Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rýsuje se přímé letecké spojení Česka a Číny. Ministři budou jednat

Ministři dopravy Česka a Číny Antonín Prachař a Jang Čchuan-tchang budou jednat o zavedení dlouho očekávaného přímého leteckého spojení mezi oběma zeměmi. V úvahu připadá spojení Prahy s Pekingem či Šanghají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G75e38o96r91g 74K25o17m71b97e12r74e60c 9924431646221

do Ciny lita ze stredu Evropy primo hodne spolecnosti. Tohle je o nicem. Ale zajimave bude az se zrejme uz pristi rok bude letat primo z MUC nebo FRA  do Australie. Pokud Nova A 350 projde testama s 1 motorem letet 7 hodin bez problemu dostane to zelenou R^

0/0
26.8.2014 13:12

L97u51k63a34s 72C56o49d46r 6118292440231

ETOPS certifikace nema s primym letem z Evropy do Australie nic spolecnyho (great circle route vede oblastma, kde neni ETOPS potreba). Problem je hlavne ekonomicka rentabilita ultra-long-haul letu. Koneckoncu i Singapore Airlines loni zrusili nejdelsi non-stop spoje (EWR-SIN a LAX-SIN) kvuli tomu, ze to letadlo neslo hmotnostne 10x vic paliva nez pasazeru (pricemz velka cast paliva se spalila jenom proto, aby letadlo to palivo uneslo) a ty letenky byly pekelne drahy (sam jsem tim jednou letel). Let s mezipristanim je proto ekonomicky vyhodnejsi.

+1/0
26.8.2014 18:49

V51í86t 87K50o36v93á36ř83í31k 5301937391764

Má některá z těch leteckých společností ve flotile A380? :)

0/0
26.8.2014 10:44

P28a66v96e11l 32Ř22a66p51e55k 7602616899545

Proč do takových věcí žvaní vláda? Je to snad soukromý byznys.

+5/0
26.8.2014 9:03

J76a33n 74H72a28v27l74i69n69a 9784666619183

:-Pna ja, Korejci koupili CSA proto, aby pak spolupracovali s Cinany a dotovali navazeni turistu do Pekingu...zlaty voci.....a stat snad uz nema v CSA ani vetsinu, takze planovat muze

0/0
26.8.2014 7:17

J15a54n 23M84a14z24ů79r12e52k 2628204698825

většinu má stále, protože jinak by přišel o statu národního dopravce, ale prakticky to bude hlavně na papíře...korejci tam určtě budou mít velké slovo.

0/0
26.8.2014 8:30

J62a47n 21H29a74v31l97i79n42a 9734926759533

mno, spis tim, ze tam je i TVS, tudiz vetsina je v rukou ceskych firem, tak to ma stale ten status.....stat tam vetsinu uz dle meho nema

0/0
26.8.2014 8:35

M69a63r14t98i48n 31H41u61d43e98c89e47k 3543179769683

V clanku jsou zminene 3 letecke spolecnosti, ale nejde mi vubec do hlavy proc by jedina z nich mela litat z Pekingu. To snad Shanghai a Guangzhou potazmo SZH a ne Peking....

0/0
26.8.2014 5:59
Foto

D71a19v94i69d 75K64r64á10s86e26n29s50k88ý 7407330247

Kolikrát to asi tak bude létat, z LVH? Jednou za měsíc v sezoně? ;-D Děkuji, nechci. Pokud bych tam náhodou zamířil, Vídeň je jednoznačná - pravidelné lety jsou prostě pravidelné lety, je to blíž, služby na úrovni, a dokonce i to občerstvení je levnější.

0/−1
25.8.2014 23:11
Foto

M14i70r49o85s36l98a92v 55S65t82e24i26n79e66r 1405315188423

Ruzyně je dost provinciální letiště, kdo byl ve Frankfurtu nebo Mnichově, ten to může srovnávat. Jedno je jisté-do Mnichova lítá mnoho čínských i japonských linek přímo.

V Praze, jak již níže poznamenáno, by se uživil i vietnamský spoj do Hanoje nebo Saigonu, čínský do Šanghaje nebo Hong Kongu jistě také. Ale letiště by se muselo modernizovat a lépe napojit na Prahu.

