

Jak zde už někdo uvedl. To že jezdí pomalu není vozy, ale kolejemi. Po těchto kolejích by při vyšší rychlosti došlo k vykolejení.

+3/0
27.8.2014 7:29

P19e23t11r 79G65a27b64r58h72e65l13í30k 9607650622942

no, mě nejvíc pobavilo tvrzení, že tramvaj vždy projede ... kdo zažil dopravu v Káhiře ví své ;-) .. blinkry neexistují, doprava se zásadně odbočuje z levého pruhu, zatímco doleva z toho pravého ;-D, takže cesta vypadá jako jedno velké parkoviště a mnohdy bylo rychlejší dojít pěšky :-)

+1/0
27.8.2014 7:13

J97i81ř33í 72Č49á64p 8229864614584

A ani zmínka o tom, že i ČKD Tatra tam dovážela tramvaje... (K5AR):-/

+2/0
27.8.2014 0:28

M95a96r22t12i45n 70K85u74ř56í88t86k73a 6827186158595

Jo, to teda byla akce. Dokud byly v záruce a ČKD se o ně staralo, tak jezdily. Problémem byly ztrácející se součástky, např. světla, které se poté nacházely u místních vetešníků. Po skončení záruky chvíli žily z podstaty, ale velmi krátce (asi za rok, dva). Pak povolali opět ČKD, aby je zprovoznili. No katastrofa. Asi jako když přijdete na vrakoviště a musíte z těch vraků složit něco provozuschopného. Po "špatných" zkušenostech z českými tramvajemi potom koupili vozy z Japonska, ovšem situace se skoro opakovala.

+2/0
27.8.2014 12:42

A61d45a98m 75P93u52r57k65r34t 5696692748288

ty koleje 8-o

+1/0
26.8.2014 23:15

J54i10ř23í 27Z17ý30k67a 9459703291420

a co jim prodat ty pražské 14T? ;-D

+9/−1
26.8.2014 20:14

J43o85s19e72f 18Z34a97h25á67l89k13a 4763869858636

Ty nemají klimu. Co s nimi v Káhiře.

+2/0
26.8.2014 20:54

M52i48c56h76a74l 11C20h55a12l88u72p55a 6748860469233

Tam jsou zvyklí :-). U toho šrotu ve videu s otevřenými okny bych klimatizaci taky moc neočekával.

+10/0
26.8.2014 21:00

J89a25r66o41s18l43a84v 57F10r70a53n17t38i51š33e35k 41B53r76ü29m88m93e53r 1401326393160

To je pravda, ale ve 14T prakticky nelze větrat, lidi by se tam uvařili.

+3/0
26.8.2014 21:21

M82i44c77h32a38l 30C76h22a60l29u54p54a 6198620979753

To je pravda. Tak budou jezdit v zimě.

+4/0
26.8.2014 21:25

A14l57e12x27a59n65d46r 24K31o19s26t33k95a 5719366189776

Nemají tam zimu :)

+9/0
26.8.2014 21:32

M36i11c23h32a47l 24C86h60a39l72u15p85a 6978670659903

Všude je zima. Myslel jsem roční období, ne že by tam muselo mrznout. V zimě tam mají tak kolem 10 stupňů.

+2/0
26.8.2014 21:40

J27i49ř82í 29K21u56c27h96t62a 6118285139527

V prosinci je tam jako u nás v květnu. Později nevím.

+3/0
26.8.2014 22:17

M25a88r92t45i75n 81K61a84r53á65s42e25k 9658303928418

Zima jako rocni obdobi vsude rozhodne neni..... i kdyz v egypte mozna jeste jo....

+2/0
26.8.2014 22:41

M37i32c50h60a41l 77C31h53a87l66u79p83a 6258680469943

Zima je od prosince do března (na jižní polokouli posunuto o půl roku), to je snad všude na světě. Někde se počasí během roku mění, někde je podobné celý rok. Ale to snad nic nemění na tom, že části roku se říká zima nebo leden, i když tam led mají maximálně v mrazáku.

+2/0
26.8.2014 23:26

M82i18c23h83a22l 50C31h85a14l16u73p83a 6508140549353

Tak možná jsem to napsal blbě a ve tropech zima a léto fakt nepoužívají..

+1/0
26.8.2014 23:31

M34a65r35t78i77n 52K21a47r66á49s57e19k 9118763688838

Mesice jsou vsude samozrejme stejne, ale rocni obdobi opravdu ne...

Dost zjendodusene napr na wikipedii zde - http://cs.wikipedia.org/wiki/Roční_období

0/0
26.8.2014 23:33

R28a46d42o57s17l19a28v 86K10l64a56u35d14a 5474128834212

Tak leden těžko;-D  Z latiny většina jazyků používá Ianuariusm podle římského Boha Jana.... Ten fakt s ledem neměl nic společnýho. Tak je to se všemi měsíci.

0/0
27.8.2014 7:09

L54i59b59o43r 67D27a40n96ě74k 7262713914226

10 stupňů jedině v lednu nebo únoru a to ještě v noci... Přes den v pak 15-20. Ale může zapršet...

0/0
27.8.2014 9:26

J83a36n 47Z88a64m13a70z96a27l 5244464471778

Ty už kupuje Kim do Pchjongjangu

+7/0
26.8.2014 21:22
Foto

A22l94a84n 42Ř29e46p72k97a 4565276

Tam to bude určitě super moderní ;-D

0/0
26.8.2014 21:50
Foto

J19a50n 60N28o12v60á41k 9919566931872

No podle toho videa by jim ovsem nekdo musel levne prodat hlavně koleje;-D

+4/0
26.8.2014 21:34

V80l29a87d24i81m97í22r 24K36r44i22s94t88e15n 7446212415968

Na co budou se střídat vždy jedna část cestujících vezme koleje za vozem a dá je před vůz. Navíc trasy budou dynamické a pokud budete charismatičtí a přesvědčiví, tramvaj vás doveze až před barák.

+7/0
26.8.2014 22:12
Foto

J18a37n 48N13o84v68á45k 9859326891522

;-D

0/0
26.8.2014 22:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.