Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rýsuje se přímé letecké spojení Česka a Číny. Ministři budou jednat

Ministři dopravy Česka a Číny Antonín Prachař a Jang Čchuan-tchang budou jednat o zavedení dlouho očekávaného přímého leteckého spojení mezi oběma zeměmi. V úvahu připadá spojení Prahy s Pekingem či Šanghají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G23e82o83r47g 88K10o51m86b49e41r12e11c 9914541936561

do Ciny lita ze stredu Evropy primo hodne spolecnosti. Tohle je o nicem. Ale zajimave bude az se zrejme uz pristi rok bude letat primo z MUC nebo FRA  do Australie. Pokud Nova A 350 projde testama s 1 motorem letet 7 hodin bez problemu dostane to zelenou R^

0/0
26.8.2014 13:12

L76u34k67a82s 46C36o12d35r 6558942480701

ETOPS certifikace nema s primym letem z Evropy do Australie nic spolecnyho (great circle route vede oblastma, kde neni ETOPS potreba). Problem je hlavne ekonomicka rentabilita ultra-long-haul letu. Koneckoncu i Singapore Airlines loni zrusili nejdelsi non-stop spoje (EWR-SIN a LAX-SIN) kvuli tomu, ze to letadlo neslo hmotnostne 10x vic paliva nez pasazeru (pricemz velka cast paliva se spalila jenom proto, aby letadlo to palivo uneslo) a ty letenky byly pekelne drahy (sam jsem tim jednou letel). Let s mezipristanim je proto ekonomicky vyhodnejsi.

+1/0
26.8.2014 18:49

V64í30t 32K16o25v50á71ř61í48k 5221227321294

Má některá z těch leteckých společností ve flotile A380? :)

0/0
26.8.2014 10:44

P79a32v61e95l 79Ř67a30p94e66k 7542626299495

Proč do takových věcí žvaní vláda? Je to snad soukromý byznys.

+5/0
26.8.2014 9:03

J46a86n 79H57a91v93l61i79n31a 9294186949843

:-Pna ja, Korejci koupili CSA proto, aby pak spolupracovali s Cinany a dotovali navazeni turistu do Pekingu...zlaty voci.....a stat snad uz nema v CSA ani vetsinu, takze planovat muze

0/0
26.8.2014 7:17

J50a82n 41M17a64z22ů45r62e66k 2148504398745

většinu má stále, protože jinak by přišel o statu národního dopravce, ale prakticky to bude hlavně na papíře...korejci tam určtě budou mít velké slovo.

0/0
26.8.2014 8:30

J36a28n 75H96a74v68l86i75n13a 9834816909293

mno, spis tim, ze tam je i TVS, tudiz vetsina je v rukou ceskych firem, tak to ma stale ten status.....stat tam vetsinu uz dle meho nema

0/0
26.8.2014 8:35

M27a69r48t57i12n 52H11u94d26e46c62e59k 3883509839853

V clanku jsou zminene 3 letecke spolecnosti, ale nejde mi vubec do hlavy proc by jedina z nich mela litat z Pekingu. To snad Shanghai a Guangzhou potazmo SZH a ne Peking....

0/0
26.8.2014 5:59
Foto

D79a82v39i28d 26K66r43á14s34e54n49s17k18ý 7467970587

Kolikrát to asi tak bude létat, z LVH? Jednou za měsíc v sezoně? ;-D Děkuji, nechci. Pokud bych tam náhodou zamířil, Vídeň je jednoznačná - pravidelné lety jsou prostě pravidelné lety, je to blíž, služby na úrovni, a dokonce i to občerstvení je levnější.

0/−1
25.8.2014 23:11
Foto

M25i45r93o74s23l18a11v 96S37t78e19i80n22e47r 6848274133885

Ruzyně je dost provinciální letiště, kdo byl ve Frankfurtu nebo Mnichově, ten to může srovnávat. Jedno je jisté-do Mnichova lítá mnoho čínských i japonských linek přímo.

