Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rýsuje se přímé letecké spojení Česka a Číny. Ministři budou jednat

Ministři dopravy Česka a Číny Antonín Prachař a Jang Čchuan-tchang budou jednat o zavedení dlouho očekávaného přímého leteckého spojení mezi oběma zeměmi. V úvahu připadá spojení Prahy s Pekingem či Šanghají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G51e79o69r88g 33K40o57m19b26e13r72e62c 9164861216861

do Ciny lita ze stredu Evropy primo hodne spolecnosti. Tohle je o nicem. Ale zajimave bude az se zrejme uz pristi rok bude letat primo z MUC nebo FRA  do Australie. Pokud Nova A 350 projde testama s 1 motorem letet 7 hodin bez problemu dostane to zelenou R^

0/0
26.8.2014 13:12

L47u85k51a82s 68C97o38d46r 6218932650441

ETOPS certifikace nema s primym letem z Evropy do Australie nic spolecnyho (great circle route vede oblastma, kde neni ETOPS potreba). Problem je hlavne ekonomicka rentabilita ultra-long-haul letu. Koneckoncu i Singapore Airlines loni zrusili nejdelsi non-stop spoje (EWR-SIN a LAX-SIN) kvuli tomu, ze to letadlo neslo hmotnostne 10x vic paliva nez pasazeru (pricemz velka cast paliva se spalila jenom proto, aby letadlo to palivo uneslo) a ty letenky byly pekelne drahy (sam jsem tim jednou letel). Let s mezipristanim je proto ekonomicky vyhodnejsi.

+1/0
26.8.2014 18:49

V13í11t 50K72o41v96á25ř46í86k 5331667331774

Má některá z těch leteckých společností ve flotile A380? :)

0/0
26.8.2014 10:44

P64a80v26e69l 43Ř56a35p68e68k 7972476339425

Proč do takových věcí žvaní vláda? Je to snad soukromý byznys.

+5/0
26.8.2014 9:03

J46a53n 51H32a76v38l73i23n15a 9254616109303

:-Pna ja, Korejci koupili CSA proto, aby pak spolupracovali s Cinany a dotovali navazeni turistu do Pekingu...zlaty voci.....a stat snad uz nema v CSA ani vetsinu, takze planovat muze

0/0
26.8.2014 7:17

J18a71n 73M10a24z28ů27r14e13k 2268214758775

většinu má stále, protože jinak by přišel o statu národního dopravce, ale prakticky to bude hlavně na papíře...korejci tam určtě budou mít velké slovo.

0/0
26.8.2014 8:30

J47a40n 74H43a12v13l48i98n60a 9704946639553

mno, spis tim, ze tam je i TVS, tudiz vetsina je v rukou ceskych firem, tak to ma stale ten status.....stat tam vetsinu uz dle meho nema

0/0
26.8.2014 8:35

M38a58r64t59i65n 64H68u22d48e62c94e68k 3823289169373

V clanku jsou zminene 3 letecke spolecnosti, ale nejde mi vubec do hlavy proc by jedina z nich mela litat z Pekingu. To snad Shanghai a Guangzhou potazmo SZH a ne Peking....

0/0
26.8.2014 5:59
Foto

D42a36v39i55d 98K90r43á48s70e22n58s61k31ý 7577100777

Kolikrát to asi tak bude létat, z LVH? Jednou za měsíc v sezoně? ;-D Děkuji, nechci. Pokud bych tam náhodou zamířil, Vídeň je jednoznačná - pravidelné lety jsou prostě pravidelné lety, je to blíž, služby na úrovni, a dokonce i to občerstvení je levnější.

0/−1
25.8.2014 23:11
Foto

M45i68r89o67s49l53a59v 56S17t65e98i76n78e74r 6288834423705

Ruzyně je dost provinciální letiště, kdo byl ve Frankfurtu nebo Mnichově, ten to může srovnávat. Jedno je jisté-do Mnichova lítá mnoho čínských i japonských linek přímo.

