Diskuze

Legendární tramvaje v Káhiře končí. Pomalé rozbité vozy nahradí metro

Dlouhá éra tramvajové dopravy v hlavním městě Egypta spěje ke konci. V Káhiře už zůstala poslední linka, kterou využívá minimum lidí. Cestující si stěžují, že tramvaje jsou pomalé a ve špatném technickém stavu. Egyptská megalopole, která má dlouhodobě problémy s dopravou, se nyní zaměřuje na rozšíření metra.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

V tom čmoudově se člověk bojí vlézt do podchodu, natož do metra.

1 0
možnosti
Foto

Kdyby ty staré opravili, mohli by z toho mít turistickou atrakci. Ale to by museli pochopit, že ne všichni turisti jdou po plážích a pyramidách.

0 0
možnosti
Foto

;-D;-D;-D tak to jsem se fakt od srdce zasmál. Příslušníci jižních národů (cca od 35° jižní po 35° severní šírky) zásadně věci neopravují ani neudržují. Dokud to jezdí, tak nic nedělají a když tomu upadne šroub, tak to přibijou hřebíkem nebo stáhnou elektrikářskou páskou.

Na takovouhle tramvaj-turistickou-atrakci by asi moc turistů nalákávat nechtěli. To už radši rozvaliny staveb než rozvaliny tramvají.

0 0
možnosti

V Egyptě není socialismus jako u nás, kde všechno dotuje a platí hlava nehlava resp. zisk nezisk. Tam prostě tramvaje přestaly vydělávat, tak je zruší. Při návštěvě těchto zemí je dobré sledovat i tento rozměr - jak funguje pravý kapitalismus (skoro nic se nedotuje, žádné sociální dávky apod.). Úplně cítíte, jakou pro ty lidi má cenu každá mince a jak se snaží, aby si něco vydělali. U nás se nezaměstnaní valí doma v 3+1 u facebooku.

1 6
možnosti

Pane Nováčku, kdyby v Egyptě nebyly dotovaná třeba paliva a základní potraviny (zvlášť například mouka, resp. chléb), nejspíš by polovina obyvatel umřela hlady. Sociální dávky neexistují také proto, že arabská společnost funguje trochu jinak než česká a hlavní sociální záchytnou síť tvoří rodina. Tramvaje v Káhiře ruší proto, že síť je prťavá a na provoz nejsou peníze protože provoz metra je mnohem efektivnější a zrovna to káhirské lze co se týká kvality celkem bez problémů srovnávat třeba s pražským.

Neznáte-li kontext, prosím vás, je lepší se k věci vyjadřovat opatrně. Působí to jinak trochu hloupě.

3 0
možnosti

J53a16n 45S88y47s50e52l

27. 8. 2014 8:31

Radši bych se v Káhiře svezl tramvají než taxíkem. Co taxikář, to ksindl a je jedno o jakou zemi jde. Výjimky samozřejmě existují, ale nehodlám podporovat taxikářskej byznys a radši jdu pěšky nebo použiju MHD.

3 0
možnosti

Nevim, ale ja nikdy v arabskych zemich s taxikari problem nemel. Na cene jsme se domluvili uz pri nastupu, takze nemohlo dojit k zadnemu sporu.

0 0
možnosti

Co to s nima vyměnit za pražské T14 Porsche, stejně teď nejezdí? Klimačku by vyřešili tím, že by vymlátili v T14 okna, dali tam mříže jako v Indii. 

A ty jejich vozy by se tu rekonstruovaly, na to by se vypsal tendr, ten by vyhrál Agrofert a předělal by je na bionaftu.

0 1
možnosti

Teď jsem mrklnul na to video, hned na začátku ty vlnité koleje, to je drsné, se nedivím že s tím musí jezdit pomalu to je pomalu umění nevykolejit.

2 0
možnosti

No nevim ale u nás se využije metro i tranvaje a v několikrát větším městě staží jen Metro a tranvaje půjdou do šrotu? Tak ony jestli jsou přes 50 let staré tak se těm poruchám nelze divit, výrobce už možná ani neexistuje a modernizace jim asi nic neříká.

Jízdné je za špičkovou cenu to bych u nás taky bral klidně i 2kč:-)

2 0
možnosti
Foto

J32i88ř83í 77E63r65b19e78n

27. 8. 2014 12:54

Jestli právě taky kvůli tomu jízdnému jim nechybí prachy na opravu kolejiště a vlaků...

0 0
možnosti

Jak zde už někdo uvedl. To že jezdí pomalu není vozy, ale kolejemi. Po těchto kolejích by při vyšší rychlosti došlo k vykolejení.

3 0
možnosti

no, mě nejvíc pobavilo tvrzení, že tramvaj vždy projede ... kdo zažil dopravu v Káhiře ví své ;-) .. blinkry neexistují, doprava se zásadně odbočuje z levého pruhu, zatímco doleva z toho pravého ;-D, takže cesta vypadá jako jedno velké parkoviště a mnohdy bylo rychlejší dojít pěšky :-)

1 0
možnosti

J56i92ř40í 36Č52á42p

27. 8. 2014 0:28

A ani zmínka o tom, že i ČKD Tatra tam dovážela tramvaje... (K5AR):-/

2 0
možnosti

Jo, to teda byla akce. Dokud byly v záruce a ČKD se o ně staralo, tak jezdily. Problémem byly ztrácející se součástky, např. světla, které se poté nacházely u místních vetešníků. Po skončení záruky chvíli žily z podstaty, ale velmi krátce (asi za rok, dva). Pak povolali opět ČKD, aby je zprovoznili. No katastrofa. Asi jako když přijdete na vrakoviště a musíte z těch vraků složit něco provozuschopného. Po "špatných" zkušenostech z českými tramvajemi potom koupili vozy z Japonska, ovšem situace se skoro opakovala.

2 0
možnosti