V Praze, jak již níže poznamenáno, by se uživil i vietnamský spoj do Hanoje nebo Saigonu, čínský do Šanghaje nebo Hong Kongu jistě také. Ale letiště by se muselo modernizovat a lépe napojit na Prahu.

+4/0
25.8.2014 22:42

I33v11o 51S72a12r59o 5368447337578

Proč by se muselo letiště modernizovat? Děkuji za odpověď.

+2/0
25.8.2014 23:02

A13l92e85š 79K48o14m43á53r56e18k 5722709818427

jak se ti kucí šikmovocí dověděli kde je Praha?;-)

+2/−1
25.8.2014 22:15

P89a47v56e61l 90M85a68t31o14u29š23e95k 5160527428434

Možná se budete divit, ale Číňani o nás vědí více než Američani nebo možná i než např. Portugalci. A naštěstí o nás ještě snad zatím nevědí, že jsme mj. národ zlodějů.

+2/0
26.8.2014 8:51

P48a78v84e52l 92V44e91t39e42š18n14í41k 7705938265627

Další linka na východ už měla být dávno. Myslím že kdyby svého času otevřeli trasu do Hanoje, tak by to bylo pořádně lukrativní. Máme tu desítky tisíc Vietnamců, kteří už mají peníze a létají domů a necháme, aby nám tenhle zlatý důl těžili Emirates nebo Lufthansa?!

Klidně nasaďte staré letadlo, povolte tam 30kg bagáže a bude to 5x týdně plné! Navíc tam budou lítat lidé, co jedou na dovolenou do Thajska, či Malajsie. Nebo lidé co lítají do Austrálie či Nový Zéland. Kupodivu jich není málo.

Čína by to také mohla zastoupit.

Rozhodně lepší než linka do Toronta, kam svého času lítali s archaickou A310.

+10/0
25.8.2014 21:40

J29i19r81i 64D12v73o53r47a88k 7800879664666

To bychom snad měli nechat na dopravcích, zda je ta linka výhodná. jak o tom začnou jednat ministři, tak to pěkně smrdí.

+1/0
25.8.2014 21:05

J51o96s89e21f 22K69o93p84e38c48k54y 9544272295

dopravci nemohou mezi Cinou a Cr letat pravidelne linky bez souhlasu tech ministru... ;-)

+2/0
25.8.2014 21:21

L81i80b37o60r 20J13a60n76e96č70e76k 4405735355471

Prime ne :-) ale bez pristani.

0/0
25.8.2014 20:58

T63o21m56á35š 72M89a21r24e29k 9570333319764

Doprava: Letecká společnost čínská

Ubytování: většina hotelů má cizího majitele

Nákupy: jak známo, Číňani nakupují luxus - který se v ČR nevyrábí, na letišti požádají o vrácení DPH

Celkový přínos: pikolíci hotelů budou mít práci, něco dostane autobusový dopravce, který poveze zájezd z Prahy do Kutné Hory a to je tak vše.

ČR neumí prodat turisticou atraktivitu, měli bychom se soustředit na export zboží.

+3/−7
25.8.2014 20:15

J90o70s36e20f 84K54o70p65e61c30k76y 9634162745

A co ma byt ze hotely maji nekdy cizi majitele? Oni to nejsou firmy registrovane v CR? Cinane nejedi, nic jineho nez luxus nekupuji a jsou tak sporivi, ze vsichni pozadaji o vraceni DPH? ;-) s vasim pristupem bysme to letiste meli rovnou zrusit...

+8/0
25.8.2014 20:19

L10i29b44o80r 95J68a47n73e36č97e28k 4535385705661

Pan je asi ekonom. Vystudovany za totace.:-)

+1/0
25.8.2014 20:59

J17a12r85o80s82l85a35v 43N65o55v29á63k 5800127

Poté, co ČSA nedávno zatočilo se svými klienty a jejich mílemi, už s nimi nikam nelétám (uražená ješitnost, ale jsem zákazník, ne ?). Ostatně jediné letadlo, které by do Číny doletělo, je korejské, nabarvené na ČSA, a zřejmě těžko bude létat někam jinam, než do Soulu.