V Praze, jak již níže poznamenáno, by se uživil i vietnamský spoj do Hanoje nebo Saigonu, čínský do Šanghaje nebo Hong Kongu jistě také. Ale letiště by se muselo modernizovat a lépe napojit na Prahu.

+4/0
25.8.2014 22:42

I27v44o 65S18a55r46o 5258257877538

Proč by se muselo letiště modernizovat? Děkuji za odpověď.

+2/0
25.8.2014 23:02

A15l17e89š 89K62o27m33á24r38e47k 5872879768817

jak se ti kucí šikmovocí dověděli kde je Praha?;-)

+2/−1
25.8.2014 22:15

P48a43v91e65l 68M95a92t73o29u59š39e65k 5220377228524

Možná se budete divit, ale Číňani o nás vědí více než Američani nebo možná i než např. Portugalci. A naštěstí o nás ještě snad zatím nevědí, že jsme mj. národ zlodějů.

+2/0
26.8.2014 8:51

P52a33v65e16l 51V98e74t18e24š61n51í14k 7555938815387

Další linka na východ už měla být dávno. Myslím že kdyby svého času otevřeli trasu do Hanoje, tak by to bylo pořádně lukrativní. Máme tu desítky tisíc Vietnamců, kteří už mají peníze a létají domů a necháme, aby nám tenhle zlatý důl těžili Emirates nebo Lufthansa?!

Klidně nasaďte staré letadlo, povolte tam 30kg bagáže a bude to 5x týdně plné! Navíc tam budou lítat lidé, co jedou na dovolenou do Thajska, či Malajsie. Nebo lidé co lítají do Austrálie či Nový Zéland. Kupodivu jich není málo.

Čína by to také mohla zastoupit.

Rozhodně lepší než linka do Toronta, kam svého času lítali s archaickou A310.

+10/0
25.8.2014 21:40

J66i82r68i 22D54v59o55r91a60k 7410879404606

To bychom snad měli nechat na dopravcích, zda je ta linka výhodná. jak o tom začnou jednat ministři, tak to pěkně smrdí.

+1/0
25.8.2014 21:05

J95o14s94e11f 84K94o64p32e69c40k48y 9674832515

dopravci nemohou mezi Cinou a Cr letat pravidelne linky bez souhlasu tech ministru... ;-)

+2/0
25.8.2014 21:21

L17i54b87o28r 34J76a10n97e38č67e10k 4975925765731

Prime ne :-) ale bez pristani.

0/0
25.8.2014 20:58

T55o19m21á44š 57M27a56r55e12k 9690983279164

Doprava: Letecká společnost čínská

Ubytování: většina hotelů má cizího majitele

Nákupy: jak známo, Číňani nakupují luxus - který se v ČR nevyrábí, na letišti požádají o vrácení DPH

Celkový přínos: pikolíci hotelů budou mít práci, něco dostane autobusový dopravce, který poveze zájezd z Prahy do Kutné Hory a to je tak vše.

ČR neumí prodat turisticou atraktivitu, měli bychom se soustředit na export zboží.

+3/−7
25.8.2014 20:15

J96o52s29e53f 70K17o48p46e71c22k62y 9624592965

A co ma byt ze hotely maji nekdy cizi majitele? Oni to nejsou firmy registrovane v CR? Cinane nejedi, nic jineho nez luxus nekupuji a jsou tak sporivi, ze vsichni pozadaji o vraceni DPH? ;-) s vasim pristupem bysme to letiste meli rovnou zrusit...

+8/0
25.8.2014 20:19

L75i37b11o86r 12J87a58n24e30č37e33k 4355335595971

Pan je asi ekonom. Vystudovany za totace.:-)

+1/0
25.8.2014 20:59

J85a58r35o59s93l11a85v 47N55o36v84á37k 5360837

Poté, co ČSA nedávno zatočilo se svými klienty a jejich mílemi, už s nimi nikam nelétám (uražená ješitnost, ale jsem zákazník, ne ?). Ostatně jediné letadlo, které by do Číny doletělo, je korejské, nabarvené na ČSA, a zřejmě těžko bude létat někam jinam, než do Soulu.