+4/0
25.8.2014 22:42
Foto

I86v66o 26S16a80r59o 5688437337828

Proč by se muselo letiště modernizovat? Děkuji za odpověď.

+2/0
25.8.2014 23:02

A66l40e74š 26K79o49m57á24r83e61k 5632109688187

jak se ti kucí šikmovocí dověděli kde je Praha?;-)

+2/−1
25.8.2014 22:15

P43a76v71e18l 44M13a12t13o69u31š98e11k 5150717838824

Možná se budete divit, ale Číňani o nás vědí více než Američani nebo možná i než např. Portugalci. A naštěstí o nás ještě snad zatím nevědí, že jsme mj. národ zlodějů.

+2/0
26.8.2014 8:51

P69a29v27e42l 86V31e58t40e58š48n91í24k 7515688845727

Další linka na východ už měla být dávno. Myslím že kdyby svého času otevřeli trasu do Hanoje, tak by to bylo pořádně lukrativní. Máme tu desítky tisíc Vietnamců, kteří už mají peníze a létají domů a necháme, aby nám tenhle zlatý důl těžili Emirates nebo Lufthansa?!

Klidně nasaďte staré letadlo, povolte tam 30kg bagáže a bude to 5x týdně plné! Navíc tam budou lítat lidé, co jedou na dovolenou do Thajska, či Malajsie. Nebo lidé co lítají do Austrálie či Nový Zéland. Kupodivu jich není málo.

Čína by to také mohla zastoupit.

Rozhodně lepší než linka do Toronta, kam svého času lítali s archaickou A310.

+10/0
25.8.2014 21:40

J82i63r52i 79D89v60o10r56a20k 7570959704246

To bychom snad měli nechat na dopravcích, zda je ta linka výhodná. jak o tom začnou jednat ministři, tak to pěkně smrdí.

+1/0
25.8.2014 21:05

J75o78s35e25f 81K55o91p26e85c48k23y 9584392315

dopravci nemohou mezi Cinou a Cr letat pravidelne linky bez souhlasu tech ministru... ;-)

+2/0
25.8.2014 21:21

L22i53b70o53r 30J39a84n59e46č85e20k 4105155765471

Prime ne :-) ale bez pristani.

0/0
25.8.2014 20:58

T51o35m31á12š 29M11a52r30e10k 9740883589564

Doprava: Letecká společnost čínská

Ubytování: většina hotelů má cizího majitele

Nákupy: jak známo, Číňani nakupují luxus - který se v ČR nevyrábí, na letišti požádají o vrácení DPH

Celkový přínos: pikolíci hotelů budou mít práci, něco dostane autobusový dopravce, který poveze zájezd z Prahy do Kutné Hory a to je tak vše.

ČR neumí prodat turisticou atraktivitu, měli bychom se soustředit na export zboží.

+3/−7
25.8.2014 20:15

J10o18s59e62f 14K21o85p97e80c36k82y 9274522325

A co ma byt ze hotely maji nekdy cizi majitele? Oni to nejsou firmy registrovane v CR? Cinane nejedi, nic jineho nez luxus nekupuji a jsou tak sporivi, ze vsichni pozadaji o vraceni DPH? ;-) s vasim pristupem bysme to letiste meli rovnou zrusit...

+8/0
25.8.2014 20:19

L57i95b40o32r 18J15a15n85e42č46e21k 4865945905511

Pan je asi ekonom. Vystudovany za totace.:-)

+1/0
25.8.2014 20:59

J50a52r77o18s83l83a57v 37N63o98v96á26k 5830477

Poté, co ČSA nedávno zatočilo se svými klienty a jejich mílemi, už s nimi nikam nelétám (uražená ješitnost, ale jsem zákazník, ne ?). Ostatně jediné letadlo, které by do Číny doletělo, je korejské, nabarvené na ČSA, a zřejmě těžko bude létat někam jinam, než do Soulu.