+2/−2
25.8.2014 20:02

P90e78t70r 66M25o21t94y84č76k37a 2622398260439

To není o ješitnosti, ale o tom, že člověk jinde dostane za stejné peníze daleko lepší servis a nakonec ho ještě neokradou o míle. Navíc, i zákaznická podpora ČSA bývala tragická a já to s nimi ukončil po posledním telefonátu, kdy jsem potřeboval v průběhu cesty vyřešit (pro ně) naprostou drobnost a nebyli ochotni to udělat. Tak arogantní podporu jsem ještě nikdy nezažil. Nevadí, v jiných aliancích má člověk nesrovnatelně lepší nabídku a navíc lze zařídit, aby míle neexpirovaly.

+4/0
25.8.2014 20:09

Z38d90e41n25e98k 98M53a28t90e82j32o87v73s85k77y 1356767141656

Ano ,je to banda zlodejska a letat s CSA pote, co mi sebrali temer 80 000 mili naletanych mimochodem s Deltou ,uz opravdu zadnou dalsi cestu s touto spolecnosti neplanunji !!!!!!!Rv

+2/0
25.8.2014 21:59

L71a45d29i57s85l23a58v 70B32a34r58c27a53k 9681919149

Dobra vec prime spojeni to uz mohlo byt davno a asi by to usetrilo lidem vic penez i casu

0/0
25.8.2014 19:48

P74e23t14r 63M81o57t71y86č87k44a 2362478190169

A má to i nějaký faktický smysl? Dělá opravdu někomu tak velký problém, to vzít s jedním dalším hodinovým přeletem přes některé velké letiště + hodinu čekání?

Navíc to stejně bude jedna destinace, takže ostatní budou muset i tak přestupovat. A pochybuji, že bude taková nabídka, aby člověk našel vhodný let (jak co do času, ceny atd.) A v neposlední řadě - minimálně polovina země to má blíže na jiná letiště, z nichž některá ty přímé lety běžně poskytují. A ještě jeden detail - lidé, kteří létají se Star Alliance asi těžko budou létat s někým ze SkyTeamu, což díky tomu, jak ČSA naštvalo svého času členy programu a okradlo je o míle, bude v mnoha případech rozhodující.

Takže - ano, nikomu to neublíží, pár lidí to může i potěšit, ale proč se do toho pletou politici a tváří se, jako by dělali něco extra důležitého...

+5/−6
25.8.2014 19:43

M50a60r57e72k 53F97l18e43k54a11č 1507372310921

Nejde o to, koli čechů poletí do číny,ale jde hlavně o to, kolik číňanů doletí k nám!

+4/0
25.8.2014 19:47

P41e64t77r 29M80o80t13y22č72k49a 2832248720419

A proč by neletěli přes Frankfurt, Mnichov a spoustu dalších letišť, kam se dostanou spoustou jiných linek v časech, které jim budou vyhovovat a z míst, odkud to poletí přímo?

Tak znovu - určitě to někomu udělá radost, ale nejde o nic světoborného.

Chápu, že pražské Havliště se bude o něco více cítit jako světové, tak dobrá, připišme to také jako pozitivní efekt.

+2/−2
25.8.2014 20:06

P68a51v85e21l 61V25e83t97e68š80n25í92k 7955408675127

Proč byste létal s přestupem, když můžete letět přímo? Třeba absolvovat ještě takové menší pochodové cvičení ve Frankfurtu, kdy šlapat z terminálu 1 (kam lítají Číňané) na terminál 2 (ČSA) znamená nejmíň 30 minut (když nezabloudíte a víte kudy). Nebo trávit několik hodin čekání ve studené temné Vídni, kdy se na vás ze všech stran sypou Mozartovy koule nebo vtipné hrníčky "kangaroos not in Austria" a nemáte tam klid? Nebo z Mnichova, kam létá z Prahy snad jenom jeden let denně? To bych musel být masochista, abych absolvoval tohle, než že bych sedl do letadla už v Praze a doletěl tam přímo.

+2/−1
25.8.2014 21:26

V23o53j35t78a 55L33e65j17s65e38k 1121385869189

Především je problém s německými vízy, aby to mělo trochu smysl, tak by museli letět spřestupem mimo Schengen (reálně Londýn, Moskva, Istanbul, Dubaj).

