Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Legendární tramvaje v Káhiře končí. Pomalé rozbité vozy nahradí metro

Dlouhá éra tramvajové dopravy v hlavním městě Egypta spěje ke konci. V Káhiře už zůstala poslední linka, kterou využívá minimum lidí. Cestující si stěžují, že tramvaje jsou pomalé a ve špatném technickém stavu. Egyptská megalopole, která má dlouhodobě problémy s dopravou, se nyní zaměřuje na rozšíření metra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S37t24a71n23i33s97l61a98v 84T48e43s88a78ř 9887384482284

V tom čmoudově se člověk bojí vlézt do podchodu, natož do metra.

+1/0
27.8.2014 17:46
Foto

O72n32d57ř78e87j 64Z21a32h88r87a61d79n44í67č29e81k 9573219745598

Kdyby ty staré opravili, mohli by z toho mít turistickou atrakci. Ale to by museli pochopit, že ne všichni turisti jdou po plážích a pyramidách.

0/0
27.8.2014 11:28
Foto

S33t98a46n92i91s64l31a60v 76T86e63s90a57ř 9737734122774

;-D;-D;-D tak to jsem se fakt od srdce zasmál. Příslušníci jižních národů (cca od 35° jižní po 35° severní šírky) zásadně věci neopravují ani neudržují. Dokud to jezdí, tak nic nedělají a když tomu upadne šroub, tak to přibijou hřebíkem nebo stáhnou elektrikářskou páskou.

Na takovouhle tramvaj-turistickou-atrakci by asi moc turistů nalákávat nechtěli. To už radši rozvaliny staveb než rozvaliny tramvají.

0/0
27.8.2014 17:53

K82a49r58e59l 89N44o19v98á29č49e79k 5241175319776

V Egyptě není socialismus jako u nás, kde všechno dotuje a platí hlava nehlava resp. zisk nezisk. Tam prostě tramvaje přestaly vydělávat, tak je zruší. Při návštěvě těchto zemí je dobré sledovat i tento rozměr - jak funguje pravý kapitalismus (skoro nic se nedotuje, žádné sociální dávky apod.). Úplně cítíte, jakou pro ty lidi má cenu každá mince a jak se snaží, aby si něco vydělali. U nás se nezaměstnaní valí doma v 3+1 u facebooku.

+1/−6
27.8.2014 10:00

M62a88r94t72i84n 63K85o33z43á60k 4554110349697

Pane Nováčku, kdyby v Egyptě nebyly dotovaná třeba paliva a základní potraviny (zvlášť například mouka, resp. chléb), nejspíš by polovina obyvatel umřela hlady. Sociální dávky neexistují také proto, že arabská společnost funguje trochu jinak než česká a hlavní sociální záchytnou síť tvoří rodina. Tramvaje v Káhiře ruší proto, že síť je prťavá a na provoz nejsou peníze protože provoz metra je mnohem efektivnější a zrovna to káhirské lze co se týká kvality celkem bez problémů srovnávat třeba s pražským.

Neznáte-li kontext, prosím vás, je lepší se k věci vyjadřovat opatrně. Působí to jinak trochu hloupě.

+3/0
27.8.2014 10:08

M31a70r93t26i13n 73Š71t26r98o42s 4649367920728

Vy jste se pěkně zesměšnil, viz třeba tento článek: http://ekonomika.idnes.cz/egypt-zvysil-ceny-egypt-zvysil-dane-na-cigarety-a-alkohol-egypt-zvysil-ceny-benzinu-g3n-/eko-zahranicni.aspx?c=A140706_180821_zahranicni_bse

0/0
27.8.2014 10:22

J24a50n 45S68y65s84e37l 4681789105265

Radši bych se v Káhiře svezl tramvají než taxíkem. Co taxikář, to ksindl a je jedno o jakou zemi jde. Výjimky samozřejmě existují, ale nehodlám podporovat taxikářskej byznys a radši jdu pěšky nebo použiju MHD.

+3/0
27.8.2014 8:31

R23a95d26o25m98í43r 42K84r39u96p78i85č96k13a 9564152460885

Nevim, ale ja nikdy v arabskych zemich s taxikari problem nemel. Na cene jsme se domluvili uz pri nastupu, takze nemohlo dojit k zadnemu sporu.