+2/−2
25.8.2014 20:02

P48e73t69r 13M56o52t40y61č26k77a 2982538560279

To není o ješitnosti, ale o tom, že člověk jinde dostane za stejné peníze daleko lepší servis a nakonec ho ještě neokradou o míle. Navíc, i zákaznická podpora ČSA bývala tragická a já to s nimi ukončil po posledním telefonátu, kdy jsem potřeboval v průběhu cesty vyřešit (pro ně) naprostou drobnost a nebyli ochotni to udělat. Tak arogantní podporu jsem ještě nikdy nezažil. Nevadí, v jiných aliancích má člověk nesrovnatelně lepší nabídku a navíc lze zařídit, aby míle neexpirovaly.

+4/0
25.8.2014 20:09

Z78d48e85n93e40k 90M75a11t78e79j86o55v47s60k77y 1516857451296

Ano ,je to banda zlodejska a letat s CSA pote, co mi sebrali temer 80 000 mili naletanych mimochodem s Deltou ,uz opravdu zadnou dalsi cestu s touto spolecnosti neplanunji !!!!!!!Rv

+2/0
25.8.2014 21:59

L37a49d80i55s47l12a77v 17B15a37r41c26a74k 9471319979

Dobra vec prime spojeni to uz mohlo byt davno a asi by to usetrilo lidem vic penez i casu

0/0
25.8.2014 19:48

P55e72t59r 73M69o39t47y75č15k41a 2422288580539

A má to i nějaký faktický smysl? Dělá opravdu někomu tak velký problém, to vzít s jedním dalším hodinovým přeletem přes některé velké letiště + hodinu čekání?

Navíc to stejně bude jedna destinace, takže ostatní budou muset i tak přestupovat. A pochybuji, že bude taková nabídka, aby člověk našel vhodný let (jak co do času, ceny atd.) A v neposlední řadě - minimálně polovina země to má blíže na jiná letiště, z nichž některá ty přímé lety běžně poskytují. A ještě jeden detail - lidé, kteří létají se Star Alliance asi těžko budou létat s někým ze SkyTeamu, což díky tomu, jak ČSA naštvalo svého času členy programu a okradlo je o míle, bude v mnoha případech rozhodující.

Takže - ano, nikomu to neublíží, pár lidí to může i potěšit, ale proč se do toho pletou politici a tváří se, jako by dělali něco extra důležitého...

+5/−6
25.8.2014 19:43

M59a44r37e97k 11F72l81e28k16a44č 1127142630471

Nejde o to, koli čechů poletí do číny,ale jde hlavně o to, kolik číňanů doletí k nám!

+4/0
25.8.2014 19:47

P56e10t29r 45M59o30t57y44č37k77a 2812678650109

A proč by neletěli přes Frankfurt, Mnichov a spoustu dalších letišť, kam se dostanou spoustou jiných linek v časech, které jim budou vyhovovat a z míst, odkud to poletí přímo?

Tak znovu - určitě to někomu udělá radost, ale nejde o nic světoborného.

Chápu, že pražské Havliště se bude o něco více cítit jako světové, tak dobrá, připišme to také jako pozitivní efekt.

+2/−2
25.8.2014 20:06

P76a91v59e96l 30V87e12t76e67š10n82í43k 7985568715867

Proč byste létal s přestupem, když můžete letět přímo? Třeba absolvovat ještě takové menší pochodové cvičení ve Frankfurtu, kdy šlapat z terminálu 1 (kam lítají Číňané) na terminál 2 (ČSA) znamená nejmíň 30 minut (když nezabloudíte a víte kudy). Nebo trávit několik hodin čekání ve studené temné Vídni, kdy se na vás ze všech stran sypou Mozartovy koule nebo vtipné hrníčky "kangaroos not in Austria" a nemáte tam klid? Nebo z Mnichova, kam létá z Prahy snad jenom jeden let denně? To bych musel být masochista, abych absolvoval tohle, než že bych sedl do letadla už v Praze a doletěl tam přímo.

+2/−1
25.8.2014 21:26

V13o72j10t76a 93L71e58j34s23e84k 1171505659449

Především je problém s německými vízy, aby to mělo trochu smysl, tak by museli letět spřestupem mimo Schengen (reálně Londýn, Moskva, Istanbul, Dubaj).