+1/0
25.8.2014 22:12

L87u39b35o75š 73J13e25l38í74n16e19k 6434946969143

A vůbec nejkratší to bude přes ukrajinu!

0/0
25.8.2014 19:35

P87e83t71r 53N70ě36m40e88c 4920853450857

taky si rikam,proc o tom jednaji ministri

0/0
25.8.2014 19:31

P77e55t33r 22N54ě20m60e91c 4840673290657

taky si říkám,proč o tom jednají ministři...

0/0
25.8.2014 19:30

M64a85r83e77k 29K69r21o37l67l 5131772530390

Proč o tom musí jednat ministři? Buďto se najde dostatek zákazníků a linka se uziví nebo nenajde a pak nemá smysl. Nebo to zase budeme dotovat z daní?

+7/−3
25.8.2014 19:28

M84i26c81h57a49l 41K88o38h27o47u82t 6505929631334

Například lety do Ruska nejsou ponechány na volném trhu a mohou je provozovat pouze společnosti ze státní účastí(nějaká bilaterální dohoda), proto má stále majoritní podíl v ČSA stát. Zde to asi bude stejné.

+3/0
25.8.2014 19:35

P43e14t28r 29M63o16t88y83č51k61a 2682338740179

Rusko je specifické. Do Číny létá kde kdo. A sami Číňané létají například Lufthansou, Austrianem a pod., asi vědí proč.

0/0
25.8.2014 19:45

T27o73m77á79š 81K69n92a78i44f45l 6353390377460

Do Ruska taky léta kde kdo... A řekl bych, ze otevrene nebe tam nebude. Takže tanecky kolem toho na ministerské úrovni mají logiku.

+2/0
25.8.2014 19:53

P48e11t36r 36M15o87t93y63č84k57a 2882338950429

Ach jo. Rusko si reguluje, kdo k nim smí létat z dané země. Do Číny létá každý, pokud se mu to vyplatí, není v tom žádný problém. Ne, není třeba, aby něco řešili ministři, nanejvýš tu se svými soudruhy z Číny vyjednají nějakou dotovanou linku od společnosti, do jejíhož letadla bych opravdu raději nesedal. Ale jak myslíte, pokud máte pocit, že ti ministři nemají dost jiné práce, kterou by měli dělat, místo aby dělali business pro Tvrdíka, máte na ten názor samozřejmě právo.

0/−3
25.8.2014 20:14

T39o94m79á18š 24K30n10a72i15f70l 6203930397640

Nemate pravdu. Jednani o otevřeném nebi mezi EU a Cinou zacly v podstatě teprve létos.

Tudíž je ministerska schůze na místě, protože pokud neexistuje bilaterální smlouva oseteujici povolovani letu mezi EU a Cinou , musí byt komerční lety schvaleny státnímu úřady.

Asi ti pro vás bude prekvapeni, ale "otevrene nebe" (aka moznost pro aerolinky létat odkud kam chtějí) není samozřejmost, a většina statu jo neuplatnuje.

+4/0
25.8.2014 20:26

M69i82r92o34s77l51a45v 49H34r42u27š85k23a 2635888299893

Stát už nemá majoritní podil v CSA

0/0
25.8.2014 21:05

P58a72v60e48l 49V64e27t24e16š46n75í94k 7655258215577

Stát má pořád dostatečný podíl na to, aby ČSA byly vlajkovým dopravcem.

0/0
25.8.2014 21:30

M38i92r12o63s64l54a54v 96H89r69u47š90k37a 2175468829843

Nepamatuji si presne procenta, ale majoritu ma Korean s TVS, ale diky tomu ze TVS je Ceska, tak mají stále status národního dopravce.

+2/0
25.8.2014 22:19

J79a60n 30L78a25k30o27m75ý 7191715145694

Měli by to nechat lítat ČSA, ty jsou v tahu. Korean by jim něco většího sehnal a měli by alepoň další dálkovou linku.

0/0
25.8.2014 19:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.