- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V tom čmoudově se člověk bojí vlézt do podchodu, natož do metra.
Kdyby ty staré opravili, mohli by z toho mít turistickou atrakci. Ale to by museli pochopit, že ne všichni turisti jdou po plážích a pyramidách.
tak to jsem se fakt od srdce zasmál. Příslušníci jižních národů (cca od 35° jižní po 35° severní šírky) zásadně věci neopravují ani neudržují. Dokud to jezdí, tak nic nedělají a když tomu upadne šroub, tak to přibijou hřebíkem nebo stáhnou elektrikářskou páskou.
Na takovouhle tramvaj-turistickou-atrakci by asi moc turistů nalákávat nechtěli. To už radši rozvaliny staveb než rozvaliny tramvají.
V Egyptě není socialismus jako u nás, kde všechno dotuje a platí hlava nehlava resp. zisk nezisk. Tam prostě tramvaje přestaly vydělávat, tak je zruší. Při návštěvě těchto zemí je dobré sledovat i tento rozměr - jak funguje pravý kapitalismus (skoro nic se nedotuje, žádné sociální dávky apod.). Úplně cítíte, jakou pro ty lidi má cenu každá mince a jak se snaží, aby si něco vydělali. U nás se nezaměstnaní valí doma v 3+1 u facebooku.
Pane Nováčku, kdyby v Egyptě nebyly dotovaná třeba paliva a základní potraviny (zvlášť například mouka, resp. chléb), nejspíš by polovina obyvatel umřela hlady. Sociální dávky neexistují také proto, že arabská společnost funguje trochu jinak než česká a hlavní sociální záchytnou síť tvoří rodina. Tramvaje v Káhiře ruší proto, že síť je prťavá a na provoz nejsou peníze protože provoz metra je mnohem efektivnější a zrovna to káhirské lze co se týká kvality celkem bez problémů srovnávat třeba s pražským.
Neznáte-li kontext, prosím vás, je lepší se k věci vyjadřovat opatrně. Působí to jinak trochu hloupě.
Radši bych se v Káhiře svezl tramvají než taxíkem. Co taxikář, to ksindl a je jedno o jakou zemi jde. Výjimky samozřejmě existují, ale nehodlám podporovat taxikářskej byznys a radši jdu pěšky nebo použiju MHD.
Nevim, ale ja nikdy v arabskych zemich s taxikari problem nemel. Na cene jsme se domluvili uz pri nastupu, takze nemohlo dojit k zadnemu sporu.
Co to s nima vyměnit za pražské T14 Porsche, stejně teď nejezdí? Klimačku by vyřešili tím, že by vymlátili v T14 okna, dali tam mříže jako v Indii.
A ty jejich vozy by se tu rekonstruovaly, na to by se vypsal tendr, ten by vyhrál Agrofert a předělal by je na bionaftu.
Teď jsem mrklnul na to video, hned na začátku ty vlnité koleje, to je drsné, se nedivím že s tím musí jezdit pomalu to je pomalu umění nevykolejit.
No nevim ale u nás se využije metro i tranvaje a v několikrát větším městě staží jen Metro a tranvaje půjdou do šrotu? Tak ony jestli jsou přes 50 let staré tak se těm poruchám nelze divit, výrobce už možná ani neexistuje a modernizace jim asi nic neříká.
Jízdné je za špičkovou cenu to bych u nás taky bral klidně i 2kč
Jestli právě taky kvůli tomu jízdnému jim nechybí prachy na opravu kolejiště a vlaků...
Jak zde už někdo uvedl. To že jezdí pomalu není vozy, ale kolejemi. Po těchto kolejích by při vyšší rychlosti došlo k vykolejení.
no, mě nejvíc pobavilo tvrzení, že tramvaj vždy projede ... kdo zažil dopravu v Káhiře ví své .. blinkry neexistují, doprava se zásadně odbočuje z levého pruhu, zatímco doleva z toho pravého , takže cesta vypadá jako jedno velké parkoviště a mnohdy bylo rychlejší dojít pěšky
A ani zmínka o tom, že i ČKD Tatra tam dovážela tramvaje... (K5AR)
Jo, to teda byla akce. Dokud byly v záruce a ČKD se o ně staralo, tak jezdily. Problémem byly ztrácející se součástky, např. světla, které se poté nacházely u místních vetešníků. Po skončení záruky chvíli žily z podstaty, ale velmi krátce (asi za rok, dva). Pak povolali opět ČKD, aby je zprovoznili. No katastrofa. Asi jako když přijdete na vrakoviště a musíte z těch vraků složit něco provozuschopného. Po "špatných" zkušenostech z českými tramvajemi potom koupili vozy z Japonska, ovšem situace se skoro opakovala.