+1/0
25.8.2014 22:12

L13u45b48o77š 11J37e71l87í59n78e41k 6434826619563

A vůbec nejkratší to bude přes ukrajinu!

0/0
25.8.2014 19:35

P16e51t88r 15N83ě34m70e72c 4140163220787

taky si rikam,proc o tom jednaji ministri

0/0
25.8.2014 19:31

P92e78t12r 55N92ě13m50e33c 4200523980927

taky si říkám,proč o tom jednají ministři...

0/0
25.8.2014 19:30

M12a12r40e35k 58K30r36o77l52l 5801912450870

Proč o tom musí jednat ministři? Buďto se najde dostatek zákazníků a linka se uziví nebo nenajde a pak nemá smysl. Nebo to zase budeme dotovat z daní?

+7/−3
25.8.2014 19:28

M29i87c36h29a28l 84K31o61h56o16u10t 6915409811894

Například lety do Ruska nejsou ponechány na volném trhu a mohou je provozovat pouze společnosti ze státní účastí(nějaká bilaterální dohoda), proto má stále majoritní podíl v ČSA stát. Zde to asi bude stejné.

+3/0
25.8.2014 19:35

P55e45t21r 12M11o64t93y40č35k77a 2692118740859

Rusko je specifické. Do Číny létá kde kdo. A sami Číňané létají například Lufthansou, Austrianem a pod., asi vědí proč.

0/0
25.8.2014 19:45

T29o72m51á33š 12K22n21a14i45f90l 6643710737820

Do Ruska taky léta kde kdo... A řekl bych, ze otevrene nebe tam nebude. Takže tanecky kolem toho na ministerské úrovni mají logiku.

+2/0
25.8.2014 19:53

P27e19t73r 12M23o36t84y22č97k11a 2882528170849

Ach jo. Rusko si reguluje, kdo k nim smí létat z dané země. Do Číny létá každý, pokud se mu to vyplatí, není v tom žádný problém. Ne, není třeba, aby něco řešili ministři, nanejvýš tu se svými soudruhy z Číny vyjednají nějakou dotovanou linku od společnosti, do jejíhož letadla bych opravdu raději nesedal. Ale jak myslíte, pokud máte pocit, že ti ministři nemají dost jiné práce, kterou by měli dělat, místo aby dělali business pro Tvrdíka, máte na ten názor samozřejmě právo.

0/−3
25.8.2014 20:14

T34o63m34á53š 94K83n85a14i34f16l 6203190477310

Nemate pravdu. Jednani o otevřeném nebi mezi EU a Cinou zacly v podstatě teprve létos.

Tudíž je ministerska schůze na místě, protože pokud neexistuje bilaterální smlouva oseteujici povolovani letu mezi EU a Cinou , musí byt komerční lety schvaleny státnímu úřady.

Asi ti pro vás bude prekvapeni, ale "otevrene nebe" (aka moznost pro aerolinky létat odkud kam chtějí) není samozřejmost, a většina statu jo neuplatnuje.

+4/0
25.8.2014 20:26

M42i98r90o95s29l13a75v 63H14r86u83š65k21a 2275588259483

Stát už nemá majoritní podil v CSA

0/0
25.8.2014 21:05

P89a23v20e25l 91V82e78t46e20š58n72í24k 7895258195117

Stát má pořád dostatečný podíl na to, aby ČSA byly vlajkovým dopravcem.

0/0
25.8.2014 21:30

M78i11r87o62s66l19a18v 93H38r43u30š77k41a 2785988299683

Nepamatuji si presne procenta, ale majoritu ma Korean s TVS, ale diky tomu ze TVS je Ceska, tak mají stále status národního dopravce.

+2/0
25.8.2014 22:19

J93a92n 60L32a82k52o85m79ý 7801375295964

Měli by to nechat lítat ČSA, ty jsou v tahu. Korean by jim něco většího sehnal a měli by alepoň další dálkovou linku.

0/0
25.8.2014 19:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.