+2/−2
25.8.2014 20:02

P96e58t80r 97M29o80t27y11č82k95a 2392568810319

To není o ješitnosti, ale o tom, že člověk jinde dostane za stejné peníze daleko lepší servis a nakonec ho ještě neokradou o míle. Navíc, i zákaznická podpora ČSA bývala tragická a já to s nimi ukončil po posledním telefonátu, kdy jsem potřeboval v průběhu cesty vyřešit (pro ně) naprostou drobnost a nebyli ochotni to udělat. Tak arogantní podporu jsem ještě nikdy nezažil. Nevadí, v jiných aliancích má člověk nesrovnatelně lepší nabídku a navíc lze zařídit, aby míle neexpirovaly.

+4/0
25.8.2014 20:09

Z91d29e44n82e88k 48M85a63t36e13j64o95v88s89k54y 1596267591326

Ano ,je to banda zlodejska a letat s CSA pote, co mi sebrali temer 80 000 mili naletanych mimochodem s Deltou ,uz opravdu zadnou dalsi cestu s touto spolecnosti neplanunji !!!!!!!Rv

+2/0
25.8.2014 21:59

L40a32d78i52s37l14a77v 80B83a75r38c30a47k 9281639549

Dobra vec prime spojeni to uz mohlo byt davno a asi by to usetrilo lidem vic penez i casu

0/0
25.8.2014 19:48

P36e91t11r 48M87o97t43y31č77k42a 2332908370559

A má to i nějaký faktický smysl? Dělá opravdu někomu tak velký problém, to vzít s jedním dalším hodinovým přeletem přes některé velké letiště + hodinu čekání?

Navíc to stejně bude jedna destinace, takže ostatní budou muset i tak přestupovat. A pochybuji, že bude taková nabídka, aby člověk našel vhodný let (jak co do času, ceny atd.) A v neposlední řadě - minimálně polovina země to má blíže na jiná letiště, z nichž některá ty přímé lety běžně poskytují. A ještě jeden detail - lidé, kteří létají se Star Alliance asi těžko budou létat s někým ze SkyTeamu, což díky tomu, jak ČSA naštvalo svého času členy programu a okradlo je o míle, bude v mnoha případech rozhodující.

Takže - ano, nikomu to neublíží, pár lidí to může i potěšit, ale proč se do toho pletou politici a tváří se, jako by dělali něco extra důležitého...

+5/−6
25.8.2014 19:43

M32a79r78e33k 51F97l23e76k16a78č 1207662110871

Nejde o to, koli čechů poletí do číny,ale jde hlavně o to, kolik číňanů doletí k nám!

+4/0
25.8.2014 19:47

P97e82t26r 76M35o44t28y67č24k21a 2442428880569

A proč by neletěli přes Frankfurt, Mnichov a spoustu dalších letišť, kam se dostanou spoustou jiných linek v časech, které jim budou vyhovovat a z míst, odkud to poletí přímo?

Tak znovu - určitě to někomu udělá radost, ale nejde o nic světoborného.

Chápu, že pražské Havliště se bude o něco více cítit jako světové, tak dobrá, připišme to také jako pozitivní efekt.

+2/−2
25.8.2014 20:06

P73a93v80e85l 52V37e52t58e50š23n75í64k 7415588845327

Proč byste létal s přestupem, když můžete letět přímo? Třeba absolvovat ještě takové menší pochodové cvičení ve Frankfurtu, kdy šlapat z terminálu 1 (kam lítají Číňané) na terminál 2 (ČSA) znamená nejmíň 30 minut (když nezabloudíte a víte kudy). Nebo trávit několik hodin čekání ve studené temné Vídni, kdy se na vás ze všech stran sypou Mozartovy koule nebo vtipné hrníčky "kangaroos not in Austria" a nemáte tam klid? Nebo z Mnichova, kam létá z Prahy snad jenom jeden let denně? To bych musel být masochista, abych absolvoval tohle, než že bych sedl do letadla už v Praze a doletěl tam přímo.

+2/−1
25.8.2014 21:26

V37o30j95t55a 33L94e25j55s65e92k 1371645649679

Především je problém s německými vízy, aby to mělo trochu smysl, tak by museli letět spřestupem mimo Schengen (reálně Londýn, Moskva, Istanbul, Dubaj).