0/0
27.8.2014 9:20

L61i17b58o69r 23D18a92n24ě86k 7452483414616

To není problém do doby, než člověk zjistí, jaká cena pro místní :-) Pak už to za nějakou tu hádku stojí. Většinou ale stačilo říct, že znám místní cenu a že i on ví, že mu dávám o něco víc. Ale když jsem tam byl naposledy, byla většina káhirských taxíků výrazně modernizovaná a měly nové funkční taxametry a už se mě nepokusil natáhnout skoro nikdo.

Po Káhiře ale bylo nejlepší jezdit sítí místních mikrobusů a metrem - prakticky kamkoliv se dalo dostat maximálně za libru nebo dvě.

0/0
27.8.2014 9:44

P90ř92e98m89y76s55l 11Č98u98l32í51k 8630743442630

Co to s nima vyměnit za pražské T14 Porsche, stejně teď nejezdí? Klimačku by vyřešili tím, že by vymlátili v T14 okna, dali tam mříže jako v Indii. 

A ty jejich vozy by se tu rekonstruovaly, na to by se vypsal tendr, ten by vyhrál Agrofert a předělal by je na bionaftu.

0/−1
27.8.2014 8:13

V47l64a19d79i90m79í27r 92F67i52b82i17g31e84r 5564961451964

Teď jsem mrklnul na to video, hned na začátku ty vlnité koleje, to je drsné, se nedivím že s tím musí jezdit pomalu to je pomalu umění nevykolejit.

+2/0
27.8.2014 8:05

V45l86a91d97i23m78í59r 45F88i62b84i16g16e48r 5724381761314

No nevim ale u nás se využije metro i tranvaje a v několikrát větším městě staží jen Metro a tranvaje půjdou do šrotu? Tak ony jestli jsou přes 50 let staré tak se těm poruchám nelze divit, výrobce už možná ani neexistuje a modernizace jim asi nic neříká.

Jízdné je za špičkovou cenu to bych u nás taky bral klidně i 2kč:-)

+2/0
27.8.2014 8:03

J35i68ř50í 81E73r10b40e46n 1933474786247

Jestli právě taky kvůli tomu jízdnému jim nechybí prachy na opravu kolejiště a vlaků...

0/0
27.8.2014 12:54

P51e34t15r 66H39r56a71b49á51k 6390297552890

Jak zde už někdo uvedl. To že jezdí pomalu není vozy, ale kolejemi. Po těchto kolejích by při vyšší rychlosti došlo k vykolejení.

+3/0
27.8.2014 7:29

P64e18t61r 46G44a43b92r17h35e70l76í56k 9627230912662

no, mě nejvíc pobavilo tvrzení, že tramvaj vždy projede ... kdo zažil dopravu v Káhiře ví své ;-) .. blinkry neexistují, doprava se zásadně odbočuje z levého pruhu, zatímco doleva z toho pravého ;-D, takže cesta vypadá jako jedno velké parkoviště a mnohdy bylo rychlejší dojít pěšky :-)

+1/0
27.8.2014 7:13

J76i84ř22í 65Č73á20p 8599104494194

A ani zmínka o tom, že i ČKD Tatra tam dovážela tramvaje... (K5AR):-/

+2/0
27.8.2014 0:28

M25a65r36t79i95n 48K93u90ř19í91t78k98a 6597136848175

Jo, to teda byla akce. Dokud byly v záruce a ČKD se o ně staralo, tak jezdily. Problémem byly ztrácející se součástky, např. světla, které se poté nacházely u místních vetešníků. Po skončení záruky chvíli žily z podstaty, ale velmi krátce (asi za rok, dva). Pak povolali opět ČKD, aby je zprovoznili. No katastrofa. Asi jako když přijdete na vrakoviště a musíte z těch vraků složit něco provozuschopného. Po "špatných" zkušenostech z českými tramvajemi potom koupili vozy z Japonska, ovšem situace se skoro opakovala.

+2/0
27.8.2014 12:42

A26d63a38m 19P75u43r78k82r73t 5546172888268

ty koleje 8-o

+1/0
26.8.2014 23:15

J53i57ř61í 96Z35ý27k37a 9809543741370

a co jim prodat ty pražské 14T? ;-D

+9/−1
26.8.2014 20:14

J61o71s13e98f 86Z76a35h18á80l66k93a 4943709398426

Ty nemají klimu. Co s nimi v Káhiře.