+1/0
25.8.2014 22:12

L88u19b19o65š 13J22e96l33í24n72e44k 6484416139103

A vůbec nejkratší to bude přes ukrajinu!

0/0
25.8.2014 19:35

P69e12t69r 81N91ě82m24e45c 4430333770787

taky si rikam,proc o tom jednaji ministri

0/0
25.8.2014 19:31

P34e30t59r 10N87ě93m81e34c 4660553750547

taky si říkám,proč o tom jednají ministři...

0/0
25.8.2014 19:30

M34a14r15e32k 20K84r62o22l54l 5941892670810

Proč o tom musí jednat ministři? Buďto se najde dostatek zákazníků a linka se uziví nebo nenajde a pak nemá smysl. Nebo to zase budeme dotovat z daní?

+7/−3
25.8.2014 19:28

M72i84c73h72a74l 41K34o42h71o13u64t 6725569531594

Například lety do Ruska nejsou ponechány na volném trhu a mohou je provozovat pouze společnosti ze státní účastí(nějaká bilaterální dohoda), proto má stále majoritní podíl v ČSA stát. Zde to asi bude stejné.

+3/0
25.8.2014 19:35

P78e43t24r 36M24o19t66y78č19k22a 2322488240659

Rusko je specifické. Do Číny létá kde kdo. A sami Číňané létají například Lufthansou, Austrianem a pod., asi vědí proč.

0/0
25.8.2014 19:45

T79o34m68á42š 15K31n95a59i92f79l 6433300397610

Do Ruska taky léta kde kdo... A řekl bych, ze otevrene nebe tam nebude. Takže tanecky kolem toho na ministerské úrovni mají logiku.

+2/0
25.8.2014 19:53

P10e50t59r 63M40o13t43y21č80k63a 2522728150169

Ach jo. Rusko si reguluje, kdo k nim smí létat z dané země. Do Číny létá každý, pokud se mu to vyplatí, není v tom žádný problém. Ne, není třeba, aby něco řešili ministři, nanejvýš tu se svými soudruhy z Číny vyjednají nějakou dotovanou linku od společnosti, do jejíhož letadla bych opravdu raději nesedal. Ale jak myslíte, pokud máte pocit, že ti ministři nemají dost jiné práce, kterou by měli dělat, místo aby dělali business pro Tvrdíka, máte na ten názor samozřejmě právo.

0/−3
25.8.2014 20:14

T64o59m52á92š 20K76n91a77i94f39l 6513320627280

Nemate pravdu. Jednani o otevřeném nebi mezi EU a Cinou zacly v podstatě teprve létos.

Tudíž je ministerska schůze na místě, protože pokud neexistuje bilaterální smlouva oseteujici povolovani letu mezi EU a Cinou , musí byt komerční lety schvaleny státnímu úřady.

Asi ti pro vás bude prekvapeni, ale "otevrene nebe" (aka moznost pro aerolinky létat odkud kam chtějí) není samozřejmost, a většina statu jo neuplatnuje.

+4/0
25.8.2014 20:26

M49i43r91o93s78l14a77v 67H62r68u17š21k32a 2685538149883

Stát už nemá majoritní podil v CSA

0/0
25.8.2014 21:05

P41a25v89e93l 42V37e49t19e62š69n32í54k 7295228185497

Stát má pořád dostatečný podíl na to, aby ČSA byly vlajkovým dopravcem.

0/0
25.8.2014 21:30

M24i70r46o70s58l93a11v 37H95r96u83š84k97a 2545338339893

Nepamatuji si presne procenta, ale majoritu ma Korean s TVS, ale diky tomu ze TVS je Ceska, tak mají stále status národního dopravce.

+2/0
25.8.2014 22:19

J50a19n 16L72a33k17o16m51ý 7831265435554

Měli by to nechat lítat ČSA, ty jsou v tahu. Korean by jim něco většího sehnal a měli by alepoň další dálkovou linku.

0/0
25.8.2014 19:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.