+2/0
26.8.2014 20:54

M81i86c53h15a50l 41C15h74a65l43u27p11a 6338840579353

Tam jsou zvyklí :-). U toho šrotu ve videu s otevřenými okny bych klimatizaci taky moc neočekával.

+10/0
26.8.2014 21:00

J70a88r11o57s14l40a78v 94F96r29a97n18t58i59š61e89k 67B91r45ü50m37m49e33r 1951566953470

To je pravda, ale ve 14T prakticky nelze větrat, lidi by se tam uvařili.

+3/0
26.8.2014 21:21

M65i69c74h11a32l 32C40h32a16l69u80p37a 6518170579183

To je pravda. Tak budou jezdit v zimě.

+4/0
26.8.2014 21:25

A31l42e95x25a15n80d37r 43K41o49s17t97k31a 5649156119176

Nemají tam zimu :)

+9/0
26.8.2014 21:32

M91i23c34h31a28l 74C84h28a36l55u29p85a 6638930429783

Všude je zima. Myslel jsem roční období, ne že by tam muselo mrznout. V zimě tam mají tak kolem 10 stupňů.

+2/0
26.8.2014 21:40

J41i12ř62í 59K80u41c83h42t41a 6698825259427

V prosinci je tam jako u nás v květnu. Později nevím.

+3/0
26.8.2014 22:17

M11a51r64t79i30n 58K92a32r85á13s67e21k 9968773358178

Zima jako rocni obdobi vsude rozhodne neni..... i kdyz v egypte mozna jeste jo....

+2/0
26.8.2014 22:41

M56i76c54h73a29l 89C62h52a51l35u59p39a 6918880579903

Zima je od prosince do března (na jižní polokouli posunuto o půl roku), to je snad všude na světě. Někde se počasí během roku mění, někde je podobné celý rok. Ale to snad nic nemění na tom, že části roku se říká zima nebo leden, i když tam led mají maximálně v mrazáku.

+2/0
26.8.2014 23:26

M69i84c35h14a63l 15C43h45a49l55u54p98a 6938470839633

Tak možná jsem to napsal blbě a ve tropech zima a léto fakt nepoužívají..

+1/0
26.8.2014 23:31

M58a34r83t92i38n 50K22a21r87á22s38e93k 9978633408958

Mesice jsou vsude samozrejme stejne, ale rocni obdobi opravdu ne...

Dost zjendodusene napr na wikipedii zde - http://cs.wikipedia.org/wiki/Roční_období

0/0
26.8.2014 23:33

R54a75d51o21s51l31a52v 50K42l19a33u73d44a 5634578134512

Tak leden těžko;-D  Z latiny většina jazyků používá Ianuariusm podle římského Boha Jana.... Ten fakt s ledem neměl nic společnýho. Tak je to se všemi měsíci.

0/0
27.8.2014 7:09

L95i80b66o15r 64D62a28n71ě24k 7252513764496

10 stupňů jedině v lednu nebo únoru a to ještě v noci... Přes den v pak 15-20. Ale může zapršet...

0/0
27.8.2014 9:26

J46a85n 25Z58a53m27a95z72a21l 5374814421598

Ty už kupuje Kim do Pchjongjangu

+7/0
26.8.2014 21:22
Foto

A29l26a48n 75Ř34e64p34k52a 4125826

Tam to bude určitě super moderní ;-D

0/0
26.8.2014 21:50
Foto

J72a90n 88N23o32v48á37k 9159116731922

No podle toho videa by jim ovsem nekdo musel levne prodat hlavně koleje;-D

+4/0
26.8.2014 21:34

V72l47a57d85i19m39í16r 77K83r52i84s71t14e43n 7116322475908

Na co budou se střídat vždy jedna část cestujících vezme koleje za vozem a dá je před vůz. Navíc trasy budou dynamické a pokud budete charismatičtí a přesvědčiví, tramvaj vás doveze až před barák.

+7/0
26.8.2014 22:12
Foto

J51a95n 43N13o51v66á63k 9149726331832

;-D

0/0
26.8.2014 22:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.